Debrecen városa átvette a Volántól a városi buszjáratok üzemeltetését. A kilencvenes évek legelején, a Financial Times gyakornokaként ismertem meg a zsenge Kósa Lajost, aki szórakoztató fiú volt, üdítően ideológiamentes, és kapitalista lelkemnek tetsző módon mindig valami jó üzleten törte a fejét, legtöbbször a Biarritz étteremben. Na most jól kifőzte a bizniszt: az átvétel után a debreceni diákok majdnem kétszer olyan drága bérlettel utazhatnak, mint előtte, András értetlenkedő levele itt következik, innen üzenjük levélírónknak, hogy támogatjuk Kósa húzását, ezzel ugyanis megtanítja az élhetetlen diákoknak, hogy ha jót akarnak, hagyják a szabad bölcsészetet meg hasonló hülyeségeket, és kerüljenek be az önkormányzati közlekedési zrt igazgatóságába. Levél alant.
Most kaptam az új infót, hogy itt Debrecenben érdekesen változnak az utazási bérletdíjak. Eddig -mivel csak azt használom rendszeresen- mindig villamos/troli bérletet vettem (mint nagyon sokan mások...). Ez eddig 1650HUF volt (diák), most már csak kombinált bérlettípusok léteznek (július 1-től), ez pedig 2980HUF. Tehát majdnem 2X-es árnövekedés. Buszozni soha nem szoktam, és az, hogy a város átvette a Volántól a buszos bizniszt is, az nekem miért kell hogy 2X-es árnövekedést jelentsen (meg a többi sok ezer hallgatónak/diáknak)?? Miért nem maradhatott meg a korábbi többfajta bérlettípus? Valaki el tudná ezt nekem magyarázni? Vagy csak én vagyok a buta, és ez így természetes?
forrás:
üdvözlettel,
--
András
Az utolsó 100 komment: