Tékozló Homár

Mi a teendő, ha kidőlt fát látunk?

2009.07.13. 13:27 | szily | 48 komment

Költözzünk másik megyébe. Az összes többi lehetőség rengeteg idegeskedéssel jár. Johnuram nem ezt az opciót választotta, hanem telefonálgatni kezdett, így persze be is szippantották az illetékesek. A vége talán mégis happy end. Sztori a Tyuxar.hu-n.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 13:34:14

Ennyire felosztott erdőről még nem hallottam. Úgy látszik a Pilis egy ilyen hely.

Szódás Lova 2009.07.13. 13:36:21

@Sün‼: Minden hely gáz. A Pil is.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 13:39:02

ahogy az útra futó vaddisznó/szarvas esetében sem mindegy, hogy melyik oldalról fut ki
ha balról jobbra, akkor 1. vadásztársaság
ha jobbról balra, akkor 2. vadűsztársaság
ha megy az úton, akkor el van tévedve az állat és x

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.13. 13:42:29

Mennyi álhivatalnok, álmunkahelyen, valódi fizetésért!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 13:42:54

@Szódás Lova: A mi erdőnket a vadász már többször próbálta felosztani.
Pechje volt sorozatban, mert a medve éberen őrködött.
Ha elkapta, berántotta egy bokorba.
A sokadik ilyen eset után pedig
feltette neki azt a bizonyos kérdést...
Azóta nem láttuk a vadászt.

Tsabi 2009.07.13. 13:43:07

@Ingyen Online Stratégia játék magyarul: hat igy lehet novelni a posztszamot, es meg sokat irni se kell hozza :) majd szep lenne egy re, hogy hany honap mulva korhadt szet a fa magatol/vittek el tuzelonek/vagtak ki (ebben a valoszinusegi sorrendben) Mindenesetre nekem a tortenetbol az tetszett, hogy vegulis azert par telefon utan sikerult a kello helyre eljutni.Professzinalis persze akkor lenne a dolog, ha lenne egy teszemazt onkormanyzati hotline, ahol az ember betelefonal, es jo esetben segitenek neki, rossz esetben eliranyitjak a hivast oda, ahol segitenek neki.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 13:47:51

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: További esetek is előfordulhatnak.
Mi van, ha a harmadik esetben a szarvas:
-az út bal oldalán megy
-az út jobb oldalán megy
-ha szembejön
-ha egyirányba közlekedtek
-ténfereg az úton (buli után szokott ilyent leginkább)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 13:50:11

@Sün‼: kedves erdei barátom, természetesen az általam felsoroltak arra az esetre vonatkoznak, amikor autó találkozik szarvassal/vaddisznóval.

ha csak úgy sétálnak és nincs garambol (igen, g-vel), akkor mindegy

a vadállat és autó találkozása elvileg tilos, mint a hajóvontáké, de elő-előfordulhat

JMP 2009.07.13. 13:53:53

Szomoru, ilyen orszagban elek....

Szódás Lova 2009.07.13. 13:54:27

Pont így jártam egy közlekedési táblával. A gyorsforgalmin pihengetett szépen, fél lábbal a szalagkorláton, a másikat az amúgy is keskeny sáv közepén nyugtatta.

Először a rendőröket hívtam fel, és, csak úgy kíváncsiságból, megnéztem az órámat. Tíz percig csörgettem őket, senki nem vette fel. Biztos a hozzám hasonló, táblafeljelentő gyökerek miatt, de, kérdem én, mi van, ha éppen harci kerekesszatyorral belez ki éppen egy megvadult vérnyugdíjas -falka? Ott döglök meg a helyszínen, még mielőtt elmondhatnám, hogy kérem szépen, engem éppen beleznek.

Utána felhívtam a különleges tudakozó, hogy megtudjam a Pest Megyei Közútkezelő telefonszámát, amit meg is kaptam. Azért azt kértem, mert a Gyorsforgalmi Budapesten kívüli terület, a város vége tábla után esik. Még ha a város el is kezdődik utána még egyszer, az bizony így van.

Fel is vette egy kedves hölgy (egy megvadult rozmár ahhoz a hanghoz képest távoli fuvolaszó), akinek leírtam a helyzetet. Illetve írtam volna. A második mondat elején belekérdezett: -Pesten volt? -Mondom: -Igen, de a Gyors... -Akkor nem ránk tartozik!- vágott közbe, és rámb*ta a kagylót. Anyád. Még egyszer felhívtam a tudakozót, elkértem a fővárosi közterületfenntartó kerületileg illetékes kirendeltségének telefonszámát - ezen már elzsibbadt a telefonoskisasszony- majd megkaptam a Fővárosiét, mert ű másmilyent nem tud. Hát jó.

Felhívtam, ott is kisasszony, sztenderd kérdéd: -Pesten kívül volt? -Mondom: Hát, a gyorsforgalmin. - Az nem hozzánk tartoz... -és itt én már szemfüles voltam és közbevágtam: -Felveszik ezt a beszélgetést? -Persze, az elején be is mondja a gép. _akkor kérem, hogy legyen szíves segíteni megtalálni az illetékest, mielőtt baleset történik. -
Döbbent csönd, micsoda szemét zsarolás. -Öööö... Szólok nekik. (sértődött hang) Köszönjük a bejelentést. -Én: -Nagyon szívesen.

Sokáig vigyorogtam utána. :D

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 13:57:19

@Szódás Lova: én sem értem, mit küldözgetik ide-oda az állam polgárát.

nekik hivatalból kell intézkedni.

át kell adni illetékességből az üzenetet is, nem csak a levelet.

FwM / Arlene 2009.07.13. 13:57:39

Ki találja ki, hol voltam tegnap? :)

Balatonfüreden jártam, és a katasztrófa-turizmus jegyében megnéztem aaaa.... Azt, amiről nem szabad beszélni! :)

Szódás Lova 2009.07.13. 14:00:29

@Sün‼: :D

És mi van olyankor, ha az autó átmegy a sün? Mert az végzetes veszteség. Kihez kell fordulni?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 14:06:07

@FuckupWithMarmalade:

mi nem tudjuk te miről beszélsz

és nem is értjük, hogy itt a homárom miről nem szabad beszélni

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 14:06:17

@Szódás Lova: Ez valóban jó kérdés.
A FÁSz-t mindenképpen értesítani kell.
Ott meg tudják mondani, h az adott kolléga a szervezet tagja volt-e?
Ilyenkor ők gondoskoskodnak róla.
Ha nem volt tagja a szervezetnek, akkor elegendő felhívni Sünnyogóékat.

elwood 2009.07.13. 14:10:59

erdővel kapcsolatban tudok egy illetékest, ha éppen nem túrát vezet segít ...

Szódás Lova 2009.07.13. 14:15:09

@elwood: ...Vagy ha nem a dorongján játszik. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 14:16:26

Hoppá!
Úgy látom Szódás Lova kolléga bronzérme ugrott...

staropramen 2009.07.13. 14:18:24

Sztrovacsekek!
nem igazán értem mi a probléma.Látta-telefonált néhányat-elintézte-passz. Miért kellene egy-egy telefonközpontos fejében ott lennie a Pilis autótérképének, rárajzolva az edészeti körzetek határaival?Pár telefonnal megtudta, elintézte.Ha ezzel a poszttal azt akarta bemutatni, hogy ő milyen problémaérzékeny és megoldóképes, akkor miért nem egy kockás füzetbe írja le, amit ha betelik kiadhat "Johnuram bácsi elintézte" címmel?

Impega 2009.07.13. 14:21:10

Nekem tetszett a poszt. Remelem hepiend lesz es nem varjak meg hogy a fak elkorhadjon. AMugy szerintem a fa oda tartozik, ahol a gyokere van. Bar ha a szomszed almafaja atlog, azert nem dobalom vissza nekije a zalmakat.
Az is igaz a tyukja is hozzank jart tojni. Fele-feleztunk. Marmint egy tojas neki, egy nekunk (a gyengebbek es kotoszkodo kedveert).

Impega 2009.07.13. 14:22:16

@Szódás Lova: :DD. Ez olyan hatborzongato

Impega 2009.07.13. 14:23:44

Sajnos terhelési problémák miatt a blog.hu kiszolgálása akadozik.


Naggggyon szep. Meg hanyattsun se volt :(

Ofélia . 2009.07.13. 14:24:24

Ledőlt fa esetén ha a tűzoltók már készülnek a daraboláshaoz 3 elsődleges teendő van:

1. Megbeszélni velűk a darabolás méretét és a kellő jatt mértékét(ők is emberek és nekik teljesen mindegy).

2. Hazarohanni az utánfutóért vagy a furgonért.

3. Felpakolni hazavinni kuglira vágni és szépen elrendezni a száradás miatt.

Egyet nem szabad: nekimenni a kidőlt fának és utánna beperelni az erdészetet, hogy a fa nem az előírásoknak megfelelő sebességgel dőlt a hülye bt-tulajdonában levő mercid elé:)))

Tsabi 2009.07.13. 14:27:53

@Sün‼: Szily Blognagyur nem szereti az elsozoket se. Oket megturi. a masodiktol lefele viszont torli is a kommenteket, ha olyanja van. Bocsassuk meg ezt neki, ide legalabb nem jon a sarga kiemelos remseggel. :)

Ofélia . 2009.07.13. 14:35:27

@Sün‼: A dobogót teljes mértékben elfoglaló tettesek ellen a homárosok nyilai csípőböl eltalálnak te te te önző:((

Ofélia . 2009.07.13. 14:40:11

@Impega: Dehogy várják meg!!

Egy óra mulva ott már semmi nem marad mint a beragadt merciböl:))

A falopók harcos kommandói készen állnak és mindig megvédik magukat a rasszistáktol a nemzeti eledelként evett tyúkpörkölt által gömbölyödött szabadcsapataik által:D

Impega 2009.07.13. 14:41:45

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: :D. Jajj, kis naiv vagyok, tenyleg. Lehet mar veres harcot vivnak erte.

Secnir 2009.07.13. 14:42:19

most olvastam a tippmixen:
fa - Johnuram
8.00 - 1.03

Johnuram - önkormányzat
99.0 - 1.01
(jlenleg a tét nem megtehető)

Johnuram - Pilisfaszombasszamegi erdészet
1.1 - 1.1

elwood 2009.07.13. 14:47:44

a szomszéd tyúk ha néha átjön akkor a férjével kell felezni

elwood 2009.07.13. 14:52:26

itt a probléma amúgy is a faszállítás

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 14:54:46

@Tsabi: Ez roppant kellemetlen lehet néhány esetben.

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:
Ez így most valóban mesterhármasnak tűnik, de mi tudjuk, h Szódás Lova kolléga volt igaziból a bronzérem tulajdonosa.

Eric_Cartman 2009.07.13. 14:57:50

"Mi a teendő, ha kidőlt fát látunk?"
Mégis mi? Szólni kell Horálkinak. Ő előremegy még a dzsumbujosabb helyeken is.

Tsabi 2009.07.13. 14:59:59

@Sün‼: na ja, halistennek nem mindig van ideje a gyomlalgatasra, mert ugye rendkivul elfoglalt.

Impega 2009.07.13. 15:00:37

@elwood: :DDD. Micsoda szojatek. O barcsak Grécsi velunk lenne!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.13. 15:02:52

@elwood:
Tegnap hagyma azt közölte, h most 3 napig
ezt a tevékenységet fogják vele gyakoroltatni.
Valószínűleg jelentős tapasztalatokkal tér majd vissza.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.13. 15:49:11

"az útnak melyik oldalán volt a fa? Először nem kaptam levegőt. Homlokomon gyöngyözni kezdett a hideg veríték, vajon mi a helyes válasz? Félve mondtam meg, hogy Dobogókő felől érkezve az út bal oldalán láttam a fát."

Amúgy ja, az erdészeti területek határai általában utak. Gondolom azért mert azok viszonylag egyértelmű határok.


A sztori amúgy furcsa. A postolónak értelmes dolgokat mondtak a kirendeltségeken! Ez azért scifibe illik, hovatovább fotosopp.

H4R 2009.07.13. 21:48:03

Üdv! Ha egyértelmű, hogy közvetlenül élet- vagy balesetveszélyes a helyzet, az ingyenes segélyhívó számot kell hívni (112), ők hivatalból kötelesek intézkedni. A hívásodat rögzítik, utólag visszakövethető, mit intézkedtek az ügyben. Az ő dolguk az illetékes erdőgazdaságot ill. fanyűvő manót felderíteni, nem a posztolóé, saját pénzen telefonálgatva, önmagát idegesítve. Intézkedni köteles a helyi rendőrségi, tűzoltósági ügyelet is.

Okádó Mikádó 2009.07.13. 22:15:36

@FuckupWithMarmalade:
:)
Kettőre pontoschan megérkeztél?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.14. 00:20:18

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: nagymamam a konyakot hivta gonyagnak
sose volt pias de egy evben egyszer ivott 2 cent gonyagot

májgeriberi 2009.07.14. 10:29:08

a nyúl előtt vagy a nyúlon túl..
süti beállítások módosítása