Tékozló Homár

Derűs országimázs a MÁV és a BKV jóvoltából

2009.11.23. 00:01 | szily | 164 komment



Gáborral olyan dolgok történtek 48 óra alatt, amik szót sem érdemelnek, hiszen nem szakadt le a kezében a fogantyú és a végén kapott vonatjegyet is. De vele volt külföldi barátja, akit kalauzolt, így a két nap igen kínos hangulatban telt, annyira, hogy Gáborból kibújt a költő, és Budapestet prostituálthoz hasonlította. Hogy miért, az azonnal kiderül:

nyilván sok MÁV-os és BKV-s sztorit kaptatok már, de higgyétek el, teljesen máshogy veszi ki magát ugyanaz a történet, ha egy kicsit az idelátogató külföldi szemén keresztül látjuk kedves fővárosunkat és annak tömegközlekedési gondjait. (Ideértve most egy kicsit a MÁV-ot is, alább részletezem, hogy miért.)
 
Én most kicsit így láttam a világot, mivel egy hétig alkalmam volt egy külfödi ismerősömet gardírozni Budapesten. Nem szeretnék minden problémát felhánytorgatni, ami a fővárosban az egyszerű szemlélődő számára is nyilvánvaló, így csak az ismerősöm utolsó 48, itt töltött órájának eseményeit foglalnám össze. 
 
Mivel közeledett a hazaindulásának napja, úgy döntött, hogy ideje jegyet váltani a nemzetközi vonatra hazafelé. Épp a Nyugati felé járva, leszálltunk a villamosról, és bementünk az állomásra. Én a magam részéről már itt elkezdtem rettegni, mert a távolról viszonylag kellemes látványt nyújtó Nyugati közelről meglehetősen romos állapotban van. Tele hajléktalannal, emberi ürülékkel minden félreeső sarokban, egyszóval katasztrófa. De szerencsére nem azért mentünk oda, hogy a budapesti építészeti emlékek leromlásán elmélkedjünk, egyszerűen csak a vasárnapi nemzetközi vonatindulások felől érdeklődtünk. (A barátom azért megjegyezte kicsit túlozva, hogy ennél még a belgrádi központi pályaudvar is jobb állapotban van.) Barátom angolul feltett kérdésére a jegyárusító pultnál helyet foglaló hölgy mindjárt közölte is magyarul(!), hogy náluk a nemzetközi információ már bezárt, menjünk át a Keletibe, ott 24-órás nemzetközi információ van. Szerencsére ott voltam, hogy fordítsak, mert már kb. itt problémákba ütköztünk volna. Átmetróztunk hát a Keletibe, ami megint csak ugyanazt az elszomorító, kelet európai külsőt hozta, amit röviden a XIX. századi klasszicizmus szocreállá mutálódott rendszerváltás utáni lepukkanásaként lehetne jellemezni. Jöttek szembe a csövesek, az arab pénzváltók, a mérsékelt közvilágítás. A Lotz-terem tényleg szép, de az oldalhajók már egyszerűen rohadnak, összhatásra ez a pályaudvar még nagyobb szégyen, mint az előző. Bementünk a nem könnyen megtalálható nemzetközi pénztárakhoz, jegyet húztunk a 24 órán át nyitva tartó információhoz, ami azonban BE VOLT zárva. Vártunk egy ideig, hátha mosdóba ment csak a kisasszony, de nem jött, így egy idő után feladtuk - én dühöngve, a barátom pedig értetlenül - odébbálltunk. (a bezárt információspulthoz húzott jegy mellékelve)
 
Tehát, hogy világos legyen, Budapest egyik főpályaudvaráról, ahol nincs 24 órás információ, az angolul nem beszélő jegyárus kisasszony úgy küldött át egy külföldi turistát  a másik főpályaudvar 24 órás információjához, hogy az nem is volt nyitva. Még jó, hogy a két pályaudvar csak egy "laza sétára" van egymástól. Ezt követően a Délibe már inkább nem mentünk át, tanulmányozni a szocializmust a maga kifejlett, nyolcvanas évekbeli valójában. (Gyalázat egyébként, hogy Budapestnek nincs egyetlen, európai szintű pályaudvara sem, és mindez senkit sem érdekel, egyetlen döntéshozót sem. Hiszen a pályaudvar "csak" az első benyomás, amivel egy vonattal érkező külföldi szembesül, és adott esetben ez "csak" az utolsó emlék, amit Magyarországról magával visz. Ezek a pályaudvarok Magyarország (Budapest) arcai, és Mi jelenleg egy lepattant, 60-as éveiben járó prostituált arcával nézünk a világra.   
 
Nem akarom csak a MÁV-ot szpulni, mert a BKV is kitett magáért ebben az időszakban. Miután végül később mégis meg tudtuk venni a barátom jegyét haza, vasárnap este tömegközlekedéssel elindultunk a Keletibe a vonathoz. Át a - két autópálya-híd áráért felújítás alatt álló - Margit-hídon, majd végig a körúton. A barátom meg is jegyezte, hogy mi van, Ti használt kombinókat vettetek? Először nem értettem, mit akar, aztán láttam, hogy a fejünk felett himbálózó műbőr borításos fogódzkodókra céloz, amik két év használat után máris foszladoznak szét. De az összes! Ez nem vandalizmus kéremszépen, hanem silány munka, az alapanyag telejsen téves (de költségkímélő) megválasztása, és/vagy a karbantartás érdeklődés teljes hiánya. "Remélem", a BKV megvárja, míg valaki kezében leszakad az egyik, és akkor majd ráfogják a villamossofőrre, hogy túl gyorsan ment, így hirtelen lassulás miatt az utasra nehezedő negatív g-erő elszakította a kapaszkodót...
 
Azon már csak kínosan kacagtam, amikor a barátom azt fotózta, hogy a nemrég felújított 2-es metró Blaha Lujza téri megállójában a falbaépített óriáskivetítő vasárnap este az előző péntek estig várható időjárást mutatta 0-24-ben. Valószínűleg lefagyott három nappal korábban, és ez azóta senkinek sem tűnt fel.    
 
Végül a barátom szerencsésen felszállt a vonatára, ahonnan még küldött egy lánc-smst, mely szerint egy csinos, ámde meglehetősen ideges török lánynal utazik egy fülkében, aki épp most panaszolta el, hogy az egyik metrómegállóban, ahol fel akart szállni a metróra, nem volt nyitva a jegyárus, ezért az automatából akart BKV-jegyet venni, de az nem fogadta el a fém kétszázast(!). Így aztán lement a megállóba jegy nélkül, ahol természetesen megbüntették az ellenőrök, és mivel külföldi volt, számlát sem adtak neki. (Ami ugye azért jó, mert a büntetéssel elvileg már utazhatsz, kivéve, ha nincs róla semmi bizonyítékod, mert így a kijáratnál nyugodtan megbüntethetnek még egyszer.)
 
Budapest, Magyarország, megint szépen bemutatkoztunk. 
 
Üdv.:
 
Gábor      
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Franky4fingers 2009.11.23. 09:22:29

Az a gond az ilyen "minekjönideakülföldihanemtetszik" mentalitással, hogy ugyebár a külföldi pénzt hoz ide.

És aki olvasott egy kicsit mást is újságon kívül, annak egyértelmű, hogy BUdapest az elmúlt 2-300 évben a nyugati világ számára a kelet kapuja volt, ahol még európai számára befogadható körülmények között lehet találkozni a kelettel. Ez adta a város sajátos báját, ami miatt idelátogattak (ez méga kommunizmusban is így volt, ahol nem a kelet, de a KGST blokk előszobája voltunk)

Az a nagy baj, hogyha lesüllyedünk a Balkán szintjére, a kutya nem fog idejönni. Ugyanis ha Balkánt akar valaki, ott van Belgrád,Szófia, Bukarest, vagy ha keletet Isztambul, Kijev. Ha meg Európát, akkor Bécs, Prága stb.

Szóval igencsak kellene törekednünk az européer országimázsra, különben nagy cumi lesz turistaügyben. És az nagyon nagyon sok pénzt vesz ki a zsebünkből.

8Gbit 2009.11.23. 09:38:46

Sziasztok!

Nagyon sok minősíthetetlen hozzászólást látok. Megmondom miért: Aki azért hasonlítja az országunk helyzetét egy nálunk szegényebb országéhoz,hogy szépnek lássa ezt ,ami most van annak csak gratulálni tudok, mert ezek szerint számára a cél az,amihez hasonlítja!
Én azt mondom,hogy inkább azok az országok felé kéne tekintgetni,ahol rend, tisztaság, normális hozzáállás van, használható tömegközlekedési eszközök, emberség stb. Folytathatnám hosszasan az érveket, de a lényege az egésznek ,hogy előre kell nézni és nem hátra ,mert úgy nem jutunk előrébb.

Egy másik érdekesség, ha előre mész,de hátra nézel,akkor előbb utóbb nekimész valaminek és akkor még Te leszel felháborodva, hogy mit keres az a dolog előtted!

A Poszthoz is pár szó.
Sajnos tény,hogy egyre jobban csúszik le az ország színvonala a többi ország EU-s országhoz képest. Most inkább a csatlakozó országokra gondolok, hiszen az egy reális hasonlítási alap. Emlékezzetek ,hogy Balaton milyen népszerű volt a külföldiek számára és mennyire elrontottuk azt is! Jobban megéri nekik lemenni Horvátországba, mint a Balcsira leugrani 1 hétre. Itt van egy csomó műemlék, kulturális lehetőség,amivel a külföldieket idecsalogathatnánk,de amikor én sem szívesen megyek az utcára ki,akkor egy külföldi helyébe gondoljátok bele magatokat. Minden kulturális helyhez el kell jutni és egy külföldi nem feltétlenül saját autójával jön. Ilyenkor jön a képbe a tömegközlekedés. Itt megértem a posztíró helyzetét, amelyben azt próbálja leírni,hogy szégyelli magát,hogy minden ilyen problémás ebben az országban és szó szerint ég a barátja előtt és ez neki is kellemetlen valahol.

Kb. ennyi.El lehet rajta gondolkodni. Tudják azok ,akiknek ezt a sort szántam.

8Gbit 2009.11.23. 09:43:24

@Franky4fingers: Egyet értek, nem szabad lesüllyednünk,mert akkor magunkra maradunk és ha nincs turista, akkor az rossz fényt vet ránk,amely további gazdasági negatívumokat hozhat magával.

Ld. pl. Sláger Rádió befektetőjének kivonulása az országból. Kicsinálták, politikai érdekből.
Egy üzletember úgy gondolkodik,h nem tudok mit tenni, így viszem oda a pénzem,ahol én azt kamatoztatni tudom,mert itt elfogytak a lehetőségek számomra.

Silverf@x 2009.11.23. 09:44:34

Hahahahahaha! Ez nem balkáni szint, ez már alatta van, az állati szint alatt.

Irországban például közel ugyanennyibe kerül a tömegközlekedés, és még csak hajléktalanszagú sem leszek a buszon/villamoson. Mexikóban mondjuk már hasonló a helyzet, mint itthon és ott az embereket is gyakrabban elrabolják. Albániában pedig szamárral vontatott kocsik vannak. Szóval nem olyan rossz ez, csak attól függ, honnan nézzük :D

pajki 2009.11.23. 09:56:54

Jajj istenem, honnan jött ez a külföldi barát? Hogy ez legyen a legnagyobb gondja a bkv-val, hogy lefagyott az info tv meg hogy foszlik a kapaszkodó... Pfff. Nevetséges. Járnak a járatok, az senkit sem zavar?

Silverf@x nem tudom, te hol élsz, én konkrétan TÉNYLEG Írországban és hogy pont ezt a minősíthetetlen tömegközlekedést hasonlítod a pestihez? Már bocs, de nem vagy ép. Mióta itt vagyok (Dublin) minden nap visszasírom a fikázott bkv-t, mert LÉTEZIK. Dublinban se troli, se metró, van KETTŐ villamosvonal, amik persze nem metszik egymást és vannak a fél óránként járó buszok. Ja meg van Dart, ami a parton jár, ergo használhatatlan ha a központba akarsz menni... Mit gondolsz miért gyalogol annyit a jónép esőben és orkán szélben? Poénból? Ha a pestieket idetelepítenénk, visítva futnának vissza az átkozott bkv-hez, ez tuti. Csak ez olyan nagy divat: szidni a bkv-t anélkül, hogy körbenéznénk, máshol mi van. Áááá, már megint a jó öreg magyar természet. A nép gondolkodása a 60 éves prostié, nem a bkv-jé.
UFF.

Art Mooney 2009.11.23. 10:06:21

@Bergeroth: egyetertunk valamiben? vannak csodak :D

Silverf@x 2009.11.23. 10:08:33

@pajki: Igaz, én nem éltem ott, csak kirándultam, de Dublin jóval kisebb város is, mint Budapest és gyalog sincsenek megterhelő távok. Nekem a buszok is megfelelőek voltak a közlekedésre meg igazából troli és metró nélkül is eljutottam mindenhova. A budapesti hajléktalanközlekedés akárhonnan is nézzük, nem tiszta, rendes embernek való. Az új combinókon két alkalom után csövesszagú az ember nadrágja, egyszerűen gyomorforgató, otthon külön fertőtlenitőkabint kell telepiteni. Ezt sirod vissza? Te dolgod.

Tímár Mihály 2009.11.23. 10:08:53

Miért Albániához meg Bangladeshezz hasonlítjuk magunkat? Az a példakép? Nem lehetne inkább Svájc?

Elképesztő, hogy sok hozzászóló úgy látszik elégedett a jelenlegi állapotokkal. Na emiatt nem változik semmi. Ha mindenkinek jó így, akkor minek csináljon bármit a BKV és MÁV-vezetés?

Máshol is szemetelnek az emberek, csak máshol takarítani is szoktak. Svájcban volt olyan, hogy éjfélkor véget ért a szabadtéri koncert és azonnal jöttek a takarítók. Egy órára tiszta volt minden újra.

Megjegyzem, a külföldieknek jellemzően imponál a tömegközlekedés sűrűsége és gyorsasága. A probléma a tisztasággal és az idegennyelvi kommunikáció hiányával van. Ráadásul a magyar gyelvű feliratok számukra abszolút semmit nem jelentenek. Mi legalább ki tudjuk bogozni az idegen nyelvű feliratok egy részét. Egyébként nekem kimondottan kellemes élményeim voltak szeptemberben. Angol kollégámnak segítettem bérletet venni, de felesleges volt. A pénztáros a Blahán egész kulturáltan beszélt angolul. Az éjszakai buszon az ellenőrök adtak el jegyet mindnkinek.

absolutely fabulous 2009.11.23. 10:13:07

nem ertem, h miert mindenki a balkannal jon, ha valami lepukkant..
mostanaban viszonylag sokat jartam arrafele (tobb orszagban is), es el kell, h keseritsek mindenkit: sokkal kedvesebbek a turistakbol elok, mint nalunk - sot, nyelveket is ezerszer jobban beszelnek, mint a magyar atlag.
ez van. a balkan is megeloz minket. fene nagy magyar ontudat ide, vagy oda..

pajki 2009.11.23. 10:15:28

@Silverf@x: Jesszus, gyalog bejárható távok??? Tényleg nem tudod, miről beszélsz... :) Ha legközelebb itt leszel, csak a központtól (D2) gyalogolj ki Tallaght-ba kb (D24). Egy napod rámegy szerintem. De ha csak arra kérlek, hogy naponta gyalogolj be D4-ből a központba, már attól ki leszel, miután minimum fél óra / irány és akkor még sietsz és D4 szélén laksz, D2-höz közel. Turistaként, a kp persze, bejárható, kisebb a belváros, mint Pesten, de hidd el, itt élni szívás, mert nem mindig a központban van dolgod természetesen. És onnantól el vagy ásva. Most voltam otthon egy hetet, bevallom, iszonyúan élveztem. BKV a király. :D

pajki 2009.11.23. 10:20:04

Amúgy jó, elhiszem, valahol biztos jobb a helyzet, mint Pesten, de Írország speciel szar példa, mert mi katasztrofálisak vagyunk. Ha Svájc került volna elő, lehet nem kötök bele. (Bár nem tudom, milyen a genfi bkv pl.)

Szelid sunmalac 2009.11.23. 10:24:00

Ha mar a tipikus magyar arcot akarja megmutatni, miert nem viszi korbe loval? Vonat meg villamos...persze. Mert azt lehet fikazni, hogy igy meg ugy. Na de a lovainkhoz biztos nem tudna hozzaszolni...

Kazimír 2009.11.23. 10:29:03

A jegyárusítók nyelvtudása.. na igen.
Tőlem 2 lány kérdezte meg angolul már a vonaton, indulás előtt, hogy megfelelő jegyet kaptak-e. Jónak éppen jó volt, csak kevés a 2 leányra az 1 darab jegy..
Ja, igen: helyszín - Keleti pu.

privateer 2009.11.23. 10:33:19

@Dariengo: nemcsak 30 éves vonatok vannak svájcban. Goldenpass Expreszt pl egy 1945-ös dízelmozdony húzta!!!! Zürichben volt szerencsénk látni egy két régebbi villamost is, és az is tiszta volt.

Nálunk pl a ZIU trolik némelyike is erőteljesen le vannak robbanva (de strapabíró darabok legalább). Kár hogy nem becsülünk meg semmit ami a miénk. Metrókat is hagyják lerohadni, pedig én ráköltöttem volna a felújításra és azokat el lehetne adni más országokba ahol igény van rá. Nem a pénz ami fontos, hanem az országimázs.

Basszus! AZt mondjátok Balkáni állapotok uralkodnak itt?
Itt?????????????????????? Balkáni?????????
Na ne... Balkánon nagyobb a rend, és egymás iránti tisztelet, max lelövik egymást egy egy háborúban, de akkor is tisztelik a másikat, másik ember értékeit, tárgyait, és végül a saját holmijaikra is valahogy jobban vigyáznak. Szóval nem jó hasonlat ma már a balkáni állapot szó.

papamaci1 2009.11.23. 10:34:34

Pontos helyzetjelentés az abszurdisztánbeli Demszkygrádból.....

papamaci1 2009.11.23. 10:38:38

N.B. kanadai (!) nagybátyám sűrűn dicsérte a budapesti tömegközlekedést...Így igaz.... :-)
Szar lehet Edmontonban....

Steerio 2009.11.23. 10:45:33

@pajki: És mondd, miért nem veszel egy biciklit, mint megannyi dublini? Gyors és egészséges.

Steerio 2009.11.23. 10:53:10

@pajki: Én a genfi MÁV-ról tudok nyilatkozni.

Egy sor a sok ablakhoz. Ha egy ablaknál valaki végez, a sorban legelől álló odamegy, így nincs gond, ha egy ablaknál lejár a műszakja a munkatársnak.

Ing, nyakkendő, tökéletes angol nyelvtudás. Nem az van, hogy "NEM ÉR-TED HOGY TA-TA-BÁ-NYA?", hanem "Enjoy your journey, Sir".

Ha kérdezel, megnyom pár gombot és kinyomtatja papíron az információt neked. A jegyen minden vágányszám fel van tüntetve, még akkor is, ha Franciaországban szállsz át.

Lehet tudni, hogy melyik kocsi melyik részén áll meg a peronnak (betűjele van minden szakasznak, és egy kijelzőn ezek össze vannak rendelve a kocsiszámokkal).

Másodpercre pontosan indul a vonat, így nem ritka, hogy 2 perces időközzel követik egymást járatok ugyanazon a vágányon. Ha MÁV-hoz vagy szokva, könnyen rossz vonatra szállhatsz, gondolván, hogy "már bent áll". Nem, az még az előző.

Franciaországban a gyorsvonat és a TGV ugyanez. Történt, hogy egy kamionbaleset miatt késett a járatom, a TGV-n bemondták, hogy mi van, meg azt is, hogy nem kell aggódni, minden csatlakozás megvár minket.

Kiderült aztán az is, hogy ugyanezen baleset miatt az onnan továbbinduló gyorsvonatom órákat késik, de van egy TGV, ami ugyanarra megy, ám korábban el tud indulni. Megkérdeztem, mennyi lenne áttetetni a jegyemet arra, és mielőtt felocsúdtam volna, megkaptam ingyen. A munkatárs mosolygott, hogy ennyi, megvagyunk. 0 eurós jegyet kaptam, jegyen "megszakadt kapcsolódást" jogalapként feltűntetve, ami ebben a formában nem volt igaz, egyszerűen rendesek voltak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 10:54:14

Azért majd végig olvasom, csak itt +rökönyödtem
"Szerencsére ott voltam, hogy fordítsak, mert már kb. itt problémákba ütköztünk volna. Átmetróztunk hát a Keletibe, "
A francnak forditottál, dehamár, akkor minek volt szukség a nemzetközi tudakozóra?
Vagy te is "kici besel magor"?
HA a barátod ritka afrikai nyelvjárásul beszélt volna, elvárnád a kisaszzonytol hogy a barátod anyanyelvén válaszoljon?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 10:56:30

@Steer:
"genfi MÁV-ról "
Nemá' , ez az ALDI MÁV

Steerio 2009.11.23. 10:57:42

@horex: azért, mert nemzetközi járattal kapcsolatban akart tudakozódni, nem azért, mert nemzetközi nyelven. :)

Egyébként azt én se értem, miért nem volt jó neki az Elvira; ha a Homárnak tudott írni, felteszem van internetje neki.

Tegyük hozzá, hogy nemzetközi járatra továbbra sem lehet online jegyet venni (belföldire igen, és nagyon kényelmes megoldás).

pajki 2009.11.23. 10:59:52

@Steer: Köszönöm a javaslatot, van biciklim, vettem, csak épp a Magyarországról elképzelhetetlen erejű orkán szélben (plusz ebből következőleg vízszintes esőben) még én sem tudok biciklizni, főleg azért, mert bicajút sincs nagyon, ahol van, az egyben buszsáv is. :) Egyszer bicajoztam a városban, kb 2 km-t, ezalatt kétszer majdnem elütött egy busz, azóta csak a közelben bicajozom, parkokban, pedig régen otthon vagányan nyomtam, de ami sok az sok... Ja és kocsink is van, de ha próbáltatok már 1 métert haladni 5 perc alatt, akkor elképzelhetitek, ez miért nem opció. (És nem csak csúcsidőben van dugó, hanem reggel, este, hétvégén is.) Az igazság az, hogy közlekedésben nem tudtok újat mondani. Ez itt úgy fos, ahogy van. No de nem is ezért élünk itt, az biztos. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:01:48

Ez nem vandalizmus kéremszépen, hanem silány munka"
Honnan is jött a barátod?
Naa, onnan vettuk a Combinókat!
Elég sokat voltam egyutt kulföldiekkel és volt aki elkezdte cikizni a magyar mentalitást
Bizony elkuldtem a francba
Menjen haza ott pofázzon, mégha egyet is értek vele.
Majd ha Angliában magyarul válaszolnak az at the infomation, és nincsenek agyongrafitizva a jármuvek stb. akkor lehet itt ekézni M.o-got
Nem komálom az ilyet!

Steerio 2009.11.23. 11:03:12

@pajki: Városban nem jó ötlet az elválasztott bicikliút, ezt az írek már tudják, mi még nem: kereszteződésben nem vesznek észre és elcsapnak a kanyarodók, míg ha az úton mégy, végig látnak; így történik sajnos a halálos biciklibalesetek legnagyobb része, de nem fejtem ki jobban, mert OFF. :)

Az orkánszelet mint kifogást tulajdonképpen meg tudom érteni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:03:21

@Steer: OK, rendben az a rész
De ott a többi ekézése M.o-nak

bonobonohu · http://bono.hu 2009.11.23. 11:04:23

Demszky ezt vajon olvassa?
kíváncsi lennék egy reply-ra a részéről... :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.23. 11:05:17

"Át a - két autópálya-híd áráért felújítás alatt álló - Margit-hídon"

Faék egyszerűségű, szimplán funkcionális autópályahídak építése és egy műemléki felújítással megspékelt bővítés közé én nem tennék egyenlőségjelet.

A többihez sajnos nem tudok mit mondani. Sajnos ez van, valóban tenni kéne valamit.

pajki 2009.11.23. 11:06:38

@horex: Egyébként kissé egyetértek. :) Meg amúgy az "El lehet innen menni" is opció. Annyi a fikázó, de komolyan, hogy miért nem próbáljátok meg máshol? Lehet jönni ide, Írországba, lehet menni Angliába, próbáljatok szerencsét, bárhol, akárhol, de tényleg és aztán kicsit nagyobb rálátással szidjátok a hazátokat. Amíg nem voltam távol, én sem láttam, mi minden működik istenien otthon, ugyanígy szidtam a rendszert, de mióta látom, hogy a Nyugaton is lehet szarabb a helyzet, visszavágyom a vadkeletre. Ez nem irónia, gondolom, aki ide irkál, fiatal, tessék lépni, tessék körbenézni és majd aztán pampogni meg fikázni. Bocs az offért.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:07:50

Elolvastam!
Lóbalzsamos sünt ,nyitott S-ernyővel neked kedves Gábor!
"Egymás közt" ezt ki lehet beszélni, de egy kulföldi nehogymá'....

Steerio 2009.11.23. 11:08:44

@horex: Ezek valóban kényelmetlen és szar dolgok mind, amiken változtatni kellene. Állandóan ezen mérgelődni, turistaként csak fikázódni viszont ártalmas az egészségre.

Nem szabad hagyni, hogy ezek a dolgok ránktelepedjenek és ne tudjuk magunkat jól érezni.

Mondom ezt úgy, hogy például láttam a bordeaux-i tömegközlekedést és teljesen el vagyok ájulva tőle.

pajki 2009.11.23. 11:11:03

@Steer: Hál'istennek itt nem olyanok az autóvezetők, mint otthon (=rendesek, türelmesek, nyugodtak), szóval én simán elbírnám az elválasztott cangautat, bár nem mondom, hogy többet bicajoznék, mert gyalogolva is megtántorodom a széllökésektől néha, nem hogy két keréken. :)

Steerio 2009.11.23. 11:12:40

@pajki: hát tegyél rá vitorlát és még tekerned se kell :D

pajki 2009.11.23. 11:13:27

@Steer: Mondjuk ez nem rossz ötlet... Esernyő is jó? :D Az egy perc alatt úgyis kifordul...

dr.kevorkian 2009.11.23. 11:13:59

na, most erről az jutott eszembe, hogy nem oly rég voltam brémában.
ott digitális kijelző mutatja, hogy melyik villamos hány perc múlva jön, és az bizony ott is van akkorra. a járművek tiszták és kulturáltak. a felszálló utasok azonnal lyukasztanak, bliccelőt nem láttam. igaz ellenőrt sem a 4 nap alatt, sehol. az éjszakai is pontban érkezik. mindenhol türelmesek a sofőrök, nem zárják az emberre az ajtót.
a pályaudvar tiszta, a pénztárban hihetetlen segítőkészek. tele üzlettel, pékséggel, kávézóval stb.
hamburgba mentünk át. ott az állomásra, konkrétan az egyik vágányra bejár az egyik metro (vagy valami olyasmi, mint nálunk a hév). a vonat percre pontosan indult. a másodosztály olyan színvonalú, mint nálunk az első. nem ráz, és mintegy 1,5x olyan gyorsan halad, mint nálunk.
hirtelen ennyi jutott eszembe.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:14:32

@Steer: Ellenszélben veszélyes, mert cakkokban kell lavirozni
:)

Silverf@x 2009.11.23. 11:15:56

Igazából az egész tök mindegy... a bkv/máv szinvonala a magyar utazóközönségre lett alakitva, aminek tökéletesen megfelel. Koszos, büdös, bunkó, szar, de legalább sok van belőle.

autosave 2009.11.23. 11:21:56

felteszem a kérdést: vajon azért szar itt minden, mert ez van vagy pusztán azért, mert erre van igény és jó így??

sajnos egyre biztosabb vagyok, hogy a többségnek jó így is, mert van rosszabb és hát csak.

és ez a tv műsortól kezdve a bkv-n át a roki kártyás parkolásig mindenre igaz...

egy a szerencse: EU tagok vagyunk, így aki ennél igényesebb és el akar, az akadálytalanul mehet el. de akkor mi marad itt pár éven belül??

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:25:02

@petyi: brémában.
ott digitális kijelző mutatja, hogy melyik villamos hány perc múlva jön, "
Mit vágsz föl??
Aszongyák,nálunk azt mutatja a metro, mikor ment el az utolsó
Ez a digitális technika

" egyik vágányra bejár az egyik metro"
Az jó, nálunk a vonat jött ki a Kőrútra egyszer a Nyugatibol, de azt a járatot is beszuntették
:)

Bozdurgán 2009.11.23. 11:25:23

Ja jól lebőgtünk. Ilyen ez.
Szerintem el kellene költöznöd olyan helyekre ahol van főpályaudvar, és mindenki beszél angolul.
Meg a barátodnak sem kellene Kelet Európába jönni azért, hogy a kombínónkat fikázza.
Nem is értem, ha otthon ennyire kurvajó, minek jön ide.
Gondolom, ha nálunk is annyi lenne a minimálbér mint ott, ahonnan jön kurvanagy arcal, akkor lehet, hogy a vasutas kisasszony is sokkal kedvesebb lenne.De igy,hogy mi termeljük meg azt a jólétet amiből ő jön így inkább neki kellene szégyelnie magát, hogy a mi nyomorunk az ő sikerük.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:29:01

@horex: Jut eszembe, a Délinél a vonat nemrég még "beállt " a bazársor/jegypénztárig
Azt is megszüntették
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.23. 11:34:52

BKV-rol annyit, hogy az utobbi időben sajnos sokat kell utazgatnom vele és fóbiásan utálom a tömegközlekedést

Viszont jön mindig, igaz, munkaszuneti napon kellett 8 percet is várni
Persze nem mérvadó a beszólásom, mert én csak saját járműveztem idáig

bpguy 2009.11.23. 11:36:07

sziasztok,

az a baj, hogy mi ebben élünk, és észre se vesszük már ezeket a dolgokat...tényleg el kell utazni néhány ny-európai fővárosba, hogy hazaérve lássuk, a mi kis Pestünk tényleg egy balkán.

Itt én már vettem föl buszmegállóban eldobott műanyag üdítősflakont, és megkérdetem a színesbőrűtől, hogy kell-e még neki. "Nem"- mondta, és én kidobtam a szemétbe. Nem nagyon vette a lapot.

Más városban rá sem gyújtanak az utcán, itt a csikktengertől az utca köve nem látszik.

Olyan reménytelennnek tűnik a cigiző, kéregető, buszon kétpofára zabáló, ekcémás kézzel kapaszkodó ember között szeretni ezt a várost...

somogg (törölt) 2009.11.23. 11:41:39

Nem ertem miert nem neztetek meg a neten mi ujsag a vonattal? Telefonon lefoglalod a jegyet es egybol oda mesz ahol fel tudod venni. Fikazni konnyu, gondolkodni nehez :)

Steerio 2009.11.23. 11:44:54

Csak leírom, tömegközlekedés, Bordeaux:

Jegyet mindenhol okos automata adja, a sima 1,50-be kerül, ezzel egy órán keresztül használhatod az egész hálózatot. Ettől függetlenül minden átszállásnál "kezelned" kell, a korlátlan utazásra jogosító bérleteket pedig kötelezően oda kell közelíteni a jegykezelő baszhoz, mint egy belépőkártyát (ezt pittyenéssel igazolja vissza).

Mindezt azért, hogy pontos információik legyenek a járatok kihasználtságáról.

Pár éve telepítettek három villamosvonalat, leginkább autósávok rovására, illetve a belváros egyes részeit így teljesen autómentessé téve. Van, ahol gyalogosokkal együtt halad a villamos (simán elmennek az útjából, amikor jön), máshol füvesítve van a pályája.

www.flickr.com/search/?q=bordeaux+tram

Az emberek először tiltakoztak, aztán hamar rájöttek, hogy nagyon jó.

Míg ugyanis korábban 2 óra volt átjutni a város egyik feléről a másikra, most megvan 20 perc alatt. A villamos tiszta, csendes, gyors, nem derogál az öltönyös bankárnak sem felszállni rá. Nem számít prolinak az, aki azzal utazik.

Ezzel egyidőben az emberek újrafelfedezték az utcát, kiülnek, sétálnak ott, ahol korábban négy sávon pöfögtek az autók.

Ilyen például a Cours de l'Intendance: www.flickr.com/search/?q=cours+de+l%27intendance

Némelyik képen jól látszik: a belvárosi szakaszokon a villamos alulról kapja a tápot, így nem rontja a városképet felsővezeték.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.23. 11:45:51

Gábor inkább vihette volna az ismerősét autóval, sőt a kellemetlen vonatozást is megúszhatta volna 1 fapados repülőjeggyel.

2009.11.23. 11:46:00

@b0lha: nincs igazad, mert Afganisztán nem az európai únió része és nem kapnak évi sok milliárd eu támogatást.
Meg persze ha odasoroljuk magunkat akkor tényleg büszkék lehetünk.

De amúgy nem értek egyet a sok vinnyogóval, mert igan, mi magyar állampolgárok hányjuk tele és mocskoljuk össze a villamosokat, graffitizzük tel az ablakokat. Igen, ez mind mind hungarikum, szorgos népünk dicsőséges teljesítménye.

Gratulálok magunknak.

dr.kevorkian 2009.11.23. 11:57:59

@horex:
ja, mutatja mikor ment el.. már ha épp működik ;)
ó, és egyébként egy felnőtt havibérlet átszámolva megközelítőleg annyiba kerül, mint itthon.
idehaza nem is a minőség igazán zavaró, mert végül is megy az (az esetek nagy részében, bár amikor nem, épp akkor sietnék igazán valahova), hanem az irdatlan tömeg. kint bármikor utaztam sosem volt nyomorgás, még akár le is lehetett ülni. de teszem azt prágában u.ez a helyzet.

2009.11.23. 12:01:12

@petyi: az irdatlan tömegről jut eszembe: utaztál-e már mondjuk a madridi metrón munkakezdéskor ? Mert kb a 3-4-ik szerelvényre férsz fel akkora tömeg van.
Minden nap. És más tömegközlekedési lehetőség egyszerűen NINCS.

Stefan_Schneider 2009.11.23. 12:02:35

@manes: new yorkban kurvara nem beszel minden taxis angolul

pajki 2009.11.23. 12:03:39

@petyi: Nem tudom, ti melyik metróra gondoltok, de pl a kék azt jelzi, mikor jön a következő járat...
Kulics: a madridi mellett ugyanez jellemző a londonira is, ember a talpán, aki reggel az első érkező metróra felfér. :D

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.23. 12:10:29

@capor_: tehat ha van valahol a vilagban meg szarabb, akkor ez itt maga a meznyalas. Kurva relativizmus.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 12:14:57

Csak csöndesen merem kérdezni, hogy Londonban melyik pályaudvaron és melyik pénztárnál beszélnek/értenek magyarul?

dr.kevorkian 2009.11.23. 12:15:03

kulics:
na, ott még nem jártam. majd egyszer megtapasztalom, remélem :)
abból tudtam kiindulni ahol eddig jártam és utaztam.
pajki:
igen, arra gondolok, a piros is jelzi, csak előfordul, hogy bizonyos megállókban éppen nem működik.

Bögrecast · http://www.bogrecast.hu 2009.11.23. 12:17:30

azt mondja már meg valaki, hogy a buszokon miért kell 400-ft-os jegyet vennem? Múltkor akartam a hűvösvölgyi villamosvégállomáson venni egy automatából, de nem működött, én meg kértem, hogy emiatt meg főleg 300-ft-ért venném meg a buszon is, de nem adták..

hívtam egy taxit és két jegy árából hazamentem, átszállás nélkül a normafa alá..

www.radiobogre.com

dr.kevorkian 2009.11.23. 12:20:15

@Bögrecast:
na az is egy vicc. ugyanis mi van, ha a közelben lévő pénztár épp zárva? az automatáknál rendszeres esemény, amint a naiv, ám becsületes utas dobálja bele az aprót, aztán vagy kétségbeesetten tovább áll, miután jegy az nem jön ki, vagy a hevesebbje elkezdi csépelni a gépet. pénz oda, jegy sehol.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 12:20:37

@Kulics: "De amúgy nem értek egyet a sok vinnyogóval, mert igan, mi magyar állampolgárok hányjuk tele és mocskoljuk össze a villamosokat, graffitizzük tel az ablakokat. Igen, ez mind mind hungarikum, szorgos népünk dicsőséges teljesítménye."
Én meg veled nem értek egyet. Ez ideológiai-politikai determináció kérdése.

A nemzetközi szocialista "erkölcs", az anarcholiberális korrupció, a polgári öngerjesztő állam és a nemzeti szocialista önigazolási kényszer istentelen gruppenszex vérnászából fakadó, máshol életképtelen basztard.

Bögrecast · http://www.bogrecast.hu 2009.11.23. 12:21:27

ezt a cikket miért kell minden évben elsütni?

Szar mindegyik, amelyik nem rendes csokigyártó csinál, mit kell ezen tesztelni?

Vegyetek Lindt-et ha jó csokit akartok, ha nem akkor jó lesz dísznek úgy is olcsó..

www.radiobogre.com

Bögrecast · http://www.bogrecast.hu 2009.11.23. 12:22:46

légyszi töröljétek, ezt már máshová szántam, bocsánat!

Kheopsz · http://giza.eg 2009.11.23. 12:31:03

Hát végigolvasva a kommenteket csak ennyit tudok hozzászólni:
" kedves posztoló, nagyon sok munkát adtál a máv és a bkv bérkommentelőinek" :))

szerencsére azért vannak értelmes emberek, akik belátják, hogy ez a helyzet nem jó...
Akár jobb külföld, akár nem, erről, hogy szar a bkv meg szar a máv nem ők tehetnek, hanem a vezetőség, meg az utasok azon része, aki nem fizet, csak bliccel, meg rongál...

a milliomos 2009.11.23. 12:48:15

Hehehe, ismerős a sztori. Annyi, hogy én már az iskolai német cserediákoknál megtanultam leszarni, hogy mekkora szar ez az ország. A németeknek még mindig magyarázkodtam, főleg, mert azok marha kritikusak. Ha most megyek külföldiekkel Pesten valahova, szigorúan lehűtöm magam előre...és felkészítem őket, hogy ez az ország azért ex-kommunista ország mert AZ! Ez NEM Nyugat-Európa, olcsóbb árakkal.

pajki 2009.11.23. 12:50:35

@Kheopsz: Én meg csak annyit fűznék ehhez, hogy nincs otthon gáz semmivel (értsd tömegközlekedés, egészségügy, szórakoztatás stb.), kivéve az egész magyar népet. Épp a napokban mondtam, hogy össze kéne gyúrni valami újat: fognám Magyarországot, ahogy van és áttelepíteném oda az ír temperamentumot, hozzáállást, optimizmust. (Az ír tetszés szerint felcserélhető más népre, de én őket ismerem.) Így lenne egy iszonyú jó országunk, ahová azonnal hazaköltöznék.

Pálinka-fan 2009.11.23. 12:51:48

Én úgy tudtam, hogy 2002 óta világváros épül, vagy mifene....

Egyébként elég néhány megállót menni az 1-es villannyal. Van minden: elmebeteg, STIHL-márkakereskedő segílyezett, hajlékony, bűz mocsok, BAAAAAAAALKÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁN

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.23. 12:53:16

@Steer: Valahol riksakulikkal jarnak mashol meg jauntolnak. Es? Kb annyira relevans hogy mi van Bordeuxban, mint hogy mit irtak egy scifi konyvben.
Eszemben sincsen elmenni, hiaba lehet, azt gondolom ezt itt magunknak kell megoldani. De amig pl nem veretik ossze magukat az emberek, mert felkerik polgartarsukat a megfelelo magatartas kovetesere, pusztan azert mert zavarja oket, hogy a labukra szotyiznak, addig itt csak almodozni lehet.

avatartalan 2009.11.23. 12:57:42

@Stefan_Schneider: termini abszolut nem gaz

hát azért esti sétáim alkalmával volt "szerencsém" a környékéhez...semmivel sem jobb mint a keleti kosz,eldobált injekciosfecskendök stb stb
de ettől eltekintve Roma 4ever!

manes 2009.11.23. 13:39:21

@Stefan_Schneider: Azt tudom,hogy ott leginkább az urdu a taxisnyelv:))Én a lenyulásra értettem.Itt nálunk a taxisok eröszakosak és pofátlanok..

Amadeus4 2009.11.23. 13:48:38

Az okosoknak, akik közölték, hogy ragadjon telefont a posztíró, elmondom, hogy NEMZETKÖZI VONATOKRÓL A MÁV DIREKT HÉTVÉGÉN NEM AD TÁJÉKOZTATÁST!

Mivel nem beszélek németül (az ottani DB-sek meg nem társalognak angolul) internet pedig nem volt a közelemben, de muszáj lett volna megtudnom, hogy egy bizonyos viszonylatra vannak-e még akciós jegyek (mellesleg ezt a net sem köpi ki), Berlinből megkértem anyumat, hogy hívja fel a MÁV-ot vasárnap. Ahol elhajtották, hogy hétvégén egyáltalán nem adnak tájékoztatást nemzetközi járatokról. Ennyit erről. Teljesen megértem a posztírót.

Páneurópai Harci Kos 2009.11.23. 13:50:08

őslakos budapestiként csak megerősíteni tudom a levélben leírtakat.
És baromira szomorú, hogy a 21. században Hungarisztánban még létezik ilyen.
A keleti/nyugati, de még a déli is egy hányadék.
Mint építésre, mint tájékoztatásra egy rémálom.

Silent Bob 2009.11.23. 13:56:56

@Amadeus4: Mondjuk, ha Berlinben sem beszél angolul a vasutas, akkor itt miért várjuk el? :)

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.11.23. 14:00:53

Elképesztő, hogy ilyen minőségű szolgáltatásért van pofájuk egy csomó pénzt elkérni. És a végkielégítésekről még nem is beszéltünk...

Pecséttörő 2009.11.23. 14:01:52

Háát. Aki a pályaudvarokból már lekurváz egy várost, az tényleg ne utazzon, maximum Svájcba. A már említett Termininél romániai bandák zsebelnek és rabolnak, de volt már késelés és gyilkosság is. Csövesek és drogosok is vannak, és alig beszélnek az emberek angolul. Mégsem ezzel az élménnyel jöttünk haza Rómából, nem vagyunk savanyújóskák. Egyébként kedves Gábor leírhatná, hogy Magyarország mely szerencsés vidékéről származik, hogy itt kurvázza Budapestet, ezt az egyébként európai szinten gyönyörű várost.

2009.11.23. 14:08:33

@Silent Bob: elmondom:
az angolt kb 4-500 millió ember beszéli a világon, a németet kb 100 milla.
Ehhez képest az olyan porbafingó nyelvek, mint a szlovén, urdu, magyar és türkmén nem számíthatnak arra, hogy jegyzik őket. Az ilyen kis népeknek KELL megtanulni egy egy világnyelvet.
Hát ezért igenis elvárható, hogy minimum angolul mindenki beszéljen.

Morten Harket (törölt) 2009.11.23. 14:10:38

Ez azért vicces, mert a Magyar Turizmus Rt évente milliárdokat költ propagandára.
A naív túrista idejön, erre a BKV, MÁV, magyar éttermek pedig úgy a kedvükben járnak, hogy soha többet nem jönnek vissza ide (de ez nem magyar sajátosság, egész Kelet-Európa hasonlóan kedves az idegenekkel).

Ha jól emlékszem a Karib Tengeren volt egy sziget, ahol a helyiek nagyon kellemetlenül bántak a túristákkal (rendszeresen átverték, meglopták őket). Erre a sziget 2 szállodájának külföldi tulajdonosa megunta a helyiek hozzáállását és bezárta a szállodákat. Azóta a helyiek csodálkoznak, hogy miért nincsenek többé túristák és miért nincs munkalehetőség és pénz.

Pecséttörő 2009.11.23. 14:12:10

@Kulics:
Porbafingó? Hmmm. Mellesleg a legtöbben tudomásom szerint spanyolt és kínai mandarint beszélnek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 14:17:43

@Pecséttörő: A csúnya kurva korán éhenhal, hiába is szopik állandóan.
Hol is lakik a "főváros vőlegénye"? Már ő sem bírja éjszakára...

magyarka 2009.11.23. 14:25:04

Nem értem, hogy egyesek miért veszik személyes sértésnek a "nagyarcú" külföldi kritikáját! Ez nem a magyar emberek lefikázásáról szólt, hanem a budapesti tömegközlekedés és a nagy közlekedési cégek kritikájáról. Valjuk be, teljesen jogos. Én magyar vagyok Magyarországon és felháborít, hogy a pénzemért gusztustalan, koszos, tróger járatokon kell közlekednem, a buszmegállók és a vonatállomások pedig szintén undorítóak. És nem hiszem, hogy a "járj taxival", "járj repülővel" duma a jó megoldás. Vagy aki ennyire felháborodott a kritikán, ennyire igénytelen és nem gond, ha a dzsuvában kell járnia? Esetleg valamelyik közlekedési vállalat nemtörődöm vezetőjének a rokona?

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2009.11.23. 14:44:27

A magyar gárda nagyeszű, szorgalmas, ügyes, tehetséges tagjai felvonulgatás és játék katonásdi helyett pl felújíthatnák a Keleti pu-t! Mingyá szimpatikusabbak lennének.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 14:51:42

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Minek újítsák fel? Úgyis szétlopják az x közösség szorgos tagjai, mielőtt az y népcsoport tagjai el tudják adni hazárdjáték/kupleráj célüzemnek, ahol magyarok csak az egyik (a szopó) ágon tartózkodhatnak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 14:56:57

@Morten Harket: Ahogy Te tévedsz: "Ez azért vicces, mert a Magyar Turizmus Rt évente milliárdokat költ propagandára."!
Nem propagandára, hanem az ő kutyájuk kölykeinek a támogatására, utaztatására.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 15:01:57

@Pecséttörő: Igen. A gugli a barátod, a "főváros vőlegénye" meg emlékeim szerint egy állítólagos egykori III/3-as maoista önkéntes "Báró" fedőnevű besúgóból a hírek szerint isztriai kastélytulajdonossá avanzsált liberálbolsevik megmondóember reklámszlogenje volt, aki állítólag kimenekült az általa épített világvárosból valami budaörsi cigánymentes luxusgettóba...

gande 2009.11.23. 15:31:24

áááááhhhhh.... a MÁV nagyvonalú .... általában több utazási időt kapsz a MÁV-nál, mint amennyit kifizettél :D:D:D

XCat 2009.11.23. 17:46:21

@Kitalátor feljegyzetei: Hát hogy szimpatikusabbak legyenek... csak nekik akarunk jót ;)

XCat 2009.11.23. 17:49:21

No, mindenkinek, aki nem érti az ellenvéleményeket; nem az volt a gond, hogy a máv meg a békávé az, ami, meg olyan, amilyen, ezt senki nem vitatja.

Azzal volt probléma, hogy egy ványadtseggű belgrádi idejön fikázni, mert őneki nincs kinyalva a segge ingyér, a posztoló az ő nagy eszével meg helyeselt neki.

And21 (törölt) 2009.11.23. 18:01:22

Interneten nem lehet jegyet venni?
Amugy meg miert nem rogton vett oda vissza?
Ez is ritka balkan megoldas a postolo baratjatol.
Az angolul beszelni kelltol is hanyok, egyetemista barataim veszik a nyelvvizsgakat meg lovari ciganybol vizsgaztak.
Idejuk lett volna megtanulni es elvarhato is lenne.
Miert az alulfizetetteket kell basztatni erte?

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.11.23. 18:11:12

"A külföldiek azért jönnek ide, hogy fikázhassanak minket? Fasznak nem maradnak otthon, ha ott minden jobb. Meg akinek nem tetszik itt, el lehet menni."

Na, ez a hozzáállás TIPIKUS. (Igen, caps lock, bezony.) Nem azt mondja, hogy tényleg, borzadály, hogy húgyban-szarban járunk naponta, hogy összedől a fántásztikus Budapest pályaudvara, hogy egy kétmilliós főváros vasútállomásán a jegyeladó nem bír angolul megmukkanni, hanem azt, hogy "akinek nem tetszik, menjen innen".
Fura, barátom, hogy neked tetszik a kosz, a kikapart szemű hajléktalanok, az összehugyozott aluljárók, a mocskos vonatok, a bárdolatlan viselkedés és a teljesen elmaradott infrastruktúra... Nekem nem, de ez is csak igényszint kérdése.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.23. 18:54:01

@morrisal_:

És ha azt mondom borzadály attól jobb lesz? Nem, tehát nem mondom. Rendben tartom az udvarom meg a házam elôtt az utcát. A többi nem az én dolgom. A szomszédnak szólok, ha gaz van nála, szaros pályaudvarra meg nem járok.
Attól, hogy valaki ezt megírja ide nem fog változni a helyzet, így ez csak fikázás marad.

Franzi 2009.11.23. 22:01:19

@Panther V.:

ezek szerint te nem jársz a kerteden kívül sehova?

nyilván nem attól fog javulni a helyzet, ha vki ideírja. de ha csak 5 ember elgondolkodik és változtat egy picit, akkor már egy hajszálnyival beljebb vagyunk.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.23. 22:13:51

@Franzi:

Természetesen járok. Ha közterületen szemetet vagy gazt látok szólok az önkormányzatnak, s eddig mindig intézkedtek. Nem a neten kürtölöm szét a gondjaimat. Annak kell jelezni a problémát aki tenni is tud a megoldásért. Különben csak nyafogás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.23. 23:45:02

@CatMother: Örökké furdal a kíváncsiság, hogy mi lehet x×y eredménye ("elpereljem a biciklijét vagy ellopjam?")

XCat 2009.11.24. 00:23:36

@Kitalátor feljegyzetei: akkor biztos utálni fogsz, de én sem vagyok jó véleménnyel róluk.. pedig sem lopni, sem perelni nem szoktam.

Egyébként te nem lehetsz gárdista. Tudsz írni, fogalmazni is. Helyesen. Olyat én még ott nem láttam, pedig szimpatizánsként kezdtem, és sokat néztem őket.
Most ott tartok, hogy tarkólövés mindnek.

DArchAngel 2009.11.24. 11:05:13

Miért lenne színvonalas, őrzött pályaudvar? Imádott vezetőink nem vonattal utaznak, hanem 20+ milliós autókkal vagy repülővel. Nekünk meg ugye jó a szar is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.24. 16:46:50

@CatMother: Miért utálnálak? Nekem sem tetszenek, még ha bizonyos dolgokban igazuk is van.
Bennem nem rekedt meg az egyenruhás bohóckodás iránti vágy, hogy a kilenc lejes kínai mellényben, pincérnadrágban és munkásőr-surranóban való kutyariasztó díszmenetet élvezzem. Volt időm kiélni, egyetem előtt 9, utána 7 hónapig, sőt - vessetek meg - gimiben ún. ifjúgárdista is voltam, ahol ugyan a politikai vitakör vezetéséről úgymond káros ideológiai hatás miatt szó nélkül leváltottak, de az IG Önkéntes Tűzoltó raj segédsugárcső-vezetői beosztásomról és szakaszparancsnok-helyettesi rangomról nem. Egyetem alatt aztán terrorista gyakorlatot is szereztem ( kitalator.blog.hu/2008/01/01/durrogas ), több szart robbantottam szét, mint azóta összes többi tálib. (Csak halkan szeretném megjegyezni, hogy a "tálib" arab szó, és nem terroristát, gyilkos szektát jelent, hanem egyszerűen diákot, egyetemistát. Azokat a fiatalokat, akik az egyetemről nem pénzt szerezni indulnak, hanem az arab testvéreiket tanítják írni-olvasni a Korán segítségével, és akik az Európában a XIX. században lezajlott nemzetté válási folyamatot igyekeznek bepótolni a különböző muszlim törzsek egyesítésével.

Karbel 2009.11.24. 17:33:33

Lehet, hogy a budapesti metro nem túl tiszta, sőt!!! DE: New York, Manhattan: minden egyes alkalommal amikor lementem vagy egeret vagy patkányt láttam... Szóval nem kell fejlődő országba menni rosszabb körülményekért....

Biyb 2009.11.24. 21:31:41

Ezek szerint a post író soha nem járt még Belgrádban…..

Áprilisban sikerült a szerb vendég szeretetett élveznem pár napig.

A vasútállomásuk tényleg nem egy máladózó épületben található, de jóval kisebb, mint a Keleti vagy a Nyugati pu., de nem is bonyolít le akkora utas forgalmat, mint a Bp-i pályaudvarok. A pályaudvar tiszta, hajléktalanokat, kéregetőket nem látni a vasútállomáson.

De a tömegközlekedési eszközeik katasztrofálisak. Rohadó, széteső, összetákolt trolik. A villamosaik fapadosak.

A taxinak nevezhető gépkocsi állományuk a 80-90-es években gyártott gépkocsikkal rendelkezik.A taxi sofőrök egyáltalán nem segítőkészek.

A bevásárló utcájukban (olyan, mint Nálunk a Váci utca) a házak kizárólag csak az utca szinten vannak felújítva.

XCat 2009.11.24. 23:27:28

@Karbel: Legközelebb vigyél kígyót. Az megeszi az egeret, és lesz ülőhelyed is.

@Kitalátor feljegyzetei: Tudsz valamit.

@Biyb: Hello Biyby

italmester 2009.11.25. 19:39:15

hello emberek... itt mindenki szid csak mindent meg okoskodik meg hasonlitgat itt jobb ott jobb stb. a legfontosabb az lenne hogy mi érezzük jól magunkat itthon és miután ez megtörténik akkor érdekeljen majd hogy a külföldi ismerösnek barátnak kollegának tetszik e amit lát.. mert a saját konfortérzet nagyban hozzájárulni hogy mi mit tudunk mutatni az országunkból... meg persze belegondolhatunk hogy milyen vezetések! direkt többes számba irom kezébe adtuk az elmúlt 20 (50-60-70 ?)évben az irányítást . mert az országunk állapota elsösorban Őket minősíti... mi tesszük amit tennünk kell dolgozunk adózunk a többségünk talán még vigyáz is a közös értékekre... és Ők meg csak herdálnak züllesztenek hagyják tönkre menni a mi csodás országunkat... az akinek meg nem tetszik itt és tenni sem akar semmit hogy a sorsa/sorsunk jobbra forduljon az szerintem nyugodtan elmehet.... ahova akar...

Galat 2010.02.11. 23:52:14

Aki foglalt már valaha vonatjegyet külföldre telefonálisan, és 100%-ban azt kapta, amire szüksége volt, na annak gratulálok, az tud valamit (vagy csak marhanagy szerencséje volt).
Egy nemzetközi Információ/pénztárban üldögélő ügyfélszolgálatos/pénztárostól meg hadd várjam már el joggal, hogy értsen nemzetköziül, és tudjon is úgy megszólalni (nem, nem Magyarul, vagy Zimbabweiül, hanem minimum angolul és németül és/vagy további nyelveken). Az, hogy nem tud, az ő hibája. Az, hogy őt így ültették oda, na az nem az ő hibája. De ez nem csak itthon probléma.
süti beállítások módosítása