Csak a szokásos. Elfelejtenek értesíteni tartozásról telefonban, levélben, bármiben, aztán kikapcsolják az átirányítást, aztán nem bírják vbisszakapcsolni, azt hiszik sosemvolt, ilyenek:
Történt, hogy cégünk irodáját bezártuk és lényegében egy másik cégbe olvadtunk be az idén, egy másik városban. A régi helyen (egy kis raktárat meghagytunk, maga a kft. is megmaradt) megtartottuk a telefonvonalat és telefonszámunkat. Hogy a régi ügyfelek elérhessenek, ezt a számot átirányítottuk a másik cég telefonszámára, ahol most dolgozunk. Természetesen mindenkit aki az adatbázisunkban volt, kiértesítettünk több elérhetőségen is a változásról, de erre a lépésre mindenképpen szükség volt, sokak címet, email címet változtattak, vagy a kiértesítéssel nem törődtek, a régi szám volt a mobiljukban, stb., több mint ezer emberről volt szó, képtelenség egyedileg ellenőrizni, hogy vették-e az adást, így az átirányításos megoldást nem kerülhettük el. Át is tetethettük volna a vonalat, de egyrészt rossz tapasztalatunk van ezzel korábbról, több hetes (!) csúszás kapcsán, másrészt a számlafizető nem ugyanaz lett volna, így az átirányítás tűnt az egyszerűbb megoldásnak.
Az átirányítást nem lehetett központilag megoldani, előbb meg kellett rendelni a telefonos ügyfélszolgálaton, majd ehhez vissza is kellett utazni a régi irodába, és közvetlenül a vonalról, a *21* kezdetű előtaggal beprogramozni. Hogy miért nem lehet a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy akár T-pontban megtenni, amikor minden alkalommal elkérik az embertől az 5 jegyű kódja három számjegyét, rejtély. A biztonság kedvéért még egy hangposta üzenetet is beállítottam a régi számra, hogy ha netán az átirányítás valamilyen hiba miatt nem működik, akkor is tudják a régi ügyfelek, hogy hol érhetnek el.
Néhány hónap után gyanús volt, hogy eleinte jöttek a számlák, majd több mint egy hónapig nem jött új. Telefonáltam is az ügyfélszolgálatnak, akik megnyugtattak, hogy ne aggódjak, amikor ők küldik a számlát, akkor kell fizetni, ha netán elveszne egy levél, többször értesítenek mielőtt korlátozást állítanának be (erre ugyanis külön rákérdeztem). Megkérdeztem van-e tartozás, azt mondták nincs. Itt elkövettem azt a hibát, hogy nem egyeztettem le részletesen velük, hogy pontosan mely számlák vannak az ő rendszerükben, és melyek az én kezemben. Elméletileg elképzelhető, hogy részeg a postás és eltűnnek a levelek, bár megjegyzem, hogy a régi helyen sem nekünk, sem másnak (ez egy irodaház) soha nem volt problémánk a posta szolgáltatásával, így a gyanú erős, hogy a Magyar Telekomnál szúrtak el valamit. Mivel hittem az ügyfélszolgálatnak, akkor ezzel nem foglalkoztam, mondom: ez hiba volt.
A meglepetés egy hete jött. Gyanús volt, hogy egyetlen átirányított hívás sem érkezett a régi számról. Csináltunk egy próbahívást, sikertelenül. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, és kiderült, hogy számlatartozás miatt lekapcsolták a vonalat! Amikor kérdeztem, hogy lehetséges ez, azt mondták, hogy ők több figyelmeztetést is kiküldtek. Mi egyet sem kaptunk. Erre azt mondták, hogy akkor csak a posta lehet a hibás, ők bizony mindent elküldtek. Azt javasolták, hogy egy T-pontban fizessem be a hátralékot, és 24 órán belül visszakapcsolják a vonalat. Kérdeztem, hogy a régi szolgáltatások élni fognak-e, úgy mint hangposta és átirányítás, a válasz az volt, hogy természetesen igen.Bementem a T-pontban fizettem, majd ott is megkérdeztem, hogy mennyi idő a visszakapcsolás. A válasz, megint csak az volt, hogy 24 óra maximum. Akkor már sejtettem, hogy ez nem lesz ilyen egyszerű, és megkérdeztem, hogy ha 24 óra elteltével sem működik mit tegyek. Azt javasolta az ügyintéző hölgy, hogy akkor az ügyfélszolgálaton a műszaki segítséget keressem, mert ez esetben biztosan technikai probléma miatt nem kapcsolták vissza a vonalat. Újra megnyugtatott, hogy ne aggódjak, 24 órán belül biztosan vissza fogják kapcsolni, mert a központ azonnal látja a befizetést. Azt is megkérdeztem, hogy a régi szolgáltatások, hangposta és átirányítás élni fognak-e. Természetesen, jött a válasz.
Mondanom sem kell, 24 óra elteltével sem élt a vonal. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták, hogy látják a befizetést, nem tudják miért nem állt vissza a vonal, adjak meg egy mobilszámot, felhívnak, ha kiderítették miért. Nem hívtak. Újabb 24 óra elteltével felhívtam az ügyfélszolgálatot, megint a műszaki segítséget, ahogy javasolták. Ott az ügyintéző szerint ez nem technikai probléma (noha az ügyintéző hölgy a T-pontban kifejezetten ezt mondta), ezért továbbkapcsolt.Az újabb ügyintéző néhány perc után végre visszakapcsoltatta a vonalat. Kértem, hogy tartsa, és csináltam egy próbahívást. A vonal élt, de sem az átirányítást, sem a "biztonsági tartalék" hangposta nem élt. Kérdeztem az ügyintézőt, hogy miért nem élnek ezek a szolgáltatások. Nem tudta, és továbbkapcsolt. Pár perc várakozás után újabb ügyintézővel beszéltem, akitől megkérdeztem, hogy a régi szolgáltatások a letiltás után visszaállnak-e. Azt mondta, hogy természetesen. Megkérdeztem, hogy akkor a miénk miért nem él. Erre pár perc billentyűzgetés után azt mondta, hogy nekünk nincs ilyen szolgáltatás beállítva, és korábban sem volt! Mondtam, hogy volt, ő váltig állította, hogy nem volt. A több száz átirányított hívást biztosan álmodtam.
Elvitatkozgathattunk volna estig, de akkor úgy döntöttem, hogy újra megrendelem a szolgáltatásokat. Ezek után már csak annyi dolgom van, hogy visszautazzak a régi irodába, újra beállítani az átirányítást. Ez amúgy is nagyon bosszantó, arról nem is beszélve, hogy a régi ügyfelek több napig nem tudtak elérni minket, először süket vonal, majd egy végtelenül kicsengő vonal várja őket. Ezzel azonban még nincs vége.
Mielőtt letettem a telefont megkérdeztem, hogy bármikor be tudom-e állítani a hívásátirányítást. Közölte, hogy maximum 48 óra, mivel most csütörtök 1 óra van, ő szinte biztos benne, hogy ez pénteken már meg fog történni. A tapasztalatok függvényében úgy döntöttem, hogy a pénteket beáldozom, és csak hétfőn utazom vissza a beállításért. Hétvégén nem merek, mert nincs teljeskörű ügyfélszolgálat. Csak reménykedni tudok abban, hogy nem fogok feleslegesen utazni aznap.
helianthus 2009.12.18. 12:40:26
Ne hagyjátok magatokat átírányítani!!!!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.12.18. 12:40:50
fiatka 2009.12.18. 12:42:20
helianthus 2009.12.18. 12:44:45
Chaby 2009.12.18. 12:59:08
Az a baj, hogy mi már lassan megszokjuk ezt a stílust, holott nem kellene annyira természetesnek lennie. És ez így van egy csomó más dologgal is. ehhh...
É2I 2009.12.18. 13:00:48
MeeCee 2009.12.18. 13:09:47
boguslawski 2009.12.18. 13:11:04
Trójai 2009.12.18. 13:15:16
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.12.18. 13:29:10
Manci néni, a szomszéd 2009.12.18. 13:33:30
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.12.18. 13:37:56
Secnir 2009.12.18. 13:46:04
valóban, ez emberi. valaki nem kapcsolt be valamit
"Elméletileg elképzelhető, hogy részeg a postás és eltűnnek a levelek,"
nem, kérlek, ez a gyakorlat
amúgy a T-mobilenál -az elmúlt hetek tapasztalatai alapján- valaki(k) nincsenek a helyzet magaslatán. vagy a szakmai minimumon.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.18. 20:22:14
Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2009.12.18. 21:30:43
NagyGenyóó 2009.12.19. 18:06:42
2009.12.19. 21:22:41
szomoruszamuraj 2009.12.21. 08:56:10
Host 2009.12.27. 22:36:41
Üdvözöljük! Cégünk telefonszáma megváltozott. Az új szám amin várjuk hívását: 5x a telszám.
Köszönjük!
Máris nem kell az egész hercehurca :)