Tékozló Homár

Az utcán kószáló öreg bácsik nem a mentősök kedvencei

2009.08.17. 10:25 | szily | 71 komment

A Homár egyszer az ollói alá vett egy megzavarodott, vagyis konkrétan habókos bácsikát, aki a Nyugati téren azt hitte, egy kis falu vasútállomásánál van, és neki akart vágni átlósan a Nagykorútnak.Mentőtő hívtam, a szakemberek meg majdnem szó szerint elküldtek a kurva anyámba, aztán igen bunkó módon feltaszigálták szegény öregurat a kocsijukra, és tajtékozva elhajtottak. Ez az élmény köszönt vissza Tibor leveléből.


Ma, kutyasétáltatás közben, segítséget nyújtottam egy idős bácsinak, aki rosszul lett a melegtől, és összesett.
Beütötte a fejét és felszakadt az orra, térde, kis időre elvesztette az eszméletét is. Hívtam mentőt, ki is jöttek gyorsan és elvégezték a munkájukat, gyalázatosan. Elhiszem, hogy a fesztiválozós részegek miatt kicsit kedvtelenek, de egy idős tiszta értelmes úriembert úgy kezelni, mint egy utolsó senkiházi csövest... mert ez történt!
 Vajon majd nekem is ez a sors jut? El sem mondták, hogy mi történik vele, csak egyből a jogszabályokkal jöttek, hogy majd rendőrt hívnak: "és majd az jól beviteti", mert biztos részeg, sok ilyet láttak már. Az öregnek nem volt pia szaga.
 Azóta azon gondolkozom, hogy jól tettem-e hogy hívtam mentőt?!
Elképzeletem, hogy amíg beviszik a János Kórházba, mennyre megalázzák, és a kórházi ellátás után, hogyan fogják kidobni az utcára, hogy találjon haza egy rosszullét után! Mint megtudtam a lánya éppen nyaral... .

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.08.17. 10:27:51

Nem túl frappáns a poszt. Azt mondták, biztos részeg? Ejnye!

reunalla 2009.08.17. 10:30:24

@reunalla: majdnem :D

amúgy jó ez a mentőszolgálat

párom szombaton hívta a 112-t egy elesett biciklishez...2 perc után megunta az üdvözlő szöveget

104 tárcsázásakor a Bicskei rendőrkapitányság jelentkezett 2*...az ügyeletes sajnálkozott és kérte a párom, hogy híja a 104-et :S...nem próbálta többször ...még jó, hogy volt másnál is telefon (ami nem vodafonos volt, mint az övé)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 10:30:25

Úriember nem lesz rosszul Egy úriember egyből meghal, akkor nem viszik tévedésből a mentősök helyett alkalmazott faszok a detoxba. Amúgy meg egy részegnek is joga van az egészségügyi ellátáshoz, persze ahhoz meg a mentősöknek, hogy kifizettessék vele a mentő kitakarítását.

Énbagoly 2009.08.17. 10:30:31

Utálom ezt a hozzáállást, hogy idős, meg kába, akkor biztos részeg.
Te meg jól csináltad postoló. Ne vegye el a kedvedet a bunkóság.

Ofélia . 2009.08.17. 10:30:45

Basszus lemaradtam:(((

reunalla 2009.08.17. 10:33:19

@Kitalátor feljegyzete: mi sikeres emberek vagyunk, minden szolgáltatótól van telefonunk...csak épp a többi nálam volt :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 10:35:00

@reunalla: A sikeres embereknek régen "K" vonaluk volt, piros készülékkel, ma nem is tudom...

Secnir 2009.08.17. 10:35:17

szily vehetne egy "kis magyar helyesírás" című könyvet tanulmányodzás céljából.

reunalla 2009.08.17. 10:36:31

@Kitalátor feljegyzete: ha megsúgod az eheti lottószámokat, lemondok az összes telefonvonalról :D

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 10:39:57

ez nem szakmai becsípődés, totál emberi reakció. Kísértem haza tini koromban a jeges aszfalton fejreállt öregurat magam is, amikor a lépcsőházban nekemsetek a tisztelt lakók, hogy figyeljünk már oda, összevérezi a folyosót, miért nem hagytam inkább ott ahol megtaláltam? No comment

Mylady 2009.08.17. 10:40:09

Egyszer, olyan 18 lehettem, becsöngetett a szomszéd bácsi, hogy hívjam a mentőket (nekik nem volt telefonjuk), mert 3 házzal lejjebb, az utca túloldalán fekszik valaki az árokban. (Nyugodt kisvárosi, kertvárosi környezet, akkoriban abszolút szokatlan a hajléktalan vagy éppen az árokban alvó részeg.) Hívtam gyorsan a mentőket, a kérdésekre válaszolva elmondtam, hogy én nem láttam, de a szomszéd bácsi megnézte közelről, valami baj lehet.
A válasz: biztosan részeg, majd felkel és hazamegy magától. Hiába erősködtem, nem jöttek ki.

reunalla 2009.08.17. 10:43:06

@Mylady: és felkelt magától vagy a hullaszállítók vitték el? :S

reunalla 2009.08.17. 10:46:44

@Kitalátor feljegyzete: küldjed, de remélem, a vonal másik végén tudják a lottószámokat:D

Andie 2009.08.17. 10:50:20

Valahol azért a mentősöket is meg lehet érteni, és én sem szeretném, ha a szivrohamos emberek, vagy szülő nők helyett nyáladzó, hányásukban fetrengő részeg állatokat fuvarozgatnának. Tudom, hogy sokak szerint azok is emberek, de asszem a prioritás más - legalábbis nálam.
Jelen esetben persze egész más a szitu, hisz az úr pusztán korából (nem corából!) és az időjárás szélsőségeiből kifolyólag lett rosszul. Természetesen azonnal és első osztályú ellátást neki.
Ami mellesleg tapasztalataim szerint megy is, legalábbis nemrég a vesegörcsökben fetrengő páromhoz hipphopp kiértek, és nagyon segitőkészek, nagyon kedvesek voltak. Ezúton is köszönet nekik.

Okádó Mikádó 2009.08.17. 10:54:47

Az volt már, hogy ilyen békával vagy krokodillal vagy mivel is el lehet szállítani azt, aki rosszul lett?

reunalla 2009.08.17. 10:55:06

@Andie: nos én azért egy alkoholos leheletű embert nem néznék egyből piás részegnek....mivel egy rosszul lett cukorbeteg ugyanolyan szagú és viselkedésű, mint egy részeg...

amúgy a posztban az van, hogy nem volt az illetőnek piaszaga


a mentősökről meg annyit, hogy én is megértem őket, de attól még el kell lássanak mindenkit....(még akkor is, ha a szerencsétleneket közben megverik, meg kirabolják :S )

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 10:56:38

hát ha egy csomó szerintem teljesen hétköznapi elfoglaltságot extrém sportnak minősítenek, így az abból fakadó minden sérülés orvosi ellátása nem TB támogatott, lehetne a részegség is ez a kategória! Menjen ki a mentő, lássa el az orvos, oszt kapja meg róla a számlát. Ha nem ingyen kellene csinálni szerintem sokat változna a hozzáállás. Így azért már kicsit más lenne a helyzet, nem? Főleg hogy engem bezzeg egy bokaficallam sem láthatnának el TB-re, csak mert nem ültem otthon a tV előtt, vagy itttam magam kreatívra valahol, hanem mondjuk elmentem sportolni.. bahhh

reunalla 2009.08.17. 11:00:36

@ficsilla: már miért ne látnának el TB-re? majd azt mondod, hogy te nem sportoltál, hanem kimentél a hűtőhöz egy sörért, csak megbotlottál a küszöbön....

Okádó Mikádó 2009.08.17. 11:02:12

@ficsilla: ha sportolsz és bokaficamod lesz igenis ellátnak.

Ha hülye barlangász vagy és beragadsz a barlangba és 20 ember egy napon keresztül mindenféle eszközökkel téged próbál kimenteni, azzal meg tényleg fizettessék ki a mentés költségét.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 11:02:34

@ficsilla: Ebben van valami.
MinőSÜLjön a dohányzás, a piálás, a drogozás, a szerencsejáték, a tüntetés meg a szurkolás extrém sportnak, akkor az orvosok negyedét és a mentősök harmadát exportálhatjuk Svédországba...

reunalla 2009.08.17. 11:03:45

@Okádó Mikádó: és ha egy földrengés miatt ragad bent, akkor a földrengésnek küldik a számlát?

staropramen 2009.08.17. 11:04:42

@ficsilla:
Az, hogy mi az extrém sport és annak mi a TB támogatása az egy dolog és köszönőviszonyban sincs a poszt témájához.
Elfogadom a posztoló véleményét, hogy az idős bácsi a melegtől lett rosszul és nem volt ittas.Ebben az esetben nincs mentség a mentősök bunkóságára.Még akkor sem, ha mondjuk fél óra múlva hősiesen vselkedve mentenek meg valakit.Az emberség mindenkinek ALANYI JOGON kijár.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 11:11:04

@staropramen: nem azt kifogásoltam hogy az utcán elájult idősekhez menjen-e mentő, hanem hogy vajon miért durcásak a mentősök ha részegségre gyanakodnak. Ha ez fizetős buli volna nekik, tuti egészen más volna a hozzáállás: "Halló DETOX? Fizetős vendéget viszünk, nyissák a VIP szobát" Amúgy a detoxért most is fizetni kell, csak azért az ellátásért nem, amit nyilvánvalóan a részegség okozott, de nem a detoxban orvosolták

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 11:13:36

@ficsilla: De, a kocsitakarítást-fertőtlenítést is kiszámlázzák. Aztán ha nincs rá pénze (pl. tubifex), nem fizet...

Frucsasz 2009.08.17. 11:15:34

Elég szomorú, hogy ha valaki összeesik, akkor egyből ráfogják, hogy részeg. EGyszer voltam olyan rosszul a villamoson, hogy elájultam. Addigra 41 fokos lázam volt, hétfő délben. Arra tértem magamhoz, hogy szörnyülködnek, hogy biztos részeg, drogos, stb. Csak mert tetovált vagyok, és fiatal. TEhát nem lehetek rosszul. Persze idősebb férfi sem lehet rosszul, mert akkor biztos ivott :S Meg azutcán fekvő ember is biztos csak részeg lehet, nyilván nem kaphatott szívrohamot, nem lehet cukorbeteg, stb. A szomszédasszonyom is hasonlóan járt kb 6-8 éve. Akkor volt kb 60 éves, nagydarab kedves nő, időskori cukorbeteg. Rosszul lett a buszon, leszálláskor leesett róla, és persze aki odalépett, az acetonszagból okosan azt a következtetést vonta le, hogy piás a néni...

De eszembe jutott, kb 1 éve volt hasonló eset, mikor egy ember talált Csepelen egy idős bácsit az utcán, aki rosszul volt, és hiába hívott hozzá mentőt, nem jöttek ki. Később, ha jól emlékszem, bevitték ugyan a kórházba, de haza is engedték. A bácsi meghalt.

staropramen 2009.08.17. 11:16:39

@ficsilla: Egyébként milyen"extrém" sportot űzöl?

Mylady 2009.08.17. 11:17:18

@reunalla: a szomszéd bácsi kerített orvost (lakott néhány a környéken), a további fejleményeket nem tudom...

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 11:19:11

@staropramen: semmi extrémet, néha barlangászás, gyakrabban lovaglás. Sztem egyik sem Istentől elrugaszkodott kihívása a sorsnak.
Ok lóról estem már milliószor, de barlangba még nem szorultem be :-)

Frucsasz 2009.08.17. 11:19:59

@Andie: de hogy merészelik több km-es távolból megállapítani, hogy biztos részeg?!?! Ez a felháborító. Én nem azt mondom, ohgy a részegeket kezeljék, hanem hogy ha vki fekszik az úton, az nem biztos, hogy részeg!Cukorbetegségtől az epilepszián át az agyérgörcsig bármi okozhatja, hogy összeesel. Hogy merészelik a távolból tippelgetve eldönteni, hogy nem jönnek ki?

Átlag János · http://atlagjanos.blog.hu 2009.08.17. 11:21:12

Szerintem a mentős diszpécsernek nem lenne joga a telefonhívás alapján mérlegelni, hogy küld-e mentőt, vagy nem, maximum a kocsi típusát és az eset prioritását. Ha meg nem így van, akkor szar a törvény.

Egyébként meg épeszű ember nem akarna hosszú betegséget öregkorában ebben az országban. Ezért kell sok zsíros ételt enni, mert akkor javul a hirtelen szívhalál esélye, ha meg sokáig élsz, akkor szinte biztos a rák. :-)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 11:30:49

mi egyszer hívtunk ügyeletet epilepsziás ájult emberhez. Először is az ügyeletet hívtuk. Mint azóta megtudtam epilepsziás rohamhoz MINDIG mentő kell. Ezt vajon miért nem tudta az ügyelet akit tárcsáztunk? Mindegy, remegő hangon teljes kétségbeesésben hívtam a számot, dallamos női hang a vonal végén, mondom mi van (amit akkor 17 évesen pánikban, nulla egészségügyi ismerettel felfogtam) lila a szája, szürke az arca, görcsösen rángatózik, nincsen eszméleténél. Ennyit láttam, gondolnátok hogy ennél több, SOKKAL több is kell? Még mielőtt kiküldi akit kell, tudnia kell a következőket, és itt egy negyed órás telefonbeszélgetés következett, amikor is folyamatosan kérésekkel bombáztak, amikre én remegő térdű pánikolós kamasz nem tudtam a választ. Szörnyű volt!!! A pasim épp meghalni készül, és miattam meg is fog, mert addig nem küldenek senkit amíg én nem válaszolok azokra akérdésekre, amikre tényleg nem tudok. Végül csak megjött a doki, addigra amúgy túl voltunk a rohamon, a beteg aludja ki magát mi meg legközelebb hívjunk mentőt, mert ha a roham alatt agyvérzést vagy infarktust kap pont meghal mire kiér az ügyelet, egyszem aspiryn-nel felszerelkezve. Ohh köszi..

EÖ (törölt) 2009.08.17. 11:32:49

az egyik haveromnak (100 kiló fölött, és magas is) szóval nem egy Sebeők János típus, rosszul lett az anyukája.
berobogott az ügyeletre és azt mondta, Anyukám beteg és most valaki velem fog jönni!
A doki vette a táskáját és szó nélkül beült mellé.
Átérezte, hogy ez fáj a legkevésbé.

reunalla 2009.08.17. 11:36:10

@ficsilla: én sajnos tudom, hogyan kell ellátni epilepsziást roham alatt, úgyhogy ismerősnél nem hívnék mentőt, ha tudom, hogy csak a szokásos rohama van...amúgy a mentődiszpécser is végigkérdez vagy 200 dolgot, abból tudja eldönteni, milyen kocsit küldjön ;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 11:39:31

@ficsilla: Örülj, hogy nem csókolózás közben kapta el a roham! Annyi lett volna a nyelvednek. (+Aljas hülyepoén kategóriájú szmájli)

foltos 2009.08.17. 11:59:42

A mentős segít,ellát,de soha nem minősítheti a szerencsétlent,aki rászorul a segítségére!!!Ez alapelv,de ma már nem igazán jellemző egyes mentősökre a HIVATÁSTUDAT,de szerencsére a túlnyomó többségükre igenis ez a jellemző!Akik kirabolják,megverik a szerencsétlen embert az az aljanép és szerencsére ők kevesen vannak!!!!!!!!

Andie 2009.08.17. 12:02:03

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Teljesen jogos!
Erre mondtam, hogy nem irigylem a mentősöket. Nyilvánvaló, hogy ki kell menni minden esethez, még akkoris, ha csak részeg, azt elesett. Sajnos az emberek egy része túlbuzgó, és fontoskodó, és fűhöz fához mentőt hiv. Azoknak meg kötelességük kimenni, nincs mérlegelési lehetőség. (tölem mondjuk megkérdezték, hogy az ügyeletet hivtam-e? mondtam hogy igen, de nem jön ki az ügyeletes)
És nyilván, hogy egy sajátmaga hüjesége miatt részegen fetrengőt is el kell látni, még akkoris, hogy ezt minden nap eljátsza. Mer emberek vagyunk, bármennyire is életképtelenek az ilyen egyedek, segitünk rajtuk, oké. Van ez másokkal is, de ez már off, meg rasszizmus is :)
Nade. Még mindig azt mondom, hogy mindez megkérdőjeleződik, ha egy létfontosságú ügyben közben nem tudnak eljárni, és ott meg meghal valaki.
Én pl rohadt pipa lennék, ha a sztrókos (de trendi vagyok!) akárkimhez nem jönne a mentő azonnal, mert bocs, mostmég el kell szállitanunk ezt a csövit, mert hullára itta magát, utánna meg a Késdobálóba kell mennünk, mert ott 2 részeg leszúrta egymást. Persze megintcsak nem lehet mérlegelni, hogy mitől élvez elsőbbséget egyik életveszélyes beteg a másikkal szemben, de azért a józan ész néha mást mond.

A minap itt a Szentjános mellett ült a füben egy bekötött fejü cigány nő, de ülni alig tudott, olyan részeg volt, papucs, cipö nem volt rajta, ruha is alig, azt ott motyogott magában, folyt mindene, büdös is volt, stb...
A fején viszont friss kötés, tehát valszleg most látták el a kórházban. Na ezzel mit tudsz csinálni?

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.17. 12:10:28

Ezek után csodálkoznak a mentősök is ha valaki kicsit átrendezi az arcukat?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 12:14:49

@R.T: Az a baj, hogy a mentősöket verik és nem a mentősök helyett felvett nyikhajokat.

Frucsasz 2009.08.17. 12:21:07

@Andie: rendben. De ha pl. a tizenéves cukorbeteg gyereked azért esne kómába, mert amikor az utcán összeesett, azt hitték, hogy részeg, és nem jött ki a mentő? ÉN pont azt mondom, hogy engem nem érdekelnek a részegek, aki nem ismeri a saját határát, tőlem ott fordulhatna fel. De: azt mi alapján, hogy képesek, hogy merik megállapítani valakiről egy telefon alapján, hogy biztos részeg? Engem ez háborít fel. Ehhez nincs joguk.

Andie 2009.08.17. 12:22:55

@Kitalátor feljegyzete: Ezt nem értem, mire irtad ? :)

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Értem amit mondc, és világos is. Ne itéljék meg messziröl, sőt, közelről sem, hamár kimentek, nyilván ne haggyák ott a részeget sem, hisz épp meg is halhat, bármennyire is megérdemli.
Egyébként miért a cukorbetegséget emlititek mindig? Annak olyan szaga van, mint egy részegnek?

BéLóg 2009.08.17. 12:23:46

Velem az történt, hogy a szemem előtt esett el egy ember, rá a villamos vágányra és keményen összevérezte magát.
Elég nehéz volt felhúznom a járdára, mert egyébként nem voltak más járókelők arra.

Azonnal hívtam a mentőket és keményen kellett magyaráznom, hogy nem érzek piaszagot és egyebeket.
Kijöttek, kiderült az öreg cukorbeteg és elfelejtett valamit időben bevenni meg alábecsülte a klímát, vagy efféle.

A mentősök MEGKÖSZÖNTÉK és elmentek.

BéLóg 2009.08.17. 12:26:16

...elmentek a kocsiban az öreggel, természetesen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 12:27:58

@Andie: "A minap itt a Szentjános mellett ült a füben egy bekötött fejü cigány nő, de ülni alig tudott, olyan részeg volt, papucs, cipö nem volt rajta, ruha is alig, azt ott motyogott magában, folyt mindene, büdös is volt, stb...
A fején viszont friss kötés, tehát valszleg most látták el a kórházban. Na ezzel mit tudsz csinálni? "

reunalla 2009.08.17. 12:29:23

@Andie: bizony olyan szaga van + még ha nem is ájul el bizony dülöngél és össze-vissza beszél, mint egy részeg

b[ALien] (törölt) 2009.08.17. 12:30:13

@Andie: "Egyébként miért a cukorbetegséget emlititek mindig? Annak olyan szaga van, mint egy részegnek? "
Igen, átható acetonos cucc

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.08.17. 12:37:05

Pesten minden munkára csak az alja nép jut?
Rendőr, parkolóőr ok, de még mentős is?
A lányomat a "sötét" Borsodban vitte mentő. Normális, emberséges, egyenlő félként kezelőek voltak. Mai napig hálás vagyok nekik, mert iszonyatosan be voltam szarva.

papugaja 2009.08.17. 12:48:00

Én most megint akkora fasz leszek, hogy betegjogi képviselő után kiáltok:

BETEGJOGI KÉPVISELŐ!!!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.08.17. 12:56:26

Hmm. Fizetem a TBt. Engem nem kerdeztek meg, hogy hogyan rendelkezek rola. Ugyhogy az en reszembol igenis lassak el a reszeget, lassak el sztrókost es mindenkit. Azert fizetjuk. Ha pont raszorulok, hogy a mento segitsen, mondjuk pont reszegen bokicalok a sasadi utnal a sztrada elejenel, akkor ott senki ne okoskodjon, hogy miert es hogy, vigyenek el, lassanak el. Ez az egesz kotlas azon, hogy ki erdemli meg a mentot, meg ki nem, egy elhibazott szemetsegbol fakad, nevezetesen az egeszsegugy reformjanak nevezett folyamatos lopasbol, es ha nincs penz mentore, akkor el kell kapni aki ellopta, nem pedig moralis tokolesse silanyitani.

Andie 2009.08.17. 13:19:05

@Kitalátor feljegyzete: Jóvan, leesett.

@reunalla: @b[ALien] a kopasz baba: Köszi az infót, ezt nem tudtam. Mán okosabb lettem ettől a posttól :)

csibra 2009.08.17. 13:27:28

Engem egyszer egy a megkülönböztető jelzéseit _NEM_ használó mentő tolt majdnem le az útról azért, mert a település vége tábla előtt 40-50 méterrel még nem kezdtem gyorsítani, hanem a szabályokat betartva a tábláig ötvennel mentem (tudom, ha így teszek, sosem lesz belőlem sikeres ember).
Ezután megelőzött, és befékezett előttem. Szerencsére már van tapasztalatom az ilyenekkel, és fel voltam készülve a befékezésre. Csak azt érteném, hogy az ilyen sofőr hogyan ment át a PÁV I-en?

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.08.17. 13:40:14

@csibra: orvos cimbi aláírta pszihológiai alkalmasságát, VAGY orvos cimbi miután aláírta pszihológiai alkalmasságát, mindenféle közlekedési kihágásra bíztatta, mert már megint kihül a kv a nővérszobán mire visszaérnek, vazzee

Frucsasz 2009.08.17. 15:00:17

@Andie: igen. Jellegzetes szúrós acetonszaga van, amit egy laikus nem biztos, hogy meg tud különböztetni pl. egy masszív alkoholista több napos alkoholgőzétől. És ugyanúgy szédül, tántorog, elesik, kába.

Jack__Bauer 2009.08.17. 15:03:44

@reunalla: mármint úgy értetted, hogy a mentősök ellátás közben megverik és\vagy kirabolják a beteget? Mert én ezekre már láttam példát a saját szememmel, de az ellenkezőjére nem...

Michael Collins 2009.08.17. 15:14:13

Én kb 2-3 éve akartam mentőt hívni egy tényleg ittas homelesshez, mert hanyatt feküdt és vértócsa volt a tarkója alatt. A 112-n azt mondták hívjam a mentőket. Akkor minek találták ki a 112-es segélyhívó számot, ha ott basznak segíteni.
Persze a csövi haverja (ittas volt az is) nem igazán értette, hogy talán nem kéne rángatni a pasit, mert ki tudja, nincs-e koponyaalapi törése.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.17. 15:54:26

@Jack__Bauer: Akkor élményszerzésként menjél pl. Arlóba vagy Farkaslyukra mentőzni....

szecsuanisincsiszolo 2009.08.17. 18:06:14

Én eddig még csak egyszer hívtam mentőt, akkor is először a 107et hívtam (rendőrség!), rögtön felvették, bemutatkoztam, mondtam, hogy a mentőket szerettem volna hívni, rögtön kapcsolták is, pár másodperc zene után egy diszpécserrel kezdtem el beszélgetni, egy idős ember sétálgatott az utcán csurom véres ruhával úgy, hogy egy cső állt ki a fejéből, amit én sörösüvegnek néztem. Elmondtam, hogy mi a helyzet, a cím, de sétáltunk, folyamatosan mondtam az új címeket. A diszpécser azt akarta, hogy valahogy nézzem meg, hogy tényleg üveg-e az a cucc, de mondtam neki, hogy nem fogom megfogni XD Amugy pont 2 kórház között voltunk, a bácsika műtét közben szökött meg (mentősök mondták a végén végülis) Amikor mentem a bácsi után telefonnal a kezembe ő kiszúrta, hogy követem, nem tetszett neki, folyton hátrafordult, mondani akart valamit, de nem értettem, bement egy éjjel nappaliba, és vett piát (kiszolgálták, nem zavarta a boltost, hogy cső áll ki a bácsi fejéből, és véres), bolt után be akart menni a bácsi egy panelházba, azt hitte ott lakik, de nem ott lakott, beejtette a lakáskulcsát a pincébe, és ekkor értek oda a mentők is. Kb 20 percig sétálgattunk a bácsival, mire összefutottunk a mentővel, de segítőkész volt a diszpécser, és a mentősök is rendesek voltak.

Másik eset: Barátnőmék a semmi közepén rommá törték az autójukat, és 5 percen belül ott volt egy mentőautó, és ellátták őket, amig kiért még egy mentőautó meg a rendőrök, autómentők, stb.

A mentősökről csak pozitív tapasztalatom van eddig, meg kell becsülni a munkájukat.

Ápolónő ismerősöm is nagyon sokat dolgozik a kis pénzéért, amit kap érte, és a szivét, lelkét beleadja.

jubilu 2009.08.18. 09:31:07

Nekem az a kedvencem, hogy egy közeli kisvárosban van ügyelet este héttől reggel hétig, de nem sikerült még olyan problémával fordulni hozzájuk, hogy ne a sablon választ kaptuk volna: " Sajnos mi nem tudunk segíteni, mentőt pedig sok óra múlva tudunk biztosítani, az egyetlen megoldás, hogy saját autóval szállítsák az ügyeletes kórházba a beteget". Ezt tettük. Mind az ötven alkalommal az évek folyamán, én is, ismerőseim is. Felesleges az ügyelethez fordulni.

phoenix102 2009.08.18. 09:59:11

Ezen a téren borzasztó sok probléma van, dolgoztam olyan mentőállomáson, ahol szinte senki nem tudott tisztességesen beszélni a beteggel, de nem ez az átlag. Inkább csak pesten jellemző. Nem helyes, hogy így van, de megvan az oka, ha egyáltalán lehet bunkó viselkedést megindokolni. A kp. mentőállomáson a hívások kb. fele indokolatlan, és emiatt a másik feléhez nem ér ki időben a mentő (és kapják a *aszogatást), mivel mint tudjátok a mentőkapacitás véges, főleg az elmúlt néhány év megvonásai és leépítései miatt. A mentős kb annyit sem keres, mint egy futószalag melletti betanított munkás. Nincs hétvégi, karácsonyi, újévi, húsvéti stb pihenő. Legtöbbnek a családja rámegy. Mindemellett igen strapás a munakbeosztás, mentőorvosként 24h-ban dolgoztam. Nekem is néha elgurult a bogyó, amikor a 23. órában kevéssé indokolt esethez hívtak.

jubilu:
az ilyen háziorvosi ügyeleteket általában elég érdekes :) hozzáállású orvosok látják el harmadállásban. Nekem sincsenek jó tapasztalataim a kollégákkal. Az okok felderítése igen messze vezetne.
Viszont egy érdekes dolgot azért meg kell említeni: tőlünk nyugatabbra nincs olyan szolgáltatása a háziorvosi ügyeletnek, hogy házhoz mennek!!!! Ez egy magyar találmány.
Megemlítettem Németországban hogy ez nálunk így működik(illetve néha nem), azt hitték, hogy a holdról jövök.

jubilu 2009.08.18. 15:27:04

@phoenix102: Sajnálom, nem írtam le világosan. Tehát: soha nem vártam el, hogy házhoz jöjjenek, minden esetben mi mentünk az ügyeletre autóval, onnan küldtek el minket a kórházba. Ezt nehezményeztem. Volt az esetek közt a sok év alatt lázas kisbaba, csontig felvágott karú idős néni, sorolhatnám. A vége mindig ugyanaz: mehettünk tovább. Már ott tartok, hogy szépen elsuhanok az ügyelet mellett a kórházba, ha baj van. Nyerek fél órát.

failblog 2009.08.19. 01:12:35

@phoenix102:
" hogy házhoz mennek!!!! Ez egy magyar találmány."

nem igaz. nézd meg a Michael Moore egészségüggyel foglalkozó remek dokumentumfilmjét, a Sicko-t. Abban látni, hogy a franciáknál például brutális minőségű a háziorvosi szolgálat, a filmben pl. éjjel ment ki mosolyogva a doki egy kicsit lázas gyerekhez, ha jól emlékszem. Vannak orvosok, akik kifejezetten autóban nyomják, és kint vannak címen annyi idő alatt, mint a pizzafutár, és ez jár a befizetett adóból alanyi jogon.

M. Péter 2009.08.19. 20:56:52

@phoenix102: Az Egyesult Kiralysagban is letezik az, hogy az orvos hazhoz megy, angol neve "house call".

Clearman 2009.08.26. 14:39:56

Hasonló tapasztalatom volt nekem is. Azt hittem,hogy ha földön mozdulatlanul fekvő embert látok, a minimum, hogy mentőt hívok, de én is csak szemrehányást kaptam, hogyan merészeltem részeg emberekhez hívni őket. Persze, mélységes tisztelet a kivételnek.

ariadne_9 (törölt) 2009.08.29. 19:31:31

Kezdő gyógyszerészként egy nap valaki berohant hogy a patika mögött összeesett az egyik hozzánk járó bácsika.
Kiszaladtam, megkérdeztem mit érez. Tudtam,hogy nem iszik, nagyon rendes és ápolt volt mindig. Szédült, nem tudott meg se moccanni, és nehezen érthető volt a beszéde.
Visszamentem, hívtam a mentőket. A diszpécser azzal nyúzott, hogy milyen egyéb tünetei vannak még, hogy mondjak még valamit. Elmondtam a tüneteket, és azt hogy a szemtanúk mit láttak. Erre a diszpécser közölte, hogy ez nem bejelentés.
Nagyon berágtam, közöltem vele, hogy nem vagyok orvos, csupán ennyit tudok és nyomatékosítottam, hogy nem iszik, és azonnal küldjön mentőt. Nagy nehezen kinyögte, hogy küldi. Tíz perc se kellett és kijöttek. Kiderült, hogy a bácsinak agyvérzése volt, és hosszú hónapokig lábadozott, újra kellett tanulnia járni, beszélni, de nagyjából helyrejött. A mentősök nagyon szakszerűek és korrektek voltak.
A felesége hallotta amikor hívtam a mentőt és nagyon hálás volt, hogy nem hagytam magam.
De volt már olyan is, hogy valaki eljátszotta, hogy rosszul van (tényleg nem volt semmi baja), kihívtuk a mentőket és minket szúrtak le, hogy miért hívtunk ehhez mentőt mert ez egy ismert aktív tbc-s, meg lett volna jobb dolguk is. Nagyon lekezelőek voltak.
Nem az én dolgom megítélni, hogy ki az aki rászorul a segítségre.
süti beállítások módosítása