Tékozló Homár

Ügyfélszolgálatok között bolyongott a naiv ügyfél

2009.10.20. 09:50 | ge | 43 komment

Gabriellának több ezer forint havi megtakarítást ígért a T-Com ügyfélszolgálatosa, így díjcsomagot váltott. Az első hónapban jócskán dupla akkora lett a telefonszámlája, ugyanis egy apró részletről elfelejtették tájékoztatni. Gabriella pedig elindult és ügyfélszolgálatról-ügyfélszolgálatra járt, hátha van igazság, de végül még a telefonját is kikapcsolják.

Leírtam a T-Home-nak is, “feljelentettem” őt, saját magát, saját magánál… A következő történt. Hosszú évek óta előfizetőjük vagyok, - ezt nem hallgathatom el, - matávnet, axelero, most t-online, az első westel mobil, - pillanatnyilag 2 vezetékes telefont, egy internetet, Home-tv-t, és három mobil előfizetést egyenlítek ki havonta.

Újságíró vagyok, így évek óta az újságíró kedvezménnyel kapom a számlákat. Nem panaszkodom, valóban egész jól ki lehet használni, minden helyzetben. Néhány hete láttam, hogy családon belül ingyen beszélhetünk, ezért a Mamut Üzletházban lévő ügyfélszolgálaton érdeklődtem a lehetőség felől.

A “tisztviselő” készséges volt, udvarias, szimpatikus. Elmondta, hogy már régen nem a legjobb megoldás az újságíró kedvezmény, ajánl ő ennél sokkal jobbat. Ott volt előtte az előző számla, végignézte a telefonhasználati szokásainkat, és mindenre kiterjedő gondossággal ajánlott egy másik díjcsomagot. Kiderült, hogy az előző időszakban általában 30 000 Ft körüli összeg helyett ezután csak 27 000 Ft-ot kell fizetnem, - de ez kiszámítható, érvelt az ajánlata mellett a fiatalember.

Kinyomtatta a szerződést, átolvastam az érintett részeket, az adatokat, dátumokat, feltételeket, és aláírtam. A meglepetés, természetesen, az első számla kézhezvételekor ért. A sokkal jobb, és gazdaságosabb díjcsomag következtében 75 000 Ft lett a fizetendő összeg. Magyarázat, persze, nem volt mellékelve.

Bementem az ügyfélszolgálatra, az ügyeletes kisasszony átszámolta, és azt mondta, hogy rendben van. Tehát, hogy jól szorozták és adták össze a számokat, - bár ennyit még feltételeztem a számlakészítő programról. Legközelebb már ahhoz a fiatalemberhez mentem, aki a díjcsomagot ajánlotta. Átszámolta, azt mondta, rendben van. Természetesen a magyarázatot is megkaptam: a számlakedvezmény csak annyi napnak az arányában jár, amennyi a szerződéskötés napjától számítva az előző számlakészítés és a következő számlakészítés közötti napok számából kiszámítható. Tehát a szerződés megkötésének időpontjában érvénybe lép a szerződés tartalma, a kedvezményt is onnan számítják, csak nem egy hónapig tart az elején, hanem annyi napig, amennyi nekem az előző számlakibocsátás dátumától számított egy hónapos időszakban, a napok arányát véve alapul, kiszámítható. (Szerencsére matematika szakot is végeztem az egyetemen, így ezt tudtam kihámozni a hosszas magyarázatból.) Megkérdeztem, miért nem mondta el akkor, amikor az előnyöket ecsetelte, - mire azt válaszolta, hogy “lehet, hogy nem fejtettem ki ennyire részletesen, de így van ”.

Felháborodásomra azt tanácsolta, jelentsem fel a céget a Nemzeti Hírközlési Hivatalnál, itt van a szomszédban, az Ostrom utcában.

Az összes papírral, - és néhányórás, nehezen kialakított szabadidővel – elmentem az Ostrom utcába, ahol felvilágosítottak, hogy az ügyfélszolgálat a XIII kerületben van, jó messzire. Gondolom, a számítás szerint itt kellett volna összeomlanom, de elmentem oda is. Az ottani ügyfélszolgálaton a készséges, kedves hölgy elmondása szerint az ügyintézőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy a számlareklamáció nem a Hírközlési Hivatalhoz tartozik, így ő nem tehet semmit. Néhány másodpercig némán - gondolom, üveges tekintettel – néztem rá, így ellátott néhány tanáccsal.

A t-mobilt csak a t-mobilnál lehet feljelenteni, nevezetesen az ügyfélszolgálatot csak az ügyfélszolgálatnál. Ha jót akarok, és biztosra menni, vigyem el személyesen a levelet a Kaposvár utcába, a központjukba, mert a posta, ugye, ismerjük… És küldjem el a Fogyasztóvédelemnek is.

Ameddig a vitás ügyem tart, addig nem kapcsolhatják ki a telefonomat.

Természetesen megfogadtam a tanácsát, és személyesen elvittem a levelet a Kaposvár utcába. Két éjjeliőr fogadott, és esküdöztek, hogy fél éve elköltözött onnan a központ. Biztosan így volt, mert megadták az új címet, elmentem, és ott volt. A rózsaszín gombos tisztviselőktől nyüzsgő teremben egy biztonsági őr lépett hozzám, elmondtam, miért jöttem. Megkérdezett egy rózsaszíngombost, aki tanácstalanul odalépett egy másikhoz, az pedig egy harmadikhoz. Sugdolóztak. Eszembe jutott egy orosz mese, éppen elkezdtem sorolni, ki mindenki kérdezte meg a másikat, amikor hozzám lépett az egyik, és azt mondta: nem veheti át személyesen, mert nem tud elismervényt adni róla, mert neki nincs jogosultsága, hogy elismervényt adjon. Ezzel a körmönfont gondolatmenettel a kör bezárult.

A másik biztonsági őr (már kettő állt ott) hozzátette, hogy menjek el a postára, és adjam föl. Majd mély meggyőződéssel hozzátette, hogy a leghivatalosabb, és legbiztosabb út az ügyfélszolgálat feljelentéséhez, ha e-mail-ben teszem azt. A cím:

Ugyfelszolgalat@t-home.hu

A mobilomat a mai napon, egy nappal a feljelentés után, kikapcsolták.

Gabriella 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.10.20. 09:58:23

Először első, remélem. :-)

Másodszor: kedves Gabriella! Azért is reklamálni kívánsz, hogy a tört hónapban csak arányos előfizetői díjat számlázott ki a T, vagy ez már nem tűnt fel?

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.10.20. 10:02:40

Mellesleg pedig az ajánlat valószínűleg stimmel, a gondot az új szerződés kötése okozta: tökmindegy, milyen díjcsomagot választottál volna, az időarányosság mindegyikre érvényes lett volna... Azért arra kíváncsi lennék, hogy hány anyázós posztnak kell meg megjelennie a Homáron ahhoz, hogy az emberek végre felfogják, hogy nincs ingyenebéd: tört hónapra arányos előfizetői díj és arányos kedvezmények vonatkoznak.

Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 10:03:04

Első? Egyébként hozzá se tudok szólni. Gááz.

Firefly81 (törölt) 2009.10.20. 10:04:22

@Firefly81: na, túrót első, lemaradtam mint a borravaló :-)

Kandras 2009.10.20. 10:14:24

A feljelentő olvassa át a szerződést. Ha abban ott szerepel az, hogy időarányosan jár a kedvezmény ilyen helyzetben (márpedig biztos nem olyan hülyék, hogy ne tegyék bele), akkor egészen biztos, hogy semmi esélye nincs a perben.
Nekem személy szerint eszembe se jutna díjcsomagot cserélni sebtiben csak azért, mert valaki az adott cégtől azt ajánlja. Volt már olyan, hogy ajánlottak egy olcsóbb netet telefonon és mondták, hogy elő is fizethetem, mondtam hogy köszönöm, hogy szóltak, utánajárok, átgondolom aztán visszahívom őket, de így hirtelen biztos, hogy nem fogadom el és így is tettem, másnap fizettem is elő. +1-2 nap miatt nem fog csődbe jutni az ember és megkímélheti magát az ilyen kellemetlenségektől.

Kandras 2009.10.20. 10:17:16

@Kandras: kiegészítés: másrészt lehet, hogy csak a jóindulatom mondatja velem, de szerintem az ügyfélszolgálatos nem direkt nem tájékoztatott az időarányosságról, egyszerűen csak nem jött szóba magától pedig nem jutott az eszébe, hogy mondja. Épp ezért írják meg a szerződést, a feltételeket és minden egyéb dokumentációt, ezeket nagyon fontos elolvasni aláírás előtt még ha csak egy egyszerű telefon díjcsomag váltásról van szó is.

FUtoSC 2009.10.20. 10:17:19

ÁSZF:

"3. A díjszabás érvényessége és hatálya

(2) A lebeszélhető kedvezmény alapját nem képezik az adat, illetve internet hívások díja. Díjcsomagváltás esetén a havidíj-kedvezmény a díjcsomagokban
eltöltött idő arányában használható föl."

www.t-mobile.hu/static/DocumentStore/lakossagi/tarifak/elofizeteses/dijszab.pdf

Matávos "fiatalember" meg balf@sz, hogy ezzel NHHH-hoz küldte:)

Unbiased 2009.10.20. 10:21:33

Havi 30 helyett 27 ezerért én nem kockáztattam volna egy jól bejáratott rendszert. Különösen, ha gyanítható, hogy a szóbeli tájékoztatás (másszóval beetetés) mindig kicsit más, mint a valóság.

pizsama 2009.10.20. 10:25:17

Ügyfélszolgálatosnak nem szabad hinni! Az ő dolga, hogy eladja a terméket, azért aztán bármit az ügyfél képébe hazudik, ha azzal eléri, hogy az ügyfél megvegye a terméket. Utána tehet panaszt, de a sokáig tartó hercehurca alatt továbbra is tudják sarcolni az embert. Utoljára az Invitel-nél szoptunk be egy kegyes hazugságot, mikor is megkérdeztük, hogy ha aláírjuk a hűségnyilatkozatot a "változatlan" havidíjról, akkor az áfaváltozáskor meg fog-e nőni. Olyan határozott NEM-et kaptunk az ügyintéző hölgytől, hogy utána már csak röhögni tudtunk azon hogy elhittük, mikor megjött következő hónapban az áfanövekedés mértékével megnövelt számla.

akikaztmondjákni 2009.10.20. 10:28:09

Asztaqrva!Rohadékok!Hát bazz,MO-on elintézni valamit...Szívlapát az összes magentagombosnak!De elsö körben az ügyfélszolgálatos gyereknek,de telibe!

É2I 2009.10.20. 10:30:22

Mondjuk azt azért megkapargatnám, hogy egy "ügyfélszolgálaton" miért nincs kompetencia átvenni egy levelet.
Szerintem csak simán leráztak.

Ha, levelet küldesz a reklamációval, tértivevényesen tedd. A panasz tartalmazza az ügyintézői téves, hiányos tájékoztatást is, ugyanis a szerződésben biztosan benne van az időarányos felhasználhatóság.

Ugyanakkor én már jó pár szerződés módosításom alkalmával automatikusan _egyszer sem_ kaptam meg ezt az információt. Ha nem kérdezem, nem mondják, ami ilyen szép számlákhoz vezethet.

reunalla 2009.10.20. 10:46:36

újságíró? cikk lesz?...
a t-com ügyfélszolgálata egy vicc...az ügyfélkezelése is....bár vannak azért szép momentumok is....pl. ingyenes vonalátrakás nekem, mert balf@szok :P...remélem, a számlán is látni fogom és nem kell ismét 15-20-40-180 perces napi beszélgetési időt rájuk áldozzak....

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.20. 10:51:36

10% nyereségért 7 szolgáltatás hűségidejét meghosszabbítani 1 évre? És még szolgáltatót sem váltasz?

Vadász, vadász.. szopni jársz ide?

Ronee 2009.10.20. 10:57:29

Én abszolút megértem az írót. Részvétem.
A kitartásod viszont figyelemre méltó:)

ruprecht 2009.10.20. 11:12:40

A történetben az az izgalmas - pannon mobilnettel jártam majdnem hasonlóképpen -, hogy a vásárlás pillanatában tudható-e, hogy a törthónap meddig tart? Azaz a szerződés aláírásakor tájékoztatnak-e engem a számlazárás várható időpontjáról? Ezen információ nélkül ugyanis a mobilnet forgalmi keretének tört része nem kiszámítható. Sőt, a számlazárás megtörténtéről csak a számla kézhez vétele után értesülök, addig jócskán túlléphetem a kedvezményes "tört-keretet". Nos, a Pannon válaszára még várok, meglássuk.

Secnir 2009.10.20. 11:30:56

ha újságíró, akkor publikálja ezt a Népszabadságban, a Népszavában, a Magyar Nemzetben meg a Blikkben (biztos vannak ott jó ösmerősök, akik megengednek egy ilyen cikket egyszer leadni). Aztán a T-rex csoport meg nézegetheti bánatosan a távozó ügyfeleket...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:36:11

THome-mal több mint egy hete vivok, "vonalvizsgálat"
Tegnap ota kuldözgetem a faxokat nekik

flea 2009.10.20. 11:49:45

@sambalabammbumbumm: ott a pont.

De a T sem különb: ugye az eddigi költségének másfélszeresével számláztak többet, holott azt állították, hogy olcsóbb lesz (naiv ügyfél hülye, hogy elhitte, de ez őket nem tisztázza), és könnyen lehet, hogy az lesz belőle, hogy veszítenek egy havi harmincezres ügyfelet. Hát ezt se részletezném, mennyi észre vall.

flea 2009.10.20. 11:50:53

@flea: ja, arról nem beszélve, hogy tudottan újságíró ügyfélről van szó, az meg ugye veszélyes állatfaj, mert sok mindennek publicitást tud adni. Kétkedőknek ajánlom a Google-ba beírni, hogy "united breaks guitars" :)

Biyb 2009.10.20. 11:51:29

Azért elég szégyen, hogy a T-s ügyfélszolgálatos, a biztonsági őrök stb. nem tudják megmondani, hogy hova lehet panasszal fordulni.

Én úgy gondolom, hogy ez nem a T hibája. Ezek mindig emberi figyelmetlenségből, nem törődömségből adódnak.

Az ilyen "csűrhe" embereket kibaszni az utcára és akkor 2x-szer meggondolja, hogy érdekli-e a munkája, figyelmesebb, tájékozottabb lesz legközelebb, már ha talál munkát.

CID 2009.10.20. 12:30:32

újságírónak, akkor sem hiszek, ha ló legel a sírján :)

További magyar hang 2009.10.20. 12:43:40

Jelzem én tökhülye vagyok a matekhoz, de szerény számításaim szerint, ha egy valamilyen csomagról vált egy árban kedvezményesebb csomagra, akkor akármilyen arányban megoszló tört-hónap esetén sem érheti el a díj az eredeti csomag szerinti árat, már egyetlen kedvezményes nap esetén is csak olcsóbb lehet annál. Vagy nem?

Sima rászedésnek tűnik.

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 12:57:36

Talán vissza kellene térni a füstjelzésekhez. Azzal nincs ennyi gond.

Neménvótam 2009.10.20. 13:01:41

@További magyar hang: A fizetendő összeg nemcsak a kedvezménytől függ, hanem a forgalomtól is.

bekbórd! 2009.10.20. 14:13:10

@Libelle: Áhh, azzal is lenne. Pl.túl vizes fát hoztak, nehezen gyullad (hosszú ideig bootol), és utána nagyon füstöl (zajos).

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 14:23:05

@bekbórd: Ott a pont. Erre nem gondoltam. Viszont gyerekkoromban volt a faluban egy sánta, púpos dobos. Ha a falu tanácsa akart valamit a lakosoktól, kiküldték a dobost a papírral. Körbebiciklizte a falut, esőben-hóban-fagyban-szélben-napsütésben, és 10 házanként kihirdette a nagytanács mondandóját. Hogyaszongya mindig úgy kezdte: Közhírré tétetik...
Lehet, hogy posztírónak ilyet kellene beszerezni, saját használatra. Tuti csak a kajapénzbe kerül. Mondjuk hosszú távra nem alkalmazható, de akkor mégis be lehet próbálkozni a füsttel. Hátha...

SziIu 2009.10.20. 14:39:45

Csak annyit tennek hozza, hogy az email-es reklamacio nem er semmit. Fax vagy alairt ajanlott kuldemeny, mas lehetoseg nincs.

solarenqu 2009.10.20. 14:43:20

Eleve, semmit nem értél volna el a reklamációval, ez a halálunk itt bent a behajtáson, hogy a t-pontban azt mondják hogy, ne fizesse be a számlát az ügyfél, aztana reklamációnak, rég nincsen fizetést halasztó hatája...

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.20. 15:05:36

Matek szak, újságíró. Biznisz szakból meg elkaszálnám rendesen. Kicsikém, miért gondolod, hogy a dájcse telekom éretted van? Egyoldalúan megszivat, és te viszed el úgyis a balhét.

CID 2009.10.20. 15:44:35

@solarenqu: Na, ti is szépen felhígultatok mostanság azért.....

CID 2009.10.20. 15:45:58

:) ez lemaradt :)

polikriszta 2009.10.20. 18:11:57

Hát igen, a jó öreg T-Home!! Nekünk is ott a vonalas, a két mobil, a net, a Home-tv. A legutolsó számlával jött egy tájékoztató, hogy lejárt a hűségnyilatkozat, és ha nem hosszabbítjuk meg, felemelkedik kb. 2-3 ezer forinttal. Tesó kétszer is bemegy,hogy meghosszabbítaná, mind a kétszer azt mondták, most nem működik a rendszerük, de felírták, és majd hívnak bennünket, ha jó lesz!? Azóta is hívnak,ennek kb. egy hónapja, most már nagyon kiváncsi vagyok, hogy mennyi lesz a számla összege!!

solarenqu 2009.10.20. 19:33:23

@CID:
jaja, felhigultunk....
csak a reklamaciok tobbsege, meg mindig nem miattunk van, hanem hogy t-pontban csesznek el valamit, ertem en hogy nagy a stressz, stb, de pld en sem nyulok bele abba amihez nem ertek,
ha muszaj akkor inkabb megkerdezek rola valakit, illetekeseket...
/tisztelet a kivitelnek/

Bezmag 2009.10.20. 22:24:50

Most akkor T-Com (ami nem létezik több mint egy éve,) T-Home, vagy T-Mobile az érintett? Vagy csak az újságiróhölgy esőember? Számomra nem világos...

Jihadgirl 2009.10.21. 10:16:22

posztoló félreinformálás címén simán reklamálhat, mivel a személyesen elhangzottakat a kutya sem tudja ellenőrizni, akár kamuzhat is mellé valamit. Ha kitartóan reklamál, előbb-utóbb adnak neki egy kis cash-t, csak hogy szabaduljanak tőle. Ez viszont akár hónapokig is tarthat, de szinte tuti siker. Kb. mint az hogy ha benyögöd hogy le akarod mondani a cuccost(bármelyiket) azonnal lesz extra kedvezmény.
Régi trükkök, de működnek.

Mylady 2009.10.21. 12:05:07

@solarenqu: Azért vicces ez a reklamációnak nincs halasztó hatálya duma
Ha te kapsz mondjuk a mobilszolgáltatódtól jogtalanul egy csekket a szokásos havidíj ezerszereséről (pár millió Ft), szó nélkül befizeted és utána kezdesz el utánajárni, hátha visszaadják?
Már ne is haragudj, de akkor hülye vagy

Ha egy követelés szerintem nem jogos, nem vagyok köteles kifizetni, akkor sem, ha a naccságos T-akárki azt mondja, hogy de.
Csak jelezni kell feléjük, hogy a számla összegét vitatom, meg hogy miért. (Meg azt is, hogy amennyiben a megfelelő összegű számlát kiküldik, természetesen befizetem. Csak hogy lássák a fizetési hajlandóságot.) Aztán lehet harcolni.

solarenqu 2009.10.21. 14:03:07

utolso mondat, feljelentes utan 1 nappa kikapcsoltak, ha csak egy szamla van a rendszerben akkor minimum szamla lejarta utan 5 + 30 napnak kell eltelnie hogy korlatozzunk egy mobile-t, de ez altalaban 45 nap is szokott lenni.... ergo nem csak egy szamla volt a rendszerben, vagy ha egy nappal a feljelentes utan korlatoztuk akkor az azt jelenti hogy minimum 35 nappal le volt jarva a szamla, amikor a "feljelentes" egyaltalan mailban elkuldte...
Fizetest halaszto hatalya nincsen a reklamacionak korlatozas jogos, egyebkerdes ?

Isaura 2009.10.21. 14:26:58

@solarenqu: Engem hívott már fel a T-Mobile egyik reggel, hogy magas lett a telefonszámlám (20 ropi, 13 körül szokott lenni), bár még nem küldték ki a számlát, de azonnal fizessem be, mert kikapcsolják. Ha nem azonosítottak volna be, nem derült volna ki, hogy tényleg ezek hívnak, azt hittem volna, hogy valaki szórakozik.

Volt olyan a T-Kábellel, hogy ŐK (!!!) bakták el a számlánkat (rossz helyre könyvelték a beérkező pénzt), és hónapokig telefonálgattam, mentem be személyesen, hogy ne követeljék már az 1000 Ft-os késedelmi pénzt, hiszen ők tévedtek. A végén inkább befizettem, mert undorodtam már a témától.

Nekem nem kell ezeket bemutatni... A nagy T...
Abszolút értem a posztoló problémáját.

solarenqu 2009.10.21. 15:41:57

@Isaura:
Forgalom figyeles hivott fel minden bizonnyal, a te erdekedbe, gondold csak el a szituaciot, ellopjak a telefonod es elkezdenek kiraly viktorra szavazni a megasztarban, meg miellot letiltod, es targyho 10-en pofan ver a teny hogy 5millio lett a telefonszamlad, azert hogy ezt elkeruljek felhivnak es tajekoztatnak hogy, megemelkedett a forgalmad tudsz e rola blabla...
ha meg egy befizetes rosz helyre konyvelodik valoszinuleg, rosz mt azonositot irtal a kozlemeny rovatba ha utaltad, amugy nem tud rosz helyre konyvelodni, de ez egyszeru ugy, le igazolod es megtalaljak...
en sem vedem a t-ét mert tudom milyen, de ezek a dolgok sztm nem ekkora problemak mint amekkora feneket keritetek neki...

CID 2009.10.21. 16:02:51

@solarenqu: Látom, te nem a felhígult kategóriába tartozol :)

an-dee 2009.10.22. 09:17:55

ez a kedvezmény arányosítása elég durva dolog, ebbe én is belefutottam, tehát ha pl 10-én van számlazárás és én a havi 3 ezer forintos számlát lebeszélhetem, akkor ezt úgy tudom jól megtenni hgy 1-10 -ig 1 ezer forintot beszélek és 11-30-ig pedig 2 ezret.

Tehát ha 11-30 között 2500 forintot beszélek, a következő hónap 1-10-ig 500-at, akkor igaz hogy pont 3000 forintot beszéltem, de mégis 3500-at kell fizetni az arányosítás miatt, mivel 500 forinttal többet beszéltem a 11-30-as időszakban, mint ami arra az időszakra jár.

Jól kitalálták :)
süti beállítások módosítása