Joooenak sikerült biztosításváltás közben koccannia egyet autójával, amit az újonnan választott Genertel 102 ezer forintos díjjal jutalmazott. Amikor ezt nem fizették és megpróbálták megreklamálni, felmondták a szerződést. Olvasónk szerint a Genertel a Bonus-Malus rendszerrel párhuzamos kártörténeti rendszert működtet. Ezt sajnos elfelejti közölni ügyfeleivel, csak amikor ilyen brutálisat emel, derül ki, hiszen amúgy a B4-es bónuszon nem rontottak:
Mindenki ismeri hogyan működnek a kötelező biztosítók, évente egyszer kiválaszthatjuk a kínálatból hogy nekünk épp kinek az ajánlata a legkedvezőbb, aztán legalább a következő válogatós időszakig azt a díjat fizetjük. Nem csak biztosításoknál, fontos általános ökölszabály, hogy a fogyasztóval közölni kell a szolgáltatás árát amit igénybe készül venni, hogy a különböző lehetőségek között ennek ismeretében döntsön. Na a Genertelnek sikerült találnia egy kiskaput, hogy hogyan kérhet mégis nagyobb árat mint amire szerződött az ügyfél, és ha már ilyen jól összejött nekik a trükk, nem kispályáznak, kérnek is rögtön háromszor annyit, így találták ki májusban, mikor már két negyedév be volt fizetve, hogy a mi éves 33 ezres biztosítási díjunk legyen inkább 102 ezer.
Olyan pechesek voltunk tavaly decemberen, hogy az év utolsó hetében, új biztosító kiválasztása és az alkusz megbízása után(!) okoztunk kisebb kárt. (Ónos eső, extrém körülmények, amit az elől haladó jóval rövidebb féktávval tudott megoldani - kocc, pár tízezer Ft kár mindkét oldalon. Felelősséget elismertem, papír töltögetés, minden rendben.)Az előző biztosító (K&H) kifizette a károsultat, a biztosítók intézték amit ilyenkor kell, kártörténeti igazolás stb. Látszólag minden rendben. Arra számítottunk, hogy annak rendje és módja szerint a bónuszunk csökkenni fog kettővel, és az ennek megfelelő, a biztosítóválasztás időszakában meghirdetett díjat kell majd fizetni. Negyedévenként párezer forint emelkedés, ki lehet bírni, elvégre kárt okoztunk, ez van.
Addigis rendesen fizetgettük az eredetileg megállapított árat a Genertelnek. Na ők ehelyett vicces dolgot csináltak, a díjat bő háromszorosára, 102 ezerre emelték. Ráadásul az eredeti bónusz-szintet (B4) meghagyták. Ha ennyi lenne a B4-hez, vagy akár a B2-höz meghirdetett biztosítási díj, akkor nem lenne ezzel semmi baj. Más kérdés hogy akkor nyilván nem szerződtünk volna a Genertel-lel, ha ők a 102 ezres "tarifát" írják ki a díjtáblázatba B4-hez vagy akár B2-höz. (Úgy emlékszem az A0 volt 67 000 körül, szóval ilyen mértékű emelkedésre nem számíthattunk.)
Na ezt természetesen nem fizettük be, de mielőtt érdemben vitázhattunk volna, alig pár nap alatt fel is mondták a szerződést nemfizetésre hivatkozva. (Rendes fizetési határidőt hagyni, esetleg egy második felszólítás... ilyenekről szó sem volt)
Bementünk az ügyfélszolgálatra, hogy magyarázzák már el, ha már egyszer kifejezetten benne van az erről szóló kormányrendeletben, hogy a tilos év közben árat emelni, meg a fogyvéd. törvényből is következik, hogy a fogyasztó a szolgálatás árának ismeretében kell hogy kiválassza a szolgáltatást, hogy a francba követelnek tőlünk akkora összeget, amit mi sosem láttunk és a közölt díjtáblázat szerint még az A0 kategóriához képest is durva.
Hab a tortán, hogy az ügyfélszolgálaton nem tudtak (!) az előző évi biztosítóválasztáskor hatályos díjtáblázatot mutatni... Így hogy számláznak az alapján? Azt mondták menjünk be xy könyvtárba, keressük meg az x napilapot, abban volt meghirdetve. (Ez azért így kicsit durva szerintem...)
Szóval, a magyarázat: a Genertel azt találta ki, hogy ő a jogszabályokban szabályozott Bonus-Malus rendszer mellett működtet egy saját kártörténeti rendszert is, ezáltal megkerülve az erre vonatkozó szabályozást, és a korrekt összehasonlítás lehetőségét. Kétféle tarifával dolgoznak, a kisebb, a többi biztosító ajánlatához közeli árakat alkalmazzák abban az esetben, ha nem volt káresemény az elmúlt 5 évben, ellenkező esetben egy elképesztő ugrás után vannak a durvább, "úgyis befizeti a paraszt mert nem tehet mást" árak. Szerintem az is megérne egy misét, hogy - bár polgári jogilag lehet, hogy rendben van - a versenyjogi és a fogyasztóvédelmi szabályok figyelembevételével is jogszerű-e ez a Bonus-Malus rendszerrel párhuzamos kártörténeti rendszer. Az ügyfélszolgálaton mesélték, volt aki B10-es bónuszt vesztett el a zavaros rendszerük miatt, olyan is aki nem emlékezett rá hogy jópár éve volt káreseménye és emiatt került hasonló helyzetbe.
Az a szörnyű az egészben, hogy a fogyasztó itt nem teheti meg, hogy azt mondja b+ magad, nem kell a szolgáltatásod, szerződök mással, mivel a biztosító ilyen esetben díj nemfizetés miatt mondja fel a szerződést, így jogszabály írja elő, hogy csak nála(!!) lehet újrakötni. Ráadásul emiatt A0 kategóriába sorolnak vissza.Kértük, hogy mutassák meg, hogy milyen nyilatkozat alapján kötöttek velünk szerződést, bizonyítsák, hogy ők a fogyvéd törvény előrásai szerint, figyelemfelhívó módon, egyértelműen közölték velünk, hogy a szolgáltatás ára akár 102e Ft is lehet. (Hiszen tudtuk, ez nem történt meg.) Természetesen ezt szintén nem tudták megmutatni az ügyfélszolgálaton. (Semmilyen érdemi információval nem tudtak szolgálni, a megmagyarázási próbálkozásokon kívül, meg az olyan színvonalú érveken túl, hogy ne próbáljunk széllel szembe vizelni, fogadjuk el és fizessük ki amit ők kérnek, bármennyi legyen is az.)
Természetesen az a szerződési ajánlat amit mi az alkusznak eljuttattunk, nem tartalmazott ilyen lehetőséget. Ezek után már tényleg érthetetlen mi alapján számláznak ők... A jogorvoslat lehetősége erősen korlátozott. Még ha jogilag igazunk is van esetleg, hiába pereskednénk, még azt se mondhatjuk hogy arra az időre amíg a per tart mással szerződünk, egyszerűen addig nem használhatjuk az autót. Az meg gondolom világos, hogy a velük való ismételt szerződéskötés teljesen ki van zárva. Nem csak a horror ár miatt, hanem a hozzáállásuk, üzletpolitikájuk miatt is. Hogy használhassuk az autónkat, felajánlottuk, hogy kifizetjük az év addigi részére eső állítólagos tartozást, és bontsuk fel a szerződést közös megegyezéssel, úgy hogy mi köthessünk más biztosítóval szerződést, a vita többi részét pedig rendezzük békéltető testület előtt, ezt sem voltak hajlandók elfogadni.
Így, mivel biztosítás nélkül nem használhatjuk és biztosítást rendes áron nem köthetünk rá, ezzel az autó eladására kényszerítenek, kicsit dühítő. De persze megoldjuk családon belül, csak hát az átírás sem olcsó, de még mindig jobban járunk másik biztosítónál A0-ban. (Olyan durva árat találtak ki, hogy az magasabb mint a rendes biztosítási díj + a bónusz elvesztése miatti kár + az átírás költsége, eredetiségvizsgálattal, illetékkel, stb.) Ha egy kicsit kevésbé pofátlanul csalnak, és nem akarnak ekkorát szakítani, lehet hogy fel sem tűnik a dolog, vagy "belefér" alapon lenyeljük és akkor legalább erre az évre megkapták volna a fáradtságosan összecsalt extra díjat.
Joooe
Hörcsög 2009.06.03. 14:23:33
betépett felhasználó 2009.06.03. 14:23:59
Ofélia . 2009.06.03. 14:24:23
frutella 2009.06.03. 14:24:27
Hörcsög 2009.06.03. 14:24:38
betépett felhasználó 2009.06.03. 14:25:26
en biztos nem.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 14:25:36
hát nem látjátok, hogy nem lehet csak úgy szólj hozzára kattintani????
először a tovább gombra kell kattintani (hátha elolvasod), és csak után lehet törtető módon elsőzni.
ránézésre borzalmas hosszú...
betépett felhasználó 2009.06.03. 14:27:52
kovetkezo lepes a
"a kommentet csak cenznezes utan kozoljuk, HA 1altalan kozoljuk!" ez kovetkezik ???
lemondom az homaros elofizetesem...rhdtvilag!
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 14:30:32
miért nem próbáljátok meg? és ha nyertek, az összes kőtségeteket követelitek rajtuk.
különben soha nem fogjuk megtudni, mi a tanulság
É2I 2009.06.03. 14:33:25
Neménvótam 2009.06.03. 14:35:06
É2I 2009.06.03. 14:41:45
Ja és azt hiszem olyan van, hogyha a cégváltás közben okozol balesetet vagy meghamisítod a bónuszod elállhatnak a szerződéstől.
Ja és nem olcsóbb kifizetni azt a pénzt, mint az átirítási ceremóniát?
Frucsasz 2009.06.03. 14:43:16
Olyan hosszú volt ez a poszt, hogy kétszer majdnem elbóbiskoltam. Amúgy tényleg gáz.
Frucsasz 2009.06.03. 14:44:29
Ahamm 2009.06.03. 14:45:40
remelem meg nem adtatok el csaladon belul!
uzembentartot valtsatok csak,...
nezd meg, nem kell annyit fizetni, mint csaladon beluli vasarlasnal... 6.000Ft
Es uj biztositast kell kotni!
aardwark 2009.06.03. 14:46:41
1- nagggggggggggyyyyyyyyyyon hosszú
2- biztosító, heehhhhhhhhhhh és pffff
3- megyek ebédelni
4- szvsz a biztosító mindig szívat, nekem eddigi életemben 5 esemény volt és ők vezetnek 4-1-re, szóval bekaphatják és sünt meg az összes többit nekik
staropramen 2009.06.03. 14:47:09
ha valahol itt téblábol a posztoló egészítse már ki néhány dátummal a történetet.Biztosítót is váltott, vagy csak újrakötött.
jan.1-től élő szerződése volt megadott összegre.Mikortól emelte a díjat a biztosító?Mivel indokolta, hogy a bonus besoroláson nem változtatott?
valami derend az év végi hajcihőből, hogy van egy pont a szerződéstervezetben az új szerződés életbelépéséig okozott kárra.
Summa summárum lehet, hogy olcsóbb lett volna a néhány tízezret kp kifizetni a károsultnak, mint bevonni a biztosítót.
labi 2009.06.03. 14:50:18
Ha azt bevállaltad akkor most miért panaszkodsz hogy úgy történt ahogy ott írva vagyon?
Ha meg nem olvastad el a szerződést hanem "né' má' ez a legócsóbb írjuk alá", akkor ma is tanultál valamit... remélem...
aardwark 2009.06.03. 14:51:03
majdnem mint a Háború és béke mekong-deltai nyelvjáráshoz közeli őstatár fordítása
Ofélia . 2009.06.03. 14:51:18
Kedves postoló a háboru és békével ne terheld a serverünket mert ha valaki a bánatát 10 mondatban nem tudja abszolválni az SZÁNALMAS!!
Az egész szarságbol nekem a FIZETGETTÜK jön le és akkor nincs és nem is lehet kegyelem:))))))))
hetech 2009.06.03. 14:52:55
"...új biztosító kiválasztása és az alkusz megbízása után(!) okoztunk kisebb kárt.
...
Az előző biztosító (K&H) kifizette a károsultat, a biztosítók intézték amit ilyenkor kell..."
Ha elolvasod, akkor sok dologra fény derülhet ám ;)
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 14:54:55
egyes.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 14:57:05
Joooe, el kell olvasni az apróbötűt!
Én komolyan ezt tanítanám az iskolákban, hogy először az apróbötűt, és csak aztán a lényeget.
Ofélia . 2009.06.03. 14:59:06
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 14:59:26
"a biztosító mentesül a kötelezettség alól, ha"
hetech 2009.06.03. 15:00:10
Lehet, hogy más böngészőt használunk :D
ave 2009.06.03. 15:01:29
Eleg evidens, hogy kerulni kell a genertelt, ha van masik ajanlat viszonylag kozel hozza.
De hat ha valakit semmi nem erdekel, csak az alapar, az igy jar.
champy 2009.06.03. 15:01:57
Talán pisztolyt tartanak a fejetekhez?
Semmi sem kötelező, csak a biztosítás. :)
EÖ (törölt) 2009.06.03. 15:04:09
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 15:06:41
a másodiknál felvettem és még bötűméretet is állítottam.
mégsem értettem, hogy miért nem olvas ászf-et a posztoló.
ja, és nekem nem kell böngészni, itt van előttem a monitoron amit olvasni kell:))
cavinton 2009.06.03. 15:09:05
7 éve csak én vezetem balesetmentesen, ezért bevállaltam a kockázatot.
A feltételek egyértelműek voltak.
labi 2009.06.03. 15:11:11
misi46 2009.06.03. 15:18:53
Editor Bob 2009.06.03. 15:20:35
staropramen 2009.06.03. 15:23:16
az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl 2009.06.03. 14:54:55
Megyek haza szerintem van valamennyi hamu a cserépkályhában, szórom a fejemre.Ruhát most ilyen kisméretű elnézésért nem szaggatok.Ha nincs hamu otthon akkor megpermetezem a szőlőt.
egyébként igazatok van tényleg le van írva.
Oszt jónapot!
Ofélia . 2009.06.03. 15:24:13
És jött 3 oldalnyi felsorolás:))))
Most már csak azon röhögök ha valaki ártéren lakik.És szegénykém azt hiszi, hogy az én pénzemböl lessz stabilizálva a gátja vízelvezetése és minden földi java mert megvett egy házat fillérekért egy csodálatosan szép területen:(((
Hát ha erre valaki még tud biztosítást kötni.......
Mylady 2009.06.03. 15:24:23
nem valami eseménydús az életed... nem untad még halálra magad? és az eseményutáni tablettákat bevettED-E?
@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: "Én komolyan ezt tanítanám az iskolákban, hogy először az apróbötűt, és csak aztán a lényeget."
Nálunk ezt tanították. Konkrétan a töritanár. A dolgozatban olyanokat kérdezett, hogy aki nem tanulta meg az apróbetűs részeket és a képaláírásokat, max hármast kaphatott. De ez csak az első dolgozatnál volt érdekes. Utána már tudta mindenki.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.03. 15:24:52
elő a kötvénnyel, azt' nyaljanak sót. a biztosítási kötvényed gyakorlatilag a szerződés. attól eltérni nem nagyon lehet.
Ofélia . 2009.06.03. 15:25:40
Ofélia . 2009.06.03. 15:29:18
Vigyázz a hamura még el tudjuk adni szóróhamunak csak megnézetjük brákóval és mágneses mezőnek tesszük ki.
Deutéreiumos pí hamu. Sztem lenne rá vevő:)))
☺ágica (törölt) 2009.06.03. 15:33:40
Ofélia . 2009.06.03. 15:35:26
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 15:35:30
Különben nem értem a felháborodást. A biztosító aszonta, adok neked olcsó biztosítást, ha nem volt x évig káreseményed mielőtt velem szerződtél. A júzer mondta, nem volt. De aztán mégis lett. Pech.
Amúgy igaza vn staropramennek, pár 10 ezres kár esetén kár a biztosítót is bevonni a játékba, mert mindkét fél rosszabbul jár.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 15:37:53
mindenki megbukott:))
☺ágica (törölt) 2009.06.03. 15:38:49
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 15:40:23
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.03. 15:45:51
nekem az van ráírva :)
éves díj: (pl) 40000
fizetés negyedéves inkasszó: 10000
én ezt fizetem, kész passz. ha nem okozok kárt akkor a biztosítóm a feje tetejére állhat akkor sem fogok többet fizetni.
Ofélia . 2009.06.03. 15:46:20
Garantáltan bolhamentes csak langsan spacíren nevezetü lények leledzenek benne(mint sponzorok).
Magyarán ha kell egy kis koszos szőnyeg leöntve joghurtal és tele lapostetüvel akkor ELADÓ:)))))
Ofélia . 2009.06.03. 15:48:39
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 15:53:15
Hm. És ez törvényes?
"Negyedévenként párezer forint emelkedés, ki lehet bírni, elvégre kárt okoztunk, ez van."
Figyelemre méltóan felelős hozzáállás. Grat :)
"Na ők ehelyett vicces dolgot csináltak, a díjat bő háromszorosára, 102 ezerre emelték. Ráadásul az eredeti bónusz-szintet (B4) meghagyták."
He? És ezt hogyan :D
Nem lehet kérni hogy akkor B2, és 33 ezer? :)
"Hab a tortán, hogy az ügyfélszolgálaton nem tudtak (!) az előző évi biztosítóválasztáskor hatályos díjtáblázatot mutatni... "
Nem kis sün jár ezért...
Szerintem ezzel amúgy tényleg lehet menni pereskedni. Nincs a biztosítóknak valami felügyelő szerve?
Szopjon lovat az összes ilyen pofátlan banda.
Mylady 2009.06.03. 15:54:29
Na, tippelj, honnan vették a kifejtős kérdéseket a félévvégi vizsgán? (az elméleti rész 70%-át, az összpontszám 20%-át ezekből lehetett összeszedni)
Mylady 2009.06.03. 15:55:43
De, van. A jólismert és méltán közkedvelt PSZÁF.
Tsabi 2009.06.03. 15:56:17
EÖ (törölt) 2009.06.03. 15:56:41
óh dehogyis nincs! A PSZÁF!
Tudod ők azok, akik mindent rendben találtak a MÁV biztosítónál!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 15:56:59
Neménvótam 2009.06.03. 15:58:39
homar.blog.hu/2009/06/03/ferrarikat_vett_a parkolotarsasag
Ofélia . 2009.06.03. 15:59:23
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:00:42
Mylady 2009.06.03. 16:02:07
pedig dehogynem
agyba-főbe büntetnek minden bankot a legapróbb csipcsup kis szarságokért
ami lényeges és ott van a szemük előtt, azt meg nem veszik észre...
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.03. 16:05:37
Ofélia . 2009.06.03. 16:06:20
Mylady 2009.06.03. 16:07:59
nem állt szándékomban
EÖ (törölt) 2009.06.03. 16:08:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 16:15:17
@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Nem a panaszlevelek csip-csupok, hanem az azokra adott reakció :(
Ofélia . 2009.06.03. 16:20:44
Nem fogom leszarságozni:)). Pláne csip csup nem:)))
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:22:58
@ofélia. A lóleányálom tours
tulajdonosa:
épp a tegnapi értekezleten beszéltünk arról (miért is nem jöttél? isteni volt a kávé), hogy kéne csinálni egy biztosítót. A neve máv lenne. Mit szólsz?
Ofélia . 2009.06.03. 16:24:21
A nagy ügyekben pártsemlegesen benne van a sógor, koma, fa@avége, pu@avége, és minden boldog ős. Tehát........
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:24:27
EÖ (törölt) 2009.06.03. 16:28:59
*sógorom az albán konzul, soron kívül intézem a nagynénikéd kérelmét. a forgatókönyv szerint a reptéren fogjuk őrizetbe venni felségárulás vádjával.
Wodka 2009.06.03. 16:32:37
Én anno még a MÁV-ÁBE-vel sz*ptam meg.
Ofélia . 2009.06.03. 16:32:49
@Nelson Mandula: Mert majorkán adtan el a maradék sineket hulladékáron és kár, hogy nem tudtalak hívni mivel egy szerződés 5000 Km sinröl nem semmi így nem tudtam megkötni de sebaj késedelmi kamatként hozzáadjuk a keletit:))
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:35:38
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:38:51
Ofélia . 2009.06.03. 16:43:06
A józsefváros miatt én már nem diszponálom magam(kína túl nagy falat)
A nyugatival hulladékvasáron talán tudnék valamit kezdeni:)
Ofélia . 2009.06.03. 16:44:53
Joooe 2009.06.03. 16:44:54
Ez így tényleg hosszú lett, becsszó a fejemben még rövidebbnek nézett ki :))
Majd gyakorlom a tömör fogalmazást :D
Amúgy persze, igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy lehettünk volna figyelmesebbek. Evvan :)
De szerintem ők sem tájékoztattak megfelelően súllyal a másik árról (ha egyáltalán tájékoztattak, és nem ászf-be írták valahol)
A biztosítási kötvényen pedig csak egyetlen ár szerepelt. Később a magasabb ár követelését megalapozandó, küldtek egy módosított kötvényt (nem tudok pontos dátumot, április vége környékén)
Ez még külön vörös posztó volt, hogy milyen alapon módosítgatnak ők?
Amúgy kösz a "sünt nekik" kommenteket, jó az ilyet olvasni :D
Joooe 2009.06.03. 16:46:48
Esetleg azt megígérhetem, hogy ha tényleg legyőzöm a lustaságom és megírom, beszámolok az eredményéről itt a homáron...
EÖ (törölt) 2009.06.03. 16:47:13
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:57:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:01:08
Amúgy ezért lényegtelen az egész narancs-piros-szegfűs-faszomos óvoda : úgyis egy követ fújnak.
Főnököm jegyezte meg, hogy "Ezek nem kommunisták. Nem hiszem, hogy lennének egyáltalán elveik."
@Nelson Mandula: Pl. azért mert az alapján ilyet játszanak, másrészt a B-M rendszer pont a díjakat szabályozná.
És az albán királynőnek is Invitel netje van? 384k-s?
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 17:02:03
Joooe 2009.06.03. 17:04:21
MatseQ 2009.06.03. 17:04:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:15:04
És ez vajon törvényes-e? Mondjuk mindegy, ha ezt ovlastam volna nem kötök náluk az tuti.
Mondjuk így is évek óta nem váltottam biztosítót, mert olcsóbb úgy hogy hagyon a k&h-nál, és még mindig kisvárosban vagyok szerintük, így kevesebbet fizetek, mint bármi mással, nagyvárosba bejelentve...
Ofélia . 2009.06.03. 17:16:29
A genetikai változtatás által(japán tudósok nasa technológia) tavasz óta alkalmasak balatoni kékszalagos hajók megtámadására is:)))
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 17:21:33
Minden biztosítónál vannak klf plusz kedvezmények a bónusz-malusz mellett. Én továbbra sem látok semmi borzasztót abban, ha valaki x idő balesetmentességért plusz kedvezményt kap. Ez legalább egy konkrét, megfogható dolog.
A B-M réges rég nem szabályozza a díjakat amúgy. Nézd meg mennyi lenne a biztosításod ugyanarra az autóra, 0 B-M-al ha 45 éves vidéki nőnek írod be magad vagy ha 25 éves pesti férfinak.
(az albán királynőnek a legmodernebb dial up netje van, ha a nagynénikém nem passziánszozik, elérheti az 54k-s sebességet is!)
@Joooe:
a rendszer pont a B-M miatt átjárható szerintem. Az összes többi kedvezmény adható és nyilvánvalóan nem vihető át egy másik biztosítóhoz. Nálad egyedül az a baj (szerintem), hogy nem soroltak vissza alacsonyabb B-M kategóriába. Illetve, végülis neked ez nem olyan nagy baj. :)
Ofélia . 2009.06.03. 17:22:38
De azért ám legyen havi + 2000 de nyugodtan megyek ki a forgalomba.
Mostmár autót bérelni szoktam de inkább napi 3000-el drágábban full biztosítással:))
Joooe 2009.06.03. 17:32:46
Szerintem akkor is megkérdőjelezhető a dolog, értem én, hogy eszerint a logika szerint csinálják amit te is felvázoltál, de nem értek vele egyet, az ármeghatározás többi faktora (kor, vidékiség, stb...) nincs jogszabályban szabályozva, a kártörténet mint faktor pedig igen.
Joooe 2009.06.03. 17:36:58
A sztori lényege pont hogy a szerződés megkötése _után_ módosítottak.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:40:30
Bár mondjuk kék szalagja sincs :D
"Nézd meg mennyi lenne a biztosításod ugyanarra az autóra, 0 B-M-al ha 45 éves vidéki nőnek írod be magad vagy ha 25 éves pesti férfinak."
Hehe, pont ezért nem váltok biztosítót.
"ha valaki x idő balesetmentességért plusz kedvezményt kap"
OK, de utána itt vannak az ilyen faszságok mint ez itt.
Ofélia . 2009.06.03. 17:42:16
És ezt a világon minden biztosító beszámítja sztem teljes joggal(sanyaru tapasztalat)
Ofélia . 2009.06.03. 17:49:21
Ha szar az idő egy edelátogatás jó napi program lessz nemi fingatással:))))
.lll. 2009.06.03. 17:50:58
"kedves Borát Józsi nagyon jó a műsor,itten mindenki iszi szavait"
Ofélia . 2009.06.03. 18:21:50
Óccó volt?:))))
.lll. 2009.06.03. 18:28:46
óccó bucahúcnak híg a leve:)
DDani 2009.06.03. 18:40:01
májgeriberi 2009.06.03. 18:42:46
TE, kedves vevő meg csak szopogathatsz, mert benne foglaltatik, hogy egyoldalú, így AKKOR és ÚGY variálhatják ahogy akarják. Persze szigorúan egyszer, évente amikor jónak látják és amikor azt KELL. Tekintettel arra, hogy ŐK NEHOGY rosszul járjanak.
De TE (ÉN is) ennek ellenére aláírod, mert mindenhol így múkodik.
Ja, és ezért tart itt az ország!
májgeriberi 2009.06.03. 18:45:46
hányinger :O
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 19:10:17
Főleg ahogy EDE fingatódik. Az FONTOS!!!!
Ofélia . 2009.06.03. 19:16:09
Debreceni Zita menekül(ha valaki megmondja ki a szar az megköszönöm.
Valami ágica nem elégedett az életével, mellével, puncijával és agykurkászával(megjegyzem az agykurkászt már leszázalékolták)
Győzikének a vakond megevett valami zebracsíkot(már gyűjtenek rá)
Balázsnak(na az is ki a szar,) aranyos gyermeke született és komoly gond lessz a pelenkázással és a pisikével!
KRRRR RECCCS BEGERJ MEGBOL FELROB DURR BEKAP KIKAPCS:)))
májgeriberi 2009.06.03. 19:19:11
Ofélia . 2009.06.03. 19:33:42
A közöd hozzászólásu kölyökröl már nem is tettem említést TAJGETOSZT!!!!!
É2I 2009.06.03. 19:35:44
Ne olvass, nézz szarokat, oszt ez nem fog foglalkoztatni.
egyébként az összes "celebet" a politikusainkkal egyidőben kellene a falhoz állítani.
Hát hogy ki húzza meg a ravaszt... Nos arról arról a rókák nem nyilatkoznak ;P
májgeriberi 2009.06.03. 19:38:02
ezt nemigazánértem
a tajgetosz jöhet(ne)
.lll. 2009.06.03. 19:49:36
barát józsi kigyogyít!
Ofélia . 2009.06.03. 19:52:26
májgeriberi 2009.06.03. 19:52:37
májgeriberi 2009.06.03. 19:55:19
Sajna..
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 19:57:57
A Tajgetosz igen, elég sokan megléptek onnan. Főleg ezek a médiakurvák.
Hülyülj nép, és fogyassz.
A "közöd" nem az apjának mondja :)De azért gáz.
Mondjuk unokahúgom 3 évesen azt mondta hogy baszki, hát ott gurultunk a röhögéstől :)
De már nem mondja, tudja hogy csúnya :)
.lll. 2009.06.03. 19:58:06
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:00:06
NA ez a kutúra fellegvára.
Ez kell a népnek, lehessen valaki magánéletében vájkálni, hogy a sajátjára ne is emlékezzen.
.lll. 2009.06.03. 20:01:05
májgeriberi 2009.06.03. 20:01:58
májgeriberi 2009.06.03. 20:03:32
Mylady 2009.06.03. 20:03:34
már jósok hónapja
nem gondoltam volna, hogy ilyen jól el leszek nélküle...
.lll. 2009.06.03. 20:03:44
simán betiltanám ezeket a szarokat
Ofélia . 2009.06.03. 20:04:53
Szoliban itt szól mellettem a tv és innen a sok leírhatatlanul FONTOSCH infó:)))
.lll. 2009.06.03. 20:04:56
az se egy pr csúcs:)
Ofélia . 2009.06.03. 20:06:32
Ofélia . 2009.06.03. 20:10:04
májgeriberi 2009.06.03. 20:10:15
Ofélia . 2009.06.03. 20:11:31
A jobb kezem a balta után nyúl......
.lll. 2009.06.03. 20:12:53
csak nem e vagy mazochista?:)
májgeriberi 2009.06.03. 20:14:56
de inkább nem hergellek..:)
Ofélia . 2009.06.03. 20:15:58
Ofélia . 2009.06.03. 20:19:21
@májgeriberi: Ezzel nem hergelsz én az összeset kirúgtam volna:))
A kis vuk seggrészeg libái is értelmesebbek voltak tekintettel a világbékére!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:21:46
Aztán lecsökkenne a TV-k nézettsége, mert a sok hüly nem tudna mit kezdeni az értelmes információkkal.
@májgeriberi: Lehet hogy talált egy jófej csajt? :)
@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Pozitívan, mihez? A 220-hoz?
májgeriberi 2009.06.03. 20:22:55
É2I 2009.06.03. 20:24:12
Kiváló reklám! Remélem lesz bélt okádó, fhost a képernyőre fröcskölő folytatása is.
De a "közöd" gyereket úgy vágnám taknyán, hogy visszacsúszna az a...ba
Ja és van ilyen ORTT gittegylet is, gondolom ők is ferrarit lízingelnek.
::broáf::
.lll. 2009.06.03. 20:25:49
lol
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:29:00
Hétvégén volt tanyabuli. Basszus, a tulajnak volr ókacsapdája, benne rókával :) Előző éjjel fogta :)
Aztán megesett rajta a szívük, elengedték :) Bár gondolom megijedt annyira hogy a környékre nem jön :)
Tegnap este lementem sörözni. Törzshely felé menet (Pécs, belvárostól kicsit feljebb a hegyre) egyszercsak átrohan az egyik q. nagy kereszteződésen egy róka, és rohan lefele (Barbakánnál).
Fényképezőgépet előkaptam, és majdnem csináltam róla egy értékelhető képet :(
Viszont jót ismerkedtem, mert ott ácsorgott egy csaj is, aki jól meglepődött, és eldumáltam vele ha már egy irányba mentünk :) :P
Ofélia . 2009.06.03. 20:35:18
Ofélia . 2009.06.03. 20:40:59
@lófő: Esélytelenek:))
@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Nekem a pécsi főbérlőmnek vadászgörényei voltak(akkor még nem volt trendi) és sokat mentem vele a moszkviccsal mindenféle kotorékot lerendezni egyszer kisrókák is voltak. Elengedtük őlet:)
Andreas2 2009.06.03. 20:49:08
www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/images/2008_46%20het.doc
(2.oldal)
Andreas2 2009.06.03. 20:50:49
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 21:04:19
Amúgy mondták később hogy a Pollack koli környékén egyre több a róka - és nem csak azok, a miket a lakók dobnak, hanem real ravaszdik :)
Amúgy még sok évvel ezelőtt menyétet is láttunk.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 21:10:09
A vadászgörényes sztori meg jó :)
Mondjuk egy állatmenhelyen láttam vadászgörényt, a macskák menekültek előle, de még a közepes kutyák is :)
Ofélia . 2009.06.03. 21:16:42
Ofélia . 2009.06.03. 21:18:15
elwood 2009.06.03. 21:25:25
.lll. 2009.06.03. 21:26:28
viszont!
141.-ik!
kész a vacsora:busafej pékné módra friss tormalevéllel
Mylady 2009.06.03. 21:55:20
Ofélia . 2009.06.03. 23:04:31
@Mylady: Az nincs viszot szákába göngyölt vaniliás szárítottgörény cinnamonnal az igen:)
zsoci 2009.06.03. 23:16:43
Amúgy meg mondja fel és rohadjon meg. A rendőr már nem kéri, ha meg parázol köss egy új biztosítást a interneten, nyomtasdd ki a kapott igazolást, ha lejár szerkessz egy újat, és mutogasdd azt. Év végén köss mással biztosítást akkor leszarja mindenki hogy korábban mi volt. Én is csináltam agy mikor nem tudtam mit kezdeni a korábbi biztosítóval.
Teljesen aljas és gusztustalan , hogy nem mondhatom fel bármikor a kötelezőmet !
Egyébként nem kényszerít senki az autó eladására, max nem használod. Ja amúgy átiratni többe kerül mint kifizetni azt a pofátlanságot amit a biztosító kér.
Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.03. 23:19:53
Engedd meg, hogy bemutatkozzam, Simon Péter vagyok, a Genertel Biztosító Zrt. marketing vezetője.
Sajnálom, hogy ennyire negatív képed alakult ki biztosítónkról, de, így utólag is szeretném legalább részletesen elmagyarázni Neked és a Homár többi olvasójának, mit miért tett az általad leírt esetben a biztosító.
Kérlek, segíts ebben azzal, hogy elküldöd autód rendszámát az e-mail címemre. Holnap (csütörtökön) szeretnék utánanézni a történteknek és holnap este itt, a Homár oldalain megírni Neked és a topic olvasóinak, mi is történt az ügyintézés során a másik oldalról, a biztosító szempontjából nézve.
Bízom benne, hogy legalább annyit elérek, hogy a részleteket megírva és megindokolva eloszlatom Benned azt a rossz érzést, amit most a Genertel iránt érzel.
Elnézést a tegezésért, de a Homár oldalain úgy gondolom elég fura lenne magázódnunk még akkor is, ha én a megszólított biztosítót képviselem.
Üdvözlettel,
Simon Péter
marketing vezető
Genertel Biztosító Zrt.
Ofélia . 2009.06.03. 23:42:55
Várom az RE-postot!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.04. 07:06:33
"Sajnálom, hogy ennyire negatív képed alakult ki biztosítónkról"
Akkor talán az ilyen, és ehhez hasonló eseteket nem kéne megengedni?
Persze remélem rendezitek a srác ügyét.
Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.04. 07:50:50
konkrétan kamu adatokkal kipróbáltam a kalkulátorukat, ugyanazon adatoknál előzmény nélkül 73ezer, előzménnyel 307ezer díjat adott ki. négyszer annyit.
Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.04. 08:01:26
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.04. 08:17:36
ó Péter, tegnap megnéztem az oldalatokat, ahol szerződést lehet kötni, és arra a kifejezésre, hogy általános szerződési feltételek, vagy szerződés, vagy biztosítási feltételek és hasonlók, érdemi találat sajnos nem volt.
most akkor én hogy tudnék veletek szerződni, ha azt sem tudom, mire szerződök.
nem mintha akarnék, csak úgy kérdezem
Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.04. 10:19:43
szia,
az Ügyfélszolgálat menüpont alól éred el a Letölthető dokumentumok oldalt, ott termékenként megtalálod a biztosítási feltételeket, melyeket a velünk szerződést kötő ügyfelek a kötés során is megismerhetnek, valamint e-mailben is elküldjük e dokumentumokat.
üdv,
Simon Péter
labi 2009.06.04. 10:38:27
akinek volt szeme és elég esze ahhoz hogy elolvassa a szerződést és ne csak látatlanban kizárólag az étlap bal oldalát nézze az láthatta, és ő maga döntött hogy bízik-e magában hogy továbbra is ügyes és kármentes lesz az occsó díjért, vagy ha mégis benéz valamit akkor csúnyán bexopja.
Boszii 2009.06.04. 10:48:34
Rengeteg telefonálgatással, faxolással és utánajárással járt a folyamat. Az online ügyfélszolgálaton sajnos nagyon sokszor olyanokba botlottunk, akiket nekünk kellett felvilágosítani arról, hogy lehetséges évközben biztosítót váltani, és ennek a folyamatáról, ezért javaslom, hogy ha valaki ilyen helyzetbe kerül, és összeakad egy olyan ügyfélszolgálatossal, aki "nagyon képben van", akkor jól jegyezze meg a nevét, és utána mindig őt keressen!
Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.04. 10:48:35
hadd reagáljak két felvetésre, melyeket hozzászólásaitokban megfogalmaztatok:
1) a Genertel Biztosító kötelezős tarifája 2007. októbere óta tartalmazza a kármentességi kedvezmény intézményét. Nagyon leegyszerűsítve ez annyit jelent, hogy szerződés-kötéskor nyilatkoznod kell, az elmúlt 5 évben okoztál-e kárt ill. volt-e egyáltalán köteleződ ebben az időszakban. A Genertel a kármentes vezetést 30-50%-os kedvezménnyel honorálja.
2008-ban ezt a kedvezményt még úgy hirdettük meg, hogy, ha ügyfelünk kármentes vezető létére mégis kárt okozott, már év közben, az első kárkifizetés napjától visszavontuk a kedvezményt. 2008. január 1-je óta azonban - ügyfeleink érdekében - már károkozás esetén sem módosítunk év közben díjat.
Joooe esetében valószínűleg az okozhatta a gondot (utána kell nézzünk), hogy ő kármentesnek vallotta magát, meg is kapta a kármentességi kedvezményt, ez után balesetet okozott, majd a Genertel a korábbi biztosítótól már egy káreseményt tartalmazó igazolást kapott, tehát, valójában neki nem járt ez a kedvezmény, ezért károkozó ügyfél besorolásnak megfelelő díjat kapott. A biztosító tehát semmi mást nem tett, csak a meghirdetett tarifája szerint járt el, amitől nem térhet el.
2) A Genertel Biztosítót 2007-ben alapította hazánk 2. legnagyobb biztosítója, a Generali-Providencia Biztosító. A Genertel egy direktbiztosító, hazánkból ebben a kategóriában az első, ami annyit tesz, hogy ez a biztosító csak interneten és telefonon értékesíti termékeit, e csatornákon teljes körű ügyfélszolgálati tevékenységet folytat.
Biztosítónk modern technológiákat használó, ügyfélközpontú cég, ami akkor is igaz, ha a károkozó autósoknak magas díjakat nyújtunk. Nem építünk irodahálózatot, nincsenek tanácsadóink, így tudjuk megtenni azt, hogy a kármentes ügyfeleknek igazán jó díjat tudunk adni.
A Genertel jelenleg 115.000 ügyféllel rendelkezik, akiknek, egy most végzett kutatásunk szerint 96%-a elégedett biztosítónk szolgáltatásaival. Egy biztosítónál ez akkor is nagyon jó eredmény, ha természetesen még ezt az eredményt is lehet javítani. Ügyfeleink elégedettségét az is jelzi, hogy a tavalyi váltási időszakban ügyfeleinknek csak kis része váltott más biztosítóra.
üdv,
Simon Péter
Boszii 2009.06.04. 10:49:53
Peter Blau 2009.06.04. 15:14:31
Peter Blau 2009.06.04. 15:15:56
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.04. 17:40:48
gabbró 2009.06.04. 22:52:36
Ráadásul megvoltunk kb 1 óra alatt.
Nem értem az új ügyfél mitől jobb mint a régi, és miért kell kitolni azokkal akik meg voltak elégedve és mondjuk nem akarnak váltani minden évben?
Joooe 2009.06.05. 08:00:06
190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet 6. § (2) Ha a biztosítási szerződés a biztosítási időszak tartama alatt díjnemfizetés miatt szűnik meg, az üzemben tartó
az adott biztosítási időszak hátralévő részére fedezetet nyújtó szerződést annál a biztosítónál köteles megkötni, ahol a
biztosítási szerződése díjnemfizetéssel szűnt meg. Az üzemben tartó új ajánlatát kizárólag az a biztosító jogosult és
köteles elfogadni, ahol a szerződés az adott biztosítási évben díjnemfizetéssel szűnt meg.
Szerintem esetedben az történhetett, hogy mivel a tartozást kifizetted, az Uniqua közös megegyezéssel megszűntként tekintett a szerződésre.
Ezt a lehetőséget mi is felvetettük a Genertelnek, de ők nem mentek bele.
Joooe 2009.06.05. 08:53:34
Mivel kármentesek voltunk, kármentesnek vallottuk magunkat, ez így igaz, mi mást tehettünk volna? Semmi olyan kifejezett tájékoztatást nem kaptunk azonban, hogy az ár eltérő is lehet mint az így megjelenített díjtábla, bizonyos külső körülmény bekövetkezte esetén. Ne próbáljunk úgy tenni mintha a mi hibánk lenne a dolog, mert valótlanságot állítottunk volna a szerződési nyilatkozatban, mert a nyilatkozattételkor az volt a valóság.
Az árról való tájékoztatás a fogyasztóvédelem sarkalatos pontja, árról nem elegendő apróbetűben, ászf-ben tájékoztatni. Ha Genertel a fogyasztó akaratától független események(baleset) hatására akarja változtatni az árait az lenne a minimum, hogy az ilyen magasabb árat AZONOS SÚLLYAL írja ki, mint az alacsonyabb árat. (Nem mondom, hgoy ez elegendő ahhoz hogy a Genertel gyakorlata tisztességes legyen, de enélkül semmiképpen nem az)
Mondok egy hasonló szituációt: a boltban leveszel egy terméket a polcról, ki van írva hogy 1000 Ft az ára. A pénztárnál amikor 4000 Ft-ot kérnek, megmagyarázzák, hogy bocs, az csak bizonyos körülmények között érvényes, fenn van interneten az ászf abban ez le volt írva, hogy lehetsz olyan balga, hogy te csak az árcédulát nézed?. Hogy teljes legyen az analógia, körbevesz két biztonsági őr, a terméket nem teheted vissza, nem vásárolhatsz máshol, ki kell fizetned, addig nem távozhatsz.
Ugye milyen abszurd? Pedig jogilag szerintem teljesen megegyezik a Genertel gyakorlatával.
Az "utánanézésre" vonatkozó ajánlattal nem szeretnék élni, nem szeretnék asszisztálni a magyarázkodáshoz, eleget hallgattuk már. Minden releváns információt közöltem itt azt hiszem, aki reagálni akar, megteheti.
Egyébként meg attól, hogy kedvezmény elvételének vagy bármi másnak nevezzük, az áremelés az áremelés, az a biztosító magánügye hogy milyen költségekből és kedvezményekből állítja össze az árat, engem fogyasztóként csak annyi érdekel, hogy mennyi AZ ár, nem kell ezt túlbonyolítani...
Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.06. 22:33:30
Nagyon sajnálom, hogy nem szeretnéd, hogy az általad megszólított biztosítható kifejthesse, mi is történt szerinte. Úgy gondolom, itt komolyságát veszti a dolog, az, amiért ennek a topicnak a létrehozását kérted a blog.hu illetékes munkatársától.
Természetesen, ha meggondolod magad, bármikor elérsz a peter.simon@genertel.hu e-mail címen.
Üdvözlettel,
Simon Péter
kéjenc 2009.06.07. 05:11:03