Tékozló Homár

Sms-ben fizette a parkolást, megbüntették

2010.02.11. 10:06 | jackyll | komment

A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft az EME Zrt felelősségére hivatkozva nem akarja visszafizetni a saját vizsgálatuk szerint is feleslegesen kivetett fantombírságot. Naiv ügyfél telefonon fizette a parkolást, aztán a bírságot is befizette, aztán most nézhet:

2010.01.27-én a ... azonosító alatti SMS-ben fizetett parkolásom közben ellenőrük a ... azonosítójú parkolási büntetést helyezte el gépjárművemen. Ezzel kapcsolatban 2010.01.28-án irodájukban írásban panaszt tettem. Ügyintézőjük ekkor azt javasolta, hogy a kirótt 4125 Ft pótdíjat a panasz benyújtása ellenére is fizessem be, mert a panasz elutasítása esetén, adott esetben már a befizetésre adott öt nap lejárta után még magasabb összeget kellene befizetnem.

2010.02.01-én irodájukban érdeklődtem a panasz elbírálásával kapcsolatban, ám ügyintézőjük arról tájékoztatott, hogy azt még nem is iktatták. Ismételt javaslatára a kirótt 4125 Ft-ot pénztárukban befizettem. Az éppen betanuló pénztáros munkatársukat felügyelőmunkatársuk egyébként a befizetés megtörténte után nagyon lekezelő módon viselkedett, a velem való kommunikáció közben egy időközben odaérkező munkatársukkal beszélgetést kezdeményezett, többször feltett kérdésemre, miszerint miképpen fogom visszakapni a befizetett összeget, egyáltalán nem válaszolt, újbóli, végül fennhangon feltett kérdésemre, miszerint hajlandó lenne-e figyelni rám - hajlandó lett őis és az egész iroda is -, pedig kioktatott arról, milyen fontos, hogy emberszámba vegyük egymást. Újabb kérdésemre, miszerint hogyan tudnám megadni bankszámlaszámomat, ahova később a befizett összeget visszautalhatják, beleintett az ügyféltérbe és azt mondta, beszéljem meg a kolleganőével. Mivel ő és beszélgetőpartnere a terem egyik végében álltak, szinte minden, az adott pillanatban a helyszínen levő munkatársa abban az irányban volt, amerre mutatott. Lelkiállapotomat, melybe így a munkatársukkal folytatott beszélgetésem során kerültem, jól jellemzi, hogy nem feszegettem tovább a kérdést, hanem "Tudják mit, nyaljanak maguk szart!" felkiáltással távoztam.

A mai napon EK/01005/10 iktatószámú emailben értesítettek arról, hogy a büntetés, melyet rám szabtak, valóban jogtalan volt, mert az EME Zrt. által üzemeltett Ad-Hoc parkolási rendszerben gépjárművem valóban parkolt az adott időpontban. Ennek ellenére panaszomat elutasítják, arra hivatkozva, hogy az önök ellenőre "a szokásos módon lekérdezte a gépjárművet és a «nem parkolt» választ kapta", tehát ellenőrük a büntetés kiszabásakor a megfelelő módon járt el. Véleményük szerint "a pótdíjazás a rendszer beállítási hiányosságának következménye, tehát annak viselése is a rendszer gazdájának, az EME Zrt-nek a felelősége". (Idézetek az önök leveléből.) Én az EME Zrt.-vel semmilyen jogviszonyban nem vagyok, viszont felhívnám a figyelmüket a várakozás rendjét szabályozó 24/2009. (V.11.) Fővárosi Közgyűlés rendelet 47. § tartalmára, mely szerint pótdíjazni csak szabálytalanul vagy fizetés nélkül parkoló járművet lehet, illetve téves pótdíjazás esetén a büntetést önök törölni, a már befizetett pótdíjat pedig ennek értelmében visszafizetni kötelesek. Kérem, tegyenek ennek eleget és az említett összeget utalják ... számú bankszámlámra.

Végezetül: a szabályoknak megfelelőn jártam el, SMS-ben fizettem parkolásomért, ennek ellenére önök valamilyen homályos, rajtam kívül álló okból megbüntettek. Többszöri alkalommal jártam az önök irodájában, kérelmet írtam, melyet három munkanap alatt nem is iktattak, kérdéseket tettem fel, amikre nem figyeltek oda, majd jóhiszeműn befizettem a büntetést, előre kivédendő hogy esetleg még többet kelljen fizetnem. Végül annak ellenére, hogy megállapítást nyert, hogy a befizetés felesleges volt és a befizetett összeg nekem visszajárna, önök nem sietnek ennek eleget tenni, hanem egy harmadik félre mutogatnak, akivel én semmilyen jogviszonyban nem vagyok. Ezért én kénytelen vagyok a szabadidőmet jogszabályok keresésére, újabb kérelem fogalmazására fordítani és az önök irodáját ismételten felkeresni. Az önök eljárása méltatlan, igazságtalan és jogszerűtlen.

Tisztelettel
J

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2010.02.11. 10:08:30

@akikaztmondjákni:
Másodikra úgy tűnik; igen.

Énbagoly 2010.02.11. 10:13:52

Na ez szívás.
De tanulság. Ha tudod, hogy neked van igazad, NE fizess bírságot, mert miért is?

Lee&a 2010.02.11. 10:18:40

Nem lehetne, hogy javított helyesírással kerüljenek ki a posztok? :o)

Harlequin 2010.02.11. 10:20:07

Ezért tart itt az ország.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.02.11. 10:21:27

Üdvözöljük a post íróját Magyarországon!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.11. 10:22:40

Hej de firfangosan van megírva.
Mi vaaaaan?

bekbórd! 2010.02.11. 10:23:39

legközelebb tényleg vigyél nekik szart

.lll. 2010.02.11. 10:23:53

hányingerkeltő társaságok,rohaggyanak meg

Secnir 2010.02.11. 10:24:00

ragadj meg egy jóképű ügyvédet, és pereld be őket csalásért.
ott a papír a kezedben, hogy elismerték, volt róla SMS-ed, de annak ellenére követelik.

ez
-csalás
-zaklatás
-lelki törést okozott
-kiestél a munkából, míg az ügyeket intézted
sacc/kb 500.000.- Ft. nem vagyoni jellegű kártérítés
ügyvédi költségek további 200.000.- Ft

É2I 2010.02.11. 10:24:09

@Énbagoly:
Mondjuk azért, mert ha még is úgy ítélik meg (mint most is), hogy jogos, a fizetési határidő meg már letelt, jön a büntetés pótdíjazása. Jó vastagon.

Egyébként a parkolótársaság mehetne a jó b.k.a.-ba, már csak amiatt, hogy rögtön egy másik sz.rrágó kompániára mutogat, hogy küzdjön meg velük a delikvens.
Az, aki tisztességesen kifizette a parkolást, befizette a jogtalan büntetést, csak éppen a rendszer egy büdös nagy szemétdomb, különböző trágyakupacokból összelapátolva.
Atomot nekik!

Énbagoly 2010.02.11. 10:26:59

@É2I: Vagyis a cég a saját bénasága miatt a posztolót bünteti. És ha olyan hülye a cég, hogy még időben nem tudja intézni a panaszt, akkor megint csak a posztoló kap egy rohadt nagy büntetést.
Értem. Így már mindjárt logikus.

Énbagoly 2010.02.11. 10:28:10

@Secnir: Van olyan ügyvéd, aki már végigvitt ilyen ügyet, és meg is nyerte?

pizsama 2010.02.11. 10:29:48

Meddig tűrik még a budapesti autósok, hogy ilyen rablóbandák garázdálkodjanak a köz(!)területeken?

vic 2010.02.11. 10:33:45

nem értem, miért fizetted be?

hagyni kell, hogy küldözgessenek leveleket, bepereljenek, majd de bebizonyítod, hogy jogtalan az egész és időveszteség miatt kártalanítást kérsz...

Peetee 2010.02.11. 10:36:22

A vége nagyon faszán meg lett fogalmazva, perfekt!!!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.11. 10:38:47

"Az éppen betanuló pénztáros munkatársukat felügyelőmunkatársuk egyébként a befizetés megtörténte után nagyon lekezelő módon viselkedett, a velem való kommunikáció közben egy időközben odaérkező munkatársukkal beszélgetést kezdeményezett"

Bonyolult ez nekem így délelőtt.

Énbagoly 2010.02.11. 10:39:22

@Secnir: Na az ilyen ügyvéd nevét nyugodtan lehetne közszolgálati közleményként kitenni.

É2I 2010.02.11. 10:40:18

@Énbagoly:
Van egy emberke (ezúton kérem nézze el nekem, hogy nem jegyeztem meg a nevét és most nem találom a cikket), aki rendszeresen bíróságra viszi és meg is nyeri a parkoló cégek lehúzásait. Pedig nem is ügyvéd, egyszerűen csak felkészült az ide vonatkozó jogszabályokból, törvényekből.

Énbagoly 2010.02.11. 10:42:52

@É2I: Őt már én is hallottam vagy olvastam valahol. Olyanokba "köt bele", hogy az adott parkolóőr munkaszerződését kéri például. Mert ha nem hivatalosan foglalkoztatják, akkor mit dumálnak? :)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.02.11. 10:48:17

Nem kellett volna befizetni! Azért mert az ügyfélszolgálatos a sablont mondja, még nem kell neked behódolni. Nem istenek ezek.

éshanem 2010.02.11. 10:49:36

Ezért parkol fél Bp rokival hm, és a parkolosok nyaljanak sót..

tuono 2010.02.11. 10:53:52

Az ilyen szarrágó brigádok ellen mi más segítene, mint a napalm?!

nemáá 2010.02.11. 10:55:08

mocs..s, tet..s, alj.s g..ik!
ennel nem tudok udvariasabb lenni momentan, bocsanat...

P75 2010.02.11. 10:56:30

Roviden: az ugyfelszolgalatos csaj atvert. A panaszod fellebbezes es mint ilyen, halaszto hatalyu, magyarul az elbiralasaig nem ketyeg a ido, akarmi is lesz a dontes.

Rot 2010.02.11. 11:00:04

Калашнікаў страляць ўсіх кіраўнікоў парку

РПГ страляць бюро

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.11. 11:08:11

Pénzt azoktól nem látsz vissza.

Az SMS parkolást meg nem tudod bizonyítani.

Eric_Cartman 2010.02.11. 11:10:07

Parkoltál volna a Gömb utcában. 4000-ből megúszod. Ha viszel lavórt, olcsóbban is.

mezo 2010.02.11. 11:23:57

Megoldás: nem fizetni, még csak utána sem járni. Ha a bíróságra kerül az ügy (a parkolási társaság kezdeményezésére), ott bemutatni az SMS-t, és kész ?

holger999 2010.02.11. 11:29:11

Én ugyanígy jártam, csak a Centrummal. De én nem voltam olyan ostoba, hogy fizessek. Szépen megvártam a T-Mobil számlámat, elküldtem nekik másolatban egy udvarias (tényleg!) levéllel, hogy töröljék. Ennek majdnem két hónapja és persze, nem válaszoltak. Szerintem 30 napon belül kötelesek lettek volna, úgyhogy most már nem követelhetnek semmit.

2010.02.11. 11:41:00

@pizsama: egyetlen reális megoldást látok: minden autós elköltözik Budapestről és akkor munka nélkül maradnak a parkoló társaságok.
Egyéb megoldása nincs a dolognak.
Forradalom nem lesz.

walker57 2010.02.11. 11:42:04

Bíróság!
Ott bizonyítod:
1. szabálytal eljárásukat
2. jóhiszemű eljárásodat
3. vagyoni is nem vagyoni károdat
4. mindezekért pereled őket 500.000 forintra
6. költségmentességet kérsz a perre
7. kb 100 ezret megítélnek

bumpkin 2010.02.11. 11:45:25

Kérdés, ki kapta meg a 4125 Ft pótdíjat. Az Önkormányzati Parkolási Kft vagy az EME Zrt?

ed_atya 2010.02.11. 11:47:11

Ne haragudj, de ha én biztos vagyok benne, hogy igazam van, akkor nincs az az isten, hogy én pótdíjat fizessek bárkinek is.

Anyád barátja 2010.02.11. 11:48:37

Kettőször! elolvastam!(tudom,az én bajom)
De ezt a részt: "a kirótt 4125 Ft-ot pénztárukban befizettem" akkor sem értem.
Hülye-e vagy?

Sunyiló 2010.02.11. 11:53:39

1. Szabály: Soha ne fizess parkolási díjat.
2. Engedd az ügyet a bíróságra vinni.
3. Fellebbezz amíg lehet.
4. Akkor se fizess, ha nem nyered meg a pert.
Mert:
1. Ezeknek a költségeit a parkolási társaságoknak kell megelőlegezniük, és nem fognak kockáztatni 5000 Ft-ért egy fillért sem. (Nem mert ingyenélő sötét barmok, hanem mert faszariak is.) Nem a becstelen, hanem a becsületes emberekből élnek. (becstelenül)
2. A bíróságoknak már most tele van a parkolási társaságokkal a tö irattáruk, így bárkinek jó esélye van nyerni ellenük.

Dr Kangörény 2010.02.11. 11:57:44

1. Faszé' kellett egy forintot is fizetni nekik, amikor tudtad, hogy jogosan parkoltál?
2. Semmi gond, elsétálsz a bíróságra egy kis irattal, és kéred fizetési meghagyás kiadását. Ha véletlenül felszólalnak ellene, akkor a bíróságon igazolod, hogy jogtalan volt a bírság, utána meg rájuk küldöd a végrehajtót.

_phu 2010.02.11. 12:00:20

Azért teszik ezt a parkolási cégek, mert a hülye emberekkel bármit megtehetnek. Sajnos kevesen vannak, akik ilyen pár ezer forintokért bíróságra mennek.
Én éppen ezért megfordítom a dolgot. Ha tudom, hogy igazam van, akkor hagyom, hogy feszüljenek meg ők, amíg ajánlott levelet nem küldenek, addig még csak nem is válaszolok. Ha bíróságra mennek (nem fognak), akkor majd ott bizonyítok, bár szerintem ott is nekik kellene, ami elég nehéz lesz.
Sőt, ha nincs igazam, akkor se reagálok semmire az ilyen szarrágó cégeknek, van már egy tucat utolsó felszólításom, beperelni mégsem tudnak.
Aki hagyja magát, azzal persze kibasznak.

belekotty 2010.02.11. 12:01:42

Fogyasztóvédelem... megbasszák őket ezért.

Purell 2010.02.11. 12:01:54

azt mondják, ami a legviccesebb, hogy mobil parkolásnál nincs türelmi idö. Azaz, neked fejböl kell tudnod az sms számot amikor leparkolsz, mert ha esetleg kiszállsz a kocsiból és elsétálsz a parkoló autómatához, hogy megnézd a telefonszámot azalatt simán megbirságolhatnak és még hivatkozni sem tudsz semmire, mert benne van az üzletszabályzatukban. Nekem azt az 1 percet ami alatt megbüntetett a ellenőr a központi ügyfélszolgálaton "méltányosságból" elengedték. Na menjenek a kurvaanyjukba!!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.11. 12:04:51

sokat írtál.

amit én tettem volna, az egy tértivevényes levélnek, kb. 5 sorosnak a küldése:

A jogtalan büntetést az önök felszólítására és később a helyzet ismeretében adott tanácsára, az önök részére fizettem be. A nemtommilyen zrt-vel jogviszonyban nem vagyok, ezért válaszukat elfogadni nem tudom. A pénzt +költségeim+kamatok (részletezve) ide meg ide kérném 8 napon belül visszautalni, ellenkező esetben megteszem a megfelelő jogi lépéseket.

drsx 2010.02.11. 12:04:56

Nekem lenne egy kérdésem az SMSben való fizetéssel kapcsolatban.

Nekem külfödi rendszámú autom van. Miért nem tudok parkolójegyet venni rá budapesten smsben? nekem 111 AAA formátumu rendszámom van és csak ugy engedi a parkolást, hogy az AAA 111 et küldöm el smsben.

ötlet?

pizsama 2010.02.11. 12:16:53

@tuono:
Imádom a frissen pörkölődött parkolóőr-szagot reggel!

massziv 2010.02.11. 12:17:20

Nekem cirill betüs rendszámom van,igaz nem is fizetek a parkolásért:-)))

Picsasereghajtó 2010.02.11. 12:20:36

@eshanem: "Ezért parkol fél Bp rokival"

A másik fele pedig ezért parkol U-lakattal. A harmadik, aki becsületesen bedobja a pénzt az automatába vagy SMS-sel parkol, nos, hát ők a nemsikeres emberek.

sidol 2010.02.11. 12:22:39

@drsx: ne fizess, én is várom már az sk rendszámomat...

dzsaszper 2010.02.11. 12:42:34

Te a szolgáltatóval szerződtél. Kifizetted. Elismrték. Papíron? Tanúk előtt? A kettő közül az egyik legyen meg
Ezek után a pótdíjat próbálják meg végrehajtani a pótdíjat -- előbb utóbb bíróságra kerül, és mivel ők kezdeményeznek, nekik kell pénzt tenni elsőnek a pereskedésbe. Akkor kell előszedni a papírt és/vagy a tanúkat, és szétteni a kezed, hogy sajnálod, ez az ügy nem a te sarad, hanem az EME Zrt-é.
Ha már kifizetted a bírságot, akkor sajnos fordul a helyzet, ha nem megy szép szóval, akkor neked kell egy fizetési meghagyással indítanod...

dzsaszper 2010.02.11. 12:43:50

@drsx: ez felveti az alkotmányellenes hátrányos megkülönböztetés gyanúját. Irány az állampolgári jogok biztosa.

Nade 2010.02.11. 12:55:01

Jellemző, bolondhoni történet. A fenekét kellene nyalni annak, aki SMS-ben veszi, mert: jó a parkolócégnek, jó a mobilcégnek, jó az ügyfélnek.
Mindenki jól járhatna, ehelyett így állnak hozzá.
"BRAVÓ"!!!

reunalla 2010.02.11. 12:57:36

téglát vigyél magaddal és küld előre...máskor meg ne legyél hülye befizetni az összeget, hanem hagyd, hogy pereljenek

v2peti 2010.02.11. 13:00:44

Az jutott eszembe, hogy ha alakulna egy Centrummentes Budapestért párt, akkor könnyedén megnyerhetné az önkormányzati választásokat Budapesten!

v2peti 2010.02.11. 13:02:45

Jó, tudom van az emberibb parkolásért mozgalom, de az nem jó, mert egyes szószólói utálják a bicajosokat.

v2peti 2010.02.11. 13:04:42

Centrum, nem centrum, egykutya. Normális cég kéne!

elo 2010.02.11. 13:05:26

Amikor a Fővárosi Önkormányzat eldöntötte,hogy a hozzátartozó főútvonalakra is kiterjeszti a parkolási díjat, akkor azzal biztattak,hogy Nekem sokkal jobb lesz mert több parkoló hely marad üresen. Csak épp azt nem közölték, hogy Én sem állhatok meg a házunk előtt csak ha parkolási jegyet veszek.Egy ízben amikor szinte egész budapestet uralta a Centrum Parkoló Társaság - mivel nincs minden autó mellett egy pakoló óra-elmentem parkolójegyet venni. Igen ám de közben elment mellettem a Parkoló őr és gyorsan rátette a büntetésről szóló csekket az autómra. A csekk időpontja és parkoló jegy időpontja kőzött volt 1 perg éltérés az Én javamra. A büntetést meg reklamáltam ami mellé a parkoló jegy másolatát is megküldtem a pakoló társaságnak. Amire a tiszta egyenes válasz az volt, hogy nem az enyém a parkoló jegy mert ezt nem tudom igazolni.Megkérdeztem,hogy ezzel az igazolással Ők hogy állnak, mert hogy Ők sem tudják igazplni, hogy nem az enyém a parkolási jegy. Tettem javaslatot az ilyen esetek elkerülésére. Éspedig azt, hogy szereljék fel az órákat írásra alkalmas klaviatúrával, hogy a jagyre rálehessen írni a kocsi rendszámát és a parkolás pontos végét. Javaslatot tettem arra,hogy amennyiben a parkolást a lejárati idő előtt fejezem be azt regisztrálják és évvégén fizessék vissza. A büntetést természetesen nem fizettem ki és a mai napig nem érkezett visszajelzés ennek szükségességéről. és most már hiába is jönne mert idejét múlta.Mit szóltok a parkolási díjhoz? Most a BKV jegy áremelkedéséhez van kötve, mert most ez emelkedik a legjobban igaz, hogy a BKV 4%-ot emelet a parkolási díj pedig 7%-kal emelkedett.Arról már biztosan hallottatok, hogy új parkolási rendeletet készít a Főváros és mostmár a parkolási jegy árát a benzinhez alakítanák. Úgy látszik valamit tud Főváros, hogy esetleg az olajár rövidesen az egekbe szökik.Amire igazán még most sem figyeltek fel, hogy a legnagyobb emelést akkor tudták volna vérehajtani ha a BKV elsikkasztott pénzeire alapoztak volna.

ArnoldBácsi 2010.02.11. 13:08:19

ezt a barmot bazzeg :D
befizeted a birságot, amikor nem is jogos a büntetés? BIRKA!

Labasmaz 2010.02.11. 13:27:13

@elo: En is jartam pont igy. Megfellebbeztem, nem valaszoltak ra vagy 3 evig. Azutan jott egy level valami Intrum Justitiatol, de a reklamkuldemenyeket felbontatlanul es plane olvasatlanul szoktam a kukaba dobni. Azutan jott meg ketszer-haromszor hasonlo, de az utolsonak is vagy 3 eve. Azota csend es beke honol kies kis lakom tajan. :-)

MP 2010.02.11. 13:33:22

Ezt nem értem. Mert ha tudom hogy igazam van és nem követtem el amivel vádolnak minek fizetem be a bírságot??? Ezzel elismerem hogy a büntetés vagy itt pótdíj jogos.

Én lennék terrorista! 2010.02.11. 14:47:22

Ha már az sem elég hogy az ember fizet a parkolásért és megrángatják meg rohangálhat az igazáért, akkor KÜLFÖLDI RENDSZÁM! :) Nyugalom, ingyenesség, bódottá'!

Bartoki 2010.02.11. 14:53:42

Nézd el nekik ezt a kis igazságtalanságot és ha szépen kérnek akkor szavazz újra rájuk - a vörös-kék-narancs sajnos mind benne van a parkolóbizniszben.

Vagy szavazz valaki másra - ha elég sokan ezt teszik, akkor talán vége lesz ennek egyszer.

Bartoki 2010.02.11. 14:57:33

Össz-vissz annyit tudsz tenni hogy nem szavazol rájuk, akárhogy is kérik.

Hogy kire? Egyikre sem - vörös, kék, narancs mind benne van a parkolási mutyiban.

Bartoki 2010.02.11. 15:04:09

Thx. a blogmotornak a duplázásért :)
Pedig legalább 3 reloadot nyomtam mielőtt újraírtam. :(

fagzal 2010.02.11. 15:22:52

Egy időben nálunk rendszeresen elbaszódtak az automaták - persze ettől még büntettek (menjél el a 10 utcával arrébb lévőhöz). Valaki megelégelhette ezt, mert idővel purhabbal kezdte (kezdték?) rendszeresen befújni a pénzbedobó nyílást :)

Obstrukció, kérem.

Alex3000 2010.02.11. 15:37:57

Hülye helyzet, mert azzal, hogy befizette a bírságot, valamilyen szinten elismerte a büntetését.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.11. 16:19:12

"az EME Zrt felelősségére hivatkozva nem akarja visszafizetni a saját vizsgálatuk szerint is feleslegesen kivetett fantombírságot."
Hivatkozzanak arra, hogy "köll a lóvé bazzeg", az legalább őszinte.

Amúgy a bírságot is telefonon kellett volna fizetni.
Vagy téglán, az ablakon beküldve.

szürke_tag 2010.02.11. 16:32:31

Elég ezekből az inkorrekt társaságokból, itt az aláírásgyűjtő ív a megszüntetésükre.

www.civilmozgalom.hu/index.php?ac=nepsz#top

El_Gato 2010.02.11. 16:40:18

Azert szeretek idejonni olvasgatni, mert ez a 10millio megmondo orszaga, sok okossagot tanulhatok belole! amikor valaki masnak akad problemaja,es azt azert osztja meg a tobbivel a forumon, hogy 'okos ember mas karan tanul'-alapon nemi konzekvenciat szurhessenek le a tortenetebol, akkor egybol fikazni kezdik a posztolot, hogy bezzeg ok igy, no meg ugy csinaltak volna! tokos, talpraesett egy nemzet a magyare, ez nem vitas!

El_Gato 2010.02.11. 16:46:21

mi a sztori tanulsaga? parkolj te is rokikartyaval, vagy hozass verdat szlovakiabol- maskulonben elobb vagy utobb ugyis megszivatjak azt az egyre vekonyabb reteget, aki meg hajlando (lenne) fizetni a parkolasert. igy kell a jonepet becsuletre nevelni :D
dehat fejetol buzlik a hal, ugyebar....

Shopping 2010.02.11. 16:53:45

ROKKANTKÁRTYA basszameg.

Lehet hogy csalás, meg ilyenek, de én nem fizetek azért, hogy a bedobált pénzemből egy Ferrari-t lízingeljen egy buzi...

Silenzio 2010.02.11. 17:01:00

Nem kellett volna befizetni, most kaszálhatnál rendesen. Vagyis nem most, mondjuk 8-9 hónap múlva, a per végén.

hamming 2010.02.11. 17:47:36

Erre az a megoldás, hogy darabokra kell törni egy parkolóórát és kiszedni belőle 4125Ft-ot.

egy maréknyi dollár 2010.02.11. 18:39:20

@atpijkamo: Dehogynem!Ha megőrzöd a telefonodban az elküldött sms-t.Plusz még visszajelzés is érkezik az akció sikerességéről.Én már csak tudom:3 napja hosszabbitottam meg Szegeden életemben először ily módon a parkolási időmet.Ugyan negyed óra került igy 250 forintba,de ezek szerint még nem is jártam rosszul.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2010.02.11. 19:11:34

Nem vagyok kósa fan, mert kóvályog itt debrecenben is sok-sok "furcsa" ügyről hír, de pl. a parkolás logikája tetszik.

A parkolási díjakat a debreceni közlekedési vállalat szedi be, vagyis nem ismeretlen zsebekbe vándorol a pénz, hanem a tömegközlekedésben marad.
Mi akadálya van (az egyéni érdekeltségeken túl), hogy pesten is közösségi pénzként follyon be?

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.02.11. 20:03:48

Én ha tehetem az aldinál parkolok.

Purell 2010.02.11. 22:48:51

@Shopping : MEGA LOL és mennyire igaz!

tlala2 2010.02.12. 22:02:12

Január 27-én műszaki hiba volt az EME ZRt rendszerében, ezért a parkolóőrök "nincs parkolása" visszajelzést kaptak, ezért büntettek.
Az ügyben én is vitában állok a parkoló céggel. Miután első levelemet hihwetetlenül cinikus válaszban elutasították, a jogászom leírta, hogy mit kell írni, így amikor személyesen is bementem (és ekkor sem voltak hajlandóak elintézni, hiába mutogatom a meglévő kezdő/számlázó sms-eket nekik), immár ezt írtam a panasznyomtatványba. Miután az általuk üzemeltetett automatákra szerelt információs táblán (le is fényképeztem)csak az sms technikai részletei vannak, semmi sem utal rá, hogy mi más céggel kerülnénk szerződéses viszonyba. A kulcsszó a panaszlevélben ez legyen: "a hiba nem az én érdekkörömben merült fel, hanem a szolgáltatóéban, így annak orvoslása is a szolgáltató feladata". Mi mindent megtettünk a kárenyhítés érdekében, a tőlünk elvárható jóhiszemű módon jártunk el a bírságon ÁLTALUK FELTÜNTETETT jgorvoslati utat végigjárva. Arról nekünk nem kell tudnunk, hogy ők milyen módon cserélnek információt az ő szerződéses technikai partnerükkel (aki ráadásul külön leszed a közvetítés miatt 75 Ft-ra - oldják meg ebből az adatcserét).
Ha nem oldják meg a dolgot a panaszlevelemre, akkor állásfoglalást kérek a Versenyhivataltól és a Fogyasztóvédelemtől, és a tőlük kapott állásfoglalások fényében indítom el a pert. Éppen azért, hogy ezt a jövőben ne tudják megtenni más autósok ezreivel.

tükörfúró 2010.02.13. 14:07:44

1. meghibbantatok? itt egyértelműen az EME cseszte el, lesz szives kártalanítani

2. mondjuk aki TUDJA hogy neki érvényes parkolása volt ,de BERÉMÜL a maffiátol és JOGALAP NÉLKÜL pótdíjat fizet, evvel RÁUTALÓ MAGATARTÁSSAL kvázi ELISMERI a pótdíj jogosságát, nemhogy nem sikeres ember, hanem egy LÚZER

3. ugyanis ha a lé már zsebben, onnantól ebben az országban senkinek semmi nem fontos, innentől meg ő fut a pénze után

4. ha a hatóságok, fogyasztóvédők, bírák, törvényhozók, stb komolyan a kisembert védenék, nem saját szebüket tömetnék, akkor az egész csaló, lopó, lehúzó parkolómaffia nem is létezne, ébresztőő!!!

5.vagyis kilátástalan mindeféle kártérítés meg bírásg, meg hűha.,szépen benyelik az újabb jogtalanul lehúzott lét, az egyetlen védekezés hoyg nem fizetsz, ha tudod, hogy igazad van, és próbálod levédeni magad ahogy lehet

6. pl kinyomtatod az EME egyenleget, hogy te parkolátál akkor, írást próbálsz szerezni hogy igen, VOLT mobilparkolásod adott kódra akkor, stb
én legalábbis evvel KEZDTEM volna, nem a maffiánál vártam volna, hogy lekezeljenek kioktassanak és lehuzzanak láthatósan soha ebben az életben vissza nem adott jogellenes bírságra ÖNSZÁNTAMBÓL..

7. (és esetleg ezek EMELLETT jelentettem volna be és fel mind2 céget mindehol, ahol csak tudom, minnél több emberrel együtt, ne tehessék meg azt, hogy pl egyoldaluan felmondják velem a szerződést, vagy kiállitanak töbmmillió ft utlólagos hamisított büntetést a nevemre, stb, ugyanis ILYEN is VOLT már!!!)

basszus.. !

2010.02.13. 22:55:52

Kurva anyád Parkolótársaság !

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.15. 11:35:00

"Tudják mit, nyaljanak maguk szart!"

