Ahogy lassan kiürül a lakosság D-vitamin tartaléka, egyre könnyebb sikítós pánikba hajszolni az aggodó anyákat. D. a napi telefonterrort tegnap este unta meg és próbálta beoltatni magát több helyen is, de nem sikerült. Amerre ő járt, pont nem az orvosok tiltakoztak, akiket amúgy 150 ezer forintos büntetéssel zsarol az ÁNTSZ, hanem csak a szervezés volt magyar:
Ma délután, aggódó hangon hívott édesanyám, hogy azonnal oltassam be magam H1N1 elleni védőoltással, mert különben „elfogy a méz a boltban”. Mivel már egyébként is terveztem ezt, és beszámolt róla, hogy ma ő is megtette ma, a XVIII. kerületi oltóponton, úgy éreztem, nem húzom tovább az időt: meló után oltatok. A biztonság kedvéért szétnéztem a neten, mégis hol van még oltópont, ha nem érnék 19:00-ig oda, és kinéztem a szomszéd kerületet is, ahol 20:00-ig vannak.
Fél hétkor, már a XVIII. kerületi rendelőben voltam, és éppen sorszámot téptem, amikor kifele tartó emberek, hangjukban nem kis csalódottsággal felhívták a figyelmem, hogy nem kell sorszám, már nem oltanak, Döbbenten néztem rájuk, mire még hozzátették: elfogyott a papír. Édesanyám említette, hogy ki kell tölteni valami papírt, TAJ számmal, stb. de hát ez csak nem lehet gond, ha már – homár – van oltóanyag. Segítségkérően néztem a portásfülkében ijedten pislogó hölgyre, aki annyit mondott, hogy ő ilyenről nem tud, és csak menjek.
Az oltószoba előtt többen várakoztak, ezért szóba elegyedtem velük. Büszkén lobogtatták a papírjukat, miközben elmondták, hogy ők az utolsók, mert már nincs ilyen papír, ezért többet nem oltanak. Pislogtam még egy pár percig, ahogy olyan utánam érkezőt is elküldtek, aki kezében hozta a gyógyszertárban kiváltott vakcinát, hiszen papírt már nem kaphat ő sem…
Sebaj, irány a szomszéd XIX. kerület, hiszen készültem én erre.
Hétkor már ott is voltam, és a betegfelvételen érdeklődtem, mit kell tennem az oltásért. „Ma már nem oltunk! Leállították az oltást.” – hangzott a válasz, 1 órával a rendelés vége előtt. Említettem, hogy a neten láttam, hogy 20:00-ig vannak. „Az lehet, de 30-an várnak, és a doktorúr nem fogad többet.”
Nem kis csalódottsággal hívtam édesanyám, megköszönve a remek tippet, és érdeklődtem „mégis…, nyugdíjas egészségügyi dolgozóként, nem oltana-e be ő, ha veszek a gyógyszertárban oltóanyagot. Dehogynem – hangzott a válasz, én pedig nem is értettem, miért nem így kezdtük. Pár perc múlva ez már nem volt többé kérdés: csak vényre ad a gyógyszerész.
Itt már nagyon elegem volt, de láttam egy plakátot, hogy H1N1 infóvonal: 06-80-204-217.
Felhívtam őket, hogy rájuk zúdítsam minden panaszom, de egy visszhangos női hangtól megtudtam, hogy csak 16:00-ig várják a hívásom. Így most ide sírhattam el a bánatom.
Ja, látom milyen fontos, hogy beoltassam magam…
Éljen a Magyar Banánköztársaság!
Üdv,
D
Énbagoly 2009.12.03. 10:13:46
kper 2009.12.03. 10:14:21
effective 2009.12.03. 10:14:27
Énbagoly 2009.12.03. 10:16:18
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.12.03. 10:17:01
PITTA 2009.12.03. 10:17:15
Meklén és Tamara 2009.12.03. 10:17:55
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.12.03. 10:18:53
Dr. Kix 2009.12.03. 10:22:31
vape 2009.12.03. 10:25:10
Mit jelent ez ebben a kontextusban? Hogy nem lesz több oltóanyag?
effective 2009.12.03. 10:28:46
Nem kell és kész!
Megpróbálják behülyíteni a népet, hogy jajjjaj, mi lesz veled, ha nem oltatod be magad, csak azért, hogy el tudják adni azt a rengeteg oltóanyagot!
Nekem nem kell...
Zorro2007 2009.12.03. 10:30:58
Van valahol valami adat, csak kivancsisagbol, hogy mennyire hulyitik most a nepet...bar ahol az allam is keres min. 4-500Ft-t egy oltason...
effective 2009.12.03. 10:37:16
Kijelentették, hogy az nem a H1N1, mit mondott erre a tisztifőorvos, hogy azért oltassuk be magunkat H1N1 ellen mindenképpen!
Hülye ez? Nem az a vírustörzs, de azért oltasd be magad tuti ami tuti, mert nekem ezt kell szajkóznom, ha igaz, ha nem....
No komment...
Manci néni, a szomszéd 2009.12.03. 10:40:57
Először is nem hal meg minden nap influenzában egy ember, de ha meg is hal, az évi 365 embert jelent. Másodszor, arról mért nem esik szó a hírekben, hogy naponta hányan halnak meg rákban, balesetben meg mittudoménmég miben???
akikaztmondjákni 2009.12.03. 10:48:14
Inkább csippeltetek.
MEgyek is.
Remélem találkozom Astar Sherannal.
Nyissátok meg a szíveteket és akkor nem lehet semmi baj.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.03. 10:51:06
egyszerüen 2009.12.03. 10:52:13
jajj nem tudom magam beoltani a mai nap:D micsoda hiszti ez kérem. Ekkora baromság ami most megy már ezzel a oltással el se hiszem. Már annyira eröltetik hogy már gyanus
Soha nem voltam beteg, sööt még taknyos se. Most rohanjak beoltatni magamat, mert ez a divat??
ez már tömeghisztéria, Vajon mekkora pénz lehet ez valakinek??
vajon hány ember hall meg mondjuk rákba évente?? hány ember hal meg közlekedési balesetbe??
na az már járvány
2009.12.03. 10:52:44
Minek hisztériázott ? Persze ha a média kimosta az agyát, akkor ez az ő baja: ránk nem tartozik. Léptem innen.
juhaszvik 2009.12.03. 10:56:14
nem akarom védeni az egészségügyet, mivel azt is csak emberek művelik, de nem értem, hogy mi a probléma. ha x időpontig van rendelés, és már feltorlódott egy bizonyos számú ember, akkor zárnak. teljesen megszokott dolog.
és hogy csak vényre adnak ki oltóanyagot? valóban? hát ez felháborító. de tényleg. (nem)
és az oltóanyag szkeptikusoknak lenne egy megjegyzésem: a meghalt terhes nőnek is biztos volt néhány ilyen (egy légtérben tartózkodó) ismerőse.
angantyr 2009.12.03. 10:57:52
Az új körüli hisztériát leszarom, de sajnos szezonális ellen sincs már oltóanyag.
Röviden: Én minden évben beoltatom magam, mert mindig elkapom rendre november-decemberben, és utálok két hétig feküdni. Két hete voltam feliratni, pont aznap, amikor öles betűkkel pánikkeltett minden hírportál, hogy kezd elfogyni a szezonális oltóanyag (is). Felhívtam előtte a dokimat, az asszisztense vihogva mondta, hogy ne dőljek be mindenféle pánikkeltésnek. Mondtam, én csak szezonálist akarok. Jóvan, hihi, van az is. Elmentem, kaptam vényt, aztán tettem egyórás sétát négy gyógyszertárban; sehol sem kaptam. Ja, de, az egyikben ajánlottak egy másnevű "ugyanúgyszezonális", kurvadrágáért. Felfújtam a képem és hazajöttem.
