Tékozló Homár

Időviharba került a felvi.hu szervere

2009.06.04. 01:56 | szily | 126 komment

Az e-felvételi szervere annyira korszerű, hogy miután döntő pillanatokban, a június 3-ai beadási határidő előtt, lefagyott, a következő hibaüzenettel riogatta a leendő diákokat:

A rendszer átmenetileg nem elérhető. Az e-felvételi rendszer a ponthatárok megállapításáig és kihirdetéséig átmenetileg nem elérhető. A pontszámairól és egyéb információkról Az én felvim menüsor Pontjaim menüpontjában tájékozódhat. A rendszer előreláthatólag 2008. július 25-én indul újra kizárólag adatbetekintés céljából.

Most olvasom Philip K. Dicktől a Visszafelé világot, amiben megfordul az idő és mindenki fiatalodik, a halottak meg kikelnek a sírból, úgyhogy mindet értek. tReK füstölgése alant, korábbi posztok a remek felvi.hu-ról itt és itt.:


Én nem vagyok a nagy szavak embere, és nem is kívánok senkit kifigurázni mindössze 1 db égető kérdésre szeretném felhívni az ország figyelmét. Milyen dolog az hogy az e-felvételi szervere két nappal a jun 3.-i beadási határidő előtt nem működik, lefagy, ma (jun 3.) reggel egyszerűen be se töltődött. A felvi.hu-n való tájékoztató szerint a jun 3. előtti dokumentumokat a mai napig kell postázni, ennek elmulasztása jogvesztő lehet. Értékelném ha valaki megmondaná, ogy ha emiatt nem veszenk fel egyetemre akkor kit perelhetek a másik pártízezer sorstársammal együtt(hiszen a felvi.hu-n büszkén hirdetik, hogy a felvételizők fele az e-felvételit választotta). A másik kérdésem az lenne, hogy a média ezt még miért nem kapta fel? Próbálják eltussolni, vagy csak senkit nem érdekel hogy egy több millió forintból felépített elektronikus közigazgatási rendszer felmondja a szolgálatot, pont akkor amikor szükség van rá?

U.i.: amikor ezen levél írásakor megpróbáltam belépni ezt a hibaüzenetet kaptam. Tekintve hogy most 2009 van nem  igazán tudok mit kezdeni vele.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.04. 02:35:30

nagy gondok
perejj be mindenkit es mindeki monnyon le

Megdobbent 2009.06.04. 02:54:11

Erdemes ilyenkor picit elovenni a telefont, es elintezni magadnak a tutit :)

Szia hagyma, amugy ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.04. 03:34:20

@Megdobbent:
HI!!!
tudom hogy haladni kell a korral nade az en idomben
marciusban kiosztottak a jelentkezesi lapokat
oszt lecet
az nem fagyott le
itt nem tudom hogy van meg sosem jelentkeztem egyetemre es tartok tole mar nem is fogok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.04. 03:35:54

amugy ez a "felvi.hu" ez egesz pontosan mutatja a mai magyar felsooktatas szinvonalat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.04. 03:39:44

elkepzelem magam a szoveli felvetelin
hej csacsumi
jottem felvizni, mer lefagyott az a sz@r

Megdobbent 2009.06.04. 04:51:56

@hagyma: bizony, szep hazank nyelve es szellemi szinvonala ott jar, ahova pozicionaltad. Manapsag egy 5 diplomas seggarcu er kb. annyit, mint a bekeidokben egy gimnaziumban erettsegizett, bar annyi a gimnazista fele billenti a merleg nyelvet, hogy akkoriban meg tudtak irni, olvasni az emberek, es nem kepeztek 10-15 even at az en adombol funkcionalis analfabetakat.

MissMarple 2009.06.04. 06:37:10

Látjátok mi ezért választottuk a hagyományos jelentkezési módot. Olvasva a Neptun töketlen működését, nem számítottam semmi jóra. Meg egyébként is, sokkal bonyolultabb a netes új módi, mint a papíros hagyományos. Az agyam ott dobtam el a legelején, amikor azt olvastam, hogy hiába töltögetünk ki mindent online, utána a kapott értesítést nyomtassam ki, majd adjam postára.

Tünci23 2009.06.04. 06:52:36

Lefagy a rendszer,nagy ügy. Lesz ennél még súlyosabb probléma is az életben. Persze tudom,hogy kellemetlen meg minden,de aki már egyetemista az ilyeneken szerintem nem igazán akad fenn. Hiszen,akinek köze volt valaha a neptunhoz,etrhez,az tudja,hogy mindig a legfontosabb pillanatokban mondja fel az unalmast. Ebben az esetben tényleg nincs más megoldás,mint kivárni,amíg helyreáll...
Viszont a felvi.hu esetében van mégpedig a hagyományos, postai kézbesítés. Ebben a formában oldottuk meg mi is. Szóval nem kell kétségbeesni,érdemes kicsit gondolkodni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.04. 06:55:42

"vagy csak senkit nem érdekel hogy egy több millió forintból felépített elektronikus közigazgatási rendszer felmondja a szolgálatot, pont akkor amikor szükség van rá"

Szerintem ez már annyira megszokott, hogy fel sem tűnik.

Meg most őszintn, ha bekerülsz, ugyanezt fogod tapasztalni ha a választott intézményben ETR van (erről vannak tapasztalataim), az sem szokott működni. Bár lehet, hogy jobb amikor nem működik, akkor legalább nem szopat baromságok generálásával.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.04. 07:00:28

@hagyma: Nem is arról van szó hogy haladni a korral.
2009, környezetvédelem, stb.
Na szóval ha működne egy online felvételei rendszer, akkor kevesebb papír fogyna. De tényleg.
Kevesebb postaköltség.
Ilyesmik.

De ha MŰKÖDNE.

Érted bazeg, egy Google Mail, egy iwiw (na jó, az elég szar), egy akármilyen webáruházat meg lehet csinálni úgy hogy üzembiztos, kb. mindig működik, azt csinálja amit elvársz tőle.

Ez meg sok millából van összetákolva, és nem. Meg ha beáll, akkor senki nem rohan hibaeélhárítani.
Ezt basszus, csak Magyarországon lehet tapasztalni.

(Egy webáruházért az ember ha 1-200000Ft-ot kap, akkor már tök jó üzlet pl. Nem milliókat.)

Tünci23 2009.06.04. 07:09:11

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Persze,ebben tökéletesen igazad is van. Egy ilyen drága rendszer esetében elvárható,hogy zökkenőmentesen működjön. Meg ugye kényelmesebb,praktikusabb,olcsóbb módja a jelentkezésnek.Viszont a cikkben elhangzott egy olyan kérdés,hogy: "Értékelném ha valaki megmondaná, ogy ha emiatt nem veszenk fel egyetemre akkor kit perelhetek a másik pártízezer sorstársammal együtt(hiszen a felvi.hu-n büszkén hirdetik, hogy a felvételizők fele az e-felvételit választotta)." Szóval én ezért írtam azt,hogy nem kell ennyire kétségbeesni,hanem kicsit gondolkodni kell,mert van más megoldás is.

Smacika 2009.06.04. 07:24:33

Mint minden szenzációs és forradalmi Magyar dolog, így ez sem működik.
Biztos egy szerveren vannak a vámosokkal.Akkor minden világos.
Most hallottam a rágyóban, hogy a békávé tanácsadódja 26millás végkielégítéssel lelép.Biztos abból a pénzből javították volna a rencert.

☺ágica (törölt) 2009.06.04. 07:34:08

Jó reggelt!


Úgy látom jókor voltam egyetemista:) Akkor még sem etr, sem semmi ilyesmi nem volt. Vizsgára is ajtóra kiragasztott papíron kellett feliratkozni:) Meg tudom érteni szegény posztolót, de ez még csak a kezdet...

staropramen 2009.06.04. 07:44:53

Sztrovacsekek!
Ez valszeg a turáni átok nevű virus (bifidus turanensis) műve. A magyarország. hu is főléppen akkor mondja a csütörtököt mikor fontos adóbevallási határidő közelg.
A posztolónak javaslom a lovas futárt, vagy a postát.Ha az utóbbit választja, csavarokat semmiképp ne tegyen a borítékba.
Oszt Jónapot!

É2I 2009.06.04. 08:18:59

Otthon, apuci pistikéje gépén, egy bejelentkezővel mindig mőködik, kettővel már elszáll, de ez nem lényeges. Igaz milliárdokból írta meg pistike öt perc alatt, de akkor is megérte a pénzt, és kész. Médiát letiltottuk, amúgy se kell minden apróságot firtatani. És igen, a ferrarit lízingeljük. Miért ne? Na!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.04. 08:19:38

Philip K. Dick!

ez egy ordas nagy szopás lesz.

sajnállak, de nagyon. főleg, ha tehetséges fiatalember vagy, és méltán kerülhetnél be egy jó egyetemre.

szerintem itt még a terhes elefántcsorda sem lesz elég....

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.06.04. 08:21:40

@☺ágica: én pont a Neptun bevezetése alatt voltam hallgató. Sokszor előfordult, hogy még a régi feliratkozós módszerrel kellett jelentkezni, majd a Neptunon is. Már ha meg volt hirdetve a vizsga kellő létszámmal.

EÖ (törölt) 2009.06.04. 08:21:50

Pálinkás Jó Reggelt!

én éjszaka vaníliás karikáról álmodtam, de elgurult!

bocs @ spamért! (és hogy kiemeltem!)

EÖ (törölt) 2009.06.04. 08:22:55

bocs, hogy mégsem emeltem ki!

É2I 2009.06.04. 08:23:17

Ja és az időviharra annyit, hogy a szinkronizáltunk a Wilágórával és ennyi.
Ennyit mutat, ezt el kell fiogadni! Így hála a sarlókalapácsnak, még a miniszterelnökünk is a régi. Áldassék a neve!

☺ágica (törölt) 2009.06.04. 08:24:56

@nyomasek_bobo: azt nem ismerem, nálunk csak papír volt:) De egyik ismerősöm már megismerte az etr-t. Hát, azt a szitokáradatot amit hallottam tőle rendszeresen...

EÖ (törölt) 2009.06.04. 08:26:18

@É2I: én még megvárom, hogy a felvi órája visszapörögjön 1970-re és akkor elénekelem a Zinternacionálét.

www.youtube.com/watch?v=tY7JHXx0HQw

én kérek elnézést! ;)

É2I 2009.06.04. 08:31:39

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike):

Nem kell olyan messzire menni, valamelyik nap volt egy kedves pártzüllés végén, oszt tele is lett vele a zInternet.

Secnir 2009.06.04. 08:31:53

szily, te olvasol Dicket?
nottel egy kicsit a szememben...

EÖ (törölt) 2009.06.04. 08:33:07

@É2I: akkor te nem is nézted végig, amit belinkeltem! :)

SimiTomi 2009.06.04. 08:39:26

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Azért egy Gmail-t nem hiszem, hogy össze lehetne hasonlítani egy felvi.hu-val, pont abban a relációban nem, amiről te írsz - "ez meg sok millióból van összetákolva".

S nem mellesleg nem olyan rég a Gmail is meghalt pár órára...

É2I 2009.06.04. 08:47:47

@Egyéves Önkéntes (Del Medico Győzike):
Nem ám! De gondoltam, hogy az.
(Korlátaim vannak a letöltés terén a kora délutáni órákig.)

Énbagoly 2009.06.04. 08:53:42

Ébredezem.
Azt azért hozzátenném a posthoz, hogy nem muszáj mindent a végére hagyni. Mo.-on akkor szoktak lefagyni a rendszerek. 100 embernél lehet, hogy nem tudnak többet kezelni?

aardwark 2009.06.04. 08:55:09

hát ez szívás...
volt szerencsém ismerni a neptunt és az etr-t is...(upsz, elárultam magam, bőőőőcsész vagyok:))
a legjobb az volt, hogy a már letudott zh-kat rá két hétre engedte felvenni a rendszer mint vizsga időpontot, ott is volt időutazás, hiába a magyarok a legjobbak mindenben a világon...

-.-.-.-.- 2009.06.04. 08:57:08

már ez is az életre nevel, mint az új érettségi :D

É2I 2009.06.04. 09:01:35

@aardwark:
Anno az én kollégám is ököllel püfölte a monitort, valami k.rva neptunt üvöltözve. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.04. 09:05:10

@little_red_devil_on_board: Arról sem harsognak a híradások, hogy tegnap óta a T-ököm levelezőszervere kifinGott, még most sem megy, dasszák meg az összes sünt!

nemuccaszoc 2009.06.04. 09:10:36

Arról nem bezsélve, hogy a regisztrációs levélben sem fogalmaztak egyértelműen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.04. 09:10:39

@Sün‼: Dasszon meg T-ged a T-csoport! Tudod, úgy, szokásosan, mármint ahogy a sünöknél szokás, hogy a járőrtársak összeg€cizik egymás nadrágját belülről...

betépett felhasználó 2009.06.04. 09:18:08

"a következő hibaüzenettel riogatta a leendő diákokat:

A rendszer átmenetileg nem elérhető."

biztos azert, hogy ne tudjatok ELSŐZNI!!

valszeg innen tanulta el a homar is a trukkot

Circus 2009.06.04. 09:18:52

Tudom, hogy nem leszek népszerű, mert más megvilágításba helyezem a problémát (ráadásul védve a hivatalt értelmesen próbálom megközelíteni), de azért úgy félve megkérdezném, hogy bizonyos korú és érdeklődésű korú emberkék érdekeit és érdeklődési köreit figyelembe véve nem lehet, hogy valaki meghekkelte/feltörte/tönkrecseszte szimplán az oldalt? Mondjuk pont a posztoló leendő kollégái közül?
Tette már tönkre munkám nemegyszer 1-2 vicceskedvű kötschög, aki aszitte, hogy hejdevicces vírust gyártani és más dolgait tönkrecseszni...

Sün, lécci indítsatok mozgalmat, hogy minden tesód igényeljen anális retúrjegyet az összes hekker/crekker stb béltraktusaiba. Köszi!

Circus 2009.06.04. 09:20:01

@Circus:
persze az idővihar az cép... tehát egy növendék sünt a felvinek is :)

macchiato 2009.06.04. 09:21:49

Az van, hogy a felsőoktatási felvételihez beadandó cucokat JÚLIUS 9-ig kell beküldeni (rosszul írták a könyvben). Lehet megnyugodni és postán küldeni az egészet egyben (év végi eredmények, érettségi eredmények,miegyéb)
Üdv :-)

no mail, no problem 2009.06.04. 09:22:26

@hagyma:

A felvi.hu domain nevet egy kényszer szülte.

Az intézmény pontos neve a regisztráció idején Országos Felsőoktatási Felvételi Iroda volt, rövidítve OFFI. (Ma Országos Felsőoktatási Információs Központ.) Kicsit több, mint 10 éve az offi.hu domain nevet szerették volna bejegyezni, de az foglalt volt már, elvitte a mindenki által hőn szeretett Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda, rövidítve: OFFI. A pech.hu domaint köszönték, nem kérték - igaz meg sem kapták volna az akkori idők szelleme szerint.

Így lett felvi, mint FELVételi Iroda.

Aztán ha nem tudod, hogy a kilencvenes évek közepén Magyarországon mennyire pitlák, kisstílű és idióta módon ment a a bejegyezni kért domain nevének az elbírálása. Nekem máig elgurul a gyógyszerem, ha eszembe jut, mit randalíroztak össze páran 1991-96 között. Gyakorlatilag lázadást kellett egyeseknek szítani, hogy normalizálodjon a helyzet.

Szerintem ezzel a felvi.hu cikizéssel be is foghatnád szádat.

Stupidella 2009.06.04. 09:24:21

A Neptun is a vizsgaidőszakban szokott meghalni...

É2I 2009.06.04. 09:29:20

@Circus:
Ha még ez is a baj, akkor is jár nekik a sün, mivel arra is fel kellene készülniük. Úgy hívják katasztrófa biztos rendszer.
Nyilván becsúszhat akkor is valami, hiszen tökéletes renccer nem létezik.
De pl.annó a neptun töketlenkedése egyértelműen egy rosszul tervezett, sz.rul kivitelezett hw-sw-re utalt. És azóta is rendszeresen olvashatók netszerte az anyázások.

2009.06.04. 09:30:09

örök tanulság, amit jobb minél előbb megtanulni:

NEM SZABAD MINDENT AZ UTOLSÓ PILLANATRA HAGYNI

jóreggelt.. elkéstem :)

selley 2009.06.04. 09:33:36

tulajdonképpen nem szeretném én megzavarni itt ezt a kellemes reggeli fikázást és gyűlölködést, de az tény, hogy:
-Az adatmódosítások leadásának és a dokumentumok feltöltésének határideje: 2009. július 9.
-az e-felvételi rendszer pedig ebben a pillanatban (legalábbis nekem) tökéletesen működik.
szóval hol itt a probléma?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.04. 09:36:58

@Kitalátor feljegyzete: Nem szándékozom nemi életet élni a nevezett tsoporttal. Lehet, h telefonokat sülnék, azt meg nem akarom.

É2I 2009.06.04. 09:37:05

@no mail, no problem:
Hát nem tudom; nem túl szerencsés vagy inkább ciki ez a név.
És a kényszer nem lehet érv egy ilyen kvalitású intézménynek.
De, ha már ez van, akkor legalább a várható terhelésre ideje lenne felkészülniük. (Bár tudom, ez nem divat állami intézményeknél ;( )

no mail, no problem 2009.06.04. 09:40:35

@selley:

a 12-dikes bizonyítványt valami teljesen ésszerűtlen módon június 3-ig kellett leadni. Ne kérdezd miért, szerintem simán befért volna, ha július 9-ig kell ezt is leadni, amikor már mindenki kézhez kapta, de nem. A gyerekem is 2-én bement az iskolába érte, ahol kifénymásolták ezt oldalt belőle, és küldhette a felvibe.

no mail, no problem 2009.06.04. 09:43:04

@É2I:

Azt is írtam, hogy az akkori idők szelleme. Értsd meg, hogy nemigen lehetett mást, mert ott ült egy majom regisztrátor, aki szerint ha nem választottál megfelelő nevet, akkor elzavart a picsába. Semmi nem érdekelte, ő így döntött. És segghülye volt.

Ne idegelj tovább még te is, úgy örölük, hogy nem gondoltam az egészre legalább 1998 óta.

kyanzes (törölt) 2009.06.04. 09:43:13

Ne legyél már naív! Ez itt Hungarisztán. Egyébként pedig: "El lehet menni Magyarországról!" :)

selley 2009.06.04. 09:46:35

@no mail, no problem: ezt az infót nagyon eldughatták, mert sehol se találom...

aneurysm 2009.06.04. 09:52:02

Egészen június 3 estig zárva volt a rendszer, a hitelesítések miatt. Estére megnyitották, úgyhogy mindenki feltölthette a dokumentumait.

Egyébként július 9 a határidő, június 3 azért van, hogy ne mindenki az utolsó napokba küldje be a dokumentumokat, nem kötelező érvényű. Ezt telefonon kérdeztem meg, a beszélgetést rögzíttettem.

bigyóóó 2009.06.04. 09:53:52

Nem kell megijedni LE LEHET MÉG ADNI!! a jűniús 3. azért lett kitalálva, hogy a dolgok gyorsabban menjenek! Valóban július 9. a végső határidő. A bizonyítványt, nyelvvizsgát...stb. most is fel lehet tölteni az e-felvin.Nem maradt le senki, elfogadják azt is ha most küldöd be/töltöd fel. Infók az ügyfélszolgálattól származnak, ahol midnenki segítőkész volt.

.lll. 2009.06.04. 09:54:29

jóreggelt

ez a cse szalámi tééleg gáz

bigyóóó 2009.06.04. 09:55:05

@aneurysm: igen egészen pontosan így van:)

no mail, no problem 2009.06.04. 09:55:20

@selley:

nekem ezt mondta a gyerekem, ő meg érdekelt a felvételiben, és eléggé képben van. Pont erre utal a 3-i összeomlás, valószínűleg mindenki fel akarta tölteni a 12-es bizonyítványát.

Lehet, hogy elég későn jutott el az infó az érdekeltekhez. A gyerekem nem szokta az utolsó pillanatra hagyni a dolgait, és most csak 2-án, kedden ment be a papírért, és erősen szentségelt is miatta. Nem kérdeztem meg tőle a részleteket.

Symbian 2009.06.04. 09:56:11

Érdekes. Tegnap a t-home műegylet levelezőszervere is leállt. De. 11-től nem lehetett elérni, használni, és ma reggel is haldoklik, sőt a tegnapi üzeneteket ugye bukta az ember.Sehol egy büdös szó nem jelent meg ezekről az "apróságokról". Azt mondjuk nem egészen értem, hogy mi lehet az a gond, amit napok, vagy hetek alatt gondolnak elhárítani, persze 2008ra.

b[ALien] (törölt) 2009.06.04. 09:57:39

Úgy látom a felvit elfűrészelték a manók
Reggeli ifa észlelés:
1 db. halványzöld platós
Keressetek csak...
:)

no mail, no problem 2009.06.04. 09:57:50

@bigyóóó:

hát akkor valami nagyon félrement a kommunikációban. a gyerekemnek egyáltalán nincs szövegértelmezési problémája, mégis azt hitte, hogy június 3. a határidő.

bigyóóó 2009.06.04. 09:58:43

Csak azért írtam, hogy ne essenek sokan pánikba, ha nem küldték el..Most sokan azt hihetik, hogy ugrott az egész. Javasolt volt elküldeni tegnap, de nem kötelező.Nyilván nem júliusban kell elküldeni dokumentumokat..

macchiato 2009.06.04. 10:00:16

De azért milyen már, hogy megadnak egy hamis határidőt??!!! Hol élünk??!!

Bár szerintem szimplán hülyeségeket írtak,aztán rájöttek, hogy ha mindenki egyenként küldi be a csatolandó dolgait, simán hülyét kapnak, ezért változtatták át a határidőt, hogy egyben lehessen beküldeni az egészet.

bigyóóó 2009.06.04. 10:01:38

Személyesen az ügyintézőtől van információm, ők mondták hogy most nagyon sokan pánikba estek, égnek a vonalak. Igen, a felvi.hu-n is érdekesen volt megfogalmazva: "le kell adni", ezért sem gondolom, hogy szövegértelmezési problémája lenne a gyermekednek, egyszerűen csak félreérthető volt..

Stupidella 2009.06.04. 10:03:47

Mondjuk az tény, hogy mindenki mindent az utolsó pillanatra hagy (lsd. adóbevallás is), aztán csodálkoznak, hogy összeomlik a rendszer.

macchiato 2009.06.04. 10:04:27

...plusz a felvételis könyvben is ezt írták. NEM szövegértelmezési probléma. Hiba üzenet a másik oldalon.

É2I 2009.06.04. 10:05:13

@no mail, no problem:
Nem idegellek. De nem semmi, hogy besérültél, hogy még '98 óta esz miatta az ideg.
Mér nem vágtad pofán azt a kötsögöt? Legalább elszállt volna a dühöd. (Meg állásod ;P)

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.06.04. 10:06:13

@aneurysm: Rögzítetted a beszélgetést... Hm, és ezt jelezted a másik félnek az elején?

Vigyázz, az ombuccmanó meg a SZADESZ le fog rasszistázni! Milyenmán, mi lesz a szegény lúzer callcenteres személyiségi jogaival? Ki fog neki jogsegílyét nyújtani?

Ezért életfogytra vág a fityeszes bírósájg!

:D :D :D

Kenedy1 2009.06.04. 10:07:48

MILYEN CÍMRE LEHET POSTÁZNI???????

aneurysm 2009.06.04. 10:08:36

@avejoe: tanulj meg olvasni, nem "rögzítettem", hanem "rögzíttettem". Magyarán megkértem a hölgyet, hogy rögzítse a beszélgetést.

bigyóóó 2009.06.04. 10:09:16

Amúgy az e-felvételin most is hozzá lehet adni az összes dokumentumot legalul az "új dokumentum csatolása" alatt, ha ez valakiek segítség...

Shokatear 2009.06.04. 10:13:21

mi ETR-t használunk és a tavaly történt verzióváltás óta semmi problémánk nincs vele. A gond a tárgyfelvételnél van mert akkor amikor egyszerre jelentkezik be kb. ezer diák akkor limitet vág rá és belassul a rendszer + F5-özés folyamatosan, h bejuss. Most vizsgaidőpont felvétel kezdetekor nem volt semmi probléma minden ment flottul amikor a suliban is volt minden gépnél legalább egy ember és nincs kevés gép...

Frucsasz 2009.06.04. 10:16:36

Hát drága posztoló: senkit ne perelj. Nem kell az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat. Nem csak most intézhetted el, az, hogy hamarabb nem foglalkoztál vele, nem az ő bajuk.
Egyébként meg, aki az utóbbi időben megfordult a felsőoktatás háza táján, az tudja, hogy minden ilyen cucc (ETR, Neptun) ledöglik. Túlterheltek. Vizsgaidőszak, beiratkozási időszak, tárgyfelvétel, stb: amikor valami határidős, akkor az utolsó pillanatban hatmilliárd ember próbál egyszerre belépni, és ezek nem úgy lettek megtervezve, hogy ekkora létszámot elbírjanak. Úgyhogy ne tessék nyugtalankodni, inkább egyfajta edzési lehetőségnek kell felfogni...

no mail, no problem 2009.06.04. 10:21:28

@É2I:

nagyjából 1996 végén, 1997 elején szünt meg az idióta rendszer. Az az életellenes nettó hülyeség, ami az egészet szülte, irányította, és penetráns módon körüllengte, az idegesít fel nagyon.

Jó volt nem gondolni rá több, mint 10 évet. Most, hogy eszembe jutott, az első egy órában még mindig a kurvapicsázás volt első reakcióm, és nem bírtam röhögni rajta, pedig ezen csak azt lenne szabad.

Aradebil 2009.06.04. 10:21:55

nem lesz jogvesztő,ne fossatok,júli 9 a végső határidő!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.04. 10:24:44

"Egyébként meg, aki az utóbbi időben megfordult a felsőoktatás háza táján, az tudja, hogy minden ilyen cucc (ETR, Neptun) ledöglik. Túlterheltek."

Na, amiatt, hogy ezt természetesnek vesszük és elfogadjuk, tart itt ez az ország!

É2I 2009.06.04. 10:26:54

@no mail, no problem:
Ó, ha én nem röhögnék a bürokraták hadain, már rég a bolondok házában lennék.
Ja, de hisz ott vagyok. Akkor meg szinplán azért kacarászok. ;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.04. 10:30:56

@Symbian: A T-ököm egész levelezőszervere leállt, lehet, hogy elvitte az NBH a szervert?

É2I 2009.06.04. 10:36:09

@atpijkamo:
Hát ezt pofáztam én is fentebb egy kicsit cirádásabban.
Mi a francért nem lehet úgy megtervezni valamit, hogy az elbírja a feladatát látni? Vagy, ha látják, hogy mára kevés, akkor bővíteni.
Néhány kispénzből indult kisvállalat (ma már nagy) meg tudta csinálni. Folyamatosan fejlesztette és lásd; működik.

@Frucsasz:
De úgy _kellett_ volna tervezni! Hahó, már évek óta ezzel a problémával küszködő, de a hallgatók által _kötelezően_ használandó rendszerekről (is) beszélünk.

/on
Azzal viszont egyetértek, hogy nem az utolsó pillanatban kell rohangászni, mint pók a falon.

Frucsasz 2009.06.04. 10:41:25

@atpijkamo: én azt is természetesnek veszem, ha esik az eső. Nekiállhatnék dühöngeni, de nem teszem. Vannak dolgok, amiken lehetne változtatni, ha kinyitnánk a pici szánkat (persze nem tesszük, és ezért tart itt ez az ország), és vannak, amiken akkor sem. Én especiel az időjáráson kívül a neptun működését is idesorolnám az utóbbi csoportba. Nem hiszem, hogy létezik olyan rendszer, ami ekkora túlterheltséget elbír. Ha létezik is, egészen biztos, hogy nem megfizethető. És (éssel nem kezdünk mondatot) még ha megfizethető is, ne az én adómból, meg ne a megemelt tandíjból fizessék meg. Én mindig időben regisztrálok, beiratkozom, felveszem a tárgyakat, vizsgákat. Soha nem csúszok ki semmiből. Mások halasztgatását ne az én pénzemen tegyék lehetővé. Tudom, tudom, nem csak az én pénzem... De szerintem (és itt halkan megjegyzem, hogy de-vel sem illik mondatot kezdeni) ez tényleg jó tanulópénz. Az értelmesebb emberek ha egyszer lecsúsznak emiatt vmiről, tanulnak belőle. Általában...

clementino1 2009.06.04. 10:44:14

az egész felvi és az oktatási minisztérium hiller "ez a nemzeti politika" istvánnal az élen elmehet a halál faszára.

tavaly felvételiztem, hátradőlve vártam a levelet a sikeres felvételről az első helyen megjelölt intézménybe, tekintve, hogy az előző évi ponthatárokat számításaim szerint jóval felül fogom múlni.
azért gondoltam, hogy biztonság kedvéért rápillantok a felvi.hu-n, hogy jól számolták-e a pontjaimat. természetesen elbaszták, de nem 1-2 ponttal, hanem konkrétan lenullázták az egészet. indoklás: nem tett matematika érettségit.
nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek, 5-ös emelt matek érettségit tettem.
levélírogatás, telefonálgatás, bullshitelő ügyintézők tömkelege, végül a javasolt megoldás: fellebezést kell benyújtani Hiller Istvánnak (!!). Na, lélekben lemondtam arról, hogy idén elkezdem a főiskolát.
2 héttel a beiratkozás után megérkezett a válasz a fellebbezésre, egy ugyancsak bullshitelő szöveg, hogy adminisztrációs hiba miatt nem vették figyelembe a matek érettségimet.
ezek után még jópár órát eltöltöttem a suli tanulmányi osztályán, hogy az ügyintézőkkel megértessem, hogy mi a szitu, de szerencsére segítőkészek voltak, és ők is ugyanúgy fikázták a felvit, és OM-et, hogy mekkora balfaszok ülnek ott.

Frucsasz 2009.06.04. 10:46:29

@clementino1: na látod, EZ a szívás. Ez való homárra. Fellebbezz Hillernél, ez kemény...

solol 2009.06.04. 10:48:51

Na szóval, ha be tudnál lépni se tudnál feltölteni dokumentumokat, mert hitelesíteni kellett a jelentkezést ahhoz, hogy elküldhesd a papír alapú jelentkezési lapot aláírva(haha, e-felvételi), és hitelesítés után nem engedett dokumentumot feltölteni, mert nem változtathatsz a dolgaidon.(ez jún.2 :), közölném, hogy május elejétől elvileg lehetett volna változtatni sorrendet, egyebeket(ja, és feltölteni a szkennelt bizonyítványokat)), telefonos segítséggel közölték, hogy jún.3 csak ajánlott időpont, és attól függetlenül, hogy feltöltened kellene a dolgokat, elküldheted postán is

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.04. 10:49:43

@Frucsasz: Hol lesz már, mire megkapja... (Posta zéjerté + iktató)

Frucsasz 2009.06.04. 10:51:26

@É2I: értelek, csak én nem hiszem, hogy a jelenleg szerintem túlburjánzó felsőoktatási létszámot elbíró kapacitású rendszert csak úgy össze lehet rittyenteni... Nem ezer emberről beszélünk, hanem cca. 400 ezerről. Biztosan meg lehet csinálni, nem kevés pénzért... De szerintem ennél sokkal égetőbb probléma is van.

solol 2009.06.04. 10:51:31

@solol: de már az is szép volt, hogy e-felvételi kitöltése közben még az volt, hogy majd küldenek április végén egy regisztrációs levelet, és majd abban lesz a csekk(okos ember nem átutal...), majd megjött május közepén egy követelőző írással, hogy 8 napon belül fizesd be, mert tartozásod van a hivatal felé, és lesz ajjaj, meg megszüntetett jelentkezés...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.06.04. 11:07:45

Bocs, CRM rendszert használunk ami ~ ugyanaz lehet funkcionalitására nézve, mint a vizsgára jelentkezők számára készített sw... maximum nem megrendelések, csatolmányok mozognak hanem "csak" vizsgajegyek, doksik...
Bedobnék pár fogalmat a köztudatba:
Van ugye minden hasonló rendszernek 3 alapvető része
webserver
appserver
adatbázis server

ugye véletlenül sem egy gépen vannak ezek? Vagy legalább nem PC kategória??

a webserver rendelkezésre állását úgy növelik, hogy nem is egy gép, hanem cluster így szétoszlik a számítási idő és szépen skálázható a rendszer. Persze több kapcsolat kell bejövő wan amit egy load balancer oszt szét.
Ezek a szerverek jó esetben nem egy fizikai helyen találhatóak, ahol én dolgozom ott van 2db Amerikában 1db Európában és 1db Ázsiában. Ami egyrészt gyorsabb működést fog eredményezni a kliensek felé, másrészt pl. atomtámadás esetén is fog működni, hiszen ez a lényege.
A többi fajta szervert is lehet picit hasonló módon skálázni, az adatbázist különösen rugalmasan.

Ez néhány tízmilliót ér így, ugye a kedves állami beruházás ha már hasonló összeget költöttek rá hasonlóan van megcsinálva... :)

Frucsasz 2009.06.04. 11:22:03

Idevág az INdex cikk:

index.hu/belfold/2009/06/04/hiller_istvan_tarcaka_fizeteskeptelenne_valt/

plusz egy felsőoktatási szopatás, melynek áldozata én voltam: nekem pl. egyszer megszüntették a hallgatói jogviszonyomat egy aláírás beiratás elmulasztása miatt, amit nem is nekem kellett volna megtennem, de szerintük igen. Na, ez önmagában még nem lett volna elég a megszüntetéshez. Először levélben kellett értesíteniük ,hogy hát ez meg ez van, pótoljam a doglokat vagy irgumburgum. Az egyetlen szépséghibája a dolgoknak, hogy az ominózus levelet az állandó lakcímemre küldték ki, ahova kb 3 havonta látogatok el... Az, hogy réges rég le lett nekik jelentve a levelezési címem (ott volt, látszott a neptunon is...), az a kutyát sem érdekelte. Mikor három hónap múlva megkaptam a levelet (megjegyzem, addig semmit sem sejtve békésen jártam órákra, csináltam a házi dolgozatokat, stb), és betelefontáltam ,hogy most akkor mit tegyek, közölték ,hogy már semmit, mert már nem vagyok hallgató. Mikor kérdeztem, hogy mégis miért nem a helyes címre küldték ki az értesítést, hogy esetleg időben tudjak rá reagálni, hápogtak, mint a tüdőbajos kacsák, sajnálták, de ez van. Nem tudják, mi történt ,biztos hiba van a rendszerben. De most már mindegy, a jogviszony ugrott. Felvételizzek újra...

É2I 2009.06.04. 11:22:44

@Frucsasz:
Hidd el van olyan rendszer, ami 400 ezer embert akár percenként képes kiszolgálni.
Nyilván a bekerülés nem olcsópénz, viszont lehet modulárisan bővíthetőnek kiépíteni, és a cirka eltelt tív év alatt illett volna felnőniük a problémához. Elkülöníteni rá, betervezni rá, stb.
Vannak égetőbb problémák, az biztos, de mondjuk nem fizetünk 36millás kirugási pénzt a bkv főtanácsosnak és lőn már van is egy kis pénzünk bővítésre.

Tudom, hogy nem divatos átlátható államigazgatást vizionálni, de ettől én még ilyen hüje optimista vagyok.

Ha, egyszer nem ilyen beszédhibás Hiller Istvánok meg "nem buktatjuk meg a hüjegyereket sem" felfogásúak kapnak lehetőséget, akár még lehetne is valami.

É2I 2009.06.04. 11:29:14

@Frucsasz:
Hát ez igazi jó magyar bürökrácia. :(
A sünök dasznák meg az ilyen hüje ügyitézőket.
Az a baj, hogy ilyenkor fel sem vállaják. Legalább a nyílvánvaló elcseszésüket vállanák fel. Hát nem néz tükörbe ebben az országban senki?

☺ágica (törölt) 2009.06.04. 11:34:48

@É2I: de igen, csak nem azok ülnek ilyen helyeken:(

innocent_touch 2009.06.04. 11:35:38

@É2I: Hát igen. És hány, de hány ilyen sztorim van még. Egy sűrű káromkodásokkal és a felforrt agyvizem miatt gépelési hibákkal tűzelt kis szösszenet itt:

baszdmegblog.blog.hu/2009/01/30/bgf_pszfk_mert_megerdemlem

De a legjobb, ami most vizsgaidőszakban várható. Az egyik tanárunk nyíltan kijelentette, hogy ő márpedig diszkriminálni fog. Alig várom hogy megtegye, mert ez lesz a a pont, amit már nem fogok lenyelni...

Frucsasz 2009.06.04. 11:37:13

@innocent_touch: Ez is én lennék, csak vmiért nicket váltott közben...

Pema 2009.06.04. 11:43:23

megérdemled....mi a faszért kell az utolsó napra hagyni a jelentkezést...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.04. 11:48:45

@no mail, no problem:
majd Te mondod meg nekem mirol mi a velemenyem
muhhaha

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.04. 11:50:11

Nemi kapcsolat hülye ügyintézőkkel? Hmm... Gondolkodnom kell.

É2I 2009.06.04. 11:55:24

@Sün‼:
Ne gondolkodj! Csináld!
FONTOS!!!!

Minerva89 2009.06.04. 11:56:35

@Tünci23: A hitelesítő adatlapot lehet helyettesíteni ügyfélkapun keresztül (ami később is jól jöhet még), sőt, érdemes is! Nekem tavaly a posta sikeresen elhagyta az ajánlottként feladott adatlapot, és határidő után rohangászhattam ügyfélkapu azonosítóért.

Papíralapú felvételivel meg csak az a baj, mint fent említettem: trehány a posta.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.04. 11:58:33

@Minerva89: Majd a privatizációtól megjavul! Lesz még nekünk Centrum Posta Zéerténk...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.04. 12:00:37

@É2I: Csak úgy, zuttybele? Nem is tudom. Inkább fölírom a noteszomba, oszt majd eldöntöm.

É2I 2009.06.04. 12:01:28

@innocent_touch:
Na ezt már olvastam, még annó :)
Tudsz Te szép cirádásan is írni, akkor ne finomkodj itt nekem :D

É2I 2009.06.04. 12:14:35

@Sün‼:
Na csak kerülj egyel szembe, oszt' rögtön még a felmenőire is lenne ingerenciád, akár a ravatalon is ;)

Frucsasz 2009.06.04. 13:01:40

@É2I: igen, mikor később visszaolvastam, hogy mit kalapáltam be vérgőzös fejjel, a bennem élő úrilány kissé elájult... Ebből is lehet sejteni, hogy szabály szerint az agyvérzés kerülgetett, ha már így voltam képes kifejezni magam.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.04. 13:10:28

A Homár motorja egész évben szarakodik, a felvi.hu meg évente egyszer. Na akkor ki a hülye?

pistike23 2009.06.04. 13:48:01

@sambalabammbumbumm: persze... egy sun fire x4600as is belekerul mondjuk 1,5 millaba, amit a kozbeszbol beakciozva 7-8 millioert kapnak meg az allami cegek :)

szoval imho nem a versenyszfera szemszogebol kene nezni a dolgot :)


amugy meg koze nincs a temahoz, amit te mondtal, ugyanis a serverek elerhetoek voltak, hisz hibauzenetet kaptal... szimplan karbantartas zajlott :P

szerintem felvinel is hasonlo felepites van... de sokra nem mesz a ~10 millios hw-ekkel, ha az alkalmazas nem mukodik tokeletesen, mert mondjuk, aki fejleszti, az nem milliokat kap erte, hanem 150-200e nettot havonta :) ugyanez a karbantartas is... mashol hajnalban van a karbantartas, es valoszinuleg a felvinel azert nem igy van, mert lehet, hogy nem fizetik ki a tulorat annak, aki ezt munkaidon kivul megcsinalna??

hmm... fura, az itt fikazok kozott biztos szamtalan uzemelteto es fejleszto akad, aki az atlagon aluli fizetesert 10-12 orat dolgozna tobb muszakban, ugy hogy csak a napi 8 orajat fizetik ki :) Tehat fiatalok... itt az ido, lehet jelentkezni az educational :)

É2I 2009.06.04. 14:22:30

@pistike23:

A mutyiról beszéltem én is, ha nem jött volna le.

Egyébként azért a nettó 150-200 ezerért sokan összetennék a kétkezüket, még túlórában is.

És ha, esetleg az lett volna kiírva, hogy "bakker karbantartás van, gyere vissza este nyóckor", akkor már letört volna a karbantartó kezecskéje? Már az se fér bele a szerény bérébe?

Nanemán!

Az meg egy másik feszegethető kérdés, hogy miért akkor kell valamit karbantartani, amikor várhatóan roham lesz? Nem inkább előtte kellene?

Jó tudom, akkor meg máshol kellett betartani, másoknak egy másik szerveren ;P

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.04. 14:29:23

A posztírónak: a jelentkezők közül 48 ezren jelentkeztek elektronikusan; ez az összes jelentkezőnek kb. 40%-a. A létszám ugrásszerűen nőtt, mert 2007-ben 11 ezren, 2008-ban 13 ezren voltak. Elképzelhetőnek tartom, hogy erre nem volt felkészítve a szerverünk, és a webes felületet és/vagy az adatbázist is majd tuningolni kell jövőre.

@uccaszoc: "Arról nem bezsélve, hogy a regisztrációs levélben sem fogalmaztak egyértelműen."

Ezt, légyszi, fejtsd ki nekem bővebben (akár mailben), hátha tudok segíteni. Köszi!

@É2I: "Hát nem tudom; nem túl szerencsés vagy inkább ciki ez a név.
És a kényszer nem lehet érv egy ilyen kvalitású intézménynek."

Milyen más domaineket tudnál javasolni? Minthogy 1996 óta ugyanezt használjuk, inkább az lenne ciki, ha költöznénk, nem? :-(

@clementino1: "természetesen elbaszták, de nem 1-2 ponttal, hanem konkrétan lenullázták az egészet. indoklás: nem tett matematika érettségit."

Sajnos, rögzítési hibák mindig is voltak és mindig is lesznek. Ha az érettségi eredményeket nyilvántartó központi rendszerben A) nincsen benn a százalék/jegy vagy B) elírás miatt nem találunk meg téged, akkor nem tudjuk átemelni az eredményt. Az, hogy a Hillernek kell írni a levelet, csak formaság; asszem, most is a miniszternek kell címezni, de az Oktatási Hivatalba kell benyújtani.

@solol: "de már az is szép volt, hogy e-felvételi kitöltése közben még az volt, hogy majd küldenek április végén egy regisztrációs levelet, és majd abban lesz a csekk(okos ember nem átutal...), majd megjött május közepén egy követelőző írással, hogy 8 napon belül fizesd be, mert tartozásod van a hivatal felé, és lesz ajjaj, meg megszüntetett jelentkezés..."

Voltak hibák a regisztrációs levelek kiküldésénél. Ha megírod nekem (mailben) az iktatószámodat (vagy a nevedet + születési dátumodat), megnézem, miért maradhatott el a regisztrációs levél (ha nem a posta kavarta el).

@sambalabammbumbumm: "Bocs, CRM rendszert használunk ami ~ ugyanaz lehet funkcionalitására nézve, mint a vizsgára jelentkezők számára készített sw... maximum nem megrendelések, csatolmányok mozognak hanem "csak" vizsgajegyek, doksik..."

A doksik szép nagy JPEG-ek vagy PDF-ek, szóval az adatmennyiség nem kicsi. A webszerver és az adatbázisszerver külön gépen van. Load balancerünk és egy csomó webszerverünk van a felvételi ponthatárok megállapítása utáni napokra, amikor totál őrület van, azon kívül nem tudom, van-e ilyen cuccunk - valószínűleg igen, csak extra webszerver nem. Külföldre tudomásom szerint nem telepítettünk szervereket, szerintem nem is volna jó ötlet oda kihelyezni személyes adatokat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.04. 14:30:49

@É2I: Szerencsétlen módon jött ki a hibaüzenet hülyesége, ezért lett felfújva az egész. Ennyi, semmi több.

É2I 2009.06.04. 15:42:14

@Joe Forster/STA:
Ok! Van ilyen, csak, ha ezt lekommunikáljátok talán kisebb vihar lett volna a biliben.

Névre meg kb. annyi, hogy akkor kellett volna mást. Természetesen már egy "bejáratott" nevet nem szabad feladni. Átirányítani azért még mindig lehet és szépen át lehet vezetni a jónépet.
Nyilván pénz, ami meg mostanában kevés van. :(

pistike23 2009.06.04. 16:21:59

@É2I: 150-200 netto-nak sokan orulnenek, abszolut egyetertek, de en informatikusokrol beszelek, es a 150-200 netto a friss diplomasok fizetese szokott lenni, nem pedig egy olyan uzemelteto/fejlesztoje, aki ekkora projektben vesz reszt.

karbantartas szoveget elkurtak, TE JO EG :D:D hulljanak fejek. szerintem egy standard karbantartas oldalt akartak kirakni, amit tavaly valamiert modositottak? amugy, ha jol tudom kb 20 percig volt lathato a szoveg majd javitottak... es maris ugy beszel mindenki errol, mintha hetekig szarul lett volna kint.

amugy ez a jun. 3-a datum honnan jott? sehol az egesz felvin nem talaltam meg.
a pontos datum, amit mar sokan irtak, az a jul. 9-e, ami meg tobb mint egy honap, tehat ha 1 honappal korabban tartanak karbantartast, az szerintem elfogadhato.

ez az egesz egy iszonyat nagy szarragas, nem tobb...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.06.04. 16:51:26

@Joe Forster/STA:
Üdv kolléga! :)

Nem szeretnék semmit hozzáfűzni, nehogy úgy érezd, hogy ellened vagy a munkád ellen beszélek.

Azaz mégis annyit hozzáfűznék, általában az állami rendszerekre gondoltam. 48e kliens per nap terhelés valószínűleg nem a hardvert fogja megizzasztani, bár ha ez 1-2 órában esik be akkor azért szép - kár, hogy nincs több webszerveretek, különösen ha sokmegás doksikat töltögetnek.

"Load balancerünk és egy csomó webszerverünk van a felvételi ponthatárok megállapítása utáni napokra, amikor totál őrület van, azon kívül nem tudom, van-e ilyen cuccunk - valószínűleg igen, csak extra webszerver nem."

Most akkor van elég webserver vagy nem? A load balancer nekünk szerverfarmonként 2-8 webszervert szolgál ki, pedig nekünk az egész világon nincs 30e-nél több vásárlónk, mégis vannak tartalékaink, hiszen nem egyszerre jönnek, már csak az időzónák miatt sem.

Megint más:
nem lehet kirakni olyan üzenetet, hogy "bocs, karbantartás van, gyere vissza később, vagy soha" mert lehet akkor buksz egy üzletet. Ilyen animált gifes hibaüzi ezelőtt kb. 10 éve volt statikus weblapokon...

A karbantartásokat minden embertől elrugaszkodott időpontban végezzük és az ekkor bejövő adatok egy "tiszta" rendszerbe kerülnek, ahonnan a frissítés után visszamennek az élesbe.

A külföldre való adatkihelyezés persze lehet kényes téma, talán egy orvosi/katonai adatbázissal nem is lenne könnyű megtenni, de pl. megrendelésekkel vagy vizsgajegyekkel szerintem vállalható kockázat. Persze nem szükséges, hiszen már itthon is van min. 2 független backbone.

no mail, no problem 2009.06.04. 17:48:42

@hagyma: azt biztosan nem fogom, neha meg a sajatomat sem tudom, nemhogy maset. most mondjuk tudom, hogy az kijelentesed amire reagaltam, az netto baromsag.

É2I 2009.06.04. 17:56:13

@pistike23:
Ismered azt, hogy mindenkinek a saját problémája a legnagyobb?
Hát ez van . :)

A jun. 3-ra meg; valamelyik hirdetményben benne volt.

@sambalabammbumbumm:

"...egy "tiszta" rendszerbe kerülnek:..."

Na, ez már megoldásnak látszik :)

no mail, no problem 2009.06.04. 18:54:14

@É2I:

ne lovagolj mar ezen felvi neven konyorgom. 1996-ban NEM volt mas lehetoseg, ertsd meg. ott ult a sztakiban a gyogyeger, aki nem jegyezte be a nevet, ha szerinte nem volt koze ahhoz, amit csinalsz. ha "kovacs es tarsa" neven volt kft-ed, es kft uzemeltetette a "torkos borz" kocsmat, akkor az urge, egy kutatointezeti zoknis-szandalos, kockasinges bitfarago kozolte, hogy kovacs ur NEM KERHETI, sot, MEG SEM VEHETI maganak a torkosborz.hu domaint, mert a cegenek NEM EZ a neve, es o ezt nem jegyzi be. es kovacs ur elmehetett a picsaba. az elte internetes csatlakozasa minimum harom honappal, de az is lehet, hogy fel evvel kesobb indult el, mert az elte es a regisztrator nem jutott kozos nevezore a domain nevet illetoen. ki volt epitve a csatlakozas, mentek a szolgaltatasok, csak a regisztrator kozolte, hogy o azt a nevet, amit az elte kert NEM JEGYZI BE. a regisztrator egy szemelyben volt domain kerdesekben az ugyesz, az ugyved, a biro, a jogorvoslati hatosag, es sajat fonoke.

a vicc az, hogy a dolog meg csak nem is messze az internet bevett szabalyaitol, csak kifogtunk egy kompromisszum- es vitakeptelen agyatlan kockat, aki azt hitte, hogy az o szabalyaihoz fog igazodni a kapitalizmus, a politikai es gazdasagi elet. lehetett volna lobbizni, hogy ezt is szabalyozza es felugyelje az allam, vagy a politkai partok csokosai, vagy az ortt, de erthetoen ezt senki sem akarta.

szoval a masik offi hamarabb erkezett, elvitte a domaint, ennyi. ezek utan olyan olyan nevet KELLETT valasztani ami levezetheto volt a tevekenysegbol, a nevbol, barmibol, hogy a regisztrator hajlando legyen elfogadni, es bejegyezni, hogy vegre uzemelhessen a szolgaltatas, amibe az allam milliokat gazolt bele. biztos lehetett orszagosfelsooktatasifelveteliiroda.hu nevet is valasztani, de akkor most lenne az lenne a bajotok.

masreszt senki sem tulajdonitottt akkora jelentoseget a konkret domainnevnek, egyszer begepeled, bookmarkolod, es kesz. mindegy, csak legyen. ha felvi, akkor felvi. bocs, akkor meg senki sem tudta, hogy egyszer majd lesz homar, amire tekintettel kell lenni, mert ott senki sem olvas, de mindenki ir. hulyesegeket, fogalom nelkul.

nem akarok szemelyeskedni, de ha semmit nem tudsz arrol, hogyan mentek az internetes dolgok akkoriban, akkor konyorgom ne kosd mar az ebet a karohoz. ertem en, hogy neked is van velemenyed, meg a hagymanak is, de a dolgok ugy mentek ahogy, es nem birtuk megvaltoztatni, mert vitatkozni akartunk, es ervelni. hulyekkel es a hulyesegukkel szemben, pedig kellett volna boritani az asztalt. de aztan 1996-ben megtettuk, es az jo volt. lett is domain regisztracio, kompromisszumos ugyan, de hasznalhato.

solol 2009.06.04. 19:25:41

@Joe Forster/STA:
félreértettél:
a regisztrációs levél jött meg több, mint háromhetes késéssel, nyolc napon belüli (be)fizetésre való felszólítással

É2I 2009.06.04. 21:32:54

@no mail, no problem:

Bakker, igyál már meg egy sört, oszt' fogd fel; értem és megértem a problémádat. :DDDD
Írtam fentebb.

Csak Joe Forster/STA -nek írtam vissza a kérdésére, hogy mi lehetett volna jobb.
De természetesen elhittem már korábban is neked, hogy volt egy tűzfal (ala kötshög) akin nem tudtatok érdemben keresztül vergődni.

Na mostmár bonthatod a következő sört is. :D Peace!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.04. 23:46:19

@É2I: A szívás egyébként az, hogy a felvételihez kapcsolódó domaineket szépen elfoglalták mások. Ezektől hogyan "vennéd el" a domaint, amikor ráadásul témába vágó az oldaluk? (Ez nem pénz kérdése: egy domain regisztrációja párezer forint.)

@sambalabammbumbumm: A legtöbb dolgot feljebb csak tippeltem, mert már elég sokan dolgozunk a cégnél és elég sok a feladat is ahhoz, hogy a folyamatokat ne láthassam át teljes egészükben, hiába vagyok itt már egy évtizede.

Hogy _elég_ webszerverünk van-e, az igazából attól is függ, mit tekintünk elégnek: ha kiteszünk egy hülye hibaüzenetet, és mindenki lerohanja a szervert, akkor úgysem lesz elég. ;-) Mondom, a felvételi ponthatárok megállapítása utánra extra kapacitást kapunk - csúnya gépeket csúnya áron, pár napra/hétre -, de ezt egész évben nem lehet üzemeltetni.

A karbantartásokkal meg az a gond, hogy annyi adat utazik annyi helyről annyi helyre, hogy igazából pár éve egész nap karbantarthatnánk. ;-) Éjjel is folyik karbantartás meg mentés, csak akkor más adatbázisokról, ezek viszont össze vannak kötve, mindegyik mindegyikkel. Ez az ára annak, hogy annyi adat van kinn a weboldalunkon (az E-felvételi díjat is nyert, és erre kurva büszkék vagyunk azóta is!), és a mi munkánkat is megnehezíti, hogy időablakot találjunk egy-egy nagyobb feldolgozásnak. (Ma este is ezt fogjuk játszani. A bankok hétköznap délután 5-től reggel mittoménmeddig meg egész hétvégén batchelhetnek, amit akarnak, mi még ezt sem. :-I )

A személyes adatokkal kapcsolatban nem vállalhatunk kockázatot. Más külsősökkel szemben is komoly követelményeket támasztunk, ha a mi adatainkból kapnak; a célzott reklámokat (spam annak, akik kérte) is mi küldjük ki mások nevében-megrendelésére, hogy inkább ne is kerüljenek ki tőlünk adatok; a felvételi eljárás végén személytelenítjük az adatbázist. Szóval ez ennyire azért nem egyszerű...

De nem akarok siránkozni!

@no mail, no problem: "biztos lehetett orszagosfelsooktatasifelveteliiroda.hu nevet is valasztani, de akkor most lenne az lenne a bajotok."

Plusz azóta Országos Felsőoktatási Információs Központ lettünk, jelezve, hogy már nem csak a felvételivel foglalkozunk. Ööö, hoppá, ofik.hu domain nem létezik... :-)

@solol: Hát, erre most így nem tudok mit válaszolni, a regisztrációs levél(hez az adatok összeállítása) tavaly volt utoljára az én reszortom.

É2I 2009.06.05. 10:29:20

@Joe Forster/STA:
Na látod ott az ofik, le icsaphattok rá, aztán szépen lassan átirányítjátok, átterelitek a népet :)
De, ha így marad nekem az se baj. :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.06.05. 13:50:45

@Joe Forster/STA:
Értem én, köszi, csak a számat jártatom :)

De azért megemlíteném, hogy beruházásokkal azért minket is rostálnak erősen, de hát az igény az igény. A kérdés nem ITs: mennyit ér egy beérkező adat, érdemes-e erre+arra költeni...
Hiszen ha érdemes, akkor lehet on the fly karbantartásokat végezni akár DW akár hw oldalon, hiszen az architektúra megengedi... Nálunk képesek azért sírni, ha nem 5 percen belül megy ki a "kérését feldolgoztuk xxx számon, ügyfélszolgálati kapcsolattartója XY, abc osztály" már ha emilen küldi, ha webáruház, ott bizony 5 másodpercet se várnak...
süti beállítások módosítása