Nagyon belejöttünk a játékos panaszokba, úgyhogy most itt egy baba, aki a doboza szerint 9 dolgot tud csinálni, de a szerető apuka sajnos hiába nyomorgatta, a gőgicsélés mégsem ment neki. Amikor visszavitte a boltba, kiderült hogy használati utasítás nélkül senki nem tudja, hogy működik a méregdrága cucc. (Kislánykoromban volt egy nagyon menő sírós babám, azt fektetni-ültetni kellett, akkor sírt, de az manapság már biztos gagyinak számítana, beszarni ugyanis nem tudott.)
Szóval, az én kis történetem ott kezdődik, hogy van egy 2 éves kislányom, aki mint, gondolom elég sok hasonló korú lánygyermek oda van a babákért. Van is neki több ilyen-olyan játék babája, de amilyen a mai konzum szülők többsége, olyan vagyok én is, tehát gondoltam veszek neki karácsonyra valami „sokat tudó, minőségi” ebből kifolyólag jó drága babát.
A választásom a Zapf Creation: Baby Born babájára esett, melyet a helyi (Kecskemét) pláza (Malom központ) játékboltjában (Bambini) gondoltam megvásárolni. Nem volt jó ötlet…
A problémák, amik felmerültek a baba átadása után:
1.: A baba elvileg 9 funkciós, amint a melléklet képeken is látható. Eszik, iszik, pisil, sír, stb. és gőgicsél (5. funkció). Illetve dehogy is, mert ezt aztán végképp nem csinálja!
Egész Karácsonykor erre próbáltunk rájönni, hogy hogyan „szólal” meg a baba. A képen az látszik, hogy a baba „hi-hi” felirattal reklámozva szerepel a dobozon és mellé van írva, hogy gőgicsél.
Gondoltam egyet és Karácsony utáni vasárnap visszavittem a babát a Bambini-be, hogy ugyan adjanak már egy kis technikai segítséget, mert nem sikerült rájönnünk a gőgicsélés nyitjára!
2.: Na, itt ütköztem a következő problémába. Az eladóknak halványlila segéd fogalmuk sem volt arról, hogy mit is árulnak! Szerintem én kulturált módon előadtam a problémámat és kértem őket, hogy segítsenek megoldani. Na, ekkor a pénztárnál lévő 4 eladóból 4 mindjárt el is kezdett 4-5 különböző megoldást ajánlani.
Pl.: etessük meg, itassuk meg, ringassuk el, nyomkodjuk a lábát, nyomkodjuk a karját, stb. Fontos megjegyezni, hogy a baba elem nélküli kivitel, tehát pl. fürdetni is lehet. Ettől függetlenül, amikor vásárláskor erre rákérdeztem, hogy akkor mégis hogyan működik, valamit gagyogott az eladó, hogy ez egy speciális belső résszel van ellátva és ennyi. Itt követtem el a hibát, hogy nem gondolkoztam…
Tehát, visszatérve a történethez, a „segítőkész” eladók a babát szinte teljesen levetkőztetve nyomkodják össze-vissza, mire kezd nekik is kikristályosodni, hogy basszus ez tényleg nem gőgicsél.
Végül az egyik eladó talált a baba felkarján egy részt, amit ha elég erősen nyomkodunk, akkor a baba sípol. Kb. ezt úgy kell elképzelni, mintha egy gumi labdából, vagy gumikacsából szökne a szelepén a levegő mikor nyomkodjuk. A babának is van egy szelepe, ahol gondolom a túl sok vizet lehet belőle leereszteni.
Na, ekkor derült fel az arcuk és mondták lelkendezve, hogy íme a baba gőgicsél! Őszintén szólva én ekkor már nem voltam igazán nyugodt lelkiállapotban, de a hidegvérem megőrzése végett megkérdeztem őket, hogy tollas-e a hátam? Ugyanis ez nem gyerekhang! Erre ők azt mondták, mit várok egy elem nélküli babától?
Én csak azt mondtam, hogy azt várom, ami a dobozra van írva és amit ők is ígértek nekem a vásárláskor, a többi nem érdekel. Azt még hozzátették, hogy ha vissza tudom csomagolni a dobozába úgy, mint volt akkor visszaveszik. Utólag gondolom ezt csak viccnek szánták, mert a dobozba, ami sajnos a lányom izgatott ajándék kicsomagolása miatt erősem leamortizált állapotban volt, egyébként sem lehetett volna már visszatenni. Ekkor értünk patthelyzetbe. A lányom teljesen beleszerelmesedett a babába, tehát vissza nem adhattuk, én pedig ott álltam, részben átverve és teljesen hülyének nézve.
Őszintén szólva nekem akkor abban a helyzetben elég lett volna egy kis bocsánatkérés is. Mondjuk annyi, hogy tényleg uram ez a baba nem tudja azt, ami rá van írva, és mi sem tudtuk mit értékesítünk. Elnézést kérünk és a többi ilyen babánál majd szólunk a vásárlóknak, hogy erre figyeljenek oda mielőtt megveszik. (tudom naiv vagyok, de ezt már írtam… J)
3.: Viszont a boltban nemhogy nem kértek elnézést, de még szinte el is zavartak volna, ha tudtak volna, így inkább ott hagytak az értetlen arckifejezésemmel és elvárták, hogy távozzak.
Összegezve lehet, hogy ez egy piszlicsáré ügy vagy probléma, amit most neked leírtam, de arra mindenképpen jó, hogy egy újabb fekete pontot kioszthassunk a magyar gyártói és eladói hozzáállásnak.
Komment kérdéseket megelőzve…
A panaszkönyvet nem kértem, mert nem volt türelmem és időm ezzel foglalkozni és talán nem is tudtam volna akkor és ott eléggé virágnyelven fogalmazni.
Baccpapucs, ajtóletépés, stb. nem az én stílusom… J
E történet tömörebb változatát pedig megkapja a fogyasztóvédelem a Zapf Creation magyarországi fő értékesítője és a Bambini központja is.
További kellemes év végét és Boldog Új Évet!
szimi
Az utolsó 100 komment: