Tékozló Homár

Így kell megvívni az adóhivatallal

2009.09.04. 00:03 | szily | 31 komment

Ismerjék meg Andyt, aki nem csinált semmi különöset, csak aktívan rágta az adóhivatal fülét, amikor jogtalanul akarták befizetésre kényszeríteni. Sikerrel járt, lengetjük is a rájabőr süvegünket.

Családunk több tagja szórványosan, össze-vissza, augusztus során kapta kézhez az APEH egyenlegértesítőjét a 2008.01.01-2009.06.17. időszakról
(jegyezzük meg a záró dátumot!).

Ketten is érintettek voltunk az elmúlt években ingatlanvásárlás és
építésből kifolyólag ú.n. visszterhes vagyonátruházási illeték
halasztott megfizetésében, ill. az ingatlan lakhatási engedélyének
megszerzése esetén az illeték törlésében (ugyanaz az egy ingatlan,
50-50%-os tulajdonrész). Az állami gépezet fogaskerekei nem mozognak
túl könnyen, az Illetékhivatal anno átküldte, hogy X. időben (vásárlás
után 4 évvel) esedékes lesz a pénz, ha addig nincs kész a ház. A ház
persze kész van, az Illetékhivatal tud is erről, csak az APEH-nek
felejtettek el idejében szólni. Így azután kaptunk egy késedelmi kamat
törlésről szóló határozatot június 24-én (!!!) keltezve, és valamikor
július elején postázva, majd egy hónapra rá, augusztusban(!!!) jött az
egyenlegértesítő (emlékezzünk rá, 17-én zárták!), amin még vidáman ott
figyelt a 12 ezer Ft. Körítve a szokásos fenyegetésekkel,
végrehajtással stb., ha nem fizetünk azonnal.

Persze, nem fizettünk, hanem gondolkoztunk kicsit, majd telefonáltunk.
És természetesen semmi tartozásunk nincs is, mert törölték, ahogyan az
a dátumok alapján várható is volt. Viszont Egységsugarú József,
egyszerű állampolgár kap egy ilyen hangvételű levelet három oldal
sűrűn nyomtatott táblázattal, meg olyan rövidítésekkel a megnevezés
helyén, hogyaszongya "Visszt.vátruh.iil.gj.nk.nyi", a késedelmi pótlék
részben "Nyitó", "Bev.oldal" és "Pénzf.oldal" megnevezésekkel
bármiféle magyarázat nélkül, akkor alighanem esze nélkül rohan a
Postára befizetni. Azután meg csak les szomorúan, hogy ingyen ad
hitelt az államnak egy évre, míg a jövő évi adóiban majd jóváírják a
túlfizetést... Tényleg ennyire fülig érne a kaki, ilyen trükközésre
kényszerül az adóhivatal, hogy így kelljen pénzt pumpolniuk az
állampolgárokból?!

A másik levél 325 ezer Ft illetékről szólt és annak összesen 55 ezer
Ft késedelmi kamatáról - törlési értesítő erről egyáltalán nem jött,
de a telefonhívás után efelől is nyugodtan alhatunk, július 7-én
(június 17. ellenében!) mindkettőt törölték. Ja igen, még valami: ez a
325 ezer + 55 kamat annak a másik 325-nek a párja, ami alapján az
ingatlan másik tulajdonosának az illetéket nem, csak egy 12 ezres
késedelmi kamatot vetettek ki... :-)

A konklúzió meg az, hogy nem megijedni, előbb gondolkodni, osztani és
szorozni, azután telefonra fel, és nem hagyni őket békén, míg nincs
megnyugtató válasz. Hiszen ezért is fizetjük őket, nem?

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2009.09.04. 00:30:56

Uha, en is szoktam kapni, de tudom, hogy korabban zarjak joval, es idokozben fizettem mar annyit. Argh, hajnal van.

kispista2 2009.09.04. 00:47:47

"előbb gondolkodni,"

Ez a homár jelszava is lehetne

Mylady 2009.09.04. 01:06:19

Akkor ez még dobogó?
Az adóhivatallal nem vívni kell, hanem nagytételben adótcsalni és akkor békén hagynak.

Mylady 2009.09.04. 01:11:31

Én a múltkor regeltem az ügyfélkapun, és ennek örömére szétnéztem. Többek között az adószámlám egyenlegét tekintettem meg. A 3 évvel ezelőtti lakásvásárlásom után fizetendő illetéket befizettem, csak azt még az illetékhivatal rótta ki, ami azóta ugye beolvadt az apehba. Az adatbázisok összefésülése úgy tűnik, kissé lassan halad, mert az egyenlegem az illetékszámlán úgy nézett ki, hogy illetékfizetési kötelezettség: O, befizetés: xszáz ezer forint
Nem kértem vissza, mert gyanítom, hogy előbb-utóbb rájönnek, hogy mégiscsak volt ott kötelezettség is...

Ofélia . 2009.09.04. 07:02:18

@Mylady: Jóltetted:))))

Tippet kérek hogy ha nem vagyok politikus vagy csókos vállalkozó akkor, hogyan tudok min 1 milliárdot adótcsalni??:DD

Minden megoldás érdekel!!

ON t. postoló A mónika, győzike és egyébb baromságsón nevelkedő ország igenis megvezethető de a hozzáálláshoz igenis GRATULÁLOK:!!

staropramen 2009.09.04. 08:10:57

Sztrovacsekek!
Ketten is érintettek voltunk az elmúlt években ingatlanvásárlás és
építésből kifolyólag ú.n. visszterhes vagyonátruházási illeték
halasztott megfizetésében, ill. az ingatlan lakhatási engedélyének
megszerzése esetén az illeték törlésében (ugyanaz az egy ingatlan,
50-50%-os tulajdonrész).

Erre relevánsan csak azt tudom mondani, hogy a magyar nyelv a legszebb és legjobban árnyalt a világon!Kérdezhetném persze úgy is, hogy: Mi van???

kicsimancs 2009.09.04. 08:21:58

Vessetek meg, de én most megvédeném az APEHet. Munkám miatt gyakran kerülök kapcsolatba velük, kb. 30 cég ügyes-bajos ügyeit intézem náluk. Mostanában nagyon elkanászodott a helyzet, értelmetlenebbnél értelmetlenebb dolgok történnek cégeim adófolyószámláin. Legutóbbi beszélgetésem egy hátralékkezelési osztályon dolgozó hölggyel azonban mély együttérzésre késztet velük szemben. Nincs könnyű dolguk az újonnan beüzemelt hiperszuper informatikai rendszerükkel...

Fairy Girl 2009.09.04. 08:45:29

OFF
@Mylady: Hogy kell ellenőrizni az adókártyás egyenleget az ügyfélkapuban? Marha bonyolult egy rendszer... ccc...

ON

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.09.04. 08:52:35

nekem van egy pólóm

I LOVE APEH a mellemen

AZ APEH SZERET ENGEM a hátamon

ebben mennék ügyintézni, ha lenne velük dolgom, de nincs.

helianthus 2009.09.04. 08:54:50

Tegnap mondták tévében, hogy apeh 1700 milliárdot vagy milliót, már nem is tudom, de mindegy is, aprópénz, nem tud behajtani.
Hát ennyi.

Tron65 2009.09.04. 09:04:08

"ingyen ad hitelt az államnak egy évre, míg a jövő évi adóiban majd jóváírják a
túlfizetést"
Jóváírják, de vissza csak akkor kapod, ha kéred. És mért kérnéd vissza, ha nemtudod, hogy visszakaphatod?
Évek óta kapom az értesítőt, x forint ÁFA túlfizetésről. Megkérdeztem: mivan ilyenkor?
- be kellene nyújtanom egy pótbevallást 1993-ról (!)
- átvezetési kérelem, ÁFA -> SZJA
- aztán majd jövőre az adóbevalláskor visszakérhetem
Köszi APEH! Világos és átlátható adózási rendszer.

vidéki suzukis 2009.09.04. 09:35:09

Az a szép ebben, hogy az illetékhiv. már rég beolvadt az apekba, de nem tudnak egymás ügyeiről (tapasztaltam).

danixxl99 2009.09.04. 09:35:34

Nekem semmi bajom az apeKKal, kiszabtak közel 500.000 Ft visszterhes vagyonátruházási illetéket. 2.200 Ft-ért kértem az illeték 50 százalékának mérséklését, és a fennmaradóra meg 24 havi PÓTLÉKMENTES részletfizetést. A 30 napos ügyintézési határidő helyett ugyan 210 nap alatt döntöttek, de megadták! Érdemes próbálkozni!

Mylady 2009.09.04. 09:40:13

@Fairy Girl: most így nem tudom, de este otthon megnézem neked
szerintem is hihhhetetlenül bonyi az a rencccer
én párszor jártam ott, minimum félóra kilogikázni, hogy mikor hova kell klikkelni, hogy jó legyen
pedig két perc alatt is el lehetne jutni bárhova, ha értelmesen lenne felépítve

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.04. 09:46:19

Ha adócsalók lennénk, akkor nem zaklatnának ilyen levelekkel...

Fairy Girl 2009.09.04. 09:52:23

@Mylady: Jaja megköszönném, mert érdekelne :)

vape 2009.09.04. 09:56:15

@danixxl99:
Az efféle illetékelengedésről már egy korábbi posztnál kifejtettem a véleményemet. Az ilyen engedmények miatt is tart ott az ország, ahol.
Persze ez csak szigorúan magánvélemény, és nem tartozik a jelenlegi poszthoz.

1 mezei utas 2009.09.04. 10:03:03

Erre csak azt tudom mondani:

Tetszettek volna máshová rakni az X-t!!!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.04. 10:24:50

Apehtól? Visszapénz? Ez igen !

Ide a bökőt, hogy a T. posztolót az elkövetkező években igencsak szemmel fogják tartani, egyszer diák koromban 700 Ft-ot kaptam tőlük, legalább 5 papírt kellett kitölteni, de olyan volt, mintha a fogukat húznák !
Azóta meg rendszeresen figyelnek, bár nincs lehetőségem már visszaigénylésre s mivel adót sem csalok (lévén alkalmazott...) így úgysem találnak semmit.

Feleségem cégében viszont van 1 milla túlfizetés valamilyen címen, meg 50e tartozás másik címen már vagy 3 éve... Állítólag be kellene fizetni az 50e-et és akkor jóvá tudnák írni valamire az 1M-ót, de vissza nem adják :)

j311 2009.09.04. 11:39:42

APEH és telefon?
Hüüüülye vagy b+?
Hivatallal kizárólag tértivevényes levélben kommunikálunk, minden mást letagadnak.

Bableves 2009.09.04. 14:43:06

Egyik évben komoly, 3000 forintot is elérő adó visszatérítést számoltam ki szerény jövedelmem után. A Hivatal is kiszámolta, és kiderült rosszul számoltam, mert csak 477 forint jár vissza. Kedves levélben (az összeg megjelölése nélkül) kértek, azonnal fáradjak be hozzájuk, kijavítani bevallásomat, különben nekem kampec. Befáradtam (buszköltség 500), és megtettem a javítást. Ha a levélben tájékoztatnak az összegről, esetleg nyilatkozom, hogy írják jóvá a jövő évihez és akkor nekem is meg a hivatalnak is megmarad a kis pénzem (posta ill. utiköltség). De hát a bürokráciának is meg kell élnie valamiből. Azóta 0-ásak a bevallásaim!

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.09.04. 20:10:35

nem nagy ügy, ezt én is végig csináltam tavaly-tavalyelőtt. Egyetlen trükk volt, a tényleges illeték-ügyintéző elérhetőségét megszerezni, de az is sikerült.

Mylady 2009.09.05. 00:15:17

@Fairy Girl: Megnéztem
Bejelentkeztem az ügyfélkapun, ott megkerestem az EBEV szolgáltatást, azon belül Lekérdezések menüpont és a Folyószámla-kivonat fül.
Itt először az Új lekérdezés gombra kell klikkelni és már sínen is vagy. Az Állapot mezőben sokáig azt fogod látni, hogy feldolgozás alatt, mikor elkészült, pdf-ben letölthető.
Megjegyzem, most sokkal-sokkal gyorsabb volt, mint legutóbb. Vagy ők fejlődnek, vagy nekem van gyorsabb gépem :D

droidpalanta 2009.09.05. 02:11:02

update: homar.blog.hu/2009/07/24/ujra_lecsapott_a_mosogepszerelo_hu#comment-form

pazola 2009.09.05. 20:50:52

:@droidpalanta:

:DDDDDDDDDDDD

Kecskepasztor megfenyegette a homart!

Hu, ez de gaz....

juhaszcs 2009.09.06. 16:26:17

Ebben az országban a cigány orbánnak van igaza az apehhel szemben.

Alikam 2009.09.07. 09:53:30

Ha valakinek lenne mersze, egyszer igazán visszaszopathatná az APEH-et. Mondjuk gyártani egy hasonló négy oldalas baromságot amin azt kéne taglalni, hogy az APEH baszta visszafizetni a delikvensnek az adóvisszatérítést...

Azért kíváncsi lennék, hogy fordított esetben mi lenne az ügymenet, de azt sem tartom kizártnak, hogy az APEH csalás gyanújával feljelentené a csókát.

A kérdés, hogy akkor a hagyományos esetben ezt miért nem lehet megtenni?

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2009.09.07. 10:46:59

Ennél a fondorlatos, telefonálgatós, gyanúsítgatós stb. kapkodásnál egyszerűbb lett volna - ügyfélkapun keresztül - napi egyenleget lekérni, s kiderült volna, hogy a probléma nem is probléma. Ha pedig probléma, miért probléma.

El_Gato 2010.02.10. 16:26:23

nekem egyszer a befizeteseimet kavartak el ugy egeszen veletlenul... Kulfoldon elek,de megtartottam az otthoni TB-met is, csak ugy, mert ki tudja-alapon. Tehat mivel Mo-n nincs munkaviszonyom, ezert en magam gondoskodom a befizeteseimrol (kb 5000 Ft / ho). Na, megyek haza latogatoba karacsonyra, erzem, hogy kezdek lerobbanni, elmegyek hat az orvoshoz, aki kozli, hogy nem ervenyes a TB-m. Megyek az APEH-ba, ott azt mondjak, naluk minden rendben, menjek az OEP-hez replikazni. Onnan persze visszairanyitanak az Apeh-hez, hogy megiscsak naluk van elbaszarintva valami. Kiderult, hogy a kedves apehes ugyintezo holgy szakmai hozzaartese addig sem terjedt, hogy megnyomjon egy kurva entert a gepen, es utananezzen a befizeteseimnek- ezt harom masik kolleginaval sikerult csak osszehozni vagy 20perces pocskolodes utan. Nekem meg mindez 2 napi rohangalasba, vagy 3 ora sorbanallasba, es a dokinal egy kellemetlen pillanatba kerult. Kerdem en: nem lehetne az adoforintok egy csekelyke reszet neha szakmai kepzesre is forditani apehéknál, hogy ne csak fafeju droidokkal kelljen ugyeket intezni?
süti beállítások módosítása