Ritka történet, ahol a bank a figyelmes, hozzáértő és segítőkész, de itt mégis ez a helyzet. Ami nagy szerencse, mert a Kalocsai Földhival annyit szívatta a szerencsétlen gazdát, hogy valakinek észnél kellett lennie.
Hitelt szerettünk volna felvenni, melynek feltétele az volt, hogy az addig osztatlan közös tulajdonú termőföldünket külön-külön helyrajzi számra kellett átíratni... Mivel sürgetett az idő, így 03.31-én (kedden) leadtuk a papírjainkat a Kalocsai Földhivatalban befizetve 2x10 000,-Ft sürgősségi díjat, gondolván, hogy az így ígért 8-10 napos gyorsított eljárás ténylegesen meg is valósul. Tévedtem...
A bankban 04.10-én (pénteken) lekérték a tul.lapot, amikor ugyanis közölte velem az ügyintéző, hogy rendezetlen tul.lappal nem tudjuk elindítani a kölcsönt... Akkor gyorsan felhívtam a földhivatalt, hogy miért is fizettem be a gyorsítási költséget, ha nem csináltak semmit? Mindenféle mende mondát hallgattam, de ígéretet kaptam, hogy utána néznek és megcsinálják. Én kis naív 04.14-én kedden beballagtam a bankba, hogy mostmár minden rendben, kérjük le a tul.lapot, de még mindig semmi sem történt. A történet megismételte önmagát... ugyanúgy, mint 04.16-án(csüt.ön)! Akkor már ingerültem hívtam a tisztelt földhivatalt, hogy miért nem csinálták meg a rájuk eső feladatot és miért fizettem ki a bankban 3 tul.lap lekérdezési díjat feleslegesen? Erre azt a választ kaptam, hogy én nem is fizettem ki semmilyen sürgősségi díjat. Elszakadt a cérna, elfaxoltam nekik a befizetési bizonylatot, majd ismét felhívtam őket, hogy most milyen kifogásal élnek? Hebegtek-habogtak, de értelmes választ nem kaptam! Másnapra kész lett a tul lap (16 nap átfutásal) amikor is közölték velem, hogy aranykorona értékelésre kell küldeni a területet, aminek a díjja közel 40 000,-Ft... Ismét hülye ügyfélként befizettem! Majd később egyeztetve a bankkal kiderült, hogy ezt jogtalanul kérte tőlem a tisztelt FH. Még aznap ügyvédemmel egyeztetve kértem a pénzem visszautalását!
Leszerződtünk a bankkal elfelejtve az eddig okozott kellemetlenségeket, így levittem a folyósításhoz szükséges papírokat.
Mivel JElzálogbankról volt szó, a törvényihivatkozás szerint, mindenféle különdíj nélkül meg kellett volna csinálniuk 8 napon belül a hitelintézet bajegyzését, amikor is közölték velem, hogy 15 napig hozzá se nyúlnak. Elöntötte a sz..r az agyam, felhívtam a bankot, ahol megerősítettek ebben és felhívták a tisztelt földhivatalt és tájékoztatták őket a teendőjükről a törvényre hivatkozva. Erre nekik már azt mondták, hogy én nem voltam elég egyértelmű és ők ezt nem tudhatták, hogy Jelzálogbankról van szó, meghogy amúgy is csak a folyosón tájékoztattak!!! Akkor derült ki, hogy amúgy is mivel módosítottuk az adásvételit, újra ki kellene tűzni 15 napra az önkormányzatnál (termőföld révén) az adásvétel tárgyát... Akkor a folyósítás előtt bepánikolva ismét felhívtam a bankot, ahol megnyugtattak és tájékoztattak, hogy családon belüli vásárlásnál ezt nem kell megtenni. Iszonyat dühösen felhívtam a földhivatalt, hogy mostmár elég a szivatásból, ahol közölték velem, hogy nekik ezt honnan is kéne tudniuk... Azt hittem összeesek, hiszen az adásvételibe, amit még márc-ban benyújtottunk benne volt, de ha lusták 3 oldalt elolvasni, akkor csak az eladó és a vevő anyja nevét kellett volna megnézni!
Kérdem én, ha nem kapok a bankban egy segítőkész ügyintézőt aki felhívja a FH-t, hogy mit is kéne tennie, akkor mi mindent fizettetnének be velem és mennyi ideig kellene még várnom???
HA ennyire hozzá nem értő emberek kezében vannak az ügyfelek ügyletei, rajtam kívül hány embert szivathattak még meg!!!
Felháborítónak tartom, mind a lustaságot, mind az ügyfélkezelést, mind a tudatlanságot! Könyörgöm a bankosok jobban értenek hozzá, mint az ottani ügyintézők???
U.i: mindenkit örömmel értesítek, hogy 06.12-én visszakaptam a feleslegesen befizetett pénzem
Tisztelettel:
Egy gazda
Az utolsó 100 komment: