Tékozló Homár

Nem lehet utólag módosítani az Erste netbankjában?

2010.01.07. 10:46 | szily | 66 komment

Volt-e másnak is Macskabrekiéhez hasonló élménye, miszerint ha egyszer beállított egy utalást a netbankon, akkor azt utólag nem nem lehetett módosítani? Ha ez általános, akkor kellemetlen hiba, és vigyázzon minden érintett, de persze elképzelhető, hogy egyedi esetről van szó. Sztori alant:

Közszolgálati jelleggel szeretném felhívni a hozzám hasonlóan sikertelen Erste ügyfelek figyelmét, hogy a netbankon beállított utalások dátumát utólag már nem lehet módosítani, habár a rendszer megengedi. Részletek alant.

Akció: mivel a posztoló is hibás, mert először rosszul határozta meg az utalás dátumát, így már a második kommettől lehet őt fikázni (csak azért a másodiktól, mert az első úgyis az lesz, hogy Erste).

Az alábbi levelet küldtem el a banknak ezzel kapcsolatban:

Tisztelt Erste Bank!

A következő problémával fordulok Önökhöz. 2009. december 29-én beállítottam egy állandó megbízást, januári kezdettel, amelyet december 30-án módosítottam, hogy egy hónappal később, februárban kezdődjön. A módosítást a rendszer elfogadta, így joggal hihettem, hogy valóban februárban később fog kezdődni a megbízás. Ennek ellenére mégsem így történt, januárban is megtörtént az utalás. A Debreceni Fórumban található bankfiókban azt az információt kaptam, hogy mivel a megbízást az érvényesség kezdete  után módosítottam, ezért nem vette be a változást. Ha nem lehet a dátumot módosítani, azt a rendszernek jelenznie kellene, mert ez így megtévesztő.

Kérem intézkedjenek, hogy legalább más ne járjon így.

Várom válaszukat, köszönettel:

X

Már másnap vissza is hívott egy ügyintéző, hogy nem értik a problémát.  Háromszori nekifutásra sem sikerült elmagyarázni, hogy ha valamit nem lehet módosítani, akkor azt jeleznie kellene a rendszernek, nem pedig jóváhagynia. A harmadik próbálkozás után az ügyintéző lefagyott és csak egy "köszömviszonhallásra" telt neki. Végül is nem gond, hiszen már csak tizenkilenc évig leszek az ügyfelük (náluk volt a legkedvezőbb a lakáshitel konstrukció). Mivel a bankkal nem sikerült cél érnem, ezért gondoltam, hogy írok nektek, hátha eljut sorstársaimhoz, hiszen az lenne a cél, hogy más ne járjon így. Ezek után abban sem vagyok biztos, hogy az utalás más adatain (számlaszám, összeg, megjegyzés) lehet-e utólag változtatni, vagy csak a dátum ilyen vicces. Mindenesetre célszerű az elrontott megbízást törölni, és egy újat csinálni.

Üdv:

Macskabreki

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2010.01.07. 10:54:12

Jó is az, amikor egy informatikai analfabéta ül a vonal másik oldalán ilyen esetben.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.07. 10:55:20

Harmadik? Ááááá.... Úgyse sikerül...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.07. 10:58:14

Gondolom nem módosítani kellene, hanem törölni, és új megbízást adni. Olyan menüpontok vannak...
Én meg a nagyobbik fiamnak tévedésből 1500 helyett 15eFt-tal töltöttem fel a telefonszámláját, oszt' meg sem próbáltam "esemény után" visszakérni...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.01.07. 11:13:26

Nekem spec. az ingyenes erste online számlámról decemberben levonták a számlavezetési díjat.

Örültem.

Leonine 2010.01.07. 11:15:34

Nekem még 24 évig és 10 hónapig kell "édes szimbiózisban" élnem Erstéékkel. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.07. 11:21:40

"A harmadik próbálkozás után az ügyintéző lefagyott"

Biztos bimetál volt benne, és nem bírta a hideget.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.01.07. 11:23:33

nekem nincs lakáshitelem sehol, akkor nem vagyok sikeres? :D

bekbórd! 2010.01.07. 11:26:07

A posztolót sose kezditek el? Na, ERSTE!

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.07. 11:36:04

a poszt toló a hibás, miért akart lakást???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.07. 11:39:11

Macskabreki!
Máskor amúgy meg hagyd a ...ba a fórumos plázapixxákat és a Szent Anna utcai fiókban kérj segítséget!

pizsama 2010.01.07. 11:42:16

Ha az érvényesség kezdete január 1., a módosítás dátuma pedig december 30. akkor hogy mondhatja azt az Erste, hogy "a megbízást az érvényesség kezdete után módosítottam"?
Ha pedig a netbankos rendszer elfogadja a módosítást, akkor miért a posztoló lenne a hülye? Ez olyan mintha Pakson azt jelezné a kompjúter a zoperátornak, hogy üzemzavar elhárítva, közben meg mégse, oszt bumm!

Őseim is most szopnak az Erstével, ugyanis kiderült hogy a kedves bank hónapokkal ezelőtt elfelejtette lekötni a pénzüket, panaszt tettek, de a lóvé közben az Ersténél van!

igazságos 2010.01.07. 11:49:26

@nyomasek_bobo: És még ezen csodálkozol???
Hát ebből él a bank. Tudhatnád már.

Kasya 2010.01.07. 11:51:47

A poszt után, engem felhivott az Erste és egy felmérést kért, hogy mennyire vagyok elégedett a szolgáltatásaival...
Véletlen?

Megideolog Iza 2010.01.07. 11:54:57

@Kitalátor feljegyzetei: A Fórumos ügyintéző nagyon segítőkész volt, ez a telefonos lefagyott ostoba valami központi helyről hívott. A Szent Annán csak rossz tapasztalatom volt eddig, konkrétan a hitelügyintézőnk számlainformációkat adott ki az építtetőnknek. Az is szép történet volt... de megemlékeztünk róla írásban, csak a homárra nem került fel.

igazságos 2010.01.07. 11:56:04

@RosszQtya: Ezek szerint te is azon ritka példányok közé tartozol, akinek nincsen lakáshitele. Örüljünk együtt, amíg lehet! (Személyi hitel sincs? Akkor duplán örüljünk, míg megtehetjük.)

Nem értem amúgy ezt a dolgot. Egyik nap januárban, másik nap februárban akar állandó utalást végezni? Ez a logika nem világos.

Pocócicó 2010.01.07. 12:03:12

@Sün‼:
Olyan jó lenne felhívni Téged telefonon. Beszélgethetnénk egy jót!

igazságos 2010.01.07. 12:07:06

@Kitalátor feljegyzetei: De még csak csütörtök van. Az tudtommal még nem hétvége.

csuf (törölt) 2010.01.07. 12:19:12

nekem sincs lakáshitelem:) igaz lakásom sincs:| amiben lakunk az a zasszonyé...

caligne 2010.01.07. 12:23:30

Miért lehet módosítani, ha nem lehet módosítani?

juhaszvik 2010.01.07. 13:11:09

már megint X-ék. minden poszt róluk szól mostanában? :)
balhés egy család... :)

nekem se lakáshitelem, se személy, csak diákhitel, de már az is csak kb. egy évig.

2010.01.07. 13:12:43

szegény ügyintézőt ne bántsd, csak azért fagyott meg, mert az Erstének sem jutott megfelelő hőmérsékletű hőenergia. Ez FONTOSCH mentség.

Eric_Cartman 2010.01.07. 13:15:17

Homár, megint át lettél vágva. Megnéztem az utónévszótárt. Olyan név, hogy "Macskabreki" NINCS !

igazságos 2010.01.07. 13:15:49

@Kitalátor feljegyzetei: Nem is értem, hogy lehet ilyet megkérdezni...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.07. 13:17:56

@Eric_Cartman:
Lehet, h ez a vezetékneve.
Mindenesetre elég érdekes párosítás.

Harlequin 2010.01.07. 13:26:12

"Ezért tart itt az ország" volt már?

Eric_Cartman 2010.01.07. 13:31:07

Jön a kampány, mi lesz itt a homáron is...

Eric_Cartman 2010.01.07. 13:33:17

@Sün‼: A vezetékneve : X. Az is ott van.
X Macskabreki. Ez mondjuk aggályos, kitenni a teljes nevét a homárra.

elwood 2010.01.07. 13:33:37

fagyott ügyintéző az olyan mint a fagyott mentős, csak hazajött

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.07. 13:39:33

@Eric_Cartman:
De elképzelhető az is, h megcsippelték az űrgyíkok.

Eric_Cartman 2010.01.07. 13:43:46

@Sün‼: Sün, neked szerintem olyan lehet az űrgyík, mint nekem a mikroblogger. Én gyakran ébredek verítékben, mert azt álmodom, hogy ismert mikroblogger vagyok.

Eric_Cartman 2010.01.07. 13:46:30

De befejeztem, mert szétbarmolom a posztot. A lényeg benne van az írásban: "Mindenesetre célszerű az elrontott megbízást törölni, és egy újat csinálni."
Ennyi a tanulság. Jóéjt.
Sün koma, te meg húzódj be valahova, mert cudar idő van.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.07. 13:51:52

@Eric_Cartman:
Ne is mondd!
És mamuttöpörtyű esertt már rád?

birdito 2010.01.07. 15:14:00

Én is így jártam. Az érvényességes hitelesítési dátumszarokkal van a baj, met kicsit nehéz értelmezni. A megoldás kicsit favágó, de én végül így intéztem:
- töröld az eredeti állandó megbízást
- csinálj egy újat az új lehívási dátummal

2010.01.07. 15:21:04

@Leonine: sikeres ember vesz-e fel 25 évre hitelt ?
Tulajdonképpen igen, hisz 2012ben úgyis vége lesz a világnak, olyan erős napszél és mágneses sugárzás fog a Földre jutni, hogy eltörli az össze informatikai adatbázist. Asszem ez a megoldás :)

Gaiwer 2010.01.07. 15:35:00

jól szétnézhettél ha az erstenél volt a legkedvezőbb a lakáshitel. gondolom lefutottad az OTP RF K&H Erste 4est...

Leonine 2010.01.07. 15:43:19

@Kulics: na látod, én pont ezért vettem fel hitelt. Tulajdonképpen nem is volt rá szükségem. ;)

elwood 2010.01.07. 15:44:50

@Kulics: minden ilyen nagy intézet szeret nyomtatni. ahhoz nagy napszél kell, hogy minden ilyet dokumentet elfújjon

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.07. 15:47:10

@Kulics:
Ez már biztos?
Akkor elgondolkodom én is valami hitelfelvételen.

Leonine 2010.01.07. 15:50:43

@Gaiwer: nekünk is az Erste adott hitelt a legkedvezőbb (=legkevésbé sz.r) feltételekkel, pedig nem csak az említett 4 bankban jártunk, hanem legalább 10-ben, + több hitelügyintézővel is beszéltünk, és mindegyik az Erstét ajánlotta (bár ez nem feltétlenül jelent bármit is, valószínűleg csak az Erstétől kapják a legnagyobb jutalékot. :))

Kis Hableány 2010.01.07. 16:26:29

Nem lehet hogy biztonsági okok vannak a háttérben vagy ilyesmi?Egyébként nekem sem teljesen világos hogy mijazapjafaszát akar valaki összevissza módosítgatni egy regisztráció után?Mert még ha jelszót akar változtatni azt megérteném de mást mit??

rtfm 2010.01.07. 16:44:31

mongyad meg nekik h. olvassak at az aznapi logokat - te is megteheted - es ha meg mindig nem ertik mi a gond, akkor utaljak vissza a pizt oszt csá.

btw, a SzentAnna uccai irodat a mazohistaknak ajanlom. Fel ora utan se kerulsz sorra. Az egyetemi fiokban kulturaltan es ertelmesen elintezel mindent 5 max 10 perc alatt.

igazságos 2010.01.07. 18:38:54

@Kulics: De akkor már nem lesz sikeres ember, ha 2012-ben mégsem lesz vége a világnak...

Sir Zet 2010.01.07. 19:33:11

A K&H e-bankja éppen abszolút nem működik, pedig utalnom kéne, a zistenit

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.01.07. 19:43:59

a posztbéli bankban jártam már többször. segítőkészek. nagyon jó pont a mai világban! viszont látványosan nem értik a problémák lényegét.. ahogy az a többi bankban is rendszeresen előfordul.. nyilván ez van parancsba adva. de ők legalább (érzésem szerint) őszintén törekednének a megoldásra. (bár bevallani, hogy hibáztak (vagy, hogy hibázott a bank) nem szokás náluk sem. a maximum, hogy nem netbankos utalásnál beismerik, hogy felerészt ők szúrták el (mikor pedig nyilvánvaló, hogy teljesen). mikor netbankos utalás van, mindig az emberi tényezőt kiáltják ki bűnösnek esettől függetlenül. igazuk is lenne, ha magát a netbankos rendszert nem szintén emberek tervezték volna..

a netbankos "központhoz" szvsz sok közük nincs. ők is csak használják a rendszert; sőt gyanítom, kevesebb jogkörük van tényleges intézkedéseket foganatosítani (hehe) mint az értelmes, tehát a nagyátlagon felülemelkedő ügyfeleknek.

debreceni fórumos erste bank "négyláb jó" központi erste bank "kétláb rossz". az ügyintézés - eredményét tekintve - ugyanúgy belassul náluk is, mint máshol, de az alapvető hozzáállásuk az ügyfelekhez lelket simogató. (nem parancsra kedvesek, és tényleg próbálják az ügyfelet megérteni, ha nem is mindig sikerül. - szerintem az aldi is kifejezetten ezen bankfiók miatt jött debrecenbe..)

végezetül, hogy az olvasásból (is) felmentettek is megértsék: sokkal jobb ez a bankfiók, mint a többi, mert itt heremorzsolgatás van és közben angyalok hárfáznak, máshol meg tökön szúrnak egy zámbó jimmy kazettára..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 21:16:44

johetne mar valami siboxos post franchiaorszagbol
nem hiszem l, hogy senki nem megy sijjelni
vagy ha megy minden rendben
tortennie kellene mar valaminek

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.07. 21:53:38

@hagyma: ugyammá, csak nem képzeled, hogy meg merik rángatni az alvó oroszlán bajuszát?

Megdobbent 2010.01.08. 01:22:50

@hagyma: Meg mindig varjak haza oket, a mentosokkel egyutt :( Az is lehet, hogy idokozben ismert mikrobloggerekke valtak ott kint a futetlen prerin, es ket biztonsagi or tamadas kozott leirnak egy sajtos sztorit...

2010.01.08. 12:05:33

@elwood: Ha összeomlik az informatikai világrend, akkor ez a hitel fog a legkevésbé fájni. Mondjuk összeomlik a teljes államgépezet és bankrendszer. Ott ugyanis nem papiron tartják nyilván a bankforgalmat hanem számitógépeken.
Valóban a papir alapú szerződés meglesz, de az emberek a kaja kereséssel és a túléléssel fognak foglalkozni nem papirmunkával.

cookie 2010.01.08. 13:15:35

raiffeisennél sem lehet(ett) utlólag módosítani az ilyen utalásokat az internetbankban. egyszer beálítottad otthon, kényelmesen, módosításhoz meg be kellett fáradni valamelyik bankfiókba. és még fizetni is kellett érte. természetesen azóta már másik banknál vagyok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.08. 13:28:23

@rtfm: Ja igen, aki nem köszön, azt nem veszik észre...
süti beállítások módosítása