Esélyes, hogy kevesebb lesz a "bankmentő csomag" jövőre, szerencsétlenek kénytelenek minden egyes nemfizető ügyfelük torkára lépni egyesével, naponta olyan ötször. Legalábbis Mara szerint a nagymúltú angol HSBC bank gyakorlata ez. Illetve ott van még a speciális lelkiismeretfurdalásokozó különítmény, akik lehengerlő kommunikációs képességükkel állandóan félbeszakítják az embert pl azzal, hogy "Kicsit komolyabban kéne venni ezt hitelt, nem?"
Jelen levelembe egy kis szösszenetet szeretnék megosztani másokkal, miként és milyen stílusban is folytatja tovább a világ egyik legnagyobb bankja az ügyfélzaklatást. Már évek óta jó hitelviszonyt ápolok, ápoltam a régi Beneficial Pénzügyi Szolgáltatóval, illetve az azóta HSBC Credit Zrt-vel. Tudom, talán rossz döntés hitelt kérni, de ha az embernek per pillanat nincs más választása, mert ott és akkor és azonnal kell az az összeg, mert senki nincs, aki segíthetne, akkor igenis, igénybe veszi a hitelfelvétel lehetőségét. Velem is ugyanez történt, nem is volt gond évekig. Majd ez év augusztusától nem tudtam rendszeresen fizetni a törlesztőimet és igen, én írtam alá a szerződést, és igen, tudomásul vettem annak minden előnyét és hátrányát egyaránt, mégis naív döbbenet lett úrrá rajtam, ahogy a Behajtó Osztály viszonyul az ügyfelekhez. Az csak egy momentum, hogy a HSBC hátralékom keletkezése óta minden nap 2-3 alkalommal hív, vagy nyomatékosítja akaratát sms-ben, és minden alkalommal el is mondom nekik, hogy igyekszem mihamarabb behozni magam, de nehezen megy, türelmüket kérem.
A múlt hét folyamán úgy alakult, hogy be tudom majd fizetni a teljes hátralékomat, így fel is hívtam a HSBC-t, hogy közölje a pontos összeget, mert utalni szeretnék. Kisasszony segítőkész volt, és rögzítette szándékomat. Ezt követően munkámból adódóan nem volt lehetőségem mégsem utalni, csak 3 nap múlva. Mai napon (ez volt a 4. nap) számomra ismeretlen, telefonszámot kijelző mobilrólszámról érkezett egy hívás. Engem kerestek, mondtam, én vagyok, majd közölte az úr, hogy a HSBC-től keres, és mondjam meg, miért nem fizettem? Első gondolatom az volt, hogy mi köze hozzá, amúgy is már átutaltam a pénzt, de mikor válaszomba kezdtem, ő félbeszakítva feltett egy újabb kérdést: átutalom ma a pénzt? Mondtam volna, hogy már utaltam az előző este, de ismét félbeszakítva kérdezi, hogy mennyit óhajtok átutalni. Mondtam neki, hogy X. Y. összeget, de honnan tudjam pontosan, kerek öss... majd ismét félbeszakítva olyan stílusban, hogy azt hittem, megáll bennem a vér: "Kicsit komolyabban kéne venni ezt hitelt, nem?" Válaszolom higgadtam: "Én komolyan veszem, csak a..." Mire félbeszakítva: "Akkor miért nem fizet?" Válaszolnám, hogy eddig fizettem rendesen, most egy-másfél havival vagyok megcsúszva, de mindig pótolok, amennyit tudok a havi törlesztőhöz, és hogy nagyon jól tudja ő is, mostanság nem él olyan egyszerűen az ember bérből és fizetésből, mint régien, mire az egyszerű válasz: "Azzal maga ne foglalkozzon, fizesse a hitelét."
Kérdem tőle, mert már mérges voltam kicsit, hogy "Elnézést kérek, de rögzítik ezt a beszélgetést?" Mire a válasz: "Az magát ne érdekelje. Amúgy meg mobilról hívom, és különben, sem az irodai, sem pedig ezeket a hívásoka nem rögzítik. Miért? Felakar jelenteni? Jelentsen nyugodtan, de maga nem fizeti a hitelét. Majd bírósági úton folytatjuk tovább, ha ez így önnek jó." Nem álltam le vele veszekedni. Azt válaszoltam, neki, hogy "Nem, nem szeretném önt feljelenteni, de..." Majd újra félbeszakítva: "Akkor pedig fizesse a hitelét! Komoly hátralékot halmozott fel, azt egyenlítse ki!" Mire én: "Nézze, nem azzal nem értek egyet, amit mond, mert mind a tartalmával, mind a szándékával tisztában vagyok és megértem, elfogadom, én írtam alá a szerződést.
De miután én is call centerben dolgozom, ahol feladataink közé pontosan az olyan jellegű hívások is beletartoznak, amelyet éppen most folytatunk, úgy gondolom, ezt hangnemet nem engedheti meg magának egy ily..." És ismételten közbe vág: "Milyen hangnem? Miről van szó? Ön nem fizeti a hitelét!" Még mindig higgadtan: "Nézze, miután ez egy hivatalos beszélgeté..." Közbeszól: "Milyen hivatalos beszélgetés? Maga azt ígérte, hogy fizetni fog és nem fizet!" Folytatom: "... szóval ez egy hivatalos beszélgetés, mondhatni üzleti jelleg..." Közbevág: "Nem beszélünk semmilyen üzleti jellegről!" Folytatom... "üzleti jellegű beszélgetés, kérem, tartsa is magát a bankszerű, üzletszerű kommunikációhoz. Az elmondottakon kívül van még más információja számomra?" Válaszol: "Nem, nincs." Mire én: "Akkor köszönöm a hívását, viszont hallásra!"
Tudom, hogy a behajtási folyamatot el nem kerülhetem, jogos követelés a részükről. De az a hangsúly, hangnem, stílus, amit ma tapasztaltam, az minden eddiginél nagyobb döbenetet okozott. Mélységesen megalázónak éreztem, hogy így beszélnek velem, és szomorúan látom, hogy semmiféle kompromisszumra nem hajlandóak. Eddig minden hívásuknál kultúráltan, bankhoz méltóan tudták közölni a mondandójukat, hívták fel a figyelmemet a következményekre. A mi cégünknél egy ilyen beszélgetés után, az operátor fegyelmit kaphat. De gondolom, mivel a HSBS-nek nincs külön telefonos behajtó osztálya, hanem kiadja alvállalkozóank, annak eredményeket kell produkálnia. De nem ártana a cégnek egy olyan tréning, amelyet hátralékos kihívó operátoroknak kötelezővé tesznek a jobb bankonknál.
Eric_Cartman 2009.12.10. 10:05:53
albgab 2009.12.10. 10:06:19
Eric_Cartman 2009.12.10. 10:07:09
hatesz 2009.12.10. 10:09:15
Amúgy meg elsö és lapos poszt
hatesz 2009.12.10. 10:11:22
avatartalan 2009.12.10. 10:13:47
Unbiased 2009.12.10. 10:13:53
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 10:17:31
helianthus 2009.12.10. 10:19:33
Ha esik, ha fúj, ha földrengés van, de utaljon. Vagy ne ígérje meg. Ennyi.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 10:23:35
spuri 2009.12.10. 10:24:00
már megtette
Bikicsunáj Bój 2009.12.10. 10:26:30
Biztos bankfiókba járós, 200 forintot is papíron utalgatós poszt tolóról van szó, aki még sosme hallott a netes vagy a telefonos utalásról. Mindkettő legalább 5 percet rabolt volna az életéből.
Lúúúúúúúúúzer!
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 10:27:56
Az a néhány intelligens ember aki helyeseli az efféle dolgokat, azért nyugodtan gondoljon bele abba, hogy vele is megtörténhet hasonló.
Nem csupán azért mert rászolgált hanem tévedésből is.
Ezért nem szabad az efféléket szó nélkül hagyni.
Mert gyakorlattá válhat.
A halálbüntetést is azért törlik el egyre több országban , mert mindenhol előfordult már, hogy tévesen alkalmazták az ítéletet.
Az ilyen esetben egyébként egy vaskos káromkodás is elég lehet a szemtelenkedővel szemben. :)
csak john 2009.12.10. 10:34:12
Nem olyan régen a Tré-mobilnál nem lett véletlenül befizetve az egyik számla. A következő havi be lett fizetve, azon semmi sem utalt az előzőleg elmaradt számlára. A harmadik hónapban egy külföldi út miatt a számla összege magasabb lett mint a megszokott, de az elmaradt befizetésről abban sem volt figyelmeztetés. A csekk befizetési határidejének napján jött egy autómata telefonüzenet, hogy ennyi és ennyi tartozásom van, és ha nem fizetek 24 órán belűl, akkor a telefonról nem indíthatok hívást. Ezek után hívtam az információs vonalukat, hogy ez most mi, ahol hosszas keresgélés után közölte, hogy miből is áll össze a tartozás. Még szerencse, hogy aznap reggel már be lett fizetve az épp aktuális számla, így az másnap már megjelent a rendszerükben, ezért az elkeveredett régi számlát másnap megkerestem és a befizetés után átfaxoltam neki a cetlit. Az már csak engem zavart, hogy az ügyfélkezelés nulla volt. Legalább tíz éve van náluk a számom, időközben kiegészült több társkártyával. Soha nem történt késedelmes fizetés, és mégis a Tré első reakciója a kikapcsolással fenyegetés volt. Tudok nekik gratulálni. Sikerült elérniük, hogy a aktuális hűségidő lejárta után viszem onnét az összes számot.
akikaztmondjákni 2009.12.10. 10:35:57
Jimbo75 2009.12.10. 10:38:13
akikaztmondjákni 2009.12.10. 10:38:35
Koholmány 2009.12.10. 10:46:01
Ha meg így volt, olyan belgásan azt kellett vona mondani hogy szivjálvéresge... és lerakni.
Mellesleg tanuljátom má' meg, a hitelt fizetni kell :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 10:46:02
Úgy legyen!
Ripityom!
esef 2009.12.10. 10:47:23
Szeretett Pannon GSM-től hívtak most hétfőn, hogy mondjam meg az ügyfélszámot és a hozzá tartozó jelszót, mert hátralékom van. Kérdem én, miért is kellene telefonon megadni? Amúgy rendeződött az ügy, mivel nem volt elmaradás... Természetesen kaptam sms-t is, hogy letiltják a kimenő hívásokat.
Következő kérdésem: a pénteken csoportos beszedéssel kiegyenlített számlát ha nem látja hétfőn a rendszerük, akkor kurvaanyázva kell hívni? Ezt elmondtam a 1220-on a hölgynek is, miután közölte, hogy a beszélgetést rögzítik. :)
2009.12.10. 10:47:26
Ha ez a posztoló viráglelkét sérti, akkor nem is értem miért nem nyomta ki a negyedik másodpercben a telefont.
Belemegy egy vitába, hagyja magát lenyomni és utána idejön panaszkodni. Telefonján nincsen piros gomb? naugye.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 10:47:28
És kitermelik neked a törlesztőrészleteket. :D
esef 2009.12.10. 10:48:38
Amíg ki nem futnak a meglevő hitelek, addig ideiglenesen maradnak. Ki tudja, lehet úgy mint az oroszok 50 évig...
ZWS 2009.12.10. 10:49:11
Csodálkozom, hogy csak ez az egy poszt szól eddig erről, nagyon bicskanyitogató stílusban próbálnak kommunikálni a keresztre feszítendő adósokkal. :-)
2009.12.10. 10:50:59
Jól mondod, ennek a műfajnak ez a követelménye. A hentesek nagydarab férfiak, az alanyi költők meg vézna bőcsészek, és igy van rendben a világ, mi ezen a meglepő ?
Végülis három hónapig nem fizetted a telefonszámládat és még te vagy felháborodva... furcsa sztrovacsek.
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.10. 10:51:57
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 10:53:47
akikaztmondjákni 2009.12.10. 10:57:36
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 11:01:14
Nem, a hitelt nem kel fizetni.
A hitelt lehet fizetni és lehet nem fizetni.
De emberi jogaid ettől függetlenül megmaradnak.
A törvény, megfelelő formában kialakított válaszlépéseket bocsát rendelkezésre ebben az esetben is.
Csak buta, demagóg emberek, pillanatnyi -jaj de jó kiosztani mást- érzésében lubickolni vágyók, szeretik hangoztatni a hasonló álláspontokat.
Azért mert adott esetben valaki nem fizeti a hitelét (esetleg okkal) az semmiféle módon nem lett alacsonyabb rendű másnál.
amíg ez néhány embernél természetes addig csak az okokat kell megtalálnia annak aki irányítani akarja a tömegeket. Sapka, nem sapka?!
Szerencsére nem volt szükségem soha arra, hogy hitelt vegyek fel.
De ez esetben ugyanúgy elvárnám a normális bánásmódot mint mikor egy autószalonban nézelődöm.
Már ha jó példát hoztam egyáltalán,.
A bank haszna mindenképpen jelentkezik.
Ezért nem is igazán értem mennyivel jobb az üzletmenetnek ha bolti tolvajként kezelik a az adóst.
Társadalmi intelligencia kérdése valószínűleg. Ezen a téren pedig még lehet fejlődni valónk.
cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2009.12.10. 11:02:00
HSBC = Hongkong and Shanghai Banking Corporation
Jó, most már angol, de csak életkorának legutóbbi tizedében.
kispista2 2009.12.10. 11:03:41
Andie 2009.12.10. 11:07:32
Aztán elmentem ebédelni, de már félve jöttem vissza. Alig birtam ki 16.00ig, mikor elhúztam haza a vérbe, és másnap reggel közöltem a fönökkel, hogy vagy áttesz egy normális irodába, vagy itt hagyjuk abba.
Azért ahhoz a melóhoz, amit azok ott végeztek, kell ám arc, meg lelkivilág. A középkori inkvizitorok lehettek ilyenek bameg.. Kész voltam.
kispista2 2009.12.10. 11:07:41
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 11:08:27
Hotttentotttta.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 11:13:30
holnap délután valahol a Thoman István u. környékén. :D
Az üres csekkeket is hozzátok.
Borról az "igazgató úr" gondoskodik.
akikaztmondjákni 2009.12.10. 11:15:55
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.10. 11:17:02
'de ismét félbeszakítva kérdezi, hogy mennyit óhajtok átutalni.' ez volt az a pillanat, amikor egy klasszikust kellett volna idezni es elhajtani a jo anyjaba, amolyan ponyvaregeyn stilus szeruen:
"Ez ez nem az én problémám baszd meg! Te adtad neki az anyagot, te oldd meg! Á, figyelj, maroktelefonról hívsz? Nem ismerlek, ki beszél?! Ide ne jöjjön, leteszem, telefonbetyár!"
Fairy Girl 2009.12.10. 11:25:06
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.10. 11:26:15
SXB 2009.12.10. 11:28:27
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.10. 11:29:24
homar.blog.hu/2009/11/26/re_leszallt_az_utas_a_busz_meg_elhuzott_a_csomagjaval
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 11:31:21
hulyeemberek.blog.hu/2009/12/01/vendeg_sugar
2009.12.10. 11:44:44
A behajtó is az ügyfelet hívta nem az anyját vagy a nagynénjét.
Érted a különbséget ?
amúgy aki hitelt vesz fel az fizessen is. Jobb helyeken az ujjak levágásával fokozzák a fizetési kedvet: minden nap egy ujj...
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.10. 11:45:21
theveryguest 2009.12.10. 11:48:33
Fairy Girl 2009.12.10. 11:54:30
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 11:55:50
Az ország azé, aki teleszüli. (törölt) 2009.12.10. 11:56:22
Fapuma (törölt) 2009.12.10. 11:56:42
nesze neked angol bank...
Andie 2009.12.10. 11:57:22
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 11:59:50
Ha esetleg, aközben vállalja a kért dalok beéneklését azért külön tiszteletem. :D
kispista2 2009.12.10. 12:03:06
kispista2 2009.12.10. 12:05:18
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 12:06:20
Asidotus 2009.12.10. 12:06:20
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 12:11:18
Köszönt, bemutatkozott. Elnézést kérek Uram számlatartozás miatt zaklatom.
Annyira kedves és udvarias volt, hogy egyáltalán nem vettem rossz néven.
Na ja akkor még aranyárban volt a telefon és tényleg igaz volt, hogy az ügyfél a király.
Bár ha kimentem az utcára a bőröndnyi telefonommal, mindig volt valaki aki tett egy epés megjegyzést. :)
Ezek később rohantak telefont vásárolni amikor megtehették. :)
kispista2 2009.12.10. 12:11:37
theveryguest 2009.12.10. 12:18:11
Ha már egyszer a bank megbízik valakiben annyira, hogy pénzt ad neki, akkor érdemes lenne parterként kezelni. Aki életvitelszerűen szélhámos az úgyis leszarja az ilyeneket, mert már rég nincs is bejelentett lakcíme, vagy évek óta nem látták ott, a megadott mobilszám sem él, vagy kamu. Csak a szerencsétleneket lehet ezzel beszaratni/megalázni, akik meg amúgy is fizetnének.
csak john 2009.12.10. 12:34:21
Amikor nekem tartoztak, én felhívtam az adósomat és kultúráltan megkérdeztem, hogy van-e valami problémájuk a szolgáltatásommal, esetleg egyéb gondjaik támadtak. Másnap megjött a pénzem és még mindig együtt dolgozunk. Igaz, én nem csak a pénzre koncentráltam, hanem a kapcsolatokra is.
VinszentVega 2009.12.10. 12:43:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 13:06:34
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.10. 13:27:46
Jövőre kell mindenképp kölcsönt felvennem mert tetőcsere. Előtte 4 évig spóroltam, hogy ne túl nagy összeget kelljen felvennem.
Átlagos színvonalon élünk. Nincs LCD tévénk és nem minden évben nyaralunk. Kocsi is 7 éves. El lehet kerülni a kölcsönt, vagy legalábbis reálisan gazdálkodni. Szüleim nyugdíja kettőjüknek fele annyi mint nekem a fizum, pedig a fentiekből kitűnik, h nem keresek sokat. Évente 100e kerül karácsonyra a borítékba.. testvéremnek is. Fogalmam nincs hogy csinálják...
wwenigma 2009.12.10. 13:33:00
Bandúr Kandi 2009.12.10. 13:35:20
(1) Aki abból a célból, hogy mást megfélemlítsen, vagy más magánéletébe, illetőleg mindennapi életvitelébe önkényesen beavatkozzon, rendszeresen vagy tartósan mást háborgat, így különösen mással, annak akarata ellenére telekommunikációs eszköz útján vagy személyesen rendszeresen kapcsolatot teremteni törekszik, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
Brummm 2009.12.10. 13:40:01
Hiszen a hatalmas laposTV, új autó, rongyrázó lagzi mind-mind jár, hiszen a szomszédnak / sógornak / komának is van! Úgyh hitelt kell rá felvenni, mert a 70 cm TV nem elég, kell 115cm, egy 4 éves használt autó se jó, mert kell az új, fapados Suzuki 10 éves futamidőre 4×annyiért...és így tovább.
Rohadt szemét HSBC, ha ezeket nem fizeti ki a posztóló helyett, MERT EZ JÁR!!!
wwenigma 2009.12.10. 13:40:53
Bambano 2009.12.10. 13:41:22
sish 2009.12.10. 13:43:19
elwood 2009.12.10. 13:45:07
azért bátorkodom megjegyezni, hogy az én pénzemet rakják ki a hitelfelvevőnek.
@Nűnű: "nem csak mindig a gyengébb viselné a kockázatot, hanem valahol közösen"
úgyhogy a bank lesz szíves nagyon kevés kockázatot viselni
sidol 2009.12.10. 13:45:14
Felhívott 10 perc múlva, nem kellett volna. Életemben először a kagylót magam elé tartva olyan hangerővel leordítottam amivel még senkit soha és azóta sem, ha egyszer elsőre nem fogta fel... NNa azóta csak h-p hívtak, pát hét múlva megszabadultam a hitelkártyámtól és azóta sincs és nem is lesz... Valóban pénzt kölcsönöztem tőlük, ami üzlet és szolgáltatás, ennek megfelelő kommunikáció amit elvárok, és nem az hogy zaklassanak meg lelkiismeretfurdalást keltsenek (ami eleve esélytelen, elnézve a bakok évi profitnövekedését még jóideig nem fogok lelkiismeretfordalást érezni)
Mourinho már nem a király 2009.12.10. 13:45:38
flea 2009.12.10. 13:46:57
Persze ha rögzítette, az más, de akkor meg hol a hangfelvétel?
Brummm 2009.12.10. 13:47:31
Egy hét alatt kb 40×hívtam fel, utána odamentem hozzá, hogy beletaposom a betonba, ha nem adja meg a tartozását.
Teljesen jogos volt, nem jött sírni a homárra, hogy nem beszéltem vele elég udvariasan a tartozásával kapcsolatban.
Franzi 2009.12.10. 13:47:37
ha vki kölcsönt vesz fel és nem tudja teljesíteni a visszafizetést, akkor igenis le kell ülni és megbeszélni, megoldást keresni. általában ebbe a bankok bele is mennek. ha viszont az újabb megállapodást sem teljesíti az ügyfél, akkor szerintem jogosan berágnak. mert akkor mibe bízzanak meg?
sidol 2009.12.10. 13:58:20
Másrészt a köcsög bank is viselhetne vmit a kockázatból, mert megkaptam a szép levelét, hogy miért emelhet?
Irjak neki én is egy szép levelet kb 15 okkal ami rajtam kivül esik és emiatt nemtok fizetni? vagy inkább küldök neki egy szép listát akik nekem tartoznak, és zaklassa őket kapásból a lóvé úgyis náluk van...
VinszentVega 2009.12.10. 13:59:25
Egyébként meg a hozzászólásod végtelenül alpári, és téged minősít.
Samott 2009.12.10. 14:01:01
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.12.10. 14:01:33
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 14:05:53
VinszentVega 2009.12.10. 14:07:57
Hát ez nem hozzáállás a mai világban.
J.G. 2009.12.10. 14:08:28
Az én T-s számlámom ott van, hogy mennyit fizettem az előző számla óta, és mennyi az egyenleg.
Ha nem fizetek időben, akkor az egyenleg összege nem egyenlő a csekk összegével. De ez nem tűnik fel elsőre.
A másik T-s (vonalas) telefonról viszont kikapcsolták a kimenő hívást, pár nap múlva észrevettem, felhívtam őket, mondták mi van, befizettem, visszakapcsolták.
Aztán másnap megjött a levél, hogy a kimenő hívásokat letiltják egy héttel azelőtt.
Ez jobban zavart, a mobilosok legalább felhívnak, aztán, ha elfelejtem, akkor küldenek sms-t minden számomra. Ekkor felhív mindenki (család), hogy mi a ... van? És mivel nagy valószínűséggel otthon is hív valaki, át tudom utalni azonnal, és minden rendben.
J.G. 2009.12.10. 14:12:08
VinszentVega 2009.12.10. 14:12:14
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.10. 14:12:16
Iustizmord 2009.12.10. 14:14:01
BushDoctor 2009.12.10. 14:15:21
Franzi 2009.12.10. 14:18:33
ez oké... illetve nem oké. viszont akkor sem szabad a két dolgot keverni
VinszentVega 2009.12.10. 14:21:15
gpetersz 2009.12.10. 14:30:29
sidol 2009.12.10. 14:34:06
szerződést kötöttem
megcsináltam
áll benne a tőkém
kifizetik 1-2-3-4 hónap múlva
oké ez elmegy 1-2-3 alkalommal de amikor sorban az x. munkádat sem fizetik csak igérgetnek?
A tőkémet meg nem adom a banknak mert 2 hónap múlva lehúzhatom a rolót.
Csak annyit akartam megmondani, hogy igenis vegyék tudomásul, hogy rajtam kívülálló ok miatt mondjuk 3 héttel később kapják meg a pénzüket, nyeljék le a békát benne van a pakliban ezekben az időkben. A kamatot ugyis felszámolják, tehát nekik teljesen mind1.
