Krisztiánnak aláírt szerződése van, türelme már egyre kevesebb. Körülötte már jónéhány lakásba bevezette a T-Home az optikai kábelt, csak nála döntenek mindig úgy, hogy műszakilag nem lehetséges.
2008. decemberében a T-Home engedélyt kért, hogy társasházunkba bevezethesse az optikai hálózatot. Az engedélyt megkapták, januárra prognosztizálták a bekötést. A munka siettetésére szerződést lehetett velük kötni. (ahol többen szerződnek, ott kezdenek a lakótelepen). Márciusban újra próbáltam a szerződéskötést, hátha hamarabb ideér az optikai háló.
A nyáron a munkának látható jelei voltak (végigtúrták a lakótelepet, járdafeltörések, stb...) Az első két rendelés tapasztalatait leszűrve a gödrök betemetése, majd a T-Home postaládánkba is behelyezett szórólapkampánya után 2 héttel befáradtam egy T Pontba, hogy szerződést kössek.
Elhajtottak, hogy műszakilag nem kivitelezhető, de próbálkozzam telefonos szerződéskötéssel, mert akkor lehet, hogy kivitelezhető.... Fura logika, nem vitatkoztam az ügyintézővel. Telefonon lerendeltem, elfogadták a megrendelést, mivel műszakilag kivitelezhető a dolog, kiküldték a szerződést. A papírokat aláírtam, leadtam a T Pontban. Visszaigazolást persze nem kaptam, de nem is izgatott az ügy, hisz nálam is maradt egy eredeti szerződés.(2009. 07.24)
Időközben elkezdték bekötni a lakótelepi lakásokat, konkrétan van már működő a felettünk és az alattunk lévő szinten is. Az első két hétben nem izgultam, utána azért már kezdtem kérdezősködni náluk.
Röpke pár 10 hívás után kiderült:
1., - A szerződésem befut hozzájuk az ÜSZI-re, onnan átpasszolják a műszakosoknak
2., - A műszakosok azt látják, hogy nem kiépíthető (hisz első szerződéskötéskor tényleg nem volt az, és ők valamiért ehhez az állapothoz ragaszkodnak. Gondolom, van már előminősítésük, minek csináljanak újat....) Műszakosok felfüggesztik a szerződést.
3., - Újabb reklamációkor az ÜSZI-sek látják, hogy igenis kiépíthető, javítanak, és átpasszolják a műszakosoknak
4., - Vissza a kettes ponthoz, azaz a műszakosok szerint nem kiépíthető....
Türelmes informatikus vagyok, de nem szeretem az ilyen végtelen ciklusokat....
Természetesen a műszakosokkal beszélni nem lehet közvetlenül, az ÜSZI-sek adják át az információkat, ami ezek szerint mindig elvész kézen-közön.
Mivel a körülöttem élőknek sikerül a bekötés folyamatosan, én egy T-Home-os ügyviteli hiba miatt lemaradok erről a lehetőségről?
Mit tegyek? Kössem be magamnak önkényesen? (Informatikusként nem gond az optikai kábel csiszolása, bekötése.) Ássam ki a kábelt, vágjam el, és a kiérkező műszakosokkal vitassam meg a bekötés problematikáját?
Szerintem van kultúrált megoldás is, csak még nem jöttem rá arra, hogy melyik ez.
Biztos, hogy nekem kell könyörögni, hogy a havi ~10 000 Ft-os ADSL előfizetésem havi ~20 000 Ft-os optikaira növelhessem?
Ötletket várva köszönettel:
Krisztián
Az utolsó 100 komment: