Magyarországon korán felnőttszámba veszik az embert, olyan szempontból főleg, hogy már egy gyerekkel is éppen olyan parasztok a boltban, mint egy kifejlett Naiv Ügyféllel. A Homárnak persze kevesebb gyerek írja meg az élményeit, mint szavazókorú, ezért külön üdvözöljük a 14 éves Istvánt, aki vette a fáradságot, és egy amúgy, sajnos, hétköznapinak számító kis megaláztatás után levelet fogalmazott a CBA-nak, amit nekünk is elküldött. István egy pizzaszeletet vett egy budapesti CBA-ban, és mivel nem eszik húst, rákérdezett, hogy az étel tartalmaz-e húst. A normális kérdés annyi felbosszantotta az üzlet személyi állományát, hogy a történet innentől dickensi fordulatot vett, olyan tételmondatokkal, mint „az apád faszát van ebben hús” és „a gyerekek lopnak”. A sztori szomorú, de az legalább örömteli benne, hogy léteznek olyan tökös fogyasztók már a gimisek között is, akik hajlandóak a sarkukra állni, ha hülyének nézik őket.
Tisztelt CBA!
A mai nap jártam a Miklós utca 8. szám alatt található üzletükben, ahol vásároltam többek között egy Fornetti Görög Pizzaszeletet. Mielőtt megvásároltam volna a terméket, megkérdeztem a pékáruknál található hölgyet (Zsófit), hogy az általam megvásárolni kívánt termék tartalmaz-e húst. Azt állította a hölgy – nagyban kacsingatva a mellettünk álló biztonsági őrre - hogy nem tartalmaz húst. Fel sem merült bennem, hogy szándékosan átvertek volna, ezért amint a bolt előtt konstatáltam, hogy a termék tartalmaz húst, azonnal visszavittem. Itt, volt szerencsém beszélni a boltvezető-helyettes hölggyel és további dolgozókkal. Három dolgozó azt állította, hogy a barna darabkák a pizzán Oliva bogyók, kettő azt állította, hogy odasült sajt (különböző megjegyzeséket fűztek hozzá, mint például, hogy még sosem pirítottam sajtot, és, hogy nagy valószínűséggel még sosem főztem otthon), a hentes pedig azt állította, hogy szója fasírt található a pizzán.
Emiatt ismételten reklamáltam a boltvezető hölgynél, aki azt javasolta (ellentmondást nem tűrő, indokolatlanul agresszív, engem semmibe se vévő hangnemben), hogy hívjam fel a gyártót, vagyis a Fornetti-t. Több telefon után, sikerült elérni az egyik munkatársukat, aki utánanézett. Pár percnyi várakozás után, az ügyintézőhölgy megmondta, hogy az áru tartalmaz húst.
Ezek után felkerestem az egyik dolgozót, és megosztottam vele a Fornetti álláspontját. Erre, az illető különböző modortalan, trágár kifejezésekkel illetett (például: „az apád faszát van ebben hús”). Ettől felháborodva megosztottam az esetet az üzletvezető helyettes hölggyel. Ő, úgy reagált erre, hogy azonnal menjünk ki az üzletéből. Ekkor ránk hívta a biztonsági őr, aki kiküldött minket (szintén agresszív, lenéző hangnemben). Mi mondtuk neki, hogy jogunk van panaszt tenni, és mi nem megyünk ki. Ekkor elkezdett különböző dolgokba belekötni, mint például, hogy négyünknél miért csak egy kosár van, illetve, hogy miért nem csak egyedül intézem ezt az ügyet. Mikor mi válaszoltunk a kérdéseire, kioktató hangnemben tudatta velünk, hogy mi még csak gyerekek vagyunk, és, hogy nekünk kötelességünk – bármilyen esetben – az idősebbre hallgatni. (Ebből kiderül, hogy mi az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanulói vagyunk, mind a négyen 14 évesek).
Erre mi kértük a főnököt, aki meg is érkezett. A hölgy tudtunkra adta, hogy: „a gyerekek lopnak”. Nagy szerencsénkre, a boltban volt egyik tanárunk, akit odahívtunk, segítsen akaratunk érvényesítésében. Neki elmondta, hogy minden gyerek az iskolánkból illetlen hangnemben beszél a munkatársaival, és, hogy kötelességünk lenne az idősebbel tisztelet teli hangon beszélni. Tanárnőnk állította, hogy mi, véleménye szerint, teljes mértékben tiszteletteljesen viselkedtünk.
Rá kellett jönnünk, hogy itt már csak a panaszkönyvvel érhetünk el bármit. Tudattuk az üzletvezető-hölggyel, hogy kérnénk a vásárlók könyvét, jogunk van bele írni. A hölgy azt mondta, hogy tisztában van azzal, hogy neki kötelessége kiadni, de nekünk meg kötelességünk illedelmesen beszélni Vele, és a munkatársaival. Hatodik kérésünkre adta oda a könyvet, amibe mi leírtuk az esetet.
Összegzésként annyit szeretnék írni, hogy kérném, vizsgálják ki az esetet, és vegyék a gyermekeket is emberszámba az üzleteikben. A levelemet továbbítom fogyasztóvédelmi blogokra, és hozzáférhetővé teszem az iskolámban. Tovább mindenkit intek az Önök üzletében történő vásárlástól.
Várom válaszukat,
István
Az utolsó 100 komment: