Tékozló Homár

Minden idők legagresszívebb buszkölcsönzője

2009.09.23. 08:27 | szily | 184 komment

Fantasztikus, hogy a magyar emberekben micsoda gyűlölet halmozódott fel minden és mindenki, akár saját potenciális ügyfeleik iránt is. Vegyük például Tamást és az RGB-WEB Bt. Autóbusz Szolgálatát. Tamás, nem meglepő módon, autóbuszt szeretett volna bérelni tőlük, ezért érdeklődő levelet írt a cégnek. Papp Gergelynek talán borzalmas napja volt éppen, de ez kit érdekel: egészen kivételes arroganciával sikerült olyan, párját ritkítóan agresszív válaszlevelet írnia, ami előtt - bevallom - én magam is értelenül állok. Mi vezethet rá egy önmagát talán üzletembernek képzelő figurát - de ha már itt tartunk, akárkit - hogy ilyen tónusban bunkóskodjon egy ismeretlennel? Próbáltam belehelyezkedni P. G. bőrébe. Nyilván az a mondat akasztotta ki, hogy "Kérem vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak." Na de ez nem egy annyira abszurd mellékmondat a teljesen semleges ajánlatkérő levélben, hogy hasonló támadást váltson ki. Vagy mégis?


Egy háromnapos kirándulásra szerettem volna autóbuszt bérelni sofőrrel. Írtam is az Autóbusz Szolgálatnak (RGB-WEB Bt.) egy e-mailt, amelyben leírtam, pontosan mik az igényeink és megkértem, adjanak árajánlatot. Levelben megkértem őket arra, lehetőség szerint vegyék figyelembe ajánlatuk összeállításánál, hogy "egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak". A szombati megkeresés ellenére már vasárnap válaszoltak, a következő levéllel:
 
***
 
Tisztelt X Y!
Mivel az anyagi lehetőségeik korlátozottak (ahogy Ön írta a levele végén), így nem fogunk tudni együttműködni, hiszen nekünk csak korszerű, kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban lévő buszaink vannak, melyeknek ára van. A konkurenciánál biztos talál majd gyengébb minőséget, amely árban meg fog felelni Önöknek.

Tisztelettel,
Papp Gergely
Autóbusz Szolgálat
Egy ilyen kedves eligazítás után rögtöm éreztem hol a helyem, és tanácsukat megfogadva más társaságot kerestem. Köszönöm, hogy megírhattam, üdvözlettel
Tamás

Ja, és ez volt a levél, ami kiváltotta az agresszív örjöngést:


Tisztelt Autóbusz Szolgálat!
X Y vagyok, a  budapesti ........ -ból. Az ...-re eső hétvégére autóbuszos kirándulást szervezek a ................. számára. Ehhez szeretnék Önöktől buszt bérelni, amennyiben ez lehetséges egy 40-50+1 fős buszra lenne szükségünk sofőrrel. A részletek: Indulás ....-án pénteken reggel 6-kor Budapestről (...., Bp., ......).
.../az útvonal részletes ismertetése/...
 
Az út teljes hossza az Allianz útvonaltervezőjét használva mintegy 1100km. Ilyen feltételek mellett szeretnénk részletes árajánlatot kérni, mennyiért lennének hajlandóak ezt az utazást lebonyolítani, illetve milyen buszt tudnak rendelkezésünkre bocsátani? Kérem vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak.
Kérem válaszoljanak minél hamarabb, amennyiben lehetséges, hétfőn este már szeretnénk dönteni annak elfogadásáról, így kedden már véglegesíthenénk a megállapodásunkat.
Üdvözlettel,
 
X Y
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hetech 2009.09.23. 08:29:33

Nicsak egy új poszt!
Eeeesssőőőő?

hetech 2009.09.23. 08:33:05

Mondjuk azt a mondatot tényleg nem kellett volna beleírni.

rezsöatya 2009.09.23. 08:33:41

Tamás! Írj egy választ, hogy csak tesztelni akartad, igazából nem számít a pénz és hajlandók lettetek volna 100 000 EUR-t áldozni, de mással mentek. Hadd őrjöngjön...

hetech 2009.09.23. 08:36:36

Az a mondat egy olyan magas labda volt amit nem lehetett nem leütni.
És még maguknak sem okoztak nagy kárt, mert az egyetemisták nem a legfőbb célközönségük.
Szerintem...

Pepin bácsi 2009.09.23. 08:38:31

nem találom az őrjöngős részt. lehet, hogy még korán van ....

buvarpocok 2009.09.23. 08:41:25

Ez most olyan, hogy ha lemész a boltba és mondod az eladónak, hogy sajnos egyetemista vagy, attól nem fogja olcsóbban adni a kenyeret... elküld másik boltba.
Ha nem tudod kifizetni a buszt, nem mész kirándulni, ennyi. Nem kell senki jóindulatára várni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.23. 08:41:38

Korszerű buszt csak korlátlan anyagi lehetőségekkel lehet bérelni.
Ezt a kedves post tolónak illet volna tudnia.
Most már tudja.

Bejgli 2009.09.23. 08:43:19

az a fél mondat felesleges volt, ettől nem adta volna olcsóbban... amúgy a buszos ember bunkó, szívjon gázt, szarjon sünt, meg ilyesmik

dr. Aullah 2009.09.23. 08:44:58

Baromság volt ilyet beleírni a levélbe, mivel csak egy ÁRAJÁNLATot kért...

Baromság volt ilyen válaszlevelet küldeni, KICSIT NAGYKÉPŰ. Nem lehetett volna egyszerűen csak megírni, hogy mennyit kértek volna érte? Vagy ezek után már lusták voltak kiszámítani?

Sünt mindkettőnek!

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.09.23. 08:46:39

A buszosok amúgy is mind bunkók, valamiért felsőbbrendűnek érzik magukat.

sztrelnyikov 2009.09.23. 08:48:46

Mondjuk én - mint valamikori egyetemista - nem biztos, hogy kiadnám bérbe kollégistáknak a buszomat, még korlátlan anyagi lehetőséggel rendelkezőknek se. Egyáltalán nem biztos, hogy az utazás végén bármire is használható volna még az a busz. :)

Kono 2009.09.23. 08:49:25

@hetech: "És még maguknak sem okoztak nagy kárt, mert az egyetemisták nem a legfőbb célközönségük."

Tényleg? Akkor kik? Ez a baj ezzel az üzleti mentalitással, h csak rövidtávra kalkulál.
A legnagyobb esélyük épp az egyetemistáknak van, hogy előbb-utóbb fizetőképes keresletet tudjanak képviselni. És ha egyszer a vevő elégedett a szolgáltatással, akkor legközelebb is igénybe veszi.

Az meg pláne eszükbe sem juthat, hogy ga egy egyetemi szakkollégium állandó megrendelőmmé válik, akkor -bár nem 100 % profittal :P - máris hosszú távon (évek, évtizedek!)biztosított a kereslet a szolgáltatásom számára.

Egy barátom apja vízvezeték szerelő. Amikor hívta a vevő, képes volt a város másik végéből kimenni, hogy beállítson egy csapot.
De ebből az ügyfélkörből lett aztán olyan megrendelője, aki évente egy lakóparkot felhúz, és a jól bevált szerelőt hívja mindig hozzá!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.23. 08:55:10

@szily:
"Vegyük például Lilit és az RGB-WEB Bt. Autóbusz Szolgálatát."

Vegyük.
De ki az a Lili?

eznemisénvagyok 2009.09.23. 08:56:48

Az agresszív őrjöngős rész hol maradt?

Lehet, hogy a cégtulaj csak nem szereti, ha a kuncsaft rögtön az alkudozással kezdi.

Persze, jobb lett volna ha ad egy árajánlatot, ez tény.

EnZsolt 2009.09.23. 08:58:27

A mondatot beleírni felesleges volt, mert árajánlatot kértél. Ha tetszik az összeg elfogadod, ha nem, akkor mész máshoz.

Ettől függetlenül Papp Gergely nagyképű válaszlevele miatt szeretnék egy busz méretű sünt kívánni neki, de nem megtartás, hanem kiszarás céljából. Szeretem az ilyen annyira kurva jók vagyunk, hogy az nagyon durva, más meg szar, ha ezt nem tudod megfizetni menj azzal. Egy bornapon találkoztam egy hasonszőrű fazonnal, akitől meg mertem kérdezni, hogy édes fehérboruk van-e esetleg a hölgytársaság számára. Mire csak annyit válaszolt, hogy menjünk máshoz, ha rosszat akarunk inni, itt csak minőségi van. Mondtam, igen? Akkor az ott egy rozé? Igen? Akkor adjon egy kostolót belőle. Megkóstoltam, majd közöltem vele, hogy nem a legjobb, amit valaha megízleltem. Nekem nem elég friss, nem elég fűszeres, és túlságosan érzem benne az alkoholt. A szénsavassága is hagy kivetni valót maga után. Nem rökönyödött meg nagyon, de jól esett :)

zmbn 2009.09.23. 08:58:53

A buszos levele mindenképp bunkó volt pont.
De nem olyan egyszerű egy szolgáltatásokat eladó cég vezetőjének lenni:) Ha csak igényes buszaim vannak és van célközönségem, és attól elegendő megrendelésem érkezik akkor persze nem kell elvállalnom az egyetemisták szállítását.
De.
Ha az és-sel összerendelt kapcsolatok közül valamelyik nem teljesül akkor esetleg gondolkodhatnék egy olcsóbb szolgáltatási csomag összeállításán pl. pont az egyetemistáknak.
Aki az ajánlatot kérte, jól tette, hogy beleírta azt a mondatot, hiszen így ismeretlenül is reménykedhetett egy ilyen olcsóbb csomag létezésében.
Azt, hogy hogyan lehet egy buszbérbeadást olcsóbbá tenni... találja ki P.G. (persze csak ha akarja).
Szívesen adok tanácsot, de k**va drága vagyok:)

KáposztaMedve 2009.09.23. 09:01:22

Tényleg miért kellett bele az a mondat? Ha magas árat mondanak legfeljebb nem fogadja el, szánalomból meg úgysem enged a piroskékződ bété, amint azt láthatjuk.

Még jó, hogy nem küldött másolatot a kovácsoknak is...

EnZsolt 2009.09.23. 09:01:51

@Sün‼: Lili, aki beküldte. Tamás, aki a levelet írta. Gergely, aki válaszolt rá. László, aki kitette. :)

Egyébként meg, tegnap megnéztem a Spamalot-ot. Nem volt rossz, de igazán jó sem. A szereplők viszont nagyon hozták a szerepeket, a díszletek, jelmezek szuperek, egy-két poén erőltetett (angol humor), de azért lehet röhögni. Csak a zene. Ami a egy musicalnél azért el kéne, hogy vigye a darabot, de nem volt egy sem, ami igazán megragadott volna, és dúdoltam volna magamban. :(

KáposztaMedve 2009.09.23. 09:02:51

helyesbítek: pirosződkék

Rosszindulatú Vászka 2009.09.23. 09:03:05

H a téma valaki buszot ad bérbe, az készüjjön fel a hüje ügyfél hüje ábankérdéseire és pozitívan relevájjon rájuk. Márha szolgáltatni akar. "Sajnos" elmúltak a régi szép idők, mikor a nyegleség meg a bunkóság piacképes volt. Sztem.

Tanulság, az a cég felejtős :)))

Tucsok84 2009.09.23. 09:04:45

most erről csak annyit, hogy biztos emlékeztek arra a kézzel írott levélre, amit valami vidéki emberke küldött egy komolyabb autó kereskedésbe, hogy ő havi 17ezret tudna fizetni a nem tudom én hány 10 millás kocsira. és egy nagyon korrekt válasz levelet kapott, hogy 70éves törlesztéssel valószínű nem kapna hitelt stb. stb. Nem értem ezt a céget, miért nem küldött ajánlatott, max azt mondják rá, hogy ez sok és kész.

Rosszindulatú Vászka 2009.09.23. 09:06:46

Bocsesz, összekócolódott, akkor mégeccer:

Ha valaki buszot ad bérbe, az készüjjön fel a "hüje ügyfél hüje kérdéseire" a témában és pozitívan relevájjon rájuk. Már ha szolgáltatni akar. "Sajnos" elmúltak a régi szép idők, mikor a nyegleség meg a bunkóság piacképes volt. Sztem.

Tanulság, az a cég felejtős :)))

Mégecer bocs és monynakle :(

2009.09.23. 09:07:05

azért a cikk felvezetése is elég bulvárizű lett. A buszos egyáltalán nem örjöngött, higgadtan elmondta hova menjenek olcsójánoskodni. És még csak nem is nilusupalócozta le őket. Pedig közéjük is követhetett volna.

Pepin bácsi 2009.09.23. 09:07:34

@Sün‼: Lili.N a pizzafutáros posztból, szerintem.

2009.09.23. 09:12:25

@Kono: "rövidtávra kalkulál."
Ebben az országban a kormánytól kezdve a törvényhozókig mindenki rövidtávra kalkulál. Amikor felvettük a lakáshitelt azt igérték hogy leírható az SZZJA-ból. Egy évig igy volt. Utána már csak a felét majd teljesen eltörölték ezt a kedvezményt. Én 20 évre vettem fel hitelt. Hol itt a hosszú távú jogbiztonság ?
Amikor EVA-s lettem akkor 25% volt az adó...aztán évről évre szigorították, növelték ezt. Hol a hosszútáv megint kérdem én.
Ez a "rövidtávra kalkulál" egy divatos közhely, de hamis és hazug. Ne használd többet mert öljöngeni kezdek. Dulván :)

nyomi 2009.09.23. 09:13:04

Vki elemezze mar, mi az orjongo a valaszlevellel? Felhivja a figyelmet, hogy nem akar nincstelenekkel foglalkozni, ami szeritnem hibas lepes, de ha egyszer ez az elve...

En PC-ket adok el, es remiszto, hogy dolgozom egy arajanlattal fel orat, majd kozlik, hogy ok ennek az otodere gondoltak. Persze, nagysagrendileg kozlom az arat, mert jo kozelitessel meg tudom saccolni. /nem, nem a fel ora a gaz, hanem a 100*fel ora!/

Joco74 2009.09.23. 09:13:10

Mindenkinek az a problémája, hogy a post-oló jelezte, hogy ne egyből a plafonról indítson a szolgáltató?
Miért? Miért "nem kellett volna beleírni" a fél mondatot. Dehogynem! Előre jelezte milyen anyagi kereteik vannak, segítve a szolgáltatót, hogy megfelelő árfekvésű ajánlatot tudjon adni. Ezzel az égegyadta világon semmi gond nincs.

A válasszal már annál inkább. Ilyen nagyképű választ még igazán minőségi szolgáltatásokat (emiatt méregdrága) nyújtó cégektől sem láttam.
HA egyszerűen nem szeretne egyetemistákat szállítani (fél hogy széthányják a buszt) akkor egyszerűen olyan árajánlatot adok, amely még a piaci plafonnál is egy kicsit magasabb, biztosan tudva, hogy nem engem választanak. Természetesen megindokolnám a magas szolgáltatási színvonallal és egyéb parasztvakításokkal... és mellette még sajnálkozásomat fejezném ki, hogy nem tudok jobbat adni ha megfeszülök sem...

De hogy elküldeni a megrendelőt a konkurenciához... marha jól állhat a cégük.

Tucsok84 2009.09.23. 09:13:57

@sztrelnyikov:
"Mondjuk én - mint valamikori egyetemista - nem biztos, hogy kiadnám bérbe kollégistáknak a buszomat, még korlátlan anyagi lehetőséggel rendelkezőknek se. Egyáltalán nem biztos, hogy az utazás végén bármire is használható volna még az a busz. :)"

sofőrrel kérték :) akkor csak nem csapják szét. ha meg még is azt
1 belehet hajtani az okozot kárt
2 nem indulok el a busszal, amíg "nem viselkednek"
3 rendőrt hívok, ha nagyon elfajul a dolog

helianthus 2009.09.23. 09:14:13

Miért nem kellett beleírni?
Itt mindenki nagyon gazdag és mindezt olyan régóta teszi, hogy nem tud egy kispénzű ember fejével gondolkozni.
Az a mondat azért lett beleírva, hogy ne a legújabb, legdrágább, légkondis, emeletes, uszodás buszt ajánlgassák neki, hanem ha van egy régebbi, korszerűtlenebb, de olcsóbban bérelhető, akkor azt.
Én abszolút ezt értem a levélből és nem azt, hogy máris nekiállt alkudozni.
A cég válaszlevele kritikán aluli, az ilyen emberek megérdemlik, hogy csődbe menjenek (fognak is).

Liberté__73 2009.09.23. 09:15:27

@eznemisénvagyok:

Szerintem ez nem alkudozás, hanem segítség! A felesleges körök elkerülése, a másik idejének tisztelete.

Ugyanis:én azt feltételezem egy ilyen buszos cégről, hogy van akár többféle busza is, ami a leírt igények kielégítésére képes, hiperszuper, megaszuper és überkurvajóextra_2000.
A posztoló minössze annyit kért, hogy -amennyiben ez így van- őket ezek közül a legolcsóbb érdekli. (Esetleg nem baj, ha nincs benne 4 DVD vagy légkondi, kibírják.)
PG-nek pedig annyit kellett volna csak visszaírnia, hogy a magas minőségű és ultravagány buszparkjukból a KKU-762 es rendszámút tudják a legkedvezőbb áron (listaár!) biztosítani, ezzelésezzel a felszereltséggel X Forint áron.
Ha ez így történt volna, akkor most eggyel kevesebb poszt lenne a Homáron, eggyel kevesebb tahó bótost lehetne fikázni a vérbe.

helianthus 2009.09.23. 09:16:44

@Joco74: na, ha most itt lennél, adhatnánk egymásnak egy ötöst, nagyon egyszerre gondoltuk ugyanazt. :D

buvarpocok 2009.09.23. 09:19:32

@Sün‼:
ööö... olyan csukott szemmel mosolygás :D

www.msnrules.com/emoticons/happyface/sbSourire34.gif

a ^^ a szem :D

Koholmány 2009.09.23. 09:21:59

Kezd a homár is elBLIKKesedni, ha szabad így foglamaznom.
"Minden idők legagresszívebb buszkölcsönzője". Sehol egy állkapolcscsont törés, sehol egy kurvaanyázás...
Következő posztban az "univerzum legnagyobb átverése" lesz, betűzve egy átragasztott cimkével :D

Leadfoot 2009.09.23. 09:23:43

@Aullah: Pontosan. A vállalkozót idegesíti, hogy valaki már az elején, a szolgáltatás bármiféle ismerete nélkül alkudozni akar, a potenciális megrendelőt meg az ingerli, hogy a vállakozó bal lábbal kelt fel, és túlreagálta a dolgot.

Bár a "párját ritkító agresszivítást" én sem így képzeltem el.

Rák Attantam 2009.09.23. 09:24:27

Asszem ez a fickó is előbb volt buszsöfőr mint "üzletember".

Amúgy meg manapság az emberek tényleg MINDENT ingyen vagy olcsóbban AKARNAK. Mert "válság" van és így nekik az olcsóság JÁR. Pffffff...

Agyalap 2009.09.23. 09:26:33

@nyomi:
A szolgáltatók adjanak árajánlatot. Ha kell 1000-szer is. Ugyanis abból élnek.
Ha ingerültek, nem lesz üzlet.
Tele van a t@k@m ezzel a nagy magyar felfogással, hogy minden szolgáltató két emberről akarja leszakítani a leendő millióit. Az, hogy az elégedetlen ügyfél a kutyának sem fogja ajánlani - egy cseppet sem érdekli.
Ez a "jobb a sűrű fillér mint a ritka forint" mondás már teljesen gáz?

2009.09.23. 09:28:48

Gondolom aznap éppen az n+1-edik árajánlatát utasították el a fillérbaszó megrendelők, és rohadtul megunta az ember.
Más kérdés, hogy aki nem a lehúzásra megy és nem pofára áraz, annak ki van írva a honlapjára, hogy hány forintért megy egy kilómétert a milyen busza, és legfeljebb csak az lehet a kérdés, hogy éppen aznap ráér-e vagy sem. De hát ez magyarország, itt mindenki két hét alatt akarja megkeresni a kacsalábonforgót meg a luxuskocsit.

Rosszindulatú Vászka 2009.09.23. 09:29:15

A poszt bulvárosodásának felemlegetése úgy vélem ül, de ezzel nem van baj, szomjúhozzuk a hiriget.

Az alkudozás ügy meg bakfitty, a legtöbb szolgáltató ajánl szélesebb spektrumú szortimentet, a levélíró jelezte, a legolcsóbbat kéri. Hol itt a gond? Még az árajánlat is ötödannyi munka lett volna, nomeg látatlanba eldönteni kinek mi az olcsóbb, az lúzersegg. Sztem.

Liberté__73 2009.09.23. 09:29:27

@Leadfoot:

Honnan veszed, hogy alkudozni próbál?

TH 2009.09.23. 09:29:33

Kifejezetten hasznos beleírni, hiszen mint fentebb többen írták, a legtöbb buszos cégnek több kategóriában vannak buszai. Nyilván nem a legdrágábbra érdemes ajánlatot adni. Másrészt ha pedig jövendő fizetőképes keresletet lát bele azokba, akik most kollégisták (erre én látok némi esélyt), akkor megkockáztathat egy kisebb-nagyobb árengedményt is a listaárból...úgyhogy sünnel teli busz jár a P.G.-nek

Kono 2009.09.23. 09:29:42

@Kulics: Hát én a szolgáltatókról és a vállalkozók jó részéről beszéltem.

A rövidtávra kalkulál nem mindenkinél közhely egyébként. Ismerek olyan kivitelezőt, akinek a puszta személye elég garancia arra, hogy az általa képviselt építési rendszerrel húzzanak fel házakat. Amikor megkérdeztem a tulajt, miért éppen ezt a megoldást választotta, akkor azt a választ kaptam kb: "nem vagyok mérnök, informatikus vagyok. Van némi előnye ezeknek a házaknak, amit én is értek, de igazából XY miatt döntöttem így, mert megbízható és becsületes."

Milyen jogbiztonságról beszélünk egyáltalán, amikor a bankok, a telefonszolgáltatók, vagy az állam EGYOLDALÚAN módosíthatja a veled kötött szerződését, fordítva meg nem lehetséges. Mert ennek ugyanaz a realitása, mint ha holnap bemegyek a bankomhoz, és közlöm velük, hogy most 5 évig nem fizetem a hiteltörlesztést, mert egy jó befektetési lehetőségem adódott.

Zorro2007 2009.09.23. 09:31:07

Soha nem fogom ezt a hozzaallast megerteni, miert nem lehetett visszairtni, termeszetesen az egyetemistaknak biztositunk x % kedvezmenyt, mert:

-Nem ment volna csodbe a tarsasag, boven van rajta haszon.
-jovoben is oket valasszak
-elmeselik a tobbieknek, hogy itt adnak x % kedvezmenyt
-nemsokara az egyetemistak felnonek es lesz penzuk, remeljuk
-stb
-stb

Ekkora nagykepu buszos...bar mind az...

2009.09.23. 09:32:30

@Agyalap: Sok munka kis haszonnal pont ugyanannyit eredményez, mint kevés munka nagy haszonnal, viszont az utóbbi sokkal kényelmesebb. ;-)

renyke 2009.09.23. 09:33:51

Valaki megnézte a honlapjukat???
Ez van ott:
"Minden megrendelésnél az ár megbeszélés szerinti!
Kapcsolataink révén bárminemű kérés, igény esetén tudunk megfelelő megoldást ajánlani, segítséget nyújtani."

Tehát akkor mi a baj az egyetemistákkal? :)

buvarpocok 2009.09.23. 09:34:00

@Sün‼:
az erdőben nem használnak hangulatjeleket? :P

hatesz 2009.09.23. 09:35:47

"Minden idők legagresszívebb buszkölcsönzője" na azért ez azért kicsit túlzás, nem féltek, hogy Papp Gergely lépéseket fog tenni ez ellen? Amúgy lehet hogy picit keményen fogalmazott, de szerintem az elején tisztázni akarta, hogy ez nem jótékonysági egylet, nem ez a profiljuk. Drága lesz ez nektek, inkább keressetek mást. Meg lehet hogy volt már szerencséje "korlátozott anyagi lehetöségü egyetemista kollégisták"hoz.
De már maga a cím is elég egy hitelrontáshoz. A levelezést meg névvel és cégnévvel kitenni ami alapján pontosan beazonsítható a cég, amikor a másik oldalon egy Tamás áll, amiböl van jópár... Honnan tudjátok hogy ez nem egyszerüen egy lejáratás, vagy a konkurencia? Itt mindenki azt gondolja, hogy büntetlenül mindenkiröl (ce
A google a beírt Autóbusz Szolgálat névre a második helyne hozza a Tékozló Homár - Minden idők legagresszívebb buszkölcsönzője oldalt. Gratulálok...
Amúgy megnéztem a weboldalt, ott vannak az árak 50 fős busz 270Ft/km 6.100 Ft óradíj.
Juj közben ezt találtam szintén a cég honlapján szürke keretben:
"Igazi lelkünket, akárcsak az ünneplő ruhánkat
gondosan őrizzük meg,
hogy tiszta legyen majd az ünnepekre.

(József Attila)"
meg ezt:
"Ossz szeretetet, bárhová mész: Legfőképpen a saját házadban... ügyelj rá, hogy mindenki jobb érzésekkel és boldogabban távozzék tőled, mint ahogyan jött. Légy Isten jóságának élő kifejeződése; jóság ragyogjon a szemeidben, a mosolyodban, meleg, üdvözlő szavaidban.

(Teréz anya)"

amúgy juj

hirtelendi 2009.09.23. 09:40:24

Szerintem az ajánlatkéréssel semmi gond nem volt, nyilván nem baj az, hogy jelzem a potenciális szolgáltatónak, hogy milyen keretek között gondolkozhat az ajánlattételnél. Ez segíti őt az olyan ajánlat megtételében, amivel esetleg üzletet szerezhet. A válasz meg egy arrogáns pöcsé volt, de szerencsére automatikus a büntetés, mert nem szerezte meg az üzletet.

Rák Attantam 2009.09.23. 09:41:03

De ha már mégis "getzi" hangulatban volt a tisztelt "úzletemberúr", miért nem tudott vmi ilyesmit válaszolni, hogy

"A jelzett időpontban sajnos nem áll rendelkezésre szabad járművünk.

10telettel:
Végh Béla
buszsöfőr-alsegéd-helyettes-tanonc"

Ilyen finoman is el lehet küldeni valakit a pitchába, nem kell mindjárt durrogni.

nyomi 2009.09.23. 09:43:38

@Agyalap: Az esetemet vegigvezetve, bejossz, megkerded mennyi az xy felszereltsegu gep, en azt mondom, kb 120+fa, ha ilyen, 200, ha olyan, 80, ha amolyan. Ha erdekel, akkor konkretan osszevadaszom, rendben visszahivsz a dontessel. visszahivsz, hogy a 120-as erdekel, osszeallitom, elkuldom, majd szolsz, ogy ez szep es jo, de Te ennek a feleert szerettel volna. Na, ezzel van tele a tokom, nem a munkaval.

Szerintem a csavonak is hasonlo frusztracioja lehetett aznap, es ezert irta az "orjongo" levelet.

SLacc 2009.09.23. 09:45:42

@renyke: Igen. Sőt, ha azt írja vissza, hogy akkor adunk 2% kedvezményt, a egyemista erre is harap.
Minden megkeresésnél az ár megbeszélés szerinti. Azaz árajánlatot kérek, és próbálok minél kevesebb levélváltással minél több információt megadni. Már aminek szerepe lehet az alkuban.

zooDoo 2009.09.23. 09:46:32

Szerintem nincs a válasz levéllel semmi probléma. A feltett kérdésekre és leírt tényekre válaszolt csak.

Sőt, a kereskedő tapintatosan jelezte is: (ahogy Ön írta a levele végén)
Nehogy sértődés legyen belőle.

De mivel nem volt INGYÉ busz, gondolom, jött a levél ide.

Énbagoly 2009.09.23. 09:46:46

Hát azért ez beszarás! Megkérdezném, mi baja volt a cégvezetőnek? Mert ez tényleg nem normális reagálás.

Énbagoly 2009.09.23. 09:48:02

@zooDoo: hát, ha neked ez a normális hangnem, akkor érdekesen gondolkodol. Egy átlag ártáblázat elküldése sem került volna több időbe.

AlulírottFentemlített 2009.09.23. 09:56:23

Senkiháziak kezében van már a buszkölcsönző biznisz is?

Remélem telefingják a buszaikat!

Egyébként meg buszt csakis az Alditól :-)

Remélem elég on volt!

hatesz 2009.09.23. 09:56:34

további idézetek a buszcég oldaláról:

"A folyamatos fejlődés és a rengeteg elégedett ügyfél lehetővé tette számunkra, hogy egyre korszerűbb és biztonságosabb autóbuszokkal álljunk az Önök rendelkezésére."

Miért élünk, ha nem azért, hogy minél könnyebbé tegyük egymás számára az életet.
(George Elliot) :)))

Megváltani csak azt az embert lehet, aki már nagyon várja a megváltást.
(A Notre-Dame-i Székesegyház papja)

Add meg minden napnak az esélyt, hogy életed legszebb napja legyen!
(Mark Twain) megadták válaszlevélben

A legnagyobb dicsőség nem az, hogy soha nem vallunk kudarcot, hanem hogy minden bukás után képesek vagyunk felemelkedni.
(Nelson Mandela) ...

Oly sokféleképpen össze lehet törni egy szívet. A mesék teli vannak szerelemtől összetört szívekkel, pedig igazán csak az töri össze a szívet, ha elvesszük tőle az álmokat - legyenek azok bármilyen álmok.
(Pearl Buck) szegény Tamás szívét összetörték, hiszen elvették töle az utazásos álmát

Minden nap megszűnik valami, amiért az ember szomorkodik. De mindig születik valami, amiért érdemes élni és küzdeni.
(Herakleitosz) de fel a fejjel...

Az idézetek egytöl egyig a cég weboldaláról származnak!!!
köszönöm a figyelmet

Rák Attantam 2009.09.23. 09:56:49

Na de zooDoo, milyen tapintat? Az, hogy csórókámat nyíltan egy xarabb helyre irányította, már abszolút nem tartozott a tárgyhoz! Símán szúrkálódni akart. Mintha azt írta volna: "csórikám, nézz magadra, az ilyennel én nem állok szóba, vazze". Ez mióta része egy üzleti levélnek? Még ha elutasító is.
Valahogy ez a modor engem a kilencvenes évek elejére meg a lila és türkiz színű öltönyös "üzletemberekre" emlékeztet. Gondolom, buszsofőrünknek is van még pár kihízott példány a szekrényben.

Egyébként meg nem nagyon csodálkozom. Személyszállítós körökben az "egyetemista" szóról sajnos többnyire a pisa-, hányás- és törött sörösüveg takarítás jut eszébe a sofőröknek.
Na de akkor sem így kéne elküldeni őket a halál nemiszervére.

hatesz 2009.09.23. 09:59:19

további idézetek az oldalról, bocs nem tudom megállni hogy ne írjam be:

Aki nem ismeri fel az ostobákat, maga is az.
(Gracián)

és a kegyelemdöfés:

Aki szeret, aki mindig szeret, az nem ér rá panaszkodni és boldogtalannak lenni.
(Joubert)

ámen

baaz 2009.09.23. 10:05:21

lehet, hogy csak nem akarja, hogy részeg egyetemisták összehányják a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban lévő buszait..

Rák Attantam 2009.09.23. 10:06:25

hatesz, távol álljon tőlem kedvenc buszsofőrünk előítéletes viselkedése, de nekem négy szó jutott eszembe az idézetekről: szép, álszent, HIT gyülekezet, scientológia.
Kíváncsi vagyok, hogy a négyből 3 talált-e? :)))

hatesz 2009.09.23. 10:12:09

@Rák Attantam: :)) amúgy az idézetek 9ß%a valahogy illik a sztorihoz várj, van még, ezt figyeld:)

A lélek varázslatos gyógyítója a szép szó.
(Szókratész)

A legyőzöttség csak egy ideiglenes állapot; a feladás teszi véglegessé.
(Marlyn vos Savant)

Minél több szeretet és jóság sugárzik belőled, annál több áramlik rád vissza.
(Sigmund Freud)

Minden ember akkora, amekkora dolgok feldühítik.
(Sir Winston Churchill)

mondom ezek mind a fent említett cég oldaláról származnak
háténezen beszabehu

Amugy én csak azt nem értem, hogy ha a cég nevét meg Papp Gábor nevét ki lehetett írnim, akkor miért szerepel a válaszlevélben XY, és az egész utitervben ... ? Csak a feljelentgetö személyiségi jogai számítanak???

szucsi1 2009.09.23. 10:15:18

Sajnos én egyetemistákat szolgálok ki mindennap!!!!!!!.Még egy pohár vizet sem tudnak úgy kérni,hogy ne tegyék hozzá(NEKEM NINCS PÉNZEM).

Rák Attantam 2009.09.23. 10:19:18

szucsi1, és miután kiderül, hogy "ócsóé" akarják, te is elküldöd őket a biztosan alacsonyabb "minőséget" kínáló árokszéli pocsolyához inni? :)

Énbagoly 2009.09.23. 10:22:35

@hatesz: Az idézetek nem rosszak, de akkor miért nem aszerint dolgoznak?

labi 2009.09.23. 10:22:40

Áh, az egyetemisták úgyis csak telehányják a buszt részegen, szóval inkább feláras. :)

Editor Bob 2009.09.23. 10:23:21

Nem értem, a posztolót miért bántják egyesek. Joggal gondolhatta, hogy a bérbeadónak több típusú busza van, és van , amelyik bérlése olcsóbb, mint a másiké. Egy autókölcsönzős se sértődik meg szvsz, ha valaki egy olcsóbb kisautót akar bérelni magának, nem egy középkategóriás autót háromszor annyiért.

hatesz 2009.09.23. 10:23:23

de ki a franc az a Lili??? Ugye nem zsírdisznózó lili73ról van szó????

hatesz 2009.09.23. 10:25:38

@Énbagoly: Hát ez az. Nekem sántít a sztori, de még nem tudom ki a hülye. Csak azt tudom, hogy a cég és a tulajdonos meg lett nevezve, a feljelentö meg "Tamás" vagy másnéven "XY". Nekem ezzel van bajom

hatesz 2009.09.23. 10:27:59

amúgy lerövidítve:
-halló buszt szeretnék ócsón
-itt nincs, keress máshol

Rák Attantam 2009.09.23. 10:31:58

@hatesz: -halló buszt szeretnék ócsón
- sajnos már csak idézeteink vannak

labi 2009.09.23. 10:32:34

- Occsó buszt szeretnék!
- Menj haza és főzess anyáddal.

Na ez lett volna az agresszív.

Énbagoly 2009.09.23. 10:34:25

@hatesz: hát, ez itt megszokott. Cég megnevezve, posztoló nem. De az agilisabbak kiderítik, ha addig élnek is. :)

Énbagoly 2009.09.23. 10:36:40

Különben szerintem a buszkölcsönzősnek volt már dolga egyetemistákkal, és nem akart nekik buszt adni. De megfogalmazhatta volna diplomatikusabban is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.23. 10:36:55

A post toló teljes neve: Lili Tamás.
Alias XY.

Miigeii 2009.09.23. 10:37:00

Az hülyeség, hogy ha nekem azon felül, hogy a buszos arrogáns, az jut eszembe, hogy egyetemista --> zéró élettapasztalat --> meleg otthon teljes ellátás/vasárnap egyheti kaja koleszba hurcolása --> 'rezsi ' szó mind elvi mind gyakorlati ismeretnek teljes hiánya... Csak hát reménykedik, és kicsit sok bizalmat vet a pénz alapú kapcsolatokba. Szóval még előtte az egész keserű tapasztalósdi. :)

Rák Attantam 2009.09.23. 10:37:55

Végülis ez egy fogyasztóvédelmi "izé", nem cégvédelmi.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 10:39:23

BBB = Bájos Buszos Bácsi. Pedig az egyetemisták elég szépen pörgetik a személyszállítási piacot. És ezt biza tapasztalatból mondom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 10:42:21

@helianthus: Nem, nem fognak csődbe menni. Illetve csődbe lehet, de tönkre soha. Az ilyeneknek - a stílusukból ítélve - több cuslágféle haverja is van, és közbeszerzési eljárásokon nyernek olyan megrendeléseket, amelyekhez ki sem kell állni a busszal a garázsból, csak lepapírozni, a számla értékének 50-70%-áért, merthogy a többit kp-ban vissza kell adni a nagy-/haveri kutyáknak. A maradékból számlával megvásárolt gázolajat meg literenként 200 Ft-ért simán el lehet adni a traktorosoknak, végül is az a tiszta pénz...

Mindenki jól jár.

Mindenki jól jár?

Akos1985 2009.09.23. 10:42:25

Egy busz cég, akit nem fogunk megkeresni soha, ilyen céllal.

Énbagoly 2009.09.23. 10:46:15

@Itschykhatschy: melyik oldalról? egyetemista, vagy buszos? :)

hatesz 2009.09.23. 10:49:51

@Sün‼: akkor lili73nak mégis igaza volt, Múltkor írta magáról, hogy ö egy "190cm magas állat pasi":))
Amúgy sose értettem (ha már az egyetemistáknál tartunk) hogy valaki miért hirdeti úgy a lakását, hogy "kizárólag föiskolás/egyetemista lányoknak". Hát én fiatalabb koromban megfordultam pár ilyen albérletben, néhány durván kiábrándító volt, mármint ami a kupit és az igénytelenséget illeti.

KáposztaMedve 2009.09.23. 10:50:40

Csak szarrágás volt az egész ajánlatkérés! Fent van minden a cég honlapján, árak, esetéeges plusz költségek, hol-merre mennyit vezethet a sofőr stb... korrekten minden leírva.
Ha ezekből egy egyetemista nem tudja kiszámolni kb mennyibe kerül, hááát...

Mondjuk a cég hozzáállása sem túl ügyfélbarát. Egy ismerősöm csinálja úgy, hogy ha valakinek nem akar dolgozni akkor vagy abszurd árat, vagy olyan időpontot mond, ami biztos nem jó. De ha az ügyfélnek így is mindenképpen kell, és kicsengeti a kétszeres árat/vár egy fél évet akkor legyen :D

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 10:53:06

@Énbagoly: Volt pár évig egy fuvarozó cégem. Véletlenül pont személyszállítás. Igaz, hogy az egyetemista próbál alkudozni, de amikor megalkudtatok az árban (ami részemről ritkán tért el a normál ártól), akkor korrekt módon megtéríti. Ellenben a dolgozó emberkék (főleg menedzserek, üzletemberek, diplomaták) akarják az embert átvágni a legordenárébb módon. Például a fuvardíj 27 euró. Erre odavág egy marék aprót, hogy ő ezt előre kiszámolta. Tele 10-20-50 centesekkel. Kiszáll, elviharzik. A sofőr megszámolja, és összesen 25,50-et kapott. Nem a másfél eurón van a hangsúly, hanem azon, hogy ennyivel egy olyan gyökér, paraszt, tetves állat (elsősorban) MAGYAR vagy OSZTRÁK lovasítja meg az embert, aki 3-4-7-8000 eurót keres. Tudod, ennél még a sokat emlegetett románok is korrektebbek. És ez csak egy sztori az egyetemisták javára.

KáposztaMedve 2009.09.23. 10:54:15

Úgy látom nem küldte el az előzőt :S
akkor egy link:
http://www.autobusz-szolgalat.hu/árak

Ha ebből egy egyetemita nem tudja kiszámolni, hogy kb mennyié', hááát akkor az valami nagyon bőcsész lehet...

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 10:54:32

@Énbagoly: Az egyetemről amúgy nem tudom, hogy mi az, mert 6 eleminél megálltam. Tudod, a háború, kitelepítések, ilyesmi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 10:56:23

@hatesz: Merthogy a "Kérem vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak." mém úgyis dekódolható, hogy időnként egy boroskóláért is leszopnak...

Rák Attantam 2009.09.23. 10:56:58

@Itschykhatschy: Kibombáztak az iskolából, mi? :D

Énbagoly 2009.09.23. 10:58:01

@Itschykhatschy: hát, nem az első eset, hogy azt hallom, azok a legfukarabbak, akiknek több van. Csak azt nem értem, miért jobb ez nekik.
A hat elemit természetesen elhiszem, hiszen, meg is látszik a modorodon. :))))

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 11:02:14

@Rák Attantam: igazából az volt, hogy rühelltem az elemiben Margitka nénit, mert szemét volt, és a Kisinai Jancsi miatt kétszer megvágott históriából és latinból. Amikor jött a háború, akkor kértem a Télapót, hogy bombáztassa le az iskolát. Ez meg is történt, amiért az családomat kitelepítették Privoticébe. Mivel nem beszéltem a helyi nyelvet, mert rasszista lettem ezek után és nem akartam megtanulni, így a tanodának vége szakadt. Aztán valahogyan csak megtanultam a nyelvet, és egy szélsőséges csoportosulás vezére lettem véletlenül. Ekkor gondoltam, hogy tovább kellene tanulni, de sajnos menekülnöm kellett, mert a diktatúrában engem partizánnak bélyegeztek. Meg sem álltam Kenyáig. Itt viszont nincsenek iskolák. Meg hát öreg is vagyok már iskolapadba ülni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.23. 11:03:32

Abszurd.
Amúgy meg nem jól csinálta a posztoló: körímélben kellett volna 20-30 társaságot megkeresnie (lássák egymás mail címét, had' ígérjenek egymás alá!)

Aláírásként meg Elvistől a Love me TENDER-t írni :)

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 11:03:45

@Énbagoly: Bagoly, a tollaid kellenek még? :D Lehekkelem rólad! :D

EnZsolt 2009.09.23. 11:04:41

- Egy buszt szeretnék bérelni.
- Kettő lett, maradhat bazd meg?

Na ez dulva lett volna :)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.23. 11:04:45

Ejnye-bejnye bunkó buszsofőr úr!

KáposztaMedve 2009.09.23. 11:04:57

"Aztán valahogyan csak megtanultam a nyelvet, és egy szélsőséges csoportosulás vezére lettem véletlenül."

Erről a Brian élete jut eszembe: Ő a messiás!

Vajmaci (exHajjakend) (törölt) 2009.09.23. 11:05:06

Látom vannak ismételten agyhalott kommentezők..:S:S
Azért ha valaki odaírja, hogy korlátozottak az anyagi lehetőségek, az nálam (lehet én vagyok hülye?)azt jelentené, hogy nem a legnagyobb,full-luxus Neoplant, vagy Irizart küldöm, hanem az olcsóbb Kinglongot, vagy Mercit...:S
lehet ez másnál olyan nagy észmunkát jelent, hogy elfárad tőle, bár szerintem aki egy ilyen levélre így válaszol, annak eleve az anyjába kelett volna, hogy szakadjon a feje!

Pepin bácsi 2009.09.23. 11:06:06

@Kitalátor feljegyzetei: hááááááát ezt így kollégista egyetemistaként nem könnyű eldönteni. Figyelembe véve szűkös anyagi lehetőségeimet. De azt hiszem, maradhat.

Énbagoly 2009.09.23. 11:06:26

@Itschykhatschy: ne bánts! :))
Különben meg közlöm veled, ha így folytatod, előbb-utóbb ki leszel innen moderálva. Most olvastam egy cikket az indexen, ami arra utal, hogy készülnek a teljes moderációra indexblogszerte! :))

Almatlan Jozsi 2009.09.23. 11:06:31

@hatesz: Nem mondod vazze, hogy ezek az idezetek a ceg honlapjarol szarmaznak?

A lélek varázslatos gyógyítója a szép szó.
(Szókratész)

Minden ember akkora, amekkora dolgok feldühítik.
(Sir Winston Churchill)

Nem sok hianyzik ahhoz, hogy hiszterikusan felkacagva egy epileptikus rohogogorcs allapotba keruljek.

SZEP SZO :-)))))))))))))))))))))

Énbagoly 2009.09.23. 11:08:55

@Almatlan Jozsi: mi bajod van ezzel? Olyan szép, és nemes gondolatok. :))

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 11:09:13

@Énbagoly: Szerintem meg olyan lyukas az index.hu/blog.hu rendszere, hogy akár posztolhatnék @szily nickjével is bármikor. Sőt. Kimoderálhatnám az összes homár posztot, mert nem tetszik. Ilyen ez. Persze a néha felbukkanó bunkováczok miatt kell a moderáció. Na megyek és szerzek magamnak egy szessönt.

KáposztaMedve 2009.09.23. 11:12:17

Autóbusz szolgálat: "Nálunk többet rendel egy busznál"

Lehet ez volt a gond, csak egy buszt akart rendelni...

Énbagoly 2009.09.23. 11:12:23

@Itschykhatschy: légyszi, engem ne hekkelj meg. :) Látod, milyen szépen mosolygok! :)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 11:13:00

@Énbagoly: Moderálhatnának már valóban - magukat. Ugyan nálunk még(? Lesz még itt kormányon a Szlovák Nemzeti Párt testvérpártja) nincs nyelvvédelmi törvény, de Subbával szólva faszkorbácsot érdemel mindaz, aki megélhetési célból magyar nyelven magyartalanul ír.

hatesz 2009.09.23. 11:14:35

@Almatlan Jozsi: de igen, olvass vissza, jópár idézetet bekopiztam a cég oldaláról

AlulírottFentemlített 2009.09.23. 11:15:36

Nem érdemi, de hozzászólás:

Lassan itt az ebédidő!
Ideje pizzát rendelni!
Jattal csak óvatosan!

r_gabor 2009.09.23. 11:16:31

Sokan gondolják, hogy a vevőkörük átlagos anyagi helyzete presztízskérdés. Nemrég vettem ágyat, amit lehet 30 és 300 ezerért is venni és nem minden bolton látszik kívülről. Ha az eladó elkezdte sorolni az árakat és udvariasan megmondtam, hogy kb feleannyiban gondolkodom, olykor nem álltak messze tőle hogy szabályosan kidobjanak.

Énbagoly 2009.09.23. 11:17:14

@Kitalátor feljegyzetei: Gyorsan kell posztokat írni, nem mindig érnek rá arra figyelni, hogy helyesen írjanak. :))

2009.09.23. 11:17:59

@Kono: nincs jogbiztonság, az egész gazdasági, jogi környezet inog, semmi sem állandó még 2 évig sem. Ki TUD itt hosszútávra tervezni ? A vállalkozó biztos nem.
Csak az aki a korrupcióra számít. Mert az virágzik és örök marad.

szily 2009.09.23. 11:18:56

@Sün‼: Lili egy elgépelés eredménye, Tamás lett volna, javítottam.

Pepin bácsi 2009.09.23. 11:19:10

@AlulírottFentemlített: már tegnap félretettem 5 forintot jattra.
A karton névtáblát is letéptem a postaládáról, ne kelljen bíbelődni vele szegény futárnak.

hatesz 2009.09.23. 11:20:12

ahogy egyik haverom mondani szokta vásárláskor "a pénz nem számít, csak olcsó legyen!"

szily 2009.09.23. 11:22:57

@Koholmány: Hát nekem ez rettentően agresszív válasz volt, a kommentelők egy részével ellentétben nekem nem csak a kurvaanyázás és állkapocstörés jelent agressziót, hanem az is, ha egy szolgáltató lekezelő, bunkó hangon kioktat egy normálisan feltett üzleti kérdés miatt.

Fairy Girl 2009.09.23. 11:23:15

Ezt hétvégén kellett volna :)

Pilgram (törölt) 2009.09.23. 11:24:24

szerintem a posztoló arra próbált a mondattal célozni, hogy 50 milliós, zsír új jakuzzis szopógépes szkániára nem telik nekik, ilyet ne is küldjön ajánlatban sem, hanem ha van esetleg valami egyszerűbb, olcsóbb buszuk-e.
a tisztelt ügyvezetőt meg bassza meg az anyja ravatalán egy raklap éces feka méteres kékeressel felszerelve, mert az a MINIMUM, hogy "korszerű, kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban lévő buszai(n)k vannak", hiszen különben a bérlőket sodornák életveszélybe, ami viszont már büntetőjogi kategória, úgyhogy jobb lenne ha nem kérkedne ezzel, mert ez ALAP és nem pozitívum.
hogy fordulna fel és dögölne éhen az ilyen faszkorbács, de komolyan.

EcoHunter 2009.09.23. 11:25:15

Amúgy mit várt a levélíró?
Ez a mondat : "Kérem vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak."
annyit tesz : pénzünk nincsen, nem tudjuk a minimális szolgáltatást sem kifizetni, de egész úton piálni, ordítozni, rongálni szeretnénk a buszon.

Nekem van egy kiadó kétszobás albérletem. Két szezonban egyetemisták vették bérbe (nem, számlát nem adtam és nem is adóztam) de azóta minden jelentkezőt megkérdezek
- egyetemista vagy?
- hö? ööööö, igen!
- köszönöm, viszlát!

AlulírottFentemlített 2009.09.23. 11:25:15

@Pepin bácsi:

Látom, te az az ember vagy aki nem a saját, hanem a más kárán tanul :-))

betépett felhasználó 2009.09.23. 11:28:33

-hallo!
-hallo, igen?
-Qurvaland?
-Igen, a qurvaland Kft. Miben segithetek?
-jo napot kivanok.
Kerem kuldjenek egy pihe-puha szoke friss husit, a fiuk mar nagyon "ehesek".
Koszonom.
Ja, talan ezzel kellett volna kezdjem:
Joska vagyok a koleszbol, diak, anyagi lehetosegink stb. stb... Tetszik tudni hogy van, szoval ha diak-barat arban lehetne kerni a sunikat, az jo lenne...
-Kedves Joska, kereset megertettem.
Ugye on is tudja, hogy mi csak I. oszt. anyagot forgalmazunk, azonban nem vetjuk meg a kiszsebu klienst sem. Tudja hogy van, ma csoro diak, holnap a kepviselohaz elnoke. soha nem tudni, szoval ohajat nyugtaztuk es maris intezkedem.
-Szuper, koszonom. a viszont hallasra.

kat.
kat.

koleszben: fiuuuukkk, oklozozsirt elovenni, kuldik a csajszit.

qurvalandeknel:
Sanyikam, hagyd azt a tetrixet, huzzal uj alsot magadra es ugorj at a koleszbe. Ma a te napod ragyog:)

------------------------------------

valasz.

krj 2009.09.23. 11:31:15

egyetemistáknak biztos nem adnám bérbe a buszt, max kemény kaucióval!

amúgy meg kit érdekel, hogy nincs pénzük, ha drágállják, alkudjanak vagy keressenek mást!

ettől függetlenül nem így kellett volna válaszolni.

hatesz 2009.09.23. 11:36:59

@szily: Hát a Tamást a Lilire "elgépelni" elég nehéz:)
Eszembe jutott erröl egy sztori. Dávid haverom/lakótársam még az egyetemi évek alatt összejött egy este egy csajjal. Én ismertem régebbröl a lányt, Juditnak hívták (bár írhattam volna XY-t is).Másnap reggel Dávid hazaér a lánytól, kérdezem, na mi volt? Fura volt, hogy a lány nevét egyszer sem mondta, csak "csaj" meg "nö" volt mindig. Szóval leesett hogy nem tudja a csaj nevét. Na és ekkor jöttem én. Egy idö után, amikor megint jött a "csaj" elnevezés, visszakérdeztem, hogy "mármint a Nóra?" Mire ö: "jaja, a Nóra". És vártam a beteljesülést, a pillanatot, amikor Dávid lenórázza Juditot.
Elmondtam a legtöbb havernak a sztorit, mindenkinek a lelkére kötöttem, hogy a csajt most Nórának hívjuk. Dávid is tipikus egyetemista volt (és itt kapcsolódnék a poszthoz), vagyis anyagi nehézségekkel küzdött, így gyakran megesett, hogy az én mobilomról telefonált. Amiben persze átjavítottam a csaj nevét gondolan Nórára. Szóval a bomba ketyegett. 2 napig, már alig bírtuk megállni nevetés nélkül amikor a Nóra név elhangzott. persze igyekeztünk mi is minél többször használni, pl "hogy van Nóra, mikor hozod már el hozzánk Nórát, üdv Nórának"
Aztán pár nap múlva reggel hazaért Dávid, a következö beszélgetés zajlott le köztünk:
-Szeva Dávid, mizu?
-Hali.
-Mi van, letörtnek látszol
-Á ne is mondd. Este ülünk a csajjal az ágy szélén, mikor is a csaj megkérdezi D-t: "És te milyen Dávid vagy?" "XY Dávid"´.
És te milyen Nóra? ....
2 napig nyerítve röhögtünk ezen az "elgépelésen"

Michael Collins 2009.09.23. 11:37:33

Szerintem a sokat emlegetett mondattal nincs semmi baj. Felhívja a figyelmet, arra, hogy a legolcsóbb leghetőség érdekli őket. Lehet hogy a sofőr bácsi, nem igazán értette a virágnyelvet :)!

vidéki suzukis 2009.09.23. 11:37:36

Mikor pár éve csóróként kocsit akartam venni, akkor nagyon lekezelően bántak velem egy toyota-kereskedésben. Nem vettem toyot. Most készülök kocsit cserélni, kicsit jobb anyagi kondíciókkal, de a totoja felejtős lett. Így (is) el lehet veszíteni egy ügyfelet.

vidéki suzukis 2009.09.23. 11:41:29

Szóval egy szolgáltató cég nem lehet lekezelő. Mennyiből tartott volna adni egy árajánlatot mindeféle megjegyzés nélkül?

hatesz 2009.09.23. 11:45:45

@betépett felhasználó:

csrrrrrr

-Halló, K szolgálat, miben segíthetek?
-Halló, mi vagyunk itt a vonalban, jányokat szeretnénk!
-Önök a legjobb helyre telefonáltak, bár a tarifáink elég magasak, ahogy a weboldalunkon is láthatták
-Igen, de mi koleszos egyetemisták vagyunk, nem lehetne ócsóbban?
-Mennyitek van?
-Hát négyen vagyunk, fejenként 500ra gondoltunk...
-Na de srácok, ennyi pénzért max kimehettek a zuhanyzóba és kiverhetitek egymásnak...
-Ah, értjük...

katt
katt

10 perc múlva:

csrrrrr
-Halló K szolgálat, tessék?
-Mi vagyunk azok megin, a koleszos egyetemista srácok!
-Ja igen, mit parancsolnak újra?
-Ja csak kérnénk egy bankszámlaszámot hogy el tudjuk utalni a 2ezer forintot...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.09.23. 11:54:37

Nem tudom miért kell így szétreszelni a fingot egy ilyen semmi kis témán.

Adva van egy buszos vállalkozás, magáncég, azt csinál amit akar. Ha nem ad ajánlatot, nem ad. Ha nem szolgáltat, tönkremegy.

Azt is elárulom, hogy ha a buszos cég profitot akar, és folyamatos munkát, nem hiányzik neki egy eseti megrendelés csóró kollegistáktól, akik nagy valószínűséggel kiraknák a felsavazott kannás halált a busz belső berendezésére.

Azok közül akik itt ezerrel fikáznak, szerintem 10% sem adott volna buszt a csóringereknek a cégvezető helyében, és lehet hogy még durvább válaszlevelet írtak volna.

Eric_Cartman 2009.09.23. 12:05:42

Egy egyetemista buszsofőr milyen kemény lehet.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.23. 12:10:19

Tsókolom, itten lehet kommentelni a subbát is?
Mer akkor szar.

Trójai 2009.09.23. 12:25:08

Nem értem mi ebben a pláne. Korántsem durva a válaszlevél (ha még kicsit bunkó ugyan), hogy ennyire be kelljen harangozni a bevezetőben.

Tényleg oktalan válaszlevél, de a tájékoztatást kérő levélben kár volt megemlíteni a korlátozott anyagi lehetőségeket a srácoknak. Kértek több helyről árajánlatot, pikk pakk, tényekre szorítkozva, aztán kiválasztjátok a nektek megfelelőt, oszt jóvan.

Amúgy az igaz, (tapasztalat), hogy a magyar embernek minden kiváló minőségű legyen, de a leges legolcsóbban.

Ahol én dolgoztam egyszer (albérletközvetítő kb 2 hónapig), ott is mindig az alkudással kezdték, azt hozva fel példaként, hogy láttak őkmár olcsóbban pl ugyanannyi szobás lakást. Erre azt szoktam válaszolni, hja kérem, csak az az árfekvésű lakás, a nyomába sem ér a bemutatottnak szinvonalban, felszereltségben, elhelyezkedésben: de hát ezt ők is tudják, nem kell megjátszani itt magukat. Ha gondolják mondják meg az árat, mennyit szánnak rá,mutatok én olcsóbb lakást is, csak az nem így néz ki.

Hát hozzák meg a döntést, hogy spórolni akarnak, (és a háztartási eszközöket hozzák saját maguk a lakásba, a szakadozó tapétára meg posztereket raknak) vagy igényes helyen akarnak lakni, amit nem kell már kicsinosítani meg felszerelni. Megértem én, ha valakinek kevés a pénze, vagy kevesebbet szán egy dologra, de ne érjen már a bilibe a keze, ismerje már a lehetőségeket.

OFF:
Találtam egy érdekes dolgot, a homárkommentelők is meg vannak benne említve: index.hu/tech/net/2009/09/23/hulyeknek_nem_jar_szolasszabadsag/

Továbbá felhívnám rá a figyelmet, hogy a homárszleng oldal már egy ideje nem aktív.

Koholmány 2009.09.23. 12:31:14

@szily: ugyanmár :)
valljuk be, figyelemfelkeltő címhez közenincs poszt. De tény hogy a válasszal bemutatta magát az emberünk. De hogy a mindenidők legagresszívebbje lenne... Akkor te még nem találkoztál a keletinél lévő buszosokkal :D

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.23. 12:33:16

Ne baszogassátok szilyt, mert behiszizik, és itt is be lesz szüntetve a kommentelés.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.23. 12:34:24

@szily: Akkor az mtk-fradin nem lehet túl kellemes neked...

Trójai 2009.09.23. 12:50:35

@Sün‼: Nem felejtettem el, estére meglesz. (mert ma alszom "ott" ahol ez a kép fellelhető)
Amúgy sztori is van hozzá :)))

nahualle 2009.09.23. 12:51:00

Összeszedtünk pár ismerős, gyerekes családot , béreltünk egy buszt és irány a vidámpark . Kértünk kedvezmény, meg is kaptuk. Nem a buszra .

Trójai 2009.09.23. 12:51:41

Még valami eszembejutott:

Még gimiben annó szerveztük az oszt.kirándulást. Árajánlatokat kértünk busztársaságoktól, messze környékről is, mindenhonnan. Aztán a legkisebb társaság tudott nagyon olcsóért buszt adni, ami nem volt csomagtartós ugyan, de több férőhelyes volt, mint az igényeink. (szal a "feélzeten" lehetett tárolni a csomagokat. Ami jobb is volt,mert a busz hátuljában elfért minden és kéznél volt ha elő akartunk venni valamit.). Megszavazta az osztály, jólesz az nekünk. :)

Amikor megérkezett, csodálkoztunk kicsit, mert olyan buszt még sosem láttam, a mai napig sem láttam hasonlót. Szerintem még "békeidőbeli" lehetett, amin a gyári munkásokat szállították annó a gyárakba, csak kicsit felújítva. Viszont tiszta volt, a sofőr is jófej, elférni elfértünk. Fele annyiba fájt mint amennyibe a többi busz került volna, és így több pénzünk maradt, amit elköltettünk a kiránduláson.
Hát ennyit erről.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 12:58:38

@Énbagoly: nem is, de csak azért nem bántalak, mert kacsintgatsz :D

Énbagoly 2009.09.23. 13:03:11

@Itschykhatschy: ha ezen múlik. ;)))))
És bármikor küldök többet is. :)))))

MosoMasa 2009.09.23. 13:07:39

Most akkor mi is a baja a sértődött ügyfélnek?
Hogy nem adnak kedvezményt? Hogy nem rosálnak be, hogy ők egyemisták?
Hogy a csóringereket elhajtják a hlálfszára?
Ecsém, a hiltonban sem adnak diákkedvezményt a 2dl kólára.
Vagy mi a baj?

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 13:10:02

Amúgy kíváncsi vagyok, hogy mikor jelenik meg a szép idézeteget generáló honlap tulajdonosa nem éppen az idézetek stílusában magyarázkodni, hőzöngeni.

NICKTELEN 2009.09.23. 13:22:00

Ennyit a válságról. Kevés pénz nem is kell.

eznemisénvagyok 2009.09.23. 13:49:54

@NICKTELEN: Mondok neked valamit, ha eddig nem mondták volna: minden szolgáltatásnak van bekerülési költsége. Munkabér, eszközhasználat, amortizáció, üzemanyag, adminisztrációs költség, adó, járulék, meg ezernyi szarság.

Ha ezek összértéke alatt nyújtod a szolgáltatást, akkor ráfizetsz. Válságban is, maeg azon kívül is.

juhaszcs 2009.09.23. 13:53:56

szaros egyetemistáknak inni van pénzük buszra nincsen?
Szarjanak sünt!:-)

kispista2 2009.09.23. 13:59:40

A fenti honlapot NEM buszos cég üzemelteti:
RGB-WEB Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
Egyéb információ-technológiai szolgáltatás
Főtevékenység.

Ez csak egy gagyi közvetítő cég, aki lehúzza a buszos vállalkozókat a jutalékával.
Keressetek olyan céget amelynek saját buszai vannak.

Almatlan Jozsi 2009.09.23. 14:01:10

@eznemisénvagyok: Nem biztos. Kozgazdasz vagy? Ha a valtozo koltsegek megterulnek mar lehetseges profitot elerni (felteve, hogy a kapacitas kihasznaltsag 100% alatt van.)

Egyebkent nem tudhatjuk, hogy az egyetemistak ki tudtak volna-e fizteni a listaarat, mivel nem erkezet informacio. Szoval ki mondta, hogy nem hajlandok fizetni? Kedvezmenyt is szokas adni a liastaarbol. Nem latom bizonyitottnak, hogy az egyetemistak eleve a koltsegek alatt akartak buszt berelni.

kispista2 2009.09.23. 14:04:21

@Almatlan Jozsi: Hosszabb útra nomrális cég ad árengedményt, mert neki is jobb ha két nap alatt mennek 1000 km-t mintha csak egy napra foglalnák le őket egy 250 km-es útra

eznemisénvagyok 2009.09.23. 14:06:52

@Almatlan Jozsi: Nem, nem vagyok közgazdász, csak van egy cégem.

A többi nem érdekel (értsd: ki tudták volna-e fizetni), én egy konkrét felvetésre írtam ezt.

rózsarózsa (törölt) 2009.09.23. 14:18:25

@Fairy Girl:

A szubkultúrát megtalálod a maincoon.blog.hu-n

Gera 2009.09.23. 14:30:56

Erről a sztoriról nekem az jut eszembe, amikor bemegyek egy üzletbe és a minimálbéres eladó tömény lenézéssel válaszolgat nekem, mert adott esetben éppen nem a legdrágább termékük érdekel, hanem mondjuk a legolcsóbb. Igaz, hogy ő azt se tudná megfizetni, de valami megmagyarázhatatlan módon mégis az elithez tartozónak gondolja magát. Nem egy ilyen esettel találkoztam már.

McKelek 2009.09.23. 14:34:12

Na igen, Papp Gergö kicsit (de inkább nagyon) buta lehet...

hatesz 2009.09.23. 14:54:26

@Gera: hu ez tetszett, ismerös eset...

Bit Rot 2009.09.23. 14:57:06

Elég balfasz a postoló :-)

"Kérem vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistákként anyagi lehetőségeink korlátozottak."

Ilyet leírni?
Jó, hogy nem azt írta, hogy legyen olcsó és szakadt a busz, hogy összehányhassák, és ne kelljen sokat takarítani :-)

Jimbo75 2009.09.23. 15:13:01

Milyen agresszív örjőngésről beszélsz? Tök normálisan megírta a csóka, hogy ha csóró vagy, akkor ne őket keresd. A közértben sem kapsz olcsóbban wegy kiló kenyeret, ha csóró egyetemista vagy....

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.09.23. 15:27:19

na, begyűltek a sznob, pénzes parasztok, akik a posztolónak ugatnak.
HittED-E?

Szerintem is felesleges volt egyébként odaírni, az árajánlat után az ember megbeszéli a többiekkel, mire futja, aztán úgy választanak.
Ennek ellenére a vállalkozó bácsi hatalmas bunyevác, mert simán lehetett volna árajánlatot adni.

Gera 2009.09.23. 15:28:55

Érdekes, mennyien nem fogják fel, hogy a csóróság és a kőgazdagság között fokozatok vannak (pedig szerintem a legtöbb kommentelő is valahol a kettő között van). Az, hogy a luxust esetleg nem tudja megfizetni a megrendelő, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy valami lepattant szart szeretne. Korrektül leírta, hogy a legolcsóbb ajánlatuk érdekelné, ezzel egy csomó felesleges kör lefutásától szabadítva meg az ajánlattevőt. Erre köszönetként kapott egy értelmetlen, lenéző választ.

Michael Collins 2009.09.23. 15:29:12

@Jimbo75: A közértben van többféle árfekvésű kenyér! Ha csóró vagy veheted az olcsóbbat. A különbség az, hogy a közértben ki vannak írva az árak!

epeficam 2009.09.23. 15:50:23

Agresszív örjöngés? Hol?

hatesz 2009.09.23. 15:54:26

@Michael Collins: Aha. amugy a "közért" szó nem a hipermarketet jelenti, hanem a nem-önkiszolgáló boltot, ahol nem Te veszed el az árut, hanem kéred. Vagyis:
Jónapot, kérek egy kiló kenyeret, de elöre szólok, hogy vegyék figyelembe, hogy egyetemi kollégistaként anyagi lehetőségeim korlátozottak...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.09.23. 16:08:48

@Joco74: Vagy, ha egy kis sütnivalója van (mondjuk a válasz alapján nincs) akkor apróbetűvel beleírja, hogy a rongálás/összehányás satöbbi esetén X HUF lesz a takarítási díj.
Ebből a "válllalkozóból" sem lesz milliárdos, az tuti.

Mogyoró007 2009.09.23. 16:10:59

Én most olvastam a posztot, de nem látok benne agresszivitást, csak némi bunkóságot.
Mi ez? Minek került ki a homárra?

petyo 2009.09.23. 21:40:06

Ez nettó hülyeség. Ha valaki árajánlatot kér, azt kell adni. Udvariasan.
A válaszlevél igenis bunkó, agresszív volt, tök mindegy milyennek képzelünk egy egyetemistát. Ha én lennék a válaszoló főnöke, kirugnám, mert megkárosította a céget.

petyo 2009.09.23. 21:41:46

A kommentek jó keresztmetszetet adnak arról miért nem lesz itt semmi. Legalább a fele azt se érti mi a baj.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.09.23. 22:01:05

Igy utolag megkérdezném
Hány láb volt a buszon ha nem adták ki az egyetemistáknak?

Magg (törölt) 2009.09.24. 06:51:36

Lehet, hogy én nem tudok olvasni - de hol itt az agresszív őrjöngés??????

Egyszerűen egy nagyképú bunkó ez a Papp Gergely, de semmi több...

2009.09.24. 10:34:49

Kicsit bunkó válaszlevél, de korántsem annyira, hogy megérdemeljen egy posztot.

Az egyetemistának meg kell érteni, hogy buszkölcsönző nem jótékonysági szolgálat, ha nincs rá elég cash, akkor nincs kirándulás. Addig kell nyújtózkodni ameddig a takaró ér.

A buszkölcsönzőnek meg egy száraz árajánlatot kellett volna küldenie pikirt megjegyzések helyett, azt az ügyfélre bízni a döntést, kell-e vagy nem.

Minden piszlicsáré szarból ügyet kell csinálni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.09.25. 09:22:27

Szerintem kurvajó :D Bár nem mondanám, hogy közönségdíjas az "üzletember" hozzáállása :D

szucsi1 2009.09.25. 19:41:53

@Rák Attantam: Nem én máshová küldöm őket.
süti beállítások módosítása