Tékozló Homár

Trükkösen hárítja a csatlakozás költségét a Tigáz

2009.07.08. 14:25 | ge | 60 komment

Tamás szeretné bekötettni épülő házába a gázt, de kisebb gondja akadt a Közútépítővel. A telek előtti feltúrás miatt forgalomkorlátozásra lesz szükség, aminek a költségét vele akarják kifizettetni, köszönhetően a Tigáznak, aki egy ügyes trükkel elérte, hogy ezzel ne neki kelljen szívnia.

Építkezem. Tudom, ez már önmagában durva a mai magyar valóságban, de osztottunk-szoroztunk, ennek a legnagyobb az ár/érték aránya. Mint leendő családi ház tulajdonos, arra gondoltam, beköttetem a gázt – mégiscsak egyszerűbb, mint rakni a sparheltet és a kerámialapos tűzhelyet se karistolja össze a Vim.

Egészen addig rendben is ment minden, míg beadtam a gázigényem, befizettem a csatlakozási díjat - most hirtelen meg nem mondom, mennyit, ötvenegynéhányezer forint volt -, aláírva visszaküldtem a csatlakozási szerződést. Hátradőltem és vártam a szerelőket.

Egyszer csak kapok egy levelet a Közúttól, hogy az ingatlanra a gázbekötést csak úgy lehet kivitelezni, ha ideiglenes forgalomkorlátozást vezetnek be, ennek díja közel 140 ezer forint. Ejha, mondom magamban, ez most nem hiányzott, különben is csak 60 centit venne el a munkagödör az aszfaltból, sok lesz ez a pénz. Bementem a Közúthoz, hogy feltétlen muszáj-é ez a forgalomkorlátozás, mire azt a választ kaptam, hogy muszáj - magyar szabvány, stb. -, de ők nem feltétlenül érzik jogosnak, hogy ezt a pénzt nekem kell kifizetnem.

Na ezen kaptam magam, utánanézegettem a szerződésben, ÁSZF-ben, gáztörvényben (jó hosszúak, úgyhogy ezek kivonatos közlésétől megkíméllek benneteket és a Homár olvasóit), és mit ad isten, az összes vonatkozó (jog)szabály azt írja, hogy az elosztó a csatlakozási díjon felül semmilyen jogcímen díjat, hozzájárulást azaz pénzt nem szedhet, minden egyéb feltételt ő biztosít és ha a szerződő fél befizette a csatlakozási díjat, akkor az elosztó köteles a hálózati csatlakozást kiépíteni.

Ezt megírtam a kivitelező cégnek is, a fentiekre és a Tigázos és Közutas tájékoztatásra való hivatkozással kértem őket, hogy halasszuk el a bekötést, míg a két cég egymás közt lejátssza a meccset. Erre kapok egy levelet a Tigáztól, hogy tájékoztatnak arról, hogy nem ők akarják rám áthárítani a forgalomkorlátozás díját, hanem a Közút akarja velem megfizettetni, lévén az engedélyen és a számlán az én nevem szerepel, a Közút engem tekint jogosultnak.
 
És itt van a kutya elásva! A Tigáz pontosan tisztában van a jogszabályi kötelezettségeivel. Ezért, hogy a lóvét ne neki kelljen kifizetnie, a gázterven és az ahhoz kapcsolódó szakhatósági engedélykérelmeken trükkösen engem jelölt meg, mint igénylőt, holott a gázmérőóráig nekem az égegyadta világon semmi közöm a gázhálózathoz, értelemszerűen az ő szakaszán felmerülő munkákhoz és költségekhez sem. Az a Tigázé. Az igaz, hogy a Tigáznak én nyújtottam be csatlakozási kérelmet, de szakhatósági engedélyekért már a Tigáznak saját nevében és hatáskörben, mint a munka fővállalkozójának kell(ett volna) folyamodnia. Nem beszélve arról, hogy én ugyan meg nem rendeltem semmilyen forgalomkorlátozást…
 
Természetes a Tigáz szabadkozik, hogy megértésemet és türelmemet kéri, és ha a dolog rendeződik, haladéktalanul intézik a gázbekötést, de arról egy szó sem esik, hogy akkor hagyjuk a pénzt a francba, intézzük, bekötjük és kész.

Per pillanat várok. Remélem, még a nyáron rendeződik az ügy a cégek között, mert a bekötésnek is van egy bizonyos határideje. Igaz, ha kicsúsznak, jöhet a kötbér. Addig meg főzök a sparhelten – de hogy olyan pénzt nem fogok fizetni, amit nem nekem kell, az biztos.

Üdv: Tamás 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2009.07.08. 14:32:54

Azért én elküldeném a felügyeleti szervükhöz véleményezésre. Ugyanis sanszos, hogy _semmi_ sem fog történni.
A Tigáz hanyattdőlve várja, mikor unod meg és fizeted ki.
Tehát ne várj semeddig, uyanis akkor a büdös életben sem lesz bekötve a gáz.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.07.08. 14:33:49

Ha csak fozni kell, ott a palackos gaz..:)
Persze azon nem lehet olyan jol gesztenyet sutni, mint a sparhelton.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.07.08. 14:35:08

@Egyéves Önkéntes: felismertem, ez tradicionalis kinai (sün)!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.08. 14:35:38

Mi fával tüzelünk. Gáz még nincs az erdőben.

demizson bobby 2009.07.08. 14:36:08

Secnir el fogja neked mondani, hogy hülyeség bevezetni a gázt.
És igaza lesz!

EÖ (törölt) 2009.07.08. 14:36:17

@Egyéves Önkéntes:
ha valaki esetleg nem beszélne keltául, neki lefordítom:
Ez a biszuár egyenleg nem hasznáható!

Don Bolesz 2009.07.08. 14:38:34

@Sün‼: dehogy nincs! a szarvas az ugyanaz mint a tehén, metángáz erőmű és ott van a teflon vagy az a muflon? ezt a kettőt mindig keverem

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.08. 14:39:11

εζ μι εζ
νεκεμ νεμ τετστικ
α χοραλκι αζ ιοββ ωολτ

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.08. 14:41:43

a poszthoz

a vízműveknél is neked kell fizetni a forgalomkorlátozást az úton. az akkor király, ha van rajta tömegközlekedés:)))

EÖ (törölt) 2009.07.08. 14:43:26

@az igazi mpl kurtaszoknyában, ijedt arccal: látom profival van dolgom! :D
de az! ez a "mentolos szusi késsel-villával" ó-mandarin neve.
és amúgy nagyon finom!

elwood 2009.07.08. 14:43:49

"Hátradőltem és vártam a szerelőket."

A nadrágodat kigomboltad ?

Sir Mortzosch 2009.07.08. 14:43:53

Mielőtt Secnir igazolná a gázbevezetés és gáz használatának szükségtelenségét, gyorsan elmondom : münk itten fával tüzelünk. s ki is számoltuk, hogy meglehetősen sokat lehet spórolni.
A kényelem ugyan nem akkor, mint a konvektormellettűlöktélen szituban, mert ugye a méterfát fel kell druzsbázni csutakba, s a csutakot össze is kell vágni, összerakni, télen behordani - de nem is vakarjuk a fejünket,hogy mitől ilyen nagy a gázszámla.. jóóó nagy csempét rakni s kezitcsókolom.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.08. 14:44:44

@bolesz: Konzultáltam már a szarvassal ezügyben.
Az a probléma, hogy nem tud gondoskodni az állandó gázellátásról.
Így aztán marad a fatüzelés.

EÖ (törölt) 2009.07.08. 14:46:11

a fatüzelés kb fele költség a gázhoz képest
viszont fát kell venni
hasogatni
behordani
begyújtani
kihamuzni

és persze koszos lesz minden

elwood 2009.07.08. 14:47:03

most építik a gázvezetéket a horvátok felé, sztem azt is neked számlázzák majd ki

Don Bolesz 2009.07.08. 14:47:42

@Sün‼: igazad van a szarvas még nem kellően kiforrott technika. tehén kell ez biztosch

É2I 2009.07.08. 14:49:17

@Sün‼:
Beszélj a jusztlacikával is. Ő minden bizonnyal telefingja egész télre az erdőt meg a Tigázt is.

Sir Mortzosch 2009.07.08. 14:49:36

@Egyéves Önkéntes: Persze. De melengető meleg, pattog a tűz. Jóleső munka.Előtte egy pohár szilvórium, báránylajbit fel ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.08. 14:51:15

"de arról egy szó sem esik, hogy akkor hagyjuk a pénzt a francba, intézzük, bekötjük és kész. "
De vaze, nyomorult 140 ezren rugózik két kurvanagy cég?

Értem én hogy válság van, de azért ez már meredek.

demizson bobby 2009.07.08. 14:52:30

@Egyéves Önkéntes: egy kis kóláért meg parizerért havonta 160-200 órát kell dolgozni...viszont a kóla nem koszos. ;)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.08. 14:52:45

kezelői hozzájárulás kell általában az ilyesmikhez, ezeket az önkormányzat adja ki, úgy tudom. és díjköteles.

kérdezd meg ott.

legalábbis több helyen így van.

Impega 2009.07.08. 14:56:56

@gothic: A csempe az a kalyha?

Sir Mortzosch 2009.07.08. 14:59:46

@Impega:
Csempekályha - alap+füstjáratok samottéglából + agyag. Külső borítás égetett & vastag agyaglapok, motívummal.
2 rend tűz este, kinn -30 fok, benn 22-24 fok, reggelig.(hajnalig :D)

elwood 2009.07.08. 15:00:11

ha valaki csempét rak jól kimelegszik, mert 15-20 kilós csomagokban van. mire azt ki-be cipeli ...

É2I 2009.07.08. 15:00:29

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Tíz bekötés és az már 1,4 misi pl.
"O"

Secnir 2009.07.08. 15:01:14

és milyen jól mondják a fiúk!
@demizson bobby: @gothic:
!
nem mellesleg, ha te vagy a közút felbontásának az igénylője, mutasd meg a szerződést, amiben benne van, hogy te nem az útfelbontást igényelted, hanem a gázcsonk bekötését. már 15 évvel ezelőtt is agyon ügyesen ki tudták fúrni az út alatt a vezeték helyét a telefonosoktól kezdve a vizesekig mindenki. a tigáz is.
oldják meg.

apropó tigáz:
kapják be. sógorm szeretné beköttetni a gázt (fiatal még), és a tigáz ajánlata:
csonk a nyeles telekig: 50e
csonk sógórom és a mi telekhatárunkig a nyélen keresztül: 400e
csonk sógóromnak ÉS nekem: 200e
(tehát sógorom beszéljen rá, hogy nekem is legyen gázom)

mellesleg a nyélen kiépíteni a gázt anyagköltség+szakember=50e huf

szívjanak gázt
(mondjuk sok bajuk nem lesz, mert erősen oxigéndús)

Impega 2009.07.08. 15:03:36

@gothic: Az nem cserépkályha?

=Ford Prefect= 2009.07.08. 15:05:40

Fúrjál saját gázkutat oszt kész...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.08. 15:06:11

A gázzal más probléma is van.
Néha elzárják a gázcsapot.

Impega 2009.07.08. 15:06:39

@gothic: Amugy elekszem meg mikor otthon ilyen kalyha volt. 4-kor hazaertunk napkozibol, anyu ment ki a hoba, szelbe, esobe a szenert, aztan 1 orat meg varni hogy befutson. brrr
Mostmar vagyes tuzelesu van. gaz+fa. Na az jo.

Don Bolesz 2009.07.08. 15:09:06

arrol már hallottan, hogy nyeles tengely, nyeles bráner de nyeles telek? mit lehet vele csinálni verekedni mint általában a nyeles dolgokkal pl: kalapács szívlapát stb...

elwood 2009.07.08. 15:11:26

aminek nyele van azzal vigyázni kell mert általában dolgozni kell vele

pizsama 2009.07.08. 15:19:10

És ha a házam előtt csőtörés van, akkor a villamospótló buszok pluszköltségét is én fizetem, meg az új aranyozott titáncsövet a régi törött helyére?

pizsama 2009.07.08. 15:20:46

@elwood:
ugrándozni kell, mint Micimackó!

2009.07.08. 15:24:20

"ennek a legnagyobb az ár/érték aránya"

Az bizony szívás! Nem az érték/ár arányra gondoltál véletlenül?

akos147 2009.07.08. 15:31:49

a süngáznál nincs jobb! ez fontosch? Tigáz Zrt-e?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.08. 15:38:33

Házfelújitásban vagyunk.
Konvektorok kuka, gázos kp fűtés+kandalló.
Ha van időm/humorom, akkor pattog a fa, ha nincs akkor fizetem a punnyadás árát a Tigáznak

axe666 2009.07.08. 16:25:52

Te fizeted a forgalomkorlátozást?
Akkor örülj neki, hogy nem az M7 mellett vettél telket! :)
Na ott mit szopnál: gázbekötés 50eFt+Forgalomterelés 500eFt+Burkolat bontása 1,5MFt+Burkolat helyreállítása 5MFt...hehehe Mármint 60 centiért. Ha mondjuk keresztbe kell átvágni, akkor már csak gáz lesz a telken, és azért fizetsz 60 évig havi 200eFt-ot a banknak. :D

Kobe 2009.07.08. 17:35:11

tudom, hogy ilyenkor a hurrogatós posztok, vagy a postoló oltása a menő, én inkább adnék egy gyakorlatiasabb tanácsot a postolónak. Amióta az eszemet tudom, központi fűtéses lakásban lakok - mostaniban a téli hónapokban majdnem havi félszáz ezer forintért, igen - de testvéremék családi házban laknak, szintén saját építésű, de egy szakember olyan fullextrás cserépkályhát rittyentett oda, hogy beszartam. Nem volt olcsó, ellenben 2 év alatt megtérült.....szép nagy cserépkályha, a fél háztömbnyi samottégla megteszi a magáét télen, úgy lett megépítve, hogy van egy pereme, ami tele van rakva kényelmes párnákkal, télen nincs jobb mint ráülni, és mivel "el van rejtve" benne egy vízmelegítő tartály, rá van kötve a tartály a ház többi részében elhelyezett radiátorra és padlófűtésre. 1 cserépkályhát fűtenek - legnagyobb hidegben is max másfél ládával tüzelnek el 1 nap, a melegvíz szintén biztosított egész nap a radiátorban, és éjszaka ha brunzolnod kell, a klotyóban oylan meleg a padló hogy már attól állva majdnem bepisálsz. És teljesen tűrhető, harmadannyi a fűtés havonta mint nekünk, és egy ház be van fűtve belőle....gázt tuti nem köttetnék

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.07.08. 17:52:17

@Impega:
És neked, vagy a kedves mamának nem jutott eszetekbe, hogy talán a napköziből hazaérkezés előtt egy órával befűtsön? Vagy befűtsün?
Ja nem, közben rájöttem. Együtt értetek haza. Na akkor nekem eksün.

Бабаяга 2009.07.09. 08:13:44

Aztán ősszel, ha mégis csak rábeszéled magad, hogy fizess a közútnak, ők majd elmondják, hogy már nem lehet bontani a hideg miatt.
(Barátnőmék költözése ezért csúszott egy évet, mert érdekes módon mindig, mindenhol csak forgalomkorlátozással lehet megvalósítani a gáz bekötését.)

Gera 2009.07.09. 09:12:20

Én beajánlanék a Tigáznak egy feljelentést okirathamisításért, csak aláírtak egy-két dolgot a nevedben.

kaboca36 2009.07.09. 10:59:04

szerintem meg vegyél napelemet és szélmalmot ;-)) nem vicc

semmi közöd nincs a bekötésnek azzal a szakaszával igy nem is lehet rajta a te neved.(hiszen az ö érdeke lenne a bekötés,amit a 54 rugoban benne kellenne lenni hiszen azon jgcimen szedik be) a te tulajdonod csak a telek határig szól.

kaboca36 2009.07.09. 11:08:10

amugy meg hallgass Bokara nála az igazság!!

napalm 2009.07.09. 12:05:55

rakatsz egy cserépkályhát.

moli 2009.07.09. 12:43:44

@Tamás: """a gázterven és az ahhoz kapcsolódó szakhatósági engedélykérelmeken trükkösen engem jelölt meg, mint igénylőt"""

ilyenkor nem lesz a te tulajdonod a cucc? mert akkor kerhetnel berleti dijat erte a tigaztol.. ;)

petersen 2009.07.10. 20:37:51

Kívülről befelé:

Leágazó vezeték: Az elosztó vezeték azon része, amelynek kezdőpontja az gázelosztó vezetéki leágazás,
végpontja a fogyasztói hely telekhatára.

Csatlakozó vezeték: a fogyasztási hely telekhatárától a gázmérő főcsapjáig, vagy – gázmérő hiányában – a
fogyasztói főcsapig terjedő vezeték.

Fogyasztói vezeték: a csatlakozó vezeték végétől (gázmérőtől, ennek hiányában a fogyasztó főcsaptól)
induló, és a gázfogyasztó készülék bemenő oldali csatlakozási lehetőségéig terjedő vezetékszakasz a
beépített tartozékokkal együtt.
(Gáztörvény)

A csatlakozó vezeték és a fogyasztói berendezés kiviteli tervét – a kivitelezés megkezdése előtt – be kell
nyújtani az engedélyeshez műszaki – biztonsági szempontok szerinti felülvizsgálatra.
Az elosztói engedélyes a kiviteli terven kizárólag a gázellátás műszaki-biztonsági követelményeinek
meglétét köteles ellenőrizni, amelyet a tervnek részletesen tartalmaznia kell. A csatlakozó vezeték és
fogyasztói berendezés létesítéséhez szükséges hatósági engedélyek és polgári jogi hozzájárulások
beszerzése, az abban előírtak betartása az ingatlantulajdonos, illetve a fogyasztó kötelessége.
(TT 4000 technológiai utasítás, TIGÁZ DSO Kft, www.tigazdso.hu)

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.07.12. 17:45:45

Vagy...Ö...költözz délre. Igaz, ott meg a klímával basznának át.
süti beállítások módosítása