Tamás egy kis kútnál tankolt, mielőtt lerobbant a kocsija. A szerviz szerint a benzinnel volt a gond, ami vizes volt és mocskos, így nem kevés kár érte. Tamás ezután hiába reklamált, a kút vezetője már nem tudott mit kezdeni a panaszával, mivel nem azonnal a lerobbanást követően ment vissza hozzá, amikor ugye még nem is tudhatta, mi okozta a problémát.
Gyanítom nem én vagyok az első az országban, akinek sikerült szennyezett vagy vizes benzint tankolni, hogy a spórolt összeg többszörösét költhessem utólag javításokra. Pont ettől való félelmemben, soha nem is mentem ilyen kis noname kutakhoz, de életemben először még tettem egy próbát, egy kis békés megyei kútnál, név szerint a Kondor Benz nevű tragédiánál.
Az elmúlt 3 évben majdnem minden hétvégén kétszer elmentem az egyik Kondor kút mellett, Telekgerendásnál, de tankolni eszembe se jutott. Nem is sokkal olcsóbb (köbö 5Ft mínusz a 95-ös, az átlag árhoz), de ránézésre elég korrekt kútnak tűnik. Mint megtudtam családból és ismerősök közül is már elég sokan tankoltak ott, kifejezetten komoly verdákba is (2007-es 530-as BMW, az elég érzékeny az üzemanyagra), gondoltam mégis teszek egy próbát, úgyis útba esik. Már majdnem üres volt a tank - egyébként egy 2005-ös évjáratú, 2.5literes V6-os Kia Magentis-t nyúzok - picivel több mint 50 litert tankoltam bele. Elindulok, autóm olyan 1km után, az első kanyarban lefullad. Check engine lámpa nem világít, látszólag minden oké, kocsi nem megy. Önindítózok, pöccre indul... Mondom ez így nem lesz jó, megfordulok irány Békéscsaba. Sajnos odáig már nem jutottam el, Csorvás határában leállt a gépszörny és már nem is tudtam bele életet lehelni, jött a tréler.
Pár nap múlva hív a szerelő, hogy minden okés a géppel, csak leengedte a "keveréket", ugyanis benzin helyett olyan 1:10 arányú víz-benzin keveréket tankoltam, mai motorok ezt valahogy nem szeretik...Persze kissé bosszús voltam, kis utánajárás során sikerült megszerezni a főnök telefonszámát, hogy akkor lóg nekem egy elszállítás, egy motortisztítás és persze 50 liter benzin árával. Emberünk amint meghallotta, hogy mit merek mondani leoltott a sárga földig, hogy mit képzelek magamról, ilyennel zaklatom és csak hogy tudjam korábban már más is megpróbálkozott ezzel, nehogy azt higgyem, hogy ő ennek be fog dőlni. Abszolút nem érdekli, hogy mit mondott a szerviz, akkor hinné el hogy tényleg a benzinnel volt a gond, ha közvetlenül a tankolás után, mikor leállt az autóm, akkor visszamentem volna a kútra, ott előttük vettünk volna mintát a tankból és azt küldte volna ellenőrzésre Ő Pestre. Mondom mégis honnan tudtam volna biztosan, hogy a benzintől állt le az autó? Gyanítottam, de alapvetően bármi más baja is lehetett volna, pont erre való a szerviz, hogy ezt megmondja. Hát ő ezt pont leszarja (megjegyzem nem ezzel a szóhasználattal élt, de ebben a hangnemben), ő így nem is foglalkozik a dologgal, nekik jó a benzinjük. Sokat nem tudtam csinálni, jó fogyasztó békát lenyel, többet oda nem megy.
Persze nyom nélkül nem maradt az eset, pár hétre-hónapra rá kezd villogni a check engine lámpa, irány szerviz, mi lehet a gond. Nos az is kiderült, hogy a benzin nem csak vizes volt, hanem koszos is, 6 injektorból kettőt legyilkolt. Működnek, csak a nyitási idő olyan tízszerese mint kéne. Javítani nem lehet, két injektor rendel, végülis csak megduplázta a kiadásaimat.Ennyi idő után már soha nem fogom bebizonyítani, hogy a Kondor Benz kútnál szar az üzemanyag, ezt már sajnos beláttam, de ezúton üzenem minden kedves autósnak, motorosnak, és egyéb robbanómotoros járművel közlekedő honfitársamnak:
A BÉKÉS MEGYEI KONDOR BENZ KUTAT MINDENKI MESSZIRE KERÜLJE EL, NEHOGY ÚGY JÁRJATOK MINT ÉN!!!!
üdv
Tamás
Az utolsó 100 komment: