Tékozló Homár

Az életére esküdött az ügyfélszolgálatos

2009.10.20. 01:16 | szily | 196 komment

A "drámai fogyasztói monológ" kategóriában komoly díjakra pályázhat Atis, akiről methetetlenül Latinovits Zoltán versmondása jutott eszünkbe, ahogy az elfúló suttogástól az üvöltésig játszik a húrokon, de a düh, az egyre fokozódik. Atis baja az, hogy két próbálkozásra sem érkezett meg az Amerikából feladott DVD, és amikor érdeklődni próbált utána, elhajtották. Nem kellett volna, Atisban eltört valami:

Kedves Magyar Posta /  Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője /
Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala / Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége / Homar Blog!

Magyarországon élek, azon belül Budapesten. Történt az, hogy az egyik
amerikai barátomat megkértem, hogy egy ottani boltból szerezze be
nekem a Narancsvidék című sorozat második évadját. Ez meg is történt,
és elérkezett a pillanat, hogy postára adja, azaz, hogy hazaküldje
nekem. Ide Budapestre, a világvárosba, azon belül pedig a második
kerületbe. Ezt nem lett volna szabad.

A feladás után 2 héttel már mocorogtam a bőrömben, hogy ugyan merre
kószál az én dvd-m, így hát berohantam a postára. Nem akármelyik
postára. A kerületünk illetékes postájára. Tudtam a feladás pontos
címét, dátumát, illetve a Chicagoban kitöltött vámpapír sorszámát, ami
mellesleg egy igen komoly kód. Így nézett ki: LC349568356US.

 Gondoltam ennyi épp elég némi információ beszerzéséhez. Felkerestem a
kerület postáját, ahol elmagyarázták, hogy nekik bizony semmi közük
nincs a 2. kerület ilyen küldeményeihez, érdeklődjek a Budai Kicserélő
üzemnél. Már ezt nehezen emésztettem meg, hogy nekem kell érdeklődnöm
egy küldemény után, és a posta vezetőjének tilos ilyen ügyben
telefonálnia, azaz szó szerint nem tehette meg. Mivel kedves volt a
Kolosy téren lévő postai kirendeltség vezetője, elkezdtem telefonálni.

 Kiderült, hogy sehol nem tudnak nekem felvilágosítást adni, mert nem
tudom a küldemény számát, de ne is haragudjak, mert nagyon sok dolguk
van, az illetékes már nincs bent, várjak türelemmel. A vámpapír
számával kitörölhetem a mindenki tudja mit.



Türelmes legyek 14 nap elteltével? Hát jó. Biztos, ami biztos
felhívtam a vámhivatalt, ahol szintén ezt mondták. Fogalmuk sincs,
hogy mit mondjanak. Elfogytak a lehetőségek. Senki nem tud segíteni. A
csomag 17 napja sehol.

 Ekkor feladtam, és biztos voltam abban, hogy valakinek (a Magyar
Posta mélyen tisztelt alkalmazottjai közül a kézbesítés napján) nem
volt kedve dolgozni, sem értesítőt írni, sem semmit, viszont volt
kedve megnézni otthon.

Eltelt még kb. 2 hét, amikor kaptam egy mailt Chicago-ból a következő üzenettel:

"Hello!

Kepzeld ma megkaptam a csomagod, visszakuldtek hozzam. Julius 29-ei
pecset van rajta a Vamhivataltol. Augusztus 25-ei datummal nem
kezbesitheto, es visszakuldtek, ok: Nem kereste. (Budai Kozponti
Kezbesito Posta)."

Majdnem felrobbantam, hogy a mélyen tisztelt Magyar Posta nagyon
kedves dolgozói szerint nem kerestem a küldeményemet sehol, így azt 1
hónap után visszaküldték. Lenyeltem. Elfogadtam, van ilyen, biztos
valakinek rossz napja volt. Kértem a barátom, hogy adja fel újra, és
most címezzük meg az anyukám nevére (akivel azonos a címünk), ez meg
is történt. Biztosra akartam menni.

Várok, várok, és boldogan várok, a mai napig. De már nem boldogan.

Szeptember 19-én szombaton adta fel nekem. (a postán megkérdezték: jé,
ott szombaton is dolgoznak?- erre mit mondjak?) A feladástól számított
10! Munkanap után ismét elkezdtem érdeklődni a következő helyeken:

2. kerületi postai hivatal

Budai Központi Kézbesítő Posta

Nemzetközi kicserélő üzem

És mindenhol azt a választ kaptam, hogy senki nem tud segíteni, nem
tudnak felvilágosítást adni, azt sem tudják hol lehet, ugyanakkor
sehol sincs, nem tudják megmondani azt a postai számot, amik ők adnak
a hazánkba beérkező küldeményeknek a követhetőség miatt, továbbá hogy
merészelek ilyet mondani, hogy az előző küldeményemet "nem kereste"
okkal ők visszaküldték, hogy ez hazugság, bizonyítsam eredeti
csomagolás dokumentummal. (hogyan mutassam be az eredeti csomagolást,
ha egyszer visszaküldték?- mondja el kérem valaki!)

Fél órás veszekedés után sem tudott senki segíteni az
ügyfélszolgálaton. Annyit sikerült megtudnom, hogy az
ügyfélszolgálatos hölgy az életére esküdözött, hogy az a postás bizony
megbízható, és biztos kivitte volna, ha lenne ilyen küldemény. Miután
majdnem kizavartak a postáról, szomorúan eljöttem. De ezen lépésemig
még vártam. Idáig. Tovább nem várok. Válaszokat várok.

Kérdéseim a nagyon mélyen tisztelt Magyar Posta felé:

Hogyan lehetséges az, hogy egy küldeményt kétszer adtak fel nekem, és
egyszer sem kaptam meg, sőt egyszer sem kaptam 1 értesítőt sem, ezen
kívül senki nem tudott semmiben sem segíteni, viszont NEM KERESTEM,
ezért visszaküldték.

Hogyan lehetséges az, hogy képtelenek vagyunk mi magyar lakosok nyomon
követni a küldeményünket, mert nem tudják Önök megmondani azt a
számot, amivel Önök utána tudnának nézni ,ellenben a külföldön a
küldeménynek adott sorszámot nem dolgozzák fel...?

Hogyan lehetséges az, hogy beérkezik egy küldemény az országba, és az
Önök elmondása alapján sehol sem vezetik, sehol sem tudnak utánanézni,
és érdeklődni? Ha egy levélbombát küldenének, és a beérkezéstől
számítva 8 nappal robbanna a Nemzeti Bankban, akkor is széttárnák a
kezüket, és nem tudnának utánanézni semminek? - most őszintén.

Hogyan lehetséges az, hogy az Önök alkalmazottjai képtelenek egy
értesítőt írni egy olyan küldeményről, amit tárolnak, hogy átvehessem?
Miért alkalmaznak ilyen dolgozókat?

Hogyan lehetséges az, hogy a postás nem tudta kézbesíteni, amikor
mindig van itthon valaki? - nem tévedés, MINDIG.

Hogyan lehetséges az, hogy lehazugoznak, amikor azt a tényt közlöm,
hogy a küldeményemet visszaküldték Chicagoba NEM KERESTEM okkal? Én
honnan a frászból tudnám, hogy a küldeményemet pont a Budai Központi
Kézbesítő Posta küldte vissza a feladónak, és pont NEM KERESTE okkal,
ha tényleg nem kutattam volna a csomagom után?

Hogy merészel egy ügyfélszolgálatos dolgozó azzal megnyugtatni, hogy
esküszik az életére, hogy a postásuk megbízható, és várjak türelemmel?
Milyen képesítéssel rendelkezik az ilyen alkalmazott, és milyen
vizsgái vannak, hogy panaszokat kezelhessen? Hogyan lehetséges az, hogy egy postai kirendeltség vezetőjének meg van tiltva, hogy az ügyfél panasza miatt telefonáljon ügyintézés céljából? Hogyan lehetséges az, hogy mélyen tisztelt Magyar Posta képtelen
elvégezni a feladatát, és kikézbesíteni a küldeményt. Kivel küldessem
haza magamnak? A Szegedi Konzervgyárral, vagy esetleg Pan Am-mel?

Elég volt, hogy a mélyen tisztelt Magyar Posta nem tud segíteni.
Követelem, hogy részletes tájékoztatást kapjak arról, hogyan
lehetséges ezek, amiket el kell szenvednem.

A Magyar Posta által okozott kellemetlenségek (folyamatos
telefonálgatás, futkározás, ideg, hazugnak nyilvánítás) miatt kérem,
szíveskedjenek részemre beszerezni egy amerikai kiadású Narancsvidék
2. évad című sorozat dvd-t, és ennek átvételéről e-mail-ben
értesíteni, ugyanis a csomag még mindig valahol kering, vagy áll, vagy
elveszett, vagy nem tudom. Július óta pedig hamarosan eltelik 5 hónap.
Nekem eddig az Önök szaktudása (malőrje) 5000 Ft felesleges
postaköltségembe került, és ebbe még nem számítottam bele a dvd árát,
amely vagy visszaérkezik NEM KERESTE ok megjelölésével, vagy nem.
Egyébként a dvd nem drága, kb. 3500 Ft, bár ezt csak azért írtam, ha
azzal lennék meggyanúsítva, hogy egy nagyon drága dolgot követelek
Önökön, így az igazán gusztustalan ezek után az lenne az Önök
részéről, ha ennek nem tennének eleget. Természetesen 13 e-mail
bizonyítja ezen tényeket, a küldött termék megjelölésével, de bevallom
igen kemény szavakat is tartalmaz a Posta felé.

Jelen levelemet megküldöm a címzésben szereplő összes hivatalnak,
továbbá a Homár Blognak, és közzéteszem a saját blogomban is. Minden
válaszadásukról értesíteni fogom a hivatalos szerveket, illetve a
Homar Blogot.

Türelmetlenül várom jelentkezésüket kedves mélyen tisztelt Magyar Posta!
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megahomer (törölt) 2009.10.20. 01:23:56

De a második biztos nem én leszek. :)

kyanzes (törölt) 2009.10.20. 01:51:14

Mivel már egy RAKÁS csomagomat ellopták (persze mind itthon tünt el a radarról) ezért már jó ideje kizárólag UPS és DHL jöhet szóba nálam. Sokba kerül, de legalább tutira megjön a cucc.

Eleinte még panaszkodtam, több esetben is kaptam francia/magyar nyelvű nyomtatványokat a postától, amiket szépen vissza is küldözgettem nekik. SOHA EGYIKNEK SEM volt semmiféle folyománya. Mintha soha meg sem történt volna. A csomagkövetések utolsó bejegyzése általában olyasmi volt, hogy "átadva a magyar postának". Na innentől kezdve már a csomagban csemegézők otthonában landolhatott. Tisztára olyannak képzelem őket, mint amilyeneket a "Hamisító Csoportban" írtak le (Népszerű Történelem). Talán még kápóik is vannak, akik elteszik a zsákmány egy részét. Szemétláda tolvaj férgek.

A Magyar Posta egy rakás szar.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.10.20. 01:53:37

Ez tényleg kurva hosszú, igaza van, de csak egy komoly versenytárs megjelenésével van bármi remény a változásra.
Addig nem
Cimbid meg küldje el rapidsharon.

andrewt 2009.10.20. 02:05:21

ezt írja az amerkai posta honlapja a csomagodról:

Label/Receipt Number: LC34 9568 356U S
Class: First-Class Mail International
Service(s): International Letter
Status: Acceptance

Your item was accepted at 4:17 PM on September 8, 2009 in CANTON, OH 44705. No further information is available for this item.

forrás: usps.com

Karnamantra 2009.10.20. 02:09:52

Na, velem hasonló dolog történt, annyival egyszerűbben, hogy a csomag (német) feladója fél évre rá meglátogatott és elhozta a kezében a visszaküldött, laposra taposott csomagot (plüssfigura, csokinyuszi, kisakármi, kitűző stb volt benne, egyedül a csoki ment szét).

A kifogás ugyanaz: "nem kereste". minek kerestem volna, most is talán menjek el a Nyugatihoz, hátha jön valamim valahonnan? Hogyan küldessem el így azt a hangszert Indiából, amit az egyik barátom vett nekem? visszaküldik hozzá, fel nem adja mégegyszer.

ki szórakozik azzal, hogy b*szik postaládába tenni egy "nem volt otthon, jöjjön már be a postára" értesítőt, mint az ajánlott levélnél?

Karnamantra 2009.10.20. 02:12:18

Nem mellesleg miközben 3x megérkezhetett volna (2 hónap kb), és nem köszöntem meg, kezdett morcos lenni, mert eddig minden csomagja hibátlanul megérkezett (más országokba). Rákérdezett, nem hitte el, hogy nem kaptam meg, csak amikor hozzá jött meg.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.10.20. 02:17:59

Mindig trackelni kell a csomagot, mivel a csomagpostás, aki a furgonnal jár körbe, egyszerűen nem csönget fel.
Én is rendszeresen szopok emiatt, amikor az ilyen probléma miatt el kell látogatnom a postahivatalba, a főnöke már előre köszön..., s érdekes módon azonnal előkerül a csomag is.

Remélem privatizálják a Postát hamarosan, és az egész bandát szélnek eresztik!

vyctoor 2009.10.20. 02:24:20

Hát elég érdekes, de nem meglepő a dolog. Sok ilyenről hallottam már én is.

Amikor kint vtam USAban, vettem egy laptopot, és a papirjait, CD-it, DVD-it feladtam magamnak postán... nem kell magyaráznom, h miért.
A postán NY-ban tanácstalanul állok a 150ezer boriték között, h melyik kell nekem, mire a postásnéni 2-3 perc után kiszökkent a pultból, és kérdésemre olyan készségesen segitett a választásban, mintha épp egy értékes autót vásároltam vna. Meg is volt, beálltam a sorba, ekkor a kitöltéssel voltak gondjaim... ill ki tudtam tölteni, csak nem akartam semmit elbaltázni. Ekkor egy, a sorban ácsorgó srác vett észre, és történetesen ő is magyar volt (csak már x éve kint él). Segitett, majd mondta: "Arra, h mi van a csomagban, ird, hogy használt könyvek... igy nem dézsmálják meg magyarhonban a postán". És valóban --> pár nap alatt meg is jött a nagy boritékom, semmi gond nem volt vele.
Jah, és a postán feladott boritékom kódja alapján még azt is le tudtam követni az interneten (persze csak a repcsiig), hogy éppen Mr. Steve, a posta targoncás embere 1,26m-re a boritékomtól csokis donuts-okat tol az arcába ebédidő után 12 perccel... félelmetes.

Nem tudom, hogy mikor lesz végre a Magyar Posta megbizható, de rengeteg olyan kisebb/nagyobb külföldi internetes webáruház van, ahol a világ postaszolgálattal rendelkező országai közül csak 2-3 ország van a tiltólistán... Magyarország és 1-2 fekete afrikai ország. Ez röhej.

Másodszori küldésre vagy vkinek nagyon kellett a Narancsvidéked... bár a postai alkalmazottak elég elenyésző hányadából nézem ki, hogy megérti az angolt... vagy nemtom.

nyari mikulas (törölt) 2009.10.20. 02:28:28

Csak "registered" es "return receipt" szabad az USA-bol magyarorszagra kuldeni (azaz ajanlott es tertivenyes), azt nyomon lehet kovetni.

Megdobbent 2009.10.20. 02:48:17

"és közzéteszem a saját blogomban is." de ilyen durvan azert ne fenyegesd oket :> Amugy DHL is messze felejtos, tobbet lehet veluk szopni, mint a Magyar Postaval. Azert irtam nagybetuvel, mert az en esetemben a Hong Kong - Budapest szakaszon a MP 3 napot vert a DHL-re, flottul ment veluk minden. DHL bekaphatja, szar ceg.

Amugymeg nagyon ugy nez ki, hogy postahivatalok kozott is kurvanagy kulonbseg van. Az enyem pl. jo, postasomat szemelyesen ismerem, nem szivat ertesitokkel, ha level van (ajanlott) akkor felhozza ajtoig, 2x csenget (van humora!) es ha nem nyitunk ajtot, akkor siman bedobja.

Szoval MP nem ugy szar, ahogy vcan, de bizonyos agai mar nemcsak elkorhadtak, le is tortek.

chlitz 2009.10.20. 02:58:49

fura, fura
az én farokhosszabbítóim és impotencia-zavarokra való tablettáim 10-12 nap után megjönnek "usából"

bazd meg 2009.10.20. 03:06:21

Megdobbent, na latod ezert van ekkora kulombseg a magyar meg az usa kozott. Itt nem kell leszopni a postast vagy a kukast de meg az orvost sem. Itt, mar mint nem MO-n mindenki csinalja a dolgat, csokolozas nelkul. Ebbol meg mindig nem nottunk ki ?? ez a nekem van ott ismerosom, Nevetseges, hanynom kell, na ennyi.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.10.20. 03:20:10

A DHL tényleg felejtős. De a TNT és FedEx nagyon jól bevált és működik (nem mellékesen a vámolás része is, ha EU-n kivülről jön a cucc).

Mr. Fáradtság 2009.10.20. 03:21:13

@Megdobbent:

Hát nem tudom... Valaki valamit nagyon elnézett, kétlem, hogy a posta lenne a ludas. Másfél éve üzletelek interneten, soha, egyetlen egy csomagom sem veszett el, pedig többezer csomagot adtam fel Európa összes országába kb. DHL nálam HK-ból 3 nap legfeljebb, de a 3. nap reggel már a vámpapirok miatt hívnak, hogy másnap ki is hozza a futár a csomagot. Minden esetben érkezés előtt fél órával csörög a futár, hogy otthon vagyunk-e, és ha nem, mikor jöhet a csomagokkal. A vámot fél nap alatt intézik, telefonon, vagy e-mailban. Szerintem korrekt szolgáltatást nyújtanak.

sunázósün 2009.10.20. 03:23:40

Szerintem sem kéne általánosítani.
Velem is mindig korrektek voltak.
Pl. mikor először adtam fel csomagot, a kiscsaj szólt, hogy jobban tekerjem körbe ragasztóval, adott azt is, ollót is meg öntapadós vignettát is a címzéshez.
Kedvesen, mosolyogva segített a papír kitöltésében, és a csomag is célbaért.
Pedig egy kisposta volt, ahonnan kis túlzással mindenkinek ki kellett jönnie, hogy beférjek a 120x70x40-es dobozommal. Szóval, akár el is sápadhatott volna meglátva a reá váró feladatot. (Ketten cipelték be a csomagot az ügyféltérből)
Jaa, és nagy meglepetésemre a többi kuncsaft sem ugatott.

Megdobbent 2009.10.20. 03:36:47

@bazd meg: Ah, valszeg nem jol mondtam a sztorimat. Szal a postas mindig is korrekt volt, amikor meg nem ismertem. Azota neha osszefutunk, kezfogas, egy cigi elrantasa. Ettol nem lettem megkulonboztetett, pont ugy kezel, mint azelott, hogy eloszor osszefutottunk volna. Csak erzekeltettem, hogy ezen is mulhat, hogy maga a kezbesito milyen mentalitasu. En sem varok am puszipajtaskodas alapjan szolgaltatast, ezert szedtem le a keresztvizet a geci DHL-rol is, mert a _penzemert_ basztak dolgozni, itt Budapesten. El is ismertek, hogy 10 oran at ra se basztak a leveleimre, faxaimra, a kotelessegukre. Ezzel rogton 24 orat elvettek tolem.

@Mr. Fáradtság: Az en HK partnereim nem hittek a szemuknek, elkuldtem nekik minden e-mail headert, logot, lofaszt. Mint itt fentebb irtam: a DHL elismerte, hogy egyszeruen nem dolgozott a vamcsoportja ket napon at, mert olyanjuk volt. Es hidd el, kurvasok ismerosom megerositi a hanyag szar munkajukat, es nem csak kezicsomag szinten. Meg az a sztori, hogy napi 1x van kiszallitas, es feszt reggel. hat majd a faszom fog szabira menni, hogy ezek a pocsok a penzemert szolgaltassanak. MP-re meg csak besetalok, atveszem, ha nem volnek itthon. Jah es az sem mindegy, hogy a DHL tulbuzgo vamos csokevenyei mindent mohon levamolnak-e, vagy az MP atadja-e vamolni a csomagot. Nagyon nem mindegy.

Najo, reszemrol ennyi, nem oltom es nem fenyezem tovabb az eddigieket, viszont a baj ugyanaz:

Nincs egyseges szolgaltatas az MP-n belul a helyi reszlegeken, ez nyilvanvaloan tarthatatlan. A DHL pedig ha megtudna, hogy a magyar alkalmazottai mekkora hanyaveti leszarom magyarok, mar ki is vonulna az orszagbol. Tehat ahol magyar van: baszhatod a kitalalt rendszered, legyen az nemzetkozi, vagy lokalis. A magyar elbassza neked a hiredet is, a vasarloid bizalmat is, precizen, kiszamithatoan. Nezze csak meg barki a vilagcegek magyar mukodeset: apple, samsung, auchan, DHL es meg sorolhatnam, csak a Homarrol.

segfault 2009.10.20. 03:44:39

hmm.. értékesebb műszaki cucc (pl. laptop) megvesz, GPS nyomkövető belerak, postán felad, ha a posta lenyúlja a nyomkövető alapján helyszín beazonosít... a továbbiak vérmérséklet szerint :)

vyctoor 2009.10.20. 04:19:25

@segfault: ennyi pénzem nincs kisérletezgetni :))

Leeroy of SMV Design 2009.10.20. 05:14:00

Én ezen nem csodálkozok, végigolvasván a sztorit. Köztudott, hogy a f*******ók lopnak, a megszokott magyar klisével magyarázva: "a munkahelyemen nem vagyok megfizetve, ezért ez jár". Hajjaj, de mennyi helyet tudok még, ahol ugyanez a szólam - mikor fogjuk ezt levetkőzni?

segfault 2009.10.20. 05:26:22

@vyctoor: sajnos nekem sincs, és időm se, pedig milyen szép pereket lehetne akasztani a posta nyakába egy-két jól szervezett akcióval..

Kidus 2009.10.20. 05:29:14

Ugyanez tortent velem.
Ugyanezeket a koroket futottam.
Nekem egy iPod tunt el, a nevemre gravirozva, USA-bol kuldve.
Gyanitom, egy melyen tisztelt postai/kicserelo uzemi dolgozo hallgatja.
Remelem lerohadt a fule azota. Meg a kezei.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.20. 05:38:04

@segfault: nyóckerbe követ, Jauzsika kezéből kicsavar. Aham.

Bruno 2009.10.20. 05:41:07

A megoldást csak az idő (minimum 2012) és egy olyan kormány hozhatja, amely nem fél a privatizációtól (valamaint nem is utálja azt). Akkor jöhet a Deutsche Post és majd ő rendet csinál. Addig a Magyar Posta mindent ellop, vagy amit nem lop el azt elveszít.

Ennyi.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.20. 05:49:24

Nekem egyszer küldtek Angliából egy nagy doboz (és jó nehéz) katalógust. Sok cd is volt benne. Na az hibátlanul megérkezett.

Honda RC 51 2009.10.20. 06:03:32

Havonta adok fel cuccot floridabol haza. Mindig biztositom a csomagot talan emiatt nem volt meg gond mert ha eltunik akkor kifizetik es nyomoznak. A biztositas nem draga kb 5% az ertek utan. Viszont itt usan belul nem muszaj biztositani mert tuti hogy megerkezik. 2 nagy postara jarok es egyetlen idosebb fickot leszamitva mindenki nagyon kedvesen segit ha gondom van es turelmesek. A csomag tenyleg nyomon kovetheto es szinte percre pontosan tudom merre jar. Az idosebb fickorol azota megtudtam hogy ilyen a termeszete. Morcos de profin vegzi a dolgat.

hawaj 2009.10.20. 06:16:00

Velem is megesett, hogy nem érkezett meg emberi idő alatt a postai csomagom Amcsiból. Bementem a helyi budapesti Postára, és csak poénra benyögtem, hogy kollégájukkal beszéltem telefonon, és megnézte a rendszerben, és itt van a csomag a Postán. Fél óra alatt kb. száz papírt néztek át, mire megtalálták, és tényleg a "nem kereste" lett volna ennek is a sorsa. Amit ott kivettem az egészből, hogy iszonyatosan rossz a szervezés, emiatt van ez a nagy káosz. Mintha a legkisebb hiba is romba tudná dönteni az egész rendszert....
Mondtam az ablaknál nekik, hogy morci vagyok, elnézést kértek, de látszódott rajtuk, hogy úgyse lesz legközelebb semmi se másképp...
Ja, és egy hét múlva kaptam egy értesítőt, hogy megérkezett a felvett csomagom a Postára :D

Manci néni, a szomszéd 2009.10.20. 06:31:53

"a postai alkalmazottak elég elenyésző hányadából nézem ki, hogy megérti az angolt..."

@vyctoor: én egy infra kábellel jártam így (értéke kb. 300 Ft), amit egyszerűen lenyúlt a postás. Naívan feladtam pufi borítékban, simán (150 Ft). Hát persze, hogy nem érkezett meg. Erre csináltam egy másikat, pufi boríték, ajánlva (350 Ft), na az 4 nap alatt meg is érkezett fvárról csepelre. Összesen 900 Ft-omba került egy 300 Ft-os, más által nem használható vacak célba juttatása.

Hogy miért? Mert szegénység van. A postás milliókat cipel, de haza csak ötszámjegyűt tud vinni, ezért kénytelen mindent lenyúlni, ami szerinte bármilyen értéket is képviselhet és nem kell elszámolnia vele.

A postolónak meg üzenem, hogy már a 4. évad is letölthető a narancsvidékből! Az első három magyar szinkronnal.

Kivancsi 2009.10.20. 06:37:25

A magyar postanak...

A jo budos kurva annyat!!
A millios fizetesu vezetoival es redvas lusta de TUNTENTI tudo es akaro kibasszott alkalmazottaival eggyutt...

Dolgozni rendesen korrektol azt basznak de mikor eladnak oket vagy jonne a versenytars akkor meg ossze-vissza beszarjak magukat...

De ugyanilyen kocsok banda az osszes allami ceg es szervezet is...

Elfelejtik hogy ok SZOLGALTATNAK az allampolgaroknak azaz nekunk a mi penzunkert azaz a MI penzunkbol elnek!!!

Mi tartjuk el a retkes csaladjaval egyutt akik-hez mar pentek delutan 2 kor hazamehetnek... hisz PENTEK az mar nem is munkanap nekik!!!

Ez csak itt Mo-n van es letezik :):):)

Dramaprinces 2009.10.20. 06:44:28

nekem egy ajánlott levél jött meg 4 nap alatt:s

Dramaprinces 2009.10.20. 06:46:17

de legalább megjött...bár már kicsit ideges voltam..

dede01 2009.10.20. 06:56:50

Egy jó tapasztalat:
én is külföldön vagyok most, otthoniaktól kértem, hogy küldjenek egy dvd-t, másfél hét alatt ideért, kicsit meggyűrve ugyan, de bontatlanul. Pedig nem kevés olyat olvastam, hogy előszeretettel szolgálják ki magukat a postai alkalmazottak az ilyen kis csomagokból.
Gonosz vagyok tudom, de lehet, hogy csak nem vették észre, hogy ez a csomag jó fogás lenne, ezért érkezhetett meg hozzám...

Persze 2009.10.20. 06:59:08

Csak nem az Orczy téri kócerájban lézengett a csomag? Ott ne várj semmi jót, én messziről elkerülöm.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2009.10.20. 07:05:16

Nekem azt javasolták céges címre küldessem, ha rendelek valamit.
Biztosabban megérkezik.

Grg76 2009.10.20. 07:10:00

Mint ahogy azt már javasolta itt valaki: letölteni... fent van mind a 4 évad abból 3 szinkronos, de még ha eredeti nyelvben kell akkor is tuti meg lehet találni.

crash 2009.10.20. 07:12:59

Posta.. lesújtó. Én is írtam erről korábban:

www.vonatmagazin.hu/?p=5106

illetve

www.vonatmagazin.hu/?p=5468

puzzztrewew · http://href.hu/x/73ug 2009.10.20. 07:16:24

posta jeeeee...
ircsunk ki minden postást és postáskisasszonyt
lnk.bz/gjc

Belinda Levez 2009.10.20. 07:18:48

Mijaza "Kicserélő üzem"?Ott mit lehet mire cserélni?Vagy a postások ott cserélgetik egymás között a megdézsmált csomagok tartalmát a nekik tetszóre?

csajokespasik · https://csajokespasik.blog.hu 2009.10.20. 07:34:26

hogy ebben az országban minden moslék!

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2009.10.20. 07:34:43

Tucatnyi csomagomat hagyott el a posta, sőt még ajánlott levelet is. Amit aztán kárpótoltak a feladási összeg talán 20x-ával. Nem érte meg.
De ugye sikeres ember nem lehet, aki a postát használja.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.20. 07:39:32

a magyar posta a világ szégyene, egy szánalmas maffia, a piti bűnöző alkalmazottainál csak a vezetőség nagyobb tolvaj.

elképesztő az a szabadrablás, amit a posta művel. minden lehetséges módon, törvényekre, etikára nagy ívben szarva meglopja az embereket.. csak egy példa: ha kártyával fizet az ember a postán, úgy kezelik, mintha készpénzfelvétel lenne (noha szó sincs róla) és több száz forintos kezelési költséget lopnak el. gyalázat. és ezt büntetlenül megtehetik.

amúgy én is egy csomagot (gyógyszer) várok amerikából már vagy három hete.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.20. 07:42:53

amúgy a postát szándékosan tartják alacsony színvonalon, hiszen ha megbízható postaszolgálatok lennének, miből élne a tucatnyi futárcég?

szinte látom, ahogy a DHL/TNT/fedex/stb embere leül vezető politikusainkkal dumcsizni, átnyújtja a vaskos borítékot és megegyeznek, hogy idióta szabályokkal és dilettáns tolvaj gazemberek alkalmazásável lehetetlenítik el a posta normális működését..

Egyéves Önkéntes 2009.10.20. 07:45:53

életkép a Budai Kicserélő üzem-ben:

-Te Sanyi, mit találtál?
- Narancsvidék DVD, két pár cipő és egy video-kártya. Hát te Józsi?
- Egy horgászbot, egy könyv és egy hangszóró.
- Kicseréljük egymással?

Egyéves Önkéntes 2009.10.20. 07:49:50

@Dariengo: ezt nem a tündérmesék.blog.hu-ra akartad beposztolni? :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.20. 07:50:12

@Bukowszky: pedig amúgy a magyar postánál már csak ezek a tetves hárombetűs futárcégek nagyobb szarrágó tolvajok, a DPD-vel az élen.. csak ezek többnyire nem a csomagot lopják el az embertől, hanem a pénzét és az idejét. de abból jó sokat.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.20. 07:52:50

ilyen esetben fel lehet jelenteni a postát a rendőrségen?

Mogyoró007 2009.10.20. 07:57:27

Csatlakozom. Nekem is megvannak a bosszantóbbnál bosszantóbb történeteim a tisztelt Magyar Postával kapcsolatban. Egy szarkupac az egész, ahol kapirgálni próbálnak egész nap, amíg a vezetőség megveszi magának a jachtokat.

Dr Gregory House 2009.10.20. 08:00:17

Isten bizony nem értem. Te hol élsz? Így felháborodni! Viszont számíts rá, hogy hamarosan felkeres az NBH a Nemzeti Bankos bombafenyegetésed miatt!

Mogyoró007 2009.10.20. 08:00:47

@Dr Gregory House: legalább meglesz a csomagja :)

Rókakígyó 2009.10.20. 08:01:22

1. A postára értékes küldeméynt nem érdemes bízni, ha nem értékes, akkor meg ne izgulj,

2. Örülj, h nem ellopták, hanem visszaküldték.

RaveAcE 2009.10.20. 08:04:45

Nem értem, miért írsz a postának. Nem fognak tudni utánanézni, hogy ki nem dolgozott, hiszen nem tudod az azonosítóját.

Egyébként meg digitális adat továbbítására van ennél gyorsabb és megbízhatóbb megoldás. A magyar posta csak az utolsó lehetőség kellene, hogy legyen.

gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.10.20. 08:07:48

A "registered" és "return receipt" sem segít. Nekem egy sima 2 lapos dokumentumot vesztett el a Magyar Posta. Floridából küldtem regisztrálva Debrecenbe, avis de reception-nal és simán eltűnt. Az amcsi posta elindította a keresést és ők csak addig tudják lekövetni, hogy

"Magyarországra megérkezett. Magyar Postának átadva."

Innen kezdve semmi. Visszafizetik a kb. $15 és ők érzik magukat kínosan a paraszt Magyar Posta miatt.

Crystalwolf 2009.10.20. 08:13:17

Csak csatlakozni tudok az elöttem szólókhoz. A Magyar Posta (MP = MajomParádé) gyakorlatilag egy pénznyelő, funkciója nem sok. Nemzetközi szállítóvállalat az egyetlen megoldás ilyenkor. :-) Arra is elmehet 5000, de eredménye is van. :-D Ja, és spórolsz sok idegeskedést.

B@nális coitus 2009.10.20. 08:13:35

Nem kellett volna ilyen hosszan ömlengeni, a kulcsmondat ez: seggfej posztoló!

C10H12O6 2009.10.20. 08:13:54

Biztos vagyok benne, hogy a Posta menedzsmentjéből is olvassák ezt a blogot.

1. Loptok
2. Nincs piaci versenytársatok. Majd ha lesz, akkor megtanuljátok mi a magyarok istene.
3. Nincs tisztességes csomagkövető informatikai rendszeretek.
4. Hazudtok.

Alig várom a postaiszogláltatások piacának megnyitását. Majd jön néhány más szolgáltató és alátokver keményen. Ti meg lehúzhatjátok a rolót.

Nem a postai alkalmazottakkal van baj, hanem a nyúlos menedzserekkel, akik középszerűek és nem tudnak működni rendszert kitalálni, végiggondolni, működtetni.

Mindent lehet értelmesen működtetni, csak anyagi és szellemi motiváció kéne.
Meg némi fegyelem.

petya.bacsi 2009.10.20. 08:14:07

Lúzer a levélíró.

Küldesse futárszolgálattal, már a nyugtatók költsége simán kiadta volna a futárköltség díját, és nem fog eltűnni semmije sem.

Lehet, hogy kb. 5x annyi lesz a futár, mint a szaros Narancsvidék 2. évadja, de ha kell, hát kell.

sztrelnyikov 2009.10.20. 08:16:02

Nem filmet kell rendelni, hanem könyvet! Angolul nem tudnak a postások, meg az a sok betű is zavarja őket. A könyv az mindig megérkezett nekem.

Póló, DVD, kütyü... az eltűnik, mert azt a postás is tudja használni.

thinker_ 2009.10.20. 08:16:07

nekem az elmúlt években elég sok csomag jött kintről, de egy sem veszett el.

Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 08:17:33

Őszinte részvétem a postolónak. Remélem meglesz a csomag! És szétrúgnak pár segget.

enba 2009.10.20. 08:18:13

a magyar postát, mint intézményt fel kell gyújtani, lerombolni, helyét sóval bevetni, dolgozóit módszeresen kiirtani.

nekem rendszeresen azzal az indokkal dobnak értesítőt a postaládámba, hogy "címzett ismeretlen, mert név nincs kiírva". igen, csak a postaládán, öles betűkkel, ahol szerepel az ajtó és az emelet is.

de előfordult már olyan, hogy a százdolláros, usából érkező csomagom, (rajta virított nagy öles betűkkel az érték) a paraszt simán feltette a nyolcadik kerület közepén a postaládák tetejére, mondván, hogy a nyíláson nem fér be, felhozni meg lusta volt.

petya.bacsi 2009.10.20. 08:19:00

@sztrelnyikov: a dvd is angol nyelvű, tehát baromira okosat mondtál.

Mogyoró007 2009.10.20. 08:19:19

@petya.bacsi: szerintem a posta a lúzer. A szolgáltatásnak működnie kellene, amiért fizetnek.
Nehogy már az legyen a lúzer, aki használni próbálja. Inkább a postát kellene rendberakni, hogy el tudja végezni a feladatokat, amiért fizetnek neki. Jelenleg a posta a küldemények fekete lyuka. Ami beérkezik az országba, az rögtön eltűnik. Aztán vagy előkerül, vagy nem.

Locke 2009.10.20. 08:23:29

Külföldről érkező tipikus csomag kinézete:

a széttépett csomagolás - eredetileg azt is kibirta volna, ha egy pitbullt utaztatnak benne 1000 mérföldön át, egy véres macskákkal teli konténerben - celluxxal össze vissza foltozva, de azért úgy, hogy néhány rés legyen rajta, ha valaki a kollégák közül még látna benne valami izgalmas dolgot.
További, a cafrangok összeforgását szolgáló adalék , a körülbelül tíz kis matrica, amire mindre azt írták, sérülten érkezett.
A csomag tartalmának átlagban fele hiányzik, ha izgalmasabb dolgok voltak benne, akkor több.

Ja igen, az elmúlt tíz-tizenöt év során csak romlott a helyzet. Régen csak minden ötödik csomag tűnt el (CD,DVD,könyv,játékprogram) de manapság jó ha minden ötödik megérkezik megdézsmálva.

_belo_ 2009.10.20. 08:26:18

furcsa, hogy mindenkinek rossz tapasztalata van..
kb. 2003 óta évi 300-500 csomagot rendelek kintröl és eddig soha nem tünt el semmi.. talán kétszer volt olyan, hogy a csomagolás darabokban és postai ragasztószalaggal volt agyonragasztva..
usából és ausztráliából jön a nagyrésze, de jön sok kínából is..

szerintem nagyon nem életszerü, hogy itt minden második hozzászólónak eltünnek a csomagjai..

Nanemá 2009.10.20. 08:28:52

Mitől ilyen sz@r a Magyar Posta?
Szerintem ezért:
1. A csúcsvezetők kinevezésénél csak a haverok, az uralkodó tolvajbandához lojális "elvtársak" jöhetnek szóba, nem szempont a szakmai hozzáértés, sőt, inkább hátrány.
2. Ezek a "jóelvtársak" nem tűrhetik, hogy náluk tehetségesebb, kompetensebb beosztottaik legyenek, hiszen akkor gyorsan kibukna az alkalmatlanságuk.
3. Miután a nemtörődömség, becstelenség és a hozzáértés hiánya tönkretette az állami vállalatot (jelen esetben a Postát), el lehet adni olcsón valami multi cégnek, aki hálából a jó üzletért teletömi a "jóelvtársak" zsebét és a "Jómadaras" meg a "Mákvirágos" pártok kasszáit. Na ez zajlik itt nálunk húsz éve a gengszterváltás óta, és ezért tart itt ez az ország.

BKV - Önnek megyünk 2009.10.20. 08:30:21

igy jar aki magyarhonban lakik meg is erdemlitek...

Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 08:31:12

@fttb: Ha évi 300-500 csomagot rendelsz kintről akkor feltételezem egy cég nevében teszed, nem magánszemélyként, így nem annyira mernek hozzányúlkálni a csomaghoz. Meg 1 db-ot lenyúlhatnak, de 300-500-ból már komoly statisztikát lehetne vezetni :-D

Brüki 2009.10.20. 08:31:55

az egész Magyar Postát meg kellene szüntetni, és profi profi módon létrehozni egy egy ilyen szolgálatot...
A ilyen hibákért pedig a vezetők feleljenek... elvégre ők teszik lehetővé hogy eltűnjenek csomagok...

Mogyoró007 2009.10.20. 08:33:14

@fttb: Amit rendelsz az nem futárszolgálattal jön véletlenül? Mert a kintről rendelt áruknál én eddig csak ilyennel találkoztam.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy amit a posta hoz, az is megérkezik, mert nem magánküldeményről van szó.

Jozsó_ 2009.10.20. 08:35:40

Érdekes egyébként, nekem eddig minden cucc megjött. Igaz USA-ból még nem próbáltam, de Németország, Anglia, Kína, Honkong már volt.

Nekem az a problémám, hogy a postás meg sem próbálja kikézbesíteni a csomagot, emiatt magyar web áruházakból abszolút nem érdemes rendelni, mert úgyis csak egy cetlit kapok, hogy itt járt a csomagom mehetek be érte a belvárosba. Azzal az erővel meg akár a boltba is elmehetek érte.

Egyéves Önkéntes 2009.10.20. 08:37:35

@BKV - Önnek megyünk: gondolom ilyen helyesírással te sem a Sorbonne-on vagy atomfizikus. :)

eznemisénvagyok 2009.10.20. 08:39:43

A Narancsvidék cocom listán van?

Szegedi Konzervgyár már régen nincs.

Amúgy együttérzek a posztolóval, de erre mit lehet még mondani?

_belo_ 2009.10.20. 08:41:22

magánszemélyként rendelek és nem jellemző, hogy futárszolgálattal..
idént csak egy futárszolgálatos volt, a többi mindig posta..

egyébként ruha, könyv, elektronika, modellező cucc, gyerekjáték, ritkábban számítástechnikai alkatrész, gépkocsi alaktrész...

van amikor a leveles postás, de sokszor kisteherautós postás hozza..

satho 2009.10.20. 08:43:48

Tisztelt Posztoló !

Eléggé balfék vagy !

Itt keresd a csomagodat !

1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.
Telefon: 767-8200 .

Vagy ezen szarháziak valamelyikének a dvd lejátszójában !

posta.hu/a_magyar_postarol/alapadatok/a_magyar_posta_iranyitasa

Mindegyik szarrágónak @posta.hu az emailja előtte meg a neve szerepel egybe írva. Írjál nekik emailt :)

Remélem tudod jövőre merre x-elj a választásokon !

Mogyoró007 2009.10.20. 08:44:36

@fttb: persze hogy magánszemélyként rendelsz, de egy cégtől rendelsz tee :) Nem a nagynénéd adja föl "nesze fiam némi kétszersült a rossz napokra" címen. Hivatalos papírral érkezik, cégtől, ahol iktatva van a küldemény feladása. Tehát nem magánküldemény.

M_R 2009.10.20. 08:47:19

A Magyar Postát jól el kell felejteni. Ha külföldre/ről megy valami, azt csak DHL, UPS.

Ha USA-ból rendelsz valami webáruházból, ők már ide a balkánra automtikusan csak futárcéggel küldenek mindent (van pár ahonnan nem is tudsz Hungary-ba rendelni, mert rosszak a tapasztalatik).

Érdekes ha UPS/DHL hozza a cuccot, általában a rendeléstől számítva 1 héten belül kézben van. És a neten minden pillanatban követheted, hogy merre jár.

Ugyanez Magyar Posta módra: feladtam iratokat ajánlottan - úgy eltűnt, mintha egyenesen egy iratmegsemmisítőbe dobtam volna. Semmit nem tudtak róla mondani, még azt sem hogy mikor és hol adtam fel :) Szerencsére megvolt minden másolatban (scannelve), ment e-mailben. Azt szerencsére nem a posta üzemelteti...

S. Annyi 2009.10.20. 08:48:25

Prognózis dala: Mert minden jó, jó, jó, de semmi se működik!

Trójai 2009.10.20. 08:52:05

Szegény.
Amúgy nagyon hosszú. :D
Fogadok egyesek megint ott fognak megakadni, hogy a narancsvidék évadját adták fel neki postán, és kifejtik, hogy emiatt miért nem lehet sikeres ember. Mert a barátok köztet nem kell amerikából rendelni.

Trójai 2009.10.20. 08:59:24

Júj, mit találtam az index címlapon, nézzétek. "a homárt megölni nem kell félnetek" : index.hu/kultur/cinematrix/kritika/2009/10/20/julie_es_julia/

Leonard Zelig 2009.10.20. 08:59:47

MINDIG, de MINDIG otthon voltál?

És ha éjjel 2.kor kopogott a postásbácsinéni, de halkan, hogy nehogy felébresszen valakit?

Leonard Zelig 2009.10.20. 09:01:26

@satho: Én az UPS-re ixelnék, de az túl karvalyos-tőkés.

Amarant 2009.10.20. 09:02:05

Nem véletlen, hogy a külföldről nem vállal semmilyen on-line rendelős cég kiszállítást a Magyar Postával. Talán tudnak valamit!!!!
A csúcs az volt, amikor Békéscsabáról küldtek nekem csomagot, majd két nap múlva visszakapták, hogy a "címzett ismeretlen". A munkahelyemnek címezve adták fel, naponta csak 30-40 levelet és csomagot hozott ki a posta. Hogy ez miért nem tetszett nekik, ki tudja.
Szóval, postagalambot, palackpostát, csak Magyar Postát ne!!!

hatesz 2009.10.20. 09:02:19

Ez hányadik Magyar Fosta poszt? És el se lopták a cuccot? Azért remélem a"Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője / Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala / Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége " részére nem ilyen fogalmazású levelet küldtél...
Amúgy tudja valaki mi a franc az a Budai Kicserélő Üzem???:))

Parajpuding 2009.10.20. 09:08:54

Van aki végigolvasta az írást? Én nem. Idegbajt kapok az ilyen hosszú, "sok a szöveg, de kevés a mondanivaló" posztoktól.
De igaz, ami igaz: a magyar posta (kisbetűvel) egy rossz vicc, nem szolgáltató. A nemzetközi könyvelt küldeményeknek saját számot adnak beérkezéskor, így a kint adott szám pl. semmire sem alkalmas, ha itthon keresni kell. Márpedig kell. Sokszor. Nem volt (és nem is lesz) képes a saját nyilvántartási rendszerét harmonizálni semmilyen nemzetközivel. Én belföldön sem szállíttatok csomagot velük. Bárcsak lenne egy magáncég, amely levélküldeményeket is továbbít.

VR6 2009.10.20. 09:09:08

Posta suxx, futárszolgálat rulz.
Küldd azzal, my friend.

Levéltetű 2009.10.20. 09:09:40

@fttb: Szerintem meg az nem életszerű, amit te írsz. Gyereknek küldött karácsonyi csomagot FELBONTVA, és "NEM KERESTE" megjegyzéssel küldték vissza Japánba. Fél csomag hiányzott. Volt olyan csomag is, ami megérkezett ugyan, de szétgányolva, és teleragasztva a "már sérülten érkezett" faszsággal. Persze ezekből is hiányzott néhány dolog.

És igen, voltak olyanok is, amik sértetlenül megérkeztek, de ettől hadd ne kelljen örömömben a seggem a földhöz vágni.

Soha egyszer sem értesítenek ki, úgyhogy előre kell egyeztetnünk, hogy mikor küldenek kintről csomagot, és nekünk kell személyesen a postán érdeklődnünk, hogy megérkezett-e.

A Magyar Posta megbízásából a Homárra hazugságokat írni ősi román szokás.

DaM 2009.10.20. 09:12:43

-=[ Tanulság 1 ]=-
Ha dolgod van a Magyar Postával, MINDENT dokumentálj, gyűjts bizonyítékokat. Ha gáz van, legalább panaszkönyvben jelezd a dolgot. Addig tudják mondani, hogy "nálunk nincs is baj", amíg nem gyűlik fel egy halom dokumentált eset! Védd az igazad. Ha mások is így tesznek, pár év alatt elérhetjük, hogy kiharcoljunk egy EU szinvonalra hajazó postát magunknak!!

-=[ Tanulság 2 ]=-
Ha valamit nagyon vársz, akkor ne vállalj ilyen szerepet, viszont válassz futárcéget, drágábbért.

-=[ Okosság 1 ]=-
TÖLTSD LE valahonnan és mindenki bekap6ja. Nem lesz szép és eredeti, de legalább meg tudod nézni.

-=[ Okosság 2 ]=-
A Budai Kicserélő Üzem foglalkozik a csomagok szakszerű, minőségirányított összekeverésével, eltüntetésével, csomagtartalmak kicserélésével (pl. MP3 lejátszó helyére tesznek MP3 lejátszó-csomagolást)

petya.bacsi 2009.10.20. 09:15:15

@Leonard Zelig: UPS? Na az a cég egy vicc!

Egy bringás futár előbb elhozta volna a csomagomat egy másik európai országból, mint a fent megnevezett cég. Szégyen!

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.20. 09:15:18

Náluk a postás soha nem hozza fel a tértis leveleket, vagy a pénzt, csak bedobja a cetlit, aztán állhatsz sorban a postán!

Lasombra 2009.10.20. 09:15:46

na akkor egy különvélemény:

rendszeresen rendelek Amazonról, sőt még random amerikai kis cégektől is mindenféle kütyüket, és még a büdöséletben nem tűnt el semmim.
egy haverom szintén lelkes online vásárló, neki sem. pedig ő máshol lakik, más postahivatal tartozik hozzá.

érdekes módon itt meg mindenkinek eltűnik mindene. két lehetőség van: 1. vagy kamuztok, 2. vagy a magyar lakosság összes postai károsítottja hozzászól.

bár leszarom a postát, de a rend kedvéért jelezném, a csomagküldésben már réges régen nem monopol a helyzete. jó ideje verseny van. és hatalmas összeget tennék rá, hogy ha annyian használnák a dhl, ups, fedex, kistököm csomagküldő szolgálatát, legalább ennyi csomag eltűnne, félremenne.
nagy számok...

ami a posztot illeti, kicsit életképtelennek tűnik a szerző. a Narancsvidék faszán beszerezhető Magyarországon is, nem tudom, minek kell pont Amerikából rendelni. vagy, ha már mindenképp külföldről kell neki, akkor Európa jellemzően közelebb van, mint Amerika, és még a dvd régiókódja is felhasználóbarátabb. a letöltésről már nem is beszélnék. akár legálisan, akár torrenten.
de ha neki dobozban kell, tízezer kilométerről, magyar posta által... lógassa csak a tökét a piranhák közé.

exilis 2009.10.20. 09:17:30

Az intézményünkben nyelvvizsgák voltak, és a posta futárszolgálata hozta minden esetben Pestről a vizsgaanyagot. Egyszer benn ült a nagyteremben 80 ember, de az anyag csak nem jött, telefonálgatás, pánikolás semmi. Egy idő után feladtuk és hazaküldtük a vizsgázókat ( ugyanaz a vizsgaanyag nem mehet le később, csak egy időben az egész országban hogy ne lehessen csalni). Iszonyú nagy blama volt.

Aztán néhány óra múlva előkerült az emberke, zavartan viselkedett, és nem tudott számot adni arról hogy merre kevert órákon át a csomagunkkal. Az kiderült hogy rendben útnak indították, egyszerűen néhány órára nyoma veszett.

Panaszt tettünk a postán, és az a szép a dologban az hogy azóta is ugyanaz a pasi a kézbesítő!

A másik: minden vizsgaidőszakban kimegy néhány száz értesítőnk. Tucatjával vannak minden egyes alkalommal akik nem kapják meg.

Mogyoró007 2009.10.20. 09:18:10

@Lasombra: igazad van, hazudunk, mindenki hazudik. A magyar posta remek, profi, fenomenális!!!
Én kérek elnézést.

Dulifuliokoska 2009.10.20. 09:18:42

Basszus, nyugodtan vártam 2 hete pár cuccra az ebay-ről.
Most elkezdtem nyugtalankodni....

Herlock Sholmes 2009.10.20. 09:23:45

Na emberek, írja már le valaki egy csomag pontos útját az országba érkezéstől a címzettig.
Én speciel Hongkongból várok egy csomagot szeptember 29-e óta. A tracking szerint ezen a napon hagyta el Hongkongot.
Az eladótól már elég sokat vásároltam, minden rendben meg is jött.

SimiTomi 2009.10.20. 09:23:57

@andrewt: Gyanítom, ez lehet az első csomag, amit visszaküldött a mi postánk, ugye.

Judith_lol 2009.10.20. 09:26:12

FedEx.
Olyankor egyébként mi van, ha valaki éppen tetten éri a kedves postást, amint bedobja a cetlit, hogy "itt járt a csomag de nem voltál itt bazz úgyhogy gyere be ide meg ide" és ténylegesen nincs nála a csomag csak a cetli?
A magyar posta egyébként megérdemelne egy reality show-t.

xenuka 2009.10.20. 09:28:25

A posta azt felejti el, hogy létezésének az a célja, hogy leveleket, csomagokat szállítson az ügyfeleknek, gyorsan, pontosan, megbíthatóan, határidőre, nyomonkövethetően.

penelop 2009.10.20. 09:30:18

Két hete jött egy főpostás: Az ajánlott küldemény átvételét nem írtuk alá abban a bizonyos füzetben. Nem hát, mert csak úgy beszórta a postás az erkölcsi bizonyítványt.
De ezek szerint néha ellenőriznek is.

_belo_ 2009.10.20. 09:30:51

@Levéltetű:
Kedves Tetű :)

nem figyeltél eléggé az első hozzászólásomra..
nem dicsérem a postát és nem mondom azt, hogy régen nem voltak trehányak, de az elmúlt években pont azt csinálják amiért fizetjük őket.. minden megy a megfelelő módon.
én ezt évi több száz mintavételből tudom kijelenteni...

belo

huncut_kata 2009.10.20. 09:30:58

Azért nálunk is van elég sok posta, ami hétvégén is működik, úgyhogy ettől azért még nem kell elájulni.

helianthus 2009.10.20. 09:32:01

Én mindig megkapom a csomagjaimat.
Hogy mi a tikom?
Nem kapok csomagot sehonnan. :D

Félretéve a tréfát, azért azt meghallgattam volna, amikor az ügyfélszolis közli a Nem Boldog Ügyféllel=NBÜ, hogy Uram esküszöm az életemre, hogy a postás rendes, megbízható ember!!!! LOL

Mogyoró007 2009.10.20. 09:34:44

@Judith_lol: ez nálunk is gyakori. Épp ott álltunk a postaláda mellett, beszélgettünk egy szomszéddal, és látjuk hogy bedobja a csóka a "nem volt itt" átvevős cetlit. Egyből interjúra fogtuk, hogy helló, miért nem megy fel, vagy csönget? Nem tudott válaszolni, és a csomag nem volt nála. Más esetben nála volt és hebegve átadta. satöbbi.
Volt, hogy könyögörönöm kellett a postán, hogy a nekem címzett csomagot adják át. A probléma az volt, hogy a kiszállítási cím nem a lakhelyem. A küldemény meg nem ajánlott volt, így hosszas küzdelem után végre megkaptam. Kismillió sztorim van velük.

Secnir 2009.10.20. 09:35:41

ilyenkor úgy kell feladni a csomagot, hogy

Feladó:
FBI
N.Y. Anything str. 42.

tuti nem keveredik el. a gyökér postánál is néznek CSI-t meg NCIS-t. meg Muldert is ösmerik. Meg Scullyt is.

j311 2009.10.20. 09:38:57

Lúúúúúúúúúúúúúúúúúúzer posztoló.
EMS gyorsposta és elsőre megérkezik. Igaz, hogy egyből lett volna 5k HUF a postaköltség, de _követhető_ és 3-4 nap alatt ideér a világ másik feléről is. Szombaton és vasárnap is kézbesítik. csupa előny néhány ezresért, amit ha jól látok így is ráköltött a lúzer.

kispista2 2009.10.20. 09:39:19

Ősi román szokás filmért pénzt kiadni és a magyar postára bízni.

nácivadász tűsarkúban 2009.10.20. 09:47:16

azt tudja valaki, hogy amazontól lehet-e Mo-ra rendelni (amazon UK) ?

vape 2009.10.20. 09:49:30

@Bruno:
Aha, mert a nagy nyugati multik általában úgy viselkednek Mo-on, mint a kisangyal, lásd E-On és hasonlók.

Jönnek, olcsón felvásárolják a magyar vállalatot, beígérve mindenféle fejlesztéseket. Aztán árat emelnek, fixen kalkulált nyereséget és adómentességet alkudnak ki a magyar kormánnyal, és a nyereséget viszik haza az anyacégnek.
Az alkalmazottak nagyrésze meg úgyis ugyanaz marad, mint a privatizáció előtt. Tehát lopnak majd ugyanúgy, mint azelőtt.
Köszi, ettől okosabb megoldás kéne ide.

Mogyoró007 2009.10.20. 09:51:06

@vape: ez már egészen más tészta. Maradjunk a témánál, magyar posta, más posták.

Lasombra 2009.10.20. 09:51:42

@AnnaM: erre mégis mit írjak? kurva sokan küldenek / várnak csomagot kurva sok helyről, itt egy százas nagyságrendű hozzászólásból mondjuk ötven embernek van gondja, ami ki tudja mennyi idő alatt gyűlt nekik össze.
nálam ez simán belefér.

ja, és az emberek nem hazudnak. soha.

így oké? :)

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.10.20. 09:51:45

@Secnir:
helyesen:
FBI Headquarters in Washington, D.C.
Federal Bureau of Investigation
J. Edgar Hoover Building
935 Pennsylvania Avenue,
NW Washington, D.C. 20535-0001
:-D
egyébként meg: UPS & FedEx, a többi felejtős.
És a lényeg: mi fiatalok (1949 után születettek) nem vesszük észre, de valójában a MP, hasonlóan a testvér bűnszövetkezeteihez (MÁV, BKV) gyakorlatilag 1949 óta folytatja a gördülősztrájkját, amelyet kizárólag a munkaszüneti napokra függesztenek fel! :-D

Lasombra 2009.10.20. 09:52:51

@bombalurina / nácivadász tűsarkúban: attól függ mit. könyvet fix, hogy lehet, azt gyakran szoktam. és (hú, skandallum!) meg is szokott jönni időben sértetlenül.

Énbagoly 2009.10.20. 09:53:10

@Francescoli: Ez a gördülősztrájk duma tetszik. :)) És sajnos igaznak is tűnik. :))

nácivadász tűsarkúban 2009.10.20. 09:56:07

@Lasombra: igen, könyv kellene, de ilyen posztokat olvasva mindig elbizonytalanodok. de akkor belevágok :-)

Olly_verx 2009.10.20. 10:04:05

Kedves naiv ügyfél,

Szeretem, amikor agyonverik a postát, de eddig nem láttam olyan postai szolgáltatót, akivel ne lett volna bajunk, és a Magyar Posta tapasztalatom szerint nem sokkal rosszabb, mint bármely más szolgáltató, bár az igaz, hogy a csomagjaink borítása néha olyan, mintha a macska szájából húzták volna ki.
Lehet, hogy közben ez megváltozott, de nem hiszem:
Véleményem szerint mivel a csomagod Amerikából érkezik, automatikusan az Orcy téri postára kerül, ahol átmegy egy vámkezelési eljáráson (Ha az EU-ból adattad volna fel, akkor gondolom már nem olyan automatikus a dolog.) Itt a vámoltatásnál a vámosnak joga van felbontani a csomagot, és belenézni, nehogy az általad említett robbanó szerkezet legyen benne. Célszerű lenne itt érdeklődnöd a csomagod után. Elvileg innen ki kellene küldeniük egy papírt, hogy érdeklődj, csak lehet, hogy elfelejtették.

Olly_verx.

Deuce Bigalow 2009.10.20. 10:05:36

"A Magyar Posta által okozott kellemetlenségek (folyamatos
telefonálgatás, futkározás, ideg, hazugnak nyilvánítás) miatt kérem,
szíveskedjenek részemre beszerezni egy amerikai kiadású Narancsvidék
2. évad című sorozat dvd-t, és ennek átvételéről e-mail-ben
értesíteni,"
HIHIHHIIIIIIIII!! MUHAHHHAHHAAAAH!!! HUHHHUHHHHHÚÚÚÚÚHÚÚÚÚÚ! HEHHEHHHEEEEEEE! stb.
vicces fiú...
de hogy jön ide Latinovics?? na neeee!

Lasombra 2009.10.20. 10:06:32

@bombalurina / nácivadász tűsarkúban: hú, most már nagy teher nyomja a vállam, ha netán belebuksz, akkor sose mosom le magamról, hogy egy kicserélő üzemben válogatom a csomagokat. :)

annyit hozzátennék, hogy nem budapesti címre szoktam rendelni. hátha ez lehet a bibi, hogy a fővárosiak kezében van a postamaffia vagy ilyesmi. :)

Yasashi Tanuki 2009.10.20. 10:09:53

Én rendszeresen rendelek Hong Kongból kütyüket, kábeleket. Eddig még mindig megérkezett, pedig nem ajánlottként jön, ennek ellenére kapok róla értesitőt. A külföldivel mostanában mintha óvatosabban bánnak mostanában, talán a botrányok hatására.

A nem kereste jelzés akkor van, ha nem egyértelmű a cimzés, vagy a cimzett nem reagál az értesitőre.
A cimzés egész biztos egyértelmű volt azon az ominózus levélen? Az új kézbesitők néha haljamosak eltévedni, lehet, hogy egy másik levélládába kellene dobta az értesitőt.

torma99 2009.10.20. 10:11:30

Svájcból rendeltem már 1-2 dolgot és az a furcsa, hogy a sváci posta honlapján a kapott sorszám alapján olyan szinten végig tudtam követni a csomag útját, hogy a területi illetékes postára történt beérkezést is kiírta az oldal, hogy mikor történt, pont egy nappal a kikézbesítés előtt.
Már most ebből az következik, hogy valahol mégiscsak fel kell dolgozniuk a külföldi azonosítókat, mert különben hogy szolgáltatnának adatokat a svájci postának. Van egy olyan érzésem, hogy Budapesten egyszerűen nem akarnak dolgozni.
(Jah a svájci küldemény útja a következő volt: kis faluból Genf mellettről indult. Egy időpont, hogy mikor vették be a küldeményt, egy arról, hogy mikor helyezték a nemzetközi küldemények közé, és egy mikor jött érte az autó ~ez összesen 2 óra volt. Ezután bevitték Genfbe, ott ugyanez, majd elindították Ausztrián át teher autóval. Pontosan írták, mikor lépte át a határt, melyik depókon keresztül (2db). Ezután kaptam információt az osztrák-magyar határ átlépéséről, a vámkezelés eredményéről, hogy beszállították a győri postára a csomagot és onnan kísérlik meg a kikézbesítést... szóval valaminek mégis kell lennie.)
Jah üzenem a postásomnak, hogy miért nem dobja be a csekkes leveleket a ládikámba? A digit nem lehet onlány fizetni banki átutalásos módszert meg utálom!

Judith_lol 2009.10.20. 10:11:59

@AnnaM: Ne is mondd, anno az én bejegyzésem is megjelent a homáron, amiben a postát szidtam, mert sikertelen ember lévén pénzt adtam fel amerikába (mielőtt mindenki elkezd oltani, maga a pénz volt a lényeg, akkor jöttek ki az új ötszázasok és fém ötevenesek, limitált kiadásban és van egy ismerősőm aki ilyeneket gyűjt). Persze mondanom sem kell, csak a fém ötvenes érkezett meg ami rá volt ragasztva a postcardra.

facsipesz 2009.10.20. 10:12:13

ÓBAKKER!!

Pont ugyanezt játszom most én is ezzel a köcsög, semmirekellő, "államivállalat", léhűtők, naplopók és aktatologatók sikeres szimbiózisába tokosodott, ultramonopóliumot játszó, elavult, használhatatlan magyarpostával.

Ráadásul nekem "csak" Angliából kellett volna megérkeznie a csomagomnak. 2 hónapja várom. Brávó.

Nemhiába, ma Magyarországon a legnépszerűbbek a magánfutárok, mert a mi tuti postánk lehet, hogy olcsó, de szar is.

easydc71 2009.10.20. 10:14:47

CD-ROM -> ISO-fájl -> FTP szerver -> ISO-fájl -> CD-ROM

Mogyoró007 2009.10.20. 10:16:39

@facsipesz: hú, ne is mond. Londonból tesóm már többször kísérelt meg csomagot küldeni. Például édesanyámnak a szülinapi ajándékát, nem kis értékben. Mondanom sem kell, hogy sosem érkezett meg, vissza se ment. Sose lett meg. Ez évben már meg sem próbált küldeni semmit, inkább ő jött személyesen.

akikaztmondjákni 2009.10.20. 10:20:40

Én már várom mikor fog irni valaki a Postától,hogy neeeeem ilyen nincs,csak álmodta az egészet:)
A dolgozókat akik az ablakoknál melóznak,ne bántsátok,mert fingani nincs idejük.

Malachi 2009.10.20. 10:25:49

A poszt írót megértem, mindenki dühös, mikor először szembesül a posta hülyeségeivel. Aztán megtanulja, hogy az LC kódú küldemények levélnek számítanak és csak az országhatárig követik az ilyeneket, itthon már nem. A tanulság az, hogy - bár nem ez lenne a normális, mert nem TERMÉSZETES, hogy az ember cuccait ellopják/elkeverik/visszaküldik a postán bárhogy is erőlködik néhány nagyokos - szóval a tanulság az, hogy nem érdemes a csomagküldés költségén spórolni.

Fura egyébként, hogy nekem eddig csak az USA-ból küldött cuccaim tűntek el, ugyanakkor a keletről (Hong Kong, Kína) érkező több tízezres értékű csomagok is hiánytalanul megérkeztek. Biztosítás ide, vagy oda.

Galván_Tivadar 2009.10.20. 10:28:21

Javaslom a www.usps.com nyomkövető szolgáltatását az USA-ból érkező küldemények esetén. A magyar határig, vámhivatalig egész jó. Express Mail International szolgáltatás esetén az MPL fogja kiszállítani és ők a Magyar Postához képest meglepően gyorsak és pontosak, ha hozzájuk kerül akkor végig működik a nyomkövetés.

2009.10.20. 10:30:09

Ilyen jó sztorim nekem is van, memóriakártyákat adtam el(nem nepper vagyok, egy megdöglött telefon után maradtak rajtam) egy Tbányai embernek, postán küldtem, utánvéttel, hatezer huf. Várok, várok, a pénz csak nem jön. Bemegyek a postára, kb egy óra alatt kiderítik, hogy ja, hát a pénz megérkezett Pestre, de visszaküldték annak, aki kifizette. Kérdem, ezt most mégis hogy? Mondja, hát biztos a szelvényen a feladó rovatba a címzettet írtam, én hibám. Mondom érdekes, tételezzük fel hogy hülye vagyok, és valóban ezt tettem, de akkor hogy a francba jött fel a pénz Pestre, és ment aztán vissza Tbányára. Hát azt nem tudja, nem az ő híbájuk, keressem fel azt, akinek küldtem a csomagot, és hajtsam be. Ja, majd leutazok balhézni, megverni úgyse fogom, pénzt úgyse ad, a vonattal meg pont elment annyi, mint a zsetonom lett volna. Úgyhogyfél óra rinyálás után után otthagytam őket, bukó, ennyi. Ja, és persze ajánlva ment.

SINGLETON99 2009.10.20. 10:36:09

Szia, nem egyedi eset.
Velem kb 4 hete történt meg, hogy Pécsről vártam eg csomagot, tudtam mikor adták fel, mikor kellene megérkeznie, de semmit nem kaptam, pár nap múlva bedobtak egy értesítőt, mire menetem érte, közölték, hogy a csomagot már visszaküldték Pécsre.
A XII. kerületi kézbesítő arra lusta vlt, hogy időben bedobjon egy értesítőt, mire bedobta, a cucc visszament Pécsre. És ez a világ legjobb postája címet nyerte el.
De ahogy elnézetem a multkor a vezérigazgató asszonyt ( kisasszonyt ? )) kész röhej:)))

Brüki 2009.10.20. 10:36:25

@dede01: lehet hogy Mo ról kifelé működik, mert annak utána lehet nézni...
A nagyobb probléma a Mora érkező csomagokkal van...

Savafan 2009.10.20. 10:43:15

hasonlóan jártunk mi is. éppen lakásfelújítást csináltunk a tesómmal. szóltam külön a postásunknak, hogy rendeltünk fontos szerszámot a neten (Magyarországról) ami nagyon kellett, hogy tudjunk rendesen haladni, ne kelljen várnia az iparosoknak. azt is megírták a rendelésnél, hogy mikorra várható. még fel is hívtuk a kézbesítő figyelmét, hogy otthon leszünk, mert dolgozunk, csöngessen be a csomaggal. esküdözött, hogy így lesz. nem lett:((( nem csöngetett fel, nem dobott be értesítőt és a feladótól mailben kért feladóvevény alapján, bő 10 nap után sikerült megszereznünk a szerszámot. megrongált dobozban:(( így az iparosok elhajtottak, hogy amíg mi nem végzünk addig ők nem tudnak jönni, közben elvállaltak más melót és alig másfél hónapos csúszást okozott a hülye értetlen kézbesítő. és a postán úgy beszéltek velünk, mintha valami bűnt követtünk volna el és azt hangoztatták, hogy tutira hagyott értesítőt a kézbesítő.
azóta szinte semmit nem hagyok a postára. inkább kifizetem a csomagküldő céget, az legalább felhív ha nem talál az adott címen. és náluk lehet normálisan érdeklődni, nem gondolják, hogy alapból bajt akarok keverni:(

norbi2k 2009.10.20. 10:50:18

@bombalurina / nácivadász tűsarkúban: amazon.uk szállít magyarországra, de csak a boltok töredéke, mi nem számítunk még europának...
ebay-t próbáld, ott aki azt irja hogy ship to EU az biztos elküldi...

Volkov 2009.10.20. 10:51:57

Már nekem is voltak hasonló kalandjaim, és fontosabb esetekben ezért inkább futárcég.
Komolyabb külföldi partnerek egyébként alapból elvárják, hogy valamelyik nagy futárcéggel legyen küldve az anyag (a szállítólevél sorszám alapján a neten végig követhető a csomag - ezeket az adatokat jogvita esetén alapból elfogadják). A posta mint ilyen fel sem merül.
DE, vannak olyan dolgok amelyeket postán keresztül KELL elintézz (biróság, apeh, szabálysértés befizetés, önkori, stb.) - mert hivatalosan a postán keresztül szabályozzák pl. a kézhezvétel megtörténésének tényét, és az állami hivatalok a postát használják. Valamint akinek nagy küldeményforgalma van (amely kis értékű - főleg dokumentumok) az sem tudja a postát megkerülni, mert a futár nem biztos hogy belefér nekik.
Erre jön még most az is, hogy a piac liberalizálása ellen tüntetnek, mert attól félnek hogy sok dolgozó elveszíti a munkáját. Persze aki jól végzi a munkáját az az uj versenytársaknál el fog tudni helyezkedni, aki meg trehány az meg veszítse csak el.
Persze a személyzettel kapcsolatosan az embernek a lokális benyomásai erősebbek - pl. a VII. kerben mostanában a kézbesítőkkel és az ablaknál dolgozókkal eddig nem volt rossz tapasztalatom. De pl. a nemzetközi küldemények szintjén tragikus.

Levéltetű 2009.10.20. 10:54:55

@fttb:

Ezt mondtad: "szerintem nagyon nem életszerü, hogy itt minden második hozzászólónak eltünnek a csomagjai"

Virágnyelven azt mondod a többiekről, hogy hazudnak. Szerintem meg nem.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.20. 11:04:22

Szerintem futár. Ha sürgős van időgarantált küldemény is. Fedexel vannak tapasztalataim:sima elsőbbségivel 72 óra is volt már.
Amúgy meg tuti itthon is kölcsönözhető, vásárolható az említett cucc talán olcsóbb is. Az illegális úton megszerzett em gugye ingyenes... 3 nap alatt lent van az évad még lassú kapcsolattal is, nem hogy 2*2 hét alatt...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:06:18

@Bukowszky: 20.000 alatt szabálysértés a DVD ellopása ,igy a helyi jegyző az illetékes
Képzelem milyen szemekkel nézne.ha...

Biyb 2009.10.20. 11:09:12

Rendszeresen rendelek USA-ból, Európa különböző országaiból, de még soha semmilyen problémám nem volt a MP-vel.

Az senkiben nem merült fel esetleg, hogy nem is a MP tehet a küldemények elveszéséről, rongálásáról, stb. ? Azért gondoljuk már végig, hogy milyen szállítási eszközzel érkeznek a küldemények Magyarországra.

Mogyoró007 2009.10.20. 11:12:26

@Biyb: hát persze. A belföldi küldeményekért ideutazik egy dél-afrikai postás, eltűnteti, majd visszautazik.

A küldöldről érkezők meg csak azért a magyar határig követhetők, mert a határon belül megintcsak jön a dél-afrikai, és radíroz fáradhatatlanul.

norbi2k 2009.10.20. 11:16:23

nekem az egész sztoriban a legszánalmasabb az hogy nem tudnak a csomagnak utánanézni... miért olyan kurva nagy kihivás a tracking code 2009-ben? németország, anglia, franciaország, dánia... mindenhol követheted a csomagod, csak nálunk nem és még a postai dolgozok sem tudják a belső rendszerükben, na ez a szomoru

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:17:05

@shitgun: Azért ott nem a posta volt a hulye...
A posta csak szarul dógozott

Dwokfur 2009.10.20. 11:19:30

Amerikában van egy NetFlix nevű szolgáltatás. Internetes DVD kölcsönző. A havi díj aszerint van szabva, hogy egyszerre hány DVD lehet az illetőnél. Amint visszaküld egyet, kap cserébe egy másikat az általa összeállított listáról. A postázás erre rendszeresített praktikus csomagolással történik, amivel vissza lehet küldeni egy másik DVD-t is egyben. Az egy dolog, hogy így, ebben a formában életképtelen lenne itthon, mert minden második DVD "eltűnne". De odakint sohasem tartott két napnál tovább, hogy megérkezzen a csomag. A szolgáltatás tök olcsó.

Mikor lesz magyar NetFlix?

Üdv,
Dw.

Secnir 2009.10.20. 11:22:55

@Francescoli:
na ugye, van aki tudja a tutit...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:23:54

@norbi2k: mi nem számítunk még europának...
Dehogynem!
Német aprohirdetésben "Restliches Europa" kategóriát kell választani
:((

Biyb 2009.10.20. 11:27:19

@AnnaM: határon belül is követhetőek, csak csupán fel kell emelni azt a telefonkagylót.

Meg ha feladsz egy regisztrált levelet és nem érkezik meg a címzetthez, akkor a MP-hez be tudsz adni egy tudakozványi kérelmet és az MP meg tudja keresni, hogy ki, mikor vette át vagy hova lett a küldeményed.

Pettyes Szfinx 2009.10.20. 11:29:43

@Bukowszky: Nekem is a DPD-nél nyúlták le egy csomagomat (fényképezőgép), méghozzá Németország területén a nyomkövetés szerint. A pénzt némi huza-vona után visszakaptam a feladó cégtől.

Biyb 2009.10.20. 11:30:11

@Olly_verx: Ez így igaz!
Távirat útján szoktak értesíteni.

Mogyoró007 2009.10.20. 11:31:59

@Biyb: igen, ez az elmélet...így "kellene" működnie.

Biyb 2009.10.20. 11:54:01

@AnnaM: Nekem a gyakorlatban is bevált.

theutat villám 2009.10.20. 11:56:47

Mi a pöcsért nem TNT-t vagy más futárt használtok??? Az 5000 Ft betakarta volna...

Dogdog 2009.10.20. 11:58:17

@fttb: Öreg, te nem vagy életszerű mert csak magadat látod!!!!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.20. 11:58:30

Látod, milyen hülye vagy, Atis nevű levélíró? Ha letöltötted volna az internetről -mint azt bárki más teszi, aki nem tudja kivárni a magyar megjelenést-, már meg is untad volna ezt az évadot, ehelyett átkódoltattad saját vérképedet a MaPostával, különös tekintettel a vércukorszintre. Kellett ez neked? :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.20. 12:00:17

@efes: De ha az illegális letöltés neked büdős, tenmagad is berendelhetted volna mondjuk, az amazonról... magadra vess.

Dogdog 2009.10.20. 12:00:22

@Biyb: Hát te se vagy éppen életszerű mert csak mondod a tutit de annak valóságtartalmáról .........sincs,már elnézést.

eternaldream 2009.10.20. 12:05:15

Nekem a franciákhoz ment vissza a levelem, hogy címzett ismeretlen... a vicc az volt, hogy feladás előtt küldek egy fényképet e-mailen, hogy megfelel-e a címzés. A francia kennelklub nézett egy nagyot, majd újraküldték és megérkezett:) Engem azzal nyugtattak, hogy örüljek, hogy legalább nem veszett el.
Ebből nem tanulva ajánlott-elsőbbségi levelet küldtem Szlovákiába, merthogy "így tudjuk nyomon követni". Na persze... 4 hét után is csak annyit tudtak mondani, hogy "valószínűleg elhagyta az országot"... én meg rágtam a körmöm, hogy megérkezett-e a nevezésem.
Írtam én is egy levelet, hogy mégis milyen ügyfélkezelés ez, egy ügyvédnő válaszolt kb 2 héttel később. A lényeg az volt, hogy ők mindent tökéletesen csináltak én vagyok a hülye.. azt hiszem tényleg az lehetek, ha ezek után mégegyszer őket választom...

Biyb 2009.10.20. 12:27:39

@Dogdog: Ne magadból indulj ki.

lacima 2009.10.20. 12:58:13

Nekem most jött meg a zagg.com-ról a fóliám. Azaz, a boríték felbontva és utólag celluxal leragasztva, benne a gyári csomag felbontva és a fólia nincs benne. :( 10-én hagyta el angliát a levél és ma ért ide hiányosan :(

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 13:16:40

Az Angliából érkező leveleink csak akkor érkeznek meg hozzánk, ha nem mi, hanem anyósomék a címzettek, pedig egy városban lakunk, csak másik utcában. Ki érti ezt?

Mr. X 2009.10.20. 13:27:54

Az lesz ám a jó poén, amikor 6-7 hónap után mégis megérkezik majd, és megkérheted az amerikai barátodat, hogy postázzon neked egy dvd lejátszót is, amivel le tudod játszani az amerikai régiókódos dvd-t :D

nyugalom, pár hónap és megjön az is

2009.10.20. 13:29:58

Ezt nem olvasom végig. De most tényleg vannak ilyen emberek, hogy képesek kétszer feladatni valamit amit le is tölthetne, vagy FTPn átküldhetné a barátja ? De most komolyan ? Ez még a XIV század amikor lovasfutárral vitték a híreket ?
Jó, persze a posta egy fostalicska, ez nem újdonság.
Posztolónk az elmúlt évtizedben csipkerózsika álmot aludt ????

2009.10.20. 13:32:18

amúgy postán vascsövek szoktak jönni mp3 feliratú borítékokban...

facsipesz 2009.10.20. 13:58:38

Bakker, nem szoktam a posztoló helyett saját magát védeni, de:

Kedves torrenthuszárok!

Ahelyett, hogy a posztolót anyázzátok azért, mert nem egy köcsög torrentező, (pedig bátran és egyszerűen lehetne az, és amiért nem az, ráadásul rögtön egy élhetetlen, szerencsétlen lúzer) hanem szépen megveszi, ami neki kell, talán helyettesítsétek már be a "dvd"-t egy bármilyen más, nálunk nem kapható termékkel, és úgy kezeljétek a sztorit, kedves downloaderkirály okoskatörpök.

Köszönöm.

atomic bomberman 2009.10.20. 14:02:24

fura nekem eddig mindig minden megérkezett... usából kanadából németországból és még magyarországról is.

szerintem -nagyon helyesen- megsemmisitették a narancsvidék dévédédet a kultúra és a civilizáció még megmaradt szilánkjainak védelmében

Levéltetű 2009.10.20. 14:04:17

BTW Magyarországon is beszerezhető (mondjuk lehet, hogy nem ugyanazok az extrák)

www.divido.hu/index.phtml?op=product&product_id=13820

Leeroy of SMV Design 2009.10.20. 14:23:38

@satho: Az ikszelésen mi múlik, hogy hová teszi? Ugyanúgy káosz lesz és lopni fognak, akárki kezében van a gyeplő. Ahogy loptak 98-2002 között is...

Mogyoró007 2009.10.20. 14:43:47

@facsipesz: na mondjuk ezen én is elkerekedett szemekkel néztem, miért olyan természetes mindenkinek, hogy ftp szerverekről filmet lopnak.

Leeroy of SMV Design 2009.10.20. 14:54:32

@Bruno: Ez nem politikai kérdés, hanem emberi. Nyilván az említett privatizáció elválasztaná a szart a májtól, ahogy szokás mondani, de ha az aktuálisan regnáló párttól elvonatkoztatunk, akkor is túl sok befolyásos nagyfejűnek nem áll érdekében, hogy a posta vagy más állami pénzszívattyú (pl. BKV, MÁV) ne kerüljön magánkézbe.

Leeroy of SMV Design 2009.10.20. 14:55:40

@Yann Le Pentrec: Akarom mondani: nem áll érdekében, hogy magánkézbe kerüljön.

HideousGenius (törölt) 2009.10.20. 15:07:59

Na, most jól megnyugtattatok... hogy lesz így karácsonyi ajándékküldés from Mo to USA és fordítva? El vagyok keseredve. Pedig kaptam volna valamit a drágámtól, de ha így elvész... mit csináljak?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:22:12

@Olly_verx: Azért a piacgazdaságnak mondott korban, nehogymá' au ugyfél rohangáljon
BAnknál mér' egyszeru bármely fiokba bemenni és elintézni a dolgot
Postafiokban miért nem tud a főnok intézkedni?

Alapbol nemm az a gond , hogy elkeveredik valami, hanem a szemét ugyintézés és a hazudozás/hazugozás

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:28:39

@lacima: Höhö
Az én sztorim, bár nem a MP a hibás:
vérnyomásmérő Üzbegisztánba + elemek,
értékbiztositással,merugye volt FÁK állam
Mi tunt el belöle? A plusz elem!
Vérnyomásmérőt megkapta, viszont azért volt + elem,mert nehezen kapni ott :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:33:44

@Deuce Bigalow: ahogy az elfúló suttogástól az üvöltésig játszik a húrokon,"
Persze , mert LatinoviCS hires üvöltő húrpengető volt

Mikor jön Benkő Dániel sorozata má'?

óga 2009.10.20. 19:16:20

nemár. június óta várok egy csomagot UK-ból totál birka türelemmel.. persze volt egy kedélyes levélváltásunk a feladó céggel, miszerint visszakapták a csomagomat (szeptemberben!!!, és igen már az országból, igen bp-ről), de ne aggódjak ők megpróbálják újra. csak biszti ami biszti adjam meg a címet mégegyszer. jó. asszem most ül be a tény, hogy buktam nem kis összeget, mivel előre fizettem, meg a cuccot amit persze csak ez a cég forgalmaz (hótziher hogy nem veszem meg mégegyszer). de sebaj: megnyertem azt az összetéveszthetetlen savanyú ízt a számba, amit az ember csak ilyen különleges alkalmakkor érezhet.

i love MP.. tényleg köszi...

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2009.10.20. 22:06:34

Jaj istenem, olyan szar már a Homár. Had segítek kicsit te kis oktondi.
Először is USPS honlapot nézel, nem a postást baszogatod, mert úgysem tud segíteni olyan csomag ügyében amit nem az MP szolgáltatási körén belül adtak fel. Amúgy sem tudna segíteni, mert a szolgáltatás szar, viszont 72 Forint, nem tízezer.
Ha trackinelni szeretnél akkor TNT, FEDEX, DHL, UPS. Ha ők nem találják akkor panaszkodhadsz, de ha a postán vered a földhöz magad akkor nem jól jársz el.

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2009.10.20. 22:11:00

@horex:

Igazából elemet légi úton, nemzetközi járaton nem küldhetsz, ez veszélyes áru, ezért szanálhatták ki. Fel kell hívniuk rá a figyelmed, ezek szerint ezt nem tették meg, de ettől még nem mehet repülőgépen.
Fura ha ennyire keletre ennyire szigorúan ragaszkodnak a biztonsági szabályok betartásához, de bíztató.

Valószínűleg nem loptak meg.

óga 2009.10.21. 01:16:38

@óga: azt gondolom, hogy tökéletesen igazad van. így kell eljárnia egy tájékozott embernek, ha itthon kíván csomagot fogadni "nemithonról" (meg már amúgy is). dehát ha az ember nem elég gyakorlott, a MP kézenfekvő megoldásnak tűnik. tehát laikusként jogos sérelemnek érzem, hogy a MP olyan szolgáltatást vállal amiről ezekszerint tény, (szerinrted is egyértelmű) hogy nem teljesíti feltétlenül. ha hivatalosan beközölnék: van rá kb. 60% esély, hogy a csomagodat megkapod és 40%, hogy nem, naná, hogy a kutya sem élne a remek "olcsó" lehetőséggel...

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2009.10.21. 20:31:34

@óga:
No, a helyzet az hogy a hiba nem feltétlenül az MP fennhatóságán belül keletkezett. Tehát a USPS-nél adják fel, az MP onnantól vállalhat érte felelősséget hogy az ő szolgáltatási területére kerül a cucc. Onnantól az MP ügye, azt megelőzően meg nem. Tehát nem tudhat az MP utánanézni egy olyan csomagnak amit nem vele szállíttatnak. Még. Egy darabig. Érthetően magyarázok? Nekem nem tűnik annak de remélem azért értesz. Tehát a package/shipment tracking nem megy az MP-nek, főleg nem az idefelé jövő csomagok esetében, egyszerűen mert az MP ezt a szolgáltatást nem tudja, nem kínálja, nem nyújtja, de nem is fizetteti ki veled. Erre vannak a fent említett cégek, persze ott egy csomag feladásának ára a USPS/MP kombó árának öt-tízszerese. De meg is van az előnye.

A tájékozatlan embernek úgy kell eljárni hogy elolvassa a szabályzatot, az internetet, akár anyám gigáját is, tehát TÁJÉKOZÓDIK. Ezt kell tennie, ettől lesz később tájékozott. Ezután lehet menni az ILLETÉKES szolgáltatóhoz verni az asztalt.

Első mohikán 2009.10.21. 22:21:49

Én Hongkongból rendeltem nemrég logikai játékokat,de darabokban, nekem kellett összeszerelni.A csomagon (miután jó sok késéssel megérkezett) látszott,hogy kibontották,a játékok különböző (több száz) darabjait tartalmazó zacskók kibontva, néhány kipotyogva-összekeverve.Gondolom miután rájött a szarka, hogy esélye sincs összerakni feladta és hálaisten hiánytalanul megkaptam.
A DHL viszont nálunk baromi megbízható,a futár a második alkalomtól már a munkanapja végére sorol,mert tudja,hogy éjszaka dolgozom és hagy aludni kora délutánig.Utánvétnél meg is hálálom neki.
Szóval lehet így is, embere válogatja.

óga 2009.10.22. 09:55:44

@UnitedParcelService: (húdeelteltpárnap) jójó. ezek is olyan dolgok, amikre valóban egyetértően kell bólogatnom:
"A tájékozatlan embernek úgy kell eljárni hogy elolvassa a szabályzatot, az internetet, akár anyám gigáját is, tehát TÁJÉKOZÓDIK. Ezt kell tennie, ettől lesz később tájékozott. Ezután lehet menni az ILLETÉKES szolgáltatóhoz verni az asztalt."
csak abból indulok, hogy az eset kísértetiesen hasonlít az én dióhéjban vázoltamhoz. ezért is ütött szíven (fejbe).. mondjuk én nem a haveromtól rendeltem, és nem kérték ki a véleményemet a postázás módját illetően. persze meg sem fordult a fejemben, hogy bele kellene szólnom (na EZ nagyon TÁJÉKOZATLAN hiba. mármint az, hogy nem jutott eszembe..) szóval a posztolónál lehet, hogy jobb helyzetben is voltam: kaptam kódot amivel nézegethetem, hogy hol jár az én csomagocskám, de gondoltam nézegeti a fene, attól nem lesz gyorsabb, majd ideér. utólag viszont átnyálazva kijelenthetem, hogy a postai bermudaháromszög létezik: valójában rántotthús alakú, és európa közép-keleti részén található... de azt tényleg nem tudnám megállapítani, hogy ezt a MP okozza vagy csak azok a fura elektromágneses-viharok amik....:D

óga 2009.10.22. 10:18:44

még annyit, hogy számomra ezekben az esetekben- mert ügye a poszt mellet több kommentáló is kiöntötte a szívét:)- nem az esetenként döbbenetes, akár több hónapos csúszás az arcpirító. magam is szánalmasan nyugodtat várom a csomagom pár nappal ez elöttig. az zavar, hogy eltünnek a dolgok. ezen belül is az, hogy vannak ilyen veremek, maikbe a gyanútlan megelőlegezett bizalommal töltekezett emeberk belepttyannak. szerintem, nem szabadna léteznie egy ilyen (ezek szerint "nem is létező") életképtelen szolgáltatásnak, ami autómatikusan lép életbe, ha az ember nincs résen, és nem pattog azért, hogy sokkal több pénzért valaki el is végezze a feladatot.

anarch 2009.10.22. 10:39:46

UPS, tökjó, mert HongKong-ból három nap alatt megjött az PDA-ba az elem. Gondolom nem légi úton hozták :). Igaz, nem Magyarországra...

anarch 2009.10.22. 10:45:38

Kérdés: mit lenne akkor, ha a posta meg sem próbálná kiszállítani a cuccokat. Lenne egy-egy bázis ami rendesen nyitvatart (értsd: legalább este 10-ig, de legjobb ha non-stop) ahol át lehet venni / fel lehet adni a csomagküldeményeket. Ha megjön a depóba a cucc, akkor máris mehetne az sms a megadott telefonszámra hogy itt csomagod, gyere be érte. S ami még durvább: erre az sms-re ki is adnák a cuccod!!! Hülyén hangzik mi? Hogy a fenébe csinálták meg a svédek, nem tudom.

norbi2k 2009.10.22. 16:21:51

@anarch: mi lenne akkor ha nem kéne a vámra sem bemenned, csak kapnál egy levelet, amiben tájékoztatnak hogy csomagod van, ezen a csekken fizess be x összeget vámra és küldjük a csomagod. A csekket be fizeted online és pár nap mulva hozza a postás az amerikábol rendelt csomagod... hogy csinálták ezt a dánok? :) de még azt is megcsinálták a dánok hogy a messzi földről jött postai csomagom is tudom követni online, náluk vagy pl a USPS-nél... nahát :)
Szerencsére nem volt még problémám a magyar postával, ha rendelek valamit azt általában futárszolgálat hozza, ha pedig postán adták fel, akkor itthon már az MPL hozza ki...

norbi2k 2009.10.22. 16:28:16

280ezer? ezt jól elnézted...

emilygilmore 2014.02.22. 01:55:33

@Lasombra:

Az amerikai kiadvány egy dvd-vel többet tartalmaz, egy extra lemezzel. Ezért.

ThreeDaysGrace 2020.05.29. 01:51:02

@helianthus: Ilyenkor ha kiderül hogy mégse becsületes ember a postás akkor be lehet hajtani azt az életet amire felesküdött?
süti beállítások módosítása