Tékozló Homár

Mégsem vizsgálja meg a Pepsi a gyanúsan zavaros Kristályvizet

2009.07.02. 01:01 | szily | 101 komment



Márton furcsa, üledéskes + valami oldott szennyezést is tartalmazó Margitszigeti ásványvizet vett a Batthyány téri csarnokban. A tulajdonos Pepsi azzal hitegette, hogy a laborjukban megvizsgálják, aztán eltüntek és nem válaszolnak a megkeresésekre, miközben a zavaros, egészségre talán káros, talán nem káros vizet az áruházban továbbra is árulják. Sztori alant:


Esetem némileg régi, de most untam meg a várakozást.

Március végén vásároltam 12 üveg, szénsavmentes Margitszigeti
Kristályvizet. Itthon azt vettük észre, hogy az ízével valami nem
stimmel. Vizuális vizsgálatát követően a képen is látható homályosságot
tapasztaltunk a vízben. Felvettem a kapcsolatot az illetékes céggel.
Rövid utánjárással kiderült, a Pepsi-nek kell írni, levelemet ezért az
info@pepsi.hu címre küldtem:

-----------------------------------------------------------------------
Tisztelt Pepsi!

A mai napon, 2009.03.25-én a Batthyány téri Spar csarnokban vásároltam
12 üveg, szénsavmentes (rózsaszín) "Margitszigeti Kristályvíz" nevű
terméket, melyeket gyanúsnak találtam.

A levelemhez csatolt képen látszik a problémám. Ott a termék egy
szénsavas kivitel mellett szerepel, és a különbség szembeötlő. A
szénsavmentes változat homályos, és ha kicsit felrázom, apró, fehér
valamik sokasága úszkál benne. Homályosságát mindazonáltal nem ezeknek
köszönheti, hanem mintha valami oldott anyag keveregne benne. (A képen
látható mindkét üveg bontatlan.)

Azt szeretném kérdezni, hogy ez rendjén van-e így, továbbá hogy van-e
esély rá, hogy a szénsavmentes verzióba került valami, ami az egészségre
káros?
-----------------------------------------------------------------------

Annak elméleti rendje és módja szerint másnapra megkaptam a remélt
választ, melyben a minőséggel kapcsolatos felelősséggel rendelkező,
vezető munkatárs megnyugtatott, hogy komolyan ellenőrzik a termékeiket,
de előfordulhat, "hogy a kereskedelmi lánc valamelyik pontján a
napsugárzás hatásának kitéve tárolják a terméket vagy egyéb nem kívánt
hatásoknak teszik ki azt."
Hozzátette: "Természetesen esetlegesen más is lehet az íz és egyéb
elváltozások oka, de ennek megállapítása csak a kifogásolt termékek
vizsgálata után állapítható meg, melyet az üzemi laboratóriumunkban
és/vagy az ÁNTSZ akkreditált laboratóriumában tudunk elvégezni."

Mindezek után végig aláhúzva írta a következőket:

"Ezzel kapcsolatban kérném az Ön segítségét amennyiben lehetséges. Kérem
legyen szíves biztosítani számunkra a lehetőséget, hogy a kifogásolt
termékekből párat vizsgálat céljából elhozzunk (természetesen az Ön
által vásárolt hibás termékeket kicseréljük), melynek eredményéről
természetesen tájékoztatjuk."


Ez idáig teljesen rendben van. Egy újabb levél keretében az illető
(pepsi-s) e-mail címére megküldtem a szintén bekért kódot a kupakról,
hogy elvégezhessék a náluk tárolt ellenminták vizsgálatát, továbbá a
címemet, telefonszámomat, hogy a nálam lévő termék általa említett
elvitele/kicserélése megtörténhessen. Még azt is felajánlottam, hogy én
elviszek pár üveggel hozzájuk, ha az úgy egyszerűbb.

Innentől kezdve nem kaptam semmilyen visszajelzést, ezért majd egy
hónappal később, szintén az illető címére írtam egy érdeklődő levelet,
melynek egy részlete:

-----------------------------------------------------------------------
Szeretném megkérdezni, hogy a kifogásolt ásványvizet tartalmazó
palackokra szükségük van-e még, várható-e még, hogy az általam megadott
címre eljönnek érte, illetve hogy találtak-e valami olyan anyagot az
ellenmintában, ami miatt a nálam lévő víz nem fogyasztható?
-----------------------------------------------------------------------

Erre sem kaptam választ. Ezért 06.03-án írtam még egy levelet, ismét az
info@pepsi.hu-ra, mert oda az előző megérkezett, és hátha csak a
spam-szűrőjük ette meg a közvetlen mail-jeimet. Ebben megkérdeztem:

-----------------------------------------------------------------------
Ennyi idő múltán a boltba már nem tudom a vizeket visszavinni. Meginni
nem szeretném, ezért ezúttal ezen a fórumon is megkérdezem, hogy
szükségük van-e még rá, vagy kiönthetem?
-----------------------------------------------------------------------

Azóta sincsen reakció. A cseréről már lemondtam, de az nagyon frusztrál,
hogy az üzletben, ahol vásároltam a vizeket, annak ellenére árulták még
hónapokkal később is az ugyanilyen abnormalitást mutató Margitszigeti
Kristályvizeket, hogy még a vásárlás napján szóltam az egyik ott
dolgozónak a problémáról, aki azt mondta, szól a másnapi
részlegvezetőnek(?) (a titulusra már nem emlékszem pontosan).
Talán nekik is írni kellett volna?

Most már csak azért sem öntöm ki a nedűt, hátha kiderül egyszer az igazság.


Üdvözlettel:

Juhász Márton

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.02. 01:09:15

Viszont a Popsinak jár a SÜN!!

Főleg ezért : "de az nagyon frusztrál,
hogy az üzletben, ahol vásároltam a vizeket, annak ellenére árulták még
hónapokkal később is az ugyanilyen abnormalitást mutató Margitszigeti
Kristályvizeket"
- na meg a fentiekért a SPAR-nak is.

abakus(z) 2009.07.02. 01:29:34

Vizet se iszom. (Mezzot se nézek.)
Vizet?! De hát abban b@sznak a halak!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.02. 02:38:01

Pepsi vagy Kuki-Kóla - egyre megy, ugyanúgy szarnak a fejedre, mint bármelyik multi. Mondjuk itt már felvetődik egy fogyasztóvédelmi feljelentés lehetősége, tekintve hogy b@sztak válaszolni/megoldani a reklamációt...

Megdobbent 2009.07.02. 03:24:18

Szodaviz, ha mar muszaj :) Hajra pepsi, gyarts inkabb kolat, azt szerssuk, wehe :P

Argentina · http://www.buenosaires.hu 2009.07.02. 04:19:14

antsz, fogyasztovedelem,

nem blog, nem email

varni a csodara mindig egyszerubb. de ezt buktad :)

ge-za (törölt) 2009.07.02. 06:02:49

Én azóta nem iszom ásványvizet mióta az ráborult a kanapémra és azt ki kellett hogy dobjam!
Tényleg,nem látta valaki a zöldkártyámat?

pitzburg 2009.07.02. 06:19:16

akkor elmondható hogy a BUSZESZ ennél korrektebb,mivel én egyszer az ő termékeit reklamáltam és egy héten belül elvitték a terméket,másik héten bevizsgálták.

Secnir 2009.07.02. 06:35:14

ásványvíz, mit vársz tőle? ilyet szivattyúznak a margitszigeten.
pont, nincs mit bevizsgálni.

Secnir 2009.07.02. 06:36:52

ja, a másik:
Kristályvíz !

igen, vannak átlátszó kristályok, van opálos kristály, van 'nem tiszta' kristály...

a pepszi nem hazudik!

Widár 2009.07.02. 07:38:48

Igyál kólát, abban legalább nem látod mik úszkálnak benne :)

Amúgy tényleg bunkó a hozzáállásuk.
Inkább a fogyasztóvédelemnek kéne küldened a megmaradt palackok egyikét.

EÖ (törölt) 2009.07.02. 07:59:39

ez fotosop: a képen a 100W-os izzó eredetileg 80W-os volt

mzs 2009.07.02. 08:02:33

miért van az, hogy előbb iszol belőle, és utána látod csak, hogy zavaros?
Ha tényleg úgy néz ki, ahogy a képen, akkor már a boltban látni kellett volna, hogy gond van vele....

Don Bolesz 2009.07.02. 08:04:42

ki a duna vizét issza, saját levét issza vissza! ez fontosch

vctor 2009.07.02. 08:10:59

ehhez képest az 50ft-os csányi-dűlői Tescos víz ügyfélszolgálatán azonnal felveszik,segítenek,cserélik a terméket..

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.02. 08:16:00

Kicsit, sok, vesszőt, használ, a, posztoló.

Impega 2009.07.02. 08:25:00

Jo reggelt! Viz viz tiszta ciz a, ki issza megissza, abbol lesz a ... innen tovabb nem tudom

É2I 2009.07.02. 08:25:53

Vidd be a legközelebbi ÁNTSZ-nek. Ők majd intézik a sorsát, ha találnak benne valamilyen dinoszauruszt.

maincoon © 2009.07.02. 08:26:45

na, ezért iszom én kólát :DDD
arról legalább tényleg tudni, hogy tele van mindenféle anyaggal, így nem lehet meglepődni :DD

EÖ (törölt) 2009.07.02. 08:29:55

majd a vizsgálat végén kiderül, hogy nincs ebben semmi, csak rosszul láttad
ugyanúgy, mint ahogy a lisztben sem volt fuzárium, bemondta a tévé is!

Szódás Lova 2009.07.02. 08:31:57

Aki csapvizet akar inni úgy, hogy fizet
1. a palackért
2. a címkéért
3. a névért
4. a munkásoknak, akik palackozták
5. a multinak, aki kitalálta, hogy csapvizet palackozzanak
6. az összes politikusnak, aki ún. kilobbizta a multi (ebben az esetben multik, lásd Popsi, Spúr) adókedvezményét
és nem fizet
1. termékdíjat a palackért
2. annak újrahasznosításáért
3. a címke ártalmatlanításáért
4. a kimerülő honi ásványvízkészletért (amit az itthon palackozott csapvíz -ha csapvíz egyáltalán- helyett koncessziósan elhordanak)
5. Úgy általában azért a környezeti kárért, amit ennek a terméknek az előállításának és szállításának energiaigénye (elektromosság és üzemanyag) okoz,

Na az igyon szénsavmentes ásványvizet.

A többi meg igyék csapvizet, az ugyanaz, palack -és egyéb externáliák- nélkül. Ha nagyon zavarja az, hogy mi jön a csőből, hét tegyen rá egy ivóvízszűrőt (engem nem zavar).

De kérlek titeket, ne igyatok feleslegesen ásványvizet! Tényleg. A feleslegeset arra értem, hogy néha elkerülhetetlen.

És ha akkor is zavaros, na akkor izzadjon sünt a multi, az összes fontoschabb hajlatában.

Na.

Frucsasz 2009.07.02. 08:34:05

Pálinkás szép jó reggelt!

A posztoló türelmét irigylem, nekem is jól jönne néha, ha ennyit bírnék várni.

Azt mondjuk én sem értem, hogy ha így nézett ki ,hogy voltatok képesek beleinni?
A margitszigeti nekem amúgy nem ízlik, akkor sem, ha tiszta. Fua íze van. Eleve, az zavaró, hogy van íze. a naturaqua jó, az teljesen ízetlen, csapvíz, csak jobban szűrve.
Egyébként meg víztisztítóm van, ami abból jön, minden ásványvíznél egészségesebb.

akos147 2009.07.02. 08:34:10

vegyél otthonra egy normális víztisztítót: olcsóbb-jobb-kényelmesebb.

Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.07.02. 08:34:52

A Pespsi már csak ilyen kétes, egészségtelen löttyöket gyárt. Nem véletlenül ivott Jacko Cocát, annak ellenére, hogy a Pepsi reklámarca volt. Szép, hosszú, egészséges életet is élt.

Gabesz84 2009.07.02. 08:35:07

A kólán legalább nem látszik ha poshadt, és az íze sem változik sokat ettől :)

hatesz 2009.07.02. 08:40:31

@Widár: ne nagyon igyál kólát se, 1 hete az Europarkban a Sparban vettem 2literes cocakólát, otthon belekortyoltam hááát fura ize volt.
Megnéztem a nyakán, még kb 3(!) nap volt a szavatossági idö lejáratáig. Amit most kortyolok az 2010 novemberben jár majd le (csak hogy éreztessem mennyi ideig eltartható a palackozás után). Gondolom akkor milyen régi lehetett a fekete nedü, gondolom a SPAR nagytételben bevásarolt egy ilyen elfekvö készletekböl a Cocától, a Pepsitöl meg még ki tudja...

=Ford Prefect= 2009.07.02. 08:46:00

Nem védeni akarom a Pepsit, de én is "szódás" vagyok. A fehér cucc valószínűleg vas-tartalmú csapadék. A vásárlás időpontjából következtetve még téli gyártású lehet a víz, vagyis nagy esély van arra, hogy a kereskedő raktárában megfagyott. A fehér csapadék jellemzően fagyás utáni kiolvadás kisérője.
Nyilván undorító, de egészségre nem veszélyes. Ha bevizsgálják, nem fognak találni semmit. Ilyenkor az az általános gyakorlat, hogy felhívják a kereskedő figyelmét a helyes tárolásra, mást nem tudnak tenni.
Ez természetesen nem menti fel őket a válaszadás alól...

respect

É2I 2009.07.02. 08:47:02

Kicsit idevág:

Pár napja kaptunk ásványvizet. Szénsavast és mentest, 12-s zsugorban.
Olvasom a mentesen a címkét:

0,5L csendes ásványvíz.

Csendes, na én ezen hangosan felröhögtem :D

Látványpékség 2009.07.02. 08:48:38

Tök jó akkor a pepsi is ilyen víből készül csak ott nem látni hogy poshadt :)

=Ford Prefect= 2009.07.02. 08:48:58

@Szódás Lova:

A természetes ásványvíz nem csapvíz, ez fontosch!

Ha érdekel, elmondom, hogy mi a különbség...

Szódás Lova 2009.07.02. 08:49:40

@É2I: A "nemcsendes" az a "hangos"? Vagy mondjuk "zizegős"? :D

Acmee 2009.07.02. 08:49:40

@Szódás Lova:

ÚÚristen!

Jártam már ásványvíz palaczkozóban, qrvára nem csapvizet palaczkoztak. Néztem is bele a kútba, amelyből szivattyúzzák ki a vizet(meg pisáltam is bele ;-PPPP ;-DD), utána CO2-vel kezelik a szagtalanítás végett(el nem tudjátok képzelni, h milyen iszonyat büdösek ezek a vizek, mikor "kijönnek a kútból"), kicsit "tusoltatják", majd megy a "züvegbe".

Legalábbis abban a palaczkozóban nem volt semmi trükk.
Ha ávizet iszom, azóta mindig megnézem, h hol palaczkozták(ugyanis címkézik vagy 50féle ávíznek). Súgok, a "gazdaságos" víz is ott kerül a züvegbe'.

Smacika 2009.07.02. 08:50:36

Bazmeg, azért te is ritka türelmes fószer vagy.A faszom se kínlódna velük.
Nem ér annyit a sok baszkódás, amennyibe az utánajárás került.Ha még egy medencényit vettél volna...De tizenkét üveg...
Kibaszni a fos vizet, azt igyál sört te kretén.
Vizet nem szabad inni, az a legerősebb ital a világon.
Hajókat is elbír a hátán...

Szódás Lova 2009.07.02. 08:50:41

@=Ford Prefect=: Köszi, de az Elvet tudom. Amit írtam, azt azért írtam, mert a Gyakorlatot is ismerem. :)

Smacika 2009.07.02. 08:55:02

Ja még annyit, hogy egyszer fröccsözni akartunk pár haverral.Volt négy üveg borunk, de szóda egy csepp se.
A legfiatalabbat elszalasztottuk a közértbe szódáért.Negyed óra múlva telefonál, hogy nix szóda.Mondom neki:hozzál ásványvizet, azis szóda ecsém.
Hozott.
3 flaska rózsaszin kupakos naturakvát a barom.
149 tallérért darabját.
Az ideg majdnem szétbaszott, ennyi pénzért vehettünk volna még egy üveg bort.

=Ford Prefect= 2009.07.02. 08:58:53

@Szódás Lova:

Na, akkor te nálunk jártál. De:
Nagyon felületesen néztél körül. Valóban, van némi kénhidrogén a vízben, amikor feljön a kútból. Azonban nem "tussoltatják", hanem egy nagyon komoly vízkezelőn, szűrőrendszeren megy át. A szén-dioxid pedig pusztán a bubi kedvéért kerül bele.
A pedig, hogy belebrunzoltál (amúgy egy teljesen zárt rendszer, nem is értem) az téged minősít...

Szódás Lova 2009.07.02. 09:00:47

@Acmee: ;) És ivóvíz -tisztítóban jártál már? Csak mert ha összehasonlítod a két technológiát, az jön ki, hogy nagyjából (nem olyan jelentős a különbség, hogy az lényegi eltérést jelentene a tisztított víz minőségében) egyforma. Innentől kezdve csak az a vízbázis számít, ahonnan azt a vizet kitermelték, ami pl. Berettyóújfaluban részben az artézi vizet tartalmazó réteg. Szóval innentől kezdve egy olyan településen, ahol a vízbázis mondjuk a karszt(pl Pécs) , ott mindenki minden nap tiszta forrásvizet iszik, ha kinyitja a csapot. Ez az igazság. :)

(mellesleg ugyanazzal húzza le a budit, meg öntözi a muskátlit, ami pazarlás, de hát ez van.)

QAQ 2009.07.02. 09:01:11

Az a palack melegedett tuzo napon vagy forro fem raktarban valahol nehany hetig es kioldott valamennyit a muanyag palackbol. (pl. Arzent)

Asvanyvizet lehotelg csak uvegbol fogyasztani (azt meg nem mossak ki rendesen mert koltseges)

májgeriberi 2009.07.02. 09:02:45

ki a Duna vizét issza saját vizét issza vissza

É2I 2009.07.02. 09:03:17

@Szódás Lova:
Á, dehogy! A buborékos másnéven: ORDÍTÓ códavíz.

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:
Hát ez kész! :D
Remélem bort nem adtatok neki ezek után ;D

=Ford Prefect= 2009.07.02. 09:05:09

@QAQ:

:-)

Márciusban vette. Hol melegedett a tűző napon? A napoztatott víznek műanyag íze van a kioldódott acet-aldehid-től (nem arzén). Megyfagyott, írtam fent...

Zsuuli (törölt) 2009.07.02. 09:09:30

@Szódás Lova: ..úgy néz ki, te szereted a klóros ízt...én nem.

Szódás Lova 2009.07.02. 09:09:54

@=Ford Prefect=: Úgy értem, hogy a 08.58.:53 -kor érkezett bejegyzést szerintem véletlenül írtad nekem, Acmee -nak szántad. :D

Frucsasz 2009.07.02. 09:11:43

@=Ford Prefect=: felteszem, az ásványi anyagokra gondoltál. Hát köszi, de azt én az egyéni igényeimnek megfelelően összeválogatva viszem a szervezetembe, részben természetes úton, részben vitaminok formájában.
Sokan azt hiszik, mekkora egészséges már, hogy az ásványvízben vannak ásványi anyagok. Igen ám, de mindenkinek más az igénye, és lehet, hogy az adott víz valamiből, amiből neked nem is kell, túl sokat tartalmaz, vagy épp fordítva. Nem attól fogsz eléldegélni 99 éves korodig, hogy ásványvizet iszol.

Acmee 2009.07.02. 09:14:25

@=Ford Prefect=:

Neked a ";-PP" és a ";-DD" a világon semmit nem jelent, ugyi?

Amúgy akkor jártam ott, amikor még nagyon-nagyon kezdeti fázisban volt a palaczkozás, épphogy beindult 1sor, palackfújás még sehol, kompresszor"bunker" szintén.

Amúgy pedig a kutak melletti kis házban van a tartály, amelyben a "tusrózsa" figyel, ott CO2-n keresztül "szellőztetik" a vizet(bár mondom, nem ma volt, azóta a kapacitás-növelés oltárán lehet, h feláldozódott ez a technológia). Akkor még így történt a szagtalanítás. Az azóta történt változásokról vmennyit tudok, de nem túl sokat.

@Szódás Lova:

Pont abban a lényeg, amit említettél. Pl. pécsett tanultam, nagyon "finom" víze van a városnak. Másik példaként pedig Neszmély/Dunaalmás vonalat hoznám fel, ott olyan záptojás szaga van a víznek, h ihaj. Még megfürödni benne is gusztustalan.

Nomeg, ha jól tudom, akkor az ásványvizek klóros kezelést nem igazán kapnak.
Amúgy -sztem- az sem igazán mindegy, hogy "min megy keresztül" a víz, mire megiszod. Egy agyonvágott, rozsdás, néhol még eternit(fasza azbesztes fajta), ill. vasbeton nyomócsövön keresztül, vagy épp egy rozsdamentes, teljesen zárt rendszeren kerül az üvegbe(jó, persze a műhanyag palackból sem olyan egészséges cuccok jönnek, de azért mégis...).

Szódás Lova 2009.07.02. 09:18:33

@Zsuuli: Ha hagyod kicsit békén (egy pohárból kb. két perc után a nagyja kibugyborékol) akkor nem annyira klórízű. Egyébként egy csomó helyen nem is klórozzák a vizet, hanem máshogy fertőtlenítik. :)

Szódás Lova 2009.07.02. 09:25:00

@Acmee: Igazad van. Ezek helyi adottságok, amiken vagy lehet segíteni, vagy nem, de az ásványvizeket ugyanúgy jellemzik. A csöveket jobb helyeken időnként kifertőtlenítik, és 100 -150 évente kicserélik. Ami miatt nekem az ásványvíz vörös posztó, az pont a csomagolás és az az előnytelen externália -eloszlás, ami ökológiailag a legrosszabb csapvíznél is veszélyesebbé teszi.

amugy36 · http://hetevutan.blog.hu 2009.07.02. 09:25:59

A szénsavas ásványvíz nem egészséges.
Osztom a véleményem azzal a véleményt alkotóval aki azt kérdezte, hogy a boltban nem vetted észre a zavarosságot? Ha zsugorban is vetted átlátszik az annyira, hogy észre vedd a nem jó színt/elenséget!

Amúgy meg: 10,10,10,tiszta víz
ha nem tiszta vidd vissza,
ott a szamár megissza!

=Ford Prefect= 2009.07.02. 09:29:04

@Acmee:

De jelent. Azonban ebből nem lehet tudni, hogy valaki megtette és örül neki, vagy pedig hülyéskedik.
Nálunk a minőséget komolyan veszik, azért vagyok rá érzékeny :-P

Amiről beszélsz az olyan 4 éve lehetett, és valóban volt itt egy olyan technológia, a kén-hidrogént kötötték le vele. De - amint mondtam - azóta egy nagyon komoly vízkezelőnk van (kb 3 éve), ami teljesen más elven működik, jóval nagobb hatékonysággal.
A kapacitás többszörösére növekedet (Közép-Európában a legnyagyobb) de azt a technológiát nem feláldoztuk, hanem lecseréltük egy jóval modernebbre.
Azt is hozzáteszem, hogy az IFS rendszer nem enged meg semmilyen "lazaságot"...

@Frucsasz:

Nem csak arra. Az ásványianyagok tekintetében igazad van, mindenkinek más a szükséglete.
Arra gondoltam, hogy nagyon komoly törvényi szabályozása van a természetes ásványvizek gyártásának.
Nem hívhatod így, ha beleteszel (kivéve a CO2) vagy kiveszel valamit...

Zsuuli (törölt) 2009.07.02. 09:29:52

@Szódás Lova: ..régen én sem ittam soha ásványvizet, és teljesen meg voltam elégedve a csapvízzel...amíg Budafokon laktam. Erzsébeten viszont valami rettenet a víz....a páromnak a hasa is fáj tőle... de a legdurvább csapvizes élményem az Kőbányán történt...mintha uszodavíz lenne.

=Ford Prefect= 2009.07.02. 09:34:26

Sok helyen a helyi csőhálózat miatt, ihatatlan a vezetékes víz (nitrátos), vagy pedig eleve rossz víz jön fel a rendszerbe. Békés megyében pl. rengeteg a magas arzén tartalmú víz...

iTink 2009.07.02. 09:35:02

Én az ANTSZhez vinném egyből. Múltkor a boltban egy sor ilyen szar volt kirakva. Azt mondták más az üveg összetétele...

Impega 2009.07.02. 09:37:12

@iTink: persze. Ahogy mondod, szar.

EÖ (törölt) 2009.07.02. 09:39:40

@iTink: lehet a vízzel tényleg nem volt semmi baj, csak a flakon volt piszkos :)

vape 2009.07.02. 09:41:15

Én vagy 4-5 éve vettem a Corában 1 karton ásványvizet. Csak lekaptam megszokásból a polcról, és otthon vettem észre, hogy valami apró fekete szöszök úszkálnak az aljában.
Visszavittem a Corába 1-2 nappal később, és blokk ellenében szó nélkül cserélték másikra a kartont. Természetesen szösz nélküli változatra.:)

Tény, hogy az általam vásárolt víz nem Pepsi termék volt. És - bár már késő bánat, de - szerintem a posztolónak is elsőként inkább a boltba kellett volna visszamennie a vizével.

Akarkix 2009.07.02. 09:49:34

Durva, amit ezek a multik csinalnak az emberekkel...

BéLóg 2009.07.02. 10:02:47

Kizárólag a Pepsi és a CocaCola palackoz csapvizet, DE:
Extra szűrővel kiszedik belőle azt a kevés üledéket, amit te a csapból megiszol és egyébként nem káros (pl. mangánszemcsék)
labort működtetnek amelyik az ipari "gyártást" az előírásaiknak megfelelően ellenőrzi.

Komoly energiákat fektetnek különböző vállalkozások manapság abba, hogy ilyen csapvíz szűrőket az otthonokba eladjanak drága pénzért.

Ezt aki megfizeti és ilyen jóvizeket :-) iszik, tegye.
De azt ne mondja senki, hogy a ... és ... és ... (satöbbi, satöbbi, satöbbi) ÁSVÁNYVÍZ az efféle lenne.

Tegyünk már különbséget!

SZERENCSÉRE nem is írhatják rá a palackra hogy "ásvány", ennyit legalább elértünk. Plusz minden terméknek csak saját neve lehet, azaz egy kút, egy víznév elv érvényesül (egy kivétellel, ami balatonfelvidéki és hagyományosan így alakault, elfogadhatóan).

=Ford Prefect= 2009.07.02. 10:09:32

@BéLóg:

Jár a pirospont. :-D

Sajnos sokan komplett összeesküvés elméleteket gyártanak az ásványvizekkel kapcsolatban. Holott nagyon komoly (bár hibáktól nem mentes), EU konform törvényi szabályozás vonatkozik a gyártókra...

KáposztaMedve 2009.07.02. 10:11:32

Nyomokban földimogyorót vagy pepsit tartalmaz?

2009.07.02. 10:20:52

Nemrég olvastam vhol egy kémikus csóka írását a palackos cuccokról.
Ott magyarázott a fomra, hogy a mai palackok, kb már 5 éve olyan műanyagból készülnek, amik egyszerűen 3-5 év után lebomlanak, felbomlik a szerkezetük.

Ezért van szavatossága az ásványvíznek, mivel elvileg steril ezért nem lehet benne semmi szerves, amitől összefossa magát X év után, tehát a termék az örök életű majdnem, a palack viszont haldoklik.

Szeritem a Sparban maradt pár raklap víz még a Kádár-korszakból és vmi szemfüles észrevette és kipakolta.

Másik meg ami jó kérdsés, h ha ez így néz ki, akkor egy vak csiga is látja, hogy vmi nem kóser, miért vetted meg? Puszta kalandvágyból?

Zsundee 2009.07.02. 10:22:26

Ha emlékeim nem csalnak akkor volt a nagy leépítés a pepsinél. Lehet egyszerűen azért nem válaszolt és intézkedett az ember, mert már nem volt ott. :-)

=Ford Prefect= 2009.07.02. 10:29:54

Valóban nagy leépítés volt a Pepsinél, de főleg a marketing és kereskedelmi területen. A minőségbiztosítást nem kéne hogy érintse, de kitudja?

@Hivatásos beszólóművész:

Erről még nem hallottam

zsoltix 2009.07.02. 10:33:58

Ha jòl emlèkszem,a pepsi màr egyszer beismerte (azt hiszem az usa-ban volt az ügy), hogy az àsvànyvizes palackjaikban sima csapvìz van.

Zsundee 2009.07.02. 10:36:23

@=Ford Prefect=: marketingen pont nem. A minőségbiztosítás viszont már régóta csak közröhejként nevezhető 'osztálynak'. Megbízható információforrással rendelkezem. :-)

Egyébként legjobb tudomásom szerint a szavatossági idő lejáratok annyira rövidre vannak szabva, hogy még az után hónapokkal is jó a termékek nagy része, legalábbis üdítő és ásványvíz vonalon, csak hát ilyen óvatosak a szabályozások. Ami nem feltétlenül baj ugye.

Minc 2009.07.02. 10:40:07

Amikor Óbudáról Újpestre költöztem, az újpesti csapvíz volt ihatatlan. Most az óbudai cspvíz ihatatlan, amikor néha hazalátogatok. Ki érti ezt... :)

2009.07.02. 10:40:30

@=Ford Prefect=: Németeknél kezdték ezt a fajta palackot kb 15-20 éve azt hiszem.
Jól bevezették, EU ráált, mindenki ráált.
Lényegében egy ugyanolyan filléres műanyag, mint akármelyik másik, csak a rácsszerkezetet baszogatták meg kicsit, mivel ugye mesterséges anyag ezért gyakorlatilag úgy alakítják ahogy jólesik.

Feltehetőleg a kitalálója multi csilliárdos lett, viszont szerintem ez egy olyan dolog, ami király, ám nem vertek nagy dobra, egyszerűen bevezették mindenhol szépen csöndben, nem volt érdeke egyik gyártónak sem reklámozni, mert mindegyik ezt használja.

Magyaráztak a levédéséről is és a tudós csoport vagy intézet nem tudom, nagyon okosan levédte, és ezért nincs az h az egyik kóla megveszi és akkor csak ő lesz a durva környezetvédő.

A visszaváltható kólás, meg a régi visszaváltható ásványvizes üvegek, ezért kezdenek kihalni. Rohadt drágává tették őket, mivel a tisztításuk kb 5x annyiba kerül és 5x annyira szennyez, mint ezek a palackok.

Ezekből kurva sok van ugyan, ám mivel lebomlanak, ezért szarnak rá, orrba szájba gyártják őket.

Mondjuk az h mivé bomlik le ez a műanyag arról nem szólt a fáma vagy csak nem figyeltem. :D

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2009.07.02. 10:49:00

Nálunk Tatabányán megoldódott a kérdés.. ásványvíz folyik a csapból, literenként 50 fillérért :)

www.mno.hu/portal/644653

Na persze ez sem igaz, idézem a cikk utolsó részét:
"Az ÉDV Zrt. arról tájékoztatta az MTI-t, hogy pontosította korábbi álláspontját: nem ásványvíz folyik a tatabányai és a város környéki csapokból, hanem „ásványvízzé minősített vízbázisból származó ivóvíz”."

janosbacsi 2009.07.02. 10:49:04

A kedves fogyasztó mi a francot vár, hogy majd az óriáscég elismeri, hogy elbaszta? Most komolyan? Magyarországon élünk, ahol a mutyi mindenek fölötti, ezért ha nem veszi a kedves fogyasztó, hogy utánajár, fogyasztóvedelemmel (ami nincs) fenyeget és az EU megfelelő szerveihez fordul, akkor annak sose lesz foganatja.

Egyszer éltünk kifogással a Coca-Cola-nál ilyen ügyben. Ott elvitte egy futár szerűség az inkriminált terméket és bebaszta a kocsi hátuljába további 120 db romlott literes kóla közé (vesztére a szemünk láttára). Két hét múlva jött a levél, hogy kivizsgálták, valóban minőség szempontjából problémás termékről volt szó, ezért most kétszer annyival jutalmazza meg a kedves fogyasztót, jelen esetben minket.

