Ádám meglepődve tapasztalta, hogy évek óta elhanyagolt nyaralótelke vidékén az önkormányzat kiszervezte a szemétgyűjtést, akik most visszamenőleg ki is számláztak neki fél év fantomszemétszállítást:
Ma landolt a postaládábmabn egy számlának látszó levél a Remondis Kft-től. Olvastam már róluk, ők szemétszállítással és illegális lerakással foglalkoznak. Van Kismaroson külterületén egy nyaralónak kikiáltott telkem, amit már 8 éve nem láttam. Eddig az önkormányzat adóként szedte be kommunális hozzájárulást. Azt értem: adó - fizetni kell, punktum. Akkor is, ha nincs mit elvinni. De hogy egy magán kft gondol egyet és számlákat küld, hát az meglepett. Meg az is, hogy 6 hónapra visszamenőleg követelik a díjat, arra az időszakra is, amire már befizettem a kommunális adót.
Felhívtam őket telefonon. Szerintük érvényes a szerződésem, mert a polgármester aláírta. Hívtam az önkormáyzatot, természetesen senki nem illetékes az ügyben.
Pár kérdésem lenne a nagyérdeműhöz:
1 Érvényes-e egy olyan szerződés, amit nem kértem és nem írtam alá? Sem meghatalmazást nem adtam, hogy a polgármester aláírja.
2 Kérhetnek-e pénzt el nem végzett szolgálatásért? Még egyszer: nincs mit elszállítani.
3 Hogyan jutottak hozzá az adataimhoz? Hozzájárulásom nélkül bizonyára az önkormányzattól a 1992. évi LXIII. törvény megsértésével.
4 Kötelezhet-e az önkormányzat, hogy szerződjek külsős féllel? Mi jön ezután? 2001-ben az internetet kell majd bevezetni a 'nyaralóba', 2011-ben pedig majd a LufiPukkasztó kft-vel kell majd szerződnöm?
Te mint páncélos nem tudnád kideríteni, hogy van-e átfedés a kft tulajdonosi/vezetési köre és az önkormányzati dolgozók/családtagjak között? Ez sokmindent megmagyarázna.
Most lehet a posztolót hülyézni.
RaveAce
* * *
Tisztelt Remondis Duna Kft!
Hivatkozva a 2009/020439 számú számlájukra, Ügyfélazonosító : 070971
az alábbi észrevétellel fordulok Önökhöz.
- Szeretném megtekinteni a velem való, általam aláírt szerződést, illetve ennek hiányában a meghatalmazottam által aláírt szerződést.- Szeretném megtekinteni a cég érvényes működési engedélyét, érvényes IPPC engedélyét
- Szeretném látni a hulladékgyűjtési menetrendet, hogy a házunk elől mely időpontokban vittek, visznek el hulladékot, főleg a kiszámlázott 6hónapban, mikor kukát sem adtak.
A telek üdülőtelek lévén nem rendelkezi menetrendszerű hulladékkal, így elszállítani sem kell semmit. Ami hulladék keletkezik, azt eddig is hazahordtuk, ezután is haza fogjuk.
Jelen számlájukat a szerződés hiányában nem áll módomban teljesíteni, fizetési meghagyásukkal forduljanak a szerződő partnerhez.
A kérdéseimre ettől függetlenül várom a válaszukat!Jelen levelemet a társtulajdonosnak, illetve a NEMZETI
FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NFH Közép-magyarországi Regionális
Felügyelősége részere is elküldtem.,
* * *
Tisztelt Igénybevevő!
Kérem a kapott számlával kapcsolatban tájékozódjon Kismaros Önkormányzatának 17/200 (XII. 11) sz. Ök rendeletében. A vonatkozó jogszabályok alapján a szolgáltatás nyújtásához nem kell irásban szerződéses kapcsolatba kerülnünk Önnel. A szolgáltatáshoz szükséges engedélyek a Zöldhatóságok internetes portáljain megtekinthetőek. Kismaros területén minden hét szerdáján végezzük a szolgáltatást.
Kérjük vegyék igénybe a felajánlott szolgáltatást, hogy ne kelljen a
keletkezett hulladékukat lakóhelyükre szállítani. Kérjük a jogszabályoknak alapján kiállított számlánk kiegyenlítését.
Kérem tájékoztatásom tudomásul vételét, maradok
tisztelettel:
* * *
Akkor tisztázzuk:
- nem kértem szolgáltatást
- nem szolgáltattak semmit. Az ingatnalban évek óta nem keletkezik
hulladék. Az önök számlája fiktív, nincs mögötte valós teljesítés.
A kéregetésük több ponton is jogszabályba ütközik. A rendelet nem ruházza fel Önöket adószedésre. Szolgáltatást nyújthatnak, amire vagy igényt tart a lakosság, vagy nem.
Az önök szolgáltatását nem kívánom igénybe venni. A (nem létező) szerződést
ezennel felmonodom.
Kérem nyilatkozzanak, hogy a személyes adataimat honnan szerezték meg az
engedélyem nélkül. Tételes kimutatást kérek, hogy az ingatlanomról mikor és mennyi hulladékot szállítottak el és hogyan jutottak be a távollétemben az engedélyem nélkül.
A szolgáltatás ellátásának szabályozása
3.§.
…
(7) A lakossági és egyéb – nem háztartási szemét – valamint a nem lakás
céljára szolgáló épületekben keletkezett szemét elszállításáról megbízás
alapján a szolgáltató gondoskodik.,
A közszolgáltatás díja, díjfizetési kedvezmények
5. §
….
(3) Az üdülőingatlanok, valamint a zártkertek tulajdonosai a rendelet 2.
számú mellékletében meghatározott 120 literes edény ürítési díjának 50 %-át
kötelesek megfizetni. Az üdülőingatlan illetve zártkert megállapításánál az
ingatlan-nyilvántartás adatait kell figyelembe venni.
2.) számú melléklet
A közszolgáltatás díja
80 literes edény 162 Ft./ürítés + ÁFA
80 literes edény 100 Ft./ürítés + ÁFA
(csak szociálisan rászorulók részére)
120 literes edény 181 Ft./ürítés + ÁFA
240 literes edény 238 Ft./ürítés + ÁFA
4 m3 konténer 9.400Ft./ürítés + ÁFA
Tanácsát megfogadva elolvastam a rendeletet. Kezdjük az elején. Nem lakóház, évi 1-2 óra ottlétért nem fogunk Önöknek a SEMMIRE fizetni.
A rendelet közszolgáltatás díja alapján, az esetleges hulladékot feltétlenül Önökkel fogjuk elszállítatni. Természetesen /ürítés áron csak.
Dakota74 2009.10.07. 12:51:04
É2I 2009.10.07. 12:51:59
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.07. 12:53:53
Nagyon jó! Nuku költség, nagy haszon.
Szeretném megtekinteni a cég érvényes működési engedélyét - a számlázott időszakra vonatkozóan.
elwood 2009.10.07. 12:55:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.07. 12:57:44
elwood 2009.10.07. 13:00:31
Secnir 2009.10.07. 13:04:25
20 év, nem 10.
É2I 2009.10.07. 13:08:37
Maximum itt a visszamenőleges szemétszállítási díj beszedése kérdéses.
Ugyanakkor lúzer az önkormányzat, ha nem adóként szedi be saját maga, ugyanis -ha jól tudom- így a valós elszállított mennyiség után számlázhat adott cég. Míg adóként egy éves átalány folyhat be, ha van szemeted, ha nincs :(
Tökös Veréb 2009.10.07. 13:10:04
AlulírottFentemlített 2009.10.07. 13:10:33
elwood 2009.10.07. 13:12:58
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.07. 13:16:21
Semmi kedvem §-okat idecitálni, de létezik olyan, hogy kötelező közszolgáltatás, amiért akkor is fizetni kell, ha nem vesszük igénybe. Pontosan azért, mintegy népnevelői szándékkal, hogy akkor talán a lakosság alacsonyabb (ez esetben környezeti) kultúrával rendelkező tagjai is igénybe fogják venni, azaz meg is vizsgáltatják a kéményt és el is szállíttatják a szemetet, a szennyvizet, és nem fogják vele ott helyben a környezetet szennyezni, nem égetik meg, tehát nem terhelik emberben bizonyítottan rákkeltő anyagokkal a levegőt, kemikáliákkal és fertőzőképes szerves anyagokkal a talajvizet, nem gyújtják ki a társasházat és nem irtják ki - szinte már rituálisan - a családjukat néhány kéménybe szorult galambhulla segítségével.
A helyi önkormányzat balfasz ügyintézője meg lehet, hogy már el is gondolkodott már azon, hogy ha nyolc éve nem látta-e a gazda a telket, évi 1-2 órát vannak csak ott, akkor nem nőnek-e ott allergén gyomok, nem legelik-e a fákat amerikai fehér szövőlepkék, vagy nincs-e valami más olyan mulasztás, amely miatt közérdekű kényszerintézkedést kell majd a nyáron elrendelni, vagy nem keveredik-e az emésztő tartalma a talajvízzel...
Tron65 2009.10.07. 13:18:11
Lehet tételesen felsorolni, mikor ürítették.
Ja hogy nincs kuka?
betépett felhasználó 2009.10.07. 13:18:53
HÖÖÖÖ???
Rejtélyes 2009.10.07. 13:18:53
Tökös Veréb 2009.10.07. 13:22:12
sok ilyen van!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.07. 13:30:46
Nem olvasol elég rgóta Homárt, mennyi csinálja ezt... :)
Amúgy csak keményen! Az utolsó levél jó volt!
Igazából nemtom, néha csak úgy küldhetnének 1-1 csekket, akárkinek, ezzel az erővel...
Bamba Barack 2009.10.07. 13:32:19
Egyébként ez az elbirtoklásos dolog is marha jó azért...az ilyesmit nem lenne szabad engedni.
Curval 2009.10.07. 13:33:29
absztraktor.blog.hu/
Nikorene 2009.10.07. 13:33:39
számú mellékletében meghatározott 120 literes edény ürítési díjának 50 %-át
kötelesek megfizetni. Az üdülőingatlan illetve zártkert megállapításánál az
ingatlan-nyilvántartás adatait kell figyelembe venni.
ez alapján én azt mondanám, hogy a 90,5 Ft+ áfa / hét jogosnak tűnik... ha nem ürítik akkó is.
javítok... a rendeletnek megfelelőnek tűnik, nem jogosnak :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.07. 13:38:16
"- Iszik-e a hal?
Kérdezik a neves csodarabbit a bócherek. A rabbi nem felel azonnal, másnapra ígéri a választ. Másnap reggel azzal is kezdik.
- Nu, rabeleben, hát akkor iszik-e a hal, vagy nem?
- Azt nem tudjuk megállapítani, hogy iszik-e a hal, de hogy módja van rá, az bizonyos."
A Remondis Duna Kft igenis rendszeresen ürítette volna a kukát (mondjuk efelől vannak kétségeim novembertől áprilisig), ha ki lett volna téve. Korrektebb önkormányzatok egyébként a nem állandóan lakott nyaraló- és egyéb ingatlanokra fél éves kötelező közszolgáltatást írnak elő, de ott lehet, hogy úgy voltak ezzel, hogy fizessenek inkább a köcsög pestiek, minthogy a helyben lakóktól még többet elkérjenek, pláne, ha a nyaralóövezetnek nincs állandó lakosa, tehát nem is lehet egyetlen önkormányzati képviselője sem.
A céggel egyébként meg úgy lehetne kicseszni, hogy szerdánként hajnalban kihúzzák a kukát némi szeméttel, tanúk jelenlétében, dokumentálva, esténként meg visszahúzzák, egész télen. Na akkor lehetne bármiféle eljárást indítani a szemetesek és az önkormányzat ellen, de szerintem olcsóbb az eddigieket tovább fizetni...
kulup 2009.10.07. 13:40:58
Lajszlo 2009.10.07. 13:42:19
Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.10.07. 13:48:36
Csaxólok:
1. Kommunális adó - nem egyenlő - szemétszállítással (tehát van, ahol mindkettőt fizetni kell, ha önkori bevezette)
2. Szemétszállítási szerződés - az ingatlan birtoklása miatt - jogszabály erejével jön létre (azaz nem is kell ténylegesen szerződnöd)
3. A szemétszállítás díja akkor is fizetendő, ha nincs szemeted (tehát a lehetőséget nem használod ki; ettől az önkori eltérhet)
4. Tehát fizess és ne nyomozz!
4.
Layosh 2009.10.07. 13:49:21
Tron65 2009.10.07. 13:54:06
"Korrektebb önkormányzatok egyébként a nem állandóan lakott nyaraló- és egyéb ingatlanokra fél éves kötelező közszolgáltatást írnak elő,"
A még korrektebbek meg (pl Budaörs) azt csinálják, hogy vagy veszel a kukádra matricát és azt ürítik rendszeresen, vagy veszel az önkormányzattól cimkézett zsákot és azt viszik el, vagy ha egyik sincs, akkor semmit.
Utóbbi esetben fizetni sincs miért.
Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 13:59:10
Ez állítólag azért van így, mert mindenki azt állítaná, hogy neki nincs szemete, miközben kiborítaná az erdő szélén.
Bárhová megyek túrázni, mindenhol van kidobott sparhelt az ösvény mellett.
Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 14:00:31
másrészt szerződéses viszony a szolgáltatás igénybevételével is kialakulhat.
majd egy jogász leírja szebben.
reunalla 2009.10.07. 14:03:54
kulup 2009.10.07. 14:06:25
soibegin_ 2009.10.07. 14:08:17
120 literes edény 181 Ft./ürítés + ÁFA
Nem havidíjas szolgáltatás, nem volt ürítés, tehát a jogszabály szerint NEM jogos a követelés! Azt meg mindkét részről be KELL tartani!
Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 14:09:04
de ehhez a szerződésnek semmi köze. :D
amúgymeg azt írtam, hogy a szolgáltatást ha igénybe veszed, akkor lehet számlázni, ha van szerződésed, ha nincs
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.07. 14:12:34
a háznál (BP) van külön kommunális adó és szemétszállítási díj (egy csekket küldenek, de részletezik a számlán). A szemétszállítás lemondható, szüneteltethető (komm. adó akkor is van).
A telken nincs kuka rendszerű szemétszállítás, de van kommunális adó amelynek fejében többek közt az üdülőterület szélére elhelyeznek 1db 7m3-es konténert március-november között talán 2heti ürítéssel. Ez a Balcsin van.
Mivel mi mindent szelektív gyűjtünk (a szerves hulladékból meg komposztot csinálok) ezért igencsak gondolkodom a szüneteltetésen. Ha jön a gyerek a sz*ros pelenkát a szomszédokat kímélve újra kell szerződnünk...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.07. 14:24:28
RaveAcE 2009.10.07. 14:27:09
Mindenesetre a remondis nem tudja igazolni a szemét elszállítását, ezért rendeletet sért és 30 rugóra büntethető.
soibegin_ 2009.10.07. 14:33:50
...
h./ a közszolgáltatás díjfizetési kötelezettségének megállapítására vonatkozóan valótlan adatot közöl
mennyi "ürítést" is számláztak ki?! :D
Hozzá Szóló 2009.10.07. 14:35:47
RaveAcE 2009.10.07. 14:47:18
Nem egészen így van, mert az önkormányzat rendelete szerint szerződni és fizetni kell.
Jogos a követelés, csak tisztességtelen.
Meg az is szimpi, hogy nem küldenek értesítőt(rendeletet), sem szerződést. Azzal indítják a társalgást, hogy tartozásod van.
Magyarország, így szeretlek!
Secnir 2009.10.07. 16:36:22
mtibee 2009.10.07. 16:37:48
Az kérem a probléma, hogy a fizetendő összeget egyetlen képletből számolják ki, ez pedig az: X Ft/ürítés. A posztoló elárulta, hogy üdülőről van szó, így 90,5 Ft az X. Eddig világos.
Van azonban egy gond, az ürítések száma, merthogy az nulla. Nullával viszont csak Chuck Norris tud osztani...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.10.07. 16:58:31
Ha én felmutatok az önkorinak egy szerződést, ahol Kiskun Béla (e.v.) elszállítja a keletkezett szemetemet értesítésem alapján, akkor is köteles-e vagyok-e szerződni-e a Remondis Kft. valvel-e?
/tno+DA= 2009.10.07. 18:15:47
Medvee 2009.10.07. 20:16:58
RaveAcE 2009.10.07. 20:39:29
Akkor ez mégsem változott.
Ennek fényében hogyan kell értelmezni azt a rendelkezést, hogy előző este 18 órakor lehet kitenni a szemetest és egyébként nem szabad közterületen tárolni?
A hétfőn meg mindenki menjen vissza a telekre kukát tologatni. Hétvégi telek - nem hétfői. Vagy mindenkinek kötelező odaköltözni?
Hát nem volt sok ésszel megáldva, aki ezt megszövegezte. Olyan BKV szerződés hangulata van. Logikátlan, senkinek nem jó, de valaki jól járt vele.
Egyébként dr. Bubó még szerdáról ír a levélben, a hétfői ürítés híre még nem jutott el hozzá. Honnan is tudhatná? Ő csak az ügyvezető.
Medvee 2009.10.07. 20:59:16
3.§.
(1) A tulajdonos köteles a szolgáltató által nyújtott helyi közszolgáltatást igénybe venni és a külön megállapodás alapján végzett közszolgáltatás díját (szemétszállítási díjat) megfizetni.
- mondja ezt a rendelet.
Nem lehetséges, hogy egyszer önkívületi állapotban berohantál a Remondishoz, és megkötötted a külön megállapodást?
És mégegyszer: Az üdülőterületen nem kukákat ürítenek. Néhány nagy konténert. De a szemétrendelet a kukákról szól.
gyuricska 2009.10.07. 22:39:30
Kenderice 2009.10.08. 00:14:46
A Shaubermacher a helyi császár szemétszállítás ügyében és Ft/ürítés alapján van kiállítva a számla.
Nálunk kb. 3 hét alatt keletkezik annyi szemét, amennyivel tele van a kuka. Környezettudatosan élünk, különválogatjuk a műanyag, fém, papír, szerveshulladékot. Általában olyan csomagolású élelmiszert veszünk, amely minimális csomagolóanyaggal van csomagolva, környezetbarát csomagolóanyaggal, stb...
Ennek ellenére ugyanannyit fizetek mint pl. a szomszédom, aki a kukája tetejét be sem tudja csukni a sok szeméttől.
Persze nincs lehetőség arra, hogy kevesebbet fizessek, mint ő.
Így nem is csoda, hogy az embereket nem érdekli, hogy mi kerül és hogyan a kukájukba...
gorillka 2009.10.08. 08:42:36
Normális esetben ez egy korrekt eljárás. Annyit fizetsz, amennyi a szemeted.
De Magyarországon ez sem működik normálisan. van aki sajnálja a pénzt a zsákra is kiteszi az erdőbe vagy az autópálya pihenőjébe a szemetét "ingyen".
Neki ingyen van. Az autópálya díjba beépítik, az erdőben meg az szedegeti össze aki környezettudatos.
Szerintem igazságosabb lenne - a hazai viszonyokat ismerve - az átalány. Talán nem lenne tele szeméttel az erdő.
gorillka 2009.10.08. 08:43:42
2009.10.08. 08:56:46
Köszönöm
Jedlik 2009.10.08. 09:03:10
Felteszem, mert mást nem tudok elképzelni, ezen konténerek díját akarják beszedni, mert amúgy a ház környékén soha semmilyen szemétszállítás nem volt, tekintve, hogy ez nem is lehetséges.
Erre meg jön egy ilyen levél, hogy fizessünk, miközben a levél fejlécén a szerződésszám mező tök üres. Ők egy KFT, nem önkormányzat, és ez még csak nem is adó. Szóval ezt mégis így hogy?
toni1977 2009.10.08. 09:05:46
Az összeg megállapítása jelen esetben elég elfuseráltan történt, de még mindig jobban jártál mintha azt mondták volna 50.000 Ft/év átalánydíj.
Megjegyzem nálunk part kétszer ennyit kell fizetni.
Jedlik 2009.10.08. 09:09:16
Ebből feljelentés lesz a részemről is.
Jedlik 2009.10.08. 09:26:38
index.hu/gazdasag/magyar/2009/05/11/illegalis_hulladeklerako_a_dunakanyarban
hát ez tényleg odabasz.
richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2009.10.08. 10:21:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 11:23:23
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 11:35:32
a hulladékgazdálkodásról
IV. Fejezet
A TELEPÜLÉSI SZILÁRD ÉS FOLYÉKONY HULLADÉKRA VONATKOZÓ KÜLÖN SZABÁLYOK
Az ingatlantulajdonos kötelezettségei
20. § (1) Az ingatlan tulajdonosa, birtokosa vagy használója (a továbbiakban együtt: ingatlantulajdonos) köteles az ingatlanán keletkező, az ideiglenes tárolásra szolgáló (közműpótló) létesítmények, berendezések ürítéséből származó, illetve közüzemi csatornahálózatba vagy más módon befogadóba vagy szennyvíztisztítóba nem vezetett települési folyékony hulladékot, valamint a települési szilárd hulladékot a külön jogszabályban előírtak szerint gyűjteni, továbbá az annak begyűjtésére feljogosított hulladékkezelőnek átadni.
(2) Az ingatlantulajdonos a települési szilárd hulladékot - a települési önkormányzat, Budapesten a Fővárosi Önkormányzat (a továbbiakban együtt: települési önkormányzat) rendeletében (a továbbiakban: önkormányzati rendelet) meghatározott feltételek mellett -, az abban megjelölt hulladékbegyűjtő helyre vagy hulladékkezelő telepre külön engedély nélkül maga is elszállíthatja.
(3) Az ingatlantulajdonos a települési hulladék egyes összetevőit (pl. a veszélyes hulladékokat) az önkormányzat rendeletében előírtaknak megfelelően köteles elkülönítetten, a környezet veszélyeztetését kizáró módon gyűjteni; a meghatározott begyűjtőhelyre vinni vagy a begyűjtésre feljogosított hulladékkezelőnek átadni, illetőleg a 12. § (2)-(3) bekezdés szerint eljárni.
(4) Azok a gazdálkodó szervezetek, amelyek a környezetvédelmi hatóság által engedélyezett - települési hulladék ártalmatlanítására alkalmas - hulladékkezelési berendezéssel, létesítménnyel rendelkeznek, az (1) bekezdés szerinti kötelezettség alól mentesülnek, ha a tevékenységük során képződött települési hulladékuk ártalmatlanításáról ezekben a berendezésekben, létesítményekben gondoskodnak.
A települési önkormányzatok kötelezettségei
21. § (1) A települési önkormányzat kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez, és tart fenn.
(2) Gazdálkodó szervezet akkor köteles a közszolgáltatás igénybevételére, ha a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett települési hulladékának kezeléséről
a) a 13. §-ban foglaltaknak megfelelően nem gondoskodik, vagy
b) azon a településen, ahol a gazdálkodó szervezet települési hulladéka keletkezik, a közszolgáltatás keretében nyújtott települési hulladékkezelés - a felügyelőség által igazoltan - környezeti szempontból a 13. §-ban meghatározottaknál lényegesen kedvezőbb megoldással történik.
(3) A közszolgáltatás kiterjed
a) a közszolgáltatás ellátására feljogosított hulladékkezelő (a továbbiakban: közszolgáltató) szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben, a közterületen vagy az ingatlanon összegyűjtött és a közszolgáltató rendelkezésére bocsátott települési szilárd hulladék elhelyezés céljából történő rendszeres elszállítására;
b) a települési folyékony hulladék ideiglenes tárolására szolgáló létesítmény kiürítésére és a települési folyékony hulladék elhelyezés céljából történő elszállítására;
c) a települési hulladék ártalmatlanítását szolgáló létesítmény létesítésére és működtetésére.
(4) A közszolgáltatás kiterjedhet begyűjtőhelyek (hulladékgyűjtő udvarok, átrakóállomások, gyűjtőpontok), előkezelő és hasznosító (válogató, komposztáló stb.) telepek létesítésére és működtetésére is.
(5) A települési önkormányzat a helyi feltételekhez igazodva, rendeletében előírhatja a települési szilárd hulladék egyes összetevőinek szelektív gyűjtését, közszolgáltatás keretében történő begyűjtését, illetőleg meghatározhatja az erre vonatkozó részletes szabályokat.
22. § (1) A települési önkormányzatok a hulladékgazdálkodási feladataik ellátása érdekében, e törvény céljainak és alapelveinek figyelembevételével együttműködnek egymással. Együttműködésük tartalmát és feltételeit együttműködési vagy a társulási törvény szerinti társulási szerződésben állapítják meg.
(2) A települési önkormányzat a közszolgáltatás megszervezésére vonatkozó kötelezettségének önálló közszolgáltatás szervezésével tehet eleget, illetve a szomszédos vagy egymáshoz közeli települési önkormányzatok közösen tarthatnak üzemben hulladékkezelésre szolgáló létesítményt vagy a közszolgáltatás ellátására közös gazdálkodó szervezetet hozhatnak létre.
(3) A települési önkormányzat szerződést köthet a 11. § szerinti szervezettel a gyártó 8. §-ban meghatározott visszavételi felelősségébe tartozó hulladékok települési hulladékból történő szelektív begyűjtésére vagy válogatására.
(4) A települési önkormányzat képviselő-testülete az (1) bekezdés szerinti együttműködés keretében - a vonatkozó terület- és településrendezési tervekben foglaltak figyelembevételével és a helyi hulladékgazdálkodási tervnek megfelelően - kijelöli az érintett települések igényeit kielégítő települési hulladékkezelési létesítmények helyét.
23. § A települési önkormányzat képviselő-testülete önkormányzati rendeletben állapítja meg:
a) a helyi közszolgáltatás tartalmát, a közszolgáltatással ellátott terület határait;
b) közszolgáltató megnevezését, illetőleg annak a működési területnek a határait, amelyen belül a közszolgáltató a közszolgáltatást rendszeresen köteles ellátni;
c) a közszolgáltatás ellátásának rendjét és módját, a közszolgáltató és az ingatlantulajdonos ezzel összefüggő jogait és kötelezettségeit - beleértve az egyes ingatlanfajtákra vonatkozó speciális szabályokat -, a szolgáltatásra vonatkozó szerződés egyes tartalmi elemeit;
d) a közszolgáltatás keretében kötött szerződés létrejöttének módját, valamint a közszolgáltatás igénybevételének - jogszabályban nem rendezett - módját és feltételeit;
e) a közszolgáltatással összefüggő - jogszabályban nem rendezett - települési önkormányzati feladat- és hatáskört;
f) az ingatlantulajdonost terhelő díjfizetési kötelezettséget, az alkalmazható díj legmagasabb mértékét, megfizetésének rendjét, az esetleges kedvezmények eseteit vagy a szolgáltatás ingyenességét;
g) a közszolgáltatással összefüggő személyes adatok (közszolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme, születési helye és ideje, anyja neve) kezelésére vonatkozó rendelkezéseket;
h) a gazdálkodó szervezet számára - a 20. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel - a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett, nem elkülönítetten gyűjtött és a 13. § alapján nem hasznosított vagy ártalmatlanított hulladéka tekintetében a közszolgáltatás kötelező igénybevételét a 21. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel.
24. § (1) A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási feladatainak végrehajtása érdekében hozott önkormányzati rendeleteiben - törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott módon és mértékben - illetékességi területére a más jogszabályokban előírtaknál szigorúbb hulladékgazdálkodási előírásokat is meghatározhat.
(2) A települési önkormányzat hulladékgazdálkodási tárgyú rendeleteinek tervezetét a szomszédos és az intézkedéssel érintett más települési önkormányzatoknak, a megyei önkormányzatnak tájékoztatásul, valamint a felügyelőségnek véleményezésre megküldi. A felügyelőség szakmai véleményéről harminc napon belül tájékoztatja a települési önkormányzatot.
A hulladékkezelési közszolgáltatási díj
25. § (1) A közszolgáltatás díját az elvégzett közszolgáltatással arányosan kell meghatározni, külön jogszabályban meghatározottak szerint figyelembe véve a következőket:
a) a közszolgáltatás jellege,
b) a kezelt hulladék mennyisége és minősége,
c) a közszolgáltatást működtető szolgáltató hatékony működéséhez szükséges folyamatos ráfordítások, ezen belül a szállítás, begyűjtés, a hasznosítás és az ártalmatlanítás költségei,
d) a közszolgáltatás fejleszthető fenntartásához szükséges költségek, ennek keretében különösen a szolgáltatás megkezdését megelőzően felmerülő, a szolgáltatás ellátásához szükséges beruházások költségei, ártalmatlanítás esetében a kezelő létesítmény bezárásának költségei, lerakó esetén a bezárást követő utógondozás és a harminc évig történő monitorozás költségei.
(2) A közszolgáltatási díj - az (1) bekezdés c)-d) pontja szerinti ráfordítások állandó fedezetének és a közszolgáltatás folyamatos fenntartásának biztosítása érdekében - meghatározható alapdíj (rendelkezésre állási díj) és ürítési díj összegeként is. Az alapdíj a kezelt hulladék mennyiségétől függetlenül felmerülő üzemeltetési költségek, az ürítési díj - az elvégzett közszolgáltatással arányosan - a kezelt hulladék mennyiségétől függő költségek fedezetére szolgál.
(3) Az üdülőingatlannal, valamint az időlegesen használt ingatlannal rendelkező tulajdonosok esetében a közszolgáltatás díját az állandó lakóingatlan tulajdonosára meghatározott díjjal arányosan, a település és az ingatlan jellegére tekintettel, az (1) bekezdés szerint kell meghatározni.
(4) A közszolgáltatás díját meghatározó önkormányzati rendelet elfogadását megelőző, a Kt. 43. §-a szerinti vizsgálati elemzés részeként a közszolgáltatás rendjére és módjára tekintettel részletes költségelemzést kell készíteni. A költségelemzést - a közszolgáltató (1) bekezdésben meghatározottak szerint készített javaslata alapján - a jegyző, Budapesten a főjegyző (a továbbiakban: jegyző) terjeszti elő.
26. § (1) A hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlantulajdonost terhelő díjhátralék és az azzal összefüggésben megállapított késedelmi kamat, valamint a behajtás egyéb költségei adók módjára behajtható köztartozásnak minősülnek.
(2) A díjhátralék keletkezését követő 30 napon belül a közszolgáltató felhívja az ingatlantulajdonos figyelmét a díjfizetési kötelezettségének elmulasztására és felszólítja annak teljesítésére.
(3) A felszólítás eredménytelensége esetén a díjhátralék keletkezését követő 90. napot követően a közszolgáltató - a felszólítás megtörténtének igazolása mellett - a díjhátralék adók módjára történő behajtását a települési önkormányzat jegyzőjénél kezdeményezi.
(4) A települési önkormányzat jegyzője - a kezdeményezés kézhezvételétől számított nyolc napon belül - a külön jogszabályban meghatározottak szerint intézkedik a díjhátralék, késedelmi kamat és a felmerült költségek behajtása érdekében. A behajtott díjhátralékot, késedelmi kamatot, valamint a közszolgáltatónak az ezzel kapcsolatban felmerült és behajtott költségeit a települési önkormányzat jegyzője nyolc napon belül átutalja a közszolgáltatónak.
(5) Ha a közszolgáltatást igénybe vevő díjhátralékos nem tulajdonosa az ingatlannak és a vele szemben lefolytatott behajtás eredménytelen, a díjhátralékot, késedelmi kamatot és a felmerült költségeket az ingatlan tulajdonosától, illetve vagyonkezelőjétől kell behajtani. Közös tulajdonban álló ingatlan esetében a tulajdonosok felelőssége egyetemleges.
(6) A behajthatatlan díjhátralék esetében ennek tényéről és okáról a települési önkormányzat jegyzője - a behajtás eredménytelenségét követő nyolc napon belül - igazolást ad a közszolgáltatónak.
A hulladékkezelési közszolgáltatás
27. § (1) A települési hulladékkezelési közszolgáltatást ellátó közszolgáltató feladata a környezetvédelmi előírások megtartása mellett - az önkormányzati rendeletben előírt módon - a települési hulladék ingatlantulajdonosoktól történő begyűjtése, elszállítása a települési hulladékkezelő telepre, illetőleg a települési hulladék kezelése, kezelő létesítmény üzemeltetése, a szolgáltatás folyamatosságának biztosítása.
(2) A közszolgáltatás teljesítése csak törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott esetekben szüneteltethető, illetőleg korlátozható.
(3) Települési hulladékkezelési közszolgáltatást az a hulladékkezelő végezhet, aki
a) biztosítani tudja a közszolgáltatás azon - külön jogszabályban meghatározott - személyi és tárgyi feltételeit, amelyek garantálják a közszolgáltatás tartós, rendszeres és a környezetvédelmi szempontoknak maradéktalanul megfelelő ellátását;
b) a végzendő hulladékkezelési tevékenységnek megfelelő környezetvédelmi hatósági engedéllyel rendelkezik;
c) megfelelő - külön jogszabályban meghatározottak szerinti - mértékű biztosíték, garancia meglétét igazolja;
d) az a)-c) pontokban meghatározott feltételek, illetőleg közbeszerzési eljárás alapján a települési önkormányzattal közszolgáltatási szerződést kötött.
(4) A települési önkormányzat az önkormányzati rendeletben a 21. § (3)-(5) bekezdésének figyelembevételével meghatározott közszolgáltatás vagy egyes elemei ellátására közbeszerzési eljárást folytat le, kivéve, ha a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) szerint nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni (vagy azért, mert nem tartozik a Kbt. alkalmazási körébe a szerződés megkötése, vagy azért mert a Kbt. szerinti kivételi körbe esik). A közszolgáltató kiválasztására irányuló eljárás részletes szabályait külön jogszabályok határozzák meg.
(5) A közbeszerzési eljárás eredménytelensége esetén az eljárást 6 hónapon belül ismételten meg kell kezdeni. A közszolgáltatási szerződés megkötéséig a települési önkormányzat köteles gondoskodni a közszolgáltatás ellátásáról.
28. § (1) A települési önkormányzat képviselő-testülete - ha közbeszerzési eljárás lefolytatására került sor, a közbeszerzési eljárás nyertesével - a közszolgáltatás ellátására szerződést köt.
(2) A szerződést a települési hulladék ártalmatlanítását végző hulladékkezelővel legalább 10 évre szólóan kell megkötni.
(3) A kizárólag a hulladék begyűjtésére, illetve szállítására vonatkozó szerződést legfeljebb 10 évre szólóan lehet megkötni. Az ilyen szerződésben meg kell határozni a hulladék ártalmatlanítását végző közszolgáltatót, a szelektíven gyűjtött hulladékok esetében az azok hasznosítását vagy ártalmatlanítását végző hulladékkezelőt.
(4) A szerződés részletes feltételeit és tartalmi követelményeit a Kormány rendeletben állapítja meg.
(5) A közszolgáltatói szerződés csak akkor mondható fel, ha a közszolgáltató
a) a közszolgáltatás ellátása során a környezet védelmére vonatkozó jogszabályok vagy a reá vonatkozó hatósági határozat előírásait súlyosan megsértette, és ennek tényét a bíróság vagy hatóság jogerősen megállapította;
b) a szerződésben megállapított kötelezettségét neki felróhatóan súlyosan megsértette.
(6) A felmondási idő legalább hat hónap.
(7) A közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a települési önkormányzatnak haladéktalanul intézkednie kell a közszolgáltatás ellátásának biztosításáról.
29. § (1) A közszolgáltató köteles a közszolgáltatói tevékenységéről évente részletes költségelszámolást készíteni, és azt a települési önkormányzatnak benyújtani.
(2) A közszolgáltató a közszolgáltatás ellátása mellett hulladékkezelési engedélyének megfelelően egyéb hulladékgazdálkodási tevékenységeket is folytathat, amelyeknek díját maga határozza meg.
(3) A kötelezően ellátandó közszolgáltatás kereteibe nem tartozó más hulladékkezelési szolgáltatás költségeit, elszámolását és díját szigorúan el kell különíteni, és e költségeket a közszolgáltatás díjából nem lehet finanszírozni.
(4) A települési szilárd és folyékony hulladékok kezelésére szolgáló technológiák, létesítmények kialakítására és üzemeltetésére vonatkozó részletes szabályokat külön jogszabály határozza meg.
Elhagyott hulladék
30. § (1) Az ingatlanon elhagyott hulladék kezelési kötelezettsége a hulladék tulajdonosát, ha annak személye nem állapítható meg - ellenkező bizonyításig - az ingatlan tulajdonosát terheli.
(2) A települési önkormányzat, közigazgatási területén a közterületen elhagyott hulladék elszállításáról és hasznosításáról, illetve ártalmatlanításáról a közszolgáltatás keretein belül - a 31. §-nak megfelelően - gondoskodik.
(3) A környezetvédelmi hatóság az elhagyott hulladék elszállítására és ártalmatlanítására kötelezi
a) a hulladék tulajdonosát,
b) az ingatlan tulajdonosát, abban az esetben, ha a hulladék tulajdonosának személye nem állapítható meg,
c) közterületen elhagyott hulladék esetében a települési önkormányzatot,
ha az (1)-(2) bekezdésben foglalt kötelezettséget önként nem teljesítik.
(4) Ha az elhagyott hulladék tulajdonosa azonosítható, a költségviselő vele szemben a hulladékkezelés és az eljárás költségeit érvényesíti.
A közterület tisztán tartása
31. § (1) A közterület szervezett, rendszeres tisztán tartása a települési önkormányzat közszolgáltatási feladata.
(2) Az ingatlantulajdonos és a települési önkormányzat közterület tisztán tartási feladatait, valamint a közterületen megvalósuló állattartás részletes szabályait - a külön jogszabályokban meghatározottaknak megfelelően - a települési önkormányzat rendeletben állapítja meg.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 11:36:55
Jedlik 2009.10.08. 12:02:37
Másrészt: vajon akkor is érvényesek ezek a dolgok, ha a szolgáltató nem szolgáltat? Magyarán az én hulladékomat nem viszi el senki, mégis fizetek.
"27. § (1) A települési hulladékkezelési közszolgáltatást ellátó közszolgáltató feladata a környezetvédelmi előírások megtartása mellett - az önkormányzati rendeletben előírt módon - a települési hulladék ingatlantulajdonosoktól történő begyűjtése, elszállítása a települési hulladékkezelő telepre, illetőleg a települési hulladék kezelése, kezelő létesítmény üzemeltetése, a szolgáltatás folyamatosságának biztosítása."
Nem tudom mi van előírva az önkormányzati rendeletben, de ha az, hogy az erdei házaktól nem kell elszállítani semmilyen hulladékot, csak a díjat felszámolni, akkor valóban jogosan szedik a pénzt.
Mégegyszer: semmilyen, tehát semmilyen hulladék elszállítás nincs, csekk viszont megjött.
Jedlik 2009.10.08. 12:14:23
RaveAcE 2009.10.08. 13:22:17
"20. § (1) Az ingatlan tulajdonosa, birtokosa vagy használója (a továbbiakban együtt: ingatlantulajdonos) köteles az ingatlanán keletkező, ..."
Nem használom az ingatlant, hulladék ott nem keletkezik. Ergo fizetnem sem kell.
Ezt a törvényt sérti a az önkormányzat rendelete.
Vigyem oda itthonról, hogy örüljenek? Azt meg a rendelet tiltja.
RaveAcE 2009.10.08. 13:28:55
Itt van a rendelet:
kismaros.hu/docs/szemet.rendelet.doc
Szándékosan úgy van megszövegezve, hogy a semmiért is fizetni kell. Az önkormányzatnak ez volt az érdeke?
RaveAcE 2009.10.08. 13:34:10
Erre 14 napod lett volna 2008.12.11 után. Persze értesítés hiányában senkinek nem sikerült időben jeleznie - kivételt képeznek az önkormányzat dolgozói.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.08. 13:39:33
gorillka 2009.10.08. 13:43:57
gyerekemnek vett az anyósom egy üres telket világvégén. kommunális adót fizetek és óradíjat az önkormányzatnak a bérkaszálásért. :-)
Jedlik 2009.10.08. 14:25:45
"(1) A tulajdonos köteles a szolgáltató által nyújtott helyi közszolgáltatást igénybe venni és a külön megállapodás alapján végzett közszolgáltatás díját (szemétszállítási díjat) megfizetni."
Külön megállapodás? Azt a tulajdonossal kell? Mert olyan nem volt ugye.
RaveAcE 2009.10.08. 21:22:16
A rendelet magában sérti a 2000. évi XLIII. törvényt.
A szolgátató folyamatosa sérti a rendeletet.
Valami miatt mégis pont így jó a jegyzőnek, a polgármesternek és kft-nek is.
1brasil 2010.05.25. 13:01:22