Tékozló Homár

Minden idők legmókásabb körömlakkcímkéje

2009.06.16. 00:55 | szily | 52 komment



"Éppen a körmeimet lakkoztam, amikor - az egyébként Manhattan márkájú - lakk címkéjére tévedt a szemem, és hát nem kicsit röhögtem fel. :D A kép magáért beszél, no comment." - írta Szudo. Hát nem is csodálkozom a röhögésen, a nyelvtanári vénával megáldott hunglish címke zseniális, instantklasszikus-szagot érzek!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.06.16. 02:05:38

Szavatossági idő: lásd a naptárban :D

Megdobbent 2009.06.16. 02:13:35

Na ugy is van, a DM majd eligazit :> Persze olyat is lattam mar, hogy magyarul "osszetevok:", utana meg angol/latin/nemet, ahogy jott :> Csodaszep, csodajo!

Mylady 2009.06.16. 05:57:45

én ezt nem értem

ok, a termékek 90%ánál úgy ragasztják fel a magyar cetlit, hogy még véletlenül se lehessen elolvasni az angolt, amire hivatkozik
de engem ez jobban zavar mondjuk a tegnap vásárolt fülhallgató esetében, mint a körömlakkon

az meg, hogy mi van benne: most megnéztem a körömlakk készletemet :) egyiken sincs feltüntetve...

aardwark 2009.06.16. 07:33:02

ehhez nem tok mit,
még sosenem lakkoztam a körmömet

maincoon © 2009.06.16. 07:56:34

@aardwark: pedig szuper egy tevékenység! amíg ezt csinálom azt nézhetek a tévében, amit csak akarok, mert mindenki elhagyja a közvetlen környezetemet :DDDD

EnZsolt 2009.06.16. 08:17:50

Mondjuk az sincs ráírva, hogy körömlakk, csak az, hogy fényesítő, szárító lakk. Akkor ezt hajra is lehet???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 08:53:23

@Mylady: Tudatos vásárló ilyenkor feljelentést ír a területileg illetékes ÁNTSz-nek, hivatkozással a 2000. évi XXV. törvényre és végrehajtási rendeleteire, és mellékeli az üvegcséket.

Frucsasz 2009.06.16. 08:59:14

Nekem ehhez most még nagyon reggel van. Nem értem, mi a baj a körömlakkal.

Mária 2009.06.16. 09:05:47

Mi az, hogy szárító lakk?

Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.06.16. 09:10:12

Vatafaka. Nem kapok olyan Krajcferd-Dzskob dizíszt, meg száj & körömfájást ha ezzel kenegetem és még T-bon-t is eszk. Wer did yú found it Szily? Tesco Píplök konyhája gondolánál a Marmite mellett?

franxepe 2009.06.16. 09:18:08

Megdobbent 2009.06.16. 02:13:35
Na ugy is van, a DM majd eligazit :> Persze olyat is lattam mar, hogy magyarul "osszetevok:", utana meg angol/latin/nemet, ahogy jott :> Csodaszep, csodajo!


tudtommal szepsegapolasi termekekre mindig latinul, "tudomanyos nevukon" irjak az osszetevoket, eleg elolvasni barmilyen tusfurdot vagy sampont: osszetevok: aqua, ....

Mylady 2009.06.16. 09:25:14

@Frucsasz: te sem érted? :D
próbáltam leplezni, írtam itt mindenfélét, hátha kiderül
de most már tényleg árulja el valaki végre: mit kell ezen nézni???

UTakeMe 2009.06.16. 09:28:23

Ingredients a displayen...
Szárító lakk? Nem lakkozok, de ne mondja senki nekem, hogy akkor hamarabb szárad a lakkod, ha rákenysz egy másik réteget... Dzsííííízasz.

PR32 (törölt) 2009.06.16. 09:41:42

én még részeg vagyok. csak szóltam.

Frucsasz 2009.06.16. 09:50:35

Na, még mindig reggel van, és én többet nem fogok pálinkázni. Se. De tisztul a kép. Itt most az a baj, hogy angol szavak vannak a magyar közt? Szerintem ez nem furcsa, egyre több internazionale wörter épül be a mi szókincsünkbe is. És hát tényleg az Ingrediets szó mellett voltak az összetevők felsorolva. Nincs itt ezzel semmi baj.

flamer 2009.06.16. 10:13:56

@Frucsasz: Igazából én se értem. Az Ingredientset nyilván meg kell hagyni úgy, ahogy van, mert utána vannak felsorolva az összetevők (gondolom latinul vagy kémikusul, vagy valami), a "display" meg magyar szó, az a kartondoboz, amiben ki vannak rakva a körömlakkok a boltban. Oké, ezt lehetett volna gyüjtőkartonnak, vagy akárminek is nevezni, de nekem úgy tűnt, hogy a "display" is teljesen elterjedt megnevezés rá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 10:31:25

@flamer: "a "display" meg magyar szó,"
A jó édes anyád is abban tett ki, hogy játszhassanak veled a sünök és a kóbor macskák?
"Normális" (azaz nem kereskedői érrendszerű) magyar ember számára a display kijelzőt jelent. A termékinformációkat viszont az árusított termékeken kell feltüntetni, kivéve, ha a gyűjtőkarton a legkisebb megvásárolható mennyiség. Ha egy raklapnyit kell legalább venni, akkor meg arra elég egy magyar(!) nyelvű tájékoztató. Ha ilyeneket vesz a kiskereskedő, neki kell felcímkéznie az egyes tételeket, ráadásul olvashatóan, a korábbi lényeges információkat (Összetétel, minőségmegőrzési idő, gyártó cég elérhetősége stb.)el nem takarva, elvégre nemcsak magyarok és displayben kilökött ismeretlenek vásárolhatnak nálunk. Ha nem fér el az üvegcsére ragasztva, akassza rá, mint egy üdvözlőkártyát!
Ja, hogy az úgy megdrágítja? Azért olcsóbb nagykeráron.
A sikeres csövesek mindig tudják, hol osztanak ingyen ebédet...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.06.16. 10:32:04

na, ez durva.

tuti, hogy ezért ha nem a dm lenne, már rég megbaszták volna az forgalmazót OÉTI kozmetikai termékeket felügyelő részlegétől.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 10:32:40

@Frucsasz: "És hát tényleg az Ingrediets szó mellett voltak az összetevők felsorolva."
Te ezt hol látod? Segíts kérlek!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 10:37:06

@holex: Miért, így meg netán OÉTI kozmetikai termékeket felügyelő részlegétől b@$ztak meg valakit? Ki, kit, hol, hányszor, mikor, mivel, miért? Jól-e esett neki?

saxo 2009.06.16. 11:00:21

Ez a "hunglish" biztos csak nekem új, de nagyon tetszik. Szabad használni, vagy védet? :-)

saxo 2009.06.16. 11:04:05

védet=védett (bocs)

na__most__akkor 2009.06.16. 11:08:13

- "még sosenem lakkoztam a körmömet"
- "pedig szuper egy tevékenység! amíg ezt csinálom azt nézhetek a tévében, amit csak akarok, mert mindenki elhagyja a közvetlen környezetemet"

Lehet nézni a hüvelygombát, vagy - stílszerűen - a körömgombát. Meg a ballábat a kékre.

gentry 2009.06.16. 11:09:46

Szerintem ember nincs a Földön, aki valaha is elolvasta volna egy körömlakk összetevőit.

gentry 2009.06.16. 11:11:43

@Kitalátor feljegyzete:
Jaj de szeretem az ilyen fontoskodó alakokat, akik ilyen-olyan törvényekre hivatkozva jelentgetnek fel másokat lényegtelen kérdésekben...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 11:14:51

@gentry: T-vedni méltóztatsz. Tudatos vásárló minden vegyiáru összetételét elolvassa, legalábbis akkor, amikor először megveszi.
Az más kérdés, hogy a vegyipar nyomására sehol a világon nem használják a középiskolai tanulmányok alapján is már érthető genfi nómenklatúrát, hanem kódolják a vegyületeket.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 11:18:24

@gentry: Mondjuk én még senkit sem jelentettem fel, bár hozzám már elég sok ilyen síkaggyal vezetett céget, boltot.
Miért is lényegtelen, hogy - most nem rád gondolok - a normális és egészséges emberek mit is kennek magukra? Jó, persze, tudom, a bőrgyógyászoknak is élni kell valamiből, de...

gentry 2009.06.16. 11:39:09

@Kitalátor feljegyzete:
Szerintem az összetétel csak azok számára lehet fontos, akik valamilyen allergiában szenvednek, szerintem a többiek - köztük én is - nagy ívben tesznek arra, hogy mi is van egy tusfürdőben, körömlakkban, stb...
Élelmiszereknél már más a helyzet, ott természetesen fontos, hogy mi van benne.

Zazza 2009.06.16. 11:40:45

Ez hihetetlen! és kiteszik így a polcra :D amúgy egy lakk mitől száradna meg jobban, ha ráteszel még egy réteget??? max tartósabbá teszi...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 11:48:19

@gentry: Boldogok a tudatlanok!
(A kevésbé boldogok tudják, hogy pontosan azonos összetételű termékek ára között nagyságrendnyi eltérés is lehet.)

Bamba Barack 2009.06.16. 11:58:57

Engem pl. baromira idegesít az egyre több angol szó a magyar nyelvben.Most magyarok vagyunk vagy angolok???Van saját nyelvünk,változatos szókinccsel,tessék azt használni.Nem pedig átvenni mindig a hülyeségeket.Falra tudnék mászni amikor az álláshírdetéseknél is mindenféle barom angol szót használnak..de a sok hülye meg vevő erre is ,aztán jönnek a filinggel meg a tímmunkával...meg ami manapság divatos egy ideje, a tárgyakra azt mondják ,hogy ő nem pedig ,hogy ezt vagy azt....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 12:17:37

@Bamba Barack: A legszebb az, amikor sok, viszonylag kiterjedt szókincsű emberrel elhitetik, hogy az egyes tudományos szakszavak mind angol eredetűek. Ilyen pl. a biostatisztikában (is) használatos cohors, amelyről szóban és írásban is megtudhatjuk, hogy angol szó. Hogyne, persze, bizonyára a fán élő emberevő britektől tanulták meg a római hódítók, és így nevezték el róla a légió alapegységét...
Fel nem merül a legtöbb agymosott hazai tálibban (az arab tálib szó diákot, egyetemistát jelent) és fiatal felnőttben, hogy az idegen szakszavak túlnyomó többsége (a rövidítések, betűszavak kivételével) már ismert lehetne a magyar tudományos szóhasználatban, latin és német eredetű jövevényszavak formájában.

Frucsasz 2009.06.16. 12:41:10

@Kitalátor feljegyzete: Az elütésért bocsi, mára felmentésem van elgépelésre. Látni nem látom, de mivel az igredients az összetevőket tartalmazza, ezért nyilván igaz a mondat, hogy összetevők: lásd az ingredients szó mellett.

Egyébként akármilyen tudatos vásárló is vagyok, hiába nézegetem az összetevőket, mert nem vagyok kémikus, így az ottani kifejezések (talán az aqua kivételével) hottentottául vannak nekem. De ha szépen, magyarul leírnák, akkor sem érteném, és nem mennék sokra az elolvasásával, mert nem értek a vegyészethez.

@Bamba Barack: a nyelv élő. A szép magyar szavaink igen nagy hányada, (például az alma is) török, német vagy épp szláv jövevényszó. Mégis megszoktad, használod, és eszedbe sem jut más szót kitalálni helyette. A mai világban az angol szavak térhódítása meghatározó. Én annak idején a dzsip, az internet vagy a fájl szótól is majdnem megőrültem. Mégis a nyelvben maradtak, és tökéletesen beépültek. Ez van. Utálhatod, de akkor is ez van.

jesszumpepi (törölt) 2009.06.16. 13:50:55

Jó napot kívánok!

Érdeklődni szeretnék,hogy a kecsketej hogy van angolul.

2009.06.16. 14:00:07

En mar elelmiszeren is talalkoztam ilyen jellego tajekoztatassal meg piperecikkeken is. Es ha valaki allergias valamelyik osszetevore, de nem tud angolul? Vagy ezt bizzuk az evoluciora? Az angolul nem tudo allergiasok egy koron belul kihalnak, es megszunik a problema?

gentry 2009.06.16. 14:19:46

@Kitalátor feljegyzete:
Megeszi a fene, ha azért nézem meg valaminek az összetételét, mert két azonos összetételű cucc közül az olcsóbbat akarom megvenni. Nem vagyok gazdag (főleg az idén nem, mikor a túlélés a tét), de nem vagyok sz.rrágó, hogy mindig az olcsóbbat, legolcsóbbat vegyem meg.

...::: :::... 2009.06.16. 14:57:54

@kermi: Nem gondolod, hogy azoknak az anyagoknak megjegyzed a latin nevét, amelyekre allergiás vagy? Ha meg minden ország a saját nyelvén szép, összetett mondatokban tüntetné fel az összetevőket, akkor meg azért vernéd az asztalt, hogy kimentél Szlovákiába körmöt lakkozni és meghaltál.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.16. 15:07:16

@gentry: Akkor én meg "sz.rrágó" vagyok, ami abból is látszik, hogy a többi "nagycsaládossal" ellentétben sem cigire, sem piára, sem játékgépre nem költök.(Szex is csak otthon, —>szabályozott termonukleáris reakció)
Szégyellem ám én is, hogy gyakran a Tescóban vásárolok, ezért leginkább éjszaka szoktam...
Eredmény?
Fizetjük a lakáshitelt, rezsit, eszünk (én túl sokat is), és ha családi szinten nem is, de a még ki nem repült 4 gyerekünk eljut egy-két táborba a nyáron, és talán az autót sem kell eladni, két - nem vezető - közalkalmazotti fizetésből.
Ja, amíg egyetemista voltam, én is tudtam, melyik kocsma ajtaja merre nyílik...
Ezeket nem panaszkodásként írom, hiszen jól megvagyunk, különböző tekintélyes testületek tagjaiként rengetegen ismernek minket. Nekem ugyanis megéri nagyítóval járni vásárolni, és nem érzem megalázónak a "gazdaságos" termékek megvásárlását sem, ha a használati értékük megegyezik a "kici szinesz matricász", azaz "márkás" termékekével.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.16. 15:18:30

Üdv.
Csak megjegyezném, hogy a poszter azt irta "no comment"
Kérdém én, mért commentezitek?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.16. 15:20:43

@Kitalátor feljegyzete:
Panaszkönyvet zárás elött 1/4 órával, se feledd

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.16. 15:26:02

@Bamba Barack:
Azért készulhetnél a rovásirásra /a pol.helyzetet nézve :) /

epeficam 2009.06.16. 16:23:18

Izé, a kép hol van? :D

Newsee 2009.06.16. 20:25:36

A lakkon nekem az MH tűnt fel, mint Magyar Honvédség... És ugyan mire használhatják? :)
süti beállítások módosítása