Zoltán makacs ember, határozottan meg van róla győződve, hogy az "autópályamatrica" ellenőrző szelvényét, amit ugye ő ellenőriz az aláírásával, igazából a benzinkutasnak kellene ellenőriznie visszakérdezéssel. "Biztos, hogy lát, nem csak néz?" vagy "Mégis, hányat írunk?!" vagy valami hasonlóra gondolhatott. Azon is felettébb kiakadt, hogy miután az ÁAK méltányosságból el akarta engedni a büntetését, ki kellett volna csengetnie ezer forintos adminisztrációs díjat. "Kiszolgáltatott embertársai" okulására következik összeesküvés elmélete, amely szerint a benzinkutasok összejátszanak az ÁAK-val. Félelmetes:
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt küldött részemre egy levelet, Felszólítás elektronikus pótdíjfizetésre címszóval. 2009.március 17.-én 07 óra 34 perckor tankoltam és pálya matricát vásároltam a Budapest 12. km-nél lévő Shell Hungary Zrt 0040-es számú töltő állomásánál. Ez az M3-as autópálya kivezető szakaszánál van, Gödöllő irányába. Kora reggel volt, indultam Sátoraljaújhelyre. Eszembe nem jutott ,hogy milyen nagy bajba keveredtem. Miután munkámat elvégeztem, visszatértem Budapestre, és folytattam mindennapjaimat. Most, hogy e levelet megkaptam kiderült, hogy a matricát számomra kiállító pénztáros elírta a rendszámomat az ellenőrző szelvényen. A rendszámom GRM és a pénztáros DRN betűjeleket írt.
1. Ha matricát veszek nem diktálok be más rendszámot, kellemetlen helyzetbe hozva magamat
2. Ha nem volt érthető akkor a pénztáros miért nem kérdezett vissza..ha esetleg elérthetőek a betűk..azonos zöngésüek..
3. Mivel tankoltam is, nem vette a fáradtságot , hogy a kútállásra tekintsen, ami neki jól látható az ablakból a pénztártól..
4. Ha rám kérdezett volna, akkor kiderült volna az elírás..
Azért írtam le ezeket a megállapításokat életszerűen, mert a levél kézhezvétele után felhívtam az Autópálya kezelőt persze..percekbe tellett mire az ezt nyomja, meg azt a menüpontot nyomja után hosszas bizonytalanság után egy női hang vette fel a telefont, de előtte figyelmeztettek, hogy veszik a beszélgetést
A hölgy elmondta kerek perec, hogy én vagyok a hibás, mert aláírtam és ezért én vagyok a felelős. Persze elnéztem, akkor ott eszembe nem jutott, hogy a rendszámom, az elmondásom után és a gépkocsi láthatósága után is elírható tehát mint mondtam, ha a pénztáros a munkáját figyelemmel végzi akkor felhívja a figyelmemet, hogy aláírás előtt ellenőrizzük le a helyességét a betűket és a számoknak, s így kiderül , hogy a pénztáros elírta. Mivel ez nem történt meg, így nem derült ki az elírás.
Szóval a hölgy jól kioktatott s rám förmedt a telefonba, hogy ez az eljárás, mert aláírtam, engem terhel a felelősség. Kértem, de nem enyhült, s közölte,hogy be kell mennem valamelyik kirendeltségükbe és méltányossági alapon majd megszüntetik a bírságot. Hiába mondtam, hogy nem csak én vagyok a potenciális felelős az ügyben, közölte akkor is ez van. Kérdeztem mi van akkor ha nem fizetem ki az ezer forintos adminisztrációs díjat amit kérnek az eljáráshoz, közölte akkor addig marad a Pótdíj megfizetés állapota. Erre mondtam, jó akkor maradjon megyünk bíróságra. S letettem a telefont.
Beültem autómba, s elmentem a Shell kútra, ott kértem a kútvezetőt. Megjelent egy nő aki kútvezetőnek neveztette magát, ellenben velem, aki bemutatkoztam, azt kaptam tőle, hogy ő a kútvezető. Elmondtam neki, segítséget kérek, mert az egyik pénztárosa elírta a rendszámomat amiből kellemetlenségeim adódtak.
Röhögve közölte ismeri az ilyen helyzeteket, és az ő alkalmazottai nem szoktak ilyen hibákat elkövetni, én vagyok a hunyó. Próbáltam elmondani az én meglátásomat is az üggyel kapcsolatban, de nem érdekelte mis pacsulis, vastag alapozós kútvezetőt. Kértem, hogy ha megyek rendezni az Útkezelővel a papírokat, a keletkező eljárási díjat fizesse meg, mert szerintem a pénztáros hibázott. Közölte, hogy az biztos nem hibázott, én figyeljek jobban legközelebb. Közöltem vele, hogy köszönöm a hozzáállását, majd hirdetni fogom, hogy milyen korrekt kút ez.
A levélben melyet ma kaptam, feltűnő, hogy szerepeltetve van idézem
"Az úthasználati jogosultság szigorúan forgalmi rendszámhoz kötött, ezért amennyiben ön rendelkezik az ellenőrzés időpontjában érvényesnek tekinthető úthasználati jogosultsággal, kérjük ellenőrizze, hogy a vásárláskor aláírt ellenőrző szelvényen, illetve elektronikus úton történt vásárlás esetén a visszaigazoláson szereplő rendszám ,megegyezik e a jármű tényleges hatósági jelzésével. Az úthasználati jogosultság vásárlásakor az adatbázisban tévesen bekerülő adatokért az ellenőrző szelvényt aláírásával igazoló személy a felelős."
Tehát ha bemegyek venni egy kútra matricát, akkor a pénztáros azt üt a szelvényre amit akar, akár valótlan adatokat is annak ellenére, hogy a kérdésre, hogy mi a rendszámom , s én elmondom, hogy GRM, ő erre DRM- et üt be. Akkor ezek szerint nem értette, mivel el is írta. A kút vezetője miss pacsuli vastag alapozós csak így nevezem, mert nem mondta becses nevét..pedig kapásból kijelenti, nem az első a kúton az ilyesmi, mert ismeri az eseteket, és mindig a vásárló a hülye.
Szóval ez a számomra azt jelzi, hogy meg van beszélve, hogy a kútról mennek az ügyfelek az Útkezelőhöz. Mert ezen az alapon én is gondolhatok bármit. Ők azt gondolják én vagyok a hibás miért nem néztem meg mi lett a szelvényre írva.
Nem beszélve arról, hogy kiküldenek egy felszólítást, amiben végig fenyegetnek,holott még azt sem tudják mi van a történtek mögött, de már utalnak a levélben, hogy ha elírás van. Hát nem én írtam el. Aztán van benne egy csekk, de nincs összeg rajta. Van viszont különböző kategóriás besorolás, ami nem egyértelmű. Ha lekérték az adatainkat ami alapján a gépjárművet beazonosították, ott szerepel a gépjármű ide vonatkozó tömege, súlya, ami alapján kiállították ezeket a díj kategóriákat. Tehát ha én most nem tudom melyik kategóriába sorolódok, akkor mivel felszólításuknak eleget akarok tenni, tévesen fizetek be, amiből ha keveset akkor további problémáim, ha többet, akkor anyagi károm keletkezhet.
Szóval jól össze van kuszálva.
Az Útkezelőnél kértem, hogy vegyék fel jegyzőkönyvbe a panaszaimat, de közölték nekik nincs erre kapacitásuk, mert nem ezzel foglalkoznak, kérdésemre, hol tudok panaszt tenni ez ügyben, -nem tudjuk- volt a válasz. Szóval nagy dolgokat nem várok, de már elegem van belőle, hogy mindenért a vevőt okolják s ha panaszunk van, elhajtanak.
Biztosan sok ilyen panasz van, s sértett is, mert vannak becsületes emberek sokan, de nem akarok helyettük, vagy a nevükben beszélni, de ezek az élethelyzetek legyenek tanulságosak sok védtelen és kiszolgáltatott embertársam számára.
Nem akarok sokat, csak normális emberi hozzá állást, mert ezek a szereplők, akik kijelentik, hogy én vagyok a hibás és már- már bűnözőként kezelnek, elfelejtik, hogy egyik nap nekem másik nap nekik. Szóval felháborít és hányingerem van ettől , és ilyen magatartástól.
Tisztelettel: Zoltán
Az utolsó 100 komment: