Tékozló Homár

Programozott váltóhiba Volvókban?

2009.07.20. 10:48 | jackyll | 220 komment

Súlyos gyanúnak adott életet KMate ismerőse, aki sufnituningolás közben a garancia lejárata utánra programozott váltohibát észlelt Volvojában. Látott már valaki hasonlót? Esetleg, aki ott vette, futott bele nagyívű garancián túl jelentkező anomáliába?

Egy ismerősöm érdekes sztorit mesélt el nekem: Van egy Volvója, ami szép, és jó, és nagy, és erős, de nem eléggé, így elvitte egy emberkéhez (kinek szakálla volt kenderke), hogy kicsit módosítsanak a gyári beállításokon, aminek következtében a gép erőseb, gyorsabb, sportosabb lesz. Ahogy a tag összekapcsolta a laptopot a kocsival érdekes dologra lett figyelmes. Ez a kocsi egy „I” betűvel kezdődő Volvóval foglalkozó úriember szalonjából gurult ki anno. Roppant érdekes módon a kocsi computer úgy volt beprogramozva, hogy a garancia idő lejárta után némi idővel dobjon fel egy Automataváltó hibaüzenetet. Na mármost ebben a vasban az új fokozatmentes, dupakuplungos váltó van, amiért gondolom igen szép összeget lehet lekapcsolni a drága tulajdonosról a szervizben. Ezek után ki mennyire bízzon a szervizekben?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smacika 2009.07.20. 12:20:30

@☺ágica: Szia!
Letelt a szabi?
Jó újra látni itt.
Ja a poszt meg fotosopp.

Következő Vásárló Miklós 2009.07.20. 12:21:03

Az, aki ezt leírta, illetve aki a leírónak elmondta, talán még autót sem látott közelről, nemhogy rá nem csatlakozott semmiféle laptoppal.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 12:25:46

Biztos a gonosz megáltalkodott "I" betűvel kezdődő szerviz írt egy új szoftot a váltóra, hogy kapcsolja fel a hibakódot.....ja és belefejlesztette a dátumkezelést is, merthogy a kocsiban nincs ilyen....


nevetséges történet......tuning jó lett? Vagy hazavágta a szakember, de most meg a motorvezérlő kódja a hibás? Asszem pont a "sufni tuning" cég ültette be a haverodat jól a hintába :P

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 12:26:54

@sznorbi2:
"Régebben a T6-osoknál volt olyan, hogy ha löttyintettek bele egy kis tyuningot(alapból 272LE) akkor az automata váltójuk elszállt elég nagy %-ban!"

Az első sorozatnál tuning sem kellett ehhez, normál értékeken is elszállt a váltó. Sötét időszak, de sikerült kilábalnia belőle a Volvnak.

EÖ (törölt) 2009.07.20. 12:32:24

@Énbagoly: kaptam hétvégén egy kis csiptuningot! :D

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.07.20. 12:35:58

Velem is történt hasonló eset! Pont a garancia lejárta után egy nappal írta ki a Volgám műszerfala, hogy elromlott az automata váltó. Ezt kicsit furcsálltam, mert nekem kézi váltós a kocsim. Be is mentem a szervizbe reklamálni, ahol nekem estek, és kérdőre vonták hozzáértésemet. Ez után kértem a panaszkönyvet, mire a szervizvezető úriember mondta, hogy menjek vele egy hátsó helységbe, mert ott van a panaszkönyv. Ahogy beértünk, becsukta az ajtót, ezt követően pedig úgy gyomorszájba rúgott, hogy összegörnyedve estem a földre. Ez volt a panaszkönyv - mondta, majd hozzátette: "várj, adok tollat is" - és úgy vesén rúgott, hogy azóta is rendszeres orvosi kezelésre szorulok. Ezt követően megkérdezte, hogy akkor mi baja van a gépkocsimnak. Mivel nem akartam nyomorékká veretni magam, azt mondtam, hogy semmi baja nincs az autómnak. Ami mondjuk igaz is volt. Miután ebben megegyeztünk, utamra engedtek. Soha többé Volgát!

Énbagoly 2009.07.20. 12:37:03

@Egyéves Önkéntes: akkor most te is volvónak érzed magad? :)

Ray  · flavors.me/raymund 2009.07.20. 12:39:13

@Bambano: vezettel mar egyaltalan duplakuplungos kocsit????D:AS:D:

xboxer 2009.07.20. 12:41:49

Na üljetek körém és figyeljetek:

1. a post egy nagy hülyeség
2. "szakembert" nem engedünk az autóhoz nyúlni.
3. a 21-ik században már úgy tervezik és gyártják az autókat (tisztelet a kevés és extradrága kivételnek) hogy pontosan addig működjenek nagyobb hibajelenségek nélkül, amíg a garancia tart. Márkája válogatja, hogy ez 3-4-5 év vagy meghatározott kilóméter.
4. autótesztek: a Totalcar az AutóMotor és az összes többi autóslap a világon előre felkészített, okosan beállított modelleket kap tesztelésre. Tehát nem azt, amit TE az autószalonból kihozol.
Ezek az újságok információszerzésre - egy bizonyos fokig - megfelelnek, de nem kell vakon bízni a tesztjeikben.

