Angelika a Malév túlfoglalásának köszönhetően nem fért fel egy Stockholmból Budapestre induló gépre. Mivel nem akart másnap menni, csak az stewardesseknek fenntartott lehajtható székre tudták besuvasztani. Panaszára a Malév exkluzív várótermükbe invitálta, bár állítólag ha a másnapot választja, normálisan kártérítik. Már nincs messze az idő, amikor a csomagteret is kiadják kedvezményesen:
Tegnap csillapodtak le bennem, egy juliusi utazas hullamai. De azert a totalis lelki bekem erdekeben szivesen megosztom a nagyvilaggal. Nem megyek reszletekbe, az esemenyek pontosan kiderulnek az alabbi levelezesunkbol.(Bocsanatot kerek, de nincsenek ekezetes betuim.) Csak annyit fuznek hozza, hogy nem is tudom mit vartam a Malevtol. Nem szamitottam a jegyem relative borsos aranak visszateritesere, nem szamitottam egy luxusutazasra valo meghivasra. Vagy mondjuk a jegy araba foglalt etkezes keretein belul dupla adag elorecsomagolt, kiszaradt szendvics felajanlasara. Azonban az exkluziv varojukban eltoltheto varakozasi ido, nalam kicsapta a biztositekot. Mondjuk meltanyosnak talaltam volna egy 10%os kedvezmenyt a kovetkezo jegyvasarlasomra. Ez nem lett volna akkora anyagi veszteseg a cegnek, megis europai kiszolgalasban lett volna reszem es talan eltem volna a lehetoseggel. Igy a kozeljovoben biztosan nem oket fogom valasztani...
A levelezés időrendi sorrendben:
Sent: Thursday, July 09, 2009 2:35 PM
Július 5-én érkeztem Budapestre Stockholmból a Malév MA767-es járatával. Túlfoglalás miatt az utat az utaskisérőknek fenntartott helyen töltöttem. Csatolva küldöm a beszállókártyámat.
Várom mielőbbi szíves tájékoztatásukat a kártérítésemmel kapcsolatban!
* * *
From: Kártérítési csoport <claims@malev.hu>
Sent: Tuesday, July 21, 2009 11:22:24 AM
Sajnálattal értesültünk az Önnek okozott kellemetlenségekről, melyekért szíves elnézését kérjük.
A stockholmi munkatársunktól kapott jelentés alapján azonban Önnek kártérítés ellenében a jegy átírását ajánlották fel a másnap reggeli járatunkra. Ön ezt nem vállalta, inkább az un. jump seat-en történő utazás mellett döntött, melyre kompenzáció nem vonatkozik. Mivel az utas és a légitársaság közötti szerződés az utas célállomásra juttatásáról szól, melyet a Malév teljesített, kártérítést felajánlani – legnagyobb sajnálatunkra – nem áll módunkban.
A fentiek szíves tudomásul vételét köszönjük és reméljük, hogy elkövetkezendő utazásaihoz is légitársaságunkat választja.
Tisztelettel,
Malév Zrt.
Kár-és panaszügy iroda
* * *
Sent: Wednesday, July 22, 2009 4:51 PM
To: Kártérítési csoport
Mielott karteritesi ugyem lezarulna... szeretnek nehany eszrevetelt tenni.
Egyben reszleteznem is a tortenteket. A stockholmi repuroteren korulbelul otvenedikkent sorban allva szamomra egy ulohelyszam nelkuli jegyet nyomtatott ki a szamitogep. A ottani kollegak korbetelefonalva egymast, "ertetlenul" alltak a problema elott (mint az igy utolag, szamomra nyilvanvalova valt, pusztan idohuzas celjabol...) Valoszinuleg soroslasos alapon ram esett a valasztas ami a jump seat-en valo utazast illeti.
Miutan kesessel erkezett a gep, az utolso 50-60 embert eleve ulohely kiosztasa nelkul engedtek fel a gepre, igy gyorsitva a tempot. En visszatartva vegignezhettem, amint leteptek a beszallokartya rajuk vonatkozo reszet es felengedtek az utasokat, majd az utolag kinyomtatott helyjegyeik egy elegans csuklomozdulattal a kukaban landoltak. Tehat a helyfoglalas eleve szabad valasztason alapult. Miutan rajtam es egy masik holgyon kivul -aki Budapestrol tovabbutazott, es bar nem kivancsiskodtam, de ugy tunt nala a jegyfoglalassal is gond volt-mindenki felszallt a gepre, pusztan annyi informaciot kaptunk, hogy indulhatunk es a jegyunkre rairtak JMP. Gyakorlatlan leven fogalmunk sem volt ez mit jelent. A feldelzeten derult ki szamunkra, h ez az utaskiseroknek fentartott helyet jelenti. Tajekoztatva nem lettunk, utolag utanunk jott egy sved kollega, aki elmagyarazta, h ez nem az o hibajuk, es Budapesten a Malev irodaban ervenyesithetjuk a karteritesi igenyunket.
Termeszetesen igenyt tartok kompenzaciora a Malev reszerol!
Annyit meg szeretnek hozzafuzni, hogy a gep szemelyzete a korulmenyekhez kepest mindent megtett a kenyelmemert! Ezuton is koszonom Nekik!
* * *
From: Kártérítési csoport <claims@malev.hu>
Sent: Thursday, July 30, 2009 10:21:36 AM
Sajnálom, hogy előző válaszomat nem tartja elfogadhatónak.
Továbbra is fenntartjuk azonban azon álláspontunkat, hogy a légitársaság teljesítette szerződéses kötelezettségét azzal, hogy Önt a célállomásra eljuttatta, így Ön kártérítésre nem jogosult.
Bizalma visszaszerzése érdekében azonban felajánlunk Önnek egy belépőt repülőtéri exkluzív váróink egyikébe, ahol elkövetkezendő utazása alkalmával kellemesen töltheti el a várakozási időt. A belépőkártyát lenti, svédországi címére hamarosan postázzuk.
A kellemetlenségekért még egyszer elnézését kérjük.
* * *
Sent: Monday, August 03, 2009 4:26 PM
To: Kártérítési csoport
Szeretnem idezni az On altal irt korabbi levelet:
Önnek kártérítés ellenében a jegy átírását ajánlották fel a másnap reggeli járatunkra.
Mivel ez a felajanlas nem tortent meg, en azt elfogadni sem tudtam!
Tehat, az on megfogalmazasa szerint engem karterites illet! Ami a felajanlas hijjan nem kaptam meg! Igazan vonzo az exkluziv varoik egyikeben eltoltheto ido... azonban az ugyemet nem tekintem lezartnak!
Varom mielobbi tajekoztatasukat a karteritesemet illetoen!
* * *
From: Kártérítési csoport <claims@malev.hu>
Sent: Friday, August 28, 2009 11:39:29 AM
Sajnos korábbi döntésünkön változtatni nem áll módunkban, hiszen Önt a célállomásra eljuttattuk a repülőjegye szerint.
* * *
To: Kártérítési csoport <claims@malev.hu>
Sent: Friday, August 28, 2009 12:45:26 PM
Koszonom, hogy megtisztelt a mielobbi valaszaval!
Termeszetesen, mivel sem kedvem sem energiam nincs az onokkel torteno tovabbi levelezesre, jogi utra pedig egy ilyen "aprosag" miatt, hogy nem teljesitettek az onok altal vallalt kotelezettsegeiket, nem fogom terelni az ugyet... kenytelen vagyok elfogadni, hogy a Malev szamomra nyujtott szolgaltatasa ezennel lezarult.
Termeszetesen a nagyvonalusagukra valo tekintettel, amit az ugyemben tanusitottak a tovabbiakban szabad akaratombol biztosan nem fogom igenybe venni a szolgaltatasaikat. Igy a szamomra kikuldott exkluziv varojukba valo meghivast targytalannak tekintem. Annal is inkabb mert voltak szinten olyan nagyvonaluak, h harom honapos hataridot szabtak a megtisztelo vendegszeretetuk megtapasztalasara.
Azota fel lettem vilagositva, a tulfoglalas sajnos teljesen hetkoznapi dolog a legitarsasagok gyakorlataban. A statisztikak szerint "viszonylag" ritkan kerul sor az enyemhez hasonlo ugyre. Megis orulok, h legalabb az utasterben jutott szamomra hely, es nem a csomagok kozott kellett utaznom, h onok teljesithessek velem szemben vallalt kotelezettseguket.
Megegyszer koszonom nagyvonalusagukat!
Maradok tisztelettel, am lehetoleg tavol a legitarsasaguktol a tovabbiakban! Nyilvan nem egy utas negativ tapasztalata fogja az onok uzletvitelet meghatarozni...
Az utolsó 100 komment: