Tékozló Homár

Vizezett benzintől ment tönkre a motor?

2010.01.22. 13:55 | ge | 206 komment

Tamás egy kis kútnál tankolt, mielőtt lerobbant a kocsija. A szerviz szerint a benzinnel volt a gond, ami vizes volt és mocskos, így nem kevés kár érte. Tamás ezután hiába reklamált, a kút vezetője már nem tudott mit kezdeni a panaszával, mivel nem azonnal a lerobbanást követően ment vissza hozzá, amikor ugye még nem is tudhatta, mi okozta a problémát.

Gyanítom nem én vagyok az első az országban, akinek sikerült szennyezett vagy vizes benzint tankolni, hogy a spórolt összeg többszörösét költhessem utólag javításokra. Pont ettől való félelmemben, soha nem is mentem ilyen kis noname kutakhoz, de életemben először még tettem egy próbát, egy kis békés megyei kútnál, név szerint a Kondor Benz nevű tragédiánál.

Az elmúlt 3 évben majdnem minden hétvégén kétszer elmentem az egyik Kondor kút mellett, Telekgerendásnál, de tankolni eszembe se jutott. Nem is sokkal olcsóbb (köbö 5Ft mínusz a 95-ös, az átlag árhoz), de ránézésre elég korrekt kútnak tűnik. Mint megtudtam családból és ismerősök közül is már elég sokan tankoltak ott, kifejezetten komoly verdákba is (2007-es 530-as BMW, az elég érzékeny az üzemanyagra), gondoltam mégis teszek egy próbát, úgyis útba esik. Már majdnem üres volt a tank - egyébként egy 2005-ös évjáratú, 2.5literes V6-os Kia Magentis-t nyúzok - picivel több mint 50 litert tankoltam bele. Elindulok, autóm olyan 1km után, az első kanyarban lefullad. Check engine lámpa nem világít, látszólag minden oké, kocsi nem megy. Önindítózok, pöccre indul... Mondom ez így nem lesz jó, megfordulok irány Békéscsaba. Sajnos odáig már nem jutottam el, Csorvás határában leállt a gépszörny és már nem is tudtam bele életet lehelni, jött a tréler.
Pár nap múlva hív a szerelő, hogy minden okés a géppel, csak leengedte a "keveréket", ugyanis benzin helyett olyan 1:10 arányú víz-benzin keveréket tankoltam, mai motorok ezt valahogy nem szeretik...

Persze kissé bosszús voltam, kis utánajárás során sikerült megszerezni a főnök telefonszámát, hogy akkor lóg nekem egy elszállítás, egy motortisztítás és persze 50 liter benzin árával. Emberünk amint meghallotta, hogy mit merek mondani leoltott a sárga földig, hogy mit képzelek magamról, ilyennel zaklatom és csak hogy tudjam korábban már más is megpróbálkozott ezzel, nehogy azt higgyem, hogy ő ennek be fog dőlni. Abszolút nem érdekli, hogy mit mondott a szerviz, akkor hinné el hogy tényleg a benzinnel volt a gond, ha közvetlenül a tankolás után, mikor leállt az autóm, akkor visszamentem volna a kútra, ott előttük vettünk volna mintát a tankból és azt küldte volna ellenőrzésre Ő Pestre. Mondom mégis honnan tudtam volna biztosan, hogy a benzintől állt le az autó? Gyanítottam, de alapvetően bármi más baja is lehetett volna, pont erre való a szerviz, hogy ezt megmondja. Hát ő ezt pont leszarja (megjegyzem nem ezzel a szóhasználattal élt, de ebben a hangnemben), ő így nem is foglalkozik a dologgal, nekik jó a benzinjük. Sokat nem tudtam csinálni, jó fogyasztó békát lenyel, többet oda nem megy.
Persze nyom nélkül nem maradt az eset, pár hétre-hónapra rá kezd villogni a check engine lámpa, irány szerviz, mi lehet a gond. Nos az is kiderült, hogy a benzin nem csak vizes volt, hanem koszos is, 6 injektorból kettőt legyilkolt. Működnek, csak a nyitási idő olyan tízszerese mint kéne. Javítani nem lehet, két injektor rendel, végülis csak megduplázta a kiadásaimat.

Ennyi idő után már soha nem fogom bebizonyítani, hogy a Kondor Benz kútnál szar az üzemanyag, ezt már sajnos beláttam, de ezúton üzenem minden kedves autósnak, motorosnak, és egyéb robbanómotoros járművel közlekedő honfitársamnak:
A BÉKÉS MEGYEI KONDOR BENZ KUTAT MINDENKI MESSZIRE KERÜLJE EL, NEHOGY ÚGY JÁRJATOK MINT ÉN!!!!

üdv
Tamás
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2010.01.22. 13:57:28

vizes benyától nem megy tönkre feltétlenül, legfeljebb nem megy a zótó

Secnir 2010.01.22. 13:59:24

ráadásul ha a szerelőd csak leeresztette az üzemanyagot, de nem csinált utána nagytakarítást, akkor őt is baxtathatod...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:03:18

Én megígérem, hogy sosemfogok ott tankolni.
(nincs kocsim)

esef 2010.01.22. 14:04:14

Vajon miért nem szoktam ilyen zugkutakon tankolni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 14:07:01

de legalabb nem ontott le benzinnel mikor meggyanusitottad a vizezesert
Marika ferje lehetett

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:13:14

Ez is olyan lehet, mint a falusi energiaital: kútbul :-)))

FlyInMyEye 2010.01.22. 14:16:12

Risszul csinálta a kedves poszter. Közölni kellet volna a benzinkutassal a benzinkutassal, hogy ez azért nem szép dolog és fejezze be az üzemanyag hígítását mert egyrészt csalás, másrészt könnyen elveszítheti a vevőkörét. És utána megvárni amíg fejbelocsol egy kis kever 95-el.

Cs@tLós 2010.01.22. 14:16:29

Szerencsétlen...tegnap a vizezett pia miatt dobták ki a korcsmából, ma meg a benzinjét vizezik. Hát ez aztán a pechsorozat. És a sütijét is megették az 1ik las vegas-i SPAR-ban 20 dolcsiért. Nehéz az élet :(

facsipesz 2010.01.22. 14:17:49

Erős rágalmazásgyanú. Mintát venni?

FlyInMyEye 2010.01.22. 14:17:56

@FlyInMyEye: *rosszl *kevert -1 benzinkutas.
Alfabéta vagyok-e?:)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:18:26

Ahelyett hogy örülnétek, hogy itt nem olyan drága a víz, mint a zarab országokban. Mindent lehet vele butítani.

valakivalahol12 (törölt) 2010.01.22. 14:19:07

Kicserélheted a két rossz injektort, de elorelato ember ilyenkor egybol lecsereli a teljes garniturat. Nem?
Varhatoan a maradek ketto sem fogja sokaig birni, s akkor nem kellene ujra szerelohoz szaladgalni (penz, ido, ideg).

Eric_Cartman 2010.01.22. 14:20:04

A Kia az nem autó, mégha Magentis, akkor sem, de 5 Ft-ért minek kell okoskodni, nem értem. 3-400 forint 20000-es tankolásnál.

biker_kolee 2010.01.22. 14:20:49

Egyet nem értek.

Békéscsabaiként ismerem a környéket, de Telekgerendás és Csorvás között nem 1km van.. És azt nem tudom, hogyan járhattál te Csorvásnál, mikor visszafordultál, mivel az ugyebár Telekger. után van.

Ez így sántít.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:20:50

Jau napot!

Én Kondor Gerzson Jenő vagyok a kút igazgatója!
Nem igazak a védak, a posztoló hazudik! Szó sincs keverésről, semmiféle benzin nem került a vízbe!

Köszönettel Kondor Gerzson vezérigazgató

biker_kolee 2010.01.22. 14:22:04

Már a blogmotor benzinjét is vizezik, a kommentemet nem akarja megjeleníteni..

akikaztmondjákni 2010.01.22. 14:25:40

@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!: Hűűű, megnéztem a térképppen, ez a Telekgerendás nagyon messze van:S
Nem tankolunk ott.

FlyInMyEye 2010.01.22. 14:25:48

Küldd a "kocsogkutas" szót a 17634-re!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KáposztaMedve 2010.01.22. 14:29:33

Az nem úgy, van, hogy a benzin nem higítható vízzel?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:33:05

Volt egyszer egy posztoló,
Étteremben kosztoló,
Segge alatt gépmadár,
Üres a benzintartály.

Ej a benzin kifogyott,
Shell kút után kutatott.
De nem volt a pusztában,
így dohogott magában:

A fene is megette,
elhagyott a szerencse.
Zugkúton kell tankolnom,
Kondor Kutat választom.

Alig mentem húsz métert,
hívnom kellett a trélert,
mert lerohadt a kocsim,
vizezett volt a benzin.

-Kondor uram figyeljen,
Károm után fizessem!
A maga szar benzinje
Tette kocsimat tönkre!

-Mégis mit képzel maga?
A benzinem jófajta!
Nincs ez kérem vizezve,
semmivel sincs keverve!

Takarodjon innen el,
ne rontsa jó híremet!-
A posztoló bánatos,
Kedve, mint a bálnafos.

Kis versemnek itt a vége,
A tanulság a végére:
Szarjon sünt a kutas bácsi,
ne tankoljon nála senki!

(Taps, virágeső, köszönöm)

É2I 2010.01.22. 14:35:53

A benyakutaknak is van felettes szervük. Keress rá, küld el a sztorit. Egy ellenőrzés, akár ki is derítheti, hogy sántikálnak-e valamiben.
Vagy nem ;P

Egyébként a főnök lehet nem is sejti, hogy a kutasa vízzel pótolja a magának privatizált benzint...

Nyúlcipó 2010.01.22. 14:39:38

A sanománél pedig vizezik a Nők Lapja előfizetéseket.
Úgyhogy legyetek résen.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:41:39

Az űrgyíkok pedig csippelnek boldog-boldogtalant.

NO CSIP!

telepata 2010.01.22. 14:42:44

Kedves posztoló, az éremnek két oldala van. Jómagam heti szinten tankolok az említett kútnál és biztosíthatom, hogy Karcsiék mindig körültekintően és gondosan járnak el.(ingyen abroncsnyomás-mérést is végeznek, csak hogy egy dolgot említsek) A kérdéses üzemanyag-gond még SOHA nem fordult elő nálam, ezért ez szerintem így ebben a formában alaposan kimeríti a rágalmazás fogalmát.

holdlányka 2010.01.22. 14:43:29

Hagyma, ha leöntötte volna a kutas a saját benzinével, nem biztos, hogy meggyulladt volna:)

kaszast 2010.01.22. 14:43:49

Kerülhet ez még neked sokkal többe is, ha a kút tulajdonosa beperel nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazásért...

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.22. 14:45:53

Nem csoda ha elromlott, 2,5 literesbe ötvenet tankolni. Vess magadra vizet!

holdlányka 2010.01.22. 14:47:55

Sünöző, egy költő veszett el benned:)
(azóta sem találják...):)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 14:51:51

@telepata: "telepata 2010.01.22. 08:31:09
Kedves posztoló, az éremnek azért mindig két oldala van. Történetesen nagyon jól ismerem az említett vendéglátóipari egységet. Biztosíthatlak, hogy Marika (aki egyébként csontkovács is) abszolút tisztességes és feddhetetlen hölgy, vitatnám a loccsantás és a vizezés tényét is, hiszen a Lónyai közönsége mindig a megszokott színvonalú kiszolgálásban részesül, kérlek a rágalmazás helyett inkább gondokodj legközelebb."

Te minden Homáron szereplő vendéglátó egységet személyesen ismersz, tudod a tulajok nevét stb. legyenek bár 400 km-re egymástól?

Nomális vagy???

littlesue 2010.01.22. 14:52:56

"Mint megtudtam családból és ismerősök közül is már elég sokan tankoltak ott, kifejezetten komoly verdákba is (2007-es 530-as BMW, az elég érzékeny az üzemanyagra), ..." -

na és a "komoly verdákat" nem tette tönkre?
Akkor ez most hogy...??

PioDVD 2010.01.22. 14:54:46

Engem csak az érdekelne, hogy ha a benzin és a víz nem keveredik (és nem), akkor hogyan is adagolják a vizet a "kellő" arányban?

Ha a kút tartályának aljáról jön a nafta, akkor csak vizet kapna a júzer, ha felülről, akkor csak benyát.

Gondosan kiszámolták, hány liter víz kell a tartályba, hogy éppen keveréket adjon a kút (a tartályból éppen a benzin-víz határáról szívjon a kútfej) és minden este a fogyás alapján utántöltik a vizet?

Ugye ez csak valami előrehozott április elsejei tréfa?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.22. 14:56:20

Valaki, aki próbálta már, mondja meg: keveredik a benzin a vízzel? Nem a tetején úszik?

littlesue 2010.01.22. 14:57:20

"Mint megtudtam családból és ismerősök közül is már elég sokan tankoltak ott, kifejezetten komoly verdákba is (2007-es 530-as BMW, az elég érzékeny az üzemanyagra), gondoltam mégis teszek egy próbát, "

- ezt nem értem, most az ismerősöknek nem volt vizezett? vagy már panaszkodtak is a benzinkútra, de te azért mégis ott tankoltál?
nem értem, nem értem...

P75 2010.01.22. 14:57:50

@telepata: van olyan hely, ahol pénzért mérnek abroncsnyomást?!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.22. 14:58:00

@PioDVD: Na, mire megkérdeztem, meg is jött a válasz! Köszi! Szóval akkor a poszt tolót lehet már?

littlesue 2010.01.22. 14:58:16

bocs csak 1x akartam...

Sitti 2010.01.22. 15:02:06

Én többször tankoltam náluk amikor Békéscsabára mentem. Pont útba esik a kondorosi benzinkútjuk.
Semmi baja nem lett tőle a Focusomnak....

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.01.22. 15:04:30

@hagyma: a következőt olvastam hirtelen: "de legalább nem öntött le benzinnel, amikor meggyújtottad a vízesését"

fáradt-e vagyok?

telepata 2010.01.22. 15:08:53

@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!:
De maradjon a mi titkunk :-)
Reményeim szerint még meg kell védenem pár ismerőst az elkövetkezendőkben...

ssssssssssss 2010.01.22. 15:12:46

Ez a kút se fog felrobbanni egy könnyen...

Johnny336 2010.01.22. 15:22:09

A benzin továbbra sem keveredik a vízzel. Úszik a víz felszínén. No most vagy tisztán vizet szív fel a kútszivatyúja, és azt tölti az autóba, vagy tisztán benzint. A kettő keverékét nem.

telepata 2010.01.22. 15:24:58

@afromagyar: Nem tudom, annyira azért nem ismerem.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.22. 15:31:04

Ez már a jövő kútja!
Készülnek már a hidrogénnel üzemelő autók.
De amíg nem terjednek el, átmeneti korszak van.
Ezért kapható az 1:10 arányú benzin-víz keverék.

Addig is benzint csak őstermelőtől!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 15:31:35

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
nem
azt sem tudtam, hogy nekem olyan is van
mit mondhattam??

mas
itt sehol nem mernek gumiabroncs nyomast, pezert se, es 75 cent a levego a fujashoz, es a legolcsobb benzin az mindenhol mocskos sose vegyetek abbol
ha erre jarnatok...

MosoMasa 2010.01.22. 15:41:10

A némi víz egyáltalán nem számít, észre sem veszi az autó, nem megy tönkre - főként nem 1 km alatt!
Nem is hiszem hogy tudná vizezni.
Az injektor ettől nem megy tönkre - főleg nem ilyen tünetekkel.
Azt a szr autót meg szervizeltetni kell időnként, akkor nem rohad le.

Ez simán mese!

Leadfoot 2010.01.22. 15:43:51

Arra azért kíváncsi lennék, ki az az alkimista, aki el tudja keverni a benzint az olajjal.

MosoMasa 2010.01.22. 15:44:48

@littlesue: Mer hazudik, azért nem érted.
Rá akarja verni a nagyjavítást a kutasra, mert a nagy bmw üzemeltetése elviszi a lét.

2010.01.22. 15:46:54

@kaszast: nehogy már a bűnözőket védd. Milyen rágalmazás ? Vizezte a benzint, nem ? Mit véded ? ügyvéd-e vagy ? Le-e fizetett-e ?

eznemisénvagyok 2010.01.22. 15:48:15

Télen a részben kiürült benzintankban lévő vízpára folyadékká csapódhat le. A folyékony víz és a benzin nem elegyednek, a víz sűrűsége pedig nagyobb a benzinénél, ezért a víz a benzintank aljhára kerül majd és könnyen bejuthat a motort ellátó üzemanyagvezetékbe. Amikor a vezetékben megfagy a víz, akkor a benzin nem tud a motorba jutni. Hogy ez ne okozzon gondot az autók elindításánál, a vizet el kell távolítani, persze az autó szétszerelése nélkül. Sok amerikai autós egy ‘dry gas' nevű adalékanyagot használt a benzinktanban kondenzáló víz eltávolítására.

A ‘dry gas' egy boltokban kapható folyadék, amelynek hatóanyaga alkohol. Két gyakran használt alkohol a metanol és az izopropil-alkohol. A molekulaképletük meglehetősen egyszerű:

CH3OH metanol

(CH3)2CHOH izopropil-alkohol

Habár mindkét alkohol eltávolítja a vizet a benzintankból, különböző módon teszik ezt, és néhány kémikus azt gondolja, hogy az izopropil-alkohol jobb ilyen célra a metanolnál, mert a metanol károsíthatja a motort és környezetvédelmi szempontból is káros lehet. Hogy megérthessük, hogyan távolítják el az alkoholok a vizet a benzinből és milyen környezetvédelmi károkat okozhatnak, először is próbáljuk elképzelni a alkohol hatását a kondenzálódott vizet tartalmazó benzintankban.

Amikor metanolt adunk a vizet alul külön rétegben tartalmazó benzintankba, a metanol a vízben feloldódik, de a benzinben nem. Vagyis a folyamat eredményeképp továbbra is két folyadékréteg marad. Az első réteg elsőrorban benzin, a második réteg pedig víz és metanol homogén keveréke. Az autómotorok, noha nem erre tervezték őket, a víz és metanol elegyét is el tudják égetni. Viszont a kémikusok azt gondolják, hogy ennek a folyamatnak káros hatása van a motorra és a körneyzetre egyaránt.

Ha ugyanilyen körülmények között izopropil-alkoholt használnak a vízmentesítésre, az izpropil-alkohol a benzinben és a vízben is feloldódik. Mivel ez a vegyület mind a poláris vízben, mind az apoláris benzinben jól oldódik, a kémikusok az izopropil-alkoholt felületaktív anyagnak hívják. A szappan a hétköznapokból legjobban ismert felületaktív anyag. A szappannak megvan az a képesége, hogy az olajat vizes oldatba vigye, vagyis az olajból, vízből és szappanból homogénnek tűnő oldat keletkezik. Mivel az izopropil-alkohol a benzinben és a vízben is oldódik, ezért hatására egyetlen homogén folyádékkeverék keletkezik, és ez a folyadékkeverék sokkal hatékonyabb üzemanyag, mint a metanol és víz elegye.

Miért viselkedik a két alkohol különbözően, ha ugyanahhoz a tank benzinhez adjuk hozzá? Mielőtt válaszolnánk erre a kérdésre, gondoljuk el, milyen molekulákból áll is a benzin. Először is, nincsen egyetlen jellemző benzinmolekula. A benzin valójában sok különböző szénhidrogén (vagyis pusztán szénből és hidrogénből álló molekula) keveréke. A benzinnek nevezett molekulakeverékben a következőhöz hasonló molekulák vannk:

(CH3)3C-CH2-CH(CH3)2

A metanol és az izopropil-alkohol is jól oldódik vízben, mivel mind a kettő hidrogénkötéseket tud létrehozni a vízmolekulákkal. Azonban az izopropil-alkoholnak a metanolnál kettővel több hidrogénekhez kapcsolódó szénatomja van. Ezek a szénatomok az izpropil-alkoholnak apoláris jelleget is kölcsönöznek, és így az izopropil-alkohol az apoláris benzinben is oldható.

---------------------------

Remélem a kút tulajdonosa egy-egy tockosban fogja részesíteni mind a posztolót, mind a szerelőjét, mind a minden hülyének névvel, címmel elkövetett üzletrontáshoz teret adó ú.n. Tékozló Homár blogot.

2010.01.22. 15:49:51

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Naiv vagy kedves. Ezt örök idő óta tudják a szakmabeliek, hogy MINDENHOL vizezik a benzint és a gázolajat is. Már eleve a tankerkocsi sofőrje nyom hozzá egy marmonkanna vizet a rakományhoz. Aztán a kutasok folytatják a vizezést és ha pechje van az autósnak, akkor kumulálódik a dolog.
Ilyen kis mennyiségű víz eloszlik az üzemanyagban és nem megy az aljára. Simán tönkremehet tőle a motor.

2010.01.22. 15:51:10

@eznemisénvagyok: nincs igazad még ha a háború és békét kopipészteled is be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 15:54:25

@Kulics: hat viztol azert nem hiszem, hogy tonkremegy, de hogy ilyen rovid tavon ekkora problemat okozzon az nehezen hiheto

ha valaki biztosra akar menni cukrot tegyen bele ne vizet
egy felliteres nem dietas coca cola tokeletes hatast er el

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 15:58:29

@Sün‼: Fokozatosan kell a benzinmotort hozzáászoktatni a vízhez. Nem így hirtelenkedve.
Ha őstermelőtől nem tudok az Aldiból lehet?

Viccet félretéve igenis lehet vizet tankoni, lehet koszos benyát tankolni. És sajnos márkás kúton is. Pár éve jártam hasonlóképpen ráadásul prémium áras benzinnel. Igaz akkor a kút üzemeltetője a szervíz írásos szakvéleménye alapján kifizette a költségeimet. Mondjuk nem tartott pár napig a szerelőnek kideríteni, hogy mitől nem megy a vas. És nem agyonelektronikázott autó volt, hanem fapados injektoros miautónk.
Egy feltétel volt, kussoljak a dologról.

Ja mi történt? A tartály majdnem üres volt, a tartálykocsi nem érkezett meg, a kútvezető pedig "elfelejtette" lezáratni a tartályt. Így minden vizes dzsuvát szépen betankoltam.

ZON 2010.01.22. 15:59:02

@eznemisénvagyok: és a sima denaturált szesz? Az nem jó? Korábban azt ajánlották, tél elején 2 dl/tank.
De légyszi, ne valami tercier-butilészter módon válaszolj:)

papucsbojt 2010.01.22. 15:59:30

najo, ha vizzel nem is keveredik a benzin, de mi van, ha roviddel vagy sorrel lett higitva?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 16:08:37

@ZON: Haverom évente egyszer vesz egy tank E85- öt és azzal jól meghajtja az autóját. Elvileg nem szabadna használnia, mert az üa. renszer bizonyos alkatrészei nem szeretik, de évente 1x nem árthat.
Állítólag kégetí és kihozza az összes dzsuvát és még a tankban lötyögő vízet is. Utána persze üa. szűrőket kell cserélni.
Állítólag hatásos, én még nem láttam/próbáltam.

tuba 2010.01.22. 16:16:43

köcsögök vagytok

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.22. 16:26:14

@Tanácstalan:
Pontosan.
Fokozatosság elve alapján működik a dolog.

Aldibóol simán vehetsz!
Nagyobb tétel esetén benzinkutat adnak hozzá ajándékba.

AlexWolf 2010.01.22. 16:28:16

@Sün‼: És benzinkutast nem adnak? :(

MosoMasa 2010.01.22. 16:31:05

@Kulics: Ha én naiv vagyok, akkor te hiszékeny, aki mindenben összeesküvést lát.
A benzin vizezése nagyon régi dolog, és nem mutyizás miatt, hanem teljesítmény fokozás miatt. Nem teszi tönkre a motort - hacsak a hengert fel nem töltöd vele.
www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=184

ave 2010.01.22. 16:35:38

Ez most vagy igy volt, vagy nem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 16:40:43

ja es nattyon helytelen szokas majdnem szarazra tenni a tankot, legkesobb 1/4-nel tankolni, mert a benzinpuMpa felszedi a trutymot

majd jon sala oszt elmondja ezt a benzinkerdest izibe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 16:43:12

csak most meg feltengelyt cserel, hazilag esztergaltat, amihez a vasat a kobanyai piac ostermeloitol vette szigoruan kp-ert

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 16:45:56

@eznemisénvagyok:
en nem tudom mi neha vesznk Maryvel 2 dollarert olyan izet, piros dobozban van, injektort tisztijja, meg 1,50-ert van ami a vizet kicsapatja
es utana nem rangat
egy darabig
le kene mar cserelni de ugy vagyunk vele, ez mar addig megy amig meg nem all, mert eladni nem erdemes
lehet gyorsabban megallna ha otthon tankolnank

2010.01.22. 16:48:07

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Figyelmedbe ajánlom azt az egyszerű tényt, hogy a tankerkocsi vezetője nem neked akar jót a benzin felvizezésével, hanem a benzin 300Ft/liter és a víz 0,4 Ft/liter árkülönbségéből csinál üzletet. Ééééérteeeed ??
Ez nem összeesküvés elmélet, hanem kőkemény tény.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 17:00:01

@Sün‼: Ááááá, ha cak átlagos, akkor nem kell.

littlesue 2010.01.22. 17:13:27

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
na ezt így már értem, ez az egyenes beszéd! :)

egy light burleszk a Magentisről;
totalcar.hu/tv/2006/04/15/Totalcar_148_adas_2006_aprilis_15_-_KIA_Magentis/
- az utolsó pár másodperc a lényeg!!

misitcom 2010.01.22. 17:26:01

Pár száz forintért lehet kapni benzincsőbe köthető kis biszbasz szűrőt.Akinek ilyen prémium kategóriás autója van nagy érvágás lenne beszerelni?

Dervenkál Egon 2010.01.22. 17:28:54

Én egy üveg szentkirályi miatt csapodtam multkor a pultot. Agyon volt vizezve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 17:30:38

@littlesue:
de me' van a sofor hasaban a kormany es a nyakaban a laba?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 17:55:43

@littlesue:
a valasz is meg van
aki mar 44-szer elmegy egy kut mellett es csak 45-szorre mer tankolni, miutan kikerdezi a fel orszagot milyen a benzin, majd ettol tonkre megy a verdaja es postol a homarra
na Ok vesznek KIA megantiszt
.nem en mondtam a videjoban volt/

MosoMasa 2010.01.22. 18:09:33

@Kulics: Fantasztikus. Nem mondod!? Aszittem a vizet lopja otthonra!

MosoMasa 2010.01.22. 18:13:40

@misitcom: igen, nekik drága, nem fussa, ezért szereznek be rokikártyát is!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 18:22:15

@misitcom:
a benzinpuMpaban eleve van szuro
a vizet nem szuri
meg meg sok mindent nem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 18:27:36

na elmegyek melozni
meg annyit szeretnek mondani, ne noljon anyosom sirjan rozmaring, ha nem igaz, talaltam a szekrenyben egy zacsko ilyen csokigolyot, ilyen mixet
es megettem
tegnap derult ki, hogy Mary top secret csokija volt

elettem a Mary csokijat

MosoMasa 2010.01.22. 18:29:27

@Kulics: Kökemény tény. Gondolom te is lopod, hogy ennyire tudod.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 19:04:33

@hagyma: És szemed van- e még? Amikor egyszer én ettem el az asszonyét, hát hajjaj mi volt ott. Pedig épp fogyizott.

Manci néni, a szomszéd 2010.01.22. 19:08:08

És még ti nézitek le az én 26 éves trabantomat (kék színű)! Kifejezetten szereti a vizezett, koszos benzint. Ezt abból tudom, hogy még sosem kellett benne injektort cserélni!

Huffa Huffa 2010.01.22. 19:42:05

Egyszerű a helyzet.
1) Tankolj ugyanannál a benzinkútnál, kannába. Ezúttal dokumentálva az eseményeket. (számla, esetleg külön benzin a kannába).
2) Vetess mintát a benzinről.
3) Ha ez is ratyi, öntsd a kocsiba, tárgyalj egy szervizes haverral hogy a lehető legmagasabb költségen javítsa tökéletese a kocsid.
4)Pereld be a kutat
5) Profit

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.01.22. 19:47:08

Én csak az ALDI Benznél tankolok. Még soha nem volt ásványvizes a benzinjük.

CBI 2010.01.22. 19:50:12

1/2 liter e85
1/2 liter gázolaj
1/2 liter benzin
egy pillepalackban összerázod a 70 literes tankba betöltöd és az kiviszi a vizet. A tudományos alapokat fentebb olvashatjátok.

misitcom 2010.01.22. 19:58:59

@Tanácstalan: Szia!Mi beszélni Homárul is.

misitcom 2010.01.22. 20:09:58

@hagyma: Fogalmam sincs mi az a nemszűrő szűrő amit említettél.Az( Én 15 éves Suzukimban is van?)
Arra a kis műanyagszarra gondoltam amiben van valami papírbetét és szűri a szutykot.Meg a víz is letud benne ülepedni.Na persze nem liter szám ,mint a posztban állítottak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 20:17:14

@misitcom: hat a tank aljan altalaban van egy benzinpuMpa
na az puMpalja fel a benyat a motorba es annak az elejen van egy szuro
teny nem tul suru szovesu, de azert szur
a viz az atmegy rajta
a nagyon apro , mikro /lsd mikroblogger/ kosz is
ilyenkor sokszor a benzinpuMpa megy gallyra, mar ha nagyon otvar a benzin
a dzusva meg altalaban a tank aljara ul le, ezert mondtam, nem okos megvarni mig a jelzo pirosat mutat, erdemes feltavnal tankolni
van a Suzukidban is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 20:19:30

@Tanácstalan:
Mary mindig fogyozik /holnaptol/
next day
next year kezdetekkel
stb
de ezt tenyleg azt hittem csak ugy van, kekszet kerestem a sajthoz, aztan este jot rohogtunk hogy felfaltam fel kilo kedvenc csokijat amit jol elrejtett

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 20:19:32

@misitcom: Ja, de elvileg a tank után is kell lennie egynek. Én speciel a Mazdáét rakatom oda.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 20:21:58

@hagyma: Nem jól rejtette el. Asszony is mindig on diet, én meg mindig hétfőtől. Hála az Égnek, a bagóról le tudtam szokni. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.22. 20:24:22

@Tanácstalan:
a vicc az hogy nem vagyok nagy csokis, inkabb joint utam kivanom meg de ez qrwa jo volt
a bagot 10 eve eldobtam, Mary meg soha eleteben
sort aze' iszunk

MrZed001 2010.01.22. 20:26:00

Megeshet, hogy hülyeséget mondok, de nem történhet meg az ilyen kis forgalmú kutaknál, hogy:
1) hozták a picit vizezett benyát (5L az 1000-ből), majd épp akkor tankolt szerencsétlen amikor leülepedett a tartály aljára a víz.
Ha csak az 50-ből 1L volt víz, és elég sokáig tökölt, vagy sima úton egyenletesen autózott, akkor a tankjában ugyancsak szépen leülepszik, és akkor megeshet, hogy kap a motor egy naaaagy slukk vizet ... vagy kettőt hármat
2) mint az előző, rég nem tankoltak a kúton, csak éppen jött a hideg, és lecsapódott a kút tartályában a pára, leülepedett ...

Elsőt persze valószínűbbnek tartom.

MrZed001 2010.01.22. 20:40:51

Megeshet, hogy hülyeséget mondok, de nem történhet meg az ilyen kis forgalmú kutaknál, hogy:
1) hozták a picit vizezett benyát (5L az 1000-ből), majd épp akkor tankolt szerencsétlen amikor leülepedett a tartály aljára a víz.
Ha csak az 50-ből 1L volt víz, és elég sokáig tökölt, vagy sima úton egyenletesen autózott, akkor a tankjában ugyancsak szépen leülepszik, és akkor megeshet, hogy kap a motor egy naaaagy slukk vizet ... vagy kettőt hármat
2) mint az előző, rég nem tankoltak a kúton, csak éppen jött a hideg, és lecsapódott a kút tartályában a pára, leülepedett ...

Elsőt persze valószínűbbnek tartom.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.22. 20:44:55

@hagyma: Vicces, hogy én sem vagyok oda a csokiért. A jhointért sem. Sört iszom, bár a bort jobban szeretem.
Mondjuk az amcsi söröket nem mert hát izé... olyan mintha vizet innál.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 21:14:54

tudod Tamás, ez egy kissé hiteltelennek tűnik.
amikor a szerelőd leengedte a brenyát, bizonyára a renccerpuceva után szűrőt cserélt a tankban is (előszűrő az AC előtt), illetve kicserélte a főszűrőt is a motortérben.
mert ha nem, akkor ő követte el a rossz minőségű tankolás után az első hibát!
a másik probléma az írással, hogy egy 6hengeres sárkányka hogyhogy csak 2 spriccnije száll el?
nem értem én ezt...

mennyivel jobbak voltak anno a Rigák (R-12)! anno, amikor elkötöttem nagyapámtól és ellógtam mocizni, az útbaeső útszéli kútból egyenlítettem ki a benzinszintet. 4 hétig nyaraltam nagyapámnál, csak hetekkel utána volt gond... mert Papa nem indította el a mocct és a karbicsekből ahogy elpárolgott a maradék nyál, csak a víz maradt ott.
hááááááát... nem tettem zsebre amit akkor kaptam. :DDD

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 21:37:34

@littlesue: 6:55től? igen! :DDD
monggyuk Winkleréket épp ezért imádom. magasröptű pofátlanság részrehajlás nélkül mindenek felett.
mint a 2 arc a Top Gear-ben. eccerűen imádom! :D

port.hu/top_gear/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=11998103&i_where=1&i_where_tv=1

Schulteisz, az ikrek 2010.01.22. 21:45:01

"2005-ös évjáratú, 2.5literes V6-os Kia Magentis"

Ilyen fostalicska is létezik???
Tankolj még soxor noname kúton, és kihal ez a fajta!
Vegyél normális autót, ha nincs sok pénzed, fábiját, vagy szutyukit, ha meg nagy teljesítményűt akarsz, Lancer Evot, az nem kényes az üzemanyagra!

Így jár a csóró, aki vagizni próbál!

Kia V6, még mindig ezen röhögök!

feketebarany666 2010.01.22. 21:45:28

En 2x csereletem ac-t kut miatt...
Mindig ugyanaz a kut a lakhelyemen.
Rez forgacs volt a tankomban mind2x.
De regen itt gazolajoztak a benzint amikor meg megerte, mosteppen 7 litert adnak az 5 literes kanaba.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.22. 21:50:17

Ugy latszik a Kia Magentis erzekenyebb a benzinre, mint a BMW.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.22. 21:56:35

Ismét aktuális:
Tegnap dédnagyapámmal éppen koszorúzni tanultunk a műjégpályán,mikor hirtelen eltűnt.A felsőpakonyi termálstrandon találtak rá skótdudát fújva és tükörfényesre borotvált herezacskóval ráadásul törökülésben.Azonnal szóltunk az úszómesternek,aki tüstént felképelte az öreget,mert elhagyta a kabinkulcsot.A termálfürdő igazgatója (aki a kókajános nővérének a kollégiumi szobatársának a volt fodrásza volt anno) elismerte,hogy zavar volt a gyermekmedence vízellátásában,de azt cáfolta,hogy az öreg rokonom eltűnt orr, illetve intimszőrzete befolyásolhatta a dugulás mértékét.NE VÁSÁROLJ HOLLAND BELSŐ FALFESTÉKET MERT DIOXINOS!Tedd ki az üzenőfalra,hátha összejön inkubátorra a rákos újszülötteknek.
MÁSOLD BE TE IS AZ ÜZIFALRA, NEHOGY MÁSOK IS ÍGY JÁRJANAK!!!

MINDENKI NAGYON VIGYÁZZON! A Tescoban vásároltam. Két karton dobozos Heineken sör volt a kocsimban! Csak egy pillanatra fordultam el, amig levettem a polcról egy üveg Tequilat, és mire visszefordultam, csak az üres kocsi volt ott. Azonnal szóltam a biztonsági őrnek, aki lezáratta a kapukat, senki se ki, se be. Hála istennek a mosdóban megtaláltuk mind a két kartont, de addigra már Borsodi volt mindegyik. Ráadásul 0,5 literesből 0,33-ast csináltak belőlük. Borzasztó volt. És nem ez volt az első eset, már máskor is történt ilyen! Valamelyik gazdag embernek vagy a sör kellett, vagy a doboza! Manapság ezek szerint már mindent megtehet, aki szomjas? A kamerákat visszanézték, és csak annyit lehetett látni, hogy valaki odalépett a sörökhöz, és mintha a habot akarta volna lefújni, elrabolta őket!!!!! Istenem! Legyetek nagyon óvatosak. Esküszöm, csak egy pillanat volt az egész! Kérlek add tovább, nehogy mással is előforduljon! Azóta rendszeresen üvöltve ébredek álmomból! MINÉL TÖBBEN ÍRJÁTOK EZT KI, HOGY AZ ÖSSZES SÖRIVÓ TUDJON RÓLA! BORZALMAS!

A Budai úti Pipacsban a múlt héten egy apuka a szomszédjával bement pálinkázni. A szomszéd a pultnál ült, nem tudott menni. Az apuka egy pillanatra kiment, dobott egy erős sugár sárgát, mire visszajött, a szomszéd sehol nem volt. Azonnal szólt a Klárinak, hogy nincs meg a szomszéd, Erre az összes ajtót bezárták, se ki, se be nem mehetett senki. A szomszédot a pult alatt találták meg, átöltöztetve, lehányt hajjal! És nem ez volt az első eset, már máskor is történt ilyen! Valamelyik gazdag embernek vagy a szomszéd helye kellett, vagy hánynia! Manapság ezek szerint már mindent megtehet, akinek pénze van? A kamerákat visszanézték, és csak annyit lehetett látni, hogy valaki odalépett a szomszédhoz, és mintha az orrát akarta volna megtörölni, lehányta. MINÉL TÖBBEN ÍRJÁTOK EZT KI, HOGY AZ ÖSSZES SZOMSZÉDOS APUKA TUDJON RÓLA!

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.22. 22:07:40

@AlexWolf: max emulzióval keveredik.... de kurva sokáig kell ám rázni az üveget, hogy létrejöjjön. a desz viz is kiválik belöle. az a baj, hogy elvileg nem szabad hagyni a tankot kiszáradni...
ez olyan mint a pina, ha kiszáritod, baszhatod, sokba kerül
(bocs a csunya szavakért)

misitcom 2010.01.22. 22:15:51

@feketebarany666: mosteppen 7 litert adnak az 5 literes kanaba.

Azért mert Te benzinszörpöt tankoltál.A két liter szódavizet magadnak kell otthon hozzá keverni.

Szakki 2010.01.22. 22:16:01

ezért kell eltenni minden tankolásról a blokkot és az se árt, ha mindig egyfajta kútnál tankol az ember.
Egyik kedves vásárlónk szintén ilyen panasszal jött vissza, hogy leállt autó, elszállt két injektor és szervizben azt mondták, hogy a rossz benzintől haldoklik az autó. Ő persze csak és kizárólag nálunk tankolt, blokkot mindig eltette, kérdezte, hogy volt-e erre mostanában panasz. Mivel semmi ilyen nem történt, felhívta a márkaszervizt (Skoda), hogy rendben, azt mondják a rossz üzemanyag miatt.. na akkor kér egy szakvéleményt, kijönnek kúthoz, panaszt tesznek a megfelelő helyen, lezáratják a kutat, mintát vesznek és amíg nincs eredmény, nem nyit ki a töltőállomás (ami ugyan nem lehet, csak a kérdéses típus árusítását szüntetik meg). Ez persze azzal jár, hogy ha kiderül a hiba tényleges oka (nem a benya), minden járulékos költség a szerviz számláját terheli... érdekes módon egy óra múlva visszahívták, kiderítették, hogy gyári hibás volt valami alkatrész és cserélik neki ingyen.. Na mind1, nem mindig a kút a hibás, csak erre a legegyszerűbb fogni

misitcom 2010.01.22. 22:22:27

@Szakki: Nem a legegyszerűbb,hanem a legkézenfekvőbb.Hűlyén nézne ki a motorleállást a Mars és a Jupiter együtt állására fogni.

Astar Seran 2010.01.22. 22:25:47

Nem olvastam végig a kommenteket, úgyhogy ha ismételnék, akkor elnézést kérek és nem "csipet"!

1. Mivel a benzin és a víz nincsenek egy súlycsoportban(más a fajsúlyuk), ezért nem keverednek egymással hatékonyan. Éppen ezért hasznának más anyagot az üzemanyag higítására a kutak. :P
2. A víz a hőmérsékletváltozások miatti páralecsapódás miatt kerülhet az üzemanyagba, mind a kutak tárolóegységeinél, mind pedig a járművek üzemanyagtankjába!!!
3. A vizet valóban elég rosszul viselik a modern motorok, de léteznek különböző adalékok, amik segítségével meg lehet tőle szabadulni!
4. Az injektorok...palira vett a szerelőd! Max. eltömődik az injektor, de az sem a víztől! Nem cserélni, tisztítani kellene!(különösen tetszett a nyitásos rész...hova is nyit egy befecskendező???) :-DDDDD Ne keverjük már a rendszer egyes részeit! Ha szét is fagyott egy része a belekerült víztől, attól még nem az egészet kell cserélni!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 22:31:02

@feketebarany666: ha ez valóban rencceres ahogy írod, akkor miért nem teszel ellene?
engem ha árqrnak valahol, azt 2féleképp reagálom:
1) ha kismértékű a kár, akkor a büdös életbe oda a lábamat be nem teszem és családomnak, barátaimnak, ismerőseimnek, ügyfeleimnek elregélem a törpénetet.
2) ha nagyobb a kár, akkor visszamegyek és hangulatomtól függően van hogy visszafogva magam, nagyon halkan előterjesztem a problémát, hogy az esetleg ott lévő más ügyfél ne hallja de ha extrém átqtnak, akkor oda minimum egy főnökjelölt, de volt, hogy rendőr kellett.

az a baj, hogy amíg a nyunyók hagyják magukat úton-útfélen átbaszni, addig a hiénák mindenkinél bepróbálkoznak. ha úgy érzed nincs meg a testi-lelki erőd egy esetleges vitához, kérj segítséget, de ne hagyd magad!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 22:32:48

@Astar Seran: lehet látta a fent már említett videót, elgondolkodott és inkább venne egy passatot... ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 22:38:04

@Manci néni, a szomszéd: :DDDDD
aki lenézi, annak legyen nagyon drága benzines autója és tankoljon tele gázolajjal!

különben nekem is volt trabim (BPZ-710). szintén kék, szóval tudom miről beszélsz! :D
nemtoom, mond-e neked valamit a szépvölgyi út (hegyoldali emelkedő a II. kerületben). 1 hengerrel baktatott fel velem, amikor elszállt a "gyújtáselektronika" (kalapács) az elosztóban. jó kis gép volt az, nagyon szerettem.

Mylady 2010.01.22. 22:41:52

Nem olvastam a kommenteket, biztos vannak még itt békés megyeiek.
Az volt már, hogy ha Telekgerendásnál tankolt és 1 km után leállt, majd megfordult és elindult vissza, Békéscsaba felé, akkor hogy került Csorvásra???

Eric_Cartman 2010.01.22. 22:52:54

Miért vesz valaki ilyen rettenetesen ronda autót ennyi pénzért ? Igaz, így 5 évesen kb. 2.2 M lehet.

müszi 2010.01.22. 22:56:41

@eznemisénvagyok: ilyen adalékot hordtuk be anno....a régi csehszlovákiából.beöntöttük a trabiba+ hozzá több liter vizet!!!ment mint a rakéta
ezt a vizezést ma a MOL keveri CSAK ÖNNEK ! nézzétek meg a viztől csöpögő kipufogó csöveket

Tsakazertish 2010.01.22. 22:56:57

Egy megyeszékhelyi szervizben dolgozom, és a posztírónak maximálisan igaza van, az elmúlt két év alatt jónéhány check engine lámpa, AGR(EGR-)szelep leragadás oka volt az előzőleg a KONDOR-BENZ kúton tankolt benzin is, gázolaj is...

feketebarany666 2010.01.22. 22:58:23

@misitcom:
csak het litert fizetsz naluk, a kannaban ot van csak. Pici tobbet szamol...

müszi 2010.01.22. 22:58:37

TAMÁS !!!!
2.5 l az nem gázolajos?
biztos ,hogy nem vagy ludas a tankolásban???? (csőcsere??)

Eric_Cartman 2010.01.22. 22:59:04

2.5 V6. Ja. Most 2010-ben 4 hengeres kétezres az egyetlen verziója. A legdrágább majdnem annyi, mint egy Honda Accord.
Celldorado.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.22. 23:00:22

Azért az nem semmi, hogy az ötödik kommentre már meg is jelent a kutas haverja hőzöngeni :-D

Manyizga (törölt) 2010.01.22. 23:01:05

Van már vagy 10 éve, hogy a Skoda Felicia 1,3GLi típ. személygépkocsim egyszercsak nem indult. Kiderült, hogy a tankban levő benzinben _feloldódott_ a benzinszivattyú szigetelőgumija és emiatt zárlatos lett szivattyú. (A szerelőm megmutatta a hibás darabot. Nem volt szép látvány)

1, szerencsére tele volt a tank, mert a szerelő szerint ha a BENZIN nem zárja el a levegőtől a felszikrázó zárlatot...

2, természetesen a Skoda szerint ez nem szavatossági hiba (3 éves autón már nem volt garancia), így jó pénzért kellett új szivattyút (tömítéssel együtt) vásárolnom tőlük.

3, lehet, hogy a vizes benzin biztonságosabb lett volna esetemben? :)

Mylady 2010.01.22. 23:08:50

@Mylady: Arról nem is beszélve, hogy Telekgerendás és Csorvás között nyílegyenes az út, két darab kanyart leszámítva, de azok Csorvás felől nézve kb 1/3 úton vannak. Szóval az első kanyar T felől nézve nem 1 km, hanem 6-8. Úgy sacc/kb, mert nem tudom, mekkora a távolság a két falu között (Csorvás még falu?)

misitcom 2010.01.22. 23:13:01

@feketebarany666: Akkor meg vidd el a kannádat bevizsgáltatni,mert elégé túlfogyaszt.

2010.01.22. 23:19:04

@Astar Seran: "Az injektorok...palira vett a szerelőd! Max. eltömődik az injektor, de az sem a víztől! Nem cserélni, tisztítani kellene!(különösen tetszett a nyitásos rész...hova is nyit egy befecskendező???) :-DDDDD"

Tisztában vagy az injektor működésével? Ha nem akkor dióhéjban: A befecskendező rendszer működésének a lényege, hogy az üzemanyag több bar túlnyomással érkezik a tank felől. Az injektor (szelepe) megakadályozza az üzemanyag áthaladását, amig a behúzótekercse szuflát nem kap. Ilyenkor rugó ellenében nyit, és a nagy nyomás a hengerbe tolja a naftát, keresztmetszett miatt porlasztott formában. És van nyitási és zárási idő is. Egyébként ha egy injektor tönkremegy, akkor általában arról beszélünk hogy "bepisil" azaz zárt helyzetben is átereszt, ill nem kellően porlaszt, ezen tisztitás nem mindig segít.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.22. 23:28:51

Felháborító!

Nem is tudom, meséltem-e már a mexikói nyaralásomról...

2010.01.22. 23:33:39

@misitcom: Nem fogyaszt az túl. Egy szép tavaszi napon, gondoltam életrekeltem a robogómat, vettem hát a világot látott 5 literes hitelesítetlen kannámat, amibe 10 év alatt még egyszer sem sikerült 5,7 liternél többet nyomni. Aztán a kedvenc kutamon úgy belement 7 liter, mint a picsa! Vertem az asztalt, hogy a pofátlanságnak is van határa, persze jött a kutas, hogy a kútfejeket éppen az imént hitelesítettek, ellenben az én teszkós kannámmal. Értem én, de én nem azon akarok vitatkozni, hogy 5,25 vagy 5,31 liter, hanem azon, hogy a picsába fér egy 5 literes kannába 7 lityo?

misitcom 2010.01.22. 23:40:15

@Jankove: Csodálkoznék,hogy ha bármelyik kútnál is elfogadnák az efféle panaszokat.
Két dolgot lehet tenni:1 nyelsz egy nagyot és tovább állsz.2 Kérsz mellé még egy dobozgyufát....

Manci néni, a szomszéd 2010.01.22. 23:44:23

Hihi! Egyik ismerősöm mesélte, hogy volt kint az öccsénél amerikában és megálltak tankolni. Valami akció volt, hogy 10 gallon (vagy valami hasonló mennyiség) után adnak ajándékba valami barkácsszerszámot.

Na az öcsinek kellett is az, csak nem fért bele a kocsijába annyi benzin, fogta a csövet és elkezdte locsolni a benzint a földre. A kutas meg őrjöngve rohant ki, hogy inkább odaadja az ajándékot, csak hagyja már abba a locsolást :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.22. 23:47:21

viz:benzin 1:10? akkor el sem indult volna az autód! Ez a történet kamu, próbálsz betenni egy kútnak! Talán konkurense vagy?

madefalvi 2010.01.22. 23:50:06

Ami a vizes benzint illeti: A Dáciával megtanultam, hogy télen egy tank benzin mellé nem árt egy-két deci ipari szeszt (lilára vagy kékre festett etilalkohol) tölteni. 1-2 liter egy télre elég volt, soha többet nem voltak benzinfagyási gondjaim.
A Vectrával mostanság Check engine lámpa gyúlt ki nekem Mol és Petrom tankolás után is. A szerelőm mondta, injektortakarítás lesz a vége... Röhögjetek: 50 liter drága Lukoil kékszínűt eljártam (írta a kúton, hogy kitakarítja a benzinvezetékeket, injektorokat) s a motor megy, mint a burung. :)

duggongg 2010.01.23. 01:08:58

"ezt a vizezést ma a MOL keveri CSAK ÖNNEK ! nézzétek meg a viztől csöpögő kipufogó csöveket"
Muszi. Nem tudtam eldonteni hogy hulyeskedsz vagy tenyleg ilyen buta vagy. A benzin 99%-ban vizze es CO2-ve eg el. Amikor forro a kipuffogo akkor a viz gozkent tavozik de indulaskor, amikor meg hideg akkor egyszeruen kicsopog belole. Ezt latod.

romesz 2010.01.23. 03:50:13

@Manci néni, a szomszéd: "fogta a csövet és elkezdte locsolni a benzint a földre."

Ezt nem teheted meg, mert a rendort is rad hivjak kornyezet szennyezesert.

csak szemetelesert ilyen buntetest szabhatnak ki www.azlitter.org/uslitter/march2004/pics/12_UselessSign.jpg

A barkacsszerszam valoszinu valami kinai szar volt, es jo ha 1-2 dollart megert.

BKV reszelő 2010.01.23. 05:42:29

"(köbö 5Ft mínusz a 95-ös, az átlag árhoz), de ránézésre elég korrekt kútnak tűnik. Mint megtudtam családból és ismerősök közül is már elég sokan tankoltak ott, kifejezetten komoly verdákba is (2007-es 530-as BMW, az elég érzékeny az üzemanyagra)"

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

A tipikus magyar gazdag ! BMW 530-assal begurul a kútra és kétezerért tankol, mert nincs több pénze DDDDDD Mennyit látni ilyeneket ! DDDDDDDDDDD

tiborc2008 2010.01.23. 06:43:31

Van ugyi a Mercedes Benz, meg az ungarische Benz, a kondor. Maradt volna inkább keselyű a nyavalyás.

Donor 2010.01.23. 07:27:01

Egyik ismerősöm is járt így dieselel a lukoilnál, ami azért nem olyan kicsi és gagyi kút.
Neki is az üzemanyagszűrőt kellet cserélni. Más baja szerencsére nem lett, de ott is tagadták. Mintát vettek meg minden, de ugye azt már cseszheti, mert nem bizonyított semmit.

Természetesen direkt nem keverik vízzel, mert nem lehet, csak néha ki kellene takarítani a tartályt, illetve nem ráadni a kútfőre amíg nem üllepszik le.

Amúgy meg mostanában 5-10% etanolt tesznek a benzinbe adaléknak. Egyrészt növeli az oktánszámot, másrészt azt a kevés vizet ami előfordulhat üzem szerűen, kitakarítja a rendszerből.

littlesue 2010.01.23. 07:32:26

@salapapa: én is igen bírom Winkleréket, a TopGear-ről nem is hallottam eddig, de pótolom :)

littlesue 2010.01.23. 07:33:37

@hagyma: :) yes, yes, ezek vesznek magentist :)

mindegykivagyok 2010.01.23. 07:53:31

Ez a patkàny nàlam nem uszta volna meg!
Még a zsigulis korbol visszamaradt gyökér!

mindegykivagyok 2010.01.23. 07:58:39

@BKV reszelő: Itt maga a tény gusztustalan
mindegy mivel gurulsz oda te ostoba!

feketebarany666 2010.01.23. 08:04:06

Biztosbh a kannaval van vmi, van vagy ot eves, muanyag es egy picit homoru mar az oldala...
Vissza mentem, ok le tagadtak h mas is visszajott problemaval es ennyi.
Azota nem tankolok ott, pedig itt van ket utcara..
Max ha nagyon ures, 3 ezerert, h elmenjek a kovetkezo kutig.
Pedig ez nem kis nevtelen kut.

PanelProli 2010.01.23. 08:13:38

Na, ezért nem jártak a múlt héten a buszok Pesten...

Az új beszállítójuk, a CONDOR BENZ gázolajozott vizet szállított nekik. Persze az egészet a sofőrökre fogták, hogy sztrájkolnak :-)))

joczy 2010.01.23. 08:14:32

Esetleg a kúton venni mintát és az alapján megkezdeni a hivatalos utat?
Ha valóban szar az üzemanyag, a kapott blokkal, vagy számlával igazolod a tankolást.
Vagy vald be, neked is van egy kutad a szomszédban, és le akarod járatni őt.

Rókakígyó 2010.01.23. 08:15:35

Én nem vagyok benzinkutas, de télleg lehet vizezni a benzint és vizezik is sokszor. Emlékzzeteke csak pl a Macskajajra:)

Az jut eszembe, amikor régen voltak olyan kutak - mostanában már nem látok ilyet - hogy keverékhez át kellett állítani a fejet. Na abból is voltak problémák. Nem egy trabit hallottam szétégni emiatt.

Rókakígyó 2010.01.23. 08:17:24

@Donor: A lukoil manapság az egyik legkorektebb hálózat, azzal együtt, hogy sok helyen átvettek meglévő kutakat.

joczy 2010.01.23. 08:18:04

@BKV reszelő:
A 2007 es BMW már öreg.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.01.23. 08:19:46

szerintem nem vizet, hanem tul sok E85-t tettek a benzinbe

1: tokeletesen oldodnak egymasban
2: alig eszreveheto teljesitmenycsokkenes tapasztalhato
3: magas E85 oldali aranynak koszonhetoen kimosodik a kosz a tankbol-csovekbol
4: felelosen gondolkodo magyar ember 20000km intervallumnal benzinszurot cserel
5: 100 forinttal olcsobb litere

az auto-vegyipar nagy fenegyereke az IPA (izopropil-alkohol). meg lehet nezni, szinte mindenbe belerakjak (ablakmoso, zar jegoldo, injektortisztito, etc).

en vizmentesitesre metanol helyett inkabb IPA-t hasznalnek, ha valasztani lehetne (kiveve, ha szeretitek a formaldehidet szivni)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.01.23. 08:25:35

@gergo: masodik pont persze csak akkor igaz, ha eletedben eloszor tankoltattak veled sok E85-tel kevert benzint

szerintem vizzel higitott E85-tel felutott benzint tankoltattak veled. ez csak eszmefuttatas, de tiszta E85-be 15%vizet siman lehet tolteni mindenfele kulso valtozas nelkul (ezt a kevereket mar lehet benzinhez tankolni, gond nelkul elegyednek egymassal)

csak ezt bebizonyitani laboratoriumi meresekkel lehet

irdatlan bácsi 2010.01.23. 09:05:30

Vízteleníteni tökéletesen lehet denaturált szesszel! 1 litert hozzá kell önteni egy tank benzinhez. A denszesz tökéletesen keveredik vízzel és benzinnel egyaránt, vagyis oldódnak egymásban.
Ja, igen utána szűrőt kell cserélni! Amit egyébként is kellene néha, akkor amikor még semmi baj nincs vele!!!

renugard 2010.01.23. 09:14:23

Kérdem én: aki 7 misiért dél-koreai szart vesz, az mi az apja tökét spórol 5 forintot a benzinen? Pláne, ha 2,5-ös, ami után nyugodtan lehetne olajfinomítót kötni. Plusz a komolyabb autók, amiket a posztban említenek, gond nélkül szaladgálnak ugyanazzal a szemetes üzemanyaggal. Vajon ez mitől van?

renugard 2010.01.23. 09:16:20

@Rókakígyó: Igazad lehet, a Macskajaj valóban komoly szakirodalom az autók és az üzemanyagok terén. :)

pet77 2010.01.23. 09:19:27

@irdatlan bácsi:
..hogy ez a rafinált benzinkutas a viz mellé miért nem önt a benzinbe egy kis denszeszt is??
Nem is bukna le...

pet77 2010.01.23. 09:21:53

@renugard:
Attól függetlenül,hogy én sem adnék érte annyit,nem olyan szar az a magentis v6.Én is meglepődtem:)

Getz 2010.01.23. 09:49:46

Azért a szervizeseket sem kell félteni. Velem egy T***a márkaszerviz akarta eljátszani a szar-üzemanyag trükköt, mivel halvány lila fingjuk sem volt mi van az autóval (garanciális idő alatt). Lefejtettek pár liter üzemagyagot és mutogatták, hogy milyen szar színe van. Előkotortam egy maroknyi, az utóbbi három hónap tankolásról szóló nyugtát és megkértem őket, adjanak írásba, hogy feljelenthessem a kutat (~egy kútnál tankoltam). Ezután már nem volt baj az üzemanyaggal, és tényleg nem az volt a hibás...

változó csillag 2010.01.23. 09:59:41

www.amei.hu/kapcsolat.php

ha valakit érdekel szakember véleménye, hivja fel a fentebbi linken található számon az ámeit. Ez a cég minőségellenőriz, vannak tapasztalataik a témával kapcsolatban.

Astar Seran 2010.01.23. 12:11:42

@Jankove: Akkor most olvasd szépen vissza azt, amit Te írtál és azt, amit én írtam! Te is egy egész rendszert írsz le! Tisztában vagy-e vele? :-DDD
Bontsuk csak szépen alkotóelemeire és ott lesz a megoldás...de gondolom ezt nem kell magyaráznom, hiszen elvileg értesz hozzá! A tisztításról pedig ne vitatkozzunk, hiszen egy nagyon apró, oda nem illő dolog is képes részleges, illetve teljes dugulást eredményezni... Ezekre a kis piszkokra elsősorban a mai, modernnek mondható nagynyomású befecskendezési rendszerek érzékenyek. Persze a szerelő szempontjából érthető, hogy egy nagyobb egységet akar kapásból cserélni, mint a kicsivel bíbelődni, de az állításomat továbbra is tartom!

Astar Seran 2010.01.23. 12:27:57

@müszi: A kondenzvízre gondolsz? Az bizony kémiai folyamatok eredménye, úgyhogy nem nyert!

renugard 2010.01.23. 13:17:04

@pet77: Persze...mindennél van lejjebb :D
Nekem kb 4-5 milliót ér, bár a c4-esünkkel összehasonlítva inkább négyet.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 14:17:40

@müszi: halloottál már a forróság-hidegség által keletkező kondenzvízről? ;)
nem vagyok a kutak mellett, nem is zárom ki, hogy vizezik a nyálat. de ami a kipufogókból jön, az bizony annak köszönhető, amikor a meleg kipufogó elkezd hűlni és a külső pára leül a "furulyában". aztán a hideg motor amikor beindul, ezt ki is köpi... láttál már meleg autót hugyozni? :D
én még nem. max a totoját, amék nem csak nyálla megy.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 14:19:05

@irdatlan bácsi: nnaja... a szűrőcsere az, amit az autósok 99%-a elfelejt.
meg a fékolajcserét 3évente...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 14:22:22

@Jankove: viszont ha ahogy a pószter monggya 10szerese a nyitott idő, akkor a vezérlésével lesz gáz.
akkor viszont várom sok szeretettel computerjavításra. :)

Yllian 2010.01.23. 15:30:09

95-ben a Mol-os 95-östől az AC-pumpám szállt el. Ebből volt is botrány, fizették a kárt, amennyiben: megvolt a számla a benzinről, szerelésről.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 15:44:11

87ben a petyőfihíd pest felé vezető lábánál volt egy brenyakút. asszem áfor. ott megtankoltam a mocim, mert lassan porzott a tank a balatoni túra, majd oonan veszprém-budapest út óta.
teletankoltam, majd a Vácin lerohadtam.
nem... nem víz volt. a keverék kútfejből tiszta 86os jött. nanáhogy besült a dugó.
akkoriban még nem voltak kártérítési perek. önkőccség.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.23. 19:01:11

Vizet csak szökőkútból, vagy a patakból!

Don Quixote de la Ferko 2010.01.23. 19:06:17

@salapapa:
"meg a fékolajcserét 3évente... "

Miért is?
Most lenne éppen akut...

Matiz Papa (törölt) 2010.01.23. 21:27:53

@Sün‼: Vagy az Aldiból. Ott még mosolyognak is.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 22:05:23

@luciferko: nem akarom szakmailag összecseszni a blogot, de biztosan van saját szerelőd. kérdezd meg tőle miket, mennyi időnként kell cserélni ahhoz, hogy megbízható legyen a verda. :)

englandboy 2010.01.24. 00:36:27

haho kémia mesterek

az e85 oktánszáma asszem 109

Walter Melone (törölt) 2010.01.24. 11:24:56

A víz nem elegyedik a benzinnel.

Ennyi.

staropramen 2010.01.24. 16:22:13

Sztrovacsekek!
A posztoló hülyeségeket írt.
Mellesleg megjegyzem, hogy mindenki tankol valahol azelőtt,mielőtt a kocsija elromlik.

Mylady 2010.01.24. 18:39:44

@staropramen: vagy nem
de akkor érthetőbb a probléma :)

Matiz Papa (törölt) 2010.01.24. 19:55:12

@Sün‼: Igen itt, hol máshol lennék? Békeidőkben még Sün-díjas Puma voltam, aztán Nyúl lett belőlem

Secnir 2010.01.24. 20:05:56

Benzin víztelenítése pillanatok alatt:

http://adim.freeblog.hu/files/Müvész/Viz%20és%20gyufa.jpg
pyrocenter.hu/receptek/receptek.php?open=26

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.24. 22:25:06

@Nyúúúl:
És miért-e?
Már ha szabad érdeklődnöm?

labi 2010.01.25. 08:53:25

@telepata:
Ingyen abroncsnyomás mérés van Karcsiéknál?! Atakurva! Ilyenről még nem is hallottam, ezentúl oda fogok járni, mert más benzinkutakon nem mérnek, vagy ha igen, akkor megvágnak érte 10.000-re!
Balfasz.

Gerw 2010.01.25. 09:38:03

Ellenőrrel elmenni benzunt levenni helyben, megvizsgálni majd mehet a több százezres büntetés benzin hamisításért. Ellenőrök figyelem a büntetésből tuti jár egy kis jutalom nektek is, hajrá!

Agyalap 2010.01.25. 11:34:40

@Walter Melone: Csak úgy magában tényleg nem. Adalékanyagokkal már el lehet érni, hogy a víz apró csöppekben keveredjen a benzinnel és főleg, hogy úgy is maradjon.
Ettől még jobb is lehet a keverék góhatásfoka, mert a robbanásnál felszabaduló vízgőz segít "nagyobbat lökni" a dugattyún. Cserébe sokkal jobban rozsdásodnak az alkatrészek :)
Ha végre valaki kidolgozná a módszert amivel egy 20% vizet tartalmazó üzemanyagot használhatnánk, jobban járnánk. De amíg ez csak az autósok érdeke, nem nagyon fog menni...

Agyalap 2010.01.25. 11:37:30

@Secnir: Áááááá
Ez inkább a víz benzintelenítése :D

Peetee 2010.01.25. 12:35:46

Kia Magnetis-el jársz...nekem itt véget ért a story. Te egész életedben csak szívni fogsz. Azért adott a sors ilyen autót neked...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.25. 13:43:09

Nektek nincs olyan érzésetek, hogy két csempész-maffiózó/adócsaló találkozott?

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.26. 10:12:02

Aki azt hiszi, hogy más kutaknál nem csalnak az menjen el pl. a budaörsi pihenőben az Agip kutakhoz. Tankolni ne tankoljon csak figyeljen 10 percig...

Snake Plisken (törölt) 2010.01.26. 15:57:45

Azért a fogyasztóvédelem jelenlétében még lehet venni egy mintát rajtaütés szerűen... A szerelő is melletted tenné le a voksát, papírjaid is vannak a javítási költségről...

Szóval ez nem annyira halott ügy, csak dolgozni kell rajta.
Ha a lóvé nem is jön vissza, a kút még bezárhat...
És ez nem bosszú lenne, hanem minket védenél meg ezektől, mert a kezedben van a jó lap, csak nem akarod kijátszani...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.28. 10:15:57

@Snake Plisken: tökéletesen igazat adok Neked!
ha neki, magának nem is lenne már haszna a dologból, mindenesetre a többi fogyasztót védhetné meg az esetleges újbóli átqrástól.
nem beszélve arról az egyszeri tényről hogy (PERSZE FELTÉTELEZVE, HOGY VALÓBAN CAR A BRENYA OTT!), hogy amik most még bírják (autók-motorok), azok sem érik meg szerviz nélkül az öregkort.

Don Quixote de la Ferko 2010.02.07. 11:33:07

@salapapa: A válasz rövidebb lett volna.

Kösz.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.07. 12:44:37

@luciferko: valóban? túl leegyszerűsíted, de tessék:
kerekek : 7°C felett nyári, alatta téligumi
hűtőfolyadék : nyáron kevés fagyállóval (hogy legyen kenése), télen az égövnek megfelelő (nekem -40°C)
motorolaj : gyártó és felhasználófüggő
féktárcsák, pofák, szilentek, tartóbakok, teleszkópok, lámpatestek-izzók...
az izzókon kívül nem akkor kell cserélni, ha már tönkrementek, hanem amikor elérik a korukat. ez is nagyban függ a gyártótól (ócsóbbakat sűrűbben kell) és a felhasználótól.

tényleg rövidebb lett mint egy kérdés a szerelődhöz? :P
süti beállítások módosítása