Miklósnak nem jött be a szombati vihart követő ingyenes időutazás, kérné vissza a leolvadt lazacsteakek árát. Soroksáron elég sok helyen 18 órán keresztül ülhettek áram nélkül, mert az ELMŰ-nél hétvégén nem veszik fel a telefont:
A szombati viharral kapcsolatban írok. Soroksáron (Jereván, akarom mondani Bp. XXIII. kerület) ennek köszönhetően egy csomó helyen áramszünet volt. A mi utcánkban például tegnap délután 4-től vasárnap reggel fél tízig. Ez egyébként a környékünkön mindennapos, vihar = áramszünet. Ha összefagy a lignit az év leghidegebb éjszakáján várpalotán = áramszünet. Idén télen is volt már egy majdnem nyolcórás áramszünet, természetesen akkor is hétvégén. A közös az esetekben, hogy nem lehet segítséget kérni SENKITŐL.
Mint a legtöbb közszolgáltatás ebben az országban, ez sem működik normálisan. Már akkor tudtam, hogy szombat este már nem lesz villany, amikor még csak egy órája tartott az áramszünet. Próbáltuk hívni az ELMŰ számait, de vagy el sem lehetett érni, vagy pedig egész egyszerűen NEM VETTÉK FEL. Nyilván sokan hívták őket, de ez nem lehet mentség. Lehetett tudni, hogy nagy vihar lesz, fel lehetett volna készülni rá. Arról nem is beszélve, hogy a viharnak már este hatkor vége volt. Reggel fél hatkor ébredtem fel, akkor már biztosan nem lehettek sokan, akik hívni próbálták őket, de még ekkor sem vették fel a telefont. Valójában ezekhez nehezebb betelefonálni, mint az esti híradóba. Nekem még egyszer sem sikerült több órás áramszünet esetén, pedig átlagosan minden hónapra jut egy ilyen.
Már este hívtuk a 112-őt, ahogy mások is az utcából. Segítséget természetesen innen sem kaptunk, csak kioktatást, hogy ez rendőrségi szám (holott még be is mondják, hogy segélykérő vonal). Mellesleg a téli nagy áramszünet idején pont a rendőrségen keresztül tudtuk bejelenteni a problémát, és miután ez megtörtént, kb fél óra után már volt áram. Ma reggel a katasztrófavédelemnek a számát hívtuk, végül ők jelentették az esetet az ELMŰ felé, a javítás megint kb egy óra volt. A legszebb, hogy a szerelők abban a tudatban jöttek ki, hogy egy órája van csak áramszünet (ugyanis akkor lett bejelentve, amúgy 17 óránál tartottunk). Tehát van elég ember a hibaelhárításra, csak épp bejelenteni nincs kinek a hibát. Az ember azt hinné, hogy ilyesmi csak eldugott falvakban van, hát, ezt a várost nem véletlenül keverik össze mindig Bukaresttel.
Egy pár random kérdés a az esettel kapcsolatban:
Ki téríti meg a keletkezett kárt? Több utcában nem volt áram majdnem egy napig, a hűtők leolvadtak, a kaja megromlott. Miért nem elérhető a ELMŰ hibabejelentő vonala, amikor a fél városban nincs áram? Csak ültünk a sötétben, és ha nem kerül elő a katasztrófavédelmis szám, még most se lenne itt villany.Mire való a 112, ha a legelemibb dolgokban sem tudnak segíteni? Miért olyan számot akar megadni a diszpécser, amiről ő is tudja, hogy nem elérhető? Miért nem lehet egy áramszünetet, csőtörést, kóbor kutya falkát, atomvillanást valami központi számon bejelenteni, ahonnan a diszpécser továbbadja az infót a megfelelő embernek? Ha a 112 a rendőrségen csöng ki, akkor minek a 107?
Csak én érzek párhuzamot a téli dunántúli áramszünettel?
homár molla 2009.07.20. 13:11:03
Smacika 2009.07.20. 13:12:21
szalontüdő 2009.07.20. 13:13:16
homár molla 2009.07.20. 13:13:29
elwood 2009.07.20. 13:13:56
EnZsolt 2009.07.20. 13:14:01
Smacika 2009.07.20. 13:14:15
Ofélia . 2009.07.20. 13:16:22
maincoon © 2009.07.20. 13:17:03
Taurusz 2009.07.20. 13:18:30
Secnir 2009.07.20. 13:21:21
-...kérjük a lakosságot, ne hívják az ELMŰ forródrótját a hibabejelentések miatt, tudnak minden hibáról, és elhárítják azokat. Emellett ha sokan telefonálnak, terheltek lesznek a vonalak, és nem tud a lakosság hibát bejelenteni...
erre megállt a kezemben a fakanál, és feltettem magamnak a kérdést: én vagyok hülye, vagy az ELMŰben dolgoznak idióták (bemondó+szerkesztő dettó)
asszonnyal abban maradtunk, hogy már csak ketten vagyunk normálisak az országban...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 13:25:11
Mindjárt kiderült volna a hiba oka.
homár molla 2009.07.20. 13:26:00
Frucsasz 2009.07.20. 13:32:07
Taurusz 2009.07.20. 13:44:22
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 13:44:40
nem szájhagyomány útján terjedő hazugságról van szó.
nálunk 12 órás volt az elmü által előre bejelentett karbantartás. 40 fokban.
ki kellett nyalni a fagyit a mélyhűtő dobozából,mert szétpunnyadt. de így is finom volt.
staropramen 2009.07.20. 13:45:20
Ilyenkor derül ki, hogy milyen kiszolgáltatott az ember,ha egy természetesnek hitt szolgáltatás befuccsol.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 13:45:36
Taurusz 2009.07.20. 13:46:25
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 13:46:39
Ő majd jól leordítja mindenki fejéről a hajat.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 13:47:05
előbb válaszol nekem @Taurusz: mint ahogy megírtam?
és @staropramen: hogy került alám?
mi ez?????
kezdek félni... ez biztosan nem horálki csinálja...
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:49:17
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 13:49:40
staropramen 2009.07.20. 13:50:12
Nyilvánvaló provokáció, nem részletezem!
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:53:19
telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.07.20. 14:00:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 14:00:18
"
Érdeklődve várom a megfejtést.
_asimo_ 2009.07.20. 14:01:41
gelsystem 2009.07.20. 14:06:20
öh-öh-öh
áram, az vajon mÍÍÍÍÍ?
a postoló egy lúzer!
nem hiszem el, hogy enm lehet bevágódni egy kocsiba, és beszaggatni a központba aztalt borogatni...
csak a kényelmes telefonálás!
apppropó:
a telefonpóznát meglocsoltad? lehet, hogy azé nem vették fel a telefont!
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 14:06:20
Engem nem is annyira az érdekel, hogy hogy került @staropramen @mpl alá, hanem, hogy akkor végülis milyen volt?
Sati 2009.07.20. 14:09:45
itt Zuglóban is áramszünet volt, a szomszédokkal felváltva hívtuk őket 2 órán keresztül, kicsöngött, de senki nem vette fel.
2 éve meg úgy jártunk, hogy egy vihar után sikerült elérni őket, ahol is mondták , hogy cca 10 ezer forintot kell fizetni a kiszállásért, ha mégsem az elmü részénél van a hiba, hanem házon belül. hát mi vagyok én, hogy ezt meg tudjam állapítani? Szép kis summa mondjuk/kiszállás.
nesze neked Magyarisztáni szolgáltató 2009-ben....
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 14:11:33
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 14:13:56
kispista2 2009.07.20. 14:15:23
Ha elromlik a váltó a Volvóban, a 112-t hívod fel, hogy továbbítsák a hibát a szervíznek?
És nem bírtok ki fél napot áram nélkül?
kispista2 2009.07.20. 14:17:05
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 14:21:16
Igaz, ami igaz, nagy szél volt és a gázórás elég kis vékonydongájú fickó...
Szódás Lova 2009.07.20. 14:26:17
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 14:26:33
www.youtube.com/watch?v=KZV1CdFObeQ
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 14:27:19
egy komplett tetőt nem voltak képesek vihar után normálisan rendezni.
ja, igazold blokkal,hogy vettél egy hónapja egészben egy gyesznót, és lefagyasztottad. vagy a sima hűtőben a kb. 20 ezres heti kaja.
rohannak kárfelmérni, gondolom szag alapján:)) aztán szerezz be igazolást hivatalosan az elmütől, hogy tényleg nem volt áram.
az igazság az, hogy pont leszarják.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 14:29:29
már az érintett is leírta, hogy provokáció, na
érjétek be ennyivel
?
elwood 2009.07.20. 14:29:30
a blogmotor úgy látszik keveri a hozzászólásokat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 14:30:51
a a barati csaladnal 1 hetig
hozzank jartak furdeni
nem, nem videoztam meg
ha Mary felebred megyunk maroklofegyvert vasarolni de elotte csinalok neki rantottat
Tachikoma 2009.07.20. 14:31:29
- 3 telószámot lehet kinyomozni velük kapcsolatban, egyiket sem voltak hajlandóak felvenni (illetve vhol automata van, ott a mellék kapcsolása nem volt sikeres) Gyakorlatilag nem is tudtak rólunk, gondolom.
- Közben közvilágítás meg frankón ment amúgy, este bekapcsolt, ahogy kell.
- Másnap reggel jutott eszembe, hogy a segélyhívón (112) keresztül kapcsoltassam őket. Ez sikerült is, kacsoltak valakihez, viszont így nem lett rögzítve a hívásom, és nem is volt sehol nyoma gondolom. Ez azért érdekes, mert...
- Másnap délelőtt tizenegy körül az egyik szomszédnak végre sikerült felhívni őket a hibabejelentő számon, neki azt mondták, hogy még senki nem jelentett hibát az utcából (!), ezért valszeg nála lesz a bibi, amiért ha kijönnek 4000 Ft kiszállási díjat kell majd fizetnie (!!)
- Másnap egyetlen levél volt a postaládánkban, elmü éves elszámoló... Erre van kapacitásuk.
Azt hogy mennyi kaját kellett a leolvadt hűtőkből kidobálni már nem is említeném, este hidegvízben mosakodást sem (cirko), meg a többi egyébb kellemetlenséget sem...
telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2009.07.20. 14:32:50
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 14:34:36
ja, straropramen voltam az érintett... az sem rossz. J
johevi 2009.07.20. 14:35:02
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 14:35:49
freud... no comment. J
Bluebyrd 2009.07.20. 14:37:37
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 14:39:28
Átmentem a szomszédba, h megtudjam, miért nincs áram.
Ott is sötét volt.
A mókusok ekkor újra nekiláttak tekerni a kereket.
Akkor láttam, h a szomszéd mivel foglalatoskodik:
kepfeltoltes.hu/090720/sun_kefel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Koholmány 2009.07.20. 14:39:34
Már miért ne lehetne? Mégis mit gondolotok? Több 10.000 telefon volt a viharral kapcsolatban, persze, majd beültetnek 1 vihar kedvéért plussz 500 telefonkezelőt, mi?
Pláne hogy abból a több tízezerból a legtöbb ilyen hülyeségekkel zaklat, hogy 1!!! napig nincs áram. Noésakkor mivan?
A 112-vel meg ne fárasszom már a posztó, ha lefagy a windows miközben ezt a kommentet írom akkor sem a 112-t hívom, hanem max a microsoftot...
Bluebyrd 2009.07.20. 14:49:38
gelsystem 2009.07.20. 14:54:30
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.20. 14:54:47
BaT2 2009.07.20. 14:55:11
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 14:57:08
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.07.20. 14:57:27
baszki. sünszarás, baccpapucs volt már?
zm 2009.07.20. 14:57:56
Mondta a tv-ben egy ELMU-s tag, hogy 30.000 haztartasban ment el az áram és 10.000-en probálták hívni őket. Nem, erre nem lehet felkészülni. Gondolom a postoló attól is kiakadt volna, ha kap egy ilyen levelet:
Tisztelt Ügyfelunk!
Szombatra vihar várható ezért 500 operátort kellett felvennünk, hogy Ön valakinek elmondhassa, hogy nincs áram (mi anélkül is tudjuk, de ez Önnek fontos, hogy elmondja) úgyhogy a megnövekedett költségeink miatt a kiesés ellenére is erre a hónapra 3-szoros díjat számítunk fe.
Tisztelettel
ELMU
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 15:01:09
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.07.20. 15:04:10
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 15:06:04
ezt mondtam a multkor is
sokan azt hiszik hogy jon a vihar es hu nincs aram
hat nincs
vezetekek szakadnak, a tuzoltok lehet eleteket mentenek
nincs
200 eve egyaltalan nem volt
Fecske21 2009.07.20. 15:30:26
Tiszta idegbaj volt az egész. Sokszor volt, hogy a központ kapcsolta a hibabejelentés,t az meg kicsörgött, de a kutya nem vette fel. Végül vasárnap reggel 6-kor sikerült velük beszélni. Nem igazán értettem, nem volt senki ügyeletben?
staropramen 2009.07.20. 15:31:07
Ezért Sztrovacsek 200 éve a sózott hús büdösödött meg a melegben, és a szalonna lett avas.Most meg a fagyasztott cucc enged ki.
A multkor bejelentettem egy áramszünetet.Az ügyfélszolgálatos jó fél óra után vette fel.Kérte a mittudoménhányjegyű ügyfélkódomat.Mondtam, hogy ugyan ne keressem már meg a tetőtérben az iratok között, nem akarok mást mint egy áramszünetet bejelenteni.Azt mondta, hogy akkor hivatalosan nem veheti fel a panaszt de nyugodjak meg, a faluból már sokan telefonáltak, ezért majd kijavítják.Így is történt,Oszt jónapot.
Frucsasz 2009.07.20. 15:31:11
És 200 éve még az ember másképp tárolta az élelmiszert is...
Tachikoma 2009.07.20. 15:37:18
Bocs, hogy közben meg páran kimásztunk a barlangból...
greyhound (törölt) 2009.07.20. 15:38:29
ászombászek, te tényleg időutazó vagy és az 50-es években élsz. Hát én tíz éve vettem a hűtőmet, de 48 óra után sem olvadt le áramszünetkor a mélyládája.
Persze ha egész nap tömöd a beledet miközben az elműt hívogatod akkor lehet leolvad.
Szerintem a legnagyobb gondod az hogy ki kellett hagynod a máunikasót te pharahszt!
Cuccerus 2009.07.20. 15:47:23
adiadi 2009.07.20. 15:49:21
Ami pedig az ügyfélszolgálatot illeti, minden felelősséget elhárítottak, mondván jelentsem be neten (mondom az embernek....nem volt áram= ergo nincs net se:)), ha nincs telefonos rendszer! A csóka flegma volt, nem érdekelte a problémám (gondolom már ezerszer hallotta aznap). Mondta, hogy ha gondolom, írjak panaszlevelet az ügyfélszolgálatra. ....megtettem, most várok:). Ha nem kapok innen se épkézláb választ, jöhet az ombudsman.....egyszer csak történik valami:)!kard ki kard, nekirontok a szélmalomnak:)!!!!...márcsak az elvért is!!!!
AmBesten 2009.07.20. 15:50:28
Ez vicces. Én ugyanis elmentem az Elmű központjába panaszt tenni - de nem volt ott senki, akivel érdemben lehetett volna beszélni.
adiadi 2009.07.20. 15:54:08
Erre írhatsz és válaszolniuk kell 30 napon belül!
manóhegedû 2009.07.20. 15:55:36
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 15:56:28
ezt en ertem
de ertsd meg ha jon a vihar akkor jon
nekem sikerult eljutnom a kozeli benzinkutra jegert
ne gondold mar hogy europai vihar van es 2 oran belul lesz aramod ha valami tortenik
@Tachikoma:
en hozzaszoktam itt hogy az idojaras neha eszmeletlen
es eszembe se jut felhivni az aramszolgaltatot
tudom hogy kidolt fakkal es leszakadt vezetekekkel dolgoznak
az mas ha csak ugy elmegy napos idoben
akkor hivom
de olyan meg egyszer volt, mert Mary elfelejtette feladni a villanszamlat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 15:58:34
de ez az ami nem igaz
gondolod 3000 ember keszultsegben ,es ahogy vege a vihar rohannak kabelezni trafohazakat javitani stb,
es akkor se megy egyszerre minden
ehhez ido kell
adiadi 2009.07.20. 15:58:44
Erre lehet írni és erre is 30napon belül válaszolniuk kell.
MosoMasa 2009.07.20. 15:58:52
gelsystem 2009.07.20. 16:16:54
nem is beszélni kellett volna, hanem egy palkovicsné-féle laptop kijelzőjére 100-as szöggel felkaristolni a hibabejelentést, meg a fenyegetést, hogyaszonygya: süncsalád felírva, majd hozzák kék platós ifával,...oszt bekúrni a legnagyobb üvegfelületen ami csak van!!!!
BKV reszelő 2009.07.20. 16:34:12
Winston Smith 2009.07.20. 16:38:07
Ez a 112 nekem is nagyon tetszett. De van cifrább is. FŐTÁV-osok is mondták, hogy simán szokták őket hívni áramkimaradás miatt. Amikor megpróbálnak védekezni, hogy "de mi a távhőszolgáltató vagyuk", akkor egy OLDD MEG, BASZKI adekvát válasz tud lenni.
De ugyanúgy az ELMŰ is megkapja a bejelentéseket a gázszolgáltatással kapcsolatos problémákról.
Ehhez képest a 112 felhívása nem is akkora marhaság. Végülis a vízműveket vagy a Vodafone ügyfélszolgálatot is hívhatta volna.
Winston Smith 2009.07.20. 16:40:05
Tárcsázza a 112-t, ha a mentők, a
tűzoltók vagy a rendőrség segítségére
van szüksége, így például akkor, ha:
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.07.20. 16:45:30
Tiffauges 2009.07.20. 17:22:34
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2009.07.20. 17:24:35
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2009.07.20. 17:26:37
ásni kell egy kurvanagy gödröt az udvarban, 60 centi vasbeton, levegőztető, tornádóajtó a tetejére, pici hordozható aggregát (amilyennel a perui zenészek is nyomatják a bajla-bajlát a téren) 100 liter dizellel bekészitve, viz, konzerv, rádió, sezlony.
aztán majd nem fosol be ha elmegy az áram fél napra...
rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.07.20. 17:31:20
Ha az egy nap lehet 17 1/2 óra, akkor lehessen már a lazacszték is busafej.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 17:35:27
a biztosito fizet ha van biztositasod amit fizetsz havonta
hat ezt mondom ashevillbe is volt 1 hetes
de itt komplenolnak hogy jajj uristen 24 oraig nem volt aram, miko akkora vihar van, hogy emberek halnak meg stb.
az elvesztett kajakat sajnalom, de mindenki aki betaraz 3 disznot szamitson ra, lehet esemeny hogy 1 hetig nem lesz aram
ez van
Tiffauges 2009.07.20. 17:37:59
gogyimogyi 2009.07.20. 17:39:16
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 17:39:44
itt mondjuk minden nagyobb aruhaznak van
de aki olyan helyen lakik, hegyekben stb az vesz magancelra is
en se voltam boldog a hurrikantol hogy ki kellett dobnom nemi elelmiszert de eszembe se jutott volna a LGE-t hivni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 17:41:07
errol ugatnek orak ota
bazmeg allitsd meg a vihart es lesz aram
szaGértő 2009.07.20. 17:47:00
gogyimogyi 2009.07.20. 17:56:14
gogyimogyi 2009.07.20. 18:00:46
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 18:05:36
mer jol esett a toxim tele van utan
ertsd mar meg hogy a termeszet az ur meg mindig!!!
kidol 2 fa elszakitja a vezeteket
130 km-es szel fuj
par ember meghal europaban
es akkor szapulni az elmu-t mert nincs 12 oraig aram
nonszensz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 18:09:16
az en varosom az en varosom a Te falud a Te falud
de itt mar tudjuk
ha jon a vihar osszejovunk a legerosebb hazba
veszunk sort meg gyertyat es megvarjuk meg elmulik
/hurrikanparty/
ah haggyuk
2 napja olvastam hogy vihar lesz
nagy vihar
es lett
es az emberek csodalkoznak hogy nincs aram
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 19:06:18
Elakadt a lemez?
bgp 2009.07.20. 19:34:22
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 19:43:44
nem
csak nem ertem miert nem ertik meg az emberek, hogy jon a vihar
a villanyszerelo is ember
es lehet nem lesz aram
haggyuk
lenyeg hogy Bandiba nem csapott a villam az erdoben
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 19:45:35
nix 2009.07.20. 19:55:23
Ettől függetlenül a tel. üfsz.ük elég gyászos, pedig tudomásom szerint ugyanúgy a Sykes, az egyik legnagyobb mo.-i call center-szolgáltató üzemelteti, mint a többi közműszolgáltatóét (vszeg ezért szarok azok is).
gogyimogyi 2009.07.20. 20:41:58
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.20. 20:56:11
sikeresek-e ha nem postolom?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 21:00:20
en csak egy dologra akartam fokuszalni
vanak idojarasi problemak
vihar
zaporeso zivatar
stb
es mindenki azt hiszi
5 perc es lesz megint aram
es egyaltalan miert ment el
ez a felfogas otthon
/az enyem is ez volt/
itt meg megbecsulik azokat akik akar hetvegen, vihar utan stb. kimennek dolgozni es igyekeznek megoldani a helyzetet
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 21:02:32
ez tuti
es lett
tudom ha nem lett volna most az lenne a baj
de haggyuk mert jesszumpepi szerint megakadt a tu nalam
es lehet igaza van
amugyis mingya' baseball
privateer 2009.07.20. 21:05:16
C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.07.20. 21:30:40
Hirekbe mondták hogy egy faluba kibágták az utcában a fákat az elműsök...
Advocatus Diaboli 2009.07.20. 21:31:40
Jroenick 2009.07.20. 21:39:03
Sati 2009.07.20. 21:50:22
Férj dolgozott épp, én meg nem álltam neki az áramvadászatnak, mert csekélyke női agyammal ez nem megoldható... viszont a férfiak meg nem tudnak elindítani egy mosógépet normálisan,túl sok nekik az az egy tekerő ,meg maximum 2 gomb... úgyhogy x a meccs :)
wastinglobster 2009.07.20. 21:50:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 21:54:30
tenyleg haggyuk
jon a vihar naggyabol tudjak merrol merre
es 3456 villanyszerelo lesi hol dol ki egy fa
rohan a viharban
visszakabelez villamcapasok kozozt
na haggya beken
bigfater · http://bigfater.blog.hu 2009.07.20. 21:55:49
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 22:01:35
de
villamlik
szakad
fuj a szel
es akkor a villanyszerelo mennyen es szereljen a poznan mer lerohad a kajad
tudom jesszum majd mondja
elakadt a lemez
de nem a lemez hanem a tu
perszviharban ki kell menni es szereelni mert Te fizeted az ELMUT
agyam eldobom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 22:05:26
kesz
inkabb tenyleg nezem a baseballt
annyira huje orszag hogy hihetetlen
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2009.07.20. 22:32:11
Topy70 2009.07.20. 22:37:45
Az itt 2009 made in H+Elmű.
mivanmivan 2009.07.20. 22:42:14
nudlee 2009.07.20. 23:27:15
Aztán hazajöttünk és kártyáztunk a sötétbe' kókuszillatú gyertyafénybe'.
Karácsonykor is lehetne áramszünet :)
the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.07.20. 23:52:14
zm 2009.07.21. 01:23:32
Ezeknek azt javaslom, hogy következő falugyűlésen szavazzák meg, hogy maguknak tartanak fennt 10 operátort meg 10 szerelőt, és maguk ásatják be az összes kábelt. Ha majd meglátja, hogy mennyibe kerül ez és az áram díján felül ezt az összeget is szépen havonta fizeti, nam majd akkor pampoghat.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.21. 01:42:21
nem szamit nekik
vihar vihar
leszakadt vezetekek
allo vonatok halott emberek
fel europaban
de nem volt aram
hat nem
szar ugy de neha nincs
engem is elkuldtek a turoba, mit dumalok hogy nalunk egy hetig nem volt
hihetetlen csolatas
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.21. 01:44:02
hat en legkevesbe hurrikan es aramszunet ezeten dugok
dehat ki hogy
Kis Hableány 2009.07.21. 06:00:40
Kis Hableány 2009.07.21. 06:05:49
Tachikoma 2009.07.21. 09:07:44
bukin 2009.07.21. 11:06:27
mazsola84 2009.07.21. 11:38:50
De őszintén meglepődtem, hogy egyből sikerült emberrel beszélnem.
Ja és a számlán semmilyen telszám nincs, ezt valami bedobott reklámanyagon találtam.
Sztrogg 2009.07.21. 16:07:01
Leginkább Amerikát kéne lesni, ott vannak üzleti alapú megoldások. Na, ott az áramszolgáltató honlapján ki is van írva, hogy tarts otthon konzervet, elemes rádiót, palackos vizet és takarókat. Mert ez az igazi realitás. Nem pedig a hit, hogy a világ a régi langyos biztonságot fokozza majd.
Kivi lennék, ki hány hibára gondol, mennyi lehetett? Lehet számháborúzni. Onnantól kezdve már csak némi fejszámolás, hogy hány csapat kéne. És milyen munkákra... Fa, oszloptörés, vezetékszakadás.
Az óriási hasznot szidni nem az ELMŰ-n át kell. Tessék elsétálni az országgyűlési képviselőhöz, és elmondani neki. Mert az állam beleszól a szolgáltatásba. Ez nem piac.
A piaci része az, hogy ha felteszik e kérdést annak akinek eddig nem volt villanya, hogy ennyiért tudjuk adni, 10 évente egyszer egy napos áramszünettel, jó-e ez így, mert ha nem, tessék továbbhordani a petrót a boltból - vajon mi lenne a válasz?
De elárulom (nyilvánvaló), kit lehet szidni. Azt, aki annak idején kompromisszumot állított fel a teherbírás és az ár között, és ennek köszönhetően van most mindenütt max 40 éves hálózat, nem pedig olyan vékony tyúkbél, mint a gépselyem. Azelőtt volt olyan falu, ahol a trafótól induló vezeték olyan volt, mint ma a mérőtől a biztosítótábláig a lakásban... Azt, aki a környéken lakóként kiverte a dilit, annak idején, hogy nehogy már fákat vágjanak ki a vezeték kedvéért, mikor pedig a szabványok egyértelműek voltak. Illetve azt a tanácsi műszaki dolgozót, aki hálózatépítéskor jószívűen megakadályozta a fakivágást. Illetve azt az áramszolgáltatóst, aki 1970-ben jószívűen nem vágta ki, amit pedig... És azt, aki tájékozódás nélkül ültetett és ültet fát. Ezzel kapcsolatban lehet még szidni a zöldeket, aki ilyenekről tudnak, csak nem vállalják fel, mert népszerűtlen. 5-6 éve írtam több egyesületnek levelet, hogy a gallyazásban lépjenek színre az állampolgárok tájékoztatásában ("A következő téma a megfelelő felvilágosítás lenne, aminek külföldön már vannak hagyományai is, arról, hogy hová ültessen akár magánszemély, akár civil hatóság fát.
Tudna tanácsot adni, van-e Magyarországon olyan szervezet, aki ebben partner lenne?"). Azt hiszitek, válaszolt valaki? Á, ciki ez, meg dolgozni is kéne...
Na, a komentezők közül ki akarja felvállalni a hadjáratot? Némethonban olyan is volt, hogy a polgár vállalta a mostohaapaságot, az elöljáróság meg a költségeket, és egész utcahossznyi fasorokat beültettek a kerítésen belülre, hogy ne buzerálja a vezetéket.
Ja, a hűtőláda. Tény, hogy az átlag hűtőszekrény ennyit (24 és több óra) nem bír ki, de a kombináltaknál és a fagyasztóknál lényeges adat a visszamelegedési idő. Nyilván a drágább bírja tovább...
Ami a tönkremenetelt illeti, a többlépcsős túlfeszültségvédelem segít, de az maga több százezer forint. Azt tudomásul kellene venni (de ezt meg egyik gyártó sem hangoztatja szívesen), hogy a motorok és az elektronikus tápos készülékek nem bírnak végtelen számú indulást.
Mazsola 84: az én számlámon van telefonszám, ama bizonyos 38-... Balra fent, az oldalszám és a számla kelte között.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.22. 01:05:58
jovan hat mindig lehet dugni ezt mar megbeszeltuk
@Tachikoma:
igyekeztem
de az igazsag tenyleg az
ha jin egy nagy vihar
orulj hogy elsz
es egyszer majd az aram is visszajon
de nem 5 perc mulva
otthon tenyleg ez a felfogas
volt egy kis vihar es nincs aram a qrwaeletbe
itt meg
koszonjuk hogy dolgoznak rajta es varjuk
sonance · http://www.sonance.hu 2009.07.22. 08:15:25
Az átlag magyar nem tudja a fizetésének 10%-ból 5x megtölteni a hűtőt mint te, két havonta új autót venni, minden szobába 5 tévét meg ikszbokszot tenni. Kicsi pénzéből számlától számláig él és rohadtul bosszantja, ha megromlik az amúgy is drága kaja.
Pazarló amerikai barátaink fél év után kötelet akasztanának a nyakukba, ha itt kéne élniük. Örülök, hogy olyan pozitívak vagytok, de nekünk nem olyan könnyű. A napi stressz és hajtás felemészti az embert (na nem a politikust, mert az állatkerti látványosság, naplopásból és ingyenélésből mindenképp).
EBL 2009.07.22. 17:52:09
MGT 2009.07.24. 10:36:40
A múltkor írtam az elmünek sima levélben, b@sztak válaszolni. Az 5-ik bejelentésem után valami új készüléket akartak rám sózni 3 K-ért. Mondtam, hogy a bekötési díjat és az előírás szerinti kapcsoló szekrényért bőven fizettem és nekik kellene ezt a problémát megoldani.
A részvényeseknek simán fizetgetik az osztalékokat: tavaly egy 10 000 Ft-os névértékű részvényre 2100 Ft-ot fizettek! Ez felháborító és bele sem merek gondolni hogy a vezetők meg az igazgatósági tanács tagjai mennyit keresnek!
A közgyűlési jegyzőkönyvben olvastam: van pofája Dr. Kövesdi Zoltán igazgatósági tagnak ezt mondani:
"A Társaság jól alkalmazkodott a folyamatosan változó piaci feltételekhez, így az egyetemes szolgáltatás, a szabadpiaci kereskedelem és a hálózati szolgáltatás területén is a megszokott magas színvonalon tudta kiszolgálnia ügyfeleit."
Sztrogg 2009.07.28. 23:02:59
Az elosztóhálózat sajátosságaitól függően. Vidéken a légvezetéket az ág is húzza (szó szerint). Ezellen nincs védekezés, vidéki fogyasztói sűrűségel így lehet megoldani gazdaságosan a szolgáltatást. Lásd Amerikáról írott monológom feljebb.
Ha értékes a géped, vagy a munkád, alkalmazz olcsó szünetmentest.
Nem tudom, hány éves vagy, én már öreg, hidd el, annál rosszabb, ha egy vezető sokat keres, csak az, amikor keveset. Mert akkor nem azzal foglalkozik, amivel kéne. Jó példa erre a Wartburg és a Mercedes. Semmi különbség a kettő között, ugye?
dugnám 2009.08.30. 16:31:58
Én a jó egy hónappal ezelőtti vihar után több mint hússzor próbáltam hibát bejelenteni, a zenélgetésnél tovább sosem jutottam, senki nem vette fel.
Aztán rá 2 hétre megint megpróbáltam, szintén nem vették fel. Úgy látom, ez másnál is így van.
Energiahivatal, vagy mi?
Legalább büntessék őket gyakrabban akkor.