Gabriellának több ezer forint havi megtakarítást ígért a T-Com ügyfélszolgálatosa, így díjcsomagot váltott. Az első hónapban jócskán dupla akkora lett a telefonszámlája, ugyanis egy apró részletről elfelejtették tájékoztatni. Gabriella pedig elindult és ügyfélszolgálatról-ügyfélszolgálatra járt, hátha van igazság, de végül még a telefonját is kikapcsolják.
Leírtam a T-Home-nak is, “feljelentettem” őt, saját magát, saját magánál… A következő történt. Hosszú évek óta előfizetőjük vagyok, - ezt nem hallgathatom el, - matávnet, axelero, most t-online, az első westel mobil, - pillanatnyilag 2 vezetékes telefont, egy internetet, Home-tv-t, és három mobil előfizetést egyenlítek ki havonta.
Újságíró vagyok, így évek óta az újságíró kedvezménnyel kapom a számlákat. Nem panaszkodom, valóban egész jól ki lehet használni, minden helyzetben. Néhány hete láttam, hogy családon belül ingyen beszélhetünk, ezért a Mamut Üzletházban lévő ügyfélszolgálaton érdeklődtem a lehetőség felől.
A “tisztviselő” készséges volt, udvarias, szimpatikus. Elmondta, hogy már régen nem a legjobb megoldás az újságíró kedvezmény, ajánl ő ennél sokkal jobbat. Ott volt előtte az előző számla, végignézte a telefonhasználati szokásainkat, és mindenre kiterjedő gondossággal ajánlott egy másik díjcsomagot. Kiderült, hogy az előző időszakban általában 30 000 Ft körüli összeg helyett ezután csak 27 000 Ft-ot kell fizetnem, - de ez kiszámítható, érvelt az ajánlata mellett a fiatalember.
Kinyomtatta a szerződést, átolvastam az érintett részeket, az adatokat, dátumokat, feltételeket, és aláírtam. A meglepetés, természetesen, az első számla kézhezvételekor ért. A sokkal jobb, és gazdaságosabb díjcsomag következtében 75 000 Ft lett a fizetendő összeg. Magyarázat, persze, nem volt mellékelve.
Bementem az ügyfélszolgálatra, az ügyeletes kisasszony átszámolta, és azt mondta, hogy rendben van. Tehát, hogy jól szorozták és adták össze a számokat, - bár ennyit még feltételeztem a számlakészítő programról. Legközelebb már ahhoz a fiatalemberhez mentem, aki a díjcsomagot ajánlotta. Átszámolta, azt mondta, rendben van. Természetesen a magyarázatot is megkaptam: a számlakedvezmény csak annyi napnak az arányában jár, amennyi a szerződéskötés napjától számítva az előző számlakészítés és a következő számlakészítés közötti napok számából kiszámítható. Tehát a szerződés megkötésének időpontjában érvénybe lép a szerződés tartalma, a kedvezményt is onnan számítják, csak nem egy hónapig tart az elején, hanem annyi napig, amennyi nekem az előző számlakibocsátás dátumától számított egy hónapos időszakban, a napok arányát véve alapul, kiszámítható. (Szerencsére matematika szakot is végeztem az egyetemen, így ezt tudtam kihámozni a hosszas magyarázatból.) Megkérdeztem, miért nem mondta el akkor, amikor az előnyöket ecsetelte, - mire azt válaszolta, hogy “lehet, hogy nem fejtettem ki ennyire részletesen, de így van ”.
Felháborodásomra azt tanácsolta, jelentsem fel a céget a Nemzeti Hírközlési Hivatalnál, itt van a szomszédban, az Ostrom utcában.
Az összes papírral, - és néhányórás, nehezen kialakított szabadidővel – elmentem az Ostrom utcába, ahol felvilágosítottak, hogy az ügyfélszolgálat a XIII kerületben van, jó messzire. Gondolom, a számítás szerint itt kellett volna összeomlanom, de elmentem oda is. Az ottani ügyfélszolgálaton a készséges, kedves hölgy elmondása szerint az ügyintézőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy a számlareklamáció nem a Hírközlési Hivatalhoz tartozik, így ő nem tehet semmit. Néhány másodpercig némán - gondolom, üveges tekintettel – néztem rá, így ellátott néhány tanáccsal.
A t-mobilt csak a t-mobilnál lehet feljelenteni, nevezetesen az ügyfélszolgálatot csak az ügyfélszolgálatnál. Ha jót akarok, és biztosra menni, vigyem el személyesen a levelet a Kaposvár utcába, a központjukba, mert a posta, ugye, ismerjük… És küldjem el a Fogyasztóvédelemnek is.
Ameddig a vitás ügyem tart, addig nem kapcsolhatják ki a telefonomat.
Természetesen megfogadtam a tanácsát, és személyesen elvittem a levelet a Kaposvár utcába. Két éjjeliőr fogadott, és esküdöztek, hogy fél éve elköltözött onnan a központ. Biztosan így volt, mert megadták az új címet, elmentem, és ott volt. A rózsaszín gombos tisztviselőktől nyüzsgő teremben egy biztonsági őr lépett hozzám, elmondtam, miért jöttem. Megkérdezett egy rózsaszíngombost, aki tanácstalanul odalépett egy másikhoz, az pedig egy harmadikhoz. Sugdolóztak. Eszembe jutott egy orosz mese, éppen elkezdtem sorolni, ki mindenki kérdezte meg a másikat, amikor hozzám lépett az egyik, és azt mondta: nem veheti át személyesen, mert nem tud elismervényt adni róla, mert neki nincs jogosultsága, hogy elismervényt adjon. Ezzel a körmönfont gondolatmenettel a kör bezárult.
A másik biztonsági őr (már kettő állt ott) hozzátette, hogy menjek el a postára, és adjam föl. Majd mély meggyőződéssel hozzátette, hogy a leghivatalosabb, és legbiztosabb út az ügyfélszolgálat feljelentéséhez, ha e-mail-ben teszem azt. A cím:
Ugyfelszolgalat@t-home.hu
A mobilomat a mai napon, egy nappal a feljelentés után, kikapcsolták.
Gabriella
2009.10.20. 09:58:23
Másodszor: kedves Gabriella! Azért is reklamálni kívánsz, hogy a tört hónapban csak arányos előfizetői díjat számlázott ki a T, vagy ez már nem tűnt fel?
FUtoSC 2009.10.20. 09:59:49
2009.10.20. 10:02:40
Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 10:03:04
Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 10:04:22
Kandras 2009.10.20. 10:14:24
Nekem személy szerint eszembe se jutna díjcsomagot cserélni sebtiben csak azért, mert valaki az adott cégtől azt ajánlja. Volt már olyan, hogy ajánlottak egy olcsóbb netet telefonon és mondták, hogy elő is fizethetem, mondtam hogy köszönöm, hogy szóltak, utánajárok, átgondolom aztán visszahívom őket, de így hirtelen biztos, hogy nem fogadom el és így is tettem, másnap fizettem is elő. +1-2 nap miatt nem fog csődbe jutni az ember és megkímélheti magát az ilyen kellemetlenségektől.
Kandras 2009.10.20. 10:17:16
FUtoSC 2009.10.20. 10:17:19
"3. A díjszabás érvényessége és hatálya
(2) A lebeszélhető kedvezmény alapját nem képezik az adat, illetve internet hívások díja. Díjcsomagváltás esetén a havidíj-kedvezmény a díjcsomagokban
eltöltött idő arányában használható föl."
www.t-mobile.hu/static/DocumentStore/lakossagi/tarifak/elofizeteses/dijszab.pdf
Matávos "fiatalember" meg balf@sz, hogy ezzel NHHH-hoz küldte:)
Unbiased 2009.10.20. 10:21:33
pizsama 2009.10.20. 10:25:17
akikaztmondjákni 2009.10.20. 10:28:09
É2I 2009.10.20. 10:30:22
Szerintem csak simán leráztak.
Ha, levelet küldesz a reklamációval, tértivevényesen tedd. A panasz tartalmazza az ügyintézői téves, hiányos tájékoztatást is, ugyanis a szerződésben biztosan benne van az időarányos felhasználhatóság.
Ugyanakkor én már jó pár szerződés módosításom alkalmával automatikusan _egyszer sem_ kaptam meg ezt az információt. Ha nem kérdezem, nem mondják, ami ilyen szép számlákhoz vezethet.
reunalla 2009.10.20. 10:46:36
a t-com ügyfélszolgálata egy vicc...az ügyfélkezelése is....bár vannak azért szép momentumok is....pl. ingyenes vonalátrakás nekem, mert balf@szok :P...remélem, a számlán is látni fogom és nem kell ismét 15-20-40-180 perces napi beszélgetési időt rájuk áldozzak....
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.20. 10:51:36
Vadász, vadász.. szopni jársz ide?
Ronee 2009.10.20. 10:57:29
A kitartásod viszont figyelemre méltó:)
ruprecht 2009.10.20. 11:12:40
moli 2009.10.20. 11:22:38
Secnir 2009.10.20. 11:30:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:36:11
Tegnap ota kuldözgetem a faxokat nekik
flea 2009.10.20. 11:49:45
De a T sem különb: ugye az eddigi költségének másfélszeresével számláztak többet, holott azt állították, hogy olcsóbb lesz (naiv ügyfél hülye, hogy elhitte, de ez őket nem tisztázza), és könnyen lehet, hogy az lesz belőle, hogy veszítenek egy havi harmincezres ügyfelet. Hát ezt se részletezném, mennyi észre vall.
flea 2009.10.20. 11:50:53
Biyb 2009.10.20. 11:51:29
Én úgy gondolom, hogy ez nem a T hibája. Ezek mindig emberi figyelmetlenségből, nem törődömségből adódnak.
Az ilyen "csűrhe" embereket kibaszni az utcára és akkor 2x-szer meggondolja, hogy érdekli-e a munkája, figyelmesebb, tájékozottabb lesz legközelebb, már ha talál munkát.
CID 2009.10.20. 12:30:32
További magyar hang 2009.10.20. 12:43:40
Sima rászedésnek tűnik.
Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 12:57:36
Neménvótam 2009.10.20. 13:01:41
bekbórd! 2009.10.20. 14:13:10
Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 14:23:05
Lehet, hogy posztírónak ilyet kellene beszerezni, saját használatra. Tuti csak a kajapénzbe kerül. Mondjuk hosszú távra nem alkalmazható, de akkor mégis be lehet próbálkozni a füsttel. Hátha...
SziIu 2009.10.20. 14:39:45
solarenqu 2009.10.20. 14:43:20
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.20. 15:05:36
CID 2009.10.20. 15:44:35
CID 2009.10.20. 15:45:58
polikriszta 2009.10.20. 18:11:57
solarenqu 2009.10.20. 19:33:23
jaja, felhigultunk....
csak a reklamaciok tobbsege, meg mindig nem miattunk van, hanem hogy t-pontban csesznek el valamit, ertem en hogy nagy a stressz, stb, de pld en sem nyulok bele abba amihez nem ertek,
ha muszaj akkor inkabb megkerdezek rola valakit, illetekeseket...
/tisztelet a kivitelnek/
Bezmag 2009.10.20. 22:24:50
Jihadgirl 2009.10.21. 10:16:22
Régi trükkök, de működnek.
Mylady 2009.10.21. 12:05:07
Ha te kapsz mondjuk a mobilszolgáltatódtól jogtalanul egy csekket a szokásos havidíj ezerszereséről (pár millió Ft), szó nélkül befizeted és utána kezdesz el utánajárni, hátha visszaadják?
Már ne is haragudj, de akkor hülye vagy
Ha egy követelés szerintem nem jogos, nem vagyok köteles kifizetni, akkor sem, ha a naccságos T-akárki azt mondja, hogy de.
Csak jelezni kell feléjük, hogy a számla összegét vitatom, meg hogy miért. (Meg azt is, hogy amennyiben a megfelelő összegű számlát kiküldik, természetesen befizetem. Csak hogy lássák a fizetési hajlandóságot.) Aztán lehet harcolni.
solarenqu 2009.10.21. 14:03:07
Fizetest halaszto hatalya nincsen a reklamacionak korlatozas jogos, egyebkerdes ?
Isaura 2009.10.21. 14:26:58
Volt olyan a T-Kábellel, hogy ŐK (!!!) bakták el a számlánkat (rossz helyre könyvelték a beérkező pénzt), és hónapokig telefonálgattam, mentem be személyesen, hogy ne követeljék már az 1000 Ft-os késedelmi pénzt, hiszen ők tévedtek. A végén inkább befizettem, mert undorodtam már a témától.
Nekem nem kell ezeket bemutatni... A nagy T...
Abszolút értem a posztoló problémáját.
solarenqu 2009.10.21. 15:41:57
Forgalom figyeles hivott fel minden bizonnyal, a te erdekedbe, gondold csak el a szituaciot, ellopjak a telefonod es elkezdenek kiraly viktorra szavazni a megasztarban, meg miellot letiltod, es targyho 10-en pofan ver a teny hogy 5millio lett a telefonszamlad, azert hogy ezt elkeruljek felhivnak es tajekoztatnak hogy, megemelkedett a forgalmad tudsz e rola blabla...
ha meg egy befizetes rosz helyre konyvelodik valoszinuleg, rosz mt azonositot irtal a kozlemeny rovatba ha utaltad, amugy nem tud rosz helyre konyvelodni, de ez egyszeru ugy, le igazolod es megtalaljak...
en sem vedem a t-ét mert tudom milyen, de ezek a dolgok sztm nem ekkora problemak mint amekkora feneket keritetek neki...
CID 2009.10.21. 16:02:51
an-dee 2009.10.22. 09:17:55
Tehát ha 11-30 között 2500 forintot beszélek, a következő hónap 1-10-ig 500-at, akkor igaz hogy pont 3000 forintot beszéltem, de mégis 3500-at kell fizetni az arányosítás miatt, mivel 500 forinttal többet beszéltem a 11-30-as időszakban, mint ami arra az időszakra jár.
Jól kitalálták :)