Zsolt barátnője még a halálos baleset/gondatlanságból elkövetett emberölés előtt szenvedett balesetet az Aquaworld hullámmedencéjében. A személyzet nem bírt segíteni az ájulás szélére került fürdőzőnek, akinek a vérömleny alatt elrepedt a lábfeje:
A szörfmedencébe, amiben a hétvégén már halálos baleset is történt, barátnőm csontrepedést szenvedett el, amikor elesett a szörffel, és arra a bizonyos rácsra esett le. Először a lábfején növekvő vérömlenyre lettünk figyelmesek. Miközben elsősegélyt kerestünk (sehol sem volt jelölve), barátnőm vérnyomása leesett, és ájulás szélére jutott. Két úszómestert is megkérdeztünk, de állításuk szerint nem tudnak elsősegélyt nyújtani.
A második elküldött minket a wellness részlegbe, ahonnan előjött egy fiatalember, mindenféle felszerelés nélkül. Megnézte a sérülést, és azt mondta, ő nem tud semmit sem csinálni, és különben is ez csak egy vérömleny, ami idővel majd fel fog szívódni. Annyit tudott felajánlani, hogy ír egy papírt, amivel bemehetünk a kórházba, de ezt nem kértük, bízva abban amit mondott, hogy tényleg csak egy nagy és csúnya, de nem igazán veszélyes vérömlenyről van szó. Mivel barátnőmnek aznap egyre jobban fájt és dagadt a lába, már sejtettük, hogy itt másról van szó, ezért másnap bementünk a kórházba, ahol a röntgen alapján derült ki, hogy elrepedt egy csontja. Barátnőm sérülése miatt jelenleg a kártérítés jogi lehetőségeit vizsgáljuk.
Korábbi történések és személyes élmények az Aquaworlddel kapcsolatban:
A csúszdáknál lévő személyzetet (három csúszdára jut 1 felügyelő és körülbelül 100 várakozó) túlzás lenne csúszdamesternek nevezni. Jól láthatóan ezek nyári munkás diákok, akik nem sokat tesznek semmi sem azon kívül, hogy látványosan unatkoznak a csúszdák bejáratánál. A csúszdákra van felszerelve ugyan egy olyan rendszer, ami piros és zöld jelzéssel mutatja, hogy mikor indulhat a következő. Nyilvánvalóan ezt úgy találták ki, hogy egyszerre két ember ne tartózkodhasson a csúszdában. A probléma csak az, hogy a rendszer első érzékelője (ami azt érzékeli, amikor valaki belép a csúszdába) annyira elől és kint van, hogy a várakozók gyakran aktiválják. Ezt a rendszer úgy érzékeli, hogy valaki belépett a csúszdába, és vörös jelzésre vált, vagy azon marad. Nyilván mivel nincs senki a csúszdában, aki alul kijönne, és ezzel aktiválja a lenti érzékelőt, nem fog visszaváltani zöldre. A várakozók megunják, hogy percekig nem vált vissza zöldre (a leghosszabb csúszdán is le lehet csúszni 30 mp alatt), és a jelzést figyelmen kívül hagyva belépnek a csúszdába. A végére így gyakran 10 másodpercenként indulnak egymás után, és a „csúszdamester” sosem tett ez ellen semmit. (Egyébként mindezeket saját szememmel láttam, amikor sorban állva vártunk a csúszásra.) A probléma az, hogy néhány csúszdánál előfordulhat, hogy ha rosszul helyezkedik az ember, akkor egyszerűen megáll a csúszda közepén, ahogyan ez kedvesemmel is történt. El lehet képzelni mi történne ilyen esetben, ha felülről érkezne valaki teljes sebességgel. Ez ellen megoldás lehetne, ha a csúszda tetején lenne egy beléptető kapu, amit az azonosító chippel (mindenkin van ilyen) lehet nyitni, és alul lenne egy hasonló kiléptető.
Három fajta csúszda van aszerint, hogy azon csúszógumival (nagy felfújt gumi, amibe bele lehet ülni), csúszószőnyeggel (kb. 100 x 40 cm vékony habszivacs) vagy ezek nélkül lehet-e lecsúszni. Az első biztonságosnak mondható, mivel a csúszógumi elég jól kipárnáz ütések ellen. A többi viszont nem biztonságos, mert például a csúszószőnyeg hajlamos csúszás közben elszabadulni és ekkor az ember már minden segédeszköz nélkül csúszik. Ezen felül egyes csúszdák vonalvezetése olyan, hogy össze-vissza dobálja az embert, és a végtagjai csúszás közben óriási erővel ütődnek a csúszda falának. Én is beszereztem így néhány kisebb sérülést, de el tudom képzelni azt, ami a cikkben is szerepel, hogy mások így már törést is szenvedtek.
A csúszdák illesztése nagyon pontatlan, a csúszda elemei között óriási hézagok vannak, amik csúszás közben sérülést okozhatnak, nekem is leszedte néhány helyen a bőrt az ujjaimról.
Egyik csúszószőnyeges lecsúszás közben vettem észre, hogy a szőnyeg széléből hiányzik egy tenyérnyi darab. Valószínűnek tartom, hogy valamelyik csúszdaelem illesztésébe akadt bele csúszás közben és akkor szakadt le. Mi lett volna, ha valamelyik ujjam akad be?
Barátnőm egyik csúszószőnyeges lecsúszásánál három szőnyeget hozott le magával, pedig csak eggyel indult el. Valószínűen ezeket valaki elhagyta útközben. Úgy vettem észre, hogy a szőnyeges és csúszógumis csúszdák esetén az elemek illesztése sokkal rosszabb annál, mint ahol ezek nélkül lehet lecsúszni (valószínűleg pontosan emiatt kell ezeknél ilyen segédeszközöket használni), szóval el sem merem képzelni, hogy nézhetett ki annak a háta, aki szőnyeg nélkül jött le egy ilyen csúszdán.
Van egy hullámmedence, ami pont a hírekben szereplő szörfmedence mellett van. Feltételezem, hogy itt a medence mögött egy olyan hullámgép van, ami tulajdonképpen egy óriási dugattyú. Semmi sem akadályozza meg, hogy valaki a medence hátsó falához ússzon, ahol a hullámkeltő gép a szívónyílásához szippanthatja. Van ugyan kifeszítve egy bójasor a medence falától 1 méterre, de ez nem jelent fizikai akadályt, illetve két úszómester van a medence két oldalán. Én is láttam, hogy miközben működött a hullámgép, többször is bementek a hátsó falhoz gyerekek, bár a sípot hallva eljöttek. Nem tudom, hogy a hullámgép szívóhatásával szemben a sípjuk elég-e ahhoz, hogy ténylegesen megakadályozzanak egy, a tegnapihoz hasonló katasztrófát.
A többi résszel kapcsolatban nem tudok negatívumot felhozni, viszont pont a fentiek (csúszdák, hullámmedence, szörfmedence) azok, amelyek megkülönböztetnek egy élményparkot egy uszodától. Nyilván ezek miatt kellett kifizetnünk az 5.600 forintos felnőtt napijegyet. A szörfmedencét óriási hülyeségnek és műszakilag elhibázott, balesetveszélyes konstrukciónak tartom, amire a mostani tragédia is rámutatott. Személy szerint nekem a csúszdákkal van a legtöbb bajom, illetve azzal, hogy nincs normálisan felszerelt (tehát minimum egy orvossal ellátott) elsősegélynyújtó hely a fürdő területén, holott ott egy forgalmas napon szerintem 10.000 ember is megfordul.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.27. 09:45:06
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.07.27. 09:47:21
Бабаяга 2009.07.27. 09:47:49
LouiS 2009.07.27. 09:50:11
Impega 2009.07.27. 09:50:23
akos147 2009.07.27. 09:51:11
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.27. 09:55:20
Hasztamannyana!
Jó reggelt!
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.27. 09:57:54
Az volna a minimum, hogy a személyzet minden tagja ért az elsősegélyhez, és az elsősegély-dobozok (és defibrillátor) helye láthatóan ki van jelölve az uszoda területén.
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.27. 09:58:13
Énbagoly 2009.07.27. 10:03:55
Csak azt nem értem, hogy a kisfiú halála után hogyan voltak képesek másnap odamenni, szórakozni az emberek.
Nem a postolónak szól. Ő még előtte volt ott.
Imrus Falworth 2009.07.27. 10:04:17
strik3r 2009.07.27. 10:06:02
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.27. 10:07:26
A csúszdák meg ilyenek. Egyik sem illeszkedik jól, nem kell odatenni a résbe az ujjadat akkor nem kapja le a bőrt. Háton kell csúszni kifeszülve, vagy ülve gatyabetűrve..
Azt azértm indenki tudja, hogy ezek a vizes játékok balesetveszélyesek. Aki alapból ügyetlen vagy sérülékeny az nem kell h használja őket.
Még ide kívánkozik h nagy bátorság az üzemeltetőtől és a kis diákoktól is h ilyen munkakörben dolgoznak, mert így lazán beugrik egy gondatlanságól elkövetett emberölés büntett. Akinek nincs megfelelő úszómesteri papírja meg elsősegély végzettsége az nem is értem miként mer ilyen helyen dolgozni. Nem érzi a feleősségét? Az üzemeltető meg szintén sáros.. persze így olcsóbb...
Frucsasz 2009.07.27. 10:09:07
EÖ (törölt) 2009.07.27. 10:09:31
"Inkább megdöglünk asszony, de vissza nem mondjuk, amit mán kifizettünk!"
pisontpista 2009.07.27. 10:09:43
Néhány kommentre pedig nem is érdemes mit reagálni (bár nem is tisztem), mert süt róla az irigység.
Szódás Lova 2009.07.27. 10:10:28
Magamra dugtam a laptopot.
Szódás Lova 2009.07.27. 10:13:57
Nem kötözködni akarok, de ki az alapból sérülékeny? Akinek túl sok ujja/végtagja van? Statisztikailag több füle, mint 1, 34256? Vagy az üvegcsontúságra gondoltál? Vagy örökölte a bordarepedésre hajlamosító, BRD 48ö75373265 gént?
Csak érdekel.
pisontpista 2009.07.27. 10:15:58
Sákif za morro? 2009.07.27. 10:17:09
Nekem kicsit hiszti szaga van a dolognak.
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.27. 10:18:24
pink a floyd 2009.07.27. 10:19:58
Énbagoly 2009.07.27. 10:20:17
Vagy amikor a fürdő igazgatója, vagy tulaja mondta, hogy a szülők nem akarnak találkozni vele, hogy részvétet nyilvánítson. Hogy lehet valaki ekkora f.... Tulajdonképpen miatta halt meg a GYEREKÜK, és még ő értetlenkedik.
euAgWzgmmtq7K 2009.07.27. 10:20:40
staropramen 2009.07.27. 10:21:28
Ez a vizibiszbasz nem először szerepel a Homáron.Sztem törzskártyája van már ide.
Te Zsolt Sztrovacsek!
Megosztottad-e gondjaidat a vásárlók könyvével? Miért nem kérted el azt a bizonyos papírt nagyokos?
Most lenne valami a kezetekben, hogy tényleg ott történt a dolog.Így nem sok kártérítési igényetek lehet, ha mégis perre kerül sor, símán felmossák veletek a folyosót a bíróságon.
Azt már meg sem kérdezem, mi a búbánatos francért nem mentetek még aznap orvoshoz?
Impega 2009.07.27. 10:22:58
Impega 2009.07.27. 10:25:25
Az Aquaworld Budapest uszodamestert keres azonnali belépéssel.
Jelentkezés feltétele: uszodamesteri végzettség. Előny: úszó oktató/edző végzettség és több éves tapasztalat.
Jelentkezésüket fényképes önéletrajzzal és motivációs levéllel várjuk az nagye@aqua-world.hu e-mail címre.
"
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.27. 10:26:00
tavaly sima strandpapucsban kifordult a bokám. el is haladtam az ügyeletre, ahol megrögönyöztek, elláttak és további jó egészséget kívántak, mert csak megrándult.
mégis milyen kártérítést szeretnétek?
végtelenül sajnálom a kisfiút és az ő családját, mélyen megrázott, őszinte részvétem, de ennek kapcsán ne csináljuk már az F/A-t.
Énbagoly 2009.07.27. 10:26:55
Frucsasz 2009.07.27. 10:30:44
Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.07.27. 10:31:03
rainman · http://rainman.freeblog.hu 2009.07.27. 10:34:38
ezelőtt a tragédia előtt mindenki superlativusokban beszélt a helyről, most pedig divat lett felhánytorgatni a legkisebb "baleseteket" is. aki rendeltetésszerűen használja az egyes élményelemeket, garantáltan nem szenved semmilyen sérülést. mindenütt ki van táblázva, hogy 12 éven aluli vagy 150 centi alatti gyerekek ezeket az élményelemeket nem használhatják, az ennél kisebb gyerekeknek külön részleget hoztak létre, amelyet azonban nem használnak, mivel rendszerint szülői felügyelet nélkül azokon a szereken csúszkálnak, amin nekik nem lenne szabad. hogy a csúszdamesterek unatkoznak, azt elhiszem, de én azt láttam, hogy ugyanazt az embert akár tízszer is képesek voltak figyelmeztetni ha kellett, aki aztán tizenegyedszer is a kiírásokat figyelembe nem véve csúszott le, olyan pozícióban, amiben akár a nyakát is törhette volna. szerintem ez mindenkinek a saját felelőssége, ezért kár akár a dolgozókra, akár az üzemeltetőkre, akár a tervezőkre bármilyen szitkot szórni. a szörfmedence pedig ránézésre is elég brutális, annak aki még nem szörfözött életében. ha ezek után mégis kipróbálja és úgy esik, hogy a vízsugár nekiveti a falnak, istenem. miért akart hősködni? ezer más elem közül választhatott volna. saját felelősség, gyerekeknél szülői felügyelet. ennyi.
McKelek 2009.07.27. 10:35:16
- hív orvost (akinek az elérhtöségét fejböl kell tudnia)
- leülteti a "pácienst" kicsit egy nyugágyra, lábát felteteti, kólát itat vele (víz+cukor jó a szédülésközeli állapotra) és ha fél óra múlva sem lesz jobb, akkor hívja az orvost...
Ha nem ezt teszi (vagy nem képes rá), rövid úton kirúgni...
tomi888 2009.07.27. 10:35:51
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.27. 10:38:32
A dolog kétösszetevős:
1. A hely tutira balesetveszéles, mert túl nagy számban hallunk ilyenekről és akkor hány olyan van aki nem írja meg? Szóval érdemes volna meglesni minőségis szmepontból
2. Sajnos nem minden "béna" tudja ezt magáról vagym ég nem gyűjött elég kékzöld pöttyöt magára. Ők most itt fejlesztik az önismeretüket:)
Neked meg respect mert bevállalod h nem vagy ügyes:)
Бабаяга 2009.07.27. 10:38:42
De ami ezt a bagázst illeti, nézz vissza hány poszt jelent meg csak itt a homáron, ami arról szól, hogy nem a szórakoztatás cél, hanem a lenyúlás.
A csaj helyében és már rég kirúgtam volna a pasit, aki ilyen béna. Azért az ott helyben produkált tünetek alapján elég törés gyanús volt a dolog, ha tanult volna (mondjuk a jogsi miatt) elsősegélyt, akkor tudhatta volna, hogy nem háborogni kell, hanem orvoshoz menni. De lehet, hogy abban reménykedett, hogy csodadoki ránéz a nője lábára és azonnal meggyógyul.
McKelek 2009.07.27. 10:38:51
A szönyegböl hiányzó tenyérnyi darab lehet egy erösebb hmcs terméke is, akinek csúszás közben megilletödésében kezében maradt a szönyeg fele :)
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.27. 10:39:16
pink a floyd 2009.07.27. 10:39:25
és vagy 6-8 éve voltam Hajdúszoboszlón,
ott minden rendben ment.
Szódás Lova 2009.07.27. 10:40:09
Szerény véleményem szerint nincs olyan, hogy valaki "béna". Ez csak úgy középiskolás korig használható kifejezés, utána a többség rájön, hogy a sérüléseit nem a saját "bénasága" okozza, hanem a gyakorlatlanság, mozgáshiány vagy csak szimplán a félelem.
Valamint az összes, köz által használható cuccot (lásd még: KRESZ) a köz legkevésbé ügyes tagjaira kell méretezni, ámbátor a csúszda nem tipikusan veszélyes eszköz; valamint egy rosszul összerakott konzervnyitó is lehet veszélyes. Rövidebben: Aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert elüti a villamos; vagyis ha nem ellenőrzöd, hogy mit akarsz csinálni, vagy nem vállalod a rizikót, akkor ne csináld.
De bénaságra se hivatkozz. Ez fejben dől el.
rainman · http://rainman.freeblog.hu 2009.07.27. 10:41:54
buksikutya 2009.07.27. 10:45:41
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.07.27. 10:45:53
Úszómesternek a vizet kell figyelnie, nem pedig gyógyítgatni a nem fuldoklót.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 10:46:20
pisontpista 2009.07.27. 10:47:00
Antalbaba 2009.07.27. 10:47:28
Tényleg nem telik egy ügyeletes orvosra, vagy legalább ápolóra, aki ismeri a mentők telefonszámát? Vérszívók:-(((
Szódás Lova 2009.07.27. 10:47:56
Sokan vannak így, akik a buli hevében nem tudják, mit csinálnak (pl. libikókára ülnek, vízisíelnek, sziklára másznak), és már kész is a baleset.
Nash vs. Keynes 2009.07.27. 10:48:43
Akkor most ki a hülye hol és ki van átbacva hol..
Igen, Dojcslandban piacgazdaság van.
FTP 2009.07.27. 10:49:18
Szeti 2009.07.27. 10:51:20
Cyric 2009.07.27. 10:51:31
Számomra viszont annál viccesebb hogy miután 3 ember totálisan inkompetens volt abban hogy segítséget nyújtson, miért nem mentetek el inkább a kórházba?
Amúgy meg ha a barátnőd elesett a szörffel és eltörte a lábát arról miért a rács tehet?
Breki77 (törölt) 2009.07.27. 10:52:36
Бабаяга 2009.07.27. 10:54:12
Az emberek nagy része pedig beveszi, hogy ennyi pénzért itt, kishazánkban ez jár.
gentry 2009.07.27. 10:55:29
Szóval szerintem ritka gusztustalan dolog a strandolás, csúszkálás meg különösen, hisz ott a másik ledörzsölt hámsejtjein is csúszik az ember. Na én ezért kerülöm messziről a strandokat...
2009.07.27. 10:55:30
OnLány 2009.07.27. 10:55:40
pink a floyd 2009.07.27. 10:55:56
vauvauvau 2009.07.27. 10:57:46
Isaura 2009.07.27. 10:59:56
Ha elesek, elmegyek az orvoshoz. Benne van a pakliban.
Kártérítés. Mire? Mert eltaknyolt a barátnőd?
Ez jut eszembe róla:
"Abbahagyni! ABBAHAGYNI!! ABBAHAGYNI! (kissé lecsillapodva) Elég! SENKI nem kövez meg SENKIT, amíg meg nem fújom ezt a sípot! Világos? Még ha – és ezt jól jegyezzétek meg – még ha azt is mondja, hogy JEHOVA!"
pisontpista 2009.07.27. 11:00:28
papamaci1 2009.07.27. 11:02:13
A hülye lumpen mindenbe beleugrik. Maga lássa.
2009.07.27. 11:02:26
Nevetséges ember!
Ne mennyé oda gringó, ha ilyen kurv@ veszélyes!
j311 2009.07.27. 11:03:26
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.27. 11:04:59
Autista barmok.
farkasgabi (törölt) 2009.07.27. 11:05:30
Decemberben, közvetlen a megnyitás után elmentünk a nagybátyámékkal és a gyerekeivel a fent nevezett helyre.
Svájcban élnek, ott is voltunk már hasonló helyeken közösen.
Miután a második csúszdán is lecsúsztunk, mindekttőnknek az volt az érzése, hogy "vadak" a csúszdák.
Megbeszéltük, hogy akkor inkább relaxálunk, hullámfürdő meg jacuzzi.
Ő azért még a gyerekek könyörgésére csúszott velük egyet a kisebb, "gagyi" csúszdán, mire eltörte a kulcscsontját...
Magunk közt szólva, múlt hétig őt okoltuk, minek kell 44 évesen felmenni csúszni, hogy lehet valaki ennyire szerencsétlen, hogy a legkisebb, leggagyibb csúszdán eltöri a kulcscsontját.
Aztán olvasom, hogy nyitás óta több kulcscsontörés is előfordult....
Durva, nagyon durva.
VDaNi 2009.07.27. 11:05:52
É2I 2009.07.27. 11:06:34
Remélem jól megdasszák őket, sajnos kellett hozzá egy szerencsétlen kölyök halála. :(
Bár gondolom valamelyik balf.szra rákenik, oszt' megy minden tovább.
OmegA404 (törölt) 2009.07.27. 11:08:26
pityke8 2009.07.27. 11:09:43
Sákif za morro? 2009.07.27. 11:09:57
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 11:11:27
en uszodai ember voltam
usztunk poloztunk
de ezek a strandok meg vizivilagok....
sose
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.27. 11:13:12
Koffeint, szédülésre. Az sem semmi. Miért nem itatsz meg vele egy felest is? :-P
vIQtor (törölt) 2009.07.27. 11:13:16
Én is voltam ott. A hagymacsúszda nekem a hátam gyalulta le. A "repülő szőnyeg" nevű csúszda használatára pedig semmilyen instrukció nincs megadva csak hogy mit NE csinálj. Ezen kívül az a csúszda "könnyű" fokozatnak van hirdetve. Hát én nem vagyok egy félős típus, szeretek minden extrém dolgot kipróbálni de komolyna mondom halálfélelmem volt benne. Az illesztések pocsékok. A kanyarok meg az elérhető sebességhez képest túl élesek. Én bezáratnám az egész kócerájt amíg egy ellenőr csapat végig nem vizsgálja az egész létesítményt.
Vagy legalábbis a tervezőt és a minőségellenőrt minden csúszdán lecsúsztatnám 3x. Utána megkérdezném hogy elégedettek e az elvégzett munkájukkal.
Arról nem is beszélve hogy higiénia terén is van némi kívánnivaló ott. Pl. a lefolyókból visszafele, vagyis a strand térbe ÖMLÖTT a víz a padlóból amikor kint esett az eső és ez nem valami higiénikus.
Zölderdő Béla 2009.07.27. 11:14:03
2009.07.27. 11:14:05
vIQtor (törölt) 2009.07.27. 11:15:45
Majd ha a te gyerekeddel/testvéreddel történik ez akkor legyél ilyen vidám, seggfej.
histar007 2009.07.27. 11:15:46
1 rövid: figyelmeztetés a fürdőnek, 1 hosszú: mentés, figyelmeztetés a többi őrnek, ha esetleg segítség kell, 2 hosszú: fürdőző közvetlen életveszélyben, professzionális mentés (defibri, szívmasszázs, gerincágy) szükséges. Érkzési idő kevesebb mint 1 perc.
Amúgy a kiképzésnek ez mind része, és KŐKEMÉNYEN betartják, mert kb 40 év alatt közvetlenül nem halt ott meg senki. Amúgy meg van egy vizimentő standardjuk, amit folyamatosan ellenőriznek. A fennt felsorolt pontokban kb a működési engedélyt kellene felfüggeszteni...
maxwell murder 2009.07.27. 11:15:57
nanana. azért van egy olyan dolog, hogy valami veszélyes és van egy olyan dolog, ami lehet, hogy a hétköznapihoz képest extrém ,de nem veszélyes. ne mondd már, hogy az elemek közötti centis hézagok benne vannak a pakliban? ezt te sem gondolod komolyan. és mégis az író honnan tudhatta volna előre, hogy a csúdák szarul vannak megépítve és az ember összetörheti magát benne? nevetséges ahogy itt kritizálnak egyesek. basszátok meg, ez nehogy már a balkán legyen, ahol midnen mindegy. nem ,tessék megépíteni azt a szart jól és legyen elsősegély! ez alap egy iylen helyen!!!!
Бабаяга 2009.07.27. 11:16:46
prozack 2009.07.27. 11:17:25
macsetta 2009.07.27. 11:17:28
Én is voltam már ott többször. Olyan, mint bármelyik aquapark. A mogyoródi aquarena-ban sokkal többen sérültek meg, és nem azért, mert régebben van nyitva.
A csúszdáknál pont olyan emberek tájékoztatnak és figyelnek, akiknek a kompetenciája arra bőven elég, hogy egy saját felelősségedre használt létesítményben lecsússz egy csúszdán. Ha pedig bemászol a csúszdába rögtön ahogy leindult az előtted lévő, és nem vársz kulturáltan egy picit hátralépve - nehéz volt ezt a bankban is ugye megszokni :)) -, akkor persze, hogy aktiválod a lámpát... és találgathatsz mikor indulj. Na szóval... nem kell ám mindenkinek aquaparkokba és strandra járni. De ez az ítélkezés és pattogás...komolyan hányinger.
macsetta 2009.07.27. 11:20:13
euAgWzgmmtq7K 2009.07.27. 11:21:02
te hülye vagy. a koffein erős vízhajtó, a cukor pedig megköti a vizet, és szomjas leszel tőle. úgyhogy talán vizet kéne itatni.
bazsi86 2009.07.27. 11:21:31
de ha cikk írója ekkora barom akkkor minek megy oda???
A szörf medence a belépőn felül plusz 2000FT és kb 30 centis betűkkel van kiírva hogy csak SAJÁT FELELLŐSÉGRE...
az hogy ő(k) leesnek róla, és/vagy rosszul ütközik a falnak nem a strand hibája.
a csúzdák szerintem teljesen biztonságosak, az ott álló km30 év körüli embereket elég nehéz lenne diákmelósnak nézni...
az meg hogy a sima testtel vagy úszópárnával való csúszás veszélyes???
kisfiam te hova a f@szba jártál 10-15 évvel ezelött amikor a csúzdatoronyhoz se lámpa se lift nem volt? és csak simán a saját hátadon, hasadon tudtál lecsúszni? akkor az nem volt veszélyes?
2009.07.27. 11:23:51
Az én gyerekem ha megtapasztalom h szar akkor nem fog belemenni.
A testvéremnek meg van annyi esze h nem töri össze magát, ha meg észreveszi az első csúszáskor h gázos, akkor nem csúszik mégegyszer tudod Viktor???
@maxwell murder:
A centis hézagok egy picit agy túlzások nem gondolod Foxi Mulder?
Én még nem láttam olyan csúszdát amit ha rendesen használsz akkor összetörne. Persze akkor amikor bénáztam és kint hagytam a könyököm meg a térdem, na akkor zúzódtam és véreztem.
De ez egys olyan dolgo h 130nál az M7esen ne nyisd ki az ajtót és ne nyalogasd meg az aszfaltot, mert megsérülsz!
bazsi86 2009.07.27. 11:23:56
mert szerintem csak direkt akarva.... vagyis nem rendeltetésszerűen használod.
tehát örülj hogy nem küldenek haza.
a csúzda beléptetőérzékelője pedig már a csúzdához tartozó kék műanyagra van felszerelve, amit nem neveznék túl kintinek.
máskor kérlek gondold át hogy mit kezdel el szapulni divatból.
2009.07.27. 11:25:15
Lehet az fáj ennyire a sok gyíknak, h nincs saját baleseti sebészete egy sima aquaparknak.
BKV reszelő 2009.07.27. 11:25:26
pinduri777 2009.07.27. 11:25:53
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.07.27. 11:26:42
milyen akvavörld ???
Tisza!
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.27. 11:27:15
2009.07.27. 11:27:52
A Tiszán nincs is kiírva ha csak saját felelőségre és h veszélyes! Kit perelhetek ha belelépek vmi kagylóba?
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.07.27. 11:28:03
bocs...
maxwell murder 2009.07.27. 11:28:10
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.07.27. 11:29:40
az tuti...
maxwell murder 2009.07.27. 11:29:44
gregfulop 2009.07.27. 11:30:17
Persze sajnálom nagyon a kissrácot, részvétem a család felé, de ami történt megtörtént. Ahogy Freddy mondta volna: The show must go on.
klacus 2009.07.27. 11:31:38
Ha baleset van akkor meg széttárja a kezét, és azt mondja, hogy akkor jó volt...
Ennek nem lesz igazi felelőse. Majd valami szerncsétlen balekra rákenik a szart és kész.
Hozzáteszem, hogy a gyerkeimet, még a pancsolóba sem engedem be egyedűl, mivel egy 5 éves gyerek is képes akár 20 cm-s vizbe is belefulladni, ez csak szerencsétlen helyzet, és némi pánik kérdése. A kedves szűlők felelőssége is megkérdőjelezhető, mivel elsősorban Ők felelnek a gyerekért. Nagyon sajnálom Őket, de kisgyermekes szűlőként tudom, hogy egy nyaralás, az kibaszott melós ügy a szűlőnek, egy pillanatra nem figyelsz és máris megtörtént a baj.
A cikk iróját nem igazán értem. Ha megsérült a barátnőp, akkor ott azonnal mentőt, orvost akármit kell hívni. Utólag kurva nehezen fogod bizonyítani, hogy ott, és Ők tehetnek a slrülésről. Olyan ez mint a közlekedési baleset. A helyszínen kell kitalálnod mi bajod van, nem rá egy napra.
Most jöttünk haza Hajdúszoboszlóról. A lányomat megcsípte egy darázs. Odamentem a legközelebbi lángossütőhőz, és elmondta hol találok orvost. A kiscsajt ellátták, sőt kérték, hogy mielőtt hgazaindulunk nézzünk be mégegyszer. Volt orvos volt ellátás. Ez a különbség egy újkori pénzszivattyú, és egy régmúltú fürdő között. (Hozzáteszem ott is sok csúszda van, és van hullámmedence is).
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.27. 11:32:32
az aknafedél megbillenése nagyon gáz.
mi nem foglalt még 2009.07.27. 11:33:19
az elmondottak alapján ezt a fürdőt azonnal bekellene zárni.
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.07.27. 11:33:22
2009.07.27. 11:34:22
És a gyilkos kagylóinváziótól ők sem védenek meg, De ha beperelem őket, teljesen jogosan szétröhögnek.
@FILTOL:
Tévedsz!
Ha a gyereked olyan béna, akkor nem csak ledarálja, meg is eszi.
Ez a kisgyerek meg nem tehet semmiről, nem volt béna, sem lúzer, egyszerűen rosszul jött ki a lépés. Ahol ilyen szivattyúk működnek, ott előfordul ilyen. Kb minden sztrandon van ilyen, és kb mindenhol hetente történik egy ilyen, csak nem mindig hal meg a kispupák, mert egy szintén ott t fürdő vendég kiszedi a vízből, régen Palatinuson és is szedtem már ki gyereket így a lefoyló szájából. Neki pont mákja volt!
klacus 2009.07.27. 11:34:53
nyu 2009.07.27. 11:35:29
Jol is vannak osszerakva?
Csak azert kerdem, mert pl. a furedi aquaparkban centis szintkulonbsegek vannak a csuszda egyes muanyag elemei kozott.
Lecsuszas kozben jol beleakadt a konyokom egy ilyen perembe, fel is szakadt a bor miatta.
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.07.27. 11:35:59
klacus 2009.07.27. 11:38:38
Én pl 10 éve leszakadtam egy lifttel. Nna az szar volt.
Dorombolo 2009.07.27. 11:39:41
Szerintem ennyi bármelyik parkban jár, és nem csal ennyi pénzért, de alapból. nem nyafogás az, ha valaki tudatos fogyasztó és tudja mit várhat el a pénzééért!
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 11:40:11
(tipikus ugráljunk a beteg tehénen h dögöljön meg)
konkurencia írta-e? :D
minden sport és egyéb aktív tevékenység, főleg ha dinamikus, veszélyes. hámsérüléstől a halálig bezárólag bármi lehet belőle. ha utóbbi bekövetkezik vagy nagy a baleseti statisztika akkor amjd hivatalos zervek emgvizsgálják és levonják a következtetést. Hol volt a szülő, a személyzet? milyen állapotban volt a medence és miért? etc.
(btw reméljük, hogy nem miattatok vették le azt a rácsot...)
régen voltunk ott (érdekes, nekünk pár gyors siklásból eredő zúzódáson kívül más bajunk nem lett) de ha jól emlékszem pont a szörfmedence mellett van az elsősegély pont...
az elsősegély sztem egyébként is vészhelyzet esetén alkalmazandó, az úszómestert gondolom úszómesternek veszik fel (medencefelügyeletre és kimentésre), nem ápolásra. Arra van az elsősegélyhely.
Szóval ebből az egész posztból max a munkaerő szervezettségének számonkérésének lehet alapja, ami ahogy fent is írták: panaszkönyv.
pisontpista 2009.07.27. 11:41:28
myOhmy 2009.07.27. 11:42:13
BlackIce 2009.07.27. 11:43:12
Sz.tem nagyon jó hely az Aquaworld, már többször voltunk és jól éreztük magunkat, csúszdák is tetszettek.
Egyik-másik valóban kicsit döcögős :)
(én a hagymacsúszdánál éreztem ezt eléggé a hátamon)
NO RISK, NO FUN!
?aztaaa? 2009.07.27. 11:44:08
Hogy most mennyire van ez a dolog túlpörgetve, azt nem tudom... de az biztos,hogy egy akna fedlapnak nem szabdna csak úgy félrecsúsznia...
Én speciel még nem voltam a fürőben,(sokallom a belépőt,pláne ha családdal megyek) de a posztokat olvasva elment tőle a kedvem.
TakiBá 2009.07.27. 11:44:10
Volt szerencsém európa legnagyobb víziparkjában, Lido di Jesolóban az Aquaworldnél kb. 3x magasabb csúszdán lecsúszni, valóban félelmetes sebességgel (72 km/h), valamint az amerikai Wet'n'Wild víziparkban nyolcvanas években épült, kissé kopottas csúszdákon száguldani. Az Aquaworld az európai parkok átlagát teljesen hozza, nem kell rettegni. A vízforgatós baleset iszonyatos dolog, sajnos máshol is előfordult már, speciel én ép ésszel nem tudom felfogni, hogy a vízet többszörös szűrőn átengedve miért nem lehet véglegesen biztonságossá tenni...
Persze lehet, hogy ez is az összeesküvés része.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.07.27. 11:48:09
A poszt írójával nem értek egyet, mivel:
- ahol csúszószőnyeggel (=polifoam) kellett lejönni, ott én többször is elhagytam a csúszdában a cuccot és abszolúte nem lett semmi baja a hátamnak
- a gumis résznél viszont a végén sikerült úgy kirepülni, hogy először a párommal közösen a fejünket csapuk oda a kiérkezéskor a műanyag csúszda falához, majd én később egyéniben a halántékomat az érkezési medence határoló bójasorához. Tehát annyira az sem biztonságos - viszont pár napig tartó fejfájáson kívül nem lett semmi bajunk.
Aki biztonságot akar, üljön a tv előtt, mert akkora erőhatások esetén - amelyek ilyen csúszdáknál biza előállnak - elég nehéz volna nagyobb kényelmet elvárni.
Ami engem igazán aggaszt, az, ha a személyzet tényleg nincs kiképezve a technika és a vendégek kezelésére... :/
bldo 2009.07.27. 11:49:50
Szerintem kedves Zsolt, jól nyakon kellene téged vágni a csúszdaszőnyeggel (amiből tenyérnyi darabok hiányoznak, de legyen jó vizes!:). Történt egy igen megrázó baleset egy helyen, aminek a farvizén evezve úgy gondolod, hogy hátha neked (nektek) is leesik egy kis kártérítés? Hát a belem kifordul tőled!
A gondokat, bajokat, sirámokat írtad volna meg akkor, amikor megtörténtek (ahogy más is megtette korábban az AquaWorld-del kapcsolatban), de ne így utólag, más szerencsétlenségét kihasználva, mivel ezek az esetleg még jogos észrevételeidet is hiteltelenné teszed.
Én is jártam egyébként az AquaWorld-ben még májusban, semmi gond nem volt azon kívül, hogy picit hideg volt (pont egy esős, hűvös hétvége volt, sok-sok emberrel), amíg az ember várt a csúszdáknál. A "csúszdamesterek" tényleg kicsit enerváltak, én azt is furcsálltam, hogy a leengedő lámparendszer miért nem működik, ha van (most már értem).
A csúszdaszőnyeg/segédeszköz nélküli csúszással kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, eddig egyetlen kivétellel minden csúszdaparkban bénán voltak összerakva a csúszdák, ezért a gumi nélküli csúszdázást már meg sem próbálom sehol.
macsetta 2009.07.27. 11:49:52
?aztaaa? 2009.07.27. 11:50:21
örülj hogy nem a TE gyereked vesztette el az életét akkor. Vagy ha így történne, akkor is olyanokat írkálnál hogy "no risk, no fun" EMBER !! használd az eszedet baz...g.
Magyarázza meg valaki a családtagoknak hogy ők voltak a hülyék mert elvitték a gyereket az élményfűrdőbe.
Sok sikert hozzá...
CB 2009.07.27. 11:51:52
annyira nem vagyok meglepődve ezeken a baleseteken:(
Dave80 2009.07.27. 11:52:14
Ha a barátnőd lovagolni megy és leesik, akkor beperled a lovat? Megnézed, hogy hogyan szörföznek, ha leesnek, akkor keményre esnek, utána el kell dönetni, hogy befizetsz vagy sem. Nem kötelező.
Az elsősegélyes emberkét meg a ládikáját a nagy medence csúszdák felöli oldalánál láttam többször is. Ettől persze lehet, hogy akkor nem volt ott, mikor te kerested.
Hogy a csúszószőnyegből hiányzott egy darab. Mi van, ha valamelyik hülyegyerek tépte le. Ne legyünk már ennyire rosszindulatúak, hogy biztos a csúszda volt, és ha pont egy ember csúszik, akkor levágja a végtagjait.
És ha már elhangzott a hozzászólások között meg újságban is. Én elsőnek azt a pár szemétládát perelném be, aki most égre-földre hirdeti, hogy ő tudta, hogy baj lesz, és azért lépett ki. Ha tudtad, hogy baj lesz, akkor mi a kurva anyádért nem szóltál? Miért kellett megvárni, hogy valaki meghaljon, és utána bizonygatni, hogy "tudtam, tudtam".
És erre nem mentség, hogy féltette az állását, mivel kilépett. Ha meg bárkitől fél, akkor a felügyleti szervnek vagy valamilyen hatóságnak eresszen már meg egy névtelen levelet.
gpetersz 2009.07.27. 11:53:10
Működési engedélyt csak akkor adni, ha minden rendben van. De minden, még az úszómesterek fanszörzetigazítása is ISO kompatibilis.
Természetesen nem ez lesz. Ez moslékország.
Vencel · http://logokiraly.hu/blog 2009.07.27. 11:54:00
Én is voltam már az Aquaworldben, de a beküldő írása enyhén szólva túlzás.
Az ilyen biztonsági rendszerek az idiótáknak vannak kitalálva, de úgy tűnik egyeseknek ez is kevés.
Ha valaki meg úgy akar lecsúszni egy meredek és gyors csúzdán, hogy közben az illesztések ne irritálják a bőrét, inkább ne is csússzon.
Az a baj, hogy annyira elpuhult a társadalom egy része, hogya amikor beüti a könyökét, sírva rohan segítségért.
Asszem' van az Aquaworldben gyerekmedence is, csak vigyázz nehogy megfulladj a vízben. Előtte kérj meg 3 úszómestert, hogy álljon oda és figyeljenek, mert életveszélyben vagy. :))
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.07.27. 11:54:03
A hagyma nekem nagyon bejött :D Többször is :D
Manci néni, a szomszéd 2009.07.27. 11:54:28
Magyarul ő rongálta meg a fedelet és miatta halt meg egy gyerek, mert nem tájékoztatta az illetékeseket a fedél állapotáról!
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 11:55:18
A postoló meg menjen egy bányatóba fürödni,ha neki nem jó egy modern intézmény.
Fikamatyi 2009.07.27. 11:55:42
A csúszdázás persze veszélyes és észnél kell lenni, de az már túlzás, amit a kommentelő ír.
rövid 2009.07.27. 12:00:27
macsetta 2009.07.27. 12:00:29
kiscsíra 2009.07.27. 12:00:52
Ja! A szörfmedence nem kicsiknek van. Nagyokat lehet zakózni, de kapsz bukósisakot, és ott is legalább 2 ember felügyel mindig, mindenkit!
Az, hogy milyen pénzből épült megint csak a szarrágó, Magyar mentalitású csírákat érdekli. Miért nem turkál, mindenki inkább a saját zsebébe, és foglalkozik azzal, hogy ott több legyen, miért kell mindig másét gajerolni? Elég komoly követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy üzembe lehessen helyezni egy ilyen parkot, arról nem is beszélve, hogy egy komoly szállodalánchoz tartozik, akik azért nem szarral gurigáznak!
Félreértések elkerülése végett, nekem is van egy 8 éves kissrácom, és őszintén sajnálom a kisfiút akit elnyelt a szerkezet, de én a fiamat a babamedencén kívül, soha egy percre sem hagytam egyedül császkálni, még akkor sem, ha jónak és biztonságosnak tartom az egész helyet.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 12:03:48
Na ez meg"
carlo74 2009.07.27. 12:07:58
voltam már jó aquaparkban is.. ez nem az.
sasa 2009.07.27. 12:08:44
facsipesz 2009.07.27. 12:09:14
1. Ismerős melózott az épületen, azt mondta, az életben nem teszi be oda a lábát, mint vendég, és nem is ajánlja senkinek. Elmondása szerint a liftaknában áll a víz, hogy megy a lift az csoda, de hogy még nem b.szott meg az áram senkit, az még nagyobb..
2. Egy vizes helyen, baszki söpörgetni kell a vizet, mert a folyosókon a lefolyó nem a legalacsonyabb ponton van, hát ez már sokat sejtet számomra....
1. A csúszdák nekem bejöttek, olyan gyorsak, mint a huzat, bírom a száguldást, a végén vigyorgást. Az illesztések viszont ótvarok, de tényleg. A fotocellás rendszer sem sikerült valami fényesen.. Persze az illesztések miatti balesetek mögül rögtön kiáll az üzemeltető azzal, hogy "saját felelősségedre" csúszol. Hát ez kicsit necces...
apuc 2009.07.27. 12:10:32
a többi már ebből következik.
Nekem 8 éve a lábfejemben a csont tört el az akkor újonnan épített és ÁTADOTT vizicsúzda rossz összeillesztése miatt.Ügyvédhez mentem,de aljas módon semmit nem fizettek.
A részleteket privát akit érdekel..
Ott is ugyanolyan stílusú(és van még más azonosság is) a vezetés,tulajdonosi kör mint ennél...
Javaslom itt is a sün ürítést asap.
facsipesz 2009.07.27. 12:10:37
McKelek 2009.07.27. 12:10:48
Szerinted ha valaki rosszul lesz a vízben, akkor nem fordulhat elö, hogy orvost kell hívnia???
wagabound 2009.07.27. 12:12:10
Kiváncsi vagyok, azok szerencsélen szülők kapnak-e egyáltalán bármiféle kártérítést...
facsipesz 2009.07.27. 12:13:31
Ja, és egy 17milliárdos beruházásnál szerintetek mennyit kell kapnia az ellenőrnek, hogy azonnal átmenjen kérdezés nélkül az egész idő előtt???
És az ellenőr mindent rendben talált. Zéró szabályozás van itt, és remek alkalom a korrupcióra. Mint mindenhol..
McKelek 2009.07.27. 12:15:11
Ellentétben veled, a szellemi képességeidet én nem elemezném így távolból. Nem az én tisztem.
Mindenesetre több helyen (pl. a hannoveri kórház véradóállomásán is) kólával (vagy egyéb nagyon cukros itallal) itatják azokat, akik hirtelen elszédülnek. Használ is.
@newtehén, a kólában van ugyan koffein, de nem túl sok.
walter77 2009.07.27. 12:16:36
Meghalt egy gyerek. Egy gyerek nem tudja még kellően fölmérni, mi a veszélyes és mi nem az. Egy ekkora gyerek mellett pedig már nem áll ott az anyja meg az apja mindig, mert ahhoz már nagy, de ahhoz meg kicsi, hogy tudja mi ölhetri meg egy strandon. Ehhez mindenki kicsi. Egy kurva élményfürdőben nem azért visznek egy gyereket, hogy az ott meghalljon, hanem hogy jól érezze magát.
HA ez rohadt aqua gané RENDESEN TESZI A DOLGÁT ÉS LEZÁRJA azt a rohadt rácsot, akkor most máson nyammognák, és ami a legfontosabb lenne, hogy egy egy 9 éves gyerek tovább játszana a cimoráival. De nem fog, mert valamit szarul csináltak meg. Mert valaki valamit elbaszott. Mert valaki nem tette rendesen a dolgát. Ez a 21. század. Műholdakat lövünk föl, akkor már csak meg lehet csinálni egy kurva rácsot!
Ha soha semmi más sérülés sem történt volna ott, még egy azaz 1 darab hámsejt sem kopott volna ott le, akkor sincs erre mentség.
szégyeljék magukat
Viktus 2009.07.27. 12:18:06
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 12:20:58
sztem senki nem vonja kétségbe, hogy a gyerek halála tragédia. tuti hogy lesz felelőse is, amennyiben nem baleset volt. mert még ez sem biztos!
szóval azért "védjük" a csúszdaparkot, mert egy jó hely. hogy kik dolgoznak ott, milyen készültségben, hogy a szülők mire és hogyan engedik el a gyereket, ez egy összejátszás, amit aktuális esetben nem is ismerünk teljes részletében.
Először legyen meg ez a teljes kép, aztán lehet megítélni.
(Speciel én kegyeleti okokból le is bontatnám azt a medencét.)
Ettől még a fenti levél rosszindulatú és ferdít. Ennyi. :)
macsetta 2009.07.27. 12:21:00
macsetta 2009.07.27. 12:26:15
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 12:27:21
Aztán megtörténik a baj. valamit (talán) mégsem ellenőriztek, sosem volt gond vele.
Netán eleve úgy tervezték, hogy meg se mozduljon. Talán kínai vas volt az alkatrészben, ami nem úgy viselkedett, ahogy kellett volna.
Talán talán.
ezek után rólad cikkeznek, hogy mekkora gyilkos vagy és a világ szégyene. Szerinted ez korrekt? Álljunk már meg egy kicsit és vegyük elő a józan eszünket! Mindenféle fájdalom és érzés mellett.
EÖ (törölt) 2009.07.27. 12:28:01
@floorwalker: kegyeleti okokból lebontanád az M7 autópályát is? mert ott már jóval többen haltak meg.
Vagy a Honvédkórházat?
wagabound 2009.07.27. 12:28:24
Megáll az ember esze!
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 12:29:28
Énbagoly 2009.07.27. 12:31:10
De egy 9 éves kisgyerek...
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.07.27. 12:31:36
macsetta 2009.07.27. 12:32:30
Énbagoly 2009.07.27. 12:32:46
EÖ (törölt) 2009.07.27. 12:32:48
tudod, hányan haltak már meg benne?
de engem ez tulajdonképpen nem érdekel
úgyhogy abba is fejezem
BlackIce 2009.07.27. 12:33:19
Valóban meghalt egy gyerek és ez szomorú, de ha minden medencét lebontanának ahol történt már halálos baleset sz.tem nagyon kevés medencénk maradna.
...lehet hogy a Kárpát medencét is le kellene bontani? Durva ami itt folyik nem?
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.07.27. 12:34:18
Csúszdákról nincs hírem, anno a szocializmusban csúsztam 10 Ft ért azokon a kemény műanyag olykor fél centis illesztési hibákkal megáldott szörnyeken. Gyerekként élveztük piszkosul a kisebb hámsérüléseket észre se véve.
Aztán amikor először eljutottam külföldre a spanyolországi L'loret de Mar -ban lesett az állam, ugyanis minden csúszda (az 1m mondjuk nem) polifoam-szerű SZIVACSból volt, az illesztéseket meg közel hajolva sem találtam meg. Na az élmény volt!
Meg az is, hogy polaroid géppel (csak ott láttam először) csináltak Mickey egérrel meg velem egy fotót 500 pezóért (kb. 450Ft volt akkor) ez egy magyarországi strandbelépő ára volt akkoriban, s mivel nem vettük meg rögtön ott előttünk tépte szét. Nagyon meg voltam lepődve mert még 100 pezót is adtam volna érte, de lehetőség nem volt alkura. Ha legalább megkérdezték volna akarjuk-e a fotót.. olyan pocsékolásnak tűnt, amire még most 18 évvel később is emlékszem
mama ottmarad 2009.07.27. 12:34:37
ŐSZINTE EGYÜTTÉRZÉSEM A GYÁSZOLÓ CSALÁDNAK ! (Ezt a mondatot kevésbé böfögte bármely orgánum, bár óránként szerepelt az eset a hírekben három napig.)
kiscsíra 2009.07.27. 12:35:06
szoszo9inda 2009.07.27. 12:37:41
EÖ (törölt) 2009.07.27. 12:37:50
szinte minden évben hallani, hogy a lefolyóba szorul egy gyerek
Elemer 2009.07.27. 12:38:31
ikke i drift 2009.07.27. 12:38:38
macsetta 2009.07.27. 12:39:14
gabcigirl 2009.07.27. 12:39:17
apuc 2009.07.27. 12:42:59
"okostojás"..
A sünt neked is megajánlos de mielőbb.
facsipesz 2009.07.27. 12:43:36
Ésakkor: egy kurva strandon a biztonságot atommód felül kell méretezni. Nincs olyan, hogy valaki alatt beszakad valami, főleg egy olyan szituban, ami életveszélyes is lehet! Nincs, basszus, mert ha anyagfáradás van, azt idő előtt ELLENŐRIZZÜK, és KICSERÉLJÜK, ha rosszul van szerelve, azt átadáskor NEM VESSZÜK ÁT, jegyzőkönyvet írunk, tiltakozunk, eszkalálunk.
Mint tette ezt a volt műszaki igazgatő, vagy ki, aki lemondott, mert nem akarta a nevét adni ehhez a gáz melóhoz, mert látta, hogy csak össze van csapva az egész, és ez nem szántóföld, ahol jövőre újra lehet próbálkozni. Hanem amíg nem történik egy ilyen, nem bukik ki, hogy milyen ocsmányságok vannak a mélyben. És gyanús, hogy most sem fog..
A baj itt a pénzügyi tervezéssel lehet, kicsit gyors megtérülést akarnak a befektetők, és ez már az építésnél megbosszulta magát, az üzemeltetés is rámegy, a kettő kombinációja pedig ide vezet.
Én nem hisztizem, csak egyszerűen nem engedem be többet a gyerekemet.
Tetszettek volna ezen korábban elgondolkozni a befektetők/építtetők/üzemeltetők.
myOhmy 2009.07.27. 12:43:52
Kiiszkolni? Egy órát álltunk ott, a levegőtlen folyosókon, sok kisgyerekes családdal együtt, WC nélkül, mert a tusoló-átjárókat lezárták. Csak miután több anyuka szólt, hogy már nem kapnak rendesen levegőt, akkor engedtek ki minket az óráinkért cserébe.
facsipesz 2009.07.27. 12:46:46
Bakker, 9éves gyereked van-e? Kezét a strandon minden percben fogod-e? Szüleid, mikor ennyi idős voltál, ugyanezt tették-e? Naugye..
KopaszMercis 2009.07.27. 12:47:43
EÖ (törölt) 2009.07.27. 12:50:45
macsetta 2009.07.27. 12:53:05
kiscsíra 2009.07.27. 12:53:43
KopaszMercis 2009.07.27. 12:54:10
max a latens heteroknak hianyzik :)
nothing.at.all (törölt) 2009.07.27. 12:54:34
mert a bénáknak nagyobb esélyük van arra, hogy beleakadjanak egy rossz illesztésbe, és letépje a bőrt a hátukról, a nem béna faszagyerekeknek meg nincs? marha jól lehet úgy szórakozni, hogy egyfolytában azt figyeled, megfelelően kifeszített pózban, megfelelő irányban, a szőnyeget elég erősen tartva siklassz-e.
amúgy meg a saját felelősség arra vonatkozik, ha a korláton kívülre mászol, és lecsattansz a betonra, nem konstrukciós hibákra, amikről nem is tudhatod, hogy van/veszélyes.
KopaszMercis 2009.07.27. 12:55:49
kiscsíra 2009.07.27. 12:56:27
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.07.27. 12:56:44
nézd, egyszerűen arról van szó, hogy lemegyek az élővízre, vagyunk ott max. 10-en, TUDOK a gyerekemre figyelni, megtanítom azokat a minimális szabályokat amiket a nagyapám is ismert...nem ugranak a fejére, nem törik el a gerincét a csúzda alatt ésatöbbi
L.K.R. 2009.07.27. 12:56:50
Én a mogyoródi aquaparkban voltam kb. 1 hónapja a barátnőmmel. Mivel eléggé óvatos duhaj vagyok ezen a téren, ezért főleg az enyhébb csúszdákat próbáltam ki, meg azokat ahol lehet úszógumival kettesben csúszni. Bár nem vagyok oda ezért a fajta szórakozásért, de a végére már tényleg élveztem a dolgot. Utolsó csúszásom alkalmával viszont elég szerencsétlen eset történt, mivel ahogy kiérkeztem a csúszdából a sarkam teljes erőből nekiütődött a medence aljának. Iszonyatos fájdalmat éreztem és kb. 5 percen belül feldagadt és belilult mindkét sarkam, de főleg a bal. Totális agóniában kimásztam a medencéből és lefeküdtem a betonon és ott folytattam a döglődést még kb. 20 percen keresztül. Mondanom sem kell, egyetlen alkalmazott, úszómester nem jött volna oda, hogy megkérdezze mi történt. Szerencsére azóta jól van a lábam, de kb. 1 hétig csak bicegni tudtam és a cipőviselés is nehezen ment. Még egyszer hangsúlyozom, hogy nagyon óvatosan használtam az összes eszközt, szóval semmi fejjel előre csúszás, meg extrém testhelyzetekben való csúszás, és még így is sikerült megsérülnöm. Különösen bénának sem tartanám magam, mivel több évnyi sport múlt van a hátam mögött, szóval a gond valószínűleg a medence mélységével és az eszközök kialakításával lehetett. Eddig azt hittem csak egyedi eset, de olvasgatva a posztokat úgy látom, hogy korántsem különleges az esetem (írtak mások is kulccsonttörésről, meg egyéb durvább dolgokról).
Mindenesetre nagyon furcsának tartom hogy ezek a parkok átmennek a biztonsági ellenőrzéseken....
KopaszMercis 2009.07.27. 12:57:04
kellett a bunko proszto proli kocsog komcsi magyaroknak keuropa elso szorfmedenceje.. oszt megy a siras... orulj hogy van hol eltord a labad...
KopaszMercis 2009.07.27. 12:58:03
menny anyamasszony katonaja nyamnyila kocsog...
es mond.. erős bőrpír nem volt tapasztalható?
walter77 2009.07.27. 13:00:09
Engem, mint látogatót nem érdekel az, hogy kinek kellene vagy kellett volna ellenőriznie a dolgokat. Ahogy őket sem érdekli, hogy én milyen munkával keresem a belépőre valót. Őket az érdekli, hogy fizessek a kapunál, engem meg az, hogy ha bemegyek minden oké legyen. És ez nem extra elvárás, ez az alap.
A főnök nem gyilkos, de övé a vezetői fizetés, ezért övé felelősség a melósaiért, mint ahogy a melósé az a felelősség, hogy megnézze minden rendben van-e.
És igen, kiborul a bili, akkor igenis a vezető dolga megtalálni a felelőst, és igen ő is lemondhat ezután, vagy rögtön és független csoport vizsgálódjon. Nem ördögtől való ám ez a dolog.
@kiscsíra:
Igen a szülőnek is oda kell figyelni, csakhogy egy szülő olyan dolgokra figyel amik ésszerű körülmények között történhetnek. Ez nem igazán az volt. Az üzemeltetőnek viszont mindenre oda kell figyelni, mert ő ismeri a helyet.
@macsetta:
Akinek nem inge, ne vegye magára.
májgeriberi 2009.07.27. 13:00:18
most akkor mi lesz?
wagabound 2009.07.27. 13:02:07
Nem arról van szó, hogy kisebb-nagyobb baleset történt, hogy valaki megcsúszott, elesett, falhoz nyomta a vízsugár, vagy lejött a seggéről a bőr a csúszdán. Ilyesmi valóban előfordul, ebből senki nem csinál ügyet.lehet rugózni azon, hogy mennyire szakképzett a személyzet, meg hogy ennyiért jobb minőséget is lehetne, stb.stb, de itt és most nem erről szól a történet.
Ha egy ilyen helyen MEGHAL valaki, méghozzá, úgy, ahogy az a szerencsétlen gyekek (belegondolt valaki, milyen szörnyű lehetett az élete utolsó pár másodperce?), az nem kivédhetetlen baleset, azt nem lehet kézlegyintéssel, mellébeszéléssel, "ez is benne van a pakliban" féle hülye szöveggel elintézni. Ilyenkor bizony fejeknek kell hullani, felelősöket kell kőkeményen megbüntetni, példát kell statuálni, hogy azok, akiknek az a dolguk, hogy egy ilyen intézmény biztonságosan működjön, szó szerint halálosan komolyan vegyék a feladatukat.
Sajnos, azoknak van igazuk, akik szerint nagyon messze vagyunk mi még ettől; félő, hogy nem ez a gyerek volt a felelőtlenség utolsó áldozata.
camparisoda 2009.07.27. 13:02:11
Nagyon-nagyon sajnálom azt a Kisfiút :-((
májgeriberi 2009.07.27. 13:02:39
Angliában évente kb 10 ember hal meg zoknifelhúzás közben! (ez komoly)
CsigaBige 2009.07.27. 13:03:05
Alikam 2009.07.27. 13:06:41
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 13:07:05
Ugyanakkor megkérdezem a tisztelt kődobáló csípőbőlítálőket is, meghatároznák nekem a baleset fogalmát? Mikor beszélünk balesetről?
(Mert tudtommal még az sem biztos, hogy nem 2 órával előtte zúzta be valaki azt a fedelet. A balesetekben például az a tré, hogy a legnagyobb biztonsági intézkedésekkel sem tudod kivédeni.)
Nincs még teljes vizsgálati anyag, de itt egyesek már felszántanék és sóval hintenék be a park helyét.
UFF! :)
Alikam 2009.07.27. 13:07:53
facsipesz 2009.07.27. 13:08:25
Ezt a balesetet pedig akkor sem tudtad volna megakadályozni, ha 8 szemed van, és az mind rajta. Ennek semmilyen körülmények között nem szabadott volna megtörténnie, zérótolerancia, nem lehet anyagfáradásra (van egy éves a hely?..) vagy bármi egyéb baromságra fogni a dolgot. Itt kegyetlenül hibásak valakik (többen vannak: építtető, átvevő műszaki ellenőr, üzemeltető, stb.).
Akik szépen végig lettek kenve, és remekül kaszáltak az üzleten.
És ide a bökőt, hogy nem lesz felelőse..
CyberPunK 2009.07.27. 13:09:01
Kis Hableány 2009.07.27. 13:10:12
Mellesleg a dunaújvásori élményfürdőnek még építési engedélye sem volt még is működik.
A másik pedig hogy kurvára kéne egy bizottság még ha korrupt gecik is,akik felülvizsgálják nyitás előtt biztonságilag.Ne csússzon,ne mozduljon el,ne vagdosson össze,ne forrázzon szanaszét,kellő magasan-alacsonyan legyen,ne basszon agyon az áram stbstbstb.
Vidámparki balesetről sosem hallani,pedig ott is leszakadt a ciklon annakidején és a fejenálló hullámvasútat is baleset miatt bontották le a pecsába.Csak hogy ezek sosem szivárognak ki mert akkor a picsa sem menne a vidámparkba soha.
mi nem foglalt még 2009.07.27. 13:13:14
walter77 2009.07.27. 13:16:34
Én sem szántanám be a helyet, csak a felelősöket.
A baleset fogalma nyilván hosszas polémia árán lenne meghatározható, de azért egy haláleset kimeríti. Gondolom én. NADE Ha "2 órával előtte zúzta be valaki azt a fedelet" akkor is ugyanott vagyunk, ahol az elejé, azaz, hogy szar az egész. Mert egy vasból készült rácsot, -csapóajtót, fedelet, akármit - egy uszodában, puszta lábbal vagy kézzel ne lehhesen már csak úgy bezúzni! Ha mégis be lehet, akkor az nem vas (acél, akármi) hanem szar és nem pedig vas.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.27. 13:16:37
@Kis Hableány: írtam neked az eon-os posztban
on
ORGASMUSFORSCHER 2009.07.27. 13:16:45
én kinyomtattam ezt a posztot s fel fogom jelenteni az üzemeltetôt, ill. ha sikerül kiderítenem, hogy ki a felelôs a gondatlan illesztésekért, akkor azt is.... sima egyszerû állampolgárként...
ezek szimplán gyilkosok, s a gyilkosokat /még ha gondatlanul jártak is el, nem pedig elôre kitervelt módon/ meg kell büntetni... én nem az aquapark ellen vagyok, de ha a németeknél össze lehet azokat a szar elemeket illeszteni, akkor nálunk vajon miért nem???? ha a németeknél a csúszdamester tudja hogy mi a dolga, akkor nálunk miért nem???????????????????????????
CsigaBige 2009.07.27. 13:17:10
Erőlködés???Ne röhögtess...semmi közöm az Aquaworldhöz, valószínűleg már nem is lesz...egyszerűen nem szeretem az alaptalan vádaskodást...
@CyberPunK:
Ezt én el is hiszem, és szomorú, hogy valóban ennyire nem figyelnek az emberekre...én csak azt nem értettem a posztban, hogy ránézésre hogyan állapította meg, hogy ezek képzetlen diákmunkások?! A te leírásod alapján sokkal inkább a munkájukkal nem törődő dolgozókról van szó, akiket a feletteseik nemtörődömségből nem felügyelnek...na EZ a gáz!
Kis Hableány 2009.07.27. 13:17:28
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.27. 13:18:42
és csak szépet, természetesen
Kis Hableány 2009.07.27. 13:19:14
KopaszMercis 2009.07.27. 13:20:27
amen
CyberPunK 2009.07.27. 13:20:40
Turboanyu 2009.07.27. 13:22:15
Angliában évente kb 10 ember hal meg zoknifelhúzás közben! (ez komoly) "
OK, amikor a családod a házam előtt sétál és rájuk szakad a tető, esetleg a homlokzat mert cseszem megcsináltatni, akkor azt mondod: na vazze, így jártatok. Balesetek mindenhol vannak.
klavier 2009.07.27. 13:22:19
Én is voltam már élményfürdőkben,igaz,nem ilyen nagyban, a gyerekeimmel ( 8 és 9 évesek ) és ahhoz valóban nagyok már ,hogy ne fogjam állandóan a kezüket. Igaz,balatoni gyerekek,igaz,szem előtt tartom őket.Ennek ellenére,azt mondom,hogy legkörültekintőbb odafigyelés mellett is megtörténhet a baj,uszodán kívül és belül is.Nem a szülőket kéne fikázni,ha nem tudjuk,hogy is történt valójában.
És IGENIS CSINÁLJÁK MEG BIZTONSÁGOSRA a legveszélyesebb pontokat!!!Mi az,hogy egy aknafedél " csak úgy " elmozdul??!!felháborító!
Az,hogy egy csúzdán kisebb-nagyobb sérüléseket szenved az ember,az szinte természetes,de ilyesminek nem szabadna előfordulnia!
Csodálom,hogy még mindíg vannak látogatói a fürdőnek :(
És Őszinte Részvétem a Családnak!!
A gyomrom szorult össze,amikor olvastam a hírt aznap este.Hát még akkor,amikor kiderült,hogy az unokatesóm kisfia -9 éves szintén- ott volt a baleset idején ...:(
EXLEXMAN 2009.07.27. 13:22:48
Egy 9 éves gyermek élete elegendő ok kell legyen, hogy a MÉDIA elmenjen a helyszínre és az ilyen bejegyzések alapján, vizuálisan rögzítse, mekkora az a hézag!
Itt pedig nem az a kérdés, hogy a posztoló csúszdára termet lovag termetű e vagy sem, hanem egy gyermek élete árán, nézzük meg: Valódi okok adják e a bejegyzés forrását! Egészen gáz azért, hogy a média számára ez egy BOMBA hír CSAK! :(
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 13:26:53
ISO HAPCI stb. Referenciáknál informálódnak esetleg.
Ebbe sajnos még belefér, hogy valami ne úgy működjön, ahogy azt megálmodták.
Ebben az esetben próbáljon meg bárki felelőst találni.
Mondom nekem ennyni a gondom, hogy semmit de semmit nem tudunk, csak a találgatás és a gyalázkodás megy.
Nem mellesleg a poszt nem is erről az esetről szól.
Visszatérve kicsit a témához is: mi odafent csak diákmelósokat láttunk (hétköznap), unták is, de konkrétan láttam, hallottam, amikor szóltak valakinek h még nem indulhat, álljon hátrébb. Akkor most melyik diákmelóst mondassuk le? Mongyonleazigazgató? Vagy a HRes? :) ehh..kákán is a csomót.
www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.07.27. 13:27:02
Sákif za morro? 2009.07.27. 13:27:49
Roltii 2009.07.27. 13:28:34
a hullámvasútat azért bontották le, mert határozott ideig volt itt. Előre tervezett volt dolog volt, nem kell mindenben a rosszat látni. (más dolog, hogy a T-Rex az förtelmesen rossz, míg a másik új cucc meg qrva jó:D)
aqua world: 2 nappal a baleset előtt voltunk a párommal, és semmi gond nem volt. A csúzdáknál a srácok rászóltak mindenkire, ha valaki hamarabb indult, akkor rádióztak egyből a lenti embernek...az hogy utána mi történt nem tudom, de igenis odafigyeltek. Ha valaki unott arcot lát, az nem feltétlen jelent bármit is.
Az illesztések tényleg nem túl jók, de ezért vannak a gumik, amikkel egyből. Szerintem a csúzdák jók, gyorsak, és kész:D
kulccsonttörést meg valaki írja már le, hogy történt, mert nem tudom elképzelni. köszi!
L.K.R. 2009.07.27. 13:33:57
L.K.R. 2009.07.27. 13:35:09
Frucsasz 2009.07.27. 13:36:28
@Szódás Lova: a bénaság fejben dől el, de attól még létezik. Csúnya szó, cseréljük le inkább ügyetlenségre. Hidd el, hogy igenis vannak ilyen emberek. Ez egyrészt valamiféle testtudat-zavar lehet, másrészt pedig félelem (a rutintalandágot nem sorolom ide, az mindenkinél van, de elmúlik). Én személy szerint a balszerencsében is hiszek némiképp :) A lényeg, hogy ahogy te is írtad, aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert elüti a villamos. Aki ügyetlen, és fél, az nem fog ilyen helyre menni (hacsak nem mazochista). Miért? Mert ügyetlen és fél, tehát nem képes élvezni.
De a mondandóm lényege, hogy ezeket a helyeket úgy kell megcsinálni, hogy egy átlagember élvezni tudja, akkor is, ha először csúszik.
Szerintem továbbra is elő kellene venni néhány másik (magyar és nem magyar) élménypark statisztikáit, és össze kéne vetni ezzel. A számok megmutatnák, hogy valóban balesetveszélyesebb-e a többinél, és ha igen, mennyivel. És ha valóban balesetveszélyes, akkor nem elég kiírni, hogy saját felelősségre használják, mert akkor bármilyen ügyes is a vendég, nagyobb eséllyel fog megsérülni.
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 13:37:59
bldo 2009.07.27. 13:38:38
Deren 2009.07.27. 13:40:58
Én teljesen egyetértek a szöveg írójával, hasonló a tapasztalatom nekem is.
A gumis csúszdák még egész jók, de a kamikazee-ban pl teljesen rossz az illesztés, szétvágja az ember hátát. A repülőszőnyegesben meg engem úgy odavert a falhoz,h leborultam a szőnyegről, anélkül értem le. Persze addigra tiszta zúzódás voltam és vérzett a lábam. Még a nyugisabbaknak szánt nemtom milyen nevű csúszdán is sikerült borulnom egy szépet. Tudom, én vagyok a láma :) de azért ezek nem éppen keltik a biztonságos szórakozás hatását...
Összességében azért jól éreztem magam, még ezek sem vették el a kedvemet tőle :)
walter77 2009.07.27. 13:41:09
Neked ugye ellenőrzésekhez és engedélyeztetésekhez semmi közöd, legalábbis remélem, ha mégis léci írd meg, hogy mik mentek át a kezed alatt, mert azt elkerülöm!
Az életveszélyes elemeket igenis meg kell nézni. Egyenként. Nem egyszer, hanem sokszor.
Az hogy valami halált okoz nem az a kategória, hogy valami nem úgy működik, ahogy megálmodták !!! Az, hogy nem néznek meg egy olyan rácsot ami egy kis vízelvezetőt fed el és legrosszabb esetben horzsolás és max egy ficam sülhet ki belőle talán elnézhető, talán. Nade ez. Na nem. Ez nem.
Visszatérve az eredit témához, sajnos most különösen igaz, hogy ez a poszt nem jött volna létre, ha nincs a tragédia.
macsetta 2009.07.27. 13:42:08
gondolkodomuvesz 2009.07.27. 13:42:10
copass 2009.07.27. 13:44:00
remélem hogy sokkal dúrvábban fognak fellépni az ilyen balesetek elkerülése végett az üzemeltetővel és a kivitelezővel szemben is.
amúgy ezek a szörfmedencék elég titokzatos jószágok, mivel a gyártó semmilyen részletet nem hajlandó megadni a tervezőknek, kérnek egy méretezett betonaknát és kész. ha ez kész kimennek, mindenkit elhajtanak a környékről vagy körbesátrazzák, összerakják,beállítják,tesztelik,átadják,betanítják a személyzetet,kész.
iszonyúan vigyáznak a technológiára.
Todward 2009.07.27. 13:44:06
Tisztában voltunk azzal, hogy a csúszdák, szörfmedence és egyéb játékok jellegükből fakadóan potenciálisan veszélyesek, ebben a tudatban közelítettük meg őket. Azonban számos olyan hiba van (csúszdamesterek hiánya, csúszdaelemek rossz illesztések, stb.) amit minimális idő- és energiabefektetéssel (azaz minimális költséggel) el lehetne vagy el lehetett volna hárítani az építés és/vagy az üzemeltetés során. Azonban egyértelmű volt, hogy a befektetés minél hamarabbi megtérülése érdekében kapkodva adták át az egész létesítményt (amit a hírek is megerősítenek), illetve a személyzet terén is mindent megtesznek a költségcsökkentésért.
Azt viszont, amit elfogadhatatlannak tartok, az a segítségnyújtás teljes hiánya, tekintve mind az eszközöket, mind a személyzetet, mind a szándékot. Az ezzel kapcsolatban az enyémmel ellentétes vélemények súlyos tévedések. Tehát nem az a probléma, hogy valaki balesetet szenvedett, hanem az, hogy nem állt rendelkezésre megfelelő segítségnyújtás. Egyáltalán nem életszerű, hogy azt várják el tőlem, hogy én, külső segítség nélkül, pontosan diagnosztizáljak egy csontrepedést, majd elsősegélyt nyújtsak vagy mentőt hívjak, amikor az adott helyzetben minden felszerelésem egy fürdőnadrág, amivel elég nehéz például felhívni a mentőket vagy röntgenfelvételt készíteni (mivel a kórházban is csak röntgenfelvétel után tudtak pontos diagnózist adni a diplomás, több éves tapasztalattal rendelkező, és nem fürdőruhában lévő orvosok). Nem ismerem az üzemeltetőre vonatkozó pontos törvényi előírásokat, de ki merem jelenteni, hogy megszegte ezeket, amikor nem biztosította a baleseti elsősegély minimális lehetőségét sem. Ha akár a személyzet mindent megtett volna az adott helyzetben (függetlenül attól, hogy milyen tárgyi eszközöket biztosít számukra az üzemeltető), akkor nem lettünk olyan dühösek, hogy egyáltalán megszülethessen ez a bejegyzés. A legnagyobb probléma viszont az, hogy a személyzet részéről a segítségnyújtás szándéka sem volt meg, mivel ahogy írtam, ketten is továbbküldtek egy következő illetőhöz, míg végül a harmadik vállvonogatva felállított egy téves diagnózist, és azt állította, hogy nincs lehetősége ellátni a sérülést.
Véleményen szerint a megfelelő hozzáállás az lehetett volna, hogy már az első ember azonnal leülteti a sérültet, majd ha ő erre nem lenne képes, akkor a derekán lógó rádió felhasználásával intézkedik tényleges orvosi segítségről, legyen az akár belső, külsős orvosi segítség. Ez nem történt meg, ami elfogadhatatlan, és aki erről másképpen vélekedik, az súlyosan téved.
Az olyan megnyilvánulásokat, hogy én a múlt heti tragédiát kihasználva írtam meg ezt az egészet, az téved, mivel ettől függetlenül is megszületett volna ez a levél. Azt is kikérem magamnak, hogy egyesek szerint én más, konkurens élménypark malmára akarom hajtani a vizet. Akinek egy kisgyermek tragédiája kapcsán ilyenek jutnak az eszébe, az sürgős klinikai kezelésre szorul, mivel komoly gondok vannak az agyműködésével. A balesethez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy egy ember halála, különösen egy gyermek halála nem olyasmi, amivel kapcsolatban az AquaWorld részéről elfogadható lépés a felelősség porlasztása, azaz a külső szakértőkre és a berendezés gyártójára mutogatás. Jelen esetben egyetlen elfogadható lépés az, hogy az AquaWorld mindent megtesz azért, hogy a létesítmény területén a jövőben ne történhessen meg hasonló eset, de amit jelenleg tesz, az nem minden, hanem semmi.
Jelen helyzetben maximálisan elégedett vagyok azzal, hogy a Homár bejegyzést csinált a levelemből. Ha már egy embert sikerült eltántorítanom attól a potenciális veszélyt hordozó, hibás döntéstől, hogy felkeresse ezt helyet, aminek a balesetveszélyessége egyáltalán nincs arányban a helyszínen rendelkezésre álló orvosi segítség elérhetőségével, illetve általában az ennek nyújtására irányuló szándékkal, akkor már nem volt hiába.
KopaszMercis 2009.07.27. 13:47:45
egy vizpumpaban mi a fasz lehet olyan titokzatos?
Alikam 2009.07.27. 13:47:53
ciprike 2009.07.27. 13:48:42
KopaszMercis 2009.07.27. 13:49:30
Egy antipatikus hisztis majom vagy.. tipikus disznok ele gyongyot szorni kategoria.
Kar hogy nem teged probalt meg leszopni a szorfmedence hanem a szerencsetlenul jart kiccsavot.
idunn 2009.07.27. 13:50:32
Amúgy valóban diákmunkások dolgoznak csúszdaőrként az Aquaworldben, én is jelentkeztem pár hónapja. Az tántorított vissza, amikor megkérdeztem: "És ha balaest történik?" Mire a csávó:" Á, attól ne félj, olyan nem volt még, meg nem is a te dolgod lesz."
Aha.
macsetta 2009.07.27. 13:51:21
idunn 2009.07.27. 13:52:44
Alikam 2009.07.27. 13:52:50
Todward 2009.07.27. 13:53:47
Egy antipatikus és tipikus személyeskedő kommentelő vagy, aki nem állításokkal száll vitába, hanem trágár módon sértegeti vitapartnerét. Tipikus disznók elé Internetet szórni kategória. Ha nem tudsz tartalmat létrehozni a neten, akkor miért vagy rajta?
Dorombolo 2009.07.27. 13:54:21
Ha felhasad a bőröm a csúszdában az igenis szerződésszegés a park részéről és nekem kártérítés jár, hacsak pofátlanul ki ne merik írni, hogy "csúszdáink összeszerelése kívánnivalót hagy maga után,az illesztések a felszínesnél komolyabb hámsérüléseket okozhatnak". Na persze ezt is ott, ahol még nem vettem meg a jegyet...
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.07.27. 13:54:55
Amikor mi az AW-ben az asszonnyal úgy repültünk ki a gumikarikán, hogy a fejünket csaptuk a csúszdába, akkor azért kapásból odajött egy úszómester-jellegű srác, hogy mi van velünk.
ciprike 2009.07.27. 13:55:27
Legalább a távolmaradással kifejezhetnék az emberek, hogy na mindent azért nem lehet megcsinálni velünk! Olyan helyre ingyen sem megyünk, ahol 1-2 haláleset nem számít!!
(nemcsak hibás aknafedő, de ott alatta sincs semmi biztosító, hogy ha vki beesik, ne rögtön darálja le a gépezet!)
copass 2009.07.27. 13:56:13
népszerű, nem sok gyártó van a piacon.
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 13:57:20
de azt bevallom, nehéz elhinnem, hogy ha egy cég szállít x országba szerkezeteket, akkor azokat beépítés előtt mindehol elemről elemre átvizsgálják. Vagy ez a standard?
Egyébként meg az egész kommentláncomat azért írtam, ami a lényege, hogy ha valami gáz van, az vizsgálják meg, de ne mi ítélkezzünk már az utcáról beesve alaptalanul.
Trendet vvélek felfedezni abban, hogy milyen félinformációk és valaki által publikált dolgok miatt megy a höbőrgés.
valaki emlegette itt a külföldi parkokat meg polifoamcsöveket. VAjon mennyibe kerülne akkor egy családnak egy nap? Ezekből a bérekből telne rá? Szeretnék én is vajon csúszva siklani, de azt is megértem, ha erre egyelőre nincs pénz vagy nem profitábilis. Ennek az országnak egy "felvilágosodás" kellene leginkább. :D
Alikam 2009.07.27. 13:57:48
Jó ízlése van a madzsaroknak...
A fail-safe magoldások ilyen veszélyes helyeken elkerülhetetlenek. Tényleg elképesztő, hogy egy ilyen iszonyat gép működik az emberek talpa alatt pár cenitvel és semmi de semmi plusz biztosítás nincs arra, ha kinyílik a fedele, ne csináljon tömegmészárlást.
bldo 2009.07.27. 13:58:00
manyibacsi 2009.07.27. 13:59:35
Ha majd egyszer Ti is hasonló helyzetben lesztek egyszer, akkor rájöttök, milyen ostobaság a kioktató nagyképűségetek !Ha már a saját "nagyszerűségetektől" messzebb nem láttok, legalább arra gondoljatok, h oda kis gyermemeket is visznek -nem kevés pénzért- és kikapcsolódni, nem túlélőtáborba! Itt másról szólnak a dolgok . Baleset pedig - akkor is, ha minden üzembiztos- bárkit, bárhol érhet akaratán kívűl, ezért kell az ilyen helyen minimum folyamatos, orvosi ügyelet és felelős személyzet és nem a hozzátok hasonló tudásak és mentalitásuak. Már ez is segítene !
Turboanyu 2009.07.27. 14:01:52
Hiába szóltak volna, egy zúzódás, csonttörés nem kell a médiának, csak a haláleset.
Egyébként teljesen egyetértek a hozzászólásoddal, pont ugyanezt gondolom én is.
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.07.27. 14:01:57
bazzeg de kurvára unalmas egy troll vagy te öcsém...
ahova klikkel az ember mindenütt ugyanazt a szánalmas sértegetős dumákat nyomod...
ciprike 2009.07.27. 14:02:08
Én szeretem a strandolást, úszást, kalandot, de azért ezek nem arra valók, hogy gyerekek csak úgy szórakozás közben életüket veszítsék!!!(a rossz szerkezetek és gondatlan karbantarás miatt)
ciprike 2009.07.27. 14:03:11
Én szeretem a strandolást, úszást, kalandot, de azért ezek nem arra valók, hogy gyerekek csak úgy szórakozás közben életüket veszítsék!!!(a rossz szerkezetek és gondatlan karbantarás miatt)
Manyizga (törölt) 2009.07.27. 14:03:42
Szerintem most is hasonló dolog lesz, a BME (vagy akit megbíznak vele) meg csúcsra járatja és degeszre keresi majd magát a biztonsági igazolások kiadásával.
Kár, hogy ezért megint meg kellett halnia valakinek.
ciprike 2009.07.27. 14:05:29
Én szeretem a strandolást, úszást, kalandot, de azért ezek nem arra valók, hogy gyerekek csak úgy szórakozás közben életüket veszítsék!!!(a rossz szerkezetek és gondatlan karbantarás miatt)
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.27. 14:05:56
Van egy szabály, amit ott nem tartottak be. Az ilyen helyen fokozottan le kell mindent védeni az emberi hülyeség ellen is. Lásd a mikro sütőket: Kérem ne szárítsa benne a macskáját!!!" Itt meg szerintem a legminimálisabb odafigyelés és nem munka, hanem szórakozásvédelmi figyelem is elmaradt. Egy aknafedelet, kb 3-4 féle képen kellene megakadályozni, hogy arra rálépve, vagy akár felfeszítve is a tetejét, abba senki be ne juthasson.Ott senki meg ne fulladhasson.
Soroljam: Védő rács, korlát kívül, lecsavarozás, +rács belül+ olyan méretezés, hogy ember, kisember, gyerek oda ne férhessen be, biztonsági jelzőkészülék stb.
Ha ebből csak 1-et-kettőt megvalósítanak, akkor ez nem történhetett volna meg. Nem véletlenül van a kocsikon is többkörös fékrendszer + kézifék. A repülőgépeken meg még többszörösebb a biztosítás.
Kakula Zé 2009.07.27. 14:06:40
Cél a stop.hu színvonal!
Grat.
macsetta 2009.07.27. 14:06:42
GC (törölt) 2009.07.27. 14:07:26
Jogos. Ám az is jogos, hogy ha az ember részt kíván venni egy ilyen élmény csúzdázáson, akkor az ne legyen balesetveszélyes. Az saját hibámból eredő balesetekért természetesen csak én felelhetek, de hogy bármennyire is balesetveszélyes legyen a park, az nem helyes. Nem indiában, vagy a távolkeleten vagyunk, ahol mindegy hogy milyen, úgyis használják.
Sőt. Messze megyek. Ha valaki a gyermekét egyedül engedi fel egy ilyen eszközre, akkor biztos kell legyen abban, hogy a gyermekét semmilyen veszély nem fenyegeti. Engem (bár nincsen gyerekem) bizony elrettentene ha ilyen minőséggel találkoznék.
Engem különösebben nem zavar hogy a BKV, vagy a MÁV járművei, szerelvényei milyen állapotban vannak. Nem érdekel hogy a pályaudvarok olyanok amilyenek. Nem szoktam szőrszál hasogató lenni, hogy az 500 forintos belépőmért a nyugati szintet várom el stb. De ha az ember szórakozni kíván, akkor legalább ne legyen balesetveszélyes.
Azért én sem vagyok hajlandó mindent eltűrni.
ciprike 2009.07.27. 14:09:07
ciprike 2009.07.27. 14:11:37
ciprike 2009.07.27. 14:16:51
Ja, és a közvetítések szerint a cég alkalmazottait (legalábbis aki látható volt) annyira nem viselte meg, én legalábbis az eset súlyához képest határozottan "nyeglének " érzem a nyilatkozatot, nem szólt megrendülésről, segítségről, stb meg ami ilyenkor szokásos,(bár a kisfiú szülein már nem sokat segít), de a közönségnek...
macsetta 2009.07.27. 14:18:41
Jó ízlése van a madzsaroknak..."
Rosszra klikkeltem. És hogy enyhítsem a "mocskolódás" miatti sokkodat, azzal pedig egyetértek, hogy még ha az aknafedél ki is tud lazulni a csavarok és rögzítések ellenére a nyomás vagy bármi miatt, és talán erre nem lehet számítani, de a fedél és a turbina között kellett volna hogy legyen egy rács...
macsetta 2009.07.27. 14:21:44
ciprike 2009.07.27. 14:23:29
Amúgy a hírekből kiderült: 10 napja észlelték az aknafedő lazulását!!!
Mutant · http://nagykovacsi.net 2009.07.27. 14:25:53
1.1 Gyerekmedence (belső) - a vízben lévő baba (már járóképes gyerekeknek - kb. 14-15 hónapos kortól) csúszda értelmetlen/veszélyes. A cucc egy halacskát formáz, hátul gyerek berak, kb. 1-1,5 m csúszás után gyerek a hal száján keresztül a kb. 35-40 cm mély vízbe ér. A hal formája miatt nem tudod szemből (a szája felől) feltenni a csúszda tetejére a kölköt, ezért a túlsó vége felől kell leengedni. Így két szülő kell a gyerek csúszdáztatásához, mert a végére érve simán elsüllyedhet a vízben. Ergó értelmetelen/veszélyes, mert 2 szülő kell a játékhoz - azaz egyik szülő sem pihenhet/fürödhet közben. Megjegyzem a kinti babamedence csúszdája tökéletes, egy szülővel is biztonságosan használható!
1.2 Gyerekmedence (belső) higiénia - az úszómester ránk szólt, hogy ne üljünk bele a medencébe higiéniai okokból. Már elnézést, de szintén voltam több külföldi babamedencés helyen, ahol egy kukkot nem szóltak (pedig 3 vagy több felügylő volt csak abban a részben), hogy beülök a babamedencébe és úgy pancsoltatom az akkor még 7 hónapos gyerekemet (Römerbad - Bad Kleinkircheim - Karintia). Nincsen közöm az uszodatechnikához, de gyanítom, hogy nem a leüléstől függ, hogy vmilyen felnőtt fertőzést kapnak a kölkök. (Hovatovább a pl. gombás láb egyebek ugyanúgy veszélyesek). Inkább kimentünk a kinti babamedencéhez, ahol semmiféle ilyen fegyelmezés nem volt. Nonszensz, hogy egy 12-14 kilós gyereket derékszögben meghajolva kísérgessek/úsztassak a babamedencében fél-egy órán keresztül, mert tilos comb feletti testrésszel illetni a vizet...
2. Szaunavilág - Az átverés, az átverés, az átverés: Az 1.2 pontban emlegetett Römerbadba napi felnőtt belépő 21 Euro(termálfördő és szaunavilág (18 v. 19 kül és beltéri szaunával, gőzzel, pezsgőfürdővel)). Azaz kevesebb, mint az Aquaworldbe. Ráadásul nem a Megyeri híd tetejét és a környező susnyát nézed, hanem 2000 méter magas csúcsokat, hegyoldalban legelésző teheneket, uszoda felé síelőket a hegyoldalban (mellőle megy a felvonó).
Részemről nem vagyok egy csúszdázós alkat, inkább úszom és utána beülök 1-1,5 órácskára a szauna világba. Az Aquaworld honlapjának megtekintése után ezért is mentünk oda, mert láttam, hogy 8 különböző szauna, gőz, infrakamra stb.
Tehát, odamegyünk, jegy megvesz. Majd az első úszós kör és a rám eső gyerekfelvigyázási egy óra után, párom váltott és én mentem volna Szaunavilágot kipróbálni. DE:
2.1 A 8 szauna, gőz stb közül 3,5 (!) (ezek - egy finn szauna, egy aroma kamra (aroma nélkül - így 50 fokos szauna kb.) egy gőz, és 1 infrakabin) működött. Azaz máris csak szauna falucskává redukálódott a nagy marketing duma 200 főt befogadni képes Szauna Világa (kényelmesen max. 100 fő).
2.2 Senki nem figyelte, hogy a szauna fa részeire ne tedd fel a lábadat. (Ezért Römerbadban és más civilizált külföldi helyen is rád szólnak (előbb németül, ha nem érted olaszul és angolul is!) - azért adnak akkora fürdőlepedőt, hogy magad alá terítve a talpadat is tedd rá, ha fekszel/ülsz. Ugyanis a lábgombák így tényleg veszélyesek, igaz ott kötelezően nudi a szauna)
2.3. Kneipp medence - az alján lévő gömbölyű (a talp masszírozását szolgáló) kavicsok eléggé hiányosak voltak. Inkább hideg vizes lábáztató volt, amiben néha ráléptél pár kőre.
2.4 Infraszauna - Egy ekkora kapacitású helyen mi a kénköves fenéért építenek egy max 6-8 személyes ülő (!) infrakamrácskát - ami kör alakú és úgy ülsz bent a többi izzadóval, mint a szardíniák.
2.5 Az egyetlen üzemelő gőz max. félgőzzel ment. Meg se izzadtam igazán odabent, bőven lehetett látni a körülöttem ülőket a néha bepöffenő kevéske gőztől.
Szóval árában európai árakról beszélünk, de szolgáltatást tekintve jó ha a felét kapja az ember. Ráadásul még Te vagy a hőbörgő kötsög, aki számon meri kérni, hogy telt háznál miért nem megy az összes szauna, gőz stb (gondolom a minimum 1000 fő által otthagyott kb. 5 milliós jegybevétel nem fedezi a rezsijüket...). Halkan jegyzem meg, a Römerbad óta rengeteg itthoni helyet kipróbáltunk és mindenhol hasonlóak a tapasztalatok (pl. Esztergom, Kehida stb.). Nem működő mágneses karszalagok (Esztergom - mindig csöngetni kellett, hogy a szauna részbe visszaengedjenek), életveszélyes hullámfürdő (Kehidakustány - túl hamar mélyül és túl sok embert engednek be egyszerre).
ciprike 2009.07.27. 14:30:44
szoszo9inda 2009.07.27. 14:37:23
manyibacsi 2009.07.27. 14:45:13
1/magukat polgárpukkasztónak képzelő, kinyilatkoztató, üresfejű "Beszólók", akik más ...-vel verik a csalánt.
2/ Az eseményeket kicsit túllihegő, de legalább konstruktívitásra törekvő lények
(manyibácsi=2/ csoport - és nemcsak ezen ügy kapcsán)
ribizli00 2009.07.27. 14:58:25
ciprike 2009.07.27. 15:04:41
fecsa 2009.07.27. 15:05:06
Miért mindenki most jön a sztorival?
Iszonyatosan sajnálom a kis lurkót, lehet, hogy megelőzhető lett volna.
Mindenki utólag okos persze....
malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.07.27. 15:24:28
Nem szóltam ott senkinek, mert azt hittem, velem van baj és öreg vagyok már az ilyen hülyéskedésekhez.
Ha szükséges, névvel és címmel vállalom az esetet.
elfogult 2009.07.27. 15:40:16
euAgWzgmmtq7K 2009.07.27. 15:48:09
sophia.biro 2009.07.27. 15:49:14
hogy lehet így bármilyen tömeghelyet megnyitni?? Ki adja ki rá az engedélyt????
strandon, fesztiválon, stb. ez alap!!!
DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.27. 16:02:11
Roltii 2009.07.27. 16:08:38
kb az első értelmes post (sajna a sajátomat is beleszámítva :D)
floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.07.27. 16:11:35
lsd index-főcím
DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.27. 16:13:09
köszi. De tényleg alapfelszereltség mind forgó, előre hátra mozgást végző gépnél hogy a munkateret elzáró gépelemet (védőburkolatot, jelen esetben ez a szervíz akna fedele) biztonsági kapcsolóval látják el.
Roltii 2009.07.27. 16:14:55
jah, csak egy nyitásérzékelő kellett volna, amit egy egyszerű lakásriasztónál is használnak...
Kyos 2009.07.27. 16:17:34
Részvétem a gyászoló családnak.
glampopper 2009.07.27. 16:20:58
Élményfürdőben dolgozok nem az Aquaworldben máshol...
Olvasgatva a commenteket szeretnék néhány dolgot elmondani.
Minden élményfürdőt nyitás előtt csekkol egy bizottság, hogy a biztonságos üzemeltetés feltételei adottak-e. Ehhez tudni kell, hogy az ide kapcsolódó jogszabályi háttér elég kevés oldalszámot igényel és a tartalma sem túl velős. Az a baj, hogy a magyar szabályozás alapjai az "átkos" idejében üzemelő strandokat vette alapul. Van ugyan szabályozás az ún. mutatványos berendezésekre, de a modern dolgokra (hullámfürdő stb.) nem tér ki kellő részletességgel. Egy szó, mint száz az egész jogszabályi hátteret át kellene gondolni, a jelen kor igényeire optimalizálni. Ez természetesen nem mentesít senkit a felelősség alól. Ezzel a lemondott műszaki vezető is tisztában volt. A szülőket szerintem hibáztatni ritka nagy tahóság. Ezt nem is részletezném, aki egyetért ezzel az úgy is érti mire gondolok, aki meg nem annak meg hiába magyarázom, nagy az isten állatkertje...
DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.27. 16:22:45
Annyiféle megoldás van csak kapásból, mikrokapcsoló, közelítésérzékelő, infrás érzékelő (adó vevő, vevő mondjuk aknafedelen ha kimozdul megszakad a kapcsolat, letilt ennyi) Még mielőtt valaki beszól, van némi tapasztalatom géptervezésben:) Bár mi általában sima mikrokpacsolókat vagy közelítésérzékelőket használunk.
DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.27. 16:25:37
Aki a szülőket hibáztatja az egy f..sz.
ZöldszemM 2009.07.27. 16:40:05
Helyes jóltetted, hogy írtál adolgokról.
Mindig minden szabálytalanságot szóvá kell tenni - kár, hogy sokszor csak útólag van erre lehetőség. !
Pori 2009.07.27. 16:47:39
De az, hogy itt a postoló, és még néhány loozer megírja, hogy neki is bibis lett a keze, meg pukli lett a bokáján........ne már! Járjanak ezek aquaworld helyett könyvtárba, ott biztos nem lesz semmi bajuk! :)
Úgy kell szabályozni az ilyen létesítményeket, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő. Ilyenkor nem felnégyelni, anyázni, felakasztani, bűnbakot keresni kell, hanem tanulni az esetből!!
_B_ 2009.07.27. 16:47:48
A szivacsos csúszdánál az illesztések kirángatják alólad a matracot, ha nem fogod két kézzel. Már akkor látszott az aljukon, hogy nem igazán sima az a pálya.
Jah és a legjobb, a dulpla úszógumis csúszda kivezető nyílásánál kb minden második páros durván beverte valamijét. Úgy van kialakítva, hogy felborulsz a végén, pont ott, ahol belóg valami szaar oldalról.
Mellesleg a mogyoródi aquában kb 100 csúszás után sem éreztem a semmit a hátamon. A szivacs meg csak siklott csendben, gyorsan.
nedudáljparaszt 2009.07.27. 16:49:25
Mogyodóron ilyen hibákat nem tapasztaltam.
klacus 2009.07.27. 16:50:01
Este 2009.07.27. 16:50:27
Jenya 2009.07.27. 17:01:15
Állati csúszós , mindenhol áll tócsákban a víz úgy hogy a gumilapáttal tologatják, mert magától nem folyik le-olyan klassz a felület.Ez abszolúte hanyattesésveszélyes .
Csúszdánál állatira csúszika lépcső a korlát a lépcsőn többen elestek előttük, semmi röcögős csúszásgátlós felület vagy gumicsík/sáv a lépcsőfokokon, stb. ugye csúszdázni mezítláb szokás, ezért kellene ilyen kis apró biztonsági dolog.
Mivel nem voltam ott bizton nem állíthatom, mi mennyire csúszik, de tapasztaltam pl a Gellért fürdőben ugyanezt:hullámmedence csempéje TÜKÖRSIMA, ez a térdig érő vízben fasza ha dobsz egy hátast, a fejed már biztos bevágod.
De egy új aquaparknál, ahol: tömegével 8-25 közötti csordák élményeznek, ott kellene iylesmire figyelni.
A csúszda réseihez: senki ne mondja hogy le kell tépje a bőrt, imádok csúszdázni, ki ne találjuk már hogy érezni kell a toldásokat, megb@ssza az ég az olyan fürdőt strandot, ahol letépi a bőrödet, azonnal betiltanám ennek használatát ha ilyen vazzzzz!!
Metál -e a bimetál? 2009.07.27. 17:09:47
inkább üljetek fel a vonatra, aztán irány a balaton.
csicsa 2009.07.27. 17:10:57
euAgWzgmmtq7K 2009.07.27. 17:18:58
Alikam 2009.07.27. 17:21:35
Hát nem tudom, felvilágosult országokban felvilágosult emberekkel nem hiszem, hogy ilyen építmény túl sokáig üzemelhetne...
grésa 2009.07.27. 17:26:39
Alikam 2009.07.27. 17:32:48
Nem azt mondom, hogy műteni kell, vagy gipszelni, de azért egy sürgősségi vagy alapellátásban tudniuk kéne részesíteni az embert.
Nocigi 2009.07.27. 17:35:41
Vagy mi történne ha erre is figyelne valaki- akár az öltöőkben. Biztos ki lehetne termelni a borsos belépő árából.
Megjegyezném, hogy a Debreceni Aquaworldbe is elé szép sérüléseket szereztem én magam is miközben lecsúsztam a nagycsúszdán. Talán ezeket nem is lehet megúszni ilyen helyeken.
De egyszerűen nem értem, hogy történhetett egy ilyen szörnyű baleset. A felelősöket meg kell találni, ami azonban nem nagyon fogja enyhíteni a szülők fájdalmát. Erre nincs vígasz!
Alikam 2009.07.27. 17:35:46
Index
Jissi 2009.07.27. 17:40:05
A repülő szőnyeg tényleg nagyon kemény volt, pedig nem szoktam megijedni a saját árnyékomtól. Rohadtul odavert párszor, a kanyarokban a lábammal végig vertem a falat, a végén pedig rendesen nekicsapott a kivezető vályú oldalának. Előttem és utánam is többeknél ugyanezt a hatást produkálta a végén, nem elég az egyenes szakasz úgy látszik.
A gyerekmedencében lebegő műanyagkorongok balesetveszélyesek, ráállnak a gyerekek, ha valamelyik alól part mellett fog kicsúszni, az kiharap majd egy darabot a járólapból.
A csúszda alján a gumik elosztása neandervölgyi módszerekkel történik. A szemem előtt emelt ki egy fukszos gorilla egy gumit a vízből, a belekapaszkodó kiscsávóval együtt. "Még megyek egyet" próbálkozott a delikvens, "Hát ezzel ugyan nem" jött a határozott válasz.
Az étteremnél félórát kellett néha sorbaállni, mert a világ legbalfaszabb kiszolgálóit találták meg.
Egy nagyon jó üzleti modell bukik meg éppen a magyaros szervezésen, minden tekintetben.
Sluck Ödön 2009.07.27. 17:40:55
Aki szerint egy két halálos baleset belefér, meg a szülő a hibás az húzza bele magát a "Midenki csak saját felelősségére használhatja" tábla karójába.
Nekem az élményfürdő könnyed vasárnapi szórakozást jelent a családnak, nem pedig mészárszéket, folytonossági hiányokat, csonttörést és azt, hogy esetleg kevesebben megyünk haza valami uzsorás tőkéscsoport dilettantizmusa miatt.
És ezekután ne mondja senki, hogy a vadvízi evezés veszélyesebb az uszodalátogatásnál!
Alikam 2009.07.27. 17:52:12
És ha a minőség nem megfelelő, akkor a megrendelő is hajlandó leülni és tárgyalni bizonyos határokon belül.
Nos szerintem ez az alap!
facsipesz 2009.07.27. 17:53:53
Ez azt jelenti, hogy ugyanúgy fognak tovább folyni a dolgok, mint eddig, ugyanabban a szellemben. Mindegy, legalább nem kell menni többet ide..
puncipöcögtető 2009.07.27. 17:55:41
A hullamfurdo szelen legalabb 6-8 uszomester figyelte, hogy a gyerkocok
ne menjenek kozel a hullamkelto berendezeshez.
Az emberekben-gyerekekben alapvetoen nem szabad bizni, amikor ilyen helyre mennek, mert sokan okoskodnak vagy hoskodni akarnak, avagy csak egyszeruen vakmeroek.
A posztolonak: egy csuszdaban hogy a
fenebe serulhet meg az ujjad, amikor
nem is szabadna erintkeznie a csuszda
falaval. (A kezedet a tested elott kell
tartani - fogadjunk ez is ki volt irva,
csak hat gondolom konnyebb tojni az
egeszre, mintsem figyelni, olvasni.)
A vezetoseg annyiban hibas, hogy ugy
latszik olcsobb nekik nem megfelelo es
nem elegendo embert felvenniuk.
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.27. 18:04:16
Sajnos nem túlzás, mert ha ez történt, akkor azoknak is lennie kellett:
"Az újpesti vízipark szörfmedencéjénél csütörtökön [1] egy 9 éves kisfiú szenvedett halálos balesetet. A gyermek belezuhant egy aknába, és a hullámkeltő berendezés szétroncsolta a testét."
Index mai cikke
Jissi 2009.07.27. 18:04:23
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.27. 18:06:28
Nem olvastam végig az elejét, de többek közt én is írtam hasonlót, mint te. Ez alapján simán be kellene és be is lehet tiltani a helyet.
Megmond Alak 2009.07.27. 18:20:16
puncipöcögtető 2009.07.27. 18:27:18
abrakapokusz 2009.07.27. 18:32:41
"A szörfmedence skót gyártói vasárnap Budapestre érkeztek, azóta folyamatosan vizsgálódnak. A műszaki vizsgálatot a rendőrségi nyomozás részeként végzik el..."
Szerintem egyértelműen konstukciós hiba,
ha egy élményfürdő valamely része elnyel és bedarál egy gyereket, hiszen egy ilyen fedelet "bolondbiztosra" kell tervezni.
Ebben az esetben a gyártónak nem vizsgálónak, hanem vizsgálandónak kell lennie!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 18:40:31
duplan
ez nem keredes
aki meg most odamegy az egy allat
masada 2009.07.27. 18:49:11
nem tudom mit kell szarni akkor mi a fasznak mentek oda, maradjatok otthon ha allandoan feltek h ide beverem a fejem ott lejon a politur a karomrol...hihetetlen mindenki maradjon otthon es nezze a valosagshowkat ha annyira rettegtek
Logan Grimnar 2009.07.27. 18:52:28
Lenyúlós, nyugati külsővel, balkáni belsővel megvalósított beruházás.
Lebontani, helyét felszántani, sóval bevetni...
ave 2009.07.27. 18:54:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 18:54:55
igen
kivalo szolgaltatas
csak egy csalad vesztette el a szemefenyet
hu de merges vagyok
Logan Grimnar 2009.07.27. 18:55:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 18:57:57
egy csalad mennyen el turazni, akar Bandival
lovagolni
sportolni
szinhazba
etc
dehogy aqwaparkba???????????
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 19:01:24
grésa 2009.07.27. 19:04:17
szubjektiv 2009.07.27. 19:18:42
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 19:18:44
itt egy hnapig ki nem nyitna az tuti
szubjektiv 2009.07.27. 19:19:47
csak nem ebben az országban
szubjektiv 2009.07.27. 19:21:44
@hagyma:az aknafedél rögzítésén rugóznak. ez agyrém
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 19:41:26
vagy sose
de atneznek az utolso csavarig
otthon vannak emberek
nem kevesen
meghalt egy gyerek
hat bumm
en megyek csuszdazni
itt sokkal tobbet er egy emberelet
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 19:43:38
nem hiszem el
fel kell venni a deszkat akinek ez a maniaja oszt lehet menni tora
tengerre
szubjektiv 2009.07.27. 20:19:18
de először is nem kapott volna a megnyitásra és működésre engedélyt.
onnan indul.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.27. 20:33:47
az az igazsag en azt hiszem nem vagyok demagog
es nem hiszem ha pl valaki belefullad a medencebe akkor a strandot meg kell szuntetni
de ez utan az eset utan en keptelen lennk ott jol erezni magam
ez en vagyok
mas meg mennyen
mit tudnek csinalni
facsipesz 2009.07.27. 22:09:07
A csóka, akinek végig kellett néznie, ahogy a gyereket elkapja a víz, napok óta sokkban van, nem lehet vele beszélni...
Baromira nem tudok napirendre térni az eset felett, valahogy mindig bevillan, mi van, ha az én gyerekemmel esik meg ugyanez.. Én úgy bezáratnám az egész kócerájt full felülvizsgálatra, mint a huzat. Nyilván a profitmaximálás a cél, és ezt nyáron lehet a legjobban megvalósítani, a törvényeink meg gyengék, szóval csörögjön csak az a pénztárgép, ez a legfontosabb most..
Kinek van mersze (meg gyomra) ezek után elmenni oda?
Fíldödi Ferenc 2009.07.27. 22:45:16
vauvauvau 2009.07.28. 01:30:09
Sluck Ödön 2009.07.28. 07:56:18
A nyanya legalább ötvenszer használta a protokoll szót, mellébeszélt amikor a riporter azt feszegette, hogy tán a bevétekiesés miatt nem zárták be a medencét. Találtak gyorsan még a rendőrségi vizsgálat vége előtt pár bűnbakot. A protokoll meg nyilván az volt, hogy:
-Főnök veszélyes ez a cucc, be kéne zárni míg megjavítják.
- Hógyisne, tudod te mi pénz az?
- De főnök és ha baleset lesz?
- Mit mondtam az előbb, nem figyelsz? Pofa be vagy mehetsz haza!
vIQtor (törölt) 2009.07.28. 11:32:42
Remelem megtapasztalod az osszes csuszdat ott mielott beengeded a gyerekedet. Miutan ezt megtetted (bar kotve hiszem hogy megteszed) utana irjad az idiota kommentjeidet. Ha tudsz meg irni. Es meg ugyanez a velemenyed.
vIQtor (törölt) 2009.07.28. 11:34:57
Nem a csuszoparnaval valo csuszas a veszelyes, te kemeny legeny! Hanem a csuszoparnaval valo csuszas az AQUAWORLDBEN mert szar a konstrukcio? Fel tudod fogni a szuk agyaddal??
hubert_1975 2009.07.28. 11:37:06
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.28. 16:06:03
Nekem van egy 2,5 éves kislányom és úgy tudok rá felelős szülőként vigyázni rá, hogy nem viszem ilyen helyre, ameddig nem történik hathatós intézkedés. Másnak szülőknek is ezt javaslom. Mert másként nem felelős szűlők.
ciluvagyok 2009.07.30. 00:56:29
Aquaworld 2009.07.31. 02:34:48
Ennek érdekében aquaworld.blog.hu/ címen blogot indítottam.
Ha valakinek van új híre, vagy fotója van korábbi balesetekről, kérem az aquaworld2009@gmail.com címre küldje meg és azt feltesszük.
Reszkessetek, felelősök!
Szerintem nyomás alá kellene az Aquaworld vezetését helyezni, hogy végre elmondják az igazságot, hogy ki is a hibás.
Ők tudják, kik a hibásak, de megpróbálják ezt anyagi okok miatt eltussolni.
A tragédia napján és másnapján megpróbálták profin kezelni a helyzetet.
Rögtön vizsgálatot indítottak, és a rögtönítélő PK (=Pfandler Katalin) bíróság kijelentette, hogy kik a hibásak és azokat meg is bűntette (kirúgta őket).
Mi is történhetet a háttérben?
A baleset napján pár perccel a tragédia után mobilon értesítik az igazgatóságot, hogy meghalt egy gyermek.
Döbbenet:
a 17 MdFt értékű beruházást lehet, hogy holnap bezárják.
Honnan fogja az Interestate másnaptól előteremteni a banki hitel törlesztéséhez szükséges napi 15-20 MióFt árbevételt? Aquaworld nélkül az amúgy is döcögő Ramada Hotel végre találna okot a szálloda bezárására!
El kell kerülni a bukást, ezért néhány gyalogot fel kell áldozni.
Rövid telefonálás az ügyvédeinkkel és az építkezést lebonyolító Canor Kft-vel, kire lehetne ráhúzni a vizes lepedőt.
Hamar kiderül, hogy a tényleges felelős, a medencét gyártó skót céget nem lehet rábírni, arra, hogy bevallja, rosszul tervezték a medencét.
A Canor is jelzi, hogy bár az ő felelőssége is, hiszen ő rendelte meg és ellenőrizte a terveket, de most lett nemrég nemzetközi tulajdon, ő csak azért vállalta el néhány százmillióért (!) az épületegyüttes tervezését és az építkezés ellenőrzését, mert ő csak pecsételni segít, de ebbe az alacsony árba nem fért bele a valós ellenőrzés.
Nem is nagyon jártak az építkezésen a munkatársaik, nehogy balesetet szenvedjenek.
Ügyvédek jelzik, hogy a Canor-ral nehezebb harcolni. A Skót jogilag elérhetetlen.
Egyszerűbb és olcsóbb, a védtelen alkalmazottakat kirúgni.
Arra amúgy is harap a média, az újságíróknak majd sajtókonferenciával egybekötött ebéd során (s néhány aquaworldos ingyenjegy mellett) kiosztják majd az előre megírt sztorit.
Emellett felhívjáj a szerkesztők figyelmét arra, hogy csökkenhet a hírdetések állománya, hogyha bezárna az Aquaworl.
És tényleg, működik:
mindegyik hírcsatorna komment és tényleges oknyomozás nélkül, kritika nélkül lehozza, hogy szerencsétlen betanított úszómester és animátor volt a hibás.