A szegény, aknába zuhant kisfiú tragédiája természetesen meg- és beindította a Homár levélíróit is, hétfői lábrepesztős posztunk után jó pár levél csattant a postaládánkban. Itt van kettő. Az elsőből az derül ki, hogy milyen kicsinyesen járt el az Aquaworld azzal a vendéggel, aki alig vette meg a jegyét, máris felhasadt a feje. (A hétfői poszt kommentjei között egyébként jó sokan írták meg, hogy a hanyag illesztések, vagy kisodródás miatt kisebb-nagyobb sebeket szereztek az Aquaworldben. A kommentelők nem kis része ezt azzal intézte el, fölényesen, hogy egy élményfürdőben ilyen benne van a pakliban, aki gyenge és béna, az ne csúszdázzon. Na, ezeknek a kommentelőknek kívánjuk, hogy életük végéig csúszkáljanak sünök hátán, természetesen tüskeiránnyal szemben, védőfelszerelés nélkül. A Homár a gondtalan konzumálás pártján van, és alapelve, hogy a szolgáltató helyek minden szempontból és szélsőségesen a vendégért vannak, aki egyszerűen nem lehet olyan hülye, hogy fogyasztás közben baja essen.) A második levélben egy magát bennfentesnek mondó olvasó azt boncolgatja, kinek a felelőssége lehetett a szörnyű baleset. A Homár természetesen nem azonosul vele semmilyen szempontból, de mindenképpen érdekesek a felvetései.
Szóval itt az első levél:
A közelmúlt eseményei vettek rá, hogy billentyűzetet ragadjak, s leírjam az én fájó történetemet is az Aquaworld-el kapcsolatban. Előrevetítem, hogy az eredmény egy 3-4 cm-es vágott seb a bal halántékom mögött, melyet össze kellett varni.
Párommal elhatároztuk, hogy az egyik hétvégén megtekintjük a fenti intézményt egy jó kis kikapcsolódás céljából. Először körbejártuk a fürdőt, felderítettük, hol milyen élményekben részesülhet a vendég. Kellemes volt a hullámfürdő, a pezsgőfürdők, s még a hegyi patak is.
Ezután elmentünk kipróbálni a csúszdákat. Először kipróbáltuk a hagymacsúszdát, ahol segédeszköz nélkül kell lecsúszni. Bíztam benne, hogy nem olyan lesz, mint régebben a strandokon, ahol az illesztések szinte tépték az ember bőrét. Igen nagyon csalódtam, mert ugyanolyan rossz illesztésekkel rendelkezik a hagymacsúszda is. Többet nem is csúszott rajta egyikőnk sem.
Átsétáltunk a többi csúszdához, ott is felmértük a lehetőségeket, táblákat elolvastuk, s úgy döntöttünk, hogy eleinte a könnyű (3 fokozat létezik) csúszdákat próbáljuk ki. Minden előírást betartottunk, a csúszdákon az arra rendszeresített eszközök felhasználásával csúsztunk le.
A harmadik csúszásunk a "Szivárvány" nevű csúszdán történt. Ezen autógumiszerű eszközön ülve lehet lecsúszni. Sok helyen a csúszda csöve teljesen sötét, nem lát az ember semmit. A probléma az, hogy a csúszda végén is az, s nem lehet felkészülni a megérkezésre. Szóval e csúszda végén emlékezetem szerint van egy nagy forduló (teljesen sötétben), s utána egyből a megérkezés. Az utolsó fordulóban eléggé az oldalfalra került a gumi, s úgy oldalról érkeztem a vízbe, pontosabban a víz alá. Ekkor egy hatalmas ütést éreztem a fejemen. Hirtelen nem is tudatosult bennem. Felkeltem, s látom hogy véres a kezem. Nézem, hogy mi lehet az, s ekkor szól a párom, hogy ömlik a vér a fejemből. Éppen ekkor egyetlen úszómester sem volt ott, hogy megmondja, pontosan merre van a legrövidebb út az elsősegélyhez. Az elsősegély helyen az ellátó személyzet adott papírtörlőket, vagy gézlapokat (pontosan nem emlékszem, s elég sokminden kiesett ott), hogy töröljem le magamról a vért. Aztán megnézte a sebem, felvette a jegyzőkönyvet (mellékeltem), bekötötte a fejem, s átirányított az ügyeletes kórházba, hogy varrassam össze a sebet. Alig emlékszem valamire abból, amikor írta a jegyzőkönyvet. Pl. nem emlékeztem a saját telefonszámomra, csak a pároméra, s mielőtt kijöttem a helyiségből akkorra jutott eszembe a saját számom, s a másik szám fölé irattam.
Összesen kb. 1 órát töltöttünk a fürdőben. Kifelé menet a pénztárost megkérdeztem, hogy legalább az én egész napos belépőm árát visszatérítik-e, vagy legalább rövidebb időtartamosra átírják-e, hiszen minden előírást betartottam, mégis megsérültem. Nemleges választ kaptam.
Az Uzsoki kórházban összevarták a sebem, s rá jópár napra kivették a varratokat.
A fürdő hozzáállását az esethez több ok miatt sem értem:
1. Nem tartom elfogadhatónak, hogy egy csúszda (ráadásul könnyű fokozatúnak jelzett) végén a vízbeérkezéskor VÁGOTT fejsebet lehessen szerezni. Ezt én hibás tervezésnek/kivitelezésnek tartom.
2. Minden előírást betartottam mégis ilyen balesetet szenvedtem. A "saját felelősségre" kijelentésnek is vannak azért határai.
3. Nem érte volna meg a fürdőnek visszaadni a jegyem árát, s ezáltal esélyt adnia, hogy ismét ellátogassak oda?! (Mert ez esetben biztosan megtettem volna, de így soha többet) Ismerősök kérdezik, mi történt, én elmondom, s elmegy a kedvük, hogy oda menjenek.
Azon még gondolkodom, hogy ezen eseményt érdemes lenne-e valahová bejelenteni, hiszen a hely megvan, papírok megvannak. Bár a fürdő a baleseti jegyzőkönyvet nem adta ide, csak ismételt kérésre. Az volt a válasz, hogy azt ők nem szokták odaadni. Hmmm, furcsa.
A jegyzőkönyvet, s az ambuláns lapot mellékeltem.
Üdv, György
Itt pedig a második levél, a felelősségről.
A balesetre visszatérve:
a balesetet tervezési hiba okozta.
Ennek felelősét lehet aztán keresni, de jogi szempontból a felelős műszaki vezető, a generáltervező, a szakági tervező és szerintem a szakhatóság szerepét hasonló esetekben ellátó szakcég a felelős. A tervezés során elsődleges szempont, hogy az épület semmilyen várható meghibásodás során nem veszélyeztetheti a használóit.
Azaz az aknafedelet úgy kellett volna tervezni, hogy
- az csak speciális csavarkulccsal lehessen felnyítni (még szántszándékkal se tudja felnyitni fürdőző),
- ha meglazul, ne tudjon a helyéről elmozdulni,
- ha elmozdul, alatta egy további rácsnak kellene lennie, hogy ne tudjon senki beleesni,
- az aknafedélen a vízforgató szivattyú áramkörét megszakító nyitásérzékelőnek kellene lennie.
Olyat még soha nem láttam terven, hogy ügyféltérből egy fedél elmozdulása miatt bárki a gép belsejében találná magát.
Egyszerű hasonlat: a liftek esetében is ha elszakad a kötél, akkor még van automatikusan fékező zuhanásgátlója. Így egy lift sohasem tud lezuhanni. Másik hasonlat: ha a lift végálláskapcsolója elromlik, akkor sem tudja agyonnyomni a liftfülke tetején tartozkodókat (csak a filmekben [Mission Impossible]), mert még 1.7m tér van felette.
(...)
Sajnálnám, hogyha a gép biztonságos működésére talán ki sem képzett kezelőszemélyzetet, karbantartót vagy úszómestert vonnák csak felelősségre, hiszen ők talán nem is sejthették, milyen veszélyes a rosszul tervezett gép.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 12:30:10
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 12:32:18
É2I 2009.07.28. 12:33:01
Ahh, mindig állni és várni, előkelő helyekről lecsúszni.
bldo 2009.07.28. 12:33:42
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 12:36:48
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:37:23
ertsd mar meg
ez egy beydegzodes
meghalt egy gyermek
hat nem vigyaztak ra a szulei
valaki veresre tori magat, hat ugy kell neki, mert bena
egyszeruen otthon el van felejtve azz emberi ertek
fogadjunk most is tele van az aqvaworld
klacus 2009.07.28. 12:41:39
gelsystem 2009.07.28. 12:42:35
a sorrend a következő:
1.tervező
2.generálkivitelező
3.műszaki ellenőr
4.engedély kiadó
5.üzemeltető
.
.
aztán lehetne miről beszélni
Impega 2009.07.28. 12:44:33
Ezt majd ebed utanra hagyom
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.28. 12:45:43
karatekutya 2009.07.28. 12:45:50
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 12:45:59
Szomorú esemény világitott rá arra, hogy egy 17 milliárdos beruházásnál is vannak hiányosságok,de legyen ez az ő és a felügyeleti szervek dolga hogy megoldják, mi innen nem tudjuk megoldani!
Metál -e a bimetál? 2009.07.28. 12:46:06
ott a balaton, a velencei tó stb... és ott nem 100an nyomorognak egy kis medencében.
repecs 2009.07.28. 12:46:13
Pilgram (törölt) 2009.07.28. 12:47:18
Zsola777 2009.07.28. 12:47:30
É2I 2009.07.28. 12:47:30
Sanszos, hogy megpróbálják elbagatelizálni az ügyet.
Pedig egyértelműen látszik, hogy a balesetek sorozata, a szakértelem hiánya felsőbb körökbeni felelősségre vonást is magával kellene hozzon.
Reméljük így is lesz.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 12:47:34
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2009.07.28. 12:48:47
Akkor elkerülnek a parkolóőrök, BKV ellenőrök és úgy általában békén hagy mindenki.
Max néha megjelenik valami hasonló cikk itt róluk...
-De akkor már ez sem fog érdekelni.
malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.07.28. 12:49:52
Érdemes visszanézni itt a Homáron az Aquaworldről szóló bejegyzéseket, amiben a panaszost a sok mindentudó alpári stílusban dorongolta földig, olyanokkal, hogy "ha olvastad volna az ekkor és ekkor írt posztot, akkor nem lettél volna akkora köcsög, hogy odamész"
Kell ezekután valami spéci mazochizmus, hogy megszólaljon egy NORMÁLIS ember, olyan, aki nem a monitor előtt tölti a napját.
LucecitaGonzales 2009.07.28. 12:50:29
A karbantartó valószínűleg nem mérte föl, hogy tényleg veszélyes. Ő nem műszaki v balesetvédelmi szakember. Biztos látta, hogy kilazult a csavar, meg is beszélték, hogy ..te Jóska, itt kilazult egy csavar!... jóvan, majd hozatunk! Aztán szóltak valakinek, hogy szar a fedél, azok meg biztos megrendelték, de 1-2 hónap mire megjön... - ahogy az itt lenni szokott.
Minden nap végén egy felelős szakembernek kéne leellenőriznie a dolgokat aki a biztonságtechnikához is ért, nem egy karbantartónak, aki csak azt látja, hogy hiányzik egy csavar...
F_Jikov 2009.07.28. 12:51:49
hubert_1975 2009.07.28. 12:52:43
homár molla 2009.07.28. 12:53:35
.lll. 2009.07.28. 12:53:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:53:44
nem vicces
egy combino valami hiba miatt nem ut l gyereket
egy jol nevelt okos 9 evess kisfiu is ritkan rohan at a koruton
ez a srac strandolt
andesztend?
malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.07.28. 12:54:09
Az öltözőkből a medencékhez külön férfi illetve külön női mosdókon keresztül lehet bejutni.
Ezek az öltözőkből csapóajtókon keresztül közelíthetők meg, a medencék felől viszont nincs egy pókháló, vagy függöny sem.
Ebből következően hiába van tábla, a férfiak rendszeresen átcsattognak a női zuhanyozón és a nők, de sajnos a gyerekek is a férfin.
Így választhatok.
Vagy fürdőnadrágban tusolok, vagy ott lógatom a fütyülőmet négyéves kislányok tágra nyílt szeme láttára.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:55:49
hat ezzel en is igy vagyok
Andie 2009.07.28. 12:56:10
Elfogadom, hogy vannak érzékenyebb bőrű emberek, akiknek attól felszakad a válla, ha nekimegy kicsit az ajtófélfának, de akkor ők mér mennek ilyen helyre? Én sem megyek hajótúrára, mert tudom, hogy az első szellő keltette hullámtól kidobom még az 1 héttel korábbi rókát is.
Én tavaly voltam a Ceglédberceli csúszdaparkban, igy 30 évesen már lehet, hogy az volt életem első és utolsó ilyesféle élménye, mert nemnagyon kötött le, de azért kipróbáltunk mindent a párommal (már ami a csúszdákat illeti :)
Volt ott hagyma, meg kamikáze, hát ez utóbbi azér dúrva volt, a maga 10 méteres szabadesésével :D Sehol nem szereztem még egy horzsolást sem, pedig 90 kiló vagyok, és nem ruhában csúsztam. Nyilván előfordulhat itt-ott hiba a felületen, ezt esetleg 1-2 vendég megsinyli, de feltételezem javitják őket, hisz nem érdekük nap végén 25 méteres sorban álló vendégek ellátása.
Egyébként meg maradok a búvárkodásnál.
BGYCS 2009.07.28. 12:57:32
- Tervezési hiba, kapitális hiba. Bármilyen hasonló gép tervénél van kockázatelemzés. Különben nincs CE jel a gépen, meg sem veszik az gépet az EU-ban. Ezt egy angol (skót) cég gyártotta, tehát halálbiztos hogy itt is kellett hogy legyen. A tervező felelősége hogy közölje a maradék kockázatot az üzemeltetővel (a vevővel). Erre van valami bizonyiték? Pl. "kedves vevő, az aknafedlap elmozdulhat és a vendég beleeshet a gépbe" tartalmú levél esetén gondolom senki nem vette volna meg a tetves uszodagépet. Pert javaslok a gép gyártója ellen.
A másik ok sajnos az emberi hanyagság. Ezen nincs mit szépiteni. Az épitők hanyagok voltak (hibás illesztések, elmozduló aknafedél). A vezetőség hanyag volt mert nem javitották ki a hibákat (kell hogy legyen valamiféle rendszeres karbantartás vagy bejárás, és állitólag több mint 2 napja rossz volt a fedél...). Végül hanyagok voltak akik észlelték a hibát és nem tettek semmit. Nem kenyerem az általánositás, de mintha a jó magyar "tojok mindenre pláne a munkámra" tipusú hozzáállást érjük itt tetten....
Jehuda 2009.07.28. 12:58:04
Az Aquaworld vezetősége azt hiszi, azzal, hogy négy munkatárásától megválik, a probléma meg van oldva. Bele kellene gondolni, miért nem szólt ez a négy munkatárs a feletteseinek. Azért nem szólt, mert akkor azt a felettesek okvetetlenkedésnek vették volna, és kirúgták volna őket, mert rontják a bevételt. Semmi nem oldódott meg tehát, a régi munkatársak helyébe érkező munkatársak ugyanúgy meg lesznek félemlítve, nem fognak szólni a hibákról, jönnek majd az újabb balesetek.
2.
A vezetőséget nem is láttuk, odadobnak egy sajtóreferenst, aki nyilatkozik a helyükben, de azt, hogy a valóságos részvét legkisebb jelét is mutatná az Aquaworld, nem látjuk. Azt látjuk, hogy igyekeznek fű alatt megegyezni a szülőkkel, és úgy tenni, mintha mi sem történt volna.
A valódi felelős tehát a cég embertelen és érzelem nélküli felső vezetése, aki némi profit reményében habozás nélkül dob egy életerős kilencéves legénykét a darálóba (el tudjátok képzelni, mit érezhetett az áldozat utolsó perceiben?), miközben a lelkiismeretfurdalásnak semmi jelét nem mutatja, gondolom el is hiszi magáról, hogy ami történt, arról ő nem tehet.
Birdie · http://birdie.hu 2009.07.28. 12:59:00
A szivárványcsúszdánál nem tudom, mi okozhatta azt, hogy beverte a levélíró a fejét, én többször is lementem rajta és igazság szerint az utolsó fekete forduló után nem emlékszem semmi meredek esésre, vagy éppen olyan részre, ahol mély lenne a víz. A megérkezés kb 15 cm-es vízbe történik.
Szerintem ez bármelyik vizicsúszdán megtörténhet, ahol gumival kell csúszni. Ha kifordul alólad, akkor már nem véd semmi.
"minden előírást betartottam, mégis megsérültem."
Úgy rémlik, senki sem garantálja, hogy nem sérülhetsz meg, még akkor sem, ha minden előírást betartasz. Viszonylag régen voltam, de arra emlékszem, hogy a csúszdánál ki van írva: mindenki saját felelősségére használhatja.
A belépő vásárlásával kvázi bérletet vettél arra, hogy X óráig használhasd a fürdő szolgáltatásait. A BKV se adja vissza a bérleted árát, ha a hónap 2. napján eltöröd a lábad és többet esélyed sincs buszra szállni.
Sajnálatos a sérülés, de emiatt szerintem egy pénztárosnak nincs jogköre pénzvisszatérítésre.
"Nem tartom elfogadhatónak, hogy egy csúszda (ráadásul könnyű fokozatúnak jelzett) végén a vízbeérkezéskor VÁGOTT fejsebet lehessen szerezni. Ezt én hibás tervezésnek/kivitelezésnek tartom."
Ezzel egyetértek, mindenképpen kivizsgáltatnám a dolgot, bár akár az is elképzelhető, hogy nem a csúszda egy része okozta a sérülést, hanem akár egy ottfelejtett hajcsat. Bár ez így utólag már sosem fog kiderülni (éppen ezért tartom aggályosnak, hogy éppen most került fel ez a post).
"2. Minden előírást betartottam mégis ilyen balesetet szenvedtem. A "saját felelősségre" kijelentésnek is vannak azért határai."
Ezzel viszont nem értek egyet, ha valaki fél a balesetektől, ne menjen ki a házából. Bár földrengés esetén ez sem biztos bunker.
Nem akarok érzéketlennek látszani, de úgy gondolom, hogy egy ilyen csúszdás játéknál nem lehet olyan nagy veszély, inkább szerencsétlen véletlenről van szó, nem úgy, mint a 9 éves kisfiú eseténél, ahol egy rosszul felhelyezett elem okozott halálos balesetet.
Picit az az érzésem, hogy most a tragikus baleset után jól rászáll mindenki az Aquaworld-re.
"3. Nem érte volna meg a fürdőnek visszaadni a jegyem árát, s ezáltal esélyt adnia, hogy ismét ellátogassak oda?! (Mert ez esetben biztosan megtettem volna, de így soha többet) Ismerősök kérdezik, mi történt, én elmondom, s elmegy a kedvük, hogy oda menjenek."
A pénztáros fürdő. Nem tudhatjuk, hogy ilyen esetben mi a megszokott protokoll, elképzelhető, hogy felszólhatott volna az igazgatóságnak, de az is, hogy a vezetés szigorúan kikötötte, hogy pénzvisszatérítés nincs és ezért ne is zavarja egy pénztáros se a vezetést.
Ha nem egy pénztárost, hanem egy vezetőt kérdezett volna meg, több konzekvenciát lehetett volna levonni.
okostojgli (törölt) 2009.07.28. 13:00:20
Tamáss 2009.07.28. 13:00:50
www.keptelenseg.hu/keptelenseg/olvas/extrem-vizicsuszda/
Slovénia - Moravske Toplice
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:01:19
Peter Blau 2009.07.28. 13:03:23
Cyric 2009.07.28. 13:04:22
De hogy a blogot is kommenteljem:
Jó lenne ha mindenki rájönne már hogy a csúszdák balesetveszélyesek. Ha valaki nem ismeri a csúszdát akkor igenis előfordulhat kisebb, esetenként nagyobb baleset.
De ez nem igazán a csúszda hibája, vagy azé aki tervezte. Aki először csúszik le és nem ismeri a csúszda szerkezetét igenis könnyen szerezhet horzsolásokat, zúzódásokat, de szerencsétlen esetben nagyobb sérüléseket is.
Én is csúsztam már le kisebb csúszdán is mivel rosszul navigáltam jól bevertem a könyökömet és a bokámon is úgy lehúzta a bőrt hogy utána a barátnőm vette észre hogy vércsíkot hagyok magam után.
De fogjuk fel hogy ha ez nem minden egyes emberrel esik meg akkor nem feltétlenül a csúszda hibája ...
Ha minden ember fejsérüléssel jött volna ki a csúszdából akkor jogos lenne de ha előtted 100-an lecsúsztak minden gond nélkül akkor nem a csúszdában van a gond hanem egy baleset ért téged ami bárkivel megtörténhet.
Ilyesmi miatt kár sírni mert ha a csúszda ki lenne párnázva és 3 km/óra sebességgel csorognál le rajta akkor meg ez nem tetszene.
Ahhoz hogy élvezetes legyen adrenalint kell generálnia, azzal pedig mindig jár egy bizonyos szintű kockázat ...
Ha nem tetszik/vállaldo ne használd.
selymesszőrű tejbegríz 2009.07.28. 13:04:31
Jaja ez közszeméremsértés. Minek fürdesz meztelenül? Otthon drága a víz vagy mi?
Önjáró Talajgyalu 2009.07.28. 13:04:40
Cook kapitány 2009.07.28. 13:07:32
Ha én egyszer megsérülnék egy fürdőben, akkor sem mennék még egyszer ha milliókat fizetnének. Biztos én vagyok túl hisztis.
Frucsasz 2009.07.28. 13:09:06
Azzal egyetértek, ahhoz az általad idézett posztnál is leírtam, hogy a csúszdákat (és bármi mást is) olyan biztonságossá kell tenni, hogy egy átlagember ne sérülhessen meg. Ismétlem, nem egy akrobata, hanem egy teljesen átlagos ember. Akkor is, ha egyébként nem sportol, nincs mozgáskultúrája, nincs egyensúlyérzéke, stb.
De az is tény, hogy
1. általánosságban aki béna, az ismerje fel ,hogy béna. Ne legyen önmaga ellensége. Aki tökéletesen biztonságossá tett csúszdákon (ezek szerintem nem azok) is balesetet szenved, az valóban ne csúszdázzon.
2. a horzsolás az horzsolás. Ha a bőr hozzáér egy idegen felülethez, és azon csúszik, akkor a súrlódás hatására bizony a horzsolás természetes végeredmény lesz. Csúszdában horzsolás miatt panaszkodni olyan, mintha kimennél délben 36 fokban a napra, aztán csodálkoznál, hogy lebarnulsz-leégsz. Más kérdés, ha már egyenesen lenyúzza a bőrt, pl. mert rosszak az illesztések. De a legtökéletesebb csúszdán is lesznek horzsolásos esetek (ha mást nem ,akkor a bénák nemzetsége megoldja, hogy legyen), mivel ez velejár.
Összességében, aki béna, az igenis meg fog sérülni, a világ legbiztonságosabb csúszdáján, mászókáján, akármijén is. Ami fontos, az az, hogy ha olyan magas a sérülések aránya, ahogy itt tűnik (az elmúlt napok cikkeiből, posztjaiból, kommentjeiből), az már nem normális, nem lehet ráhúzni, hogy biztos mind béna volt. Ami azt jelenti, hogy az élménypark egy átlagember számára nem biztonságos.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:09:08
webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=399858
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.28. 13:10:59
@Andie: egy "vágott fejsérülés" nem egyenlő horzsolással. Nem azért szerezte, mert szerinted vékony a bőre, gondolkozhatnál mielőtt osztod amiből amúgy is kevés van.
Gregor Elmarsson 2009.07.28. 13:12:06
1. Hogyan lehet úgy összerakni egy élménycsúszdát, sőt egy egész parkot, hogy látogatók tucatjai arra panaszkodjanak, hogy az illesztési hézagok miatt kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek...
2. Hogyan lehet egy ilyen helyet arra hivatkozva védeni, hogy "gyerekkorunkban is ilyen csúszdák voltak", vagy "ha puha a bőröd, ne csúszdázz"???
Pecséttörő 2009.07.28. 13:14:25
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.28. 13:15:31
"Na, ezeknek a kommentelőknek kívánjuk, hogy életük végéig csúszkáljanak sünök hátán, természetesen tüskeiránnyal szemben, védőfelszerelés nélkül"
Hát Homár te is a bénák közé tartozol és én meg azt kívánom neked, hogy.. itt hosszú káromkodás következik. De az tény, h egy rendkívül hosszú seggszőr vagy.
Azért elmesélek valamit. Annó még ijfúkoromba naponta jártunk ki a Rómaifürdőre, ahol végigcsúszdáztuk a napot. Mi voltunk (haverokkal) a csúszda királyai, nem volt nálunk gyorsabb. Aztán egyik nap valaki kihívott minket versenyre. Haverral bevállaltuk és szokásos módon (gatya betűrve, csúszda kikenve, egymás mögött lecsúszva) elindultunk lefelé. Minden ideális volt, mentünk mint az állat, majd az ucsó kanyarban elrugaszkodtam a mögöttem jövőtől (ahogy kell) fel a peremre, majd... hoppá kiestem a csúszdából. Kb 3 cm álltam meg a csúszda tartóoszlopától és úgy beütöttem a lában, hogy egy teniszlabda méretű vérömleny lett rajta. Hogy miért mesélem ezt el? Mert ezek szerint a csúszda nem volt biztonságos, rosszul lett megtervezve, sőt balesetveszélyes volt. Egy frászt! Csak nem az extrém használatra lett kitalálva.
Anyám nem írt sehova, nem jelentett fel senkit, csak adott egy maflást h mekkora hülye vagyok. Nem volt rendőrségi feljelentés, nem kértem kártérítést, meg semmi hasonló. Tudtam h én voltam a hülye és örültem h megúsztam.
Manapság az embereket vonza az extrémitás. Szeretik magukat kipróbálni szokatlan helyzetekben, de nem gondolnak a következményekre. Bungeejumpingnál is elszakadhat a kötél, a búvárkodás miatt meg nitrogénes lesz a véred és szépen bekrepálsz a repülőn.
Nem mondom ,hogy a fürdő nem hibás, de ne akarjunk már minden feleősséget rájuk kenni. Nem a fürdő dolga megvédeni minket, hanem magunknak kell vigyázni magunkra és a szeretteinkre. Ez a saját érdekünk és nem lehet delegálni a dolgot. Aki meg béna az ne menjen olyan helyre ahol fennáll a fokozott balesetveszély. Igen a csúszdapark ilyen. Még akkor is ha jók az illesztések, mert beverheti a fejét a fémkorlátba, kieshet a magasból, belefulladhat a vízbe, ráugorhatnak a hátára.. stb.
Nem kell ezen csodálkozni, de aki tudja h sérülékeny az tegyen többet a biztonságáért.
És nem kell mindenért anyucihoz futni meg sírni. Nincs kint h kötelező csúszdázni!
Hja és ettől még azt gondolom h AW rendesen saras a dologban, de ez nem mentesíti azokat akik nem képesek vigyázni magukra...
Lehet utálni!
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.28. 13:15:40
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.28. 13:15:56
viszont a mostani postokat olvasgatva... halott gyerekek.. ömlő vér a fejből... vércsík a csúszdában stb... valahogy nagyon elment a kedvem az ilyen közös fürdőhelyektől. Maradok a kádnál :)
euAgWzgmmtq7K 2009.07.28. 13:15:58
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 13:16:43
Mi éppen holnap fogunk oda menni mert remélhetőleg az eset hallatán sokan nem lesznek ott.
El kell fogadni, hogy ezek a csúszdák nem egyszerű hagyományos csúszdák és sajnos nem lehet megtervezni olyanra, hogy minden testsúlyra és emberi viselkedésre megfelelően biztonságos legyen.
A hagymacsúszda illesztéseit én is éreztem, de szerintem elviselhető. Egyrészt úgyse csúszkál rajta az ember óránként harmincszor másrészt más helyeken gyatrább kivitelezéssel is lehet találkozni.
Szódás Lova 2009.07.28. 13:16:49
Ottan én is voltam. A Kamikázén megrántottam a nyakam esés közben. Nem mondtam senkinek, és nem is sietett oda négy egyenruhás orvos.
Másnapra elmúlt.
Cook kapitány 2009.07.28. 13:17:20
Egyszer menj el valami normális országban lévő vízicsúszdára és csodát fogsz látni. Itt Magyarországon nem képesek normális csúszdákat csinálni.
gpetersz 2009.07.28. 13:17:59
Ennyi futotta? Egy combino-s példa? Ami se nem releváns, se nem illik ide... Ha a combino-nak szar a fékrendszere mondjuk, akkor had legyen már hibás a Siemens. Ha a csúszda szar akkor valaki legyen már érte felelős, és ne az úszómester.
Ennyi ésszel saját blogod van? Ma már minden hülye blogol.
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.28. 13:18:06
Joindulat SC 2009.07.28. 13:18:09
Egy kis sztorim nekem is van ide. Egyszer mentem fel a csúszdákhoz és csak nekidörzsöltem véletlen a kezem a falnak. (Ahogy a fordulóban próbáltam befordulni a gumival) Mondanom se kell ,hogy szétvágta a kezem a fal. Egy ilyen helyen ,ahol gyerekek szaladgálnak szétázott bőrrel stb talán illene sima falakat csinálni.Nem ilyen fröcskölt mintás akármit.Bele se merek gondolni,hogy mi lenne ha elcsúsznék és nekiesnék a falnak. Tudom nem lehetek valami sikeres ha Aquaparkba járok és még a liftet sem használom :p
Kutyi 2009.07.28. 13:20:41
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.07.28. 13:20:53
Énbagoly 2009.07.28. 13:21:06
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 13:22:27
Most itt minden sértett írogat, hogy neki milyen baja történt csúszdázás közben, de az a nagy százalék nem fog írni aki minden probléma nélkül eltöltött ott egy egész napot.
Nekem pl. még nem sikerült ott megsérülnöm.
Sákif za morro? 2009.07.28. 13:23:05
Hogy releváns is legyek, kiskoromban a Tisza mellett laktunk, és egyszer fürdés közben elvágtam a lábamat egy kagylóval, vagy üvegszilánkkal. Pedig nem rohantam, szép óvatosan mentem a vízben. Sajnos a tanácsházán nem adtak kártérítést. Nagyanyám azt mondta, hogy ne lépjek a sebre, úgy játsszak.
monstertruck 2009.07.28. 13:23:24
euAgWzgmmtq7K 2009.07.28. 13:24:41
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:27:49
Muad\\\'Dib 2009.07.28. 13:29:03
"Ja igen és azért érdemes belegondolni, hogy a látogatók hány százaléka szerzett sérüléseket. Mert szerintem ez így reális."
Ne is haragudj, de ez így egy baromság. Ugyanis ezek szerint, ha épület felújítás van az utcádban és csak egy emberre zuhan a téglafal közben, akkor minden rendben, mert igen kis százaléka a napközben arra sétálóknak.
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.28. 13:30:02
Igen a gatyát a hátsódba kell betűrni.
Igen egyszerűbb lenne levenni, de a vízbe érkezéskor túl sok mindent engedne láttatni. Bár volt ,hogy esős napokon, amikor csak mi voltunk kint akkor úgy csúsztunk. Illetve olyan is volt h a sok csúszástól (meg a rossz illesztéstől) megkopott csúszda szétkoptatta a gatyát és bizony egyik csúszáskor elszakadt. Na aaaaz ciki volt. :P
euAgWzgmmtq7K 2009.07.28. 13:32:22
Alikam 2009.07.28. 13:32:58
Na ne...
Az meg, ami ezt a lavinát indította, egyszerűen felháborító. Az, hogy egy bevallottan iszonyat teljesítményű és szívóerejű gép és a fürdőzők között csupán egy mozgó, kilaztult fedél legyen.
Hát ezt aztán magyarázhatod naphosszat...
Az meg, hogy itt sokan azt mondják, hogy nem rendeltetésszerűen használták a csúszdákat, biztos azért lettek a horzsolások, ütések..., hát ezt is kétlem.
Én egyszer voltam élményfürdőben, jó volt, három csúszda volt, mindhárman vagy 20x végigmentem, nem volt illesztési gubanc, nem horzsoltam le magamat, és most figyelj!...aki előttem volt (úgy összesen 200 ember lehetett), egy kivételével mindneki rendeltetésszerűen használta. AZ az egy is egy kissrác volt, aki fejjel előre csúszott.
SDzóval nem az az általános, hogy az emberek leszarják a saját biztonságukra vonatkozó szabályokat.
traff 2009.07.28. 13:33:07
É2I 2009.07.28. 13:33:30
Nekem pont ez támasztja alá, hogy azért kell ott valamilyen tervezési, kivitelezési hiányosságnak lenni, ha ilyen számban fordulnak elő balesetek.
És nem, nem horzsolásokról beszélünk, hanem kulcsont törésről, lábtörésről, 3-4 cm-s összevarrásra szoruló vágásról.
Ez -bármennyire is extrém csúszda- nem elfogadható. Nem is beszélve a korábbi posztokban felmerülő az "úszómester" nem tud első segélyt nyújtani, stb bejegyzésekről.
Az pedig ne legyen már mentesítő, hogy mindenki a saját felelősségére veheti igénybe duma.
Nyilván ki kell írniuk, de ez olyan mosakodásnak tűnik. Ezzel ki lehet kerülni a fent említett sérülések által esetlegesen indított kártérítési igényeket, ki lehet bújni a felelősség alól, mást nem.
Nyílván ez nem szorosan kapcsolodik a sajnálatos halálesethez, de erősen abba az irányba mutat. Értsd; előbb-utóbb nagyobb baj is történhet. (Kár, hogy mostmár nem jövő idő.)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.28. 13:34:03
egy nagy lófüttyöt. kevésbé artikuláltan: igen, természetesen fényesre nyaljuk a kedves ügyfél valagát. ha kell, nyelvünkkel felfelé haladva megtisztítjuk a bélrendszerét is. ha szükséges, fényesre pucoljuk a gyomrát. de könyörgöm, a foga közül az ételmaradékot már ne én nyaljam ki!!!
ON
RogerNyul 2009.07.28. 13:34:17
Alexnorman 2009.07.28. 13:35:10
2 méter? 3 méter?
Cyric 2009.07.28. 13:35:47
Nyilván nem fogtad fel különben nem hivatkoznál rá ... na de mindegy. :p
euAgWzgmmtq7K 2009.07.28. 13:36:01
toth_zozo 2009.07.28. 13:36:14
Alikam 2009.07.28. 13:37:34
toth_zozo 2009.07.28. 13:38:08
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.28. 13:38:35
élményblog :)
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.28. 13:40:56
meg azzal versenyeztünk át tudunk e ugratni a biztonsági kötélen. de szép idők voltak :P
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:41:39
Grafithuszar 2009.07.28. 13:41:52
A postoló sz@arul csúszott le és megütötte/megvágta magát. Megesik. Velem is előfordult már nem egyszer, és nem az aquaworld-ben. Egyszerűen tudni kell lecsúszni, hogy ne fejjel előre érkezzél be a medencébe. Olyan ez mint a biciklizés. Ott is összetöröd magad az elején, mégse pereled be a világ össze bicikligyártóját hogy veszélyes a termékük.
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.28. 13:41:52
Aki arra hivatkozik, hogy őt sosem érte baleset, az igen ostoba, aki csak a saját kárán tanul. Uzsgyi, kívánom neki. Aquaw. csak akkor lenne veszélyes, ha minden második embernek leszakadna egy végtagja?????
Nyilván van egy arányszám, pl. minden 1000., 10000. vagy 1 milliomodik vendég, aki a véletlenek következtében megsérül. Ha ez a szám alacsony - már pedig úgy tűnik, hogy alacsony -, akkor a szolgáltatás veszélyes.
Ennyi!
Kretének!
Alexnorman 2009.07.28. 13:42:05
De ezek szerint több gyilkos aknafedél létezik, és én tévedtem...
nothing.at.all (törölt) 2009.07.28. 13:42:22
ezt én sem értem, hogyan lehetséges.
mint egy időzített bomba.
valószínűsíthető volt, hogy egyszer robban, de megvárták, amíg tényleg, ahelyett hogy megelőzték volna. és ez egy ember életébe került. hihetetlen, hogy egyes emberekben még a morzsikája sincs meg a felelősségérzetnek. tényleg arra lenne szükség, hogy valaki beleordítsa a képükbe, hogy VALAKI MEG FOG HALNI BAZMEG! enélkül nem megy?
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 13:42:52
Ha lezuhan egy Malév gép akkor zárjuk be az egész céget? Lehet csak az adott géptípust kellene megnézni esetleg az azt karbantartókat.
Aki csúszdázik az megsérülhet mert ezek nem egyszerű játszótéri csúszdák.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:43:26
ciprike 2009.07.28. 13:43:29
Egyszerűen "aknára lépett" (nevezték is így tegnap: Aknaworld), abban a pillanatban bezuhant a darálóba és már roncsolódott is szét... Állítólag pár méterre az úszómestertől, de ő sem tudta visszahozni, még az is percekbe telett, mire a gépet leállították, de addigra már rég késő volt
bldo 2009.07.28. 13:44:13
Ellenben az egyik barátom rendszeresen kiborult a hegyi patak vagy miafene nevű csúszdánál a finisben a gumiból, szép nagy lendülettel - nekem ott sem sikerült, bár én vagy 25 kilóval könnyebb vagyok nála.
Szóval az ilyesfajta észrevételek hasznosak, mert tudja az ember, hogy mire vigyázzon. Persze jogos az igény, hogy ne kelljen vigyázni semmire, legyen alapból biztonságos a hely, de kis országunknak bizony vannak hiányosságai az ilyesféle területeken. Így inkább én előzetesen próbálok tájékozótni és vigyázni magamra, mert más úgysem fog. (Nyilván a kinyíló aknafedél olyan eset, amire előre nem lehet felkészülni illetve elmenni sem lehet mellette szó nélkül. A horzsolások, borulások egy része viszont kivédhető szerintem.)
Valakik felhozták itt a BKV-t mint hasonlatot arra, hogy ha eltöröm a lábam a BKV-n, akkor sem fizetik vissza a bérlet árát. Ez így van, ellenben mintha minden bérlet és jegy tartalmazna utasbiztosítást; itt is ez lenne a megoldás: a jegyárban legyen biztosítás (bár kérdés, hogy melyik biztosító vállalná ezt be, hiszen végső soron csak egy potenciális balesetforrás minden ilyen hely, még a legbiztonságosabb is), ami "védelmet" nyújt az eszközök rendeltetésszerű használata során keletkezett sérülésekre. (Tudom, bilibe lóg a kezem...)
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.28. 13:44:46
Na most napi 5000 vendégnél (alámondtam, mert 6000-re mondják), ez ugye éves szinten másfél millió ember. )Ötévente egy halálos eset sok! Pedig az még mindig 1/7,5 millióhoz.
Majmok! :)
hubert_1975 2009.07.28. 13:45:55
Egyrészt ez egy félreértelmezett/"magyarizált" hozzáállás átvétele a consumeristből, másrészt személyes félelemből táplálkozik. Ha valaki mély fűmámorban véletlen a Ferdinánd-hídról pisálja a nagyfesz vezetéket, akkor majd a máv fizessen és ne haljanak éhen a kis homárkák
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.07.28. 13:47:11
"- az csak speciális csavarkulccsal lehessen felnyítni (még szántszándékkal se tudja felnyitni fürdőző),
- ha meglazul, ne tudjon a helyéről elmozdulni,
- ha elmozdul, alatta egy további rácsnak kellene lennie, hogy ne tudjon senki beleesni,
- az aknafedélen a vízforgató szivattyú áramkörét megszakító nyitásérzékelőnek kellene lennie.
Olyat még soha nem láttam terven, hogy ügyféltérből egy fedél elmozdulása miatt bárki a gép belsejében találná magát."
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 13:47:41
Nagyon könnyű a felelőséget másra hárítani, de amikor a folyóba csúszott a kompnál az autó akkor is a szülő volt a vétkes és nem az autó gyártója.
Nekem is van gyerekem és látom, hogy egyesek milyen szinten nem vigyáznak a sajátjukra. A saját 8 éves gyerekemet egyrészt sose engedtem volna a szörfmedencébe. Másrészt nem tévesztettem volna szem elől. A gyerek a gyerekeknek fenntartott részen volt egyedül csakis. A hullámmedencébe is úgy mentünk be, hogy én ott voltam mellette. A hagymacsúszdánál is fönt egyikőnk elkísérte lent meg figyeltük a medencénél a leérkezéskor. Felügyelet nélkül sose hagytuk volna lecsúszni a hagymacsúszdán se.
Alexnorman 2009.07.28. 13:48:19
Elképesztő.
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.28. 13:49:23
Alexnorman 2009.07.28. 13:49:57
Egyszerűen nagyon veszélyes.
(Meg különben is rühellem a strandokat...)
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:50:08
havajj 2009.07.28. 13:50:50
Lehet vizsgálni, hogy volt-e biztonsági kapcsoló, meg le volt-e csukva a rács, de egy gyerekért egyedül a szülei a felelősek. Sajnálom.
Ha ott voltak mellette, és látták, de nem tudtak semmit csinálni, akkor visszaszívom.
É2I 2009.07.28. 13:51:39
Baleset által ;P
Egyébként meg lapozz vissza pár posztot, ott írta valaki. (Bocs, hogy nem keresgélek.)
Amúgy meg pl. kifordulsz a csúszda végén és jól odavágod a széléhez a vállad.
Alexnorman 2009.07.28. 13:52:38
Ész megáll.
kedvesibolya 2009.07.28. 13:52:54
szcsongor 2009.07.28. 13:53:52
Sztem nem sokat, pillanatok kerdese lehetett az egesz...
Egyebkent meg minden gepet, eszkozt hulye- ill. benabiztosra KELL tervezni. Ennyi. Ha egy gep ilyen, akkor meg annak se szabad megserulnie, aki egyebkent egy tompa kanallal is meg tudja vagni magat.
Ja es igen, a "sajat felelossegre" dolognak is vannak hatarai. Nyilvan nincs a csuszdak tetejen kiirva, hogy csak az hasznalja, aki tudomasul veszi, hogy esetenkent vagasi seruleseket okoz, extrem esetben halalt. Mert akkor senki se hasznalna.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 13:55:19
webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=399858
nothing.at.all (törölt) 2009.07.28. 13:56:03
hubert_1975 2009.07.28. 13:57:37
nácivadász tűsarkúban 2009.07.28. 13:57:47
Alexnorman 2009.07.28. 13:57:49
És most mit érezhet?
szcsongor 2009.07.28. 13:58:16
ciprike 2009.07.28. 13:58:20
euAgWzgmmtq7K 2009.07.28. 13:58:44
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 13:58:57
A személyzet egyértelműen vétkes, de kérdéses, hogy jelezték-e a hibát feljebb is mert szerintem ott lehet a kutya elásva.
Holnap kipróbálom a szivárványcsúszdát majd írok mi történt velem.
bldo 2009.07.28. 13:59:03
nácivadász tűsarkúban 2009.07.28. 13:59:06
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.28. 13:59:33
De a csúszdára nincs mit felírni, mert ha rendesen össze van illesztve, akkor nem horzsolnák magukat szanaszét az emberek...
Miigeii 2009.07.28. 13:59:42
Csak gondolom az olyan válasz, hogy ' ne okvetetlenkedjé' itt, Béla, mert a fizetésedből vonom le a szörfmedencés forgalomkiesést" - kellően megtette a hatását. Szerintem nem csak a négy melós tudott róla.
Alexnorman 2009.07.28. 13:59:59
szcsongor 2009.07.28. 14:01:30
Énbagoly 2009.07.28. 14:01:47
BlackIce 2009.07.28. 14:01:49
Ebből arra következtetek, hogy ezek nem mindennapos esetek.
Másrészt meg olyan sebességgel védőfelszerelés nélkül bármitől bajod eshet, főleg ha ketten csúsznak együtt...
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.07.28. 14:02:01
É2I 2009.07.28. 14:03:19
Így van, balesetek történhetnek. De ha Te minden hónapban úgyan azon a lépcsőfokon töröd ki a bokád a lépcsődön, akkor felmerülhet benned, hogy nem a bokád a hibás. (Persze sarkítottam.)
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 14:05:33
EÖ (törölt) 2009.07.28. 14:05:50
néhány részeget elnézve kész csoda miket meg nem úsznak.
májgeriberi 2009.07.28. 14:07:10
1 hónapja tudták, hogy szar a födő!
ez elkerülhető lett volna ha nem hanyag az uszoda vezetése és a személyzete!
Az meg, hogy ezen a fedélen kellet átmenni az embernek, hogy csúszni tudjanak és még ráadásul rossz is volt az egyenesen felháborító!
Az uszoda vezetőjét minimum ki kéne rúgni!
Blogger Géza 2009.07.28. 14:07:46
Alexnorman 2009.07.28. 14:08:01
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.28. 14:08:10
Az a baleset szőrnyű és felháborító. Nagyon gáz h nem is foglalkoztak a fedővel, hogy nem látták milyen balesethez vezet, pedig könnyen kitalálható volt. Sajnálom nagyo na kisfiút és biztos h szétperelném az agyukat is, bár ez őt már nem hozza vissza. tragikus baleset, ami önmagában szerintem elég volna egy bezáráshoz. Ki az a barom aki nem szerel rá zárat, vagy legaláb egy zsanért vagy vmit. Vki (kurta malac talán?) írt megoldást, ha annak a felét elkövetik a kissrác még mindig élne.
De itt akik nyávognak nem erről írnak hanem, hogy bénák, de ezért nem ők a felelősek. Ezekre fújolok.
nyu 2009.07.28. 14:08:11
Ha nincs CE jel rajta, akkor eleve forgalomba se hozhato az EU-ban...
Elvileg csak az kaphat CE jelet, ami megfelel a kulonbozo biztonsagi eloirasoknak.
(Baar, MEEI-nel dolgozo szaki anno azt mondta, hogy a CE neki Chinese Export-ot jelent, amig be nem mutatjuk a meresi jegyzokonyveket. Tul sok kinai elektromos kutyure volt ugyanis rahamisitva a CE.)
2009.07.28. 14:08:20
egy ilyen sebességnél minimum 1,5 méteres víz kell, hogy lefékeződjön a mozgás.
Ja én a múlt héten itt voltam:
www.aqualandia.net/
és jók voltak az illesztések !!!! :)
Jozsó_ 2009.07.28. 14:08:39
Ennek ellenére nem értek egyet azzal, hogy akkor most az Aquaworldben minden rossz lenne. Kb. egy hónapja voltunk ott a családdal és a gyerekek nagyon élvezték este alig lehetett hazarángatni őket. Minden csúszdát, medencét kipróbáltunk. Illesztési hézagok a csúszdán? Aki ilyeneket irogat az tényleg vmi ködös álom világban él. Miért egybeönve kellett volna legyártani? Vagy összehorgolni? Vicc. Az úszógumis csúszdákon nincs is kérdés. Ülsz az úszógumiban és nem is érzed az összeillesztéseket. A csúszó szőnyeges megoldás megint hibátlan. Nem kell hozzá vmi nagyon nagy tudás, hogy mondjuk a csúszda alján is rajta legyél. Én pl. mindig rajta voltam. Sötét van a csúszdában. Ja, igen. A szellemvasútban is. Ez a poén benne. Ha vki nem találja viccesnek van olyan is, amiben nincs sötét. És azt még nem is említettem, hogy az összes ilyen csúszdában úgynevezett "víz" folyik lefelé velünk együtt, ami pont arra szolgál, hogy kicsit elemelje az ember testét, és ne érezze annyira az összeillesztéseket. Egyébként ez nem csak itt van így. Nyáron jártunk Kiskunmajsán az élményfürdőben, és bár lehet, hogy hihetetlen ott sem egy darabból készültek a csúszdák. Ennek ellenére ugyanúgy szépen le lehet csúszni.
Számunkra egyetlen negatív élmény volt, a padló az valami iszonyatosan csúszik. Nem tudom, hogy ez másnak hogy ment, nálunk a nagyobbik kisfiú elég komolyan hanyattesett rajta. Ezen lehet, hogy lehetett volna még picit dolgozni, de lehet, hogy nekünk kellett volna papucsot venni...
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 14:08:53
Szomorú az eset valóban és bele se merek gondolni mit érezhetnek most a szülők. Ennek ellenére nem hiszem, hogy mostantól nem megyünk AW-be mert meghalt ott egy gyerek.
Autóba is beülünk pedig rengetegen halnak meg naponta és sokszor vétlenek.
Az apróbb és más helyen történt sérüléseket most mivel aktuális beírni ide viszont szerintem nem helyénvaló.
Én megégettem gyerekkoromban mindkét tenyerem a kályhával mert nem vigyáztak rám. Ha lesz egy olajkályhás haláleset azonnal írok róla egy hosszabb levelet én is. Hátha betiltják az egészet. Nekem nem lesz már tőle jobb, de talán beszélnek rólam egy fél napot.
pat 2009.07.28. 14:10:08
pont azért ütötte be a srác a fejét, mert 15 centis a víz a megérkezésnél, és oldalára fordulva érkezett.
ahhoz meg, hogy a pénztárosnak nincs lehetősége visszaadni a belépő árának legalább egy részét, csak annyit, hogy lehet, hogy ez az Aquaworldben konkrétan így van, de amikor két éve ausztriában síelés közben kulcscsonttörést szenvedtem (egyébként pályakarbantartási hiba is hozzájárult a balesetemhez, jó eséllyel perelhettem volna őket, ha rászánom magam), a megőrzött blokk és az orvosi látlelet felmutatása után simán visszafizették a pénztárban a síbérletemből a fel nem használt napokra eső költséget. ez (is) a különbség...
nyu 2009.07.28. 14:10:58
Na jo, de nem lehet valami rugalmas szilikonnal kitolteni azokat a reseket?
Blogger Géza 2009.07.28. 14:11:03
Impega 2009.07.28. 14:11:09
-takaritono eszreveszi a rendellenesseget es beirja a konyvbe
-szerelok megnezik a konyvet, majd javitjak a problemat.
A tobbit nem tudom, hogy utana kihez tratozott.
2009.07.28. 14:11:40
Ha hézag van az durva hiba.
Blogger Géza 2009.07.28. 14:12:11
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.28. 14:12:18
Ezzel a kommenteket be is fejeztem ebben a témában!!
májgeriberi 2009.07.28. 14:13:14
De az más kategória
nothing.at.all (törölt) 2009.07.28. 14:13:40
és azt honnan tudod, hogy nincs még pár ilyen aknafedél az aquaworldben és nem a te gyereked lesz a következő?
nem úgy tűnik, mintha érdekelné őket. vígan üzemelnek tovább.
bosola 2009.07.28. 14:13:47
nácivadász tűsarkúban 2009.07.28. 14:14:23
EÖ (törölt) 2009.07.28. 14:14:41
májgeriberi 2009.07.28. 14:15:33
Nem foghatod mindig a gyerek kezét.
Az élethez szerencse is kell.
ciprike 2009.07.28. 14:16:35
hát nem tudom, mi lenne elegendő büntetés MINDENKINEK, aki hibás érte: a tervezőtől az engedélyezőn át a működtetőkig!
Ja, és a szülők felelőssségét hagyja már mindenki! Sokszor a szülők felelőtlensége az ok, de itt mit tehettek volna?? Csak állt azon a helyen a gyerek, ki gondolta,hogy ott a halálba lép?Legfeljebb azok a szülők hibásak, akik most, ezeknek tudatában még mindig odaengedik a gyerekeiket! Könyörgöm, mi kell még, hogy vki belássa, ez nem szórakozó- ,hanem vesztőhely! (jó, nem mindenki hal meg)
nyu 2009.07.28. 14:16:37
Az a segedeszkoz nelkuli csuszdakon oket, de mi van azokkal, ahol traktorgumi belsokon kell lecsuszni?
Elesebb kanyarokban azok kiszamithatatlanul pattognak/porognek.
ave 2009.07.28. 14:16:59
Most meg jonnek itt...
Hihetetlen. Mindig mas a hibas, a tervezo az uzemelteto, sosem az, aki balesetet szenved, mi?
OmegA404 (törölt) 2009.07.28. 14:17:22
májgeriberi 2009.07.28. 14:17:41
De kurvára nem érdekelt..
havajj 2009.07.28. 14:20:21
Ezért mondom, hogy a szülő a felelős, az ő dolga megvédeni a gyerekét további 7milliárd embertársa faszságától.
Van aki beengedné a 9 éves gyerekét egy ilyen szörfmedencébe amúgy?
májgeriberi 2009.07.28. 14:20:52
ciprike 2009.07.28. 14:21:57
OmegA404 (törölt) 2009.07.28. 14:22:37
Hepa ilyesmik? Vagy a klor minenre ok?
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.28. 14:24:11
Egy szóval nem mondtam, hogy ne legyen ő a hibás. Ha elbaszták a konstrukciót, akkor az a hibás aki nem figyelt oda. Én csak azt mondom, hogy attól hogy valahol történik egy baleset egy évben egyszer, még nem kellene egy hét alatt tíz jelentéktelen szart összeszedni és emiatt életveszélyesnek beállítani a létesítményt.
Sákif za morro? 2009.07.28. 14:24:50
A picsánrúgós mondatomra meg annyit, hogy remélem soha nem kerülök olyan helyzetbe hogy ilyen idióták picsogását hallgassam, vagy hogy egyáltalán ilyen helyen magukat embereknek nevező genetikai selejtekkel kelljen foglalkoznom.
É2I 2009.07.28. 14:25:23
/off
A részegeknek el vannak lazulva az izmaik, szalagjaik. Ezen túl nem próbálnak meg - vagy csak kis mértékben -, elhárítani, így sokkal kisebb az esély a törésre, szalag szakadásra. Ellenben a látványos prezúrra annál nagyobb :)
/on
havajj 2009.07.28. 14:25:23
Kdatta 2009.07.28. 14:25:41
Ezt elvitük. Majd miután délutánra bucira dagadt a lába az Uzsokiban folytattuk a túrát. Kapott fekvőgipszet, majd később könnyített gipszet 14e huf-ért, hogy legalább dolgozni járhasson.
Közben felkerestünk egy szuper ügyvédet. Megkezdődőtt a levelezés, aminek az lett a vége, hogy a Tempero egy egész ügyvédi irodával a háta mögött azt állította, hogy mi voltunk a hibásak, mert még nem volt átadva a csúszda...önkényesen használtuk. Ha nem volt átadva, akkor miért segítettek a fiatalemberek a lépcső aljánál is és az indulásnál is rejtély... Az ügyvéd szerint így nem sok értelme volt folytatni, pert indítani illetve kártérítést követelni, mert nem voltak tanúink.
Tanultunk az esetből. NEm megyünk többet a Rómaira, illetve ha vmi történik, telszámokat begyűjtjük. :o(
A családnak őszinte részvétem.
nyu 2009.07.28. 14:25:54
Az a segedeszkoz nelkuli csuszdakon oke, de mi van azokkal, ahol traktorgumi belsokon kell lecsuszni?
Elesebb kanyarokban azok kiszamithatatlanul pattognak/porognek.
ciprike 2009.07.28. 14:27:47
És van, aki komolyan gondolja, hogy ott, ahol egy akna minden biztosítás nélkül így hozzáférhető, ott az összes többi aknafedő duplán be van biztosítva, meg mindern más óvintézkedés tuti? Na ne!!
havajj 2009.07.28. 14:29:30
Sákif za morro? 2009.07.28. 14:29:43
C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.07.28. 14:29:55
Unbiased 2009.07.28. 14:30:02
BGYCS 2009.07.28. 14:31:48
Jaja. Erre tuti vonatkozik a Machinery Directive. Nem értem mit buzulnak itt a hatóságok hogy kihez is tartozik a dolog. Ha pl. a skót berendezésbe Skóciában esik bele egy gyerek, akkor az ottani notified body, aki kiadta a certificate-et a gépre a hátsójánál fogva közösült volna a gyártó cég összes vezetőjével.
májgeriberi 2009.07.28. 14:33:49
sőt levegőt se vegyünk
és akkor nem lesz baj
Frucsasz 2009.07.28. 14:38:21
@hubert_1975: teljesen igazad van. Még akkor is, ha nem tudom, miért nekem címezted. Bár köze lehet ahhoz, hogy visszapofáztam szilynek.
@Cook kapitány: én esküszöm neked, hogy még a világ legsimább csúszdáján se úszom meg legalább 2-3 horzsolás és kék folt nélkül. Ehhez kell a bőröm érzékenysége, az egyensúly hiánya, a tapasztalatlanság, a félelem és a bénaságom is. Ezek így együtt garantálják a sikert. Nyilván az átlagember ezzel nem így van, de én hiszek abban, hogy egy kis horzsolás (nem egyenlő lenyúzott bőr!) még belefér. Bár lehet, hogy csak nekem, mert én már úgyis megszoktam.
ciprike 2009.07.28. 14:39:38
Én is azt vártam, kit tartóztatnak le rögtön? Aztán vizsgálódás után a többit. És persze nem a legkisebb takarító- meg karbantartó személyzetre gondolok, akit esetleg tényleg aznap vettek fel, mert az előző lelépett, mert nem győzte...
Ez a szegény kisfiún meg családján már nem segítene, de a továbbiakban tán elővigyázatosabb lenne, aki ilyet üzemeltet, ha tudná, mehet a dutyiba.
Ja, és nem lenne senki ilyen apatikus a témában, aki nyilatkozik a cég részéről, mert ugye részvétnek nyoma sem volt az arcán.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 14:40:45
Impega 2009.07.28. 14:41:16
Nem igaz, hogy egy naymavadt szerencsetlen hezgot nem lehet kikuszobolni.
É2I 2009.07.28. 14:41:43
Csak sejtem, de a nyomozás még tart. Fentebb írtam az, hogy a cég elbocsájtott négy embert még semmit nem jelent, csak munkanélküliséget.
Bár valószínű, fog közülük papírzsacskót hajtogatni valaki, ha csak nem mind.
havajj 2009.07.28. 14:42:01
darthvad 2009.07.28. 14:42:21
A csúszdákra visszatérve: Nem értek egyet a saját felelősségre csúszdázunk történettel minden fenntartás nélkül. Saját felelősségre csúszdázunk, de a csúszdák megépítése során ostoba hibákat nem szabad elkövetni. A Hurricane nevű csúszdán én pl. konkrétan végigsiklottam úszógomistól az érkezőmedencén, és a végén a lépcső melletti oszlopnak csapódtam nem kis sebességgel. Mindezt seggel, mert a lábamat nem akartam eltörni így felemeltem. Párom mesélte, hogy az úszómester úgy pattant fel a székéből, mintha 100 méteres síkfutásnál rajtolna az olimpiai döntőben.
Ezután pár hétig alig bírtam ülni. Elnézegetve a többi csúszdázót, valahogyan másképp érkeztek... Vélhetőleg a többség nem közelítette a súlykorlátot (120 kg) ami ki volt írva. Én viszont pont annyi voltam. Ráadásul már 10 éve 90 kilósan sem tudott senki megverni csúszdaversenyben. Egyszer egyik haverom kérdezte, hogyan csinálom, hogy ő nekifut és boka/lapockán csúszik, és én mégis a csúszda felénél utolérem. Az igazságot válaszoltam: kanyarokban fékezek :)
A fenti dolgok miatt én tudomásul vettem a malőrt, és úgy jöttem el, hogy a hely alapvetően jó.
De azért később kicsit belegondolva arra jutottam, hogy az érkezőmedence kicsit rövid. Oké, elfogadom, bele kellett préselni valahogyan a beltéri dolgok közé. Azt azonban nem tudom elfogadni, hogy arra a tetves oszlopra nem kötöttek fel valami puhább, nagyobb szivacsot. Mert ami ott volt, az körülbelül a régi iskolai zsámolyokon elhelyezdedő, műbőr borítású, másfél centiméter tehénszőrrel megtöltött felületre emlékeztetett, ami azért nem a 21. század technikája...
A diagnózisom egyébként farokcsontrepedés volt...
BéKu 2009.07.28. 14:42:28
Na ez az! Pedig őket vonták felelősségre, mint ahogy minden esetben az egyszerű alkalmazottra vernek mindent, a főnökök, akik valójában tehetnek a dologról, meg mindig lapítanak és mossák kezeiket. Ez mindig is így volt, és addig így is lesz, amíg a sok birka ember végre azt nem mondja, hogy elég. Az ilyen esetekre kellenének a hatékony munkavállalói érdekvédők, de ezek a látszatszakszervezetek, amik vannak, és szart se érnek, erre alkalmatlanok.
mingyá beszólok! 2009.07.28. 14:44:48
Mégis hogy a picsába akarták karbantartani?
Persze, amint kiderült hogy érintettek, feldobták hogy NINCS az országban olyan szerv aki az ilyen esetekben illetékes lenne. Megint totál hülyének néznek minket! A korrupt hivatalnokok és a harácsoló pénzeszsák beruházók lelkén szárad a dolog. Gondolom ha tisztességes műszaki átvétel lett volna, még jövőre sem nyithatna meg az a szar. Egyszerűbb volt elsikálni egy kis kenőpénzzel, és már dübörög is a pénzszivattyú. A balesetek meg le vannak szarva. Csak szaros magyarok járnak oda, kit érdekel?!
EnZsolt 2009.07.28. 14:46:39
Egyébként én is voltam ott, kipróbáltam mindent. Jól éreztem magam, sérülést nem szereztem, de azt én is éreztem, hogy illesztési hibák vannak.
A gyermek esetén pedig nagyon bánkódtam, és mélységes mély részvétem a szülőknek. Viszont szomorú, hogy az igazi bűnbakok sosem kerülnek elő, bár megmondom őszíntén, magasról szarnék arra, hogy holnap nem lesz munkám, ha egy ember, főleg egy kisgyermek élete foroghat kockán.
Frucsasz 2009.07.28. 14:47:11
Blogger Géza 2009.07.28. 14:48:53
havajj 2009.07.28. 14:53:18
van aidsvizsgálat az aquaworld bejáratánál? :)
asszem maradok a balatonnál. bár veszélyes, mert csak úgy simán fejest tudok urgani a partról, és most hirtelen nem is tudom kit pereljek utána. asszem apámat kéne, hogy nem vert jól fejbe már 20 éve, mikor látta hogy hülye vagyok :)
Blogger Géza 2009.07.28. 14:53:52
csőr dzsinn ész 2009.07.28. 14:55:54
Nem kell ám nagy szakértőnek lenni a hibákhoz ám. Van egy másik. A medencék falán húszcentis szívórózsák, amik egy kiseb testű gyereket simán magukhoz húznak. Persze negyven centivel a vízszint alatt. Ki is van írva, hogy vigyázz vele. Magyarul és angolul. Namost a faszfejek nem gondolkodnak el azon, hogy a gyerekek nem tudnak olvasni ??
Más. Körforgó. Rosszul tervezett, nagy lendülettel odavágj aa gyerekeket a falhoz, ha nem figyelnek oda a kör végén. Ki votl az a fasz, aki ezt tervezte???
És nem kirúgni kéne, hanem börtönbe vele, hiszen gyilkos.
Ugyanis egy gyerek csúnya halált halt.
havajj 2009.07.28. 14:59:08
ezért kell hogy mindenki vigyázzon a saját gyerekére, a civilizáció veszélyes üzem.
te beengednéd a 9 éves gyereked egy olyan medencébe?
csak azért személyeskedek ezzel a kérdéssel, mert ezt még senki nem mondta, és én nem csak a gyerekemet nem engedném, de én se mennék bele. pedig nem vagyok egy félős.
Unbiased 2009.07.28. 14:59:39
csőr dzsinn ész 2009.07.28. 14:59:58
Netuddki. 2009.07.28. 15:01:58
EnZsolt 2009.07.28. 15:03:57
Blogger Géza 2009.07.28. 15:05:23
Mivel én nem voltam ebben a szörfmedencében, nem tudom megítélni, egy 9 éves gyerkenek milyen az, de én szer. biztos kipróbálnám és eszembe nem jutna, hogy a lábam alatt mindössze egy rossz állapotú fedél van, ami elválaszt a gépektől.
mingyá beszólok! 2009.07.28. 15:05:56
Blogger Géza 2009.07.28. 15:07:21
Itt is látható, hogy minden kisebb sérülésért is mindig más a felelős, sohasem az, aki megsérült, egyvalaki vallja be, hogy ő béna. (Le a kalappal előtte.)
ertzuiop 2009.07.28. 15:10:05
Brummm 2009.07.28. 15:10:23
Ki az a fiúgyerek, aki nem szeret strandolni és csúszdázni. Ezeket a cuccokat tökéletesen biztonságosra KELL megcsinálni, még a gépház lefejelése se fér bele, nemhogy a halálos baleset.
Mérnök, aki tervezte: börtönbe vele! Üzemeltető, aki rábólintott, mert olcsóbb így: börtönbe vele! Engedélyező, aki pár zsebbecsúsztatott jegyért rábólintott a balesetveszélyes létesítményre: börtönbe vele!
Nem igaz, hogy az Aquaworld nem tudott a korábbi kisebb-nagyobb balesetekről. Ezeknek a kiváltó okait mint meg kellett volna szüntetni.
Netuddki. 2009.07.28. 15:11:05
aztaqurvavörld = kalandfürdő
Ha valaki nem szerez látható sérülést még valamit elkaphat a mások kiömlő vérétől.
Fujj!
mingyá beszólok! 2009.07.28. 15:13:15
Netuddki. 2009.07.28. 15:14:31
Az érintettek (tervező, kivitelező, jóváhagyó, igazgató stb.) számára szervezni kellene egy nyílt napot, aholis egy álló napon keresztül családostul végig kellene hajtani őket minden berendezésen.
moli 2009.07.28. 15:15:01
na, mivan, itt van amerika?!?!?!??!?!?!?!?!
darwint mar elfelejtettuk?! azert mindennek van hatara.
Netuddki. 2009.07.28. 15:16:42
Ja, igazad van! Nem köll ilyen helyekre menni!
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 15:17:36
Az iskolában lassan a tanárokra kéne vigyázni mert a gyerekek komoly veszélyforrásokká váltak. Mióta ez a fene nagy szabadságban élünk.
Be kell látni, hogy betört a nyugat, a másik szomszédunk viszont balkán.
Nyugaton ilyen esetben lemond a fél vezetés, de alap esetben a hatóság nem is engedélyezi a használatát.
Keleten meg egyszerűen jól elteszik láb alól a mocskos gondatlan vezetőt, de legalábbis jól megleckéztetik. Itt egyik se működik.
darthvad 2009.07.28. 15:18:43
Ugye, hogy az szarul van megcsinálva? Mondjuk én aznap nem láttam mást, aki úgy járt volna, mint én, de többnyire gyerekek voltak, mert hétköznap volt.
Legalább lenne ott egy normális szivacs.
Másodszorra már nem szívnám meg, egyszerűen elengedném a kapaszkodót az úszógumin, akkor nem siklik meg az ember a víz tetején.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.28. 15:19:48
mingyá beszólok! 2009.07.28. 15:23:31
Nem igazán értem az AKNAWÖRD-öt védőket:
Képzeld el hogy elmész egy nyári hétvégén a gyerekeiddel strandolni, és az egyik kölköd már soha nem jön veled haza. Szerintetek ez így rendben van?
Megérdemelnétek valami hasonlót, csak tanításképpen a Sorstól...
Leszarom hogy ki tehet róla, meg hogy miért nem fogta a kezét. Ha egy karbantaró esik bele, akkor is kiakasztó. Egy kibaszott húsdarálónak semmi keresnivalója olyan helyen ahol gyanútlan fürdőzőket tud beszippantani. Az eset leírásánál szerepel az is hogy a fedő a nyomástól felugrott, kiakadt a helyéről, és ezután szippantotta be a rajta álló szerencsétlen kissrácot. Mit kell ezen még magyarázni?!
Te is állhattál volna ott!
bigyibogyo 2009.07.28. 15:29:34
ez kifejezetten jol hangzik :)
ha tervezesi hiba lenne akkor nem kellene gyakran elofodrulnia a verzo fejnek? hameg egyedi eset, biztosan a park a hibas?
masodik level viszont jo volt! valoban eleg hagyagnak (felelotlennek, stb) tunik a megoldas,h rogton beesett a gepbe. es szomor,h bunbak kereses volt nem igazi felelosegre vonas
mingyá beszólok! 2009.07.28. 15:29:53
labdakucu 2009.07.28. 15:40:40
Az ember azért megy élményfürdőbe, mert szórakozni-kikapcsolódni akar. Aztán a szolgáltató hibájából meghal egy 9 éves gyermek úgy, hogy esélye sem volt a menekülésre. Erre igazából egy normális reakció van: a döbbenet. Az egy dolog, hogy találnak majd felelősöket, és nyilván jól megbüntetik majd őket (és talán az igazi felelősöket), de attól még a kisfiú halott marad, a szülei pedig egy életre megnyomorodnak lelkileg.
A reakció... egész tipikusan magyaros. "Miért nem vigyázott a szülő jobban?!" Ha a kissrác belefuladt volna a 220-ba, akkor megérteném ezt a fajta véleményt, de így rettentő szánalmas és undorító.
A sérülésveszélyes csúszdákkal kapcsolatos reakciók meg csak megerősítik a véleményemet, misezrint Magyarországon a legtöbb emberben nincs igény arra, hogy jobbá váljanak dolgok. Tudnak siránkozni, tudnak véres szájjal ítéletet mondani mások felett, de TENNI valamit... azt csak igazán kevesen. Inkább szépen hozzászoknak a szarhoz, és elhiszik, hogy a dolgok pont olyanok, amilyennek lenniük kell. Az egész társadalmat áthatja ez a morális válság, és én belefáradtam, hogy harcoljak ellene.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 15:46:07
A kettőnek nem sok köze van egymáshoz. Ezt a szörnyű esetet meglovagolni az igazán undorító.
Amúgy a leírás kicsit bűzlik és részben nem értem. Pl. páromat ha vascsővel verik se jut eszébe a saját telefonszáma. Egyszerűen mert nem szokta magát hívogatni. :)
A felháborodásom abból fakad, hogy az AW a patás ördög és most mindenki próbálja beállítani egy vágóhídnak az egész helyet.
Másrészt én a 9 éves gyerekemet nem engedném bele abba a medencébe, de ezzel szerintem nem vagyunk egyedül. Láttam ott milyeneket estek emberek és azt nem szívesen szereném ha az én gyerekem is ilyet élne át és esetleg ettől megrémülve bármi komolyabb baja esne. És ez még csak a normál használat.
nácivadász tűsarkúban 2009.07.28. 15:46:30
babhun 2009.07.28. 15:47:51
Csak pár kérdés. Ezeknek a fürdőknek számot kell adni arról, hogy hány törött/repedt/bicsaklott boka, csukló, téd, sípcsoont, medencecsont, farcsont, vágott seb, nyílt törés, betört fej, zúzódás, és egyéb trauma keletkezik, mondjuk medencénként és ezer látogatónként? És kérdezte erről őket valaki? Pl. valamilyen hatóság. (Esetleg az Index, Origo, NOL, MNO, Rádió, TV vagy ők a kérdezés helyett inkább a vendégek halálából és sebesülési törtlneteiből élnek?) És mit tesznek a fürdők, hogy ez a szám kevesebb legyen? (Nem vesznek fel jegyzőkönyvet?) És nyilvánosak ezek a számok? És mi lenne a normális és elfogadható érték? Ha egy hétvégén öten törik el valamilyüket egy "látványelemnél", akkor azt be kell zárni, és valami érdemit tenni kell, vagy csak nagyobb betükkel kell kiírni, hogy mindenki a saját felelősségére használja? Joga van tudni egy jövendőbeli látogatónak, hogy minden százezredik gyerek meghal, minden tízezredik vendég eltöri valamilyét, minden ezrdeik vendégnek kibicsaklik a bokája és minden századik vendég zúzódásokkal és horzsolásokkal megy haza? Szerintem igen.
bonobonohu · http://bono.hu 2009.07.28. 15:52:02
www.aqua-world.hu/write/docs/sajtokozlemeny_2009.07.27.pdf
pedig ez történt.
bár szerintem a karbantartónak/kezelőnek tudnia kellett, hogy gáz van, és valszeg szólt is a vezetőségnek. akiknek viszont fontosabb volt a haszon, és inkább aztmondták "ne akadékoskoggyá' Józsikám, jó lesz az, nem lesz baj!".
kapitalizmus...
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.28. 15:53:35
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.28. 15:56:35
Itt a felelősségi szálak messze vezetnek. Akik egy ilyen létesítményt hagytak üzembe helyezni ilyen állapotban azok a fő vétkesek. Illetve akik nem gondoskodtak róla, hogy csak egy alaposabb biztonságtechnikai vizsgálat követelmény legyen.
Nekem van egy 2,5 éves kislányom és úgy tudok rá felelős szülőként vigyázni rá, hogy nem viszem ilyen helyre, ameddig nem történik hathatós intézkedés. Másnak szülőknek is ezt javaslom.
M11an 2009.07.28. 15:56:36
BGYCS 2009.07.28. 16:04:54
Sósavat folyattak a csúszdán? Ne csodálkozz hogy utána nem érezted az illesztéseket. :)
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.28. 16:09:23
Ezekkel a modern strandokkal az a baj, hogy küllemükből és az ajánlott szolgáltatásból egyenesen következik a látogató számára, hogy szinte baj nem érheti. Ha nem teszik ki a Csúszik táblát, akkor a vizes kövön is átszalad.
Ha az én gyerekemmel történik ilyen, biztos az életemet tenném arra, hogy börtönbe kerüljön a felelős, de akár ugyanabba az aknába. De éppen ezért okítom a lurkót, hogy nem állunk semmilyen rácsra, meg ajtóra és közben folyamatosan rettegek, hogy az a mesterségesen gerjesztett biztonságérzet, amit közvetítenek felém, elaltatja majd egyszer a gyerekben vagy bennem az ösztönös elővigyázatosságot.
Mert szarul megtervezett eszközök addig lesznek, amíg lesz kialvatlan munkás, felületes tervező, megvesztegethető ellenőr. És azért is egy gyereknek kellett meghalnia, hogy strandok leeresztő nyílásai elé rácsot tegyenek... Mi lesz a következő, amiről kiderül, hogy halálos lehet???
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.28. 16:14:16
mingyá beszólok! 2009.07.28. 16:17:22
Tisztázzuk. A 9 éves kisfiú nem ment bele abba a kúrva medencébe. A szélén, el nem kerített területen állva nézte a hullám medencét. Senki és semmi nem figyelmeztette arra hogy a fedő amin áll a váltakozó hullámzás miatt mozoghat. Ez egy felnőttnek sem jutna eszébe. Még egyszer mondom, senki nem engedte be a 9 éves kisgyereket, az apja tőle 1,5 méterre állt. Le lehet állni az AKNAWÖRD védelmezésével. Nem kéne Vis Major-nak beállítani az esetet, főleg mert ha VELETEK történik hasonló TI sem tudnátok még csak megmukkanni sem a döbbenettől. Sajnálom hogy ezt a témát ilyen jól el lehet adni az Index-en. Azt is sajnálom hogy ilyen jól meg is lehet élni a hasonló témák gusztustalan újraemésztéséből.
Agyő.
babhun 2009.07.28. 16:25:00
Hozza nyilvánosságra minden fürdő minden látványelemre és általában is, hogy mennyi trauma keletkezik egy idényben. Még jobb lenne, ha ezeket a számokat egy hatóság ellenőrizné és monitorozná. Mondják meg, hogy ezekből szerintük hány esetben állapították meg a használati szabályok be nem tartását, hány esetben állapították meg a látványelem hibás működését/tervezési hibáját és hány esetben mondták azt hogy ez "benne van a pakliban". Minden balesetnek van oka és kell legyen következménye. Utána meg zárják be az intézmények felét, kétharmadát.
Szerintem a hatóságok által ellenőrzött és megbízható ilyen nyilvántartás nincs, vagy fiktív adatokat tartalmaz, mert a fürdőknek ez nem áll érdekében. A hatóságok meg kussolnak, mert hiányos a szabályozás és le se szarták még azt se, ami jelenleg van. Például milyen szabvány alapján sorolják be az egyes elemeket kategóriákba? Esetleg a sérülési kockázat alapján? Vagy az objektív veszélyforrások alapján? Azt hogyan mérik? Vagy a hasára ütött valaki?
Mint a gombák, úgy szaporodtak el ezek a fürdők, ahol az emberek össze-vissza ütik, törik magukat és még a kockázatot sem tudják rendesen felmérni, mert nem adják meg nekik rá az esélyt sem.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 16:31:50
Én azon vagyok felháborodva, hogy ezt a halált most felhasználva mindenki próbálja még jobban bemocskolni a létesítményt.
Az azért nekem erősen a medence részének tűnt a felvételek alapján. Szerintem mi mikor néztük a szörfösöket nem az aknán álltunk oda csak az megy aki a medencét használni kívánja én úgy érzem.
Amúgy szerintem két szinten van felelős.
Egyrészt a szakhatóság akinek a fürdők engedélyeztetése és az üzemeltetés vizsgálata lenne a feladata. Valamint a közvetlen ott dolgozók, még akkor is ha félti a munkahelyét és ennek ellenére ráhagyta a dolgokat. Tipikusan a jólessz az máskor se volt gond hozzáállás. Lehet bemocskolni a vezetését a cégnek (hiszen többet keresnek mint mi). Csak nem feltétlen tudhattak a hibáról főleg ha egy szakhatóság megadta az engedélyt a működésre és a személyzettől se jutott fel a probléma.
Nehezményezed, hogy nem írnak erre én írtam és azt mondod már lezártad a témát majd nem az én problémáimhoz kapcsolódóan válaszolsz.
Még egyszer mondom!
Ne mossunk össze egy fejsérülést egy halállal!
Nem védem az AW-t. de szerintem nem egyedül ők a sárosak és a patás ördögök! El kéne felejteni ezt a szemellemzős gondolkodást. Teljesen az az érzésem, hogy szerinted a kapitalista cég az egyedüli vétkes és a kis ember csak vétlen lehet.
Meg azt is nagyon nem szeretem ha nem a hozzászólásomra válaszolnak bár próbálnak úgy tenni esetleg kiforgatják a szavaimat.
DwightMcCarthy 2009.07.28. 16:32:23
az eljárás meg a szokásos
"E felelős munkatársak
észlelték az aknafedél hibáját, ennek ellenére engedélyezték a szörfmedence
elindítását, illetve ennek ellenére nem állították le annak működését, holott
hatáskörük ezt lehetővé tette. Ezen túl tájékoztatási kötelezettségüknek sem
tettek eleget: nem értesítették felettesüket az aknafedő meghibásodásáról,
aki ha tudott volna a problémáról, hatáskörében felelősen eljárhatott volna."
1-mért olyan kibaszott nehéz visszatenni egy aknafedelet,diploma kell hozzá?
2-valszeg szóltak hogy bocsi leszakadt megkéne csináálni,de ellettek küldve mondván "jólvanazúgy, nem lesz semmi baja"-tapasztalat, engem anno olyan busszal küldtek ki dolgozni amin talán1keréken volt fékhatás, mikor szóltam a gépészetisekkel az "illetékesnek" megkaptuk hogy jóazúgy, mikor meg nem akartam kimenni vele, akkor meg jött "ha nem tetszik ellehet menni máshova dolgozni"
úgy látszik ez a kurva ország nemváltozik soha
Shopping 2009.07.28. 16:39:56
egy ilyen eset után nem lehet beperelni őket 5millió dollárra!
egyből odafigyelnének a kivitelezésnél/üzemeltetésnél...
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 16:40:17
Rengeteg helyen látom azt embereken, hogy szarnak a munkájukra csak teljen el a 8 óra. Ilyen emberekkel van tele a fürdő és a hatóság is. Aki meg kicsit megpiszkálná a dolgokat mert lelkiismeretes vagy csak érzi, hogy hiányosság van azt vagy lecseszik vagy addig csesztetik míg magától el nem megy.
Párom egy közüzemi cégnél megy és iszonyat milyen szinten szarnak a kollegái a munkájukra ő meg küzd, de nehéz szembe szélben.... Ha mindenki kicsit lelkiismeretesebb lenne ezek az esetek sokkal kevésbé történnének meg.
Nem a világ első szörfmedencéjét építették meg nem hiszem, hogy nincs ilyenre nemzetközi példa.
Én egy mérnök irodában dolgozom és ha valami újat kell készíteni vesszük a fáradtságot és rákeresünk a dolgokra mert ha valakinek baja esik nem a céget veszik elő hanem a mérnököt.
Itt is több szintű a hiba, de a végén csakis azok tehetők felelőssé akik hagyták ezt a medencét működtetni.
Ha én egy hatóság vagyok és egy olyan látványelemet kell jóváhagynom amivel még nem találkoztam akkor kötelességemnek érzem, hogy akár nemzetközi példát keressek és ezek ismeretében elbíráljam. Még ha magyarhonban nincs is erre külön szabályozás.
Másik kérdés még, hogy mi gyakran tapasztaljuk azt, hogy amit mi lerajzolunk az nagyon gyakran nem úgy épül meg és miután bebetonozzák és leburkolják már a kutya nem veszi észre.
Énszóltam 2009.07.28. 16:43:51
kispista2 2009.07.28. 16:44:51
13/1. Pfandler Katalin tisztségviselő (vezető tisztségviselő) (an.: Biczó Erzsébet)
1037 Budapest, Domoszló útja 50/A.
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2006/03/27
Jogviszony vége: 2011/03/27
Hatályos: 2006/05/31 ...
13/2. Guzmits Mária tisztségviselő (vezető tisztségviselő) (an.: Nesztler Mária)
9400 Sopron, Kossuth Lajos utca 4.
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2006/03/27
Jogviszony vége: 2011/03/27
Hatályos: 2006/05/31 ...
13/3. Soós Éva tisztségviselő (vezető tisztségviselő) (an.: Barna Éva)
2146 Mogyoród, Sportköz u 10.
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2006/03/27
Jogviszony vége: 2011/03/27
Hatályos: 2006/05/31 ...
kispista2 2009.07.28. 16:54:46
Település: Sopron 9400
Utca/tér: Kossuth Lajos utca 4
Telefonszám: (99) 788-136
DwightMcCarthy 2009.07.28. 16:54:53
fakof 2009.07.28. 16:59:28
babhun 2009.07.28. 17:03:17
Nekem az a gyanúm és saját tapasztalatom alapján a meggyőződésem is, hogy az objektív veszélyforrások (azaz a felhasználóktól elvárható használati óvatosság mellett is megmaradó kockázat) nagysága ezeknél a fürdőknél jóval az elfogadható mérték felett van. Sőt, a használóknak nem adják meg a valódi esélyt arra, hogy ezeket a veszélyforrásokat felmérjék. Sőt, ezt senki sem próbálja meg ellenőrizni. Ez pedig szemétség.
löklük le a padlóla dulván 2009.07.28. 17:05:51
löklük le a padlóla dulván 2009.07.28. 17:08:35
mingyá beszólok! 2009.07.28. 17:09:45
Egyébként magasról teszek rá hogy a medence melyik részéről mi a megérzésed, ilyen baleset még a Főbejárat melletti csobogóban se történjen. Leszarom, azt is hogy szegény kapitalista cég a patás szerepét kapta, ha az elmúlt 20 évben ebben az országban éltél, belátnád hogy simán felelősek lehetnek az összes apró balesetért, mert hanyagul, kapkodva fejezték be a létesítményt, és semmit nem tesznek a balesetek megelőzése érdekében.
Az hogy a projekt több műszaki vezetője hónapokkal az átadás előtt felmondott és kifejezte nemtetszését a cég vezetése felé a harácsoló mindenbe beleszaró mentalitásuk miatt, megintcsak nem azt jelzi hogy alaptalanul panaszkodnak az AKNAWÖRDRE olyan sokan.
Sajnálom hogy ilyen fáziskésés van a kommunikációnkban, ha jobban érdekelne hogy miket gagyogsz az átlagemberek vélt felelősségéről talán még maradnék.
Írhatsz nyugodtan, nagyon nem vagyok kiváncsi a marketingszagú okfejtéseidre, és a kioktató stílusodra. CSÁ!
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:11:02
Szerintem ha megnéznénk az épült létesítményeket nagy részükben találnánk hiányosságot. Annyi a helyzet, hogy máshol még nem halt meg senki.
pitaa 2009.07.28. 17:12:55
szerintem aki ennyire vehemensen védi az aknaworldöt, még nem látta a fenti képet
mingyá beszólok! 2009.07.28. 17:15:14
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:18:51
Sajnos nincs kolbászból a kerítés és aki azt hiszi, hogy a többi fürdő hűde nagyon szabályos az egy álomvilágban él.
Lásd: cserkeszőlő ahol a medence alján és oldalán hiányzik a csempe egy gyerek meg is vágta magát benne. A medencét másnap leeresztették és lecsiszolták az éles peremeket. Hmm látszólag nagyon kedves gesztus. Bár szerintem az elegánsabb lett volna ha pótolják esetleg a hiányzó elemeket.
Hibák mindenhol vannak. Ez egy szerencsétlen baleset a helyszínt lezárták és meg fogják csinálni hiszen ez nekik is az érdekük.
A repülőgépek is lezuhannak, de a hibákat kijavítják és repül tovább mindenki.
Szerintem sokan okulni fognak ebből az esetből.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:20:22
mingyá beszólok! 2009.07.28. 17:22:21
De persze gondolom senki semmiről nem tud, nem zárták le és javították ki a nyilvánvaló hibát. " Majd a Józsi odaáll, oszt elzavarja a kölköket, nehogy bemásszon valamelyik." És ha a Józsi esik bele? Akkor az AW már szent?
A másik poén az hogy onnan is simán lehet szájtátizni, elvégre nincs lezárva, sem jelezve hogy veszélyes terület.
Tudom én vagyok a szemét, kiforgatom, meg besározom, csak mert jobban keresnek. Bizony, faszparaszt irigy tajmagyar vagyok, akinek csak ez jut.
mingyá beszólok! 2009.07.28. 17:24:45
Te komolyan ezt a párhuzamot vontad a két eset közé???
Számodra ez a konklúzió???
Megbaszhatod.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:28:31
Amúgy én nem védem a céget csak egyszerűen nem ők az egyedüli vétkesek. Ezt képes vagyok felfogni elmémmel és még le is írom, de mi a fenének hiszen te ezt képtelen vagy felfogni.
Akinek egy kis esze volt már ráhagyta a vitát veled. Amúgy én ha jól emlékszem nem is kellene, hogy rámásszon a gyerek a fedlapra a medence használatához hiszen a szivacs amiről háttal belefornul a medencébe már korábban végetér.
Amúgy ismét leírom egyszerű szavakkal a véleményem.
Vélhetően hibás: tervező, kivitelező, gyártó, üzemeltető, felhasználó, hatóság.
Amúgy ha nem tetszik amit írok nem kell válaszolni rá sőt olvasni se kötelező.
Várom válaszod!
xboxer 2009.07.28. 17:31:01
Hogy lehet az, hogy az AW-ben a vendégtérből bárki bármikor a halálba zuhanhat?
Ez milyen tervezés?
Karbantartás?
Megoldás:
1.Kurva nagy kártérítés a családnak.
2.Bezárni a helyet és centiről centire átvizsgálni az összes berendezést, szolgáltatást.
3. a nyilvánosságnak megígérni hogy ilyesmi többé nem fordulhat elő
4. minden érintettet kirúgni a picsába. Azzal a marketingigazgatónővel kezdve aki "kikérte magának azt, hogy őket trehánynak nevezik"
5. részvétem a családnak. a helyükben csak gyilkolni tudnék.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:33:01
Holnap megyünk az AW-be. Ha lehet kipróbálom a szivárványos csúszdát. A hagyma tuti meglesz a többi csak bátorságomon múlik.
Jó lesz mert sokan nem lesznek nem kell sorbaállni.
fighting 2009.07.28. 17:33:01
Az egy más kérdés, hogy maga a csúszdázás sajnos rejt veszélyeket magában, de persze nem mindegy, hogy mi az eljárás egy baleset során.
Hál istennek ebben a kérdésben nem tudok nyilatkozni.
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.07.28. 17:33:47
mingyá beszólok! 2009.07.28. 17:37:33
:(
Jó szórakozást!
ninezero 2009.07.28. 17:40:23
ninezero 2009.07.28. 17:41:38
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:45:15
Basszus mennyiből tartana elmenni és bejárni a tervező csapatnak egy hasonló intézményt megnézve az ottani szerkezeti megoldásokat.
Amúgy nekem az egész medence mocskosul ilyesztő.
Azt megértem ha egy űrsikló leesik mert hát nem építenek olyat minden országban, de egy ilyen medencét????
Több felelős van egyértelműen és őket ennek mértékében lehet büntetni.
Érdekes, hogy anno a terveken az építésznek csak a munkahelyi elérhetősége volt feltüntetve a statikusnak az otthoni is. Egyszerű, ha valami összedől és valaki meghal megy a rendőrség a lakásra és viszi a tervezőt. Most ilyen már nincs. Fossák ki a cégek a terveket és futószalagon épül mindenki.
Itt is gondolom már határidő vége volt és elfelejtették megoldani a fedelet. Aztán legyintettek és mondták, hogy valahogy majd a kivitelezésnél megoldja a Józsi.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 17:47:29
Coholol 2009.07.28. 17:51:48
Na basszus ezért regelnem kellett mert ennyi év olvasás után erre nem lehet nem válaszolni.
FYI
lehet hogy a gyerek nem kell "rámásszon" arra a lapra ahhoz hogy a medencébe beguruljon hasonszörfni és egyébként semmi keresnivalója nem lett volna az aknafedő körül de egyrészt ahogy a képen is láthatod a sor arrafelé állt, másrészt van mögötte egy kosár...
A gyerek én úgy tudom a kosárhoz ment sisakért amikor bedarálta és kiköpte hullámként a gép.
Mondom... csak FYI. Lecsiszolt csempeszél meg a felhasználó hibája... Te szerencsétlen pöcs.
Coholol 2009.07.28. 17:55:49
Jah!
És egyébként szégyellheted magad, tele van az internet a homáron kívül is, hogy micsoda szemétséget művel ez az aquapark amióta megnyílt. Az ország összes parkjáról összesen nem olvastunk ennyit még a baleset előtt sem.
Most tessék megtörtént valami súlyosabb is amire a "kedves" médiumok is felkapták a fejüket de ami igazán undorító, hogy te meg a hozzád hasonlóak odaviszik még mindig a pénzüket ahelyett hogy hagynátok őket éhendögleni és tönkremenni, ha már le nem fogják őket csukni.
Komolyan szégyellheted magad, hogy ezek után még beteszed oda a lábad.
fakof 2009.07.28. 17:58:03
IamMenyus 2009.07.28. 18:02:24
nyilván az első levélíró ezért sem rohant ügyvédhez… az üzemeltető képviselőjének (pénztáros) hozzáállása már kevésbé kulturált…
Sajnos erre még nem minden szolgáltató érett meg itt a mi kis west-balkánunkon.
Amúgy meg mondhat bárki bármit a csúszdákról, legyen az száraz / vizes / hason csúszós / szőnyeges / gumis; mind veszélyes.
Nem viccből íratják alá a saját felelősségre cetlit; bár az emberek elbagatellizálják ezt, nem mérlegelnek; csak azon vannak, hogy „legyünk már bent a vízben”…
Ha az égiek épp rossz lapot dobnak nekik, és fejjel előre landolnak a 30centis vízben; akár ott is maradhatnak… ez van a cetlire írva szép mellébeszélős jogi/marketinges-nyelven.
Bármekkora buli is, az emberi testet nem arra találták ki, hogy 40nel csússzon, majd vízbe / homokba / bárhova csapódjon.
A kisfiú tragédiája egészen más, komoly tervezési és/vagy kivitelezési hibának kellett ehhez történnie,
éppen ezért szerintem kizárt hogy a felelős ott dolgozna, és ilyen hamar felelősségre vonható lett volna. Ez a kirúgás szerintem puszta tűzoltás / marketing-fogás.
Amúgy arra is kíváncsi lennék, hány ott dolgozó úszómester van tisztában azon gépek felépítésével, kockázataival amik mellett egy ilyen helyen felügyel(?)
Azt akarják megmagyarázni, hogy a nyomorult karbantartó tehet arról, h kispóroltak kötelező biztosítási köröket a mérnökök, vagy a kivitelező? ne már...
A kamerák felvételeinek elemezgetése közben a terveket, ill. a műszaki átvételi dokumentációt kellene talán a helyszínnel összevetni,
és az eredmény önmagáért beszélne… a népnek joga van az igazsághoz; de ezt valakik nagyon húzzák.. (őket is fel kellene húzni egy-egy lámpavasra(?) )
Ha rajtam állna, bizony bezárattam volna az egész kócerájt amíg sikeresen át nem esik egy teljes felülvizsgálaton - minden engedélyével együtt.
Nagyon remélem ez a tragédia sok embert elgondolkodtat a felelősségtudatról.
Coholol 2009.07.28. 18:03:19
Ne hasonlítsátok horzsoláshoz, meg "lábát elvágta a csempe, megesik, majd kijavítjákhoz".
Én egy héttel előtte voltam ott nekem is szanaszét szakadt a könyököm ugyanabban a sötét kanyarban, és ez csak egy dolog volt a négyórás sorbanállásból, mert csúszdázás az alig volt.
Az ország sok aqua parkját meglátogattam már és soha sehol máshol nem volt napszúráson vagy nap végén fáradtságon kívül semmi bajom.
Nem kellett ide piros hullám, hogy rájöjjön az ember, oda soha többet nem megyünk.
Szégyellje magát mindenki aki ezek után mégis életben tart egy ilyen szemét népséget.
Martian (törölt) 2009.07.28. 18:26:18
Aki meg szereti a kalandot... még mindig sokkal biztonságosabb egy élményfürdő, mint pár száz éve egy keresztes hadjárat.
:))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 19:05:22
ha en vagyok a fonok
egy ilyen eset utan aznap fel /le/ mondok
akkoris ha semmit nem tehetek rola
Csomorkány 2009.07.28. 19:20:11
F_Jikov 2009.07.28. 19:32:28
Kandabula 2009.07.28. 19:49:02
- A hanyag szerelőket, kabantartókat, felügyelőket ki kell rúgni.
- A létesítmény vezetőjének le kell mondania.
- Módosítani kell az ilyen és hasonló berendezések üzembehelyezési, karbantartási, felügyeleti és üzemeltetési szabályzatait.
Mindazonáltal: a strand, a vízzel kapcsolatos szórakozások veszélyes üzem, igenis van saját felelősség is. (nem a mostani eset!) Aki igénybe veszi, értékelje saját képességeit, ügyességét.
alternat 2009.07.28. 19:49:09
Amiért írok.
Parkour (talán házugró)vagyok. Elborzadok az élményfürdőkben a sok béna csúzdázón. Tudomásul kellene venni, hogy ez veszélyes üzem, lélekben át kell gondolni a csúszást és ha tuti fejben van a csúszás akkor indúlni.
Én már kanyarban repűltem ki csúzdából, de tudtam, hogy az a sebesség nagyon necces. (lapocka - boka)
A legnagyobb élményem egy épp akkor nyitott élményparkban ahol rosszak az illesztések (mindenütt rosszak, de kit érdekel?)
Lecsúsztam és a fenekemet mindkét oldalt elvágtam. Hála az égnek két egészségügyis lány volt.
Hatalmas élmény volt a kezelés!!!!!!!
Utána kénytelen voltam lábfelyen - tenyérélen csúszni.
Ja és a lényeg, kb. 6 - 8 méterrel messzebbre csapom a vizet az érkezőmedencéből.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 20:03:30
nincs veszelyes uzem ha valaki szorakozni megy
az legyen biztonsagos
kesz
akinek meg az elmeny hogy ket lany kezeli a veres segget...........
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 20:05:18
vagy en
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.28. 20:08:12
Ha felrobbantjuk, és beszántjuk az egész területet majd beültetjük puha fűvel akkor se fog változni semmi! Mert épít a szomszéd mezőn egy ember egy másik ilyen létesítményt amit ugyanúgy megterveznek és ugyanúgy kiviteleznek és ugyanúgy meghalhatnak benne. Vagy ha nagyon hangzatos akarok lenni patakvér lesz. Mert a szabályozások nem fognak változni.
Az eset kapcsán nem egyedül az AW a hibás ezt fel kéne már fogni! Az a hibás aki elfogadta a terveket és ezek alapján engedélyezte az üzembehelyezést. Természetesen az is a hibás aki üzemeltette a zsebét tömve, csak az a baj, hogy ő már moshatja a kezét, hogy van működési engedélye.
A másik dolog meg, hogy itt megy a duma arról, hogy nem tesznek semmit és ugyanúgy megy tovább minden pedig az egész kócerájt át kellene vizsgálni. Nos aki az Index címlapján lévő cikket átolvassa az megnyugodhat!?
"A céget kedd reggel hivatalosan is felkérte az Aquaworld vezetése, hogy az egész fürdő területén végezzen speciális biztonságtechnikai ellenőrzést, és erről tanúsítványt állítson ki."
A másik dolog amit még délután vetettem fel az a hozzáállás! Ugyanis hazánkban nincs meg az munkában ami máshol, hogy amit végzek azt lelkiismerettel és a legjobban próbálom elvégezni.
Az adott medencét be se vizsgálták hiszen nincs rá szabályozás. Nos ez elég vicces.
"Arra kérdésre, hogy korábban végeztek-e ilyen vizsgálatokat a fürdőben, Madarász Gábor azt mondta: a megnyitás előtt már megvizsgálták egyszer a területet, de akkor csak azokat a berendezéseket nézték át, amelyre törvényi előírás van. A szörfmedencére - ahol a baleset történt - nem vonatkozott semmilyen előírás."
fullánkhegyező 2009.07.28. 20:12:52
Sőt szóvá is teszi ,de a bevétel,meg a főnöki gőg kihangsúlyozása előbbrevalóbb.
Régen történt velem:a főnököm aki akkor egy fiatal villamosmérnök volt,utasított egy forgácsoló szerszámgép villamos fékjének kiiktatására,mert sorozatos géptörések voltak.Az eset előtt 3 héttel egy 3 halállal járó baleset volt a gyárban,a balhét elvitették egy 20 éves tapasztalatlan sráccal.Ez futott végig agyamban és egy nagy bátorsággal írásban kértem foglalni az utasítást.(Még a szöveget is én diktáltam)
Kis sajtpapírt eltettem a fiókom mélyére.Történt,hogy pár hónap múlva újra fogaskeréksorozat tört,és hívtak a gépgyártójától specialistát,aki azonnal észrevette ,valami nem a gyári állapotnak felel meg,ki van iktatva a fék.Rövid,kérdések,ki volt az aki ezt elkövette,stb.
Eljutottak hozzám,szőnyeg szélére állítottak,fejem felett már a hóhér hadonászott,mikor belémnyillalt egy halvány emlék a sajtpapírról.Kértem 3 percet,elrohantam a fiókomhoz,még megvolt a lefírkantott utasítás.
Akkor 18 éves voltam,és szerencsém volt.Volt egy rugalmas főnököm aki írásba merte adni az utasítást,és nem rugott fenéken.Viszont a következő éveimre megalapoztam a tekintélyemet.
hiénaf1 2009.07.28. 20:44:51
fullánkhegyező 2009.07.28. 20:58:56
1.,megnézik vannak-e tervek?
2.,A tervek szerint készült-e?
3.,Megvan-e a műszaki,biztonságtechnikai szabványnak megfelelősségi nyilatkozat amit agyártónak kell hozzáadni atermékéhez.
Ha ez megvan sokat ne vizsgálódnak,elhiszik,hogy mérnökök tervezték,nyilatkoztak is ,hogy tuti szabványos.
Gyorsan megkeresik az ollót és vágják a nemzeti színű szalagot.Aztán még gyorsabban sorbanállnak a kitüntésekért.
alternat 2009.07.28. 20:59:33
Mennyél a csúzdanélküli melegvizes standra az biztonságos. Akit félelemmel tölt el a csúzdapark ne menjen oda. Senkit nem kötelezhetnek egy ilyen intézmény látogatására.
Én imádom a veszélyt!
hurvinyek 2009.07.28. 21:11:24
A zárófedeles baleset viszont egyértelmű tervezési hiba. A mai biztonsági követelményeknél alap a minimum kettős biztosítás.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.28. 21:20:20
en semmilyen strandra nem jarok
uszodaba jartam par evtizedekig
es utalom a veszelyt
Coholol 2009.07.28. 21:28:01
Ok persze félig igazad van, de ne csináljunk úgy, mintha minden aquapark az országban ugyanúgy kezelné a dolgokat, mint ez. Alig van egy éves ez a park, vagy még annyi sem?
Nem igaz, hogy eddig nem voltak problémák de nem kell mindegyik parkot felakasztani és behinteni sóval, eddig én legalábbis egyikre sem mondtam volna ezt.
Épített más ember a majdnem szomszéd mezőn másikat, sokkal előbb, és az ottani sérelmekkel mégsincs tele minden médium vagy weboldal. Natessék.
Nem ez az első park az országban, eddig valahogy mégsem köpte ki egyik sem hullámként a gyereket.
Doubledeceker 2009.07.28. 21:46:05
Mondjuk a személyzet rendes volt, mert segítettek, kimászni a vízből, aztán együtt nevettünk, hogy ez ilyen inkább gyerekeknek van, mert a felnőttek néha csúnyán beszopják...
Aztán nem csúsztam ot többet, a csúzda veszélyes üzem, bár azért lehetne azokat ésszel is építeni.
A meghalosdi, azért egészen más ügy.
Illetve a durva illesztési hibák zavaróak még, egyszer Esztergomban kötözek emiatt, egyszer pedig a Palatinuszon.
Na de még élek, úgyhogy ennyi belefér...
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.07.28. 22:31:21
A55ho1e 2009.07.28. 22:38:32
Doubledeceker 2009.07.28. 23:24:52
Természetesen az ember, maradt mindig, de az ügyfelek átmenetileg lenyúgodtak, nos itt is ez történik. Ilyen a világ...
Amúgy balesetek mindig vannak, bár ez tuti tervezési hiba, a húsdaráló bejárata, ne ott legyen, ahol a népek korzoznak..
babhun 2009.07.29. 00:27:55
Ebben az országban atomreaktort, repülőgépeket, repülőtereket, vasutat, metrót, villamos és gáz hálózatokat, vegyi és más veszélyes üzemeket is működtetnek és használnak és nem is rossz biztonsági mutatókkal, ami egy okkal több, hogy hagyjuk ezt a "itt úgyis mindent mindenki elkúr és félválról vesz" típusú szöveget. Ez nincs így. Ezekben a veszélyes üzemekben minden incidenst szigorúan dokumentálni és kivizsgálni kell, majd a szükséges intézkedéseket megtenni.
Ami a fürdőket illeti, ezek szintén veszélyes üzemek. Hogy lehet, hogy kivételek a szabályozás szempontjából? Hogy lehet, hogy nekik az emberi egészséget, sőt életet fenyegető incidensekről és az azt követő intézkedésekről nem kell szigorúan számonkérhető módon beszámolniuk? Hogy lehet, hogy a felhasználók láthatóan nincsenek tisztában a rájuk leselkedő veszélyekkel egy épített (!) környezetben? Végtére is a látogatók nem a Himalájába mennek hegyet mászni, hanem egy strandra csúszkálni a vízben. Most meghalt ez a fiú, pár nappal ezelőtt egy másik szerencsétlen négyéves gyerek megfulladt egy felügyelt medencében Siófokon. Naponta emberek törik-zúzzák magukat össze-vissza ezekben az intézményekben és hagyják. A többség persze túléli, pihenteti a dagadt bokáját, megvárja míg elmúlik a véraláfutás vagy míg leszedik a gipszet de nem normális, hogy kideríthetetlenek a valós kockázati faktorok.
Aquaworld-öt (és esetleg az összes hasonló intézményt) azonnal bezárni, mérnököket beengedni (nem csuzdázni, vizsgálódni) és addig nem kinyitni, míg az emberi életet és egészséget (!!!) veszélyeztető összes faktort nem derítették fel és nem mutatták ki, hogy azok az ésszerűen elvárható szint alatt vannak, illetve az összes olyan ajánlást meg nem fogadták, amik az objektív kockázatokat a jelenlegi technológiai szinten az elvárható minimálisra szorítják. Merthogy láthatóan ezek az intézmények maguktól képtelenek voltak ugyan ezt megtenni. Minden nap késlekedés újabb emberéleteket tesz kockára és százak vagy ezrek testi épségét veszélyezteti. Engem pedig nem érdekel, hogy mekkora veszteséget jelent ez az intézménynek, mert szolidáris vagyok minden olyan polgártársammal, aki egy ilyen helyre merészkedik és előfordulhat vele, hogy gyanútlan gyereke vagy ő maga kitöri kezét-lábát, megfullad, vagy más szörnyű módon meghal. Az emberi élet és egészség az első, itt az idő és a pénz nem számít. Azért fizetem az államot és intézményeit az adómból, hogy ezt az elvet tűzön és vízen (akár fürdővízen) át is keresztülvigye. Legalább ez a haszna legyen már meg egy egyébként teljesen felesleges gyerekhalálnak!
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.29. 03:15:13
Mert más az ha a légitársaság a vétkes vagy más ha a repülőgép gyártója. Már ha a példánál maradunk.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.29. 03:26:27
Amúgy ha a fürdő veszélyes üzem lenne akkor ugyanaz lenne az eljárás mint a gépjármű vezetésnél. Azza jogosítványhoz kötnék a használatát. Márpedig ez nem igaz mert fürdőbe bárki mehet aki csengeti a pénzt. Vezetéshez elvileg azért kell egy kis képzést elvégezni is.
Írtad, hogy be kéne zárni és átvizsgálni az egész kócerájt. Nost itt is szerintem hiányosságok vannak. Hivatokoznék az előző egyik idézett cikkrészletre ahol a TÜV-SÜD Kft. vezetője azt állítja azért nem vizsgálták a szörfmedencét mert nincs rá szabályozás. Na ez mekkora baromság! Mire nincs? Világoskék falú északi tájolású szörfmedencére? Igen lehet, hogy az nincs leíva, hogy a világoskék x irányú szörfmedencék hogyan biztonságosak. Az azonban tutira le van írva szerintem, hogy egy gépészeti tér x-y mérettel rendelkező fedelét hogyan kell kialakítani ahhoz, hogy az szabályos legyen. Mert ebben az esetben ezt kellett volna vizsgálni. Nem hagyni a szarban és azt az élményelemet kihagyni az ellenőrzésből.
Lehet, hogy a TÜV-SÜD Kft. is kicsit érzi, hogy anno hanyag volt??? Ezért is pattan most és vizsgál újra mindent?
alternat 2009.07.29. 06:32:53
Amire nincs azabály kell csinálni.
Készítettünk egy gépláncot amilyen még eddig nem volt sehol a világon. Egy másik szintén magyarországi cég egy hónapig vizsgálta a gépet. Álló helyzetben, működés közben. Leültek a gép készítőivel és üzemeltetőivel konzultálni.
Aztán két hét múlva megjelentek egy 350 oldalas leírással, ami tartalmazott 8 változtatási utasítást. Mikor ezeket elkészítettük, újbóli ellenőrzés és kiadták a tipusbizonyítványt, a biztonságtechnikai leírással együtt.
Az AW ben lévő berendezésnek úgy tudon külfölbön van biztonságtecnikai bevizsgálása.
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.07.29. 07:30:49
Nálunk meg nem működik semmi ami nyugaton bevált mert átvesszük a technikát csak a személyzet nem lesz olyan szinten kioktatva vagy ha kilesz az alacsony bérek vagy kényelem miatt nem használják megfelelően.
Már érdeklődéssel fogadom az új metróvonal beüzemelését. Éppen tegnap hallottam a hírt, hogy ott nem lesz metróvezető. Számítógép fog mindent vezérelni.
Nos lazán el tudom képzelni, hogy ami nyugaton működik itt nem fog és tuti lesz valami gubanc ami botrányt okoz és a kiépített rendszert nem fogjuk használni mert képtelen a magyar.
hatesz 2009.07.29. 09:12:00
A médiumok ugyanis a magyarban révült szemű, sápadt nők (ritkábban férfiak), akik a szellemek szavát közvetítik.
index.hu/kultur/klassz/mancsndy/
Bocs hogy pont index-et linkelek:)
csak azért kötekedek ám, merthogy ismeretet terjesszek. Na:)
babhun 2009.07.29. 09:28:36
A repülés is veszélyes üzem, tőlem eddig viszont valahogy nem kértek pilóta jogosítványt, mikor felszálltam egy gépre utasként, viszont teljesen tisztában vagyok a kockázatokkal.
Az sem különösebben konkrét érv, hogy mit tudsz elképzelni azzal kapcsolatban. hogy milyen technológia milyen országban működtethető biztonsággal. Mégha el is fogadjuk, hogy a magyarországi technológiai fegyelem alacsonyabb mondjuk a svájcinál, akkor mi is következik ebből a konkrét esetben? Hát semmi az ég világon. Egy aquaparknak ott kell biztonságosan működnie, ahol üzembe helyezték és nem ott, ahol biztonságosabban működött volna ha oda építették volna...
Az Aquaworld-ben folyó dolgokkal kapcsolatban egy lényeges és teljesen konkrét szempont van, nevezetesen, hogy emberek halhatnak meg és szerezhetnek tömegével súlyos vagy kevésbé súlyos sérüléseket. Miért is? (Technológiai hiba? Kivitelezési hiba? Karbantartási hiba? Üzemeltetési hiba? Szervezési hiányosság?) Hát bizony, pofázhatunk itt még napokig, kirúghatnak még ötven csavarhúzós fedélbuherálót, de az a helyzet, hogy nem tudjuk! Akkor meg addig kell kutakodni, amíg a szakemberek meg nem tudják és az okokat meg nem szüntetik. Addig meg le kell állítani, hogy több ember időközben ne haljon meg és ne szerezzen további sérüléseket.
Boromir_ 2009.07.29. 11:14:34
Dehogynem tolunk nyugatra ez tortenik nincs kecmec meg magyarazkodas. Bezarjak soval hintik beszantjak agyonbuntetik. Nem az utolso senki alkalmazottat szivatjak. Fejetol buzlik a hal hat le azzal a fejjel.
Coholol 2009.07.29. 13:45:26
Nahát :D Ez nagyon érdekes köszi :) Még nem hallottam erről az oldaláról. Össze kéne ereszteni ezeket profokat mert én más szakértőtől meg pont a másikat hallottam.
Coholol 2009.07.29. 13:49:38
jódliman 2009.07.29. 15:39:26
frutella 2009.07.29. 16:50:32
Blogger Géza 2009.07.29. 16:55:37
meggyesahibas.blog.hu/2009/07/29/amit_vendegnek_soha_ne_mondjatok#comment-form
Coholol 2009.07.29. 16:57:48
Nahát még jó, hogy csatlakoztál az életképtelen nyomorékokhoz. Még a végén azt hittük volna, hogy minket szidsz, de szerencsére neked is előkerült a bibid.
A lényeg az, hogy más parkban, más szolgáltatónál ha így tetszik, soha nem fordult elő, hogy nem csúszok le valamin többet mert szétment a könyököm, vagy a torkomba nyomódott a herém. Kb.
Miután a fél ország parkjait végiglátogattam és még a halál előtt is erről a parkról beszélt mindenki, azt hiszem ez nem az én életképtelenségem, hanem igenis a hellyel nem stimmelt valami.
Legközelebb asszonykád hullámként folyik végig alattad, akkor megnézem hova írogatod az életképtelenségét.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.29. 22:16:38
na kb ilyen hulyesegek sora miatt tortent ami tortent
amugy az USA-ban nem igazan divik a belso utasitas
itt mitindelnek eloszoban ha van valami
ha nincs, akkor is
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.29. 22:18:04
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.29. 22:22:11
nekem ne mondja senki hogy egy ilyen turbina folott imbuszkulcsos csavaros fedel lehet
es ha jol emlekszem muanyag
hat a Mary computerszeket meg kell huznom hetente
a karteritesrol
igen, fizessenek
a csaladnak mar sosem jon vissza kisfiu, de talan ha jo sokat fizetnek jobban odafigyelnek
Coholol 2009.07.29. 22:49:43
míítingelnek
MI ezt itthon így monygyuk
;)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.29. 23:13:57
mi is itt
foleg a magyarok
az amcsik nem huzzak el
miting
de imdnak miiiiiiitingelni
ebbol elek tobbek kozott
ciluvagyok 2009.07.30. 01:21:14
Bojkottálni kell ezt a leprafészket, csődöljenek be, remélem az alkalmazottak is találnak majd új, becsületes munkáltatót.
Szívből jövő, legőszintébb részvétem a meghalt kisfiú családjának és barátainak!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.30. 01:55:55
szivembol szoltal
errol ugatok napok ota
Lúúújzi 2009.07.30. 14:44:10
www.origo.hu/itthon/20090729-hetek-ota-tudtak-az-aknafedelnek-a-hibajarol-az-aquaworldben.html
Coholol 2009.07.30. 20:52:00
De nem, ez biztos mindenhol így megy és normális.
Csak itt hivatalosan is...
És itt érezték legtöbben...
Véletlenül...
sixpak 2009.08.03. 09:56:26
itt meg a vezetőség jól tudja, hogy sunnyognak pár napig, aztán kirúgják, józsit meg bélát és kész, na ez állati gusztustalan
nem mondom, hogy az usában jól mennek a dolgok, mer az meg paranoja, de az ilyen akvavörldöket azér méretre kéne vágni