Azaz mégsem, mert ha megvan az ok amire mutogathatnak akkor már viszik is a 25millás fedezetet kb 10 milla értéken + rádhajítanak még 1.5 millát ilyen olyan költség címén.
Ez egy enyhe aránytalanság, rendben van, nekem meg legyen meg a jogom hogy a szla lejárta után 3 nappal betolom az inkasszót annak aki nekem tartozik és nem AKAR fizetni, ha nem tud az más tészta.
2009.12.10. 14:36:04
Franzi 2009.12.10. 14:38:08
ebben igazad van. de szerintem a cikk nem is erről szól. tehát ha valamilyen okból kifolyólag nem tudom időben teljesíteni a kötelezettségemet, akkor szólok és keresünk egy mindkét fél számára elfogadható megoldást. ha viszont azt sem tartom be, akkor már nagy gáz van.
fucksatan · http://gubafan.atw.hu/ 2009.12.10. 14:41:21
flea 2009.12.10. 14:42:33
Ha nem építették bele a kockázatot a költségekbe, akkor ők az ostobák. Ha meg beleépítették, akkor coki. Ez a stílus mindenképp tűrhetetlen, különösképp azért, mert mint már más is mondta: aki hazudozik és bujkál a fizetés elől, az rendszerint tizedennyi ideig sem tartja a vonalat.
Martian (törölt) 2009.12.10. 14:43:00
Rejtélyes 2009.12.10. 14:44:50
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 14:47:50
Viccet félre téve a legminimálisabb közgazdasági ismeretekkel rendelkező is tudja, hogy a bankok távolról sem a betétesek pénzét kölcsönözik ki.
Ezt megint csak egyike a szokásos demagóg szövegeknek ami szembefordítja az embert az emberrel.
Lásd Amiket fentebb írtam. És lásd a Bkv posztokban egymásnak esőket akik szerint azért drága a jegy mert van aki nem fizet. És nem azért amilyen RABLÓ gazdálkodás folyik az ilyen és ehhez hasonló helyeken.
krampam 2009.12.10. 14:48:49
Amikor mosolyognak, akkor is ilyenek, csak uralkodnak magukon... ezt nem árt észben tartani!
Kalodába a bankárokat!
krampam 2009.12.10. 14:51:04
hú, de beverném az ilyen telefonálós köcsög orrát! ááá
az biztos, hogy én nem tudtam volna ilyen higgadt maradni... szegény telefon bánta volna...
Martian (törölt) 2009.12.10. 14:54:36
Mondd csak királyfi, te még hiszel a mesékben? :)
dorax 2009.12.10. 14:59:17
Idézetek: "Magának tartozása van, fizesse be holnap." Mondtam, hogy még 1-2 nap múlva lesz pénzem. "Nem érdekli. Kérjen kölcsön barátoktól, családtól." Mondtam neki: "Önök zsírosan megkeresik a késést, mert minden alkalom után 3000Ft késedelmet fizetek 35000Ft-os törlesztőre." Erre a nő: "Nekik nem az érdekes, hanem hogy visszafizessem a hitelem."
Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy mindezt úgy, hogy a dátumhoz képest 3-4 nap késéről volt szó, nem pedig hónapokról.
A vége pedig az lett, hogy kértem egy végelszámolást a behajtási osztálytól. Januárban kifizetem a teljes hitelemet, így elbuknak 90.000 Ft kamatot, amit még jövőre beszedtek volna.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 15:02:50
Démonmac1 2009.12.10. 15:12:57
Itt én felüvöltöttem volna, és elnézést rosszul hallom, majd bontottam volna a vonalat:)
de te úgy látszik jóval türelmesebb vagy:D
Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.12.10. 15:20:42
1. Ismeretlen telefonszámot nem veszek fel, ez alap, pölö. Ha a hívó fél úgy gondolja, hogy ne érdekeljen az ő elérhetősége, akkor én meg úgy gondolom, hogy a mondanivalója sem érdekel.
2. Még ha látom is a számát, azt a kis piros telefonkagylót ábrázoló rajzocskával ellátott gombot olyan hirtelen szoktam megnyomni, ha valaki bele akar gázolni a lelkivilágomba, hogy csak úgy reccsen.
3. Kitartó egyedek esetén néma üzemmód bekapcs, óránként-kétóránként megnézem, keresett-e valaki, akivel akarok beszélni.
4. Ööm-bodottá.
LordAzazel 2009.12.10. 15:20:45
Bit Rot 2009.12.10. 15:26:33
Ígérget, hiteget, nem ment időben egyeztetni a hitelezővel, hogy csúszás lesz, stb., és még neki áll feljebb!
Kicsit komolyabban kellene venni ezt a hitel dolgot, nem?
Russell Coutts 2009.12.10. 15:26:57
Egy pár dolgot nem szabad elfelejteni:
1. Ki írta alá a szerződést?
2. Ki költötte el a pénzt?
3. Ki vállalta a visszafizetést?
4. Ki teljesítette a szerződés rá eső részt?
5. Ki nem fizet?
6. Ki nem teljesítette a szerződés rá eső részét?
Nem pampogni kell, hanem betartani mindenkinek, amit ígért. Ha meg nem tudja, akkor azt időben jelezni a másik félnek, nem megvárni, amíg a másik kopogtat a vállalásért...
Szerintem Mo-on még semelyik bank ügyintézője nem fogott pisztolyt senki fejéhez, amikor hitelt kellett felvenni. Amikor odaadják a nagyplazmát 0 ft-ra, akkor persze jófej a bank... Amikor meg valaki nem fizet, és a bank kéri a pénzét, akkor meg egy utolsó szemét...
Nem értem én ezt a világot. Nekem a szüleim azt tanították, hogy ha kölcsön kérek, akkor azt MINDEN ESETBEN vissza kell adni akkorra, amikorra ígértem.
Egyébként ez még nem behajtás, ez csak adósságkezelés. Örüljön a posztoló ennek, mert ha a behajtásra adták volna fel az ügyét (amit a szerződés szerint megtehettek volna...), akkor azonnal letiltják a fizetését, vagy kimennek, és visznek amit látnak!
Ha meg volt olyan hülye, hogy felelőtlenül felvette a hitelt, és nem tud fizetni, és nem szólt előre, átütemezést, vagy egyéb megoldásokat keresve, akkor meg szégyellje magát, tűrjön, és fizessen!
Szerintem 3* meggondolja a kedves posztoló, hogy megint csússzon-e a fizetéssel...
De a legjobban ez tetszik: "nem él olyan egyszerűen az ember bérből és fizetésből, mint régien"
Talán a kedves posztoló pénzpiaci műveleteket végez? Vagy devizakihelyezéssel foglalkozik? Vagy az ingatlan építésben esetleg finanszírozásban érdekelt? Mert ha nem, és van munkahelye (azt írta), akkor nem értem miben változott az élete, ami a "mostanában"-hoz (gondolom a média által felfújt "válsághoz") köthető. :)
Bit Rot 2009.12.10. 15:28:55
"HSBC zsirparaszt cég, nekem is van egy e hónapban lejáró 5 évvel ezelött felvett hitelem, ugyanez volt a parám, augusztus órta nehezen tudtam fizetni,"
De ezt időben persze csesztél velük közölni, ugye?
Miért nem kértél egy kis futamidő hosszabbítást? Vagy pár hónapra csökkentett részletet? Stb?
Csak kussoltál, és remélted, hogy "nem lesz baj".
Russell Coutts 2009.12.10. 15:30:49
Ott éltem egy ideig, szerencsére engem nem hívtak fel adósság miatt, viszont van ismerősöm, akit igen.
El kell szomorítsalak... Ott sem megy másképp. Addig b@sztatnak telefonon, amíg nem fizetsz. Ott a nagy bankok külön magánnyomozó csoportokat tartanak fenn, hogy az "eltűnt" adósokat felkutassák. Hiába cserélsz telefonszámot, kb 2 hét alatt megtalálnak, és kezdődik elölről minden.
És senkinek ne legyenek illúziói, ez lesz nálunk is pár éven belül. Sokat forgok bankban, alvállalkozóként. Szinte minden bank ebbe az irányba nyit.
Bit Rot 2009.12.10. 15:31:20
"Ismeretségi körömben van olyan személy akivel ugyanezt játssza a HSBC. Mondtam is neki, hogy jelentse fel őket zaklatásért."
Ahelyett, hogy adtál volna kölcsön az ismerős személynek, hogy törleszthessen a HSBC-nek.
Utána pedig te zaklathatnád :)
Én nem ítélem el azokat, akik hitelt vesznek fel, ha ésszel teszik, és azokat se, akik nehéz helyzetben mennek és próbálnak egyezkedni a bankkal.
De aki nem fizet, és még neki áll feljebb???
Silverf@x 2009.12.10. 15:31:51
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2009.12.10. 15:37:26
Chaby 2009.12.10. 15:42:43
Nem azzal van baj, hogy hívogatnak. Persze féltik a pénzüket, teljesen igazuk van. De akkor is el lehet ezt mondani emberi stílusban, nem ordibálva. Miért kell megalázni az embert, főleg ha tényleg önhibáján kívűl nem fizet (átmenetileg). Azt ők sem gondolják komolyan, hogy minden ember kedvenc szórakozás, hogy adósággal a nyakában él. Úgy is behajtják, minden törvény, előírás a bankok oldalán áll, nincs az az isten, hogy ne jussanak a pénzükhöz.
Amúgy ha tényleg ilyen stílust üt meg a hívó, le kell tenni a telefont, mondván, hogy ebben a hangnemben nem vagyok hajlandó tárgyalni. Hátha utánna visszavesz kicsit.
elwood 2009.12.10. 15:42:47
@Martian: "te még hiszel a mesékben? :)"
háát, öööö, az a tévhitem, hogy ha a bank nem kapja vissza a kihelyezett pénzét akkor csődbe megy.
legalábbis USA-ban októberig 100 bank volt ebben a tévhitben szólni kéne nekik, hogy tévedtek, és vége lenne a válságnak :-)
Russell Coutts 2009.12.10. 15:45:48
A legszebb az, hogy mindenki aki nem hallgatja meg amit a bankos mond, és hazudozik mindenfélét, az maga alatt vágja a fát. Az adósságkezelőknek minden bankban (ahol már van ilyen) van lehetősége halasztást adni, átütemezést kezdeményezni, részbefizetést elfogadni, stb... szóval ők az utolsó mentsvár az adósnak a tényleg véreskezű behajtók előtt. Ennek az embernek a jóindulatán elég sok függ. Nos ezt az embert átbaszni, és nem fizetni akkorra, amikorra megígérte neki valaki, igen nagy hiba... Nem meghallgatni szintén... Aztán kitenni a Homárra, szerintem egyenes út a tényleges behajtásra.
Arról nem is beszélve, hogy ezek az adósságkezelők általában valami bizonyítékát kérik a befizetésnek, és akkor már nem is hívnak többet, mert az ő munkájuk véget ér. Ilyen bizonyítéknak elfogadják pl. ha az ember átfaxolja, átmélezi, átmmsezi a befizetés másolatát, képét, fotóját. Persze ha történt egyáltalán befizetés...
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.10. 15:46:28
1. aki felháborodik, amiért a bank képviseletében bárki így merészel kommunikálni,
2. aki tahó állat.
Jaj, most akkor te is a kettes kategória vagy? Mert hogy ha valaki felvette, akkor törlessze is?
Igen. Ha a banknak drukkolsz ebben a sztoriban, akkor simán a kettes kategória vagy. Pont. Miattad szar hely Magyarország. De szerencsére egyszer majd meghalsz.
Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.12.10. 15:57:05
Az elcsépelt baromságokat meg most kihagyom (uccsó két mondatod).
Kerekerdo 2009.12.10. 16:15:52
Persze ez már az első alkalommal nem sikerült, hiszen nem kapom meg 1-én a fizetésemet... Nos, ekkor kezdődött a zaklatás. Ahogy a posztoló írta: naponta háromszor, különböző beazonosíthatatlan telefonszámokról. Kb. a 14.-ig bírtam, akkor megkérdeztem, hogy "Ugye Önök egy bank, ahol figyelik a költség-haszon elvet is? Mert akkor talán érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy melyik olcsóbb: naponta háromszor csúcsidőben mobilon felhívni egy ügyfelet, vagy pedig a szerződdéskötés előtt egyeztetni a törlesztőrészlet fizetésének időpontját?" A fiú megértette, megváltoztatta a dátumot minden hónap 13. napjára, és azóta nem is hívnak...
OmegA404 (törölt) 2009.12.10. 16:18:36
Mélyen bekaphatják az állam pénzéből is zsírosodó bankárgecik.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 16:19:03
krampam 2009.12.10. 16:22:26
Az a baj, hogy a bankok (meg az egész pénzvilág) nem keresztény szemléletű... Ez a baj. Minden baj ebből származik.
Eleve a kamat intézménye agymenés...
Samott 2009.12.10. 16:22:56
Amálka666 2009.12.10. 16:37:40
Szerencséjükre.
Puncskocka 2009.12.10. 16:42:24
stars7726 2009.12.10. 17:27:34
pl a bkv hitelei?amúgy a bkv hogy kaphat hitelt amikor végrehajtási eljárás van beadva ellene?
Silverf@x 2009.12.10. 17:33:35
sorica123 (törölt) 2009.12.10. 17:49:59
@cybergreg: igazából hottentotta is lehet az a kínai, de egy szakmaiságra valamit is adó cégnél az ilyen dolgozót úgy dobják ki, mint kismacskát szarni. Főleg, hogy szerinte az ügyféllel való beszélgetés nem hivatalos? Miért ki neki az ügyfél, úgy őszintén...? Hosszú volt a műszak és kevés a levegő...
sorica123 (törölt) 2009.12.10. 17:51:56
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 17:56:42
Nyilatkozat a közellenség bank megnevezéséről
A nemzetközi és hazai pénzügyi körök által mesterségesen gerjesztett pénzügyi válság feloldhatatlan ütközést hozott egyfelől a pénzérdekeket, másfelől az emberi-morális érdekeket mindenek fölé helyező társadalmi erők között.
A jogalkotó és végrehajtó politikai osztály nem akarta, a jogalkalmazó közhatalom nem tudta megoldani ezen érdekek sorrendjének egyértelműsítését, a kétféle érdekvilág értékorientált összhangját. Ezért az ütközés kikerülhetetlen: valamelyiküknek meg kell hátrálnia.
A Vállalkozások Érdekvédelmi Szövetsége és a „VÉSZ után GYŐZ” Mozgalom, a társadalom magára hagyott, legveszélyeztetettebb rétegeinek önkéntes képviseletében, az egyre szaporodó árverezések és kilakoltatások miatt, 2009. július 17-én ultimátumban szólította fel a bankokat árverezési és kilakoltatási moratórium meghirdetésére a vis maior okok miatt (például a bankok egyoldalú szerződésmódosítása, vagy törlesztés-nehezítése miatt) fizetésképtelenné, vagy csökkent fizetésképességűvé vált adósok egyetlen otthonára vonatkozóan. Bejelentettük, hogy a moratóriumot nem hirdető bankokat feketelistán fogjuk megjelölni.
2009. július 29-én közzétettük a bankháború cselekvési tervét. Azoknak a bankoknak a köréből, amelyek 2009. július 31-ig nem jelentették be nyilatkozatban a moratóriumot, a legjelentősebb 10 bank nevét feketelistán közzétettük 2009. szeptember elején.
Jeleztük, hogy a feketelistán szereplő bankok közül a szipolyozásban legkönyörtelenebb bankot társadalmi összefogással meg fogjuk semmisíteni. Az ezt követő hetekben a feketelistán szereplő bankok közül egymás után adtak moratórium tartalmú nyilatkozatot a pénzintézetek, amelyek így lekerültek a feketelistáról. A feketelista változásairól folyamatosan tájékoztattuk a közvéleményt.
Legutóbb, november végére az OTP Jelzálogbank és az ERSTE Bank is moratórium tartalmú nyilatkozatot adott, ezért ezek a bankok is lekerültek a feketelistáról.
A mai nappal négy bank maradt a feketelistán: az AXA Bank, a CIB Bank, az FHB Bank és a RAIFFEISEN Bank.
E bankok magatartásának, üzletpolitikájának megfigyelése, vizsgálata alapján
A RAIFFEISEN BANKOT MAGYARORSZÁG KÖZELLENSÉG BANKJÁNAK NYILVÁNÍTJUK.
Gőgös, arrogáns, mindenféle párbeszédre képtelen ügykezelés, az ügyfelek félrevezetése és emberi mivoltuknak, s érdekeiknek semmibevétele, gátlástalan szipolyozás, mértéktelen haszonlesés, a Kormány által a 12/2003. sz. rendelettel nyitott jogi kiskapukkal történő cinikus visszaélés és könyörtelenség jellemzi a RAIFFEISEN Bank magatartását.
Mivel annyi család egyetlen otthonát elárvereztette, s annyi családot kilakoltatott,
A RAIFFEISEN BANKOT KILAKOLTATJUK MAGYARORSZÁGRÓL.
Nincs többé keresnivalója hazánkban!
Felhívjuk a társadalmat: se a lakosság, se a gazdasági társaságok, se az állam ne legyen üzleti partnere a RAIFFEISEN Banknak ebben az embertelen, minden morális értéket megcsúfoló tevékenységében.
Társadalmi összefogással semmisítsük meg a RAIFFEISEN Bank működését, örök figyelmeztetésül a nemzetközi pénzhatalomnak: mit lehet és mit nem lehet csinálni Magyarországon. Ha valaki rabolni, szipolyozni jön hazánkba, nem lehet maradása. Ha viszont barátsággal, igazi jogtisztelettel, s a magyar nép érdekeinek figyelembevételével jön és akar tevékenykedni, barátságot, biztonságot, tevékenységi és üzleti lehetőségeket kap, s bizonyos lehet abban is, hogy a haszna is meglesz.
Lehet, hogy két hét alatt, lehet, hogy két hónap alatt, legkésőbb egy év leforgása alatt le fog zajlani a RAIFFEISEN Bank működésének megsemmisítése. Mindenki időben vegye ki a pénzét a RAIFFEISEN Bankból! Állandósuló akciókkal fogjuk lebénítani a működését.
Egyértelműen rögzítjük, hogy ez a fellépés kizárólag a RAIFFEISEN Bank ellen irányul. Reméljük, a többi három még feketelistán lévő bank moratóriumot hirdet, s az összes bank és hitelvállalkozás megérti, hogy semmilyen körülmények között sem helyezkedhet szembe az emberi-morális értékekkel és érdekekkel, s annak a népnek létérdekeivel, amelynek körében hasznot húzva tevékenykedik.
Budapest, 2009. december 7.
Éliás Ádám, a VÉSZ és a Mozgalom elnöke
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 17:59:04
j311 2009.12.10. 17:59:16
8k HUF volt a beruházás (legolcsóbbb mobil + SIM). Szerintem megérte.
kispista2 2009.12.10. 18:01:02
Közöd?? (törölt) 2009.12.10. 18:30:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 18:30:34
Közöd?? (törölt) 2009.12.10. 18:31:15
Russell Coutts 2009.12.10. 18:35:01
Nem hiszem, hogy akkor, amikor felhívták, akkor a pénz már be volt fizetve!
Hazudott, és amikor emiatt felhívták, akkor azt hazudta, hogy befizette. És ez után gyorsan elszaladt befizetni, és panaszkodni a homárra.
efbéú 2009.12.10. 18:42:16
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 18:42:48
Közöd?? (törölt) 2009.12.10. 18:48:18
darwell 2009.12.10. 18:53:06
Samott 2009.12.10. 18:53:27
Eric_Cartman 2009.12.10. 18:54:01
Kérdem én, hogy a bankoknak hogyan is kellene osztozni a kockázaton ? Pl. úgy, hogy ha valaki nem akar fizetni, akkor lehorgasztott fejjel beletörődik ? Nem sok nemfizető ügyfél lenne gondolom.....
Persze szigorúan "önhibájukon kívül".
A hitel értékteremtő beruházások finanszírozására szolgál. A plazma nem az, bármilyen fájdalmas. Ha december elején nincs pénzem egy plazmára, akkor március közepén sem lesz másfélre.
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.10. 19:11:15
Gy.K.: Szinte mindegy, mit csinált az ügyfél. Ilyen hangnemben nem beszélhet vele egy bank, sem a bank megbízásából senki.
Pláne, ha az ügyfél jóhiszemű.
Azt nevezik civilizáltságnak, ha akkor sem mész le kutyába, ha épp nem az történik, amit te akarsz. Ez itt nem jött össze (a bank részéről).
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.12.10. 19:20:22
Jött a sok-sok első és utolsó figyelmeztetés. A villanynál kikapcsolással fenyegetőztek, udvarias formanyomtatványon. A többinél bírósággal, de csak sok idő elteltével.
Aztán jött a bíróság is. Bírói végzés, hogy most már tényleg fizesse be, plusz a 10 eurós bírói költséget, különben végrehajtják.
Soha, egyetlen esetben nem keresték telefonon. Soha, egyetlen esetben nem vetemedett egyik cég sem személyeskedő hangvételre. Minden levél kifogástalan udvariassággal volt megfogalmazva, szinte ők kértek elnézést.
Ott az az alap, hogy az ügyfél fizet, csak épp problémái lehetnek. Ha meg nem fizet, akkor a bíróság behajtja. És nincs harag.
Így kéne ezt valahogy.
kispista2 2009.12.10. 19:28:35
kispista2 2009.12.10. 19:30:42
Ugyandehogy (törölt) 2009.12.10. 19:32:07
Russell Coutts 2009.12.10. 19:32:29
Amit te meg elhiszel bemondásra, az meg a te magánügyed.
Russell Coutts 2009.12.10. 19:52:14
Ha levonod a posztíró hangulatkeltő szövegeit, levonod az önsajnáltatását, levonod az élből más hibáztatását, plusz kívülről próbálod nézni az ügyfelest, akkor az miket is mond?
Ü: Jó napot, XY vagyok, Marát keresem.
M: Én vagyok.
Ü: A HSBC-től keresem, és meg szeretném kérdezni, miért nem fizette be a törlesztését?
M: Öööööööööö hablatyhablatyhablaty
Ü: Átutalja ma a pénzt? Mennyit óhajt utalni?
M: X. Y. összeget, de honnan tudjam pontosan, kerek öss...
Ü: Kicsit komolyabban kéne venni ezt a hitelt, nem?
M: Én komolyan veszem, csak a...
Ü: Akkor miért nem fizet?
M: Ööööööö.... Hablatyhablatyhablaty
Ü: Azzal maga ne foglalkozzon, fizesse a hitelét.
M: Elnézést kérek, de rögzítik ezt a beszélgetést?
Ü: Az magát ne érdekelje. Amúgy meg mobilról hívom, és különben, sem az irodai, sem pedig ezeket a hívásoka nem rögzítik. Miért? Felakar jelenteni? Jelentsen nyugodtan, de maga nem fizeti a hitelét. Majd bírósági úton folytatjuk tovább, ha ez így önnek jó.
M: Nem, nem szeretném önt feljelenteni, de...
Ü: Akkor pedig fizesse a hitelét! Komoly hátralékot halmozott fel, azt egyenlítse ki!
M: Nézze, nem azzal nem értek egyet, amit mond, mert mind a tartalmával, mind a szándékával tisztában vagyok és megértem, elfogadom, én írtam alá a szerződést. De miután én is call centerben dolgozom, ahol feladataink közé pontosan az olyan jellegű hívások is beletartoznak, amelyet éppen most folytatunk, úgy gondolom, ezt hangnemet nem engedheti meg magának egy ily...
Ü: Milyen hangnem? Miről van szó? Ön nem fizeti a hitelét!
M: Nézze, miután ez egy hivatalos beszélgeté...
Ü: Milyen hivatalos beszélgetés? Maga azt ígérte, hogy fizetni fog és nem fizet!
M: Szóval ez egy hivatalos beszélgetés, mondhatni üzleti jelleg...
Ü: Nem beszélünk semmilyen üzleti jellegről!
M: Üzleti jellegű beszélgetés, kérem, tartsa is magát a bankszerű, üzletszerű kommunikációhoz. Az elmondottakon kívül van még más információja számomra?
Ü: Nem, nincs.
M: Akkor köszönöm a hívását, viszont hallásra!
Szóval ez a beszélgetés. Akárhogy is nézem, posztíró többet beszélt, mint az adósságkezelő. Miért nem mondta, hogy már be van fizetve? Mert nem is volt befizetve, ahogy a posztban el is szólja magát: "Válaszolnám, hogy eddig fizettem rendesen, most egy-másfél havival vagyok megcsúszva..."
Arról ne is beszéljünk, hogy az adósságkezelő hol beszélt inkorrektül, szemtelenül, bunkón, vagy szemét módon a T. ügyféllel? Amikor T. ügyfél belezavarodik a saját hazudozásaiba, hirtelen átcsap az adósságkezelő támadásába: rögzítik-e a beszélegetést...
Az egész poszt nem más, mint egy önérzetében sértett ember piti bosszúja, szerintem.
Samott 2009.12.10. 20:28:20
Mara szerint... 2009.12.10. 21:00:40
Pretty 2009.12.10. 22:37:51
Ja és valószínűleg a HSBC-nél nem olvastatták el a dolgozókkal a MAKISZ Etikai kódexét..Ha olvassák a postot.. Akkor ajánlom figyelmükbe (5 A/4-es oldal)..:)
Továbbá nem minden behajtó bunkó paraszt.. ;)
vauvauvau 2009.12.11. 03:29:23
vauvauvau 2009.12.11. 03:31:55
Nem vagyunk mink kishomárok kiváncsiak a bank lefizetett kommentelőjére!
XCat 2009.12.11. 04:59:44
a közhiedelemmel ellentétben, és ha arányaiban nézzük, a plázákban dolgozik a legkevesebb hülye.
Durva, mi?
XCat 2009.12.11. 05:02:26
ebből így eredményesség nem nagyon lesz, kb tökfüggetlenül attól, hogy üfél akar fizetni, vagy nem akar.
mondjuk valahol rémlett, hogy a fizetési ígéretet kell kikényszeríteni, és akkor kapja a pénzét. de most ha meggéri, és nem fizet, az miért jó? ha meg fizetni akar, úgyis fizet.
XCat 2009.12.11. 05:03:44
TomK 2009.12.11. 09:06:14
Én is ilyen területen dolgozom (call center), és sajnos előfordul, bár ritkán, de mégis, hogy egy-egy operátor magánakciókba kezd.. Egyszerűen kiírja a telefonszámot az adatbázisból és felhívja a saját telefomjáról.. :( Ennek lehet oka a havi bónusza, a sikerességi mutatója, vagy csak egyszerűen belefásul a munkába, "bekattan".
Hivatalos panaszt kell tenni a cégnél (remélem, bemutatkozott az illető), nálunk az ilyenekért felmondunk az operátornak, de minimum pár hét pihenőre kell küldeni, lehetőleg fizetés nélkülire.
Ne hagy Magad megalázni, és főleg ne bánkódj emiatt.
Őszinén remélem, hogy a munkáltatója kivizsgálja az ügyet (ha van náluk minőségbiztosítási osztály és remélhetőleg a havi jutalmuk összege is függ ettől) és az illető egy ideig nem fog telefon közelébe ülni.
2009.12.11. 09:14:21
A példádban leírt eset akkor lehetséges, ha egy millió adós közül 2-3 esik fizetési késedelembe és ez olyan kicsi veszteség a banknak, szolgáltatónak, hogy megteheti, hogy udvarias.
Nálunk ahol mondjuk egy millió adósra százezer nem fizető jut már borul a bili és balkánivá válik az eljárás és a hangnem.
Nyugaton pont ugyanez lenne, ha ilyen arányú nemfizetés és csalás lenne mint nálunk.
Ez ennyire pofonegyszerű történet.
TomK 2009.12.11. 09:29:33
Sajnos az adatvédelmi törvények, illetve kritikák miatt eléggé nehézkes a hívásokat rögzíteni, keményen le van szabályozva, hogy mikor lehet és hogyan.
Nálad az történhetett, hogy kiadták vagy eladták a követelésüket és sajnos ezeknél a cégeknél már nincs olyan etikai elvárás, mint egy banknál. Etikai kódexszel rendelkeznek ugyan, de sajnos ez cégenként eltérő.
Viszont a zaklatás, félelemkeltés, agresszió mindenképpen törvénybe ütkötzik!
Nekik tehát nem kötelességük rögzíteni és olykor nem is érdekük.
Ha tanácsot elfogadsz és van hangrögzítésre alkalmas telefonod, a beszélgetés elején hívd fel az operátor figyelmét, hogy rögzíteni kívánod a beszélgetést. Ezt megteheted, jogod van hozzá, csak fontos, hogy előre közöld, mert a hang is személyes adat amit nagyon körültekintően kell kezelni.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:43:04
- szándékos gyilkosság
- természetellenes paráznaság
- özvegyek és árvák sanyargatása
- munkások bérének igazságtalan visszatartása
Régen és a kelet keresztények ma is idesorolják a szegények megszégyenítését is...
M. Péter 2009.12.11. 10:11:19
XCat 2009.12.11. 10:21:20
Illetőleg ha özvegy vagy árva is vagyok, akkor én vagyok előbbre, viszont ha ő arra hivatkozik, hogy szegény, akkor nem bánthatom?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 13:00:11
(Még jó, hogy a Jóisten csak megteremtette a logikát, de nem kényszeríti magára.)
boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.11. 13:20:52
salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.11. 19:44:21
hívtak is... a stílus amikor még végighallgattam, hasonló volt mint a postoló leírása.
ma már van 5 telcsiszámom a BBtől, természetesen elmentve. a harmadiknál elénekeltem neki a kiskarácsonyt (kissé hamisan) és kellemes ünnepeket kívánva lebasztam a telcsit.
legközelebb 31-én délután hívott. kedvesen megkérdeztem nincs e jobb dolga, én inkább a családommal lennék az ő helyében.
majd egy "boci boci tarka..." után amit feleségem végigröhögött, BÚÉK-ot kívánva kinyomtam a fődparaszttyát. :D
salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.11. 19:56:16
senki és semmi nem jogosítja fel a behajtási osztályt, hogy bunkó legyen. ha felhív és lehet vele tárgyalni, akkor kellemesen elcseveg az ember és mindkét fél nyugis marad. nem utolsó szempont, hogy nem okozok élete hátralévő részére traumát a hangommal, mert biz' én simán énekelnék nekik ha még hívogatnának. :D
nganaszan2 (törölt) 2009.12.12. 08:13:46
mdee 2009.12.13. 18:31:37
-Nem.
-AKKOR A KURVAANYÁDAT, 'POTKIVÁNOK!
anette71 2009.12.15. 21:42:08
Sajna én is ügyfele vagyok az említett intézménynek. Már a hócipőm is teli van, hogy ha nem megy hozzájuk a csekk, hetente sokszor hívnak. Megegyezni nem lehet velük, mert hiába mondom, hogy csak 2 hét múlva tudom befizetni, ők csak hajtogatják, hogy csak a következő napot tudják rögzíteni. Volt nyáron egy esetem, amikor 1,5 hónapig kórházban feküdtem és csak táppityut kaptam, és nem tudtam fizetni. elmondtam hetente többször is, miért nem tudom fizetni. Erre azt a választ kaptam, hogy ha fizetésemelés kell, azt beszéljem meg a főnökömmel. Kissé felment bennem a pumpa, mert nekem is csak a hülyeségeket nyomták, meg, hogy ők csak a befektetők pénzét védik. Mikor kérdeztem, hogy és ez nem a befektetők pénzéből megy, hogy hiába csak 2 hét múlva tudok fizetni, naponta hívogatnak, erre csak pökhendi hangsúllyal válaszoltak legtöbbször. Ráadásul úgy, hogy nekem a 15e Ft-ra ha nem fizetem határidőben, másnap már ott a 3000 Ft késedelmi költség, plusz ebbe nem fér bele újabban már a kamat sem. Ez azért azt gondolom felháborító. Ja és azóta szerintem, amióta megjelentek a hírek, hogy kivonulnak, sokkal agresszívabbak. (persze mert senkinek sem kell a hitel állományuk). Mostanában már fel sem veszem a telómat én sem, mert egész nap csak magyarázkodhatnék. Épp ma gyűjtöttem ki, kb 20 telefonszámról hívogatnak. vegyesen 20, 30, 70.
rolimessi77 2009.12.16. 10:12:32
Sziasztok!
Teljes mértékben egyetértek anette71-el.
Igen, nekem is van az említett bak felé tartozásom, mely a munkahelyem elvesztése miatt következett be.
Egyáltalán nem érdekli a telefonálókat, hogy az ember mit válaszolna a feltett kérdésre, csak mondják folyamatosan az előre leírt, betanult szövegeiket.
Hangvételük kivétel nélkül bunkó, lekezelő és nem ritkán alpári.
Napi 5-6 telefon különböző számokról és mindig ugyanazt mondják, de kérdem én: hogy fizessek, ha nem találtam ezidáig munkát, az álláskeresési támogatás is 40.000 Ft alatt van, jó ha abból a pénzből kijön valaki egy hónapra és még utazgasson is állásinterjúkra...
A követelésekkel egyetértek, de a stílussal és az ügyfél meg nemhallgatásával semmiképp sem.
Nekem havi 18.000 Ft lenne a törlesztésem és minden esetben hozzá teszik a késedelmi kamatot 3.000 Ft, de semmi kompromisszumra nem hajlandóak, csak hajtogatják, hogy kérjen kölcsön, stb...
Így soha nem lehet rendezni a tartozásokat, hogy folyamatosan újabb kölcsönökbe próbálják belehajszolni az ügyfeleket, mert nem mindenkinek vannak gazdag rokonai, akik farzsebből kifizetnék a bajbajutott rokon tartozását.
A bankoknak igenis fontos lenne, hogy az ügyfél ne újabb kölcsönből tudja csak fedezni, rendezni a tartozását, de a hozzáállásuk nem ezt mutatja, mert az ember bárhogy is próbálja egyeztetni velük, hogy rendezi a hátralékot, de egyszerűen nem képes időben és a teljes összeget, meg se hallgatják, csak a szokásos szöveg jön, hogy "Akkor a holnapi nap fizesse be és faxolja el a bizonylatot a befizetésről..."
balek2009 2009.12.16. 12:43:51
2009. júliásában elkövettem azt a hibát, hogy hagytam befolyásolni magam, s áruhitel szerződést kötöttem.
A bank értesített, hogy átutalták az összeget, s küldik a csekkeket a befizetéshez. Vártam, majd felhívtam őket, hogy nem kaptam csekket. Azóta is várom. Csekk helyett viszont kaptam egy fizetési felszólítást, hogy mivel nem fizettem be a törlesztőrészletet fizessek 3.000 Ft büntetőkamatot. Ismét felhívtam őket, postázzák mondták. Agusztus 14. volt az első részlet befizetési határideje. Kölcsönkértem, s bankon keresztül átutaltam a teljes tőketartozást (100%-ot)augusztus 31-én. Szeptember 2-án kaptam egy levelet, amelyben tájékoztattak, hogy jóváírták a folyószámlán az összeget, de még fizessek 11.000 Ft-ot. Ismét felhívtam, s kértem, hogy részletezzék ki, hogy milyen jogcímek és összegek alapján számolták ki ezt az összeget, slegyenek szívesek postázni. Nem válaszoltak. Kiszámoltam a szerződés alapján a befizetéstől és kifizetésig a hitelkamatot és átutaltam, ez 6816,-Ft volt. Szeptember végén kaptam ismét egy folszólítást, hogy mivel nem fizettem be a havi törlesztőrészletet, fizessek 3.000,-Ft-ot. Ismét felhívtam a bankot, s megkérdeztem, hogy milyen törlesztőrészletet nem fizettem be, mikor a teljes tőkeösszeget + hitelkamatot is átutaltam. A hölgy azt válaszolta, hogy nem látja a befizetést, bizonyára nem tudták beazonosítani, s küldjem el faxon. Elküldtem a bankbizonylatot és a visszaigazoló leveleküket is. 1 hónapig csend volt. Novemberben ismét kezdődött minden előről. Fizetési felszólítás 3.000,-Ft-ról, ami most már összesen 12.000,- Ft, hab a tortán, hogy az elméleti 14-i fizetési határidő előtt és után is kiküldik. Közben naponta 3-4-5 telefon, + 1 sms, hogy rendezzem a tartozásom. Majd tegnapi nap folyamán már csak egy csekk érkezett 19538 Ft-ról.
Nos feladtam a velük való vitatkozást. A telefonos zaklatásért feljelentést teszek a rendőrségen, 25 db telefonszámot gyűjtöttem össze + rágalmazásért, becsületsértésért, jogalap nélküli pénzkövetelésért, csalásért, a személyes adataimmal való visszaélésért. Panaszt teszek a PSZÁF-nál is.
Elolvastam a hozzászólásokat, nem tudok egyetérteni jó pár hozzászólással. Igen, ha hitelt veszek fel, azt vissza kell fizetni, ha kések akkor ennek megvannak a törvényes szankció is. A zaklatás semmilyen indokkal nem engedhető meg sem az üzleti életben, sem a magánéletben. A befizetési bizonylatot sem vagyok köteles lefaxolni, a bank napi szinten látja a beérkezett befizetéseket, fel kellene határidőben, a számviteli előírásoknak megfelelően dolgozni. A telefonszámom is csak akkor használhatja, ha erre engedélyt adok, de még akkor sem mehetnek el zaklatásig, zsarolásig. A módszerük megalázó, jogsértő. Felháborítónak tartom, hogy visszaélnek azzal, hogy sokan nem tudják, hogy mit tehetnek ilyen esetben, s nem kevés összeggel fizetettnek többet velük.
mimo_0 2009.12.16. 22:27:25
az,akivel telefonon beszélnek az adósok,egy banki alkalmazott akinek el kell végezni a feladatát.nem ő találja ki azt,hogy van késedelmi kamat illetve díj,nem ő találja ki,hogy reggel 7től este 9ig meló van,azt se hogy kit hány nap tartozás után hív,és a nap melyik órájában,mivel a rendszer automatikusan adja a hívásokat.
elég érdekes az,hogy egy bank ilyen hangnemet megengedhet magának egy behajtón keresztül. de ahhoz,hogy ebben itélkezzen bárki is,vissza kellene hallgatni a beszélgetést,mert én ezt elég nehezen tudom elképzelni...bár kitudja....az tuti,ha nálunk ilyen előfordulna,biztos,hogy lenne következménye.
egyébként meg első lépésként meg kellene tanulni használni a hitelkártyát,mert sajnos sokszor olyan emberek kezébe kerül,akiknek csak az lebeg a szemük előtt,hogy van x hitelkeretem amit elkölthetek és csókolom.persze mikor meg fizetni kell a minimum díjat,akkor meg anyáznak,hogy de miért ennyi...miért miért...
tudnék még írni,de nem teszem,mert fölösleges.az adósok soha nem fogják megérteni azt,hogy a behajtó a munkáját végzi,és nem magánemberként beszél a tartozókkal.mindenki elhiheti,hogy mi is együttérzünk azokkal akik rossz helyzetben vannak,mert ugyanugy van hitelünk,minket is hívnak,de ez a munka nem arról szól,hogy mindenki gondját baját 5-10percig hallgassuk és érzelmeket vigyünk bele.el kell határolódni,mert másképp nem megy.ez van sajnos.nem egy hálás feladat,de ez nem azt jelenti,hogy a behajtók szivtelen tahó szemét emberek.
ha valakinek problémája van a banki szolgáltatással,akkor tessék panaszt tenni.és nem a behajtóval kell üvöltözni,mert attól semmi nem fog megváltozni.
bonimanó 2009.12.17. 20:56:35
Mara szerint... 2009.12.18. 00:09:43
izola 2009.12.21. 15:01:46