A "drámai fogyasztói monológ" kategóriában komoly díjakra pályázhat Atis, akiről methetetlenül Latinovits Zoltán versmondása jutott eszünkbe, ahogy az elfúló suttogástól az üvöltésig játszik a húrokon, de a düh, az egyre fokozódik. Atis baja az, hogy két próbálkozásra sem érkezett meg az Amerikából feladott DVD, és amikor érdeklődni próbált utána, elhajtották. Nem kellett volna, Atisban eltört valami:
Kedves Magyar Posta / Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője /
Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala / Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége / Homar Blog!
Magyarországon élek, azon belül Budapesten. Történt az, hogy az egyik
amerikai barátomat megkértem, hogy egy ottani boltból szerezze be
nekem a Narancsvidék című sorozat második évadját. Ez meg is történt,
és elérkezett a pillanat, hogy postára adja, azaz, hogy hazaküldje
nekem. Ide Budapestre, a világvárosba, azon belül pedig a második
kerületbe. Ezt nem lett volna szabad.
A feladás után 2 héttel már mocorogtam a bőrömben, hogy ugyan merre
kószál az én dvd-m, így hát berohantam a postára. Nem akármelyik
postára. A kerületünk illetékes postájára. Tudtam a feladás pontos
címét, dátumát, illetve a Chicagoban kitöltött vámpapír sorszámát, ami
mellesleg egy igen komoly kód. Így nézett ki: LC349568356US.
Gondoltam ennyi épp elég némi információ beszerzéséhez. Felkerestem a
kerület postáját, ahol elmagyarázták, hogy nekik bizony semmi közük
nincs a 2. kerület ilyen küldeményeihez, érdeklődjek a Budai Kicserélő
üzemnél. Már ezt nehezen emésztettem meg, hogy nekem kell érdeklődnöm
egy küldemény után, és a posta vezetőjének tilos ilyen ügyben
telefonálnia, azaz szó szerint nem tehette meg. Mivel kedves volt a
Kolosy téren lévő postai kirendeltség vezetője, elkezdtem telefonálni.
Kiderült, hogy sehol nem tudnak nekem felvilágosítást adni, mert nem
tudom a küldemény számát, de ne is haragudjak, mert nagyon sok dolguk
van, az illetékes már nincs bent, várjak türelemmel. A vámpapír
számával kitörölhetem a mindenki tudja mit.
Türelmes legyek 14 nap elteltével? Hát jó. Biztos, ami biztos
felhívtam a vámhivatalt, ahol szintén ezt mondták. Fogalmuk sincs,
hogy mit mondjanak. Elfogytak a lehetőségek. Senki nem tud segíteni. A
csomag 17 napja sehol.
Ekkor feladtam, és biztos voltam abban, hogy valakinek (a Magyar
Posta mélyen tisztelt alkalmazottjai közül a kézbesítés napján) nem
volt kedve dolgozni, sem értesítőt írni, sem semmit, viszont volt
kedve megnézni otthon.
Eltelt még kb. 2 hét, amikor kaptam egy mailt Chicago-ból a következő üzenettel:
"Hello!
Kepzeld ma megkaptam a csomagod, visszakuldtek hozzam. Julius 29-ei
pecset van rajta a Vamhivataltol. Augusztus 25-ei datummal nem
kezbesitheto, es visszakuldtek, ok: Nem kereste. (Budai Kozponti
Kezbesito Posta)."
Majdnem felrobbantam, hogy a mélyen tisztelt Magyar Posta nagyon
kedves dolgozói szerint nem kerestem a küldeményemet sehol, így azt 1
hónap után visszaküldték. Lenyeltem. Elfogadtam, van ilyen, biztos
valakinek rossz napja volt. Kértem a barátom, hogy adja fel újra, és
most címezzük meg az anyukám nevére (akivel azonos a címünk), ez meg
is történt. Biztosra akartam menni.
Várok, várok, és boldogan várok, a mai napig. De már nem boldogan.
Szeptember 19-én szombaton adta fel nekem. (a postán megkérdezték: jé,
ott szombaton is dolgoznak?- erre mit mondjak?) A feladástól számított
10! Munkanap után ismét elkezdtem érdeklődni a következő helyeken:
2. kerületi postai hivatal
Budai Központi Kézbesítő Posta
Nemzetközi kicserélő üzem
És mindenhol azt a választ kaptam, hogy senki nem tud segíteni, nem
tudnak felvilágosítást adni, azt sem tudják hol lehet, ugyanakkor
sehol sincs, nem tudják megmondani azt a postai számot, amik ők adnak
a hazánkba beérkező küldeményeknek a követhetőség miatt, továbbá hogy
merészelek ilyet mondani, hogy az előző küldeményemet "nem kereste"
okkal ők visszaküldték, hogy ez hazugság, bizonyítsam eredeti
csomagolás dokumentummal. (hogyan mutassam be az eredeti csomagolást,
ha egyszer visszaküldték?- mondja el kérem valaki!)
Fél órás veszekedés után sem tudott senki segíteni az
ügyfélszolgálaton. Annyit sikerült megtudnom, hogy az
ügyfélszolgálatos hölgy az életére esküdözött, hogy az a postás bizony
megbízható, és biztos kivitte volna, ha lenne ilyen küldemény. Miután
majdnem kizavartak a postáról, szomorúan eljöttem. De ezen lépésemig
még vártam. Idáig. Tovább nem várok. Válaszokat várok.
Kérdéseim a nagyon mélyen tisztelt Magyar Posta felé:
Hogyan lehetséges az, hogy egy küldeményt kétszer adtak fel nekem, és
egyszer sem kaptam meg, sőt egyszer sem kaptam 1 értesítőt sem, ezen
kívül senki nem tudott semmiben sem segíteni, viszont NEM KERESTEM,
ezért visszaküldték.
Hogyan lehetséges az, hogy képtelenek vagyunk mi magyar lakosok nyomon
követni a küldeményünket, mert nem tudják Önök megmondani azt a
számot, amivel Önök utána tudnának nézni ,ellenben a külföldön a
küldeménynek adott sorszámot nem dolgozzák fel...?
Hogyan lehetséges az, hogy beérkezik egy küldemény az országba, és az
Önök elmondása alapján sehol sem vezetik, sehol sem tudnak utánanézni,
és érdeklődni? Ha egy levélbombát küldenének, és a beérkezéstől
számítva 8 nappal robbanna a Nemzeti Bankban, akkor is széttárnák a
kezüket, és nem tudnának utánanézni semminek? - most őszintén.
Hogyan lehetséges az, hogy az Önök alkalmazottjai képtelenek egy
értesítőt írni egy olyan küldeményről, amit tárolnak, hogy átvehessem?
Miért alkalmaznak ilyen dolgozókat?
Hogyan lehetséges az, hogy a postás nem tudta kézbesíteni, amikor
mindig van itthon valaki? - nem tévedés, MINDIG.
Hogyan lehetséges az, hogy lehazugoznak, amikor azt a tényt közlöm,
hogy a küldeményemet visszaküldték Chicagoba NEM KERESTEM okkal? Én
honnan a frászból tudnám, hogy a küldeményemet pont a Budai Központi
Kézbesítő Posta küldte vissza a feladónak, és pont NEM KERESTE okkal,
ha tényleg nem kutattam volna a csomagom után?
Hogy merészel egy ügyfélszolgálatos dolgozó azzal megnyugtatni, hogy
esküszik az életére, hogy a postásuk megbízható, és várjak türelemmel?
Milyen képesítéssel rendelkezik az ilyen alkalmazott, és milyen
vizsgái vannak, hogy panaszokat kezelhessen? Hogyan lehetséges az, hogy egy postai kirendeltség vezetőjének meg van tiltva, hogy az ügyfél panasza miatt telefonáljon ügyintézés céljából? Hogyan lehetséges az, hogy mélyen tisztelt Magyar Posta képtelen
elvégezni a feladatát, és kikézbesíteni a küldeményt. Kivel küldessem
haza magamnak? A Szegedi Konzervgyárral, vagy esetleg Pan Am-mel?
Elég volt, hogy a mélyen tisztelt Magyar Posta nem tud segíteni.
Követelem, hogy részletes tájékoztatást kapjak arról, hogyan
lehetséges ezek, amiket el kell szenvednem.
A Magyar Posta által okozott kellemetlenségek (folyamatos
telefonálgatás, futkározás, ideg, hazugnak nyilvánítás) miatt kérem,
szíveskedjenek részemre beszerezni egy amerikai kiadású Narancsvidék
2. évad című sorozat dvd-t, és ennek átvételéről e-mail-ben
értesíteni, ugyanis a csomag még mindig valahol kering, vagy áll, vagy
elveszett, vagy nem tudom. Július óta pedig hamarosan eltelik 5 hónap.
Nekem eddig az Önök szaktudása (malőrje) 5000 Ft felesleges
postaköltségembe került, és ebbe még nem számítottam bele a dvd árát,
amely vagy visszaérkezik NEM KERESTE ok megjelölésével, vagy nem.
Egyébként a dvd nem drága, kb. 3500 Ft, bár ezt csak azért írtam, ha
azzal lennék meggyanúsítva, hogy egy nagyon drága dolgot követelek
Önökön, így az igazán gusztustalan ezek után az lenne az Önök
részéről, ha ennek nem tennének eleget. Természetesen 13 e-mail
bizonyítja ezen tényeket, a küldött termék megjelölésével, de bevallom
igen kemény szavakat is tartalmaz a Posta felé.
Jelen levelemet megküldöm a címzésben szereplő összes hivatalnak,
továbbá a Homár Blognak, és közzéteszem a saját blogomban is. Minden
válaszadásukról értesíteni fogom a hivatalos szerveket, illetve a
Homar Blogot.
Türelmetlenül várom jelentkezésüket kedves mélyen tisztelt Magyar Posta!
Az utolsó 100 komment: