Tékozló Homár

Értékcsökkent vincseszter az Alien Computernél

2009.07.13. 12:06 | jackyll | 103 komment

Tréfás válságkezelő megoldást választott az Alien Computers, amikor egy garanciálisan cserélt merevlemezre 5000 forint felárat számolt fel azzal, hogy az eredetileg 27 ezerért vett hibás eszköz mára 18000 forintba kerül. És? Jóhogy nem a forintárfolyamra hivatkoztak, báz:

ALIEN Computers Kft. Király utcai boltjában 2008. november 28-án vettem egy winchestert 27.000 Ft-ért a fiam részére. Sajnos 2009. június 17-én felmondta a szolgálatot. Fiam visszavitte a boltba garanciális javításra. Ez szerdai napon volt, azt mondták péntekre véleményt mondanak, végül szerdán küldték be a gyárba, majd még két hét, amikor is közölték, hogy cserére vagyok jogosult. Ez már a harmadik hét vége volt. Fiam elment, hogy kicserélje a winchestert, de az a márka, amit én vettem korábban nem volt. Hozzá hasonló igen, de mindegyiknek más volt az erőssége, nem az amit én szerettem volna, illetve amilyent korábban vettem. Ezek után egy erősebb típust választott, aminek az ára a mai árakon 23.000 Ft volt Gondolta csere folytán belefér a 27.000 Ft-os árba. De nem így történt. Közölték vele, hogy az a típus amit én novemberben vettem, jelenleg 18.000 Ft-os áron kapható, így a kiválasztott típus közötti árkülönbözetet  5.000 Ft-ot követeltek tőle, és mivel már rég nem használta a számítógépet, így kénytelen volt kifizetni. Így a 23.000 Ft-os winchestert 32.000 Ft-os értékben kaptam meg. Becsaptak csekély 9.000 Ft-tal.

Mikor (2009. július 10.) fiammal visszamentem és reklamáltam, akkor azt mondták, ha nagyon akarok beírhatók a panaszkönyvbe, vissza is adhatom a jelenleg cserével megvásárolt winchestert, és várhatok az új megrendelésre, ami majd valamikor beérkezik, dátum nélkül, és perelhetek is, úgyis ők nyerik meg a pert mert ez előzőt is ők nyerték meg, mivel én akarok nyerészkedni.

A számlával kifizetett összeg nem számít, csak a winchester típusa, ami 5 hónap alatt a 2/3-ra csökkent. A novemberi számla alapján a pénzvisszafizetés sem működik, mert ők nem adnak vissza egy fillért sem. Nem kötelezi őket a törvény, hibás árutól a vevő nem állhat el. Cinikus, és nem törődöm hozzáállás és mivel a pénz nála van, így azt tehetek amit akarok. Kénytelen voltam eljönni a boltból panaszbejegyzés nélkül, mivel az a lekezelő hozzáállás, és fölényes viselkedés, és igazságtalanság az egészségemet veszélyeztette.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ofélia . 2009.07.13. 12:09:11

Na megyek dógozni:))

ge-za (törölt) 2009.07.13. 12:12:07

az ezüst is szépen csillog:D

napalm 2009.07.13. 12:14:25

kellett nekem elolvasni...

egyszerüen 2009.07.13. 12:19:11

fogyasztovédelem oszt csokolom

Ugye a hibás merevlemez 27000 ft-ért lett véve. Közben elfogyott ami ment ugymond javitásra

és figyelem
Közölték vele, hogy az a típus amit én novemberben vettem, jelenleg 18.000 Ft-os áron kapható,

ergo akkor csak van merevlemez, ja hogy nincsen?? akkor a fogyasztok tudatos megtévesztése.

Ha nincs honnan tudja mennyibe kerül?? ha meg van akkor ide vele hamar.

A pert ugyis elvesztenék:D kell kérni per illetékmenteséget majd a vesztes fizet. Ergó majd ök.

megjegyzem a gyárban nem cécoznak küldenek ebbe az árba egy merevlemezt cserénél, amit a cég el tud adni 27000 Ft-ért, ergo megint nyer rajta.

igy kell csinálni a garin is manit:D

Smacika 2009.07.13. 12:20:11

Ezt beszoptad.
Nagyon vicces tapasztalat:az egy évvel ezelőtt vásárolt 123000 forintos videókártyáját az ember tönkreteszi, beviszi a boltba, hogy tönkrement, de azt mondja mikor cserét ajánlanak ugyanolyanra, hogy neki az nem jó.
Mit szeretne?
Hát egy olyat, ami 123000-be kerül most!
Mindjárt érthetővé vált, hogy miért is ment tönkre.

egyszerüen 2009.07.13. 12:20:46

ja tényleg ugye nem számolva a forint értékvesztést. ott is lehet nyerni

egyszerüen 2009.07.13. 12:22:28

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:

nem értek veled egyet, mert ha cserét ajánlanak ugyanarra a tipusra akkor a vevőnek el kell fogadnia, mindegy mi merre hány méter

ha meg nincs akkor mani vissza, nem vagyok köteles levásárolni

torma99 2009.07.13. 12:30:07

Néhány boltnak tényleg ez a gyakorlata, amit sajnos a konfliktuskerülő fogyasztók is gerjesztenek. Ha nincs olyan amilyen volt tényleg vissza kell kérni a pénzt, amit nehezen fognak visszaadni, de vissza kell szerezni. És megjegyezni, hogy többet ilyen helyen nem vásárolunk.

Új Nick 2009.07.13. 12:32:48

Itt lenne az eb elhantolva:

"Közölték vele, hogy az a típus amit én novemberben vettem, _jelenleg 18.000 Ft-os áron kapható_"

>>> tehát van még ilyen típus - akkor tessenek ilyet adni oszt' csókolom.

VinszentVega 2009.07.13. 12:33:19

Ezt bizony csúnyán benézted, és az ostobaságod még publikálod is a neten. Mégis mit vársz? Sajnálatot? Együttérzést?

Smacika 2009.07.13. 12:33:30

@egyszerüen: Sőt nemcsak olyanra kell elfogadnia, hanem akár más tipusra is ami nem rosszabb minőségű.Tehát ha nem fogadja el a cserét adjak neki vissza 123000-et.
Az egy év amortizációt, árcsökkenést meg nyelje be a boltos mi?
Mert ha visszaküldi a gyártónak, és mondjuk szó nélkül cseréli a gyár, akkor el is lehet adni 123000-ért mi?
Vagy elkezd a gyár vizsgálódni, kiderül a turpisság és a faszi meg bebukja az egészet, és a végén bánja már, hogy nyerészkedni akart.

Smacika 2009.07.13. 12:37:32

@gothic: Én sajnos nem egyet láttam már.
Általában VGA kártyákkal trükköznek így, a fentebb vázolt módszer szerint.
Ha elég ügyes vagy egyszer veszel egy kurvadrága, nagyonkaraj, überfasza videókarit, és aztán évente le tudod cserélni a módszerrel.

Koholmány 2009.07.13. 12:38:57

Mindent az aktuális értéken számolnak el. Ezen felháborodni?!?!

Szódás Lova 2009.07.13. 12:39:09

@torma99: sajnos sokan vagyunk így, én is kerülöm a konfliktust. Utálok ordítozni, csak akkor tudok tisztességesen ordítozni, ha éhes vagyok.

D nem lehet minden reklamáció mellé egy üres patkóbelet állítani, úgyhogy süni.

Sasfióka 2009.07.13. 12:46:05

Sajnálom a posztolót.
Sajnálom, hogy kifizetett ötezer forintot, abszolút nem jogosan.
Sajnálom a posztolót.
Sajnálom, hogy "panaszbejegyzés" nélkül távozott az üzletből.

Akkor mit vár? Az üzlet röhög a markában, teljesen "jogosan", hiszen nála a pénz, nála a posztó.

A garanciára kötelezett fél a garanciával kapcsolatosan köteles az ebből eredő kárát saját veszteségként megélni. Ha a garanciát a BOLT vállalta, akkor az ezzel kapcsolatos kockázatot is vállalta.
Sajnos kicsit "sánta" az a kijelentés, hogy most akkor a bolt bukja be az adott terméket? Igen. Ezt hívják garanciának, ha a bolt vállalta a garanciát.
Feltehetnénk úgy is a kérdést, hogy a garanciában cserélt termék esetén most akkor a gyártó bukja be az adott, hibás és cserélt termék árát? Ugyanaz a szituáció.

Ez a bolt sara, és bizony a vásárló és a vevő között a fogyasztási szerződés 27.000,- Ft-ról köttetett, és ráadásul ez a fránya szerződéstípus törvényi védelem alatt áll, tehát a fogyasztó számára hátrányosan eltérni nem is lehet benne, TEHÁT MÉG HA KI IS LENNE KÖTVE az egy ALÁÍRT és PAPÍRON LEFEKTETETT szerződésben, hogy a termék amortizációját a VÁSÁRLÓ köteles viselni, akkor sem érvényesíthetné ezt az eladó, mert semmis a szerződés ezen pontja (hátrányosan tér el a fogyasztó érdekeitől).

Vagyis a szegény, szerencsétlen számítógépes cégnek bizony 27.000,- Ft-ot kellett volna kicsengetni, illetve ha a vásárló vállalja, levásároltatni. Ha már cserélni nem tud. Ha pedig tud cserélni, akkor cserélje ki az adott terméket egy típusazonos termékre.

Sajnos, amíg ilyen tudatlan és "beletörődöm" vásárlók vannak, mint a kedves posztíró, addig bátran teszik ezt a cégek.

És igen: sajnos törvényi kiskapu, hogy az eredetileg 123e Ft-ért vásárolt videokártyát, ha az garanciában sérül, a garancia érvényesítésekor 123e Ft-osnak kell számítani. Akkor is, ha három éves garival vett és három éve volt ennyi. Ha nem tudja típusazonosra cserélni vagy nem tudja javítani, akkor bizony az eredeti összeg a mérvadó.

Secnir 2009.07.13. 12:53:33

@Sasfióka:
ez így van, köszönöm, hogy leírtad helyettem.
amúgy ma a lúzer posztolók napja van, ahogy olvasom a posztokat...

moli 2009.07.13. 12:54:17

nyert ugy birosagon. sot, el se jut odaig.

Kandras 2009.07.13. 12:56:06

Azért az informatikában nagyon súlyos amortizáció van, én meg tudom érteni, hogy egy fél éve X ezret ért eszközt nem számolnak be ugyanannyiért. És el tudom képzelni, hogy rengetegen trükköznek ezzel. A fent vázolt videókártyás példánál évente akár 60-70ezret húzhatna le az illető, ha tudja, hogy kell "jól" elrontani egy videókártyát és így működne a rendszer. És ha rengeteget trükköznek ezzel, akkor nem csodálom, hogy a rutinos boltosok kapásból ezt látják bele az ilyen szituációkba.