A problémát csak az jelentette, hogyan tudta kibogarászni a futár a 120 egyazon kinézetű palack közül, hogy melyik volt a miénk?!

Az óriáscégek húzzák a picsájukat, semmit sem ismernek el nyíltan, mert félnek, hogy a médiába kerül és nyakukba varrnak valami szép nagy bírságot. Cserébe, ha elég kitartó vagy kinyalják a seggedet, remélve, hogy nem pereled be őket a picsába. Ami persze Mutyiországban eleve halott ügy.

BéLóg 2009.07.02. 10:50:52

@zsoltix: Soha nem állította se a pepsi, se a coca, hogy ÁSVÁNYvizet árulna. Ezt az emberek "képzelete" szülte, hiszen Magyarországon addig kizárólag ÁSVÁNYvíz került palackba.

Ennek is van egy "ipari" körténete, méghozzá az, hogy éppen ezért nálunk nem is az "ásvány", hanem a "kristály" lett az "ásványi anyagos vizek" szinonímája.
Kb. annak a mintájára, hogy a kóla szót az "üdítő" helyett használják (sárga kóla, barna kóla, satöbbi).
Sokan "kristály"-vízért mennek, miközben, kékkutit, óbudait, visegrádit, balfit, satöbbi, satöbbi akarnak hozni.

Ezért az ÁSVÁNYvizes cégek komoly reklámkampánnyal igyekeztek változtatni ezen a beidegződésen.

Tudni kell, hogy igazából az a jó ásványvíyz, amelyben KEVESEBB az ásványi anyag, hiszen a szervezetnek ez a plusz csak nyomokban kell. Viccesen szólva, a legásványibb víz a tengervíz, bele is döglik aki megissza....

A nagy ásványi tartalmú italokból például orvosilag tilos sokat fogyasztani!
Lényeg hogy ne legyen benne semmi nátrium és minél kevesebb hidrogénkarbonát. SZERENCSÉRE a tartalmat kötelező feltüntetni, így minden tudatos ember választhat.

Bébiknek kizárólag nátriummentes (nem nátriumszegély!) ásványvíz adható. Ebből véletlenül a legjobbat Budapesten találták. A vicc szerint azért nevezték el annak ami, mert a haszon rajta vetekszik a neve szerinti ritka ÁSVÁNY forgalmazásával elérhető haszonnal.

De ez itt a burkolt reklám volt, tessék úgy is értékelni.

Mindenki igya azt a vizet, ami neki a legjobban esik!

Azt viszont tudni kell, hogy a budapesti vízművek a világ egyik legjobb vezetékes vizét adja nekünk. Örüljünk neki és fogyasszuk nyugodtan.

Budapesten ma is az egyik legjobb szomjoltó a 8-9 fokos csapvíz.

Akik a gellérthegyi tárolóból kapják, még annak is örülhetnek, hogy ők 100%gyógyszermaradmányok nélkülit kapnak, mert pill. csak ott van olyan spéci lámparendszer a tárolóban, amely fénye roncsolja a vegyszermolekulákat.

Sákif za morro? 2009.07.02. 10:57:09

Aki ásványvizet iszik, ráadásul ólommenteset, az meg is érdemli. Termejjé' bazmeg petpalackot! Az kell a természetnek... Dugnád a picsádba inkább, mert gyaníthatóan te is összepréselés nélkül dobod a szemétbe a flakonokat.

milyen_Péter? 2009.07.02. 11:03:18

Nem lehet, hogy Kocsordon palackozták és kivették belőle a zoxigént?

=Ford Prefect= 2009.07.02. 11:14:25

@Zsundee:

Ezt nem tudom annyira, mint te, másodkézből származő információm van.

@Hivatásos beszólóművész:
Jelenleg ilyen típusú műanygból készült előformát nálunk nem használnak.
Készülneki ilyen csomagolóanygok, főleg különböző fóliák.
Nálunk, a nagy sebességű fújógépeken gyaníthatóan nem lennének használhatóak...

=Ford Prefect= 2009.07.02. 11:55:39

Gyanítom, hogy nem sokat kell várni a hivatalos Pepsi reakcióra :-D

BéLóg 2009.07.02. 12:17:06

@=Ford Prefect=: Én inkább azt mondanám, nagyon jól informált, járatos ember.

hardrock 2009.07.02. 12:34:14

Ami lebeg benne, az nem oldott anyag, hanem szuszpenzió. Eddig a fontoskodás: a lényeg, hogy húzzon a pepsi a pitschába.

VacakBlogHu 2009.07.02. 12:56:37

Tavaj egy pár 0,33-as Pepsi Max palack nyaka büdös volt. Egyértelműen a palack volt az, nem maga a lónyál. Írtam levelet a Pepsinek, KAPTAM VÁLASZT! Annak ellenére, hogy a levelem igen ironikusra sikeredett! Sőt, megkértek küldjek mintát a büdös palackból, autót küldtek érte. Összehasonlították azzal a mintával amit eltesznek egy adott gyártású idejű termékből. Maga a MAX jó volt, kiderült, hogy ahol becsomagolva, fóliázva tárolják a terméket, ott lett ilyen szaga. Cserébe, mert jeleztem a problémát küldtek két karton MAX-et. Ezek után nem tudom elképzelni, hogy az itt szereplő iromány igaz lenne!

Segítségnek egy kis információ: Hagymási Marianna
Laboratórium vezető
FÁÜ Rt./PAS Hungary
1239 Budapest, Helsinki út.121-123.
Tel.: (06 1) 421-1011

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.07.02. 13:03:53

Patkányzuzalék. Néha nállunk is van eggy karom vagy bajusz vagy farokvég, de szakértő szemmel ez az elmeszesedett elporlódott szőrmaradvány lehet vagy eggy kis belsőség. Nem nagy ügy.

TrilaX 2009.07.02. 13:06:28

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Megmondanád, hogy hol van az a rengeteg helyesírási hiba?

:D

tugezőőr uuuii uuillö 2009.07.02. 13:24:52

A posztoló amatőr:
- Nem hiszem, hogy megnézte a szavatosságot a palack nyakán, gondolom a problémás vizek többsége ráadásul ugyanarról a gépsorról is jött le.
- Csak Dávidnak van esélye Góliát ellen.
- Létezik más márka is.

Sajtkukac 2009.07.02. 14:24:07

Mi is csak egyszer vettünk ebből a zavaros vízből (mindenféle barna moszatok úsztak a palackban), azóta nagy ívben elkerüljük ezt a "márkát", még ha ilyen szép hangzatos neve is van. Azóta, csak és kizárólag: Szentkirályi. A többi az ihatatlan szemét...
Egyébként ez nem mostanában történt meg velünk, hanem már vagy 5 éve. Szóval nem egyedi az eset, és még csak nem is új...

Sajtkukac 2009.07.02. 14:26:38

Ja igen. Most árad a Duna. Amit kiszivattyúznak a pincéből, azt palackba töltök és megitatják veled. Mit vársz egy multitól? Neki csak a nyereség a lényeg...

Alikam 2009.07.02. 14:51:41

@Szódás Lova: Te hülye vagy?
Szerinted csapvizet palackoznak?
Azért az összeesküvés-elméletkeből is van egy határ.

Nem azt mondom, hogy a föld mélyéről, a jégkorszakból ránkmaradt karsztvizet isszuk, de azért a ló túlsó oldalára sem kéen átesni.

A szénsavas ásványíz az, ami inkább mesterségesebb, mert azt dúsítják.

Mylady 2009.07.02. 14:52:50

@=Ford Prefect=: a békés megyei víz nagyon finom
kicsit édeskés az arzén miatt
és megvan az az előnye, hogy hozzászokik a szervezet - arzénnal megölhetetlen vagyok :DDD

=Ford Prefect= 2009.07.02. 15:08:19

@Mylady:

Háááát, én Szarvasra jártam fősulira, nagyon fos volt a víz. Azt nem itta meg senki.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.02. 15:28:06

Segítsetek, nem akarok sziklát pisilni (sünt se :) )

Nálunk a céges ásványvizes cég ballonjára ez van írva:
Ásványi anyag tartalom: 600mg/l
ebből hidrogénkarbonát: 500mg
nátriummentes
vas, magnézium,mégvalamiamitelfelejtettem osztozik a maradékon.

Ha jól értem a nátrium miatt színinfarkas nem lesz (a víztől) de mi van a vesekővel?
Ez a mennyiség még használ a csontjaimnak, vagy már túl sok?

Valaki világosítson fel, ez helytálló?
hallottam, hogy
800mg alatt enyhe az ásványi anyag tartalom, ivóvízként iható (max 3 liter)
800-1200mg igazi ásványvíz, kúraszerűen (max 1 liter)
1200-2000mg orvosság, csak betegségek kezelésére (max 0,3 liter, esetileg fogyasztva)

Mylady 2009.07.02. 15:40:27

@=Ford Prefect=: én ott nőttem fel (nem Szarvason) - arrafelé általános vélekedés, hogy az ország többi részén ihatatlan a víz
volt olyan osztálytársam, aki hatalmas műanyagkannában hozott magával vizet a többnapos osztálykirándulásra, mert csak az otthoni vizet volt hajlandó meginni (nem, dehogy volt eléknyeztetett gyerek...)

PITTA 2009.07.02. 20:59:16

Mi vettünk aktívszenes víztisztítót amit a csapra lehet szerelni. Azóta nem veszünk ásványvizet. A kütyü 11000 Ft volt és pár hónap alatt visszahozza az árát. Hihetetlen, hogy ebből a pesti klórfolyamból milyen finom vizet csinál...

nahátka 2009.07.02. 22:40:16

Igen, valszeg akinek küldted, vagy akinek kiadták, már rég nem dolgozik a cégnél, a marketing kivételével mindenhol leépítés volt.

A helyedben én többet biztosan nem venném meg egyetlen terméküket sem, ha ennyire paraszt módon foglalkoztak a kérdéseddel... Van még néhány gyártó, nem igaz?

Michael Collins 2009.07.04. 13:37:33

A szénsav mentes ásványvizek esetében előfordulhat, hogy a gáztalanítást követően, nem állították be jól a szénsav tartalmat, ennek követketében karbonát kivállás okozhat zavarosodást. ez gyártástechnológiai hiba.

puncipöcögtető 2009.07.05. 09:14:45

nezzetek meg:

www.youtube.com/watch?v=XfPAjUvvnIc

az USA-ban 4 milliard dolcsit koltottek palackozott vizekre

PMilan83 2009.07.07. 08:25:09

Vicces, mert még tavaly nyáron én is vettem pont ezt a "márkájú" vízet 6-osával és a fele pont ilyen volt... Azóta nem veszek szigetit...

KolomparVinetu 2009.07.09. 15:18:43

@=Ford Prefect=:
Régen jártál akkor Szarvason, jó a víz már egy ideje, de valóban volt olyan sárgabüdös, hogy fürödni se szívesen.
süti beállítások módosítása