Mit tehet a naiv ügyfél, aki új Vodafone előfizetése mellé "bónuszként" megörökölte a szám előző tulajdonosának emeltdíjas javás szexjátékelőfizetését is? Lemondani természetesen nem tudja, hiszen nincs azonosítója, a Vodafone meg majd kivizsgálja az ügyet. És ezt így hogy?
2009 November 13-án kötöttem egy előfizetési szerződést a Vodafone mobilszolgáltatónál, vásároltam mellé egy teljesen új készüléket is, amikhez ők új számot adtak nekem. Pár órát ilyenkor természetesen várni kell amíg aktiválódik az új szám. Amikor végre aktiválódott, a legelső sms amit kaptam feladó nélküli volt, a következő szöveggel : háttér. Ezzel az egy szóval. Keresni próbáltam a feladót, de a feladó címe helyett is csak a háttér szó volt látható. Mivel utána megkaptam a Vodafone üdvözlő sms-ét és a Vodafone Live jelszavamat is sms-ben, nem nagyon foglalkoztam az esettel, annak tudtam be, hogy biztosan a Vodafone küldte nekem, és valamiféle ingyenes háttérre jogosult vagyok, mint új előfizető. Aztán teltek múltak a napok és mindennap egyszer kaptam ilyen sms üzenetet. Talán csak a naivitásomnak tudható be, hogy még egy jó ideig azt gondoltam, hogy a szolgáltató a feladó, különösebben nem törődtem vele, hiszen ebben a mai rohanó világban még sokszor arra sincs ideje az embernek, hogy a panaszával felhívja az ingyenes ügyfélszolgálatot, nem hogy egy akkor ingyenes lehetőségnek gondolt kedvezmény felől érdeklődjön..
Aztán 2009. december 1-jén reggel sms- ben értesített a szolgáltató hogy elkészült a számlám, amit este csekk formájában meg is kaptam. Nos, november 19-én volt a számlazárásuk, tehát 6 napi tört díjat kellett volna fizetnem, plusz egy hónapos havidíjat előre ( Vodafone 100+ csomaggal, amivel rendelkezem, egy egész havi havidíj 3000 Ft ami teljesen lebeszélhető ) Mivel feltűnt, hogy kicsit magas a számlám a hat napra még úgyis, hogy újabb hónap 3000 ft-os díját hozzáadjuk ( konkrétan 7325 Ft a bruttó végösszeg ) és alig beszéltem valakivel a 6 nap alatt, elkezdtem hát tanulmányozni a kiszámlázott díjak listáját. Itt lettem figyelmes az emelt díjas szolgáltatások összegére ( 1500 Ft a 6 nap alatt ) , és mivel nem értettem hogy milyen emelt díjas tevékenységet folytattam én, hát tovább törtem az agyam. Újra megnéztem ezeket a „háttér” szövegű sms- eket, ezúttal belementem valami informásiós rovatba is a telefonom segítségével ahol egy hosszú internet címet láttam : http: //mtm.digitania.hu/ Package.aspx?id=CC71FB8092034D8DC5FEC491E68543DD&cartid=8220
Lassan rávettem magam, hogy be is üssem ezt a hosszú linket az internem böngészőjébe, majd lassan kezdett összeállni a kép is, amikor előttem erotikus tartalmú háttérképek listája sorakozott. Aztán mikor rákerestem az ezen az oldalon feltűnő www.gamester.hu oldalra is, sok sok kis lehetőséget láttam, amiket mind mind letölthet az ember a mobiljára. Felhasználói nyilatkozatot még találtam ezen az oldalon, kerestem hogy vajon hogy tudnám megszüntetni azt a szolgáltatást amit nem én rendeltem meg, hanem valószínűleg az új mobilszámomnak az előző tulajdonosa, aki elfelejtette ezt lemondani, mielőtt megvált volna a számától. A lemondással kapcsolatban tehát ezt találtam: a regisztrációs számra küldött SMS üzenetben a „STOP” szó után egy szóközt kihagyva a szolgáltatás azonosítójának beírásával, amely üzenet alapdíjas. Vagy telefonon, a 06 1 328 5063 ügyfélszolgálati számon keresztül vagy a 10.2 pontban foglaltak szerint, levél útján. Nos, sms-ben nem volt kedvem bíbelődni, mivel fogalmam sincs hogy mi a regisztrációs szám és hogy mi a szolgáltatás azonosítója. Úgy döntöttem másnap reggel az lesz az első dolgom, hogy felhívom ezt a Digitania Zrt.-t és pontot teszek ennek az ügynek a végére. Hiszen hogyha minden ilyen fogadott sms bruttó 300 ft-ba kerül, akkor az 1500 Ft-on felül, most december másodikán már újabb 3900 Ft körüli összegnél tarthatok. Hát megtettem.A Digitania ügyfélszolgálatán sokat tudónak és kedvesnek korántsem mondható hölgyemény közölte velem, hogy 3 munkanapon belül a technikusok letiltatják a szolgáltatást. Kérésemre, hogy azonnal szűnjön meg, nemleges választ kaptam, merthogy ez nem az ő dolga és a technikusok tudják elintézni. Majd, újabb kérdésemre, hogy mivel tudom igazolni hogy ez a panasz itt és most ( december másodikán reggel 8 óra körül ) megtörtént és én valóban szóltam hogy állítsák le, azt a választ kaptam nyers egyszerűséggel, hogy nem tudja. Hát ez nagyon megnyugtató.
Kétségbeesetten hívtam a Vodafone ügyfélszolgálatát is, hogy le lehet e ezeket az emeltdíjas sms-eket tiltatni a készülékemen, mert ha a Digitania technikusai nem állítatják le nekem, akkor a végtelenségig fizethetem amíg számot nem váltok, de akkor meg a következő számtulajdonos kerül kellemetlen helyzetbe. A Vodafone- nál kedvesek voltak, közölték hogy kivizsgálják ezt a panaszt, most 1500 Ft-tal kevesebbet fizessek be, de a következő havit csak a következő hónapban tudják nekem elintézni. 15 napon belül telefonon keresztül fognak értesíteni arról, pozitív lett-e az elbírálás, de égető szükségük lenne arra az információra, hogy vajon mikor történt ezzel a számmal a Digitania Zrt-nél a regisztráció, mivel ezen információ birtokával nagyobb eséllyel pályázok arra, hogy ezeket az összegeket tényleg nem kell majd kifizetnem.Szóval hívhattam újra a Digitania Zrt.-t és kérdezhettem meg ezt, hogy vajon mikor történt a regisztráció erre a számra, de ott a hölgy csak azzal a válasszal illetett, hogy ezt ő nem tudja nekem megmondani, mivel ebbe nem lát bele. És mivel ez az információ nincs a birtokomban, eléggé valószinű hogy a telefontársaságom nem nekem fog hinni, és ki kell majd fizetnem a közel 6000 Ft körüli összeget (persze lehet hogy több, ha nem állítják le a szolgáltatásukat) egy olyan szolgáltatásért ami nem nekem kellett, és nem én kértem.
Mit tehet ilyenkor az ember, azon kívül hogy jól megpróbálja meggondolni, hogy ezentúl elfogadja-e azt a telefonszámot amit adni akarnak neki? Tényleg létezhetnek ma a világban ilyen tisztességtelen visszaélések, egy olyan szolgáltatás amit nem mondanak le, és a következő számtulajdonos megörökli az előző tulaj erotikus képeit, és az ezekkel járó csillagokba emelkedhető számláját? Mit tehetek ebben a helyzetben én, hogy lehet ezt bebizonyítani, hogy nem én rendeltem és hogy ne kelljen az ezzel járó összeget kifizetnem egy olyan tartalomért amit ráadásul azóta sem töltöttem le, de gondolom ez már senkit nem érdekel…
Akinek nem kellettek az erotikus hátterek a mobiljára..
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.03. 11:48:19
bigfoot74 2009.12.03. 11:48:53
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.12.03. 11:51:31
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 11:51:33
eznemisénvagyok 2009.12.03. 11:56:52
Eric_Cartman 2009.12.03. 11:57:27
Dr Gregory House 2009.12.03. 11:57:41
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 11:58:45
Akkor azonnal letiltják.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 12:00:18
MosoMasa 2009.12.03. 12:00:59
elwood 2009.12.03. 12:01:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 12:03:10
Kyle Broflovski (törölt) 2009.12.03. 12:08:17
ezt qrvára nem vágom....
betépett felhasználó 2009.12.03. 12:08:28
na, akkor ne haborogj annyit, hanem bejelentkezve a voda oldalra a BTPTT47 usernevvel es FLHSZNL23 jelszoval - anno ez mukodott nekem - webes feluleten megcsekkolhatod az osszes bejott MMS-em.
NEM fogsz unatkozi! Garantaltan megnyalod a homlokad a vegen...
elwood 2009.12.03. 12:08:40
"ha mégegyet küldesz letépem a fejed és belehányok a tüdődbe, ... stb."
S1lver 2009.12.03. 12:11:46
Egyebkent nem hiszem, hogy a postiro porul jarhat, kerjen reszletes szamlat a szolgaltatotol es akkor latni fogjak, hogy bizony o nem kuldott regisztraciot sehova.
Mostfigyelj · http://csalokat-keresunk.blog.hu 2009.12.03. 12:16:27
Bár én úgy tudom, hogy 1-2 évig nem adnak ki régi számokat.
De ha teljesen korrekt a leírás akkor meg nem is kellene törődni vele. egy igazolható email az ügyfélszolgálatra. aztán meg kezdjenek az egésszel amit akarnak.
Teljesen nyilvánvaló és igazolható, hogy nem lett megrendelve a szolgáltatás.
angantyr 2009.12.03. 12:19:45
Fogd fel pozitívan. Az előző tulajdonos azt is gondolhatta, hogy minek mondja le, majd örülni fogsz a szolgáltatásnak, ha meg nem akarod, majd úgyis lemondod.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 12:20:58
dr. _mmm_ 2009.12.03. 12:22:36
Innentől kezdve minden forintot vissza lehet szerezni.
Mostfigyelj · http://csalokat-keresunk.blog.hu 2009.12.03. 12:24:38
Gizike 2009.12.03. 12:30:02
Az ügyfélszolgálatot kell felhívni, és örökre és véglegesen tiltani a BEJÖVŐ emeltdíjas dolgokat.
Alap helyzetben ezek mindenkinek minden csomagjában aktívak, tehát minden új előfizetéskor külön kell kérni a tiltást.
aaabbbccc 2009.12.03. 12:33:08
Pl rendeld meg a Gyerekzár opciót, az tartalmazza a megfelelő szűrőket, nem csak smsm hanem emeltdíjas hívást is tilt.
Viszont nem fogsz tudni szavazni a Megasztár 28-ban.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.03. 12:35:35
de akkor miről szólna a blog? :)
Gizike 2009.12.03. 12:36:59
A különböző fórumok, blogok tanúsága szerint a legbiztosabb a „tartalomszolgáltató” cég helyett magánál a mobilszolgáltatónál kezdeményezni a fizetett sms-ek fogadásának megszüntetését. A mobilszolgáltatók dialektus felfogása szerint a fizetett sms-ek fogadásának tiltása maga is szolgáltatás, ezért a tiltás lehetősége az önkiszolgáló telefonos ügyfélszolgálatoknál a szolgáltatások menüpontban található meg.
Kreatív, a hagyományos kategóriáktól elrugaszkodó gondolkodásra utal a T-Mobile esetében, hogy a letiltás interneten a webshop menüjét használva rendelhető meg, szerencsére ingyen. A letiltás mindhárom mobilszolgáltatónál kérhető."
betépett felhasználó 2009.12.03. 12:37:33
Garantaltan soha tobbe NEM jon/megy semmi emeltdijas izemize
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.03. 12:40:24
Tedd bele a telefont. (bekapcsolt állapotban)
Több sms-t nem fogsz kapni.
angantyr 2009.12.03. 12:44:20
Igen, alapból ezzel kell kezdeni, akkor nem kell mindenfelé hiábavalóan mászkálni és keseregni. De a posztíró a buckát szidja, amelyben mindennap megbotlik, ahelyett, hogy egy nap rámenne úthengerrel.
@Gizike:
Igen, olykor meg fura módon azt külön kell kérni, hogy a telefon kijelezze a hívót, akkor is, ha amúgy a névlistában szerepel. Fél napig a problémával carakodtam, aztán pilács gyúlt az agyamban, s előkaptam a szerződést. Jaj, a szerződést kitöltő picilányka hát nem ikszelte be ezt az amúgy automatikusnak mondható opciót a pici ujjaival (éppen lerohadt a gépe, és kézzel töltötte ki). Akkor már csak egy telefon volt, hogy legyenek szívesek...
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.03. 12:58:22
aki igényli annak nyilatkozni kell és bekapcsoltatnia azt.
Így kellett volna az elejétől. De akkor elég sok pénztől estek volna el páran. :)
moli 2009.12.03. 13:09:27
gyakorlatban ez csak jovore oldodik meg, akkortol lesz kotelezo a tartalomszolgaltatoknak frissiteni egy kozponti adatbazist a telefonszolgaltatoknal az aktiv prsms elofizetokrol. a westel-nel mai nappal mar elo adatok vannak, tobbiek meg nem jelentkeztek.
moli 2009.12.03. 13:12:28
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.03. 14:26:02
AlexWolf 2009.12.03. 14:32:49
Ámen
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 14:53:37
Elvileg a fogyasztóvédelem lenne illetékes az ügyben, csak a hatékonysága kérdéses. A tuti megoldás viszont: írsz egy levelet a Digitaniának ÉS a Vodafone-nak azzal, hogy jóváírást kérsz, mivel ezt a szolgáltatást nem te rendelted meg. A Digitania valószínűleg szarni fog az egészre, viszont a Vodafone köteles lesz válaszolni. Ha elutasítanak BÁRMIVEL, akkor pedig mész és felnyomod őket a felügyeleti szervüknél, az NHH-nál: ők viszont már ugrani fognak rá, mert tudomásom szerint év elején tartottak (vagy legalábbis akartak tartani) egy nagyobb, átfogó piacfelügyeleti ellenőrzést az emelt díjas tartalomszolgáltatások területén pontosan az ilyen panaszok miatt; tavaly ilyenkor az egyik legnagyobb tartalomszolgáltatót meszelték el keményen, mert szinte semmi sem volt rendben náluk.
A sokak által emlegetett EDSZ-tiltás pedig nem más, mint struccpolitika, ugyanis az előfizető és a tartalomszolgáltató közti jogviszony létét nem érinti, csak arra jó, hogy megakadályozza, hogy a szolgáltató kézbesíthesse és számlázhasson. Ez a végeredmény szempontjából elvileg bőven elegendő, de ha egyszer eszébe jut az előfizetőnek, hogy szavazni szeretne mondjuk a "Csillag születik 96"-ban, és leszedi az EDSZ-tiltást, akkor ugyanúgy fogja kapni az SMS-eket, azaz magát a jogviszonyt kell megszüntetni.
u.i.: Na jó, a Vodafone egy kicsit hibás lehet, mégpedig a tartalomszolgáltató és a ő rendszere közti informatikai kapcsolat megvalósításában. Az emelt díjas szolgáltatások megrendelésekor egy csomó ellenőrzés lefut, mint pl. van-e EDSZ-tiltás, mert ugyebár akkor nem lehet ilyen szolgáltatást rendelni. Namármost a számújrakiosztás minimum 6 hónap után történik meg és jobb helyeken azért odafigyelnek rá, hogy ne érkezhessen számlázási kérelem a tartalomszolgáltatótól olyan hívószámra, mely megszűnt előfizetéshez tartozik és még nem került újra kiosztásra. (Szintén jobb helyeken arra is figyelnek, hogy ha a mobilszolgáltató rendszeréből olyan hibaüzenet érkezik vissza, hogy az EDSZ-tiltás aktiválva van, akkor ne csak a számlázás ne történhessen meg, hanem szűnjön is meg a tartalomszolgáltatóval létrejött jogviszony - lásd feljebb.)
Neménvótam 2009.12.03. 14:59:49
Samott 2009.12.03. 15:00:41
t0thl 2009.12.03. 15:00:43
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 15:02:44
1. Emeltdijas szolgaltato nem kap lehetoseget arra, hogy real-time modon lekerdezhesse azt, hogy mikor adtak ki egy uj szamot
2. A Vodafone nem kommunikalja le azt, ha ujra kiad egy szamot (erdekes modon a masik 2 szolgaltato kepes erre)
Mindezek miatt - bar minden emeltdijas szolgaltato kocsog! - itt 100%-osan a Vodafone a saras.
kukahontas 2009.12.03. 15:16:09
suzuki
vodafone
sikeres lehetsz
johnny66 2009.12.03. 15:22:55
Szerintem inkább az történt, hogy valaki a postoló telefonszámával regisztrált. (tévedésből vagy direkt kamu számot adott meg és beletrafált..)
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 15:24:37
mrm__ 2009.12.03. 15:27:30
balintus · http://napoleon.blog.hu 2009.12.03. 15:36:11
Azt mondták, hogy de nem, mert mindenki maga döntse el, hogy akar-e ilyet. Hát akkor a roaming tiltás az első három hónapban miért aktív?
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 15:39:01
Továbbra sem kenném a Vodafone-ra.
Másik szolgáltatónál dolgoztam korábban, ahol az ügyfélpanaszok után külön rá kellett szólni a tartalomszolgáltatóra, hogy az informatikai rendszereinkkel való kommunikáció során nem úri passzióból kap vissza hibaüzeneteket, lesz szíves lekezelni őket. Szóval elképzelhető, hogy a Vodafone-ból meg a hibaüzenet, csak a Digitania nem foglalkozik vele.
A tartalomszolgáltatónak pedig nem kell tudnia realtime lekérdeznie a hívószám státuszát, bőven elég, ha az aktuális SMS-küldéskor értesül a hívószámmal kapcsolatos eseményekről, jelen esetben arról, hogy a hívószámhoz tartozó előfizetői jogviszony megszűnt. Ha erről kap hibaüzenetet, akkor elvileg ekkor meg kellene szűnnie a jogviszonynak. Vagyis elvileg az ő sara, kérdés, hogy megy-e neki ilyen hibaüzenet: mert az, hogy azonnal elkezdte kapni, azt mutatja, hogy a két kiosztás közt is folyamatosan mentek az SMS-ek, de hogy azért, mert a Digitania nem értesült a státuszváltozásról vagy értesült, de nem kezelte le, azt nem tudjuk.
Egyébként a 2. pontban nincs igazad, a dec. 6-tól érvényes ÁSZF speciel tartalmazza a 7.1.8-as pontban.
johnny66 2009.12.03. 15:40:24
Lehet, de az akkor is biztos, hogy soká.
Ha valaki mondjuk 3 éve regisztrált majd lemondta az előfizetést, nehezen tudom elképzelni, hogy még mindig aktív legyen a regisztrációja.
Sőt, szerintem ez a gamester oldal akkor még sehol se volt.
(A digitania már létezett mondjuk, azt tudom)
Persze lehetséges, hogy tévedek, de még mindig a téves/kamu regisztrációt tartom valószinűbbnek..
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 15:41:20
Próbáld ki nyugodtan, válaszüzenetként olyasmit fogsz visszakapni, hogy "nem értelmezhető parancs". :-)))
ifrance 2009.12.03. 15:41:39
P.A.N. 2009.12.03. 15:43:51
"Az eset sajnálatos, de a Vodafone egész biztosan nem saras benne"
Dede. Az utolsó bekezdésben jófelé kapisgálsz, de a lényeg a következő: Te egy olyan szolgáltatást vásárolsz, ami rendeltetésszerűen használható, ha tetszik ingatlanos példával: "per és tehermentes". Ha a Voda nem csekkolja le a számot az bizony sár. Egyébként nem tudom, rendszerben van-e de minimum arra lehetőséget kéne adjon a szolgáltató, hogy lecseréld a számod, ha bárki vagy bármi zaklat rajta. Amúgy mélységesen NEM értek egyet azzal, hogy 2 éven belül egyáltalán kiadható újra ugyanaz a szám. A fél év bőven kevés ahhoz, hogy egy bármilyen zaklatást kizárjon.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 15:44:49
Egyrészt azért, mert a roamingban időarányosan sokkal durvább számlát lehet összehozni, másrészt mert akármennyire is hihetetlen, nem minden emelt díjas szolgáltatás szól az ilyen előfizetéses rendszerű, bicskanyitogató lehúzásokról, és előfordulhatnak normális szolgáltatások is.
cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2009.12.03. 15:53:18
A T-Mobile-nál alapból le van tiltva az emelt díjas SMS fogadása.
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.12.03. 15:56:28
zzoci 2009.12.03. 15:58:37
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.12.03. 15:58:59
"emelet díjas"
írni meg már nem tudok
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 16:04:31
A mobilszolgáltatómnak semmi köze ahhoz, hogy milyen tartalomszolgáltatást veszek igénybe, és ez így is jó. Tudom, hogy kellemesebb a mobilszolgáltatómmal küzdeni, mint egy megfoghatatlan tartalomszolgáltatóval, de azért nem kéne felelőssé tenni olyasmiért, amire nincs ráhatása. Ugyanaz a szitu, mintha arról is ő tehetne, hogy a Gmail-es fiókomra spam érkezik, mivel egyszer az általa nyújtott alapszolgáltatás (mobil internet - SMS) során igénybevettem egy másik szolgáltatást (feliratkoztam az email címemmel oda, ahova nem kellett volna - regisztráltam tartalomszolgáltatásra).
Hajszálpontosan ugyanez a helyzet, ha valamilyen szórólapon az értesítési adatok közt megadod a mobilszámod, majd két hét múlva ki nem jelzett hívószámokról tuti és kihagyhatatlan ajánlatok kapcsán kezdenek hívogatni. Honnan kellene tudnia a szolgáltatódnak, hogy kinek, milyen célra adtad ki a hívószámod?
Szóval újra átgondolva a helyzetet, továbbra is a Digitania sarának tartom, mert ha hibaüzenet-szinten nem is kezelték az előfizetések státuszát az egy dolog, de hogy ne derüljön ki, hogy vannak hívószámok, melyek esetében 6 hónapon keresztül folyamatosan egy fillér bevételük sincs, az kissé fura.
Zaklatás:
Bármikor lecserélheted a számod - a mindenkori díjszabásban ott a számcsere költsége. Miért várod, hogy a szolgáltatód ingyen adjon neked új számot? Semmilyen olyan hibát nem követett el, ami indokolná az néltányosságból ingyenes számcserét.
Egyébként a zaklatások kapcsán az időtartam irreleváns, mert sok esetben a zaklató megszerzi a célpont új számát, és azon folytatja; a rengeteg zaklatós panasz közt nem is emlékszem téves zaklatásra, azaz amikor újra kiosztott számon zaklatták volna tévedésből az új előfizetőt, annál inkább olyanokra, hogy az új szerződéskötés után 1-2 héttel újrakezdődtek a panaszosnál a zaklatások. (Sok embernél persze azonnal a szolgáltató lesz szemét, és elfelejtik azt a közhelyes igazságot, hogy csak az a titok, amit senkinek sem mondasz el.)
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 16:08:08
Az ugyfel + emeltdijas szolgaltato meg sziv.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 16:08:52
Példám a saját hívószámom kapcsán. Hébe-hóba kapok hívásokat, melyeknél egy esztergomi klubot keresnek. Állítólag valami internetes oldalon van fent a számom (bár még nem találtam meg), feltehetően az előző előfizető hozható kapcsolatba a klubbal. Akkor ebben az esetben is felelős a szolgáltató, hogy úgymond "per- és tehermentes" legyen a hívószám, azaz ne keressenek holmi klub kapcsán? És ha nem, akkor miért nem? Miben különbözik a másik esettől? (mert szerintem semmiben: az előző előfizető rendelkezett a hívószámmal - kitette a weboldalra -, melyre semmilyen ráhatással nincs a mobilszolgáltató.)
O^O · http://www.bridgepizza.hu 2009.12.03. 16:08:56
Puncskocka 2009.12.03. 16:10:31
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.03. 16:10:43
Ja és kérem, akinek saját internje van...
"hogy be is üssem ezt a hosszú linket az internem böngészőjébe"
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 16:11:14
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 16:15:10
Ha nem is kommunikálja, akkor is ez a szolgáltatás a Digitania szolgáltatása, vele keletkezik szerződéses viszony, amelyben a Digitaniának a Ptk. szellemében úgy kellene eljárnia, ahogy az adott helyzetben általában elvárható. Egy teljesen informatikai működésű cég esetében, ahol keresztbe-kasul lehet riportozni (sőt, kell is, a mobilszolgáltatókkal való havi elszámolás miatt), eléggé nonszensz, mikor nem tűnik fel, hogy egy hívószámra 6 hónapja nem sikerült olyan SMS-t küldeni, amelyért akár egy fillért is fizettek volna, miközben feltehetően a Digitania perkálja a sikertelen SMS tranzakciós díját a mobilszolgáltatónak.
Az ügyfelet lehet sajnálni, a Digitaniát nem, mert a tartalomszolgáltatóknál ez a fogadott emelt díjas, előfizetéses konstrukció kifejezetten a lehúzásról szól, melyben az emberek figyelmetlenségét, nemtörődömségét használják ki, hiába van látszólag jogilag levédve, az emberi hülyeség ellen nincs orvosság.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 16:21:11
Én is csak ismételni tudom magam: a Digitania egy piaci alapon működő cég, melynek üzletileg két fő célja van:
a) bevételek maximalizálása
b) költségek csökkentése
Ha nem tűnik fel neki, hogy egyes hívószámok (mert nemcsak egy-kettőt érint a számhordozásos mizéria) esetében csak kiadása van, akkor magára vessen. Az előfizetéses konstrukciók esetében a tartalomszolgáltatók arra alapoznak, hogy nekik tökmindegy, ki fizet, csak fizessen. Volt olyan EDSZ-es panaszom, melyben az ügyfél a regisztrációt követően másfél évvel fordult hozzánk, hogy ez micsoda, addig fel sem tűnt neki. (Vagy másiknál 1 évig prepaid volt, nem tűnt fel neki az egyenlegfogyás, majd átment számlásba, ahol az első hónapban kiszúrta a számlán a tartalomszolgáltatást.)
P.A.N. 2009.12.03. 16:26:01
Éppezért érzem sunyi dolognak az ismételt számkiadást ilyen rövid időn belül. Még a két évet is alsó határnak tartanám... Ez az alapvető baj. Törvényben emelném meg ezt az időtartamot.
Egyébként egész pontosan nem érdekel, hogy a szolgáltatónak van-e ráhatása a dologra. Ismétlem: rendeltetésszerű használatra veszem a számot abban a hitben, hogy ez lehetséges is. Ugyanannyit fizetek érte, mint a nem sáros számért. De ha már sikerült eladni nekem egy ilyen előfizetést, alsó hangon (ismét törvényileg) a szolgáltatót kötelezném, hogy számolja fel az állapotot, akár műszaki eszközükkel, akár számcsrével.
Ugyanis ha valaki egyáltalán nem sáros az ügyben, az én vagyok, és milyen alapon nyúlkáljak én olyan szerződés felmondásában, ahol semmilyen módon nem voltam érintett. (A voda viszont nyilván kaszált az előző ügyfele emeltdíjas ügyletén)
Még a használt autókra is KELL visszavételi garanciát adnia a kereskedőnek, függetlenül attól, hogy nem ő vágta tönkre azt az autót, amelynek hibájáról engem nem tájékoztatott.
netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2009.12.03. 16:34:03
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 16:34:58
Honnan kellene tudnia a szolgáltatómnak arról, hogy a hívószámom előző előfizetője regsiztrált a Totalgas-nál egy karácsonyi nyereményjátékra, mely alapján én egy év múlva totalgasos ajánlatokat kapok? (Tapasztalat, Totalgas szó nélkül törölt az adatbázisukból.)
Sőt, mondok jobbat: banki SMS értesítők. Honnan tudja a szolgáltató, hogy az előfizetője milyen banknak adta meg a mobilszámát, hogy aztán fél év után kapjam az SMS-eket a készpénzfelvételről? (Ami elég érdekesen személyes adat és nem a mobilszolgáltató hibás, mikor más személyes adatait megkapom, de nem is a bank, hanem az ügyfél, aki elfelejtette megváltoztatni.)
Honnan kellene tudnia, hogy milyen szolgáltatásra fizetek elő a Digitaniánál, egyáltalán előfizetek-e?
Ha pedig nem tud a hívószámon igénybevett szolgáltatásokról, akkor a mobilszolgáltató sem saras. Lehet vitatkozni, hogy lehet-e ilyen esetben méltányosságot gyakorolni, de hogy felelős lenne bármiért is, az nem igaz.
netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2009.12.03. 16:35:25
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 16:47:16
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 16:51:59
SzZ 2009.12.03. 16:59:15
Azt írod, hogy a tartalomszolgáltatónak szempont a költségei csökkentése. Ebben igazad is van.
Songo meg azt írja, hogy simán lehetne riportolni az élő előfizetéseket, de a Digitania nem teszi. Ebben meg neki van igaza.
Ez a paradoxon meg ott oldható fel, ha megnézzük a költségszinteket. Azt találjuk, hogy a tartalomszolgáltatónak sokkal olcsóbb kifizetni a sikertelen SMS-ek díját, mint IT fejlesztéseket végezni a korrekt működés érdekében.
Ebben meg nekem van igazam :-)
Szóval, a Digitania nagy ívben tojik a hibakód kezelésre, keresztriportolásra, ez alapján ügyféladatbázis-módosításra. Arról nem beszélve, hogy az ilyen funkciókat tesztelni is kell, meg rendszeresen futtatni - csupa felesleges költség.
(Csak zárójelben: már a múlt század végén az járta a telko szakmában a tartalomszolgáltatókról, hogy csalnak, lopnak és hazudnak. Azóta meg csak hígult ez is, mint minden más.)
moli 2009.12.03. 17:03:43
a voda tudja, hogy mikor kezd pihentetni egy szamot. ez utan *honapokig* latja, hogy honnan jon sikertelen mt kuldesi kiserlet. siman tudna akar meg o is szolni a tartalomszolgaltatonak, ha akarna. de epp, ahogy mondtad, kapja a tizenforintokat a sikertelenek utan is.
ZoCi 2009.12.03. 17:13:44
0123evian (törölt) 2009.12.03. 17:17:02
- xy-t keresem
- már nem dolgozik a cégnél
- maga is ért ahhoz a szoftverhez?
- igen
- nem lenne kedve mexikoban dolgozni?
- de, igen
nos, utána új kollega után nézhettünk...
Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.03. 17:18:14
parmenion 2009.12.03. 17:25:37
Erdőtársulás 2009.12.03. 17:30:55
De én a posttal megvártam volna a végét, mert 99%, hogy ezt a veszteséget benyeli a vodafone.
Bár én rühellem ezt a társaságot is, a védelmükben annyit elmondanék, hogy nekem a pannon-nál 2001 óta egy nagy halom reklamációm volt, mind teljesen jogoson, és egyetlen egyszer sem kaptam olyan választ, amiben szerepelt volna az, hogy bocsánat, elnézést, a mi hibánk volt stb. Mindig úgy fogalmazták meg a mondandót, hogy ők gyakorolnak kegyet a jogos jóváírással... hogy is fogalmaztak? "méltányosságból"
Talán még a t-mobil a három közül a legkevésbé szar. Ott is dolgoztam kicsit, és azért tetszett az a belső - kötelező - hozzáállás, hogy reklamációnál első körben az ügyfélnek van igaza.
figyelem (törölt) 2009.12.03. 17:32:07
tenkes kapitánya 2009.12.03. 17:33:57
sokan hivták akik nemtudtak a visszaadásról a csaj már tiszta ideg volt.Vélemény? szemét dolog a szolgáltatótól igy szivatni az ügyfelet,ennyi:((((
Mastadoc 2009.12.03. 17:36:37
Fakabát 2009.12.03. 17:39:18
2 hónapja előfizettem a DSL-szolgáltatásukra. Azóta nem működik. Még akkor bejelentettem a hibát, erre kaptam egy sms-t, hogy kivizsgálják és majd értesítenek.
Továbbra sem működik, de rendszeresen kiszámlázzák. Amikor telefonon reklamálok, 4-5 ügyintéző között kapcsolgatnak. Fél óra. Végül megint kapok egy sms-t a hibabejelentésről, de ugyanúgy nem történik semmi. Viszont az ügyintézők kedvesek.
pazola 2009.12.03. 17:47:52
A Vodafonnal kapcsolatban csak az lehet sikeres, akinek a Vodafon fizet, de aki a Vodafonnak fizet, az soha...
Osszeszamoltam, olyan 10 szam korul jarok, ebbol egy volt nem vodas. Soha semmi gondom nem volt veluk. Kopp, kopp :)
tenkes kapitánya 2009.12.03. 17:48:11
indapasssucks 2009.12.03. 18:05:23
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 18:08:02
Az bőven elég, ha annyit kap vissza, hogy sikertelen, mert akkor a Digitaniánal figyelhetnék a sikertelen SMS-ek számának alakulását.
A kedves ügyfél pedig nem fog pattogni, ha fogadott emelt díjas SMS-ekről van szó, és nincs egyenlege, amiből levonható lenne a díj. De itt amúgy sem erről van szó, hanem arról, hogy 6 hónapon keresztül a Digitania SMS-t küld egy hívószámra, melynél 6 hónapon keresztül MINDEN küldés sikertelen. (Ráadásul amennyire rémlik, ha azt mondja egy szolgáltató, hogy heti két alkalommal küldi az SMS-t, de valamelyik alkalommal a küldés sikertelen, akkor bizonyos alkalommal újrapróbálkozik, azaz az elsőre sikertelen küldést még további küldések követhetik.)
Mellesleg így látatlanban megtippelem, hogy jóval kevesebb ügyfél fog pattogni, ha mondjuk 1 hónapnyi sikertelen SMS-küldés után leesik a szolgáltatás és újra kell regisztrálniuk, azokhoz az ügyfelkhez képest, akik azért reklamálnak, hogy mi a rák az a szolgáltatás, amit ők nem is rendeltek meg. Az ÁSZF-be pedig bőven belefér, ahogy elnézegettem a tartalomszolgáltatók irtózatos bullshiteket tartalmazó feltételeit.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 18:19:57
Egyvalamit azért figyelembe kéne venni, ez pedig az adatvédelem, és itt bukik meg a dolog: ahogy már annyiszor hangsúlyoztam, a mobilszolgáltatónak semmi köze az általam igénybevett szolgáltatásokhoz, így nincs olyan indok, mely alapján a Digitaniának szükséges lenne adatokat továbbítania a mobilszolgáltatónak a szolgáltatásról, míg a mobilszolgáltató részéről az előfizetésekkel kapcsolatban csak a szükséges minimum adatok továbbíthatók. Ezt jobb mobilszolgáltatók specifikált hibakóddal oldják meg, a Vodafone ezek szerint nem csinál ilyet. Akkor viszont a Digitaniának saját magának kellene figyelemmel követni az előfizetéseket, például riportozással. Ezt viszont nem azért nem csinálják meg, mert olyan eszelős meló lenne, hanem mert nem hülyék maguk alatt vágni a fát: előtérbe helyezve az ügyfélérdekeket csökkentsék a saját bevételüket? Ugyan már...
(Amikor a másik mobilszolgáltatónál újraszabályoztunk egy csomó mindent a szolgáltatási szerződésekben, felmerült, hogy a tartalomszolgáltatók meghatározott időközönként (pl. negyedévente) küldjenek SMS-értesítőt az aktuális szolgáltatásokról. El nem tudjátok képzelni azt a hisztit, amit levágott egynémelyik - és hangsúlyoznám, szóba nem került ezen SMS-ekkel kapcsolatos költség, mint akadályozó tényező. Szerintetek mi volt a hiszti valódi oka?)
Egyébként nem tartom jó ötletnek a T megoldását az EDSZ-adatbázisról, mert szerintem ennél sokkal egyszerűbb és praktikusabb a hibakódok bevezetése, majd azok lekezelésének leverése a tartalomszolgáltatókon.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.12.03. 18:31:59
A Vodafone pont hogy szól, megy vissza az értesítés a tartalomszolgáltatónak, hogy az SMS küldés sikertelen, csak az tojik rá nagy ívben.
Már sokadszorra írom le, hogy tartalomszolgáltatás esetén a Vodának közvetlenül semmi köze a tartalomszolgáltató és az előfizető közti jogviszonyhoz, illetve az abból fakadó panaszokhoz. A Voda kiköthet olyan a szolgáltatási szerződésben, hogy a tartalomszolgáltató köteles az ügyfélpanaszokat meghatározott feltételek szerint rendezni, és ha azt tapasztalja, hogy az ügyfél reklamálása sikertelen (azaz már próbálkozott!!!), akkor esetleg odatelefonál, hogy WTF, merthogy ez meg ez szerepel a szerződésünkben. Szerződést akkor bonthat, ha a tartalomszolgáltató mondjuk ezt a kötelezettségét súlyosan megszegi, de általában ezzel nincs gond, mert egy kis csúnyán nézés után menni szokott a jóváírás.
És hogy nem az előző előfizető kötötte? Hát bizony előfordulnak az életben olyan helyzetek, amikor úgy ér kár, hogy teljesen vétlen vagy: eláztat a felső szomszéd, meghúzzák a kocsidat a Tecsó parkolójában, a csajod összejön valaki mással - vagy épp kapsz egy hívószámot, melyen éles tartalomszolgáltatás van. Ilyenkor bizony magadnak kell megoldanod a helyzetet, mert más nem fogja helyetted. A tárgyalt szituban az ügyfélnek kell utánajárnia, max. kérheti a Voda segítségét, és az egyetlen helyes megoldás, hogy egyrészt leszedik a szolgáltatást, másrészt a Digitania jóváírja az előfizetés megkötése óta fogadott SMS-ek árát.
papamaci1 2009.12.03. 18:39:00
Van élet mobil nélkül.....
metal · http://electric.blog.hu 2009.12.03. 18:42:20
Law enforcer 2009.12.03. 18:48:00
hiperaktív 2009.12.03. 19:12:03
slovnaft 2009.12.03. 19:25:14
aaabbbccc 2009.12.03. 20:22:33
tudom, reszben en irtam a szoftvert :)
csak digitania leszarja
szerencse, hogy a szamlazas az MT oldalon van, igy a digitania probalkozasa csak a savszelesseget eszi meg egy kis cpu-t vodanal
SzZ 2009.12.03. 20:45:23
A jogi rész rendben: a Voda közvetített szolgáltatást számláz. Az ügyfél viszont máshol nem tud reklamálni. És a számlapanasz kivizsgálása, a jóváírás, a helyesbítő szla kiküldése mind költség, ami a VF-et terheli.
Innentől üzleti döntés: benyelik ezt a költséget, megpróbálja továbbhárítani a tartalomszolgáltatóra, vagy olyan infrastruktúrát alakítanak ki (közösen), ami megakadályozza az ilyen költségek felmerülését. Ilyen megoldás lehet a máshol működő hibakód.
Úgy tűnik, a Voda még a költségbenyelésnél tart. Pedig az emeltdíjas szolgáltatókra csak a pénztárcájuknál fogva lehet hatni.
moli 2009.12.03. 21:05:42
moli 2009.12.03. 21:16:34
jovairas? :D mit is tud jovairni a tartalomszolgaltato?
moli 2009.12.03. 21:39:44
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.03. 22:26:16
porcicc 2009.12.03. 22:40:02
Aztán másnap jött az első hívás egy behajtó cégtől, majd aznap még banki értesítő is.
Akkor hívtam a pannont, hogy gond van, mire közölték, hogy ha valaki fél évig nem tölti fel a kártyát, akkor eladják újból. Ja, és azt mondták, hogy ha nagyon zavar a helyzet, vehetek 5eFt-ért másik kártyát, de nem garantálják, hogy az nem volt már valakinél használatban.
Nos, azt hittem, kis idő után megszűnik az előző tulaj rajtam keresése, de még most is kb. hetente hívják mindenféle tartozásai miatt. A legdurvább volt eddig, mikor a gyereke iskolájából is ezen keresték.
aaabbbccc 2009.12.04. 08:01:44
ez megy vissza:
"Sending to <msisdn> is forbidden"
richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2009.12.04. 09:26:31
nekem a pannonnál bevált, sőt a néhai matávnál is! egyszerűen tilitsad le az emelt díjas szolgáltatásokat, és ezzel megszünik minden ilyen baj
nálam alap dolog volt letiltani, és ez késöbb be is jött, ugyanis egy barátom megprobált a mobilomról küldeni egy emelt díjas sms-t, csodálkozva bámult, mikor kiírta a teló, hogy "szolgáltatás nem elérhető"
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.04. 10:07:18
Igenis, ezredes úr. Azt mondtam, hogy nem mondtam, hogy ön nem büntethet meg engem.
- Mi az istennyiláról beszél maga?
- A kérdésére felelek, ezredes úr.
- Milyen kérdésre?
- Mi a fenét értett ön az alatt, maga kurva, amikor azt mondta, hogy mi nem büntethetjük meg magát - olvasta a tizedes, aki tudott gyorsírni, a gyorsírófüzetéből.
- Helyes - mondta az ezredes - Mi a fenét értett ez alatt?
- Én nem mondtam, hogy ön nem tud megbüntetni engem, ezredes úr.
- Mikor? - kérdezte az ezredes.
- Mit mikor, ezredes úr?
- Már megint kérdezget.
- Elnézést kérek, ezredes úr. Attól tartok, nem értem a kérdését.
- Mikor nem mondta, hogy mi nem tudjuk megbüntetni magát? Nem érti a kérdésemet?
- Nem, ezredes úr, nem értem.
- Ezt már mondta. Mi lenne, ha egyszer már felelne is rá végre.
- De hogyan tudnék felelni rá?
- Már megint kérdezget.
- Sajnálom, ezredes úr, de nem tudok rá felelni. Én sohasem mondtam azt, hogy ön nem tud megbüntetni engem.
- Most meg arról fecseg, hogy mikor mondta. Én azt kérdeztem öntől, azt mondja meg nekünk, mikor nem mondta.
- Én mindig nem mondtam, hogy ön nem tud megbüntetni engem, ezredes úr.
- Na, most már jobb, Mr. Clevinger, még ha pofátlan hazugság is az, amit mond.
v€rocs 2009.12.04. 13:12:17
malar 2009.12.04. 17:04:28
Nem te fizettél elő rá? Akkor szólsz Vodafone-nak, hogy intézkedjen. Nem a te dolgod elintézni, hogy az új előfizetésedre ne érkezzenek kéretlen SMS-ek az meg végképp nem a te dolgod, hogy ezeket birka mód ki is fizessed.
AvgDvl 2009.12.04. 17:08:14
A.G.Sztahanov (törölt) 2009.12.05. 16:01:52