Klasszikus történet arról, hogy sokszor a kereskedők sincsenek tisztában a Fogyasztóvédelmi Törvényekkel. Beáta panaszára a vásárlás után 1 és másfél évvel is azt a választ kapta, hogy vigye csak vissze a hibás székeket, 3 év garanciát biztosított rá a gyártó, tehát kicserélik. Ám mire odaért vele, a forgalmazó hozzáállása megváltozott.
2007.06 hóban, a Jysk áruházáan vásároltunk egy kertibútor készletet, Wellington asztalt valamint 6 Sienna széket. A kerti bútort nagy örömmel használtuk, egészen tavaly nyárig, amikor azt tapasztaltuk, hogy rendeltetésszerű használat mellett, a székek sajnos egymást követően vagy megrepedtek, vagy egyből el is törtek.
Mivel a számlához csatolt szavatossági jegyeken három éves szavatosság volt, nyár végén bizalommal fordultunk a Jyskhez, hogy a bár kicsit drágább de jobb minőségű Corfu székekre visszacseréljük a székeinket, természetesen a különbözet kifizetését vállalva . Amikor a tavaly telefonon érdeklődtem a a Soroksári Jysknél (részletesen elmondva a fennt leírtakat), a Jysk dolgozója nagyon kedvesen közölte, hogy sajnos nyár vége lévén kifutóban vannak a kerti bútorok, és már nem is hoznak újat, de ez nem probléma, tavasszal újra jelentkezzek és természetesen akkor a csere lehetséges. Ez most tavasszal meg is történt, amikor szintén ezt a választ kaptam, hogy, legyünk szívesek befáradni és a csere megtörténik, csak előtte telefonáljunk be, hogy biztos van e raktáron éppen akkor 6 db Corfu szék.
2009.04.17-én ezt meg is tettem, a férjem bepakolta az autóba mind a hat széket és munka után tervezte, hogy akkor befárad az üzletükbe. Ekkor azonban igen nagy meglepetésemre, fordulat történt, amikor arról érdeklődtem, hogy akkor van e raktáron szék, a Jysk munkatársa (akinek sajnos a nevét nem kérdeztem, ez tudom az én hibám), közölte, hogy akkor mégsem lehetséges a dolog, mert IDŐKÖZBEN utána néztek és csak egy éven belül cserélik ki a székeket, nagyon sajnálja, de ez van.
Hát nem kis meglepetés ért!
A férjem mivel már magával cipelte a 6 széket, úgy döntött befárad az illető Soroksári áruházba, hogy személyesen is tájékozódjon. Ott megtörtént a jegyszőkönyv felvétele, a helyszínen a kolléga megállapította, hogy a szék nem rendeltetetésszerűen volt használva, és közölte hogy akkor bevizsgáltathatjuk ha akarjuk.
Annyit még megjegyeznék, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek akik ez ellen a termék ellen kifogással éltek, mert jómagam is ismerek, olyan személyeket, akik a fennt említett székekkel hasonló módon jártak, csak ŐK szerencsések voltak mert egy éven belül jelentkeztek, és visszacserélték a székeket, azóta a Corfu székeket használják, és semmi problémájuk nincs vele, mint ahogy nekünk sincs a Wellington asztallal.
Az eltelt néhány napban, kicsit utánanéztem a fogyasztóvédelemnek, és annak mi a különbség a szavatosság és a jótállás között, lassan ebből is doktorálni fogok.
Szóval tisztában vagyok azzal, hogy most nekem kell/kellene bizonyítani azt, hogy a székek minőségileg rosszak, és amennyiben lehetőségem lesz meg is teszem. De, az a kérdésem, hogy minden szerencsétlen vásárlónak, aki Bármit is vásárol, abszolút napirenden kell lenni a törvényekkel, és hogy mire hogy van a szavatosság, meg jótállás, előbb fél év, majd év stb. stb.
Vagy esetleg tisztább és egyenesebb dolog lenne a vevővel szemben az, hogy a nagyon jó reklámfogásnak tűnő, elég megtévesztőnek ható három év szavatosság helyett pontosan feltüntetnék azt, hogy ez abból áll, hogy az első fél évben cserélik gond nélkül, az első évben az üzletnek kötelessége bizonyítani hogy mi a helyzet, utána pedig a vevő magára marad a kis papírjával, amin bár három év van feltüntetve, de ez már rajta kívül senkit sem érdekel.....
És még egy megjegyzés, hogy is tudhatná a vevő hogy mit fed a szavatosság, hiszen még maguk a Jysk dolgozói sem tudják, hiszen ősszel is, valamint idén tavasszal is nagyon kedvesen közölték velem telefonon, hogy természetesen a csere lehetséges, mindamellett hogy részletesen elmondtam a vásárlás időpontját és a szavatosságot, SŐT még a Központi Jysk (Sibrik) üzletében lévő, vezető pozícióban lévő Úriember is első alkalommal nem értette miért nem cserélték ki a székeket ha három év szavatosság van....Szóval miért is hitegettek ősztől mostanig?
Beáta, aki sajnos a szavatosság és jótállás ügyében eddig tudatlan volt
Az utolsó 100 komment: