Tékozló Homár

Nem biztonságos, de legalább ócska a Kínában gyártott német biztonsági ajtó

2009.09.16. 13:35 | ge | 106 komment

A történet ismerős lehet: John Doe biztonsági ajró vásárlásra adta a fejét, ki is nézett egyet Baumaxban. Az eladó szerint német ajtó annyira kínai volt, hogy se alkatrészt, se importőrt nem találtak hozzá, miután fél éven belül akadni kezdett a zár. Ráadásnak viszont egy kis Boldog Ügyfél is van az ajtócserével végződő sztoriban eldugva, mert élnek még korrekt zárasok ebben a zord világban.

Nemrégiben kis családunk elhatározta, hogy tekintettel a környékünkön (VIII. ker.) kiemelkedően rossz közbiztonsági helyzetre, áldozunk a vagyonvédelem oltárán, és beszereltetünk egy biztonsági ajtót. Miután sajnos manapság minden forint számít, így szerettük volna ezt a projektet 100.000.- alatt megúszni. Nem sikerült...

Kb. egy hetes keresgélés után, megtekintve az ezzel foglalkozó cégek, valamint a barkácsáruházak kínálatát, egy barkácsáruházas, "német" (az eladó szerint, mert a benne lévő zárbetét az...) 16 ponton záródó biztonsági ajtó mellett döntöttünk. Miután az ajtót megvásároltuk (69.900.-) majd hazavitettük (5.000.-), nekiálltunk szerelőt keresni.

Ekkor ért minket az első kellemetlenség, mert az általunk megkeresett ajtószerelők 99%-a nem vállalta az ajtó beszerelését, mert szerintük az kínai, és nem tudnak a szerelésre garanciát vállalni a silány minőség miatt. Végre találtunk egy kőművest, aki hajlandó volt az ajtót beszerelni, és szó se róla, a végeredmény igen szemrevaló lett. Bár a szerelés során derült ki, hogy az ajtó (az eladó tájékoztatásával szöges ellentétben) nem felel meg a magyar szabványos lakótelepi ajtók méretének, ezért betont kellett vágni, mégis impozáns és betörésbiztos ajtónk lett végre valahára.

A család megnyugodott, mindenki boldogan fűzte fel a kulcskarikára az új ajtó kulcsát, és én is lenyeltem a beszerelés és betonvágó bérlés 45. 000.-os díját. Végül is 100. 000.- helyett 115. 000.- lett a végösszeg, de ez belefér. Viszont biztonságos és szép az új ajtónk.

Miután három kulcs járt hozzá, és hárman vagyunk a családban, megpróbáltam kulcsot másoltatni hozzá, de sehol nem volt olyan kulcs, amire le tudták volna másolni, a raktáráruház eladója az importőrhöz irányított, aki azt felelte, hogy vegyünk bele egy olyan zárbetétet, amely több kulcsos, mert az eredeti olyan biztonságos, hogy SENKI sem tudja másolni.

Csak pislogtam, de még benyeltem az infót, és úgy gondoltam, hogy majd akkor másoltatok kulcsot, ha kell. Addig meg minek. (közben okosok felhívták a figyelmemet, hogy ha elveszik egy kulcs, akkor nem másoltatni kell, hanem zárat cserélni....milyen igaz...)

Boldogan használtuk az ajtót, naponta többször is (ugye), majd pontosan 25 hét, azaz fél év után elkezdett akadozni a zár, nem mindig nyílt ki elsőre, volt, hogy negyedik-ötödikre sem. (érdekes, hogy sosem bezáródni nem akarnak a zárak, hanem kinyílni nem). Elkezdtem előhalászni a papírokat, amit a vásárláskor kaptunk, majd újra megkerestem a raktáráruházat, ahol újra az importőrhöz irányítottak.

És ekkor jött az első igazi megdöbbenés: a hívott számon előfizető ill. szolgáltatás nem kapcsolható.

Megpróbáltam újra meg újra, hátha elgépeltem a számot, de nem. A hívószám nem létezik. A tudakozó sem ismeri. A cég neve nem található a garancia papírjain. Újra felhívtam az eladót, hogy ilyenkor mi a helyzet (még nyugodt voltam), de nem tudott segíteni. Mentségére legyen mondva, hogy segített volna (egy új ajtóból kiszerelte volna a zárszerkezetet), de már nem forgalmazták ezt a fajta ajtót. Adott viszont egy ötletet, hogy hívjak ki egy lakatost, aki megoldja pár ezer forintért a problémát.

Igaz, hogy nem számítottam újabb kiadásra, mert mégiscsak fél éves termékről volt szó, de a szükség nagy úr. Felhívtam egy zárszerviz tevékenységgel non-stop foglalkozó céget, ahol egy kedves hölgy felvette az adataimat, majd küldött egy kollégát egy órán belül.

A fiatalember első mondata a köszönés után az volt, hogy: "de hisz' ez kínai". Sajnos az ő cégük nem tud ehhez az ajtóhoz alkatrészt beszerezni, és ötlete sincs, hogy honnan szerezzek. Nem tud rajtam segíteni, szét sem szereli, mert ugye minek... És ekkor ért a második megdöbbenés: a kiszállási díj 8.000.-, mert nappal van, amúgy este 8-tól 10.000.-

A nyugalmam itt végleg elveszett. Az számomra is nyilvánvaló, hogy a benzin nincsen ingyen, meg az autó kopása, stb., na de 8.000.- egy kiszállásért, amely Budapest tekintetében nem lehetett több oda-vissza utat számolva 50 km???

Közöltem a fiatalemberrel, hogy szívesen adok neki 3.000.-ot a kiszállásért, de többet nem. Legnagyobb megdöbbenésemre szó nélkül elfogadta, majd elmenőben még megsúgta, hogy nem először kerül ilyen kellemetlen helyzetbe az áraik miatt, valamint az lesz a legjobb, ha kicseréltetem az ajtót egy normálisra..... KICSERÉLTETEM!!! A FÉL ÉVES AJTÓT!!!!

Aznap éjjel nem aludtam túl jól. Persze két nap múlva a feleségem kívül ragadt az ajtón, és újra ki kellett hívni egy gyorsszolgálatot. Természetesen egy másik gyorsszolgálatot...

Egy idősebb úr érkezett kb. 40 perc múlva, majd 1 PERC ALATT KINYITOTTA A BIZTONSÁGI AJTÓNKAT, beengedte a feleségemet, és mire hazaértem, kicserélte a zárbetétet. Belegondolni sem mertem, hogy mennyi lesz a számla, hiszen most volt munkavégzés meg anyagköltség is....

Harmadik döbbenet:  a szla. végösszege 12.000.- mindenestül, a beszerelt anyagra vonatkozó garanciával együtt. És még az ajtót sem vágta ketté...

Megérdemlik, hogy leírjam a nevüket:

Sz & Sz Vagyonvédelem Kft  1133 Budapest, Ipoly u. 13.  06(20)9287374
 
Miután a munkát kifizettem, az úr elmondta, hogy valóban jobban járok, ha kicseréltetem az ajtómat egy hazai gyártásúra, amihez biztosan lesz mindig alkatrész.

Nem húzom az időt, így is hosszú lett a poszt. Vettem tőlük egy új biztonsági ajtót, mely méretre készült, az én általam meghatározott színben, és kivitelben, és beszereléssel együtt nem egész 150.000.-ba került egy év GARANCIÁVAL.

Soha többé kínait. Semmiből. És semmit sem raktáráruházból.
 
Üdv, John Doe

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

májgeriberi 2009.09.16. 13:47:14

"Végre találtunk egy kőművest, aki hajlandó volt az ajtót beszerelni, "

én inkább kéményseprőt hívtam volna LOL

havajj 2009.09.16. 13:49:57

1. ami a baumaxban 70e, az máshol 60
2. egy betonvágó bérlése nem 45e, hanem a töredéke, csúnyán átb@sztak
3. a kiszállási díjért szerintem nem sok a 8-10e, nem tudom te mennyiért ülnél autóba teli szerszámokkal
4. a 3e-t azért fogadta el, mert nyilván nem adott róla számlát, így az ő zsebébe megy
5. most is kínai ajtód van. valószínűleg ott is gyártották, csak a forgalmazó eus, de ha nem akkor is az acél kínai, a zárja kínai, stb...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.16. 13:51:24

Szia Eszter !

Jó a net? Kérünk Bódog Ügyfél posztot is !

havajj 2009.09.16. 13:51:29

na basszameg, offot meg elfelejtettem írni, pedig akartam a boldog ügyfelél miatt azértis

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.16. 13:52:14

"1 PERC ALATT KINYITOTTA A BIZTONSÁGI AJTÓNKAT"

Az tényleg biztonságos lehetett.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.16. 13:54:32

Kismillió biztonsági ajtó beszerelő van - érdemes lett volna előtte dumálni velük, még akkor is ha elsőre drágább amit hirdetnek. Én csomószor felhívom a megbízhatónak tűnő kisebb céget és elmondom, hogy szimpatikus a hirdetésük, de miért másfélszer annyi, mint a nagyáruházban? - és ilyenkor szépen meg is mondják, hogy nézzem meg az kínai, az övék meg használható, szerelhető európai - pl egy nem másolható kulcs felettébb gyanús lenne elsőre is, pláne ha előtte valaki megmondta telefonon, hogy nézzem meg :)

amúgy "i.j." :)

TH 2009.09.16. 13:54:40

most én azt nem értem, hogy ha a zárbetéttel volt csak gond, akkor mi a töknek ajtót cserélni? 12000-ért viszont nem hiszem, hogy normális biztonsági zárat kapott volna a k. ügyfél.
Miért van az, hogy az emberek megvesznek vagyonokért aránylag biztonságos biztonsági ajtókat, de a zárbetéttel nem foglalkoznak?

ergerberger 2009.09.16. 13:55:01

Többszörösen fasz volt a beküldő:

- Biztonsági ajtó minek? Normál ajtó + biztonsági ajtórács a megoldás. Azt már látják egyből a cigók, hogy rács, aztán inkább mennek a szomszédodhoz.
- Előtte az ajtó méretét lemérni mindenképpen, boltban a kinézett ajtót is lemérni, ez alapvető. "Szabványos méret" meg ilyen állatságokat nem elhinni. Ki tudja, hányféle "szabványos méretük" van ezeknek?

TH 2009.09.16. 13:57:09

szóval kedves posztoló: minek az új ajtó? miért nem elég egy tisztességes zárbetét bele?

@ergerberger: ez az ajtóméret valóban mókás, én sem értettem...:)
Akár rács, akár ajtó, a legfontosabb a jó zárbetét. Mindig röhögök, amikor 120 ponton záródó ajtókat látok, fapad Elzett zárbetéttel...

ergerberger 2009.09.16. 13:57:24

John Doe beküldő az Sz & Sz Vagyonvédelem Kft. ügyvezető igazgatója-e?

Neménvótam 2009.09.16. 13:58:01

És a UPC megjavította az INTERNETet, a 3 napos határidőn jóval belül.

Nasalis Larvatus 2009.09.16. 13:58:34

De miért raktáráruházozik a k. posztoló?
A Baufax, Praktifax és többi hasonló az kérem barkácsáruház.
Azoknak, akik szeretnek drágán szart venni.

b[ALien] (törölt) 2009.09.16. 13:59:56

Ha valaki igazán be akar menni, úgyis be fog:)
Nem igaz már, mennyi érdemi hozzászólásom volt ma

TH 2009.09.16. 14:01:59

@Nasalis Larvatus: az élet nagy kérdései ezek. A posztoló nem tudja a különbséget a barkács- és a raktáráruház között, valamint az ajtó és a zárbetét között sem, ahogy nézem...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.16. 14:03:35

Hevederzárat tettem fel, asszem 6e-ért SK. Annyit biztosan nem ér, mint egy ilyen bazi sok ponton záródó izé, de mivel nem volt a legértékesebb dolog sem 100k a lakásban így szerintem elég volt...

Amúgy ha tegyük fel van Xe Ft mozdítható érték a lakásodban (gyakorlatilag műszaki berendezés, ékszer) mennyit illik költeni a biztonságra? 1% ? 10% ? Több?

Mylady 2009.09.16. 14:04:03

Kérdésem, hogy hősünk valóban úgy vett ajtót, hogy
1. nem mérte le, hogy befér-e
2. nemnézett utána, hogy mi az, amit vesz
3. nem egyeztetett előtte egy kőművessel, hogy legyen aki beszereli???

És amikor azt mondta 100 ajtószerelőből 99 hogy ez kínai szar, akkor tényleg nem vitte vissza súlyos anyázások közepette???

Meg akarta úszni 100 alatt, lett belőle
115+3+12 (régi ajtó) + 150 (új ajtó)
össze se merem adni

én tavaszra tervezem a cserét
asszem az első kört nem futom meg...

Énbagoly 2009.09.16. 14:05:35

Na, én ezt most tényleg végigolvastam. És nem fogok holmi raktáráruházakból ajtót beszerezni.
A posztolónak meg 300.000-ből lett végülis rendes ajtója. Előzetes érdeklődés nem lett volna jobb?

TH 2009.09.16. 14:05:38

@Mylady: azt hiszem, hogy egy kicsit több eszed van, mint hősünknek. :)

Zrblw 2009.09.16. 14:06:26

"Miután sajnos manapság minden forint számít, így szerettük volna ezt a projektet 100.000.- alatt megúszni. Nem sikerült... "

...tönkrement az ajtó, blabla...

majd:

"Harmadik döbbenet: a szla. végösszege 12.000.- mindenestül, a beszerelt anyagra vonatkozó garanciával együtt. És még az ajtót sem vágta ketté..."

madj:

"Vettem tőlük egy új biztonsági ajtót, mely méretre készült, az én általam meghatározott színben, és kivitelben, és beszereléssel együtt nem egész 150.000.-ba került egy év GARANCIÁVAL."

Megcsináltatta az ajtót, jó lett, garanciát vállaltak a javításra, majd azért a biztonság kedvéért kicseréltette az egészet 150-ért amikor az elején még 100-ért is sírt?

Csak nekem nem kerek itt valami?

Nasalis Larvatus 2009.09.16. 14:13:44

Ja
és ne fikázzunk kérem valamit, csak azért mert kínai. Minden nemzet gyárt szart.
Viszont tudom tanácsolni, hogy kezdejen el mindenki kínaiul tanulni. 15 év múlva úgyis kötelező lesz...

É2I 2009.09.16. 14:13:53

@májgeriberi:
Most lehet meg fogsz lepődni, de régen minden ajtót a kőmívesek állítottak be, vagy cseréltek ki.
Az más kérdés, hogy mára "biztonsági" cégek "szerelnek" be ajtókat.

/on
Homárt kell olvasni és nem lesz kínai ajtód.
De abban biztos lehetsz, hogy teljesen kikerülni a kínai termékeket nem tudod, kár is fogadkozni.

TH 2009.09.16. 14:14:32

volt valami baja a kínai ajtónak vajon? leszámítva, hogy szar volt a zárbetét benne?

Mylady 2009.09.16. 14:15:52

@TH: köszönöm, én is így érzem :DDD

Énbagoly 2009.09.16. 14:18:26

@Sün‼: Hát basszus, a mókusok miatt! Még egy ilyen szemtelen népséget! Mindig arra járnak, amerre nem kellene.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.16. 14:22:36

@Énbagoly:
Azt hittem, a szarkáék szoktak meglátogatni.

betépett felhasználó 2009.09.16. 14:28:18

a billentyuzet, amelyrol irok - KINAI
a montori amelyen latom h. mit irok -KINAI
a ADSLmodem amin elkuldom a nagyvilagba KINAI
a nagyvilag mar regesregen KINAI

akkor mi a gond?
--------------

16 ponton zarodo ajto....
kackackac..
de hiszen ez nem is primszam....

Énbagoly 2009.09.16. 14:28:58

@Sün‼: a szarkáék a közelembe sem mernek jönni, mióta egyszer megismerkedtek a csőrömmel. :)

staropramen 2009.09.16. 14:29:55

Sztrovacsekek!
Legjobb a kovácsoltvas biztonsági ajtó amit kovácsok készítenek vasból.
Az árat körímélben elküldött árajánlatkéréssel lehet leszorítani.Bővebb felvilágosítás a,www.nilusipaloc.hu honlapon.

májgeriberi 2009.09.16. 14:31:49

@É2I: meglepődtem :O

pedig most építkeztünk

májgeriberi 2009.09.16. 14:34:23

az a 16 ponton záródás azért nem smafu :D

Komment Elek 2009.09.16. 14:34:26

Minden betörő legnagyobb ellensége a zaj és az idő.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.16. 14:50:15

Soha többé kínait? Nem lesz könnyű, ma már minden vagy kínai, vagy hamisítvány...

TH 2009.09.16. 14:51:41

@Mylady: Tipikusan olyan poszt ez, ahol megtudtuk, hogy a posztíró agy nélkül született, de legalábbis nagyon naiv volt.

Hubikaaa 2009.09.16. 14:56:45

a kiszerelt ajtó eladod-e? Érdekelne.

jokkmokk 2009.09.16. 14:57:41

@sambalabammbumbumm: jót derültem, van egy értékszorzó meg egy környékszorzó.

VIII.-kerben az utóbbi a magasabb :)

jokkmokk 2009.09.16. 14:59:18

@Mylady: a ráfordított idő pedig megfizethetetlen :)

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.16. 15:03:32

CIPŐT A CIPŐBOLTBÓL, avagy AJTÓT AZ AJTÓBOLTBÓL !

Aki építkezik, az jobb ha tudomásul veszi, hogy a baumax, obi, (a többi nevét le sem írom) barkácsáruházak. Így is hirdetik magukat, BARKÁCSáruházak. Ezek az építőanyag kereskedelem teszkójai, ósánjai.

Tessenek szakkereskedésben vásárolni!

TH 2009.09.16. 15:07:19

@Flat Eric / sta press: speciel építkezéshez is lehet normális dolgokat venni ott néha, más kérdés, hogy pl. ajtót nem ott érdemes.:)

TH 2009.09.16. 15:08:42

@jokkmokk: nem beszélve az idegeskedésről...

már csak azt nem tudom,amit fentebb is kérdeztem, hogy ha csak a zárbetét volt szar, akkor miért nem elég azt cserélni, minek egy új ajtó?

Fairy Girl 2009.09.16. 15:14:07

@Zrblw: nem, ez nekem se világos, de mindegy, mert nem sikeres ember lévén nekem egy ratyi panelajtóm van, amin az összes zár elromlott már... De legalább albérlet. Egyszóval nekem az életben nem lesz új ajtóm :)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.09.16. 15:14:38

Basszus nekünk is ilyen van, de mükszik.

Lehet, hogy nem kínai:)

Fairy Girl 2009.09.16. 15:15:17

@betépett felhasználó: montori, de hát csak mert be vagy tépve :)))

bldo 2009.09.16. 15:24:44

Vettél volna elsőre rendes ajtót (MABISZ-os, méretre gyártatott, sok év garanciás). Értem, hogy nincs pénz, de ez pont olyan, amit évekre veszel, ilyenkor (és a biztonságon amúgy sem) nem érdemes olcsójánoskodni.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.16. 15:26:33

A szerző az Sz & Sz Vagyonvédelem Kft. ügyvezetője.

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.16. 15:36:06

@TH: Persze. Festéket, tapétát, fapácot, lécárút igen. De a többi nagyon meggondolandó.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.16. 16:12:31

A 69 E Ft-os biztonsági ajtó elég gyanús.
A zárbetétet bármilyen ajtóban lehet cserélni. Ha már normális betét volt benne, akkor miért kellett lecserélni? Zavaros ez a post...

KáposztaMedve 2009.09.16. 16:22:12

Hááát ez "félboldog ügyfél". Ilyen címke nem lesz?

moli 2009.09.16. 16:34:25

@John Doe: te vagtad a betont? nekem 39-ert kivagtak egy teljes falat (igaz, 4cm vastag) es el is vittek a sittet. jottek vagy 5-en darabja 120 kilos gyerek. valtottak egymast a gepnel, belepestol tavozasig ~20 perc alatt vegeztek.

Secnir 2009.09.16. 16:44:45

biztonsági ajtó 16 ponton záródik?
azanemsemmi
a mi ajtónk körbe záródik.
meg a zárnál még egyszer.

IamOscar 2009.09.16. 17:13:00

@ergerberger:

Én is ezt gyanítom. Nem vagyok az a mindenhol turpisságot kereső fajta, de elég fura logikai bukfencek vannak ebben a "levélben"

A szegény spórolós ember, aki miután elve többért vett ajtót mint akart, ami aztán elromlott elromlott, nagy keservesen megjavíttatja és mivel annyira szuperjól javították meg neki, ezért nem állta meg, hogy a javító cégtől azon nyomban ne vegyen egy másikat az egyébként épp jó ajtója heléyre? Mint a mesében.

A levélíró vagy nagyon hülye (ha tényleg minden így történt) vagy nagyon okos (ha csak kitalálta az egészet :).

beersodi 2009.09.16. 17:25:05

A kínai ajtónak egy gondja a van: Kínában csinálják, kínaiak, kínai anyagból és kínai technológia szerint.
Egyébként nem csak a zárbetét a fő gond, hanem, hogy a csúszó-mozgó alkatrészek kopnak el, esetleg törnek el a rossz anyagminőség miatt a zárszerkezetben, ezért lesz egy idő után nehézkes, majd lehetetlen a működtetés. Cserélni ekkor már a komplett zárat kell, ami elég nehézkes ha eltűnik az importőr, ezért ajánlanak komplett ajtócserét.

Mivel nyílászárókkal foglalkozunk (már több mint 16 éve, és csak, és kizárólag minőségi, európai (magyar, osztrák, német, olasz) gyártásúakkal), megkerestek bennünket is ilyen kínai ajtókkal. Netto 30ezer körül kínálta az importőr. Természetesen elküldtük, mert tudtuk úgy szar az ajtó ahogy van. Gagyival nem fogjuk lejáratni a céget.

Amúgy ebben a 30ezer forintban benne van az előállítási költség, konténeres szállítás, át a fél világon, importőr haszna stb.

Akit lehet, lebeszélek róla, de természetesen mindig vannak és lesznek olyanok, akik annyira mazohisták, hogy bevállalnak egy ilyen ajtót.

TH 2009.09.16. 18:28:12

@beersodi: de a történetben kicserélték a zárbetétet, és az megoldotta a dolgot.akkor már nem érdemes megvárni a következő problémát az ajtócserével? És milyen zárbetét lehet az, amit egy helyszíni zárszerelésen 12000 forintért be is szerelnek?

Mézmalac 2009.09.16. 18:29:39

Talán vannak, akik emlékeznek arra a régi reklámszlogenre, hogy: Cipőt a cipőboltból! próbálja meg a kedves posztoló átültetni a saját esetére...

TH 2009.09.16. 18:30:22

@beersodi: és miért olyan nehéz a zárat kicserélni egy ajtóban importőr nélkül?

TH 2009.09.16. 18:40:03

@Mézmalac: Talán vannak, akik olvasták a korábbi kommenteket is: @Flat Eric / sta press: ;)))

2009.09.16. 18:58:35

Sziasztok!
Ez nem a reklám helye, nem is ez a célom, hogy írok. Én egy biztonsági ajtókat gyártó és beszerelő cégnél dolgozom, és napi szinten cserélünk kínai ajtót, amik (milyen érdekes) általában 1 (igen egy!!!!) hónap után feladják. Nem ritka, hogy találkozom olyan idős nénikkel, ahol 200.000 forintért szerelték be ezt az ajtót, melyet anno nekünk kínáltak eladásra konténerben (mennyi férhet el lapjával egy konténerben?) 20.400 forintért, amit anno alkuképesnek láttam. Szvsz ebből vett az Obi is, mondjuk 2 ilyen konténert, majd eladta minimum 3x-os áron. Gari az nincs, illetve van, csak nem lehet senkin bevasalni. Több ügyfelünk perel, illetve keserűen cserél, és mikor betesszük nekik a 100 kilós ajtót (Pécelen gyártjuk őket, acél tokozat, acél ajtólap-szerkezet, teli tábla acél belehegesztve, két oldalról fával ill bútorlappal burkolva,3 (minek három? Kérdezd a biztosítódat!) zárral és 10 éves garanciával) már látják, hogy mi a különbség. Panelbe nagyon sokat szerelünk, és vesszük-vágjuk ki ezeket a szarokat a keretből, ami legtöbbször purhab rögzítést kap, ami több, mint nevetséges... Akit érdekel bármilyen további info: www.biztonsagiajto.hu

Mézmalac 2009.09.16. 19:50:30

@TH: ezek szerint nem olvastam a kommenteket. :D

CernaGeza 2009.09.16. 19:51:50

- aki azt mondja hogy "miért nem cseréltetett zárbetétet" az gondolja végig, hogy a szabványos zárbetétek egy láthatóan nem-szabványos ajtóba jó eséllyel nem lesznek beszerelhetők.

Nekem is azt mondta az ajtós -ember anno (nem az obi alkalmazottja volt..) hogy 1 db. jó zárja legyen annak az ajtónak, és akkor jó lesz. Ez viszont alsó hangon 150 pénz, amiből a zár 40-50E.

...És írta valaki hogy egy jó rács jó zárral lehet hogy olcsóbb megoldás, ha nem zavar a Guantanamo-feeling

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.16. 20:28:22

Fasza kis ajtó. Ilyet minden háztartásba, mert akkor mi : éLLyel surrannokok : könnyebben mozgunk az Ön háztartásában.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.16. 20:30:24

Mellesleg fater a telken tárolt két bazinagy ajtót vasból. A ház (régen borház volt) meg kb akkora volt, mint az ajtó. Aztán a régi ajtót le sem vette, csak rárakta az "újat". Ettől aztán tényleg kb 2 hét bejutni még kulcs segedelmével is a házba. Mármint az ajtó. Az ablak 2 perc :D

Mylady 2009.09.16. 20:45:29

@Helioport: juj, de jó, hogy írtál... egyszer már volt ilyesmiről szó, csak elfelejtettem, hogy ki írta és melyik cégtől

most felírtalak, mert jövőre én is akarok ilyen úri huncutságokat, hogy új ajtó meg ablak...

Bambuló Házisárkány 2009.09.16. 21:29:53

Ismerős Mabiszes ajtója minden lépcsőházi zajt közvetít a lakásba. 25 kilós brokátfüggönyt akasztottak belülre, így csönd van. Ajtókeretet betonból öntötték ki.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.16. 21:44:21

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒█████▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒█▒█▒▒█▒▒██▒▒
▒▒▒▒█▒▒▒▒█▒█▒▒▒▒▒▒█▒█▒█▒▒█▒▒█▒
▒▒▒█▒▒▒▒█▒▒█▒████▒█▒██▒▒▒▒▒█▒▒
▒▒█▒▒▒▒█████▒▒▒▒▒▒█▒█▒█▒▒▒▒▒▒▒
▒▒█▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒█▒█▒▒█▒▒▒█▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

lutria 2009.09.16. 22:23:16

Én meg akkor csodálkoztam amikor olyan lakótelepi bejárati ajtót láttam ami úgy nézett ki mint egy páncélszekrény ajtaja.A keret is acélból,és olyan szoros illesztéssel hogy egy kártyát sem lehetett volna bedugni az ajtó mellett,egy zárral nyilván több ponton záródva.El sem tudom képzelni hogy ha ennek a zárja romlana el hogyan jutnának be/ki mert kivűl még csavarokat sem láttam.A tűzoltókról nem is beszélve mert ők is legfeljebb a motoros flexel jutnának be,bár ők is csak nehezen mivel elég tömörnek látszott az ajtó.

T2006 2009.09.16. 23:35:31

2 éve vettem az OBIban fából készült bejárati ajtót. Igaz, hogy csak öt ponton záródik (most már +2 a hevederzár miatt) de legalább 100% magyar! A méretet én sem néztem meg előre, mert az ajtó köré építettük a házat. :)
69000Ft és megérte!
Egyébként ilyen helyről csak akciósat! Ez is az volt!

/tno+DA= 2009.09.16. 23:50:46

@Énbagoly:
Ha alapból költött volna rá 300 rudit akkor rendes biztonsági ajtója lenne.
Cimbinek rács meg ajtó együtt fél misibe fájt.
Nem kínai. Csak majdnem. Japán acél, japánból, hozzá német zárszerkezet.
Kívül még nem ragadt mert működik, és a vásárláskor közölték hogy hány db kulcsot kérnek hozzá. Legyártották, és a garanciájuk a kulcsokra is él. Ami élettartam garancia.
A cég azóta is létezik sőt növekszik, a gyártó meg lekövethető.
A minőség sokba van. Csak a szar fizetések miatt hisszük, hogy ha valami a fostalicska éhbérünkhöz mérten drága akkor jó. Elárulok egy titkot. Egy határral nyugatabbra az még a low budget fos.

Jót akarsz? Sose nézd az árat. Akkor találsz jót. Csak megfizetni lesz sok.

inmem 2009.09.17. 01:18:12

Hülye a postoló... na mindegy, ilyen is kell...

(mi is a biztonsagiajto-tól rendeltünk spéci méretre ajtót, szuper, hiper, csak a tömítés kezd szétmenni az alján -gondolom szétrúgtuk- és még 1 ponton az oldalán mert az a szerencsétlen IQnegatív gázszámlás oda gyömöszölte be a szórólapját). Lesz vagy 500 ft az új tömítés.

Mi egyébként alapból zárcserével kezdtünk, a 3 zárból 2-t sokkal jobbra cseréltünk. A zár a lelke a dolognak, nem hót mindegy, hová van bebetonozva az ajtó ha a zár kinyitható?

Egyébként nálunk egy negatívum volt (a redőnyös cég szörnyülködött miatta de nagyon) - az ajtó környékét teljesen szétverték a régi ajtó kiszedésekor... állítólag az ajtósnak kellett volna ezt megcsinálnia. Mondjuk szerintem nem feltétlenül, de legközelebb rákérdezünk előtte. Ja, és talán 160e lehetett az abszolut spéci méretű ajtó (áfával).

inmem 2009.09.17. 01:21:33

@lutria: "El sem tudom képzelni hogy ha ennek a zárja romlana el hogyan jutnának be/ki mert kivűl még csavarokat sem láttam.A tűzoltókról nem is beszélve mert ők is legfeljebb a motoros flexel jutnának be,bár ők is csak nehezen mivel elég tömörnek látszott az ajtó."

Ja... a miénk is ilyen, ezen már én is elgondolkoztam. Mi annyit csináltunk, hogy leadtuk az egyik közelben lakó rokonnál a kulcsot és megadtuk a házban a kérdéses rokon elérhetőségét. Jobb ötletünk nem volt. Egyébként az ablakon át érdemes ilyen csak robbantással (vagy kulccsal:) nyitható ajtók mellett támadni, gyorsabb, hatékonyabb :)

imittto 2009.09.17. 02:18:38

Ugyanilyen ajtót vettem. 4 hétig tartott a beszerelés. Először a betonvágás nálunk is...mondjuk betonvágót nem béreltek, levésték. Benn volt a keret, előkerült az ajtó egy 20X20 centis horpadással szemvonalban. Mondtam hogy ezt nem kérnénk, OK, hoznak másikat jövő héten. Következő héten hoztak egy ugyanolyan ajtót. Nem hozták fel egyből, leszerelték a régit, levitték, másikat felhozták - nem stimmelt a zsanérokhoz a fuart helye az azonos típusú ajtón! Vissza le/föl (még nem említettem, 5 centi híján nem fért a cucc a liftbe, 9. emelet), régi feltesz, jönnek 2 nap múlva.
2 nap múlva ugyanez, csak jobbos helyett balos ajtót hoztak. Majd a jövő héten.
Eltelt a hét, jött az ajtó, mondom nézzük meg szerelés előtt. Keresztbekarcolva jó mélyen olyan 60 centi hossszban...jeleztem nekik hogy fölöslegesen hozzák föl.
Végre egy hétre rá hoztak egy sérülésmentest. Elmondták hogy mi lesz az igazi szívás vele (VÁSÁRLÁS ELŐTT MEGNÉZNI!!!): a zsanérok forgáspontja a kereten belül van, műanyag perselyes, az ajtó nem könnyű, tuti hamar fog elengedni - és csak kerettel együtt cserélhető. Na ennek marhára megörültem.
Mellesleg a zár nekem is elkezdett akadozni fél év után, de mint tudjuk az ember legjobb barátja (a google és a szigszalag után) a WD-40. A kulcslyukon keresztül juttatsz a zárba egy adagot + befújsz egy pótkulcsot, beletolod, megforgatod és már siklik is rendesen :D

/bocs kicsit hosszú lett.../

2009.09.17. 06:25:43

@Mylady: Bizony, és akkor még vásárlóként, elégedettségemben írtam be, azóta viszont ennél a cégnél vagyok.

iguana 2009.09.17. 06:53:48

@Helioport: tényleg jó cuccaitok vannak, bár a szerelő srácok elég flegmán viselkedtek, amikor feltörték a járólapot. Meg amikor elvitettem velük a régi ajtót ingyen (pedig ők pénzt akartak kérni érte). Mindez persze nem az ajtó hibája. Azzal teljesen meg vagyunk elégedve.

McKelek 2009.09.17. 07:31:58

Hehe, biztos írták már mások is, de ha már ki van vágva a beton, kicsi lesz a szabványajtó...

Mindenesetre szerintem fordítva kellett volna kezdeni: Ismerösökön keresztül keresni jó szerelöt, aki beszereli az ajtót. A szerelö tudott volna tanácsot adni, hogy milyen ajtót érdemes venni...

beersodi 2009.09.17. 07:56:16

@TH: Zárbetét cseréről.
Itt az eu-ban egységes a zárbetétek mérete, DE mégsem.
A lényeg a zárbetét közepén lévő forgó csap, ami a kulcs elforgatásakor, mozgatja a zárnyelvet és az egyéb alkatrészeket egy több pontos zárnál. Ennek a mérete nem egységes, erre a legjobb példa az üzletünk kocsibejárójának kapuja. Egy elég régi zár van felszerelve (lassan már muzeális érték lesz ;)), a belső szerkezetek megkoptak egy kicsit, és 4 különböző gyártó zárbetéte közül 1 volt amivel lehetett zárni az ajtót, mert picivel eltért a csap mérete.
A fenti ajtónál is ez lehetett a probléma megoldása, csak itt egyszerre jött az eredmény.
Zárbetét ár: kiszállással, ajtónyitással, minőségi zárbetéttel együtt nem olyan sok az a 12000 Ft.

beersodi 2009.09.17. 08:29:24

@TH: A kilincstengely és zárbetéttengely távolság és a dorn méret szabványos itt európában, de a zártest mérete, stulp méret, felfogatási pontok itt is változóak. Egy több ponton záródó különböző csapokat is mozgató szerkezetnél ezek a méretek még inkább meghatározzák mit lehet beszerelni az ajtóba a kialakított helyre.

Egy bizonytalan gyártói, forgalmazói hátterű ajtó, ismeretlen gyártású zárja helyett ugyanolyan, de jobb minőségű zárszerkezetet találni nem könnyű, de inkább lehetetlen (főleg, ha az importőr nem érhető el), ergo egyszerűbb és rövidebb átfutási idejű komplett ajtót cserélni, akár későbbi bejutási problémák megelőzése végett.

A mi ajtóinkkal ilyen probléma nincs. Bármelyik korábban beszerelt ajtónkhoz, bármilyen alkatrészt be tudunk szerezni. pl.: most viszünk egy több mint tíz éve épült kollégium bővítéséhez ajtókat. Akkor svéd ajtókat szereltünk oda, de a gyártó már nincs jelen a magyar piacon. Hogy a főkulcsrendszer az új ajtókra kibővíthető legyen, svéd zárakat kellett szerelni az ajtókba amit gond nélkül megoldottunk, mert ugyanolyan zárak, rendelésre ugyan, de beszerezhetők.

Wrex 2009.09.17. 09:06:50

"biztonsági ajró"? A svejci frank vagy a ződhasú nem volt elég biztonságos?

labi 2009.09.17. 10:07:35

Igazán faszán biztonságban érezheted magad, ha a szaki egy perc alatt ment át rajta...

Sz & Sz Vagyonvédelem Kft 2009.09.17. 10:26:01

Üdv minden kedves posztolónak, kommentelőnek meg "zsírparasztnak"!

Egy barátom felhívott, hogy én írtam egy történetet a homárra, és gondoltam megnézem, miről van szó.

Nos, nem én írtam, és megkérdeztem a kollégáimat is, Ők nem is ismerik a Homárt, ergo nem a mi cégünktől jött a poszt.

El sem hinnétek, hogy mennyien járnak hasonló módon, és lesznek tájékozatlanságuk áldozatai. Nem tudom beazonosítani, hogy ki lehetett az ügyfél, mert havi 8-10 kínai ajtót ki szoktunk cserélni saját, azaz MAGYAR gyártmányúra.

Azért szoktuk javasolni az ajtó cseréjét, mert a hengerzárbetéten kívül a zárszerkezet is tönkre megy igen hamar, és annak a cseréje csak az ajtó elszállításával-átalakításával-visszaszállításával megoldható, valamint az általunk gyártott ajtó zárszerkezete (Mottura) több, mint 40.000.-ba kerül, így az átalakítás és szállítás több, mint gazdaságtalan.

Az egy perces ajtónyitás ez esetben nem a kollégám ügyességét jelzi, bár több, mint 15 éve ezzel foglalkozunk, hanem az említett "biztonsági" ajtó minőségét.

Sajnos manapság az a hamis, ami nem kínai, de szvsz egy magyar embernek elsősorban magyar termékeket kellene preferálnia, főleg hogy jelen esetben azok sokkal jobb minőségűek.

A 12.000.-os zárcseréről annyit, hogy a kiszállási díj meg a munka díja egy órára 6.000.-, a zárbetétet a megrendelő választja ki, és így az ára ettől függ. 6.000.-ért valóban nem a csúcskategóriát lehet megvásárolni, de miután az új ajtóhoz rendes zárbetétet adunk, így ésszerűtlen lett volna komolyabbat vásárolnia az ügyfélnek.
Majd ha az ajtó előtt állva beleszaladtok egy ilyen 10-05 ezres kiszállásba, akkor megértitek a különbséget:)

Ha bármely kedves posztolónak kérdése merülne fel, vagy információra van szüksége, akkor leírom az elérhetőségeinket:

Sz & Sz Vagyonvédelem Kft
www.sz-sz.hu
www.zarszerviz.biz
info@sz-sz.hu
06209287375

TH 2009.09.17. 12:13:40

@beersodi: köszi a kimerítő választ, akkor ez a kínai ajtó tényleg fasza választás volt. :)
A 12 000 az meg nagyon olcsó szerintem, bár ha tényleg cserélik az ajtót, akkor valóban nem lett volna érdemes rendes zárbetétet venni bele...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.17. 14:18:03

Én erkélyajtót vettem 90e-ért az tiszta üveg... Nem hiszem, h bejutnának rajta, mert nem olyan helyen van meg rácsot is tettem elé, inkább a fóliázáson gondolkodnék, hiszen elég egy kedves sétáló az utcán aki egy nagyobb kővel beküldi az egészet, jóindulatból.

Van ezzel kapcsolatban tapasztalat illetve esetleg olyan termék ami SK szerelhető ?

Tudod, google a barátom, de jobb tapasztalt emberek ajánlása...

PuruttyaIrto (törölt) 2009.09.17. 15:47:56

Én is most akartam ajtót cseréltetni és eldöntöttem, hogy 100 000 Ft-nál többet nem akartam rákölteni.

Mi volt az első dolgom? Átolvastam a Homárt. és rá is akadtam egy régebbi posztra, amit átolvasva a hozzászólásaival együtt eldöntöttem, hogy kínai ajtót nem veszek.

Ez adott egy jó erős tartást, mert a kínai ajtók bizony csábítóan jól néznek ki elsőre, szép erezett-fa mintázattal, meg ugye oclsók is.

Aztán amikor közelebb lépek hozzá és megkopogtatom, érződik egyből, hogy rakás fos az egész, nincs benne anyag, konzervnyitóval fel lehet nyitni az egészet.

Vannak iylen magyar cégek, na azoknak - őszintén - jó vaskos, masszív, "van benne anyag" érzetet adó ajtóik vannak, csak olyat akartam volna.

Azok viszont akkora bumburnyákok, hogy hirdetik hatalmas betűvel, hogy 99 000 Ft mindennel együtt és egészen pirinyó betűkkel odaírja a csóka, hogy "+ÁFA". Há mondom ha kicsi a "+ÁFA", akkor azt biztos nem kell kifizetni, különben miért ne írnák ki rendesen.

Na szóval azért ninics még mindig izom-magyar ajóm, mert ezek mindenáron rá akarják tenni az áfát és én nem vagyok hajlandó 125 000 Ft-ot kifizetni egy ajtóért.

2009.09.17. 21:10:30

@iguana: Sajnos, mivel egy ilyen ajtó cseréje nem olyan, mint egy cipőcsere, -régit le, újat fel, és mehetünk- valamennyi javítás maradhat. Néha aztán becsúszik egy két kisebb-nagyobb gikszer, (kivédhetetlen) de alapjában véve az emberek azt kapják, amit kértek, nem pedig a nyakukba akasztunk egy táblát, hogy hülye vagyok, üssetek... persze, szélsőség, de igaz, nem?

Sz & Sz Vagyonvédelem Kft 2009.09.17. 22:21:05

@sambalabammbumbumm: Fóliázás:
Alapvetően a városi kirakatok védelmére találták ki, akárcsak a leengedős rácsot azért, hogy a betört kirakatüvegen keresztül csak késedelemmel tudja kivenni az elkövető az értékeket. Ha lenne olyan erős fólia, amely megbirkózik pl. egy feszítővassal vagy kalapáccsal, akkor azt nem mi, hanem a NASA használná... Egy fólia vastagsága mikronokban mérhető.

Javaslom a józan ész használatát. Az sokat segít...

A hazai ajtógyártásban aki ad valamit is a termékeire, az Mottura vagy Cisa termékeket használ, semmi mást.

Nézzétek meg: www.mottura.it

Semmi szükség három zárra egy biztonsági ajtón, a biztosító sem kéri. Aki kinyit egy Motturát, az vigyen, amit akar, fizetem.

zsoci 2009.09.17. 22:22:19

Hát téged csúnyán átvertek, a garanciát KÖTELES az eladó üzlet intézni, nem küldhet el téged a forgalnmazóhoz.

EG0 2010.04.06. 14:24:06

@Sz & Sz Vagyonvédelem Kft: Megnéztem volna a honlapotok, de trójai töltődne le róla.
Nem akartok egy rendes webhosztingot? Pont ismerek megfelelő céget. ;-)

fazéki 2010.04.08. 03:42:54

Kínai biztonságiajtóval kapcsolatban sajnos nekem is vannak tapasztalataim. Nemrégiben cseréltettük le bérházi bejáratiajtónkat egy ilyen távolkeleti csodára. A szerelést a Holland-r kft végezte, az ajtót is ők árulják. A szomszédunk már jóval hamarabb kicseréltette az ajtaját egy hasonlóra, egy másik céggel és ő azóta is meg van vele elégedve, ezért is mertünk belevágni. Sajnos csak a szerelés napján döbbentünk rá, hogy a munkások akiket odaküldtek, nem értenek az ajtószereléshez. Órákig kinlódtak mire nagynehezen beállították az ajtót, és azóta is nagyon sok probléma van vele. Csak mellékesen megjegyzem, később az interneten rákerestem erre a Holland-r kft-re és legnagyobb megdöbbenésemre megtudtam, hogy a cég fő tevékenysége a használtruha kereskedelem :D, ezek után nem volt több kérdésem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 19:42:33

@fazéki: Annyira biztonsági, hogy egy konzervnyitóval szét lehet bontani.

matrix01 2010.07.02. 14:03:18

Nekem 160 ezer volt az ajtó pár éve, Full acél, hézag sehol. A páncélszekrény kinézet helyett inkább fával burkoltattam. Kamera jobb felső sarok, mozgásérzékelős rögzítővel és sms jelzéssel. Rádiós átvitelű a kamera, így a közelben levő irodámban tudom fogni a jelet. Egyszer volt kísérlet, néztem 10 percig míg szenved a csóka, majd ráküldtem a távfelügyeletet, akik a saját pajszerével verték el. Azóta csend és béke honol.

2010.08.31. 23:53:51

@PuruttyaIrto:
Szia! Én egy vagyok a bumburnyákokból. Nem ragozom: Ha csak 100-at akarsz költeni, megmondom neked, hogy kevés lesz. Velünk (bumburnyákokkal) nem cseszel ki, ha nem rendelsz ajtót, mert sokallod az árat, ami 2010-ben 5 éve mér, hogy nem változott. Tedd be ezt a zsetont a kispárnádba, aludj rajta. Ha meg addig bemennek, és kiszedik a fejed alól a kispárnából, és azonnal kell majd egy ajtó, mert a tiédet szétbombázták, vegyél egyet az OBI-ban. Remélem, akkorra már elég olcsó lesz, és akkor a kör bezárul, és lehet hogy nem tőlünk-velünk, de le fogod cserélni az ajtódat...csak addigra a tanulópénz lesz kicsit sok...persze nem neked, csak egy bumburnyáknak...

TH 2010.09.01. 18:32:40

@Helioport: bumburnyák dolog a nettó árat kiírni. 125-öt kérni egy ajtóért nem az, nyilván van olyan, akinek megéri.

ösmerős 2010.11.08. 13:53:06

Szép volt a reklám! Ahhoz képest, hogy ilyen olcsón dolgoztok, jó zárakat adtok el nyitással, és kiszállással együtt, egész szépen összejött belőle egy kis quadkölcsönző... ;-)

Omega Ajtó · http://omega-biztonsagi-ajto.hu/ 2011.08.18. 16:33:04

Reklám is, meg nem is, de ez nálunk nem történhetne meg :)

És hogy mi a drága?
Van ahol minden benne van az árban, és van ahol van egy kedvező kezdőár, pl 80e, majd a beépítés végére, könnyen lehet hogy a 200.000-et súrolja alúrol, és akkor már késő kiszámolni, hogy az olcsó ajtó hogy lett nagyon drága ajtó...

Tehát nem is annyira önreklám, inkább védeném a becsületes kolegákat is, mindenki jól nézze meg, kérdezzen rá, hogy akkor végül pontosan mennyi is lesz...

Legjobb ha kér egy alapos, mindenre kiterjedő árajánlatot mindenkitől, majd ezek alapján dönt

bergluft szakal zsolt 2017.09.29. 08:49:45

Mi is biztonsági ajtóval foglalkozunk. Nagyon nagy a különbség még a laikusok számára is egy kínai és egy nem kínai között. Ugyan nem reklámnak szánom, csaksegítségnek, hogy ne járjanak pórul az emberek: biztonsagiajto-budapest.hu

Pappcs 2018.03.12. 09:13:13

Ez egy utolsó szarrágó majom. Megèrdemelte. Az ilyen megszerzem èn olcsóbban emberek hála az ègnek mindig ràfizetnek...
süti beállítások módosítása