Pompás mikrotörténet következik itt, mélyebb következtetés nem vonható le belőle, nem érint tömegeket, durva átverés sincs benne, gonosz monopólium még kevésbé, viszont megismerhetünk egy olyan tudatos fogyasztót, amilyenek még mi sem vagyunk. Henci az az ember, aki az utcán álldogálva meglátja, hogy egy pincér az utcai narancssárga kukába dobja az üvegeket, és erre elkéri a panaszkönyvet. Egy igazi konzumszamuráj. A sztori vége happy end, amennyiben a közepénél és egy kiadós Homárolvasó-verést képzeltem magam elé.
Talán mások számára is érdekes lehet az alábbi történet.
Tegnap délután Budapesten, az I. kerületben a Mészáros u.-Ág u. sarkán várakoztam, mikor láttam, hogy a sarkon lévő Kovács Étterem-Söröző teraszáról a pincér az üres üditős üvegeket nem viszi be, hanem az utcai narancssárga kukába dobja ki. Logikus lépés, hiszen neki jobban kézre esett, ráadásul azután nem az étterem fizeti a szemétdíjat...
Gondoltam, szóvá teszem a dolgot, mire elképesztően cinikus választ kaptam, miszerint a pincér (aki egyébként erősen üzletvezetőnek tűnt) szerint is helytelen, amit csinált, ezért mikor legközelebb oda dobja a szemetet, ő maga is el fogja ítélni tettét. Ezen a ponton kértem el a panaszkönyvet, hogy hivatalosan is észrevételt tegyek, mire azt mondta, hogy ezt nem fogom tudni beleírni a panaszkönyvbe, mert azt ő nem adja oda.
Így végül arra jutottam, hogy nem árt egy kis publicitás a Homáron az étteremnek, hátha másoknak is vannak hasonló élményei...
Üdv,
Henci
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.29. 00:14:15
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.29. 00:34:07
a panaszkonyvbe minden gyalogos beleirhat?
mqqq 2009.06.29. 00:43:44
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.06.29. 01:16:11
ági anyu 2009.06.29. 01:25:55
Egyébként jól látható helyen ki kell hogy legyen téve a felügyeleti szerv neve és címe. Ezek felkeresése - írásban - sokkal hatékonyabb
sevcsik 2009.06.29. 01:28:10
SpencerBarnes 2009.06.29. 02:07:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.29. 02:22:06
Na EZ az igazi gáz.
Mindenképp oda kell adnia, max. a Kathi Attila röhög egyet rajta, de oda kell adnia.
Jár a sün mégiscsak...
(...a postolónak is valahol.)
ge-za (törölt) 2009.06.29. 04:39:06
Azért te is közelebbi kapcsolatba kerülhetnél egy kisebb süncsaláddal!
Örülj neki,hogy ilyen finom volt a pincér és nem küldött el oda ahol az ilyen okoskodó f@szoknak van a helye.
Magg (törölt) 2009.06.29. 06:33:52
Mi van? Esküszöm nem értem! Most az a baj, hogy kukába tette és
1. nem vitte vissza a Tecsóba
2. nem az utcán dobálta szét
????
A panaszkönyvhöz meg szerintem csak a fogyasztónak van köze, ne már, hogy egy járókelő meg az utcaseprő is belefirkáljon!
Megdobbent 2009.06.29. 06:43:24
Frucsasz 2009.06.29. 07:35:01
Hú, az ilyeneket, mint Henci, tényleg utálom. Lehet, hogy az egész a 15 perc hírnévre ment ki?
jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 07:44:27
Van,aki még emlékszik rá?
jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 07:46:03
Ami értelemszerűen nincs.
Mert nagyon nem mindegy,hogy a pincér milyen hangsúllyal és arcjátékkal mondta,amit mondott.
Kísérletinyúl 2009.06.29. 07:54:25
Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.29. 07:57:42
EnZsolt 2009.06.29. 08:02:16
Én is jártam arra tegnap. Láttam, amint ugyanezt csinálta a pincér, de amikor beledobta a flakonokat a kukába sírva fakadt. Majd elkezdte ütni magát, miközben azt üvöltötte, hogy rohadt, szemét alak vagyok. Mikor már véresre püfölte az arcát, elővett egy pisztolyt és fejbe lőtte magát. Ekkor odasiettem, és láttam a kezében a tárcáját, benne egy fotót 4 gyerekről, és egy szeretünk apa felirattal. Gratulálok, hogy miattad megölte magát egy családapa. Légy büszke magadra!
staropramen 2009.06.29. 08:04:57
Ha a Dunán úszik egy dinnyehéj, elkéred az első nyitvatartó partmenti hely panaszkönyvét, hogy nem halászták ki?
ZON 2009.06.29. 08:22:26
Fairy Girl 2009.06.29. 08:30:38
malenkij robot 2009.06.29. 08:35:50
Ui.:Tudom,most én következem.
Szko 2009.06.29. 08:45:47
Bármilyen hulladékot kicsit nagyobb tételben termelő vállalkozásnak minimális kötelessége hogy azt szelektíven gyűjtse! Ha valaki ezt szóvá teszi és ti fikázzátok - ezért tart itt ...
EÖ (törölt) 2009.06.29. 08:54:09
a beadványhoz csatolni kell a Magyar Pincérszövetség elvi állásfoglalását és a Nemzeti Szelektív-hulladék Gyűjtők Ligájának e tárgyban elkészített dokumentációját
rögtön ezt követően pedig hadat kéne üzenni a NATO-nak.
májgeriberi 2009.06.29. 09:01:43
betépett felhasználó 2009.06.29. 09:04:39
orange uditos URES uvegek a narancssarga kukaba
zold lemonos uditos URES uvegek a ZOLD kukaba
meggylottyos uditos URES uvegek a PIROS kukaba
pincer szelektivezett, tehat jol cselexett
DaveSlim 2009.06.29. 09:20:43
Amúgy utálom az ilyen embereket. Ennyi időd van??! Foglalkozz a családoddal inkább.
Ez már szőrszál-hasadás.
Eric_Cartman 2009.06.29. 09:42:14
Inkább be se kapcsoltad volna a géped e-mail íráshoz, nem fogyasztottál volna energiát, nagyobb hasznára lettél volna az emberiségnek.
Calogero 2009.06.29. 09:44:41
Lacaca 2009.06.29. 09:57:29
AlulírottFentemlített 2009.06.29. 10:12:40
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.06.29. 10:13:19
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.06.29. 10:13:26
tibro · http://www.tibro1977.hu 2009.06.29. 10:13:58
nem szép dolog, de nem várható el, hogy így tegyen.
persze jól nézne ki az étlapon, hogy "mi szelektíven gyűjtjük a hulladékot" meg hasonló greenpeaces szöveg, amivel a tudatosabb vásárlókat is meg tudná nyerni magának.
Hencinek meg gondolom azért volt ennyi ideje, mert késett az, akire várt.
szép hetet
Parkőr (törölt) 2009.06.29. 10:14:19
Az önkéntes rendőröktől kiver a víz, így látatlanban 20 éves munkahelye nem volt, adót nem fizetett sosem, max diákmunka jutott neki annak is a legalja, de ő a legtudatosabb arc a belvárosban.
Remélem a következő alkalommal pofánvernek, hogy tudd hol a helyed.
Deuce Bigalow 2009.06.29. 10:20:47
Deuce Bigalow 2009.06.29. 10:22:51
bérletes itthonmaradt · http://www.start-budapest.com/ 2009.06.29. 10:23:49
"Bármilyen hulladékot kicsit nagyobb tételben termelő vállalkozásnak minimális kötelessége hogy azt szelektíven gyűjtse!"
De ezt ti nem értitek, mert jobbágy vér csörgedezik az ereitekben, és ezért genetikailag nem vagytok alkalmasak a városi létre.
olvassátok, hátha jobb lesz:
www.start-budapest.com/
AzHofi 2009.06.29. 10:34:17
Qju 2009.06.29. 10:34:54
De folyamatos elkövetés esetén a helyszini kivégzést is álatbarát megoldásnak tartom.
Thorwald 2009.06.29. 10:35:48
Megall az auto, kiszall belole a taploparaszt a ket kutyajaval, megy egy sarkot, a betonra szaratja a kutyait, beszall az autoba es elhajt.
Amugy meg
1, gyalogosnak en sem adnam a panaszkonyvet (vettel volna egy "üccsit", akkor jart volna a panaszkonyv)
2, kotelezni kellene az ilyeneket a szelektiv hulladekgyujtesre
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.06.29. 10:40:00
mi van kisfiam te vagy az a kis köcsög pencér?
zsoltix 2009.06.29. 10:46:32
r_gabor 2009.06.29. 10:47:53
Végre valaki Európai módjára viselkedett, szerintem nem ilyen hangnemet érdemel, bármi is legyen a véleményetek.
elwood 2009.06.29. 10:51:55
kicsit túl kekec, de szvsz igaza van
lackó 2009.06.29. 10:54:37
Smacika 2009.06.29. 10:55:23
Vett ott valamit?
Biztos lebegő munkacsoportos volt a kis muff.Vagymegmég a grínpísz csinál ilyent.
ZOH 2009.06.29. 10:57:53
psmith 2009.06.29. 11:00:22
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.29. 11:00:58
most képzeljük el a kb. 10 liter űrtartalmú utcai narancssárga kukákat, ha minden környékbeli vállalkozás oda dobná a napi 300 üdítősüvegét, a a két kiló papírszemetet, az 500 kávéskapszlit, a dinnyehéjat, a konzervesdobozokat, és a göngyölegkartont. ugyanis a narancssárga kukák a közlekedőknek van kirakva, a vállalkozások viszont éppen a nagy mennyiségben termelt szemét miatt kötelezettek a szemétszállítási díj kifizetésére, és a hulladékuk elszállítására.
egyébként szerintem ez nem panaszkönyv, hanem közterület-felügyelőség hatásterület.
egyébként meg mindenki emlékezzen, mi volt nem is olyan régen nápolyban, a szemétmaffia miatt. aztán gondolkozzon el, hogy akarja-e ugyanezt itthon, és utána fröcsögjön csak a posztíróra. a nápolyi "égőszeméthegyek" mentalitás nincs is olyan messzire tőlünk, mint azt szeretnénk hinni. (vagy legalábbis a kommentek alapján nagyon közelinek tűnik.)
AZso.hu · http://www.azso.hu 2009.06.29. 11:01:20
Szelektív hulladékgyűjtés - fényévekre vagyunk még attól...
Amúgy, hasonló szemétügyi anomáliák vannak, nálunk pl. egy étterem a kukásoknak kirakja a park szélére a szemetét és zsebbe fizet nekik. Olcsóbb, mint a hivatalos út. Mindenki tud róla, de hogyan tegyünk ellene?
simple_io 2009.06.29. 11:06:51
img229.imageshack.us/img229/7496/kovacssorozo.jpg
Ne hagyjuk, hogy renitens fiatalok felgyújtsák a kukát. Vivá lá resistance!
Blogger Géza 2009.06.29. 11:14:51
asdf 2009.06.29. 11:17:45
Szabadon hozzaferheto helyen kell lennie, kotelezo tartozekkent egy tollal!
six76 2009.06.29. 11:25:30
vásárlók könyve..
vettél vmit? nem? tünés...
varvizib 2009.06.29. 11:26:14
> Most mondjam azt hogy írigyellek hogy
> ilyesmire van időd? Sztem nagy barom
> vagy, ennyi
Szerintem meg te vagy a barom. A posztoló legalább tett valamit a közösségért.
Nem azon kéne vitázni, hogy van-e joga megkapni a panaszkönyvet vagy nem, vagy hogy mennyire ráérős az aki szól egy pincérnek. Amiért a poszt született, hogy felhívja a figyelmet az étterem egy kifogásolható tevékenységére és a pincér modortalanságára.
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.06.29. 11:29:01
Mar tobbszor mondtam nekik, hogy ertem en, hogy ok ugyis elpatkolnak max. 20 even belul, de mi meg azert szeretnenk egy darabig itt elni, ugy hogy kozben nem fulladunk meg a szemetben.
Ja, meg mielott barki leugatna, kiragasztottuk a bejarati ajtora, hogy ha kimosva odateszik az uveget, muanyagot, illetve kotegelve a papirt a kuka melle, akkor mi vallaljuk, hogy elvisszuk azokat a szelektiv kukaig, amikor a mienket is elvisszuk.
Senki nem tett eddig oda semmit, egyszeurbb fullra tomni a kukat uveggel + papirral...
besz@rok 2009.06.29. 11:32:02
Remélem a szomszédaitok is a ti hulladékgyűjtő edényeiteket használják a sajátjuk helyett.
Menjetek és igyatok egyet, mielőtt meg kerszetre feszítenétek valakit.
Besz@rok...
six76 2009.06.29. 11:32:19
ideje es energiaja van...kekec
_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2009.06.29. 11:32:43
Múlthét kedden éppen a Kocsis utcában jártam, amikor láttam, hogy a túlsó utca sarkán lévő presszó egyik pincérének le volt húzva a slicce. Átrohantam az úton, és kikértem magamnak ezt az arcátlanságot, mire közölte velem, hogy már fel is húzta, mi közöm hozzá. Erre elkértem a panaszkönyvet, de nem adta oda. Gondoltam leírom, hátha a kedves olvasók is arra járnának!
Na hasonlóan balfasz fontoskodó bejegyzés a fenti, vagy egy 60 éves mamika írta, vagy valami nerd egyetemista.
matrixer47 2009.06.29. 11:33:02
Az üres ásványvizes üvegeket, nem szelektálják, megy a szemétbe. Hogy melyikbe? Az teljesen mindegy, mert nem váltják vissza, így kuka. Az üres müanyag palackok zsugorításra kerülnek és mennek az erre kijelölt kukába. A konyhán található vegyes hulladék szintén máshová. Egyébb szelektálás nincs.
A szemétdíjról pedig. Hiába dobja ki az utcán lévő kukába Hencike, attól ugyan úgy annyit kell fizetnie. Az fix. S valóban örülnöd kéne, hogy badar és majd én megmutatom fellengzős okoskodásoddal nem dobtak ki azonnal az utcára, mert ilyen balgaságért ez jár!
Ha a kedves pincér fogta volna magát és az utcai sárga kuka mellé pakolja ki a pultból a szemetet akkor lehetne miért sipákolni. Igy meg javaslom: CSITT.
almonda 2009.06.29. 11:35:39
Az éttermes nem saját költségén kezeli az étterme szemetét - ami amúgy nem hulladék, hiszen pénz jár érte - hanem lazán a közösbe hajítja, hogy a köz adópénzén vigyék el...
Azaz az éttermes lazán, magyarosan LOP, nem igazán környezettudatos, s tesz a közösség véleményére - nem túl szalonképes figura, sztem az embereket is utálja, holott belölük él.
gpetersz 2009.06.29. 11:39:40
bozgor 2009.06.29. 11:39:54
Panaszkönyvet mindet járókelőnek!!!
És különben is; Gyurcsány a hibás.
De majd a levitézlett OV úgyis mindent visszacsinál:)
zsoltix 2009.06.29. 11:40:18
bozgor 2009.06.29. 11:41:00
Panaszkönyvet minden járókelőnek!!!
És különben is; Gyurcsány a hibás.
De majd a levitézlett OV úgyis mindent visszacsinál:)
Rigris 2009.06.29. 11:41:56
Nem feltétlenül a vásárlók könyvében, mert az tényleg a vásárlóknak van. De pl. a Közterületfelügyelet?
Kicsit mindnyájunknak jobb lenne.
simple_io 2009.06.29. 11:43:21
www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/fogyved/vasjogok/vaskonyv20080926.html/ugyleirasjogi
devadel 2009.06.29. 11:43:40
pár éve nálunk is indult egy ilyen fogyasztóvédelmi blog, homár néven. de, ellentétben a világ összes épeszű országával, itt ha egy fogyasztó panaszt fogalmaz meg, másik háromszáz fogyasztó egyből ráugrik, hogy te mi a faszra vagy ilyen igényes, milyen alapon vársz el tisztességes és magas színvonalú szolgáltatást.
gratulálok. MINDENT megérdemeltek, amit kaptok.
Blogger Géza 2009.06.29. 11:45:28
Peter Blau 2009.06.29. 11:45:38
simple_io 2009.06.29. 11:47:49
bérletes itthonmaradt · http://www.start-budapest.com/ 2009.06.29. 11:54:12
Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.06.29. 12:08:59
336 2009.06.29. 12:11:43
Szelektív gyűjtés pedig létezik! Tőlünk heti rendszerességgel viszik el az összes üveget (a nem betétesekre gondolok) ingyen.
336 2009.06.29. 12:16:18
336 2009.06.29. 12:18:06
kajakra 2009.06.29. 12:21:42
jó ez a honlap!
20 perce röhögök a Brother Pinball néven :D:D
moli 2009.06.29. 12:23:50
Date: Mon, 30 Mar 2009 15:46:00 +0200
Tisztelt Levélíró!
(Sajnos az aláírás lemaradt leveléről, így másképp nem tudom megszólítani.) Az Ön által felvetett problémára már kerestünk megoldást és ahol ez lehetséges volt, ott alternatív megoldást választottunk. Sajnos több helyen - mint Újpest központban - nem áll rendelkezésre nagy szeméttároló, az osztogatók pedig mégsem vihetik haza a kötegelőpántokat.
Egyébként megnyugtatom, hogy az újság által a BKV-nak fizetett igen tetemes bérleti díjból nagyon sok szemetes kiűrítésére - és még sok minden másra is - telik. (Kvázi az utasok és a város is tovább profitál az ingyenesen osztogatott újságokból.)
Ettől függetlenül nyitottak vagyunk az építő javaslatokra, így amennyiben Önnek van ilyen, kérjük ossza meg velünk!
Üdvözlettel:
Novák Sándor
terjesztési munkatárs
MTG Metro Gratis Kft., Magyarország
1134 Budapest, Tüzér u. 39-41.
Telefon: 06 1 431 6400 Közvetlen telefon: 06 1 431 6471
Fax: 06 1 264 1514
http//www.metropol.hu
Yeto 2009.06.29. 12:26:00
moli 2009.06.29. 12:33:34
tehat ha valaki az utcara dobja a szemete felet, akkor azert NEM FIZET.
de dobbenet, hogy van, aki ezt nem tudja, ok meg nem fizettek szemetszallitasert?
ok eltartottak?
BéLóg 2009.06.29. 12:33:43
Fel se fogják, hogy emögött a "laza mozdulat" mögött simán meglehet, hogy a csatornába darálja az ételmaradékot, hogy fele annyi szemétért fizet a többit meg máshová hordja, satöbbi satöbbi. Mivel ez konkrétan nem neki fáj, azt hiszi, köze sincs hozzá.
Ezek a fazonok persze vadul ordibálnak, ha az ehhez hasonló pincértulajok KUTYÁI a küszöbük elé szarik és hasonló.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.06.29. 12:38:12
PONTOSAN.
Igen, az ország problémái mellett szőrszál-hasogatás.
Viszont ha házfal-firkálásért vagy BKV járművek megrongálásakor emeli fel a szavát, tanúskodom is mellette! Valódi problémák, fékezzük meg.
Ha a főnökének szólnak, sok esetben az is elég, rászól az alkalmazottra ha kicsit is fontos neki a (leendő) vevője.
Szko 2009.06.29. 12:43:09
A pincér pedig ettől függetlenül az utcai - a utcán közlekedők részére, az adófizetők pénzéből fenntartott - szemetest használta a saját szemetese helyett, ezért teljesen jogosan rászóltak. És akkor még neki áll feljebb.
Nem értem mi a bajotok a posztolóval?
illetve igen, de a lelkiismeret furdalásotokat ne rajta verjétek el!
ZZZolika 2009.06.29. 13:03:34
336 2009.06.29. 13:10:16
336 2009.06.29. 13:12:44
betépett felhasználó 2009.06.29. 13:12:53
nonszensz, ha utolso allatot kinyirtak, akkor ok maguk sincsenek mar, ha meg vannak, akkor meg mindig van min. 1 utolso ÁLLAT
a fákhoz nem étek...
almonda 2009.06.29. 13:17:39
Csináljunk egy civil mozgalmat, ami közösséggel szemben jelen lévö devianciák ellen lép fel. Rengeteg van!....
Alikam 2009.06.29. 13:19:56
Nem kell minden szarba belekötni, oké, tényleg bevihetné az üvegeket, mert azárt valszeg napi nem egy-kettő üveget termel, de ezt majd rendezze le a FKF Zrt ezzel a pincérrel. Ha nekik tele lesz a faszuk azzal, hogy a kuka 96 mázsa mert az idiótája oda dobja a napi 67 üveget, akkor majd nem fogják elvinni, hanem kiborítják a stand elé.
almonda 2009.06.29. 13:20:24
betépett felhasználó 2009.06.29. 13:21:13
foldrekopes 47 botutes
cigicsik ledobasa 28 botutes + sargacsillag viselete 3 honapig
grafitizes koztulajdonra 101 botolas + jobb, vagy bal kez csukolbol valo csonkolasa
stb.stb.
16 ev alatt + bonusz koromletepes
almonda 2009.06.29. 13:22:16
Páneurópai Harci Kos 2009.06.29. 13:23:02
"ezt most magánemberként dobtam a kukába"
legalább kidobta, és nem le a földre..
A posztoló majd menjen oda az összes dohányoshoz is, aki a földredobja a csikket... azok is galádul szemetelnek.
betépett felhasználó 2009.06.29. 13:25:07
ha bonyolult, lerajzolhatom...
amugy en imadom, ha magamnak okozok bajt a viselkedesemmel es nem a masok okozta bajokat kell elviselnem.
kioktatas elott megsugom, nem erossegem masoknak bajt okozni, max. most neked, de ez sem volt szandekos.
amugy 1ertek, hogy erelyesebben kellene fellepni az ilyen "csak egy picit ertelmezem sajat erdekemre a szabalyokat" fickokkal szemben es maris jobb lenne, de akkor kezdhetnenk azzal, hogy erettsegi alatt nincs szavazojog, 5 gyerek folott nincs gyes, stb. stb.
utalhatsz'
almonda 2009.06.29. 13:25:13
almonda 2009.06.29. 13:28:04
Szerintem érdemesebb végiggondolni, mintsem matematikai egyenletekbe behelyezni. Csak erre akartam célozni.
mokas_gizi 2009.06.29. 13:31:56
/Ember valamennyire valóban hibázott,de ha nem teszi teljesen tele akkor semmilyen kárt nem okoz hiszen a szemetest ürítik rendszeresen...abban az adóban, szemétdíjban meg ki tudja még miben igencsak benne van neki hogy ő azt a szemetest használhatja...!!!
Olyan adókat és különböző egyéb költségeket fizetnek ezek a vállalkozók, hogy egyszerűen szánalmas nem véletlenül csődölnek be sorba az üzletek, mászkálj egy kicit a városban tele van kiadó üzletekkel...!!!/
májgeriberi 2009.06.29. 13:32:39
mert szerintem itt a környezetre odafigyeltek miért baj ha az ember élelmes?
Szko 2009.06.29. 13:37:31
336 2009.06.29. 13:47:05
jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 13:48:52
Hogyne!
Hagyma hazarepül egy másik kontinensről kidobni az üres üvegeket.
Aztán visszarepül.
Irigykedsz az elsőzőre?
Húzd fel magad,aztán tekerj melegebb éghajlatra!
almonda 2009.06.29. 13:50:32
Az élelmes - mások értelmezésében tolvaj. Nem européer viselkedés - amivel pedig annyira szeretnek egyesek dicsekedni... - hogy a magyar mögötted megy be a forgóajtón, de elötted jön ki.
?aztaaa? 2009.06.29. 13:52:06
Miért is? mert semmi köze a gyalogosnak a panaszkönyvhöz. Ha éttermi szolgáltatással vagy elégedetlen, akkor bele kell írni. De csak úgy mertéppen olyanom van....
Találtam is neked feladatot:
Ha ennyire zavar hogy valaki a kukába dobja a szemetet, akkor javaslom hogy felesleges idődben ne pincéreket baszogassál, hanem baszogassad azt a sok húgyagyu kutyagazdát akinek a dögje teleszarja a várost. Ha látod ilyenekkel foglalkoznál, én is melléd álnék:)
szép napot
jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 13:52:32
Igazad lehet.
De az igénytelenség nem életkorfüggő.
336 2009.06.29. 13:57:05
_tx_ 2009.06.29. 13:59:20
Frusztrált "miafasznakszólszbele" kommentelők szarjanak sünt.
:::
Akár észre is vehetnétek, hogy amikor leszarozzátok az országot és istenítitek az obszcénusásrappereket, magatokat köpitek szembe, akik magasról szarjátok le a környezetvédelmet, a szabályokat úgy általában és felsőbbrendű cinizmussal osztjátok azt, akinek feltűnik, hogy lehetne dolgokat jobban is csinálni.
Aztán hazamentek a panelba és sír a szátok, mert ilyen hozzáállással lúzerek maradtok örökre.
jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 14:00:40
A sárga csillag kissé mást jelent.
Néhány évtizede.
_tx_ 2009.06.29. 14:01:21
májgeriberi 2009.06.29. 14:02:41
amúgy meg lehet megtelt a kuka az étteremben
?aztaaa? 2009.06.29. 14:02:42
DE , véleményem szerint nem ez a legnagyobb gondunk. Hanem: kutyaszar az járdán,parkokban,homokozókban, járdán parkoló autók, és még sorolhatnám.... ezek fényében egy illegálisan megrakott szemetes szinte elvész...:)
_tx_ 2009.06.29. 14:04:27
És persze, gáz a kutyaszar, meg a politika=korrupció stb., de attól még nem szabad szótlanul elmenni mellettük.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:12:43
szelektív gyűjtésről:
ordenáré, ami a szelektív szigetek körül van, nem ürítik elég gyakran, állandóan tele van, sok gyökér meg melléteszi azt is, ami nem oda való.
részemről nem mosom ki a tejesdobozt stb. mert nincs hova tenni mostanában. régebben vittem (autóval, nesze neked környezetvédelem, mert több kilométeres körben nincs szelektív sziget), de már régóga leszarom.
ugyanannyit fizetek üres kukáért is, meg teli kukáért is.
majd ha egyszer eljutunk oda, hogy biztosítva van az otthoni szelektív gyűjtés mellett az elszállítás, na majd akkor.
kövezzetek meg.
336 2009.06.29. 14:13:38
_tx_ 2009.06.29. 14:16:03
Komolyan magyarázni kell, hogy ha nincs kuka a közelben, tedd zsebre a taknyos zsebkendődet, ne pedig eldobd? Neked nem voltak szüleid? Szobatiszta vagy?
336:
Jó a példa. Mindig lehet másra fogni (MVP, ahogy Douglas Adams mondaná.)
336 2009.06.29. 14:17:08
EÖ (törölt) 2009.06.29. 14:18:31
és persze, ha a kuka mellé teszek valamit, mert nem fér bele, akkor azt elegánsan otthagyják
és akkor csodálkoznak ha némely paraszt az erdőbe viszi ki a rossz mosógépet
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:19:23
tehát nem vagyok szobatiszta.
a szüleim pedig köszönik jól vannak, élnek és jó egészségnek örvendenek.
engem pedig nem érdekel, hogy a te édesanyád hogy van.
336 2009.06.29. 14:19:28
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:20:38
336 2009.06.29. 14:22:19
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:23:49
a pincér a máséba dobta, amiért nem ő fizet.
miért ne dobhatnék bele egy fikás zsebkendőt egy kirakott kukába?
majd teszek mellé öt forintot a háznak, nehogy megkárosítsam őket.
besz@rok 2009.06.29. 14:24:07
Hogyne!
Hagyma hazarepül egy másik kontinensről kidobni az üres üvegeket.
Aztán visszarepül.
Irigykedsz az elsőzőre?
Húzd fel magad,aztán tekerj melegebb éghajlatra!
Asszem szorult annyi Hagymaba, hogy kialljon magaert. A hozzaszolasok egy resze azert volt olyan, amilyen, mert Hagyma 'azt' mondta, amit.
Ez jelzi a kozosseg osszetarto erejet, ami pozitiv, viszont tevutra vezethet.
Hagymanak annyiban volt igaza, hogy nem kell odaadni a vasarlok konyvet. Es ennyi. Igazabol nem is mondott tobbet. A tobbiek (vakon) kovettek, de a hozzaszolasaikban mar teljesen mas ertekrendet kepviseltek.
Es sajnos azzal, hogy azt irod: "huzd fel magad", bealltal @kurbli moge.
beachball 2009.06.29. 14:24:32
TELJESEN IGAZAD VAN a szelktív hulladékgyűjtéssel kapcsolatban. Bárkit látok szemetet eldobni az utcán, megjegyzem, hogy elejtett valamit, nm venné fel és vinné el a kukáig? A gyerekem megdöbbenve kérdezi, ha egy felnőtt szemetel, hogy miért teszi?A játszóterünket mi takarítjuk, a szemetet szelektíven gyűjtöm és helyezem el, noha panelban nincs sok helyem arra,hogy 5-féle szemetet 5 helyen tartsak, de megoldom.
De akkor sem tartom helyesnek a post írójának hozzáállását, mivel a panaszkönyvet a fogyasztó,vevő panaszainak bejegyzésére találták ki, nem azért, hogy az utcán meglátva valamit abba írjuk a memoárokat.
Sajnos, ha meggebedsz sem tudsz egy rakat emberrel mit tenni ilyen téren.Más utad nincs, mint hogy szólj, ha nem jársz sikerrel, akkor meg -szerintem- a Közterület felügyeletnek kell szólni, nem a panaszkönyvbe írni.De nekem nem az jött le a postból, hogy a környezettudatos gondolkodás motiválta a cselekedetet, hanem a puszta baszogatír, ami már önmagában kellemes sokaknak.
beachball 2009.06.29. 14:27:28
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:28:31
Szko 2009.06.29. 14:29:12
A másik kérdésedre pedig már többen válaszoltak, ha mindig arra várunk hogy mások oldják meg - nem lesz megoldva!
_tx_ 2009.06.29. 14:31:15
A posztból gondoltam, h a pincér cinikus volt:
"Gondoltam, szóvá teszem a dolgot, mire elképesztően cinikus választ kaptam, miszerint a pincér (aki egyébként erősen üzletvezetőnek tűnt) szerint is helytelen, amit csinált, ezért mikor legközelebb oda dobja a szemetet, ő maga is el fogja ítélni tettét."
mpl:
Lehet, félreértettelek. Ebből:
"most akkor ha az utcán járok, és képződik nálam egy taknyos pézsé, vagy egy üres palack mert ásványvizet iszom a melegben, és nincs utcai gyűjtőkosárka, akkor hazavigyem a szemetet, mert azért én fizetek?"
-- nekem az jött le, hogy eldobod, mert nincs utcai gyűjtőkosárka. Mire gondoltál, ha nem erre?
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:34:37
beachball 2009.06.29. 14:34:52
Felháborító, ami itt megy.
Szánkig ér a szar...
Van a városban egy lakótelep, ahol-kikerülhetetlen, nem mazochizmusból járunk arra-minden alkalommal kutyaszarba lépünk a járdán.Járdán.
A múltkor egy nő sétáltatott egy ebédlőasztal nagyságú dögöt, ami odaszart.Banya meg elsétált...:o
Mondom:otthon is így tetszik csinálni?Mekkora szarban lakhatnak maguk!
Persze utólag már szégyelltem magam, de nem érzem, hogy rosszul tettem volna, hogy szóltam.
Mi a suliban folyamatosan résztveszünk szemétgyűjtő akciókban:év elején mindenki áldozott egy pár háztartási gumikesztyűre és érdekes módon senkinek nem volt gondja a szemétgyűjtéssel.Egyetlen öntudatos szülő sem rohant be, hogy "az én gyerekem...".Ugyanis szépen elmagyaráztam, hogy mi bizony most megmutatjuk a felnőtteknek, hogy képesek vagyunk lehajolni azért, amit ők eldobnak. A település polg.mestere versenyt hiredetett:aki a legtöbb szemetet szedi, az kirándulást kap ajándékba...így is lehet.
SsPL71 (törölt) 2009.06.29. 14:35:54
Esetleg, ha beviszem a vendéglátóipari egységbe és a pincér orra előtt a vendéglő kukájába teszem, akkor mit fog szólni a kedves főcincér úr?
beachball 2009.06.29. 14:36:43
Enyhén szólva cinikus a pasi.
Szemeteskosár: lakóhelyemen van olyan utca, ahol kb.1000 m-es távon sincs kuka(nem ugyanitt dolgozom,ld.előzőekben írottakat).
Szko 2009.06.29. 14:37:18
Ha más kirakott kukájába dobod a szemetet úgy, hogy belefér- azzal szerintem semmi baj nincs, de a pincér viselkedése más, mert az olyan mintha te a szemetesedet az utcai sárga szemetesbe ürítenéd ki.
májgeriberi 2009.06.29. 14:37:45
A SZEMÉT KI LETT DOBVA SZELEKTÍVEN vagy mi itt a probléma?
Hencinek meg még a szomszédja sem lennék, mert ha hangosan finganék szerintem még akkor is feljelentene csendháborításért!
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:38:27
Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 14:40:29
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:40:48
off
nagyon meg vagyok könnyebbülve, soha nem bocsátottam volna meg magamnak, ha te nyered a licitet
on
SsPL71 (törölt) 2009.06.29. 14:40:57
Hol ezt rakunk bele, hol azt?
májgeriberi 2009.06.29. 14:41:12
májgeriberi 2009.06.29. 14:42:21
_tx_ 2009.06.29. 14:44:13
A hozzászólásod további részéből az derült ki, hogy majd akkor fogsz szelektíven gyűjteni, ha valaki bekopog a tejesdobozért.
Pedig újraolvastam...
Na mék vissza dolg. Ma se váltottuk meg...
SsPL71 (törölt) 2009.06.29. 14:44:23
Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 14:44:53
májgeriberi 2009.06.29. 14:45:41
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.29. 14:47:49
négy kilómétert autóztam oda és vissza, hogy kidobjam.
ma már nem. nem azért, mert nem ócsóbb a benzin, hanem azért, mert így még környezetszennyezőbb.
prózai ok, nemde bár?
Szko 2009.06.29. 14:48:32
De tudom bezzeg a kutyapiszok, csak azt nem értem az mér ad felmentést.
beachball 2009.06.29. 14:48:46
Az ilyen tojni is oda tojik, ahová éppen eszébe jut?
SsPL71 (törölt) 2009.06.29. 14:50:20
De, gondolom a 2 és 3decis üdítős üvegeket installálta bele.
Láttam már én is hasonló kinézetű teletömött kukát vendéglő mellett...
De, ezek a kukák nem erre szolgálnak, hanem arra, hogy én mint járókelő (mivel nem hordok a hátamon mobil kukát) a felesleges hulladékaimtól, megtudjak szabadulni, alkalomadtán.
beachball 2009.06.29. 14:51:17
májgeriberi 2009.06.29. 14:53:55
májgeriberi 2009.06.29. 14:56:13
Amúgy tényleg elég rossz a helyzet szemétügyben, de ez az éttermes poszt csak felfújt lufi.
Szko 2009.06.29. 14:57:13
_tx_ 2009.06.29. 14:58:29
A hozzászólásod további részéből az derült ki, hogy majd akkor fogsz szelektíven gyűjteni, ha valaki bekopog a tejesdobozért.
Pedig újraolvastam...
Na mék vissza dolg. Ma se váltottuk meg...
májgeriberi 2009.06.29. 15:00:05
nem is rossz ötlet..
_tx_ 2009.06.29. 15:01:01
4 km az valóban sok. Mondjuk nehéz kikalkulálni az össz. balanszot, mert ha pl. nem csak a szemét kedvéért indulsz el, vagy nagyobb etapokban gyűjtesz, megérheti így is.
Szko 2009.06.29. 15:04:15
Egyébként tényleg felfújt lufi, én csak azon háborodtam fel, hogy mindenki a posztolót fikázta, pedig alapjában igaza volt.
moli 2009.06.29. 15:59:19
kerhetsz kisebb kukat, sokkal kevesebbet fogsz fizetni.
bagolybagoly 2009.06.29. 16:18:03
Bird 2009.06.29. 16:44:30
Útközben a téren még két házat kinyitok neki, ahonnan még ebbe a kukába teszi az azon házakban gyűjtött lakossági üvegeket.
Jó érzés, hogy évente kb. 50 nagy kuka üveg nem a lerakóba megy.
A rendszert finomítottuk, mert az 5 literes csavaros üvegeket a cukrászok már egy ideje nem az üveges kukába teszik, hanem külön zsákba (7-8 darabot) a kukatároló mellé, amit hetente viszek a csarnok savanyúságosainak, akik örülnek neki, mert 4-500 Ft lenne darabja.
Amúgy külön gyűjtjük az étolajat, az elemet, az izzót, a polietilénfóliát, a PET-palackot, a polisztirolhabot az újságot és a kartont.
Budapesten lehet szerződést kötnie a háznak az Asco Kft-vel (226-2914), akik kérésre kimennek papírért, fóliáért, PET-palackért és üvegért, amihez adnak edényeket és zsákot. A díj alkalmanként 1000 Ft + áfa. Nem kell kötelezettséget vállani a kiszállás sűrűségére, azt időnként telefonon kell kérni.
Bird 2009.06.29. 16:53:44
Most vezették be, hogy az alkalmankénti többletszemetet egy FKF-től vásárolható műanyag zsákba lehet tenni.
A poszt témájához pedig annyit, hogy a fentiekből következik, hogy én is rászólok bárkire (bizonyos testsúlyig...). Számos autóst, rendőrt, közterület-felügyelőt, hitközségvezetőt, valamint Suchmann Tamást figyelmeztettem a csikkük elvesztésére...
tasslehoff 2009.06.29. 17:40:20
hÓhÓ 2009.06.29. 18:09:07
Tudom, hogy nem idevágó téma, de tanulságos a következő sztori!
Az élet minden területén adódhatnak olyan helyzetek, amikor az ártatlanok bűnhődnek olyanért, amit el sem követtek, a bűnös pedig röhög a markába és mintha mi sem történt volna, mennek tovább. József segítségért sietett a rendőrségre, és a végén majdnem próul járt.
Ma 2009.02.06.-án 9 óra,40 köröl, Győrben az Aradi Vértanúk útján, ahol a taxi állomás van, a gyalogátkelőhelyen parkolt egy furgon. Ezt én észlelve gondoltam, hogy úgy csinálok, mintha lefényképezném, hogy lássa az "úr" is. (nem dudáltam, és nem is mozgott a szám, de még ferdén sem néztem rá)
Erre fel utánam jött, és mindenáron le akart szorítani az útról úgy, hogy a felüljáró előtt még a járművek elől elzárt területre is ráhajtott. Innentől kezdve személyemet veszélyeztette és szabadságomat korlátozta. Aztán úgy gondoltam, hogy egy csavarral lerázom, de nem sikerült. Mivel én nem szerettem volna szabályt sérteni. És úgy döntöttem, hogy a városi kapitányságnál fogok landolni. Majd ott segítséget kapok:(TÉVEDTEM) Ott én engedéllyel leparkoltam a várakozni tilos táblánál, majd a levakarhatatlan "vad" is leparkolt engedély nélkül. Én közben már bementem a rendőrségre, ő pedig utánam kiabálta, hogy: "te buzi meleg agyonverlek". És eltelt vagy öt perc, mire kijött egy rendőrnő és az ügyeletes parancsnok. Miközben mivel mindenképpen bántani akart, bemenekültem a panaszirodába.
Ekkor jött a feketeleves, mert annak ellenére, hogy én nem is akartam őt jelenteni (megjegyzem semmi értelme nem is lett volna) a rendőröknek bepanaszolta, hogy ő a gyalogátkelőhelyen parkolt, és töröljem ki a gépből. És erre fel, hogy ő legalább öt súlyos szabálysértést követett el, amit ő le sem tudott volna tagadni. Ráadásul részben tanuk voltak a történtekre. A gyalogátkelőhelyen való parkolást meg a rendőr parancsnok nem találta szabálysértésnek, mert azt a védekezést fogadta el tőle, hogy ő a társasházban egy vízórát cserélt a belváros közepén. És ő a gyalogátkelőhelyen parkolhat. A rendőrparancsok át akarta kutatni a kocsimat, ha nem törlöm a képet. És engem vont ellenőrzés alá, aki menekült az üldöző elől a rendőrségre. Ekkor közöltem vele, hogy ügyvédet kérek. Na erre minősíthetetlen megalázó kiabálásos válasz jött. És akkor végül is engedve a nyomásnak töröltem a nem létező képet. De előtte a személyes képeimet a telefonba és a fényképezőgépembe nekik kiszolgáltatva átnézték.
Gondolják végig, hogy milyen megalázást és kiabálást rendezett velem a szolgálati ügyeletes parancsnok, aki akár, az üldözőm is, a gyerekeim lehettek volna. De végül is kibujt a szög a zsákból! Mert közölte velem, hogy utálja azokat, akik a rendőrautókat fényképezik. Most rajtam állt bosszút! DE ÉN NEM RENDŐR AUTÓT FÉNYKÉPEZTEM? Pedig én csak jót akartam, mert aki ismeri ezt az ominózus csomópontnál levő gyalogátkelőhelyet, az tudja, hogy Győrben az egyik legveszélyesebb gyalogátkelőhely. Pláne ha még egy autó is ráparkol. A kerülgetése a gyalogosok által meg egyenesen halálos.
Lehet most ezek után vagy eltesznek láb alól, vagy a halálba hajszolnak. Igaz Budapestre megtettem a bejelentést! Remélem, hogy mivel olyan magas rangú tiszt vette fel a panaszomat, aki rögtön közölte velem, hogy teljesen átérzi és megértette a jogos panaszomat.
1. gyalogátkelőhelyen parkolt!
2. üldözés közben veszélyeztetett!
3. szabálytalanul a tűzoltóság előtt ráhajtott a járművek elől elzárt területre! (körforgalom után)
4. a rendőrség előtt kiszállt az autójából, és szabálytalanul várakozott a tiltó tábla ellenére!
5. a rendőrségen letegezve kiabálta, hogy buzi, meleg, meg agyonverlek (erre a panaszomra az ügyi. tiszt azt mondta, hogy nem sértő. Pedig ő is hallotta. Az csak annyi, mintha azt mondta volna, hogy, idézem: (van rajtam sapka, vagy nincs rajtam sapka) Vicces volt mi?
6. NEM UTOLSÓ SORBAN, A SZEMÉLYES SZABADSÁGOMBAN KORLÁTOZOTT. NEM SZERETTEM VOLNA, HOGY VEREKEDJEN, VAGY AKÁR A KOCSIMBAN KÁRT OKOZZON!
Bízom a budapesti orfk. példamutató eljárásában!
Még annyit, hogy a szabálysértőt előbb elengedték. És még mondta, hogy ne legyen semmi ügye, mert most válik a feleségétől. Majd válaszolta a parancsnok, hogy nem lesz. Velem szemben a parancsnok igyekezett erőfölényével visszaélni, amikor szerettem volna felírni a nevüket. Ami nem sikerült, mert féltem tőle ahogyan durván beszélt velem. Gondoltam ha most felírom a nevüket, képes lesz arra is, hogy szándékosan hozzám érjen és hivatalos személy elleni erőszak (ürügyén) még le is tartóztasson. Sajnos ilyenről már hallottam. És akkor az árva gyermekeimre gondoltam.
De úgy éreztem, hogy a tisztességes autóstársaimmal meg kell osszam ezt az esetet, hogy ne járjanak úgy, mint én.
kerdesek05 2009.06.29. 18:39:53
ge-za (törölt) 2009.06.29. 18:41:42
Miért kell annak a qrva oldalnak a linkjét minden hsz-hez odatenni?
Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 19:03:20
Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.29. 19:32:15
Észrevételét tudomásul vettem, és következőképp döntöttem: én a büdös életbe abba moslék csehóba a lábam be nem teszem és családomnak is megtiltom, hogy két utcányinál jobban megközelítse.
...ha döntésemben mégis meginognék, úgy ne lássam többé Lukrécia pólóját, valamint a villanyszámlást.
Tisztelettel: Tarpa
epeficam 2009.06.29. 21:25:27
viragimado 2009.06.29. 21:26:23
Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 21:49:08
Mire itelnel, ha megtudnad, hogy oxigent lelegzek be, es szendioxiddal mergezem a "levegodet"?
snaggletooth 2009.06.30. 14:18:43
Navarone 2009.07.03. 15:24:42
Bravo!!