Amúgy nekem csak jó tapasztalatom van az Aliennel. Sulinet miatt ismertem meg annakidején a boltot de egy jóideig mindig mindent ott vásároltam, mert velem szemben segítőkészek, türelmesek voltak mindig. Volt olyan, hogy nem vásároltam cask egy alaplap+cpu+ram+videókártya kombót és bevittem nekik a régi gépet és tök ingyen átpakolták a régi házba, beszerelték a flopyt, cd-t, vinyókat, hangkártyát, tunert, satöbbit. Szerintem ez nem megy mindenhol tök ingyen ha csak néhány alkatrészt vásárolsz...
Ráadásul nekem is volt még sok évvel ezelőtt egy tönkrement vinyóm, bevittem a 100 gigás cache nélkülit és adtak helyette 100 gigásat 8megás cache-sel "addig, amíg a másikat ki nem cserélik". 2 hónap múlva én telefonáltam be, hogy mikor kell visszacserélnem mert azért mégis egy jobbat adtak és mondták, hogy hagyjam, a 8 mega cache ajándék.
Ezen kívül bármit kérdeztem tőlük mailben mindig válaszoltak akkor is ha épp nem akartam vásárolni semmit (napersze lehet, hogy ottvoltam az adatbázisukban, mint exvásárló és ezért :) ).
Szóval nekem nagyon jó tapasztalataim voltak velük, mondhatni a legjobb eddig. másfél éve nem vásároltam ott, sajnálnám, ha ennyire megváltoztak volna, de bízom benne, hogy ez egy egyszeri eset volt csupán.

szaporító 2009.07.13. 12:57:58

Istenem, hát akkor így járt. A vásárlók könyvébe írni valamit azért nem igényel olyan nagy erőfeszítést, ráadásul a konfrontálódáson már túl vannak olyankor.

Aki meg be meri baszni az ablakukat egy kővel, merő véletlenségből, azt meg úgysem tudják lerázni, mert mire észbekapnak már az üzletvezető torkát szorítja.

Egyébként 5000Ft-ért 4-5 brazil munkás egy hétig rontja ott a levegőt simán kedvességből, ami nekik legalább félmillió veszteség... :-))
De be lehet menni überszaros cipővel minden nap és jól összejárkálni a boltot. Na az is riasztja a többi vevőt.
És persze minden nap elmondani, hogy ez most ezért van.

Smacika 2009.07.13. 12:59:21

@Sasfióka: Na ezt nem tudtam, köszönöm a kiigazítást.
Bár ezt egyszerűen kijátsszák az üzletek, illetve nagykerek, kapsz egy jegyzőkönyvet, hogy tuningoltad a cuccodat azért szállt el.
Akkor meg lehet baccni, mert nem rendeltetésszerű használat során bekövetkezett kár esetén ugrott a gari.
Persze ez a fenti esetben nem állhat, hacsak nem nagyobbra akarta cserélni.

Kandras 2009.07.13. 13:01:10

@Sasfióka: Akkor az esettől függetlenül ez a törvény egy rakás sz*r... Aki kitalálta sose követte figyelemmel az informatika áringadozásait vagy csak szimplán idióta és a törvényt kéne újraalkotni nem pedig a 123ezres videókártyát 3 év után visszafizetni...
Persze van egy tippem, hogy még évekig ez fog maradni a törvény függetlenül attól, hogy a legundorítóbb visszaélésekre ad lehetőséget. Én meg akkor jövő hétre összekapirgálok 500ezret egy jó gépre és halálom napjáig ingyen lesze mindig mindenből a legjobban :)

Kandras 2009.07.13. 13:02:59

@szaporító: Na igen, ez a helyes hozzáállás, egészen biztosan ettől lesz hosszú távon élhetőbb a rendszer... ;-)

szaporító 2009.07.13. 13:03:00

@Kandras: inkább a sok hülye informatikai cégnek kellett volna az elmúlt 15 évben kilobbizni, hogy rájuk más szabályok vonatkozzanak. De balfasz mind.

kispista2 2009.07.13. 13:04:06

Ha nem kapható, honnan tudják mennyibe kerül?

Ilyenkor kérjétek vissza a pénzt, ha nem teszik, írjatok be a panaszkönyvbe, ne hajátok magatokat lerázni!

kispista2 2009.07.13. 13:05:48

@Kandras: Miért vonatkozna más szabály a számtechcégekre? Javítsák ki a gépet vagy cseréljék ki!

asdf 2009.07.13. 13:05:49

ptk 309. §
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
4. §
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A panaszos siman nyeri a pert. Az eddigieket meg alaphangon 100 ropi koruli osszeggel honoralja a hatosag bejelentes eseten (feltetelezve, hogy szabalyos jegyzokonyv nem keszult a termek atvetelekor, de ilyen kb. sosem szokott ;) ).

kispista2 2009.07.13. 13:09:18

Ez nem beszámítás, ahol figyelembe lehet venni a pillanatnyi értéket! Az meg a gyártó/forgalmazó hibája, hogy félévente változtatják a termékeket! A garancia nem szívesség, örüljenek hogy nem kötelesek kártérítést fizetni az esetlegesen elvesztett adatokért!

szaporító 2009.07.13. 13:09:36

@Kandras: Az a baj, hogy a pult mögött is jogtudatlanok ülnek, akik - előnyüknél fogva - magasabb lóról beszélnek az egyszeri vásárlóval.
Van, akinél ez bejön, van aki meg tokostul töri rájuk az ajtót az igazáért.
El lehet dönteni, ki melyik sorba áll be.

A rendszer, amiről beszélsz, csakis azért működik még ebben a formában, mert sokan állnak a lúzer feliratú sorban... Külföldön már elev belekalkulálnak efféle veszteségeket és fényesre nyalják annak a seggét is, aki tényleg csalni jár oda. Mindenkinek jobb úgy.

kispista2 2009.07.13. 13:13:48

Számtech terméknél a vételár töredéke a szűken vett gyártási költség! Az ár jó része a fejlesztést fedezi! Vagyis ha kicserélik a terméket, csak kisebb a pluszkiadás. Másrészt minden termék gyártásánál számolni kell a selejt költségével, és azt a gyártó kell lenyelje.

Voice 2009.07.13. 13:16:44

@Sasfióka: Talán a törvényi kiskapu nem abból indul ki, hogy mindenki köcsög nyerészkedő. Nekem a 3 éves garancia lejárta előtt 20 nappal ment tönkre a berendezésem és bár hosszas ügyintézésbe került, de az eredeti teljes áron cserélték új berendezésre a már nem gyártott régebbi típust. Igaz 13 eFt-os berendezés volt, de akkor is sértőnek éreztem hogy egy 6 eFt-ossal akarták lecserélni az üzletben. Amúgy a szabály szerint - a berendezés vásárláskori értékének (összegének) megfelelő cserére vagyok jogosult.

Kandras 2009.07.13. 13:24:20

@Voice: Én nem érzek abban semmi sértőt, hogy ha valamit használok 3 évig annak csökken az értéke, pláne ha az egy olyan iparág terméke, amiben amúgy is mindennek évente feleződik az ára. Ezek szerint én a lúzer sorba való vagyok, ez van, nem is igazán vágyok egy olyan országba, ahol a boltosok egyfajta boxzsákok, akiken mindenki kiéli a felgyülemlett agresszióját, plusz annak se örülnék, ha a cslókat mosolyogva szolgálnák ki ;)

Szódás Lova 2009.07.13. 13:30:54

Kérek másik poszt.
Ez a posz fura.

hbe 2009.07.13. 13:31:11

Tök felesleges perelni, ha megnyered is mondjuk két év alatt, addigra az xyzfgh computer kft-ből lesz fghxyz computer kft, és ugyanott vagy, azaz sehol. Keress egy olyat, ami minden paraméterében legalább ugyanolyan, mint a másik volt, és adjanak egy olyat, ha nincs az eredeti. Legközelebb meg nem mész oda vásárolni.
Azok ellen a cégek ellen, ahol ez a gyakorlat, nem egyénileg, perrel kellebe harcolni, hanem információval, feketelistákkal.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.07.13. 13:32:22

Ha elromlik bármi, akkor a vásárlás helyén kötelesek átvenni, és javíttatásról intézkedni. Nem szabad bedőlni a "tessék elmenni a szervizbe"-dumának! Ha 15 napon belül nem javítható, akkor cserélendő ugyanolyanra. Ha nem tudják cserélni, akkor viszont a számla szerinti összeg visszajár.

Panaszkönyvbe pedig mindenképpen írni kell, de még most sem késő!

leslie nilsen (törölt) 2009.07.13. 13:35:18

hejjesssiráss dettó

enyi bunkót!

Kandras 2009.07.13. 13:36:09

@hbe: Azért ennek a boltnak kicsit komolyabb múltja van, elég régóta léteznek, de tény, hogy sok üzlet, ipar így működik. Nem csak számtechboltok. Még építőipari cégek is.
Viszont én akkor se írnám le az Aliencomputers-t egy negatív visszajelzés miatt, énis és több ismerősöm is teljesen elégedettek voltunk vele amíg költöttünk pénzt rendszeresen informatikai eszközökre :) A feketelistának akkor lenne értelme, ha tömegek használnák, így, hogy felmész az Árgépre ás látod, hogy egy darab ember leszavazta a boltot abból intelligens embernek annyi jön át, hogy valakinek egyszer gondja volt, na bumm...

EnZsolt 2009.07.13. 13:41:08

Sztori:

Faszi vett videokártyát 25 000 Ft-ért 1,5 éve. Elromlott. Szervizbe került. Faszi érdeklődik mi a helyzet. Mondják neki, hogy rossz, de nincs helyette ugyanolyan, de van egy picivel jobb. Nem, ő pénzt akar, mégpedig 25 000 Ft-ot, amiből vesz egy olyan videokártyát, amit ő szeretne.

Aham.

A jelenérték, meg az értékfesztés az meg a nagy büdös lókolbász mi?

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.07.13. 13:44:37

pont hogy az ára számít, nem a típus. ha már csak 18 ezerbe megy, neki akkor is a beszerzési ár vagy cseredarab jön vissza a nagykertől / gyártótól. szóval átbasztak. amúgy se megyek ebbe a boltba, egyszer akartam venni egy laptopot, épp kávéztak, és mikor meg mertem kérdezni, hogy mikor szolgálnak ki, le lettem ugatva alpári hangon. át is mentem a royal hardwareba, ahol tök normálisak voltak.

Kandras 2009.07.13. 13:45:19

@EnZsolt: Itt írták valakik, hogy állítólag a jog szerint 25 ezret kell kapnia, akármilyen nevetségesen is hangzik. Illetve azt is írta valaki, hogy ahhoz, hogy ésszerűsödjön a törvény nem a törvényalkotók felelőssége, hanem a cégeknek kéne lobbizni. Ez a nagy magyar valóság, vagy mi... :)

kispista2 2009.07.13. 13:47:03

@EnZsolt: Milyen értékvesztésről beszélsz, ha szar terméket adott el a köcsög boltos? Nehogy már megsajnáljuk szegény gyárat! Javítsa meg a terméket vagy cserélje ki!

Sir Mortzosch 2009.07.13. 13:47:19

@Ingyen Online Stratégia játék magyarul:

háááádddeeee hogy szégyenlem magam miatta :D:D

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.07.13. 13:48:11

Volt már dolgom nekem is az ALiencomputersel, de az én véleményem pozitív. Az én behalt winyóm ára is lement közben, a számítástechnika már csak ilyen, de ugyanazt a kategóriát cserélték volna szó nélkül. Az, hogy felajánlják, hogy kaphatsz jobbat is, ha kifizeted a különbözetet, szerintem teljesen rendben van.

kispista2 2009.07.13. 13:49:09

@Kandras: A jog szerint cserére jogosult! Ha ez az eladó hibájából, megvalósul, akkor fizesse csak vissza a pénzt! Vagy te is ilyen lehúzós boltos vagy?

Kandras 2009.07.13. 13:50:47

@GaBko: na végre még valaki...

pizsama 2009.07.13. 13:54:19

Eddig nekem sem volt gondom Alienékkel, vinyót és DVD-írót is vettem már náluk. Abban viszont egyetértek az poszt írójával, hogy nem volt korrekt felárat fizettetni velük értékcsökkenés ide vagy oda, hisz a garanciális cserét a gyártó állja, a bolt maga nem szenved semmi kárt. Ha nincs olyan típus, akkor adjanak közel hasonlót, és csak akkor fizettesenek "felárat" ha a rossz vinyó eredeti árát túllépi.

Mert ennyi erőből bemegyek, azt veszek valamit 50ezerét, 2 év garival. Egy év múlva tönkremegy, cserére jogosult lennék, de már csak 25ezer az ára, de nincs raktáron, viszont van belőle új típus 60-ért, fizessek be 35ezret! Hát nem kicsit anyáznék!

Egy haverom járt úgy nemrég, hogy tönkrement a hangfala, és nem tudtak cserét biztosítani neki, még csak hasonlót se, így levásárolhatta! Az eredeti vételárat!!!

pizsama 2009.07.13. 13:55:25

Jah, ez utóbbi nem az Aliennél volt!

asdf 2009.07.13. 14:05:58

@pizsama: "Egy haverom járt úgy nemrég, hogy tönkrement a hangfala, és nem tudtak cserét biztosítani neki, még csak hasonlót se, így levásárolhatta! Az eredeti vételárat!!! "
Es meg ez sem a jogszeru megoldas, mert a vasarlas osszeget kellett volna visszakapnia, nem kotelezheto levasarlasra.

Belinda Levez 2009.07.13. 14:08:06

Cserélni CSAK UGYANOLYAN, vadonatúj készülékre lehet. Ha nem tudnak szerezni, vagy nincs nekik, akkor elállhatsz a szerződéstől, és visszakövetelheted a teljes, eredeti vételárat. Kötelesek visszafizetni. Viszont nem kötelezhetnek rá, hogy másik készüléket válassz, levásárold az összeget.

Kandras 2009.07.13. 14:09:41

@asdf: Ez akkor tök jó, bármit megveszek, garancia lejárta előt pár nappal elrontom és az összes károm annyi, hogy nem a bankban kamatozott az ára :) Az már más kérdés, hogy ha tömegesen így viselkednének a fogyasztók, akkor két év úmlva nem lenne mit fogyasztani, mert minden csődbe menne... :)

gftamas 2009.07.13. 14:14:53

Szerintem meg nem a cég nyerne egy ilyen perben. Ha a garanciális időn belül a készülék nem javítható, akkor az eladó köteles annak vételárát visszaadni. Hiszen ő ugyanúgy visszakapja azt a gyártótól. Mindez elég szépen szabályozva van a vonatkozó jogszabályokban.

Fairy Girl 2009.07.13. 14:15:27

"Kénytelen voltam eljönni a boltból panaszbejegyzés nélkül"

Hát ez az :(

neked ugatok 2009.07.13. 14:35:16

@Sasfióka:
pontosan így van, ámen
az már más kérdéskör, hogy a kereskedők szeretnek a törvény felett állni, és saját szabályrendszert kialakítani

ha én veszek 123ezerért egy vga-t, és 2 év múlva behal, és nem tudnak cserét adni, akkor én, a vevő, le se fosom hogy a kereskedő a 2 évvel későbbi áron akarja jóváírni 20ezerért, vagy levásárolhatóvá tenni - de sajnos az összes nagy és kisker így próbálja levezényelni a sztorit, mert szinte senki nem veszi a fáradságot egy perre, amit nyilvánvalóan elvesztene a bolt, igen gyorsan

a megoldás az lenne, hogyha már 3 év a gar, akkor 3 évig legyen is cseredarab, vagy azzal egyenértékű cseretermék, ami a vevőnek is megfelel, ha pedig ilyen nincs, jóváírás, amit akár ki is lehet perelni a boltból

hawkeye 2009.07.13. 14:42:07

Megoldás az, hogy a jövőben nem kell az ALIEN-nél vásárolni.

Ilyen egyszerű.

neked ugatok 2009.07.13. 14:52:09

@Kandras:

egyébként meg a kereskedő is megérthető (ahogy felvázoltad), de a törvény a fogyasztót védi

nekem a mistralban anno egy garanciás vinyóért kiszámláztak olyan 3ezer Ft bevizsgálási díjat, még tizenéves voltam, azon kívül, hogy nem tetszett a dolog, kifizettem szó nélkül, és örültem, hogy megkaptam a cserét
ma már rájukborítanám az asztalt, és beperelném őket, hála a számtek kereskedelemben eltöltött 2 év munkaviszonyomnak :)

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.07.13. 14:53:05

Az ALIEN messze a legkorrektebb PC bolt, ahol eddig jártam.

Kandras 2009.07.13. 14:55:25

@neked ugatok: Ja, és minden egyes eladott példány után tegyen félre egyet talonba három évig utána húzza le a vécén? Merthogy 3 évig szinte semmit nem forgalmaznak az informatikában.
Persze, sz*r a törvény, de nekünk, vevőknek kedvez, úgyhogy maradjon így.
Majdnem annyira el van ez szúrva, mint az, hogy az irodalmi szerzői jogi törvény vonatkozik az informatikára is és még Commodore 64es játékokat is jogsértő letölteni, boltban kéne megvenni őket...
A törvénykezésünk naprakészség szempontjából megragadt valahol a 20. század közepe környékén.

Uaz469 2009.07.13. 15:06:19

Egyszer én is jártam így, 14e Ft-os CD íróval, visszavittem, nem javítható, csere nincs, és mivel fél év alatt csökkent az értéke, 8e ft-ot levásárolhattam volna. Boltból ki, PTK hónalj alá csap, boltba vissza, asztalrabasz, pénzt visszakaptam, és leléptem. Ha az eredeti árat vásárolhattam volna le, akkor nem veszitik el a 14e Ft-ot.
Megjegyzem, engem nem érdekel az ára, ha rossz (és nem én csaptam földhöz), vagy cserélje, vagy adja vissza az árát, mert én azt az összeget fizettem nekik. Ilyen alapon kérhetnék cserébe kettőt helyette, mert ugye már az eredeti árból az is futná...

neked ugatok 2009.07.13. 15:09:16

@Kandras:
persze, hogy nem a kereskedő, de nem is nagyker feladata a cseretermék megléte, hanem a gyártó álljon készen arra, ha befut egy garanciás cucc, akkor tudja pótolni. elvégre ha garanciát vállal, törvényi kötelessége kárpótolni a vevőt valahogy
jellemzően egyébként ha közvetlenül a gyártóval veszed fel a kapcsolatot (pl maxtor vinyók régen), és nekik küldöd el a hibás terméket, szó nélkül kicserélik, ha meg már nem tudnak ugyanolyat prezentálni, akkor kapsz egy jobbat, de nem kell különbözetet fizetni
halkan jegyzem meg, a kereskedő is így kap cseredarabot, tehát ha leáll különbözetet számlázgatni, még csal is.

megvetted 30ezerért, elromlott, kapsz egy másikat, ami JOBB, de az új ára 10ezer, akkor is kuss, mert jobbat kaptál. ez lenne a normális szerintem

de általában az van, hogy megveszed 30ért, kapsz egy jobbat ami 10et ér, de még kiszámláznak neked 5ezret, mert amit megvettél régen, az már csak annyit ér - és mindenki benyeli

Alikam 2009.07.13. 15:13:13

"Ez akkor tök jó, bármit megveszek, garancia lejárta előt pár nappal elrontom és az összes károm annyi, hogy nem a bankban kamatozott az ára :)"

Ha te elrontod, akkor azt a gyár egy másodperc alatt észreveszi és nem rendeltetészerű használat miatt szépen bemutatnak neked.

Vagy annyira naív vagy, hogy azt hiszed, csak úgy rálépsz és már cserélik is?

EnZsolt 2009.07.13. 15:17:44

@kispista2: a pénz értékvesztéséről beszélek.

Mellesleg pont azt szerette volna, mivel nem lehet kijavítani, ezért cserélni szeretett volna, azt a vevő nem szerette volna, ő azt a pénzt akarta, amit akkor kifizetett. És nem mondtam egy szóval sem, hogy sajnálni kell a gyárat (pláne, hogy a szerviz nem hozzá tartozik), de fel kéne fogni, hogy a pénz értéke változik.

A termék lehet rossz, de ettől miért köcsög az a boltos, aki eladta azt a terméket? Tudott róla, hogy rossz lesz?

Nem értem miért fröcsögsz itt össze-vissza, lehet, hogy megártott a meleg?

2009.07.13. 15:23:21

nem értem mit kell ennyit rugózni ezen a dolgon. Vagy csere vagy teljes kifizetett vételár jár vissza. Ki a sünt érdekel az azóta történt árváltozás ?!

pizsama 2009.07.13. 15:28:06

@asdf:
Pontosítok: Felajánlották, hogy vásárolja le, de ha kéri, visszafizetik az összeget, ő meg ha már ott volt, inkább vett valamit a pénzen. Na, ilyen a korrekt/ügyes eladó!!!

Layosh 2009.07.13. 15:28:43

Na ide sem megyek többet vásárolni, nyaljanak sün-t.

Kandras 2009.07.13. 15:34:03

@Alikam: Ha ez így működne lennének emberek, akik arra szakosodnának, hogy párezer forintért "úgy" rontanák el... Ráadásul egy adslmodemet már nekem is sikerült elrontanom úgy, hogy pontosan tudtam, hogy az én hibám, direkt csináltam mégis cserélték (na, itt az ember, aki vizet prédikál, de issza a bort... inkább nem megyek bele az okokba : ).
Nyilván nem vagyok idióta és nem hiszem azt, hogy kettéfűrészelem és kicserélik. Bár lassan arra is meglesz a jogi kiskapu, még keresik az illetékesek, szövevényes az a bizonyos magyar jog, meglesz oldva ez is... ;-)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.13. 16:41:14

Kérdés az, hogy a meghibásodást mennyire előírt használatból eredő okokra vezetik vissza.

Mindenki tudja azt, hogy egy mai HDDt hűteni kell, vagy legalábbis olyan helyen elhelyezni ahol az aktív hűtése biztosított (táp mellé, proci- vagy házhűtő venti mellé). Ha ezekután vastag rugába csomagolva használod melegedés miatt szépen kimennek a félvezetők benne, tönkre megy az elektronikája. Ugyanez történik, ha poros helyen használod.

Namármost sehol nincs leírva, hogy aktív hűtés kell a cuccnak, a gyártó speckóban is csak azt írják, hogy 35fok környezeti hőmérséklet mellett szabad használni.

Innentől ez egy objektív megítélés, hogy elhiszem, hogy az illető nem hőlégfúvóval melegítette vagy kb. havonta megtisztította a portól.

Én mondjuk szemét vagyok, nem hinném el :) És a többi problémát is pl. a sztatikus töltéssel, rázkódással is a vásárlóra verném, viszont bevezetném a az alkatrész lízinget azaz pl. 20e kaució+20e alkatrész ár fejében kap egy kütyüt és ha 1 év múlva visszahozza üzemképesen, visszakapja a kauciót.

Így vehet új, korszerűbb terméket, nekem meg lesz pénzem esetleg használtan eladni vagy megfelelően megsemmisíteni - ezek ugyanis kivétel nélkül mind veszélyes anyagnak minősülnek nem újrahasznosíthatók.

Sanyi 2009.07.13. 16:47:35

legyen cseredarab...

ez nem igy mukodik.

altalaban a forgalmazo kap 3-5% extra kedvezmenyt a garancialis esetek rendezesere amit normal esetben el kene kuloniteni es addig nem hasznalni. Ehelyett a cegek erre is ugy neznek mint arresre. masreszt, raktarhelyuk se nagyon van. harmadreszt, ha raktaroznak az tokremeneteli elorejelzesnek megfeleloen (hdd: 3-5%/ev, alaplap: 3-4%/ev, memoria 1% korul volt amikor legutoljara ezzel foglalkoztam) akkor lenne csere. de nincs

amugy

szerintem is, tartsanak cseret raktaron vagy fizessek vissza a penzt. szerintem jo a toveny. mar elnezest, de ha nekem eleg 100GB hdd amit evekkel ezelott mondjuk ot ev garanciaval vettem (mert mondjuk a gepen van egy openoffice amivel doksit csinalok es semmi mast), akkor mi a fenenek kene 1TB arahoz kepest avulast fizessek? adjanak 100GB diszket vagy egyenertekut (ha mar vallaltak a garanciat). ennyi. ha nincs, akkor probalhatnak meg jobbat adni (ha nekem is kell) vagy hibas teljesites. es mi van akkor ha mondjuk egy speci kodot futtato embedded cucchoz valo alaplapot kell cserelni ami mondjuk az uj technologiaval nem mukodik (van ilyen)? az ujabb alaplap jobb? hat....

moli 2009.07.13. 16:56:33

@Kandras: artatlansag velelme is milyen szar, mert vissza lehet vele elni.

moli 2009.07.13. 17:02:26

@neked ugatok: az altalaban hozott peldaval csak az a baj, hogy nincs olyan 123000ftos videokartya, amire 1nel tobb ev garanciat adnanak (nem gyartoi)

Ákos81 2009.07.13. 17:08:00

Köcsög volt az Alien, de ha most belegondoltok...ha ő nagyobbat vesz (és nagyobbat, jobbat, ahogy írta) akkor az valószínű tavaly nem 27k volt hanem 35 ezer....és akkor most tegye össze a 2 kezét, hogy nem 8kt kellett ráfizetni, csak 8ezret...

Én is így vagyok most, 3 éves 250 gigás IDE-s Samsung vinyóm tönkre ment, akkor drága volt...most rá kell fizetnem 12 ezret, és kapok helyette egy 1 terrás WD vinyót....és én ennek is örülök...mert 4x annyi hely, meg gyorsabb, jobb megbízhatóbb!

Ákos81 2009.07.13. 17:10:11

@BullFrog: szal nem 8kt hanem csak 5kt, elírtam :)

De valóban, ha nem is 27kt kellett volna az Alinnek álnia...de azért 5 ezren kukacoskodni :\ és egy vásárló mínusz...pedig valószínű komplett gépet is ott vettek volna késöbb...hát így járt, én se veszek tőlük semmit, de csak a hozzá állásuk és a stílusuk miatt :) normálisan is ellehetett volna mondani...no meg csomó helyen van, hogy a bolt inkább kárt szenved, mintsem hogy pár ezer forint miatt, elveszítsenek 1 (jelenleg jóval több) kuncsaftot :) így jártak

neked ugatok 2009.07.13. 17:37:48

@moli:

ezt nem tudom, honnan veszed, az összes nagy gyártó (asus, msi, sapphire, bfg, gigabyte legalábbis biztos) minimum 2 év gyártói garanciát vállal a termékeire (valamelyik 3at is)
legalábbis a global honlapokon így hirdetik, azt akarod mondani, hogy a háttérben pedig ennek a felét a nagyker állja? nem tartom életszerűnek

vazze... 2009.07.13. 17:49:33

Alien = korrekt

Eddig 5 gépet vettem ott és mindig minden zökkenőmentesen ment(volt csere is).

Sikeres-e vagyok-e...

redraven 2009.07.13. 18:27:02

@vazze...: Sikeres vagy, eddig nekem is minden gépem tőlük van, ha valami alkatrész kellett, ami nincs raktáron, beszerezték, vittem hozzájuk én is halott vinyót gariztatni, szó nélkül cserélték, a szerviz is korrekt, volt olyan hogy valami alkatrészről nem tudtam hogy jó-e, bevittem, ingyen megnézték, szóval Alient nem fikázni, Budapest legjobb, és legkorrektebb számtechboltja.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.07.13. 18:40:13

Új Mistral születik! Hiába, válság van.

fatality666 2009.07.13. 19:32:54

Én is vásároltam már náluk, de szerencsére nem kellett garis dolgot intézni.

Anno már volt szerencsém egy másik bolthoz (ahol a megnyitása óta törzsvásárló voltam, számla + miegymás nélkül szóbeli garanciával) de sajna egy garit nemigazán intézett el. Többet oda nem mentem vásárolni, ill a haverokat is lebeszéltem az üzletről => nemsokkal utána be is zárt a bolt

Megdobbent 2009.07.13. 19:45:29

mert IDEGENektol nem veszunk semmit. Vigyazunk veluk: testrablok!

sertésmájkrém 2009.07.13. 19:48:07

Kicsinyes, barom posztoló. Ostobaságból jeles.

Pimp Tibee 2009.07.13. 21:51:20

Én csak azt nem értem, hogy már fél éve is 20 ezer ft alatt volt egy 500 gigás vinyó, szinte akármelyik tipusból.Akkor nem kicsit volt sok érte a 27 ezer

asdf 2009.07.13. 23:47:51

@neked ugatok: egyet tetszenek elfelejteni mindig (nem csak a vevok, hanem a boltok is kozolni a vevokkel, meg normalisan feltuntetni a jotallasi jegyen): a 3 ev garis asus vga zsuga az 1 ev teljeskoru jotallas (ezt ugyebar a hazai jogszabalyok irjak elo) + 2 ev KORLATOZOTT jotallas a _gyarto feltetelei szerint_. Pl: visszakaphatsz javitottat, ami nem a sajatod volt, visszakaphatsz valami tokmast, ami kb. egyenerteku vagy tudasban, vagy jelenkori araban a tieddel, esetleg 1.5 honap az ugyintezes, meg nem indul ujra a gari, es meg sem hosszabbodik, amig nincs nalad a cumo, stb. . Mas kerdes, hogy ez sem lehetne igy, mert az elobb irtak csunyan tiporjak a vevo szavatossagbol eredo jogait, de hat a nagy hatalmas hw gyartokat marhara nem erdekli, hogy a kis porszemnyi magyarorszagon mikent van ez leszabalyozva, igy marad az, hogy akinek kedve/penze/ideje van, a boltbol kihajtja azt, ami neki a torveny szerint jar, a bolt meg bebukja a dolgot (kotelezettkent nem nagyon tud mast tenni).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.14. 00:09:51

itt a'merikaban ilyen computeres meg telefonos akarmikre nincs garancia
viszont kothetsz ra biztositast fel vagy egy evre

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.14. 09:03:48

Csúnyán átvertek!

Az eredeti áron kell nekik visszavenni a terméket, tehát, ha most olcsóbb a termék, akkor még pénzt is kell neked visszaadniuk! Jobban jársz, ha visszamész, és addig nem tágítasz, amíg nem adják vissza a pénzedet!

moli 2009.07.14. 10:17:29

@neked ugatok: dehogy a nagyker, a gyar! egy 3 ev gyartoi garancias hdd-t 1 ev utan neked kell sajat koltsegen postaznod a gyartohoz, ha akarsz valamit. es ez tulnyomoreszt kulfoldi postat jelent.

speibl (törölt) 2009.07.14. 11:01:24

Mintha, a Mistral kapcsán felmerült volna már ez a probléma.

snake6 2009.07.14. 18:57:44

itt a környékben minden pcbolt ezt csinálja ha nem vagy span vagy ismerős szépen lehuznak (sexárd)

snake6 2009.07.14. 18:58:00

itt a környékben minden pcbolt ezt csinálja ha nem vagy span vagy ismerős szépen lehuznak (sexárd)

snake6 2009.07.14. 19:00:13

itt a környékben minden pcbolt ezt csinálja ha nem vagy span vagy ismerős szépen lehuznak (sexárd)

papugaja 2009.07.15. 12:49:04

Na ja!

Ha a 27e-s vinyó most csak 18e, akkor garanciális csere esetén ugyanazt a típust adva legyenek szívesek 9e huffot visszacsengetni ezen logika alapján.
Ugyeugye?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 13:57:28

@papugaja: Ez eddig nekem még mindig így is ment. Mert így is kell lennie, csak az emberek nem tudnak róla, meg basznak kiállni az igazukért, aztán itt morognak. Az üzletemberek logikája: "Aki hagyja magát átbaszni, azt át is kell baszni!"

pulykamaki 2009.07.15. 16:38:26

Minden boltos azzal a kifogással jön hogy, olcsóbb lett az adott termék, de ha persze közben drágulna akkor rögtön a vásárláskori értékre hivatkoznának. Hogy is van ez?

rszvsz 2009.07.16. 10:39:44

@moli:

:D Mert nyilván Tajvanon vette a vinyót. Aki eladja, az intézkedik... Posta, futár, miegymás. Nagyker dolga. Ha aszondja, hogy neki nem éri meg, csere; pénzvissza.

Mondjuk, ha te, moli visszapostáznál a szar seagate-d a gyárnak, és megírod a problémád, vélhetően a honi nagykert jól kibannolják... Annyira nem nagy a hazai piac.

moli 2009.07.16. 15:01:34

@rszvsz: a magyarorszagi garancia torveny alapjan 1 ev. gyartoi garancia lehet akarmennyi. de az nem nagyker-garancia, hanem gyartoi.

flimo13 2009.07.18. 07:07:04

@EnZsolt: megköttetett egy szerződés, 25 ezer forintért adnak egy kártyát, ami x ideig biztosan működik. A szerződés rájuk eső részét elbukták, részteljesítés nincs. Ha nem tetszik be lehet szállni a gombbizniszbe és versenyezni a kínaiakkal.

flimo13 2009.07.18. 07:09:38

@Kandras: ha neked ez sikerül, és nem veszik észre, akkor csináld, ne itt verdd a nyálad. Gyanítom te a pult másik oldalán vagy érdekelt, vagy arról ábrándozol, hogy egyszer majd érdekelt leszel.
süti beállítások módosítása