Tékozló Homár

Bréking: Betiltják az internetet

2009.04.17. 12:55 | jackyll | 160 komment

Most kaptuk a hírt, hogy a rengeteg jogsértő tartalom miatt hamarosan betiltják az internetet, úgyhogy addig nézze amíg van! A legnagyobb publikus torrentszájt, a Pirate Bay alapítói első fokon egy év börtönt kaptak " jogvédett tartalmak elérhetővé tételében való segédkezés" címén. Ez alapján néhány hónapon belül elkaszálják a Google keresőjét, utána pedig kitör a pánik, és inkább az egészet bezárják, cseten se lehessen jogsérteni. Aki még mindig az 50-es évekbe hallucinálja magát, és úgy gondolja, hogy a tömegek nagyestélyiben fogják megtekinteni szombat este az ezer csilliárd dolláros filmjét a filmszínházban, az reménytelenül el van tévedve. Az emberek azért töltenek le filmeket, mert nem kell lemenni a videótékába, mert konkrétan gyorsabb és hádébb, mint ha lemenne a videotékába, de még annál is gyorsabb, mint ahogy a moziba ideér. Ha lenne feleannyira naprakész oldal, mint a Pirate Bay, ahonnan egy kattintással vásárolhatnak/streamelhetnek HD-minőségű filmeket/sorozatokat (minek letölteni egyáltalán?), azt használnák. (Nem mellesleg, a fél amerikai televíziózás elérhető már online ingyen.)

Mindezek fényében fogadják szeretettel a rézkor büszke harcosa, az ASVA reklámfilmpályázatának nyertesét:

Get Adobe Flash player

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betépett felhasználó 2009.04.17. 13:00:19

ELSORE semmi nem jut eszembe...
firstpost?

maincoon © 2009.04.17. 13:02:23

vissza tudják keresni az onnan letöltőket?

Mylady 2009.04.17. 13:03:19

csak megnézem, működik-e a képem

Mylady 2009.04.17. 13:04:25

@Mylady: úgy látom, nem :(
pedig mennyit bűvöltem...

betépett felhasználó 2009.04.17. 13:04:42

@maincoon ♀: barmit tudnak. pl. az IP-d alapjan visszakeresik az emailcimed :)
vagyvalamiilyesmi....khm

leszálló ág 2009.04.17. 13:05:51

@Mylady: Ezt elszabtam! Kell nekem 15 fölösleges karaktert bepötyögni!
8o)))

leszálló ág 2009.04.17. 13:07:54

IP alapján legfeljebb gépet tudnak azonosítani, személyt nem!

Mecsoda fícsör! Minnyá csinálok egy avatart ;)

Mylady 2009.04.17. 13:09:08

Segíccsetek!
Hogy jelenik meg a kép a nevem mellett?
Feltöltöttem, de nem akar látszódni :(

Widár 2009.04.17. 13:12:27

nekem még nem megy:(

leszálló ág 2009.04.17. 13:13:17

@Mylady: Láccik a képed !!!!!!!!!!
Te ménem látod?

maincoon © 2009.04.17. 13:13:34

várni kell egy kicsit, mire átfut a rendszeren. ezt írta ki nekem. de már úgy látom egyre többünknek működik :)))

aardwark 2009.04.17. 13:14:10

ok, piratebay szívató ágon van, de mi van a többivel?, nincs annyi hely, hogy az összes torrent oldalt fellehessen sorolni...
és akkor még a P2P-ről nem volt szó, a smswarez oldalakról sem,, vagy az upload site-k pld...
szóval..., mi lesz a vége, vajh?
ez kb mint anno a napster hirig..

maincoon © 2009.04.17. 13:14:44

@betépett felhasználó: akkor kezdjem átszervezni az életemet? :O

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.04.17. 13:17:55

a reklámfilmecske után kifejezetten kedvet kaptam valami jó kis illegális letöltéshez.

betépett felhasználó 2009.04.17. 13:22:45

@betépett felhasználó: dehogynem...
engem igy fuleltek le. azota is naponta valtoztatom az emailcimeim.

betépett felhasználó 2009.04.17. 13:24:12

@leszálló ág: na jolmegaszondtam magamnak.

--- ettol a sok keptol teljesen bezsongtam
szert ide...

Secnir 2009.04.17. 13:25:32

...és lőn a kábel, amivel bakelitlemezt lehetett polimer kazettára másolni. az meberek mondák ez jó. a polimer kazetta gyártók is mondák hogy jó. de a kiadók mondák, hogy baszmex, ebből nem látok egy fillért sem, hiába tudod a bakelitet csak ötször meghallgatni, mielőtt tönkremegy. és megtervezék a CD-t. és megjelené az almafán a tajvani cég, mely CD írót nyújta a felhasználóknak, és megjelene mellette a bolgár gyártó, mely hamis TDK nyersCD-t gyárta a népnek. és a nép örvende vala. de a VPOP Petőfi-csarnokbeli razziájával üldözé a népet.
...de ekkor lőn az FTP a kollégiumokban. a népek mondák, ez jó. ám a dékán mondá: ez nem jó. és bezáratta azokat. Aztán lőn a Kazaa. És mondák a nagyok: lám, ez nem jó. rögvest lett a Gnutella. És többen mondák a gonosz erői közül: ez nagyon nem jó, ami ingyen van, abból nem kér senki, be is záratták azt.
És ekkor lőn a pírtupír. Mindenki látá, hogy ez kurvajó. és lőn a nagy torrentszájtok. És eljő a gonosz egy ügyész képében, és bezáratja az egyik szájtot.
És íme: eljő a Messiás, vele a következő megoldás...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.17. 13:26:11

"Nem mellesleg, a fél amerikai televíziózás elérhető már online ingyen."
Meg talán ha a magyar TV-k is adnának normális sorozatokat (Earl, Big Bang Theory, House nem 3 évaddal lemaradva, kiskutyafüle, Firefly...)

Az a tök jó hogy az amúgy is kurva jól élők nyínak megint hogy mekkora veszteségük van,de valahogy amikor valaki egy igazán nagyot sikkaszt állami pénzből az meg valahogy sosenem derül ki...?

aardwark 2009.04.17. 13:30:20

@Secnir: ott a pont
@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: kiderülni kiderül, de nem történik semmi, és ezt most ténleg nem kezdem el ragozni (lásd Kulcsár, Princz, K. Abrahim, stb...)

ezért tart itt az ország... (ez volt már ma?:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.17. 13:30:53

Jah, jut eszembe, amikor Linuxot használok (időm 99%-a) akkor vajon mekkora veszteséget okozok a májkroszoftnak? És ha jútyúbot nézek?

HitelesBalu · http://www.credithill.eu 2009.04.17. 13:35:04

rézkor??? kőkor öcsém! KŐKOR!!!

aardwark 2009.04.17. 13:36:40

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: te is azok közé tartozol akik tönkre teszik a microfost, tessék szégyelleni magad de azonnal:)))
én a molt teszem tudatosan tönkre mert vagyok hajlandó autót venni (nem még 0 indulóval, 1789 havi részletre sem)

tomi888 2009.04.17. 13:38:23

Mi ez valami állatkert?
(A profilképek alapján...)

-d(-_-)b- 2009.04.17. 13:43:03

Na beírom ide is:

- a nyomtatás megöli a könyveket
- a hanglemez megöli a zenéz
- a kazetta megöli a zenét
- a videókazetta megöli a filmet
- a CD megöli a zenét
- a DVD megöli a filmet
- a DVD megöli a könyvet
és végül
- az internet megöli a könyvet, a zenét és a filmet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.17. 13:44:53

@-d(-_-)b-: Az analfabetizmus megöli az internetet, a Matáv pedig boldogan él az IPTV-ből.

Sátán meg a Jocó 2009.04.17. 14:01:07

natttyon jó a nagyestélyis elképzelés.

a reménytelenül lemaradott idióták csak néznek, ha kinő a földből egy újabb csel.

gyilkoshód 2009.04.17. 14:06:03

Monnnyon le az internet.
Azonnali hatállyal.

nagyM · http://nagym.blog.hu 2009.04.17. 14:16:59

nem, ezt a filmet az elmondottak alapján akkor sem "másolnám le", ha muszály lenne. csak rontaná az arányt :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.04.17. 14:18:48

Felháborító, követelem, hogy a feleősök legyenek seggbeASVA!!!

Zalzan Kavol 2009.04.17. 14:27:48

A reklámban a faszi valami kurvaidegesítő.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2009.04.17. 14:28:21

na akkor még gyorsan leszedek mindent torrentről, mielőtt berúgják az ajtót.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.04.17. 14:28:41

héé hogy kell ezt a képes mutatványt?

kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2009.04.17. 14:30:30

Shejj inkább az ASVA-t és a BSA-t kéne egy jónagy perbe fogni, mert közcélú alapítványként többmilliós büntetéseket osztanak ki....

fingerbangs 2009.04.17. 14:31:30

az ASVA mar elkezdte lekerni a pirate bay-rol valaha is magyar ip-rol letoltoket, mentek mind a bortonbe 1 evre

lehet fosni nyomikaim :D

razzia (törölt) 2009.04.17. 14:34:34

@fingerbangs: a hozzád hasonlók seggébe dugnám a magnumot, tele tárral! Az ilyen köcsögöket Szibériáig kellene száműzni! Kapja be az ASVA, és vele együtt az összes egysejtű, kőbunka paraszt állat. Már rég nem a kőkorszakban élünk.

Thrasher 2009.04.17. 14:35:41

de akkor izmoznának legalább az smswebbel, meg a rapid-féle tárhelyekkel, azok kicsit nagyobb mértékben szedik meg magukat a dolgon...

sztrelnyikov 2009.04.17. 14:36:12

Ebben a reklámfilmben ez Gyurcsány, nem? De a hangja biztosan.

Zalzan Kavol 2009.04.17. 14:39:39

Kicsit off:
a UPC digitális adásaival mi lesz vajon? A userek el tudják pörgetni a reklámokat, kíváncsi vagyok, mikor fogják letiltani a mediaboxokban a reklámok elpörgetését. Régebben mintha a Philips izmozott volna valami ilyen készülékkel, abból lett valami végül?

hobord 2009.04.17. 14:42:58

Idáig sem jártam moziba, nem vettem audio cd-t, eztán sem fogok. Szarért nem fizetek. Inkább megvagyok nélküle.

Kívánom az ASVA-nak és társainak, hogy sikerüljön a magán háburúja, és utána menjenek tönkre miközben a warezcégek, internet szolgáltatók, és a fél világ rájuk vadászik bosszúéhesen. :)

hkalman 2009.04.17. 14:45:41

Most oszinten, ki masolna le egy olyan filmet, amit egy ilyen toketlen bagazs keszitett, mint amit a reklamban bemutattak? :D

Emmett Brown 2009.04.17. 14:48:37

nyilván a piratebay miatt vannak olyan filmek, amik 100 millió dolláros nagyságrendben kaszálnak.
Kíváncsi vagyok, a youtubeot mikor tiltják be, ugyanis onnan is bármit le lehet szedni...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.17. 14:51:05

HBO mindenfélén egy új film megtekintése kb. 100 forint körüli összegre jön ki. Ennél kétszer többet is simán fizetnék egy filmért. HD stream, oszt csókolom.
Ja, hogy egyszerűbb facipőket dobálni? Márpedig ezt csak az fogja túlélni, aki idejében átáll az online terjesztésre, a "nagy öreg" médiabirodalmak meg mennek a levesbe.

Hiszen:
www.slashfilm.com/2009/01/23/free-monty-python-videos-on-youtube-lead-to-23000-dvd-sale-increase/

És:
Why $0.00 is the Future of Business?
www.wired.com/techbiz/it/magazine/16-03/ff_free

Martian (törölt) 2009.04.17. 14:52:44

Majd a dühös népek előbb-utóbb beszavaznak egy olyan pártot a parlamentbe (Svédo.), amelyik alaposan kigyomlálja a szerzői jogi törvényeket.

d12121d 2009.04.17. 14:53:29

a videjot nem kommentalja se senki? en csak annyit mondanek hogy a xanax-rol szokjon le surgosen aztan befejezheti a nyafogast ha akarja kuldok neki torrentlinket is

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.04.17. 14:55:49

Uh. Én meg azt hittem, hogy ez a klip ironikus. De komolyan, ez maximum negatív reklámot kelt.

redriot77 2009.04.17. 14:56:04

Ez az egész buzi jogvédelem már ott sántít, hogy azt sugallják: ha letöltesz egy filmet, amit X forintért árulnak a boltban dévédén, akkor te azzal X Ft kárt okozol. Mint kiesett bevételt. Lopol gecc.

Ez egyszerűen ökörség: tegyük fel unatkozok, esik kint az eső, leszedek vmi szar IMDB-n 5.7 pontos tucatvígjátékot, 10 perc alatt lejön divxbe, megnézem, másfél óra múlva meg delete.

Tegyük fel, hogy megszűnik az összes letöltési lehetőség, betilcsák a zinternetet. Elmegyek ebben az esetben megvenni a tucatvígjátékot mittomén 3990Ft-ért? Hát persze hogy nem. Moziban sem nézném meg. Így az, hogy letöltöm-e vagy nem, az a forgalmazó szempontjából teljesen mind1.

Ezzel szemben vannak olyan alkotások is, amiket akkor is megvásárolok, ha ingyen letölthető. Különösen ha le van árazva.

Hülye az, aki képes megvenni egy 3 pontos Adam Sandler szart blúréjen 7000 fortintért, de az meg egy szarrágó, aki sajnál 990Ft-ot mondjuk a Sebhelyesarcúra.

Mind1, a forgalmazók és a jogvédők magukba nézhetnének egy kicsit.

qqri 2009.04.17. 14:58:11

Ürgolyhók hangulatú a video :D
"uram itt vagyunk a mostban a video kazettán.. a kalózok már itt tartanak... tekerjünk bele, nézzük meg mi fog történni a filmünkben..."
"mikor most?"
"hát most most"

xD

redriot77 2009.04.17. 14:58:37

@Kulabácsi: no ez már közelítene ahhoz, hogy vki bejön a nappalidba mikor tévét nézel, és mikor reklámnál kimennél a szobából, leszíjazna a tévé elé, a szemhéjadat pedig kis kampókkal nyitott állapotban rögzítené.

Grafithuszar 2009.04.17. 15:00:52

Fölösleges a kiadók halálát vízionálni. Ők sosem fognak kihallni. Ha csak a jogdíjmatricák lennének akkor simán megélnének, azok meg sosem fognak eltűnni.
Amúgy a technikai előny meg a mi oldalunkon van. Hozhatnak akármilyen jogszabályt, sosem fogják tudni megszüntetni a fájlcserét, legfeljebb átállunk más protokollra.
Amúgy ezzel is csak egy csatát nyertek, mert tucatnyi egyébb tracker / kereső is van. Ráadásul ott vannak amik meghívásos alapon működnek, azokat meg tényleg nehéz lesz elkapni..

Emmett Brown 2009.04.17. 15:02:37

Az a baj, hogy itt mindenki egyetért, hozzuk fel a saját érveinket, mindenfajta vita nélkül.
Lehet, hogy úgy kellett volna a hírt megfogalmazni, hogy Bajnai Gordon is támogatja a fájlcserét, akkor egyből felpezsdülne az élet :D

Mokele-Mbembe 2009.04.17. 15:03:01

Akartam valami csúnyát írni, de megemberelem magam. Csak szimplán a kurva anyjukat.

DArchAngel 2009.04.17. 15:04:40

Innen szeretném megköszönni, hogy az ASVA ilyen baromságokra költi a pénzt, amit a mi megsarcolásunkkal lop össze.

Az ombudsmannak vajon mi a véleménye arról, hogy az artisjusos matricával már a vásárláskor el vagyok ítélve, hogy majdan jogvédett anyag lesz az adathordozómon? Hol van az ártatlanság védelme? Vagy ez egy kollektív büntetés a letöltögetők, warezelők miatt? Éljen a haladás és az európai értékrend!

Zalzan Kavol 2009.04.17. 15:08:31

@redriot77: hát igen, durva dolog. De kíváncsi vagyok, mikor fog a retekklub meg a töbi kertv. nyavalyogni, hogy a UPC digital előfizetők elpörgetik a reklámot :)

Rákerestem:
index.hu/tech/mp3/adblokk06041/

Nem friss hír amúgy, de nem követtem a fejleményeket.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.04.17. 15:12:36

Igen, a jövő mindenképpen az lesz, hogy a pár tízmillió dollárból elkészült filmek rögtön mennek majd ingyen az internetre, mert az a korszerű. (Közben meg kell majd oldani egy apróságot. A felnőtteknél ugyanis van egy úgynevezett "pénz" nevű dolog, és akik filmeket csinálnak, szeretnének kapni ebből a valamiből. De ez nem lehet olyan nagy probléma.)

Egy felmérés szerint az emberek a legszívesebben ingyen vennének autót, ezért hamarosan várható az is, hogy az Audi és a Porsche leszállítja a prémium személygépkocsik árát 0 forintra.

Egyúttal a ma "autótolvaj" néven megbélyegzett szabadságharcos hősöket is rehabilitálják majd.

wice 2009.04.17. 15:13:21

bocs, ugy latszik a blog.hu nem szereti a pipicsort. szoval:

O-<--<

mikozben a fenti rajzot keszitettem, ramesett egy meteor, a macskam felgyulladt, es meg gyikka is valtoztam (de mar elmult). ugyhogy nekem egyszeruen _jar_, h mindenki fizessen, aki megtekintette a rajzot. amennyiben nem fizettek, beperelem a homar blogot a gecibe.

KopaszMercis 2009.04.17. 15:17:10

a kiadoknak kellene eszbe kapni...
Kurva egyszeru.. kellene egy univerzalis jogosivany. evente mondjuk $100, vagy $200 vagy a faszom tudja mennyiert per koponya, azt toltesz le nezel meg tartasz magadnal AMIT AKARSZ. Onnan ahonnan csak birod. Ha nincsen ilyened akkor bortonbe veled. Annak a korszaknak, hogy ezt a penzt kifizeted evente 1 sorozat 1 evadjara meg 3 filmre vhs-en/dvd-n vege. Minel elobb latjak be (mar most is tul keso) annal jobb mindenkinek.

DArchAngel 2009.04.17. 15:18:08

@Pók: az emberek elmennek azokra filmekre, amikre érdemes, és megveszik azokat a DVD-ket, amiknek jó az ár/érték aránya.
Aki tehát keresni akar, annak mostanában sajnos már nem elég letenni az asztalra valamit, amiből összejön 2 perc jó trailer, amire harapnak a népek és rohannak a moziba.
Mélyen sajnálom, hogy a nem tudják nagy pénzért ránk sózni a szemetet...

Smacika 2009.04.17. 15:29:30

Meg leszük bASVA előbb-utóbb kedves torrentező barátaim.

Asszem 2009.04.17. 15:29:46

Ez egy kurva jó videó, én szétröhögtem magam rajta, nem hinném, hogy egy percig is komolyan gondolták.
Ha igen, akkor sem a készítők a hülyék, hanem a megrendelő.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.04.17. 15:37:57

Jézus a viharban! Hogy ez a filmecske mekkora gigantikus baromság! Ezzel akarnak az értelemre hatni?

Egyébként a huszonezer statisztával készült filmek, már persze ha jók, szokták a rekordbevételek listáit átigazítani. "Már az első héten ... dollárt hozott a ... film." Ismerős, ugye?

Mellesleg időnként látok részleteket olyan filmekből, amelyeknél egyszerűen nem értem, hogy milyen szándékkal készítették el. Van egy producer, ad egy kalap pénzt egy rendezőnek meg az egész bandának, és azt mondja: remek ötlet, csináljátok meg a Véres hurka a nyálkás szörny ellen 3-at, mindig ilyen filmet készültem pénzelni. Az ilyen filmeknek szívességet tesz, aki tévedésből letölti.

Megértem én, most valóban mit tegyen a filmes, ha sok pénzt szeretne keresni, de a filmjét ingyen nézi meg egy csomó potenciális néző, meg még több potenciátlan néző. Nekünk is lopták el programunkat forgalmazás előtt, szar volt, a hazai piac reménye megszűnt. Dehát akkor most tiltsák be a netet, a DVD-t, a tévét is? Sajnos most rossz soruk van, amíg csak nem sikerül kiötölni valami új figurát a filmek bevételért való terjesztésére. Nehéz, de gondolkozni kell rajta. A fentiek betiltásáról pedig ne is álmodjanak, ez a szellem már kiszabadult a palackból.

Zsola777 2009.04.17. 15:40:46

2 óra az életemből; 16 év tanulás után tudtam olyan munkát találni, ami mellett van időm moziba járni; Legalább 100 biztosító fedezte volna a cunami által okozott kárt; 17-szer átírt forgatókönyves filmnél biztosan hiányzik a profizmus; Aki A kategóriás színészekkel nem tud rendesen szerződni, az ne csináljon filmet; A 400 elefánt és bengáli tigris, meg a 800 színész nem garantálja, hogy jó is lesz a film; A gyártásvezető nyilván hülye, ha öngyilkos lett; A lúzer színész ne szokjon rá a szanaxra, tanuljon meg élni! A felesége meg nyilván egy ribanc :)
Szegény kaszkadőrök - de nem ettől nézem meg a filmet; Spórolnak a biztonságukon, csak, hogy a befektetőknek meglegyen a nyereség?

11 telefonszámot hívtam, hogy a moziba jegyet rendeljek; Ha elmegyek, legalább 80 másik ember szipog és hangoskodik; Közülük 5 biztosan másról beszél, zavar, italosdobozt ropogtat, rugdossa a háttámlát; Az esetek 34%-ában elkapom az influenzát; A kép 24 fps-el nagy méretben mozgásnál nagyon vibrál; A hangot feltekerik csutkára, ha szólok se halkítanák (vagy vennének kompresszort, azt se tudják, mi az); A filmek többsége talán látványos, különben nulla, nem éri meg a 600-700 forintos árat fejenként; A producernek telik magángépre; Jó filmet többszáz statiszta nélkül is lehet csinálni;

És te csak úgy leforgatnád?

Callidus 2009.04.17. 15:46:14

Kedves Pok!

Ha egy jo film elkeszul, egy igazan jo film akkor azt biza mindenki megveszi DVDn. Ezert keszulnek a mai napig kivalo filmek (is). Mert kell igaziba, eredeti minosegbe egyebek. Az osszes ilyen jogdijas hiszti a filmek kornyeken csak azoknak a filmkeszitoknek all erdekeben akik csinalnak egy trailert, (becsomagoljak a szart) es becsaljak az embereket a moziba: ld alom.net . A penztarnal nincs visszavaltas ha a szar a film. Ha nagyon szar akkor meg ugyis muveszetnek vagy ironianak nevezzuk, oszt lehet hallgatni kedves nezok.
A NavNgo Igo sorozata miatt sokkal inkabb aggodnek ha mar torrent.

Ami itt folyik az fuggetlen a filmektol, es a kis zsebpenzukert pedalozo ASVA meg effele semmirekelloktol.
Az informacio szabadsaga, es ezzel a te szabadsagod a tet. Van aki zsebpenzert eladja, van aki semmiert nem tenne.

ergerberger 2009.04.17. 15:46:34

Én elsősorban azért töltök le filmeket, mert a letöltött filmek elején nem büntetnek szarrá azzal, hogy "NE LOPJÁL TE SZAR KÖCSÖG! LE NE MERJED MÁSOLNI MERT MEGBASZUNK A BÖRTÖNBEN!", a hivatalos DVD-ken pedig, amiért pénzt adtam, ott meg igen.

Callidus 2009.04.17. 15:54:37

Kedves lemezkiadok megbizasabol boszorkanyt uldozok!

Ti vagytok akik annakidejen keresztre feszitettetek a maskent gondolkozokat, ti vagytok akik miatt Galileonak bujkalni kellett, ti akik gondolkozas helyett harcoltok, iteltek, soroltok, es nyomoztok. ASVA es egyeb tarsszervezetek, tessenek erdemi munkat vegezni, uj technologiat kidolgozni a terjesztesre, lenyomni az arakat, beszelni a vevokkel. Ja, hogy ez jartassagot igenyel a teruleten ahonnan a zsebpenz csorog? Ez mukodhetne, csak ezzel a szervezet veszitene el az ertelmet ugye?! Ha nincs illegalis letoltes nincs ASVA. Nincs fizetes, nincs cegauto. De reggel a tukorbe nezve tudod ma tettel valamit a vilagert. Es nem ellene.

adat 2009.04.17. 15:55:52

és ezt komolyan gondolta az asva?

nitro1 2009.04.17. 15:56:49

@Zsola777: Te melyik évszázadban voltál utoljára moziban? 600-700 Ft-os jegyár fejenként? Hmm, érdekes... :-)

DocBulywood 2009.04.17. 15:58:59

Én elmentem letölteni Torrenttel,
Az ASVA meg fenyeget a rendőrrel,
ASVA mondja: megbaszod,
Bekaphatod édes ASVA töltögetek Torrenttel.

Becsukták a párterbéjt a rendőrök,
Azt hiszik, hogy emiatt majd hőbörgök,
PC mondja töltsél le
Bekaphatod édes ASVA töltögetek Torrenttel.

Sorozatok mennek máshol ezerrel,
Itthon csak le kell húznom Torrentel,
ASVA mondja megbaszod
Én azt mondom anyádat:

Ha szinkronizálod és leadod nem töltök,
Reklámblokkokat ki is vágom kis köcsög,
ASVA mondja nincs rá pénz
Én azt mondom miért lopsz?
Klárikittyom édes ASVA anyád nyugdíjából élj!

Klárikittyom édes ASVA anyád nyugdíjából élj!

Lalala-lalalala-laalaalaaaa,
Lalala-lalalala-laalaalaaaa,
Laaalalalla-lalala-lalalala-la-la-la
Laaalalalla-lalala-lalalala-la-la-la.

(A jogdíjat lekakilom, valaki szedje már le az Izombrék szombati adását. Köszi! :-D)

Zsola777 2009.04.17. 16:02:56

@nitro1: Öööö... régen :)
Miért, van film, ami ennél többet ér?

ergerberger 2009.04.17. 16:02:59

Aki ezt a filmet gyártotta és megrendelte, azokat szívesen látnám elÁSVA.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.04.17. 16:03:39

Zsola777, a mozizás élményéről szóló leírásod nagyon hiteles és képszerű volt, jár a két pont.

Ergenberger, a te észrevételed is nagyon tetszett. Valóban, rögtön úgy kezdődik egy film, hogy rámijesztenek. Ha nem tennék, még elhatároznám magam, hogy mégis levetítem a filmet egy olajfúró toronyban.

Nitro1, a Sugárban most láttam 800 forintos jegyárat, a fene tudja, mire, de vitték a gyerekeket rá.

Óriáspolip úr 2009.04.17. 16:04:40

#@ˇ˘"@đ[!%"*@ anyját az ASVA-nak.
A raklámfilm egy kalap szar.
Az hogy a pirate bay-t betiltották, pedig nagyon nem jó.

@leszálló ág:
Meg lennél lepve, hogy egy szimpla e-mail küldésről mennyi hasznos információt logol le miden szolgáltató...
ki, kinek, mit, mikor, milyen IP-vel... én most szembesültem vele.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.04.17. 16:06:38

@DocBulywood: Haver, most vagy bajban. Az egyébként feledhetetlen dalszövegedet sokszorosításban közölted, amelyért az Artisjust illeti 167518 forint jogdíj, amelyet majd visszaoszt neked, ha a rádiókban és tévékben rendszeresen találkozhat vele.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.04.17. 16:09:47

Le én. Ennyi áldozatot hoztak érte, és meg se nézzem?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.04.17. 16:10:33

@Androsz: Ja, arról már el is feledkeztem, hogy mivel egy máshol már publikált dalhoz írtál szöveget, jogdíj illeti a dalocska lejegyzőjének jogutódait, valamint a Tankönyvkiadót, mert neámhogy csak úgy a nagyközönségnek kárikittyomozhasson akárki emberfia. Jogállam van itt, kérem, vagyis minden hivatal megbaszhat, ha a nyomodra akad.

sanyix 2009.04.17. 16:10:40

Lemásolnám bazeg! Dögöljön bele még 28ezer ember :D

Big-B 2009.04.17. 16:13:37

Ebből a szar reklámból nekem csak az esett le, hogy elcseszett egy szerencsétlen bagázs csinált egy filmet, amire - ha már a letöltésükért is nyafognak - senki nem akar megnézni.

mustang · http://plus-size.hu 2009.04.17. 16:15:36

Azon felül, hogy iszonyat árakat elkérnek a mozijegyekért fél évvel a külföldi premier után, amikor már el is felejtetted, miről szól a film, olyan régen láttad (letöltve), a DVD-k is olyan horror árban vannak, még a teszkós 20 éves filmeket is 1000 pénzért árulják... Mit gondolnak ezek, mekkora házban laknak az emberek, hogy hegyekben állhatnak a lemeztokok (DVD + CD)??? Hellóóó! Ez itt a XXI. század!

Freechild 2009.04.17. 16:16:13

Nem akarok demagog lenni, hogy afrikában éfeznek meg ilyenek, de az se normális hogy 100millio dollárokat költenek egy 2 orás filmre, meg hogy 10millios gázsikat fizetnek a szereplőknek.
Persze hogy ezt be kell hozni valahogy.

Amugy az egész a kontrollról szól. A net ezen része nincs ellenőrzés alatt és ezt nem lehet hagyni... De majd ugyis jön az XYZ nevű uj protokoll.

Tivadar 2009.04.17. 16:21:53

Működik a kép ? Mert ez fontosch lenne.

váj mí 2009.04.17. 16:25:04

Ááááá .. mekkora hülyék már...! Persze, a cím is pöppet bulváros ;)
De azért azt nem semmi elképzelni, amikor az asva "szagemberei" elindulnak szentháborújukba a piszok torrentezők ellen, és faxául pofára esnek, amikor kiderül, hogy miután a teljes világon körbeüldözték a szervert, az tulképp a sajátjuk... a visszakövetés szerint ;).
Fúúú, ez tök jó forgatókönyv! Még dolgozok rajta egy kicsit (párbeszédek, helyszínek, stúdióbeállítások, stb) és eladom jó pénzért valami producernek. Onnantól meg szabadon tölthető ;)

midnight coder 2009.04.17. 16:31:15

Kellene már egyszer egy felhasználói sztrájk. Mondjuk az emberek egy hónapig nem vennének egyetlen zenei CD-t, hollywoodi DVD-t vagy más hasonlót sem. Vagy kettőig. Vagy háromig. Kíváncsi lennék, ki bírja tovább: az emberek, vagy a kiadók ?

elwood 2009.04.17. 16:37:45

Egyszer sopánkodott egy cikkben valami szerencsétlen hülye, hogy nem lehet eladni új DVD-t mert mindenki megvárja amíg 1-2 ezer Ft lesz és csak akkor veszi meg.

Egyik seggnek sem jutott eszébe úgy gondolni, hogy az emberek 1-2 ezer Ft-ért megveszik(!) a DVD-t.

(Blue Ray 8 ezerér ... persze ...)

zsakmany 2009.04.17. 16:46:57

simán letölteném, ezt a faszt meg még jól meg is verném, nemhogy sajnáljam. az asva monnyon le, nu!

Bartoki 2009.04.17. 16:54:42

@redriot77:

A letöltéseknél butaság (és vakítás) a bolti DVD-árral számolni.

Ha kivenném 400 Ft-ért a tékából, akkor legálisan lemásolhatnám magamnak, amivel kb. ugyanoda jutnék mintha letöltöttem volna (megvan fájlban).

Abból a 400 Ft-ból talán ha 100-200 Ft lehet a kiadó jogdíja. Max. ennyit buknak vele ha kölcsönzés helyett letölt a nép valamit.

És a zemberek igen nagy része simán fizetne ugyanennyit ha meg lehetne venni a legális letöltést.

Sőt, van aki már most is fizet - pl. fizetős warez siteokon, vagy emelt díjas SMS-ek formájában. Ez igenis egy működőképes modell...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.17. 17:03:12

Elmesélem mi történt velem öt perccel ezelőtt.
Hallottam egy rockbandáról, dícsérték, meg milyen jó, meg minden.
Irány jútúb, no, akkor hallgassuk is meg, tényleg jó-e.
Egy darab k*rva klippjük sem volt fenn, csak shakycames live bulik.
Nem fogok CD-t venni tőlük, mert lehet, hogy szar.

Ez már régebben történt:
Dícsérték az Oldboy című filmet. Letöltöttem és tényleg tetszett.
Nagy nehezen felkutattam az egyetlen artmozit, ahol kapni lehetett a dupla DVD-s extra verziót, és megvettem, NEM 990 HUF-ért.
Ha nem láttam volna előtte, nem veszem meg.

Tanulság?

Ha legális lenne az ingyenes letöltés, a népek (mondjuk) 1%-a megvenné a CD-t, DVD-t. Az pont egy százalékkal nagyobb bevétel, mint most, a banda meg jóval több, mint egy százalékkal nagyobb jegyeladást produkálna a következő koncertjein.
De ugye Öltönyösék még mindig 1980-ban élnek, abból van pénz, amit teherautóval lehet szállítani.
Google, anyone?

Parasite 2009.04.17. 17:08:29

az összes ASVA-s dögöljön meg a saját xarába fulladva. önnyi.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.17. 17:11:06

@Bartoki: ha kivennéd a tékából miért másolhatnád le legálisan?

lynx (törölt) 2009.04.17. 17:11:51

Kurvára nem hat meg ennek a faszfejnek a rinyálása.

2009.04.17. 17:14:17

egyetértek a bölcs svéd bírósággal, csak szerintem nem voltak elég szigorúak.
a legjobb lenne rövidre zárni ezt az egészet és pénzbedobót építeni minden fejbe.
és persze sürgősen menjen börtönbe az összes szemüveg, kontaktlencse és hallókészülék-gyártó! elvégre illegális tartalmakhoz biztosítanak hozzáférést, jogdíjfizetés nélkül!

Asszem 2009.04.17. 17:14:35

Én az Egyetemes Filmművészet felől közelítem meg a kérdést: éljenek a fájlcserélők!

Mert ha a tolvajbanda miatt többet nem éri meg 200 milliós szuperprodukciókat készíteni, mert egy fillér sem folyik vissza, mert még a merchandisingot is letöltik a szemét júzerek, akkor meg fog szűnni a kereskedelmi filmgyártás, mert veszteséges biznisz lesz.

Tehát csak az fog Filmet csinálni, aki szenvedélyes rendező és aki a Művészetért és nem a haszonért forgat.

Éljen! Éljen! Éljen a Magasművészet!

Asszem 2009.04.17. 17:16:35

Tegye már fel a kezét az, aki komolyan vette ezt a reklámot...

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.17. 17:29:43

Biztos mindenki feltette a kezét, azért nem tudnak írni.

pizsama 2009.04.17. 17:30:30

A filmklik.hu-n lehet streamelni/kölcsönözni/venni filmeket, csak kár hogy rossz minőségű, DRM-védett wmv formátumban. Legalább egy sample-t feltehetnének a filmekről, hogy az ember el tudja dönteni, érdemes-e pénzt áldozni érte. Én amúgy fizetnék - ha lehetne - az amcsi sorozatepizodókért, nem sokat, de fizetnék!

BKV reszelő 2009.04.17. 17:35:18

Magambanéztem és a válaszom: Igen, inkább letöltöm. Akkor is letöltöm, ha csak le akarom törölni.

hawkeye 2009.04.17. 17:35:56

Szarjon sünt az ASVA!

Élősködnek a művészeken is, meg rajtunk is!

Érvelésük meg olyan, mintha a kutya bolhái bizonygatnák a létjogosultságukat!

Dr Kangörény 2009.04.17. 17:41:12

Ugyan-ugyan, ti milyen korosztály vagytok? Az asva és társai kőkorszaki környzetet akarnak? Megkaphatják.

Mi volt a vhs korszakban? Vettük a filmeket kurva drágán, vagy letöltöttük a netről? Egy lófaszt. Üzletszerűen másoló emberkéktől (értsd: valódi bűnöző) megvettük nagyon olcsón a másolt cuccot, aztán tovább másoltuk. Ha az asva szerint az interneten tilos terjeszteni ingyen a cuccot, majd fizetünk érte bűnözőknek és kőkorszaki módon cserélgetjük a lemezeket.

Na ez ellen mit fognak tenni??? Beperelik a buszokat, vagy mi?

Kisurli (törölt) 2009.04.17. 18:00:24

Nyalják meg a zacsimat!
Ezzel max annyit érnek el, h mindenki Tótiából szerzi be a cd-ket meg dvd-ket
_ja s persze már a mobilra is rászáltak.
Csatlakozom az előttem szólókhoz, ami értelmes normális film, szintén megveszem eredetiben.

Nándesz 2009.04.17. 18:00:46

Idióták. Attól még a többi torrentoldal ugyanúgy ott lesz...

noe d. 2009.04.17. 18:15:03

megnéztem ezt a reklámfilmet: én érzem csak úgy, h a készítők konkrétan hülyét csináltak az ASVÁ-ból, azok az idióták meg beszopták? sztem, ha így van, akkor zseniális :)))

Mylady 2009.04.17. 18:33:41

@mustang: "a DVD-k is olyan horror árban vannak, még a teszkós 20 éves filmeket is 1000 pénzért árulják..."

öööö... a karácsony előtti ajándékvásárlási lázban nézegettem filmeket több helyen is
olyan filmeket, amiket csak az nem nézett meg a tv-ben 116x, aki nem akart, árultak 3-4 ezer Ft-os áron.
(pl Tango és Cash, Pretty woman)

és nem a díszdobozos, extrákkal telipakolt, névre szólóan gravírozott változat volt...

Zalzan Kavol 2009.04.17. 19:41:21

Külföldön többet keresnek az emberek, olcsóbbak a filmek/zenék. Mégis töltenek. Szóval az árra nem lehet fogni mindent.
Egyszerűen akkora a túltermelés, hogy nem lehet mindent megvenni (meg nem is érdemes) Plusz (ezt már írták többen) az emberek lusták, nem mindenki viseli el a mozis környezetet, az adathordozókat senkinek nincs kedve otthon kerülgetni, nincs normális legális online tartalom, potenciális tolvajnak néznek mindenkit, a szinkronok néha siralmasak, az embernek állandóan Stohlbucit, Szabósípost (neki egyedül Ross doktor állt jól), Gesztesit kell hallgatnia.

Én pl. még egy olyat is támogatnék, hogy a zenekarok oldalán lenne egy PayPal gomb, vagy számlaszám, és akinek tetszik, az fizethet nekik. Persze ennek a kiadók örülnének a legkevésbé.

Tényleg nem jól van ez így, de mivel ennyi év alatt nem tudott kialakulni egy normális, XXI. századi gyakorlat (és ez szerintem nem a fogyasztókon múlott) most már nem is fog, így marad a fenyegetés, a lebűnözőzés, stb. Erre meg válaszul jönnek az újabb technológiák :) Ördögi kör.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.17. 19:52:09

@Kulabácsi: "az embernek állandóan Stohlbucit [...] kell hallgatnia."

Ne is mondd. Lassan fizikai fájdalom fog el tőle. Legújabban Luke Skywalkert is ő szinkronizálja - na, azt már le sem tölteném... ;-)

BKV reszelő 2009.04.17. 21:06:14

@Joe Forster/STA: Én stólbucit szívesen letölteném a /dev/null-ra. Onnan pedig nincs visszaút ! :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.04.17. 22:01:29

Mekkora kisfilm ez már! A végén a poén után percig mereven bámultam magam elé, és csak ennyit tudtam mondani: LOL.

Boo 2009.04.17. 22:36:33

A jelenlegi szabályok szerint én mindent legálisan töltök le, és ingyen (az adathordozóim után már amúgy is fizettem jogdíjat). A többiért fájjon a feje a feltöltőnek, meg a pénzéhes jogdíjat szedő bandának.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.17. 23:01:58

Nem volt időm végégolvasni a kommenteket eddig, lehet, hogy már írta valaki, de erről nekem az jut eszembe, hogy EDE is megpróbálta betiltani a "zinternetet". Legalábbis a rá vonatkozó részeket. Ennek aztán az lett az eredménye, hogy a neve FOGALOM LETT!!!!
Meg a felkiáltójelek is fogalommá váltak!!!!!
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.17. 23:19:06

@Jani haverja: Na most már avatarom is van, stílusosan ugyan mi lehet?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.17. 23:24:03

@Jani haverja: Nem értem miért nem jelenik meg a nevem mellett a bogratsch képe.
Segítsetek!!!!!!
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!

gabbró 2009.04.18. 00:19:11

Teljes mértékben támogatom a Pirate Bay létét, működését és működtetőit.

Nyilvánvalóan ha olyan produktum születik, ami megérdemli hogy pénzt adjak érte, akkor megveszem. De amíg 1500+ Ft egy mozijegy, ráadásul zsákbamacska hogy milyen lesz a film, 5000+ Ft egy cd vagy dvd, nem fogom megvenni.
Pont tegnap pukkant be a fejem rajta, hogy este 23:45-kor (helyett 23:53-kor ugyebár) kezdődött egy sorozat az RTL-en. Nem fő műsoridő! Kivártam a 10 perces reklámblokkot, a műsor kezdete után 5 perccel azonban megint benyomtak némi pH értéket. Itt lett elegem és leültem a géphez, két kattintás, és mire az újabb reklámblokknak vége lett, már le is töltődött az egész évad.
Felháborító ami a médiában megy, hülyének nézik az embert.
Ne rajtam vegye meg a tizedik Mercijét a producer.

Nagyon remélem hogy TPB-es srácok megússzák a börtönt, bár az oldaluk zavartalanul üzemel továbbra is.
thepiratebay.org/ lessétek meg és soppingoljatok :D

puncipöcögtető 2009.04.18. 06:06:38

MEGASÜNT A BAGÁZSNAK!
MEGASÜNT A BAGÁZSNAK!
MEGASÜNT A BAGÁZSNAK!

puncipöcögtető 2009.04.18. 06:20:30

@Kulabácsi: nagyviztuloldalan lakom - kollegam mondta, hogy ismerose egy rockcsapatot visz, a Sony ajanlott szerzodest nekik, de cserebe jocskan tejelni kellett volna a zeneeladasokbol, meg a koncertbevetelbol is, igy a sajat netes portaljukon kezdtek terjeszteni es arulni a zenejuket, halom penzt keresve.
Ja, es a kovetkezo albumuknal jonehany visszatero vasarlojuknak ingyen adtak oda a teljes albumot.

facsipesz 2009.04.18. 07:54:32

Moziba?? Ilyen ultragagyi D-kategóriás hype filmekre?? Majd ha ajánlják, akkor. Na akkor töltöm le..

facsipesz 2009.04.18. 07:56:28

A filmklik.hu-n lehet nézegetni ingyér. Meg pénzért is.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.04.18. 08:29:53

Ennyi erovel a Googlet is be lehet perelni, mert segit a jogvedett tartalmak kereseseben az interneten.

zapkorte (törölt) 2009.04.18. 09:04:23

Én szívesen elmennék moziba, akár még nagyestélyiben is. Csakhogy ahhoz olyan filmek is kellenének!
Karácsonyra kaptam két ingyenjegyet az arénába, megnéztem a műsort, és rájöttem, hogy ezek amik ott mennek ingyen sem kellenek nekem! Erőszakosak, vulgárisak és sablonosak! Amit szeretek, az Magyarországon nincs se moziban, se tékában, mert úgymond "nincs rá kereslet" (miért, vazze, a multiplexek talán teltházzal vetítik a szarukat???), ami nekem tetszik, csak és kizárólag letölteni tudom, vagy esetleg megküldetni tengerentúli utánvéttel az ebayról (már erre is volt példa, mert nem sajnálom azt az egy-két ezrest azért, hogy ne kelljen egy-két napig vacakolnom a torrenttel, és még utána lemezre írogatni, meg mittudomén.)

kumming 2009.04.18. 10:02:22

Éljen a TPB!! SÜN!!!!

Alfonz64 2009.04.18. 11:51:37

Ha x pénzt szánok szórakozásra akkor ha többe kerül a film,játék,film max. nagyobb arányban fogok ingyenes játékokkal játszani, vagy kábel/műholdas tv-t nézni ja az most is van :)
Tehát nem fogok 1 fillérrel se többet költeni mert a számlákat meg a megélhetést is ki kell fizetni, a fizetésem fix, ebből kell gazdálkodni.

Földi Giliszta 2009.04.18. 15:17:27

Nem csak a faszi, ez az egész poénosra vett reklám kurva idegesítő. Amúgy elképzelem a folytatást:
- És te csak úgy lemásolnád?!
Ekkor vágás, félhomály, kollégiumi szoba, majd felnéz a monitorja mögül egy pizza és egy doboz sör társaságában a szakállas Schönherzes infós:
- Ööö, igen...

Tom$ 2009.04.18. 15:54:09

A videó végén látható kérdésre a válasz: Simán! Ha majd olcsóbbak lesznek a filmek, akkor netán beszélhetünk arról, hogy megvegyem. De amíg még egy sima üres cd-re is rárakják a szuper adójukat, addig maradjanak csendben.

epeficam 2009.04.18. 16:51:33

Ez a videó nagyon buta.

nothing.at.all (törölt) 2009.04.18. 18:17:55

legyen minden film 3d-s. akkor csak moziban lesz érdemes megnézni.:)

Színes Géza 2009.04.19. 00:25:06

Ha minden ilyet bezáratnak, akkor mire fogják beszedni az üres adathordozókra kivetett szerzői jogdíjat ezek a majmok?

zapkorte (törölt) 2009.04.19. 09:25:57

Pedig az nagyon is jó ötlet volt részükről. Ha minden ott lenne a neten for free, és az üres lemezekre tennének annyi jogdíjat, amennyit csak nem restellnek, akkor az ellen nem lenne kibúvó, nem kellene kampányolni, meg razziázni meg pereskedni, a letöltési statisztikák alapján adott arányok szerint egyszerűen visszaosztanák a moneyt az alkotóknak, és akkor még volna is valami értelme a létüknek.

H4R 2009.04.19. 09:32:59

Ezek az érdekellentétek sokáig megmaradnak szerintem. Nincs jó megoldás, a jogdíjas trükkök is csuppán szenvedés.. A termelőnek kell a pénz azért, amit csinál, zebálni persze mindenki ingyen akar. És teszi is, ha teheti, ez természetes.

HitelesBalu · http://www.credithill.eu 2009.04.19. 13:08:45

hát most néztem csak meg ezt a videót is melléé.... aztakva ezek nem normálisak :DDD
aki ilyen szervezetlenül forgar filmet, az meg is érdemli... másrészt ilyen szart biztos senki nem másolna le csak úgy... kizárólag sírvaröhögve másolnák le.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.19. 20:27:53

@nothing.at.all: Amíg ki nem találják a 3D monitort. Olvasd el az eheti Élet és Tudományt!

Asidotus 2009.04.20. 16:53:20

Baromi nehéz kérdés, baromi nehéz rá okosan válaszolni. Ami tény, a Pirate Bay tényleg lopás. Hogy mennyit és miért loptál, azon lehet vitatkozni.
Egy más jellegű példa:
Autógyárban dolgozol, gyártjátok a Mercedest, mikor bejön egy vevő és egy varázsló. A vevő rábök egy neki tetsző modellre, mire a varázsló hokuszpókuszol, megjelenik egy új autó, mire a vevő beül abba és elmegy. A te Mercedesed meg marad a raktárban. És ez itt nem áll meg, mert a varázsló minden nap bejön egy, majd később sok vevővel, mindenkinek varázsol egy másolatot, és egy idő után senki sem veszi az autódat.

borsszóró 2009.04.20. 18:10:36

most ezek a "jogvédők" meg mi tököm most otthon ülnek a sarokban és sirnak h nem vehetnek meg még egy helikoptert v mi?

(ui.: első komment :DD)

nitro1 2009.04.20. 22:56:47

A varázsló szerintem kurvára nem ingyen fogja gyakorolni a tudását.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.21. 02:41:32

@Nűnű: Rossz példa. Az autóipar azért bukik be most a gazdasági válság során, mert jellemzően nem az autó eladásakor, hanem a használatakor szedik le a sápot a userről.

Ha a varázsolt Mercedes olyan volna, amihez nem jár garancia, user support, akármi, hanem oldd meg magad, lehet hogy sokan azt választanák, mert egyébként is a faszuk tele van a márkaszervizzel. (Többszörös ár a sarki, noname, de - vagy éppen azért - lelkiismeretes szervizhez képest megvan?)

Linux disztribútorok abból élnek meg, hogy ingyen kiadják a disztribúciót, de ha könyvet, user supportot, professzionális támogatást akarsz mellé, azért fizetsz. És nem halnak éhen.

۝merta-X 2009.04.21. 12:06:35

@Nűnű: De ha a varázsló autója mondjuk csak és kizárólag jobbkormányos, míg a gyártóé normális(lásd pl premier után 2 hónappal megjelenő OROSZ nyelvű R5 DVDripek, megtámogatva kamerás angol hanggal, ezzel szemben a forgalmazó 0-ik perctől HD-ben biztosíthatná a mérsékelten fizetős online hozzáférést,) akkor testhezállóbb a példa.

MaXIP21 · http://www.regia-soft.hu 2009.04.21. 13:30:11

Az Internetet e lényegétől próbálják megfosztani :D Lol..

sziger · http://malker.blog.hu 2009.04.21. 13:59:26

Rendszeres letöltőként természetesen nekem is van véleményem.
Azokat, akik letöltenek, és árulják, én is büntetném, de aki, mint az átlag "csak nézi", azzal egyetértek.
Az utóbbi időben olyan sok rossz filmbe sikerült beleszaladnom, hogy a hajam téptem volna ki, ha fizetek is érte.
A másik pedig, hogy a kedves kereskedelmi csatornák például a sorozatokkal évek óta szívatnak, elkezdik, leállítják, ismétlik 1-2 év kihagyással folytatják... Így inkább nem kezdek el mindenképpen nézni valamit, majd megnézem egyben, miután letöltöttem reklám, és sallang nélkül.
Szerintem egyébként ez a jövő abszolút.

Ja, és azon még nem gondolkoztak el a "filmesek", hogy a net szolgáltatók vajon miért igyekeznek minél gyorsabb netet kínálni?! Hát nem az e-mail forgalom miatt... :-)

rts 2009.04.23. 07:49:50

ez a reklám igenigen szánalmas, ráadásul nemtom milye nethez van optimaizálva ez a pléjer vazze, 1 megabittes nettel a közepén elakad a kép, csak a hang megy tovább, de az is akad.

Páneurópai Harci Kos 2009.04.24. 00:36:19

Szarjanak sünt a torrentezők:)
süti beállítások módosítása