Bálint egy igen sajnálatos anomáliával találkozott, a UPC ugyanis azután is rendszeresen küldözgetett rokonainak csekkeket, miután lemondta az előfizetését és kiköltözött Ausztráliába. Szegények nem tudták mi az, úgyhogy befizették. A UPC egyelőre nem reagált érdemben semmilyen csatornán, ha olvassák ezt, nyilván, akkor lécci, lécci:
2007. decemberében párommal összeköltöztünk kicsiny pesti lakásunkba, nosza UPC internet beköt, egyéves hűségnyilatkozat. Be is kötötték a jómunkásemberek gyorsan, két nap alatt ment minden. Volt mikor elfelejtettem befizetni a számlát időben, (volt hogy egy egész hónapot késtem), de UPC-ék rendesek voltak, soha nem zaklattak, lassították be a netem, nem szekáltak. Egészen meg voltam elégedve velük. Gondos előkészítés után 2008 novemberében Ausztráliába költöztünk, hűségnyilatkozatunk azonban decemberig szólt - oda se neki, kifizetjük azt az egy hónapot, nem érdekes. Még elutazásunk előtt bementünk a UPC-hez (moszkva téri kirendeltség), hogy lemondjuk az előfizetést, mert tudtam, hogy mindig össze-vissza szivatnak, jobb személyesen elintézni.
Az első megdöbbenésem akkor ért, mikor közölték, hogy oké, most lemondhatom a szerződést, de a modemet NEM adhatom le. Azt csak akkor adhatom le, ha már lejárt a szerződés eredeti időtartama (december vége). Mondtam, hogy nem leszünk az országban - hozza be egy barát. Bárki megteheti? Igen. Remek. Szerződés lemond, szép papírt írtak róla (az ügyfélszolgálatot nem minősítem, mert az hogy az előttem lévő 60 éves bácsival a huszonéves ügyintéző hölgy olyan hangon üvöltött, hogy én szégyeltem magam helyette, elég sokat elmond a dologról), mindenki boldog.
Januárban bevitte egy barátom a modemet, leadta, mondták, hogy még van 4000 forint tartozásunk valamilyen mondvacsinált okra hivatkozva (az utolsó hónapot, decembert még novemberben kifizettük) - mondom, nem nem fiúkák, én nem fizetek nektek, mivel nem tartozom. Persze ezt csak gondoltam, hiszen a UPC-t semmilyen formában nem lehet elérni (telefon, email, chat, stb). Telik-múlik az idő, UPC-ék újabb és újabb számlákat állítanak ki 10 meg 15 ezer forintokról (az egészet barátnőm édesanyjához küldik, mert ezt adtuk meg ideiglenes címnek), ő nem tudta mi az, ezért befizette, és csak most derült ki. Nyilván ez a mi részünkről volt felelőtlenség, és azt is tudom, hogy azt a pénzt visszaadni már az életben nem fogják. Nem ezzel van a gond.Hanem azzal, hogy Ausztráliából hogyan kommunikáljam a kedves cégnek, hogy nem vagyok hajlandó fizetni, nem tartozom nekik és kapják be az összes faszomat? A felmondási szerződés otthon van (valószínűleg kissé elkeveredve a pakolás miatt, de előkeríthető), ám mikor kedves ismerősömet beküldtem, hogy ugyan kérdezzen már rá, azt mondták, hogy csak a szerződött féllel tárgyalnak, illetve vele is szóba állnak, ha előkerítem az ügyfélszámomat. Hát erre sajnos nincs mód így másfél év távlatából. Ismeretes, hogy emailre nem válaszolnak (valami vicces automata üzenet jött, hogy "nagyon túlterheltek vagyunk, lehet, hogy 30 napba is bele fog telni a válasz - volt ez kb egy éve, más ügyben), telefonon nem bírom elérni őket ("kérem tartsa a vonalat" - majd 30 perc után megszakadt.), chat nem működik. Kérdem én, vajh mitévő legyen az egyszeri felhasználó? Mert szeretnék azért még hazamenni, és szeretném nem azzal kezdeni, hogy egyből a nyakamba akasztanak egy vastag pert (mert már ott tartunk, hogy erről irogatnak). Nincs valami "szopjon le a UPC" érdekképviselet kishazánkban? :D
Az utolsó 100 komment: