Tékozló Homár

Rettenetes tengeri lény az intersparos tőkehalmáj-konzervben

2009.12.17. 13:35 | szily | 310 komment


Végre! Mindig is szerettem volna, ha valaki nem unalmas csikkeket, legyeket, csavarokat meg hasonlóan fád cuccokat találna konzervben, hanem valaki tényleg izgalmasat. Landornak kijutott a jóból, párja ugyanis - velőtráző sikollyal - egy azonosítatlan rákszerű miniszörnyeteget talált a békésen heverő tőhehalmáj-darabok között. Én zokogva borultam volna a rokonom megfőtt holttestére, Landorék nem így tettek, hanem fotózni kezdtek. Kaland alant:


Múlt héten történt, de csak az eheti "csikk a halkonzervben" postod után gondoltam azt, hogy egyesek milyen jól jártak egy evilági csikkel, mi meg azóta is hányingerrel közlekedünk...

Úgy emlékszem, hogy a Nemzetközi Spórolós boltban vettünk négy tőkehalmáj-konzervet, amiből párom kezdett el falatozni, amíg én a konyhában mosogattam. Velőtrázó sikolyra, üvöltésre, sírásra nagykéssel antréztam be, azonban nem a macska bolondult meg vagy ilyesmi, hanem a mellékelt rokonod került elő a konzerv kétharmadának elfogyasztása után.

Persze tudjuk, hogy a tengerekben nem csak finom tőkehalak, makrélák és társaik várják a hálót, de a kurva életbe ez akkor is aláássa a fogyasztói bizalmat. Tudjuk, hogy minden szart beledarálnak a tonhalkonzervekbe, de könyörgöm, hagyjanak meg matrixi nyugalmunkban és inkább darálják bele :(

Hogy az állatka mi, és milyen relációba állt a tőkehallal, nem tudjuk. Próbáltam guglizni, de a családi béke érdekében inkább hagytam a kérdést...

 



Nem kell valakinek ~20db halkonzerv olcsón (mi már nem bírunk ránézni)?



üdv, landor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sthumb 2009.12.17. 21:39:51

szerintem fake, a csávó fogott egy rákot, vagy csótányt, vagy érdes nünükét , vagy cserebogárpajort, befestette barnára, aztán le akarja járatni az interspárt :)

ibafaipap 2009.12.17. 21:48:06

Ez a lény egy már kihalt trilobita. Nagy mérföldkő ez mindannyiunk számára!

félemelet 2009.12.17. 21:50:08

@Luna Kid:
Friderikusz bogárevős flash-ének verbalitásával élve: basztassák a kis lábacskák kicsit a torkodat... :-D

kangep 2009.12.17. 21:55:15

halála előtt a konzervbe beleszart e

félemelet 2009.12.17. 22:10:56

Látom, él még a poszt, úgyhogy itt a legjobb alkalom, hogy elmeséljem egy hasonló kamaszkori élményemet. :-D

Apám géniusz volt a 'rántotthús rizibizivel' étel elkészítésében. Egyik ilyen alkalommal nem volt otthon savanyúság, úgyhogy leszaladtam a planelból a planelábécébe, és vettem egy üveg csemege uborkát - ráncosabb vidékieknek még talán mond valamit: "bulgáruborka", az akkori legpöpecebb ízű üveges csemege uborka volt.

Mindent gondosan előkészítettem, hogy semmivel se kelljen majd megszakítanom az étkezést: ottan volt a friss, illatozó kaja, az uborkához pedig külön (!) villa, hogy amikor beleszigonyozok vele egy-egy jó falatért, akkor ne zsírozzam össze ezt a gasztro-kincset.

Le is metszettem az első katonát a ropogós rántotthúsból, toltam utána egy unit rizibizit és szertartásosan magasra emeltem a villát, hogy lecsaphassak vele első áldozati uborkámra, amikor is egy kb. 1 cm méretű, ovális alakú lebegő fekete valamire lettem figyelmes az üvegben. Nézem, nézem, de nem iskerült azonosítani az ojjektumot - de szerencsémre felfedeztem egy másikat, ami már 2 cm nagyságú volt.

Tovább forgattam lassan az üveget, és végül feltárult a csoda a maga lenyűgöző valójában. Biológia szertárakat megszégyenítő precizitással egy madárszárny volt az üvegben elhelyezve - a csontok érdekes struktúráiról lefoszlott húsrostok lebegtek körülötte pajkosan, a tollak pedig hol begyűrődve, hol kiegyenesedve, de határozottan egy nyitott tenyér víziójaként integettek nekem, hogy "helló, öcsi!".

Nem hánytam, de azért piramidális élmény volt...

müszi 2009.12.17. 22:15:25

az ezeregyéjszaka meséiben is volt ilyen szörnyű lény a palackban,mégsem irt róla a sajtó!
kívánni kell tőle hármat!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.17. 22:21:15

egy kis pirosarannyal meg kell kenegetni a hátát és nyamm...nem értem a drámát

Idet 2009.12.17. 22:28:04

@Orwell.: Aha, mint az a fehérjeféleség, vagy mi a nyavalya, ami nem jut most eszembe. Ezért ettek az angolok féreg-bogárdarálékot a japán fogolytáborokban, hogy életben maradjanak. Bele kell tenni a túlélőkészletbe!

R. (nő) 2009.12.17. 22:34:36

ez nem olyan kis kémkedős izé, ami a Matrixban is belemászott a Neoba? lehet, hogy a tőkehalak sokkal fejlettebb kultúrát rejtegetnek a habok alatt, mint sem gondolnánk. majd egyszer revansot vesznek a sok májért... jó, hogy én nem szeretem. de nem fogják elhinni...

Idet 2009.12.17. 22:35:51

@Trojai: A németek nem hülyék, a belsőség tényleg gusztustalan ( a máj meg direkt méreggyűjtőhely...), de nem ezért szeretjük!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.17. 23:01:27

Egy csak ilyen állatból készült konzerv drága?

Miss Marple 2009.12.17. 23:11:34

@félemelet: Rosszat fogok álmodni, sőt hányni fogok álmomban, és ezért te leszel a felelős.

:) :) :)

Naszredin 2009.12.17. 23:21:57

@Idet: Nem a Nemzetközi Spór veszít ezen, annak van 1500 más terméke, génmanipulált paradicsom és társai, hanem a nyomorult tőkehalmáj beszállítójuk. Segítsünk rajta! Talán egy mindennapi gondokkal küszködő montenegrói család, akik hajnal félhatkor kihajóznak tőkehalat fogni, aztán este tízig tisztítják a máját, a kicsikkel nincs is idejük játszani, épp hogy megélnek, erre becsúszik egy azonosítatlan élőlény és elcseszi a megélhetésüket. Ne tegyünk rá a nyomorukra! Vegyünk tőkehalmájat, és hogy nekünk is megérje, kössünk fogadásokat, hogy kinek a konzervjében van 14 lábú förmedvény. Az nyer. A macedón halászok pedig tovább élnek...

cso zsi 2009.12.17. 23:40:39

@félemelet: Szeretem a "tenger gyümölcse" pizzaféleséget, pici polipok is vannak rajta égnek álló lábakkal. :)))

De egyszer egy fali konnektort szedtem ki egy csepeli iskolában a helyéről, ahonnan kiesett egy egy 3-4 centi hosszú egércsontváz. Abszolút "megtisztítva", tehát hangyák is lehettek az épületben.

sevcsik 2009.12.17. 23:52:48

nem ertem mi a problema, szerintem ennek a kis huligannak az erteke tobbszorose a tokehalmajnak. lehet h valami nyeremenyjatek?

Morrózió 2009.12.17. 23:53:56

@vagodeszka: a lengyel tőkehalmáj-konzervvel tényleg vigyázni kell. Utolsó esetem egy csirkemáj ízű tartalom volt, ami azonnal a kukában landolt. Semmi bajom a csirkemájjal különben, de nem kifejezetten ebben formában szeretem.

mantrashiva · http://shivamantra.freeblog.hu 2009.12.18. 00:32:01

ez egy csótány, csak leáztak a lábai részben.

félemelet 2009.12.18. 00:39:34

@cso zsi:
én életemben egyszer vállaltam be a polipos pizzát - rágódtam 16-17 percet az első falaton, mert lényegében pörc volt az egész, aztán megtettem az elhatározásomat, hogy a faj-rendszertan jó széles középső szegmensét végleg kihagyom a táplálkozásomból... legalábbis akkor, ha tudok róla. :-D

félemelet 2009.12.18. 00:41:16

@Miss Marple:
hányni tök rizikós dolog. Megettél valami ilyesmit gyanútlanul, és csak akkor és a felismerés, amikor a gyomrodból szépen letíisztítva és felismerhetően visszaérkezik a szivecskés paplanra... :-D

Kapitány_1 2009.12.18. 00:45:26

Azt írja az újság Jenő (a Wikipédia), hogy ez a parazita elzárja a vért a hal nyelvétől, az elfonnyad, és a dög átveszi a nyelv szerepét, beépül a hal szájába az eredeti helyére és teljesen használható nyelvvé válik, a hal részévé. Pótnyelv, vérrel táplálkozik, a hal sajátjával, de a hal is teljeskörően tudja a parazitát nyelvként használni.
Sőt, az ilyen halak beszélni is megtanulnak idővel.
(Murphy megfigyelése:)
A magyar politikusoknál és lobbizóknál is találtak már ilyen akármit.

Average Joe 2009.12.18. 01:12:03

2010 jan 1 - a vegetarianizmus kezdete. Ez volt az utolso csepp. koszi homar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.18. 01:54:20

@Average Joe: faterom egyszer evett kelkaposzta fozeleket ugy a felenel jart mikor elobukkant egy jol fejlett hernyo

vauvauvau 2009.12.18. 03:07:59

A lapostetü nő meg ilyen nagyra, ha olajt adunk neki vacsorára. De lehet, hogy csótánylárva vagy patkányembrió.

Az inkább a baj, hogy a megevett húsban is lehettek paraziták. Ha kikel benned ez a féreg, ami számításaim szerint olyan 20-25 db lehet, akkor jó esetben felmászik a nyelőcsöveden az agyadba, ahol a kisagy mögé újabb petéket rak le, amik 10-15 év múlva kikel és a szemeiden kirágja magát álmodban.

További magyar hang 2009.12.18. 04:01:03

Általános iskolás koromban sokszor voltunk üzemlátogatáson, hogy megtudjuk hogyan készülnek az ételek, tejüzem, kenyérgyár, húsüzem, baromfifeldolgozó, ezekre emlékszem. A Húsüzemben (ma talán DélHús) láttam a saját szememmel, hogy a bácsi kifújta az orrát és a pézsét lazán beledobta a hatalmas keverőedénybe, amiben valamilyen felvágott alapanyagát kavarta a gép.

További magyar hang 2009.12.18. 04:01:38

Általános iskolás koromban sokszor voltunk üzemlátogatáson, hogy megtudjuk hogyan készülnek az ételek, tejüzem, kenyérgyár, húsüzem, baromfifeldolgozó, ezekre emlékszem. A Húsüzemben (ma talán DélHús) láttam a saját szememmel, hogy a bácsi kifújta az orrát és a pézsét lazán beledobta a hatalmas keverőedénybe, amiben valamilyen felvágott alapanyagát kavarta a gép.

További magyar hang 2009.12.18. 04:05:35

Általános iskolás koromban sokszor voltunk üzemlátogatáson, hogy megtudjuk hogyan készülnek az ételek, tejüzem, kenyérgyár, húsüzem, baromfifeldolgozó, ezekre emlékszem. A Húsüzemben (ma talán DélHús) láttam a saját szememmel, hogy a bácsi kifújta az orrát és a pézsét lazán beledobta a hatalmas keverőedénybe, amiben valamilyen felvágott alapanyagát kavarta a gép.

۝merta-X 2009.12.18. 04:26:47

Aszongya fentebb a kommenttárs, hogy ez nem az, de mégis, az emlegetett parazita az egyetlen élőlény, ami megmakkantja a gazdája szervét, és a kipicsázott szerv helyett funkcionál. Bábel hal, bazmeg.

۝merta-X 2009.12.18. 04:30:13

Komaaszonnyal ettünk tintahalat. Mondom, érdekesen szar ez a égett radírgumi állagu rágcsás tömlő, de a húspép töltelék nem rossz. Csak kíváncsi lennék, hogy hogy töltötték meg.
Komaaszzony gondolkozik,majd megszólal:
Szerintem az a bele.

Mind a ketten hánytunk.

kilobike 2009.12.18. 06:13:39

Ha már veszi a fáradtságot az egyszerűje, hogy képeket küldözget a szörnyről, akkor mi a faszé nem képeket küld? Miért ilyen undorító, igénytelen hányinger telefonos förmedvényeket.
Egy nyolc éves gyerek rajzol ilyen képet.

Picitures doktor 2009.12.18. 06:16:27

Kicsit gondban voltam így Karácsony tájékán.Aug.óta felugrott vagy 5 kiló plusz súly.Mondom én így magamnak,mi lesz itt,ha jön a nagy év végi vendéglátósdi,meg bájgli,meg tőtöttkáposzta,és társai.Probléma megoldva.Mióta megláttam ezt a sz@rt a blogon,csak almán élek,és amikor pucolom,aggódva lesek be a magházába.Mit lehet tudni?Hátha ott figyel a képen látható dög annya.Brrrrrr

kilobike 2009.12.18. 06:32:41

És ez a termék ugyan mitől Spar-os? Ott a gyártó logója a dobozon(Classic vagy mi).Spar helyébe úgy kúrnának seggbe az ügyvédeim, hogy többet nem tudnál leülni.

Picitures doktor 2009.12.18. 06:51:17

@félemelet: Szívecskés paplanra????,ahogy én ismerem magam,jutna abból a plafonra is :-)))))

Picitures doktor 2009.12.18. 06:52:31

@kilobike: Gyártó logója?A gyártó lógójának kellene a dobozban lenni,affenébe.

nyúzott arcú lány 2009.12.18. 07:11:51

Én azt hittem ilyen tőkehalmáj okosság már rég nincs. Mindenesetre aki ilyet zabál az meg is érdemli.
Nem olvastátok az indexen, hogy tengeri dogokat enni NEM MENŐ?

gipsykilla 2009.12.18. 07:14:56

Ez csak egy döglött baby alien. :D

Idet 2009.12.18. 07:54:38

@Naszredin: Eltévesztetted a kommentelőtársat, szerintem, Spar-Spór ügyben mások írtak, de teljesen egyetértek veled a montenegrói dologban.
A tőkehalmáj meg egyszerűen finom, én nagyon szeretem. A rákot is. A szushiért meg odavagyok, a rágondolástól is elindul a nyálelválasztásom. Különben is, aki virslit akar enni, ne nézze meg, miből készül. Valamint, már bocsánat, de mi magyarok néha egészen parlagi módon tudunk finnyásak lenni. Vajh' mit tartalmaz mondjuk a hamburgerhús? Csak azt nem látjuk, mert elimináltak benne minden felismerhetőt.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.12.18. 08:10:55

Most gondoljatok bele, az összes konzerv ilyen cuccból van, csak ez megúszta darálást. A virsli is.

cso zsi 2009.12.18. 08:11:00

@nyúzott arcú lány:
Nem az a lényeg, hogy menő, vagy nem menő.
beck.blog.hu/2008/01/28/tokehalmaj
"Talán nem mindenki tudja, hogy régen azt az olajat használták a D-vitamin pótlására, amiben a tőkehalmáj „ázott”, ezt nevezték csukamájolajnak. Ezt adták gyerekeknek az „angolkór” megelőzésére, amikor még nem találták fel a tablettában vagy kapszulában szedhető vitamint. Azt mondják, hogy egészen szörnyű íze volt, de ez magában a májban egyáltalán nem tapasztalható. Mindenkinek csak ajánlani tudom."

Valahogy így.

BÁNYAI 2009.12.18. 08:12:06

Talán azért van hozá köze a Spárnak, mert ott vette ezt a különleges lakomának valót szegény éheske!

Akkor tehát a Spárral volt ügyfélkapcsolatban, tehát őt a Spar baltázta át, a pénzét is az adja neki vissza. Aztán elmehet ez a derék, szerény, állandóan gondoskodó multi a montenegroi gyártóhoz, vagy a kereskedőjéhez perelni.
Egyébként nekem az tetszik a Sparban, hogy reklámozzák: " mindig frissssss áru!" - így , sok s-sel a végén!
Aztán a zöldséges pultban meg nem találsz tiszteségesen kemény paprikát, csak löttyedtet, puha, szöttyedt narancsot, no meg bebarnult banánt! A múltkor nem mertem megvenni, mert féltem, hogy ez a barna banán kifolyik a bugyi vékonyságú nylon-zacskójukból, amibe bele kellene tenni! Miben bíznak, hogy kinn hagyják a pulton? Visszazöldül?

Idet 2009.12.18. 08:14:24

Ja, igen, anno középiskolás koromban menzán ettem, mert más városban laktam, mint ahol iskolába jártam, mint annyian mások is.
Szép nagy tányér saláta (úgyszólván ez volt az egyetlen, amiből nagy tányérral kaptunk), felvilláznám az első levelet, mire tiltakozólag emelkedett ki alóla egy szép, fehér, szintén nagy kukac. Olyan 1,5cm hosszú, 4mm átmérővel. Többen is voltak, mégpedig életben. Fölakadt szemmel toltam el a tányért, mire odajött az ügyeletes főnéni, és letolt, hogy válogatok a drága ételben, piszkáljam őket a tányér szélére, és tessék megenni... de, nyehegtem, ezek visszamásznak! Nagy csinnadratta lett, másnaptól felmondtam az externátust.

kilobike 2009.12.18. 08:21:20

@Idet: én '86-ban másfajta salátát ettem menzán. Abban nem volt kukac, viszont a Geiger-számláló kiakadt volna mellette:-)

cso zsi 2009.12.18. 08:21:56

@Idet: Méghogy a hamburgerhús... A gyorséttermi sültkrumpli és krumplipürés is csak a nevében az, aminek vásárolod.
Ledarálva úgy sem tudod, mi is volt eredetileg. Lényeg, hogy tápláljon.
Szerintem ettem már kengurut.
Aki olaszoknál evett húsos ételt, annak biztos jutott macska, a kínaiaknál meg kutyahús.

"Ami nem öl meg, az megerősít"

bertie.wooster 2009.12.18. 08:29:20

@cso zsi: Hülyeséget beszélsz!
Az olaszok nem esznek macskát. A kínaiakra sem nagyon jellemző a kutyazabalás. A koreaiaknál viszont ínyencségnek számít.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.12.18. 08:33:01

Ja és ugye tudjátok hova tűnnek az országból a KÍNAIAK?:D

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.12.18. 08:41:45

@Cpt01: Addig írogatok, amig le nem szárad a kezem: Ez nem parazita rák!

...mert az másképp néz ki. Az ördög a részletekben bújik itt is. Látható az alábbi képen, hogy a parazita ászkának rövid visszafejlett telsonja (a testvégi potrohlemez), míg a konzervben talált álatkának ez a testrésze hosszú, tőrszerű. Nincs semmi titokzatos: ez egy Saduria, valószínűleg Saduria entomon tengeri ászka.

Cymothoa (parazita):
www.scielo.br/img/revistas/rbzool/v24n1/32f01-03.jpg

Saduria (nem parazita):
www.bioresurs.uu.se/myller/hav/hav_bild/saduria.jpg

labi 2009.12.18. 08:49:21

Ennyi pénzért már lehet saduria konzervet kapni?

Azt is tolhatnánk dobozból kenyérrel.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.12.18. 08:53:00

Gyomorsavlekötésnek a meszes páncél bejöhet...na de ennyi?

Idet 2009.12.18. 08:54:32

@kilobike: Hát, az én történetem nem csernobilpatilis, mert kicsit előbb volt... viszont fiúgyermekemet 1 hétig nem vittem utcára, nem szellőztettem, sokáig semmi zöldlevelű nem került az asztalra. Hogy aztán hatásos volt? Mindenesetre csak két füle és egy orra van a mai napig. Még egy keze azért nőhetett volna, konyhai segítségnek...

Idet 2009.12.18. 09:00:26

@cso zsi: Na, a húst csak a cizellált stílus kedvéért írtam!
Ez a kínai/olasz/stb. dolog az étkezési szokásokkal tényleg előítéletes. Mit szólnál a nyers fókaháj szopogatásához? Viszont az eszkimóknak, bocs, innuitoknak létkérdés! És, szerintem, a jó magyar vesevelőtől is bárkinek kifordulna a gyomra, aki még nem próbálta. Én próbáltam, egyszer, de csak, mert apám taslira emelt kézzel állt mögöttem. Ennek ellenére a konyhakövön landolt a "finomság", és csak súlyos éhhalál-fenyegetettség esetén ennék belőle újra.

Idet 2009.12.18. 09:08:06

@Aropa: Figyeljetek, döntsétek már el, mi a bánat a neve a lényecskének, be akarom venni a protein-forrásaim közé!Tőkehalmájrákos szendvicset akarok! Vagy szushit. Vagy mindkettőt.

Gofish 2009.12.18. 09:15:22

beszéltem a gyártóval, és nagyon tudnak egysek, mert ez valóban Saduria entomon. együtt él a hallal. Ragadozó (predator) a Wiki szerint. Természetesen ez is emberi hiba a gyártás során, nem valószínű, hogy szándékos volt. Természetesen ettől még gusztustalan a kinézete.

Gofish 2009.12.18. 09:20:43

csak ez a gyártó 3 millió ilyen konzervet gyárt évente, nagyjából ugyanennyi a magyar fogyasztás is, csak lengyel tőkehalmájból. Nem akarom védeni a Spart vagy azt aki mo-ra hozza, de ők csak megveszik az árut egy EU által akkreditált gyárból, tehát minden esetben a gyártó felelőssége az ilyen

elwood 2009.12.18. 09:25:53

@Aropa: "Tudom, a parazita teória népszerű, de ez a faj Sedura entomon. Tudom, isopodákkal foglalkozom."

azt hiszem most irigyellek ...

reggel elolvasod a maileket, mi újság ma az isopodákkal ... hmm ... semmi különös

menjünk a sparba halkonzervért, hátha lesz benne ... hmm ... pont nincs

Gofish 2009.12.18. 09:27:35

egyébként aki ilyet talál, mindenképpen lépjen kapcsolatba a gyártóval, szokás a kárpótlás. mellesleg a hal finom és egészséges, főleg a tengeri, mert nagyrészt nem farmokon (azért bőven van kivétel, pl. a boltban található legszebb rózsaszínűre vagy pirosra festett (!) lazac) tenyésztik, amellett látod, hogy mit eszel(pl. ha ilyet látsz benne, nem eszed meg). én inkább a párizsit, virslit meg az ömlesztett sajtot hagyom ki.

Idet 2009.12.18. 09:42:07

@Aropa: Ez a Saduria kifejezetten szép, utólagos engedelmeddel letöltöttem. Ásványokba fagyva lehet hasonlóakat látni, nekem is van egy. Csak ő kicsit idősebb.

cso zsi 2009.12.18. 09:45:07

@Idet: Pedig messze finomabb egy rántott velő, vagy akár a vese velővel, mint egy ízesített felmosórongy: pacal.

Nem igazán gyereknek való kaja egyik sem, apád megutáltathatta veled.

Ha előítélet, ha nem, attól még van valóságalapja. Mint a mi virsli/szafaládé/párizsi különlegességeinknek.
Nyomokban sertést, marhát, baromfit is tartalmaz, egyébként meg mindenféle ehető állatot, pl, azokat, amiket a prémjükért tenyésztenek.

Idet 2009.12.18. 09:57:55

@cso zsi: A pacalt saját jószántamból kóstoltam meg, mert körülöttem mindenki hörögve elélvezett: jaj, pacal, pacaaaal! Na, azt is csak egyszer. Egy villányit a kívácsiság kedvéért, meg még egyet, hogy jól érzékeltem-e, amit érzékeltem. Soha többé!

Egyetértek párizsi-ügyben.

BMW135i 2009.12.18. 10:00:19

nem intersparos, hanem ott vásárolt, CLASSIC tőkehalmáj konzerv. kurvára nem mind1. talán a termék gyártóját (mint felelős) kéne kérdőre vonni, illetve a címben is feltüntetni

Gofish 2009.12.18. 10:44:54

@BMW135i: az mindegy hol találta, a lényeg persze, hogy a gyártó a felelős, ami MINDEN termék címkéjén fel van tüntetve(előírás) EU szám (Eu-ban ovális, EU-n kívül pl. Vietnam no. 2031) formájában. egyébként az EU-ban a forgalmazót nem is kötelező feltüntetni, csak a gyártót, ebben az esetben viszont a forgalmazó is rajta van a dobozon. az a tapasztalat, hogy az építő jellegű kritikát bírják.

vauvauvau 2009.12.18. 11:37:53

Ez nem a Vizipók csodapókra hasonlít?

Trójai 2009.12.18. 13:14:16

@Idet: a nemetek igenis hulyek, mert a resztelt majra fujjognak, a majashurkat meg megeszik...(mint ahogy ezt eredetileg is irtam)

Vagy ha mar nem latjak a kajaban, akkor nem is letezik?

Amugy a majban nincs mereganyag, lehet hogy meregtelenito funkciot vegez a szewrvezetben.

A "mergek" meg amik egy majban lehetnek ho hatasara ugyis lebomlanak.

Direkt toxikus anyagokat meg nem szoktak az allatokkal etetni. (pl alkohol)

Mindamellett a legjobban regeneralodo szervunk.

Trójai 2009.12.18. 13:51:46

@hagyma: ez tok jo sztori

en egy gorogsaltaval jartam igy

abban is volt hernyo, de en a vegenel vettem eszre

egyszer ettem csigas salatat is.
csiga csak 1 volt benne

ZON 2009.12.18. 14:06:37

@Cpt01: orális szexben is megállja a helyét?

smca 2009.12.18. 14:27:30

nos, az állat úgy tűnik nekem, hogy egy Ancilora, egy tengeri ászka. halak kellemetlen élősködője
(jónéhány ászkafaj foglalkozik ilyesmivel), a vérüket szívja. nem hiszem,
hogy rosszabb lenne mint a garnélahús; igazából sokkal inkább bónusz sem
mint kellemetlenség :)

www.asturnatura.com/Imagenes/especie/anilocra-physodes-3.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Anilocra_capensis_on_Lithognathus_aureti.jpg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.18. 15:49:18

@Trojai:
es igaz is az uzem etkezdben esett meg joapammal, aki husos volt ugyan de a fozeleket is megette
a lenyeg, hogy kenyeret lehessen harapni hozza
szoval teszta sutemeny nem
onnantol az eletben nem evett kelkaposztat, pedig nem volt finnyas
ezt a kis izet siman kipockolte volna es ette volna a konzervet
mondjuk lehet en is

nyílméregbéka 2009.12.18. 16:39:40

a h1n1-oltás kapcsán megtudtuk, hogy a fél ország vírusszakértő immunológus. Most kiderült, hogy a másik fele meg tengerbiológus :-)

A tőkehalmáj baromi finom, és rendszeresen fogyasztom, de ezentúl naaagyon alaposan fogok átnézni minden falatot. A légy nem zavar a levesemben - kiszedem, eldobom -, de egy ilyen alien... hát nemistudom.

Idet 2009.12.18. 17:25:13

@Trojai: A resztelt máj állagára fujjolnak. Én is.

De vannak benne. Kérdezd meg a belgyógyász szakorvosoka és okulj, amíg még lehet.

Legjobban regenerálódó? Mi van a májzsugorral?

Nem etetnek az állatokkal direkt toxikus anyagokat?! Anyám, borogass!
És a kergemarhakór kapcsán kiderült disznóságok? Mivel etették a szerencsétleneket? Hormonkészítmények, antibiotikumok és a többi? Amit te is megettél, meg én is? Génkezelt mifrászok, hogy jobban, gyorsabban nőjenek?
És mi az, hogy hő hatására lebomlanak?! Már ami lebomlik. Speciel a mérgek nem. Szerinted a génkezelt szójatrutymóban a módosított génállomány lebomlik, ha ekkicsit trüttyögteted a kuktában? A szalmonella, az a kerek féreg, ami pl. a vaddisznóhúsban van, vagy a baktériumok talán. Az sem mindegyik. Amennyi ideig egy resztelt májat főzni szokás, bocs, resztelni, egyáltalán nem biztos!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.18. 20:44:24

@További magyar hang: igen, én is szemtanútól tudom, hogy minden szart beledobálnak. Még tán bele is hugyoznak.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.18. 20:50:28

@twistolivér: "egyébként aki ilyet talál, mindenképpen lépjen kapcsolatba a gyártóval, szokás a kárpótlás."

Ja, kap 20 doboz tőkehalmájkonzervet :-D

Jó étvágyat :-D

gothmog 2009.12.18. 21:07:01

@bajnaikondom: egyszerű: a dobókockával nem lehet gargalizálni.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.12.19. 08:30:27

@smca: Jó a tipp, de csak majdnem. Az élősködő tengeri ászkák testfüggelékei (alkalmazkodva a parazitizmusra) visszafejlettek, lekerekítettek stb. Ha megfigyeled a konzervben talált "szörnyet"annak, jól fejlett tőrszerű potrohvégi lemeze (telsonja) van. Ebből fakadóan inkább a már fentebb belinkelt Saduria entomon nevű ragadozó tengeri ászkára hasonlít.

Példa itt:
www.bioresurs.uu.se/myller/hav/hav_bild/saduria.jpg

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.19. 09:31:54

Darabonként 1 Ft-ért lövöm a konzerveket (ha nem volt még jobb ajánlat)! Vaterán el is cserélhetjük valamire, ami neked kell. Pl. molyos Mikulás?

~Melcsy 2009.12.19. 12:49:35

Jó étvágyat! :DD

tigrisesUSAdollar 2009.12.20. 03:06:56

Baszki baszki baszki!!!!!!!
Pont mielőtt leültem a géphez nyomtam be ugyanezt a márkájú halkonzervet. Megyek hányi.

a$ · http://postrock.hu 2009.12.21. 16:01:13

váó ilyen teremtményt eddig csak japán pornóban láttam ^^

Trójai 2009.12.21. 20:16:46

@Idet: "A resztelt máj állagára fujjolnak. Én is."

Nem,nem a resztelt maj allagara fujjolnak a nemetek. Konkretan a gondolatra, hogy belsoseg. De nem csak a majra, mindenre fujolnak a nemetek ami belsoseg. De ezert nem ertem, hogy akkor a kolbaszt (amiket mostanaban tesznek a kolbaszokba...) meg majashurkat miert eszik meg, mert ez igy nem logikus. :)

"De vannak benne. Kérdezd meg a belgyógyász szakorvosoka és okulj, amíg még lehet."

Hat ketlem, hogy forgalmaznak a majat, ha lennenek benne mereganyagok. Bar biztos a szakorvosok megmondtak, hogy a maj mergezo, megis mindenhol megvasarolhatod. Mar miota fogyasztjak az emberek.

Attol, hogy a testben mereganyakokat bont le a maj, nem raktarozza el azokat. Biologia, kerlek biologia.

Amugy a levegoben is van mereg, ne lelegezz. :)

"Legjobban regenerálódó? Mi van a májzsugorral?"

Nem en mondom, hogy a maj a legjobban regeneralodo szervunk, hanem a bioszkonyvek. Talan uss fel egy kozepiskolait. Igen, el lehet erni majkarosodast, de csakis kitarto munkaval, hosszu ido alatt. (+ meg a hepatitisz es a majfereg karosithatja)

"Nem etetnek az állatokkal direkt toxikus anyagokat?! Anyám, borogass!
És a kergemarhakór kapcsán kiderült disznóságok? Mivel etették a szerencsétleneket? Hormonkészítmények, antibiotikumok és a többi? Amit te is megettél, meg én is? Génkezelt mifrászok, hogy jobban, gyorsabban nőjenek?"

A toxin merget jelent, a hormon pedig nem toxin. Gondolok itt a nikotinra es alkoholra, na ezt nem kapjak az allatok, mint az emberek. :)

Nem tul egeszsegesek a gyarilag tenyesztett allatok, de nem azert, mert mergeket tomnenek belejuk. Hanem pont azert, mert a legjobb tapszert kapjak, a legoptimalisabb keverekben, hogy minel gyorsabban nojenek a leheto legrovidebb ido alatt, a legnagyobb tomeget erjek el. Ezert nem igazi hus a husuk, mert nem normal ido alatt alakul ki.

A kergemarha kor kapcsan, meg csak annyi "disznosag" derult ki, hogy a alhullott allatokat bedaraltak az egeszseges allatok takarmanyaba. Ami sokeves gyakorlat volt. De hat igy elkapta a tobbi allat is a kort.

Amugy ha ettol undorodsz, ne vegyel "kalciummal dusitott" "hust", (saga pulykamellnek van ilyen fajtaja asszem) mert abba is allati csontokat daralnak, azert lesz kalciummal dusitott.

"És mi az, hogy hő hatására lebomlanak?! Már ami lebomlik. Speciel a mérgek nem."

Sokminden lebomlik ho hatasara, talan nem aroluk el titkot, hogy a vitaminok es bakteriumok pl igencsak lebomlanak, meg megsemmisulnek magas hofokon. :)

Az ipari, gyartas soran keletkezett mergeket (nagy tetelben) is pont hovel szoktak megsemmisiteni. Mondjuk igaz, parszaz fokon. (kb 1000 fok koruli homersekleten)

"Szerinted a génkezelt szójatrutymóban a módosított génállomány lebomlik, ha ekkicsit trüttyögteted a kuktában?"

Hat ne rohogtess mar, mert kozel sem irtam ilyet.Szoval ne adj marhasagokat a szamba legyszives.

De nem is errol volt szo. A maj "mergeihez" (ami ugye hus) hogy jonnek a genkezelt zoldsegek? :)) Vicces vagy.

De nem ertem az "allatok genkezeleset" miert veszed ide, a maj mergeihez.

Amugy az allatokat nem is genkezelik, a novenyek genallomanyat tudjak laboratriumban modositani, az allatoke ehhez tul bonyolult. Az allatokat tenyeszteni szoktak.

Vagy szerinted mar attol mergezo lesz valami, mert genkezelt? Beultetnek a genallomanyaba, egy mereg-gent? :))))
Birom ezt a nem ismert fogalmakkal dobalodzast, konzumidiotizmust es plaza tajekozottsagot.

A genkezelt dolgok pedig nem a satan mergei, szoval nem kell felni toluk, mint a tuztol. Tudom, divatos felni mindentol, ami "genkezelt". Csak mondom, hogy amikor a nemes szolot vadba oltjak a filoxera miatt, akkor is genkezelt szolot kapunk. :)) Az oltas meg mar hanyszaz eves.

Hat kb ennyi.

röhej.hu 2009.12.23. 00:38:06

Inkább ez egy rettenetes tengeri lény... ;)
www.rohej.hu/kepek.php?kod=235

KolomparVinetu 2009.12.23. 12:21:37

@IszákNyúton: Bazmeg ez kurva kemény. Sose hallottam még erről a jószágról, pedig viszonylag ismerem az ilyen érdekességeket.
hu.wikipedia.org/wiki/Cymothoa_exigua

Lesbőltámadószárítókötél 2009.12.23. 13:43:20

Nekem sem ismeretlen ez a probléma...Pár évvel ezelőtt egy picebogarat találtam a tőkehalmáj konzerben.
Azóta konzervben csak kukoricát veszek...abban feltűnne egy bogár. Hacsak nem kicsi, és sárga.

legyen ez 2009.12.25. 14:54:18

eccer egy csomag datolyat ettem meg es csak az utolsot szedtem szet. voltak benne szep afrikai kukacok. remelhetöleg csakis abban az egyben :-)

dave007 2011.03.13. 01:21:11

A tengeri halfajták hasi szerveiben gyakran élősködnek nagy méretű élősködők, a különféle Anisakis fajok egyedei. A Magyar Horgász Szövetség Halbetegségek című kiadványa szerint ezek az élősködők a halak belezése nyomán általában a szemetesben végzik, de a béllel történő megőrzés és hűtés során igen gyakran az izomzatba vándorolnak, és hűtött állapotban is megőrzik fertőzőképességüket s az emberben is fertőzést tudnak okozni.(ENNEK ÖRÜLÖK....)

A KétesÁruk.hu portál a brüsszeli gyorsjelentéseket vizsgálva május 25-e óta hat parazitás halfertőzésről adott hírt. A jelentések mindössze arról tartalmaznak információt, hogy melyik országban milyen terméket találtak megbízhatatlannak: ezek szerint Anisakis-fertőzöttnek bizonyult egy horvátországi szardella-, egy spanyolországi hűtött tőkehal-, egy marokkói hűtött kardhal- és egy franciaországi makrélafilé-rakomány is.

Papp György, a KétesÁruk.hu szerkesztője és a portált működtető Karahun Örökségvédelmi Alapítvány elnöke lapunknak elárulta: arról egyelőre nincs hír, hogy hazánkba is érkezett volna veszélyes halszállítmány, de komoly esély van rá, hogy ez be fog következni, mivel beszerzési forrásaink a környező országokéval megegyeznek, és ugyanazt a szállítmányt terítik szét a bevásárlóközpontok polcain.

„Ezek olyan erők, melyeknek Magyarország ebben a pillanatban teljes mértékben kiszolgáltatott" - fogalmazott az alapítványi elnök, és hozzátette: tárgyalásokat folytat a brüsszeli szervekkel, hogy több információhoz juthassanak a jelentéseket illetően.

dave007 2011.03.13. 01:26:24

@tvtvtvrtko: .... azért ez nem egy ici-pici valami, ami belekerült...

dave007 2011.03.13. 01:33:41

Amúgy ez itt a képen az ászkarákok rendjébe tartozó állatka. Vagy a halban élősködőként éldegélő (eleszi a hal táplálékának egy részét) vagy pedig csak épp rosszkor volt rossz helyen :)
De tény, hogy én is bezöldülnék egy ilyentől, attól függetlenül, hogy esetleg egy hasonló élőlényt egy kínai étteremben nagyvidáman megennék.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.03.11. 23:31:25

Na, most valaki belinkelte ezt a régi posztot, úgyhogy nem állhatom meg kommentelés nélkül:
Nem az a lényeg, hogy hogy néz ki, hanem az, hogy mennyi értékes fehérje van benne - mondják a táplálkozástudományi szakértők... D
süti beállítások módosítása