Klasszikus magyar találmányok sorozatunkban a Rubik-kocka után most az ügyféllekoptató ügyfélszolgálatot mutatjuk be. Működése az adott cég ügyfeleinek megalázását, majd megnevelését célozza. A jó magyar ügyfélszolgálatos az ügyfelet olyan állapotba hozza, hogy az soha többé ne tudjon kekeckedni, így hatékonyabb pédául bármelyik alkohol- vagy drogrehabilitációs szakembernél. Mai példánk az Intelecom tévészolgáltató júzerkínzó csapatát mutatja be működés közben.
Nem szokásom a panaszkodás, mert az ember mégiscsak itt él és már megszokja a nemnormális hozzáállást a szolgáltatóktól ami Magyarországon már általános. Az Intelecom/Fibernet ügyfélszolgálata azonban olyan tapasztalatot nyújtott nekem, amelynél azt gondolom "tollat" kelll ragadnom.
Történetem 06.22-én kezdődött amikor telefonon megrendeltem az Intelecom kábeltv szolgáltatását. (Ha valakiben kérdésként merül fel miért pont e remek szolgáltatót választottam, azért mert sajnos a mi házunkban nem nyújthat más szolgáltatást a kivitelező remek megállapodása miatt.)
A cég 30 napra vállalja a bekötést. Reménykedtem, hogy ez hamarabb megtörténik, hiszen új építésű házban lakom, minden előkészített, a korábbi tulajdonosnak is volt már kábeltv-je. Nem vagyok egy műszaki zseni, de feltételezem, hogy ez azt jelenti, hogy egy "gombot kell benyomni" valahol a házon belül és már mehet is a szolgáltatás.
A gyors bekötés iránti reményem a napok múlásával elszállt, de türelmes ember lévén nem hívogattam az Intelecom-ot, hanem megvártam a 30 napot, sőt még egy kicsit többet is. Július 28-án telefonáltam rájuk először. Az ügyfélszolgálatos kedves, de sajnos a rendszereik éppen leálltak és nem tud semmi felvilágosítást adni. Esetleg nem tud visszahívni? - kérdezem naivan, mégiscsak az ő hibájuk, hogy nincs kábeltv-m és nincs rendszerük sem. Sajnos nem, kimenő hívást nem tudnak kezdeményezni. (ezt érdemes megjegyezni, mert ebben a kérdésben folyamatos keveredés van az ügyfélszolgálat fejében.)
Még optimistán állok a dologhoz, végül is mindenütt lehet leállás, ha én hívom vissza, akkor sem esik le a gyűrű az ujjamról, csak legyen már tv.
Délután ismét hívom őket, rendszer működik, ügyfélszolgálatos kedves, de a rendszerben nincs info, hogy miért áll az ügy, meg kell kérdezni a műszaki csapatot. Ügyfélszolgálatos ígéri, hogy utána néz, de telefonáljak majd újra, ő a rendszerbe beviszi az adatokat és ha megint telefonálok, akkor már meg tudják mondani mikor lesz tv. Esetleg nem tud visszahívni? - kérdezem ismét naivan, harmadszorra már nincs sok kedvem megint telefonálgatni. Sajnos kimenő hívásokat nem tudnak kezdeményezni...
Hát jó. Közben én elutazok, így hívni nem tudom őket, egy héttel később augusztus 4-én ismét nekifutok az ügynek (kipihenten, türelmesen) Új ügyfélszolgálatos. Segítőkész hozzáállás, de a rendszerben nincs semmi info, hiába ígérte meg a múlt heti kolléga. De sebaj, új partnerem utána néz ÉS megígéri, hogy még aznap VISSZAHÍV. Még egy apró kérdésként felvetem neki, hogy ő hogyan tud visszahívni, ha a többi ügyfélszolgálatos nem tudott? De erre ő nem tud válaszolni. Egész nap reménykedem, de persze nem jön a hívás, így továbbra sem tudom, mikor lesz tv-m.
Augusztus 5-én ismét nekifutok az ügynek, már türelmetlenül és mogorván.
Ismét új hang és a legkevésbé sem segítőkész. Ő nem tudja mit ígértek a kollégái és ő nem is tud ennek utána nézni, fáradjak be az ügyfélszolgálati irodába személyesen, ott a műszakiakkal kell beszélnem. Azt, hogy miért hívják ezek után őket "ügyfél szolgálatnak" azt nem sikerül megfejtenem. Felháborodásomnak hangot adok, és kérem, hogy nevezze meg a főnökét és adja meg az elérhetőségét. Papagáj üzemmódba kapcsolva úgy tesz mintha nem hallaná a kérdést, majd lerakja a telefont. Ügyfélközpontúság...
Vérnyomásom egekbe szökik. Ismét tárcsázom, új ügyintéző. Nem tudja kivel beszéltem az előbb (minek van akkor rendszer...?), de biztos csak megszakadt a telefon. Mondom biztosan és pont amikor a főnök nevét szerettem volna megtudni... Ő ismét segítőkész, utána néz ésmajd visszahív. Szegényt frusztrálom egy kicsit, hogy az előző kolléga hogy lehet, hogy azt állította, nem tud utána nézni, de erre nem tud reagálni... miért is tudna... ő próbál segíteni.
Főnökük nevét kérem és az elérhetőségét - hátha: állítása szerint nem tudja a főnöke nevét... egy boldog ember. Egy központi faxot tud adni, oda írhatok panaszt, ha úgy érzem... Hát nagyon úgy, de minek, egy ilyen ügyfélszolgálat vezetője milyen lehet?
Két órája beszéltünk, azóta nem hívtak vissza. De a remény hal meg utoljára, de reméljük a Fibernet/Intelecom már nem húzza sokáig...
Üdvözlettel:
Bálint
ugyhogy 2009.08.07. 00:15:43
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.07. 00:16:55
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.07. 00:21:16
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.08.07. 00:23:08
reunalla 2009.08.07. 00:23:44
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.07. 00:38:58
Villy 2009.08.07. 00:41:04
Konkrétan én se vágom a főnök nevét, mert diákmunkában végzik a Hd-s melót sokan, én is. A HD-st is szeretik sötétben tartani, és a minumummal is kevesebb infóval ellátni.
De nehogy azt hidd, hogy a Hd-s hibája. Sajnos a cégek a mi tökeinket is szorongatják. Néha a ránk vonatkozó szabályok teljesen szembemennek a józan ésszel, sőt néha nehezítik a problémamegoldást.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 00:53:02
proteint tizoraizni es elmenni az ugyfelszolgalatra?
kispista2 2009.08.07. 01:36:55
Ez nincs így, a társasház közgyűlése bármelyik más szolgáltatót is beengedgheti a házba!
ági anyu 2009.08.07. 01:53:00
ági anyu 2009.08.07. 01:54:28
balintdamh 2009.08.07. 02:02:48
/bocs, nincs ekezetem/
Megdobbent 2009.08.07. 02:05:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 02:24:54
Vician epit barmikor
es valaszthatsz barkit a tv-re
Megdobbent 2009.08.07. 02:39:31
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.08.07. 02:56:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 03:21:23
Vician mindent megold
Mary meg nosztalgiazik
a 3000-ik fotot kellett megneznem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 03:23:42
attol vagy alszik vagy dugunk
most az elso opcio jobban esne
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 03:27:13
en meg a pajtas fenykepezovel csinaltam 12 kockat ezek mar 345 ezret
Megdobbent 2009.08.07. 04:17:16
Pron · http://pron.blog.hu 2009.08.07. 05:09:47
DonQuijoteCorporation 2009.08.07. 06:01:26
Persze a magyar átlag párszáz forint kedvezményért átmegy a multihoz, aztán meg sír, hogy nem lehet elérni őket, hogy egy vagyont költ a telefonra.
Secnir 2009.08.07. 06:30:59
megfogsz egy, azaz egy darab szalagantennát, bédugod TVbe és láss csodát! lesz adás
inygyé.
ha több kell és van internet (mer' úgy néz ki van), akkor netTV.
inygyé az is.
és elég az rtl/tv2/m1 szentháromság eldönteni, hogy akarsz-e TV-zni.
én a meccsek kedvéért regisztráltam a bwin-re. online ott is tudom nézni, és nem muszáj pölö otthon lennem hozzá...
...ne legyél tehetetlen.
ja, s friss filmeket meg kizárólag mindenféle warezoladlról szedj le (úyg hallottam vannak ilyenek).
reklámmentes, és akkor kezdődik, amikor te akarod.
OFF
a Chuckot a g**i RTL klub 3 adás után leszedte műsorról. végre volt egy jó sorozat - de magukkal baxtak ki, kb 8 óra alatt lejött mindkét évad
ON
Átlagarcú 2009.08.07. 06:42:01
a remény hal meg
utoljára.
Eszt kell csináni e (törölt) 2009.08.07. 06:54:15
az nem ugy van :)
a lepényhal megy elöl,
a reményhal meg utoljára.
:)
Frucsasz 2009.08.07. 07:09:22
Én nem tevézek már kb 5 hónapja. Jól vagyok. :) Minden, ami miatt kellett a tévé, beszerezhető. Kivéve talán a Miami Ink. De lehet, hogy még az is. :)
akos147 2009.08.07. 07:34:21
akos147 2009.08.07. 07:37:16
Ofélia . 2009.08.07. 07:43:21
Már 5tudom, hogy a mulkor egy postolónak miért volt fontos a lakásvásárlásnál a gyors internet és a működő kábeltvé (ezek szerint jogtalanul cikiztük ki)
Új építésü lakást meg vegyen az akinek hét anyja van!! Az olyan apró hibák hogy az egyéves lakás FALÁNAK REPEDÉSEIN KERESZTÜL nyomja be a vihar szele az esővizet(ha nem látom el sem hiszem) rendszeresek.
A kivitelezésük olyan szar, hogy egy kádári korszakbeli művezető földhöz baszná a szakmunkásbizonyítványát ha meglátná azt a szart amit a zsebes feketemunkások építettek:((
A kábeltévés szerződések csak hab a tortán amit ez a sok markait nyújtogató és mutyiban megegyező szarházi elkövet:(((
Ofélia . 2009.08.07. 07:52:00
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.08.07. 08:07:23
Ráadásul nálunk még fel is van osztva a piac. Nem mehet be mindenki mindenhová. Például a királyi szolgáltató (belgacom -> olyan, mint régen a matáv /hu/) mellett kevesen rúghat labdába. Ettől aztán nem érdekelt a cég az ügyfelek kiszolgálásában.
De jönnek a tányéros, mikrohullámú netszolgáltatók egyre többen. Azóta kezd kicsit normalizálódni a helyzet.
Layosh 2009.08.07. 08:08:43
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.07. 08:18:10
De egy jó kis Maunika só néha hiányzik picit...
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.08.07. 08:27:36
EÖ (törölt) 2009.08.07. 08:29:15
UTakeMe 2009.08.07. 09:30:00
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.08.07. 09:32:43
Egy ismerosnek a nappaliban van 2, azaz ketto darab tanyer beuzemelve, helyes kis femrudon az ablaknal.
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.07. 09:43:18
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.08.07. 09:49:53
vape 2009.08.07. 10:01:17
Na kezdődik.
Ofélia, te sem láttál még sok újépítésű lakást közelről... Eggyel véletlenül összefutottál (ha nem a haverod haverja mesélte ezt, amit most továbbadsz kicsit átírva), aztán rögtön általánosítasz.
Sz*r minőség mindenhol van, nem csak az újépítésű lakásoknál.
Metál -e a bimetál? 2009.08.07. 10:01:33
Defmute (törölt) 2009.08.07. 10:05:19
"Ha egyetért a szerződésben elhangzottakkal, megerősítésként mondjon egy erőteljes és hangos IGEN-t, mert felvétel készül a beszélgetésről..."
Alig éreztem hülyén magam, de azért megkérdeztem, hogy esetleg smsben nem lenne-e jobb... :)
Dr.Traktor 2009.08.07. 10:10:03
ez de gyász...
nyugateurópa mi? :P
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.08.07. 10:15:21
Defmute (törölt) 2009.08.07. 10:16:57
vanderkaay 2009.08.07. 10:23:57
kulup 2009.08.07. 10:33:41
kulup 2009.08.07. 10:35:40
cegez 2009.08.07. 10:54:28
Waikiki boy 2009.08.07. 11:17:13
vanderkaay 2009.08.07. 11:29:06
De megvallom őszintén engem a dolognak ez a része különösebben már nem foglalkoztat, én egészen remekül megvagyok tévé és otthoni internet nélkül, és az egyetlen kívánságom hogy lehetőleg soha életemben ne kelljen többet az Intelecomról/Fibernetről hallanom. De ez persze valószínűleg hiú ábránd lesz.
DuDe 2009.08.07. 11:42:36
Mellesleg a júpíszís üzletköző is elmondta, hogy valamikor régesrég volt olyan, hogy kizárólagos szerződés, de most már ez törvénytelen, tehát nincs az a mutyizás, ami ellen ne lehetne másik szolgáltatóval szerződni. Én kivártam, és jól tettem. Júpíszí sem csodacsapat, de így is nagyságrendekkel korrektebbek, mint az Intelecom/Fibernet páros, és az ügyfélszolgálatuk is sokkal közelebb áll a civilizációhoz.
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.08.07. 11:51:02
Az ügyfélszolgálatuk nagyon vicces. Egyszer nem ment a DNS szerver, és közölték, hogy indítsam újra a gépet. Amikor mondtam, hogy muhaha, akkor a srác közölte, hogy ő nem ért hozzá, de ha nekem mond valamit, akkor ő fel tudja olvasni, hogy a DNS szerver IP címe ez meg az. Mondtam, köszi. A másodlagos működött, úgyhogy időlegesen meg tudtam oldani a problémát, na de ezt egy halbiológus hogy fogja kezelni? :D
movhu 2009.08.07. 11:55:23
A Fibernet megvette az Intelecom-ot, amely cég eleve nem jó struktúrában "készült" cég. Ezek után a Fibernet küzdhet azzal, hogy egy szarból-várat struktúrán átküzdje magát, láthatóan lassú sikerekkel.
A Fibernet meg nem a Dunawebbe olvad, hanem a Fibernet a Dunaweb 100%-kos tulajdonosa.
Azaz a Fibernet megvásárol csomó céget, aminek a beintegrálás igen nagy küzdelem, aminek a végén az előfizetőn csattan az ostor.
2009.08.07. 11:57:27
előre és még előrebbre
így jutunk a legelőre.
Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.08.07. 11:58:43
Ők legtöbbször korrektek voltak velem, nem beszéltek mellé, ha azt mondta, hogy beszél a műszakissal, akkor a műszakis hívott mobilrólm, hogy merre hány méter.
Bár náluk is van néhány bunkó HD-s, de általában elégedett vagyok.
A múltkor fél napig nem volt net, korrekten közölték, h valami f**zarcú elnyalta az üveget Vác mellett... Dolgoznak rajta, hamarost lesz, ne aggódjak.
reunalla 2009.08.07. 13:48:50
mit akarsz egy kis repedéssel? Ezt nézd meg:
www.oritel.hu/index.php?menu=1&mgroup=1&app=oritel&page=cikk&cikkID=830
valami oknál fogva a régi épületek tetői a helyükön maradtak és nem 200-300 méterre voltak a darabjaik :D
És nem itt lakom hála istennek :D
reunalla 2009.08.07. 13:51:25
ja 2 éves a ház
lolperec 2009.08.07. 14:43:49
de legutóbb kellemes tapasztalatom volt..
kérdeztem az ügyfélszolgálatot a digitális TVről, mert szeretnénk mégegy dobozt, de panaszkodtam a már meglévőre, hogy egykét adónak nem elég erős a jele..
másnap már ki is jöttek és megállapították, hogy nálunk xar minden :D
mondjuk egy erősítő beiktatása orvosolta is a problémát..
de az ügyfélszolgálatos rémisztően segítőkész volt..
Villy 2009.08.07. 22:31:08
pitzburg 2009.08.08. 07:51:35
Thames30 2009.08.08. 14:42:00
Shekeras 2009.08.08. 16:43:28
maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.08.09. 20:13:23
Az ingatlanpiac pang, döbbenetes mértékben visszaestek az újlakás eladások, tehát csak egy pici idő kellett ahhoz, hogy ezekkel a mutyizásokkal az ingatlanpiacba is átivódjon ez a lenyúlós, jutalék-orientált hozzáállás
És lám-lám, a legszarabbhoz képest mennyire képesek örülni emberek a kicsit szar szolgáltatóknak... :-)