Tékozló Homár

Kétszer fáradt a nem létező egérért a vásárló

2009.12.04. 15:27 | ge | 75 komment

Attila a kedves, hibáikat sajnáló, ám nem éppen toppon lévő Ready Computerstől próbált vásárolni, részleges sikerrel. Jó sokat utazott feleselgesen, végül a félreértések miatt kapott 1,5 % árengedményt. De nem haragszik, mert legalább nem voltak bunkók, vásárolni viszont tőlük többet nem fog.

Minden úgy kezdődött, hogy egy merevlemezzel és egy egérrel szerettem volna meglepni magam. Az egér már kb fél éve is kifutó modell volt (Logitech mx400), most már szinte lehetetlen kapni, így megörültem, amikor a Ready computer honlapján láttam, hogy nekik raktáron van a csöppségből. Vinyó is volt készleten, éppen olyan, amilyet szerettem volna, szóval gyors regisztrálás, rendelés, örülés. Pár perc múlva megjött a rendelést visszaigazoló email, gyanútlanul azt hittem sínen vagyok. A rendelésnél átvételi módnak azt jelöltem meg, hogy hétfőn érte megyek a Pesti üzletükbe.

Igazság szerint vártam volna még egy megerősítő emailt tőlük, miszerint megvannak a kért áruk, kész a csomag mehetek érte. Vagy hasonlót. Lassan eljött a hétfő és nem jött semmi, így délelőtt írtam nekik egy érdeklődő levelet, mivel elég messze van a bolt (kb 2 óra út oda-vissza) nem akartam potyára menni. Egy órán belül jött is a válasz, hogy persze minden rendben, hétköznap 10-20, szombaton 12-18 óra között átvehetem a csomagot a pesti üzletükben. Eddig minden remek.

Este elindulok, majd 18.45-kor a sötét bolt előtti lakatot nézve csalódottan veszem tudomásul, hogy bizony a levelükkel ellentétben már 18.00-kor bezártak, erről bizony lemaradtam. Mégis csak sikerült potyára utazni. Irány haza. Otthon írtam nekik még egy mailt, amiben elpanaszoltam hogy jártam, majd megemlítettem, hogy jó néven venném ha ezek után lennének olyan gálánsak, átvállalnák a szállítási költséget és elküldenék nekem a csomagot, mert nincs kedvem még egyszer zarándokolni. Igazából ez csak a bevezető volt, most jön a jó rész..

Másnap úgy alakult, hogy délután a bolttól nem messze akadt dolgom. Ez persze relatív, oda-vissza így is kb 1 óra kitérőt jelentett, de mivel délután kettőig egyáltalán nem reagáltak semmit a levelemre, nekem viszont sürgős lett volna a dolog, gondoltam jobb ha személyesen intézem el a vásárlást.

El a boltba, ezúttal még nyitva is volt, kedves eladó könyököl a pulton, mondom neki, hogy rendeltem egy csomagot, szeretném átvenni. Hát, abban a kollégája tud segíteni, épp kiugrott valamiért, mindjárt jön vissza, ha akarom felhívja. Felhívta. Nem veszik fel. Jó mindegy, akkor is mindjárt jön, várjak egy kicsit.

Kb 1,5 perc múlva tényleg befut, odamegyek hozzá, neki is mondom, hogy rendeltem csomagot, átvenném stb stb. Erre nagyjából úgy nézett rám, mintha minimum marslakó lennék, aki épp most jelenti be a Föld elpusztításának tervezett időpontját. Itt már éreztem, hogy ez kemény lesz. Ezután kis hatásszünet, majd a következő szórakoztató párbeszéd zajlott le kettőnk között.

– Rendeltem egy csomagot, – próbáltam jobban artikulálni – szeretném átvenni.
–  Ööö, izé én nem tudok semmilyen csomagról, nekem nem hagytak semmit, biztos a kollégámmal…
– Az interneten rendeltem…
– Hmm és kaptál visszaigazoló emailt is? – kérdezte ravaszul.
– Igen, sőt tegnap írtam is egyet és válaszoltatok, hogy minden rendben van, jöhetek érte – csaptam ki az adumat.
– Hát ez fura, nem lehet, hogy a budai üzletünk…
– Nem, direkt oda volt írva, hogy a pesti üzlet. Valami [keresztnév] írta a mailt.
– Jééé, – derült fel az arca – az én vagyok!
– … (nagyszerű)
– De nem tudom miről van szó, mondanál egy címet?
– Persze. x@y.hu.

Keresés, várás, találás, homlokráncolás.

– Jaa, erre emlékszem. Akartalak tegnap hívni, amikor kiderült, hogy mégsem 8-ig leszünk… (amúgy ezt a részt nem értem, bemegy reggel dolgozni, de nem tudja, hogy most akkor meddig lesznek nyitva?)
– Jó, hagyjuk, ezen már túltettem magam. A csomag megvan? – kérdeztem rosszat sejtve.
– Hááát, vinyónk van! – vágta ki magát.
– És az egér?
– Milyen egér is volt?
– Logitech mx400.
– Jah, hát olyat már vagy fél éve nem forgalmazunk.
– De a honlapon azt írta raktáron van nektek. Sőt tegnap írtátok, hogy megvan minden, jöhetek a csomagért – értetlenkedtem.
– Igen, ez az én hibám volt. Elnéztem – ismerte be.
–  … (most erre mit lehet mondani?)
– Sajnálom…
– Esetleg más, hasonló egér van?
– Nem, sajnos ilyen jobb egereket nem tartunk készleten. Akkor csak a vinyóról állítom ki a számlát, ok? Engedek 400 ft-ot az árából.

Kemény 1,5%-ot… Igazából elment a kedvem a vásárlástól, de mivel számítottam a vinyóra, otthon, indulás előtt a régin már elindítottam a format C-t, szóval kvázi kényszerhelyzet volt, így elvittem.

Annyit a védelmükben hozzá kell tenni, hogy legalább nem voltak bunkók, az eladón látszott, hogy sajnálja. De hát ez rajtam már nem sokat segített. Az biztos, hogy nem keltették egy profi cég benyomását, én tuti nem vásárlok náluk többet. End of story.

u.i: esetleg valaki nem tudja, hol kaphatok mx400-as egerentyűt? Ha egyáltalán.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akikaztmondjákni 2009.12.04. 15:31:26

@EÖ (Sinnerman): Elolvasod?:D
Aztán ird már le mi volt:D

Trójai 2009.12.04. 15:35:14

"Jó sokat utazott feleselgesen, végül kapott a félreértések miatt kapott 1,5 % árengedményt."

Az kimaradt, hogy kapott kedvezmenyt toluk kapott az Attila kapott toluk.

Egyéves Önkéntes 2009.12.04. 15:38:36

@akikaztmondjákni: még sosem olvastam végig posztot. miért pont ez lenne a kivétel.
de a lényeg: megcsipelik, aki nem vigyáz. :D

elwood 2009.12.04. 15:38:46

ezek a mocsokmultik mindent megtehetnek

faqtya 2009.12.04. 15:39:09

vers mindenkiNET

Óda az egérhez
--------------

Rendelek vinyót és egeret
Ti. bezárt a bolt, szemetek.

Óh, egér
Miért?

Aztán tanulva hibámból
Ti. felkerestem máskor.

Óh, egér
Hova lettél?

Nem gyártjuk mi már
Ti. 400Ft kedvezmény jár.

Oh, egér
Létezel é?

Taknyosmakikaki 2009.12.04. 15:40:02

régi sutyerák cég a Ready csak körül kell nézni a neten és informálódni

Dr. Kix 2009.12.04. 15:42:33

Egeret csak őstermelőtől, egyébként pedig vadássz használtan. Hardverapró-n érdemes körülnézni.

Trójai 2009.12.04. 15:44:20

@akikaztmondjákni: Attila akart egeret meg vinyot, megrendelte neten, kapott visszaigazolo emailt a dologrol.
Atvetel: az uzletben;
Mielott Odament irt nekik mailt elorelatoan, mert 2 oras ut. Visszairtak hogy nyitva vannak 8-ig.
Attila odament de zarva volt a bolt.
Email nekik, hogy postazzak mar ki...a koltsegeket allva.

De aztan megis bement megint a boltba ujra: aztan itt blabla, sok epizod beillesztve ami nem visz elorebb a cselekmenyben.

Eger nem volt vinyo volt.

Aztmondta a ficko h bocs, a vinyot ezert odaadja 400 ft/al olcsobbert, ami Attila szerint 1,5 % engedmeny az arbol.

De Attila aszonta oke, mert mar format C a masik vinyot otthon.

Hozzafuzes:
Attila rosszabb ironak mint Szabolcska Mihaly.

De mint tudatos fogaszto sem allta meg a helyet.

A benzinpenzre es a felreinformalasra hivatkozva kialkudhatott volna nagyobb kedvezmenyt.

Ferlategla (törölt) 2009.12.04. 15:47:57

Vissza Edével!!! Érte még érdemes volt Homárt olvasni.

hnrk 2009.12.04. 15:49:25

Ezt találta az argep.hu, a sok bolt közül egyben csak előfordul :)

www.argep.hu/main.asp?suche=logitech+mx400

akikaztmondjákni 2009.12.04. 15:49:28

@Trojai: :D:D:D:D Oké,köszi:)Most már nyugodtan alszom.

faqtya 2009.12.04. 15:50:15

azt már kiszámoltátok, hogy ha 1,5% kedvezmény 400Ft, akkor 26666,67 Ft-ba került eredetileg a vinyó?
minek olyan drága vinyó?

Trójai 2009.12.04. 15:56:41

@faqtya: en kiszamoltam

amugy miert nem nezed az uj posztot?

dr. Aullah 2009.12.04. 15:57:18

Ha ilyen messze lakik a poszt toló, akkor miért nem kiszállítással? Vagy ilyen opció nem volt?

Mondjuk jól is nézett volna ki, amikor kinyitja a csomagot, benne egy vinyó, és egy cetli: Elnéztem, sajnálom. De a vinyót 400FTal olcsóbbért adom. Ha számla kell, kérje a futártól. A távozása után nem áll módunkban számlát adni.

faqtya 2009.12.04. 15:58:46

@Trojai: nagy a kísértés, hogy megnézzem, hogy igaz-e

AlexWolf 2009.12.04. 15:59:22

@faqtya: Biztos nagyon sok terrabájtos nagyon extrém nem csipelt vinyó volt. Bár a terra már megint enged utalni a űrgyíkokra. Azok is csak így neveznek minket..."Terrabájtiak"

Trójai 2009.12.04. 16:00:01

@faqtya: mi tart vissza?
Felek egyedul ott.

Mar elsoztem meg masodikoztam.
A bronz elviheto egy egerert cserebe.

:)

faqtya 2009.12.04. 16:01:57

@Trojai: és tényleg, van új poszt! de nem is te vagy az első. de azért kösz, hogy szóltál

moli 2009.12.04. 16:02:17

ready computers... vettem egy dvd irot, masnap olvasom a posztot a homaron. befostam. aztan ugy is lett, nem sokkal kesobb a dvdiro beszart, vissza kellett vinni. hat, azt a kuzdelmet... tobbet nem vasarlok ott.

Trójai 2009.12.04. 16:03:47

@faqtya: dehogynem en vagyok az elso

nezd meg jobban

:)

akikaztmondjákni 2009.12.04. 16:04:33

Már csak egy egérpad hiányzik neki.

Tökös Veréb 2009.12.04. 16:19:26

@akikaztmondjákni: az egérpadon ülnek az egerek? vagy azon is hajléktalanok alszanak?

akikaztmondjákni 2009.12.04. 16:28:21

@Tökös Veréb: Hmmm...sztem inkább a Sünt kérdezd,ő biztos tudja.

malar 2009.12.04. 16:33:30

Na nézzük szépen sorjában:

Egy jobbfajta egér a ready computernél: 8000 forint.
Egy nagyobbacska HDD a ready computernél: 18000 forint.
Hülyét csinálni magadból mert nem vagy képes felemelni a telefont: priceless.

Nem igazán értem mit nyersz azzal, ha nevetségessé teszed magad.

Három dolog:
-Ready Computers
-Emailben kommunikálni
-Visszamenni a boltba miután elsőre átb*sztak a nyitvatartással.

upho 2009.12.04. 16:39:40

nem ertem ezt a format C dolgot.ti. egyreszt utalom ha olyan fogalmakkal dobalozik valaki amirol fingja sincs ti. alapvetoen 15 eve nem igy formaz a nagy tomeg, ti. masreszt miert formazza le a regit mielott ott lenne az uj? ti. ennek igy semmi ertelme.

Semper Augustus 2009.12.04. 16:42:17

:) még létezik ez a cég? A hangkártyám volt mx300-as, az volt nekik. Még működik.

Matiz Papa (törölt) 2009.12.04. 16:47:13

Egeret a ready-től, egérpadot a Szoborpakból! Mosolyt meg az Aldiból.

Fairy Girl 2009.12.04. 16:49:33

A kommentekért megérte elolvasni :D

Eric_Cartman 2009.12.04. 17:30:47

Kifutó egeret ketrecben kell tartani a szökés megakadályozása végett.

AT 2009.12.04. 18:48:58

Logitech MX 400 Performance Laser Mouse

6.980 Ft

LORD DREAMLAND
RÉSZLETEK

Logitech MX 400 Performance Laser Mouse

6.979 Ft

digitalTREND Számítástechnika
RÉSZLETEK
digitalTREND - Rendelését akár aznap is átveheti! Nyugati térnél, szemben a Westend-el!

Logitech Laserová myš MX400

8.556 Ft

ElektroDigital webáruház
RÉSZLETEK

Manci néni, a szomszéd 2009.12.04. 19:01:38

Érdekes!

8000 Ft-os egér? Minek? Nekem a legdrágább egerem - amit vettem az életben - se volt drágább 1200 Ft-nál. Most épp egy 800 Ft-os Genius-t tologatok. Kattintgatni jó ez is.

Megdobbent 2009.12.04. 19:41:51

@Eric_Cartman: Vagy beadni neki egy olyan kis egerforgo izet, akkor kifarad, es tan meg a padra sem akar leulni, mert azon hajlektalan egerek alszanak amugyis :(

Ha lenines, ha nem :(

Egyebkent Ready-vel utoljara 1992 vegen volt dolgom, debrecenben.
Akkoriban ugy ment, hogy bejelentkeztel telefonon, megerkeztel a kis civil hazikohoz, ott igazoltad magad, aztan fel valami tetoterbe, ott gyors AFA- es szamlamentes penz-aru csere, aztan suttyomban el, malaclopo kabat ala rejtve az alaplapot :)

töklámpa 2009.12.04. 19:46:16

@upho:
"nem ertem ezt a format C dolgot.ti. egyreszt utalom ha olyan fogalmakkal dobalozik valaki amirol fingja sincs ti. alapvetoen 15 eve nem igy formaz a nagy tomeg"
1. A posztoló a kis tömeghez tartozik.
2. Miért gondolod, hogy nem ért hozzá? A format C:\ létező parancs, mondjok én se használom évek óta, pedig kb. másfél évente újratelepítek.
3. Logitech mx400 egeret a boltos ánuszrózsájába, ha nincs raktáron, lehet Logitech billentyűzet is.
4. A posztoló láma.

Manci néni, a szomszéd 2009.12.04. 20:11:48

@töklámpa: "A format C:\ létező parancs"

Igen, létező parancs, csak mióta windows van, azóta nem engedi végrehajtani a rendszerlemezen.

Vladimir Harkonnen 2009.12.04. 20:39:25

Még létezik a Ready? Már 10 éve is egy putri cég volt!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.04. 20:54:48

Nekem van egy ilyen egerem, de nem adhatom oda. (tyúkok ülnek rajta) Bár ha jól meggondolom eljöhetsz érte, pont két órára lakom tőled.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.04. 20:56:49

Ugyanitt Brezsnyev mintás egérpad.

töklámpa 2009.12.04. 21:30:14

@Manci néni, a szomszéd:
Dehogynem, csak floppiról, cd-ről vagy pendrive-ról, vagy egy másik oprendszerről kell bootolni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.04. 21:34:29

Readyben vásároltam 10-12 éve... Durva! Azt hittem réges-régen elvitte őket a VPOP :)

Amúgy nem tudom mi lehet egy boltban rossz:
1,megnézed van-e a raktáron
2,megveszed
3,kifizeted
4,(ha van) visszaviszed garanciás problémával

