Tékozló Homár

Ritka egyértelmű, súlyos átverés az Auchanban

2009.06.15. 00:05 | szily | 117 komment



Rengeteg hipermarketes sztorit futtatunk, de a posztok jó része azért olyan, gyakran vicces "átverés", ahol azért tudja az ember is meg a rák is, hogy nyilván nem szándékos konspirációról, hanem figyelmetlenségről, egy mamutszervezet bénázásáról van szó.

Ez az eset itt nem ilyen.

Az Auchan kitesz egy aránylag márkás sört akcióban jó áron, egy félliteres dobozt 168 forintért. Ez egy olyan termék, amiből a legtöbb vásárló, ha már elzarándokolt a hipermarketbe, jó eséllyel legalább egy 6-os csomaggal vesz. Elképzelhető kevés olyan vevő, aki a csábító ár ellenére is csak 1-5 darabot vesz, ők normálisan a kiírt akciós árat fizetik. Elenyésző viszont az esélye annak, hogy valaki a pakett mellett még egy szóló dobozt is a kocsiba tegyen, majd fizetésnél figyelje a beütött árakat és gyorsan utánaszámoljon. Pali azonban megélhetésére nézve kiskereskedő, így rutinból kiszúrta a trükköt. Ami annyi, hogy a szóló doboz tényleg 168 forint, ugyanabból az összefóliázott hatos pack viszont 1499, vagyis darabja 250. Ügyes! Nagyon ügyes! Pali is az volt, hogy észrevette, gratulálunk hozzá, eddig övé június Nyeles Szem díja. Levél ugrás után.


Az Auchanban a dobozos Beck's 168-ért van kitéve akcióban, hatosával fóliázva. 7 db-ot vettem, egy szinglit és a fóliázott 6-ost. A szinglit 168-ért huzza le a gép, a hatost 1499-ért, azaz 250-ért dobozonként. Véletlen látom a monitoron az összeget, gyanúsan sok, gyors fejszámolás után közlöm, hogy a fóliát nem kérem és inkább egyenként vinném a 6 dobozt. Kérdés nélkül sztornózza az 1499-et, és beütik az 1008-at. Szerintem az akciós Becks-ek 99%-át az akciós árnál kb 50 %-kal drágábban adták el. Kisker üzletem van, ilyenért a Fogyasztóvédelem milliós büntetést szab ki. De a multinál nincs próbavásárlás. Viszont a Becks jó sör.

Pali

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Veg_ 2009.06.15. 07:04:37

@VonalZoo: Szövegértés kéremszépen :P Irta a posztban, hoy a kérésére sztornóztak, és beütötték 6×1nek...

aardwark 2009.06.15. 07:29:55

@Secnir: hát szerintem az osun nevében determinálja sorsát...
valami dolga biztos lesz a sünökkel...

ghck 2009.06.15. 07:42:58

@Veg_: De az is lehet, és valószínűnek is tűnik, hogy az akciókat a blokk végén korrigálják. Így a posztoló nem szólt a pénztárnál, csak otthon a blokkot böngészve jutott eszébe az (ál)poszt lehetősége. Végülis ha szólt, akkor miért nem azonnal stornózták és ütötték be újra a terméket, miért kellett várni a blokk végéig? Na mindegy, igazságot csak az auchan vagy egy másik vásárló tehet..

EÖ (törölt) 2009.06.15. 08:00:17

@cavinton: meg az egységár, van 4 féle kávé,
az egyik egységára Ft/kg,
a másiké, Ft/kávészem,
a harmadiké Ft/Planck-állandó,
a negyediké Ft/koffein-egyenérték

de mindig úgy van kiírva, hogy ne tudd összehasonlítani matek szigorlat nélkül

vagy

ételízesítőnél: ki van írva, hogy a 250 gramm kerül 250 forintba, (egységár: 800 Ft/kg) mert egy csomóan csak az egységárat nézik.

madaras teszkó monnyon le! :)

É2I 2009.06.15. 08:03:41

Ez a Nyeles Szem díj, úgy értelmezhető, mint a nyeles kalmopirin? Pali kellett ez neked? ;P

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.06.15. 08:24:01

Sztem is az történt, hogy az akciót a végén vonja automatikusan a kassza. Legalábbis az "Ócsón"-ba mindig úgy szokott lenni.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2009.06.15. 08:39:51

Ó, hát ezt már évek óta csinálja a CORA is, nincs ebben semmi újdonság: Én rendszeresen veszek sok csomagot és +1 palackot (hogy ne kelljen többször 10 kilót rámolgatni a kosárból - lehet ez sör is, ásványvíz is), és rendszeresen szólnak a pénztárban, hogy az úgy nem lesz jó. Mert egyesével nem annyi, mint hatosával.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.06.15. 08:45:35

homár blog rss-ét vajon a fogyasztóvédelem meg APEH betette a readerébe??
Ezeket a panaszokat én egyből továbbítanám az illetékeseknek, hátha szokás szerint nem tesznek semmit, csak a kiskereskedővel :D

idiotapocs 2009.06.15. 08:48:12

A Becks NEM jó sör :)

dugh 2009.06.15. 08:48:42

Enis multheten jartam igy 30kilo cukor + 20kilo liszt. Eloszor ugye, hogy a nagy csomagot ne kelljen megbontani mert aztan nem lehet pakolni rendesen, azt a vonalkodot olvastattam le. Es igy bizony egyket ezerrel tobbre jott ki. Szoltam, nem akadekoskodott a penztaros kitorolte a tetelt es a kiscsomagot huzta el masodjara. De sztem ez igy van kitalalva es szandekosan csinaljak igy, aztan ha a vasarlo eszreveszi, akkor kedves torlik a tetelt, hogy biztos a gép hibaja...

EÖ (törölt) 2009.06.15. 08:52:07

@.: mimino :.: a fogyasztóvédelem nem azért van, hogy a multikkal/kici kínaiakkal/vásárokban bóvlit árulókkal szórakozzon!
legfőképpen nem azért, hogy a fogyasztóknak jobb legyen.

EÖ (törölt) 2009.06.15. 08:53:33

@dugh: 30 kiló cukor?? ezt a blogot a VPOP is olvassa ám!
hogyér adod a Chateau Migrén kannáját? :)

☺ágica (törölt) 2009.06.15. 08:57:07

@Egyéves Önkéntes: jajj má'! Jön a lekvárszezon, biztos ahhoz kell:)

TuskóHopkins 2009.06.15. 08:57:11

Már látom a következő akciót:
wcpapír laponként olcsóbb lesz, mint gurigában.
+ extra akció: a három réteget külön is meg lehet majd venni.
:-)

Pharaoh85 2009.06.15. 08:59:18

@ArmandoBertolucci:

Pedig nem úgy néz ki, hogy az akciót vonta volna le. Kivette az egészet és 6x1-t meg beütöt. Ha az akciót vonja le akkor mondjuk -200 lenne a számla végén

Andr1s 2009.06.15. 09:06:33

Ezt a Tesco Albertirsán(de valószinü mindenütt) is csinálta már talán a sopronival hogy az összedobozolt 6os packnak a literenkénti ára magasabb volt, mintha te egyenként vennéd meg azt a sört.

Hát igen a szines dobozt,és a könnyű hordhatóságot is meg kell fizetni.

phaidros 2009.06.15. 09:07:53

Ez bevált Auchanos trükk, ha jól emlékszem a hűtött édességeknél találkoztam vele, asszony mindig kiszámolja.

Kálmánbátyám 2009.06.15. 09:12:20

Na ez durva. Ravaszak ezek a kis termékmenedzserek.
Tehát: odafigyelni ! Nagyanyám kis notesszel, és plajbásszal járt a piacra, és írogatta mi mennyiért látott, vett.
A fogyasztóvédők meg ilyenkor hol vannak ? A Penny botrányos sajt akcióját sem ők leplezték le, hanem valamelyik hiradó.
Francba velük, ezt kell csinálni. Kerüljenek csak címlapra, azt úgyis szeretik :-D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.15. 09:13:43

@Egyéves Önkéntes:
Ha 250g —> 250Ft
akkor 1000g —> XFt
X=(1000×250)÷250
X= 1000 (Ft)
A 800Ft/kg egységár esetleg ÁFA-mentesen értelmezhető, ha nem alapvető élelmiszerről van szó.

teknős 2009.06.15. 09:14:58

Én mindent át szoktam nézni, amiből többféle mennyiségi kiszerelés van. A Nesquik kakaónál előfordult már, hogy 4 db 400 grammos kakaó jóval olcsóbb volt, mint az 1 db 1,2 Kg-os kiszerelés. De az rendszeres, hogy a 800 grammos olcsóbb fajlagosan, mint az 1,2 kg-os. Mosópornál szintén.

EvilHedgehog 2009.06.15. 09:16:37

Felvetődött bennem a kérdés, hogy miért hiszi azt valaki, hogy ha autókázik 4-5 kilométert majd megveszi az állítólag akcijós cuccot, akkor ezen most ő mennyi de mennyit spórolt?

EÖ (törölt) 2009.06.15. 09:20:33

@☺ágica: A pálinkafőzés első számú szabálya: amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is!

sőt! lekvárból is lehet pálinkát főzni!

@Pharaoh85: igen, de pont azért, mert kivették, már nem vonta le az akciót. persze ez csak akkor igaz, ha Bertolucci gondolatmenete igaz

@Kitalátor feljegyzete: köszönöm a számítást, de csak egy példa volt, :)
nem 250 és nem 800 forint volt, hanem valami más (egész, nemnegatív) szám
a lényeg, hogy azok kedvéért, akik csak a kilónkénti, literenkénti, hektopaszkálonkénti árat nézi, néha azzal is csalnak, azaz az egységár olcsóbbnak van feltüntetve

(amúgy pedig a számításod 25%-os Áfát tartalmaz, ami mostanában nem is járatos, de nemsokára ismét az lesz)

EÖ (törölt) 2009.06.15. 09:22:17

@teknős: én már olyat is láttam, hogy a 2 db 6 kilós Nesquik mosopór olcsóbb volt, mint a 6 db 2 kilós Ariel mogyorókrém
viszont nem mosott ki vele olyan szépen az asszony

plc 2009.06.15. 09:24:02

Én régebben a Tesco-ban találkoztam hasonlóval. 1 db .... márkájú írható CD 168 Ft/db. Tizes csomagban 1990 Ft. És sokan megvették a 10-es csomagot. Én inkább 10 db-ot egyesével.

EÖ (törölt) 2009.06.15. 09:25:47

@EvilHedgehog: nekünk a szomszédunk egyszer elment a Balaton mellé (oda-vissza 250 km) utánfutóval és hozott 5 db akciós tuját valami faiskolából, amik azóta is csak kókadoznak...

óvatos becslések alapján is legalább hatszor annyiba került az üzemanyag, mint maga a tuja (nem az akción nyert haszon, hanem maga a tuja!)

Editor Bob 2009.06.15. 09:33:03

Szvsz vannak kint árellenőrző gépek, meg van árcímke is, el kell olvasni. Én is jártam úgy, hogy a Barilla Pesto 680 Ft. volt az Auchanban, 2 sorral odébb a tésztáknál meg lehetett Barilla tésztát (kb. 200-at megért az is) kapni ajándék Pestoval (ugyanolyan lejárati idővel, mint a szimplát) 500-ért...

díszpinty 2009.06.15. 09:34:59

Én mindig megnézem mostanában az polccímkén lévő kilós, vagy darabos árat,/jó apró betűvel van kiírva/ mert számtalanszor előfordul, hogy a kisebb kiszerelés kilós ára alacsonyabb

cakuktjas 2009.06.15. 09:37:29

re: VonalZoo, ghck:

nézni a képet: 1 db. hatos csomagot sztornózott és 6 db. dobozt ütött be. A lényeg, hogy a 6-os vonalkódja a drágább árra van beállítva.
Az akciós kedvezményeket pedig a részösszeg után, külön feltüntetve, mint kedvezmény vonják le.

Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy most már a hatos csomag is akcióban van.

Másik régi trükk, hogy az akciós árcédula mögé drágább, ne akciós terméket tesznek.

Megoldás: éles szemekkel stírölni a monitort.

C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.06.15. 09:37:43

Nekem nem jön be a becks...
sok ilyen áttverés van sajnos.

cakuktjas 2009.06.15. 09:40:05

ja és üzenet Szily kollégának:
Nem gondoltatok még arra, hogy összegyüjteni csokorba a tescos, auchanos lenyulásokat és szembesíteni azokat a szóvivőkkel? Egy cikket megérne.

EÖ (törölt) 2009.06.15. 09:40:17

bár senki nem kérdezte, de elmondom, hogy én utálom a 6-os Becks-et!
igazán csak a 12-eset szeretem! :)

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 09:42:43

Másodikos koromban (8 évesen),már kb októberben képes lettem volna elosztani 1500at 6al. Miért is kell ehhez olyan nagy nyomozói hajlam? Sok birka, meglátja akciós,már pakolja is a kosárba. (És még azt is leírja, hogy vett egyet magában 168-ért!!!! És kereskedő!!! Jajjj. Ezt már nem nagyon bírom komment nélkül. (Miért kellene csezsegetni az Auchant azért mert többe kerül 6ot venni egyszerre??? "...mert az olcsóbb szokott lenni....".pfff. Ja, tényleg az Auchan a hibás,áá, soha nem a vásárló hüle. -és a Homár ezért díjat ad :S -

rinya 2009.06.15. 09:44:13

a becks egy szar sör...

johevi 2009.06.15. 09:46:13

Szerintem csak rosszul vitték fel a pénztári rendszerbe az árat, nem "direkt" árképzés volt, mert én ugyanilyen hatos pakkot 835-ért vettem tegnap, vasárnap...
Ugyanakkor van amikor tényleg barmok, egyszer a 2x20 darabos 3in1 kávépor volt akciósan 1699.- míg külön a 20-as 749.-

rinya 2009.06.15. 09:47:26

spar valamilyen kávé:

1 db 250g 700 Ft
2 db-os - 1500 Ft
4 db-os - 1400 Ft

v2peti 2009.06.15. 09:50:03

"De lehet, hogy a végén a gép levonta az akciót, mint az a blokk alján látható is... Vagy a posztoló reklamálására stornózták és ütötték be a rendes árat? (Az Auchanban ilyen esetben az ügyfélszolgálathoz hajtanak, nem a pénztáros intézi)"

Nem valószínű, mert akkor a pénztáros megmondta volna a vevőnek, hogy a végén úgyis levonja a gép!

Maffogas 2009.06.15. 09:52:24

Én is megjártam az Auchannal: én botor nem néztem meg a polcon az árat és csak otthon szembesültem avval, hogy a 0,5 kg-os Korona hókristály kockacukrot 410.- os egységáron adják, 1 kg náluk 820,- Ft!!! Amikor visszavittem szó nélkül visszadták a pénzt, mondván nem kérem az árut, a levelemre pedig azt válaszolták: ők ennyiért kapják és kész. Megjegyzem senkinek sem adja a forgalmazó Magyar Cukor 100-120 Ft-os beszerzési ár felett, ezt biztosan tudom. A fogyasztóvédelem pedig a füle botját se mozdította erre.

amc 2009.06.15. 09:53:58

@plc: "Én régebben a Tesco-ban találkoztam hasonlóval. 1 db .... márkájú írható CD 168 Ft/db. Tizes csomagban 1990 Ft. És sokan megvették a 10-es csomagot. Én inkább 10 db-ot egyesével."

Neked a 45-50 ft-os CD miért nem jó?
Kb annyi az ára, a DVD meg 90-110.

lojzi1 2009.06.15. 09:54:10

Én akciós Borsodi sört vettem 1-2 éve, dobozosan egy egész tálcával. Az egységár jó volt, de otthon tűnt fel, hogy 32 db-ot nyomott be a néni a 24 helyett. Mentségemre szóljon, hogy a blokk kb fél méter hosszú volt.

galicius 2009.06.15. 09:55:59

Nehogy azt hidd,hogy csak az Auchan ilyen béna.A DM-ben vettünk a gyereknek popsi törlőt,aminek az ára úgy nézett ki,hogy egy darab 286 forint,a négy darabos meg 1600,azaz 400.-/db.Ez van.

Yakk 2009.06.15. 09:57:16

Én sportszelettel jártam ugyanígy, kb 7 ft-al volt olcsóbb darabja egyenként, mint a 6-os csomagban. Anyázott is az eladó amikor vettem 50 db-ot.

okoska77 2009.06.15. 09:58:12

Ez más áruházakban is így van. Az ilyen összecsomagolt változatok az esetek egy részében drágábbak, mint ha külön veszik meg őket. Biztos, egy ilyen 6-os csomag sörrel sokkal menőbb megjelenni, mint ha külön vinnénk és ezt tudják az áruházak is.

SzaSza0909 2009.06.15. 10:01:20

Még egy szavazat a Beck's szarsörsége mellett. Túl édes

hatja 2009.06.15. 10:01:26

menjetek kiskerbe azok pedáns kisangyalok :D

EÖ (törölt) 2009.06.15. 10:03:14

amikor vaníliás karikát veszek, akkor is trükközik a Praktiker. Raklapos kiszerelésben 11.234.602 forint egy raklappal, de ha vagonnal rendelek (ami 142 raklap) akkor visszaosztva 11.234.608 Ft-ra jön ki raklaponként!

Gera 2009.06.15. 10:03:58

A trükkel semmi baj nincs addig, amíg normálisan ki van írva a 6os csomag ára is. Ha nincs, akkor meg kell bni őket pár millióra. De ha rendesen (jó helyen és nem 1 mmes betűkkel) ki van írva, csak a vásárlók nem olvassák el, akkor az az ő problémájuk szerintem.

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 10:05:34

@Maffogas: Mit kellett volna mondania az Auchannak? (fogyasztóvédelemnek?? iparkamarának????).Csókolom ennyibe került, miért tetszett megvenni? Na EZÉRT már tényleg ne a bolt legyen a hibás, hogy én veszek valamit, aztán otthon nézem meg, hogy jujj a gonosz bolt annyit számolt amennyi ki volt rakva! Ez az elején, hogyan indult megtévesztésnek? (lehet én vagyok ma lassú, de a mai postok nagy része a figyelmetlen vásárlók önostorozásáról szól -mert legalább a fele esetben nem a bolt volt a hibás a leírtakban-).

johevi 2009.06.15. 10:06:57

@johevi:
Na meg is találtam, a 6 darabos Beck's ára 835.-
www.auchan.hu/katalogus/Main.php?MagID=1&MagNo=173 7.oldal a katalógusban
Tehát nem átbaszásról, hanem figyelmetlenségről van szó, persze ügyfél oldalról ez nem magyarázat.

barlangimedve 2009.06.15. 10:07:45

Nem akarom védeni az Auchan áruházat, meg a többi hasonlót se, de meggyőződésem és tapasztalatom szerint nem az átverés szándéka motiválja az ilyen marhaságokat.
Egyszerűen rengeteg a termékváltozat és a különböző akciók: 4-es pack, 6-os pack, ötöt fizet - hatot kap...stb., és ezért gyakran becsúszik egy-két hiba. Szólni kell nekik és kijavítják.
Nekem az Achanról van jó emlékem is: ehhez hasonló esetben a pénztártól való távozás után a vevőszolgálaton szó nélkül "korrigáltak".
Tanulság: nézzük át a blokkot vásárlás után !

Kobor_Szellem 2009.06.15. 10:08:18

No, mindenki mesél, akkor énis
Valentinnap (vagy Karácsony, erre már nem annyira emléxem) volt, Barátnőmnek akartam moncserryt venni. A bejáratnál hatalmas halomban áll az akciós moncerry, meg mellette sok más halomban álló édesség. Mind1ik akciós. A moncerry volt 15 darabos dobozban kirakva, x összegért. Kicsit sokalltam, de hát Barátnő meg minden. Beraktam a kocsiba.. nézelődés, édességes sor, az áruház szinte másik oldalán. moncerry 25-ös doboz, párszáz forinttal olcsóbb. Először arra gondoltam, hogy elnéztem az árakat, de azért visszasétáltam a bejárathoz :) nekem volt igazam, szóval a 25öst vettem. És jót mosolyogtam mikor láttam, hogy vagy 3 ember is szedi az "akciós" 15 darabosat

This_is_Sparta (törölt) 2009.06.15. 10:08:24

A szigetszentmiklósi Auchanban vettem 3 csomaggal a hétvégén, mert 600,- Ft-tal adták kevesebbért (ha jól emlékszem), mint amennyiért Te vetted.

Egyébként az Auchan-ban nagyon kell figyelni erre az "üzletpolitikára", mert nem szabad bedőlni az "akciós" termékeknek. Pl. a 3az1-ban Nescafé mild-ből a 2x10 db-os csomag olcsóbb, mint az 1x20 db.

na__most__akkor 2009.06.15. 10:09:33

Sokszor van ilyen.

És lesz is! Most szólok, az összeadás és a szorzás - talán - általános iskolai ELSŐS anyag. Jó lesz átnézni.
Okosabb-e vagy-e mint egy ötödikes-e?
[ utcai_(h)arcos rulez ]

Úgy vettem észre, az étolaj mindig úgy működik, hogy öt darab literes olcsóbb, mint az ötliteres. (Auchan!)

___________________________________
A Becks jó sör. Aki mást mond, az zsidó, cigány, fideszes, vagy nyugger aki részletre vett suzukit.

Vagy buzi.


Vagy jobbikos.

na__most__akkor 2009.06.15. 10:11:05

Ja, és a nyugger a maszopra szavazott.
Ezt nem szabad kihagyni.

na__most__akkor 2009.06.15. 10:12:37

Mer akkor elfogult a zindeksz.

This_is_Sparta (törölt) 2009.06.15. 10:12:53

@na__most__akkor: Természetesen 10 évre, 0 %-os indulóval, az első két évben, havi 20.000,- Ft "törlesztővel", ami a kamatra sem elég!

EÖ (törölt) 2009.06.15. 10:14:42

@na__most__akkor: "vagy nyugger aki részletre vett suzukit."

Ez gyönyörű! :DDD

amúgy megdöbbentő, hogy a még tanult emberek nagy része is alkalmatlan a négy alapművelet legegyszerűbb formációit (szorzás hárommal, osztás kettővel) elvégezni

(veszek 3 krémest, és a fizetendő összeg nem osztható hárommal, még a kerekítés előtti történet)

Circus 2009.06.15. 10:14:50

@utcai_arcos:
azért szerintem mégegyszer olvasd el a postot... :)

This_is_Sparta (törölt) 2009.06.15. 10:15:29

Tanulság: Auchan-ba, Tesco-ba, Cora-ba stb. csak nyitott szemmel, min. ketten és zsebszámológéppel (telefon is jó, de macerásabb)szabad bemenni!

mqqq 2009.06.15. 10:17:31

Nem akarom az óSÜNt védeni, de szerintem itt se szándékos átbaszás esete forog fenn, egyszerűen arról van szó, hogy a doboz vonalkódjához hozzárendelték az akciós árat, a gyűjtő kódjához meg nem. Ez lehet feledékenység, bénaság, hozzá nem értés, de nem hiszem hogy szándékosság. Ettől még persze - fogyasztóvédelmileg - hibázott az áruház, meg is lehet baszni érte, mivel a gyűjtőfólia nem hordoz többletértéket, csak szállítási funkciója van.

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 10:18:14

@Circus: :D elolvastam, véleményem fenntartom, köszönöm bírónő, leülhetek :D

Circus 2009.06.15. 10:21:34

@EvilHedgehog:
"Felvetődött bennem a kérdés, hogy miért hiszi azt valaki, hogy ha autókázik 4-5 kilométert majd megveszi az állítólag akcijós cuccot, akkor ezen most ő mennyi de mennyit spórolt?"

...és senki nem adja hozzá az autó kopását (ha céges, az ugye más...), de pl. én bele szoktam venni a ráfordított idő arányában a munkabéremet is (mondjuk 2 óra/bevásárlás). Így összehasonlítva egy lényegesen közelebb lévő de picit drágább bolttal, általában 60-70e forintnyi bevásárlás esetén éri meg. Namost azért szerintem hetente kevesen költünk ott ennyit.
Összefoglalva: igazándiból csak akkor éri meg, ha valami extradrága cuccot is veszel ott olcsóbban (fényképezőgépen kerestem 40e pénzt egyszer, na ezért már megérte), vagy ha éppen arra jösz/mész és beugrasz, vagy ha az van legközelebb.

Circus 2009.06.15. 10:22:36

@utcai_arcos:
oké, egyes fölé, leülhecc :)
de a bíróNŐ az súlyos tévedés :)

Circus 2009.06.15. 10:25:52

@utcai_arcos:
"Véletlen látom a monitoron az összeget, gyanúsan sok, gyors fejszámolás után közlöm, hogy a fóliát nem kérem és inkább egyenként vinném a 6 dobozt. Kérdés nélkül sztornózza az 1499-et, és beütik az 1008-at. "
tehát észrevette, nem?

Az a genyaság, hogy ha ki van írva, hogy ennyi/db, nem feltétlenül gondolsz arra, hogy a több az többe is kerül - mármint hogy ilyen formában... is :)

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 10:44:14

@Circus: Értem én,de a multipakkra is ki volt írva,hogy 1499ft. Akkor bizisten nem cígölöm el a pénztárig, hogy ott megbizonyosodjak. Én ilyen istenvert tudatos vásárló vagyok, mindig összehasonlítom még a vonalkódon lévő számokat is a terméken találhatóval :S. Én is láttam már olyan akciót a kékfehérben, hogy a sajátmárkás multipakk többe volt mint a darabos. Sőt abban a boltban is ami rímel arra bogy bidl, 6 darabos volt kb 380ft, darabosan akcióban 49 :). És egymás melletti gondolában. Múlt héten a wintersparban is megdolgoztam az üsz-t, hogy attól hogy a virágárus azt mondja dinnye 300, attól még a táblán dinnye 250. Tehát senki ne gondolja, hogy bármelyik multinál lennének zsíros érdekeltségeim, (bár van egy kedves barátnőm aki ott volt nagyon vezető féle :), de már elmúlt ), de kicsit unalmas, hogy lett légyen a vevő -nagy néha- hibás, mindig a gonosz multi a ludas. SŐT!!! Volt már olyan élményem, hogy a kékfehérben pénteken!! át volt cimkézve a szombattól (!!) akciós cucc. Kérdeztem a cucccimkézőtől, hogy akkor most hogyért van ez? És mondta, hogy kifolyik a kezük egy ilyen kicsebbfajta cuccreviziótól, tehát már általában pénteken 6 után lehet menni venni az ócsó sajtot pölö, mielőtt szombaton megrohanják a szinglihordák.(mert ha péntek éjjel kezdenének neki, nem végeznének az akció végére se (m)).

Zak 2009.06.15. 10:48:08

@utcai_arcos: ha jól láthatóan(!) ki van írva, hogy a 6os packnak más ára van mint egyenként (fajlagosan ugye) akkor nincs is semmi baj. Ha pedig a 6os csomag alá az van írva a polcra h Beck's 168/db akkor az bizony megtévesztés. Itt nem tudom mi volt.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.15. 10:52:23

Ó, ez csak a szokásos probléma a gyűjtőkódokkal :-)

Amúgy ha az 1499-es ár volt feltüntetve a címkén, akkor törvényileg az Auchan nem hibás. Az más kérdés, hogy az osztályvezető jól benézte az árakat, mert ilyenkor a mutlipack árát is illene hozzáigazítani az akcióhoz :-)

zitoka 2009.06.15. 10:54:28

A SÖR szar! Mindegy milyen, szar!

staropramen 2009.06.15. 11:55:50

zitoka 2009.06.15. 10:54:28
Gyere be a napról Sztrovacsek.Megártott az UV!!
Pihenj kicsit az árnyékban, és kérdezz meg egy felnőttet , milyen a sör.
Addig marad a traubiszóda.Van belőle vagy 6 féle.

burnsie 2009.06.15. 12:03:12

ilyen volt a danone actimellel is, amikor kijött a 6-os csomag. a 4-esben egy dobozra vetítve az ár valami 10-20%-al alacsonyabb volt.

rozsomák 2009.06.15. 12:21:30

Én is így szoktam sört venni: egy 6-os pakk és egy szóló, utóbbit az áruházból kilépve egyből legurítok, mert úgy jobban tudok vezetni, mint kiszáradva, hehe.:-))

Egyébként meg, hogy a 6-os pakk az drágább, azt fogjuk fel úgy, mint a progresszív adózás egyfajta speciális alváltozatát. Akinek több jövedelme van, az átlagosan magasabb adókulccsal adózik, itt meg ugye, aki többet fogyaszt, az átlagosan többet is fizet. hehe:-))

Flood 2009.06.15. 12:25:16

Engem szombaton a soroksári ósanban b*sztak át.
Direkt az akciós csirkemell (1150/kg) miatt mentem, mivel nagy húsfogyasztó vagyok, ezért ha látok vmi jobb árat, rögtön rárepülök. Benn látom, hogy elég kis csomagolásokban vannak, 4-500akárhány grammosokban, meg 700 g-osban. Gondoltam minél kevesebbet akarok pakolni, ezért a 700-asokból berámoltam 10 csomagot.
Vettem még ezt-azt, majd pénztár, fizetés. Kicsit soknak éreztem a kicsengetett összeget, ezért átfutottam a blokkot, és látom, h mindegyik 700 g-os csomagot 1100 Ft-ért ütötték be, ami a meghírdetett akcióval még köszönőviszonyban sincs.
Visszementem reklamálni a boltba, azt mondta az eladó, h a 700 g-os kiszerelés nem akciós, mert azok egységesen 700 g-onként vannak csomagolva, csak a kisebbek...érdekes logika. Ja mellesleg a 700 g-os csomagolásán nincs is rajta az egységár!
Hát így jártam, mentségemre szóljon, hogy nem vagyok rutinos ósanba-járó, általában az ősök intézik a nagybevásárlást. Na de legalább saját bőrömön megtapasztaltam, hogy aki hipermarketben vesz húst, az sikeres ember nem lehet :)

Flood 2009.06.15. 12:29:13

@Flood: ja és ugyanazon a polcon voltak az akciós kisebb csomagolásúak és a nem akciós 700 g-osok is, és egy az egyben ugyanaz a csirkemell volt (márka, gyártó stb... illetve nem, a 700 g-osok még előbb is járnak le 1 nappal :D)

2009.06.15. 12:30:56

Engem úgy basztak át pár napja az ósünben, hogy a kartonos ásványvízre 6 darab helyett 26 darabot írt.
Még jó, hogy a legolcsóbb vizet vittem így csak egy ezer forinttal vágott át.

zitoka 2009.06.15. 12:34:04

@staropramen: Na kérem, ilyen egy igazi férfi!!!
Imádja a sört, Rejtő-töl idéz, beszól a nőnek, ha az a féltett kincsét fikázza...stb.
Gratula!:) Most komolyan!:))

agymester_b 2009.06.15. 12:37:11

A Beck`s formedvenyt. Staroprament kell inni, barnat. Vagy Zlaty Bazant-ot. Nyamm.

mérleg 2009.06.15. 12:44:57

Megnyugtatok mindenkit, nehogy álmatlanság legyen a vége, szó sincs itt ártatlan tévedésektől, irdatlan árutömeg kezelhetetlenségéről, ezek a jelenségek undorító piszkos és szánalmas, előre teljesen szándékosan eltervezett trükkök ezrei. Az ok, hogy az adófizetők pénzén szponzorált velejéig szervilis fogyasztóvédelem nem tesz semmit azon kívül, hogy időnként kirója a megsemmisítő hatású 10 mila büntit a hipermarketnek, aminél még az nevetségesebb, hogy mindezt nevelő célzattal, mint azt kommentálni szokják. Nálunk nincs az a primitív pénzszivattyú amivel ne lenne érdemes próbálkozni. Persze amíg a magyarnak annyi esze van, hogy autózik 15km-t egy akciós nyalókáért, addig ez így is marad

köpőcsésze 2009.06.15. 12:49:23

Rántott hagymakarikát eszem sültkrumplival, ha érdekel valakit.

torma99 2009.06.15. 12:50:49

ez sima emberi hanyagság, hogy a 6-os pakkot ilyenkor nem árazzák be nem kell mögötte világméretű összeesküvést látni. esetleg egyes magyar munkavállalók összeesküvését, akik az élet ezernyi területén csesznek elvégezni a munkájukat.

anarch 2009.06.15. 13:00:24

Szerintem ez a környezettudatosság felára. Ha nagyobb olajat/sampont/kávét/akármit akarsz venni, mivel az csak egy műanyag izé nem kettő, akkor meg kell fizetned ennek az jóérzésnek a plusz költségét.

webmestar 2009.06.15. 13:11:40

szombaton vettem az savolya auchanba 6os becks-t 650 Ft-ért...Ahogy látom ez az eset is most lehetett, szóval inkább az a vicc, hogy össze-vissza vannak árazva ezek a termékek (ja és 800 volt kiírva rá, meg is lepett az olcsósága)

jozicsenko 2009.06.15. 13:22:09

oszt csodálkozunk, ha a multiellenes párt ilyen eredeményt ér el...

affffenen enné meg őket

This_is_Sparta (törölt) 2009.06.15. 13:27:47

@agymester_b:

A Beck's tökéletes a fűnyíráshoz, persze csak akkor, ha a füvet és nem a lábad újját vágod le. A tartalmasabb cseh és szlovák söröket én is 100x jobban preferálom, ezért a vendégenek már utóbbiakat adom!

agymester_b 2009.06.15. 13:35:51

@Bésanyi: Nekem funyirashoz megteszi az Aszok is :-)

EÖ (törölt) 2009.06.15. 13:41:55

@Bésanyi: hogy nyírod Becks-el a füvet?
nekem az istennek se akar beindulni...

@Flood: a Zewa családi zsepkendő sem az, mégis veszik....

Thule 2009.06.15. 14:10:06

Egy kis adalék a dologhoz...a Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók jelzései és saját megfigyelései alapján jelenleg is versenyfelügyeleti eljárást folytat Vj-34/2009. számon az Auchan Magyarország Kft. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló 2008. évi XLVII. törvény alapján.

Remélem az Auchan elhasal :D

Kotit 2009.06.15. 14:20:24

A legokosabbaknak: az osztás csak 3. (esetenként 4.) osztályos tananyag, a szövegértés viszont 1-2.

PanelProli 2009.06.15. 14:27:25

Általában az Auchanban lehet a legolcsóbb bevásárolni. Ezt most összességében értem, lehet a sampon a DM-ben, a kóla a teszkóban, a hús meg a lidliben olcsóbb, de ha nem akarsz még plusz 20 km-t autózni, vagy buszozni, hanem egy helyen akarsz mindent megvenni, akkor az Auchan a legolcsóbb.

Ennek ellenére alaptétel, hogy mindennek az árát vissza kell számolni db-ra, vagy kilóra, mert csúnya "akciók" szoktak lenni. Sajna alaptétel, hogy ha nincs akció, akkor a nagyobb gyűjtőben lévő cuccok bizony drágábbak.

Nade nem ezért írok, hanem azért, hogy egy hasonló esetet leírjak. Kisebb boltban vásároltam, volt másfélliteres üdítő 250 Ft-ért, meg mellette ugyanolyan üdítő 2 literes kiszerelésben, ráírva nagy betűkkel, hogy fél liter ajándék ingyen, grátisz. Mivel ár nem volt külön írva, így azt gondoltam, annak is ugyanannyi az ára, mint a másfél literesé.

A pénztárnál persze a várt 250 Ft helyett 300 Ft-ért tartotta a markát a pénztáros. Kérdeztem is tőle, hogy ezmegittenmicsoda, az van ráírva, hogy ajándék a fél liter többlet.

Kapaszkodjatok meg: azt válaszolta, hogy hol van az ráírva, hogy a fél liter az ajándék a VÁSÁRLÓ számára. Szerinte a gyártó a kereskedő számára ad kedvezményt, amit az vagy továbbad a vevőnek, vagy nem :-(((

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 14:38:57

@Kotit: mi már régebben voltunk iskolások, a mai demokratikus :"kisfiam, akarsz e ma tanulni" módszer nem játszik. Nem tanultál, pofon volt :D.

zongora 2009.06.15. 17:15:09

@utcai_arcos:

Neked ennyi időd van az üzletekben
osztani, szorozni?

Nem lenne egyszerűbb, ha tulajok kevesebb haszonnal is megelégednének ?

The Lord is my shepherd (törölt) 2009.06.15. 17:33:44

Csak a halott termékmanager a jó termékmanager.

Dr_utcai_arcos 2009.06.15. 20:00:03

@zongora: amit ott leírok, az az üzletben kb 10mp fejszámolás. belefér :).

Circus 2009.06.15. 22:07:45

@utcai_arcos:
még itt vagy? :)
igaz, de én az üzletbe VÁSÁROLNI megyek, nem számolni, vagy szívni. Egyébként egyszerűen lehet büntetni - nem mész többet oda.
Vagy számolsz :)

AMÚGY MEG BRÉKING
vagy itt vagy a testvérlapon van egy hír miszerint a TECSÓ-t megbüntették 50m-ra...

2009.06.16. 12:47:51

Ejnye draga pali! Egyaltalan mi a turonak emlegetni probavasarlast? Ha kiskereskedo vagy, pontosan tudnod kell, hogy az apeh meg a fogyasztovedelem nem az adokerulok ellen van meg a fogyasztokert, hanem ez a ket ceg biztositja a multiknak a kis cegekkel szemben a mindenkori gazdasagi elonyt. Buntetni, buntetni, buntetni. A rohadt anyjat a kis mitugrasznak, hogy mert ez boltot nyitni!? Aztan millios premiumot felvenni. Mikor minket buntettek ezek a disznok, akkor meg cinikusan meg is jegyezte, hogy nem kell mindenkinek ilyen boltot nyitni. Anyadat, te mocsok!-gondoltuk kollegammal korusban.

XxanaduU 2009.06.17. 11:31:12

Mikor a hozzá nem értő ember elhatározza h megírja azt a kib****tt nagy igazságtalanságot ami vele történt, színre lép Kádár a cipész, aki azt hiszi, hogy érti az ország irányítását.
Sajnos, sokszor a gyártó "többvonalkódos" rendszerrel él, ami a nyomonkövethetőséget illetően neki még jó, nekünk, vagy a forgalmazónak annyira nem. Ezt a terméket a forgalmazó leárazza központilag egy számítógépen akció esetén (és itt követték el az első hibát: vagy nem tudták vagy elfelejtették, hogy több vonalkódos a termék).
Észrevetted? Ügyes vagy bazeg.
Kinek áll érdekében ez a föld alatti munka? Nem a zsíros hajú hülyegyerek profitál belőle, kinek feladata az árak napi szinten való korrigálása.
Meg kell mondanom, de facto egy nagyon csúnya hibát vettél észre, amihez gratulálnék.
Visszakérted a casht? Szóltál nekik hogy ez így nem lesz jó? Vagy csak a Homárnak írtad meg?
Dühítő a hiba, amit szó nélkül nem lehet hagyni.

banpepe 2009.07.14. 22:44:01

Multkor vettem ferrerot, csak 300 ft-tal számoltak többet, mint a valós érték. dolgozott ott ismerősöm, és egy csomó terméknél DIREKT NEM írják át az árat a gépbe, mivel rengetegen nem nézik meg a számlát sajnos. Milyen jó kis bevétel a cégnek. Másik, lejárt termékeket is direkt kint hagyják, arra is figyelni kell. Nem hiszem, hogy egy ekkora cégnek ezzel kéne elb@szni@ a "hírnevét"

djhonved 2009.07.24. 19:45:18

Nincs itt semmi átverés, ilyen egyszerűen van. A 0,5 L-es Becks 168 Ft, a multipack meg 1499 Ft. Két termék - két vonalkód - két ár. Felteszem a 168 Ft-os Becks-re volt akciós ár állítva, a multipackra meg nem.

Nyilván a vásárlók szemében ez egy baromság és egyben idegesítő, de ez nem átverés.

Üdv
süti beállítások módosítása