Tékozló Homár

Buszsorfőrmaffia Érden?

2009.08.11. 12:44 | szily | 273 komment

A tipikus "mindenki tudja, hogy így van"-téma a vidéki buszsofőrök feketejegy-biznisze, bizonyítani nehéz, a jelenségről ugyanakkor sokan beszámoltak már, ezúttal Tilosaz Á. Hanga panaszolja be az érdi buszvezetőket. Helyi olvasóink egyetértő vagy cáfoló leveleit várjuk szeretettel.


A szüleim Érden laknak, ebből kifolyólag elég sokszor megfordulok Érden. Vonattal megyek, aztán a helyi busszal. A helyi buszon a jegy ára 17o forint, jegyet venni csak a buszpályaudvaron lehet, illetve a következő megállótól és visszafele a sofőrnél. Tegnap megkérdeztem a pénztárnál, hogy lehet-e a visszafele útra is jegyet venni. Azt mondták, hogy nem, tehát a sofőrnél kell megvenni. Minden buszban van jegykiadó készülék, mégis a legritkább esetben kapok rendes jegyet, legtöbbször valami sárga színű letépett fecnit: a tegnapin azt írta, hogy ellenőrző szelvény, 2oo8. Igaz, hogy így a jegy nem 17o forintba, csak 1oo-ba kerül, ami a buszsofőr zsebébe megy. A buszon kb. 15-2o-an voltunk, ha ebből 5 utas fizet (és nem bérletet használ), az 5oo forint, oda-vissza-útra 1ooo. Ha a sofőr napi 1o utat teljesít, az napi 1oooo forint zsebbe, ez 21 munkanappal 21o.ooo forint zsebpénz. A budapesti járatokat is beszámolva 12 vonal van Érden, így valószínű, hogy a sofőrök korrupciója miatt a kár milliós havonta.


Üdvözlettel:

Tilosaz Á. Hanga

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 12:47:47

jaj mán.

a látszatra csak adnak. ha nem lenne utas, mert azt az eladott jegyekből is mérik, megszűnne a járat.

tehát ha lopnak, akkor csak kicsinykét.

de ez csak a posztoló feltételezése.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 12:49:19

nem értem egyébként.

odafele lehet csak jegyet venni?

hát nem lehet két jegyet venni egyszerre?

megmagyarázná valaki?

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 12:51:40

Nem csak ez érdiek csinálják:)
Majdnem mind

zsoci 2009.08.11. 12:55:43

A sárga cetli amire az van írva ellenörző szelvény a jegy ha buszon váltod. Az összeg azért nem stimmel, mert a sofőr kevesebbet ( valszeg kedvezményes tarifát ) üt be. Tehát abban igazad van hogy lop. Amúgy másutt is ezt csinálják.

Frucsasz 2009.08.11. 12:55:56

hát igen. Ez évek óta téma a homáron. És ennke ellenére se változott semmi. Miért hiszem, hogy nem is fog?

B@nális Coitus 2009.08.11. 12:57:10

És mennyi embert szállít mennyi pénzért??? Ráadásul ezért nem kap rendes fizetést!
A politikusok is ezt csinálják, csak nagyban, de azok csak a pofájukat járatják.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.11. 13:02:29

A post 0 pont,volt-van-lesz,sajnos! De hát erre van az állmai támogatás,majd jövőre nem lesz olyan sok és talán rendes jegyet is adnak,talán!!

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 13:08:31

@b[ALien] a kopasz baba:


Harmincdekást a karomra veszem,kapdovál a hajam felé,persze karmait kinyújtva.

Ha sikerül elkapnia a hajamat,akkor dorombolva rágja.

jubilu 2009.08.11. 13:09:36

Van ennél szebb. Barátom buszsöfőr volt - Volánbusz - mindig, mindenkinek adott jegyet, amíg a többi sofőr rá nem szólt, hogy álljon le, mert kicsit feltűnő, hogy pl. csütörtök reggel nyolc órás járaton mindig több a bevétel amikor ő vezeti a buszt, mint amikor más a sofőr.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 13:12:14

Miért kis o mindenhol a nulla?

Frucsasz 2009.08.11. 13:12:23

@jubilu: igen, ilyenről is volt már poszt. Egy volt buszsofőr írta, akit kiutáltak a többiek, mert nem akart lopni.

@jesszum: a tömeg fotókat követel 30 dekásról :D

Átlagarcú 2009.08.11. 13:12:40

Még szép, hogy lopnak. Ha akkor is összekacsintunk a sofőrrel amikor nekünk semmi hasznunk belőle,(már nincs pártállam, akit kötelező meglopni)
akkor mit csudálkozunk?

É2I 2009.08.11. 13:13:03

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:
Mondjuk a fejétől (nem) lelépők több milliós végkielégítései?

Ha jól belegondolok, ha becsületesen működne a társaság akár milliárdos nyereséget is termelhetne a "cég". Persze ez egy fikció, soha valóra nem váló álom.

baaz 2009.08.11. 13:16:35

szentendrén ugyanez megy

jubilu 2009.08.11. 13:17:31

Amit egyébként nem értek: a fél világ be van kamerázva. Miért nem lehet felszerelni kamerákat a fülkébe? Kizárt, hogy lopni tudjon valaki, ha fel van véve a pénzmozgás + a jegykiadó készülék. Az ellenőrök kéthavi béréből megoldható lenne, akiknek amúgy sincs értelme, hiszen soha senkit nem kapnak el, meg vannak kenve ők is.

bibi2006 2009.08.11. 13:19:43

Közalkalmazotti, 50 %-os kedvezményes igazolópapírral utaztam nem régen többször. Volt, amelyik sofőr elvette és dátumbélyegzőt nyomott az egyik ablakba (12 van egy évre), volt amelyik nem csinált vele semmit. Én éreztem kellemetlenül magamat, arra gondoltam, talán a visszajárót ott kellett volna hagynom nála, vagy hogyan igazolja a dolgot, ha esetleg ellenőrzést kap?

Frucsasz 2009.08.11. 13:29:31

@jubilu: lehet ,hogy paranoiás vagyok, meg összeesküvés-elméleteket gyártok, de sztem ha lennének kamerák, akkor lennének emberek, akik a felvételeket nézegetik. És ezek az emberek, valószínűleg vállalnák mondjuk 50%-os részesedésért, hogy hallgatnak a felvételeken látottakról...

Metál -e a bimetál? 2009.08.11. 13:32:10

első 25-ben. a kicsinek is örölni kell, na.

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁN 2010-RE A POCSAY CSALÁD!!!

kispista2 2009.08.11. 13:33:36

Ne add oda a pénzt, amíg nem kaptad meg a jegyet, vagy hívd ki a végállomásra a rendőrséget.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 13:34:22

@bibi2006: nem. ki kellett volna követelni a pöcsételést meg a fizetést. jó hangosan, hogy mindenki hallja.

ilyen még úgysem volt biztos.

„...mert vétkesek közt cinkos, aki néma"

így csak társtettes vagy sikkasztásban. ha odaadod neki a pénzt, még meg is vesztegetted volna:))))

(ne vegyél komolyan, kérlek)

gabest1 2009.08.11. 13:35:14

a jegy ára o o o o o o o o o o o o o o o o o?

budipa piroska 2009.08.11. 13:35:20

oszt most fáj hogy olcsóbban tudsz érdre menni, faszkalap?

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 13:37:58

@jesszum: :-)
kiscica, mikor 2 öngyújtó méretű volt, a hónom alján szopizta a pólóm
aztán bevédett egy kispárnát
azóta is az övé
odajön, simogatni kell, és dagasztja meg ráfolyatja a nyálát:)
Használd ki e napokat, mert olyan hamar megnőnek!

Szervátültetés 2009.08.11. 13:39:05

Ezt hívják úgy hogy maxizás.
A Volánbusz próbál ez ellen tenni úgy, hogy pénztárakat, automatákat állít fel és elég sok ellenőrt is a sofőrökre küld.
De a magyar buszsofőr már csak ilyen. Persze hallgatólagosan a legtöbb Volán társaságnál a maxizás bele van kalkulálva a bérbe.
Ilyen a magyar társadalom.

Hakapeszi Maki 2009.08.11. 13:39:30

Talán sajnálja tölük valaki?
Ők is pénzből élnek és nem keresnek sokat. mindenkinek a munkahelyéről kell megélni, már akinek van.
Ha én buszsofőr lennék valószínűleg én is lecsippentenék magamnak egy kicsit.
Ne legyünk álszentek, az emberek 99%-a ezt csinálná!

É2I 2009.08.11. 13:43:05

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:

Egy jó, zárt rendszerben ez tényleg paranoia. Főleg, ha az ellenőrzést nem a bkv, hanem egy tőlük független kompánia végzi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mondjuk a Pötyibá cége :P

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 13:43:21

Ja, és Frucsasznak igazsága vagyon!
Fotót!

Magam_a_Mondomét! 2009.08.11. 13:44:06

17o = ??? = Az TizenhétObetű?

jubilu 2009.08.11. 13:44:38

@Szervátültetés: Igen, de sokra nem mennek az ellenőrökkel, hiszen a sofőrt a legritkább esetben marasztalják el. Megtörtént párbeszéd: "Jó napot, jegyeket, bérleteket...". " Nincs jegyem, fizettem, de nem kaptam jegyet". " Tessék, itt a csekk". Majd ellenőr távozott. Leszálláskor emberünk odament a sofőrhöz: " Tessék a csekk, ugye tudod, hogy ezt te fogod befizetni? ". "Igen, persze.". Egy szóval se kérdezte az ellenőr a sofőrt, hogy akkor hogyan is volt ez?

Netuddki. 2009.08.11. 13:46:48

@Hakapeszi Maki: Komolyan nem sajnálnám, ha nem az én adómból támogatnák őket. Ja, és sosem utazom az érdi busszal.

Rasszista Halálbrigád 2009.08.11. 13:47:34

Jól megverem a sofőröket.
Meg az utasokat is.

Netuddki. 2009.08.11. 13:49:32

@Hakapeszi Maki: Ja igen és ez is ugyanolyan lopás, amikor az eladó a közértből hazalopja az árut, vagy a képviselő amikor hasraütésszerűen felveszi a "költségtérítést".
Mindegyik a munkaadóját lopja meg. A munkaadó pedig az, aki fizeti a bérüket.

mikki 2009.08.11. 13:52:05

Ez így van. Én Érd mellett lakom azok a buszok ide is jönnek. Símán 20 sofőrből 19 ezt csinálja. Egy sofőr volt csak aki ugy tett mint ha meg se hallotta volna és aut. adta a jegyet. Még azt is tudják mikor jön ellenőr és olyankor adnak használt, visszaadott jegyet. Szólt hogy majd én is adjam vissza. Nem olyan nagy baj ez a magyar fizetések mellett. A Bkv-nál meg itt ott milyen pénzeket tesznek zsebre a fejesek? Végkielégítéses hülyítés stb...

Abramelin 2009.08.11. 13:52:10

Teljesen rendben van. Ez itthon így működik. A BKV-s vezetők leléphetnek a nagy pénzekkel, a végkielégítésekkel, ti meg a sofőröktől sajnáljátok a kis sörre valót???? Egyértelmű ha lemehetek Db.-ből 'csabára 1800Ft helyett 1000-ért, akkor azt választom! /Most csináltattam a házon a kéményt, az egyik helyi vállalkozó 35000Ft(!)-ot kért volna, a másik arc megcsinálta 15000Ft-ért!!! Számla az egészről nem volt, de a kutyának se kell! Ti melyiket választottátok volna???

vilo (törölt) 2009.08.11. 13:53:10

Érdi vagyok, és a sárga jegyezés már nagyon régóta "népszerű". Persze, becsület, tisztesség, stb. dolgokat szajkóznak páran, de azért lássuk be, a jegy árának majdnem 50%-át megspórolhatja az utas, ha dacolva az ellenőr-parájával mégis sárgát kér a sofőrtől. Ugyanis a levélíró kijelentésével ellentétben s buszon vásárolható helyi jegy 190 Ft-ba kerül, előbételben pedig 170 Ft-ba. Ha egy százas fejében "nagyjából érvényes" jegyet kap az ember (csak azért nagyjából, mert ezeknek a sokat használt, gyűrött cetliknek az eredetére mindig részletes magyarázatot várnak az ellenőrök, akkor ez nemcsak a buszvezetőnek jó, hanem az utasnak is. Egyébként velem is megesett többször a nyáron, hogy rendes (!) helyi jegyet kértem a sofőrtől, aki erre csak annyit mondott, hogy "a sárga jó lesz?" A sztori vége az lett, hogy erősködtem a böcsületes megoldás mellett, a sofőr elkomorult, és mogorva, bunkó hangnemben nyomtatott végül egy rendes jegyet.

CsigaBige 2009.08.11. 13:54:16

Hát, azért ez kicsit bosszantó...persze, biztos kevés a bérük, de ez nem lehet mentség a csalásra...

MP 2009.08.11. 13:54:39

Ez mindenhol így megy. Sajnos. Persze amíg az embereknek nincs miből kifizetni s amíg a buszvezetők nincsenek ellenőrizve addig ez így is marad. Aztán ha a jegyeladások után akarnak menetrendet kialakítani jön a sivalkodás.

ZmanUK 2009.08.11. 13:54:50

Hakapeszi, igazi tirpak magyar mentalitas.

Teged nyugaton cirkuszban mutogatnanak :)

qwertzu 2009.08.11. 13:56:41

Akik szerint ez rendben van, az remélem akkor se fog tiltakozni, amikor az "kihasználatlan" vonalon csökken a járatsűrűség.

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 13:58:40

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:


Nem fog kapni.

Egyelőre.

Csak analóg fényképezőgépünk van.

s_marky 2009.08.11. 13:59:19

Mi van,írógéppel írtad? Robotron net 2.0
vagyis 2.o

lifelike 2009.08.11. 14:01:47

érden ez már 20 éve is így volt, és nem csak a helyi járaton hanem a helyközin is ezt csinálják csak ott több a nyereség, plusz a gázolajat is lopják
jól megélnek belőle
de a bkv sofőrök se jobbak, ott is megy a gázolajbiznisz
ki kell rúgni mindet és rendes embereknek adni munkát (jaaa a főnökök is benne vannak? bocs)

Laceeka82 2009.08.11. 14:01:57

ha nem a buszsofőr lopja el a pénzt, akkor az államhoz kerül, ahol a kedves honatyák teszik zsebre :D:D Akkor szavazzunk, hogy ki lopjon! A buszsofőr, vagy honatyáink? :D:D..........

vilo (törölt) 2009.08.11. 14:02:22

@qwertzu: tudod, elég bosszantó az, amikor megveszed a bérletet, kifizeted a jegyet, és azt látod, hogy a felszállók 60%-a sárgázik. valahogy elmegy az ember kedve a becsületességtől... a járatsűrűség csökkenését pedig nem az az 5-6 érdi olvasó fogja megakadályozni, gondolhatod.

tilosaz 2009.08.11. 14:02:36

azért o, mert elromlott a nulla a billentyűzeten.

akkor még egyszer:

csak az Érd-központi végállomáson lehet a kasszánál jegyet venni. Minden más megállóban a buszsofőrtől kell, ezt külön megkérdeztem. Tehát nem tudok úgy venni jegyet, hogy egyet oda, egyet vissza, mert a visszát nem fogadják el.

A buszsofőr nem blokkol, azaz nem üti be a pénztárgépbe, hogy felszálltam. Hanem ad egy cetlit, amit vissza kell adni, mikor leszállsz, erre direkt figyelmeztet, vagy nem ad semmit. Amelyik ad rendes jegyet, az nem sárga színű, hanem a pénztárgép nyomtatja.

qwertzu 2009.08.11. 14:03:38

Amúgy ilyeneket olvasva mindig elképzelem, hogy kimegyek ügyfélhez és közlöm vele:
"Figyi, ezt a kis extra fejlesztést megcsinálom neked félpénzért zsebbe, a főnöknek meg nem kell róla tudnia"

Azért nem kicsit lenne abszurd.

Vagy ha megpróbálnék hálapénzt kérni:
"Nézd, igaz hogy kifizetted a felhasználók oktatását a cégemnek, de ez olyan szar meló, hogy azért napi ötezret még csúsztass már a zsebembe, különben lószar lesz, nem oktatás"
:)

tilosaz 2009.08.11. 14:05:09

vilo, nem tudtam, a buszon mennyibe kerül, mindig elővételben vettem.

VilMarci 2009.08.11. 14:06:20

Ilyet már rengeteget olvastunk. Mikor lesz már az, hogy a becsületes utasok rendszeresen kikövetelik a jegyet, szarrá alázzák a söfőrt, aki majd mehet magyarázkodni műszak után, hogy hogyan is nőtt meg ilyen hirtelen az utasok száma a vonalán?

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.08.11. 14:06:29

a címet valóban javítani kellene!

okoska100 2009.08.11. 14:07:35

Nem tudjátok hol lehet buszsofőrnek jelentkezni?
Jól meg akarom veretni ,és hülyére keresni magam.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.08.11. 14:08:15

Lássuk be, hogy ez így rendben van, mert a BKV-nál a végkielégítések...

Érted, a BKV-nál, és ezért lehet a Volánbusznál lopni.

Tegnap a Spárban rosszul adtak vissza, ezért megyek, és kirabolom a Teszkót.

Az agyam eldobom, vazz...

kissandris 2009.08.11. 14:09:25

Amíg az utasok nagy része belemegy, addig nem fog a dolog megváltozni. Igazából egy baj van vele, hogy tényleg a menetrendi ritkítások is indokolhatók, mondván, kevés az utas. Szép, ördögi kör...

Egyébként naivitásnak gondolom azt hinni, hogy a vezetőség nem tud a dologról, vagy nem tudna tenni ellene. Véleményem szerint valamiért nekik sem érdekük.

Tényleg az a helyzet, hogy csak az utasok hozzáállása tudna ezen változtatni, ha valami egyáltalán.

wiener 2009.08.11. 14:10:00

az ellenorok feladata lenne jelenteni ha ilyesmit tapasztalnak, de nem teszik mert akkor jol megverik oket a soforok, kellene rendes ellenorzes es megszunne ez 2 honap alatt, aztan meg az is lehet hogy nyereseges lenne a volanbusz es rendes fizetest kapnanak a soforok

most latom ez magyarorszag, ott ilyen nem tortenhet :D

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 14:11:25

@Abramelin: talán jó lenne, ha télen esetleg....

de az csak mással történhet meg, hogy gány a kémény és .....

veled nem fog.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.11. 14:16:14

Ez már megszokott jelenség a buszokon.

mikki 2009.08.11. 14:16:15

@okoska100: Szerinted most nem mindegy ?
Te is jól jársz, mert neked meg / ha van/ a fizetésedből lop a főnök a tulaj meg a kormány!!!!!

sztd 2009.08.11. 14:18:21

A sárga fecni elvileg egy helyi jegy, amit, ha a központban vesszünk meg, akkor 160 Ft (ha jól emlékszem, de a sofőrnél drágább). Ezt lehet használni visszafelé is. A sofőr azért adja, mert az ellenőr jegyként értelmezi.

Egyébként a sofőrök bére olyan alacsony, hogy kb. ezt plusz juttatást is beleszámolták nekik. A munkanapok száma kb. 15, mert nem 8 órás a munkanap, így úgy tippelem, hogy minden másnap dolgoznak.
A becsületes utazókat pedig két dologgal lehet csábítani. gyakori ellenőrzésekkel (egyébként ez létezik, és ilyenkor általában jegy is van), és alacsonyabb jegyárakkal.
A beutazás esetén még mindig sokkal olcsóbb, ha kocsival megy a két felnőtt, mint, ha jegyet vesz (egy felnőtt esetén a kocsi fogyasztásától függ a dolog). A bérletet pedig 40 utazásra kalkulálták. Ez azt jelenti, hogy csak a legcsóróbbak utaznak busszal, akinek nincs kocsija. Ezért nem törik össze magukat, hogy fizethessenek.

csoki2 2009.08.11. 14:20:54

Sziasztok, ugyanez megy Százhalombattán is. Ha ellenőrzés jön, megy a körtelefon, akkor minden buszsoför ad jegyet, addig, amig az ellenőrök el nem hagyják a várost. Aztán kérdem én, mire jó az, ha leszálláskor elkérik az Etelén megváltott jegy azon részét is, ami nálam marad? Aztán felháboritónak tartom, hogy nem lehet a Volán-nál oda-vissza, retur jegyet venni. És még felháboritóbb, hogy nem lehet előre megvenni a jegyet. Aztán felháboritó, hogy a buszsofőr miközben telefonál, a másik kezével cigarettázik, és igy próbálja bevenni a körforgalmat - persze nem sok sikerrel. Nem folytatom, estig lehetne.

mivanmivan 2009.08.11. 14:21:11

Ilyesmi nemcsak Érden van, azt hiszem gyakorlatilag mindenhol, ahol Volán jár. Bár lehet elnézően somolyogni, hogy hát mindenki lop, meg ennyi annyi kevés a fizu, de ezek az emberek MINKET lopnak meg! Kifizeted a ritkuló járatokban (amikor 20-30 perccel többet kell utaznod a, mert nem jár olyan sűrűn a busz), a lepukkant járgányokban (mert nem tudnak venni másikat), kifizeted az égbe szökő bérletárakban is. TE, aki elnézel fizetsz, és TE is fizetsz, aki kacsintással féláron veszel jegyet! (ha nem most, hát majd akkor, ha csúcsidőben 10 helyett 20 percenként utazol a busz alsó lépcsójén heringként (ha egyáltalán felférsz a buszra...)

paráznabillegető 2009.08.11. 14:22:05

20000 alatt kisértékű lopás. a bejelentése többe kerül...
tehát: kijafaszt érdekel?

Rebca 2009.08.11. 14:22:31

Ne legyetek naivak, Szentendrén is így van. :) 100 forint ha zsebbe, 230 ha sofőrnél, 170 az állomáson. Ellenőr ritka. Ha mégis van, telefonhálózat működik a korrupt sofőrök között, azonnal leadják a drótot. 100 Ft-ért fecnit kapunk mi is, kérik hogy vigyük vissza ha leszállunk. Ennyi. Így a Volán joggal hiheti hogy napi 20 ember használja a járatot amin amúgy napi baromi sokan mennek. Mindig tele a busz.

Frucsasz 2009.08.11. 14:22:45

@Abramelin: aha. Dicsekedjél vele még egy kicsit, kérlek. A hozzád hasonlóak miatt szívnak azok, akik viszont becsületesek.
Hogy miért kell jegy a buszon? Egyrészt azért, mert én, aki megveszem a bérletet becsületesen, nem akarom kifizetni mások utazását. Miért emelkedik évente kétszer a bérlet ára? Mert bele kell kalkulálni az olyna veszteségeket, mint pl a bliccelők, vagy a lopó sofőr. Amikor te egy 170 ft-os jegyet 100 ft-ért veszel meg, a 70 ft különbözetet ők be fogják hajtani. Persze nem rajtad, hanem a többi, tisztességes utason.
A számla meg azért kell, hogy fizessen utána adót. Ha nem kaptál, és nem is kértél, akkor te is részt vettél egy áfa-csalásban. Gratulálok ismét, légy büszke és kiabáld szét... Utána meg gyere ugyanide panaszkodni, hogy a szemét kormány ezt is emelte, meg azt is emelte, meg megszüntette az ilyen-olyan támogatást.... Mert kapni jó abból a kalapból, csak beletenni nem szeretünk, ugye?
Na jó, nem is bosszantom magam tovább... Amíg ez a szép magyar (mert igenis magyar!) mentalitás meg nme változik, addig úgysem lesz itt egy fikarcnyival sem jobb.

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 14:23:06

Szerintem ez kizart dolog, hogy igy legyen. Magyarorszagon csak a politikusok lopnak, azon belul is csak az egyik oldal. Mindenki mas becsuletes, de ha neha megsem, akkor is megbocsathato, mert egyreszt a politikusok is lopnak (de csak az egyik oldal), masreszt meg hat ugye az adok, meg az elnyomas, es igy ra vannak kenyszeritve az emberek, hogy csaljanak. De csak neha, es az egyebkent is mas, mint amikor a politikusok csinaljak (marmint az egyik oldal).

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 14:25:31

@jesszum:
akkor legalább hadd menjünk el megnézni! Csak Frucsasz, b[ALien], Egyéves meg én mennénk még úgy 65 homárossal.
Kecsketej van otthon?

locsocs 2009.08.11. 14:28:30

Leszarom. Olcsóbban utazok oszt' csók

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 14:29:23

@Abramelin: Nem az a baj, hogy korlatolt es buta vagy, hanem hogy ez a hozzaallas van tobbsegben Magyarorszagon, es amig ez igy marad, nem is lesz itt semmi javulas, semmilyen teren.

Thor81 2009.08.11. 14:36:00

júj és te kedves panaszos nem kapsz belőle mi??? akkor nem köpnéd be őket, ha csurogna neked is méz??? jaj te szegény:(((
tipikus szomszéd tehene....

ferryman 2009.08.11. 14:37:11

Szerintem minden probléma gyökere az a magyar gyakorlat, hogy a munka ellenértékét nem fizetik ki. Ennek itt egyszerűen nincsenek hagyományai. Mégis mennyit kereshet egy buszsofőr? 120 ezret? És akkor vajon miből kellene megélnie? Nyilván lehetetlen. Tudja ezt mindenki: állam, munkáltató, munkavállaló. A buszvezetőnek van éppen elég gondja a hazai közlekedési viszonyokkal, plusz még a nyakába varrták az utasokkal történő kommunikáció, vitatkozás (20000-ből nem tudok visszaadni stb) minden nyűgjét. Gyakorlatilag két ember munkáját végzi az európai fizetések hatodáért, úgy, hogy egyik lába a börtönben, a másik a temetőben.
Konklúzió: tessék megfizetni a munkást (buszvezetőt) és megszűnik a probléma.
Ilyen egyszerű...

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 14:38:39

Nem tudom, most hogyan van Érden. De igaz lehet.

Mikor ott laktam (1999-2007), így volt, bár többnyire bérletes voltam, tehát nem érintett a dolog. GYES alatt viszont, amikor néha busszal kellett mennem, bizony kihasználtam és örültem (akkor még 50 Ft volt egy út).

Két hete jártam arra ismét: Etelén vettem menettértit :) mert mostmár ilyen becsületes rendes aranyos adófizető honpolgár vagyok :)

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 14:40:59

Ja és nincs mindenhol így!!

Balatonendréd-Zamárdi viszonylatban mindig adnak jegyet, mindig normál áron. Kapos Volán...

Wilhelmshaven 2009.08.11. 14:41:07

Érden lakom nekem pl. a cégem fizeti mind a BKV, mind a Volán bérletem, de attól függetlenül nevetségesnek tartom amit írsz kedves Hanga. Röhej, hogy ezen fel kell háborodni kedves író (tán Te vagy a Volán vezér, nem elég az a sok milliárd, amit kiszedtél szerencsétlen csóró emberek zsebéből??? Ilyen szolgáltatásért cserébe???). Én inkább azon háborodom fel, hogy mi van akkor, ha az a bizonyos kisebbség száll fel a buszra jegy nélkül és szerencsétlen buszvezető inkább nem szól semmit, mert etetni kívánja a gyermekeit, akkor a kissebség hogy károsítja meg a Volánt? Ez nem érdekel senkit???? Persze szerencsétlen átlagos magyar család pl. 2 gyerekkel 2 fizetésből ami max 150.000 Ft még mindig képes a két gyereknek megvenni hónapról hónapra az ilyen meg olyan bérleteket és Úristen, maguknak meg már pl. csak az általad írt "100 Ft-os" jegyet tudják megvenni, akkor az kit érdekel??? De Te kedves író, tartsd csak felháborítónak azt, hogy tegyük fel egy olyan céget rövidítenek meg ahol már szintén mindenki mindenkor összelopkodta magát és össze is fogja, csakúgy mint akárhol.... Szóval nem a buszvezetőket kellene bántani… Szerintem…

Frucsasz 2009.08.11. 14:41:39

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: hopp, a buszoknál kihagytam, hogy ha kevesebb a valóban eladott jegy, akkor a statisztika szerint kevesebb az utas, tehát lehet járatot ritkítani, összevonni, megszüntetni. Én meg ,aki bérletet veszek, várhatok kétszer annyit, nyomoroghatok a tömegben, tudván, hogy közben 10 mellettem utazóból legalább 3-nak én fizetem az útját...
De ez már csak hab. A tortán.

Thor81 2009.08.11. 14:41:49

nekem az a faszkalap sofőr, aki kicsengeti a 180forintos jegyet, a normálisabb kicsi sárgát ad százé:)
láttam már érd-bp között milyen balhét csináltak az ellenőrök, mert a srác nem a megállóban fizetett, hanem az ellenőr hagyta, hogy leüljön, és összeszámolja az apróját. "nem indulhat el addig, amíg minden utas jegyet nem váltott" mondta a nyominger kaller. még a buszsofőrnek lesz belőle balhé, hogy sietni akart.

Dandie (törölt) 2009.08.11. 14:44:29

Szeretem ezt a jókeresztény "ez mégiscsak csalás!" vagy "ez erkölcstelen" szöveget. Tudom, hogy mindenki tökéletes és makulátlan, de néha azért mégiscsak túlzásnak érzem ezt. Ezt a "nem volt hajlandó jegyet nyomtatni" maszlagot meg had ne egyem meg, mikor napi minimum 2x utazom érden úgy 6 éve, és még sosem volt még csak hasonló se. Én mindig örülök neki, hogyha elég egy százast a kezébe nyomni, mert nevetségesnek találom a helyi járatok árait, főleg ha a magyar bérekhez viszonyítok. Az meg külön érdekes, hogy az leesik a posztolónak, hogy 100at zsebre tesz a gonosz csúnya csúnya buszsofőr, de az már nem, hogy ő meg 70et minimum. Ez neki nagyon rossz, meg az erkölcsei, meg az elvei, meg a pokol meg az eredendő bűn. Tudom. Mégis, kicsit szarrágásnak tűnik ez a poszt. Remélem élete végéig mindenhol kap számlát emberünk, sehol nem kap "kedvezményt".

Smacika 2009.08.11. 14:48:45

Nem lop ott senki, véleményem szerint.
Mármint fosőr nem lop.
Ha a fosőr lopna, mi maradna a vezetőknek?
Ha mégis okosban nyomja a pilóta, nem helyeslem ugyan, de ugyanaz a sztori, mint a rendőröknél.
Ha MEGFIZETNÉ ŐKET A MUNKAADÓJUK, nem biztos, hogy rá lenne szorulva a lopásra.Nem kockáztatná a jól fizető munkáját.
És ez igaz minden dolgozóra, aki hasonló módon egésziti ki a minimálbérét.
Felháborodunk, hogy lop a sofőr, a fejét követeljük, de azon nem hisztizik senki, hogy több tucat életet bíznak egy minimálbéren tengődő, mindentleszaró, elégedetlen, fásult emberre.

Judfin 2009.08.11. 14:49:45

Két évig laktam Érden. A reggeli buszon a két év alatt egyszer sem váltottam jegyet. 200 Ft volt a tarifa fejenként.Ezt a kezébe adtam a sofőrnek és utazhattam. A reggeli buszon nem 15-en utaztak, hanem 55-en legalább. Soha-senki nem váltott jegyet,kivéve amikor utasszámlálók voltak a buszon,de arról előre szólt a sofőr....

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 14:50:56

@Wilhelmshaven: nem a buszvezető tehet róla természetesen.
Mellesleg mostanában én is erősen gondolkodom a vegyem-ne-vegyem kérdésen a gyerekek BKV bérletével kapcsolatban, mert az összeg, amit írtál, majdnem stimmel :( De BKV vonalon hasonló zsebrerakós lehetőség nincs - illetve a bliccelés - ilyen példát mutassak a gyerekeimnek?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.11. 14:52:42

Tényleg ez megy Érden, és azonkívül, hogy a látszólagos kevesebb utas miatt ritkítják a buszjáratokat, a sofőrök akkor sem adnak jegyet, ha egyértelműen úgy kéri az ember, teljes áron. Kellett már leugrálnom ellenőr miatt megállókkal korábban azért, mert a sofőr nem adott jegyet, mögöttem meg álltak hosszan a felszállók, és nem volt kedvem vitatkozni. De szerencsére már van jogsim, kocsim, és nem kell nap mint nap ezzel a jelenséggel küzdenem.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 14:53:41

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: de, hisztizek én! Pláne most, a milliós végkielégítések és "menedzser" szerződések kapcsán, akkor, amikor tudom, hogy a sofőrök (és hasonló beosztású munkatársaik) mennyit keresnek és milyen felelősség van a vállukon. Akkor, amikor naponta esnek szét alattam a járművek.

ferryman 2009.08.11. 14:53:41

Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók!
Ott van nálad a pont!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.08.11. 14:56:56

Budakeszi-Páty fele szintén ez a rendszer megy... sok sofőr meg sem kérdezi, hogy hogyan "kívánod" a jegyet, hanem helyből a "zsebbe" megoldást választja. Aztán van olyan sofőr is, aki megkérdezi, hogy melyik variációt választod, de ez a ritkábbik. Mindenesetre elkeserítő :-(

kispista2 2009.08.11. 14:59:16

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: Menjen el a sofőr árkot ásni, ha kevesli a havi 200-as fizetést.
Ha meg zsebre dolgozik, sitteljék le

Smacika 2009.08.11. 15:01:08

@kispista2: Te pedig kedves barátom menjél el 80ezerért sofőrnek.
Ha tudsz 200ezres árokásó melót, dobj egy ímélt, mert annyiért megyek.
Vicc...

blamm 2009.08.11. 15:02:19

Látom nem csak én mászok falra attól, ha valaki az o betűt használja 0-ként :)) Baromi idegesítő, főleg ennyiszer...

Smacika 2009.08.11. 15:03:03

@kispista2: Több sofőr ismerősöm van, 100ezer is ritkán van meg nekik.
Mindig csak a kisembert akarják sitten látni, ha csal-lop-hazudik.
A kormányt-békávé-volán-máv vezéreit mé' nem?

kispista2 2009.08.11. 15:04:39

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: A sofőr nem 80 ezret keres, hanem többet. De nem kötelező a volánnál dolgozni, éhen is dögölhet.

KolomparVinetu 2009.08.11. 15:05:33

@B@nális Coitus: Tehát akkor ő is lophat. Amúgy ne haragudj már, de kurvára nem keresnek rosszul a buszsofőrök, van pár ismerős ebben a témában. Pláne távolsági buszokon, ahol a nénik/bácsik tojás/csirke/kolbász kombóval kedveskednek a buszosoknak.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:05:55

Mindig csak a kisembert akarják sitten látni, ha csal-lop-hazudik.
A kormányt-békávé-volán-máv vezéreit mé' nem?

Szívemből szóltál!

Ha ezen ennyire ki vagyunk akadva, miért nem váltottunk/váltunk kormányt?
Buszsofőrnek nem lehet, politikusnak meg igen?
A buszsofőr hétvégén és ünnepnap is dolgozik, és hazavisz, tehát tesz értem valamit. A politikus meg nem... Úgyh 100 Ft-ot nem sajnálok tőle, de ha ellenőr jön, azért adjon hátra egy jegyet:)

kispista2 2009.08.11. 15:06:08

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: Hazudsz, vagy csak az ismerőseid hazudnak. 200 bruttó alatt egyik sofőr sem keres a volánnál vagy a bkv-nál.

lifelike 2009.08.11. 15:06:50

@blamm: mindenki mas 1oo%-osan leszarja, ezt is vedd figyelembe

jubilu 2009.08.11. 15:07:15

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: A lopás az fizetés összegétől függetlenül lopás, és számomra elfogadhatatlan. Mi lenne, ha mindenki, aki felelősségteljes munkát végez és kevesli a fizetését, egyszerűen elkezdene lopni a munkaadójától? Azért ez nem lehet normális állapot.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:08:00

Olvastam ilyet, talán pont itt, h meghallván az ellenőrzés hírét, gyorsan mindenki kapott jegyet, akinek nem volt...

Úgy kell ezt csinálni, h megmaradjon a járat...
Ha havi nettó 200-at keresnének, elítélném a dolgot. De így, havi nettó kb. 90-ért, hétvégén és ünnepnap?

lifelike 2009.08.11. 15:08:43

@bandeenator: tehat a kormanyvaltas utan nem lesz ilyen? szerinted ok jobbak lesznek? nem ugyanolyan szar szemet banda mind?

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:09:36

@kispista2: nem a bruttódból élsz, hanem a nettódból. És itt a nettóra célzott, ez kiderül az említett összegből.

Nem kötelező, valóban. Ha ilyen kedves vagy, javaslom h próbáld ki!

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:10:43

@lifelike: ennél szemetebb banda nincs. Csak jobb lehet. Ha pedig senki nem hiszi, h rendet lehet tenni, akkor az ország helyét be lehet hinteni sóval. Tehát maradok az előbbinél. Ennél CSAK jobb lehet.

gyagyás 2009.08.11. 15:12:35

Menj el nézd meg néhány sofőr házát kocsiját ha ekkora biznisz lenne nem ilyen körülmények között laknának a 10.-ken páran biztos nyúlnak de a nagytöbbség fosik mert félti a munkáját az tuti .

lifelike 2009.08.11. 15:13:03

@bandeenator: lesz rosszabb, hidd el, nagyon ehesek azok akikben bizol, sok eve nem tudnak eleget lopni

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 15:13:10

@KolomparVinetu: nem tudom, hogy keresnek, de tojás/csirke/kolbász kombós nénikkel/bácsikkal még nem találkoztam.

@jubilu: nem is normális; nézz körül, mutass normális dolgot... :

(@bandeenator: tényleg elhiszed, hogy a kormányváltás segít ezen? Egyik 19, a másik 1híján20...

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 15:17:27

@bandeenator: "Buszsofőrnek nem lehet, politikusnak meg igen"

Nem, ezt kellene belatni, hogy egyiknek sem lehet. Ha te is lopsz azert, mert a nagyok is lopnak, akkor ugyanugy hozzateszed a magadet ehhez a szarhoz ami Magyarorszagon van.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:20:37

@lifelike: ha így gondolod, marasztald a jelenlegi garnitúrát...

@egy hang a hátsó sorból: a nagyok nem szorulnak rá.
Úgy kéne működjön az ország, hogy hal legyen és halászni lehessen, azaz senki ne kényszerüljön lopásra, és aki megteszi, hát megfelelően szankcionálják.

ferryman 2009.08.11. 15:21:12

kispista2!
Szerinted a 200 bruttó az hány forint nettó???

helianthus 2009.08.11. 15:22:03

@Nelson Mandula: Hát nem gondoljátok, hogy a macskanézésből kihagytok. Ráférek én még az IFÁra majd behúzom a pocakomat. :D

kispista2 2009.08.11. 15:23:49

Senki sem kötelezi őket hogy a volánnál dolgozzanak. Azért dolgoznak ott mert máshol kevesebbet keresnének.
Elmehetnek utcaseprőnek is csak ott kevesebbet tudnának lopni.

ferryman 2009.08.11. 15:28:16

@kispista2: Valóban senki nem kötelezi őket, hogy éhbérért dolgozzanak, de mégis ezt teszik és nem segélyért kuncsorognak

pucros 2009.08.11. 15:29:00

@egy hang a hátsó sorból: hülyeségeket írsz, nem is az egyik oldal, hanem pont hogy a másik

Kazi2 2009.08.11. 15:29:45

...sztem meg vitya majd eztet is megoldja!
Rend lesz itten.

ferryman 2009.08.11. 15:30:41

@Szülő vagyok, elváltam: Szerintem is beteg:))

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.08.11. 15:33:19

Akkor hadd mondjam el én is, még egyszer, hogy mindenkinek lejöjjön, aki szerint hagyjuk így.
Aki ezen háborog, azt nem a sofőr megélhetése, lelkiismerete, karmája, apjaf.sza érdekli, hanem ugyanúgy a saját kis érdekecskéje, mint azt, aki odakacsint, csak a másik oldala. Az, hogy nem lehet elmenni egy kibeb.szott moziba, étterembe, anyámp.csájába, mert nincs busz, vagy vársz rá háromnegyed órát éjszaka Kelenföldön az élmény részeként. Mert nincs kihasználva. Mert az emberek legalább fele sárgajegyezik, mert az neki is megéri.
Megéri, persze. Szarnak, kárnak sosincs gazdája, és azt is tudjuk, hogy a hülyék mindig a szomszédban laknak.
Bazmeg.

ferryman 2009.08.11. 15:36:22

@Vaszilisza:
Sajnos neked is igazad van, de a megoldás akkor is csak a tisztességes bérezés lehet. Amíg ez nem lesz, marad a bazmegolás.

jubilu 2009.08.11. 15:36:59

@ferryman: Én sem kuncsorgok segélyért, mégsem hiszem, hogy bárki tolerálná nekem, ha lopással egészíteném ki a keresetemet.

lifelike 2009.08.11. 15:37:01

majd az orban viktor jon es rend lesz
meglatjatok
szavazzatok a fideszre
szerintem mar masnap emelkedni fognak a fizetesek es csokkennek majd az arak, a bkv ingyenes lesz meg a volan is, es a mav is!!!
most mondta a viktor a hir tv-ben!!!
aki tud mar most menjel el szavazni!!!

helianthus 2009.08.11. 15:37:20

@Vaszilisza: Hát kicsit sarkallatosra sikerült, de részemről egyetértek.
És akkor még ne is említsük a mindenféle kedvezménnyel utazó néptömegeket, akik míg te kifizetsz 200-at egy 20 perces útért, ő odaad érte egy húszast. Legalábbis ahol én buszozok ezt látom és érdekes, hogy egy bizonyos réteg, asszem a norvégok, mind ennyiért utaznak. Ők már születéskor rokkantnyugdíjasnak számítanak vagy mi?

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 15:39:41

@ferryman: így van, mert azért az se normális, hogy a keresetem = segély + ingyen tankönyv a gyereknek + ingyen ebéd a gyereknek + lakásfenntartási támogatás + STB.!!!

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.11. 15:39:55

@lifelike: mennék, csak még nem lehet:D

Nem egyik napról a másikra lesz itt rend. De marasztald csak kedvenceidet nyugodtan. Szabad.

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 15:41:48

@Nelson Mandula:


Kecsketej lesz.

Ha hoztok :-)

Ejts meg egy feketefejést a Népszigeten!

ferryman 2009.08.11. 15:42:32

@jubilu:
Természetesen így van, de azért én nem lepődök meg azon, hogy ennyien lopnak,mert a bérükből nem LEHET megélni. A választ már kétszer leírtam, de a kedvedért leírom harmadszor is: Tisztességes munkabért mindenkinek és megszűnik minden gond.

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 15:44:24

@Nelson Mandula:


Beöltözöl valamilyen zöldségnek,a kecske odamegy legelni,te meg szépen megfejed :-)

ohrana 2009.08.11. 15:44:42

Fejér megyében is ugyanez megy. Mág a kádár alatt volt, hogy egy (Dunai?) kompon hasonló ment. A révésznek zsebbe fizettek felet. A központ meg látta, hogy nem ahsználják a kompt, hát megszünteti... Nagy balhé lett belőle - a révész mindenesetre megalapozta a jövőjét, csak a csóringer környékbeliek nem értették, hogy miért kell körbeutazniuk. (Aztán a kompot visszaállították, felelős nincs.)
Majd ha megszüntetki a buszjáratokat, a sofőrt meg kibaccák, mint létszámfelettit, akkor meg majd szalad az ombucmanhoz, hogy kérem, én becsülettel dolgoztam.
Szemét csalás, és hiába hivatkoznak a 100 milás végkielégítésre: a buszsofőr erkölcsileg ugyanott áll, csak éppen neki nincs módja töbebt lopni.

o

kispista2 2009.08.11. 15:49:55

@ferryman: A 120 nettó nem éhbér, el vagy tévedve
El lehet menni az országból, ha csak bűnözésből tudnak megélni. Mehetnek etiópiába is, ott reklamáljanak a tisztességes fizetésért!
Több százezer ft-ot összelopnak az utasoktól, hagy ne sajnáljam őket. Aki tolvaj, az lopni fog függetlenül a fizetése nagyságától. Mennyit fizessünk nekik hogy ne lopjanak? 2 m ft bruttót havonta? Akkor is lopnának, lásd az állami vezetőket!

tölteléknyúl 2009.08.11. 15:51:43

MEG KELL BECSÜLETESEN FIZETNI a buszvezetőket IS. Utána viszont, ha egy fűszálat elvesz, azonnal kirúgni. Nagy részük foggal-körömmel fogja védeni az állását, és nem fog csalni, mert akkor vége.Ha Svédországban a török takarítónő, nyelvtudás nélkül 2800 Eurót keres (756 000 Ft) akkor hova tűnik a sok pénz itthon, amit az embereknek kellene kifizetni. Látjuk hova: a sok haver 50-100 milliós végkielégítésére. Ők nem fognak börtönbe kerülni. De így milyen példát lát a buszvezető, aki esetleg 2 gyereket nevel fillérekből.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 15:51:53

@kispista2: nem éhbér valóban, nagyjából úgy érzem magam, mint aki egy nagyon mély vízben áll, nem tud úszni, de az orra még éppen kilátszik.

ferryman 2009.08.11. 15:53:32

ohrana!
Már olyan leszek, mint a pereces, ugyanazt hajtogatom, de neked is elmondom, hátha egyszer már megérti a közvélemény is: Olyan munkabért kell fizetni, amely lehetővé teszi a megélhetést. Mindenhol, ahol a miénkhez hasonló adórendszer van, ezt megoldották. Nem hinném, hogy egy svéd buszvezető feketézne. Vajon miért? Genetikailag különb, mint mi???
A válasz egyszerű : tisztességes bért fizetnek.

ZmanUK 2009.08.11. 15:54:12

1. Magyarorszagon az lop, aki nincs jol megfizetve

2. Magyarorszagon az is lop, aki jol megvan fizetve.

3. Buszsofor 120e alatt nem keres nettoban

4. Gyogytornasz (diplomas) 90e Forintot keres nettoban

A sok tamogatonak uzenem, aki az egeszet szarragasnak tartja: remelem egyszer majd raebredtek arra, hogy kozvetve a zsebre rakott 70 forintjaitok miatt ritkul a menetrend, nonek a berletek arai, utazhattok szar buszokon.

Mikor lesz mar olyan, amikor vegre azt mondjuk eleg volt, es ez az okoskodo "ugyeskedo" mentalitas eltunik a sullyesztoben? Szerintem soha.

A lopasra ugy latszik Magyarorszagon mindig meg van az indok. Ertsuk mar meg hogy ezt nem lehet magyarazni. A lopas az lopas, oltson barmilyen format is.

Rendesen dolgozni kellene, adozni, es kicsit "becsuletesebben" elni, es nem azt varni hogy az allam, a "nagy ellenseg", majd a seggetek ala rak mindent, csokkenti az adokat, majdnem ingyenesse teszi az utazast, csak hogy "elegedettek" legyetek.

Rohejes.

En komolyan mondom ennyi sotet, elborult, egyszeru embert meg nem lattam. Es megis, internethozzaferes leven, nem mondhatom azt hogy ez a magyar mezogazdasz reteg. (Elore is elnezest kerek a mezogazdaszoktol) Itt generalisan van nagy sotetseg a magyar fejekben, amit mindenki tovabborokit, es ez a ciganykodo, csalo viselkedesforma valik elfogadotta. (sajnos mar azza valt)

Szegyen

grigorij (törölt) 2009.08.11. 15:54:21

Esztergom, Vértes Volán!
Ha nincs ellenőr, akkor egy Vasútállomás - Bazilika 100 Ft.
Ha van ellenőr, akkor már egy rövidebb út is 150 Ft.
Azt mondta a sofőrm, ha visszahozom a jegyet, visszaadja az 50-est!

Ott ültek az ellenőrök, hallották az egészet, kérdem őket, hogyanisvan?

Erre: Ne foglalkozzon vele!
Kiröhögtek és leszállta.

Fotó készült...

tölteléknyúl 2009.08.11. 15:55:18

Fentebb írták, hogy tisztességes fizetés kell, ez igaz, de evvel együtt SZÁMONKÉRÉS és ELLENŐRZÉS. Ezt pedig a "magyar" nem szereti. Hogy ellenőrizzen egy sofőrt az aki 100 milliót kasszíroz végkielégítésnek? Sehogy. Az ő érdeke a szarban meglapulás, csak semmi zűr ne legyen, a kishalak hadd lopkodjanak szaros kis jegyeket, mert ő levágja a 100 millát. Itt a gond.

ZmanUK 2009.08.11. 15:55:20

Tolteleknyul: Hol keres Svedorszagban egy takaritono 2800 EUR-t?

Mert akkor azonnal megyek oda. Gondolom sokat eltel kulfoldon :)

jubilu 2009.08.11. 15:56:15

@ferryman: Értem én amit írsz, de: tekintve, hogy ennyire nyílt a történet, szinte kizárt, hogy a vállalat vezetősége ne tudjon róla. Akkor pedig azt is tudják, hogy a sofőr közel sem annyiból él, amit fizetésként kézhez kap - tisztelet a kivételnek. Akkor miért is emeljenek rajta? Fizetést abból a befolyt összegből lehetne emelni, amit az utasok fizetnek a jegyekért. Ahhoz pedig jegyet kellene adni és elkérni az ellenértékét. Persze ehhez az kellene, hogy a plusz bevételt ne lopja el más.

ferryman 2009.08.11. 15:57:11

kispista2!
Hát csatlakoznék az előttem szólóhoz.
Valóban beteg vagy. Ebből következik, hogy tőled nem is kérdezem, hogy szerinted mi a megoldás.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 15:57:37

@Zlot: "ez a ciganykodo, csalo viselkedesforma valik elfogadotta. (sajnos mar azza valt)"
Remélem, még nem.

Szülő vagyok, elváltam 2009.08.11. 15:59:17

@jubilu: ezért nincs fizetésemelés a postán?

kispista2 2009.08.11. 16:00:05

@ferryman: Leszarlak. Ha a bűnözés és lopás szerinted normális, akkor nincs miről beszélni! Te is lopsz a munkahelyeden?

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 16:01:32

Nahát, szuszulok (co.mpl) egyet és máris progi van estére? Ifaplatós utazás újpestre!:) Nelson, kezdheted összeszedni a csapatot:) 30dekást fogunk simizni!

SLacc 2009.08.11. 16:02:23

Azisazérvótmátán, hogy az óóóóó az nem nulla.

kispista2 2009.08.11. 16:02:38

A munkabéreket a piac szabályozza! Akinek központi munkabérszabályozás kell, menjen észak-koreába, oda valók a komcsik!

A bussofőrök mentegetése ugyanolyan, mint amikor a színesfémtolvajokat vagy rablókat mentegetik a nehéz megélhetés miatt!

ZmanUK 2009.08.11. 16:05:35

Erdekes a megelhetesi bunozo ciganyokat nem mentegetne itt senki. Kepmutato alszent banda ...

ferryman 2009.08.11. 16:09:21

Zlot!
Te vagy nem itt élsz, vagy pedig rettenetesen meg vagy fizetve.
Én gyűlölöm a lopást, mégsem tudom megvetni azokat, akik a munkabérüket így "egészítik ki". Számoljunk:
Bevétel(fizetés) 120000 (több mint az átlag)
Kiadás:
Élelmiszer: napi min 3000= 90000
Víz, gáz villany tv,internet, szemét, csatorna, autó,biztosítás, banki hitel,egyéb helyi díjak: min 100000
Gyermek beiskolázása, ruhavásárlás (nem Adidas, kínai): 50000/gyerek
A többit megtarthatom...

jubilu 2009.08.11. 16:09:29

@Szülő vagyok, elváltam: Persze, hogy nem, de a lopás akkor sem megoldás. Illetve nekik az, csak nem tudom elfogadni. Lopnak, mert megtehetik. A postai dolgozó is megoldja a dolgait a fizetéséből, még ha nem is könnyű neki. Ha kivenne a kasszából, rögtön kirúgnák. Amennyiben megtehetné, arra sem mondanám azt, hogy helyes, mert keveset keres. Főleg akkor nem, ha a posta a bevételkiesést áremeléssel kompenzálná.

Hatványpatkány 2009.08.11. 16:11:17

Ez már régen volt, 2001-ben. Pilisborosjenőről az Árpád-hídig utaztam. Úgy emlékszem, 150 volt a jegy akkor. A sofőr mondta, hogy 50 és nincs ellenőr.
Én meg mondtam, hogy kérem a teljes jegyet.
Azt mondanom sem kell, hogy nézett rám.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 16:12:11

Na akkor jön még Helianthus is. Így összesen alig hetvenen leszünk.

Viszont valaki felolvashatna a kecskének, amíg fejek. Kicsit nyugtalan mostanában.

Hajobert 2009.08.11. 16:13:25

@bandeenator:
tehát a lopás ténye az a fiztetés nagyságától függ? Hol húznád meg a határt?

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 16:13:51

@b[ALien] a kopasz baba:


Belépő fejenként 1 deci kecsketej.

Fahéjjal megszórva.

Ha szerenádot adtok az ablak alatt,a belépőtől eltekintek :-)

ferryman 2009.08.11. 16:14:12

kispista2
Hogy engem leszarsz az téged minősít.
Véleményem véltozatlan, tisztességes bért fizetni a melósnak. Különben soha nem lesz változás, de ha gondolod, írd meg, hogy szerinted mi a megoldás, ami megszünteti ezt!

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 16:14:28

@Zlot: En arra vagyok kivancsi, hogy milyen hozzaszolasok szulettek volna egy olyan posztra, hogy "cigany buszsoforok zsebre dolgozva 100 Ft-os jegyeket arulnak a buszon". Valoszinuleg minden fenti hozzaszolo azzal is ugyanigy egyetertett volna.

yellowww 2009.08.11. 16:15:16

@lifelike:
Drágáim! 1xmár írtam 1 topicban erről. én is így jártam érden. aztán elgondolkodtam.
zsebbe fizetem a buszjegyet, az jó a sofőrnek, jó nekem mert olcsóbb...
aztán majd év végén a volán benyújtja a számlát az államnak, mert vesztességes. az állam fizet, mert így szerződött.(2008 ban 5,5 milliárdot)fizet az adóforintjainkból. a tiédből, az enyémből, és azokéiból, akik soha nem járnak sérga busszal.
vagyis a kifizetett adónk miatt sokkal többet fizetünk a jegyért, mintha hivatalosan megvennénk.
De mivel ilyen sötétek vagyunk, (meg így szocializálódtunk,-mielőtt komcsiznántok, kurucok vér)inkább zsebből etetjük a buszsofőröket. jó bratyizni velük.
feleim! mi vagyunk a pöcsök, mert mi hisszük el, hogy jó, ha átbasszuk az államot, és leszopatunk minden adófizetőt....
majd ha kihalunk! akkor jobb lesz...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 16:17:17

@jesszum: azért sem veszem fel a káposztajelmezemet, pedig szép kalocsai mintát is hímeztem rá. (Most egy azték motívumos cukkinin dolgozom, de ha az sem tetszik, nem tudom mit csináljak...)
Szólnál Bandinak, hogy mosson fel, mielőtt megyünk? Allergiás vagyok a háziporra. J

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 16:17:34

@Hajobert: A hatar nagyjabol az aktualis hozzaszolo fizetesenek ketszerese, ezt mar megfigyeltem.

2009.08.11. 16:18:01

érden amióta az eszemet tudom ez megy.
csodálom, hogy még van ott volán.
buszsoförnek lenni érden jó dolog volt mindig is.:)

flm 2009.08.11. 16:18:22

Ez egy nagyon keteselyes dolog es rovidtavra esetleg kifizetodo, de mi van akkor ha a busz belemegy az arokba (ne menjen!!) leszakad a "sarga jegyes" utasnak a laba es mivel az ervenyes jegy egyben az utas biztositasat is fedezi - ez esetben ugye nem - ott all ervenyes jegy nelkul egy fillert nem kap orvosi es egyeb koltsegekre,mert gyakorlatilag bliccelt.???

ZmanUK 2009.08.11. 16:18:39

Ferryman: Nem otthon elek.

Ennek ellenere a lopas az lopas marad.

Tok mindegy, hogy miert lop. Egyreszt nem azert lopott, mert nem jutott kenyerre neki. (Mert autoja az osszes sofornek van)

Ez egy "tyuk vagy a tojas" tipikus esete.

Emeljuk meg a beruket hogy ne lopjanak, vagy elobb ne lopjanak aztan a befolyt pluszpenzbol emeljuk meg a beruket.

Azt kellene elfogadni hogy otthon nem azert lopnak, mert nem tudnak megelni. Azert lopnak, mert a magyar egy ugyeskedo mentalitassal felruhazott nemzet. Akkor is lopna ha 2x annyit kapna, mert akkor esetleg nem "kenyerre" kellene hanem plazmatevere, uszomedencere, stb. Ahogy ugye a sok gazdag ember (vallalkozok), akik szinten lopnak csalnak. Veluk mi legyen? Nekik is emeljunk fizut hogy majdcsak nem lopnak tovabb?

En egyetertek azzal hogy mindenkit meg kellene jol fizetni, ez lenne az utopisztikus vilag.

De kemenyebb ellenorzesek nelkul, es becsuletes dolgozok nelkul ez a helyzet nem fog megoldodni.

Erdekes modon kulfoldon az emberek latjak a nagy kepet, hogy minden osszefugg, es bele vannak szoktatva hogy torvenyesen adozzanak, stb.

Es tudjak hogy aki bliccel, vagy sumakol a jeggyel a tobbiekkel cseszik ki.

De erre meg nem ebredtek ra otthon. Pedig kulfoldon is vannak szegenyek, nem kell felulni a "torok, nyelvet nem beszelo svedorszagi takaritono 2800 EUR fizetesenek".

A magyar embereket mintha otthonrol dirrekt butitanak azzal hogy kulfoldon mekkora nagy a jolet, es mekkora nagyok a keresletek. (Ami persze igaz hogy nagyobb, de nem ilyen eszement mertekben)

Kulfoldon sincsenek a soforok tulfizetve, megsem fordul meg a fejukben hogy zsebretegyenek, mert esetleg ok nem keresnek olyan jol mint masok.

Lenyeg a lenyeg, a mentalitas van otthon nagyon elcseszve, es ehhez jon az osszes tobbi "erv" ...

eDE 2009.08.11. 16:25:33

Nem olvastam végig, annyit tennék hozzá, hogy én kb. ötévente ülök volán-buszra, legutóbb, tavasszal két busszal jöttem haza Pestre Tokodról, mindkét buszon saját zsebre dolgoztak a sofőrök, másnap meg olvastam, hogy hány száz milliót kap támogatásként a volán az államtól, mivel veszteséges.
Valamiért nem csodálkoztam, csak azon, hogy miért hagyják ezt már ezer éve az illetékes "urak".

Frucsasz 2009.08.11. 16:25:48

@ferryman: szerintem te nem élsz itt. Élelmiszer napi 3 ezer? Én ha rendelek, akkor jövök ki napi 1 ezresből, ha főzök, akkor még kevesebb. Persze ha úgy érted, hogy a napi 3 ezer az egész család élelmiszere, akkor még megértem, de akkor meg a család teljes bevételét fel kell tüntetni, különben nincs értelme bevételt-kiadást elemezni.

A gyermek beiskolázása meg ruháztatása nem havi 50 ezer. Az eseti kiadás. Évente egyszer iskoláztatod be, és felteszem, nem havonta költessz rá 50 ezret ruhára... Ha igen, irígyellek.

És mindezek mellett mondom, hogy a lopás bűn. Keresetkiegészítés? Nem. A keresetkiegészítés az, amikor az anyám elment napi 8 órás munka mellett még napi 8 órát takarítani. A keresetkiegészítés az, amikor apám napi 8 órás munka mellett bevállalt még 8 órát a műhelyben. Egyikük se feketén. Ja, hogy akkor a keresetkiegészítésért melózni is kéne? Hát, bizony.
Azoknak a buszsofőröknek a keresetét azok az utasok egészítik ki (akaratukon kívül), akik megveszik a bérletet. Drágábban a szükségesnél, mert az árába már bele van kalkulálva ez a kis stikli is.

kispista2 2009.08.11. 16:26:59

Sofőrmentegetőknek:

Mennyi a szerintetek elvárható "tisztességes" fizetés?
Ezt miből fizessék ki? Adóemelésből? És mit csináljon az, aki az adóemelés miatt keres majd kevesebbet?
Ha a lopás oka az alacsony fizetés, akkor miért lopnak/sikkasztanak a magas fizetésű állami vezetők? Vagy ők is azt mondják, hogy csak 2 m bruttót keresnek, bezzeg Svédországban 5x ennyi lenne a fizetésük?

A pénz ilyen szempontból egy csereszköz. Csak akkor kereshet mindenki 2x annyit reálértékben ha 2x annyit is termel.

eDE 2009.08.11. 16:27:03

Ja, és vajon miért van az összes volán-sofőrnek dízelautója?

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 16:27:03

@jesszum: simán énekelek
választhatsz: Kispál, Tankcsapda, PUF
Esetleg Sziámi, Kontoll csoport, Európa Kiadó
De most megfoglak:

Vasárnapi szerelem
Vasárnapi szerelem
Vasárnapi szép szerelmem

Egy vasárnapra emlékszem
Este volt
Mikor ágyba mentem
Megpróbáltam a jövőbe nézni
Valami szépet jót kihozni
És ekkor egy árny megjelent
A néma csöndben mellettem termett
Egy gyönyörű szép ó lány volt a szerelem
S én őrült fejjel beleszerettem!

Na jó ezt megfejtem, mert annyira alternaiv, hogy a fájlcserélők sem ismerik
Gyilkos Idő
volt egy kazim
csak nem tudom hol a kazis dobozom

El Argentino 2009.08.11. 16:28:17

Mutyiország, mutyisofőrök, mutyiutasok és mutyipolitikusok. :D Mutyiország én így nem szeretlek XD.

kispista2 2009.08.11. 16:29:22

@ferryman: Az autót ne soroljuk az alapvető szükségletek közé! Vagy azt mondod, akinek nincs pénze autóra, az már éhezik is.

Sokan keresnek kevesebbet diplomával vagy sokkal nehezebb munkával mint a sofőrök. Egyáltalán nincsenek alulfizetve.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.11. 16:29:39

mindenhol ez megy, tragédia ez az egész ország.

Taxomükke (UK) 2009.08.11. 16:29:40

Szigetszentmiklóson és környékén ugyanezt csinálják a volánbuszos sofőrök. Sőt a ráckevei héven is elő-előfordul, hogy "féláron" utaznak egyesek, persze így a BKV elesik némi bevételtől, az utas meg az ellenőr jól jár... Amúgy is nonszensz, hogy a héven rengetegszer ingyen lehet (sőt muszáj!) utazni, ugyanis a vidéki állomásokon általában nem lehet jegyet váltani, a kalauz meg vagy jön, vagy sem...

kispista2 2009.08.11. 16:30:45

@eDE: ÉS miből van autójuk, ha éheznek?

von Stirlitz · http://skodabusz.blog.hu 2009.08.11. 16:30:56

Nem helyi ellenőröket kell bevetni, hanem olyan központi figurákat, akik próbavásárlással buktatják le a sofőröket. Felül a buszra két favágó, nem kapnak jegyet, aztán a következő megállóban már igazolvánnyal jönnek előre. A sofőr meg mehet leszámolni és állást keresni.

A MÁV-START így csinált néhány jegyvizsgálóval, szerintem kevesebb ember kell hozzá, mint az utasokat piszkálni. Lehet csinálni keresztellenőrzést is, amikor a fóti ellenőr megy pl. Érdre; tuti ismeretlen...

ZmanUK 2009.08.11. 16:31:45

Egy buszos tema hogy felkavarja itt az embereket :)

flm 2009.08.11. 16:33:02

@Zlot:

Igen az utolso mondatodban van a lenyeg!

Mindenhol a vilagon vannak csalok adocsalok, csak az nem mindegy hany %-a a nepessegnek jar "sarga jeggyel",mert valljuk be pontosan a mentalitas miatt sok orszgaban eszukbe sem jut az embereknek ilyet kihasznalni, mi tobb amit sokan jo viccnek tartanak ( a magyar lep be utolsonak a forgojatoba es elsonek lep ki) en inkabb szegyennek latom. Ja es nem kell arra hivatkozni, hogy keves a jovedelem, mert tessek csak megnezni a balti allamokat, igenis at tudtak allni es a statsiztika szerint elokelo helyre leptek a korruopciot nezve, annak ellenere,hogy gazdasagi helyzetuk jelen pillanatban katasztrofalis.

ZmanUK 2009.08.11. 16:33:04

@von Stirlitz: En az osszes akkor futo buszt egyszerre ellenoriznem, hogy ne legyen a soforoknek ideje egymas riasztani :)

Szervezes kerdese lenne az egesz. Megneznem milyen arcot vagnanak.

Frucsasz 2009.08.11. 16:36:51

@jesszum: készítsd 30 dekást, én szerenádot adok. De a te felelősséged, ha emberkínzásért beperelnek a szomszédok :)

De jó, dekasimi :D

flm 2009.08.11. 16:38:10

Ahogy olvasom majd minden jaraton hasonlo a helyzet, ezen logikaval akkor vissza a buszon ulo kalauzokat es maris ket legyet egy csapasra, mindenki vesz jegyet, illetve uj munkahelyeket kapnak,ja ,hogy ok is korrumpalhatoak.........hat igen itt a gond,de azt mar megsem lehet,hogy az ellenornek legyen ellenore es annak mas eloljaroja akit valaki meg ellenoriz....

exilis 2009.08.11. 16:41:01

Pécsen már én is jártam így. Kérem a jegyet, sofőr jegy helyett egy százast visszaad és fejjel int hogy menjek hátra.
Én meg mondom, hogy kösz nem, én inkább jegyet kérnék.

Kicsiny városomban a szőlőhegyi buszokon nincs lyukasztó, a sofőr eltépi a jegyet. Veszel jegyet, kapsz eltépettet féláron, majd leszálláskor visszaadod a sofőrnek, aki a legközelebbi páciensnek ujra eladja. Ez csak rendszeres utazókkal működik, én is csak hallomásból tudom a menetét :)

zauberpferde (törölt) 2009.08.11. 16:42:08

Na tessék!

Mindenki a bkv-t szidja, pedig ott csak a felső vezetők lopnak. Itt meg olvasom, hogy a g.k.vezetők is?
Vagy mindegy, hogy buszvezető, vagy vállalat vezető?

Csak a lopás a biztos?

Frucsasz 2009.08.11. 16:42:34

@jesszum: neked énekelek (stílszerűen, buszosan):

"Fényben ülés
És széltolás
A széléig
Merészkedés
Napfelkelés
Parton futás
Elbotolás
Fényben ülés

De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni ,hogy lesz lánykából nõ aztán meg néni
És amikor öreg leszek s iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé de lerúg egy angyaltalp

Ez bolondozás
Szárnnyal futás
Ikarusszal
De nem buszozás
Fényben ülés és széltolás a széléig merészkedés
Napfelkelés, parton futás, elbotolás, hanyatt dõlés
Elaluvás felébredés kertben ülés növénynövés
Hátradõlés napnyugovás fényben ülés hunyorítás


De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni , hogy lesz fiúból legény aztán férfi
És amikor öreg leszek s iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé de lerúg egy angyaltalp."

ferryman 2009.08.11. 16:58:36

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:
Na jó,akkor számoljunk, te akartad:
4 tagú család (gondolom, léteznek ilyen buszvezetők is)
Bevétel 1. Buszvezető (jól keres) 120.000
Bevétel 2. Felesége (átlagosan keres) 90.000
Összbevétel:210.000
Kiadás: 1. élelmiszer:90.000
Kiadás: 2.Közüzemi díjak
Viz 1500
csatorna 1500
szemét 3000
gáz 17000
tv 4500

telefon 3000(csak előfizetés, beszélgetés nélkül)
internet 5000
Autó részlet 25.000
Autó kgfb 2000
lakásbiztosítás2000
Lakáshitel 22.000
tankolás 20.000
Kiadás összesen: 196.500:-
Ebben nincs benne a beiskolázás, mosópor, wc-papír, ruházat, napközi,stb stb stb...
Szerinted ez fényűző életmód?
És mennyi marad színházba, focimeccsre vagy strandrajárásra, vagy a gyerekeknek a föld napja, víz napja, tűz napja, anyák napja, farsang, mikulás, karácsony, osztálykirándulás stb finanszírozására?
Ja még a szülők nem vettek egy rohadt cipőt sem maguknak

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 17:07:55

@Nelson Mandula:


Már felmosott.

Most porolja a könyveket.

ZmanUK 2009.08.11. 17:10:00

Ferryman ez tenyleg szornyu.

Van penze autora, van penze 20 rugo benzinre. Tenyleg megelhetesre kell neki.

Tudod ki az igazan szegeny? Aki minimalert dolgozik egy gyarban, ahova napi 20km-t biciklizik, mert nincs penze meg buszra sem. Hasznalt tankonyveket vesz a gyerekenek, akit nem kuld el soha osztalykirandulasra, mert nincs penz, nyomorog egy egyszobas lepukkant alberletben, el van csuszva a szamlabefizetessel es meg sorolhatnam.

Nekem te ne kezdd el bemeselni hogy a buszsoforkodes a fizetesi letra legalja, es most mindenki alljon neki sajnalni oket kollektivan, mert nem tudnak megelni.

Amiket irtal, azok csak szamok, barmit ki lehet belole hozni, nem tukrozik egy valos csalad megelheteset, mert annyi tenyezotol fugg.

De megint elvesz a lenyeg: NE LOPJON. Vallaljon masodallast, harmadallast (aho gy rengeten nover, mentos, stb csinalja), de NE LOPJON.

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 17:12:16

@b[ALien] a kopasz baba:


Tankcsapda és Pál Utcai Fiúk nagyobb mennyiségben is jöhet.

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:12:51

@ferryman: 210000-es osszjovedelemmel nem kell kocsit venni. Egybol megsporoltal nekik 47e Ft-t.

flm 2009.08.11. 17:13:45

@ferryman:

Nem kotzokodesbol, de szerintem a listad kicsit felrement:

Elelmiszer 90.000/ho enyhen tulzottnak latom. Villanyt nem irsz, de szvsz az meg minimum 8.000/ho. Autot is es lakast is reszletre venni enyhen szolva butasag ha a beveteli oldal az amit Te irsz. Vagy ez vagy az...Viz es csatorna dijat is alulszamoltad, de nem az ami befolyasolja mar a vegszamolast.

ferryman 2009.08.11. 17:18:18

@egy hang a hátsó sorból: Tényleg nem kell kocsit venni. Minek is a 21. században, sőt gondolom, te is már petróleumlámpával világítasz és a mókus hajtja az internetet

flm 2009.08.11. 17:20:50

@ferryman:

Szerinted akkor az a megoldas,hogy megveszik az autot bank hitelbol a XXI. szazadban es meg abban a szazadban ,de a vetel utan 2 evvel,mar a nemfizetes miatt nemcsak,hogy a hitelbol megvett auto nincs, hanem a hitelbol vasarolt lakast is viszi a bank?Igy ertsem? Es akkor mehetnek a mokussal lakni az erdobe?

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:20:57

@ferryman: 5 fos csaladban nottem fel egy budapesti panelban. Soha nem volt kocsink, teljesen jol kibirtuk. Cserebe a novereim hegedulni tanulhattak, nekem meg volt szamitogepem.
A kocsi luxuscikk, ami jo ha van, de siman elhet az ember nelkule. Kiveve azokat, akiknek mar a seggehez nott.
Ennyi.

ferryman 2009.08.11. 17:22:22

@flm: Lakást és autót részletre venni butaság??? Akkor okosítsd már fel az embereket, hogy hol kell lakniuk amíg össze nem sikerül gyűjteni kb. 15 milliót??? (havi 210.000/család jövedelemből)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.08.11. 17:25:32

@Zlot: ott a pont.

Ma Magyarországon egy család 200.000 Ft körüli bevétellel nem él fényűzően, de nem szorul rá a lopásra.

flm 2009.08.11. 17:25:38

@ferryman:

Autot is es lakast is!!!! Ertem ugy,egyszerre, bar ahogy elnezem, szerinted bonuskent meg plazma tv es egyeb elektronika beleferne hitelre.....

ferryman 2009.08.11. 17:25:53

@egy hang a hátsó sorból: Akinek a kocsi luxuscikk, az nem ezen a földön él, tehát vitatkozni vele fölösleges.
Ajánlanám talán Észak-Koreát új lakhelyül. Ott nem lesz kocsid, az tuti

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:26:06

@ferryman: Ne magyarazd felre. Azt irta, hogy ha ennyi a bevetel, akkor ne vegyenek lakast ES autot hitelre.

S. Annyi 2009.08.11. 17:27:00

Senki se vegyen jegyet mindaddig, amíg vissza nem fizetik maradéktalanul a végkielégítéseket!!!!!!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 17:27:40

Megittam egy pohár kecsketejet és egész megmámorosodtam. Ilyenkor pedig mindig ezt énekelgetem:
www.youtube.com/watch?v=L7JZCIhhjfk

ferryman 2009.08.11. 17:28:00

@flm:"Autot is es lakast is!!!! Ertem ugy,egyszerre, bar ahogy elnezem, szerinted bonuskent meg plazma tv es egyeb elektronika beleferne hitelre....."
Nem, igazad van én kunyhóban szeretnék élni életem végéig,mint te

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:28:48

@ferryman: Neked eleg erdekes ertekrended van hallod, ha a kocsit nelkulozhetetlennek erzed. Asszem te vagy az a kategoria akiket az elobb ugy irtam le, hogy "a seggukhoz nott".

ZmanUK 2009.08.11. 17:29:32

@ferryman: Teljesen igazad van. Az embernek ha nincs annyi penze hogy hitelbol autoja legyen, akkor lopjon hozza egy kicsit, es maris van kocsija.

De mi lesz akkor mondjuk a medencevel? Jakuzzival? Szaunaval? A nyaralassal Barbadosra? Hmmm, sokat kell meg lopni...

Az auto nem megelhetesi targy. A szegenyeknek nincs autoja. Ilyen rohadt egyszeru. Nekunk sem volt gyerekkoromban. Csak tomegkozlekeses es bicikli. Megis felnottem, eljutottam sokhelyre, stb.

Es a szuleim nem loptak csaltak csak hogy auto legyen a seggem alatt, pedig sokszor az arok szelen gyujtogettek az eldobott uvegeket hogy visszavaltas utan tudjanak nekunk enni adni. Az az igazi szegenyseg nem ez amit leirsz.

Tudod van becsulet, tartas is a vilagon, es aki becsuletes, az szegenyes is az. Aki becsuletes az megprobalja a torvenyes keretek kozott elni az eletet, megha nagyon nehez is.

Remelem erted a lenyeget, amit leirtam

flm 2009.08.11. 17:30:27

@ferryman:

Szerintem is luxuscikk az auto es azt hiszem, barmilyen ervet hozunk fel, Te ugyis talalsz masikat ami miatt az amit mi irunk (akik nem veled vannak egy velemenyen) marhasag.

flm 2009.08.11. 17:33:19

@ferryman:

Vegletekben gondolkodsz es ez oreg hiba, ugyanugy ahogy odavagtal par szamot,mint kiadast - valljuk be nem pontos,mi tobb pontatlan - csak azt nezed,mit miert nem lehet, pedig hidd el, ha szamolsz es beosztassz sok minden elerheto.

ZmanUK 2009.08.11. 17:34:56

@ferryman: Legy eros, az auto luxuscikk. Kerlek egyszer csak a proba kedveert menj el orszagjarasra, (mint Matyas kiraly) es nezz korul az igazan szegenyek kozott.

En ismerek embereket, akiknek 2000 forint nagy penz, es annyi penzuk sem marad a honap vegen, nemhogy meg kocsijuk legyen.

Meglepodnel hogy milyen sokan vannak ezek az emberek.

Nem ismerlek, nem tudom milyen korulmenyek kozott nottel fel, ezert nagyon minositeni sem akarlak. Csak arra kerlek egy picit probalj meg szelesiteni a latokorodon...

ferryman 2009.08.11. 17:35:22

@egy hang a hátsó sorból: Te melyik nélkül vagy meg?
Autó? Lakás?
Hogyan közlekedsz és hol laksz?
De ha mosakodni sem szoktál, akkor a víz sem kell...
Nem hinném hogy egyforma igényszintünk lenne, pedig én is elég szerény ember vagyok, de vannak dolgok, amik nélkül ma már nem lehet létezni.

ZmanUK 2009.08.11. 17:37:04

@ferryman: Ugye nem az autora gondolsz? :)))

Akkor Magyarorszagon sok ismerosom egyszeruen NEM LETEZIK :))))

Smacika 2009.08.11. 17:37:30

Na a sofőrök lopkodásából így lesz egymás zsebében turkálás, egymást lebüdösbunkózása.
Asszem mára elég volt.
Pá.

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:37:42

@ferryman: BKV-val kozlekedem es alberletben lakom. Mosakodni szoktam, ezert a vizet fizetem.
Egyeb kerdes?

Frucsasz 2009.08.11. 17:37:55

@ferryman: aha, értem. Tehát a Tv és a hitelre vett gépkocsi az élet elengedhetetlen része? A nyaralás, fagyi, stand, stb igénye már feljogosítja arra, hogy lopjon tőlem? Mert az általa ellopott pénzt az én adómból pótolják.
(nekem nincs egyébként se tévém, se gépkocsim, se jogosítványom, és mégis jól vagyok. Nem ezen múlik a boldogságom, elhiheted). Ne mtudsz olyna érvet mondani, aminek a hatására elfogadnám, hogy joga van lopni. Ha a gyereke halna éhen, akkor sem. Tudod, mihez van joga? Joga van 1. annyi gyereket vállalni, amennyiről tud felelősen (értsd: nem lopott pénzből) gondoskodni 2. joga van elmenni pluszmunkát vállalni, keresetkiegészítésként.

kispista2 2009.08.11. 17:38:23

Vagyis a legalább 15 m ft-os lakás és az autó egyesek szerint alapvető szükséglet. Pedig panelben is lehet lakni és busszal közlekedni.

És milyen autó az elengedhetetlenül szükséges? Ha egy astra már megvan, azért lopnak majd, hogy az A8-as is összejöjjön.

@Zlot: A külföldi nyaralás és létfontosságú, gagyin néz ki a wiw-en a balatoni nyaralós fénykép.

kispista2 2009.08.11. 17:40:21

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: A sofőr lop az összes embertől a zsebredolgozásával. Azoktól lop, akik még nála is kevesebbet keresnek, és busszal járnak. Az összelpott pénzből meg autót vesznek, hogy ne kelljen szegényeknek a buszon ülniük.

kispista2 2009.08.11. 17:41:28

@ferryman: Érdekes, az emberek többségének nincs autója, mégsem hal bele!

ferryman 2009.08.11. 17:43:15

@Zlot: Te légy erős: Az autó nem luxuscikk

ferryman 2009.08.11. 17:44:31

@kispista2: Az emberek többségének VAN autója

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 17:47:53

@ferryman: Az ismeroseid tobbsegenek van autoja es a szuleid tobbsegenek volt autoja... Ezert gondolod ugy, hogy elkepzelhetetlen az elet auto nelkul. De dzerencsere nem csak ilyen emberek leteznek, mint te.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.11. 17:48:25

Szerintem meg most is csak az sír aki nem tud lopni.
Ez már ősi magyar hagyomány.
Kurvaország.
Majd a fityesz, meg a jobbik nem fog lopni? Bruhhaha!!

Secnir 2009.08.11. 17:50:28

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók:
a 200-es árokásó meló engem is érdekel...
@Tibi bácsi:
a ráckevei héven soha nem utaznak féláron az emberek.
amikor a jegyár 270, és csak egy százast adok, az miértis félár? :)

ferryman 2009.08.11. 17:54:42

dzerencsere..... Hát igen. dzerencsere nem csak ilyenek vannak
Amúgy szüleimnek sajnos soha nem volt autója, de nekem is csak egy 12 éves verdám van. médis úgy képzelem, hogy Te utálsz engem, mert a buszos ügyben megmondtam a véleményem

ZmanUK 2009.08.11. 17:55:05

@ferryman: Tevedsz. De sajnos tenyleg nem lehet teged meggyozni ebben.

Az hogy en probalom neked elmagyarazni hogy miert is nem luxuscikk, tok jo dolog, mas lehetosegem sajnos nincs

De az hogy te annyival valaszolsz hogy "luxuscikk" ez minden csak nem magyarazat.

Mit mondassz vajon azon emberekre, akiknek nincs autoja, mert nincs ra penzuk? Erre kivancsi lennek.

Erdekes vilagban elhetsz, de tudod mit? Szeretnek en is a te vilagodban elni :)

ferryman 2009.08.11. 18:00:29

@Zlot:
Ne haragudj, ha megsértettelek ezzel, nem akartam. Nekem egy Toyota Corollám van 12 éves és az értéke kb. 600000Ft
Véleményem szerint egy jó autó beszerezhető egészen olcsón, akinek van rá igénye: Én sem újat vettem...

b[ALien] (törölt) 2009.08.11. 18:02:05

Észak Korea?
Ott nem csak autód nem lesz
A város méretű lágerekben a gyerekek a tehénszarból szedik ki a kukoricát
Meg patkányt esznek
De az is tilos, és ha elkapják, bünti
Egy amcsi szemész dr.nő forgatott egy titokfilmet
vagy 4x néztem meg
NatGeo

ferryman 2009.08.11. 18:07:05

"te annyival valaszolsz hogy "luxuscikk""

Hát szerintem NEM luxuscikk
Olvasd el jobban

ferryman 2009.08.11. 18:09:09

Kissé mintha elmentünk volna a buszvezetőktől...

flm 2009.08.11. 18:10:23

@ferryman: Az autobuszjegy teljesaron luxus:)

Frucsasz 2009.08.11. 18:15:11

@ferryman: értem. Nekem nincs. Tévém se. Úgyhogy, mivel az érvelésed meggyőző, ezennel elhiszem ,hogy jogom van kopni. Leszel szíves havi 30 ezer forintot rendelkezésemre bocsátani (ez fedezi a jogosítványt, a későbbiekben pedig az autó törlesztőjét, a benzint és a biztosítást. Nem vagyok nagy igényű, használt vackot veszek, jó az nekem). De az érvelésed alapján az a kb 3 millió ember, aki itt ma kocsi nélkül él, mind jogosult lopni. Én javaslom, hogy a rablógyilkosságot is nézzük el? Mit szólsz?
Ember, felfogtad, miről beszélsz? Ki nem kakilja most le az autót, pénzt, stb, te arról beszélsz, hogy bárkinek joga van elvenni a másét, ha neki nincs meg valamije! Hallottál te már civilizációról, erkölcsről, etikáról, törvényekről? Ismétlem: ha száraz kenyérre kell a pénz, akkor sincs joga lopni. Nincs.

Frucsasz 2009.08.11. 18:18:26

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: természetes, hogy jogom van Kopni. De ez most nem idevág, azt akartam írni, hogy jogom van Lopni.

ferryman 2009.08.11. 18:20:04

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Atyaúristen, miről beszélsz te?
Kérdezted már kezelőorvosodat, akarsz róla beszélni???

flm 2009.08.11. 18:23:58

ferryman:
Tudod akkor lesz Magyarorszagon mas fajta mentalitas, ha elernek arra a szintre ( a tobbseg ) ahova az indonez vagy a serb bevandorlo mar elert pl. az eszaki allamokban. Gondolok itt arra, hogy Ok is megertettek azt, hogy barmifele fekete fizetseg vagy a legalis csatornak elkerulese a vegen a sajat zsebere megy,mert O(k) fizetik meg adoban. Nem ertem, de 4-5 ev ittartozkodas utan eszukbe nem jut felszallni buszra vagy villamosra, ugy, hogy ne lenne ervenyes jegyuk. Megtanultak - gondolom nehez lehetett nekik, de tudjak nem a lopas a megoldas.......

lifelike 2009.08.11. 18:26:11

egyetlen megoldas van: FIDESZ
szavazzatok rajuk es ingyenes lesz a BKV

ferryman 2009.08.11. 18:27:16

@egy hang a hátsó sorból: Te egy hülye vagy véleményem szerint

flm 2009.08.11. 18:29:19

@ferryman:


Rosszul kommunikalsz es ez luxus:) En nem olvastam,hogy valaki is nevesitett volna Teged, ellenben Veled.......

brusi53 2009.08.11. 18:29:50

Ugyan ez ahelyzet Pécs- Bonyhád távolsági buszon 300 jegy 300 zsebre.
Csoda hogy vesztességes a volán is.


vesztesége

ferryman 2009.08.11. 18:31:37

@flm: Maximálisan igazad van. Ezt mondom Én is. Ahogy emberhez méltó bért fognak fizetni, rendbejön minden

kispista2 2009.08.11. 18:50:25

@ferryman: "
Az emberek többségének VAN autója "

A személygépjárművek mennyisége kb 3 M db, vagyis újra hazudtál egy nagyot!

Utald át a tolvaj sofőröknek a fizetésed felét ha keveseled a bérüket!

Frucsasz 2009.08.11. 19:00:03

@ferryman: jobban érvelsz, mint egy politikus. Ha azt mondják, az autó lxuscikk, te elintézed azza, hogy de nem az, és kész. Ha valamire rámutatnak, akkor az érved: a másik őrült.
Nem térek ki a szarkazmus, cinizmus és irónia kifejezésekre, mert szemlátomást nem fogtad fel a jelentésüket.

Összefoglalom neked mondandóm lényegét: akár van autójuk, akár nincs, akár van tévéjük/nyaralásuk/ennivalójuk akár nincs, se a sofőröknek, se másoknak nincs joguk lopni. Senkitől. Semennyit. Semilyen indokkal.

De felmerült bennem a kérdés: te egész véletlenül nem buszsofőr vagy?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.08.11. 19:05:29

@ferryman:
Azért aki szerint az autó nem luxuscikk, az szálljon már kicsit magába, mielőtt arról sír, hogy milyen szarul él...

ferryman 2009.08.11. 19:10:05

@kispista2:" A személygépjárművek mennyisége kb 3 M db"
Ezt te írtad.
A valós adat kb 3.400.000
Bizony Te hazudtál.
Ez bizony azt jelenti, hogy majdnem minden családnak van autója

Delinquent 2009.08.11. 19:16:31

Velem vonaton tortent ugyanez, az allomason nem lehetett jegyet venni, felszallas utan mondta a kaller hogy 2600, de ha nem kell szamla lehet 1500 is. En a szamlas megoldast valasztottam, viszont a kocsiban rajtam kivul meg volt vagy 10 fiatal, ha abbol csak minden masodik fizet zsebbe, az 7500 HUF kocsinkent, van 10 kocsi, az75000 WTF??!
Naponta parszor megteszi ugyanezt az utat... Vegig se merem szamolni...

flm 2009.08.11. 19:17:10

@ferryman:
ferryman 2009.08.11. 18:27:16
@egy hang a hátsó sorból: Te egy hülye vagy véleményem szerint

ferryman 2009.08.11. 19:17:11

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Nem az vagyok és nem is értek egyet a lopással,csak annyit mondtam, hogy nem tudom megbélyegezni azt az embert, aki a megélhetését így pótolja ki a fizetésén felül
De X-edik alkalommal is leírom, hátha valaki megérti:Normális bért kell fizetni!!!Nyugaton is így oldódott meg a helyzet

rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.08.11. 19:17:43

Barátaim!

Gondolatban álljunk meg egy percre és néma főhajtás mellett emlékezzünk meg azokról is, akik nem lopnak.
Hisz ők erről nem tehetnek. Nem gonosz emberek ők, csak valahol kisiklott az életük. Ők sem születtek becsületesnek, csak valahol kisiklott az életük. Vagy a szülői felelőtlenség az oka, vagy az, hogy soha nem kerülnek olyan helyzetbe, hogy lophassanak. Mert nem erre forog az agyuk. Fogyatékkal élnek. Emelt fővel mennek el a lehetőség mellett, meg sem fordul a fejükben, hogy itt az alkalom.
Reményeim szerint eljön az idő, amikor befogadja őket a társadalom és nyugodtan élhetnek közöttünk.

ferryman 2009.08.11. 19:23:45

@flm: Na ez ügyben nincs köztünk vita te iskolázatlan hülyebarom

kispista2 2009.08.11. 19:28:53

@ferryman: Azt írtam hogy KB! vagyis te hazudtál újfent. És mi van a maradék 6,6 m emberrel? Aki kibírja kocsi nélkül? Annyira hülye vagy hogy azt hitted több mint 5 m autó van Magyarországon!

Várom hogy utald át az Apehnek a maradék fizetésedet, hogy legyen miből fizetni a tolvaj sofőröket! Sofőrönként legalább 1 m-t havonta hogy kompenzálják a jelenleg ellopott fél misit!

flm 2009.08.11. 19:29:27

@ferryman:

Felreertettel!! Azt irtad korabban,hol nevesitettel valakit, en azt masoltam be,de mostmar duplaztal,mert bar szoveget ertelmezni nehez ,de gondoltam egy copyt meg megertesz.....de nem sajnos....

flm 2009.08.11. 19:31:08

Azt hiszem elkoszonok,mert eszervek itt ferrymannek "luxusok", anelkul meg minek, tovabbi jokat bye.

hatja 2009.08.11. 19:44:46

ebben két igazán gyomorforgató dolog van:
- a buszon kivan írva, hogy ha ellenőrzés volt téged büntetnek nem a sofőrt.
- kétszer játszd el a sofőrnél, hogy "kérném a jegyet róla" és harmadszor inkább kezdj el stoppolni. jobb nem szembeszállni a sofőrökkel ha parasztpuszta külsőn szoktál várni egyedül a buszra. (így is teljesen esetleges, mely sofőrök állnak meg a kevésbé forgalmas megállókban, és nem csak azok akinek menetrend szerint sem kell).

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 19:46:08

@Nelson Mandula:

Ha idejössz az ablak alá aztékmintás cukkinijelmezben és azt a dalt énekeled,garantáltan sikered lesz :-)

eDE 2009.08.11. 20:19:09

@kispista2:
Én nem írtam ilyen hülyeséget, hogy éheznek, többnyire szép kövér emberek.
Egyébként kollégám bátyja volános, de még a kollegám is ingyen tankolta az autóját.
Ha a volán vezetőség a sarkára állna, akár még nyereséges is lehetne a cég.

o_tee 2009.08.11. 20:35:36

hmmm. valaki az elején elkezdte számolni, hogy utasonként egy százas -> járatonként 10 utassal már egy ezres -> napi 5 járattal már ötezer -> havi 15 nappal megszorozva, az 75'000 nettó magyar Ft. (még csak annyit, hogy ez a jövedelem sehol sem jelenik meg, tehát nem kell közgazdásznak lenni, hogy összefüggést találjunk ezen tény és a magas jegyárak között.)
nézzük a dolgot a másik oldaláról: ha olcsóbbak a jegyek -> többen szállnak a tömegközlekedésre -> lesz pénz fizetésemelésre (és még a dugók is kisebbek lesznek)

és itt a bökkenő: minek csökkentsék a jegyek árát, ha így sincs kihasználva a járat? (bár én azt se értem, miért nem vesznek 15-20 fős buszt éjszakai/kis kihasználtságú járatnak, ami biztosan nem kerül annyiba)

és igen. az a szomorú dolog, hogy manapság szégyen becsületesnek lenni. "kérek jegyet." "vért ne adjak?!?
"szóval, amíg a"dögöljön meg a szomszéd tehene IS!" meg a "szomszéd fűje mindig zöldebb" mentalitás dívik, addig mindegy, hogy Bajnai, Gyurcsány, Orbán, Dávid, (tudom, lehetne még folytatni a sort...) vagy bárki más ül a trónon, mert amíg kevesebb megy be, addig abból osztogatni is nehéz.

Taxomükke (UK) 2009.08.11. 20:49:26

@ferryman meg sokan mások:
buszsofőrökről és családjukról van szó,hát ők kapnak ingyenbérletet, nem? Minek az autó?
Egyébként - bár ez úgyis csak egy elvi vita - sajnos az autó egyre inkább luxuscikk, és igen, lehet nélküle élni, de attól függ, hol laksz és hová közlekedsz. Nekem pl. mostanában nincs rá szükségem, mert keveset használnám és ha taxival járnék (nem járok), még akkor is olcsóbban jönnék ki, mint kocsi részlet + rezsije + parkolás stb. Mondjuk Budapesten - főlega belső területeken - igazából sokaknak csak a kényelem miatt éri meg, időben és anyagilag nem. Jártam Csepel-külsőről a XIII. ker.-be dolgozni (Lehel tértől még kicsit kijjebb), 1:30 óra volt BKV-val és jó esetben 1:15 kocsival. Inkább békávéztam.

lóbogár 2009.08.11. 21:02:22

@kispista2:
Hogy miből fizesse ki a Volán a tisztességes bért????
Tudod mennyibe kerül pl. egy Salgótarján-Budapest havi bérlet???
75 ezer Ft!!!!!
Tudod mennyit keres egy ezen a vonalon dolgozó sofőr??? Ha a 130 ezret megkapja, akkor már jó hónapja volt. Ha a bruttóját számolod akkor is kb. 3 bérlet árát kapja meg egy egész havi munkájáért.
Lehet osztani, szorozni, mennyi haszna van a cégnek a sofőr melójából!

apuc 2009.08.11. 21:02:40

Ide talán érdemes leírni ezeket a lopásokat-ha vannak tényekkel alátámasztva..talán lesz értelme:

www.volanbusz.hu/hu/kapcsolat/elerhetosegeink

H3rold 2009.08.11. 21:29:10

Pontosan az ilyen korrupt buszsofőrök miatt vezették be évekkel ezelőtt a jegyelővételt Érden ls a kelenföldi buszpályaudvaron, amiért nagyon haragszom a Volánra, mert már több járatot lekéstem a pénztárnál történő sorbanállás miatt.

H3rold 2009.08.11. 21:30:57

@apuc: Gondolod, hogy nem tudnak róla?

apuc 2009.08.11. 21:37:18

@Quarker: de,biztosan tudnak..

Viszont ha 100-an az itt jelenlévő kommentelők közül e-mailt írnának nekik,azt már nem hagyhatnák figyelmen kívül..

Tudod,bűnösök közt..

egy hang a hátsó sorból 2009.08.11. 22:22:24

@o_tee: "addig mindegy, hogy Bajnai, Gyurcsány, Orbán, Dávid, (tudom, lehetne még folytatni a sort...) vagy bárki más ül a trónon"

Az a baj, hogy eddig a kovetkeztetesig nagyon kevesen jutnak el. Inkabb folytatjak az ugyeskedest es azzal takaroznak, hogy ha a vezetok is lopnak/csalnak/ugyeskednek, akkor a kisember miert nem teheti ugyanazt. Teheti, csak akkor elveszti az erkolcsi alapot arra, hogy a vezetoket felelossegre vonja. Nem kell arra varni, hogy felulrol jojjon a peldamutatas, elkezdhet az ember magatol is becsuletes eletet elni es adot fizetni.

(Most pedig varom a szokasos valaszokat, hogy milliomos/irigy/balek/kommunista/neoliberalis/zsido/cigany/neger vagyok, es miert faj nekem az, hogy valaki 170 helyett 100 Ft-ert utazott a buszon, vagy 25 ezer helyett 15 ezerert festette ki a lakast szamla nelkul.)

Frucsasz 2009.08.11. 22:40:24

@ferryman: nos, én meg úgy gondolom, hogy a mentalitással van a probléma. Igen, adjunk jobb béreket, élhetőbb életet biztosítva ezzel. De: kicsiny hazánkban sajnos az a módi, hogy ha már megvan a harmadik plazmatévé, akkor a negyedikre is összelopják a pénzt. Ha megteheti, hogy lop, és nem szégyenli magát érte (mert nem tartja bűnnek sem ő, se a környezete, mert nem ítélik el érte, sőt, támogatják), akkor lopni fog akkor is, ha a jelenlegi bérének a háromszorosát kapja meg. most azért lop, hogy legyen a gyereknek cipő. Később meg azért, hogy legyen meg a nyaralás Barbadoson.
Amíg az emberek fejéből nem tűnik ez el, addig édesmindegy, mennyit keresünk.
Amíg hozzád hasonlóan lesznek olyanok, akik ezért nem ítélik el őket, addig ne mfogják abbahagyni. Amíg lesznek, akik partnereik lesznek (azok, akik nem kérnek jegyet), amíg lesznek számla nélkül dolgoztatók, addig lesznek számla nélkül dolgozók is. Amíg az emberek nem érik fel ésszel, hogy ami rövid távon olcsó nekik, abból hosszú távon káruk származik, és amíg erkölcsileg nem érik fel, hogy a lopás, más tulajdonának elvétele minden körülmények között bűn és elítélendő, addig nem fog változni semmi.

boróka hercegnő 2009.08.12. 01:01:59

szokás szerint megint csupa expert szól hozzá a témához,szóval az is egészen biztosan csak a véletlen műve lehet,hogy sok a hülyeség;)Ugye vannak itt az olyanok,akik nagggyon valószínű,hogy érden laknak,ha rendszeresen jeggyel utaznak,ellenben teljesen megértik a sofőrök lopkodását,meghát " úgyis mindenki jól jár".pedig ebben a történetben csak a sofőr jár jól,hosszú távon már ő se biztos.sokan leírták ,hogy ha azt látják a volánnál,hogy csökken a kereslet,akkor biza a kínálat is csökkenni fog- közgáz első félév stbstb.persze erre jó magyar szokás szerint legyinz,aki félévente utazik egyszer volánbusszal,talán még röhög is rajtam,hogy én bizony hétvégenként 40percet is állok a buszra várva,ha elment mondjuk 5perccel előbb,mintahogy ki votl írva a menetrendjében.DE:a helyi és helyközi közlekedést tudtommal mindenképp biztosítani kell,szóval ha veszteséges,akkoris fizet az állam a volánnak,hogy azért csinálja csak tovább.ebben az a legnagyobb buli,hogy lehet,hogy ti csak félévente egyszer vesztek olcsójegyet,viszont azt én kb. lefogadom,hogy sokkal többet fizetnek vissza a volánnak az adóitokból támogatásra,mint az a 140ft,amit egyszer nyertetek(merthát ugye nyilván van,aki meg többször bliccel,mégkevesebb pénz,ilyen ez a popszakma).ez a „fizessük meg a sofőröket” meg enyhén szánalmas szöveg,volt alkalmam diákmunkázni gyárban,ahol a munkásnénik 500as órabérrel tolták mellettem. a buszsofőrök mitől olyan különleges munkaerő?persze,értem én,felelősség(azért is keresnek többet,mint az említett nénik!),de azért fék…arról nem is beszélve,hogy szembejött egyszer régen egy sofőr-toborzó plakát,és mintha olyanok is szerepeltek volna rajta a fizetés mellé plusz juttatásként,hogy nyaralás,munkaruha,igény szerint szállás biztosítása!!,utazási kedvezmény stb.,de hát ez rég volt,tán igaz se volt.továbbá ha a bkv-ügy okán látjuk,hogy mindenki lop,akkor méééér hiszi azt bárki is,hogy az addig mutyizó buszsofőr majd leáll,ha kétszer annyit kap mondjuk?a fejekben kéne rendet rakni,ugyanis aki etikus,az akkor se lop,ha nincs pénze.
a ferryman-féle „mindenkinek jár az autó,mert az nemluxus” szöveghez meg annyi a mondandóm,hogy ha mindenki kocsival járna,mert tulajdonképp az igazából nem is olyan drága ám,akkor a sofőrök hol dolgoznának szivi?és ha el is fogadom,hogy hát a kocsi az kell,mert anélkül a sofőr egy senki az életben(ami persze nem így van), akkor mégis milyen jogon lop meg magánál szegényebbeket(mert ugye ha a kocsi nem luxus,akkor busszal járni igen nagy csóróság ezen logika mentén).végül pedig a minden témánál kötelező jelleggel felbukkanó svédországban/tündérországban/angliában 50000000000x többet keres a diplomanélküli takarítónő-zés meg nonszensz.lehet,hogy mondjuk nyugaton magasabbak az fizuk,csak pl. egy barátnőm,aki most ment ki tanulni angliába épp múlt héten osztotta meg velem,hogy a lakbér,amit egy tetves szobáért london egyik gagyi külvárosában kifizet,heti!!! 40ezer!!!! forintnak megfelelő összeg. meg ittam már én 1.5fontért 3dl üditőt is.nyilván ettől még átlagban jobban élnek,ez tény,de ennek mondjuk ezerféle oka van,történelem,adottságok,miegymás. és azt csak zárójelben teszem hozzá-mert biztos nicns köze az életszínvonalukhoz!!!-,hogy pl.skandináviában a legkisebb a korrupció legfrissebb tudomásom szerint.;)

apuc 2009.08.12. 09:41:41

@apuc: Ma reggel kaptam ezt a levelet a Volánbusztól-mert írtam nekik mailt amibe belinkeltem ezta postot..
Tisztelt Ráczkevi Csaba!


Számunkra rendkívül fontos, hogy utasaink véleményét megismerjük annak érdekében, hogy az így feltárt hibákat kijavítsuk, illetve szolgáltatásunk színvonalát emeljük. Sajnálattal értesültünk róla, hogy utazása során kellemetlenség érte.

Gépkocsivezetőnk súlyos hibát követ el, ha a járműre felszálló utast nem szolgálja ki az általa igénybe vett útszakasznak megfelelő értékű menetjeggyel vagy annak értékét menetjegy kiadása nélkül kéri el. Utasainknak ismerniük kell az Utazási feltételek szabályait, és ragaszkodniuk kell a szabályok betartásához – így a kifizetett viteldíj értékének megfelelő menetjegy kiadásához - saját védelmükben is, hogy ellenőrzés során ne kerüljenek kellemetlen helyzetbe.

Bejelentése nyomán elrendeltük az adott térség soron kívüli ellenörzését.


Üdvözlettel:

Kommunikációs Iroda
Volánbusz Zrt.

Talán érdemes írni??
Ha mindenki írna talán..

ZmanUK 2009.08.12. 10:46:07

@apuc: Gratula, nem semmi.

Kicsit nagyobb hangot kellene ennek adni, es talan valtozna valami.

(En mar reszemrol elegge kiakadtam, es annak ellenere hogy nem elek otthon, megprobalok tenni a helyzet ellen - gondoltam erre a media bevonasa jelentene valami segitseget, meglatjuk reagalnak e)

apuc 2009.08.12. 13:22:17

@Zlot: Köszi.

Szvsz tenni érdemes-már csak a saját lelkiismeretem miatt.
Aztán vagy változik valami,vagy nem-emiatt főjön annak a feje,aki semmit nem tesz/tett...

mr o 2009.08.12. 18:47:11

hello!Itt is ez a szitu Fejér megyéban...De lenne egy kérdésem!?Velem is elszokták játszani a buszosok, de mi van akkor ha jön az ellenőr és én nem tudom felmutatni a jegyem...engem is megbüntetnek gondolom.Ha fellszálásnál meg szólok a buszosnak,h nekem mégis adjon jegyet akkor gondolom én leszek a fa**sz.

ÜDV

VilMarci 2009.08.12. 21:02:53

@mr o: választhatsz: Az ellenőr teljesen jogosan büntet meg, hiszen nincs jegyed. Vagy cinkostársa leszel a sofőrnek azzal, hogy együttműködsz vele a lopásban, vagy nem, és kéred a jegyedet. Hogy ő közben mit gondol rólad, azt meg leszarod.

ge-za (törölt) 2009.08.13. 20:57:14

én nem járok Érdre, ritkán buszozok,meg egyébként is
lé-sza-rom

Sapphire blue 2009.08.27. 10:02:24

Ki nem szarja le,hogy mit csinálnak a lényeg ,hogy én is jól járok,az olcsóbb utazással.Bár mi felénk ilyet nem tudnak csinálni a sofőrők,mert szinte minden járaton van ellenőr.:))
süti beállítások módosítása