Ez nem lehet olyan nagy probléma

Mylady 2009.12.04. 23:33:28

@Manci néni, a szomszéd:
én meg még sosem vettem egeret
tapipadot használok :)
(de utálom ezt a szót)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.05. 00:04:03

Ez egy egér! Jó egér, sms egér, hogy egér, az idióta egér, el legyen foglalva egér, két percre egér! (most olvasd el az egészet egér nélkül)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.05. 00:10:45

Ez ilyen egeres hét. Jöjjön egy macskás poszt!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.05. 00:14:28

Szerintem az első befáradás után be kellett volna batzni az ablakukat egy féltéglával, az ajtót pedig letépni. Ez FONTOS!!!!!!

Integrált Szerverterror 2009.12.05. 04:27:50

A format c:\ létező parancs csak \ nélkül.

dugcy 2009.12.05. 09:43:49

www.argep.hu 6000 Ft-tól van ez a típus

Almatlan Jozsi 2009.12.05. 13:48:34

Idonkent le kell tudni mondani bizonyos dolgokrol az eletben.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.12.05. 17:19:07

Üdv
Egyszeruen letöltöttem volna, a fotelben ulve, az örökbecsű Hofi-Koos egér duóját

Aszongya szinte lehetetlen kapni
Nem szinte, amint láttya, nem is lehet kapni
Akkó' meg minek kiugrálni a fotölyböl?

mutator2004 2009.12.05. 19:49:26

www.pcx.hu/termek/logitech-mx400-80155

pcx-nél vásároltam eddig, és nem volt velük semmi gond

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.12.05. 20:12:20

Már bocsi, de 15 éve hogy formáz a többség? Lehet, hogy én vagyok a maradi, de én használom a parancsot.

Amúgy miért ne lehetne rendszerlemezt formázni?

Tényleg érdekel: hogy kell mapaság vinyót simára darálni? Help meeee pls!

Viktus 2009.12.06. 21:18:25

Hu még létezik a ready nem semmi azt hittem régen becsődölt.

Doktor Kotász 2009.12.06. 23:26:15

@Manci néni, a szomszéd: "Igen, létező parancs, csak mióta windows van, azóta nem engedi végrehajtani a rendszerlemezen."

Dehogy nem manci néni, csak nem a rendszerlemről kell bebútolni, hanem CD-ről (mondjuk telepítő), pendriveról, stb.

Mellesleg a drágább egereknek is van értelme, amit korábbi posztjában vont kétségbe. Pölö nem kell fél évente cserélni, illetve nem három gombja van, hanem sok. Meg pár scroll, stb. Ez játéknál ugyan úgy fontos lehet, mint egy CAD alkalmazásnál.

motoszka 2009.12.07. 09:27:34

Attila! A leváltó modell M500 névre hallgat. Lényegében ugyanaz, mint az MX400. Be is tudom szerezni neked, ha érdekel...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.12.07. 10:05:58

egyépként a, salyátgép is format c:-al formáza le, a vinyót szerintem csak, csak ot nem énn irom be a parancsott, hanem bekattintom a pippát a négydzetbe, és megnyomom a forrmázzás gombott.

a windóvs (sic!) alatt, rendszerlemezt formázzni egyépként meg azért nem lehhet, ti. mert az oprencer okos, és nem váglya ki maga alat a fát.

répafej 2009.12.07. 10:36:45

miért kell mindig azon vinnyogni hogy hosszú a poszt???

hatesz 2009.12.07. 15:24:49

biztos hosszabb ideig tartott volna elöször felhívni a boltot, mint ezt a posztot megírni...

Gabesz84 2009.12.14. 02:04:09

nem értem miért akar valaki régi szart venni, mikor már van újabb típus, ami mellesleg jobb, de minimum ugyanolyan jó:

www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/5743&cl=hu,hu

Nogee bácsi · http://neogallery.blog.hu 2009.12.15. 11:31:47

@Gabesz84: Arról nem beszélve, hogy a posztoló 2 órát utazott, hogy vegyen egy egeret... Az utazási díjat ha hozzáadja, vehetett volna például egy G5-öt...
süti beállítások módosítása