Tékozló Homár

Hagyta magát korrumpálni, majd átverte az autóst az őr

2010.02.10. 01:18 | szily | komment

PJL egy morális tanítómesterrel találkozott, de ennek mégsem örül. PJL 2 perccel az egyórás idő lejárta után bicegett vissza a parkoló kocsijáig. A parkolóőr először hajthatatlannak mutatkozott, majd 2000 forint fejében elvette a csekkjét és zongorázott egyet a készülékén. Pár nap múlva derült ki, hogy az őr igazából egy zen mester, aki fájdalmas példával akarta illusztrálni, hogy csalni mindig rossz. Ugyanis igazából nem törölte a gépéből a feljelentést, így emberünket jól megbüntették 13800 forintra. Nem értjük a keserűségét, hiszen eggyel több olyan ember lett ezáltal, aki tuti, hogy soha többet nem korrumpál parkolóőrt.


Történt egy januári délutánon, hogy kocsival mentem a belvárosba elintézni valamit. Rendszerint nem szeretek autókázni a dugóban, ha lehet, inkább busszal/villamossal megyek, de mivel a lábamat nemrég műtötték, gondoltam, autóval kényelemesebben és gyorsabban megjárom.
Leraktam a kocsit a Tölgyfa utcában, vettem persze parkolójegyet, úgy saccoltam, kb 1 órán belül végzek- kis híján azonban nem így történt.
Pontosan 1 óra 2 perc múlva igyekeztem vissza a kocsihoz, amikor is látom, hogy a hivatástudatában túlbuzgó parkolóőr mikuláscsomagot tuszkol az ablaktörlő alá. Szaladok - pontosabban sántikálok- oda, ahogy csak bírok, még elkapom, mondom neki „Kérem, engedjen már el, idejében itt voltam, csak hát, tudja, kicsit elszámítottam a sebességet a lábam miatt..”
Mutatom neki a kötést, naivan reménykedve, hátha meghatja. Hát nem hatja. Az egyszeritekintetű cigány fiatalember motyog nekem valami olyasmit a serkenő bajsza alól, hogy „..há mosmá mindegy, eszt nem tudom má kitörőni…”
Én meg erősködök tovább, hogy csak 2 percen múlt az egész, és legyen már jófej.
A mellettünk lévő buszmegállóból két srác nekem szurkol: „Haver, tényleg engedd már el, nem látod, hogy rossz a lába?”
A közös nyomásra némi tétovázás után a hivatás mintaképe odasúgja nekem, hogy menjek utána a következő sarokra, és hozzam magammal a csomagot meg a csekket, aztán „valahogy elintézzük..”. Nem értem, miért kell ugyan elmenni ezért a sarokig, de kapom a csomagot, és loholok utána. Aztán közben leesik, hogy valószínűleg azért akarja odébb lebonyolítani ezt a jótékony, nemes cselekedetét, hogy a buszmegállóban állók ne lássák, ne legyen szemtanú.
A nagylelkű parkolóőr markát azon nyomban 2000 Ft üti (sajnos nem volt nálam kisebb), a csomagot visszaveszi, a csekket elrakja, meg még nyomorgat is valamit a gépén, így az ügy megoldottnak tekintve és lezárva.
Kicsit rossz szájízzel mentem vissza a kocsihoz, szitkozódva a 2 perces késés, meg a rákövetkező kellemetlen incidens miatt. Tudom én, hogy ennél milliószor nagyobb pénzek is eltűnnek urambátyámék zsebeiben, mégis, valahogy nem fekszik nekem ez az egész lekenősdi.

Az esetet már el is felejtettem egyébként, amikor a minap érkezett egy boríték, benne a csekk meg az összeg: fizessek 13.800 Ft-ot az illetékes parkolótársaságnak. Szemem-szám elállt ekkora patkányságtól: ezek szerint nagyfiam nemhogy zsebre vágta a lóvét, még be is jelentett a lejárt parkolócetli miatt. A bírságot egyébként akkor sem állt volna módomban befizetni, ha akarom, ugyanis a csávó visszavette a csekket.
Nézem a levelet és kínomban röhögök: ebben az országban már csalni sem lehet tisztességesen?! Hát nem. Mert úgy látszik, itt csak a betyárok maradtak- a becsület meg már jó régen elveszett valahol útközben.
 
üdvözlettel: pjl

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegény ember 2010.02.10. 01:28:53

Most akkor megkenni a parkolóőrt korrekt?

Megdobbent 2010.02.10. 01:39:27

Aham, hat ennyit arrol, hogt a joszandekat feltetelezve adtal neki penzt. Ilyen mentalitasu embereket vesznek csak fel, mert ilyen a vezetoseg is, es nem akarnak addig balhet, meg az osszes penz nem landol rendesen az MSZP-nel es a FIDESZ-nel, ahogy kell neki.

Mostanaban ugyanis idegesek, a BKV-s es Mavinformatikas penzeknek csak resze tud partkasszaba jutni, kis resze meg csak-csak elmegy offshore-ba, de a nagyot viszi a rendorbacsi, mert van egy partmoszerolgatas.

Gecijo ez az orszag.

dr. Aullah 2010.02.10. 01:45:20

Az elején hagyjuk már ezt a hülye mesélést. Kutyát sem érdekli, majdnem el sem olvastam.

Amúgy nincs valami 5 perc türelmi idő, hogy ha lejárta után 5 perc múlva megérkezik az ember akkor nem kell fizetnie?

Mellesleg küldök egy ÍJ pólót a poszt tolónak. Aki másokat fizet le, az megérdemelte.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.10. 01:49:47

@Aullah: 10 perc a türelmi idő, de ne kössünk bele minden apróságba, inkább örüljünk a nemességnek.
Nemes veszközzel küzdött a parkolóőr a korrupció ellen és nemes írás volt, élveztem!
Nem kicsit, nagyon! :-)

Stupido_Girl 2010.02.10. 03:14:09

Hát ez szívás volt. Így hajnalban csak ennyire telik tőlem.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.02.10. 03:52:30

@Megdobbent: ha azt hiszed, hogy a BKV meg a Mávinformatika valami, akkor tévedsz. Az nem hogy csak a jéghegynek a csúcsa sem, hanem a csúcsnak csak egy apró, iciri-piciri szemcséje... Szerinted azok, akik milliárd eurós hiteleket vesznek fel, megelégednek pártízmillió forinttal? Mert 2-300 milliónál többről itt ugye nincsen szó... Az meg lóf@sz sem a több száz milliárdhoz képest, amit eddig elloptak, elcsaltak és eltüntettek...

Ami meg a posztolót illeti: így jártál ecsém. Legközelebb majd nem bízol a cigányban. Hoppá, akarom mondani a parkolóőrben. Izé, na, a cigány parkolóőrben.

nyúzott arcú lány 2010.02.10. 05:09:29

2 percért nem büntethet (türelmi idö), ha megvan a jegyed akkor nyert ügyed van, csak a 2000-t buktad.

Tökiböki 2010.02.10. 05:28:58

Hegyeshalomnál cserélni kéne a táblát. Welcome in spermabank. mert geci egy országban élünk az tuti.

Megdobbent 2010.02.10. 05:39:47

@Micsoda??? Ez nevetséges!!: jajhaj, nem is felteteleztem, hogy ez volna az egesz, de ezek forognak kozszajon.

Asszem, ha megtudnam akarcsak a felet is az igazsag negyedenek, valoszinuleg ott helyben rebootolnek, es csunya terrorista valna belolem :I

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.10. 06:27:58

mintha régebben lett volna 5-10 perc türelmi idő..

Anyád barátja 2010.02.10. 06:33:43

Mélyen elítélem a célozgatást a parkolóőr származására!Dolgos cigányember mit csináljon ha télvíz idején nem tud bodzát gyűjteni?? Olyan autósok pénzét gyűjti,akik hisznek a betyárbecsületben!
Ilyenkor nem vesztegetni,hanem csomagocskát rúd alakúra formálni két tenyérben és sunyi parkolóőr csokibarna ánuszrózsájába felhelyezni!Sünnel biztosítani kihullás ellen!!

okuljatok 2010.02.10. 07:37:41

PJL! Te balek vagy öcsém!
Azon a bünti csekken sem lehetett 2000 Ft a bírság, csak úgy 1500!
Kussolsz, befizeted, és még spórolsz is 500-at.

RaveAcE 2010.02.10. 08:12:42

Ügyes vagy, jól megszívattad magad.
Lassan fel kéne fogni, hogy nem tudnak törölni azzal a vacak géppel.

É2I 2010.02.10. 08:35:29

Korrumpálunk? Azután meg csodálkozunk, hogy ilyen a világ?
Hát, izé...

Tnerif 2010.02.10. 08:38:20

Kövezzetek meg, de ezt kurvára megérdemelted.

Pontosan azért van ennyi korrupt parkolóőr/rendőr/bármilyen hatóság, mert mindenki vevő rá, hogy kicsit olcsóbban ússza meg a dolgokat.

Ami persze oda vezet, hogy a rendőr/parkolóőr/stb minden apró hülyeségért nekiáll szórakozni, hiszen várja a jattot, amit jó eséllyel meg is kap a sok hülyétől, így lehet, hogy egyszer olcsóbban megúszod, de összességében mindenki sokkal többet fizet.
Ha soha senkitől nem kapnának, nem is állnának neki 2 percért adminisztrálni meg izzókészletet nézegetni.

Nikorene 2010.02.10. 08:58:19

Ha megvan a jegy, és a büntetés időpontja a renccerben, és nincs közötte 10 perc, akkor ügyfélszolgálatra beslattyog, és törölteti a büntetést...
Természetesen ezt mindenféle köcsög korrumpálás nélkül is meg lehetett volna csinálni, ha valóban 2 perccel később érkezel...

AlexWolf 2010.02.10. 08:59:37

Engemet senki sem akart még korrumpálni :( Pedig hagynám!

Matiz Papa (törölt) 2010.02.10. 09:02:14

Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot!

elwood 2010.02.10. 09:18:54

korrumpálom a parkolóőrt aztán panaszkodom milyen korrupt ország ez

ilyen állat nincs is

betépett felhasználó 2010.02.10. 09:34:19

ciganykodtal, ergo te voltal a cigany

béla2 2010.02.10. 09:46:30

1 óra parkolás alatt 5 perc, 1 órán túl 15 perc a türelmi idő. Ha megvan a jegy, el kell faxolni/be kell mutatni és rendben van. Ennyi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.10. 09:53:53

A bírság is kevesebb vot. De még azt se fizeted ki, ha beküldöd a jegyed másolatát egy méltatlankodó levéllel.

bekbórd! 2010.02.10. 11:01:43

Úgy tudom, és logikusnak is tűnik, hogy nem lehet törölni a gépből a bejegyzéseket. Pont az ilyen esetek elkerülésére. Persze ha az ügyfél nagyon erősködik, pár ezresért meg lehet próbálni, többet úgysem találkoznak...

Lacaca 2010.02.10. 11:04:36

Megérdemelted!
Egyrészt azért, mert megvesztegettél valakit, másrészt mert nem vettél gyorsan egy jegyet és akkor tisztázni lehetett volna, harmadrészt, mert a megjelölt származásúval üzletet kötöttél. Looooooooooooooser

FDToth 2010.02.10. 11:10:49

Ott húzzák le ezek az ember ahol tudják.Csak 2 eset: alig bírtam beállni a fizetős parkolóhelyre, mert nem volt eltakarítva. Jegyet elfelejtettem venni, kaptam is a csomagot. Befizetem, mert az én hibám, de jó lenne, ha a parkolási díjért tiszta parkolókba tehetném az autót.
második: Az Operába mentem előadásra autót leraktam egy közeli utcába. 17:52-volt, 7-től ingyesnes. próbáltam bedobni úgy a pénzt, hogy átlépje a 7 órát, de 400Ft-nál többet nem fogadott el, hiába próbálkoztam mindenféle pénzérmével. Így bemenetem az előadásra úgy, hogy tudtam 18:52-kor lejár majd a jegyem, de bíztam benne, hogy erre a 8 percre nem büntetnek, hosz akárhogyis szerettem volna többet fizetni, az automata valszeg rosz volt, előadás közben meg nem lehet kijönni...
Szóval előadás végeztélev vissza akocsihoz és természetesen ott a csomag. időpont: 18:59... no comment.
Felhívtam az ügyfélszolgálataot, hoyg szerettem volna többet fizetni, de a gép nem fogadta el. Válaszuk: valószínüleg rossz volt az autómata, mirét nem mentem egy másikhoz? Sajnos az ügyintéző kommunikációs kultúrája a éegalja volt, de annyit elmondott, hoyg fax-on tehetek panaszt. Nem fogok hónapokig baszkodni velük, befizettem a bírságot.
No jóindulat.

elwood 2010.02.10. 11:20:31

remélem a cigány posztoló aznapi többi megvesztegetése azért rendben sikerült

Rajmond 2010.02.10. 11:37:42

Nem szégyeli magát a posztíró? Cigányozik pedig ő ebben a sztoriban a legnagyobb cigány...

kanizsai gyökerek (törölt) 2010.02.10. 12:57:53

azé én visszamennék és megkenném mégegyszer a parkolóőrt. de má nem kétezressel!

boldii9 2010.02.10. 14:49:09

A 2 rugó meg a 14 rugó együtt is olcsó megúszást jelent a vesztegetés várhatóan ugyan felfüggesztett büntetésével szemben.

Örülj!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.10. 16:07:59

egy óra parkolásál 15 perc türelmi idő van...

El_Gato 2010.02.10. 17:11:39

@Rajmond: mar mer ne irhatna meg a posztolo, hogy cigany volt az ipse, ha egyszer az? ugy utalom ezeket az alszent, demagog satirozasokat, amiket a hiradoban is nyomatnak egy-egy buneset kapcsan, meg mar itt a forumon is ez megy..Azert (is) tart itt az orszagotok, mert allandoan pesztraljatok ezeket!
pjl, (a posztod alapjan no lehetsz) te meg berelj fel ket markoslegenyt, es kenesd el az or szajat ugy, hogy meg a fogait is felrenyelje..

Rajmond 2010.02.10. 17:37:20

@El_Gato: Tévedésben vagy barátom..
Nem az a baj hogy leírta hogy cigány hanem az A H O G Y leírta! Én pl. zsigerből utálom a cigókat de a postíró csak azért ne cigányozzon már hogy a lúzerségét takargass vele...

Rajmond 2010.02.10. 17:38:21

akarom mondani: takargassa

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2010.02.10. 20:33:19

Ketten is említettétek ezt a türelmi idő dolgot (5, 10, 15 perc). Valaki tudna valami konkrét hivatkozást írni jogszabályra, parkolótársaság szabályzatára, vagy vmi ilyesmire?

Silenzio 2010.02.10. 20:38:31

Erre van egy egyszerű megoldás. Nem kell megkenni a parkolóőrt, tudomásul kell venni, hogy rápacsált.

lionking 2010.02.10. 21:39:48

@FDToth: A helyzet az, hogy ez egy újabb lehúzós trükk
Eddig -valamikor tavaly nyár közepe tán- úgy volt, ha többet dobtál be, mint a záróráig terjedő időre elegendő, akkor másnap reggelre kipótolta, így volt, hogy másnap reggel8:10-kor járt le az előző napi jegyem.
Aztán valami címzetes kitalálta, hogy nem jó ez így, tehát vagy képes valaki pontos összeggel bedobva kitölteni az időt, vagy szopás van, mert túl nem enged fizetni, ha meg kevesebb, akkor tudnak szórakozni, a lejárat előtt egy perccel-i büntivel, ami Nálad sem állna meg ha egy órát bedobtál, jár a plusz 15 perc

Vladimir Harkonnen 2010.02.10. 21:47:29

@FDToth: Nem hallottad még, hogy az Operánál vadásznak a balekokra a parkoló őrök? Külön kommandójuk van...

Legközelebb küldj SMS-t, még mindig olcsóbb (75Ft plusz), mint a bünti!

Vladimir Harkonnen 2010.02.10. 21:53:19

A parkolóőr nem tudja törölni a bevitt büntetést a gépéből, de este amikor letölti a szerverre, ha nem erősíti meg akkor olyan mintha nem is találkoztatok volna. Persze ha még akkor emlékszik arra amit igért!

Kedves postoló: ha nem akarsz költeni 75 Ft-ot SMS parkolásra, akkor legalább annyit tegyél meg, hogy írd fel a telefonszámot számot az óráról, és ha nem végzel időben akkor a lejárat előtt 2 perccel küldj egy SMS-t rá a rendszámoddal, és nem lesz bünti.

kispista2 2010.02.11. 16:23:09

1 óra alatt 5 perc, egy órán túl 15 perc türelmi idő van.

A posztoló meg dögöljön meg, ha a parkolóőr zsebét tömi.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.02.14. 00:07:52

egyetértek az előttem szólóval.
Állati jó indulatú vagyok de ezt most megérdemelted.

büdipeti 2010.03.04. 14:50:33

@Tnerif: Először is hello. Másodszor nincs igazad.
Ha tőlem kérdeznék, hogy 2000 Ft vagy csomag, akkor én nem a csomagot választanám, a baj az hogy van ilyen opció, és arról sztem nem én tehetek.
Az hogy melyik fél kinálja fel ezt a lehetőséget egyáltalán nem mindegy, persze aki belemegy az is cinkos.

Ezek után viszont büntetni már gerinctelenség.
Tolvajlás tolvajbecsület nélkül, szemérmetlenül.
2 perc meg bőven belefér.

büdipeti 2010.03.04. 14:53:48

@kispista2: Ja, mindenki dögöljön meg akinek még nem teljesen világos, hogy mindenki át akarja b*szni ebben az országban.

Kész a diplomád, átveheted nálam.

büdipeti 2010.03.04. 15:02:13

@Lacaca: Nekem nem úgy jött le hogy azzal futott volna oda az őrünkhöz, hogy megvesztegeti, csak szerette volna ha 2 perccért nem bünteti meg. A parkolóőr meg korrupt volt, és felajánlott egy kedvezőbb opciót. Alanyunk tapasztalatlan ilyen ügyekben, ezért hibázott, de én nem hibáztatom.
Jöhet a kőzuhatag.

kaboca01 2010.07.18. 08:53:18

sajna ezt bebuktad, megérdemelten. különben hajrá Hagyó

kaboca01 2010.07.18. 08:54:27

ráadásul kuka voltál, mert van türelmi idő
süti beállítások módosítása