Tékozló Homár

Mit szórakozik még mindig a depozittal a Vodafone?

2009.09.29. 11:39 | jackyll | komment

Andie jelentése szerint az egyedül a Vodafone-nál tapasztalható, új előfizetéses telefonnál bekért kaució még mindig létezik. Ha valaki segítene megfejteni ezt a jelenséget, mert a Homár nem egészen érti. Mármint hogy tényleg pofára kérik véletlenszerűen, meg tényleg ennyire kell nekik a pénz? Illetve, hogy ezt külföldön is csinálják? Nehezen tudom elképzelni, amikor pl. Londonban ingyen szórják a telefonokat az előfizetések mellé.

Hosszas nézelődés és gondolkodás után úgy döntöttünk, hogy a már 5 éve használt vitamaxos kártyáinkat becseréljük előfizetésesre, ebben az agyonhirdetett családi kedveményes akcióban. Nekem terveimben volt egy új telcsi beszerzése is, igy kapóra jött az ezen előfizetéssel, kedvezményesen megvásárolható Samsung S5230 is. Tehát a felállás a következő volt:
- én a Vitamax kártyámat becserélem egy Vodafone 100 Plus havidijas kártyára (szám marad), és kérek hozzá egy Samsung S5230-at 20.500 ft-ért
- párom Vitamaxos kártyájáta becserélem egy ugyancsak Vodafone 100 Plus havidijasra (szám marad). (ő nemrég kapott egy új nokiát, úgyhogy telcsi marad).

A második opció szépen le is zajlott, röpke fél óra alatt (központba adatküldés, várakozás, visszaigazolás, 25 papir aláirása, stb). Az első opció azonban már problemás volt. Eltelt 10, 15, 20 perc, és csak vártunk, hogy a központból visszaigazoljanak. De egyáltalán mit? Pénzt hoztam, csókolom, innentől 2 évig rabszolga leszek, mire várunk? Milyen engedélyre?

Mindegy, mondtam én beugrok a mögöttünk lévő auchanba, veszek kenyeret vacsorára, addig csak visszaigazolják az akármit. Vissza is jöttem kb 15 perc múlva, és a csajszi kezét tördelve közli, hogy visszaigazolták, de sajnos be kell még fizessek 15.000 ft ún. depozit dijat, hogy megvehessem a telcsit és az előfizetést.


Bocsánat, összegzem, hogy jól értem-e:
- áthoztam a vodának nem túl rentábilis prepaid kártyámat, és a páromét is, 2 éves rabszolgás, előfizetéses csomagba, innentől kezdve ha teccik, ha nem, ha lebeszélem, ha nem, havonta 3000 Ft (családi kedvezménnyel 2000) sarcom lesz (2 év alatt 96.000 ft)
- elviszek egy készüléket, ami függetlenül 35.000 ft, sőt, noname helyeken már olcsóbb, hatalmas nagy kedvezménnyel 20.000 ftért, de vállalom cserébe a szerződésben, hogy ha a 2 év alatt bármikor felmondom a szerződést, 40.000 ft kötbért fizetek.
- és akkor még ezeken felül fizessek 15.000 ft-ot? Mire föl? Miért? Mitöl vagyok megbizhatatlan ügyfél? Mire ez az óvatosság? Ott van a lakcimkártyám, személyim, régi számom, látható, hogy 5 éve vitamaxos vagyok, le lehet kérni, hogy havi átlag 5000 ftot töltöttem mindkét kártyára. És akkor megaláznak egy ilyennel, hogy még bebiztositják magukat 15 ronggyal?

Megmondom öszintén, hogy ha nem küzdöttünk volna már kb 1 órája a másik szerződéssel, akkor ott hagytam volna az egészet a francba. Mélységesen felháborit a Vodafone hozzáállása. Nem tudom egyébként nem-e támadható ez a dolog a fogyasztóvédelem segítségével? Végül belementem átadtam a kártyám, levonták róla a 15.000 ft-ot, depozitként, kaptam róla átvételit.

Hozzátartozik a dologhoz, hogy ezt szépen lassan, 2000 ftosával (a dijcsomag havidijával) szépen visszaadják, 3 hónap elteltével. Tehát most van szeptember vége, okt-dec-jan, februártól kezdve 7,5 hónapon át 0 ftos számlát fogok kapni (plusz ha túlléptem a 100 percet, akkor nyilván azt kiszámlázzák), igy visszakapogatom a 15 rongyomat. De mégiscsak 10 hónapig használták a pénzem, ennyi idő alatt egy jobb lekötésnél már 10% kamatot kaptam volna, azaz majdnem 1500 ft-ot. Nem ez, és nemis a 15.000 a kérdés, hanem az elv, amit a fentiek után eljátszanak az ügyféllel, aki bizalommal fordult a T. Vodafone-hoz.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzuiop1 2009.09.29. 11:41:06

nem-e? így biztos nem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.29. 11:42:58

54000 forintosból még vissza is adtak volna. Mindenki boldog.

buvarpocok 2009.09.29. 11:44:12

A vodafone-t megérteni lehetetlenség. Ők egy másik dimenzióban élnek.

reunalla 2009.09.29. 11:44:24

mé'nem hagytad ott őket? :D

tőlünk is kértek 18-at 2 telóra + 2 előfizetésre 2 éve...mert a páromnak még nem volt 3 hónapos a munkaviszonya, megértettük, fizettük, visszakaptuk 4 hónap alatt...más kérdés, hogy februárban lejár a hűség és utána bek..hatják, mert elég

gyilkoshód 2009.09.29. 11:51:50

Telcsi?
Köszcsi.
...ssszcsi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:53:17

Aki írásban is "telcsi"zik, attól persze, hogy kauciót kérnek. Egy szellemi fogyatékos nem mindig a legmegbízhatóbb számlafizető, bár én ismerek olyat is, de az meg nem telcsizik.

kavinton 2009.09.29. 11:57:08

A depo nem mai találmányuk. Eddig csak azok akadtak ki akik nem értették, értik, hogy ez igazából 1 előrefizetés a kockázatos ügyfelek kiszűrésére. Továbbá arra is alkalmas, hogy látszolag fizetésképtelen (gyk aki ranezesre nem rendelkezik munkahellyel) , vagy szándékosan tartozó emberek ne kössenek előfizetést.

Matiz Papa (törölt) 2009.09.29. 12:00:02

Lassan írom, hogy minenki megértse: Dél van.

Tökös Veréb 2009.09.29. 12:06:48

biztos nem a rendszer a hülye! valamiért kockázatosnak találta az ügyfelet! hmmm...???

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.29. 12:09:01

Boldogok akiknek nincs kapcsolatuk a Vodafone-nal.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.29. 12:18:13

Beajánlották a mélytorkot, és te elfogadtad.
Nem kell rinyálni.

bldo 2009.09.29. 12:40:41

"Megmondom öszintén, hogy ha nem küzdöttünk volna már kb 1 órája a másik szerződéssel, akkor ott hagytam volna az egészet a francba."

Kedves postoló, innentől vagy majom. Saját magadat szopattad meg, nem értem a reklamációt.

Fairy Girl 2009.09.29. 12:41:51

Pár éve kaptunk levelet a vodától, hogy hűséges ügyfélként kivételesen titkos szuper csomagra válthatunk, ami x ft (nem is emlékszem) havidíj, ez tlejes egészében lebeszélhető, és egymás közt ingyenes. Lehet hogy ez most a családi, akkor még csak a "sikeres" ügyfeleknek járt". Be is mentünk 4-en, hogy hát ez tökjó, merthogy 5-en lehet ebben benne lenni. Erre tőlem 30-at akartak legombolni, az egyik srácról még többet, talán 40-et, 45-öt (én közalk, ő köztiszt). A barátomnak meg tök ingyé' odaadták. Na ez teljesen érthetetlen, lévén mi ketten gyakorlatilag a kezdetektől vodkafónosok voltunk, barátom meg úgy 1-2 éve. Szóval ez tényleg csak ránézéses alapon megy ezek szerint. (Amúgy a csomag rendben van, lebeszéljük, jóáras. Kivéve ugye a netet, amit a tízszeresére emelés óta nem használunk. Ezúton is még egy sün érte...)

Matiz Papa (törölt) 2009.09.29. 13:00:01

@Sün‼: Nincs mit. Amúgy 13:00 óra van.

CID 2009.09.29. 13:04:26

Nem depozit az szerintem, hanem szolgáltatási díjelőleg. Le tudod telefonálni. Máshol is kérnek, némelyektől :) Így jártál

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.29. 13:04:45

Ezelőtt talán 6-8 éve, előfizetéses koromban tőlem 40e kértek. Nem posztoltam homárra, pedig akkor egy kispolszkit ért (műszakival) vagy egy 2fős görögországi nyaralást jobbik apartmanban.

Azért van, mert mi van ha még aznap 60e Ft-ot eltelefonálsz oszt' lelépsz a rákba a hamis személyiddel, lakcímkártyával. Korábban lakcímkártyára és névre szóló közüzemi számla vagy bankszámlakivonat kellett 3 hónapra vissza.

Mondjuk szomorú, hogy nem sokkal tartunk előrébb.

homár molla 2009.09.29. 13:05:49

párom? telcsi? vodafone?
oszt ha neked mindez nem tetszett, faszér nem hagytad ott őket? ha még így is megéri, minek rinyálsz? hol kapsz 15 ezer forintos lekötésre 10 hónap alatt 10 százalékos kamatot? áhh.

Bambuló Házisárkány 2009.09.29. 13:08:28

Telcsi b+! Megérdemled a sorsod!

Bambuló Házisárkány 2009.09.29. 13:12:00

Telcsi b+! Megérdemled a sorsod!

Bambuló Házisárkány 2009.09.29. 13:13:04

Telcsi b+! Megérdemled a sorsod!

Almatlan Jozsi 2009.09.29. 13:54:05

nem telcsi az te huje hanem telo

Szofia 2009.09.29. 13:54:12

Kulfoldon nekem az uj elofizeteshez kertek munkaltatotol fizetesi papirt vagy 200 eur kauciot. Es nem csak az idegenektol, a helyiektol is kerik. A kauciot 1 honap mulva szabaditjak fel. Udv

moli 2009.09.29. 13:56:58

@Andie: """elviszek egy készüléket, ami függetlenül 35.000 ft, hatalmas nagy kedvezménnyel 20.000 ftért
- és akkor még ezeken felül fizessek 15.000 ft-ot? Mire föl?"""

ooo.. 35000 = 20000 + 15000. mi itt a baj?

(hint: szerzodes utan el is lehet tunni, sot hamis papirokkal is lehet szerzodni)

CID 2009.09.29. 14:03:57

Jó, hogy nem azzal nyitottál, hogy lehet e itt felvenni Samsung S5230-at, akkor +10000 HUF :)

Editor Bob 2009.09.29. 14:08:42

Nem tudom sajnálni a posztolót. Egyszerűen mondnai kellett volna, hogy köszi, készülék nélkül kérem az előfizetést, aztán megveszi a 20 ezres telefont valamelyik Tuti GSM-nél.

Egyébként azért furcsa a vodafone hozzáállása, engem 2 hónaponta megkeresnek egy készülékajánlattal. Úgy érzem, kissé túlzottan bespájzoltak készülékből, és ki akarják szórni azokat.

Gonoszfóka 2009.09.29. 14:41:21

@moli: "ooo.. 35000 = 20000 + 15000. mi itt a baj?"

Talán az, hogy 35 rugóért nem függetlenül kapná a Vodkafontól, hanem simlockolva+jó eséllyel Live menüvel, amit vagy utál, vagy nem? A menü költői kérdés, t-s vagyok, sok éve, gond nélkül :-)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.09.29. 14:42:02

Londonban nem így van. De Londonban nem lépnek le a retkek a kifizetetlen mobilszámlával, meg nem kódolják ki a cuccokat, és nem adják el a feléért, mint amennyibe a szolgáltatónak kerül.
A posztíró biztos rosszarcú volt, vagy inkább a bolt szerepel a Voda feketelistáján. Valószínűleg túl sok öhmmm... financiálisan kockázatot jelentő állampolgár vásárolt már ott.

Mylady 2009.09.29. 14:46:37

öööö... azért azt a kamatszámítást gondold át újra...
- a 15ezer forintnak csak egy részét nem használod (ez fokozatosan elfogy)
- 10% kamatra már nem tudod lekötni
- a bankok éves kamatlábat adnak meg, azaz 10hónapra csak időarányosan jár
- és amúgyis bruttó, tehát csak a 80%át nyered meg

szerintem a végeredmény az 1500-tól nagyon messze lesz

ez persze nem menti fel a vodafone-t

Calogero 2009.09.29. 14:48:32

"Illetve, hogy ezt külföldön is csinálják? Nehezen tudom elképzelni, amikor pl. Londonban ingyen szórják a telefonokat az előfizetések mellé."
Például mobilnetes előfizetésre Londonban is kértek majd minden cégtől ha jól emlékszem 100 font körül, szóval ez nem csak nálunk divat. Egyébként meg szerintem annyira nem nagy gáz, anno olyan 7 évvel ezelőtt nekem is kellett fizetnem, 2 hónap után jóváírták, azért ez vállalható volt, miután kaptam ingyen egy kb 100 ezres telefont

Calogero 2009.09.29. 14:49:51

"Londonban nem így van. De Londonban nem lépnek le a retkek a kifizetetlen mobilszámlával, meg nem kódolják ki a cuccokat, és nem adják el a feléért, mint amennyibe a szolgáltatónak kerül." - minden sarkon legálisan (!) kikódolhatod a telefonodat..

Fapuma (törölt) 2009.09.29. 15:03:55

kiertem kanadaba, bementem a rogershez, kertem egy prepaid kartyat keszulekkel, megkerteztek mi legyen a hivoszamom es mit szeretnek pin kodnak. megadtam, majd kifizettem, majd 2 nap mulva ugy dontottem hogy legyen megis inkabb elofizeteses, beleptem on-line es valtottam a csomagon
kb ennyi volt mas nem tudok elmondani kerem kapcsolja ki.

Sir Mortzosch 2009.09.29. 15:12:28

NANÁ öcsém, hogy te vagy a hülye.
Há magának hiába beszél az ember olajbogyó ??

Mobilefan · http://mobile4me.blog.hu/ 2009.09.29. 15:18:32

Londonban ha bevállalsz 2 év hűséget, ingyen elviheted bármelyik (!) telefont. Ha mást is viszel, ő is ingyen válogathat, és kaptok egy Eee PC-t vagy PS3-at (választható).

De biztos azért teheti ezt meg a Voda Londonban, mert itthon szarrá keresi az agyát, rajtunk.

bekbórd! 2009.09.29. 15:25:41

A 10%-os kamat 1 év alatt lenne 1500 Ft. Bruttóban. A számládon kb. a fele jelenne meg.

moli 2009.09.29. 15:51:40

@Gonoszfóka: ez is igaz, de ettol eltekintve? ;D

megmondtam előre 2009.09.29. 16:51:54

Mi az a depozit? Nem olyan kis mütyürke?

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.09.29. 17:43:54

Nem-e lehetne-e normálisan-e használni-e a-e kérdőszócskát-e ebben-e telcsis-e posztban-e?
Köszcsi a-e választ-e?

drhb (törölt) 2009.09.29. 17:48:38

Tipikus Vodafone ügyfél a postoló, na az ilyenekből élnek, aki annyira bugyuta, hogy annak ellenére, hogy úgy érzi lehúzzák, nem hagyja őket ott. Sőt, még 2 éves hűségszerződést is aláír egy abszolút megbízhatatlan céggel.

Amúgy mikor a Vodafone megjelent az országban, azért volt jó, mert olcsóbb volt kicsivel a többinél, ezért cserébe szarabb szolgáltatást nyújtottak. Ma ugyannolyan szarabbak, áraik a többivel egyenlőek, de sokkal nagyobb eséllyel vágnak át mint a többi szolgáltató.

drhb (törölt) 2009.09.29. 17:49:34

"ugyanolyan szarabbak" helyett "ugyanolyan szarok", vagy "ugyanolyan szar a szolgáltatásuk"

torma99 2009.09.29. 17:50:26

Nem értem mire jó az, hogy egy csomó pénzt odaad valaki a szolgáltatónak azért a telefonért, amit kártyafüggetlenül olcsóbban is megvehet egy csomó helyen. Max azt értem meg, hogy aki sokat telefonál egy tizenezres díjcsomagért ingyen hozzádobnak egy értelmes telót.
Ha nem kell a szar teló, akkor nincs kártyafüggőség és 2 év szívás, oda mész, ahol a legjobb ajánlatot adják és ha értelmes idő eltelik a váltások között mindenhol új ügyfélnek is számítasz és besöpröd a kedvezményeket(már ha van).

kees · http://neuhappysex.ch 2009.09.29. 17:56:20

Külföldön is kérnek depo-t adott esetben. Nem pofára megy, hanem az adataid alapján rólad lekért információktól (külföldi-e, vagy helyi, van-e adótartozása, egyéb nyilvántartott tartozása, külföldi esetén mióta él az országban, milyen státuszban van, stb.) függően. A depo pedig nem jár vissza, csak a szerződés bontásakor. Nem helytelen dolog ez, ha okosan használják. Fenti eset külföldön is elképzelhető, de azért én megkérdeztem volna, hogy pontosan miért is kell depo-t fizetnem.

drhb (törölt) 2009.09.29. 18:10:31

@torma99:
Azért nem igaz hogy mindig meg tudod venni olcsóbban a kártyafüggetlen telefont. Pl. belépőkategóriás telefonok közül van amelyik 10 ezer kártyafüggetlenül, 10 ezer prepaid csomagban 500 Ft lebeszélhetőséggel, és nem kerül semmibe hűségszerződéssel. Én simán kötnék hűségszerződést Pannonnál vagy T-Mobilnál, mert fene fogja az akciókat figyelni. Vodafone-nál amúgy meg akkor is kell figyelni folyamatosan a weboldalukat, ha nem akcióra vágysz, csak azért hogy észrevedd mikor fél évente megváltoztatják a feltételeket.

NormaJane 2009.09.29. 18:20:49

Jogilag nyugodtan megteheti a vodafone, hisz nem történt még meg a szerződéskötés, és részéről ez egy feltétel volt, amit nyilván papírra is vetettek, innentől kezdve sokat kötekedni nem lehet vele. Ha nem fogadod el a támasztott feltételt, akkor nem jön létre a szerződés, ha belemész akkor igen. A fogyasztó meg soha nem támaszthat feltételet a multi felé, mert az egyszerűen kineveti, van még sokkal több ember akit be lehet csaklizni.

flea 2009.09.29. 19:07:56

Tőlem Londonban £30 depositot kértek, mondjuk nem pont a voda. De szinte mindenhol szokás, hogy ha még nem tudják, ki vagy, viszont utólag fizetnél, akkor egy kis összeget levonnak először. Még a közüzemi szolgáltatóknál is így megy.

tapmancs 2009.09.29. 19:27:37

A posztírónak imho savanyú a szőlő. Egyrészt hülyeségeket beszél, mert nem a havidíjból íródik le a depozit, hanem a harmadik befizetett számla után egyszerűen felszabadul, és túlfizetésként megjelenik az egyenlegen, tehát minden később kiállított költséget képes fedezni.
Másrészt meg egy időben nagyon ment az, hogy előfizetéses áron megvesz valaki a nevére egy remek készüléket, és egyetlen számláját sem fizeti ki. A telefon meg persze már rég függetlenítve van, árkon-bokron túl. Az első számla meg mondjuk legyen 3.000 forint... hát hol lesz az bevasalva, könyörgöm?!

MásVégül pedig tessék a két másik véglet:
A T-Mobilnál puszira köthetsz előfizetést. Így lehetséges, hogy kedves jó képességű ismerősöm 18 évesen, középiskolai tanulóként előfizetést kötött készülékvásárlással. És hát persze hogy két számla befizetéséig jutott, a szolgáltató pedig a mai napig küldözgeti a leveleket a bontási díjjal, miegyébbel - de hát könyörgöm, hogyan hajtják be rajta?
Vagy ott a Pannon, akinél ha a hitelbírálat kockázatot mutat, egyszerűen azt mondják, hogy menj anyádba, nálunk te nem lesz postpaides.

napalm 2009.09.29. 20:29:55

@tapmancs:
"de hát könyörgöm, hogyan hajtják be rajta?"
sehogy.
de a t-mobile-hoz nem kell többet mennie asszem.
és ha jól tudom van ezeknek egy közös adatbázisuk, abból sok mindent megtud egy másik szolgáltató erről a jóemberről.

Beowulf 2009.09.29. 20:52:26

A Tré mobájlnál sem különbek... Én 2 hónappal ezelőtt vásároltam a webshopon keresztül egy iphone 3 GS-t, majd rá pár napra telefonáltak, hogy elküldték a futárral, de +60000Ft lesz a kaució, de ez majd jóváírásra kerül. Mondtam, hogy akkor köszönöm nem kérem, érte az ügyintéző mondta, hogy rendben semmi gond, de kötbért kell akkor fizetnem mert a rabszolgaság webshopon keresztül megköttetett... Gondoltam akkor már megvárom a készüléket és a azerződést és ha nem magas a kötbér akkor még frissiben bontatlanul berongyolok a legközelebbi Tréhez. Gondoltam én, de miután megkaptam a cuccokat a vér is meghűlt bennem... A kötbér 150000Ft!!! Na ennyit a Tré mobájlról... Nem tudom miért nincs egy tájékoztató vagy valami figyelmeztetés, hogy a különböző megrendelésekhez mekkora kötbér tartozik?... Lenne még mit mesélnem, pl. 33000Ft-os mobilinternet használatról...... de ez már nem ide tartozik.

Mylady 2009.09.29. 20:53:06

Ezek a mobilszolgáltatók viccesek amúgy. Én úgy 5-6 éve jártam úgy a Pannonnal, hogy prepaid előfizetésem volt, amit inkább csak arra használtam, hogy elérhető legyek. Úgy havi 1ezer Ft körül költöttem rájuk. Ez így ment már vagy 2 éve, amikor úgy döntöttem, készüléket cserélek. Bementem egy shopba, aholis hosszú várakozás után megtudtam, hogy túl keveset költöttem eddig ahhoz, hogy készüléket cserélhessek. Nem kedvezményes áron, hanem úgy egyáltalán. Azaz új készülékem akkor lehet, ha 1) veszek egy új prepaid előfizetést (amit ugye majd nem használok) vagy 2) postpaidre váltok. Hogy ez miért volt jó nekik, nem tudom. Vettem egy új kártyát, azóta is az a tartalék.

2 évvel később megint készülékcsere. Bemegyek, szerencsére telefonálási szokásaim megváltoztak, már több a költésem, hurrá, vehetek hiper-szuper kedvezményes áron újat. Mutogatja a pasi a készülékeket, gyors fejszámolást végzek és megállapítom, hogy a hiper-szuper kedvezményes ár kb 100 Ft-tal magasabb, mintha simán megvenném ugyanazt a telefont egy új prepaides kártyával. Felismerésemet megosztom az eladóval, aki kényszeredetten elismeri, hogy hát igazam van, de ennek megvan az az előnye, hogy nem lesz mégegy kártyám. Mondom, az igen, hatalmas előny....

drhb (törölt) 2009.09.29. 20:55:34

@tapmancs:
Ha majd lesz fizetése, kamatostul behajthatják a bankján keresztül. Vagy nem?

sertésmájkrém 2009.09.29. 21:16:26

Srácok... 2 éves hűségek a _semmiért_ (magyarázd csak be magadnak hogy mégsem)? Hát min csodálkoztok?

CID 2009.09.29. 22:50:07

Beowulf 2009.09.29. 20:52:26 :
Te hazudsz mint a vízfolyás. Ami persze nem lenne gond, ha üzletkötő lennél.

CID 2009.09.29. 22:53:27

tapmancs : kicsi huszár hazudott. Bírósági végrehajtó, meg még a nyugdíjából is levonatja, persze addigra kicsit több lesz. Ja persze addig egyik mobilszolgáltatónál sem kap post-paid szerződést.

CID 2009.09.29. 22:58:05

@Mylady: Mint, baki alkalmazott, nem értem ezen miért csodálkozol. Egyébként, azt hiszem egy-két momentumot kihagytál a regényedből. Lehet nem a guglit kellene használnod.
Persze, az is lehet, hogy a Pannon, tényleg ilyen fasz.

Megdobbent 2009.09.30. 01:12:03

Nem hagyta ott, leszerzodott, fizetett. Jol megmutatta, hogy milyen a piacorientalt ugyfel, innen is gratulalok.

Hasutas 2009.09.30. 01:30:45

Szakszervezetis papírral mentem flottás csomagra szerződni, 20.000....
Seráfütty!

Na menek, széttépem a naptárt,félrenyomták, valami november is belekerült, az meg ugye nem kell.

"most van szeptember vége, okt-dec-jan,"

Flaggx 2009.09.30. 02:02:16

Hehh, tőlem a magenta akart 50.000 ft-ot kérni KP500 miatt, körbe röhögtam őket és megvettem kártya függetlenül 35-ért. Így hát maradtam a propelleréknél...

Andie 2009.09.30. 03:09:21

Nahát nahát, felébreszt az ügyeletes operátor itt hajnalok hajnalán, erre mit látok? Felkerült a panaszlevelem a homárra :) Micsoda sebesség?

Végigfutottam a kommenteket is - azoknak, akik sikeresen túl tudtak lépni a "telcsi"zésen, és a kamatszámításon, köszönöm a hasznos tanácsokat, és javaslatokat.
Valójában nem kekeckedni mentem oda, mint ide egyesek, hanem kellett a szolgáltatás, tehát igénybe szerettem volna azt venni. Ezért némi kompromisszumra is kész voltam, bár tudom, igy már sikeres nem lehetek, mingyár első szemöldökfelvonásra ütnöm kellett volna - hiába, na, nyápic vagyok.
És teljesen megértettem én, hogy majd ezt a 15 rongyot felhasználhatom az egyenlegemre szép folyamatosan, havi bontásban, rgo nem vész el, csak átalakul. És nem is az 1500, 1000, 800, töktudja mennyi kamat a lényeg, hanem az, hogy ilyen piti a cég, hogy kérnek ún. depozitot. De látom, nem egyedüli dolog ez náluk.

Na további jó hajnalt, reggel majd még gyövök.

Megdobbent 2009.09.30. 04:02:07

@Flaggx: A jofejek :) Asszem vagy 200 eve nekem annyi kalandom volt az akkor meg westellel, hogy akartam 1 hetre berelni (jo ismerosom vart fontos hivast a hetre, de nyaralni mentunk) egy telot szammal egyutt, es a berleti dij vicces volt, plane a kaucio. Mentem egesz pontosan 26 metert, betertem a propelleresbe (viszonteladojahoz), es vettem egyet tokkal-vonoval a westeles berleti dij feleert, a procedura el is tartott vagy 3 percig. Azota is az az elofizetesem van, eddig meg nem bantam meg.

Megdobbent 2009.09.30. 04:03:11

@Flaggx: A jofejek :) Asszem vagy 200 eve nekem annyi kalandom volt az akkor meg westellel, hogy akartam 1 hetre berelni (jo ismerosom vart fontos hivast a hetre, de nyaralni mentunk) egy telot szammal egyutt, es a berleti dij vicces volt, plane a kaucio. Mentem egesz pontosan 26 metert, betertem a propelleresbe (viszonteladojahoz), es vettem egyet tokkal-vonoval a westeles berleti dij feleert, a procedura el is tartott vagy 3 percig. Azota is az az elofizetesem van, eddig meg nem bantam meg.

(ha ez a masodik ugyanolyan, akkor bocs...)

ge-za (törölt) 2009.09.30. 05:36:03

@Beowulf:
sántít a történeted nem kicsit..
gondolkozz még egy picit rajta és próbáld meg teljes egészében leírni a sztorit.

ge-za (törölt) 2009.09.30. 05:42:08

@Andie:
4 éve mikor átmentünk a vodához nekünk a két kártyára kellett 18.000 ft-ot befizetünk és ezt írták jóvá 2 hónap alatt.
Ha te ezt ilyen érzékenyen éled meg,akkor mit fogsz szólni a folyamatos számlázási harchoz?
Kezdj el erősíteni,mert az ügyintézőkkel vívott harc nem egyszerű,jól be vannak tanítva.
Én amiatt hagytam ott őket,de ez más lapra tartozik.
Jah,és csak úgy
Sünt a vodának:D

Megdobbent 2009.09.30. 07:54:29

@Mylady: Weh nalam forditott a helyzet. Minimalis elofizetest pengetek havonta (de telleg minit, alig latszik ki a fubol), viszont sokaig 2 evente csereltem. Namost az elmult 2 alkalommal megvolt a csere (kedvezo aron, nem vitas), de mindannyiszor ramsoztak 1-2 simkartyat, hogy mert miertne... Az egesz csaladot ellattam djuice szamokkal, egy hever a fiokban, 1 van egy regi teloban, hogy ha spamgyanusnak kell megadni...

Na de iden maskepp lesz, televettem telefonokkal a lakast kulfoldrol dualsim, mifranckarika, ugyhogy kivancsi leszek, hogy sok-sok ev mulva mennyit fizetnek a keszulek es az egytonna kartya melle :>

Andie 2009.09.30. 08:24:51

@ge-za: Ne idegelj :) Mire készüljek?
Ebben a csomagban elvileg van 100 perc lebeszélhető. Igyexem majd figyelni ezt, és nem sokkal túlhasználni. Dehát ha túl is használom mittomén 20 perccel, akkor mi lehet ebben bonyolult?
Számla:
2000 ft havidij
20 perc túlhasználat x 25 Ft/perc = 500 ft
--------------
Összesen: 2500.-
Kész.
nem? :S

ZON 2009.09.30. 08:45:50

Sapkát kell felvenni, ne lássák a homlokon a MOTTAFUCKA GANGSTA tetoválást.Akkor nincs ilyen depizé...

Kzsolt 2009.09.30. 08:47:56

Ez a T-mobilnál is létezik. Mi is 20.000 ft-ot perkáltunk le amikor előfizettünk. Igaz nem most, több mint 1 éve de kétlem, hogy azóta megszűnt volna.

Barnebyte 2009.09.30. 10:54:23

Azt a 15.000 forintot lekötni nem tudtad volna bankbetétbe, mégha igen is, a folyamatos kamatvágások miatt 10%-ot sehol sem kapnál. A leköthető összeg meg általában 100.000-nél indul, szóval max látraszóló kamatot kapnál érte, ami 5% körül mozog, jó esetben. Tehát a 15ezredre kaptál volna 10 hó alatt nettó 500 forintot, nem számolva a tőkésítéssel, azt úgyis 3havonta szólták jóváírni. Az éves infláció ha jól elmlékszem, 8% körülire tehető, ami azt jelenti, hogy a lekötött pénzed a tőkével együtt a 10 hónap elteltével már csak 14.470 forintot érne.
Összességében nézve a Vodafone szívességet tesz neked azzal, hogy értékállóan őrzi a pénzedet, vagyis az egész végkövetkeztetése, hogy a panaszkodásaidért egy libabőrös sünt érdemelsz az ánuszrózsádba. Márugye ha a posztolót már lehet.

vanderpiko 2009.09.30. 11:51:20

üdv
a t-mobile-nál is van ilyen,kb 3 hete domino-ról előfizetésre váltottam,nem elég h 4 hetet kellett várnom a készülékre,de még azért is lett volna arcuk elkérni kb 5000 ftot h átvihessem a számomat,jó ez még duzzogva belefért volna...de hogy még elkérjenek 40 ezer forintot azért mert egy nagyobb díjszabást választottam az sztem pofátlanság. Ja és erről sehol nem látni értesítőt,pedig előtte minden hírt átúrtam neten az oldalukon és többször voltam bent érdeklődni. szóval a "hatalom" mindig büdöset szarik és soha nem töröl segget....

Főúr1127 (törölt) 2009.09.30. 12:47:43

A T-sek még mindig barátibb módon közelednek az ember felé. Van vodás (meló), és van t-s (család) kártyám is, és a kettő közül megvallom a t-mobile kártyámat tartom kártyának, a vodás inkább valami pénznyelő izé.

Miért?

A vodás kártya nem egyszerű sztori, alapból csak amiatt vásároltam, hogy elérhessenek, és ne kelljen megadnom a privát számom az összes jöttment munkatársnak, és beszállítónak. Persze erre már eleve a voda lett volna a jó, hiszen a legtöbb munkatársam vodás, gondoltam egy feltöltőkártyánál gecimindegy mi lesz (ők meg spórolhatnak ha nem t-s, vagy propelleres kártyát hívnak. Hát nem lett az. Nem beszéltem én azon a kártyán soha sokat (mármint kimenőbe), max SMS formájában folyt a kimenő dolog, de észrevettem, hogy ha sok SMS megy el, akkor utána a hívásdíj valami elképesztően magas.

Történt hogy adott hónapban már másodszor kénytelen voltam pénzt tölteni a kártyámra. Hívott az egyik kolléga, de ügyintéztünk, így kinyomtam. Kimegyek az üzletből, jön az üzenet, hogy egyenlege 5060 forint. Gondolom, már csak visszahívom (sosem lehet tudni mi fontos és mi nem), körülbelül két percet beszéltünk, leteszem új üzenet: "az ön egyenlege 3800 forint. Erre visszamentem az üzletbe, hogy hogyan is van ez, mert 5 perce sem hagytam itt őket, és azonnal eltűnt 1200 forint a kártyámról. Hogy nyilván olyan számot hívtam amit nem kellett volna. Mondom nagyszerű, egy sima magyar vodás számot felhívni percenként 600 pénz lenne? Biztos hogy nem 06-90 az előtag. Mondom, ne nézzen már hülyének egy hetest, és egy kilencest már csak meg tudok különböztetni amúgy is elég feltűnő lenne ha a munkatársam helyett valami szextelefonos call-girl venné fel a túloldalon.

De hogy biztos én tárcsáztam mellé, és az én hibám. Előhoztam a kimenő hívásokat. Törölhettem belőle az utolsó hívást. Mondom nézze meg a rendszerben. Kell az ügyfélbiztonsági kódom (gondolhatjátok mennyire emlékeztem rá 4 év távlatából). Így rábasztam…

De még nem is ez volt a legpofátlanabb dolog. Idén megrendeltem egy telefont egyik mobilboltos ismerősömnél. Mivel azt mondta 2 nap és itt lesz, leadtam nála a telefont (a régit), a kártya meg nálam maradt. A helyzet úgy állt hogy a telefon három hétig nem érkezett meg, de mivel szabadság is volt, meg amúgy is épp átszerveztek a cégnél, nem kellett dolgozni, így nem izgatott, hogy inaktív a kártyám pár hétig. Viszont maikor 3 héttel később megjött a készülék csodálkozva láttam, hogy a fiókban heverő kártyámról majd 1000 forintnyi hívásforgalmazás történt. Mivel bizonyítani úgysem tudtam volna hogy a kártya a fiókban volt (ki az aki napi 24 órában videózza az inaktív simjét, vodára készülve), így kénytelen voltam hagyni ezt is.

Na ennyit a vodás fair playről. Nem arról a párezer forintról van itt szó, bár biztos hogy jobb helye is lett volna annak a pénznek, hanem az elvről. Előnyben vannak a kisfogyasztókkal szemben, és mindazt, amit azok termelnek akik nem fizetnek számlát, meg kamu előfizetéseket kötnek, azokra verik rá, akik nem tudják ellenőrizni miért is annyi az annyi. Ez szemét dolog.

A depozitot megértem, mert nagyon sok olyan ember(?) van aki bemegy a vodához, a család össze tagjának vesz egy előfizetést 0 forintos telóval, aztán azon nyomban mennek is a Blahára, meg az Astoriára a föld alatt 10-12.000 forintért eladni a cuccot. csak le kel menni az aluljáróba, és megnézni egy mobilbolt kínálatát. A Blahán gyakran járok, egy halom ugyanolyan (vodánál 500 forintért kapható) telefont árul a rendkívül szimpatikus úriember mindössze 8-10-12.000 forintért. És ez még csak a teteje a dolognak. Aki megbízhatatlan az fizesse a depozitot rendesen, de a rendes felhasználókon szerintem nem illendő leverni a hitványakon keletkezett hiányt (mert ezt teszik).

CID 2009.09.30. 17:25:28

@Főúr1127: Igazándiból azt nem értem, miért nem kérsz hívásrészletezőt ? Ha a te neveden van, kötelesek kiadni, szerintem.

CID 2009.09.30. 17:30:09

@vanderpiko:
1.) Milyen 5000 ??????
2.) Nem azért kértek "depozitot " mert magasabb díjcsomagot választottál. Hanem azért mert azt kell használnod 2 évig, meghát jóval olcsóbban jutottál hozzá a telóhoz.
3.) Minek veszel Ájfont ?

Itt egynémely postolónak, kommentelőnek vagy a memóriája tragikusan szar, vagy hazudik mint a vízfolyás, esetleg azt hiszi ő az atyaúristen.

ge-za (törölt) 2009.09.30. 19:38:03

@Andie:
Ha elolvasod Főúr1127 hsz-t,akkor kb az.
Folyamatos kisstílű átbaszások amire nincs magyarázatuk csak az,hogy az ő számlázási rendszerük tévedhetetlen.
Az egyik alkalommal az ügyintézővel együtt számoltuk át a számlámat és nem az a végösszeg jött ki ami a számlán volt,hanem a kevesebb ami miatt én is felkerestem őket.Erre is csak a tökéletes rendszer volt a válasz és a biztos elszámoltunk mi egyszerű halandók valamit.
Nah én ezt a pitiáner pár száz-1-2 ezer ft-os lehúzásokat elégeltem meg és mentem a T-hez.
Ott nekem nem volt semmi befizetés,lezajlott minden 10 perc alatt.
Nem akarok vészmadár lenni,de előbb-utóbb(két év kb :) )te is ott hagyod ezt a gusztustalan céget.

redcop 2009.10.19. 20:23:11

2008 decemberében kiemelt ügyfélként 8 kártyával üzleti csomagot kötöttem a vodafone-nál. Két új készüléket vettem hozzá.Az egyik N6555. Januárban az első frissítés majd kettő hetente javívás. Közvetlenül a nokia szervízponton. A legutolsó sorrendben a 6. javítás kb 3 hónapig ment. Közben az aksit elsíbolták belőle. nokia ügyfélszolgálaton Szófiából Emese a kis drága, aki nem beszél magyarul csak töri, ígérget, de semmi. Kérem a nem tipus azonos cserét: NEM. Következő javítás augusztusban a vodafonnál. Hátha... Nem semmi. De nem cserélnek a nokia nem engedi.És a vodafon azt mondja nem ő gyártja a készüléket nem csréli ki! Köszönön vodafone és neked is nokia. Soha többet belőletek. Most panaszknyv, fogyasztóvédelem és hírközlési hatóság. Majd az ügyvédek legyúrják. Mindenesetre szerződés szegés miatt az üzleti csomatot felmondom. By-by vodafone. A nokia clubtagság törölve és az összes nokiánkat szétverem. "csak rólad szól" Köszi!

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2009.10.27. 21:03:25

@redcop:

szia, én ott dolgoztam majd 2 évig, a helyzet sajnos kissé fordított: a magyar ember az esetek 95 %-ában hazudik, mint a vízfolyás, s ehhez alkalmazkodik a nokia is

németországban a nokia bemondásra elhisz sok mindent az ügyfélnek

ha ezt tenné magyarországon, tönkremenne a cég, ezért is vannak ilyen szabályok, a nem típusazonos csere pl. csak a legvégső eset, évente talán ha 100 ilyen eset elehet, maximum 200 az egész országban

a 3 alapelv, amit a felkészítő tréningen vert belénk az egyébként svájci nemzetiségű nokia-oktató:
- az ügyfélnek sosincs igaza
- az ügyfél buta és nem tudja rendesen használni készülékét
- az ügyfél mindig hazudik

az elején nem hittem neki, de 6 hónap munka után már igazat adtam neki én is... szóval szomorú, de ez van

bEstragon (törölt) 2009.11.25. 18:37:50

Tőlem a munkaadóm 100 000 (százezer) Ft kauciót kért ill. tart magánál mindaddig, míg alkalmazásban állok nála.
Az egyik legnagyobb, nemzetközi szállítmányozási, hazai cég..
Találgathattok, hogy mi folyik itt, Magyarországon, minden szinten.

"Tovább is van, mondjam még?"
Mondom.

Egyhete fizettem a vodának 75 000 (hetvenöt-ezer) Ft-ot limittúllépés miatt (mobilnet, 3000Ft/1GB/hó).

A számlálóm - Mobil Connect Lite - kb 800 MB-nál figyelmeztetett, de letöltés közben voltam, s úgy 70-80 Megával túlléptem.
Akkor azt gondoltam, hogy nem egy ökör ára ("csak" plusz majd' egyhavi díj, 0.31 Ft/10kB)!

Néhány perc múlva kaptam egy sms-t, hogy hóközi fizetés címén fizessek be 75000 Ft-ot, mert az adatforgalmam meghaladta a havi limitet!

Irány az ügyfélszolgálat, ahol mondogatták, hogy a számlálóm nem hiteles (ami az általuk forgalmazott szoftver opciója), működése függ az oprendszertől(!),blabla-blabla, de az övék igen.
Mivel ezt az adatmennyiséget elhasználtam, nincs mit tenni, fizessek, mert különben behajtás, végrehajtás, stb., a következmény, és ezek járulékos költségeit is rám verik.

6 vagy 7 éve vagyok előfizetőjük (telefon), mobilnet egy éve van (két év hűséggel), ha szabadulni szeretnék, 25 000 Ft-ért megtehetem..
A telefonszámlák sem stimmelnek kisebb-nagyobb tételekkel.
Persze erre is az a válasz, hogy az ő számításaik a jók.

A modem lassú (nálam is rigók fütyülik össze a szomszédokat, külterületen lakom), ledob, lefagy, a kért odalakat nem lehet megnyitni, lejár a rendelkezésre álló idő, (pl. netbank), stb.
De szükségem van a mobilnetre, kábel legközelebb 3 km-re, bent a faluban van..

Levélváltások (egyidejűleg a NFH is tájékoztatva), egyelőre semmi.

Szolgáltatói kiszolgáltatottság.

Befizettem a követelést, mert sajnos van mit elv(i)enni tőlem, utolérhető, perrel, végrehajtással fenyegethető, bejelentett lakcímmel és munkahellyel rendelkező, tisztességesen adózó állampolgár vagyok.

"Mért legyek én tisztességes, kiterítenek úgy is.." jut eszembe. Bizony gyakran(!), mikor látom a házikóm előtt rodeózó, rendszám és hatósági jelzések nélkül közlekedő Zsigulis-utánfutós, (nem csak a tekintetük sötét..) mindenki által jól ismert fa-, és besurranó tolvajokat, betörőket..

De ez már más, megérne ez is egy misét: megélhetési terror a szomszédok ellen.

A voda a büntetéseket (GVH) mellényzsebből (és az ügyfelek túlfizettetéseiből) röhögve kifizetik, oszt minden megy úgy, mint előtte.

Megszívtam.

libaháj 2011.09.28. 21:30:12

Engem is csúnyán megszívattak Vodáéknál, a sztori itt olvasható:
hi-phone.blog.hu/2011/08/16/vodafone_csak_rolam_nem_szol
süti beállítások módosítása