Priceless! :-)

Snipp 2010.02.15. 19:32:06

Már én is jártam így nem egyszer, egy egész köteg piros zacsi van már a kesztyűtartómban, amint mind mobilparkolással gyűjtöttem be. Aztán hívom a központi telefonszámot, közlöm h nem fogok fizetni, ők elnézést kérnek ennyi. A parkoló őr látja hogy nincs jegy az ablakban és büntet meg se nézi hogy esetleg mobillal parkolsz -e. Minek? Ha igen úgyis törlik ő meg így is úgy is egy büntetéssel többet osztott aznap ki.

Zsírfeka 2010.02.15. 22:07:00

@drsx: a külföldi rendszám is használható a rendszerben, de valami olyasmi van, hogy a rendszám után az országkódot kell megadni?
múltkor valahol találkoztam a problémával
tehát 111-aaa NL vagy valami ilyesmi, nem tudom milyen agyament ország kezdi számmal:D

t5 2010.03.12. 19:20:57

Ha az Andrássy út lámpaoszlopaira lennének felaggatva a cp emberei, minden nap arra járnék. Azok lennének a boldog idők:)

don't 2010.03.24. 11:05:03

miért fizettél pótdíjat?eztnemtom

Nemozoli 2012.06.13. 19:47:34

Nekem is volt ilyen esetem...az egyetlen szerencsém, hogy nejem (ő parkolt a Belvárosban) megőrizte az SMS-eket.

Írtam egy kedélyes e-mailt a ferencvárosi parkolási társaságnak (csak így kisbetűvel, mert nemecsek ernő):

"Tisztelt Hölgyem/Uram,

hivatkozással a ..... adatkezelési nyilvántartási számú, ...... ügyiratszámú fizetési értesítésükre szeretném tájékoztatni Önöket, hogy az adott időpontban és helyszínen (Budapest, Lónyay utca 39., 2012. 02. 22. 18:54, azonosító: .......) az AAA-111 forgalmi rendszámú gépjárművemre érvényes, SMS-ben kezdeményezett parkolási díj került megfizetésre. A telefonszám, amelyről feleségem az SMS-t elküldte: 06-30/.........
A díjfizetést visszaigazoló SMS-ek szövege az alábbi:

"Budapest,901 zònàban,AAA111 rendszàmù szgk-ra 2012-02-22 18:53-kor parkolàsa elindult.
Dìj:400 Ft/òra+75 Ft tranz.dìj/parkolàs
ID:XXXXXXXXX"

"Budapest,901 zònàban,AAA111 rendszàmù szgk-ra indìtott parkolàsa 2012-02-22 19:59-kor lejàrt.
Dìj:440 Ft+75 Ft tranz.dìj
ID:XXXXXXXX"

A fentiekre való tekintettel kérem, hogy a rendszerükben nyilvántartott várakozási- és pótdíjhátralékot törölni szíveskedjenek.

Remélve gyors ügyintézésüket maradok tisztelettel:

Nemozoli
gépjárműtulajdonos"

Az automatikus válasz, amit kaptam:

"Tisztelt Ügyfelünk!

Levelét fogadtuk. Az ügyintézés időtartama 22 munkanap. Amennyiben ezen idő letelte után nem érkezne meg válaszlevelünk, kérjük érdeklődjön.
A pótdíj összegének befizetésére vonatkozó határidőt nem áll módunkban panasztétel esetén sem meghosszabbítani.

Üdvözlettel:
Ferencvárosi Parkolás Ügyfélszolgálat"

Ezen felhúztam magamat, és írtam még egy levelet a robotnak:

"Tisztelt Szolgáltató!

Sajnálattal olvasom automatikus válaszlevelükben, hogy

"A pótdíj összegének befizetésére vonatkozó határidőt nem áll módunkban panasztétel esetén sem meghosszabbítani."

Én azonban nem vagyok hajlandó 10 napon belül befizetni a pótdíjat, tekintettel arra, hogy az adott időben érvényes parkolási díjat megfizettem, és amennyiben teljesíteném a fizetési felszólításukat, úgy abban az esetben nekem kellene a jogalap nélkül befizetett pénzem után szaladnom, amelynek kimenetele és időtartama előre nem látható. Amennyiben polgári peres eljárást kezdeményeznéének az elmaradt befizetés miatt, ahhoz sok sikert kívánok, de annak a kimenetele legalább egyértelmű számomra.

Üdvözlettel:

Nemozoli
gépjárműtulajdonos"

Egy hónap múlva jött a válasz (e-mailhez csatolt PDF-ben), hogy "Panaszát elfogadtuk, pótdíjfizetési kötelezettségét töröltük". Az összeg ekkorra 20.210,- Ft-ra duzzadt... volna! :-)
süti beállítások módosítása