Erős a mezőny, van még 2 egész hónapunk a remek 2009-ből, így nem állítom, hogy ez a levél lesz az idei nyertes, de az tuti, hogy nagy esélyes. Katalin elképedve látta, hogy a Szob-Budapest vonat elfelejt megállni a Nagymaros-Visegrád állomáson, ahol reggel 7:40 lévén egy rakás munkába és iskolába menő utas várakozott. A cserben hagyott fogyasztó panaszos levelére 2 hét múlva jött meg a zseniális, utánozhatatlan, szuperszórakoztató válasz: a vonat megcsúszott a nedves faleveleken. Nevessünk együtt hajtás után!
2009. október 15-én reggeli órákban "elfelejtett" megállni a személyvonat Nagymaros-Visegrád állomáson. Továbbhajtott, de később megállt. Aztán 5 percnyi tétlenség után otthagyva minden utazni szándékozót mégis elindult Vác felé. Az utasok értetlenül álltak az eset előtt. Tájékoztatást nem kaptak megfelelően, csak a panaszkönyvet kapták meg. Így írtam a MÁV osztályainak, hogy választ kérjek az esetre. A napokban kaptam meg válaszukat: "elcsúszott a vonat a leveleken" és "emelkedő" hátráltatta a szerelvényt a tolatásban. Kérem tekintse át a teljes választ az alábbiakban.
From: Katalin [mailto:x.katalin@gmail.com]
Sent: Thursday, October 15, 2009 11:03 AM
To: MVZ-PV_Fejlesztési Főosztály; Press; informacio@mav-start.hu; MAVZRt-HIK Észrevétel
Subject: ha a vonat nem áll meg az állomáson...
Tisztelt MÁV,
Szeretném tájékoztatni Önöket a mai napon ért meglepő eseményről:
Nagymaros-Visegrád állomáson várakoztunk 7.40-es Szobról érkező személyvonatra, amely a szokásos pár percnyi késéssel közelített is az állomás felé. Jött, jött, majd lelassítás nélkül igen lendületesen tovább is haladt és jó pár száz méterre az állomástól megállt. Mindenki ledöbbenve figyelve a kissé humoros, ám groteszk jelenetet. Vártunk. Tájékoztatás semmi. Senki sem indult neki a síneknek, hiszen balesetveszélyes, valamint túra ruházatban sem jár a többség dolgozni. Így 5 percnyi meglepődés után láttunk valami mozgolódást. Úgy tudom laikusként ilyenkor visszatolatás megoldható. Ehelyett a kalauz lendületes karjelzéssel elindította a vonatot Kismaros felé, semminemű jelzés nélkül. És ha valaki mégis elindult volna a sínen a vonat felé?
Az állomáson dolgozó jegypénztáros kissé sután megpróbált arról tájékoztatni, hogy ez van, nem tud mit tenni. Panaszkönyvet ajánlotta. De ez nem az ő hibája azt gondolom. De akkor ki a felelős ezért?
Több mint 100 ember áll az állomáson és kénytelen volt későbbi vonattal bemenni munkahelyére, iskolába stb. Ki fogja megtéríteni a kárt? Ugyanis a munkaadók nem túl toleránsak a bejárós dolgozók késésével. Hogyan történhet ilyen eset? Egyszerűen elaludt a vonatvezető, így alakult? Nem értem ezt a folyamatot? Hogyan engedhetik meg maguknak, hogy ilyen munkaerőt foglalkoztassanak? Nem beszélve arról, hogy ezért mi utasok fizetünk, nem is keveset. Értetlenül állunk utastársaimmal a történtek előtt. Volt olyan ismerős, aki a tárgyalását késte le, valaki csak később ért be az irodájába. De mindezt azért, mert a vonatot kezelő személyzet elnézett valamit? Hogyan működik Önöknél a felelősség? Mert ez kissé ugyan komikus, de elég felelőtlen lépés volt, jól gondolom?
Köszönettel várom szíves magyarázatukat a történtekért.
Tisztelettel:
Katalin
---------- Forwarded message ----------
From: MÁV-TRAKCIÓ Press <press@mav-trakcio.hu>
Date: 2009/10/28
Subject: Válasz Katalin észrevételére - Gy.130-174/2009. (ha a vonat nem áll meg az állomáson...)
Tisztelt Katalin!
Gy.130-174/2009.
Az Öntől 2009. október 15-én érkezett észrevételben foglalt esetet a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megvizsgálta, ennek alapján az alábbi tájékoztatást adja. A 2009. október 15-én közlekedő 2147. sz. vonat 60 km/h-s sebességről történő fékezéskor a vizes faleveleken megcsúszott, ennek következtében Nagymaros-Visegrád megállóhelyen a peron mellett nem tudott megállni. A mozdonyvezető az előírt utasításoknak megfelelően engedélyt kért a visszatolásra, azonban az enyhe emelkedő ellenében sem tudott visszatolni a szétkenődött faleveleken. Ezt jelezte a szakaszirányítónak, illetve a jegyvizsgálónak is. A mozdonyvezető egyeztetés után tovább közlekedett a vonattal. A mozdonyvezető az utasításoknak megfelelően járt el – szándéka szerint az utasok érdekeit is figyelembe véve. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a sajnálatos körülményekre tekintettel (visszatolatás meghiúsulása) ezúton kér elnézést a kellemetlenségek miatt.
A kártérítéssel kapcsolatban kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az illetékes MÁV-START Ügyfélszolgálattal (eszrevetel@mav-start.hu).
Üdvözlettel:
MÁV-TRAKCIÓ Kommunikáció
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.29. 12:38:39
Secnir 2009.10.29. 12:39:33
helianthus 2009.10.29. 12:39:57
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.29. 12:40:12
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.29. 12:40:43
Na de én visszatolattam becsülettel.
Secnir 2009.10.29. 12:41:16
akkor a MÁVnál miért ne lehetne ilyen? örüljön a t. poszt toló, hogy nem vitték vissza a kiindulóállomásra, azt mehetett volna volánnal....
helianthus 2009.10.29. 12:43:08
Nyáron, száraz időben majd pl. a meztelen csigákon fog megcsúszni, akik megszállták a síneket?
Ha Örkény ezt megélhette volna!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.29. 12:43:26
Azt válaszolták, h nyitott kapukat döngetek.
És tényleg.
Dr. Kix 2009.10.29. 12:43:46
ekibit 2009.10.29. 12:44:50
" szétkenődött faleveleken..."
Ez jobb a prolongnál is.
Ez odab@sz ám keményen :-):-)
torma99 2009.10.29. 12:50:37
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.29. 12:51:34
pengusz 2009.10.29. 12:54:31
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.10.29. 12:58:54
Neménvótam 2009.10.29. 13:01:10
Neménvótam 2009.10.29. 13:03:53
XCat 2009.10.29. 13:07:58
Pedro nyúl 2009.10.29. 13:10:14
A villamoson -Tátrán-van csúszásvédelem,ami működteti a sínféket és a homokszórót automatikusan,ha csúszást érzékel.
Biyb 2009.10.29. 13:13:53
Jó hogy nem azt írta, hogy készüljenek fel az utasok a téli időszakra, mert a személyvonat majd csak a Bp. Nyugatiban fog tudni megállni.
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.29. 13:14:40
:D
jpmjpm 2009.10.29. 13:21:55
De azért egy vasutast szívesen meghallgatnék ezügyben. Mármint a vonatsínre hullott levelekről.
@Pedro nyúl: Más megcsúszni és más 100+méterrel arrébb megállni.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.29. 13:27:05
staropramen 2009.10.29. 13:27:58
Megvan az új kormányszóvivő!!!
Miért névtelen ez a nagyszerű ember???
vércseharcsa 2009.10.29. 13:29:59
elsőként javaslom a jól kereső (1.250.000 bruttó HUF/hó) szakszervezeti vezetők falhoz állítását és agyonlövetését!
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.10.29. 13:31:31
Szintia 2009.10.29. 13:32:01
nyilván hibázott a mozdonyvezető is-nem időben kezdte meg a fékezést.
de valóban fenn állhat olyan helyzet, amiben egyszerűen nem tud visszatolatni.
ZON 2009.10.29. 13:33:37
.szali 2009.10.29. 13:33:38
etkezesiutalvany 2009.10.29. 13:33:41
pizsama 2009.10.29. 13:36:24
pengusz 2009.10.29. 13:36:39
Namármost a mávnál vagy lespórolták ezt (és életveszélyes a közlekedés), vagy hülyeségekkel akarják megvezetni a fizikában kevésbé jártas panaszost.
Andreana1982 2009.10.29. 13:38:08
Juan Schwartz 2009.10.29. 13:39:41
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.29. 13:40:27
Pedro nyúl 2009.10.29. 13:41:03
A nagyobb sebesség és a sínfék hiánya miatt elképzelhető,hogy akár 100+méterrel arrébb áll meg a vonat.
2009.10.29. 13:41:08
A peron mellett amúgy is hogyan lehetne annyi falevél, ami a másik vonat elmenetele UTÁN hullott oda, hogy egy több ezer tonnás szerelvény megcsússzon ??? Jég esetén valós a dolog, falevelekkel hazugság.
Gabo1000 2009.10.29. 13:42:41
Pedro nyúl 2009.10.29. 13:47:04
Tehát mintha nem is lenne...
Egyébként sínfék nélkül a homokszóró nem sokat ér.
Korábban kellett volna fékeznie a masinisztának,az nem kérdés,de a történet a számomra hihető.
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.10.29. 13:48:42
Manci néni, a szomszéd 2009.10.29. 13:49:42
Azért kíváncsi vagyok hány milliót vett fel ezért az aki írta a választ! Mert ehhez kellett ám munka, elképzelem mennyit gondolkodott rajta, netán tudományos kísérletekkel próbálta alátámasztani (cipősarokkal szétkent egy levelet a tócsában) a munkáját!
pengusz 2009.10.29. 13:51:29
Szintia 2009.10.29. 13:52:00
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.10.29. 13:52:00
A nedves faleveleknél csak az a jobb, amikor lepermetezik a sínt. A Balatonnál szoktak ilyenkor ősszel korcsolyázó vonatok lenni, de ez talán megvan mindenkinek:
www.youtube.com/watch?v=cxtjvqCf_S0
Pedro nyúl 2009.10.29. 13:53:37
Vonaton ritkán ülök,de a szentendrei HÉV-en (leginkább hajnalban,ősszel)sokszor tapasztalom.Úgy lehet észrevenni,ha fékezéskor elhallgatnak a motorok,akkor csúszik.Ilyenkor kisebb fékáramot kell kapcsolni,ettől viszont nő a fékút.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.10.29. 13:54:21
"miért nem hallunk hasonlót pl. a villamosoknál"
Biztos mert nem jársz a budai Lánchíd-aluljáró környékén. A villamosnak azért jobb a tapadási aránya, de ott is előfordul. 2008 nyarán meg a sín mellől felhordott kátrányon csúszkált Buda összes villamosa...
Pedro nyúl 2009.10.29. 13:55:24
changebug (törölt) 2009.10.29. 13:56:55
Na az ciki.
Itt meg legfeljebb szaros lábbal elérhetted volna a vonatot ha akarod - de már nincs benned elég életösztön - hogy elvánszorogj 200 métert.
2009.10.29. 13:57:09
ne mááááá
paráznabillegető 2009.10.29. 13:57:27
ki hitte volna, hogy ilyen hatékony lesz???
efhábé 2009.10.29. 13:58:38
paráznabillegető 2009.10.29. 13:58:52
majd valaki csak beszámol a kisérlet eredményéről...
kacsa! 2009.10.29. 13:59:10
Bizonyítás: hallottatok már olyat, hogy a vonat egy vagy több kereke forgás közben hangosan kopog? Azért kopog, mert korábban megcsúszott és a kerek futófelület egy része laposra csiszolódott (fém csúszik fémen). Maga a falevelek miatti csúszós sín pl. Rákosrendező és Vác között nagy probléma (bele ne köss, hogy ez meg Nagymaros-Visegrád, bazz), pláne, ha még esős is a sín, ilyenkor megállni és elindulni is nehéz, gondoljatok bele, 32 tengelyből 4 hajtott (7 kocsis inga), ha ezek a haladási irány felől vannak, gondot okoz. Ilyenkor tartalékkal szoktunk fékezni, de száz százalékosan nem lehet rá felkészülni. Elcsúszik, legfeljebb peronon marad még úgy is, és nem veszitek észre (csak a mozdonyvezető izzad).
Persze tisztában vagyok vele, hogy el fogtok küldeni a p*csába, mint tudálékos faszt, de ez esetben rögtön tehettek egy szívességet. Segíteni akartam.
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.10.29. 14:01:04
Anno személyvonattal tartottam Szfvárról Délibe, és Velencefürdő mhelyen, 30 km/h sebességről NEM tudtam megállni a falevelek miatt. Hosszú L-ben fékeztem (aki tudja mi az, az érti), mégis csúszott a szerelvény.(V43+5Bhv). Tegnap éjjel a kolléga járt úgy, hogy megállt Ercsi bejáraton tehervonattal, befékezte a mozdonyt Zbr-rel, és csak csúszott visszafelé szép lassan...D15-tel kellett megfogni, a dufis szergej ment előfogatnak, azzal is csak lépésben tudtak közlekedni.
eznemisénvagyok 2009.10.29. 14:01:18
Manci néni, a szomszéd 2009.10.29. 14:01:19
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:01:24
zsoger 2009.10.29. 14:01:43
Ákibard! 2009.10.29. 14:02:36
paráznabillegető 2009.10.29. 14:03:40
már kipróbálták a kisérletünket?
picsába.
Ákibard! 2009.10.29. 14:03:41
Pálya esése például? (Menetirány szerint lejt)
zsoger 2009.10.29. 14:04:31
NewSea 2009.10.29. 14:04:33
ez nem az uj kormanyszovivo. ez az uj miniszter elnok. ilyen jol se fleto, se gordonka nem bir hazudni. de meg, hogy le is irja...???? na, ez a rohej
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:04:43
The_Mask 2009.10.29. 14:05:12
En kisvasutnal lattam ilyet, ketszer gurultunk vissza a lejto aljara, vegigment homokkal a kalauz srac, es utana meg tolni is kellett egy szakaszon a kisvasutat.
Ákibard! 2009.10.29. 14:05:14
Lehet a Trabidból nem vetted még észre, de megsúgom, a vonatok fémből készült sínfejen közlekednek fém keékkel. Te a trabiddal aszfalton gumikerékkel. Az adhézió a kettő között ég és föld...
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.10.29. 14:05:40
Ákibard! 2009.10.29. 14:06:34
Nem az orrodból származó :-))))))
A csúszós lutykos sínfejet mondják taknyosnak.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.29. 14:07:09
Amúgy szerettem vonattal járni. Mindig volt ülőhelyem és télen sokszor ment a fűtés is. Nyáron mondjuk nem lehetett az ablakokat olykor lehúzni, de az biztos balesetveszélyes azért. Persze volt egy terítőm is amivel mászkáltam, hogy az ülés ne koszoljon össze a wc-t meg 6 év alatt egyszer sem használtam inkább így pontos képet csak az utastérbe beömlő szagból tudok következtetni.
Még valami: ha éppen egy tárgyalásom lett volna vagy csak éppen a munkadóm a fél órás késésem miatt levonja a mozgóbért (ami úgy 20% volt) mi lesz a kártérítésem? A jegy ára ???
Viktus 2009.10.29. 14:07:15
Végülis igazad van mostanság nem jártam Szobon lehet az állomás mellett olyan fák vannak, amelyek folyamatosan eregetik tonnaszám egyik pillanatról a másikra a falevelet, mert a menetrend szerint elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf?mikor=-1&isz=0&k=&ref=&retur=&nyit=&vparam=&language=1&i=Szob&e=Budapest-Nyugati+pu.&d=2009.10.29&u=29 elég sűrűn megy arra a csihuhu, és a többi nem csúszott el, akkor bizonyára igazad van.
Andreana1982 2009.10.29. 14:07:24
Igazad van és én is elfogadom az indokot.
Nekem csak az nem tetszik, hogy az utasoknak senki nem szólt egy büdös szót sem!
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:07:27
-korábban fékezett-és így meg tudott állni az állomáson
bukott vezérigazgató 2009.10.29. 14:07:30
*Az akcióban részt vevő vonatok esetenként nem, vagy csak a kijelölt megállóhelyektől távolabb állnak meg.
JÓ UTAZÁST KÍVÁNUNK!
kacsa! 2009.10.29. 14:07:41
Ákibard! 2009.10.29. 14:07:43
"Tegnap éjjel a kolléga járt úgy, hogy megállt Ercsi bejáraton tehervonattal, "
Úgy tudtam eddig, Ercsin nem szabad megfogni a vonatot B-)
Ákibard! 2009.10.29. 14:08:46
Ha tudod igazolni, hogy emiatt kár ért akkor méltányossági alapon kaphatsz kártérítést. Esetfüggő.
pengusz 2009.10.29. 14:09:08
Csak az nem ide tartozik, maradjunk inkább a súrlódásnál, gondolom nektek is így tanították :)
stardust 2009.10.29. 14:10:21
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:11:30
Még 1 dolog:a hóban,jégben nem csúsznak a kötöttpályások
pengusz 2009.10.29. 14:11:49
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.10.29. 14:12:42
pengusz 2009.10.29. 14:12:48
Ákibard! 2009.10.29. 14:13:38
"Csak az nem ide tartozik"
Biztos vagy benne?
"Adhézió: tapadás, tapadóképesség érintkező felületek egymáshoz tapadása, ill. az ezt létrehozó erő "
bekbórd! 2009.10.29. 14:13:39
Ákibard! 2009.10.29. 14:14:35
Tudom mi az utasvédelmi előírás, azonban ercsiben úgy tudtam tehervonatot nem szabad megállítani mert jönnek az indiánok és husssss... :) Részletezzem még?
köki 2009.10.29. 14:15:54
Trabantot és tornacipőt a vas-vas (sín-kerék) közti tapadással összevetni idióta marhaság. Akitől ennyi futotta, az többet járt tornaórára, mint fizikára. Ott is kellene maradnia a témaválasztásnál ... :)
Pistike_ 2009.10.29. 14:16:24
Viktus 2009.10.29. 14:16:57
Érdekes a falveél gondolom lehulott már egy ideje, és ez nem olyan egy nap egy vonat jár arra állomás, hanem előtte volt 10 szerelvény ami megtudott állni meg utánna érkezett még 19 ...
2009.10.29. 14:17:12
bpguy 2009.10.29. 14:17:14
Viktus 2009.10.29. 14:18:18
Ilyen villám a magyar IC egészen 95 km/h sebességgel tud sűvíteni?
Ákibard! 2009.10.29. 14:19:44
Hegyeshalom felé az IC 140 km/ó-val, az EC 160 km/ó-val is megy...
Manci néni, a szomszéd 2009.10.29. 14:20:45
Nos, akkor kérdem én, hogy a rákba jut el a szembejövő vonat budapestre? Annak is fel kell mennie az emelkedőn, nem? Az is szétkeni a leveleket, nem?
A másik: mekkora kereke van a vonatnak, és mekkora a falevél?
jpmjpm 2009.10.29. 14:21:23
kacsa! 2009.10.29. 14:21:38
pengusz 2009.10.29. 14:22:05
@köki: Az általad írt hasonlatokat nem én írtam. Talán pont a szakmámból adódóan átlátom, hogy nem olyan egyszerű a probléma, mint sok okos laikus elképzeli :)
Ákibard! 2009.10.29. 14:24:23
"mekkora kereke van a vonatnak, és mekkora a falevél? "
A kerékabroncs a sínfejjel megközelítőleg 1,5-2 cm-es felületen érintkezik...
Viktus 2009.10.29. 14:25:21
Nem csak érdekelne, hogy a többi mi okból tudott megállni ez meg nem ... csak a mozdonyvezető volt ezek szerint hülye hozzá.
Autóval is van olyan, aki nekimegy a szalagkorlátnak az autópályán pénteken a többség viszont nem megy neki ... de nem kezdünk el fizika handabandázni hülye volt a vezető, és ennyi.
@Ákibard!:
Az más szimpatikusabban hangzik.
Unter Bahn (törölt) 2009.10.29. 14:25:51
No én megtettem, igaz csak gyakornokként, a vizsgáig nem jutottam el.
Én anno száraz időben teljesen normális módon csúsztam túl két kocsinyit (47 m + mozdony) a megállón, igaz én balf-sz voltam.
Viszont aki itt nagy tömeg, nagy tapadásról beszél, az el van tévedve. Egy könnyű személyvonat gyorsításakor képesek a kerekek túlpörögni száraz időben is, nem beszélve arról, amikor a gázolt személy letörte a főlégvezeték csapját a mozdonyról és maximális fékhatást váltott ki. A fékút kb. 400 méter lett (meg az elgázolt is) és a baleset után vitték a komplett szerelvényt mozdonyostul a kerékesztergákra, mert minden kerék leblokkolt és "meglaposodott". (Egy-egy ilyen lapos kerék - ha elég nagy a kopás - képes minden fordulatnál eltördelni a sínt).
Szóval nem mondom hogy nem kamu a sztori, de nem is kizárt... ezt vitatni viszont szvsz csak szakmai alapon szabad.
Amúgy 16 éve MÁV-mentes életet élek, nem is utazok rajt'...
Ákibard! 2009.10.29. 14:26:05
"ajánlom a wikipédiát, az kicsit részletesebb"
Énis Neked :-)
A nálunk használatos vasutat hivatalosan adhéziós vasutaknak nevezik.(Gőz, dízel és villamosvontatás.)
2009.10.29. 14:26:51
stardust 2009.10.29. 14:27:31
Manci néni, a szomszéd 2009.10.29. 14:29:17
Ákibard! 2009.10.29. 14:30:50
Még nem láttál falevéllel borított sínt... (Mutatnék ha lenne fotóm, de nincs sajna)
Ahol 150-200 méteren át fák vannak a sín mellett ott szerinted 1-2 falevél hullik le ősszel?
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.10.29. 14:31:24
Biztos Te voltál ott, Te kérted a segélygépet, Te írtad az eseménylapot...amit nehéz elképzelni, az nem is létezik??
hateyou2 2009.10.29. 14:31:32
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2009.10.29. 14:33:02
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.10.29. 14:33:19
betépett felhasználó 2009.10.29. 14:33:39
mozdony lehet légpárnás.
kacsa! 2009.10.29. 14:34:10
Na témánál vagyunk! Mondjuk úgy, hogy nem volt szerencséje. Ha hülye lett volna hozzá, sehol sem tud megállni.
stardust 2009.10.29. 14:36:03
betépett felhasználó 2009.10.29. 14:39:43
azelejen csodalkoztunk, de ma mar mindenki szo nelkul menetiranyba elore gyalogol 200-300 metert es ott varja be a vonatot. Okosabbak osszehajthato haromlabu szeket visznek magukkal. Penzesebbje dezsovel, a falu villastargoncasaval bizniszel, oket altalaban egybol az I. oszt. vagonra emeli dezso.
legutobbi falugyulesen elhangzott, hogy az allomas elotti peront gordeszkara kellene szereljuk, hogy ilyen esetekben lehessen jobbra, ballra elhuzatni. Csak a suket jozsiba ne akadekoskodna annyit, szerinte a peron maradjon ahol van, az allomast kellene ellenkezo iranyba elhuzatni ugyanannyit....
na, mind1.
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:40:09
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 14:42:32
Tudtam, hogy van MÁV-CARGO, ez a teherszállítás.
De hogy külön MÁV-cég legyen a vonatkerék tapadására a MÁV-TRAKCIÓ (trakció - tapadás, ÉÉÉÉRTED!), aki vonatkeréknemtapadási ügyekben illetékes elvt... ehrm.. hölgyekkel és urakkal van tele...
Itt vannak az adóforintjaink!
Biztos van MÁV VENTO, ha szembefúj a szél, MÁV ZERO, a fagypont alatti ügyekre, MÁV XENO, ha a külföldi kollégák miatt késik a vonat...
kriszur 2009.10.29. 14:42:59
Ha nem fizetnénk kb. 200-250.000 felesleges közalkalmazottat -sokszor irreálisan magas fizetésért, főleg akkor, ha megnézzük a TFP-t/Teljes Tényezőtermelékenység/-, ha nem tartanánk el a selejtes állami vállalatokat, akkor lenne pénz adócsökkentésre, K+F-re, vállalkozásfejlesztésre, infrastrukturális beruházásokra stb..
Angliában komoly vasúti privatizáció volt, meg is látszódott /pár év alatt 60%-os növekedés árufuvarozás terén, 42% növekedés személyszállítás terén/,
semmittevő söpredék helyett szakemberek kerültek az élre, a szolgáltatás minősége hihetetlenül javult -tehát a fogyasztó részére is kifejezetten hasznos volt-.
Ameddig kádárista propagandaszöveggel és "propagandatettekkel" operál az MSZP, a FIDESZ és a Jobbik is -szerencsére az SZDSZ Tel-Aviv vonal már nem téynező-,addig nem lesz semmi érdemi változás ebben az ócska kuplerájországban.
Végre fel kellene fogni a sok idióta marhának, hogy minden ígéret, minden felesleges támogatás az ő pénztárcájára megy. Ha lenne egy normális konzervatív párt, akkor az az "öngondoskodásra" építene, nem kádárista "eltartunk mindenkit az adófizetők pénzéből" politikára.
Mondjuk ez csak egy álom, ameddig a magyarok 90% olyan ostoba, demagógiára éhes, tudatlan, műveletlen marha, mint most, addig nem lesz semmi változás.
A műszaki problémákkal tele van a farkam már. Nyáron állandóan MÁV-k...vának gátvonalszakadás van, télen meg a hideg miatt impotensek.
Máshol miért tud rendesen működni a vasút? Ja, talán mert kultúrembereknél működik az ország is, valahogy összefüggnek a dolgok........
BandW (törölt) 2009.10.29. 14:44:20
Ne égesd már magad fölöslegesen.
Amúgy az agysebészethez is ennyire értesz?
herut 2009.10.29. 14:45:10
Az igazgató tanácsban (vagy fene tudja mi a neve )pöffeszkedő párt beutaltak szintén menjenek!
Húsz éve nincs olyan hét,amikor valami eszméletlen baromság nem derül ki a MÁV-ról!A személyvagonok,illemhelyek kritikán aluliak,nem hogy klíma,de még az ablakok sem működnek gyakran,rendet nem tudnak tartani!
Falevélen megcsúszott....Ugyan menj már!
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:45:42
Nem hinném,hogy hülye volt.Én pl.12 éve vezetek balesetmentesen,de nem mondanám,hogy egyszer sem hibáztam ennyi idő alatt.Csak szerencsém volt
(meg a többi közlekedőnek is) :)
kacsa! 2009.10.29. 14:45:45
pengusz 2009.10.29. 14:46:53
Mondok egy példát: gondolom ismered a mérőhasábokat. Nos ezeknek olyan sima a felületük (a nagy pontosság miatt), hogy ha kézzel összenyomod őket (kipréseled közülük a levegőt), akkor egymáshoz tapadnak (gyakorlatilag csak oldalra csúsztatva tudod őket szétszedni). Nos ebben az esetben tényleg az adhéziós (ún. van der Waals) erők lépnek működésbe.
Holnapra utánanézek valami hiteles forrásból ok ? :)
Szabó néni 2009.10.29. 14:48:03
pengusz 2009.10.29. 14:48:09
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 14:48:41
A szobi vonalon ez annyira igaz, hogy múltkor ELINDULNI alig lehetett, annyira szar volt a tapadás. Másrészt a villamosnak van sínféke, ami azért ilyen helyzetekkor kurvajól tud jönni. Így ősszel a megcsúszás a legnagyobb para a mozdonyvezetők körében, szóval simán megtörténhetett. Az elég valószínű, hogy a mozdonyvezető nem jól becsülte meg a fékutat, mert az tény, hogy nagyon sokan nem hagynak maguknak "tartalékot": kinézik azt a pontot, ahonnan teljes fékezéssel pont szépen megáll a vonat a peron végén 100-ról és kész. Na így tényleg nem lehet.
Úgyhogy a sok önjelölt fizikus a tapadási együttható számolgatása helyett nyugodtan higgye el, hogy a MÁV ezer pofátlan kamuja között ez pont egy valós probléma. Nyugodtan kérdezzétek meg bármelyik mozdonyvezetőt a nyugatiban, mind ezt fogja mondani.
A Trakció meg ilyen ügyben nem fog hazudni, mert egyrészt nem érdeke, másrészt ott ül a seggében az NKH, és kőkeményen megb* őket.
Amúgy ha már feljött a villamos: A FLIRT is nagyon hasonló ezekhez, csak azzal másképp lehet "elcsúszni": annyira jó a csúszásvédelem, mint egy autónál, tehát mindig a csúszáshatáron fogja tartani. Na igen, de azon is van sínfék: az összes "lábával" megkapaszkodik a sínben, és valamikor majd csak megáll.
Még egy utolsó észrevétel: a V43-asok lökésszerűen, fokozatokban gyorsítanak, ezt mindenki érezheti is a kocsiban. Éppen ezért ezekkel szépen, finoman, gyökkettővel elkezdeni gyorsulni nem lehet. Az első fokozatra biztos, hogy nem tudott még emelkedőnek felfelé megmozdítani egy hat-hét kocsis szerelvényt, második fokozatra meg már jó eséllyel elpörgött a kerék.
Ákibard! 2009.10.29. 14:49:00
A trakció szó vontatást jelent. (Traction - angol)
Amúgy van még pár cég:
MÁV-Start, MÁV-Trakció, MÁV Gépészet, MÁV Ingatlankezelő, MÁV Cargo, stb.
jpmjpm 2009.10.29. 14:50:09
Azért nevettem, mert ez a dufis szergej számomra viccesen hangzik és már elötte is tele volt a sztori számomra érthetetlen kódokkal. Mintha valami kabaré lenne. Ha egy laikus végigolvassa amit írtál, akkor annyi ismeretlen és furcsa dolog van benne, hogy viccesnek hangzik.
Mi az a dufis szergej (bár halványan dereng valami egy ruszki dízel mozdonyról)?
Egyébként gyerekkoromban teljesen vasútmániás voltam. Imádtam a vasútmodelleket és néha vonatoztunk is, ha volt olyan kedves mozdonyvezető aki felvett minket.
Lopicy 2009.10.29. 14:50:27
betépett felhasználó 2009.10.29. 14:51:03
minel kesobb fezekezni,igy atcsuszasszal, na meg egy kis szerencsevel pont a kov.allomas elott allhatunk meg a vonattal.
hatrany: elso allomas elott varok szivnak
elony: nincs
szivesen
Ákibard! 2009.10.29. 14:51:16
Csak írd be a google-be hogy adhéziós vasút.........
kacsa! 2009.10.29. 14:51:20
...
Na jót szórakoztam, megyek aludni (meló 3:13-kor). Üdv mindenkinek, fikázók, utasok és kollegák egyaránt!
Pedro nyúl 2009.10.29. 14:51:39
Evvel mélységesen egyetértek.
Tudjuk,hogy sok a gond a MÁV-val,meg a vezetők,igazgatók lopnak,de ettől még tényleg megcsúszhatott ez a vonat
Szabó néni 2009.10.29. 14:53:01
betépett felhasználó 2009.10.29. 14:53:38
kacsa! 2009.10.29. 14:53:59
http://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_M62
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 14:54:29
jpmjpm 2009.10.29. 14:55:10
xenuka 2009.10.29. 14:56:38
MÁV CSOPORT TELJES VEZETÉSE ÉS ÖSSZES MOZDONYVEZETŐJE MENJEN MÁR A PICSÁBA.
Ha majd egy ilyen után kirúgják a mozdonyvezetőt és a válaszlevél íróját rögtön, akkor az összes többi mozdonyvezetőnek eszébe fog jutni, hogy néhol lejt a pálya és összel meg falevelek hullanak a fákról.
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.10.29. 14:58:01
Jelzés nélküli karjelzés? :D
pengusz 2009.10.29. 14:58:22
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 14:58:51
Nagyon halkan jegyzem meg: homokol, ha van mivel. Ugyanis teljesen lutri, hogy egy mozdonyban van-e homok, vagy nincs.
Még halkabban jegyzem meg: ha esetleg vezérlőkocsis üzemben ment (tehát mozdony hátul), akkor még homokolni se tud, max a mozdony alá. Csakhogy a mozdony fékje 20 tengely felett ki van iktatva, és csak gyors(vész)fékezésnél lép be, ami ebben az esetben halottnak a csók, mert akkor már úgy csúszik az egész, mint a tükörjég.
Shalamoon 2009.10.29. 14:59:13
kacsa! 2009.10.29. 14:59:49
Te is meg a Zsindex is mehetne, pár trollon kívül már mindenkinek tiszta, hogy ez nem az év vállalati hazugsága.
kriszur 2009.10.29. 15:01:24
Itt nem egy egyedi eset felfújva, a MÁV csődtömeg. Én az utóbbi 5 évben 4-szer utaztam vonattal, ebből kétszer több órát vártam kánikulában gátvonalszakadás miatt, egyszer meg fél órát egyéb műszaki probléma miatt.
Az egész MÁV egy siralmas csődtömeg. Szerintem ideje lenne a szemétdombra baszarintani, nem tízmilliárdokkal támogatni évente.
Sztem a személyvonat-közlekedés teljesen felesleges a fővonalakon kívül. Azonnal leépíteném, majd erős felügyelet mellett privatizálnám az ingatlanvagyont. Oldják meg az utazást jóval költséghatékonyabb autóbuszos tömegközlekedéssel.
Tele van sztem minden normális ember t-je vagy p-je azzal, hogy pár tucat ember nyavalygása miatt finanszírozza ezt a csődtömeget.
Ahogy az ipari és szolgáltató szektor msá területeiről is el lehetett bocsátani az embereket, úgy a MÁV-tól is ......
pengusz 2009.10.29. 15:01:26
jpmjpm 2009.10.29. 15:02:42
Viktus 2009.10.29. 15:04:26
Így van. Kőműves Józsi is, ha flexel nem a vasbetonyt vágja el, hanem fél méterrel arrébb pista lábát kirúgják, és nem fizikai elemzésbe kezdtek, hogy szegény Józsi kettőt látott a sok felestől.
A mozdonyvezetősdi szakma nem egy hude nagyon kemény meló ne akarja már nekem beadni v.ki , hogy az. Két dolga van tudjon elindulni meg tudjon megállni nem is kis pénzért. -
Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.10.29. 15:04:27
:)))
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:05:45
amúgy a falevél csúszik, a bakonyban hegynek felfele közlekedő vonatokra szoktak is rakni plusz egy mozdonyt hogy fel tudjon "mászni"-aki nemhiszi kipróbálhatja, fog 2 sima felületű vaslapot rak közé vizes falevelet és rájön hogy csúszik..
gabbor 2009.10.29. 15:06:02
kriszur 2009.10.29. 15:06:07
Bocsáss meg, de nem hiszem, hogy a világ boldogabb felén százméterekre állnak meg a vonatok::D Ha van egy sorozatosan felmerülő hibajelenség, akkor épeszű cégnél, épeszű alkalmazottaknál felkészülnek a hiba megelőzésére stb....
A MÁV egy csődtömeg, nem utolsósorban az ott dolgozó alkalmazottak szellemi és mentális képességei végett.
Attól, hogy az adófizetők pénzéből eltartott sínbohóc vagy, még nincs feltétlenül igazad....
Elmehetnél a MÁV-hoz vagy Gaskó alá szóvivőnek ....:P
betépett felhasználó 2009.10.29. 15:06:53
kosz
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 15:08:02
Ui.: látom, hogy neked ez lesz a szakmád, meg szép dolog a mundér becsületét védeni - de nem is kell minden poént komolyan venni! Peace!
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 15:08:31
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.10.29. 15:08:34
betépett felhasználó 2009.10.29. 15:10:46
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 15:11:53
pengusz 2009.10.29. 15:11:57
Artie 2009.10.29. 15:13:25
Már csak a tavaszi szokásos magyarázatot kell megvárni... Ja, megvan! Sztrájk!
Én mindent elhiszek, hogy ez van, meg kurva nehéz megállni, de mitől van az, hogy erre soha senki nem számít és nem készül fel? Miért mindig _megmagyarázunk_, és nem felkészülünk?
xenuka 2009.10.29. 15:15:42
MÁV csoport évente 210 milliárd költségvetési pénzt kap, meg az idén még 60 milliárdot és most sírnak további 90 milliárdért.
Egy megyei jogú város pl Eger, Szeged éves költségvetése - EGY VÁROSÉ - 30-80 milliárd.
10 millió lakossal számolva 27 000 FT ingyenpénz kap a MÁV emberenként.
Ezek után persze jegyet meg bérletet kell venni.
És a mozdonyvezető elfelejti, hogy ott egy megálló van.
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:16:08
moli 2009.10.29. 15:17:41
fejlodik a mav?
jpmjpm 2009.10.29. 15:18:09
Artie 2009.10.29. 15:19:10
kacsa! 2009.10.29. 15:19:20
xenuka 2009.10.29. 15:20:26
kacsa! 2009.10.29. 15:21:20
xenuka 2009.10.29. 15:22:09
Biztos kivágtak minden fát a környéken, hogy ne legyen falevél a sínen.
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:22:43
@kacsa!:kitartó ember vagyok... : )
Viktus 2009.10.29. 15:23:59
Ott nem csak jóelvtársak üldögélnek a melegedőben, hanem egyik fog egy seprőt, és lesöpri azt a pár száz métert pl. , hogy ne legyen faleveles ...
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:24:40
Doubledeceker 2009.10.29. 15:25:48
Igen, van ilyen, van aki már maga is megtapasztalta.
Egyet viszont nem értek, igen rosszul is mérte fel a mozdonyvezető, igen nem tudod visszatolatni, de akkor miért nem lehet azt, hogy bemondják a hangosba és az utasok utánatrapolnak.
Vezetőnek meg egy enyebenye sünökkel körítve.
kacsa! 2009.10.29. 15:26:24
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.29. 15:26:42
Ejoy 2009.10.29. 15:27:47
Az őszi üzemhez hasonlóan egész évben szakaszonként be kell kenni a sint, megfelelően jelölve, persze csak lakotterületeken és átjárókon kívül. Namost. padlógáz-satufék, padlógáz-satufék. A kedves utas ebből sokat nem vesz észre, maximum más a hang hatás és ritmikusabb a gyorsítás-lassítás, viszont ezzel lehet kurva sok üzemanyagot és áramot spórolni.
Figyeljétek meg!
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:28:20
Fórumromboló Troll 2009.10.29. 15:28:24
Vagy tudja, hogy meg fog csúszni, de nem kezd el előbb fékezni? Ki kell rúgni, és börtönbe kell csukni.
Faszomba' már, hogy ezek a bohócok kifogást azt mindig találnak, hogy miért nem, vagy miért rosszul végzik a munkájukat.
jpmjpm 2009.10.29. 15:28:59
Hümüzhümümüz 2009.10.29. 15:29:53
Nálunk csak 2-300 méterrel csúszott túl egy vonat a fránya levelek miatt. Smafu! Kevésbé életveszélyes, mint repülővel tovább repülni. :D
Artie 2009.10.29. 15:31:13
Szánalmas vagy, ahogy véded a MÁV-ot, és pont az ilyen alkalmazottak miatt tart ott, ahol, meg amiatt a pár tízezer ember miatt, akik fölösleges vannak ott, szociális foglalkoztatónak használva az egész bagázst, és amikor valaki leépíteni vagy bezárni akar, akkor persze ő az emberek legfőbb ellensége.
@kacsa!: Bocs, hallottál már olyanokról, hogy tévé, rádió, internet? Tudod, ezek azok a dolgok, amelyekben sok mindenről lehet látni, hallani, olvasni. Megjegyzem, német és osztrák vonaton nem egyen ültem már, és azok is bírnak pontosak lenni.
indapass90210 2009.10.29. 15:31:25
xenuka 2009.10.29. 15:32:26
kepfeltoltes.hu/091029/Nagymaros-Visegrad_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:33:10
norbikimi0217 2009.10.29. 15:34:08
indapass90210 2009.10.29. 15:34:21
Artie 2009.10.29. 15:35:12
xenuka 2009.10.29. 15:35:21
kepfeltoltes.hu/091029/Nagymaros-Visegrad-Googli_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Artie 2009.10.29. 15:36:42
mqqq 2009.10.29. 15:37:27
HOL A GOND?
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:37:28
elvakult marha...honnanveszed hogy mávos vagyok...gondolkodni kéne...valószínű a fejlettebb dolgok jobbak, csak te nem vagy hajlandó gondolkodni...inkább jössz a hőbörgéssel...ezermiliárdok...nemjöttélmégrá h ebben az országban sose fog kiderülni mire megy a pénz?
xenuka 2009.10.29. 15:38:55
HOL A LEJTŐ?
Fórumromboló Troll 2009.10.29. 15:39:12
Pedig nem egy túl bonyolult gondolatmenet, figyeld csak:
-ősz van
-hullanak a szép sárga levelek
-lefele hullanak a szép sárga levelek
-a fa koronájához képest a sin lejjebb van
-nagy az esély tehát, hogy a sinre is hullik
-vizes falevél csúszik
-ha csúszik, hosszabb úton tudok megállni
Megoldás: előbb kezdek fékezni.
Hogy jön ide a Forma1? ott is utasokat szállítanak?
mqqq 2009.10.29. 15:39:55
mqqq 2009.10.29. 15:41:23
xenuka 2009.10.29. 15:41:33
Minden menetidőt megnöveltek 30 %-al.
Pl Budapest-Pécs a 80-as évek végén 2 óra volt és most megint 3 óra.
DwightMcCarthy 2009.10.29. 15:42:03
feltátelezzük h úgy gondolkodik mint te
-előbb elkezd fékezni
-lassul
-lassul
-eléri a faleveles részt
-megcsúszik
marha nagy tömeg marha kis tapadófelületen marha könnyen megcsúszhat
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.10.29. 15:42:26
neked ugatok 2009.10.29. 15:42:54
fej vagy gyomor? :)
xenuka 2009.10.29. 15:42:56
Inkább a mozdonyvezetőt küldd el, hogy kiszámolja mennyivel előbb kell fékeznie.
Egyébként télen soha nem fog megállni?
Csúszni fog a sín és a lejtő marad.
mqqq 2009.10.29. 15:42:59
daCruel 2009.10.29. 15:43:15
mqqq 2009.10.29. 15:45:00
mqqq 2009.10.29. 15:49:01
Viktus 2009.10.29. 15:51:54
Na hagyjál már érdekes a 21. században máshol megtudják oldalni, hogy a faleveleken ne csúszkáljon a vonat, és nem is hatvannal tögyögnek, hanem kétszázzal hasítanak itt meg ez a MÁV-nak problémát jelent.
Viktus 2009.10.29. 15:55:18
Hu elég bizalomgerjesztő ez az uniós állomás :D egyébként durva egy lejtő nem is tudom más európai országok hogyan tudnának megbírkózni ilyen kihívás leküzdésével főleg, ha még falevél is van, és ne adj isten esik is.
xenuka 2009.10.29. 15:59:11
L414 2009.10.29. 15:59:54
A horvátországi vonatbaleset, ahol permetezőszertől csúszott a sín.
neked ugatok 2009.10.29. 16:05:38
két hsz-t olvass vissza, aztán cáfold meg az igazi mozdonyvezetők tapasztalatát... lol
Viktus 2009.10.29. 16:08:35
www.rtl.hr/index.php?cmd=show_clanak&clanak_id=9771 itt láthatsz a videón ez már lejtő mondjuk arra hegyek is vannak nem Duna parti sétány ...
BarneyStinson · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/353-fiat 2009.10.29. 16:13:15
rolika 2009.10.29. 16:16:52
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.10.29. 16:19:13
Uaz469 2009.10.29. 16:21:12
A vasúti közlekedés nem biztonságos, meg kell szüntetni. Lássuk be.
Breaking news 2009.10.29. 16:22:59
2009.10.29. 16:24:45
Valószínüleg ezesetben a mozdonyvezető huibázott, kezdett egy lehelettel később fékezni. Ki kell e rúgni? Csak akkor ha minden valaha megcsúszó villamos és mozdonyvezetőt. Viszont akkor egy pillanat alatt az összes gond megoldódik, senki nem vezetne ebben az országban többé.
Az önjelölt fizikatudósoknak meg annyit, hogy bizony azon a kis emelkedőn visszatolatni álló helyzetből nehezebb mint szépen folymatosan jönni felfelé és a végén megállni...
SzL
daCruel 2009.10.29. 16:29:13
Bettyno 2009.10.29. 16:31:10
Ma történt velem.
Rohantam, hogy elérjem a vonatot. Egy perccel az indulás előtt szálltam fel, a Nyugatiból tartottam tökmindegy hová, de a Vác-Veresegyház vonalon. Ugye a Nyugatiban marhaterelő kordon van, rohantam, de felmutattam a megfelelő papírt az egyik kukásnak.
Szerencsésen elértem a vonatomat, jön a kaller-jegyvizsgáló-paraszt. mondom neki, hogy egy jegyet szeretnék. Ő meg, hogy szálltam fel jegy nélkül, mondom van okmányom. Mondja mutassam, mutatom. Erre neki áll velem veszekedni.
Itt lesz érdekes az "okmány" kérdés. Az egyik önkormányzatnál dolgozom, ahol van egy olyan arcképes igazolványunk, ami teljes árú BKV éves bérletnek felel meg, nincs ráírva, hogy utazási igazolvány vagy vmi, de a BKV szabályzatában benne van, hogy önkormányzati dolgozók az igazolvány felmutatásával Bp. közig határig ill. HÉVen a vonal végéig (azaz pl. a szentendrei héven végig pótjegy nélkül) utazhatnak. Amióta egyesített Budapest bérlet van a Volán buszra is csak kiegészítő bérletet szoktam venni.
A kérdésem: szerintetek miért fenyegetett a jegyzvizsgáló-kaller-paraszt a 2000 forintos büntivel? Mert szerintem én teljesen szabályos voltam.
CsJP 2009.10.29. 16:36:30
vivax 2009.10.29. 16:39:52
azé' ha mozdonyvezető lennék tudnám tizedelni a népet rendesen, nem kell ide szőnyegbomba, meg vegyifegyver.
gócpont · http://gocpont.blog.hu 2009.10.29. 16:42:36
hol élünk? én pillanatnyilag külföldön, de megyek vissza...
cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2009.10.29. 16:49:28
A London Overground ugyancsak a lehulló levelekre fogja a késések okát, pedig az csak a külső kerületeket összekötő körbevonat, mégis 20 perceket is össze tud szedni!
Az angolok találták fel a vonatot, csak működtetni nem tudják még/már.
vanyek 2009.10.29. 16:49:56
[link]http://www.metnet.hu/?m=news&sub=show&id=166[/link]
Szintén a szobi vonal, csak itt egy vihar miatt lett faleveles a sín. De a végeredmény egy és ugyanaz.
XCat 2009.10.29. 17:03:38
És persze őriztetni őket, valami csókos szekus céggel. Vagy minden 3 kilométerre mellészögelni egy gyakran sztrájkoló máv alkalmazottat.
Lesz annyi értelme, mint a vizítdíjautomatáknak.
Na? :)
sanya18 2009.10.29. 17:16:59
XCat 2009.10.29. 17:26:53
Ezért sokan nem szeretik őket, ami elég érthető szvsz.
Hogy elnézést kértek, meg ügyfélnek tekintenek? Na és? Ha elkésel a munkádból, és ezért kirúgnak, akkor úgy vagy vele, hogy dugják fel maguknak az elnézést. Ha elkésel emiatt a vizsgádról, azért is. Ha nagyapád meghal, pedig ha nem késnek, vele lehettél volna az utolsó perceiben, akkor is. Stb.
Ne veregessük már meg a vállukat azért is, mert nem hugyozzák le az utasokat.
2009.10.29. 17:40:37
más részt, most hogy van net,s minden önjelölt exhibicionistának írhatnékja van, azért tudsz róla,de amúgy azért nincs ez gyakrabban, mint rég, vagy máshol..apropó, nagy nyugat!!
egyszer egész európás hóviharok miatt 72 óra alatt értem ki 20 helyett Fra.o-ba...egy helyen nem késett csak 20 percet a vonat, igen, Mo.on!!..Milánóban már délben törölték az összes vonatot arra a napra!Olaszországban egyszer rossz kompra tolták fel a szerelvényünk egy részét S.Gionnavi-nál,a baleseti statisztikákban a MÁV a legjobbak között van, egy szóval van azért pro és kontra is.. az egy dolog, hogy modernizálni kell, ez nem vitás!!!
de mellette azt sem kell elfelejteni, hogy '88 óta a MÁV felét kapja annak a pénznek, amit mint állami stratégiai cégnek, a szinten tartáshoz meg kellene kapnia..
s miért stratégiai?
-mert bármilyen (Isten ne adja) katasztrófa során evakuálni, menteni kell,bizonyos méretek felett csak vasúton,vasúttal lehet. (ha tudnátok hány potenciális gócpont van Mo.on - atomerőmű, hipó üzemek, stb.)
-NATO-s s egyéb biztonsági szerződéseket kell teljesíteni,ahol a vasúti infrastruktúra elég fajsúlyos dolog.
-nemzetstratégiai mert sok esetben kiválthatatlan más szállítási módokkal!!!
(ingázók, hétvégi-ünnepi forgalom,tehervonatok, paksi erőmű fűtőelemeinek szállítása, nagy tömegű ömlesztett áruk stb.) ha ezeket mind a közútra terelnétek, beleroppanna az ország..
tehát mielőtt szapuljátok és meg akarjátok szüntetni a vasutat, el kellene gondolkodni azon is még, hogy akkor mivel utazik az emberek jelentős része? kocsival? busszal? na igen....ha egy kicsit is végig gondoljátok, hogy mekkora autós forgalom növekedés lenne az egyéb járulékos károkról és környezetszennyezésről nem is beszélve...mivel viszel fel kb. 100.000 embert vasárnap este Bpestre? vagy örülnél neki ha 1 cukorrépás szerelvény helyett vagononként 3 kamion menne pluszban az utakon? átdübörögve a te kis kertes házad előtt is, mert ugye hiába csak kocsiban képzeled el magad, azért csak a szép kiesben laksz,távol a forgalomtól, ugye?
hja, és persze akkor a megnövekedett forgalom nem kerülne hatványozottan több pénzbe, ugye? és ha egyszer végre kiszámláznák neked a benzinben az útfenntartás valós díját? nem ezt a mostani nevetségeset...szóval a tanulság, kell változtatni a MÁV-on!!! de nem le- hanem FEL!! fejleszteni olyan szintre, hogy egy normális, mai, európai nagyvállalat legyen.ami által megadható az állampolgári joga is mindenkinek hogy közlekedjen, ha nem telik, nem tud, vagy egyéb okból nem akar kocsira ülni (mondjuk megérett már arra,hogy rájöjjön,a P+R-máv-metro fele annyi idő, mint a kocsival araszolás),vagy vidéken a sok faluba napi 2x betévedő buszhoz nem akar igazodni. ...én speciel a múltkor vártam Klotildligeten a vonatra 1 órát, mert kimaradt egy járat...nem örültem neki,de túléltem és nem posztolok egyből,hogy grrrrrrrr (pedig vicces ok volt, elromlott az egyetlen wc a motorvonaton,ez is lehetett volna szalagcím a Blikkben, ha ha ha).... de nem mérgelődéssel töltöttem az időm, rájöttem hogy gyönyörű a Pilis, és rácsodálkoztam hogy a madarak 5% ismertem fel csak...
hja, nem vagyok vasutas, van kocsim is, és buszon is ülök, csak kicsit messzebbre igyekszem nézni, mint a pocskondiázás
XCat 2009.10.29. 17:49:02
...hja, nem vagyok vasutas, van kocsim is, és buszon is ülök, csak kicsit messzebbre igyekszem nézni, mint a pocskondiázás..
Hát ezt úgy most körülbelül be is mutattad.
Grat.
BandW (törölt) 2009.10.29. 17:54:53
Hány ezrelékes neked az a lejtő, amit elfogadsz?
Gastroger 2009.10.29. 18:08:21
Volt megálló?
Volt.
Megállt?
Nem.
A falevél meg vis maior hogy lehullik.
Jah.
Legközelebb Vis maior, hogy nem gondoltuk, hogy télen hó is lehet.
comment#1:
Tisztelt Homár!
Tóth Béla vagyok, tűzoltóságnál dolgozom, sofőr vagyok. Sajnos a vonat amivel menni szoktam, nem állt meg az állomáson, így a következővel sikerült csak beérnem. Ezáltal a műszakban csúszás keletkezett, és mivel tőlünk megvontak, a MÁV-nál pedig dotálnak, nem tudtunk eleget tenni az elégséges szolgáltatásnak, ahogy a MÁV sztrájk idején is szokta volt mondani. Sajnos a mozgóbérem ugrott, szerencse, hogy egy tűzoltáshoz nem kellett kimennem, mert szénné égett mire beértünk.
Comment#2:
Tisztelt Komár László Fogyasztóvédelmis Úr, és 30 éve a vasút szolgálatában, ja a nevem Mozdony Aldás, vasutas, tisztelettel, keziccsókolóm. Namóst az úgyvót, hogy Bélámmal tótuk neki, és a friss töpörtyű illata árasztotta be a kocsit, mikor fékezni köllöt vóna, de hákérem, megcsúszik a sínen, van ilyen, adhézió, vagy mitmondott a főnök. Egyébként a lilahagyma is legurult a kijelző mellül, a rohadtanyát, bele az olajba. Mindegy, mentünk tovább.
Na, ekkór szót az erzsio, hogy baj van ég az ól. Mondom-e híbtad-e a tűzoltókat. Hívta hvíta, de egyik nem ért be a munkahelyire, a másik meg éppen életet ment. A rosebbit, hát az én disznajaim, nemfontosak. Tisztelt Komár Blokk legyenszíves kivizsgálni, hogyisvanez.
comment#3:
Tisztelt Rendőrkapitányság,
Sajnálattal közlöm, de nem tudom elfogadni az önök által küldött feljelentést, melyszerint én egy 8 éves kislányt elgázoltam volna a zebrán. A zindokaim a következők, bazzeg.
Nekem akkora hummerem van öcsisajt, hogy a gumilenyomata nagyobb mint az előszobafolyosód, szóval rám ilyen adhéziós izék nem vonatkoznak.
Nekem téo gumim volt, a melletem 40el pöcsölő szuzukisnak szerintem nyári, azért vót beszari, nem ment 50-el, ahol lehetett vóna, így persze, hogy beelőztem. Nekem más papucsok vannak bazz a felniken, így a kresz rám másként értelmezendő. Így, hogy ecsaptam valakit a zebrán, sajnálatos vizmajor, biztos hull az elsárgult levél, vagymi.
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.29. 18:59:33
Uj muhódókat nyomnak fel és valami 50cm pontossága lesz ezentul a GPS
bélabácsi2 2009.10.29. 18:59:39
hülye
hülyébb
leghülyébb
rendőr
postás
vasutas
(Hofi)
vagy már ez volt? nem olvastam végig.
metaxa 2009.10.29. 19:40:29
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.10.29. 19:57:16
pengusz 2009.10.29. 20:00:20
Az adhézió főleg folyadékoknál és gázoknál játszik nagy szerepet (vagy mondjuk folyadék szilárd, gáz szilárd kapcsolatoknál)
Ha szilárd testeket akarsz adhéziós erőkkel összekötni, akkor ahhoz speciális feltételeket kell teremteni. Az adhéziós erők tulajdonképpen az általam korábban említett van der Waals erőknek köszönhető. Ezeket nevezik másodrendű kötéseknek is, hiszen hasonlóak a kémiai (elsőrendű) kötésekhez, csak sokkal gyengébbek. Az egymással érintkező anyagok molekulái ha "elég közel" kerülnek egymáshoz, akkor köztük vonzó jellegű erők ébrednek. Nos szilárd testeknél azért nehéz ilyen helyzetet létrehozni (hogy elég közel legyenek egymáshoz), mert a szilárd testek felülete egyenetlen. Nagyon jól fel kell polírozni (finiselni, leppelni, tükrösíteni, szuperfiniselni), hogy annyira sík felületet tudjunk létrehozni, hogy az anyag részecskéi (atomja, molekulái) elég közel kerüljenek egymáshoz, és ki tudjanak alakulni ezek az adhéziós erők. Folyadékok és gázok molekulái a viszonylagos szabadságuk miatt sokkal közelebb tudnak kerülni egymáshoz 8És akár egy szilárd test felületéhez), így az adhéziós erők inkább náluk játszanak nagy szerepet. (pl. ezért van szakítószilárdsága a folyadékoknak, a belső súrlódások is erre vezethetők vissza, a pára ezért "tapad" meg a hideg fémen, üvegen stb. stb.)
A közönséges súrlódások nem ezekre a másodrendű kötésekre vezethetők vissza, hanem arra, hogy a szilárd anyagok felülete nem tükörsima, hanem van egy bizonyos felületi érdességük.
Az általad említett adhéziós vasút kifejezés valószínüleg az eltérő szóhasználatnak köszönhető: ugyanazt a kifejezést másképp érti egy fizikus egy mérnők és egy "laikus civil"
Amennyiben tudsz valami hivatalos (hiteles) forrást írni, hogy miért is ez a neve az "adhéziós" vasútnak, akkor megköszönném, ha megírnád. Tényleg nagyon érdekelne a téma, én is lelkiismeretesen utánnanéztem :D
ave 2009.10.29. 20:27:11
CSAK EZ A BAJ.
A falevelek meg csusznak mindig. Szep volna, ha en is azt mondanam, amikor belecsuszok az elottem haladoba autoval, hogy ja, tudja ilyenkor csusznak a falevelek...
Lassabban megyunk, korabban fekezunk. ALAP.
Gastroger 2009.10.29. 20:42:00
Ti vicceltek?
majd, ha szarrá gázolók valakit a kocsimmal, majd megvédetek bazmeg, hogy nem volt adhézió?
Akkor az jön, hogy figyeltem volna oda.
A MÁV is a kibaszott milliárdjaival, meg a kerékkoppootó barmaival, mega sztrájkoljunk, mert azért vagyok szakszervezet bameg.
olyan picsán kéne rúgni az egészet, hogy elsztálljon.
Gastroger 2009.10.29. 20:47:48
Érdekes a közútkezelőknél, aki szintén nagy fasz, van pénz lesózni az utakat, viszanyírni azon zöccséget ami zavarja a kilátást. Az is egy szar banda, de a vasút még lehúzóbb.
Abbul a pénzből amit fizetünk, csakkkijön.
Ja, minden negatív hozzászólásért várok visszautalást a számlámra, merhogy az én befizetésemből, munkámból is fizetik a sínbohócokat.
metaxa 2009.10.29. 20:52:07
bla 2009.10.29. 20:53:11
ZBR 2009.10.29. 20:53:32
"Lassabban megyünk, korábban fékezünk."
Igen és be is tartjuk mellette a 4 évszakra érvényes menetrendet?!
@Gastroger:
"de a vasút még lehúzóbb."
De nagy lehúzás, hogy hajlandóak kártérítést is fizetni! Ezt nevezem!
Gastroger 2009.10.29. 20:54:40
Nem okoztam balesetet. Köszönöm jól vagyok. (Édesanyám is mielőtt nekikezdünk).
Jó pár éve nem utazok MÁV-al, kocsival járok dolgozni (baszom nagy, kopasz, tetkós hummerfes állat vagyok), de ez azért bazmeg vicces.
Üdv,
(egy kis női piros 0,9-es szuzukis) :))
metaxa 2009.10.29. 20:57:04
A közútkezelő meg rossz példa, mert lám, ott sem a Volánt említetted. Itt a vasútnál bár mindenki a MÁV-ot szidja, ez valójában rengeteg céget takar. A mozdonyos cégnek pl nem sok köze van ahhoz, amelyiknek a fákat kellene kivágnia. Ha rajtam múlna, nem lenne fa a vasút közelében, hidd el!
Gastroger 2009.10.29. 21:00:14
Anno én is jártam vonattal, fősulira.
Na most tegyük fel, hogy nem áll meg a vonat, lekésem a vizsgát. Nemkapok diplomát kiesik egy év. Nem lesz munkahelyem, m,ert kell hozzá a diploma. Egy éves fizetés kiesik.
Tisztelt MÁV 1 azaz egy évi tandjíam, és az elhelyezkeséből származó összeget buktam.
Azaz 1x138e FT. + 12*192e Ft. = sok.
Gastroger 2009.10.29. 21:06:26
Az hogy ráfizetéses, oké, ezért kapja a MÁV a valag pénzt állambácsitól.
Vannak a vasútnál is szabványok, űrvalami, vagymiazisten, hogy nem lóghat ki. Ezzel az erővel, a lombtalanítást is elvégezhetné a kerékkoppogató.
Nem kell nyreségesnek lenni, legyen vasút,KELL, gazdaságilag, starégilag (de gazdaságilag, az egy másik poszt lenne, bocs,) államilag dotált persze, csak nehogymár túllőjünk a célon. Csak ennyit akart a kommentem.
ekibit 2009.10.29. 21:11:05
" @Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: @betépett felhasználó: az a 150 tonnás mozdony vontat még 200-600-1200 tonnát, az egész szerelvény ~2,5 négyzetméteres felületen tapad, gondold át hogy mekkora lendülete van 60 km/h-s sebességnél,és ha olyan a sín mint a síkosítóval bekent hal az olajoshordóban, a vonat kereke meg sima felületű akkor szerintem nem olyan nagy csoda hogy megcsúszik..."
De akkor b@ssza meg kezdjen el fékezni időben, ha BP-re megy akkor már Gyöngyösnél ha mán ilyen gond akad...
xenuka 2009.10.29. 21:15:49
Az osztályozás meg a sebességi rekordok csoportosítása miatt van:
adhéziós vasút - sín kerék kapcsolat van
nem adhéziós vasút - nincs sín kerék kapcsolat pl mágnesvasút, ahol lebeg a mágneses tér miatt a vasút a sín felett
adhéziós vasúti sebességi rekord - TGV 1990 515 km/h "hagyományos" mozdony
nem adhéziós vasút - mágnesvasút Japán 1999 552 km/h
leggyorsabb vasúti jármű - USA 1982 9851 km/h nem elírás kilencezer felett - ember nélkül.
metaxa 2009.10.29. 21:16:06
"De akkor b@ssza meg kezdjen el fékezni időben"
Nyilván a mundér becsületét is védem, de:
én pl tudom, h X állomáson, megállóban levélhullásos időben oda kell figyelni, de nagyon. Mehet arra olyan kollégám, aki évente 1X jár arra, és eddig mindig nyár volt....
xenuka 2009.10.29. 21:28:17
kepfeltoltes.hu/091029/Nagymaros-Visegrad_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/091029/Nagymaros-Visegrad-Googli_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
pengusz 2009.10.29. 21:29:02
Írtam, hogy szerintem számomra az okozza az ellentmondást, hogy amit a vasútban adhéziónak neveznek (valószínűleg a közvetlen érintkezésre céloznak, ahogy te írtad), az nem azonos a fizikában adhéziónak nevezett jelenséggel :)
Bettyno 2009.10.29. 21:59:00
Kérdésem volna, legyetek szívesek segíteni. Előre is köszi :-)
Ma történt velem.
Rohantam, hogy elérjem a vonatot. Egy perccel az indulás előtt szálltam fel, a Nyugatiból tartottam tökmindegy hová, de a Vác-Veresegyház vonalon. Ugye a Nyugatiban marhaterelő kordon van, rohantam, de felmutattam a megfelelő papírt az egyik kukásnak.
Szerencsésen elértem a vonatomat, jön a kaller-jegyvizsgáló-paraszt. mondom neki, hogy egy jegyet szeretnék. Ő meg, hogy szálltam fel jegy nélkül, mondom van okmányom. Mondja mutassam, mutatom. Erre neki áll velem veszekedni.
Itt lesz érdekes az "okmány" kérdés. Az egyik önkormányzatnál dolgozom, ahol van egy olyan arcképes igazolványunk, ami teljes árú BKV éves bérletnek felel meg, nincs ráírva, hogy utazási igazolvány vagy vmi, de a BKV szabályzatában benne van, hogy önkormányzati dolgozók az igazolvány felmutatásával Bp. közig határig ill. HÉVen a vonal végéig (azaz pl. a szentendrei héven végig pótjegy nélkül) utazhatnak. Amióta egyesített Budapest bérlet van a Volán buszra is csak kiegészítő bérletet szoktam venni.
A kérdésem: szerintetek miért fenyegetett a jegyzvizsgáló-kaller-paraszt a 2000 forintos büntivel? Mert szerintem én teljesen szabályos voltam.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.10.29. 22:11:53
Az más kérdés, hogy szerintem lehetne más a szabály, tehát a bp.-i bérlettel felszálló utas vehessen kiegészítő jegyet a városhatáron belül.
De azért ez nem lenne ilyen egyszerű. Mi van, ha a kalauzzal csak később találkozol?
Egyébként szerintem általában sem kéne 2000 Ft-os pótdíjjal terhelni a vonaton vett jegyet, csak valamilyen kisebb kezelési költséggel.
ti
Ab ovo 2009.10.29. 22:16:46
Bettyno 2009.10.29. 22:21:51
köszi, hogy káromkodtál
más kérdés, hogy főleg az igazolvány nem ismeretével volt bajom....tartok tőle, hogyha megvettem volna a jegyet abban az egy percben, akkor is meg akart volna büntetni, mert az egész szituációban az igazolvány kérdés volt a sarkalatos pont....szerintem
The_Mask 2009.10.29. 23:39:13
Sajnos, nem voltal szabalyos, velem is elofordult ugyanez, es fizettem is miatta, ha olyan allomason szallsz fel, ahol van jegykiadas, akkor ott meg kell vedd a jegyet. En beprobalkoztam volna azzal, hogy azt mondom, hogy a kovetkezo (!Budapesten beluli! megallonal leszallok), majd hirtelen a megalloban (ahol tudom, hogy nincs jegykiadas) "meggondolom magam", es visszaszallok a vonatra. Van olyan mav alkalmazott, aki eyt megerti, van akinel ezt sem lehet eljatszani.
De sajnos ez a szabaly.
Szerintem mozgalmat kene inditani a szabaly megvaltoztatasara.
Mask
mizrolist 2009.10.30. 01:05:34
Idézet a BBC-től:
The leaves cause a problem akin to "black ice" on the roads.
When the wind strips the leaves from the trees lining the tracks, the rain makes them stick to the lines.
The first train to pass over them crushes the leaves, forming an iron-hard, Teflon-like coating which causes the trains to slide.
Még valaki hitetlen?
Szepikutya 2009.10.30. 07:02:07
betépett felhasználó 2009.10.30. 08:13:19
rajnaig 2009.10.30. 08:17:14
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.30. 10:37:36
zépont 2009.10.30. 11:39:51
Béla bácsi a metróvezető elfelejt időben lefékezni az egyik metróállomáson! Aztán egy "húb...meg" után visszatolat. Neki sikerült. Igaz, az alagútban nincs falevél.
betépett felhasználó 2009.10.30. 12:38:14
na ne,
a kaszablankas csokjelenet azert ubereli a metrorükvercet
zépont 2009.10.30. 13:07:25
grizzancs 2009.10.30. 13:42:33
betépett felhasználó 2009.10.30. 13:44:24
mas: autopalyan belson 80al vacakolot ha jobbrol elhagyok 95el, elozesnek szamit?
efhábé 2009.10.30. 16:04:35
McKelek 2009.10.30. 16:15:48
- milyen mozdony volt?
- ha elektromos, akkor ugye ha a sín és a kerekek közt ennyi sok levél van, megszakad az áramkör és nem nagyon megy az elektromotor - de legalább szikrázik ;)
- ha dízel, akkor meg ilyen súllyal miért volt probléma elindulni?
- miért nem vitte el a leveleket a mozdony menetszele?
Amúgy van pár lehetöség van ilyen elkerülésére:
- síneket takarítani
- több vonatot indítani, azok megoldják a takarítást a menetszéllel
- olyan mozdonyvezetöt alkalmazni, aki meg tud állni ott, ahol kell (sebesség helyes megválasztása, féktávolság helyes becslése/kiszámítása, stb.)
- lecserélni a szóvivöt :)
nem mondom meg 2009.10.30. 17:35:29
Aki nagyon ért hozzá, szívesen meghívom egy nem hivatalos és szabálytalan utazásra. Ott majd meglátja, milyen az, amikor álló helyből kell több száz tonnát megindítani, milyen az, ha a 140 km/h-val haladó InterCity-nél meghúzza az ember a féket, aztán még hosszú másodpercekig nem történik semmi, mire elkezd valami fékhatás kialakulni vagy éppen hogy tud a menetközben, egyenletes sebességgel haladó mozdony kereke felpörögni, amikor néhány nedves falevélre ér és még sorolhatnám. Aki nem próbálta, nem tudja, mivel nem is tudhatja. Nem autó, nem gumi, nem aszfalt. Fém a fémen, kis felületen, minimális tapadási tényezővel. A vasúton nem százalékban mérik az emelkedőt, hanem ezrelékben.
mizrolist 2009.10.30. 18:44:15
DwightMcCarthy 2009.10.30. 19:31:30
DwightMcCarthy 2009.10.30. 19:44:50
csillagház 2009.10.30. 20:17:02
hapcika 2009.10.30. 20:20:23
moli 2009.10.30. 23:56:25
allast valtanek.
DwightMcCarthy 2009.10.31. 13:19:00
HumanitaRian 2009.10.31. 23:29:53
Alapvetően megértem a felháborodott kommentezőket, akik védelmezik a MÁV-ot. Akár azt is el tudom fogadni, hogy van érthető szakmai indok, ami ezt a helyzetet okozta.
DE ez egy szolgáltatás ugyebár... ha már úgy esett, hogy megesett a csiszi-csuszi, akkor szolgáltatóként:
a.) tájékoztatom a tisztelt utazóközönséget. Akár a hangosbemondón, akár a pénztáros nénin keresztül, megkockáztatom akár azon az áron, hogy a kalauz saját lábán visszasétál.
(És most kérlek, hogy ne gyertek azzal, hogy elromlottak a hangszórók, mert madarak fészkeltek rájuk vagy be volt rekedve a pénztáros néni.)
b.) tájékoztatom a kedves várakozókat, hogy számíthatnak-e pótló járatra, merre találják a vonatot, etc.
c.) tekintettel arra, hogy szolgáltatóként nem biztosítottam a vállaltakat, nem háborodom fel és vállalom a felelősséget.
Mindezen nem változtat sem az, hogy a történtek oka benne van-e a harmadikos fizika tankönyvben vagy a másodikos matek példatárban, sem az, hogy kinek a papája, nénikéje, keresztmamája dolgozik a mávnál.
A legmókásabb az ebben a helyzetben, hogy Ti, kedves felháborodott védelmezők, lennétek a leghangosabban panaszkodók, ha ugyanezt a helyzetet
más díszletben megkapnátok:
pl: egy laza vasárnap délutáni családi mozizás alkalmával a film egy órával később kezdődne és a mese helyett egy jó kis horrort vetítenétek,
de mindezt értesítés nélkül, így a dolog csak akkor derülne ki, amikor az 5éves a harmadik percben, az élveboncolós jelenetnél elájul.
Szakmai magyarázat lenne és különben is a Nagyi a jegyszedő, szóval igazán csak Ti, a laikus nézők nem értenétek, hogy történhet ilyen. Igaz?
Akkor, ott senki nem segített az utazóközönségnek. És ezen az utólagos hivatalos magyarázat semmit sem segít. Akkor sem, ha igaz…
Mi, laikus utasok nem értünk a technikai háttérhez. És ez így van jól. A szolgáltatást azért vásároljuk meg, nagyon drágán, mert szükségünk van rá.
Nem akarunk érteni a sínekhez, váltókhoz vagy falevelekhez. Megfelelő szolgáltatást várunk és ez nem az. Ez egy vicc.
Valamelyik este a Nyugatiból kiengedtek egy menetrendszerinti vonatot az utolsó vágányok egyikéről üresen. A gond csak az volt, hogy ez a vonat az első
vágányok egyikéről szokott indulni. A kijelzőn a járat sorában a vágány száma helyett egy csinos kis gondolatjel volt. Kb. 80 ember állt és nézte a táblát,
kérdezgette a többieket, az unottan flangáló kalauzokat, akik semmit sem tudtak. Telt az idő. Már csak 4 perc az indulásig, a sor egyre feljebb kerül a táblán.
Egyszer megjelenik a vágány száma. Tömeg megindul… a megadott vágánynál egy másik város van megjelölve célként. Nem gond, légvonalban közel, csak a Duna másik oldalán.
A tömeg fele hiszékenyen felnyomul… a másik trappol előre és faggatja a vonat vezetőjét, aki semmit sem tud. A felszállók elbizonytalanodnak… leszállnak.
A vonat nem a miénk… Vissza a táblához. Már csak 2 perc.. 1… paff, a járat lekerül.
Kiment a legutolsó vágányok egyikéről. A laikus bagázs ezt onnan tudja meg, hogy a következő vonatra passzírozódva meghallgathatja amint a kalauz röhögve elmeséli valakinek mobilon…
Összességében azt hiszem, hogy aki napi szinten igénybe veszi ezt a remek szolgáltatást és nem elfogult saját vagy különböző fokú rokonságának MÁV-os munkaviszonya kapcsán, az tisztán látja, hogy ez a minőség vállalhatatlan.
2009-et írunk, Föld bolygó és ez egy szolgáltatás... Nem egy pénznyelő automata. Vegyük tudomásul.
H
Albu 2009.11.05. 21:25:11
dikor 2009.11.08. 12:02:59
Amihez nemértek abba nem pof.. bele!
Amit írt a Máv az teljesen megfelel a valóságnak. Vannak itt elég vicces hsz-ek. A mozdonyvezetönek is kellemetlen volt és biztos kapot érte valami megrovást.
dikor 2009.11.08. 12:12:11
-miaz, hogy 50 eves orosz technika? egy tobb tiz tonnas vonat NEM FOG MEGCSUSZNI, NEM TUD (fizika!), az olyan erovel tapad a sinekhez, hogy szarra lapitja a levelet es a maradek vizet is kinyomja belole (kis tulzassal persze).
- milyen mozdony volt?
- ha elektromos, akkor ugye ha a sín és a kerekek közt ennyi sok levél van, megszakad az áramkör és nem nagyon megy az elektromotor - de legalább szikrázik ;)
- ha dízel, akkor meg ilyen súllyal miért volt probléma elindulni?
- miért nem vitte el a leveleket a mozdony menetszele?
milyen jó kis kifogást találtak... mi az, hogy néhány falevél miatt nem tud visszatolatni a vonat? hát akkor menjen oda valaki és takarítsa le. könyörgöm... ekkora baromságot! hihetetlen.
Legalább ne éggessétek magatokat hülye hsz-al.
Albu 2010.01.18. 19:52:50