axe666 2009.07.20. 12:44:40

@Hooshee: Ez kis progi annyira király volt, hogy szarrá röhögtem magam. :)

Egyébként meg mér ne olvashatta volna ki a csávó a programozott váltóhibát?
A zindipendenszdéjben a csávó a zidegenek űrhajójára fordítatlan c kódot töltött fel atombombával. :DDDD

The Good Boy 2009.07.20. 12:46:33

az én legkedvencebb hölgyismerősömnek is van szép és jó volvója, és neki sem volt elég erős és jó, ezért elvitte oda ahol vette (nem sufnituningbarlangba), és ott gyári cuccal, gyári szoftvert toltak rá, amivel megmaradt a garija is, meg még olcsóbb is volt, mint amennyiért egy sufnituningbarlang csinálta volna meg, szigorúan feketén, számla és gari nélkül...
De amúgy nem irt ki a tuning során semmit a tiptop, bár lehet, hogy azért, mert nem ótómata a drága.

The Good Boy 2009.07.20. 12:52:05

egyébként, ha igaz a posztoló sztorija, akkor nem is értem, mit szenvednek a gyárak a tervezett avultatással. Mert ott, ha 0,1 mm-el vékonyabb anyagból készül valami, akkor benne lehet a pakliban az is, hogy a gari vége elött két nappal csinál brutál nagy kárt.
a volvo tervezők mondjanak le, és adják át a helyüket az I.... Volvo szerviz "szak"embereinek

Zine 2009.07.20. 12:53:33

Aha. És a gyár programozói annyira amatőrök, hogy a beprogramozott időzített hibaüzenetet a szervizeknek adott terminál is szépen megmutatja.
Hát... több, mint gyanús.

papugaja 2009.07.20. 12:55:10

Chiptuningot a parasztnak!

elwood 2009.07.20. 12:59:28

a platós ifán programozott billencshiba van, a ráckevei strand van beállítva helyszínnek

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.20. 13:00:10

@Zine:

vagy nem amatőrök, hanem ennyire becsületesek ;-)

pkovacs70 2009.07.20. 13:01:12

@Bambano: Hehh, milyen igaz!
Fokozatmentes, dupla kuplungos...
Ha nincsenek fokozatok, minek a kuplung?

moli 2009.07.20. 13:06:06

homar, homar... vigyazz, elveszted a hiteled!

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:06:45

ez nem gyanús, hanem 100% hülyeség. az ismerősöd vetít összevissza, ilyenek miatt tart itt ez az ország. a binárist se tudja visszafejteni, mert nem lehet kiolvasni a firmwaret, azt meg hogy elektronmikroszkóppal bitenként kiolvasta a flash romot, azt kétlem.

Ambrash 2009.07.20. 13:08:30

gratuálok! Imádom az ilyen sötét embereket!
Először: "új fokozatmentes, dupakuplungos váltó". Az meg milyen? Mert vagy duplakuplungos vagy fokozatmentes. Esetleg utánanézhetnél, melyik hogy működik!
Másodszor: "hogy kicsit módosítsanak a gyári beállításokon". Azaz: chip-tuning. Háttérinfóként csak annyit, hogy a Volvonak nincs saját tuning-cége, azaz "harmadiknak" nem ad ki az ilyen folyamatokhoz nélkülözhetetlen adatokat, mint pl. a can-mártrix vagy a különböző jelleggörbék, stb. Mivel az ilyen adatokat visszafejteni tökéletesen nem lehet, ezért az eredmény egy (szó szerint) gányolt szoftver lesz, ami előbb-utóbb megbosszulja magát. Mert töltőnyomást emelni, üzemanyagnyomást megváltoztatni meg befecskendezési mennyiséget állítani bárki tud, de azt úgy beállítani, hogy az utána rendesen működjön (élettartam-fogyasztás-kopás-károsanyag) az lehetetlen. Szerinted miért dolgozik egy-egy ilyen vezérlőegységen több 10 mérnök mind a beszállító mind az autágyártó oldaláról? Ezen is érdemes lenne elgondolkodni!
Harmadszor: honnan vetted, hogy "úgy volt beprogramozva, hogy a garancia idő lejárta után némi idővel dobjon fel egy Automataváltó hibaüzenetet"? Több éve foglalkozom vezérlőegységek fejlesztésével, de ilyen baromságot még nem hallottam... oké, van átb@szás dögivel, lásd: átlagfogyasztás, NEFZ felismerés, stb... de ilyet? És honnan láttad? A "tag" csodaszámítógépe kiolvasta? Ne legyél már nevetséges!
Minden esetre nem csodálom, hogy bizonyos szervizek ott vágják át a hozzád hasonló tulajokat, ahol csak tudják: semmit nem értesz az egészhez, viszont roppant okosan bele tudsz szólni... meg pénzed is van, szóval ideális alany vagy: tudod mit? Én a szervíznek szurkolok!

EnZsolt 2009.07.20. 13:09:43

Nekem egy ismerősöm mesélte, hogy reggel munkába menet, nagyon kellett neki, ezért leszállt a villamosról és bement egy étterembe elvégezni a dolgát. A mellette trónoló pedig azt mondta, hogy neki mindig kell kávé után, de ilyen világosbarna nem volt még sose, szerinte a hely kávéja miatt van. Szóval akkor most, szar a hely? Vagy mindent el kell hinni?

Secnir 2009.07.20. 13:13:07

@d.hardman:
"a binárist se tudja visszafejteni, mert nem lehet kiolvasni a firmwaret, azt meg hogy elektronmikroszkóppal bitenként kiolvasta a flash romot, azt kétlem."

már ideje volt, hogy egy korrekt hozzáértő véleménye is megjelenjen.
beszarás, ha nem értesz hozzá, minek írsz ide?
disassembler pl.
nem lehet kiolvasni a firmwaret. aha. persze.
a gépedben sem. a mobilodban sem. az asztali upgradelhető lejátszódban sem.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.20. 13:14:05

Nekem még régen a Trabantban is kigyulladt a szerviz jelző lámpa.

Alig bírtuk eloltani. :)

Na, akkor átvezetékeztem, aztán sokáig jó volt. 13 éve el is adtam, erre úgy 8 éve jegy nélkül parkolt, vagy 2 évig 'aszogattak érte. Jobb lett volna ha teljesen leég akkor, hiszen miattuk az intrum justicia több embere összesen vagy 10 levelet küldött kettővel ezelőtti címemre. Sajnálom őket. Vagyis inkább nem :)

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:15:38

@Secnir: értek hozzá. egy cben írt programot nézhetsz disasmben, sokra nem mész vele. a firmwaret pedig, ha a védelem be van kapcsolva, akkor kurvára nem lehet kiolvasni egy kontrollerből, csak ha lekaparod a romról az egész chipet. te kevered a firmware újraírással, azt nyilván lehet, és azt persze vissza is lehet fejteni. majd mutasd meg, hol töltöd le a volvohoz való firmware frissítést, amin ezt meg tudod tenni :)

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:18:21

A rengeteg hozzáértő miért nem rövid ivel írja azt a nyomorult szerviz szót?

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:19:29

@Bandi_jóválasztás: mert nem vagyunk nyelvtanbuzik, hanem beszélünk valamiről, és nem egymás helyesírási hibáit javítgatjuk, azért.

somewhere_around_nothing 2009.07.20. 13:20:44

Hehh, méghohy kínai chip tuning?
Már most kínai kézbe került a Volvo, nemsokára minden Volvo "Made in China" lesz.
Erre majd büszke lesz minden (ál)presztizs Volvo tulaj :)

imittto 2009.07.20. 13:21:25

Szerintem photoshop. Ki akar volvót tuningolni?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:24:44

@d.hardman: nem kell javítgatni, de van az a kritikus 5-10-akármennyi szó, amit képtelenek helyesen írni. De tudod mit, mégis csak programozd újra a romjaikat, kösz.
Üdv
Pocsay Bandi

imittto 2009.07.20. 13:25:01

@somewhere_around_nothing: Te hol voltál eddig? Nem tudtad? Ami nem kínai az nem eredeti.

öregmogyi 2009.07.20. 13:25:26

és ebben mi lenne a biznisz? Hisz a garancia után már baccnék én a drága márkaszervizbe visszavinni a kocsit.
Ráadásul ha a váltó nem működik furán, akkor egyértelmű, hogy a hibás jelzést akarnám kiiktatni és nem a váltót csesztetni.

reunalla 2009.07.20. 13:26:30

@☺ágica: tisztítóba vidd, majd kiszedik ők

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:27:19

@Bandi_jóválasztás: és ki nem szarja le, hogy ki hogy ír le vmilyen szót? megérted, nem?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:31:46

Én néha nem szarom le. Te leszarod? Ideges vagy?:) Ki nem szarja le a romjaidat?

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:32:46

@Bandi_jóválasztás: én szarok rá. a romokv viszont kapcsolódnak a témához, és nem retardált gyökér dolog beszélni róla, mint egy hosszú íről.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.20. 13:34:32

@d.hardman: A hosszú í több energiát igényel, mint a rövid. Felesleges ám hergelned magad:) meg ilyen szavak, hogy retardált, gyökér.. ejnye! Főleg ilyen cuki fotóval, mint amilyennel rendelkezel!

anarch 2009.07.20. 13:34:53

Mi a rák ez a fokozatmentes meg dupla-kuplungos. Wikipedia-t már kérdeztem, nem tudta. Aha, megvan, Multitronic meg S-tronic a kulcsszó.

imittto 2009.07.20. 13:35:47

miért van az hogy pl. az xda developer fórumon soha, senkinek nem jut eszébe baxtatni a másikat hogy "előbbtanujjámegangolul"? Pedig néha már szinte fordítógép minőségű hsz-ek vannak.

Warlimont 2009.07.20. 13:36:55

Nekem S80 Volvom van, de amikor lejárt a garancia, a kocsi... ment tovább hiba nélkül, mint addig mindig.

Kíváncsi lennék arra a laptopra, amit csak úgy "rádugnak" a kocsira, és egyből ki is írja, hogy milyen galádságokat tettek a software-be a szalonosok vagy a gyár. Ha a software-ben gyárilag lenne valami szemét trükk, az fix, hogy nem a diagnosztikai software nyitólapján köszönne be udvariasan.
Vagy a software forráskódját is simán kiolvasta és egyből értelmezte a tuningos faszi? Valami ilyesmit talált?

if valtodatum > Date then msgbox "Óriási hiba az automata váltóban! Vigyen sok pénzt a szervizbe!" , vbCritical

Hülye egy cikk. :(

Secnir 2009.07.20. 13:40:09

@d.hardman:
nem vagyok kíváncsi a volvo 1.0 update-re 1.1-re. tehát a firmwareket sem fogom baszogatni.
baszogassa a gazdája
thepiratebay.org/torrent/4373137/Volvo.VIDA.Edition.2007B.swedish-SLN
és www.bototech.com/detail/Volvo_VIDA_DiCE_1.html


egy ilyen nem elég:
www.bototech.com/detail/VOLVO_SCANNER_2.html

disasm-elt prog valóban nem túl érdekes olvasmány, ha nehezen is, de értelmezhető.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 13:41:25

@Secnir: aha, majd megnézem amikor egy risc proci asmjét értelmezed, 32 regiszterrel, stb. :)

w a s d 2009.07.20. 13:42:17

@Warlimont:
Én visszavinném azt a Volvo- t, nézzék meg, mi van vele, mert biztos elromlott a garancia lejárta utáni előre programozott hibaüzenet- kijelző.:D

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.07.20. 13:47:26

@Secnir: az általad belinkelt VIDA nem használható...legalábbis alaphelyzetben ami letölthető az nem működik, mert online internet csatlakozás kell neki. Hibakódokat, szoftvereket nem tartalmaz.


VADIS a megoldás....szintén Piratebay-en található meg (és angol).

Lord_Cica (törölt) 2009.07.20. 13:47:47

Hmm vajon ez okozhat-e balesetet? Pl. a vezető látja a "váltó nem működik" feliratot, és valahogy pánikba esik?

Vegha 2009.07.20. 13:50:12

Hogy legyen hasznos hozzászólás is:
a cégünk 2004-es XC70-ében vezérműszíj szakadás állt be 125.000 km után. 4 év gyári garral vettük külföldön, ebből 4 év és 4 nap telt le. A Volvo 140.000 kmenként cseréli benne a vezérműszíjat. Előtte pár hónappal az automata váltó rángatott, ezért rátoltak egy frissített szoftvert, ami a gyári programban úgy tud megmutatkozni, mintha sufnituningbácsi belebütykölt volna. szóval a 140.000 km alatt vezérműszíjas garit képtelenségnek tűnt behajtani rajtuk. Új moci bele, hopsz... ugrott nyolcszáz-ezer.

Cseber Lajos 2009.07.20. 13:51:22

A poszt egy baromság.

Ámde: van egy Canon nyomtatóm. Egyszercsak elkezdett kiírni egy hibaüzenetet, hogy "a hulladéktinta tároló megtelt". Ezt minden nyomtatásnál kiírta, elég idegesítő volt. A "hulladéktinta tároló" házilag nem tisztítható, a cseréje majdnem egy új nyomtató ára. Aztán találtam az interneten egy leírást arról, hogy mit kell csinálni, milyen sorrendben kell benyomkodni a nyomtató elején lévő gombokat (ez egy szervízkód), amitől elmúlik ez az üzenet. Ennek két éve, azóta is hibátlanul működik.

tocibacsi 2009.07.20. 13:51:42

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: a sok ló egyszerűen jó és kész... mikor az ember a gyomrában érzi, hogy megindul a kasztni alatta... Egyébként pedig elég sok őrült bizonyítja, hogy a városban is lehet 50nél gyorsabban menni, kilőni a lámánál, cikázni, a pályán traffi ide vagy oda lehet tépni 200-zal...

Vegha 2009.07.20. 13:51:54

Ja, lényeget kihagytam IVANICS !!!!

Fairy Girl 2009.07.20. 13:55:28

OFF
@Szódás Lova: még mindig szar ez a hétfő...

jenko80 2009.07.20. 13:58:24

Az én duplakuplungos kocsimból meg véletlenül kihagyták az egyik kuplungot, mert csak egy van benne. De hibakódot nem jelzett... Amúgy manuális fokozatmentes, mikor négyesből indulva folyamatosan csúsztatom.

sydo 2009.07.20. 13:59:05

@d.hardman: így van, ha letiltják a kiolvasást, fejre is állhatnak akkor se szedik ki a kódot utána. főleg egy sufniműhelyben laptoppal :}
van, ahol a csipet is leöntik valami szarral, hogy megbontani se lehessen károsodás nélkül. persze nem autóknál.

na meg arra is kiváncsi lennék, hogy elemezte ki hirtelenjében a csávó kapott gépi kódot. :)

DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:02:28

az ismerősöm ismerősének a haverjának a húgának volt egy volvo motoros fűnyírója trabant kasztniban, egyszer elvitte sufnituningoltatni mert laasan nyírta a füvet, ott a faszi kiolvasta a fedcomp-ból hogy ez nem fűnyíró, hanem a földönkívüliek titkos fegyvere az emberiség kipusztítására a gari idő lejárta után felrobban, plusz hogy a férjét bélának fogják hívni, és bajszos lesz,igaz azon bugos win98 volt, úgyhogy kiderült hogy igazából sanyinak fogják hívni és szakállas lesz...

amúgy meg wtf az a fokozatmentes automata váltó?? Oo

sydo 2009.07.20. 14:03:36

@Secnir: "disasm-elt prog valóban nem túl érdekes olvasmány, ha nehezen is, de értelmezhető. "

:D

látom magam előtt, ahogy a műhelyben elkezdték bogarászni a min. néhány százezer, de inkább millió soros asm kódot.

jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 14:03:52

Egyéves Önkéntes 2009.07.20. 12:14:30

Majd szólok Bandinak,ha lát a hegyekben egy önjáró fűnyírót,fényképezze le!

jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 14:13:55

A posztoló küldje be Ivanicshoz györkő gabit!

Majd ő jól leordítja őket.

rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.07.20. 14:15:18

Preventíve meghekkelték a Volvót? Beszarás!
Van hülye, aki ezt elhiszi?

Egy jó blogba ilyen szar posztot...!
"Nincs az a fínom étel, amit egy csipetnyi szarral el ne lehetne rontani."

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 14:18:19

@Egyéves Önkéntes:
sot kv-t inni hamburgert enni es dugni is
sose vennek manualisat

euAgWzgmmtq7K 2009.07.20. 14:19:02

@sydo: Secnir tuti megoldja, egy arm 64 ugyanolyan regiszterét használó, max 20 utasításos, optimalizált asm kódot folyékonyan olvas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.20. 14:21:40

bimetalos a volvo vagy elektronika van benne?

AlulírottFentemlített 2009.07.20. 14:23:07

@jesszumpepi:

Természetesen ruha nélkül.
A felvételen egyébként pocsay bá ánusza látható, amint elfingja a Happy New Year-t!

DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:24:27

@tocibacsi: akkor meg minek vesz volvót...vegyen e36os m3 bömöst ~3fél misiből megvan, nem kell tuningolni se meg megvan a feelingje is. sok értelmetlen ember meg vesz egy volvót, aztán "háde megköllene mán tunyingolni me' ezígy nemjó, felhívjuk a sanyit oszt megoldja okosba' "utána meg néz hogy a kisebb terhelésre tervezett alkatrészek elszállnak meg ugrik a gari...

valaki elmagyarázná nekem a FOKOZATMENTE váltó működési elvét???

EÖ (törölt) 2009.07.20. 14:27:32

@Énbagoly: miazhogy, IFÁ-nak!

@jesszumpepi: jó, de fékezze is meg a megbokrosodott fűnyírómat és hozza vissza!
becsületes megtalálóként ánizsos körömpörköltet fogok neki főzni

labi 2009.07.20. 14:31:09

Nekem sok évvel ezelőtt az 1200 Ladámat állitották be úgy hogy egy bizonyos idő eltelte után hetente hibát produkált. Motorhibát, fékhibát, elektromos hibát, átrohadásihibát... Elképesztő hol tart már a tudomány...

Tomzone 2009.07.20. 14:34:49

1. Nem gyári chiptunningot követően a garancia elvileg elvész, valamint a biztosító/casco sem fizet bizonyos esetekben (Németországban ezt nézik is)
2. Ha az eset igaz, még változtatás előtt jelenteni kell az esetet a nemzetközi Volvo központnak, azok biztos nem hagyják annyiban, másrészről ez nem polgári peres kérdés, hanem csalás és büntetőfeljelentés, bár a magyar hatóságok magatehetetlenül birka módjára néznének csak ki a fejükből...

imittto 2009.07.20. 14:36:51

@justflash: A bömös biztos nem jó mer' "télen nem lehet használni" :D Eleve falra tudok mászni mikor 200+ lóerőket az első kerékre eresztenek...de ez egy másik történet.

fokozatmentes: en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

Szűcslaci 2009.07.20. 14:37:32

Van egy haverom, aki chiptuningot csinál - sufniban. a szemem láttára írta meg azt a szoftvert, ami mindenféle drága hibákat jósol meg előre a kundschaftoknak - amiket persze jópízér el tud hárítani.

imittto 2009.07.20. 14:43:24

@justflash: Ezt a fokozatmentest főnököm Priusában próbáltam, nekem leginkább a furcsa és az idegesítő kifejezéset jutottak róla először eszembe. Qrva gáz mikor a motor hangjának semmi, de semmi köze ahhoz ahogy az autó épp gyorsul/lassul. Van egy fordulat amin fixen forog gyorsításkor (ha éppen jár és nem a villanymotor mozgat), egy amin fixen forog egyenletes haladáskor meg semmi mikor motorfékez...

malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.07.20. 14:44:03

Valamelyik pénzmágnás azt mondta, hogy "az is gazember, aki ráteszi a kezét az autóm motorházára. Arról már ne is beszéljünk, aki felnyitja!"

Ki mennyire bízzon a szervizekben?
Szerintem senki semmennyire.

DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:45:46

@DrBadár: érdekes az a link, thx :)

a bömöst meg lehet télen használni... keresztbe ;) :D:D
meg ésszel egyenesen is :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.07.20. 14:49:22

@DrBadár: Javíts ki, ha tévedek, de nem rémlik, hogy a Volvonak CVT váltói lennének. (Geartronic az van, de az nem fokozatmenetes, hanem olyan mint a Triptornic, Steptronic stb.)

imittto 2009.07.20. 14:53:11

@B. Capelluti: Nem értek a volvókhoz (messzire kerülöm, bmw forevör), nem tudom mit pakolnak bele - a fokozatmentes váltó viszont úgy működik ahogy a linkelt oldalon le van írva, nevezzék azt akárminek. A suzukiba se szerelnek mJet motort csak DDiS-t vagy mi a sz.t, meg a kis opelekbe is valami hogyishívjákot, mégis multijet mindegyik csak más cég, más név...

DwightMcCarthy 2009.07.20. 14:53:39

@DrBadár: szóval az a lényege ha jól értem,hogy a motort a vezérlés egy fix fordulatszámtartományban tartja és az áttételezés változtatásával gyorsít/lassít...érdekesen hangzik
biztos okosan csinálták,de sokkal nagyobb a hibalehetőség és a szervízköltség a több mozgó alkatrész miatt, plusz aki az ilyet tuningolja az alapból hülye, , mert valszef ki van számolva hogy mennyi erőhatást visel el és eléggé könnyű lehet túlterhelni

én meg személy szerin megőrülnék egy folyamat 3000en járó motor hangjátol :D

anarch 2009.07.20. 14:55:43

@DrBadár: Igen, wikipedia pont ezt hozta fel "hátránynak", a másik meg a "váltáskori" rángatás, de ezt szoftveresen emulálni tudják ha valakinek nagyon kell...

Bakter, kit érdekel hogy nincs üveghang meg rángatás. Nagyon tudok örülni azoknak a motoros barmoknak is, akik hajnal kettőkor pörgetik a motort meg csikorgatják a gumit mer az olyan menő.

Secnir 2009.07.20. 15:00:59

@DrBadár:
ja, ez egy ezeréves dolog, a harmincas években használta egy magyar úriember, akkor még PIV hajtómű volt a neve.
eztet mostan CVT-nek hívják? nem semmi.
a yamaha robogómban (17 éves) is ez van, csak a két tengely szűkítését egy lendkerék vezérli, ha nő a fordulatszám, felpörög, gyakorlatilag kuplungol, és elkezdi a tárcsák közti távokat növelni-csökkenteni.
jó találmány ez, de már régi...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.07.20. 15:10:20

urban legendeket posztoltok a homáron? ennyire uborkaszezon lenne? ezért így, bizonyítékok nélkül megérdemelnétek egy kiadós kártérítési pert hitelrontásért, rémhírterjesztésért, stb..

determ 2009.07.20. 15:11:00

De jó akkor nekünk, a mi Volvónk elment közel 300000km-t gyakorlatilag hiba nélkül. Ami hiba volt, azt gariban cserélték még az elején, azon kívül csak kötelező dolgok.
Most van helyette egy béjenvé ez 2 hét alatt 2x volt eddig (garis) szervízben.

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.07.20. 15:13:34

az már volt, hogy ha dupla kuplungos, akkor négy pedál-e van a kocsiban?

determ 2009.07.20. 15:15:07

Magam részéről a programozott hibában nem hiszek. Túl nagy blama ha kiderül. Akkor már inkább azt hiszem el, hogy az alkatrészt szándékosan alulméretezik. Ez utóbbit ugye elég nehéz bebizonyítani, meg lehet azt mondani, hogy "hát leszimuláltuk tervezéskor, de úgy tűnik a szimuláció eredménye rossz lett, legközelebb jobban figyelünk".
Viszont informatikailag nem lehet "véletlenül" betenni egy hibát, hogy 500000 féknyomás után bexarjon, mert ugye ami a programban ott van az ott van, ami pedig nincs, az nincs. Tehát egy ilyennel lebukni sokkal nagyobb blama és totális bizalomvesztést okoz, nem hiszem, hogy egy Volvo/BMW/Mercedes, stb. szintű gyártó ezt megengedheti magának.

DwightMcCarthy 2009.07.20. 15:28:32

@anarch: az olyan lóerőbuzikat mint én meg ahogy látom badár kartárs :D. ha már egysze autó akkor legyen benne erő meg legyen hangja :D meg ha már elkell égnie a kőolajnak akkor inkább egy m3asban égjen el mint egy traktorban :D
meg akit a lóerők szaga megcsapott... :D

samot 2009.07.20. 15:33:09

@Vegha: Bàtrak vagytok!120.000-nél minden
tipusba cserélik a vezérmü ékszijat!(legkésöbb)A felett màr provokàcio!(sorry
nincs hosszu o-m!)

samot 2009.07.20. 15:44:12

@Szűcslaci: A joslàs meg a valos hiba közt
elég nagy külömbség van!:)

Ez nemtünik fel senkinek?

anarch 2009.07.20. 16:12:33

@justflash: Erő != hang. Egészségedre, én inkább alkoholt égetek az autómban, csendesen, kevésbé füstösen.

Aki meg inkább magába döntené: összehasonlításképp megnézném Te hogy gyalogolsz le 100km-t annyi alkoholból, pláne egy-másfél tonnával a válladon :).

Manci néni, a szomszéd 2009.07.20. 16:23:02

És azt tudja-e valamelyőtök, hogy az én 28 éves trabantomba (kék színű) hová kell a kompjútert bedugni, hogy gyorsabban menjen?

Isaura 2009.07.20. 16:33:26

Na, itt sokan baromira értenek az autószereléshez. Ugyan lövetük nincs róla, sose tanulták, 5 percet nem voltak autószerelők, VOLVO szervizben meg végképp nem, de rohadtul értenek hozzá, és mondják a baromságaikat az ismerősük ismerőséről.

Személyesen is érintett vagyok, bizton állíthatom, hogy az Ivanicsban marhára nem bakkerolják az autót. Csak néhányan "marhára értenek hozzá", kinyögik a Volvot részletre, de szereltetni már nincs pénzük. Elviszik valami sufnituningoshoz, és szétkúratják az autót.
Majd visszaviszik a szakszervizbe, amikor megáll a tudomány, elromlik az autó, és csapkodják az asztalt a garanciáért. Annak az autónak a garijáért, amit már szétkefélte(tte)k...

Ennyi. És mikor megszívják, mindenki hibás, ide is írnak, ők nem hibásak.

És mindenki lop, csal, hazudik, de ők nem hibásak.

Minden autószerviz és szerelő átvágja őket. Erre azt mondom, hogy ez annyira igaz, minthogy minden férfi szemétláda...

Warlimont 2009.07.20. 16:49:13

Manci néni!

"És azt tudja-e valamelyőtök, hogy az én 28 éves trabantomba (kék színű) hová kell a kompjútert bedugni, hogy gyorsabban menjen?"

28 év, 1981, az még a régi 6V-os Trabant, viszont voltak már benne olyan extrák, mint kétkörös fékrendszer, műanyagvégű lökhárítók, vagy DeLuxe felszereltség esetén ködlámpa, tolatólámpa, elektromos ablakmosó, kétszólamú kürt.

Ennél a modellévnél és főként a kék színnél a computer USB-csatlakozóját a saját fenekedbe kell dugni beszállás előtt, és ha az kellően irritálja a petefészkedet, akkor döhből jobban fogod nyomni a gázt. :)

Shadowbull 2009.07.20. 17:00:10

Ehh, ekkora baromsagot.

Akit erdekel egy kicsit az autoiparban nemletezo tervezett avultatas, annak ajanlom:

totalcar.hu/magazin/technika/avultatas/

sb

isti77 2009.07.20. 17:01:35

Aki ezt a posztot elhiszi (mármint a tartalmát), az bármit elhisz.
Nem kell szakértőnek lenni, csak egy kis józan ésszel próbáljuk már meg átgondolni:

- hogy lehetne egy hibát előre programozni? Egyáltalán, időre, vagy kilométerre programoznák, honnan tudnák, hogy hogyan, mennyit használja a leendő tulaj az autót? (a dolgok szerencsétlen állása esetén kijöhet a hiba még garanciaidőben is).

- ha lehetne is előre programozni, annyi esze a "programozónak" is lenne, hogy azt esetleg - még a hiba bekövetkezése előtt - kiolvassa valaki, ki vállalná az ezzel járó presztízsveszteséget?

- mi érdeke fűződne a kereskedőnek ahhoz, hogy az általa forgalmazott márka presztízsét rontsa?

- ezt a játékot el lehet játszani egyszer, tízszer, aztán a sokadik hasonló hibánál már híre menne, és maga a gyártó nézne utána, mi lehet az oka a rejtélyes hibának, és ők biztosan észrevennék az "okosságot", és annak nem lenne jó vége az efféle praktikát folytató forgalmazó számára.

Nem hiszem, hogy "I" a váltócserékből tartja el magát, főleg, hogy árulnak még Fordot is, abból biztos többet adnak el, mint Volvóból. És abból a nagyobb darabszám miatt többet visznek szervízbe is.

Shadowbull 2009.07.20. 17:05:45

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra:

miert hiszik azt nok, legalabbis a butabbja, hogy a vilag varosbol, dugobol, meg traffipaxbol all?

sb

altefnegy 2009.07.20. 17:33:44

Nem olvastam végig az összes okosságot, mert maga a post a nettó hülyeség kategóriában versenyez. De azért egy valamit megjegyeznék: a kedvencem a "fokozatmentes, dupakuplungos váltó". Fokozatmentes váltó a CVT volt utoljára a 400-asokban, de ismertebb darabként a DAF66 utód 340-esben. Mert a KUPLUNG a FOKOZATOK váltásához kell, ugyi. Most meg a Powershift fickándozik dupla kuplunggal és mind a hat (6) darab fokozatával.

jesszumpepi (törölt) 2009.07.20. 19:08:21

@Warlimont:


Háát.

Te se vagy az anatómia professzora.

facsipesz 2009.07.20. 20:54:24

Hehe, mi ez, ha nem rossz hírnév keltése?:)
Megkérdezném a csókát, hogy nem egy Audis vagy BMW-s véletlenül:)
Ezt a cikket, öregem, nem is gondoltam, hogy a Homár már ilyen mondvacsinált városi legendákat is leközöl.
Kegyetlenül hitelteleníti ezt a blogot az ilyen hype.
Csak szóltam.

Brobika 2009.07.20. 22:38:07

Nekem volt dupla kuplungos autóm a Magyar Néphadsereg 7341-es leányvállalatánál. RÁBA D566-nak hívták az aranyost, aszinkron váltója volt, és ha reccsent a váltó kapcsolás közben, akkor a kiképző őrmester mindig tarkón baszott a jelzőzászlójával, miközben azt ordította: Dupla kuplung! Mondtam, hogy kétszer nyomja le!

imittto 2009.07.20. 23:04:25

@Brobika: :D Mi elkényeztetett pöcsök voltunk, az URAL 4320-ban szinkronváltó volt meg vaj kuplung...mondjuk ahhoz se kellett laptop, egy kanálgéppel orvosolni lehetett a hibák 90%-át (a maradékhoz fogó/kalapács)

axe666 2009.07.21. 07:00:12

@Cseber Lajos: azóta meg nem kell tintapatron, mert a hulladéktinta-tárolóban mártogat a fej. :D:D:D

l.ovlov 2009.07.21. 08:08:54

Este meg haza viszi a loptopját oszt rádugja a zasszonra félre qrt vagy nem?
Ez egy nagy BAROMSÁG!!!!

l.ovlov 2009.07.21. 08:13:22

@altefnegy: Ne fáradj, usse érti:(
Király a 3-as aut, két szíj oszt jó világ:))

Vegha 2009.07.21. 17:02:09

@samot: 140.000 kmig garantálja a Volvo az XC70ben a vezérműszíjat. Ha garanciás még a járgányod eszedbe jutna előtte cseréltetni? Megsúgom: nem fog! Élvezed a garancia nyújtotta kényelmet és ingyenességet. mi beeszoptuk, ez van. Az új mocival javult a fogyasztás: 3-4 év alatt már visszajön az ára és még az ökológiai lábnyomunk is kisebb lett egy számmal.

hatesz 2009.07.23. 11:58:37

emlékszem a Jóbarátokban volt egy rész, amikor Rossnak volt egy barátnöje és megbeszélték a csajjal, hogy szeretkezés elött/közben milyen izgató lenne ha csúnya szavakat mondanának egymásnak.
Ross (aki nem az a csúnyánbeszélö fajta) neki is rugaszkodik, a csaj meg bíztatja:
- Na Ross, mondj valami igazän csúnyát
erre Ross:
- Ööö, Volvo...
süti beállítások módosítása