Most meg már mindegy, mert itthon fekszem, a lázam már lement, legalább túlesek rajta az elején.
DOKI 2009.12.03. 10:58:48
És nem lettem zombi, és megkönnyebültem, hogy mostmár védett vagyok, és nem lesz vérzéses tüdőgyuszim hirtelen...
Egyébként, ha "autóelütés" elen be lehetne oltani magam, az ellen is megtenném, és ha fáj a fejem, beveszek bármit, csak, hogy elmújjon, kit érdekel az a sok mellékhatás, mikor migrénem van.De TI TUDJÁTOK! CSAK A GYEREKEKET felelősen neveljétek, gondozzátok!
bdave 2009.12.03. 10:59:36
Ficak 2009.12.03. 11:00:01
AlulírottFentemlített 2009.12.03. 11:00:44
homar.blog.hu/2008/03/12/az_ev_levele_az_oriasi_fenypajzs_titkos_buvos_folyadeka
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.03. 11:03:01
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 11:03:43
Offshore cég gyártja, állam keres rajta, pánikkeltéssel terelik a lakosságot (birkákat) az oltóhelyre!
Nem mellékesen már van két új mutációja. Azzal mi lesz? Akkor is rohantok önként a vesztőhelyre?
DOKI 2009.12.03. 11:07:32
elwood 2009.12.03. 11:09:34
három orvos nem volt hajlandó beadni egy jóváhagyott oltóanyagot pedig ez a dolga.
ez miért zsarolás ?
amúgy ha valaki a politikusoktól tájékozódik egy oltás szükségességéről, abban van valami darwini szelekció is ...
Layosh 2009.12.03. 11:11:37
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.03. 11:11:58
Szintén csak remélni tudom, hogy az exem elkapja és mondjuk kihullik a haja vagy egy béka nől a nyelvére ilyesmi... Hasonlót a parkolási cégeknek, behajtóknak valamint azoknak a létminimumra bejelentett embereknek akik 2x többet tudnak költeni mint én.
Ja, a hazug politikusokat kihagytam :-)
Zsolt_ 2009.12.03. 11:14:23
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.03. 11:17:41
Amit azután el is fogyasztotok családon belül?!
Tulajdonképpen a következő lépés az is lehetne, hogy aki valamilyen képzettséggel rendelkezik az maszekban oltja a Blaha Lujza téri aluljáróban az embereket.
Az oltóanyagot meg kiskocsiban szállítod ha kifogy a megrendelt mennyiség.
Nomante 2.0 2009.12.03. 11:20:04
Vigyázzatok, nehogy megcsippeltessenek!
KolomparVinetu 2009.12.03. 11:21:03
Én ezért nem a magyarokat ócsárolnám, hanem az mszp/fidesz maffia köröket...
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.03. 11:21:09
Tökös Veréb 2009.12.03. 11:21:50
webcamboy 2009.12.03. 11:21:56
www.egymasert.com/index.php?option=com_content&task=view&id=229&Itemid=71
www.egymasert.com/index.php?option=com_content&task=view&id=230&Itemid=71
Annyit tennék még hozzá, hogy segítségükkel kb. 20 ezret spóroltam a négy tagú családomnak. Ezúton is köszönöm nekik!
KolomparVinetu 2009.12.03. 11:22:14
Manci néni, a szomszéd 2009.12.03. 11:25:20
A PÉNZ!
Mert ugye ha elkapod, beteg leszel, betegállományba mész és az állam fizethet.
Ha meg beoltatod magad, nem leszel beteg, az állam pedig pénzhez jut.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 11:25:24
No oltás!
Vigyázzatok!
Az űrgyíkok már köztünk vannak!
Tökös Veréb 2009.12.03. 11:26:28
Zsolt_ 2009.12.03. 11:29:22
Azt én is látom, hogy az állam elbalfaszkodta a dolgot, jogos ez az offshore-os feltételezés és hogy lenyúlnak, mert akár fele ennyibe is kerülhet. De attól még, amiért mások megpróbálnak meggazdagodni aljas módon ebből, én mégis előbbre valónak tartom az egészségemet és azt, hogy a következő generációra ne szabadítsunk gyilkos vírusokat!
Zsolt_ 2009.12.03. 11:30:36
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.03. 11:32:02
fogyókúra 2009.12.03. 11:34:03
Felhívtam a háziorvosomat, odamentem, bekopogtam, asszisztense kiadta a vényt, elsétáltam vele a kb. 200 méterre lévő patikába, kiváltottam, visszasétáltam és azonnal beadták az oltást. Az egész max. 10-15 percemet vette igénybe. És 1990 Ft-omba került.
(Közben mesélte el az orvos, hogy amíg a gyógyszertárig mentem, egy oltóközpont mellett is elsétáltam tudatlanul..)
Külföldön élő barátnőim meg oltatnák magukat, de nincs mivel. Nekik marad az aggódás, hogy talán nem ők halnak majd meg tüdővérzésben. :-(
Maximálisan egyetértek Zsolttal ( Zsolt_ 2009.12.03. 11:14:23 ), felelőtlennek gondolom azt, aki nem oltatja be magát és főleg a gyerekeit. :-(
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.03. 11:35:41
Nem tudom emlékszel-e az Ebola, vagy a madárinfluenza kapcsán kialakult hisztériára? Engem nagyon emlékeztet ez a mostani ezekre.
Fairy Girl 2009.12.03. 11:38:55
Tökös Veréb 2009.12.03. 11:40:13
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 11:40:14
Óvakodj az űrgyíkoktól!
Ashtar Sheran szeret téged!
akikaztmondjákni 2009.12.03. 11:41:07
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.03. 11:41:35
Mikor megkerdeztek hogy az 1200 forintos vakcinaert miert 2800 forintot kell fizetni, az volt a valasz: mert ennyiben maximalta a gyarto az arat. Ugyhogy el fog fogyni a mez a boltbol..
Itten van az eb elhantolva:
www.youtube.com/watch?v=sadGuD_zuQc&feature=player_embedded#
elwood 2009.12.03. 11:41:58
"Nem tudom emlékszel-e az Ebola, vagy a madárinfluenza kapcsán kialakult hisztériára? Engem nagyon emlékeztet ez a mostani ezekre."
és egyre többször fog. darwin szerint ha egy élettérben üres hely van azt előbb utóbb betöltik. vagyis nem az a kérdés lesz-e veszélyes vírus, hanem, hogy mikor
azt tudod mérlegelni, hogy mennyire veszélyes az influenza ( sajnos nem tudni te leszel abban a néhány tucatban akit elvisz) és mennyire veszélyes az oltás (a who szerint semennyire)
az a pár ezer forint ami kiadunk erre, az egészségünkért cserébe talán nem játszik szerepet, máshol is lopnak, itt most nem ez a tét
fogyókúra 2009.12.03. 11:44:40
index.hu/belfold/2009/11/25/hipergyors_az_uj_influenza_virus/
Ez pedig a Veszprémi ANTSZ honlapján olvasható, és főleg az első link alatti doksi az érdekes, világjárványokról, azok forgatókönyvéről:
efrirk.antsz.hu/veszprem/influenza/influenza.html
KEmber 2009.12.03. 11:46:16
www.cbc.ca/health/story/2009/09/23/flu-shots-h1n1-seasonal.html
"The results of this study showed that children whose flu was severe enough to require hospitalization were three times more likely to have been given a seasonal flu shot. Children with asthma were at even higher risk for complications.
...
While children who are given the flu shot may be 66% less likely to contract the seasonal flu, they are significantly more likely to experience a severe case if they are infected. For this reason, parents of children who have had the seasonal flu shot should still take precautions to prevent infection, including encouraging hand-washing, and avoiding large groups of people as much as possible."
public-healthcare-issues.suite101.com/article.cfm/swine_flu_shot_vs_longterm_risk_study_for_kids
angantyr 2009.12.03. 11:46:20
:DD
Suttogva jegyzem meg, hogy az én exem haja bár már kihullott, a magam részéről azonban helyette sietve hozzáveszem a listámhoz az APEH-ot, különösen az építményadóról szóló tájékoztatása és bevallási szertartása mián, amiről a papírt tegnap kaptuk kézhez, és amely fölött csudálkozva álltunk egy darabig, merthogy ilyet eddig soha nem láttunk, holott jó ideje létezik, majd mélán néztünk körül a negyven négyzetméteren, hogy mit is valljunk róla, különös tekintettel arra, hogy ha nem vallunk semmit, akkor büntetést fizetünk.
Most majd gyorsan kitöltjük, bár a felét sem értjük (medence? hahaha! kastély, villa? hühühü), na de ha leadtuk, megnyugodhatunk, hogy példásan jártunk el, és különben is ha eddig nem basztattak minket, hát foglalkozzon ezzel újra, akinek hat anyja van.
MosoMasa 2009.12.03. 11:46:52
Fairy Girl 2009.12.03. 11:47:31
(Én oltattam, csak azért megjegyeztem ezt is.)
KEmber 2009.12.03. 11:47:55
fogyókúra 2009.12.03. 11:48:31
egy frászt mindegy, hol fejlődik ki a mutáció! A kulcskérdés az IDŐ.
Ha a világ másik végén, még van esély esetleg felkészülni rá vagy ellene, amíg ideér a járvány. Ki lehet fejleszteni oltóanyagot vagy vizsgálni lehet, hogy milyen gyógyszer használ ellene.
De ha itt fejlődik ki, akkor sok lehetőséged nem lesz. :-(
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 11:49:45
Először is nem kéne személyeskedni, másrészt meg ha te önként mentél a vesztőhelyre meg is érdemled.
Olvass híreket nyugodtan válogatás nélkül, azokban úgyis azt írják, hogy nics cig.ánybűnözés, a politikusok becsületesek, Agyarországban minden a legnagyobb rendben. remélem ezeket is ugyanúgy elhiszed, mint a h1n1-ről szóló cikkeket.
KEmber 2009.12.03. 11:51:15
Fairy Girl 2009.12.03. 11:52:09
Zsolt_ 2009.12.03. 11:52:53
facsipesz 2009.12.03. 11:53:42
Ilyeneket, mint:
1. Ég a ház, és ahelyett, hogy oltanál, azon veszekszel, hogy porral vagy vízzel tedd.
2. Jön szembe a kamijjon, és azon gondolkozol, hogy jobb vagy balkormányos-e, ahelyett, hogy elrántanád.
Még hasonló tanítójellegűeket várok!
Amúgy: ha az orvosi szakma (a politikusoktól teljesen függetlenül!) az első pillanatban odaállt volna az oltás mellé, és nem a saját vagy más politika/szakmai érdekeit nézi (esetleg tudományos szakmai vitát folytat, és nem üzenget meg rémhírterjeszt), akkor nincs most ez a bizalomvesztésből fakadó parádé.
Így meg már totál hiteltelen, hogy a dokik 50%-a azt mondja, hogy szar a cucc, és még a szomszédgyereknekse, a másik meg még a széklábba is belebökné....
Brávó!
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 11:53:47
Szívesen :-)
Csak tudod nem értem, hogy miért képesek bedőlni az emberek mindennek, ha azt pánikkeltéssel kombinálják?
Szerinted a szezonális influenzában hány ember hal meg? (természetesen minden ilyen haláleset miatt őszinte részvétem) Vélemyényem szerint sokkal több, mint a rettegett h1n1-ben.
Hogy csak említsem az utóbbi idők "hatalmasveszedelmes" járványait, melyekből semmi nem lett! (h5n1, száj- és körömfájás, SARS, kergemarha-kór) Ott is pánikoltatták a jónépet, és nem lett semmi az egészből.
elwood 2009.12.03. 11:54:59
"te önként mentél a vesztőhelyre meg is érdemled."
én oltattam, ott éppen nem végeztek ki közben senkit.
úgy rémlik többen fekszenek kórházban nem oltottak, mint akit oltottak
angantyr 2009.12.03. 11:58:04
Lesz új poszt, vagy ez már a hétvégi?
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 11:58:06
Most még... A hosszútávú mellékhatások meg majd ezután jönnek.
De kívánom, hogy ne így legyen.
Csak tudod, egy ki nem kísérletezett sz@rt nem fogok magamba szúratni!
Kb az oltáshoz is kell akkora bátorság, mint a nemoltáshoz.
Fairy Girl 2009.12.03. 11:58:54
Engem fölösleges győzködni, nekem csak az általánosítás esett rosszul. Én nem fejtem ki itt a nézeteimet, mert mindenki azt csinál, amit akar és amit legjobb tudása szerint tud. Én is ezt tettem, ennyi. Attól még nekem se jobb, se rosszabb, hogy mások erről mit gondolnak. De azért normálisnak érzem magam.
Fairy Girl 2009.12.03. 11:59:59
Zsolt_ 2009.12.03. 12:00:24
Az egész annak a fejében a legérdekesebb, hogy fogalmad sincs, hogy vélekedek pl cigánykérdésről és társairól, amiket emlegettél. Pedig nagy az esélye (megsúgom, így van), hogy egyet értenénk ezekben a témákban. Csakhogy a vírus kérdés semmilyen formában nem hozható ezekkel egy kalap alá. A politikának itt helye nincs, akkor sem, ha ebből politikusok próbálnak hasznot húzni. Le kéne őket csukni érte, de ez nem indok arra, hogy felelőtlenül veszélyeztesd az emberi társaid egészségét!
A "személyeskedést" pedig Te kezdted: "Meg is érdemli az összes nemnormális aki beoltatja magát!"
fogyókúra 2009.12.03. 12:00:48
efrirk.antsz.hu/veszprem/influenza/influenza.html
1900-as években négy nagy világjárvány volt: 1919., 1957., 1968., 1977.
<<<
A múlt században, az 1918 évi pandémia enyhe lefolyású járványként kezdődött, majd 6 hónapon belül halálos megbetegedést okozó formában tért vissza és a becslések szerint 40-50 millió áldozatot szedett.
Az 1957-es pandémia kezdetben úgyszintén enyhe volt, majd súlyosbodott valamelyest – bár az 1918-as járványhoz képest sokkal kevésbé volt elsöprő erejű – és 1 millió ember halálát okozta.
Az 1968-as pándémia eleinte viszonylag enyhe volt (az első hullámot megelőzően csak szórványos megbetegedések jelentkeztek) és az érintett országok zömében (bár nem mindegyikben) ez a második hullámban is így maradt; a halálesetek száma 1 millió volt.
>>>
Én aggódom, hogy ez lesz a következő nagy világjárvány, ami enyhén indul, és fél év múlva beerősödik. :-(
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.03. 12:03:00
Ez tetszik. Májusban mikor 97 halottja volt ennek a cuccnak, mar akkor kontinensek elneptelenedeserol vizionaltak. Most hogy osszesen 670 korul tartunk (vilagszerte!!) tehat korantsem olyan veszelyes mint allitottak, alllitjak, naponta tobb ember hal meg sima influenzaban, egy ilyen kijelentes .. hat nem is tudom ..
elwood 2009.12.03. 12:04:32
"Csak tudod, egy ki nem kísérletezett sz@rt nem fogok magamba szúratni!"
ezt a cég tízéve gyártja ugyanígy ugyanott, minden szezonális influenze ellen, csak az elölt vírus más benne, de a döntés a tiéd.
fogyókúra 2009.12.03. 12:09:17
aha, 670.:
Nov. 14. atv.hu/hircentrum/091114_h1n1__az_usa_ban_kigyozo_sorok_varnak_a_vedooltasra.html
Az Amerikai Járványügyi és Megelőzési Hivatal ugyanis a napokban korrigálta korábbi jelentéseit.
Az újonnan közzétett számok szerint az új influenza járvány áldozatainak száma háromszor több az eddigi becsült adatoknál. Ez egyedül az Egyesült Államokban 3900 halálos áldozatot jelent április és október között, ebből 540 volt a kiskorú elhalálozások száma.
fogyókúra 2009.12.03. 12:14:33
www.flucount.org/
USA-ban 4496 haláleset, a világ többi országában 12848.
Aha, veszélytelen....
VilMarci 2009.12.03. 12:14:41
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 12:16:15
oké, akkor itt és most fejezzük be a személyeskedést!
Ha félsz attól, hogy a sok beoltatlan megfertőz, oltsd be magad, senki nem gátol benne. Aki meg nem oltatja be magát, az nem fogja szidni a másik beoltatlan emberkét.
A cigánykérdést hasonlatnak hoztam fel, azzal kapcsolatban is teljes igazságot ír a média, így biztos ezzel kapcsolatban is.
Azt hiszek el, amit el akarok hinni, nem azt, amit el AKARNAK velem hitetni!
Akkor azt mondd meg nekem, hogy az országos tisztifőorvos egyik nap azt nyilatkozta (még a hiszti elején), hogy nem ajánlott beoltani magad, másnap meg már érdekes, hogy teljesen máshogy hangzott a nyilatkozat.
Ha annyira egyértelmű lenne a dolog, akkor mondd meg, hogy miért osztja meg annyira az orvosokat is?
fogyókúra 2009.12.03. 12:17:36
Worldwide Total:
(Various Reliable Sources)1155603 cases,
12848 deaths
Bamba Barack 2009.12.03. 12:20:34
Zsolt_ 2009.12.03. 12:22:19
Beoltattam magam. Nem ezért félek, hanem mert ha sokan nem, mutálódni fog a vírus. Valamint a beoltatatlanok olyanok életét veszélyeztetik, akik nem olthatják be magukat. Érdekes, mi? Nem magam miatt aggódok...
Ezzel az "el AKARNAK velem hitetni" dologgal kapcsolatban: igazad van! Csakhogy néha látni kellene az érem másik oldalát is. Miért elképzelhetetlen, hogy el akarják veled hitetni, hogy hűde káros az oltóanyag? Én évek óta kapom, semmilyen komoly mellékhatása nincs és influenzás se voltam, de nem is terjesztettem. Pl. ilyenkor, amikor kissé "komolyabb" dolgokról van szó, mint a politika, gazdaság vagy cigánykérdés főleg fontos lenne a dolgot másik szemszögből is vizsgálni.
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 12:23:23
Gondolom mennyire tiszta az a cég! Biztos azért kell offshore alapon működtetni, titkolt tulajdonosi háttérrel.
Zsolt_ 2009.12.03. 12:24:24
Ingyen? Viccelsz? Tudod mennyit kaszálnak ezzel egyes emberek? Na őket kellene megtalálni és felkötni egy lámpavasra!
Nicetas 2009.12.03. 12:33:16
KEmber 2009.12.03. 12:37:32
Nicetas 2009.12.03. 12:37:47
KEmber 2009.12.03. 12:41:42
"A Szülészeti és Nőgyógyászati Szakmai Kollégium állásfoglalása az, hogy a terhes nőket a terhességi kortól függetlenül oltani kell"
www.origo.hu/tudomany/20091202-h1n1-ujinfluenza-sulyos-veszelyben-a-kismamak.html
A Fluval P betegtájékoztatója szerint viszont nem!!!
"Terhesség és szoptatás: Hasonlóan más prepandémiás vagy pandémiás influenza vakcinákhoz, a Fluval P esetében sem állnak rendelkezésre adatok a vakcina terhes nők körében történő alkalmazásával kapcsolatban."
...
"A terhesség korai időszakában javasolható a terhes nők védelmére a velük egy háztartásban élők oltása." (ugyanezt írja a kisgyermekekről is)
smatte 2009.12.03. 12:44:01
Nem oltom be magam, mert csak az állam jár jól...ezért nem fizetek adót, járulékokat stb.
Nem oltom be magam, mert offshore cég...mintha mindenki fene tájékozott lenne különböző élelmiszergyártók tulajdonosi hátterével kapcsolatban. Teszek rá.
nem oltom be magam, mert hazudik a média...valószínűleg egy világméretű médiakamu áldozatai vagyunk a WHO-val a főszerepben. Kicsit tovább kéne látni a orrunknál.
És még sorolhatnám.
Persze tojnék rá, ki hogyan gondolkodik, csakhogy itt nemcask az egyénnek, hanem a köznek is van felelőssége (mutálódás, továbbfertőzés stb.)
Secnir 2009.12.03. 12:46:33
amikor vittem nagymamát beoltatni, semmit nem kellett kitölteni...
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 12:50:14
Ha az egész ügy elején nem lett volna az a kettősség az üggyel kapcsolatban, lehet hogy sokan (talán még én is) nagyon bizalommal tekintettem volna az oltásra, és főleg akkor ha a politika kimaradt volna ebből az egészből. De így, hogy ezek megtörténtek, nem lehet már egyértelműen kijelenteni azt sem hogy rossz, és azt sem, hogy jó.
Kötelezővé tenni meg lehetne (TBc, gyermekbénulás, etc.), de szerencsére nem teszik.
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 13:00:10
"Persze tojnék rá, ki hogyan gondolkodik, csakhogy itt nemcask az egyénnek, hanem a köznek is van felelőssége "
A köznek nagyon sok mindenben van felelőssége ezen kívül is. Azt miért nem emlegeti senki!
Előbb-utóbb meg valami úgyis le kell hogy gyalulja az emberiség nagy részét, legyen az egy vírus, vagy akár egy háború.
Kívánom, hogy ne így legyen, de én akkor is látok rá esélyt. Leginkább az első verzióra.
"Nem oltom be magam, mert csak az állam jár jól"
"Nem oltom be magam, mert offshore cég..."
"nem oltom be magam, mert hazudik a média..."
Én nem ezek miatt nem oltatom be magam, hanem mert túl sok ellentmondást tapasztalok/tapasztaltam.
effective 2009.12.03. 13:08:42
Ilyet lehet?
Na én ezért nem oltatom be magam, mert nincs egyértelmű állásfoglalás. Már
meghaltak 12000-en, de Angliában egy évben sima influenzában is meghalnak 8000-en?? Miről van itt akkor most szó?
Szakértők szerint (azt most nem tudom, hogy kik) egy oltóanyagnak (nem a sima influenzás, meg ilyenek, hanem ez a H1N1 elleni pl.) 15 év kell, amíg tutira kiderül, hogy nincs-e olyan mellékhatása, amibe 6 évvel az oltás után pl. belehalsz.
Na ezért se oltatom be magam.
nácivadász tűsarkúban 2009.12.03. 13:11:06
facsipesz 2009.12.03. 13:12:26
Ennek kellett volna hónapokkal ezelőtt itt szerepelnie:
"Beoltatom magam, mert 100%-ig megbízom az orvosokban, és és az ő szakmai felkészültségükben; politikai, gazdasági és érzelmi befolyásoltságukat teljes mértékben kizártnak tartom."
Az egészségügy _bizalmi_ kérdés, hányan nem képesek őszintén kimondani a fenti mondatot?...
Továbbra is várom a hasonlatokat. Valami búzamezőset vagy molnárosat is hallottam talán valahol, az biztos jó lehet!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.03. 13:12:46
Több mint 20 éve nem szedtem semmilyen gyógyszert, nem kaptam semmilyen oltást, most sem fogok.
facsipesz 2009.12.03. 13:17:42
Egyébként nem kell nagyon privát pénzekre kihegyezni az oltás-dolgot: az államot, mint adóbehajtót és OEP-tulajt érintené rosszul a sok beteg, tehát ha oltasz, a GDP-t véded.
Lehet államérdekből is oltatni!:)
Na, menjen midenki borbélyhoz, mert az olt!
KEmber 2009.12.03. 13:18:38
(És nem érdekel ki jár jól az oltással és ki nem, és ki mit hazudik.)
www.cbc.ca/health/story/2009/09/23/flu-shots-h1n1-seasonal.html
public-healthcare-issues.suite101.com/article.cfm/swine_flu_shot_vs_longterm_risk_study_for_kids
fogyókúra 2009.12.03. 13:39:35
Erre mondom azt, hogy MÉG CSAK EZIDÁIG. Honnan tudod, hogy nem fog a járvány még kb. fél évig, vagy akár egy évig elhúzódni? Hogy nem mutálódik valamennyire, válik veszélyesebbé?
elwood 2009.12.03. 13:49:16
"Több mint 20 éve nem szedtem semmilyen gyógyszert, nem kaptam semmilyen oltást, most sem fogok. "
Párszáz évvel ezelőtt milyen jól érezted volna magad, himlő, tetanusz, pestis ...
ma már sajnos meg vagyunk fosztva ezektől a média agymosó hatása miatt.
pizsama 2009.12.03. 13:59:44
Itt mindenki megnézheti hol van hozzá legközelebb oltópont:
maps.google.hu/maps/ms?hl=hu&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=113342385054427648028.00047943b57b79d01291c
Inkább egy kis etil-higany mint egy halálos szövődmény!
Manci néni, a szomszéd 2009.12.03. 14:03:30
Igenis néhány évtizeddel-évszázaddal ezelőtt elpusztultak azok az emberek, akik nem bírták a pestis meg a himlőt. Ma meg hol tartunk? Túlnépesedik a föld olyan selejtes emberekkel akikre semmi szükség nincs ezen a világon. 4-5 milliárd emberről beszélek.
elwood 2009.12.03. 14:16:49
" csak az erősek maradtak fenn. ... elpusztultak azok az emberek, akik nem bírták a pestis meg a himlőt. "
érdekes felvetés, sztem nem kell ennyire fatalistának lenni, kicsit irányíthatjuk is az életünket
akit nem vinne el a pestis, azt elvinné a kolera, vagy az ebola, vagy akármi más. ez már nem a szervezet erősségén múlik, hanem akinek olyan vérképe, anyagcseréje akármi az fogékony, egy másik vércsoportú nem.
most pont az az ijesztő, hogy nem a leggyengébbek hullanak el, hanem akik beleesnek a szórásba és szeretik a vírusok a szervezetüket
valószínűleg nem tudnál kitenyészteni egy áltában vírusellenálló emberfajt.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.03. 14:19:31
Zsolt_ 2009.12.03. 14:27:02
kadaj01 2009.12.03. 14:27:27
elwood 2009.12.03. 14:32:02
Szerencsére az abszolút igazság tudói már köztünk járnak, előre a fénygyíkok egyesüléséért.
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 14:34:14
Abszolút igazat tudok adni ennek a hozzászólásnak.
Ezt hívják úgy, hogy természetes szelekció!
elwood 2009.12.03. 14:36:47
ezt magyarázd el a kismama férjének is
Zsolt_ 2009.12.03. 14:40:31
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 14:43:46
Messze nem biztos, hogy az oltás segített volna rajta, sőt talán kismamáknak kifejezetten nem ajánlott!
KEmber 2009.12.03. 14:54:25
A legtöbb megbetegedett a veszélyeztetett csoportok valamelyikébe tartozott, az az egy "egészséges fiatal" is állítólag nagyon túlsúlyos volt, így azért ez nem állja meg a helyét. Látszólag ez az influenza is olyan mint az összes többi, csak sokkal kevesebben halnak meg benne. Az amerikai statisztikák szerint: normál influenza esetén a megbetegedettek 0.06%-a hal meg, míg a H1N1 esetén 0.017%-a hal meg (negyedannyira veszélyes az új influenza).
elwood 2009.12.03. 15:02:31
én az "állítólagos" információk helyett mégis inkább a hivatalos publikációknak hiszek. nem vakon, de nem tudok jobbat.
KEmber 2009.12.03. 15:03:22
"In a normal flu season, influenza infects as much as 20 percent of the
U.S. population, causes more than 200,000 hospitalizations and kills
about 36,000 people"
www.eurekalert.org/pub_releases/2009-11/ljif-lji111609.php
Magyarul egy normál évben 36000 ember hal meg az USA-ban sima influenzában, most meg az egész világon az összes H1N1-es esetet egybevéve is ennek a harmadánál tartunk.
KEmber 2009.12.03. 15:05:59
"Az egyik beteg, egy 52 éves férfi, hétfőn halt meg ... A férfinak kétoldali tüdőgyulladása volt, és más krónikus betegsége is. Immunbetegsége és az érrendszerével is baj volt, az egyik lábát korábban amputálták
...
A másik áldozat múlt hét szerdán hunyt el. A 83 éves férfi a fertőzése előtt egy héttel oltást kapott, de a védettség még nem tudott kialakulni nála. A férfinak szintén tüdőgyulladása volt. Az idős férfi a Pécsi Egyetemi Klinikán halt meg.
...
Meghalt a karcagi Kátai Gábor Kórházban is egy H1N1 vírussal fertőzött tiszafüredi fiatalember ... A fiú súlyos alapbetegségekben szenvedett, a múlt hét második felében került be a kórházba, de olyan súlyos volt az állapota már akkor, hogy hiába próbáltak az orvosok segíteni, pár óra múlva meghalt."
index.hu/belfold/2009/11/30/h1n1_ket_ujabb_halal_hazankban/
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 15:06:24
Az emberi tudomány és fejlődés (evolúció) előbb-utóbb zsákutcába kell jusson, mint minden eddigi a Földön kialakult életforma. Vagy nem is feltétlen zsákutcába, hanem teljes "átrendeződés" alakulhat ki.
Jelenleg ez a nagy tudomány, és fejlődés oda vezetett, hogy nem kicsit túlnépesedett a bolygónk, lenulláztuk a Földet, és ennek következtében egyszer saját magunkat is le fogjuk.
fiatka 2009.12.03. 15:06:29
Mondjuk nekem eszembe sem jut oltatni,ez egy baromság!!!! Pont az lesz majd beteg ,akik beoltatja magát...lehet nem most, majd csak pár év múlva. Az immunrendszerünktől jobb védekezés nincs!
KEmber 2009.12.03. 15:09:05
www.ideal.hu/h1n1/103085-a-h1n1-es-a-tulsulyossag-kapcsolata.html
"Egy 24 éves fiú is meghalt kedden az újinfluenza szövődményében - közölte a Független Hírügynökséggel Falus Ferenc országos tiszti főorvos. A túlsúlyos fiatalembert a zalaegerszegi kórházban kezelték, egy hete lélegeztetőgépen volt. Az országos tiszti főorvos hangsúlyozta: az elhunyt férfinek semmilyen krónikus betegsége nem volt. Kedd reggel halt meg az a 21 éves kismama is, aki 6 hónapos terhes volt és szintén a H1N1 vírus szövődményeivel a Budapesten a Semmelweis Egyetem klinikáján kezeltek."
www.zegtv.hu/cgi-bin/zegtv/index.cgi?view=ck&tID=202&nID=100653&nyelv=
elwood 2009.12.03. 15:11:18
ilyesmi, de nem akarok senkit győzködni
www.stop.hu/articles/article.php?id=546867
elwood 2009.12.03. 15:16:01
meg ez. de nem spammelek többet.
www.hirszerzo.hu/cikk.uj_virus_az_aldozatok_40_szazaleka_egeszseges_fiatal_.123015.html
KEmber 2009.12.03. 15:22:10
Tulajdonképpen mivel a H1N1-ben negyedannyian halnak meg a megfertőződöttek közül, ezért jobb lenne, ha ez a vírus kiszorítaná a másikat, mert akkor idén negyedannyi influenzához köthető haláleset lenne.
Zsolt_ 2009.12.03. 15:27:21
elwood 2009.12.03. 15:32:00
és mivel olyanról meg egyátalán nem hallottam, hogy az oltástól volt baja valakinek (tudom 20 év múlva autista leszek meg ilyesmi) ... hát megszültem a döntést
Bikicsunáj Bój 2009.12.03. 15:48:25
HÁt épp ez az, hogy nem 1-2 évet gondolkodom előre. Ha annyit tennék, már rohannék is az oltópontokba. Én a hosszabb távú hatások miatt nem teszem.
Valóban nem feltétlen vezet zsákutcába, de szerinted mi az a gondolkodásmód, ami a vesztébe rohanó emberiséget kizökkentheti?
Mylady 2009.12.03. 15:56:51
Más. A héten kétszer jártam a háziorvosomnál, egyik alkalommal sem kellett várnom, mehettem be rögtön hozzá. Megkérdeztem a véleményét, nemnagyon akart semmit mondani. Ha kérem, felírja, váltsam ki, menjek vissza, beadják.
Aztán nagynehezen olyanokat elmondott, hogy
- nem tudni, veszélyes-e az oltás, az majd jövő ilyenkor derül ki
- nem tudni, ér-e valamit az oltás és ez sosem fog kiderülni (nincs kontrollcsoport)
- nem tudni, mennyire (lesz) veszélyes a járvány
- a mutáció folyamatos, már most sem az a változat van, amire kifejlesztették az oltást
- a járvány jelenlegi mértékéről képet kaphatok, ha megnézem a várót: nincs kint beteg
- az elmúlt három hétben mindössze 1 lázas beteggel találkozott (azt nem mondta, mi baja volt az illetőnek)
pizsama 2009.12.03. 16:21:14
Van egy 80-as éves ismerősöm is, aki évek óta oltatja magát a szezonálissal (van más betegsége is) és semmi baja.
Azt viszont én sem tagadom, hogy egy fiatal gyermeki szervezetre esetleg akár rossz hatással is lehetnek az oltásban lévő egyéb anyagok. Egy budapesti lakos vajon mennyi káros anyagot szív be a tüdejébe nap mint nap? Akkor minek félni egy kis etil-higanytól?
KEmber 2009.12.03. 16:31:14
A magyar statisztikák alapján úgy látom a halálos esetek túlnyomó része a veszélyeztetettek közül került ki, lehet, hogy más országban ez nem így van, de nálunk jelenleg igen.
KEmber 2009.12.03. 16:33:08
Nem 20 év múlva, hanem 1, és nem autista, hanem kórházban ápolt beteg ;-)
Zsolt_ 2009.12.03. 16:49:23
KEmber 2009.12.03. 17:00:29
"Preliminary research suggests the seasonal flu shot may put people at
greater risk for getting swine flu, CBC News has learned."
www.cbc.ca/health/story/2009/09/23/flu-shots-h1n1-seasonal.html
"The results of this study showed that children whose flu was severe
enough to require hospitalization were three times more likely to have
been given a seasonal flu shot."
public-healthcare-issues.suite101.com/article.cfm/swine_flu_shot_vs_longterm_risk_study_for_kids
KEmber 2009.12.03. 17:06:01
Zsolt_ 2009.12.03. 17:07:15
/"This is some evidence that has been floated. It hasn't been validated yet, it's very preliminary," cautioned Dr. Don Low, microbiologist-in-chief at Mount Sinai Hospital in Toronto./
Akkor miről is beszélünk?
Ráadásul a cím se arról szól, amit Te mondtál: Seasonal flu shot may increase H1N1 risk - ez azt jelenti, hogy a szezonális oltások növelhetik a H1N1 rizikóját! Nem a H1N1 oltásról van szó! És az idézet szerint ez is csak egy feltételezés, amit semmi nem támaszt még alá. Ezt továbbra is rémhírterjesztésnek hívják. Attól még hogy angolul van, nem lesz tény, sőt.
A második most épp nem akar nekem bejönni, de a címéből ítélve itt sem arról van szó, amit írtál, hanem arról, hogy nagyon kicsi gyerekeknek veszélyes lehet a H1N1 vakcina. Itt jegyezném meg, hogy a külföldi vakcina más eljárással készül és hasított vírusokat tartalmaz, tehát a mi helyzetünkre ez megint csak irreleváns.
numda · https://giuliotortenesze.wordpress.com 2009.12.03. 17:10:21
Tavaly kb. 2500 halottja volt az influenzának, ti hányról hallottatok?
Egyről sem. Tavaly más üzleti viszonyok voltak.
Hat hónap alatt május óta most volt 20 halott és megint lesz összesen 2-3 ezer, és ez mindig így lesz. Akár oltunk, akár nem, mert az oltás nem nefolyásolja sem a járvány kialakulását, sem a lefolyását.
Sem itthon, sem Kanadában.
Viszont ez a kis sajtófarvizezés eltereli a figyelmet az összeomló egészségügyről országról, közbiztonságról.
Ja, és aki tőlem kéri az oltás, azt beoltom, mert nem tanácsadó vagyok, hanem tájékoztatást adó.
Önkéntes oltással mindenki azt tesz amit akar.
Az biztos, hogy a teljes körű tájékoztatás elég sokakat megvilágosít, és köszönik nem kérik.
SZóval jelenleg 2500:20 - hoz a hat hónapos halálozás.Még az is lehet, hogy a H1N1 pozitív halottak flu A-ba, vagy B-be haltak bele, mert ezt nem vizsgálják a pathológiák.
De nem akarok itt is blogot írni.:-)
Zsolt_ 2009.12.03. 17:11:29
Zsolt_ 2009.12.03. 17:13:07
KEmber 2009.12.03. 17:14:54
Természetesen igazad van, hogy ez fordítva van, de miért gondolod, hogy ha minden illetékes folyamatosan azt szajkózza, hogy ez az oltás pont ugyanolyan mint az előző évi, akkor ez fordítva nem igaz? Úgy néz ki, hogy nem tett jót az előző évi oltás a gyerekeknek, és ennek ellentmondó kutatást még nem találtam. Pedig most mindent elővettek ami oltásra tudna ösztönözni bárkit is.
KEmber 2009.12.03. 17:19:29
KEmber 2009.12.03. 17:21:06
tarkamarha 2009.12.03. 17:32:19
Nem vagyok orvos, az információim is csak felületesek. Azok szerint viszont ez a törzs nem veszélyesebb a normál influenzánál, amit azért mégsem kísér ilyen pánik.
Bizalmi válság van. Államunknak azt sem hisszük el, amit kérdez. Naná, hogy ösztönös ellenkezés ébred bennünk, ha valamit ilyen erővel próbál belénk magyarázni!
Nem akarok (és nem is tudok) állást foglalni abban, hogy jó-e a vakcina, vagy nem. Azt viszont látom, hogy őrület van körülötte. Ha veszélyes a vírus és a vakcina jó akkor tegyék kötelezővé. Ha nem veszélyes, akkor hagyjanak békén ezzel a mizériával. Miből gondolják, hogy az átlagember dönteni tud egy szakmai kérdésben, különösen akkor, ha egymásnak ellentmondó információkkal találkozik?
Az is zavar, hogy jópár éve "divat" lett az éppen aktuális világégető járványtól való félelem. Minden esztendőben adnak valamit, amitől félni kell, de egyszerre soha sem kettőt, mert azt már a média természete nem fogadná jól - nem lenne hatásos. Emlékeztek még arra, amikor a hírekből minden hétre jutott pitbull támadás? Hogy elmúlt... Most minden napra jut H1N1, jövőre meg valami más. Mi meg tesszük, amit éppen kell: oltatjuk magunkat nyakra-főre, vagy épp csődbe jutatjuk a baromfi ágazatot. Marha, sertés, madár mer megvolt, jövőre vajon mi jön? Házi kedvenc? Nem hinném, de a nagy mennyiségben fogyasztott haszonállatok elfogytak. Én valami növényre tippelnék, vagy valami rovarra.
NemesekErnyo 2009.12.03. 17:37:27
NemesekErnyo 2009.12.03. 17:39:22
Aki tud angolul, németül, nézzen körül külföldi oldalakon, van-e ilyen méretű hiszti.
NemesekErnyo 2009.12.03. 19:33:35
A régi kutyát se érdekel, a Fluval AB-t egyenesen nem is gyártjuk többé, pedig tavaly ezért őrjöngött a média. Itt nem az a lényeg, hogy hányan oltatnak, hanem az, hogy hányan vásárolnak.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.03. 20:00:40
@KEmber:
@tarkamarha:
@NemesekErnyo:
Jól összefoglaltátok a lényeget.
epeficam 2009.12.04. 01:05:36
másrészt: "Felelőtlenség azt mondani, hogy a szájmaszk és a vitaminok valamit is érnek. Valamit érnek,..."
Akkor ezt most hogy?
bukott vezérigazgató 2009.12.04. 05:53:14
Azt hiszem, jobb lett volna, ha szépen leültetnek 2 órára, majd 20.00 órakor feláll a két eü-s és hazamegy.
pwpw 2009.12.04. 09:45:50
nyílméregbéka 2009.12.04. 10:00:51
Tegnap oltattam, és a kitöltendő papír egy fénymásolt - tehát fénymásolható, sőt fénymásolANDÓ - A/4-es papír volt. A posztban szereplő helyeken nem volt talán fénymásoló?? Nehéz elhinni.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.04. 11:58:04
Írok vicceset is:
Arra nem gondoltatok, hogy az egész a VITAMIN MAFFIA felelőssége? El kell terjeszteni, hogy a gyóccer veszélyes meg ismeretlen tulaja van és akkor az emberek nem a 2ezer forintos oltót veszik meg hanem a 10ezer Ft-os (/fő/szezon) vitaminkészítményeket amit mellesleg szintén nem teszteltek behatóan és szintén offshore cég a tulaj... :-)))))) Meg lehet nézni, hogy mennyit költenek reklámra...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.04. 12:01:02
Azt egyébként megcáfolta már valamelyik hiteles emberke mondjuk Ceizel doktor, hogy nem csippeltetnek-e meg az oltással ?
2009.12.04. 13:58:21
KEmber 2009.12.04. 15:05:33
Ajánlom, hogy ezt nézegessed (világviszonylatban jelenleg a leprával van egy szinten):
www.flickr.com/photos/therealedwin/4073835474/sizes/l/
bukott vezérigazgató 2009.12.04. 17:21:10
bukott vezérigazgató 2009.12.04. 17:27:28
Alternatív 2009.12.04. 18:21:28
Mariannka51 2009.12.05. 09:18:23
Főleg a közszolgáltatást, mint a közlekedés, eü. stb.,ellátók betegsége okozhat nagy fennakadást.
hogolyo78 2009.12.05. 11:41:32
Hát persze, mivel a korábbi években szezonálissal oltottak között több a veszélyeztetett, mint a nem oltottak között. (Hiszen jó részt éppen azért oltották őket, mert veszélyeztetettek.)
Másrészt nem az oltottakat és nem-oltottakat kellene összehasonlítani, hanem szezonálissal korábban természetes úton fertőződött nem-oltottakat és az oltottakat (oltás útján "fertőződöttek").
Egyébként meg nagyon örülök, hogy ami a dolog "szakmai", ésszerű részét illeti, ma már mindenki világosan láthat, aki látni akar. És már csak a legsötétebb babonás népek, az "antikapitalisták" ("nehogymá' hasznot húzzanak rajtam", "az egészség nem üzlet, inkább dögöljek meg") és a pártzombik beszélnek az oltás ellen. Ő ellenük pedig már immunizálva van az értékesebbje. Az egyik ember agyat kapott a jóistentől (az ilyeneknek köszönhetjük az orvostudományt), a másik ember meg a saját különlegességébe vetett babonás hitet, miszerint a rossz dolgok mindig másokkal történnek. Majd eldönti az evolúció...
E1d2o · http://zoldegeszseg.blog.hu/ 2009.12.05. 13:09:20
"Őseim" nem tették kötelezővé az oltást, csak erősen ajánlották, s én úgy döntöttem, beadatom.
Félnék is kicsit ettől az influenzától, mert nagyon gyenge az immunrendszerem, tavaly januártól júniusig 3-szor voltam beteg (megfázás szerű) 1-1 hónapig; ugyan azóta csak novemberben fáztam meg; de egyébként nagyon sűrűn...
Jó, ha ritkán lennék beteg, most ezt az oltást is kihagytam volna.
Az osztályunkban csak 4-ünket oltottak be, egyiknek a szülei parancsolták.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.05. 15:26:13
Te írtad:
"Az egyik ember agyat kapott a jóistentől (az ilyeneknek köszönhetjük az orvostudományt), a másik ember meg a saját különlegességébe vetett babonás hitet, miszerint a rossz dolgok mindig másokkal történnek. Majd eldönti az evolúció..."
Elmondanám, hogy:
Nagyon sok orvos, patikus, sőt VIROLÓGUS!! ellenzi ezt a védőoltást, meg egyáltalán a szezonális ellenit is. Szerinted azok nem kaptak agyat a Jóistentől??? Hiszen nekik köszönhetjük az orvostudományt...
A lengyel egészségügyi miniszter (aki egyébként kutatóorvos volt a minisztersége előtt) is ellenzi, a komplett lengyel kormánnyal együtt.
Nyugat-Európában nincs ilyen oltási hiszti, az egész EU-ban összesen eddig kb. 10 millióan oltattak, ebből több, mint 1,5 millió a magyar állampolgár. Ezen elgondolkodtál-e???
tarkamarha 2009.12.05. 16:18:38
Szerintem ma létezik pár ezer ismert betegség. Ezek között nyilván van sok száz, ami ellen oltással védekezni lehetne. Ezzel együtt nem javaslom, hogy most akkor mindenki kapja meg mindet! :)
Más: Tulajdonképpen az emberiség az orvostudománnyal az evolúció ellen dolgozik. Az egyes személyek esetében persze érzelmi kötődések messzemenően indokolják az érintett megmentését, de tulajdonképp e miatt rettenetesen el fog korcsosulni az emberiség. Mondjuk ez nem az én problémám, tudom, csak épp azt akarom mondani, hogy az orvoslás folyamatos és fokozódó igénybevételére lesz szükség pusztán a fajunk fennmaradásához. Groteszk.
hogolyo78 2009.12.05. 16:51:20
"Nagyon sok orvos, patikus, sőt VIROLÓGUS!! ellenzi ezt a védőoltást, meg egyáltalán a szezonális ellenit is."
Virológus? Konkrétan, névvel kicsoda? Ezekről az orvosokról és patikusokról szívesen elmondanám a véleményem, de inkább mégsem. Remélem, valaki egyszer majd mikrofon végre kapja azokat az orovosokat is, akik esetleg az elhunytakat lebeszélték az oltásról. Szerintem részben tudatlanságból, részben politikai megfontolásból, részben felelősséghárító gyávaságból tették ezt. Rossz nézni, ahogy a korábbi ellenkezők jó része most már magyarázkodik. A tudatlansággal egyébként nem lett volna semmi bajom, ha felvállalják: a - terhes - élettársam nőgyógyásza korrektül megmondta az elején, hogy még nem tudja, mi legyen, szerinte várni kell még az oltással. (Elvégre - valóban - mindennek van kockázata, amit az emberbe fecskedeznek, az oltás nem cukorka és senki sem örömében adatja be.) Majd pár héttel később - mikor kiderült a helyzet súlyossága - akkor már azt mondta, hogy nincs mese, be KELL adni. Semmi "ajánlott", meg "saját felelősségre", hanem KELL és kész. (És be is adta, miután a háziorvos csak felelősséghárító papírozással lett volna hajlandó erre.)
Megjegyzem, hogy állítólag (talán Czeizel említette) az USA-ban a megfertőződött kismamák közül 6-ból 1 meghalt (és a többi sem járt túl jól). Oroszrulett egy hatlövetűvel (mert ugye arra számítani butaság, hogy "én úgysem kapom el"). Ezzel szemben a - Fluval P-vel azonos összetételű - oltástól még senki sem halt meg a hatvanas évek óta.
Mellesleg a válogatás nélküli szezonális elleni oltást én is ellenzem, soha nem is kaptam ilyet. Csak olyasmi ellen oltatnék, ami megölhet, vagy megnyomoríthat és amit reális eséllyel elkaphatok.
hogolyo78 2009.12.05. 17:12:32
Ez nem igaz. Csak másképpen alkalmazkodik. Már mi is "el vagyunk korcsosulva" az afrikai törzsi népekhez képest, de van puskánk és autónk, ezért nem is kell olyan gyorsan futnunk az oroszlán elől. :-)
Az evolúció nem vallás (nem mondja meg, hogy mi a helyes), csak a folyamat leírása. Ha újabb és újabb oltások fejlesztésével követjük a - végzetes - vírusok fejlődését, akkor úgy alkalmazkodunk, hogy közben senki nem hal meg. Ez ugyanúgy evolúció, mintha a gyengébbeket megölné a vírus és csak az ellenállók maradnának. Ennek is az lenne (lehet) a következménye, hogy a vírus mutálódna és újra fertőzne. És így tovább.
"nem javaslom, hogy most akkor mindenki kapja meg mindet!"
Én sem, de ezt már írtam.
tarkamarha 2009.12.05. 19:14:04
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.06. 21:40:40
"Rossz nézni, ahogy a korábbi ellenkezők jó része most már magyarázkodik."
Mai hír:
Nem az ellenzők magyarázkodnak, hanem az Országos Tiszti Főorvos!
Mégpedig azért, mert megbetegedett egy előzőleg (és nem frissen!) beoltott ember is. Most már a hivatalos magyarázat úgy szól, hogy az oltás csak 70% védettséget ad, valamint a másik magyarázat meg úgy szól, hogy ez a beoltott ember sokkal jobban beteg lett volna, ha nem oltatta volna be magát (honnan a búbánatból tudják??). Én ezeken meg jókat nevetek, ugyanis a hülyeség ellen tényleg nincs orvosság. Majd nemsokára kiderül, hogy az oltóanyag nem 70% védettséget ad, hanem 10%-ot, vagy még annyit sem, és a fokhagyma, meg a vöröshagyma nyersen fogyasztása sokkal nagyobb védettséget ad. A moldovai (Moldova egy ország a gyengébbek kedvéért itt Európában) hadseregben pl. védőoltás nélkül megszüntette a járványt az extra adag vöröshagyma, meg fokhagyma.
Egyébként én minden jelenleg Magyarországon fellelhető politikai pártot az országra nézve rendkívül károsnak tartok, úgyhogy ne vádolj meg légyszi politikai elkötelezettséggel.
@tarkamarha: Teljesen osztom a véleményedet, csak nekem nem volt bátorságom leírni, mert úgy gondoltam, hogy egy ilyen komment után egész nap a laptop előtt ülhetek, mert válaszolnom kell a kb. 100 kommentre, amit egy ilyen vélemény kivált. Szerencséd van, hogy ez a poszt régebbi, mert különben kaptál volna kb. 100-200 hozzászólást, és nem győzted volna megválaszolni őket. Ha meg nem válaszolsz, akkor ugye az agymosottak szerint Te magad is beláttad, hogy nincs igazad... :))
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.06. 21:44:07
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.06. 21:54:24
"Mellesleg a válogatás nélküli szezonális elleni oltást én is ellenzem, soha nem is kaptam ilyet. Csak olyasmi ellen oltatnék, ami megölhet, vagy megnyomoríthat és amit reális eséllyel elkaphatok."
Nem olvastad a fentebbi kommenteket??
Valaki linkelt hivatalos statisztikát (na, nem magyart) arról, hogy a H1N1-ben megfertőződöttek sokkal kisebb %-a hal meg, mint a szezonális influenzában megfertőződöttek, akkor hogy is van ez??
kalapocska 2009.12.07. 03:07:54
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.12.07. 08:12:57
1./ Sehol a világon nincs ekkora hiszti a H1N1 miatt, csak itthon.
2./ A szezonális bizonyítottan veszélyesebb, nagyobb a halálozási aránya, úgyhogy miért nem arról szól a hiszti?
3./ Az oltás (a tegnapi friss nyilatkozatok szerint) csak 70% védettséget ad (lesz ez még kevesebb is, csak épp tegnap már ezzel magyarázkodott az országos tiszti főorvos).
4./ Az orvosi szakma is megosztott az oltással kapcsolatban, többek között a lengyel egészségügyi miniszter is ellenzi, pedig ő minisztersége előtt kutatóorvos volt.
5./ Magyarországon, már 150.000 Ft-ra kell megbüntetni azt az orvost, aki pl nem akarja beadni az oltást, meg azt a gyógyszerészt is meg kell büntetni, aki a gyógyszertárban nem tart H1N1 elleni vakcinát. Nem furcsa?
MatseQ 2009.12.07. 11:54:54
KEmber 2009.12.07. 15:38:13
A másik cikk a gyerekekről szól, köztük azért viszonylag ritka a cukorbeteg, terhes, 65 év feletti stb., így nem igazán állja meg a helyét az állításod. Az a kutatás azt mondja ki egyértelműen, hogy ha beoltottak, akkor 66%-kal kevesebb az esélye, hogy elkapod, de ha elkapod, akkor utána súlyosabb lesz a tüneted (ellentétben a magyar állásponttal).
Egyébként a legfeltűnőbb az az, hogy ezek az adatok a rendelkezésére állnak az ÁNTSZ-nek, de nem publikálja. Pedig azzal sokakat meggyőzhetne. Mutass olyan kutatásokat, ami az oltás hosszú távú hatásait vizsgálja, és az agyas emberek készítették. Én mutattam neked, és engem igazol, mivel itt most több millió embert oltunk be, és már több tíz éve ezt csináljuk, biztos készített valamelyik agyas egy ilyet, nem?
Az orvosi szakma egyáltalán nem egységes, számos országban pont erről ment a cikkezés, hogy az orvosok jelentős része nem oltotta be a családját. De nálunk is sokan ellenzik, hiszen a korábbi években egyértelműen mások voltak az iránymutatások a sokkal veszélyesebb influenzák idején is. Régen például nem oltott senki se terhes nőket:
www.fn.hu/sertesinfluenza/20091008/oltas_egymas_ellen_fordult/
Petrusz123 2009.12.07. 20:30:56
Baxter, Novartis, Sanofi stb...
Németországban valahogy csak kiderült hogy ezen forgalmazók némelyike tud higany mentest is gyártani.. pl kismamáknak!
Többiek is tudnának profitálni állítólag Ausztriában 8 EUR a higanymentes anyag :) esetleg kiszorítaná a "Magyar" terméket a piacról...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 13:16:01