Tékozló Homár

Szerződéskötéskor triplázott díjat a Genertel

2009.06.03. 14:09 | jackyll | komment

Joooenak sikerült biztosításváltás közben koccannia egyet autójával, amit az újonnan választott Genertel 102 ezer forintos díjjal jutalmazott. Amikor ezt nem fizették és megpróbálták megreklamálni, felmondták a szerződést. Olvasónk szerint a Genertel a Bonus-Malus rendszerrel párhuzamos kártörténeti rendszert működtet. Ezt sajnos elfelejti közölni ügyfeleivel, csak amikor ilyen brutálisat emel, derül ki, hiszen amúgy a B4-es bónuszon nem rontottak:

Mindenki ismeri hogyan működnek a kötelező biztosítók, évente egyszer kiválaszthatjuk a kínálatból hogy nekünk épp kinek az ajánlata a legkedvezőbb, aztán legalább a következő válogatós időszakig azt a díjat fizetjük. Nem csak biztosításoknál, fontos általános ökölszabály, hogy a fogyasztóval közölni kell a szolgáltatás árát amit igénybe készül venni, hogy a különböző lehetőségek között ennek ismeretében döntsön. Na a Genertelnek sikerült találnia egy kiskaput, hogy hogyan kérhet mégis nagyobb árat mint amire szerződött az ügyfél, és ha már ilyen jól összejött nekik a trükk, nem kispályáznak, kérnek is rögtön háromszor annyit, így találták ki májusban, mikor már két negyedév be volt fizetve, hogy a mi éves 33 ezres biztosítási díjunk legyen inkább 102 ezer.

Olyan pechesek voltunk tavaly decemberen, hogy az év utolsó hetében, új biztosító kiválasztása és az alkusz megbízása után(!) okoztunk kisebb kárt. (Ónos eső, extrém körülmények, amit az elől haladó jóval rövidebb féktávval tudott megoldani - kocc, pár tízezer Ft kár mindkét oldalon. Felelősséget elismertem, papír töltögetés, minden rendben.)

Az előző biztosító (K&H) kifizette a károsultat, a biztosítók intézték amit ilyenkor kell, kártörténeti igazolás stb. Látszólag minden rendben. Arra számítottunk, hogy annak rendje és módja szerint a bónuszunk csökkenni fog kettővel, és az ennek megfelelő, a biztosítóválasztás időszakában meghirdetett díjat kell majd fizetni. Negyedévenként párezer forint emelkedés, ki lehet bírni, elvégre kárt okoztunk, ez van.

Addigis rendesen fizetgettük az eredetileg megállapított árat a Genertelnek. Na ők ehelyett vicces dolgot csináltak, a díjat bő háromszorosára, 102 ezerre emelték. Ráadásul az eredeti bónusz-szintet (B4) meghagyták. Ha ennyi lenne a B4-hez, vagy akár a B2-höz meghirdetett biztosítási díj, akkor nem lenne ezzel semmi baj. Más kérdés hogy akkor nyilván nem szerződtünk volna a Genertel-lel, ha ők a 102 ezres "tarifát" írják ki a díjtáblázatba B4-hez vagy akár B2-höz. (Úgy emlékszem az A0 volt 67 000 körül, szóval ilyen mértékű emelkedésre nem számíthattunk.)

Na ezt természetesen nem fizettük be, de mielőtt érdemben vitázhattunk volna, alig pár nap alatt fel is mondták a szerződést nemfizetésre hivatkozva. (Rendes fizetési határidőt hagyni, esetleg egy második felszólítás... ilyenekről szó sem volt)

Bementünk az ügyfélszolgálatra, hogy magyarázzák már el, ha már egyszer kifejezetten benne van az erről szóló kormányrendeletben, hogy a tilos év közben árat emelni, meg a fogyvéd. törvényből is következik, hogy a fogyasztó a szolgálatás árának ismeretében kell hogy kiválassza a szolgáltatást, hogy a francba követelnek tőlünk akkora összeget, amit mi sosem láttunk és a közölt díjtáblázat szerint még az A0 kategóriához képest is durva.


Hab a tortán, hogy az ügyfélszolgálaton nem tudtak (!) az előző évi biztosítóválasztáskor hatályos díjtáblázatot mutatni... Így hogy számláznak az alapján?  Azt mondták menjünk be xy könyvtárba, keressük meg az x napilapot, abban volt meghirdetve. (Ez azért így kicsit durva szerintem...)
 
Szóval, a magyarázat: a Genertel azt találta ki, hogy ő a jogszabályokban szabályozott Bonus-Malus rendszer mellett működtet egy saját kártörténeti rendszert is, ezáltal megkerülve az erre vonatkozó szabályozást, és a korrekt összehasonlítás lehetőségét. Kétféle tarifával dolgoznak, a kisebb, a többi biztosító ajánlatához közeli árakat alkalmazzák abban az esetben, ha nem volt káresemény az elmúlt 5 évben, ellenkező esetben egy elképesztő ugrás után vannak a durvább, "úgyis befizeti a paraszt mert nem tehet mást" árak. Szerintem az is megérne egy misét, hogy - bár polgári jogilag lehet, hogy rendben van - a versenyjogi és a fogyasztóvédelmi szabályok figyelembevételével is jogszerű-e ez a Bonus-Malus rendszerrel párhuzamos kártörténeti rendszer. Az ügyfélszolgálaton mesélték, volt aki B10-es bónuszt vesztett el a zavaros rendszerük miatt, olyan is aki nem emlékezett rá hogy jópár éve volt káreseménye és emiatt került hasonló helyzetbe.
 
Az a szörnyű az egészben, hogy a fogyasztó itt nem teheti meg, hogy azt mondja b+ magad, nem kell a szolgáltatásod, szerződök mással, mivel a biztosító ilyen esetben díj nemfizetés miatt mondja fel a szerződést, így jogszabály írja elő, hogy csak nála(!!) lehet újrakötni. Ráadásul emiatt A0 kategóriába sorolnak vissza.

Kértük, hogy mutassák meg, hogy milyen nyilatkozat alapján kötöttek velünk szerződést, bizonyítsák, hogy ők a fogyvéd törvény előrásai szerint, figyelemfelhívó módon, egyértelműen közölték velünk, hogy a szolgáltatás ára akár 102e Ft is lehet. (Hiszen tudtuk, ez nem történt meg.) Természetesen ezt szintén nem tudták megmutatni az ügyfélszolgálaton. (Semmilyen érdemi információval nem tudtak szolgálni, a megmagyarázási próbálkozásokon kívül, meg az olyan színvonalú érveken túl, hogy ne próbáljunk széllel szembe vizelni, fogadjuk el és fizessük ki amit ők kérnek, bármennyi legyen is az.)

Természetesen az a szerződési ajánlat amit mi az alkusznak eljuttattunk, nem tartalmazott ilyen lehetőséget. Ezek után már tényleg érthetetlen mi alapján számláznak ők... A jogorvoslat lehetősége erősen korlátozott. Még ha jogilag igazunk is van esetleg, hiába pereskednénk, még azt se mondhatjuk hogy arra az időre amíg a per tart mással szerződünk, egyszerűen addig nem használhatjuk az autót. Az meg gondolom világos, hogy a velük való ismételt szerződéskötés teljesen ki van zárva. Nem csak a horror ár miatt, hanem a hozzáállásuk, üzletpolitikájuk miatt is. Hogy használhassuk az autónkat, felajánlottuk, hogy kifizetjük az év addigi részére eső állítólagos tartozást, és bontsuk fel a szerződést közös megegyezéssel, úgy hogy mi köthessünk más biztosítóval szerződést, a vita többi részét pedig rendezzük békéltető testület előtt, ezt sem voltak hajlandók elfogadni.

Így, mivel biztosítás nélkül nem használhatjuk és biztosítást rendes áron nem köthetünk rá, ezzel az autó eladására kényszerítenek, kicsit dühítő. De persze megoldjuk családon belül, csak hát az átírás sem olcsó, de még mindig jobban járunk másik biztosítónál A0-ban. (Olyan durva árat találtak ki, hogy az magasabb mint a rendes biztosítási díj + a bónusz elvesztése miatti kár + az átírás költsége, eredetiségvizsgálattal, illetékkel, stb.)  Ha egy kicsit kevésbé pofátlanul csalnak, és nem akarnak ekkorát szakítani, lehet hogy fel sem tűnik a dolog, vagy "belefér" alapon lenyeljük és akkor legalább erre az évre megkapták volna a fáradtságosan összecsalt extra díjat.
 
Joooe

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 16:15:17

@Mylady: Természetes, ez a lényeg. Persze nem véletlen gondolom hogy a nagy dolgokat nem veszik észre. A kicsikből úgyis megvan az évi elvárt büntiszám, nem mondhatja senki hogy nem dolgoznak :/

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Nem a panaszlevelek csip-csupok, hanem az azokra adott reakció :(

Ofélia . 2009.06.03. 16:20:44

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Neked vannak panaszleveleid??

Nem fogom leszarságozni:)). Pláne csip csup nem:)))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:22:58

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike): ez volt nekem is, de ott kötvényem sem volt (aszonták nem kell). viszont mióta nekitolattam egy fekete lefüggönyözöt autónak, nem merek visszamenni örményországba! (a nagynénikém is erős fenyegetettség alatt él, most akar menedékjogot kérni albániában)

@ofélia. A lóleányálom tours
tulajdonosa:
épp a tegnapi értekezleten beszéltünk arról (miért is nem jöttél? isteni volt a kávé), hogy kéne csinálni egy biztosítót. A neve máv lenne. Mit szólsz?

Ofélia . 2009.06.03. 16:24:21

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Mi a szarért foglalkoznának nagy ügyekkel??

A nagy ügyekben pártsemlegesen benne van a sógor, koma, fa@avége, pu@avége, és minden boldog ős. Tehát........

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:24:27

egy t betűt megspóroltam, elvégre válság van, nekem is maradjon valami.

EÖ (törölt) 2009.06.03. 16:28:59

@Nelson Mandula: akkor te tolattál bele az albán nagykövetség* előtt parkoló függönyszállító Volgámba???

*sógorom az albán konzul, soron kívül intézem a nagynénikéd kérelmét. a forgatókönyv szerint a reptéren fogjuk őrizetbe venni felségárulás vádjával.

Wodka 2009.06.03. 16:32:37

Rohadtul vigyázni kell mindegyikkel.
Én anno még a MÁV-ÁBE-vel sz*ptam meg.

Ofélia . 2009.06.03. 16:32:49

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike): Ez tökéletesen működik ha van otthon: 3 kalasnyikov 5000 lőszerrel, Rakétavatő, stinger 3 rakétával, kis hordó lőpor, 4 kiló dúsított urán, 05 kiló plutónium és a hozzá tartozó kiegészítők:))))


@Nelson Mandula: Mert majorkán adtan el a maradék sineket hulladékáron és kár, hogy nem tudtalak hívni mivel egy szerződés 5000 Km sinröl nem semmi így nem tudtam megkötni de sebaj késedelmi kamatként hozzáadjuk a keletit:))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:35:38

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike): a nagynéném, aki nem mellesleg informatikus tényleg elárulta az albán királynőt, (meghekkelte a palota intranetjét és rendelt pluszban 2 csomag százas zewa softis papírzsebkendőt a királyi beszállítótól, de lebukott, mert csak 99 db volt csomagonként) de jó lenne, ha ez a hivatalos papírokban nem szerepelne!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:38:51

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: hoppsz, a keletit sajnos még ma reggel eladtam, mert nem volt nálam apró. a józsefvárosit vihetik.

Ofélia . 2009.06.03. 16:43:06

@Nelson Mandula: Na ezt majd még megbeszéljük!!!!!

A józsefváros miatt én már nem diszponálom magam(kína túl nagy falat)

A nyugatival hulladékvasáron talán tudnék valamit kezdeni:)

Ofélia . 2009.06.03. 16:44:53

@Nelson Mandula: A hivatalos papírokban a 131 lapos budipapír fog szerepelni mert ez már tényleg skandallum:((

Joooe 2009.06.03. 16:44:54

Hello mindenki!

Ez így tényleg hosszú lett, becsszó a fejemben még rövidebbnek nézett ki :))
Majd gyakorlom a tömör fogalmazást :D

Amúgy persze, igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy lehettünk volna figyelmesebbek. Evvan :)
De szerintem ők sem tájékoztattak megfelelően súllyal a másik árról (ha egyáltalán tájékoztattak, és nem ászf-be írták valahol)

A biztosítási kötvényen pedig csak egyetlen ár szerepelt. Később a magasabb ár követelését megalapozandó, küldtek egy módosított kötvényt (nem tudok pontos dátumot, április vége környékén)
Ez még külön vörös posztó volt, hogy milyen alapon módosítgatnak ők?

Amúgy kösz a "sünt nekik" kommenteket, jó az ilyet olvasni :D

Joooe 2009.06.03. 16:46:48

Egyébként azon gondolkodom, hogy a kettős kártörténeti rendszer miatt kezdeményeznék egy GVH eljárást, egyrészt mert nehezíti a versenytársakkal való korrekt összehasonlítást, másrészt mert esetleg tisztességtelen piaci magatartás lehet. Ha már széllel szemben vizelünk csináljunk rendesen, nem? :D

Esetleg azt megígérhetem, hogy ha tényleg legyőzöm a lustaságom és megírom, beszámolok az eredményéről itt a homáron...

EÖ (törölt) 2009.06.03. 16:47:13

@Nelson Mandula: nem fog szerepelni, koncepciós per lesz!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 16:57:24

@Joooe: valamit nem értek. most mi a baj azzal, hogy a bónusz-malusz rendszeren kívül egy biztosító még plusz kedvezményt ad a balesetmentesen közlekedőknek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:01:08

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Ó persze, mutyiország.

Amúgy ezért lényegtelen az egész narancs-piros-szegfűs-faszomos óvoda : úgyis egy követ fújnak.
Főnököm jegyezte meg, hogy "Ezek nem kommunisták. Nem hiszem, hogy lennének egyáltalán elveik."

@Nelson Mandula: Pl. azért mert az alapján ilyet játszanak, másrészt a B-M rendszer pont a díjakat szabályozná.

És az albán királynőnek is Invitel netje van? 384k-s?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 17:02:03

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike): nem tudom kérhetek-e ilyet, de az jó volna ha benne lenne, hogy Búvár Kund álnéven ő süllyesztette el a Lusitaniát, mert a tanganyikai unokaöcsémnek így meséltük.

Joooe 2009.06.03. 17:04:21

@Nelson Mandula: Nem tudom biztosan hogy baj-e. Én úgy gondolom az a BM rendszer lényege, hogy a biztosítók ne a saját szájukíze szerint vezessék a károkat, átlátható, átjárható legyen a rendszer a biztosítók között. Ha valaki a kármentességet akarja jutalmazni, megteheti úgy is, hogy úgy árazza be a BM szineket...

MatseQ 2009.06.03. 17:04:27

A biztositas.hu-n bizony ott volt az információ a (de)genertelről, hogy a meghirdetett díj az első károkozásig áll csak, én ezért nem kötöttem náluk.Kárt nem okoztam de szerintem nem tettem rossz lóra az Allianz-nál negyedévente egy ezressel többért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:15:04

"hogy a meghirdetett díj az első károkozásig áll csak"
És ez vajon törvényes-e? Mondjuk mindegy, ha ezt ovlastam volna nem kötök náluk az tuti.
Mondjuk így is évek óta nem váltottam biztosítót, mert olcsóbb úgy hogy hagyon a k&h-nál, és még mindig kisvárosban vagyok szerintük, így kevesebbet fizetek, mint bármi mással, nagyvárosba bejelentve...

Ofélia . 2009.06.03. 17:16:29

@Nelson Mandula: Nem azt én süllyesztettem el szegecselt acélra idomított fűrészhallal.

A genetikai változtatás által(japán tudósok nasa technológia) tavasz óta alkalmasak balatoni kékszalagos hajók megtámadására is:)))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.03. 17:21:33

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Minden biztosítónál vannak klf plusz kedvezmények a bónusz-malusz mellett. Én továbbra sem látok semmi borzasztót abban, ha valaki x idő balesetmentességért plusz kedvezményt kap. Ez legalább egy konkrét, megfogható dolog.
A B-M réges rég nem szabályozza a díjakat amúgy. Nézd meg mennyi lenne a biztosításod ugyanarra az autóra, 0 B-M-al ha 45 éves vidéki nőnek írod be magad vagy ha 25 éves pesti férfinak.

(az albán királynőnek a legmodernebb dial up netje van, ha a nagynénikém nem passziánszozik, elérheti az 54k-s sebességet is!)

@Joooe:
a rendszer pont a B-M miatt átjárható szerintem. Az összes többi kedvezmény adható és nyilvánvalóan nem vihető át egy másik biztosítóhoz. Nálad egyedül az a baj (szerintem), hogy nem soroltak vissza alacsonyabb B-M kategóriába. Illetve, végülis neked ez nem olyan nagy baj. :)

Ofélia . 2009.06.03. 17:22:38

@Egy Kereskedő: Igazságod vagyon ijen feltétellel (első vérig osztán egy vagyon) az életben sem kötnék szerződést pedig a jogsim 1969 és még idegenhibás kár is nulla!

De azért ám legyen havi + 2000 de nyugodtan megyek ki a forgalomba.

Mostmár autót bérelni szoktam de inkább napi 3000-el drágábban full biztosítással:))

Joooe 2009.06.03. 17:32:46

@Nelson Mandula: amúgy így végül A0-ba soroltak, mivel felmondták a szerződést, szóval az sem igaz :))

Szerintem akkor is megkérdőjelezhető a dolog, értem én, hogy eszerint a logika szerint csinálják amit te is felvázoltál, de nem értek vele egyet, az ármeghatározás többi faktora (kor, vidékiség, stb...) nincs jogszabályban szabályozva, a kártörténet mint faktor pedig igen.

Joooe 2009.06.03. 17:36:58

Egyébként a "Szerződéskötéskor triplázott díjat a Genertel" címet nem értem kedves jackyll... :)

A sztori lényege pont hogy a szerződés megkötése _után_ módosítottak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 17:40:30

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: De EDE leordítja őket sajnos, így ő biztonságban van.
Bár mondjuk kék szalagja sincs :D

"Nézd meg mennyi lenne a biztosításod ugyanarra az autóra, 0 B-M-al ha 45 éves vidéki nőnek írod be magad vagy ha 25 éves pesti férfinak."
Hehe, pont ezért nem váltok biztosítót.

"ha valaki x idő balesetmentességért plusz kedvezményt kap"
OK, de utána itt vannak az ilyen faszságok mint ez itt.

Ofélia . 2009.06.03. 17:42:16

@Joooe: Jogszabályban tényleg nincs szabályozva de egy friss jogsis fiatal piros kabrióval pesten 200 lóeró környékén igenis veszélyességi tényező!!

És ezt a világon minden biztosító beszámítja sztem teljes joggal(sanyaru tapasztalat)

Ofélia . 2009.06.03. 17:49:21

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Ha megadnád ede címét mivel a hó végén megyek füredre egy hétre megköszönném.

Ha szar az idő egy edelátogatás jó napi program lessz nemi fingatással:))))

.lll. 2009.06.03. 17:50:58

amióta a mávos biztosítóval megszívtam ,azóta az ilyen noném cégek nálam nem játszanak.

"kedves Borát Józsi nagyon jó a műsor,itten mindenki iszi szavait"

Ofélia . 2009.06.03. 18:21:50

@lófő: Megszívtad a mávossal?? csak nem??

Óccó volt?:))))

DDani 2009.06.03. 18:40:01

Én csak azt nem értem, hogy a 30-50%-os kármentességi kedvezmény elvételétől hogy jött ki a háromszoros díj?!?!?

májgeriberi 2009.06.03. 18:42:46

A szerződés arra való, hogy az embernek papírja van arról, hogy a pénzével azt csinálnak amit akarnak és úgy ahogy ŐK jónak látják.
TE, kedves vevő meg csak szopogathatsz, mert benne foglaltatik, hogy egyoldalú, így AKKOR és ÚGY variálhatják ahogy akarják. Persze szigorúan egyszer, évente amikor jónak látják és amikor azt KELL. Tekintettel arra, hogy ŐK NEHOGY rosszul járjanak.
De TE (ÉN is) ennek ellenére aláírod, mert mindenhol így múkodik.

Ja, és ezért tart itt az ország!

májgeriberi 2009.06.03. 18:45:46

@májgeriberi: "apróbetűs" rész lefordítva magyarra.
hányinger :O

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 19:10:17

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Jeee. Videót róla :)
Főleg ahogy EDE fingatódik. Az FONTOS!!!!

Ofélia . 2009.06.03. 19:16:09

Nem értem, hogy mit szenvedünk itt mikór hatalmas problémák merülnek fel országszerte amik elhomályosítják korea atomját is!!!

Debreceni Zita menekül(ha valaki megmondja ki a szar az megköszönöm.

Valami ágica nem elégedett az életével, mellével, puncijával és agykurkászával(megjegyzem az agykurkászt már leszázalékolták)

Győzikének a vakond megevett valami zebracsíkot(már gyűjtenek rá)

Balázsnak(na az is ki a szar,) aranyos gyermeke született és komoly gond lessz a pelenkázással és a pisikével!

KRRRR RECCCS BEGERJ MEGBOL FELROB DURR BEKAP KIKAPCS:)))

májgeriberi 2009.06.03. 19:19:11

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: ja basszus, ne is beszéljünk ezekről az irtózatos dolgokról..

Ofélia . 2009.06.03. 19:33:42

@májgeriberi: Mér ne beszélnénk mikor egy ország dől romba!!

A közöd hozzászólásu kölyökröl már nem is tettem említést TAJGETOSZT!!!!!

É2I 2009.06.03. 19:35:44

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:
Ne olvass, nézz szarokat, oszt ez nem fog foglalkoztatni.
egyébként az összes "celebet" a politikusainkkal egyidőben kellene a falhoz állítani.
Hát hogy ki húzza meg a ravaszt... Nos arról arról a rókák nem nyilatkoznak ;P

májgeriberi 2009.06.03. 19:38:02

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: "A közöd hozzászólásu kölyökröl már nem is tettem említést"
ezt nemigazánértem
a tajgetosz jöhet(ne)

Ofélia . 2009.06.03. 19:52:26

@májgeriberi: Van egy eszement reklám (nem mindig vagyok elég gyors a távirányitóval) mikor egy szar takony azt mondja az apjának:"közöd??"

májgeriberi 2009.06.03. 19:55:19

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: közben leesett, megnyugvásul mondom ez ellen mi nem tehetünk, mi csak (szenvedő)alanyok vagyunk.
Sajna..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 19:57:57

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Hű! Honnan szedted ezeket a titkosch és FONTOSCH információkat?!

A Tajgetosz igen, elég sokan megléptek onnan. Főleg ezek a médiakurvák.
Hülyülj nép, és fogyassz.

A "közöd" nem az apjának mondja :)De azért gáz.
Mondjuk unokahúgom 3 évesen azt mondta hogy baszki, hát ott gurultunk a röhögéstől :)
De már nem mondja, tudja hogy csúnya :)

.lll. 2009.06.03. 19:58:06

gyógyít bazeg,gyógyít

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:00:06

@lófő: Na basszus, ezeket a műsorokat nem bírom nézni. országból összefogdosott IQ betyárok, betanult szövegekkel, műverekedéssel, jeee.
NA ez a kutúra fellegvára.
Ez kell a népnek, lehessen valaki magánéletében vájkálni, hogy a sajátjára ne is emlékezzen.

.lll. 2009.06.03. 20:01:05

én a vért köpő,ínysorvadásos reklámot szeretem

májgeriberi 2009.06.03. 20:01:58

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: a legdurvább, hogy az emberek elhiszik

Mylady 2009.06.03. 20:03:34

én meg nem nézek tévét
már jósok hónapja
nem gondoltam volna, hogy ilyen jól el leszek nélküle...

.lll. 2009.06.03. 20:03:44

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

simán betiltanám ezeket a szarokat

Ofélia . 2009.06.03. 20:04:53

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Mér mostmár védjegyes magyar barom(fi) is vagyok:)

Szoliban itt szól mellettem a tv és innen a sok leírhatatlanul FONTOSCH infó:)))

Ofélia . 2009.06.03. 20:06:32

@májgeriberi: A hüvelygomba és az ásóka kontexusában vacsorázni szoktam:))

Ofélia . 2009.06.03. 20:10:04

Tóth gabi és kovácsovics fruzsina most söpri le az összes roklegendát:)) BRRRRRRRRR

Ofélia . 2009.06.03. 20:11:31

Dukai reginárol aki pozitívan áll hozzá már nem is beszélve!!!

A jobb kezem a balta után nyúl......

májgeriberi 2009.06.03. 20:14:56

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: s mit szólsz ahhoz, hogy a (valamelyik) szépség királynőt kirúgta a pasija?! Friss a hír!
de inkább nem hergellek..:)

Ofélia . 2009.06.03. 20:15:58

@lófő: Mondom a balta után nyúl.....

Ofélia . 2009.06.03. 20:19:21

@lófő: És hálistennek van tartalék képcső:)))

@májgeriberi: Ezzel nem hergelsz én az összeset kirúgtam volna:))
A kis vuk seggrészeg libái is értelmesebbek voltak tekintettel a világbékére!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:21:46

@lófő: Hát bazzeg.
Aztán lecsökkenne a TV-k nézettsége, mert a sok hüly nem tudna mit kezdeni az értelmes információkkal.

@májgeriberi: Lehet hogy talált egy jófej csajt? :)

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Pozitívan, mihez? A 220-hoz?

É2I 2009.06.03. 20:24:12

@lófő:
Kiváló reklám! Remélem lesz bélt okádó, fhost a képernyőre fröcskölő folytatása is.
De a "közöd" gyereket úgy vágnám taknyán, hogy visszacsúszna az a...ba

Ja és van ilyen ORTT gittegylet is, gondolom ők is ferrarit lízingelnek.

::broáf::

.lll. 2009.06.03. 20:25:49

bokros lajos nem ért a divathoz,habsburg nem tud főzni...
lol

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 20:29:00

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Ja, vuk.
Hétvégén volt tanyabuli. Basszus, a tulajnak volr ókacsapdája, benne rókával :) Előző éjjel fogta :)
Aztán megesett rajta a szívük, elengedték :) Bár gondolom megijedt annyira hogy a környékre nem jön :)


Tegnap este lementem sörözni. Törzshely felé menet (Pécs, belvárostól kicsit feljebb a hegyre) egyszercsak átrohan az egyik q. nagy kereszteződésen egy róka, és rohan lefele (Barbakánnál).
Fényképezőgépet előkaptam, és majdnem csináltam róla egy értékelhető képet :(

Viszont jót ismerkedtem, mert ott ácsorgott egy csaj is, aki jól meglepődött, és eldumáltam vele ha már egy irányba mentünk :) :P

Ofélia . 2009.06.03. 20:40:59

@É2I: A "közöd" lénnyel csak egy a baj, hogy a szüléje p..ája nem volt szecskavágó:((

@lófő: Esélytelenek:))

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Nekem a pécsi főbérlőmnek vadászgörényei voltak(akkor még nem volt trendi) és sokat mentem vele a moszkviccsal mindenféle kotorékot lerendezni egyszer kisrókák is voltak. Elengedtük őlet:)

Andreas2 2009.06.03. 20:49:08

Úgy emlékszem hogy tavaly novemberben a Genertel szétküldött egy levelet, mely szerint megszünteti a kármentességi kedvezmény évközbeni visszavonását. Ezek szerint csak új nevet találtak neki?
www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/images/2008_46%20het.doc
(2.oldal)

Andreas2 2009.06.03. 20:50:49

Hopp nem szóltam, most látom hogy tavaly decemberben okozott kárt az illető.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 21:04:19

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Ó. Mily megható.

Amúgy mondták később hogy a Pollack koli környékén egyre több a róka - és nem csak azok, a miket a lakók dobnak, hanem real ravaszdik :)

Amúgy még sok évvel ezelőtt menyétet is láttunk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.03. 21:10:09

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Ja, a Dukai Regina megható. Valakinek biztos.
A vadászgörényes sztori meg jó :)
Mondjuk egy állatmenhelyen láttam vadászgörényt, a macskák menekültek előle, de még a közepes kutyák is :)

Ofélia . 2009.06.03. 21:16:42

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Hihetetlen jópofák most pórázon sétáltatják őket a belvárosban ami sztem nem normális viszont trendi:(((

Ofélia . 2009.06.03. 21:18:15

Na mindjárt jön a váltás tehát mindenkinek szép álmokat rózsás csókokat és a fiataloknak jó dugást:))

elwood 2009.06.03. 21:25:25

mér, öregeknek már nem jár ?

.lll. 2009.06.03. 21:26:28

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

viszont!

141.-ik!
kész a vacsora:busafej pékné módra friss tormalevéllel

Mylady 2009.06.03. 21:55:20

@lófő: pékné módra? abban van a vaniliasodó ecetes uborkával?

Ofélia . 2009.06.03. 23:04:31

@elwood: járni jár de nem jut:))

@Mylady: Az nincs viszot szákába göngyölt vaniliás szárítottgörény cinnamonnal az igen:)

zsoci 2009.06.03. 23:16:43

Először is a Generetel mindig is ezt csinálta, utána nézhettél volna. ( az anyacége is ilyen görény, velem akartak olyan kötelezőt kötni a szalonban amibe limitálva (!) volt a kifizethető kárösszeg. Tehát ha több kárt okozok én fizetem, ja hogy ez nem törvényes és? )

Amúgy meg mondja fel és rohadjon meg. A rendőr már nem kéri, ha meg parázol köss egy új biztosítást a interneten, nyomtasdd ki a kapott igazolást, ha lejár szerkessz egy újat, és mutogasdd azt. Év végén köss mással biztosítást akkor leszarja mindenki hogy korábban mi volt. Én is csináltam agy mikor nem tudtam mit kezdeni a korábbi biztosítóval.

Teljesen aljas és gusztustalan , hogy nem mondhatom fel bármikor a kötelezőmet !

Egyébként nem kényszerít senki az autó eladására, max nem használod. Ja amúgy átiratni többe kerül mint kifizetni azt a pofátlanságot amit a biztosító kér.

Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.03. 23:19:53

Kedves Joooe!

Engedd meg, hogy bemutatkozzam, Simon Péter vagyok, a Genertel Biztosító Zrt. marketing vezetője.

Sajnálom, hogy ennyire negatív képed alakult ki biztosítónkról, de, így utólag is szeretném legalább részletesen elmagyarázni Neked és a Homár többi olvasójának, mit miért tett az általad leírt esetben a biztosító.

Kérlek, segíts ebben azzal, hogy elküldöd autód rendszámát az e-mail címemre. Holnap (csütörtökön) szeretnék utánanézni a történteknek és holnap este itt, a Homár oldalain megírni Neked és a topic olvasóinak, mi is történt az ügyintézés során a másik oldalról, a biztosító szempontjából nézve.

Bízom benne, hogy legalább annyit elérek, hogy a részleteket megírva és megindokolva eloszlatom Benned azt a rossz érzést, amit most a Genertel iránt érzel.

Elnézést a tegezésért, de a Homár oldalain úgy gondolom elég fura lenne magázódnunk még akkor is, ha én a megszólított biztosítót képviselem.

Üdvözlettel,

Simon Péter
marketing vezető
Genertel Biztosító Zrt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.04. 07:06:33

@Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt.:
"Sajnálom, hogy ennyire negatív képed alakult ki biztosítónkról"

Akkor talán az ilyen, és ehhez hasonló eseteket nem kéne megengedni?
Persze remélem rendezitek a srác ügyét.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.04. 07:50:50

én nem tudom, milyen szerződést, néztél, avgy mi van benne, de az biztos, hogy a genertel nem titkolja az árait. novemberben tájékozódtam és legdrágábbak között vannak, ha volt sajáthibás valamid.
konkrétan kamu adatokkal kipróbáltam a kalkulátorukat, ugyanazon adatoknál előzmény nélkül 73ezer, előzménnyel 307ezer díjat adott ki. négyszer annyit.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.04. 08:01:26

ja és még valami: nekem az allianzzal 2001 óta semmi bajom, igaz, nem is volt más történésem, mint két belecsúszás, az egyiket én csináltam, a másikat elszenvedtem. és a díja minden évben a legolcsóbbak között jön ki. ha a máábét figyelmen kívül hagytam, akkor a legolcsóbb. mindkét esetben korrektek voltak (mondjuk az adatbázisukat profibban frissíthetnék, eltartott egy ideig, míg a nevemet át tudtam íratni...)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.04. 08:17:36

@Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt.:

ó Péter, tegnap megnéztem az oldalatokat, ahol szerződést lehet kötni, és arra a kifejezésre, hogy általános szerződési feltételek, vagy szerződés, vagy biztosítási feltételek és hasonlók, érdemi találat sajnos nem volt.

most akkor én hogy tudnék veletek szerződni, ha azt sem tudom, mire szerződök.

nem mintha akarnék, csak úgy kérdezem

Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.04. 10:19:43

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:

szia,

az Ügyfélszolgálat menüpont alól éred el a Letölthető dokumentumok oldalt, ott termékenként megtalálod a biztosítási feltételeket, melyeket a velünk szerződést kötő ügyfelek a kötés során is megismerhetnek, valamint e-mailben is elküldjük e dokumentumokat.

üdv,
Simon Péter

labi 2009.06.04. 10:38:27

ne keverjétek össze a bonus rendszert azokkal a plusz kedvezményekkel amit bizonyos feltételek teljesülése esetén adni szíve joga a biztosítőnak, és ezen feltételek megváltozása esetén elvenni azt.

akinek volt szeme és elég esze ahhoz hogy elolvassa a szerződést és ne csak látatlanban kizárólag az étlap bal oldalát nézze az láthatta, és ő maga döntött hogy bízik-e magában hogy továbbra is ügyes és kármentes lesz az occsó díjért, vagy ha mégis benéz valamit akkor csúnyán bexopja.

Boszii 2009.06.04. 10:48:34

Édesapámmal nagyjából hasonló történt...szintén Genertel. A problémát úgy sikerült megoldani, hogy díjnemfizetés miatt megszűnt a szerződése a Genertelnél, méltányossági kérelmet írtunk e-mailben, hogy engedjék meg, hogy más biztosítóval kössön szerződést év közben (természetesen mindenféle módon alátámasztottuk/igazoltuk,hogy a megemelkedett díjat nem tudná fizetni, illetve a kb. 30-40 ezer forintos kárhoz képest a megemelkedett biztosítási díj elég aránytalan lenne). A kérelemre 24 órán belül választ kaptunk! Természetesen engedélyezték a váltást. Egy csekket kellett befizetni a biztosítás megszűnésének napjától az új biztosítás megkötésének napjáig. Ezt a csekket hetekig nem sikerült küldeniük annak ellenére, hogy folyamatosan hívtuk őket, hogy miért nem küldik a csekket. Végül személyesen bementünk az ügyfélszolgálatra, ahol adtak egy bankszámlaszámot (az ügyfélszolgálaton személyesen nem lehet befizetni!!), ahova be kellett fizetni vagy átutalni az összeget, majd mikor az ő számlájukra megérkezett a pénz (kb. 2 munkanap), akkor kiállítottak egy igazolást, ehhez hozzácsatoltuk az emaileket (méltányossági kérelem és a válasz rá, hogy engedélyezik a biztosítóváltást), majd ezeket eljutattuk az új biztosítóhoz. Természetesen az új biztosítóval már előtte többször egyeztettünk (ők voltak akik segítettek hogy pontosan mit és hogyan kell csinálni), és online megkötöttük a biztosítát is (így volt róla egy igazolás, amivel használhattuk az autót a kötvény megérkezéséig), amíg az előbb leírt folyamatok zajlottak. És amikor a papírokat beküldtük, akkor meg is küldték az új kötvényt.
Rengeteg telefonálgatással, faxolással és utánajárással járt a folyamat. Az online ügyfélszolgálaton sajnos nagyon sokszor olyanokba botlottunk, akiket nekünk kellett felvilágosítani arról, hogy lehetséges évközben biztosítót váltani, és ennek a folyamatáról, ezért javaslom, hogy ha valaki ilyen helyzetbe kerül, és összeakad egy olyan ügyfélszolgálatossal, aki "nagyon képben van", akkor jól jegyezze meg a nevét, és utána mindig őt keressen!

Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.04. 10:48:35

Kedves Mindenki,

hadd reagáljak két felvetésre, melyeket hozzászólásaitokban megfogalmaztatok:

1) a Genertel Biztosító kötelezős tarifája 2007. októbere óta tartalmazza a kármentességi kedvezmény intézményét. Nagyon leegyszerűsítve ez annyit jelent, hogy szerződés-kötéskor nyilatkoznod kell, az elmúlt 5 évben okoztál-e kárt ill. volt-e egyáltalán köteleződ ebben az időszakban. A Genertel a kármentes vezetést 30-50%-os kedvezménnyel honorálja.

2008-ban ezt a kedvezményt még úgy hirdettük meg, hogy, ha ügyfelünk kármentes vezető létére mégis kárt okozott, már év közben, az első kárkifizetés napjától visszavontuk a kedvezményt. 2008. január 1-je óta azonban - ügyfeleink érdekében - már károkozás esetén sem módosítunk év közben díjat.

Joooe esetében valószínűleg az okozhatta a gondot (utána kell nézzünk), hogy ő kármentesnek vallotta magát, meg is kapta a kármentességi kedvezményt, ez után balesetet okozott, majd a Genertel a korábbi biztosítótól már egy káreseményt tartalmazó igazolást kapott, tehát, valójában neki nem járt ez a kedvezmény, ezért károkozó ügyfél besorolásnak megfelelő díjat kapott. A biztosító tehát semmi mást nem tett, csak a meghirdetett tarifája szerint járt el, amitől nem térhet el.

2) A Genertel Biztosítót 2007-ben alapította hazánk 2. legnagyobb biztosítója, a Generali-Providencia Biztosító. A Genertel egy direktbiztosító, hazánkból ebben a kategóriában az első, ami annyit tesz, hogy ez a biztosító csak interneten és telefonon értékesíti termékeit, e csatornákon teljes körű ügyfélszolgálati tevékenységet folytat.

Biztosítónk modern technológiákat használó, ügyfélközpontú cég, ami akkor is igaz, ha a károkozó autósoknak magas díjakat nyújtunk. Nem építünk irodahálózatot, nincsenek tanácsadóink, így tudjuk megtenni azt, hogy a kármentes ügyfeleknek igazán jó díjat tudunk adni.

A Genertel jelenleg 115.000 ügyféllel rendelkezik, akiknek, egy most végzett kutatásunk szerint 96%-a elégedett biztosítónk szolgáltatásaival. Egy biztosítónál ez akkor is nagyon jó eredmény, ha természetesen még ezt az eredményt is lehet javítani. Ügyfeleink elégedettségét az is jelzi, hogy a tavalyi váltási időszakban ügyfeleinknek csak kis része váltott más biztosítóra.


üdv,
Simon Péter

Boszii 2009.06.04. 10:49:53

...az új biztosítónál természetesen megtörtént a visszasorolás, de a biztosítási díj csak nagyon minimálisan emelkedett meg!

Peter Blau 2009.06.04. 15:14:31

Ezek után én nem leszek Genertel ügyfél akkor sem, akárhogy magyarázza a Simon Péter, hogy ez így volt rendben...

Peter Blau 2009.06.04. 15:15:56

Normális biztosítónál eleve meg sem változtatják a biztosítási díjat év közben. Tudom, mert volt koccanásom.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.04. 17:40:48

így jár az összes fogtechnikus... ez a élet rendje...

gabbró 2009.06.04. 22:52:36

Nem igaz hogy díjnemfizetés esetén csak ugyanott köthetsz. Ha nem fizetsz x ideig, akkor egy idő után felmondják a szerződést, mehetsz amerre látsz. Mi így jártunk az Uniqua-nál. Az első évben új belépőként kedvezményes 15000 volt a díj, hosszabítás után 22000 lett. Ezt nem fizettük be, fel is mondták a szerződést kb 2 felszólítás után. Akkor elcammogtunk az OTP Garanciához, itt volt a legkedvezőbb ajánlat. Monták: 8000 lesz, csak rendezzük az Uniqánál a tartozást. Vissza Uniqához, 15000 áron befizettük az elmaradást és kész. Nem tudom hogy csak szerencsénk volt-e, de ki lehet számolni mennyivel jártunk jobban.
Ráadásul megvoltunk kb 1 óra alatt.
Nem értem az új ügyfél mitől jobb mint a régi, és miért kell kitolni azokkal akik meg voltak elégedve és mondjuk nem akarnak váltani minden évben?

Joooe 2009.06.05. 08:00:06

@gabbró: sajnos igaz
190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet 6. § (2) Ha a biztosítási szerződés a biztosítási időszak tartama alatt díjnemfizetés miatt szűnik meg, az üzemben tartó
az adott biztosítási időszak hátralévő részére fedezetet nyújtó szerződést annál a biztosítónál köteles megkötni, ahol a
biztosítási szerződése díjnemfizetéssel szűnt meg. Az üzemben tartó új ajánlatát kizárólag az a biztosító jogosult és
köteles elfogadni, ahol a szerződés az adott biztosítási évben díjnemfizetéssel szűnt meg.

Szerintem esetedben az történhetett, hogy mivel a tartozást kifizetted, az Uniqua közös megegyezéssel megszűntként tekintett a szerződésre.
Ezt a lehetőséget mi is felvetettük a Genertelnek, de ők nem mentek bele.

Joooe 2009.06.05. 08:53:34

@Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt.: "Joooe esetében valószínűleg az okozhatta a gondot (utána kell nézzünk), hogy ő kármentesnek vallotta magát, meg is kapta a kármentességi kedvezményt, ez után balesetet okozott, majd a Genertel a korábbi biztosítótól már egy káreseményt tartalmazó igazolást kapott, tehát, valójában neki nem járt ez a kedvezmény"

Mivel kármentesek voltunk, kármentesnek vallottuk magunkat, ez így igaz, mi mást tehettünk volna? Semmi olyan kifejezett tájékoztatást nem kaptunk azonban, hogy az ár eltérő is lehet mint az így megjelenített díjtábla, bizonyos külső körülmény bekövetkezte esetén. Ne próbáljunk úgy tenni mintha a mi hibánk lenne a dolog, mert valótlanságot állítottunk volna a szerződési nyilatkozatban, mert a nyilatkozattételkor az volt a valóság.

Az árról való tájékoztatás a fogyasztóvédelem sarkalatos pontja, árról nem elegendő apróbetűben, ászf-ben tájékoztatni. Ha Genertel a fogyasztó akaratától független események(baleset) hatására akarja változtatni az árait az lenne a minimum, hogy az ilyen magasabb árat AZONOS SÚLLYAL írja ki, mint az alacsonyabb árat. (Nem mondom, hgoy ez elegendő ahhoz hogy a Genertel gyakorlata tisztességes legyen, de enélkül semmiképpen nem az)

Mondok egy hasonló szituációt: a boltban leveszel egy terméket a polcról, ki van írva hogy 1000 Ft az ára. A pénztárnál amikor 4000 Ft-ot kérnek, megmagyarázzák, hogy bocs, az csak bizonyos körülmények között érvényes, fenn van interneten az ászf abban ez le volt írva, hogy lehetsz olyan balga, hogy te csak az árcédulát nézed?. Hogy teljes legyen az analógia, körbevesz két biztonsági őr, a terméket nem teheted vissza, nem vásárolhatsz máshol, ki kell fizetned, addig nem távozhatsz.
Ugye milyen abszurd? Pedig jogilag szerintem teljesen megegyezik a Genertel gyakorlatával.

Az "utánanézésre" vonatkozó ajánlattal nem szeretnék élni, nem szeretnék asszisztálni a magyarázkodáshoz, eleget hallgattuk már. Minden releváns információt közöltem itt azt hiszem, aki reagálni akar, megteheti.

Egyébként meg attól, hogy kedvezmény elvételének vagy bármi másnak nevezzük, az áremelés az áremelés, az a biztosító magánügye hogy milyen költségekből és kedvezményekből állítja össze az árat, engem fogyasztóként csak annyi érdekel, hogy mennyi AZ ár, nem kell ezt túlbonyolítani...

Simon Péter l Genertel Biztosító Zrt. 2009.06.06. 22:33:30

Kedves Joooe!

Nagyon sajnálom, hogy nem szeretnéd, hogy az általad megszólított biztosítható kifejthesse, mi is történt szerinte. Úgy gondolom, itt komolyságát veszti a dolog, az, amiért ennek a topicnak a létrehozását kérted a blog.hu illetékes munkatársától.

Természetesen, ha meggondolod magad, bármikor elérsz a peter.simon@genertel.hu e-mail címen.

Üdvözlettel,

Simon Péter

kéjenc 2009.06.07. 05:11:03

kifejthetted a véleméyned simonpéter,de csak cukroztad a taknyot,de az attól még takony marad
süti beállítások módosítása