Mit tehet a naiv ügyfél, aki új Vodafone előfizetése mellé "bónuszként" megörökölte a szám előző tulajdonosának emeltdíjas javás szexjátékelőfizetését is? Lemondani természetesen nem tudja, hiszen nincs azonosítója, a Vodafone meg majd kivizsgálja az ügyet. És ezt így hogy?
2009 November 13-án kötöttem egy előfizetési szerződést a Vodafone mobilszolgáltatónál, vásároltam mellé egy teljesen új készüléket is, amikhez ők új számot adtak nekem. Pár órát ilyenkor természetesen várni kell amíg aktiválódik az új szám. Amikor végre aktiválódott, a legelső sms amit kaptam feladó nélküli volt, a következő szöveggel : háttér. Ezzel az egy szóval. Keresni próbáltam a feladót, de a feladó címe helyett is csak a háttér szó volt látható. Mivel utána megkaptam a Vodafone üdvözlő sms-ét és a Vodafone Live jelszavamat is sms-ben, nem nagyon foglalkoztam az esettel, annak tudtam be, hogy biztosan a Vodafone küldte nekem, és valamiféle ingyenes háttérre jogosult vagyok, mint új előfizető. Aztán teltek múltak a napok és mindennap egyszer kaptam ilyen sms üzenetet. Talán csak a naivitásomnak tudható be, hogy még egy jó ideig azt gondoltam, hogy a szolgáltató a feladó, különösebben nem törődtem vele, hiszen ebben a mai rohanó világban még sokszor arra sincs ideje az embernek, hogy a panaszával felhívja az ingyenes ügyfélszolgálatot, nem hogy egy akkor ingyenes lehetőségnek gondolt kedvezmény felől érdeklődjön..
Aztán 2009. december 1-jén reggel sms- ben értesített a szolgáltató hogy elkészült a számlám, amit este csekk formájában meg is kaptam. Nos, november 19-én volt a számlazárásuk, tehát 6 napi tört díjat kellett volna fizetnem, plusz egy hónapos havidíjat előre ( Vodafone 100+ csomaggal, amivel rendelkezem, egy egész havi havidíj 3000 Ft ami teljesen lebeszélhető ) Mivel feltűnt, hogy kicsit magas a számlám a hat napra még úgyis, hogy újabb hónap 3000 ft-os díját hozzáadjuk ( konkrétan 7325 Ft a bruttó végösszeg ) és alig beszéltem valakivel a 6 nap alatt, elkezdtem hát tanulmányozni a kiszámlázott díjak listáját. Itt lettem figyelmes az emelt díjas szolgáltatások összegére ( 1500 Ft a 6 nap alatt ) , és mivel nem értettem hogy milyen emelt díjas tevékenységet folytattam én, hát tovább törtem az agyam. Újra megnéztem ezeket a „háttér” szövegű sms- eket, ezúttal belementem valami informásiós rovatba is a telefonom segítségével ahol egy hosszú internet címet láttam : http: //mtm.digitania.hu/ Package.aspx?id=CC71FB8092034D8DC5FEC491E68543DD&cartid=8220
Lassan rávettem magam, hogy be is üssem ezt a hosszú linket az internem böngészőjébe, majd lassan kezdett összeállni a kép is, amikor előttem erotikus tartalmú háttérképek listája sorakozott. Aztán mikor rákerestem az ezen az oldalon feltűnő www.gamester.hu oldalra is, sok sok kis lehetőséget láttam, amiket mind mind letölthet az ember a mobiljára. Felhasználói nyilatkozatot még találtam ezen az oldalon, kerestem hogy vajon hogy tudnám megszüntetni azt a szolgáltatást amit nem én rendeltem meg, hanem valószínűleg az új mobilszámomnak az előző tulajdonosa, aki elfelejtette ezt lemondani, mielőtt megvált volna a számától. A lemondással kapcsolatban tehát ezt találtam: a regisztrációs számra küldött SMS üzenetben a „STOP” szó után egy szóközt kihagyva a szolgáltatás azonosítójának beírásával, amely üzenet alapdíjas. Vagy telefonon, a 06 1 328 5063 ügyfélszolgálati számon keresztül vagy a 10.2 pontban foglaltak szerint, levél útján. Nos, sms-ben nem volt kedvem bíbelődni, mivel fogalmam sincs hogy mi a regisztrációs szám és hogy mi a szolgáltatás azonosítója. Úgy döntöttem másnap reggel az lesz az első dolgom, hogy felhívom ezt a Digitania Zrt.-t és pontot teszek ennek az ügynek a végére. Hiszen hogyha minden ilyen fogadott sms bruttó 300 ft-ba kerül, akkor az 1500 Ft-on felül, most december másodikán már újabb 3900 Ft körüli összegnél tarthatok. Hát megtettem.A Digitania ügyfélszolgálatán sokat tudónak és kedvesnek korántsem mondható hölgyemény közölte velem, hogy 3 munkanapon belül a technikusok letiltatják a szolgáltatást. Kérésemre, hogy azonnal szűnjön meg, nemleges választ kaptam, merthogy ez nem az ő dolga és a technikusok tudják elintézni. Majd, újabb kérdésemre, hogy mivel tudom igazolni hogy ez a panasz itt és most ( december másodikán reggel 8 óra körül ) megtörtént és én valóban szóltam hogy állítsák le, azt a választ kaptam nyers egyszerűséggel, hogy nem tudja. Hát ez nagyon megnyugtató.
Kétségbeesetten hívtam a Vodafone ügyfélszolgálatát is, hogy le lehet e ezeket az emeltdíjas sms-eket tiltatni a készülékemen, mert ha a Digitania technikusai nem állítatják le nekem, akkor a végtelenségig fizethetem amíg számot nem váltok, de akkor meg a következő számtulajdonos kerül kellemetlen helyzetbe. A Vodafone- nál kedvesek voltak, közölték hogy kivizsgálják ezt a panaszt, most 1500 Ft-tal kevesebbet fizessek be, de a következő havit csak a következő hónapban tudják nekem elintézni. 15 napon belül telefonon keresztül fognak értesíteni arról, pozitív lett-e az elbírálás, de égető szükségük lenne arra az információra, hogy vajon mikor történt ezzel a számmal a Digitania Zrt-nél a regisztráció, mivel ezen információ birtokával nagyobb eséllyel pályázok arra, hogy ezeket az összegeket tényleg nem kell majd kifizetnem.Szóval hívhattam újra a Digitania Zrt.-t és kérdezhettem meg ezt, hogy vajon mikor történt a regisztráció erre a számra, de ott a hölgy csak azzal a válasszal illetett, hogy ezt ő nem tudja nekem megmondani, mivel ebbe nem lát bele. És mivel ez az információ nincs a birtokomban, eléggé valószinű hogy a telefontársaságom nem nekem fog hinni, és ki kell majd fizetnem a közel 6000 Ft körüli összeget (persze lehet hogy több, ha nem állítják le a szolgáltatásukat) egy olyan szolgáltatásért ami nem nekem kellett, és nem én kértem.
Mit tehet ilyenkor az ember, azon kívül hogy jól megpróbálja meggondolni, hogy ezentúl elfogadja-e azt a telefonszámot amit adni akarnak neki? Tényleg létezhetnek ma a világban ilyen tisztességtelen visszaélések, egy olyan szolgáltatás amit nem mondanak le, és a következő számtulajdonos megörökli az előző tulaj erotikus képeit, és az ezekkel járó csillagokba emelkedhető számláját? Mit tehetek ebben a helyzetben én, hogy lehet ezt bebizonyítani, hogy nem én rendeltem és hogy ne kelljen az ezzel járó összeget kifizetnem egy olyan tartalomért amit ráadásul azóta sem töltöttem le, de gondolom ez már senkit nem érdekel…
Akinek nem kellettek az erotikus hátterek a mobiljára..
Az utolsó 100 komment: