Súlyos gyanúnak adott életet KMate ismerőse, aki sufnituningolás közben a garancia lejárata utánra programozott váltohibát észlelt Volvojában. Látott már valaki hasonlót? Esetleg, aki ott vette, futott bele nagyívű garancián túl jelentkező anomáliába?
Egy ismerősöm érdekes sztorit mesélt el nekem: Van egy Volvója, ami szép, és jó, és nagy, és erős, de nem eléggé, így elvitte egy emberkéhez (kinek szakálla volt kenderke), hogy kicsit módosítsanak a gyári beállításokon, aminek következtében a gép erőseb, gyorsabb, sportosabb lesz. Ahogy a tag összekapcsolta a laptopot a kocsival érdekes dologra lett figyelmes. Ez a kocsi egy „I” betűvel kezdődő Volvóval foglalkozó úriember szalonjából gurult ki anno. Roppant érdekes módon a kocsi computer úgy volt beprogramozva, hogy a garancia idő lejárta után némi idővel dobjon fel egy Automataváltó hibaüzenetet. Na mármost ebben a vasban az új fokozatmentes, dupakuplungos váltó van, amiért gondolom igen szép összeget lehet lekapcsolni a drága tulajdonosról a szervizben. Ezek után ki mennyire bízzon a szervizekben?
Andrzei 2009.07.20. 10:50:17
effective 2009.07.20. 10:52:09
Ofélia . 2009.07.20. 10:52:10
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 10:52:22
Jó reggelt!
effective 2009.07.20. 10:53:51
Ofélia . 2009.07.20. 10:54:49
Secnir 2009.07.20. 10:55:00
"I"vanicséknál legalábbis.
nekem VW polo csinált olyat, hogy időnként égett a motorhiba lámpa. aztán 2 indítás múlva elaludt.
egyszer szerviz környékén jártam, ember rádugta a műszert, computer közölte, hogy minden rendben. mondom, akkor miért ég?
azt mondja, frissíti a coftvert, mert belenyúltak a jelenlegibe.
mondom ok.
megcsinálta.
amíg el nem adtam, nem játszotta tovább.
Átlagarcú 2009.07.20. 10:55:10
Átlagarcú 2009.07.20. 10:58:59
Sokat enged sejteni és keveset(semmit nem) mond.
Ez a legjobb módszer arra, hogy az embereknek alaptalanul bogarat tegyenek a fülébe. Az ilyent büntetni kellene.
Ofélia . 2009.07.20. 10:59:42
Autót javítani annó villáskulcsal szoktunk de laptoppal???
Egyébként simán elképzelhető mert amit számítógép vezérel azzal egy hozzáértő szemétláda azt csinál amit akar:((
staropramen 2009.07.20. 11:00:13
Érdekes összeesküvéselmélet.Azt szeretném tudni, hogy a hibaüzenet a km futás alapján ,vagy az időgarancia lejárta után aktivizálódott volna?
Nem lehet, hogy a sufnituning közben barmoltak bele valamibe, és a terepjárós kishaver így akar ja menteni az esetleg elveszett garanciát?
Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.07.20. 11:00:31
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:02:06
kivéve ha tényleg köd van.
J
Ofélia . 2009.07.20. 11:03:20
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 11:03:44
ja.
én is annyi mindent hallok....
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:05:33
Ofélia . 2009.07.20. 11:06:14
FONTOS.
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:06:47
Szódás Lova 2009.07.20. 11:10:18
Blöeee.
Fairy Girl 2009.07.20. 11:10:51
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 11:11:52
miért hiszik egyes férfiak azt, hogy az egyébként is péniszhossabbítóként funkcionáló autójuk sem elég jó nekik?
hová kell még az a plusz teljesítmény? a városban 50-nél vagy 0,2-nél a dugóban? vagy a trafipax előtt az ótópályán akar gyorsan elsuhanni? vagy hol? gyorsulásira nem járnak volvóval gyakran...
várjuk volvo I kereskedést,vagy a jogi képviselőjét kommentelni.
Szódás Lova 2009.07.20. 11:12:19
@Fairy Girl: Ez az utóbbi három hónap egyik legocsmányabb hétfője, utálom is nagyon.
Átlagarcú 2009.07.20. 11:12:25
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:13:29
ott is mindjárt hétfő lesz.
Ofélia . 2009.07.20. 11:15:11
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:15:32
(Kalapácsra tippelek.)
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:16:17
a szervízlaptopot - ha elromlik - pedig egy szervízszervízlaptopra.
ha ez romlik el, akkor ....
Ofélia . 2009.07.20. 11:17:09
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.07.20. 11:17:17
Szódás Lova 2009.07.20. 11:17:49
Mer a hosszú fügyinél csak egy a jobb: a még hosszabb fütyi.
Hát ezért. Érted?
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.20. 11:18:11
szánalmas poszt.
remélem ezt ja(c)kyll csak azért rakta ki, mert éppen hyde volt
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.07.20. 11:18:17
Ofélia . 2009.07.20. 11:19:33
Szódás Lova 2009.07.20. 11:19:44
Secnir 2009.07.20. 11:20:25
jelen.
(asszem egyedül vagyok)
mi anno trident 256k-s videókártyák romját írtuk át, hogy legyen magyar ékezetes karakter novell alatt...
...igaz, kellett hozzá egy soros porton kommunikáló EEPROM égető, meg hexában kellet baszni tudni.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:22:38
Eric_Cartman 2009.07.20. 11:22:43
Egy Volvo nem szép.
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.07.20. 11:23:24
Vagy visszafordította a binárist? :)
Szóval ez a történet nekem egy "pöttyet" sánta.
Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.07.20. 11:23:42
arra azért kíváncsi lennnék milyen kínaipiacos chiptuningot tettek a kocsiba, és mikor fogja szétcseszni a motort.
Ofélia . 2009.07.20. 11:24:32
Mikor rájött az ember, hogy elbaszta 146-ik sort akkor anyázás kvarclámpa előlröl kezd:)
fynndafrail 2009.07.20. 11:26:12
Nem tud a szerviz belenyúlni ilyen szinten a komputerbe.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:28:16
Egyszerű volt.
Átlagarcú 2009.07.20. 11:29:32
AzHofi 2009.07.20. 11:30:07
KRT 2009.07.20. 11:30:45
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:33:22
Ki a jelölt?
Secnir 2009.07.20. 11:34:15
haha!
a főnököm, aki roppant okos ember volt, az írt egy programot, amibe soronként írtuk be, és az egybe égette beléje.
nem semmi volt az ürge.
ma már én is tudnék írni C++ben ijet.
bebe...
hogy ON is legyek egy kicsit
nagyon el tudom képzelni a dolgot. nálunk egy időben az IBM akksik mentenk tönkre a gari lejárata után 1-3 hónappal random.
volt hozzá egy kis progi, amit win alól futtattál, és akkor érdekes módon tudta tölteni. (nem mellékesen 300 gépről volt szó, és igen megterhelő lett volna évente 300 akksi beszerzése).
HP tonerek (inkjet és laserjet szériák)-ban benne van (volt) a lejárat dátuma - ha eléri, kiírja, hogy beszáradt a festék, vidd vissza a HP-nek, vagy dobd ki, de cserélni azt feltétlenül kell. volt is belőle botrány, amikor kiderült.
elwood 2009.07.20. 11:34:44
Én hiszek neki.
The King 2009.07.20. 11:34:58
Bogyo65 2009.07.20. 11:35:21
Ilyet a programba írni sem lehet, de egy mezei laptoppal kiolvasni sem!!!
Banonym 2009.07.20. 11:35:27
Lacka929 2009.07.20. 11:36:54
Secnir 2009.07.20. 11:37:04
most a gépjárművesek tesztelnek egy bioetanolos-benzines jószágot.
első dolguk volt kérni tőlem egy olyan notit, amin van soros port, mert már megvan hozzá a coftver, amivel össze-vissza (de leginkább össze) tudják állítani a gyújtás-adagolás-faszombaszásmicsodát, keverékképzést meg ilyeneket. megnéztem, a műszerfalat már megbontották, és oda van hegesztve egy soros port.
elwood 2009.07.20. 11:37:06
sh00ter 2009.07.20. 11:38:23
☺ágica (törölt) 2009.07.20. 11:38:29
SOS!!!!!!!!!!!
Hogy lehet pillanatragsztó foltot kiszedni a ruhából? Ollón kívül...
MP 2009.07.20. 11:38:51
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.20. 11:39:02
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:39:57
ez nem a nők lapja barkácsrovata! :DD
MP 2009.07.20. 11:40:18
Secnir 2009.07.20. 11:40:41
gondolom "I"steni Volvo volt.
@☺ágica:
biztos hogy pillanatragasztó? nem félreléptél véletlenül, és kell apunak a bizonyíték?
AlulírottFentemlített 2009.07.20. 11:40:48
Nos ő mondta, hogy átírta a dagályban kukkoló kabinos telefonjának programmját, így az hiába filmez le bármilyen pucér nőt, a felvételeken mindig a Pocsay család integet, boldog újévet kívanva!
Det. Le Noir 2009.07.20. 11:41:11
Ilyen sajna nincs, ha tényleg a PowerShift váltó van benne.
Akkor vagy nagy és gyenge, vagy kicsi és (viszonylag) erős.
Hogy szép-e, az meg teljesen szubjektív. Amúgy S40?
Majtika 2009.07.20. 11:41:17
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:41:38
Ofélia . 2009.07.20. 11:42:27
lazlo85 2009.07.20. 11:42:57
ramirez7788 2009.07.20. 11:43:04
Secnir:
A lithium akksikban meg nem véletlenül van szoftveresen tiltva a töltés, ugyanis bizonyos kor és töltésszám után erősen megnő a robbanékonyságuk.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:43:38
galicius 2009.07.20. 11:45:39
☺ágica (törölt) 2009.07.20. 11:45:46
@Egyéves Önkéntes: hú, akkor eltévedtem:)
Secnir 2009.07.20. 11:46:01
ez ok, de úgy voltak felprogramozva, hogy gari + 1-3 hónap? nehogymáá...
az ibm főoldalán (talán 4-5 éve) még ki volt írva, hogy visszahívják ezeket az akksikat, és ingyé cserélik őket.
maincoon © 2009.07.20. 11:46:24
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:46:47
Szódás Lova 2009.07.20. 11:48:15
ELTÁVOLÍTÁS/TISZTÍTÁS
K: Milyen oldószereket használhatok a folyékony Loctite anyagok eltávolítására?
F: A legtöbb szerves oldószer hatékonyan eltávolítja az anaerob és cianoakrilát ragasztókat. A klórozott oldószereket használjuk legáltalánosabban. Vízmentes MEK-t és acetont használunk a pillanatragasztókhoz.
K: Hogyan távolíthatok el egy kikeményedett rögzítőt, és hogyan lehet a legkönnyebben eltávolítani a ragasztófelesleget?
F: Hő alkalmazására van szükség a rögzítő eltávolítására, ha az nem távolítható el kéziszerszámmal. 170° C és a fölötti hőmérséklet szükséges a szabványos anaerob, 260° C a hőálló anaerob termékek szétszereléséhez. E célra rendszerint hőlégfúvó pisztolyt vagy Pb1 pisztolyt használunk, és óvatosan szétszedjük az alkatrészeket, amíg még melegek. Szétszedés és lehűlés után a kikeményedett anyagfölösleg mechanikusan eltávolítható (például fémkefe segítségével).
Forrás: loctite.fast.de/hu/FAQ.htm
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:48:17
ha nem lehet, akkor fordítsd ki
hány ötletet adjunk még? :)
goes 2009.07.20. 11:49:02
Rocko- 2009.07.20. 11:49:17
☺ágica (törölt) 2009.07.20. 11:49:19
@Sün‼: @ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: szeretném, ha egyben maradna a nadrágom:(
elwood 2009.07.20. 11:49:41
Nem hiszem hogy "I" microkontrolert asseblyben programozó hackereket alkalmaz az ügyfél lehúzására.
Ha le akarja húzni, simán lehúzza egy átlag garanciafelülvizsgálatnál mint a Renault.
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.07.20. 11:49:49
maincoon © 2009.07.20. 11:50:27
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:50:27
és hogy fog kinézni fémkefe alkalmazása után?
megannyi kínzó kérdés...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 11:50:45
Ofélia . 2009.07.20. 11:51:16
Na milyenek vagyunk??:)
tiborc2008 2009.07.20. 11:51:31
Nem tudom, lehetséges-e.
Ha igen, programhiba.
Ha nem, akkor simán lehet, hogy a kenderszakállú szaki így akarta a márkaszervíz szolgáltatásaitól eltántorítani a tulajt.
Secnir 2009.07.20. 11:52:05
menj vissza oda, ahol vetted és vegyél egy másikat.
EÖ (törölt) 2009.07.20. 11:52:29
karatekutya 2009.07.20. 11:55:03
Ofélia . 2009.07.20. 11:56:06
873ujr3rk 2009.07.20. 11:56:46
(O is az Ivanicsnal vette)
Remelem lesz update a sztoryhoz, megerdemelne a geci Volvo Ivanics hogy jol bepereljek es megbuntessek.
Ja azt el is felejtettem hogy volt egy masik ismerosom, szinten Volvo, na nala meg az volt, hogy az elso felfuggesztesre volt beallitva garancia utan a leszakadas!! Es ez igaz is.
Szódás Lova 2009.07.20. 11:57:16
Tök egyszerű. Rácsatlakoztatod a nadrág soros portját a laptopra, és beírod, hogy disassembly()>nadrág then screen .
Ennyi az egész.
Ha pedig valóban nyeles tengelyként használod a nadrágot, akkor meg se kottyan neki a menetrögzítő eltávolításához használt drótkefe.
Elég konkrétos voltam?
☺ágica (törölt) 2009.07.20. 11:59:24
@Szódás Lova: köszi:) Remélem sikerül:)
@maincoon: hidd el, jobb ha nadrágban vagyok:)
@Sün‼:ez eszembe sem jutott:)
@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: imádnivalóak:)))
@Secnir: varrattam, ráadásul nem mostanában:(
C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.07.20. 11:59:52
Az is be lenne programozva?
maincoon © 2009.07.20. 11:59:52
elwood 2009.07.20. 12:00:30
Ofélia . 2009.07.20. 12:00:42
folyamatosan röhögök a tippeken:)
@Szódás Lova: :DD
AzHofi 2009.07.20. 12:02:51
EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:03:31
eszembejutottvalami 2009.07.20. 12:03:41
Hány olyan van közöttünk aki ismeri a Volvo ROM-ját? Aki ismeri az valószínüleg Volvós és nem mondhatja el az igazságot. Ha téged nyilvánvalóan rákkeltő anyagokkal készült ételekkel etethetnek, a Volvónak miért kellene jobb lelkiismerettel rendelkeznie hogy ilyet csináljon.Minden multinak a piszkos anyagiak az első...mindenáron.
Csak reménykedni tudok hogy nem ilyen galád a világ, de hinni már nem tudok benne.
Ágica! nézd meg ezt: www.g-bush.hu/eltavolitas.html
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 12:04:40
Mikor beindítom, a kijelzőn néha megjelenik egy hibajelzés:
Ez a fűnyíró nem alkalmas fűnyírásra.
Igen Nem
Akármelyik választ jelölöm be, leáll a motor.
873ujr3rk 2009.07.20. 12:10:21
Felhivtam az Ivanicsot es megmondtam nekik:
Volvot akartam venni, de most olvastam az indexen, hogy szetprogizzak a fedikompit es eloregyartott hibakkal szallitjak az autokat.
Azt mondtak bocs nem gondoltak hogy kiderul, tobbet ilyet nem csinalnak, csak vegyek toluk Volvot, de megmondtam hogy nem veszek.
Szerintem hivjatok fel oket ti is, hatha megilyednek es valoban nem csinalnak tobbet ilyet:
http://www.ivanics.hu/main.php?page=group_MUNKATÁRSAINK
hublot fox 2009.07.20. 12:10:31
EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:10:37
máig emlékszem rá:
set shape from wedge to sphere
change material {wood: -> glass}
run
a fűnyírót pedig megveszem, bármennyit is kérsz érte.
volvo motoros?
Szódás Lova 2009.07.20. 12:10:57
nem várt fordulat 2009.07.20. 12:11:59
russell 2009.07.20. 12:12:06
Mercedes E Class SBC fék. 365.000 fékpedál lenyomás és kuka! Csere: 470e Ft (ha végig MB szervizbe hordtad a kocsit gariban cserélik a vásárlást követő 10 évben, ha nem akkor cumi!)
hublot fox 2009.07.20. 12:12:44
☺ágica (törölt) 2009.07.20. 12:12:55
Pusszantás:)))
EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:14:30
és ha nem kötöm le a garázspolchoz, akkor egyedül végigmegy a kéktúra útvonalom
persze csak amennyi benzin van benne, addig.
Bambano 2009.07.20. 12:14:41
Viszont dupla kuplungos *fokozatmentes* váltó nem létezik. Műszakilag marhaság.
Mint ahogy a poszt is. Feldob a fedcomp egy váltóhibát, kiütik, utána megy tovább az autó, az gáz lenne, ezzel senki nem próbálkozik.
ladislaus 2009.07.20. 12:15:26
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.07.20. 12:16:23
sznorbi2 2009.07.20. 12:17:04
Nekem a Volvonál van ismerősöm és Ő mondta, hogy nem igazán szeretik a Volvok a tuningolást vagy inkább csak a nagyon nagyon profit, mert egy csomó hibakódot fog bejelezni.
Nekem meg valami főtengely hibát és rendszám megvilágító hibát dobott ki(pedig a rendszám megvilágító müködött) a gép és miután megszünt a tuning beállítás és gyári értékkel ment tovább, furcsa módon megszünt és nem jelzett azóta sem hibát.
Igaz azóta is nagyon lomha a kocsi de hát inkább ne dobálgasson mindig hibákat és igazából nem is kell nekem versenyzésre.
A gyári értékeket csak próbaképpen írtuk felül és már leírtam az eredményét.
EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:17:24
könnyebb joghurtot inni vezetés közben :)
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.20. 12:17:37
Ctrl+X
Ofélia . 2009.07.20. 12:18:22
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.20. 12:18:53
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.20. 12:19:53
A fűnyíróra az van írva, h "Deer".
A szarvas szerint nem ő gyártotta.
Öccázé is érdekel?
Énbagoly 2009.07.20. 12:20:00
on
amit számítógéppel be lehet állítani, azt valaki meg is csinálja. Simán elhiszem a sztorit.
Smacika 2009.07.20. 12:20:30
Letelt a szabi?
Jó újra látni itt.
Ja a poszt meg fotosopp.
Következő Vásárló Miklós 2009.07.20. 12:21:03
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 12:25:46
nevetséges történet......tuning jó lett? Vagy hazavágta a szakember, de most meg a motorvezérlő kódja a hibás? Asszem pont a "sufni tuning" cég ültette be a haverodat jól a hintába :P
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 12:26:54
"Régebben a T6-osoknál volt olyan, hogy ha löttyintettek bele egy kis tyuningot(alapból 272LE) akkor az automata váltójuk elszállt elég nagy %-ban!"
Az első sorozatnál tuning sem kellett ehhez, normál értékeken is elszállt a váltó. Sötét időszak, de sikerült kilábalnia belőle a Volvnak.
EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:32:24
Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.07.20. 12:35:58
Énbagoly 2009.07.20. 12:37:03
Ray · flavors.me/raymund 2009.07.20. 12:39:13
xboxer 2009.07.20. 12:41:49
1. a post egy nagy hülyeség
2. "szakembert" nem engedünk az autóhoz nyúlni.
3. a 21-ik században már úgy tervezik és gyártják az autókat (tisztelet a kevés és extradrága kivételnek) hogy pontosan addig működjenek nagyobb hibajelenségek nélkül, amíg a garancia tart. Márkája válogatja, hogy ez 3-4-5 év vagy meghatározott kilóméter.
4. autótesztek: a Totalcar az AutóMotor és az összes többi autóslap a világon előre felkészített, okosan beállított modelleket kap tesztelésre. Tehát nem azt, amit TE az autószalonból kihozol.
Ezek az újságok információszerzésre - egy bizonyos fokig - megfelelnek, de nem kell vakon bízni a tesztjeikben.
axe666 2009.07.20. 12:44:40
Egyébként meg mér ne olvashatta volna ki a csávó a programozott váltóhibát?
A zindipendenszdéjben a csávó a zidegenek űrhajójára fordítatlan c kódot töltött fel atombombával. :DDDD
The Good Boy 2009.07.20. 12:46:33
De amúgy nem irt ki a tuning során semmit a tiptop, bár lehet, hogy azért, mert nem ótómata a drága.
The Good Boy 2009.07.20. 12:52:05
a volvo tervezők mondjanak le, és adják át a helyüket az I.... Volvo szerviz "szak"embereinek
Zine 2009.07.20. 12:53:33
Hát... több, mint gyanús.
papugaja 2009.07.20. 12:55:10
elwood 2009.07.20. 12:59:28
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.20. 13:00:10
vagy nem amatőrök, hanem ennyire becsületesek ;-)
pkovacs70 2009.07.20. 13:01:12
Fokozatmentes, dupla kuplungos...
Ha nincsenek fokozatok, minek a kuplung?
moli 2009.07.20. 13:06:06
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:06:45
Ambrash 2009.07.20. 13:08:30
Először: "új fokozatmentes, dupakuplungos váltó". Az meg milyen? Mert vagy duplakuplungos vagy fokozatmentes. Esetleg utánanézhetnél, melyik hogy működik!
Másodszor: "hogy kicsit módosítsanak a gyári beállításokon". Azaz: chip-tuning. Háttérinfóként csak annyit, hogy a Volvonak nincs saját tuning-cége, azaz "harmadiknak" nem ad ki az ilyen folyamatokhoz nélkülözhetetlen adatokat, mint pl. a can-mártrix vagy a különböző jelleggörbék, stb. Mivel az ilyen adatokat visszafejteni tökéletesen nem lehet, ezért az eredmény egy (szó szerint) gányolt szoftver lesz, ami előbb-utóbb megbosszulja magát. Mert töltőnyomást emelni, üzemanyagnyomást megváltoztatni meg befecskendezési mennyiséget állítani bárki tud, de azt úgy beállítani, hogy az utána rendesen működjön (élettartam-fogyasztás-kopás-károsanyag) az lehetetlen. Szerinted miért dolgozik egy-egy ilyen vezérlőegységen több 10 mérnök mind a beszállító mind az autágyártó oldaláról? Ezen is érdemes lenne elgondolkodni!
Harmadszor: honnan vetted, hogy "úgy volt beprogramozva, hogy a garancia idő lejárta után némi idővel dobjon fel egy Automataváltó hibaüzenetet"? Több éve foglalkozom vezérlőegységek fejlesztésével, de ilyen baromságot még nem hallottam... oké, van átb@szás dögivel, lásd: átlagfogyasztás, NEFZ felismerés, stb... de ilyet? És honnan láttad? A "tag" csodaszámítógépe kiolvasta? Ne legyél már nevetséges!
Minden esetre nem csodálom, hogy bizonyos szervizek ott vágják át a hozzád hasonló tulajokat, ahol csak tudják: semmit nem értesz az egészhez, viszont roppant okosan bele tudsz szólni... meg pénzed is van, szóval ideális alany vagy: tudod mit? Én a szervíznek szurkolok!
EnZsolt 2009.07.20. 13:09:43
Secnir 2009.07.20. 13:13:07
"a binárist se tudja visszafejteni, mert nem lehet kiolvasni a firmwaret, azt meg hogy elektronmikroszkóppal bitenként kiolvasta a flash romot, azt kétlem."
már ideje volt, hogy egy korrekt hozzáértő véleménye is megjelenjen.
beszarás, ha nem értesz hozzá, minek írsz ide?
disassembler pl.
nem lehet kiolvasni a firmwaret. aha. persze.
a gépedben sem. a mobilodban sem. az asztali upgradelhető lejátszódban sem.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.20. 13:14:05
Alig bírtuk eloltani. :)
Na, akkor átvezetékeztem, aztán sokáig jó volt. 13 éve el is adtam, erre úgy 8 éve jegy nélkül parkolt, vagy 2 évig 'aszogattak érte. Jobb lett volna ha teljesen leég akkor, hiszen miattuk az intrum justicia több embere összesen vagy 10 levelet küldött kettővel ezelőtti címemre. Sajnálom őket. Vagyis inkább nem :)
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:15:38
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:18:21
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:19:29
somewhere_around_nothing 2009.07.20. 13:20:44
Már most kínai kézbe került a Volvo, nemsokára minden Volvo "Made in China" lesz.
Erre majd büszke lesz minden (ál)presztizs Volvo tulaj :)
imittto 2009.07.20. 13:21:25
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:24:44
Üdv
Pocsay Bandi
imittto 2009.07.20. 13:25:01
öregmogyi 2009.07.20. 13:25:26
Ráadásul ha a váltó nem működik furán, akkor egyértelmű, hogy a hibás jelzést akarnám kiiktatni és nem a váltót csesztetni.
reunalla 2009.07.20. 13:26:30
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:27:19
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:31:46
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:32:46
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:34:32
anarch 2009.07.20. 13:34:53
imittto 2009.07.20. 13:35:47
Warlimont 2009.07.20. 13:36:55
Kíváncsi lennék arra a laptopra, amit csak úgy "rádugnak" a kocsira, és egyből ki is írja, hogy milyen galádságokat tettek a software-be a szalonosok vagy a gyár. Ha a software-ben gyárilag lenne valami szemét trükk, az fix, hogy nem a diagnosztikai software nyitólapján köszönne be udvariasan.
Vagy a software forráskódját is simán kiolvasta és egyből értelmezte a tuningos faszi? Valami ilyesmit talált?
if valtodatum > Date then msgbox "Óriási hiba az automata váltóban! Vigyen sok pénzt a szervizbe!" , vbCritical
Hülye egy cikk. :(
Secnir 2009.07.20. 13:40:09
nem vagyok kíváncsi a volvo 1.0 update-re 1.1-re. tehát a firmwareket sem fogom baszogatni.
baszogassa a gazdája
thepiratebay.org/torrent/4373137/Volvo.VIDA.Edition.2007B.swedish-SLN
és www.bototech.com/detail/Volvo_VIDA_DiCE_1.html
egy ilyen nem elég:
www.bototech.com/detail/VOLVO_SCANNER_2.html
disasm-elt prog valóban nem túl érdekes olvasmány, ha nehezen is, de értelmezhető.
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:41:25
w a s d 2009.07.20. 13:42:17
Én visszavinném azt a Volvo- t, nézzék meg, mi van vele, mert biztos elromlott a garancia lejárta utáni előre programozott hibaüzenet- kijelző.:D
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 13:47:26
VADIS a megoldás....szintén Piratebay-en található meg (és angol).
Lord_Cica (törölt) 2009.07.20. 13:47:47
Vegha 2009.07.20. 13:50:12
a cégünk 2004-es XC70-ében vezérműszíj szakadás állt be 125.000 km után. 4 év gyári garral vettük külföldön, ebből 4 év és 4 nap telt le. A Volvo 140.000 kmenként cseréli benne a vezérműszíjat. Előtte pár hónappal az automata váltó rángatott, ezért rátoltak egy frissített szoftvert, ami a gyári programban úgy tud megmutatkozni, mintha sufnituningbácsi belebütykölt volna. szóval a 140.000 km alatt vezérműszíjas garit képtelenségnek tűnt behajtani rajtuk. Új moci bele, hopsz... ugrott nyolcszáz-ezer.
Cseber Lajos 2009.07.20. 13:51:22
Ámde: van egy Canon nyomtatóm. Egyszercsak elkezdett kiírni egy hibaüzenetet, hogy "a hulladéktinta tároló megtelt". Ezt minden nyomtatásnál kiírta, elég idegesítő volt. A "hulladéktinta tároló" házilag nem tisztítható, a cseréje majdnem egy új nyomtató ára. Aztán találtam az interneten egy leírást arról, hogy mit kell csinálni, milyen sorrendben kell benyomkodni a nyomtató elején lévő gombokat (ez egy szervízkód), amitől elmúlik ez az üzenet. Ennek két éve, azóta is hibátlanul működik.
tocibacsi 2009.07.20. 13:51:42
Vegha 2009.07.20. 13:51:54
Fairy Girl 2009.07.20. 13:55:28
@Szódás Lova: még mindig szar ez a hétfő...
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 13:56:02
Ruhában,vagy anélkül?
jenko80 2009.07.20. 13:58:24
sydo 2009.07.20. 13:59:05
van, ahol a csipet is leöntik valami szarral, hogy megbontani se lehessen károsodás nélkül. persze nem autóknál.
na meg arra is kiváncsi lennék, hogy elemezte ki hirtelenjében a csávó kapott gépi kódot. :)
DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:02:28
amúgy meg wtf az a fokozatmentes automata váltó?? Oo
sydo 2009.07.20. 14:03:36
:D
látom magam előtt, ahogy a műhelyben elkezdték bogarászni a min. néhány százezer, de inkább millió soros asm kódot.
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 14:03:52
Majd szólok Bandinak,ha lát a hegyekben egy önjáró fűnyírót,fényképezze le!
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 14:13:55
Majd ő jól leordítja őket.
rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.07.20. 14:15:18
Van hülye, aki ezt elhiszi?
Egy jó blogba ilyen szar posztot...!
"Nincs az a fínom étel, amit egy csipetnyi szarral el ne lehetne rontani."
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 14:18:19
sot kv-t inni hamburgert enni es dugni is
sose vennek manualisat
euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 14:19:02
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 14:21:40
AlulírottFentemlített 2009.07.20. 14:23:07
Természetesen ruha nélkül.
A felvételen egyébként pocsay bá ánusza látható, amint elfingja a Happy New Year-t!
DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:24:27
valaki elmagyarázná nekem a FOKOZATMENTE váltó működési elvét???
EÖ (törölt) 2009.07.20. 14:27:32
@jesszumpepi: jó, de fékezze is meg a megbokrosodott fűnyírómat és hozza vissza!
becsületes megtalálóként ánizsos körömpörköltet fogok neki főzni
labi 2009.07.20. 14:31:09
Tomzone 2009.07.20. 14:34:49
2. Ha az eset igaz, még változtatás előtt jelenteni kell az esetet a nemzetközi Volvo központnak, azok biztos nem hagyják annyiban, másrészről ez nem polgári peres kérdés, hanem csalás és büntetőfeljelentés, bár a magyar hatóságok magatehetetlenül birka módjára néznének csak ki a fejükből...
imittto 2009.07.20. 14:36:51
fokozatmentes: en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
Szűcslaci 2009.07.20. 14:37:32
imittto 2009.07.20. 14:43:24
malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.07.20. 14:44:03
Ki mennyire bízzon a szervizekben?
Szerintem senki semmennyire.
DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:45:46
a bömöst meg lehet télen használni... keresztbe ;) :D:D
meg ésszel egyenesen is :)
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.07.20. 14:49:22
imittto 2009.07.20. 14:53:11
DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:53:39
biztos okosan csinálták,de sokkal nagyobb a hibalehetőség és a szervízköltség a több mozgó alkatrész miatt, plusz aki az ilyet tuningolja az alapból hülye, , mert valszef ki van számolva hogy mennyi erőhatást visel el és eléggé könnyű lehet túlterhelni
én meg személy szerin megőrülnék egy folyamat 3000en járó motor hangjátol :D
anarch 2009.07.20. 14:55:43
Bakter, kit érdekel hogy nincs üveghang meg rángatás. Nagyon tudok örülni azoknak a motoros barmoknak is, akik hajnal kettőkor pörgetik a motort meg csikorgatják a gumit mer az olyan menő.
Secnir 2009.07.20. 15:00:59
ja, ez egy ezeréves dolog, a harmincas években használta egy magyar úriember, akkor még PIV hajtómű volt a neve.
eztet mostan CVT-nek hívják? nem semmi.
a yamaha robogómban (17 éves) is ez van, csak a két tengely szűkítését egy lendkerék vezérli, ha nő a fordulatszám, felpörög, gyakorlatilag kuplungol, és elkezdi a tárcsák közti távokat növelni-csökkenteni.
jó találmány ez, de már régi...
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.07.20. 15:10:20
determ 2009.07.20. 15:11:00
Most van helyette egy béjenvé ez 2 hét alatt 2x volt eddig (garis) szervízben.
tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.07.20. 15:13:34
determ 2009.07.20. 15:15:07
Viszont informatikailag nem lehet "véletlenül" betenni egy hibát, hogy 500000 féknyomás után bexarjon, mert ugye ami a programban ott van az ott van, ami pedig nincs, az nincs. Tehát egy ilyennel lebukni sokkal nagyobb blama és totális bizalomvesztést okoz, nem hiszem, hogy egy Volvo/BMW/Mercedes, stb. szintű gyártó ezt megengedheti magának.
DwightMcCarthy 2009.07.20. 15:28:32
meg akit a lóerők szaga megcsapott... :D
samot 2009.07.20. 15:33:09
tipusba cserélik a vezérmü ékszijat!(legkésöbb)A felett màr provokàcio!(sorry
nincs hosszu o-m!)
samot 2009.07.20. 15:44:12
elég nagy külömbség van!:)
Ez nemtünik fel senkinek?
anarch 2009.07.20. 16:12:33
Aki meg inkább magába döntené: összehasonlításképp megnézném Te hogy gyalogolsz le 100km-t annyi alkoholból, pláne egy-másfél tonnával a válladon :).
Manci néni, a szomszéd 2009.07.20. 16:23:02
Isaura 2009.07.20. 16:33:26
Személyesen is érintett vagyok, bizton állíthatom, hogy az Ivanicsban marhára nem bakkerolják az autót. Csak néhányan "marhára értenek hozzá", kinyögik a Volvot részletre, de szereltetni már nincs pénzük. Elviszik valami sufnituningoshoz, és szétkúratják az autót.
Majd visszaviszik a szakszervizbe, amikor megáll a tudomány, elromlik az autó, és csapkodják az asztalt a garanciáért. Annak az autónak a garijáért, amit már szétkefélte(tte)k...
Ennyi. És mikor megszívják, mindenki hibás, ide is írnak, ők nem hibásak.
És mindenki lop, csal, hazudik, de ők nem hibásak.
Minden autószerviz és szerelő átvágja őket. Erre azt mondom, hogy ez annyira igaz, minthogy minden férfi szemétláda...
Warlimont 2009.07.20. 16:49:13
"És azt tudja-e valamelyőtök, hogy az én 28 éves trabantomba (kék színű) hová kell a kompjútert bedugni, hogy gyorsabban menjen?"
28 év, 1981, az még a régi 6V-os Trabant, viszont voltak már benne olyan extrák, mint kétkörös fékrendszer, műanyagvégű lökhárítók, vagy DeLuxe felszereltség esetén ködlámpa, tolatólámpa, elektromos ablakmosó, kétszólamú kürt.
Ennél a modellévnél és főként a kék színnél a computer USB-csatlakozóját a saját fenekedbe kell dugni beszállás előtt, és ha az kellően irritálja a petefészkedet, akkor döhből jobban fogod nyomni a gázt. :)
Shadowbull 2009.07.20. 17:00:10
Akit erdekel egy kicsit az autoiparban nemletezo tervezett avultatas, annak ajanlom:
totalcar.hu/magazin/technika/avultatas/
sb
isti77 2009.07.20. 17:01:35
Nem kell szakértőnek lenni, csak egy kis józan ésszel próbáljuk már meg átgondolni:
- hogy lehetne egy hibát előre programozni? Egyáltalán, időre, vagy kilométerre programoznák, honnan tudnák, hogy hogyan, mennyit használja a leendő tulaj az autót? (a dolgok szerencsétlen állása esetén kijöhet a hiba még garanciaidőben is).
- ha lehetne is előre programozni, annyi esze a "programozónak" is lenne, hogy azt esetleg - még a hiba bekövetkezése előtt - kiolvassa valaki, ki vállalná az ezzel járó presztízsveszteséget?
- mi érdeke fűződne a kereskedőnek ahhoz, hogy az általa forgalmazott márka presztízsét rontsa?
- ezt a játékot el lehet játszani egyszer, tízszer, aztán a sokadik hasonló hibánál már híre menne, és maga a gyártó nézne utána, mi lehet az oka a rejtélyes hibának, és ők biztosan észrevennék az "okosságot", és annak nem lenne jó vége az efféle praktikát folytató forgalmazó számára.
Nem hiszem, hogy "I" a váltócserékből tartja el magát, főleg, hogy árulnak még Fordot is, abból biztos többet adnak el, mint Volvóból. És abból a nagyobb darabszám miatt többet visznek szervízbe is.
Shadowbull 2009.07.20. 17:05:45
miert hiszik azt nok, legalabbis a butabbja, hogy a vilag varosbol, dugobol, meg traffipaxbol all?
sb
altefnegy 2009.07.20. 17:33:44
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 18:26:42
bilikek?
mer akkor tudom
jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 19:08:21
Háát.
Te se vagy az anatómia professzora.
facsipesz 2009.07.20. 20:54:24
Megkérdezném a csókát, hogy nem egy Audis vagy BMW-s véletlenül:)
Ezt a cikket, öregem, nem is gondoltam, hogy a Homár már ilyen mondvacsinált városi legendákat is leközöl.
Kegyetlenül hitelteleníti ezt a blogot az ilyen hype.
Csak szóltam.
Brobika 2009.07.20. 22:38:07
imittto 2009.07.20. 23:04:25
axe666 2009.07.21. 07:00:12
l.ovlov 2009.07.21. 08:08:54
Ez egy nagy BAROMSÁG!!!!
l.ovlov 2009.07.21. 08:13:22
Király a 3-as aut, két szíj oszt jó világ:))
Vegha 2009.07.21. 17:02:09
hatesz 2009.07.23. 11:58:37
Ross (aki nem az a csúnyánbeszélö fajta) neki is rugaszkodik, a csaj meg bíztatja:
- Na Ross, mondj valami igazän csúnyát
erre Ross:
- Ööö, Volvo...